[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.164 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 13:35

pro_6or

amateur_60r

Lynx schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:07:
De wagens zijn 2026 kleiner en er kan mogelijk weer beter gevolgd worden. Dan zou je alle “kleine” baantjes weer openen voor inhalen. Zou zonde zijn om ze er nu af te halen en de potentie in ‘26 niet meer kunnen zien.
Idd, het is echt maar heel weinig (kleiner) maar het is iig een trendbreuk.

In 2015/16 was het vééél moeilijker om die rolschaatsen met een motor op de baan te houden. Half de banden en half de vleugels, nagenoeg zelfde vermogen.

een treffende spreuk

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:51
The FIA compliance officer Paolo Basarri verlaat de FIA hoewel bronnen zeggen dat hij ontslagen is omdat Ben Sulayem geen vertrouwen in hem had.

Basarri heeft in zijn rol de beschuldigingen onderzocht dat Ben Sulayem 2 races in 2023 zou hebben beïnvloedt.

https://www.bbc.com/sport/formula1/articles/cr7njn0r05jo

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:29

AvK

Ready Set Go

All hell brakes loose....

Ben left the building binnenkort.
En terecht.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:31

Quad

Doof

Iemand probeert z'n straatje schoon te vegen.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:18

Wok

Dakloos...

AvK schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:55:
All hell brakes loose....

Ben left the building binnenkort.
En terecht.
Laten we het hopen... Iemand die geen fuck (pun intended) geeft om mensenrechten aan het hoofd van de internationale autosportfederatie. Hoe heeft het ooit zo ver kunnen komen... 8)7

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, van mij mag MBS ook heel snel vertrekken.
Alleen al dat je ziet dat hij zichzelf regelmatig wil opdringen bij coureurs en dat coureurs hem lijken te vermijden. Maar ergens heb ik ook zoiets van als hij eerst de halve FIA eruit weet te werken, dan heeft hij tenminste nog wat positiefs bereikt. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:38
Lynx schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:07:
De wagens zijn 2026 kleiner en er kan mogelijk weer beter gevolgd worden. Dan zou je alle “kleine” baantjes weer openen voor inhalen. Zou zonde zijn om ze er nu af te halen en de potentie in ‘26 niet meer kunnen zien.
Maak je geen illusies dat er met de nieuwe "kleinere" auto's van 2026 wel ingehaald kan worden
Zelfs de nieuw komende formule 1 wagens zijn nog veels te groot voor dit soort circuits.
Zo heel veel kleiner worden ze namelijk niet

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kkXzVTptvwZ8tDpBhUOBfhFJ3K8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/a5HESouTMbm5oHagyIFKgBht.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EvwplhRr2ZDhOSAUROX60RJOSKM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sr12REDNkHwqLqteVj7CpSQx.png?f=fotoalbum_large

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:47:
Alleen al dat je ziet dat hij zichzelf regelmatig wil opdringen bij coureurs en dat coureurs hem lijken te vermijden. Maar ergens heb ik ook zoiets van als hij eerst de halve FIA eruit weet te werken, dan heeft hij tenminste nog wat positiefs bereikt. :z
Wie had ooit gedacht dat Mosley met z'n fratsen en Todt met z'n eeuwige Ferrari verbintenis, gemist zouden worden.
Hopelijk wordt de volgende die MBS opvolgt niet nog erger. Briatore niks te doen momenteel? :X

Signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
BMW_M3 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:08:
[...]

Wie had ooit gedacht dat Mosley met z'n fratsen en Todt met z'n eeuwige Ferrari verbintenis, gemist zouden worden.
Hopelijk wordt de volgende die MBS opvolgt niet nog erger. Briatore niks te doen momenteel? :X
Flavio Briatore is momenteel adviseur bij Alpine.

Maximaal kan een FIA president 12 jaar aan het roer staan in 3 termijnen van 4 jaar. In 2025 en 2029 zijn er weer verkiezingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

BMW_M3 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 22:08:
[...]

Hij wordt toch wel herkozen straks als enige kandidaat. Daar hoef je je niet veel illusies over te maken.
Dat is net zo’n poppenkast als bij de FIFA.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:06

JB

Cédric roelt!

DaniëlWW2 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:47:
Blatter 2.0 :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnocchio
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-09 14:23

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Voordeel alvast is dat de grand prix van Mexico in 2025 is uitverkocht en dat Red Bull dan weer veel Perez merchandise kan verkopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Volgens mij schuiven ze bij RBR heel makkelijk met coureurs tussen RB en RBR, dus dat hij nog 2 jaar in de F1 rijdt, wil niet zeggen dat dat in een zitje in de RBR is naast Max.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Grrrrrene schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:23:
Volgens mij schuiven ze bij RBR heel makkelijk met coureurs tussen RB en RBR, dus dat hij nog 2 jaar in de F1 rijdt, wil niet zeggen dat dat in een zitje in de RBR is naast Max.
Nog beter voor de merchandising sales ook: elke Perez fan wil zo'n nieuw Racing Bulls* nummer 11 shirt en petje. Ka-ching! :)

*of whatever de nieuwe naam van Toto Rosso wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 22:28
Kan ook nog als reservecoureur aanblijven. Sluit ik ook helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
De coureurs hebben een contract met Red Bull, daar wordt bepaalt wie in het hoofdteam en zusterteam gaat rijden.
noo schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:28:
[...]
*of whatever de nieuwe naam van Toto Rosso wordt.
Meen dat Visa Card App uit de teamnaam gaat verdwijnen en dat het volgend seizoen Racing Bulls wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:27
Dat is iets dat ze regelmatig gedaan hebben met de "echte" RB junioren die jarenlang in de opleiding hebben gezeten en in de F1 jarenlang een eenzijdig te verlengen contract hebben (Ricciardo had pas vanaf het 2019 seizoen vrije keuze en heeft dus bijna ~10 jaar "onder de duim" van RB in de F1 gezeten). Perez hebben ze echter van buiten gehaald en Verstappen hebben ze ook pas toen die in de F3 reed aangetrokken en meteen in de F1 gezet (dus "geen" grote investeringen voor gedaan). En na zijn promotie en goede resultaten hebben ze hem ook regelmatig zeer vroeg verlengd omdat andere teams aan hem aan het trekken waren. Ik kan mij dus echt niet indenken dat Verstappen en Perez in dienst van RB/RBR rijden i.p.v. exclusief voor RBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
RobertMe schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:32:
[...]

