[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 78 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.162 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
YakuzA schreef op zondag 17 november 2024 @ 08:38:
[...]

Ik weet niet over welke ‘vroegah’ je het hebt, maar ‘vroegah’ (eind jaren 80) zat er een 220 liter tank in oid.
Deze vroeger:

YouTube: Fernando Alonso Reunited With Renault R25 | 2020 Abu Dhabi Grand Prix

:Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:29
Millie-ano schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:12:
[...]

Zonde.. en daartussen dan. Dan ben je dus gelimiteerd aan de afstand door het groen geneuzel en doen ze rondje wie/wat/waar dichterbij zit ? Zodat je automatisch dus op diezelfde volgorde uitkomt.
Het is echt niet alleen “groen geneuzel”, ook tijdzones (jet lags?), logistiek van wanneer een auto waar moet zijn. Met de drukke kalender moet je gewoon efficiënt zijn qua logistiek, ook voor het personeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Shinji schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:13:
[...]

Het is echt niet alleen “groen geneuzel”, ook tijdzones (jet lags?), logistiek van wanneer een auto waar moet zijn. Met de drukke kalender moet je gewoon efficiënt zijn qua logistiek, ook voor het personeel.
Je hoort mij ook niet zeggen dat ze van Nederland naar Miami en naar België moeten gaan :> . Maar een beetje variatie lijkt me ook leuk als kijker en kan mij voorstellen als racer ook. Maar door die contracten en inkomsten FIA zitten ze blijkbaar gebonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Shinji schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:13:
[...]
Afhankelijk van de tijd die ertussen zit gaan de teams en coureurs toch weer langs huis/familie.
(Monaco/Engeland) dus die vliegen dan Miami>Monaco>Montreal)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Millie-ano schreef op maandag 18 november 2024 @ 21:59:
[...]

Je hoort mij ook niet zeggen dat ze van Nederland naar Miami en naar België moeten gaan :> . Maar een beetje variatie lijkt me ook leuk als kijker en kan mij voorstellen als racer ook. Maar door die contracten en inkomsten FIA zitten ze blijkbaar gebonden.
Ik snap in principe wat je bedoelt, maar ik heb nog nooit gehad dat ik dacht "beginnen ze nou alweer in Australië". nog even los van het feit dat ze dat dit al een paar jaar niet meer doen 8)7

De F1 heeft veel grotere problemen dan dit waar ik liever wat focus op zou zien. Consequent straffen uitdelen bijvoorbeeld, geen stewards plaatsen die affiniteit hebben met een bepaald team of zich op TV negatief uitlaten over specifieke rijders... Zoals ze bij P1 met Matt & Tommy zeiden: kun je je voorstellen dat de scheids van een WK finale voor en na de wedstrijd enthousiast spreekt over het Braziliaanse team en hoe Duitsland echt smerige trucjes uithaalt om te winnen? Dat Duitsland harder moet worden aangepakt en Brazilië het verdient om het WK te winnen?

Dat is dus exact wat er gebeurt met Herbert en Tim Mayer die in Mexico een dubieuze straf van 10s uitdeelden aan Max (de tweede straf was mijns inziens terecht). Het vertrouwen bij veel fans is weg, laat ze daar wat aan doen. Of het uitstellen van een straf voor Norris en consorten die een valse start maken. Deel gewoon een straf uit, ongeacht wat de uitslag van de race is. Nu hangt er toch een zweem van "laten we eerst eens kijken waar hij finisht, voor we hem eventueel een 5 of 10s straf geven, want we moeten het kampioenschap wel spannend houden" omheen. Ik wil niet zeggen dat de stewards willen dat Norris het kampioenschap wint, maar het gevoel bekruipt me wel dat Wittich onder druk is gezet om er een spektakel van te maken en met nog 3 races te gaan, is het voor de belanghebbenden veel interessanter als er tot de laatste race een kampioensstrijd is, ipv dat hij komend weekend wordt beslist.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Grrrrrene schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:23:
[...]

Ik snap in principe wat je bedoelt, maar ik heb nog nooit gehad dat ik dacht "beginnen ze nou alweer in Australië". nog even los van het feit dat ze dat dit al een paar jaar niet meer doen 8)7

De F1 heeft veel grotere problemen dan dit waar ik liever wat focus op zou zien. Consequent straffen uitdelen bijvoorbeeld, geen stewards plaatsen die affiniteit hebben met een bepaald team of zich op TV negatief uitlaten over specifieke rijders... Zoals ze bij P1 met Matt & Tommy zeiden: kun je je voorstellen dat de scheids van een WK finale voor en na de wedstrijd enthousiast spreekt over het Braziliaanse team en hoe Duitsland echt smerige trucjes uithaalt om te winnen? Dat Duitsland harder moet worden aangepakt en Brazilië het verdient om het WK te winnen?

Dat is dus exact wat er gebeurt met Herbert en Tim Mayer die in Mexico een dubieuze straf van 10s uitdeelden aan Max (de tweede straf was mijns inziens terecht). Het vertrouwen bij veel fans is weg, laat ze daar wat aan doen. Of het uitstellen van een straf voor Norris en consorten die een valse start maken. Deel gewoon een straf uit, ongeacht wat de uitslag van de race is. Nu hangt er toch een zweem van "laten we eerst eens kijken waar hij finisht, voor we hem eventueel een 5 of 10s straf geven, want we moeten het kampioenschap wel spannend houden" omheen. Ik wil niet zeggen dat de stewards willen dat Norris het kampioenschap wint, maar het gevoel bekruipt me wel dat Wittich onder druk is gezet om er een spektakel van te maken en met nog 3 races te gaan, is het voor de belanghebbenden veel interessanter als er tot de laatste race een kampioensstrijd is, ipv dat hij komend weekend wordt beslist.
Consequent straffen uitdelen en het duurzamer plannen van het seizoen zijn twee verschillende concerns en kunnen mijn inziens beide dezelfde prioriteit krijgen :P

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
YakuzA schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 06:16:
[...]

