Deze is wel incl de DRS overtakes dus enigzibs vertekend/niet goed te vergelijken; vandaar ook Sainz op nr 1, met een lange tow+drs om bijv Perez voor bij te gaan. ook Hamilton had met zij inhaalrace ook wat drs-overtakes. Verstappen heeft volgens mij niet veel DRS momenten gehad + lange tow.Pauillac schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:00:
Hoop niet dat RBR de achtervleugel blijft gebruiken zoals op onderstaande afbeelding dit weekend, want dit resulteert wederom in een relatief lagere topsnelheid. Sowieso opvallend, de RB20 is qua topsnelheid by far langzamer dan de RB19, zoals wederom te zien was tijdens de GP van Zandvoort (zie tweede afbeelding). Ook op Spa hanteerde RBR een high downforce achtervleugel in vergelijking met de andere top teams.
[Afbeelding]
Ik vind het heel grappig dat iedereen iedere keer roept dat Norris niet alles gaat winnen, maar er wel blind van uit gaat dat Max wel altijd 2e zal zijn als Norris wint, of wint als Norris niet wint.Supervedette schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:28:
[...]
"is hij er al"...die gaat geen 9 wedstrijden winnen! Hij vinkt afgelopen weekend net z'n 2e af.
Als Norris zijn start en bocht 1 niet had vernacheld in Spa, had het er nu ook anders uit gezien. Idem als daar de DRS zone niet was ingekort. Piastri had ook zomaar 2e kunnen zijn geworden in Zandvoort (met een betere strategie/start/quali).
Het is allemaal "als - dan", maar wie zegt dat het bij een volgende baan niet wel de kant van McLaren op valt, en Max 4e wordt. dan zijn het ineens zomaar 14 punten.
Oftewel, het is absoluut geen gelopen race. Ik heb er dan ook helemaal geen vertrouwen in dat Max "wel even WDC wordt" want "Norris wint ze toch niet alle 9".
Iets met kansenNivado schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:10:
[...]
Ik vind het heel grappig dat iedereen iedere keer roept dat Norris niet alles gaat winnen, maar er wel blind van uit gaat dat Max wel altijd 2e zal zijn als Norris wint, of wint als Norris niet wint.
Als Norris zijn start en bocht 1 niet had vernacheld in Spa, had het er nu ook anders uit gezien. Idem als daar de DRS zone niet was ingekort. Piastri had ook zomaar 2e kunnen zijn geworden in Zandvoort (met een betere strategie/start/quali).
Het is allemaal "als - dan", maar wie zegt dat het bij een volgende baan niet wel de kant van McLaren op valt, en Max 4e wordt. dan zijn het ineens zomaar 14 punten.
Oftewel, het is absoluut geen gelopen race. Ik heb er dan ook helemaal geen vertrouwen in dat Max "wel even WDC wordt" want "Norris wint ze toch niet alle 9".
De kans is hoger dat Max elke komede race 2e wordt dan dat Norris ze allemaal wint. Dat is helemaal geen rare uitspraak. Spa had inderdaad heel anders uitgezien als Max de motorwissel niet had hoeven doen
Denk eerder dat Max bang moet zijn voor DNF's dan voor iets anders. Op snelheid moet ie het normaal gesproken gewoon redden. Als ie het dit weekend goed doet, komen er nog wel wat leule GP's voor Max aan zoals Mexico en Las Vegas.
Norris is en blijft Norris. Ik krijg niet bepaald de indruk dat hij veel veranderd is. Ben benieuwd hoe hij een paar onverwachte moeilijke races gaat handelen. Áls hij die krijgt
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Was dit ook niet een tendens die we bij Mercedes zagen in o.a. ‘23? Wegens balans problemen meer vleugel toevoegen en niet perse vanwege de noodzaak tot meer downforce. Die auto ging (mede daardoor) ook niet op de rechte stukken. Terwijl de RB19 daar praktisch geen last van had.Pauillac schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:00:
Hoop niet dat RBR de achtervleugel blijft gebruiken zoals op onderstaande afbeelding dit weekend, want dit resulteert wederom in een relatief lagere topsnelheid. Sowieso opvallend, de RB20 is qua topsnelheid by far langzamer dan de RB19, zoals wederom te zien was tijdens de GP van Zandvoort (zie tweede afbeelding). Ook op Spa hanteerde RBR een high downforce achtervleugel in vergelijking met de andere top teams.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wat ik niet snap, China 2024 liep die wagen nog op rails. Waarom niet gewoon terug gaan naar die spec? Ze gaan inmiddels met 2023 onderdelen testen.Lynx schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:05:
[...]
Was dit ook niet een tendens die we bij Mercedes zagen in o.a. ‘23? Wegens balans problemen meer vleugel toevoegen en niet perse vanwege de noodzaak tot meer downforce. Die auto ging (mede daardoor) ook niet op de rechte stukken. Terwijl de RB19 daar praktisch geen last van had.
Omdat Red Bull, volgens de geruchten, de wagen aan heeft moeten passen van de FIA. Als dat zo is, dan kunnen ze niet terug naar die spec.ZeromaNoiS schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 08:13:
Wat ik niet snap, China 2024 liep die wagen nog op rails. Waarom niet gewoon terug gaan naar die spec? Ze gaan inmiddels met 2023 onderdelen testen.