Ik kan mij dus echt niet indenken dat Verstappen en Perez in dienst van RB/RBR rijden i.p.v. exclusief voor RBR.
Ik heb geen idee wat Perez in zijn contract heeft staan. Zijn onderhandelingspositie was niet geweldig toen hij bij RBR kwam, hij was er bij Force India gewoon uitgegooid en zou buiten de F1 belanden. Max had een onderhandelingspositie bij zijn laatste contractonderhandelingen, ik weet niet of Perez dat ooit echt heeft gehad. Ja, na 2021 misschien, maar niet tijdens zijn huidige onderhandelingen, mag ik hopen, anders snap ik RBR niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Grrrrrene op 15-11-2024 10:44 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-09 13:41

sjaool

Every life should have 9 cats

d-vine schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:51:
[...]

Maak je geen illusies dat er met de nieuwe "kleinere" auto's van 2026 wel ingehaald kan worden
Zelfs de nieuw komende formule 1 wagens zijn nog veels te groot voor dit soort circuits.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb even een quick & dirty edit gedaan door de 2026 wagen in het rood over de 2024 wagen te leggen. Het scheelt in de breedte iets maar in de lengte nog het meest. Maar goed elke centimeter helpt. Dat hebben we de afgelopen weken wel gezien. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JFbo0SxIP2BhTUBAmLIkKSfkYcw=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/H6hknDINsV7ZlWsJAY9xP1NI.jpg?f=user_large

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
Perez heeft wel degelijk een sterke onderhandelingspositie. Hij is het schip met geld. Zowel in merchandising als aan directe team sponsoring. Een gratis rijder (sponsor betaald salaris) die, afhankelijk van de bron, 30-60 miljoen meeneemt en volledig in het belang van het team wil rijden. Het kost je het WCC maar dat lijkt RBR niet te boeien. Kijk maar naar dit jaar en ‘21. Max is zo goed dat hij met af en toe een klein beetje hulp erg ver komt I.t.t. Tot de andere kanshebbers op de grid. (Looking at you Lando). Max schijnt ook wel happy te zijn met Perez wat toch ook wel een boost in je positie is. Tot slot zijn er best wel wat coureurs continu gemeten aan Max met de pool van junioren en VCARB chauffeurs waarbij ze waarschijnlijk wel weten hoe groot het gat werkelijk is. Het enige argument dat rest is die eeuwige crashes en daarnee de impact op de BC gedurende het seizoen. En daarvan kun je beargumenteren dat zowel Monaco als Bakoe geheel niet of niet geheel aan Checo toe zijn te schrijven.

Denk dat het 1 niet tegen de andere argumenten opweegt zolang Max zijn WDC maar haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Chocoball schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 10:31:
[...]

De coureurs hebben een contract met Red Bull, daar wordt bepaalt wie in het hoofdteam en zusterteam gaat rijden.

[...]

Meen dat Visa Card App uit de teamnaam gaat verdwijnen en dat het volgend seizoen Racing Bulls wordt.
"Perez zal echter niet moeten wijken, zo claimt zijn vader. "Hij zal er de komende twee jaar zijn. Hij heeft het gezegd, hij is van plan om met pensioen te gaan bij Red Bull. Zij gaven hem de kans."

Veel succes bij Racing Bulls Checo. Daniel heeft daar zijn laatste race ook gereden. :)

Het wordt inderdaad Racing Bulls. :)

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 15-11-2024 11:19 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Ik begrijp niet waarom dit '''nieuws''' elke keer naar voren komt 8)7. Niet om jou te bashen, want je bent in deze ook maar de messenger, maar dit heeft dezelfde nieuwswaarde als groeiende aardappels.

Dit was al BREAKING afgelopen juni en bij elke grand prix (en bijbehorende wanprestatie) komt dezelfde nieuwscyclus boven drijven. Als een drol in een toiletpot die niet weg wil spoelen. Je kunt er inmiddels bijna de klok op gelijk zetten.

De cyclus is ook heel eenvoudig en voorspelbaar. Eerst zijn we met z'n allen enorm verontwaardigd over de prestaties van Checo. Dan zijn er vaak een of meerdere verzachtende omstandigheden waarom Checo zo presteert. Vervolgens maakt hij het vaak nog een beetje goed in de race. Daarna wordt hij door de F1 journalisten volledig afgebrand en wordt RBR verzocht om hem te ontslaan of te verplaatsen naar RB. En dan eindigen we weer met '''nieuws''' uit het Perez kamp dat hij toch nergens heen gaat.

Maar ik vind je ook een redelijke prutjournalist als je dergelijke open deuren blijft neerkalken. Papa Perez zal nooit roepen: "Ja, mijn zoon is een prutser. [,..] Zijn hoogtijddagen zijn voorbij. [,..] Als ik Christian [Horner] was zou ik hem ontslaan." 8)7. En natuurlijk alles voor de clicks |:(.