Afhankelijk van de tijd die ertussen zit gaan de teams en coureurs toch weer langs huis/familie.
(Monaco/Engeland) dus die vliegen dan Miami>Monaco>Montreal)
Coureurs is sowieso geval apart want die hebben eigen vervoer dus hebben er denk ik iets minder last van. Maar als je als crew van Mexico naar Australië naar Brazilië wordt gestuurd wordt je daar niet vrolijk van. Dat kan gebeuren als het ‘random’ is. Dus je probeert het logisch te groeperen. Ik denk niet dat de gehele crew tussendoor naar huis gaat, zeker niet bij een triple header.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Shinji schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:57:
[...]

Coureurs is sowieso geval apart want die hebben eigen vervoer dus hebben er denk ik iets minder last van. Maar als je als crew van Mexico naar Australië naar Brazilië wordt gestuurd wordt je daar niet vrolijk van. Dat kan gebeuren als het ‘random’ is. Dus je probeert het logisch te groeperen. Ik denk niet dat de gehele crew tussendoor naar huis gaat, zeker niet bij een triple header.
die gaan komend jaar Mexico>UK>Brazilie>UK>US doen met hele teams, het enige is dat er 1 of 2 vrachtvliegtuigen met de auto's dan een stukje korter hoeft te vliegen voor die flyaways.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
Grrrrrene schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 08:23:
Of het uitstellen van een straf voor Norris en consorten die een valse start maken. Deel gewoon een straf uit, ongeacht wat de uitslag van de race is.
Ik neem aan dat je niet "valse start" bedoelt maar wegrijden tijdens een aborted start? Zo ja... Vorig jaar (?) was er in Monza een aborted start nadat Tsunoda stil viel tijdens de formation lap. Toen hebben ze ook een aborted start gegeven, maar reed pole sitter Sainz ook weg. Sainz zat toen al op de radio van "oepsie? Volgens mij moest ik blijven staan?". Maar toen heeft RC er niet veel later een officiële extra formation lap" van gemaakt (dus ook de lampen en borden aangepast). Daarvoor is toen helemaal geen straf gegeven. Nu was de afhandeling nu wel anders, gezien de aborted start nooit officieel is omgezet naar een "extra formation lap" (maar de teams wel geïnformeerd zijn dat ze die ronde moesten gaan rijden als ze nog op de grid stonden (Bottas & Verstappen dus bv)). Dat er nu wel een straf was zou je dus ook al verrassend kunnen noeme, nadat er vorig jaar dus geen straf was voor Sainz.
Maar... geeft het uitstellen van beoordelen een schijn van partijdigheid? Nouja, hoe de zaken er voor staan wel. Maar als zd nu, consistent met vorig jaar Monza, meteen een "no further action" gegeven hadden werd er ook over geklaagd.

Verder wat Eddie Jordan ook al zei "FIA doet er alles aan om het spannend te houden [met rode vlag in kwalificatie], en Verstappen heeft ze nu de vinger gegeven" (of iets in die trant, in ieder geval "FIA is partijdig").

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:24:
[...]

Verder wat Eddie Jordan ook al zei "FIA doet er alles aan om het spannend te houden [met rode vlag in kwalificatie], en Verstappen heeft ze nu de vinger gegeven" (of iets in die trant, in ieder geval "FIA is partijdig").
EJ zal bijna alles roepen wat controverse kan veroorzaken, dat is al 30 jaar zijn taak :P

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

YakuzA schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:36:
[...]

EJ zal bijna alles roepen wat controverse kan veroorzaken, dat is al 30 jaar zijn taak :P
vind het een smakelijke podcast van DC en EJ

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 09:24:
[...]

Ik neem aan dat je niet "valse start" bedoelt maar wegrijden tijdens een aborted start?
Wegrijden als het nog niet mag, ik noem dat een valse start :P
Zo ja... Vorig jaar (?) was er in Monza een aborted start nadat Tsunoda stil viel tijdens de formation lap. Toen hebben ze ook een aborted start gegeven, maar reed pole sitter Sainz ook weg. Sainz zat toen al op de radio van "oepsie? Volgens mij moest ik blijven staan?". Maar toen heeft RC er niet veel later een officiële extra formation lap" van gemaakt (dus ook de lampen en borden aangepast). Daarvoor is toen helemaal geen straf gegeven. Nu was de afhandeling nu wel anders, gezien de aborted start nooit officieel is omgezet naar een "extra formation lap" (maar de teams wel geïnformeerd zijn dat ze die ronde moesten gaan rijden als ze nog op de grid stonden (Bottas & Verstappen dus bv)). Dat er nu wel een straf was zou je dus ook al verrassend kunnen noeme, nadat er vorig jaar dus geen straf was voor Sainz.
Het gaat me niet om wat voor straf hij heeft gehad, hoewel ik het wel bijzonder vind dat zoiets blijkbaar niet gevaarlijk wordt gevonden, maar de 1e actie van Max in Mexico een 10s straf oploopt. Het gaat me erom dat we tot ver na de race moeten wachten of de straf consequenties heeft en wat de definitieve uitslag van de race is. Ik vond het al vervelend als mensen van het podium werden gehaald, of achteraf een bokaal moesten overhandigen aan de concurrentie, maar dit is ook ruk.
Maar... geeft het uitstellen van beoordelen een schijn van partijdigheid? Nouja, hoe de zaken er voor staan wel. Maar als zd nu, consistent met vorig jaar Monza, meteen een "no further action" gegeven hadden werd er ook over geklaagd.
Mijns inziens is er geen enkele reden om zo'n beslissing tot na de race uit te stellen. Hoe moeilijk kan het zijn om een vergelijkbare situatie op te zoeken en die straf die toen was gegeven, uit te delen tijdens de race? Nu kun je nog zo integer zijn: de straf aan Norris werd uitgedeeld toen duidelijk was hoe de race was afgelopen. Waar hebben ze nou eigenlijk op gewacht? Met de gepolariseerde F1-fans van nu weet je gewoon dat er controverse ontstaat, juist door het niet onmiddellijk bestraffen. Als je kwaad wil, kun je nu dus inderdaad na de race zeggen: "Oei, Norris ligt maar 4.8s voor op [insert name], laten we hem maar geen 5s tijdstraf geven, want dan valt hij te verder terug en is het kampioenschap nog minder spannend".
Of het zo is of niet, de FIA doet er alles aan om dit beeld in leven te houden. Dus in die zin ben ik het wel met Jordan eens. En in GB moeten ze dit herkennen, want dat is ook wat in AD2021 gebeurde natuurlijk. Ik ben ervan overtuigd dat je ook alle auto's zichzelf had kunnen laten unlappen, want er is met nog 1-2 ronden te gaan geen reden om ze achteraan aan te laten sluiten. Als ze 3-4 bochten voorliggen, hebben ze geen impact meer op de leiders in de wedstrijd en hun strijd.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBSXIKWqTX0iIe5SS2qo7Qycqz4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qKwjidBcR8DCKJvFMsCGhOZQ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G_FA3OvG-zwSQ2vBfz3LYxXLkwo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V41kkbtmZUv3ckVeMInhCSLl.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CBQtwGp96fzMmT_dk_j5QC5BMNs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U45BFaA5AMnGqENFtjBsm2s2.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A09PXDO60uro4CcQv69epwKuOAQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IKBEADspV9eMubPIlkrOUAC1.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 84% gewijzigd door G_Dragon op 19-11-2024 11:48 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:35