Misschien moeten we hier maar een nieuwe regel introduceren. Dat we de Perez-stront-cyclus verbieden tot er echt nieuws is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Nog beter: Helemaal geen nieuws of geruchten meer plaatsen, totdat we zien wie er in de eerste race in de auto zit, of dat we ene breaking krijgen op Formula1.com. Wordt zo wel lekker rustig in de topics. :)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

En Damon Hill zien we ook niet meer terug bij Sky. :z

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-09 14:09
DaniëlWW2 schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 13:06:
[Twitter]
Vast door het compliment over Verstappen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

[Twitter]
Dan kan hij nu lekker in de andere media zijn mening spuien. Hem tegenover Eddie Jordan in zijn podcast zetten zou wel eens lachen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door sjaool op 15-11-2024 14:52 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
[Twitter]
Dus binnenkort een nieuwe FIA steward erbij? :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47
Chocoball schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 14:57:
[...]

Dus binnenkort een nieuwe FIA steward erbij? :)
The Stewards for the next exciting GP:

- Damon Hill
- Johnny Herbert
- Garry Connolly
....

:X :X

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006

Darkasantion

Just keep swimming!

Of Damon Hill als vervanger van Wittich?

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pF_7LYGid3wPGiltKrMeQKZqp8w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p0n2r1YoHwLRU7RgcZUYm1H8.jpg?f=fotoalbum_large

Voor iedereen die visueel in gesteld is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

Sainz mag rijden eind van dit jaar in de Williams

embedden werkt blijkbaar even niet?
Carlos Sainz will make his Williams debut at the end-of-season test in Abu Dhabi, a session that "will provide a valuable chance for Carlos to begin integrating into his new team environment" #F1

[ Voor 51% gewijzigd door basvn op 15-11-2024 16:15 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:47
basvn schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:02:
[Twitter]

Sainz mag rijden eind van dit jaar in de Williams
Hopelijk kunnen ze dan nog iets samenstellen uit het onderdelenmagazijn. Het wordt krap met al die crashes.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Olav Mol en A l l a r d K a l f gaan naar sky.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sithlord76
  • Laatst online: 22:34
Speedster schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:26:
Dat lijkt mij erg sterk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
asing schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 15:09:
[...]

The Stewards for the next exciting GP:

- Damon Hill
- Johnny Herbert
- Garry Connolly
....

:X :X
Nah, dat kan niet. Alle 4 van de stewards hebben een bepaalde "rol". En in ieder geval de eerste twee (en Connoy ook?) hebben dezelfde rol "voormalig coureur". Hoogstens dat je er twee als steward zou kunnen krijgen in GB, want volgens mij zit er ook altijd een "lokaal iemand" bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

In welke tijdmachine ben jij gestapt dat je weer in 2007 zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

1 april is vroeg dit jaar? Ik zou het wel superleuk vinden als die nog eens samen een race kunnen doen, gewoon voor de nostalgie. Ik zou er zelfs een maandje GP radio voor over hebben :+

Exact expert nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crazy D
  • Laatst online: 19:48

Crazy D

I think we should take a look.

sjaool schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:58:
[...]

In welke tijdmachine ben jij gestapt dat je weer in 2007 zit?
Om daar over te stappen op spoor 2 om met die tijdmachine naar 1995 te gaan :P

Exact expert nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[Twitter]
Mooi! Maar waarom nu net voor het einde van het seizoen :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Crazy D schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 16:59:
[...]

1 april is vroeg dit jaar? Ik zou het wel superleuk vinden als die nog eens samen een race kunnen doen, gewoon voor de nostalgie. Ik zou er zelfs een maandje GP radio voor over hebben :+
Die is gewoon in de ether en online te luisteren?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• RobertMe
JB schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:01:
[...]

Mooi! Maar waarom nu net voor het einde van het seizoen :?
Omdat Verstappen toch weer kampioen is en hij de vorige races nog zuur kon zijn over Verstappen?

Edit:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/tggvgmv8y21e1.png

[ Voor 10% gewijzigd door RobertMe op 15-11-2024 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

RobertMe schreef op vrijdag 15 november 2024 @ 18:02:
[...]

Omdat Verstappen toch weer kampioen is en hij de vorige races nog zuur kon zijn over Verstappen?
Hij is nog niet kampioen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Gaat Hill steward worden? Nog partijdiger dan Herbert... ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 20:56

Bestla

Kvinne

d-vine schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:51:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik kwam op YT een stuk tegen van FFS! met D Coulthart en E Jordan. EJ said that the cars are tractors.
En daar zegt hij een waar woord. De auto's vandaag de dag wegen 1000kg. In hun jaren 600/700kg Wat een verschil!

De auto's mogen wat mij betreft weer terug naar het formaat uit 2008. De gulden middenweg zogezegd. Want de monocoque safety hebben hun afmetingen, en daar moet je rekening mee houden. Ik heb op Circuit Zandvoort naast de Benneton uit de jaren 90 gestaan. Ik dacht nog, "wat een klein ding" Dat zou echt niet meer kunnen, maar kom op zeg, het moet kleiner, en lichter. EJ zei ook nog " Die auto's dansten over het circuit" En de coureurs loved it.
Downforce? Dachten we niet aan, Ja in Monaco schroefden we wat vleugel erop. _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Bestla op 16-11-2024 08:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Bestla schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 07:47:
[...]

Ik kwam op YT een stuk tegen van FFS! met D Coulthart en E Jordan. EJ said that the cars are tractors.
En daar zegt hij een waar woord. De auto's vandaag de dag wegen 1000kg. In hun jaren 600/700kg Wat een verschil!

De auto's mogen wat mij betreft weer terug naar het formaat uit 2008. De gulden middenweg zogezegd. Want de monocoque safety hebben hun afmetingen, en daar moet je rekening mee houden. Ik heb op Circuit Zandvoort naast de Benneton uit de jaren 90 gestaan. Ik dacht nog, "wat een klein ding" Dat zou echt niet meer kunnen, maar kom op zeg, het moet kleiner, en lichter. EJ zei ook nog " Die auto's dansten over het circuit" En de coureurs loved it.
Downforce? Dachten we niet aan, Ja in Monaco schroefden we wat vleugel erop. _/-\o_
Was het maar zo makkelijk ;) Het formaat en gewicht komt voor een deel uit de huidige motoren (en v.w.b. gewicht dan zeker de accu's). En het gewicht komt ook veel uit de "toegenomen veiligheid". Alleen de halo weegt meen ik al meer dan 50KG.

En ja, hybride kun je schrappen. En als je het concept aanpast naar een kleinere auto dan zorgt dat ook voor een lager gewicht waardoor een aantal van de veiligheidsmaatregelen "afgezwakt" kunnen worden (immers is kracht, bij een impact, afhankelijk van gewicht, dus lichtere auto's geven minder Gs/... bij een crash) en de auto ook weer lichter wordt en mogelijk kleiner kan worden. Maar de auto's van de 90s ga je niet meer terug krijgen.
Maar bv in 2017 is bewust de stap gezet om naar de grotere auto's te gaan. Dit zodat de auto's sneller door de bochten zouden kunnen en daarmee (ondanks lagere topsnelheid) de ronderecords die al jaren / decennia stonden sneuvelden. En sinds 2017 is er niet heel veel veranderd aan nouja "alles". De motoren zijn nog semi hetzelfde dus net zo groot en zwaar. En de veiligheidseisen is visueel alleen de halo toegevoegd. Een 2016 (formaat) auto met halo zou waarschijnlijk dus nog steeds kunnen en compacter en lichter zijn dan de huidige auto's (zegt mijn gevoel).,

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Chocoball
Haas stond vorig seizoen nog laastste in het kampioenschap. Dit seizoen heeft het team de vijfde snelste wagen van het veld en vecht het om plaats 6 in het kampioenschap maar dat succes zit de concurrentie dwars in de vertaling en samenvatting.
  • Al sinds haar bestaan in 2016 is de manier waarop Haas functioneert een doorn in het oog bij de concurrentie. Force India, Williams, McLaren en Sauber voelden zich bedrogen omdat Haas alle onderdelen die het niet voorgeschreven zelf moest maken inkocht bij Ferrari. De kosten en risico werden zo beperkt omdat 60% van de wagen bij Ferrari vandaan komt. De protesterende teams stelden dat je een plek in de Formule 1 moest verdienen maar op die manier had Haas nooit in de Formule 1 kunnen komen aldus toenmalig teambaas Steiner.
  • Doordat Haas vanaf 2019 steeds onderaan de tabel in het kampioenschap bleef hangen verdween de kritiek maar deze is dit seizoen weer volledig terug. Het team heeft zoals gezegd een snelle wagen en vecht het samen met Alpine en RB om de 6e plek in het kampioenschap. Tot overvloed is er ook de aangekondigde samenwerking met Toyota bijgekomen.
  • Ook RB heeft vergaande plannen die lijken op die van Haas. Vanaf 2026 gaat RB de motor, transmissie, ophanging, hydraulica en stuurinrichting overnemen van het hoofdteam. Daarnaast komt er volgend jaar een eigen ingenieursbureau op de Red Bull campus in MIlton Keynes.
  • Teans die zelf produceren, met name Aston Martin, Alpine en Williams zijn deze joint-ventures wederom een doorn in het oog. Zij eisen dat er een procentuele verhoging aan zelfproductie van onderdelen komt. Het probleem alleen is dat Haas dat niet vandaag of morgen zo maar kan. Daarvoor is er een nieuwe fabriek, meer machines en meer personeel nodig.
  • Daarom wordt er aan een compromis gewerkt voor in het 2026 regelement als de meerderheid van de teams daarmee instemmen. Het compromis luidt als volgt, wanneer een klantenteam als 5e of hoger eindigt in het kampioenschap dan moet het na een periode van 3 jaar zelf onderdelen gaan produceren waaronder ook transferrable components (TRC). Transferrable components zijn onderdelen waarvan het ontwerp, fabricage en het intellectueel eigendom bij het team of een 3e partij ligt. Ook kunnen deze onderdelen aan andere teams geleverd worden.
  • RB staat open voor het voorstel maar Haas teambaas Komatsu levert de nodige weerstand. Volgens hem is dit de doodsteek voor de kleinere teams en als de Formule 1 meer concurrentie wil dan zou het dit voorstel moeten afwijzen. Wat is er niet mooier in deze sport als David van Goliath wint. Daarnaast vraagt hij zich ook af welke fan er geïnteresseerd is of de transmissie of ophanging bij Ferrari of Haas vandaan komt? Ook stelt hij doordat Haas onderdelen inkoopt dit tegen een nominale waarde van hun budget wordt afgetrokken. Dit bedrag is zo hoog dat ze hier geen voordeel uit behalen. Zo besloot Sauber een paar jaar geleden de transmissie zelf te fabriceren omdat het goedkoper was dan deze bij Ferrari in te kopen. Daardoor was er extra geld beschikbaar in hun budget.
https://www.auto-motor-un...haas-toro-rosso-eigenbau/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
Is dit clickbait?? Bron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Niet alles geloven wat op het internet staat. Net als deze post die ik net plaats. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bestla schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 07:47:
[...]

Die V8/V10 NA motoren waren ook wel een stukje kleiner dan de huidige V6T motoren met de MGU-H en K erbij.
En ze konden minder benzine meenemen, ze hebben nu meestal rond de 110kg brandstof mee.

Jaren geleden een keer een vergelijking gemaakt tussen het verbruik toen en nu, maar de huidige auto's verbruiken ca. 40L minder benzine tijdens een race dan "vroegah". Best netjes, maar goed.. heb toch liever die V10 herrie }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
ArcticWolf schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:32:
[...]

Die V8/V10 NA motoren waren ook wel een stukje kleiner dan de huidige V6T motoren met de MGU-H en K erbij.
En ze konden minder benzine meenemen, ze hebben nu meestal rond de 110kg brandstof mee.