pro_6or

amateur_60r

NeverSettle schreef op zondag 17 november 2024 @ 16:20:
[...]

Dat werd gezegd bij Ziggo Sport Race Café. Jack Plooij vertelde over de monopolie positie van Liberty Media. Andretti wilt naar F1, maar FOM houdt ze tegen. Vervolgens zei hij dus dat Mafei (CEO van Liberty) weg gaat vanwege die onderzoek en omdat Trump de presidentsverkiezing heeft gewonnen. Michael Andretti doneert geld aan de republikeinen. Volgens Jack wilt Stefano Domenicali er niks mee te maken hebben en daarom vertrekken naar MotoGP.

Bron: Ziggo Sport Race Café en fragmenten via Instagram te zien: https://www.instagram.com...eet&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

Nou neem ik Jack Plooij niet altijd serieus, maar vaak speelt er wel wat achter de schermen als hij met nieuws naar buiten komt. Waar rook is, is vuur toch? :)
Heel slim van Domenicali. Je lekt naar iemand die zijn gezicht niet in de plooi kan houden, daarmee komen de snode plannen op tafel en moeten ze wel ontkracht worden. Et voila, je kan blijven zitten.

een treffende spreuk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:47

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

pro_6or schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:29:
[...]

Heel slim van Domenicali. Je lekt naar iemand die zijn gezicht niet in de plooi kan houden, daarmee komen de snode plannen op tafel en moeten ze wel ontkracht worden. Et voila, je kan blijven zitten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uz3QTSK8FHONgJztgdQ8Wfrror4=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():gifsicle():strip_exif()/f/image/qFLNLThaz0eahsgWAW0PP2RG.gif?f=user_large

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GcveQqAWoAAHZyA?format=jpg&name=900x900

Ferrari is klaar voor de laatse 3 races in woestijnen

[ Voor 34% gewijzigd door basvn op 19-11-2024 11:56 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Wat een gezeik over verduurzamen. Tour de France stoot meer zooi is marginaal schoner uit in 3 weken dan het hele f1 circus

EDIT
TdF is iets schoner dan F1 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Henvar op 19-11-2024 14:00 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:57
Henvar schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:29:
Wat een gezeik over verduurzamen. Tour de France stoot meer zooi uit in 3 weken dan het hele f1 circus
Denk niet dat dat klopt. Er wordt veel minder gevlogen, geen transport over zee en steeds meer teams hebben elektrische auto's rondrijden. In de F1 heb je 25x die verplaatsing.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Henvar schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:29:
Wat een gezeik over verduurzamen. Tour de France stoot meer zooi uit in 3 weken dan het hele f1 circus
Precies, gewoon gaan met die banaan. Nee serieus ik denk daar echt niet bij na als ik de nieuwe kalender zie, ik vind het belangrijker hoeveel races we volgend jaar krijgen en hoelang het seizoen loopt :D .

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Lekker Ventje schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:51:
[...]

Denk niet dat dat klopt. Er wordt veel minder gevlogen, geen transport over zee en steeds meer teams hebben elektrische auto's rondrijden. In de F1 heb je 25x die verplaatsing.
Elektrische auto's zijn mogelijk nog vervuilender. Naast "waar komt de stroom vandaan?" heb je ook nog de accuproductie etc die niet echt goed is voor het milieu.
En nouja, vliegen doen ze in de tour ook, en dat zijn zelfs korte stukjes (dus naar kilometer waarschijnlijk veel vervuilender).
Om nog maar te zwijgen over alle rotzooi die wielrenners, toeschouwers, en de karavaan ervoor achter laten overal langs de route (of doen de wielrenners de bidon tegenwoordig in een prullenbakje op de fiets? :+). Daar waar F1 op een gesloten circuit is en alles opgeruimd kan/zal worden. (Als in: verpakkingen van eten / ... van fans op tribunes gaat gewoon de prullenbak in, bij wielrennen ligt het ergens in de natuur).

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

RobertMe schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:02:
[...]

Elektrische auto's zijn mogelijk nog vervuilender. Naast "waar komt de stroom vandaan?" heb je ook nog de accuproductie etc die niet echt goed is voor het milieu.
Gelukkig is olie winnen, vervoeren, produceren om daarna te verbranden veel beter :+

Maar dat is verder off-topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
[...]

En nouja, vliegen doen ze in de tour ook, en dat zijn zelfs korte stukjes (dus naar kilometer waarschijnlijk veel vervuilender).
Om nog maar te zwijgen over alle rotzooi die wielrenners, toeschouwers, en de karavaan ervoor achter laten overal langs de route (of doen de wielrenners de bidon tegenwoordig in een prullenbakje op de fiets? :+). Daar waar F1 op een gesloten circuit is en alles opgeruimd kan/zal worden. (Als in: verpakkingen van eten / ... van fans op tribunes gaat gewoon de prullenbak in, bij wielrennen ligt het ergens in de natuur).
Het is niet alsof die tearoff's netjes blijven liggen op het circuit en in de Tour zijn er dedicated plekken waar ze de bidons ed weg mogen flikkeren, niet dat ze dat allemaal doen maar een beetje genuanceerde kijk op de zaken kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 17:57
[...]