Jaren geleden een keer een vergelijking gemaakt tussen het verbruik toen en nu, maar de huidige auto's verbruiken ca. 40L minder benzine tijdens een race dan "vroegah". Best netjes, maar goed.. heb toch liever die V10 herrie }:O
Hadden fabrikanten en teams gekozen voor een dwarsgeplaatste 4-cilinder motor voor 2026 dan had de brandstofzak kunnen krimpen naar een inhoud van een ongeveer 80 kilo. Door het hogere elektrisch aandeel en het onvoldoende kunnen terugwinnen van energie (de MGU-H verdwijnt, energie terugwinnen alleen op de achteras) moet er extra brandstof verbrandt worden om de grotere accu tussentijds op te laden en blijft het bij 100 kilo brandstof. Het streven is echter dat 70 kilo brandstof wordt verbruikt tijdens een grand prix.

Wel opvallend de uitspraak van FIA director Tombazis dat wanneer er niet voor een groter elektrisch aandeel in 2026 was gekozen dat de Formule 1 slechts 2 motorfabrikanten zou hebben overgehouden. Het is afwachten of voor 2030 electrificatie net zo belangrijk zal zijn of meer de focus op verbrandingsmotoren met klimaatneutrale brandstoffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Chocoball schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 18:56:
[...]

Hadden fabrikanten en teams gekozen voor een dwarsgeplaatste 4-cilinder motor voor 2026 dan had de brandstofzak kunnen krimpen naar een inhoud van een ongeveer 80 kilo. Door het hogere elektrisch aandeel en het onvoldoende kunnen terugwinnen van energie (de MGU-H verdwijnt, energie terugwinnen alleen op de achteras) moet er extra brandstof verbrandt worden om de grotere accu tussentijds op te laden blijft het bij 100 kilo brandstof. Het streven is echter dat 70 kilo brandstof wordt verbruikt tijdens een grand prix.

Wel opvallend de uitspraak van FIA director Tombazis dat wanneer er niet voor een groter elektrisch aandeel in 2026 was gekozen dat de Formule 1 slechts 2 motorfabrikanten zou hebben overgehouden. Het is afwachten of voor 2030 electrificatie net zo belangrijk zal zijn of meer de focus op verbrandingsmotoren met klimaatneutrale brandstoffen.
Denk dat het boxer concept teveel in het voordeel van Porsche was geweest... ik ben verder geen voorstander van kleine motoren in de F1, het heet niet voor niks "Formule 1". Genoeg andere klasses waar je met gelijkwaardige motoren of kleinere motoren kan rijden... persoonlijk vind ik dat er veel te veel regels zijn tegen ontwikkeling.
Om enkele voorbeelden te noemen: variabele klep of cilinder timing is verboden, elektrische kleptiming is verboden, TCS en ABS is verboden, terwijl die laatste 2 ook als veiligheidscomponenten gebruikt kunnen worden.

Die laatste uitspraak is wel interessant inderdaad, maar niet heel vreemd Ferrari en Mercedes zijn de fabrikanten die goede 'hybrid' concepten op de markt hebben. Ik vraag mij nog steeds af of het EV concept een lang leven heeft... je ziet steeds meer problemen naar voren komen en de weerstand tegen de ontwikkeling en draagvlak daarvan, maar wie weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ArcticWolf schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:38:
[...]

Denk dat het boxer concept teveel in het voordeel van Porsche was geweest... ik ben verder geen voorstander van kleine motoren in de F1, het heet niet voor niks "Formule 1". Genoeg andere klasses waar je met gelijkwaardige motoren of kleinere motoren kan rijden... persoonlijk vind ik dat er veel te veel regels zijn tegen ontwikkeling.
Om enkele voorbeelden te noemen: variabele klep of cilinder timing is verboden, elektrische kleptiming is verboden, TCS en ABS is verboden, terwijl die laatste 2 ook als veiligheidscomponenten gebruikt kunnen worden.

Die laatste uitspraak is wel interessant inderdaad, maar niet heel vreemd Ferrari en Mercedes zijn de fabrikanten die goede 'hybrid' concepten op de markt hebben. Ik vraag mij nog steeds af of het EV concept een lang leven heeft... je ziet steeds meer problemen naar voren komen en de weerstand tegen de ontwikkeling en draagvlak daarvan, maar wie weet.
Probleem is dat je dan op gegeven moment nog maar een enkele fabrikant overhoud ivm exploderende kosten. Verder verandert de wereld. De MotoGP rijd ook geen 2takt meer. Gebruik van traction control of ABS haalt veel skill bij de bestuurder weg. Iets wat imho het laatste is dat de F1 kan gebruiken.

[ Voor 7% gewijzigd door GoldenSample op 16-11-2024 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
GoldenSample schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:46:
[...]

Probleem is dat je dan op gegeven moment nog maar een enkele fabrikant overhoud ivm exploderende kosten. Verder verandert de wereld. De MotoGP rijd ook geen 2takt meer. Gebruik van traction control of ABS haalt veel skill bij de bestuurder weg. Iets wat imho het laatste is dat de F1 kan gebruiken.
Maar "vroeger" waren er helemaal geen regels, je kwam gewoon met het snelste concept aan wat je kon bedenken en je ging racen.

Okay, we leven niet meer in 1950, eens... maar het enige wat je nu ziet is dat auto's zwaarder worden en zuiniger, leuk voor de fabrikanten maar voor het publiek? Verder staan er nog steeds diverse records op naam van de V10 auto's uit 2004 8)7
Ik snap even niet waar ze nu heen willen met de F1 en waar komen die exploderende kosten vandaan dan? Kostenverschil tussen een pneumatisch/hydraulisch klep systeem vs elektrisch systeem (Fiat motoren met een Multiair unit bv) is niet extreem groot en variabele cilinder timing is waarschijnlijk niet heel erg verstandig in een F1 motor, maar dergelijke beperkingen houden de algehele ontwikkeling wel tegen.

TCS of ABS valt over te discussiëren, het /kan/ het rijgedrag makkelijker maken, maar of je er ook mee wint blijft de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Formula 1 heeft de 2023 Las Vegas grand prix beschikbaar gemaakt via Yoututbe.

YouTube: 2023 Las Vegas Grand Prix | FULL RACE REPLAY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bestla
  • Laatst online: 20:56

Bestla

Kvinne

Chocoball schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 21:01:
Formula 1 heeft de 2023 Las Vegas grand prix beschikbaar gemaakt via Yoututbe.

YouTube: 2023 Las Vegas Grand Prix | FULL RACE REPLAY
Ik zag het al ja. Leuk even de tussentijdse F1 stilte oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Hadden we al 50 minuten van de sweet sweet epic intense battles van Max en Lando gezien? :X :+

All Of Lando Norris & Max Verstappen’s INTENSE 2024 Battles

Clicky want FOM :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Illegal_Alien schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 22:05:
Hadden we al 50 minuten van de sweet sweet epic intense battles van Max en Lando gezien? :X :+

All Of Lando Norris & Max Verstappen’s INTENSE 2024 Battles

[YouTube: All Of Lando Norris & Max Verstappen’s INTENSE 2024 Battles]

Clicky want FOM :)
Hier hadden ze 50 minuten voor nodig om het nog spannend te laten lijken.

In 2021 kon het in 2 minuten en zat er meer spanning in:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ArcticWolf schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 15:32:
[...]
Ik weet niet over welke ‘vroegah’ je het hebt, maar ‘vroegah’ (eind jaren 80) zat er een 220 liter tank in oid.

PSN

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Lynx
Had een Yt filmpje gezien van wat Engelse F1 influencers die de Brazilië race van Max beoordeelden als 1 van de beste ooit en vergeleken met de epische race van Hamilton in 2018 Hockenheim want die van Max hoorde toch zeker wel in die lijst thuis. De “epische” race waar de leider uit de race crasht, gratis de lead weggeeft aan Hamilton en de tweede positie liggende teamgenoot, met betere banden, orders krijgt om na de SC niet aan te vallen. Om nog maar te zwijgen over het gebrek aan straf voor het feit dat hij pit entry vrolijk via het gras verlaat.

Ongelooflijk die Engelsen… 😮‍💨

“P1 with Matt and Tommy” trouwens.

[ Voor 17% gewijzigd door Lynx op 17-11-2024 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Lynx schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:14:
vergeleken met de epische race van Hamilton in 2018 Hockenheim want die van Max hoorde toch zeker wel in die lijst thuis. De “epische” race waar de leider uit de race crasht, gratis de lead weggeeft aan Hamilton en de tweede positie liggende teamgenoot, met betere banden, orders krijgt om na de SC niet aan te vallen. Om nog maar te zwijgen over het gebrek aan straf voor het feit dat hij pit entry vrolijk via het gras verlaat.
Als ik dit zo lees was die race ook legendarisch? Net zoals Singapore 2008 en USA 2005 legendarische races zijn. Niet omdat het een legendarische overwinning / goed gereden race was. Wel door allemaal andere zaken die er gebeurden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
“Greatest drives ever” waren de woorden die ze gebruikten … nog steeds eens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Lynx schreef op zondag 17 november 2024 @ 14:09:
“Greatest drives ever” waren de woorden die ze gebruikten … nog steeds eens?
Ik moest het even terugkijken inderdaad, maar het is wat dubbel. Knap om vanaf p14 terug te komen naar de leiding, net als Max in Brazilië geluk met de omstandigheden gehad (Vettel die eruit vliegt, Bottas met een stop waarbij ze de banden waren vergeten), maar dat neemt niet weg dat hij van ver achterin het veld naar voren is gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:53
RobertMe schreef op zondag 17 november 2024 @ 13:47:
[...]

Als ik dit zo lees was die race ook legendarisch? Net zoals Singapore 2008 en USA 2005 legendarische races zijn. Niet omdat het een legendarische overwinning / goed gereden race was. Wel door allemaal andere zaken die er gebeurden.
Ik weet niet of ik voor die 2 races het woord legendarisch zou gebruiken. Ik zou eerder het woord dieptepunt bij die races denken, of als je dan toch het woord legendarisch wilt gebruiken, legendarische dieptepunten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

legendarisch
[le·gen·d{a}·risch]
bijvoeglijk naamwoord
behorend tot of volgens een legende
figuurlijk
heel beroemd en heel bijzonder

Volgens het woordenboek, zijn alle races die bekend zijn en bijzonder legendarisch. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball

Dus wanneer gaat tie weg? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 00:49
Dat werd gezegd bij Ziggo Sport Race Café. Jack Plooij vertelde over de monopolie positie van Liberty Media. Andretti wilt naar F1, maar FOM houdt ze tegen. Vervolgens zei hij dus dat Mafei (CEO van Liberty) weg gaat vanwege die onderzoek en omdat Trump de presidentsverkiezing heeft gewonnen. Michael Andretti doneert geld aan de republikeinen. Volgens Jack wilt Stefano Domenicali er niks mee te maken hebben en daarom vertrekken naar MotoGP.

Bron: Ziggo Sport Race Café en fragmenten via Instagram te zien: https://www.instagram.com...eet&igsh=MzRlODBiNWFlZA==

Nou neem ik Jack Plooij niet altijd serieus, maar vaak speelt er wel wat achter de schermen als hij met nieuws naar buiten komt. Waar rook is, is vuur toch? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:25
ArcticWolf schreef op zaterdag 16 november 2024 @ 19:38:
[...]

Denk dat het boxer concept teveel in het voordeel van Porsche was geweest...
Dat betwijfel ik, immers had Porsche voor hun 919 LMP/LMH een 2L V4 gebruikt ipv boxer.