Er zijn zones waar de renners het afval mogen deponeren tijdens de wedstrijden. Gooien ze de zooi daarbuiten weg dan volgt er een boete en daar wordt streng op toegezien. De reclamekaravaan geeft ook steeds minder weg vanwege het duurzaamheidsverhaal.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:28
Ik zie Max in Vegas nog geen kampioen worden. Lando gaat deze winnen met Ferrari er vlak achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scrappy.doo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 12:15
desalniettemin schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:18:
Ik zie Max in Vegas nog geen kampioen worden. Lando gaat deze winnen met Ferrari er vlak achter.
Ik hoop het, want ik ga deze waarschijnlijk niet live kunnen zien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desalniettemin
@G_Dragon Weer 24 races volgend seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Yes en weer lekker verspreid, zo heb je bijna het hele jaar mooi veel races _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Lekker Ventje schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 12:51:
[...]

Nee je hebt gelijk, ik maakte een foutje.
Tour de France is marginaal schoner dan F1

https://www.bicycling.com...1-schoner-dan-wielrennen/

Al met al is het nog steeds 10mnd race vs 3 weken fietsen. Dus ik blijf erbij. Wat een gezeik

Als je complete uitstoot van UCI wedstrijden pakt is de wielersport 7x vervuilender dan F1.

[ Voor 7% gewijzigd door Henvar op 19-11-2024 13:59 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
[...]

Jij doet het zeker goed op verjaardagen he? Wat een onzin loop jij hier te verkopen zeg. Er zijn meer dan genoeg onderzoeken geweest die met harde cijfers aantonen dat na 25000 km rijden een dinosap auto meer CO2 heeft uitgestoten dan zijn electrische broertje. En deze accu kan dan nog 800.000 km mee.

En dat word alleen maar beter, want steeds meer energie die we uit het stopcontact halen is duurzaam.

Bewaar deze leugentjes feitjes dus maar voor de verjaardagen in het vervolg, en kom hier op tweakers gewoon met een goede onderbouwing aanzetten.

Mss een leuk ARTIKEL voor je om te lezen, doe je het wel wat minder goed op verjaardagen in de toekomst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

desalniettemin schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:18:
Dus je rekent de stratencircuit kampioen Checo niet meer mee?

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie_NtA
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:12
sjaool schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:28:
[...]

Die is tegenwoordig toch alleen nog maar kampioen schade rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:20

DataGhost

iPL dev

Henkie_NtA schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:29:
[...]

Die is tegenwoordig toch alleen nog maar kampioen schade rijden?
Bocht 1 naar binnen bij Lando waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• squashedraven
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:44
DataGhost schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:47:
[...]

Bocht 1 naar binnen bij Lando waarschijnlijk.
Nou als Lando er per ongeluk af gereden wordt door een red bull of vcarb dan wil ik niet weten hoe hard Zak Brown en Andrea Stella beginnen te zeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Wok

Dakloos...

squashedraven schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:52:
[...]

Nou als Lando er per ongeluk af gereden wordt door een red bull of vcarb dan wil ik niet weten hoe hard Zak Brown en Andrea Stella beginnen te zeuren.
Daarop voortbordurend... Puur hypothetisch: Stel, Red Bull besluit inderdaad voor de onsportieve manier te gaan en Perez maar één opdracht te geven: schakel Lando uit. Hoe zou de FIA dit aanvliegen? Immers, als Lando geen punten scoort is Max sowieso niet meer in te halen in de laatste twee races en is-ie dus kampioen...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• desalniettemin
sjaool schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:28:
[...]

Zeg nooit nooit, maar nee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wok schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:05:
[...]
Daarop voortbordurend... Puur hypothetisch: Stel, Red Bull besluit inderdaad voor de onsportieve manier te gaan en Perez maar één opdracht te geven: schakel Lando uit. Hoe zou de FIA dit aanvliegen? Immers, als Lando geen punten scoort is Max sowieso niet meer in te halen in de laatste twee races en is-ie dus kampioen...
Mja, als checo Lando expres aanrijd terwijl hij gelapt wordt valt dat wel heel erg op natuurlijk.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
BasvanS schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:04:
[...]

Jij doet het zeker goed op verjaardagen he? Wat een onzin loop jij hier te verkopen zeg.
Of je leest gewoon wat er staat, "mogelijk". Maar fijn dat je bij deze aangeeft dat elektrisch wel beter is voor het milieu. Dan durf ik weer naar verjaardagen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

YakuzA schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:21:
[...]

Mja, als checo Lando expres aanrijd terwijl hij gelapt wordt valt dat wel heel erg op natuurlijk.
Precies, maar Max zelf doet niks fout in de race. Wat gaat de FIA dan doen? Als ze besluiten tot een DSQ voor Max, is-ie nog steeds kampioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvK
  • Laatst online: 21:29

AvK

Ready Set Go

Wok schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:29:
[...]

Precies, maar Max zelf doet niks fout in de race. Wat gaat de FIA dan doen? Als ze besluiten tot een DSQ voor Max, is-ie nog steeds kampioen.
Waarom zouden ze een DSQ afroepen voor Max als iemand anders Norris er af ragt?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14:43
basvn schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 11:52:
[Afbeelding]

Ferrari is klaar voor de laatse 3 races in woestijnen
Zijn ze met deze overalls aan het klussen geweest of zo? :+
Het ziet er niet uit :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Laatst online: 14:20

DataGhost

iPL dev

[...]

Dit geeft denk ik al wel aan hoe klein de kans is dat ze dat bij RBR gaan riskeren, nog buiten dat er dan minimaal een paar mensen zijn die er weet van hebben en daarmee het team in een extreem lastige positie kunnen brengen (lees: goede chantagemogelijkheden krijgen). Lando "heeft nog een kans" maar daar is alles ook mee gezegd, op dezelfde manier heb ik de kans dat ik een loterij win. Dus een van de meest achterlijke dingen die je kan doen zou het expres beïnvloeden van dit raceresultaat zijn, aangezien het gewoon heel waarschijnlijk is dat Max kampioen is zondag, en anders volgende week wel. Als als als ze echt zoiets wilden doen dan pas in Abu Dhabi maar tot die tijd is de kans heel groot dat het probleem zichzelf oplost.

Lando heeft dit jaar maar twee races weten te winnen dus drie extra en een sprint is wel heel ambitieus. Helemaal als je je bedenkt dat Max daarvoor vrijwel puntenloos moet zijn wat heel dit jaar nog maar één keer gebeurd is.

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 19-11-2024 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:11

Bloodclot

Jawier!

Max heeft denk ik nog maar 24 punten nodig in drie weekenden, of aanstaande weekend voor lando eindigen dacht ik. Ik zie dat wel goed komen voor Max.

Ben benieuwd hoe de McLaren nu rijdt, was in Brazilië sprake van koeling in de banden dmv water/vloeistof(?), waardoor de banden net wat langer mee gaan.

Toen er bekend werd dat er vanaf de sprintrace in Brazilië hierop zou worden gecontroleerd, had de McLaren ineens een stuk minder pace (en ferrari?) in de sprintrace en was Max eigenlijk de snelste van het veld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
Bloodclot schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:51:
Max heeft denk ik nog maar 24 punten nodig in drie weekenden, of aanstaande weekend voor lando eindigen dacht ik. Ik zie dat wel goed komen voor Max.

Ben benieuwd hoe de McLaren nu rijdt, was in Brazilië sprake van koeling in de banden dmv water/vloeistof(?), waardoor de banden net wat langer mee gaan.

Toen er bekend werd dat er vanaf de sprintrace in Brazilië hierop zou worden gecontroleerd, had de McLaren ineens een stuk minder pace (en ferrari?) in de sprintrace en was Max eigenlijk de snelste van het veld.
Plus McLaren heeft eerder alle achtervleugels moeten aanpassen zo ook de achervelugel met mini DRS spleet die in Baku ingezet werd en nu weer in Las Vegas. Hoewel De FIA beweert dat het effect van de mini-DRS wat overdreven werd door de concurrentie.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Waarom komt dat steeds bewust iemand laten crashen langs?

[ Voor 3% gewijzigd door Illegal_Alien op 19-11-2024 16:15 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 00:04
Illegal_Alien schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:03:
Waarom komt dat steeds bewyst iemand katen crashen langs?
Omdat het kan en er al eerder kampioenschappen mee zijn gewonnen (Schumacher b.v.)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

redwing schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:05:
[...]

Omdat het kan en er al eerder kampioenschappen mee zijn gewonnen (Schumacher b.v.)
Ja en Max of Norris kan zichzelf ook doodrijden...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

YakuzA schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:21:
[...]

Tikkie tegen het rechterachterwiel en je hoort er niemand over. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[...]

Ze kunnen Red Bull als team natuurlijk alle punten afpakken zodat ze laatste in het constructeurskampioenschap worden. Maar dat werkt voor volgend jaar natuurlijk weer in het voordeel van Red Bull.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56

Bestla

Kvinne

sjaool schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:41:
[...]

Tikkie tegen het rechterachterwiel en je hoort er niemand over. :+
Het Hamiltonnetje tegen Max op Silverstone :) Geen straf, niets 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
sjaool schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 16:42:
[...]

Ze kunnen Red Bull als team natuurlijk alle punten afpakken zodat ze laatste in het constructeurskampioenschap worden. Maar dat werkt voor volgend jaar natuurlijk weer in het voordeel van Red Bull.
Maar crashgate is Alonso ook niet voor gestraft. Wel Renault & Flavio, maar Alonso is weggekomen met "ich habe es nicht gewusst" en is gewoon kampioen gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Bestla schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:02:
[...]

Hamilton heeft daar een 10 sec time penalty gekregen (of was het zelfs een stop & go? Denk time penalty). Alleen won die vervolgens nog steeds. Nog los van dat de auto stuk was maar hij ook zelf een rode vlag had veroorzaakt waaronder ze de schade konden repareren.
En ja, w.m.b. had die straf ook wel wat hoger gemogen. Heb toen zelf ook direct de TV uit gezet toen die Leclerc inhaalde voor P1. En dan daarna ook nog de opmerkingen van "Leclerc weet wel hoe je ruimte moet laten in copse corer".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
Bestla schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:02:
[...]

Heeft die toch gewoon 5 of 10s voor gekregen? Dat hij die vervolgens los kan rijden is wat anders

[ Voor 9% gewijzigd door Shinji op 19-11-2024 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:28
Shinji schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:12:
[...]

Heeft die toch gewoon 5 of 10s voor gekregen? Dat hij die vervolgens los kan rijden is wat anders
10s + 2 penaltypoints. Predominantly at fault, heette het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Laatst online: 22:13

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Zou Norris echt nog zo gretig zijn na zo te zijn afgedroogd in Brazilië? Ik denk dat we de laatste 3 races dan meer van Leclerc, Piastri en Sainz gaan zien. Het zou ook mooi zijn als Piastri een keer de teamorders negeert 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball

1 reserverijder minder bij Ferrari, benieuwd welke geruchten waar zijn die over Arthur Leclerc of Zhou Guanyu als nieuwe reserverijder :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• desalniettemin
Geen geplande crashes of "per ongeluk" aantikken. Ik wil een schone race zien ajb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZeromaNoiS
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:19
desalniettemin schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:57:
Geen geplande crashes of "per ongeluk" aantikken. Ik wil een schone race zien ajb.
Komt goed. :)
Max heeft zelf ook al aangegeven het seizoen “schoon” af te willen maken.

Hij weet zelf donders goed wat hij doet, en sommige acties die over de schreef gaan zijn ingecalculeerd. Als hij in Brazilië niet de punten had gepakt, dan hadden we er meer van gezien.

Maar nu ga ik er vanuit dat hij de komende races inderdaad gewoon netjes de puntjes pakt die hij kan pakken en in 1 van de 3 weekend het WK voor de 4e keer binnensleept. :)F :)B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
Chocoball schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:57:
[Twitter]
1 reserverijder minder bij Ferrari, benieuwd welke geruchten waar zijn die over Arthur Leclerc of Zhou Guanyu als nieuwe reserverijder :)
Maakt niet uit. Beide een schande voor het rood. Beide niet in die rol door eigen kunde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wok

Wok

Dakloos...