Maar eens, verlaging van het aandeel van ICE tov de totale vermogens output drijft op een gegeven moment uit op een belachelijk balans en zou je niet moeten willen. Ik vind daar de ruling van de WEC best interessant al wordt deze wel door een BoP gereguleerd (wat ik niet zo snel in de F1 zie gebeuren).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
Red Bull had eerder besloten geen special liveries meer te doen vanwege de problemen met de RB20 en dat mogelijk elke gram minder verf telt in het kampioenschap. Bij de Galway showrun is de Red Bull US grand prix livery alsnog te bewonderen.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/Gcmhh29XMAEOUhF?format=jpg&name=large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• basvn
  • Laatst online: 17-09 16:05

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/GcqLmpfW4AAZ-Zk?format=jpg&name=large

Livery voor Sauber komend weekend!

[ Voor 23% gewijzigd door basvn op 18-11-2024 11:11 ]

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Wajo die is gaaf! <3

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op maandag 18 november 2024 @ 09:59:
Red Bull had eerder besloten geen special liveries meer te doen vanwege de problemen met de RB20 en dat mogelijk elke gram minder verf telt in het kampioenschap. Bij de Galway showrun is de Red Bull US grand prix livery alsnog te bewonderen.

[Afbeelding]
[Twitter]
Dus eerst krijgen we de livery niet en nu een livery die er op lijkt op een compleet andere auto ;).
Eigenlijk een beetje onzinnig dus. Want het is niet dat je de livery van een RB20 zo op een RB7 of RB8 kunt plakken, immers is dat een totaal andere auto die o.a. veel kleiner zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VincentG
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:46
Is dat niet hoe de Sauber er normaal uit ziet met al dat groen?
Zie ze bijna nooit in beeld dus zie zo snel weinig verschil. :+

Oh oh Mr. B, oh oh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
VincentG schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:46:
Is dat niet hoe de Sauber er normaal uit ziet met al dat groen?
Zie ze bijna nooit in beeld dus zie zo snel weinig verschil. :+
Ik heb altijd het idee dat die livery's worden gemaakt door mensen die geen idee hebben hoe het perspectief vanuit fans/toeschouwers is.

Ik heb 10 jaar op rij bij de RBR livery introductie... "leuk, weer dezelfde livery". Zitten vast her en der andere details op en andere sponsoren, maar het algehele beeld blijft hetzelfde. Idem bij Ferrari.

McLaren, Williams en Mercedes hebben wel significante kleurwijzigingen gedaan.

[ Voor 3% gewijzigd door ArcticWolf op 18-11-2024 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

ArcticWolf schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:57:
[...]

Ik heb altijd het idee dat die livery's worden gemaakt door mensen die geen idee hebben hoe het perspectief vanuit fans/toeschouwers is.

Ik heb 10 jaar op rij bij de RBR livery introductie... "leuk, weer dezelfde livery". Zitten vast her en der andere details op en andere sponsoren, maar het algehele beeld blijft hetzelfde. Idem bij Ferrari.

Red Bull ook hoor alleen die houden de afgelopend jaren vast aan de livery die ze nu hebben. ;)
Ze hebben de tint blauw wel eens aangepast. :P

Ferrari past zijn livery ook nooit aan. :)

[ Voor 7% gewijzigd door sjaool op 18-11-2024 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:57
ArcticWolf schreef op maandag 18 november 2024 @ 11:57:
[...]

Ferrari heeft nog wel af en toe een volledig andere kleur gebruikt, zoals die met gele accenten.

Red Bull overigens ook, iedereen kent de prachtige witte livery. maar verder zijn al die nieuwe liveries van Red Bull inderdaad gerommel in de marge

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:53

Mr Pingu

Professioneel Prutser

https://www.reddit.com/r/...y_this_one_was/?rdt=61768

https://data2.nssmag.com/...-rb14-macchina-2018-0.jpg

Ik vind nog steeds bovenstaande livery echt een van de mooiste, helaas was het enkel een camouflage-livery -O-

[ Voor 17% gewijzigd door Mr Pingu op 18-11-2024 12:23 ]

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Blik1984 schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:21:
[...]

Ferrari heeft nog wel af en toe een volledig andere kleur gebruikt, zoals die met gele accenten.

Red Bull overigens ook, iedereen kent de prachtige witte livery. maar verder zijn al die nieuwe liveries van Red Bull inderdaad gerommel in de marge
Die Livery in Turkije idd, die was echt prachtig!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Mr Pingu schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:22:
https://www.reddit.com/r/...y_this_one_was/?rdt=61768

https://data2.nssmag.com/...-rb14-macchina-2018-0.jpg

Ik vind nog steeds bovenstaande livery echt een van de mooiste, helaas was het enkel een camouflage-livery -O-
Dit is in mijn ogen toch de allermooiste livery die de Red Bull ooit gehad heeft. Hij staat hier niet voor niets in de kast. :D

Het is alleen jammer dat die niet in Japan gebruikt kon worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhbTE4z3cZ74JE935zxvObdhqGA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ROVrplenQk2OtoiFL30FNHOy.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door sjaool op 18-11-2024 12:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

sjaool schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:35:
[...]

Dit is in mijn ogen toch de allermooiste livery die de Red Bull ooit gehad heeft. Hij staat hier niet voor niets in de kast. :D

[Afbeelding]
Ik houd de vingers gekruisd dat ze dit volgend jaar in Japan als livery hebben als afscheid richting Honda.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:53

Mr Pingu

Professioneel Prutser

sjaool schreef op maandag 18 november 2024 @ 12:35:
[...]

[Afbeelding]
Ja die was ook heel tof. _/-\o_

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

De helden van Williams aan het werk:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Vanaf 2026 gaat de grand prix van Canada van haar reguliere plek af naar een plek in mei om zo gecombineerd te worden met Miami.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Chocoball schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:37:
Vanaf 2026 gaat de grand prix van Canada van haar reguliere plek af naar een plek in mei om zo gecombineerd te worden met Miami.
[Twitter]
Nou nou. Miami - Montreal. Hoeveel kilometertjes zijn dat? Voelt een beetje als Barcelona - <GP ergens in Scandinavië die er niet zijn>. Dat ze dan een double header doen en er één lange trip van maken zal best. Maar echt "in de regio" is het niet. CotA - Sao Paula is wellicht nog een kortere trip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 20:13
RobertMe schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:42:
[...]