Pendaco schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:26:
Zou Norris echt nog zo gretig zijn na zo te zijn afgedroogd in Brazilië? Ik denk dat we de laatste 3 races dan meer van Leclerc, Piastri en Sainz gaan zien. Het zou ook mooi zijn als Piastri een keer de teamorders negeert 8)
Ik denk dat als Max dit weekend de titel pakt, Lando mentaal zó geknakt is dat-ie volgend jaar al snel het schoothondje moet worden voor Piastri, want die gaat hem dan volgend jaar volkomen opvreten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:04
Wok schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:32:
[...]

Ik denk dat als Max dit weekend de titel pakt, Lando mentaal zó geknakt is dat-ie volgend jaar al snel het schoothondje moet worden voor Piastri, want die gaat hem dan volgend jaar volkomen opvreten.
En als Max niet de titel pakt dit weekend maar het volgende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005

-tom-562

Oliesjeik

jaapstobbe schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:32:
[...]

En als Max niet de titel pakt dit weekend maar het volgende?
Dan nog steeds, maar komt dat besef een weekje later :+

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

desalniettemin schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:57:
Met de huidige grote verschillen is er ook geen incentive tot uberhaupt zoiets overwegen?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

YakuzA schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:53:
[...]

Met de huidige grote verschillen is er ook geen incentive tot uberhaupt zoiets overwegen?
Nee, max hoeft ook ''maar'' 24 punten te pakken komende 3 weekenden, áls Norris de 3 races wint, sprint wint, en 3x snelste ronde pakt.

Als hij 3 punten uitloopt op Norris is het klaar.

Kans dat Max een keer 3 punten meer dan Norris pakt zie ik groter in.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Laatst online: 18-09 11:34
Nouja ik denk inderdaad dat dit jaar Lando zijn enigste kans was. Maar wat mij altijd opviel is dat McLaren er nooit zo voor uitkwam. Denk dat ze het totaal niet hadden verwacht dat ze nog zoveel kans op de titel voor Norris zouden maken. En dat zet me weer aan het denken, dat ze zelf dondersgoed wisten dat ze truukjes deden die illegaal waren, puur hoelang kan het onder de radar blijven en van profiteren. Geen hele zware overtredingen, puur net buiten de lijntjes kleuren tot iemand er wat van zegt.

Maar waar ze geen rekening mee hielden, denk ik, is het feit dat RBR zelf problemen met de auto had en dus veel punten liet liggen.

Denk dat ze bij McLaren nog wel eens twee keer achter de oren krabben om dit seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desalniettemin
Wok schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 22:32:
[...]

Hij zegt zelf van wel. Heeft het kampioenschap nog niet opgegeven. En theoretisch kan het nog steeds. 1 dnf voor Max of materiaal pech. Kan andersom natuurlijk ook, maar toch.

Wordt inderdaad zeer interessant of Piastri beter is dan Norris. Ik hoop het iig. Ik mag Norris niet. Ik vind het maar een snotneus. Laat hem eerst maar eens akmpioen wroden, dan praten we verder.

[ Voor 16% gewijzigd door desalniettemin op 20-11-2024 09:07 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
offtopic:
Speciaal bericht voor @Illegal_Alien de MiniDrivers houden er mee op. :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
basvn schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:55:
[...]

Nee, max hoeft ook ''maar'' 24 punten te pakken komende 3 weekenden, áls Norris de 3 races wint, sprint wint, en 3x snelste ronde pakt.

Als hij 3 punten uitloopt op Norris is het klaar.

Kans dat Max een keer 3 punten meer dan Norris pakt zie ik groter in.
Hij mag er niet 3 (of meer) verliezen toch? Verstappen hoeft niet voor Norris te finishen. Na dit weekend zijn er nog 60 punten te verdelen (2x winst = 50, 1x sprint winst = 8 en 2x fastest lap = 2, totaal 60). Terwijl hij er momenteel 62 voor staat. En als ze dit weekend met 60 punten verschil uit komen is Verstappen nog steeds WDC want meer races gewonnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
RobertMe schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 17:03:
[...]

Maar crashgate is Alonso ook niet voor gestraft. Wel Renault & Flavio, maar Alonso is weggekomen met "ich habe es nicht gewusst" en is gewoon kampioen gebleven.
Behalve dat Lewis dat jaar kampioen is geworden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
DeKaerften schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:31:
[...]

Behalve dat Lewis dat jaar kampioen is geworden :P
Oepa. Nouja, in ieder geval geen DSQ voor Alonso dat jaar. Omdat "hij er niet van wist".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Als de FIA niet kan bewijzen, dat Alonso er van wist, kunnen ze ook niet anders, natuurlijk. Alonso gaat ook niet vrijwillig zeggen: "Ja, ik wist dat Nelsiño dit ging doen, dus pak mijn punten maar af."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Chocoball schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:18:
offtopic:
Speciaal bericht voor @Illegal_Alien de MiniDrivers houden er mee op. :'(
offtopic:
Keek er niet meer naar, zal wel de oorzaak zijn :+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56

Bestla

Kvinne

Ik kon mij alleen voor de geest halen hoe Hamilton uitbundig feest aan het vieren was na de finish, toen Max naar het ziekenhuis was gebracht.

Straffen zijn mij toen ontgaan, of ik moet bier uit de koelkast aan het halen geweest zijn of zo. :?

[ Voor 5% gewijzigd door Bestla op 20-11-2024 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
desalniettemin schreef op woensdag 20 november 2024 @ 09:04:
[...]

Hij zegt zelf van wel. Heeft het kampioenschap nog niet opgegeven. En theoretisch kan het nog steeds. 1 dnf voor Max of materiaal pech. Kan andersom natuurlijk ook, maar toch.