Nou nou. Miami - Montreal. Hoeveel kilometertjes zijn dat? Voelt een beetje als Barcelona - <GP ergens in Scandinavië die er niet zijn>. Dat ze dan een double header doen en er één lange trip van maken zal best. Maar echt "in de regio" is het niet. CotA - Sao Paula is wellicht nog een kortere trip?
24 uur per auto of 3:20 met het vliegtuig. Ongeveer hetzelfde als Barcelona -> Helsinki (~2500km)

Maar dat is wel een relatief korte trip natuurlijk. Want vanuit Londen naar Canada is met de auto.... weken op een schip :+ en met het vliegtuig 7:30 uur. (~5200km)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Ongeveer 2700 KM dus. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
[...]

CotA - Sao Paula is wellicht nog een kortere trip?
nope, dat is meer dan 8000 km _O-

Moet het ook opzoeken hoor :+

Een Triple-Header die beter zou passen is Montreal->Miami->Texas. Dat is samen minder ver als Londen -> Montreal en je blijft op hetzelfde continent.

[ Voor 23% gewijzigd door Waah op 18-11-2024 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:43
[...]

Dit jaar was het Monaco > Montreal > Barcelona, in totaal zo'n 12.000km. Montreal naar Miami is 2300-2600km (dat laatste over de weg), dus ook al gaan ze daarna weer de halve wereld over, scheelt toch weer zo'n 4000km voor het hele circus.

Vind het zo efficiënt mogelijk maken van de kalender helemaal prima. Als F1 zijnde kan je qua planning denk ik best wel wat afdwingen van wanneer je op een bepaald circuit rijdt, ook al zijn heel wat circuits een groot deel van het jaar volgeboekt met allerhande evenementen/races. De enige factor die je niet in eigen hand hebt is het weer; je moet niet denken in oktober of november nog te kunnen racen in Canada, Nederland, België enzovoorts waar de kans op slecht weer met eventueel zelfs sneeuw een reële kans is. Daarom beginnen en eindigen ze nu al in het Midden Oosten.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Laatst online: 17-09 14:48
Bijna altijd is F1 de grote attractie, dat volboeken met andere races volgt de F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Marcel Br schreef op maandag 18 november 2024 @ 15:43:
Bijna altijd is F1 de grote attractie, dat volboeken met andere races volgt de F1
Behalve dat de F1 ook extra geld kan vangen als een circuit graag op een bepaald moment een race kan hosten :+ En als efficientie geld gaat kosten is het opeens niet zo leuk meer :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op maandag 18 november 2024 @ 14:37:
[Twitter]
Zo, die hebben vast een flinke korting bedongen op de fee :D

Na zoveel jaar ‘hard to get’ spelen omdat er een specifieke maand in het contract stond :p

PSN

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 23:50

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Alvast de kalender voor volgend jaar :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RScNkfaER1hEJdVDkFRDpyNv09s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AR60UNDy4548RbNPizt94qON.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Domme vraag wellicht. Gevoelsmatig is de hele bups elk jaar dezelfde volgorde. Nu snap ik het met reizen en zo groen mogelijk geneuzel... Maar toch ook wel eens leuk om ergens anders de seizoens- openingen/eindes te zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:31

Quad

Doof

Jammer voor de fans op Zandvoort dat er wederom geen F2 /F3 is. Acadamy is ook niet alles.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Chocoball
Millie-ano schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:23:
[...]

Domme vraag wellicht. Gevoelsmatig is de hele bups elk jaar dezelfde volgorde. Nu snap ik het met reizen en zo groen mogelijk geneuzel... Maar toch ook wel eens leuk om ergens anders de seizoens- openingen/eindes te zien.
Contractueel heeft Melbourne staan dat zij de openingsrace van het seizoen hebben. Abu Dhabi betaalt extra om de afsluiter van het seizoen te mogen organiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Chocoball schreef op maandag 18 november 2024 @ 19:30:
[...]

Contractueel heeft Melbourne staan dat zij de openingsrace van het seizoen hebben. Abu Dhabi betaalt extra om de afsluiter van het seizoen te mogen organiseren.
Zonde.. en daartussen dan. Dan ben je dus gelimiteerd aan de afstand door het groen geneuzel en doen ze rondje wie/wat/waar dichterbij zit ? Zodat je automatisch dus op diezelfde volgorde uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:28
Millie-ano schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:12:
[...]

Zonde.. en daartussen dan. Dan ben je dus gelimiteerd aan de afstand door het groen geneuzel en doen ze rondje wie/wat/waar dichterbij zit ? Zodat je automatisch dus op diezelfde volgorde uitkomt.
Er zijn juist daardoor nu toch ook wat wisselingen geweest.
Het is voor het hele circus waarschijnlijk ook niet echt lekker om elke twee weken de halve wereld rond te moeten reizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Millie-ano schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:12:
[...]

Het aanpassen van de kalender heeft ook met het net zero doelstelling van de FOM te maken en daarom dat de races steeds meer gegroepeerd zullen worden. Zo gaat vanaf 2026 Canada opschuiven zodat het naast Miami komt om het reizen straks te beperken.

De FOM zou graag Las Vegas als finale race willen maar Abu Dhabi betaalt er nu eenmaal extra voor dus zolang dat gebeurt verandert er niks. Australië heeft momenteel het langstdurende contract tot 2037 dus daar gaat ook niks snel veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
3 weken tussen UK en België en daarna 4 weken tussen Hongarije en Nederland }:O
Pagina: 1 ... 77 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024