Wordt inderdaad zeer interessant of Piastri beter is dan Norris. Ik hoop het iig. Ik mag Norris niet. Ik vind het maar een snotneus. Laat hem eerst maar eens akmpioen wroden, dan praten we verder.
Ik mocht Norris best wel voorheen, maar denk dat hij grotendeels verpest is door Zak Brown... tis een jankbal geworden zonder winnaarsmentaliteit. Hij doet maar wat ofzo... totaal geen sympathie meer voor hem.

Hamilton is altijd al een entitled piece of ... geweest, ik heb daar eigenlijk meer respect voor dan wat Norris nu aan het doen is.

Norris gaat geen kampioen worden, zelfs niet met een DNF van Verstappen.

Enige wat ik wel een "misser" vind is dat ze Verstappen niet nog een extra ICE hebben gegeven in Brazilië... hij startte toch al P17 en er startte 2 uit de pits dus P17 of P19 maakt dan ook niet veel meer uit. Maar goed, gezien dat deze nieuwe ICE weinig heeft geleden in Brazilië, kan deze unit nog wel 3 races vol gas mee. En hij heeft nog 1 trainingsunit gelukkig.

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 20-11-2024 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 17-09 14:48
Telt een extra ICE niet mee voor het budgetplafond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Marcel Br schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:29:
Telt een extra ICE niet mee voor het budgetplafond?
Naar mijn weten vallen PU onderdelen buiten de budget cap, daarom kon Mercedes in 2021 zoveel motoren wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ArcticWolf schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:28:
[...]
Enige wat ik wel een "misser" vind is dat ze Verstappen niet nog een extra ICE hebben gegeven in Brazilië... hij startte toch al P17 en er startte 2 uit de pits dus P17 of P19 maakt dan ook niet veel meer uit. Maar goed, gezien dat deze nieuwe ICE weinig heeft geleden in Brazilië, kan deze unit nog wel 3 races vol gas mee. En hij heeft nog 1 trainingsunit gelukkig.
Dat kan alleen niet, dus die opmerking is een beetje een ‘misser’ ;)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 20 november 2024 @ 20:36:
[...]

Dat kan alleen niet, dus die opmerking is een beetje een ‘misser’ ;)
Want?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Omdat dat niet meer kan sinds de Alonso hocus pocus.

PSN

• RobertMe
Omdat hij al een nieuwe ICE had en je er nog maar 1 per weekend mag toevoegen aan de poule.
Als in: elk motor onderdeel dat je vervangt met een straf mag je indien meerdere keren vervangen in hetzelfde weekend alleen die wat het laatst gebruikt is (oftewel: die wat er vooraf aan de race in lag) toevoegen aan de poule.
Pak je bv ICE 4 & 5 in hetzelfde weekend mag je beide toevoegen, omdat je voor nummer 4 geen straf krijgt. Pak je 4, 5 & 6 mag je alleen 4 & 6 meenemen. Pak je 5 & 6 mag je alleen 6 toevoegen.

Wat ze dus wel hadden kunnen doen was een nieuwe turbo, MGU-K, MGU-H, ... pakken. Daarvoor zou die, neem ik even aan, een +10 plekken straf krijgen (ga er toch vanuit dat hij voor alle onderdelen op de limiet zit :p). Met als bijkomend voordeel dat die die allemaal tegen een relatief milde start krijgt (P17 vs pitlane). En stel hij zou nog eens moeten wisselen was het maar +5 plekken per onderdeel.

Overigens was vooraf volgens mij helemaal niet bekend wat de status van de Williamsen zou zijn. De definitieve startgrid staat Albon gewoon op de grid, omdat het team hem pas binnen het laatste uur (na publicatie definitieve startgrid) heeft teruggetrokken. Daardoor ook dat gat op de grid. Had Williams hem eerder teruggetrokken was iedereen achter Albon wel dat plekje opgeschoven. En IIRC was ook alleen Sainz uit de pitlane gestart, dus maar 1 iemand, geen 2. Bii de sprint waren het wel meerdere auto's, maar volgens mij ging het daar om 3 of 4? Sowieso beide Aston Martins, en ik meen ook een of twee Saubers?

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• Chocoball
Red Bull heeft wederom een praktijk gevonden wat volgens de regels niet is toegestaan. De FIA grijpt meteen in met een technical directive in de vertaling en samenvatting.
  • De FIA heeft per direct een technical directive (TD) uitgevaardigd die het verbiedt beschermingsmateriaal te gebruiken over de skid blocks. Het team van Red Bull wees de FIA erop dat deze praktijk illegaal is.
  • Grondeffect wagens liggen laag bij de grond maar de plank mag niet teveel slijten. Dat heeft vorig seizoen nog geleid tot een diskwalificatie van Mercedes en Ferrari in Austin. Volgens de regels mag de plank maar 1 mm per race slijten.
  • In de afgelopen 3 jaar bedachten teams allerlei trucs om de bevestingingsschroeven tegen slijtage te beschermen met speciaal dempingsmateriaal of door gebruik van speciale schroeven. De laatste truc is om de skid blocks die door de FIA gecontroleerd worden te voorzien van beschermingsmateriaal. Het gaat vooral om de bevestigingsschroeven aan de achterkant van de plank, de teams willen daar een zo laag mogelijke afstelling hebben om zoveel mogelijk neerwaartse druk (downforce) te krijgen.
  • Red Bull gelooft dat ongeveer de helft van het veld van deze truc gebruik maakt. Onder verdenking staan Ferrari, Mercedes en Haas. McLaren zou net als Red Bull geen gebruik maken van deze truc.
  • Red Bull heeft bij de FIA aangegeven dat dit onder bepaalde omstandigheden volgens de regels niet is toegestaan en vroeg om duidelijkheid en anders kon de FIA een protest verwachten. De FIA reageerde meteen en kregen alle teams een week voor de grand prix van Las Vegas post dat er een technical directive is uitgevaardigd die deze praktijk per direct verbiedt. Ferrari zou nog geprobeerd hebben de datum te verschuiven richting de grand prix van Qatar maar zonder succes.
  • De getroffen teams hebben direct een probleem want de aerodynamica speelt een belangrijke rol bij de rijhoogte. Sommige teams zullen nu mogelijk de wagen hoger moeten afstellen om slijtage aan de skid blocks te ontzien en daarmee rondetijd verliezen.
https://www.auto-motor-un...ive-skid-blocks-red-bull/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
het verbaasd met dat Mclaren hier geen gebruik van zou hebben gemaakt gezien de vonkenregen in brazilie tijdens de qualy. En het verbaasd me nog meer dat redbull het aankaart ipv zelf te gebruiken

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Vonken zijn de beschermblokjes voor de plank. En als je het niet nodig hebt waarom dan gebruiken?

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

squashedraven schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:21:
het verbaasd met dat Mclaren hier geen gebruik van zou hebben gemaakt gezien de vonkenregen in brazilie tijdens de qualy.
de vonkenregen komt juist door de skidblocks.
een grote vonkenregen kan dus een indicatie zijn dat de skidblocks iig niet extra beschermt waren ;)

PSN

• squashedraven
YakuzA schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:36:
[...]

de vonkenregen komt juist door de skidblocks.
een grote vonkenregen kan dus een indicatie zijn dat de skidblocks iig niet extra beschermt waren ;)
of beschermt met materiaal wat doormiddel van de vonkjes wegslijt

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-09 14:16
squashedraven schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:37:
[...]

of beschermt met materiaal wat doormiddel van de vonkjes wegslijt
Dat voelt een beetje als "Yo dawg, I heard you needed skidblocks so i put skidblocks on your skidblocks so your skidblocks don't skid".

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NQ7GX0Zj4vP0O5NmY5cy6pstymM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/kG9xksYBXpXISEOUIxhCC2jN.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• squashedraven
RonaldMcDonald schreef op donderdag 21 november 2024 @ 09:18:
[...]

Dat voelt een beetje als "Yo dawg, I heard you needed skidblocks so i put skidblocks on your skidblocks so your skidblocks don't skid".

[Afbeelding]
Ik zie de teams er nog voor aan ook :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Chocoball
In aanvulling op mijn eedere bericht. Het gaat om zogenaamde satellite skids die naast de reguliere skids waren toegestaan op de plank en deze zitten verder weg van de 4 FIA meetgunten. Deze waren legaal zolang ze dezelfde verticale stijfheid hadden als de reguliere skid blocks maar in het regelement stond niks over de dikte. Deze ondersteunende skids zijn dus nu uit het regelement geschrapt.

https://www.motorsport.co...or-las-vegas-gp/10674832/

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:23
squashedraven schreef op donderdag 21 november 2024 @ 08:21:
het verbaasd met dat Mclaren hier geen gebruik van zou hebben gemaakt gezien de vonkenregen in brazilie tijdens de qualy. En het verbaasd me nog meer dat redbull het aankaart ipv zelf te gebruiken
Ik vind vooral gek dat ze tijdens de Q in Brazilië heel veel vonkenregen hadden, maar in de race ineens niet meer terwijl er juist meer benzine in zit, dan zou je toch lager moeten zitten?

Of hebben ze hier weer wat op verzonnen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Treveo schreef op donderdag 21 november 2024 @ 12:19:
[...]

Ik vind vooral gek dat ze tijdens de Q in Brazilië heel veel vonkenregen hadden, maar in de race ineens niet meer terwijl er juist meer benzine in zit, dan zou je toch lager moeten zitten?

Of hebben ze hier weer wat op verzonnen?
Bedoel je de droge normale droge SQ en sprint race of de natte Q en bedoel je de natte race?

(als je het in gelijkwaardige omstandigheden gaat vergelijken zou ik ook niet zo weten of je hoger of lager zit bij de race, gezien de downforce een multiplyer is op basis van topsnelheid, waar in de race je gewicht hoger is, maar je topsnelheid lager, waardoor je weer minder downforce als multiplyer hebt om de auto omlaag te duwen)

[ Voor 28% gewijzigd door YakuzA op 21-11-2024 12:55 ]

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
McLaren een keer niet in de spotlight voor een nieuwe vondst. Zou het bijna jammer vinden als het Ferrari performance kost versus mcl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
breaking news.,

Rest in peace minidrivers

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Als je 1 pagina terugkijkt of zioekt zie je dat het oud nieuws is ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Chocoball schreef op donderdag 21 november 2024 @ 23:00:
[...]

Als je 1 pagina terugkijkt of zioekt zie je dat het oud nieuws is ;)
stond geen breaking news boven...

nee ff serieus. ik zag na het plaatsen pas dat het al 2 dagen oud was..
geen idee waarom hij nu pas in mijn kijk lijn terecht kwam

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
In ieder geval de teams van Haas, Ferrari, Mercedes en Alpine hebben aangegeven dat ze aanpassingen hebben moeten doen na de uitvaardiging van de technical directive over de satellite skids.

Inmiddels is het lijstje gegroeid naar 7 teams: Haas, Ferrari, Mercedes, Alpine, Aston Martin, Sauber en Red Bull.

https://www.auto-motor-un...tz-regeln-ferrari-kritik/

[ Voor 35% gewijzigd door Chocoball op 22-11-2024 22:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

De speculaties over het 11e team barsten weer los:
https://www.motorsport.co...r-andretti-exit/10675255/
Talks are advancing between Formula 1 and General Motors over a 2026 entry as an 11th team

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Niet online
Is het niet een beetje laat, om nu nog bezig te zijn met 2026 te gaan beginnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Laatst online: 00:49
DeKaerften schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:30:
Is het niet een beetje laat, om nu nog bezig te zijn met 2026 te gaan beginnen?
Ze waren al begonnen, maar nu barst het echt los. Ik zie dat ze aardig wat vacature open hebben voor hun SIlverstone locatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
NeverSettle schreef op vrijdag 22 november 2024 @ 12:40:
[...]

Ze waren al begonnen, maar nu barst het echt los. Ik zie dat ze aardig wat vacature open hebben voor hun SIlverstone locatie.
Ik wilde net reageren dat ik gisteren ook wat voorbij zag komen van Andretti Global die in Silverstone wat aan het opzetten waren.

Nieuwe buren dus voor Aston Martin.

Blijft echter staan dat als je nu pas begint je niet per 1-1-2025 als de anderen aan de 2026 auto starten meteen kunt beginnen. Vooral dus als je nu ook pas personeel aan het werven bent.
Pagina: 1 ... 78 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024