"Bij aanvang van het seizoen", tsja. De keuze voor de design filosofie van de RB20 zal wel "ietsjes" eerder zijm gemaakt. Zeg ergens in de zomer van '23. Als toen al bekend was dat Newey weg ging was dat dus al heel ruim (driekwart jaar voor de aankondiging). Of toen was nog niet bekend dat Newey weg ging, en had het team uberhaupt meer vertrouwen in Wache dan Newey. Immers heeft Wache wel vaker de kar moeten trekken omdat Newey andere dingen leuker vond en geen interesse in F1 had.Wok schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 21:53:
Newey was van meet af aan al niet senang met de RB20, maar Waché kreeg het voordeel van de twijfel van hogerhand (Dat Newey zou vertrekken was intern ècht al wel bekend bij aanvang van het seizoen - voor de buitenwacht is het leuk om als BREAKING NEWS te brengen bij Miami). Newey heeft gewoon zijn gelijk gekregen...
Als het gaat om 'wheel-to-wheel combat' heb ik nog geen sterke momenten gezien van Norris. Als er positie wijzigingen zijn is dat vaak als gevolg van een groot verschil in snelheid (drs). Mentaal heeft hij nog een lange weg te gaan; daar vind ik Piastri beter uit de verf komen.siggy schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:02:
Norris is en blijft Norris. Ik krijg niet bepaald de indruk dat hij veel veranderd is. Ben benieuwd hoe hij een paar onverwachte moeilijke races gaat handelen. Áls hij die krijgt
McLaren is momenteel ook in hoog tempo hun karma aan het verspelen. Sneren naar Max, hoog van de toren blazen, Amerikaans arrogant; past wel een beetje bij Zack's manier van doen. Zo te zien wordt het niet bepaald gewaardeerd door de fans en deze hele manier van doen heeft ook invloed op Norris die er ook naar gaat handelen. Daar scoor je geen punten mee.
[ Voor 23% gewijzigd door famschopman op 30-08-2024 09:51 ]
Hier kan je bijna niet meer omheen hè. Met alle shit die RB van de media over zich heen krijgt zullen ze het ook wel op een deal gegooid hebben. Als ze wel iets moesten weghalen, en dat zou uitkomen dan gaat de media en teamLH enzo weer helemaal uit hun plaat net als budget dingetje.TheBrut3 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:02:
[...]
Omdat Red Bull, volgens de geruchten, de wagen aan heeft moeten passen van de FIA. Als dat zo is, dan kunnen ze niet terug naar die spec.
Als je de huidige verschillen ziet en de voorsprong in China zou de RB minimaal on par moeten zijn met de mcl
[ Voor 9% gewijzigd door Lynx op 30-08-2024 10:08 ]
Alles is relatief maar ik ben wel benieuwd naar de getallen RB19 vs RB20 naast de MCL van 23 en de huidige wagen van 24.Lynx schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:01:
[...]
Hier kan je bijna niet meer omheen hè. Met alle shit die RB van de media over zich heen krijgt zullen ze het ook wel op een deal gegooid hebben. Als ze wel iets moesten weghalen, en dat zou uitkomen dan gaat de media en teamLH enzo weer helemaal uit hun plaat net als budget dingetje.
Als je de huidige verschillen ziet en de voorsprong in China zou de RB minimaal on par moeten zijn met de mcl
Is de RB20 na china echt langzamer geworden of heeft MCL meer tijd gevonden of is het een combinatie van beide?
Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)
In welk interview of artikel staat dit?TheBrut3 schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 09:02:
[...]
Omdat Red Bull, volgens de geruchten, de wagen aan heeft moeten passen van de FIA. Als dat zo is, dan kunnen ze niet terug naar die spec.
Meerdere, maar is ook al ontkent door zowel FIA als RBR.
Zou gaan om een apparaat wat voor verdeling van de remkrachten zou zorgen, in de regels is er een verduidelijking gekomen dat dat niet mag.
Dat werd eerst opgevat als iemand had dat en nu mag het niet meer maar dat is volgens de FIA niet het geval en de reden van de verduidelijking was dat ze het wat explicieter wilden maken. Het mocht namelijk gewoon al niet maar ze hebben het nu nog wat anders opgeschreven.
Het gerucht over die remkrachtverdeling is ontstaan door de regelverduidelijking.Shinji schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:52:
[...]
Meerdere, maar is ook al ontkent door zowel FIA als RBR.
Zou gaan om een apparaat wat voor verdeling van de remkrachten zou zorgen, in de regels is er een verduidelijking gekomen dat dat niet mag.
Dat werd eerst opgevat als iemand had dat en nu mag het niet meer maar dat is volgens de FIA niet het geval en de reden van de verduidelijking was dat ze het wat explicieter wilden maken. Het mocht namelijk gewoon al niet maar ze hebben het nu nog wat anders opgeschreven.
Daarvoor was er al het gerucht dat RBR een systeem wat de rijhoogte dynamisch kon regelen van de wagen heeft moeten halen na China.
Wat ik ervan heb gelezen zou de RB19 langzamer zijn dan de huidige MCL en heeft het daarmee geen nut om terug die kant op te gaan. Wil RB de aansluiting vinden zullen ze dan ook moeten uitvogelen waar het probleem vandaan komt omdat de auto op zich sneller is, maar door de problemen niet goed onder controle te houden is.Mr Pingu schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:35:
[...]
Alles is relatief maar ik ben wel benieuwd naar de getallen RB19 vs RB20 naast de MCL van 23 en de huidige wagen van 24.
Is de RB20 na china echt langzamer geworden of heeft MCL meer tijd gevonden of is het een combinatie van beide?
[removed]
Vowles is aardig recht voor zijn raap.
https://www.motorsport.co...er-isnt-special/10649099/Williams chose Colapinto because Schumacher "isn't special"
[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 30-08-2024 16:48 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Naja klopt toch... Bij Haas heeft hij weinig laten zien, veel frictie destijds ook. Destijds wilde niemand hem meer hebben en nu bij Mercedes in de sim heeft hij blijkbaar ook weinig laten zien anders hadden ze hem wel in die auto gezet ipv Antonelli (wat overigens vandaag ook niet helemaal goed gingYakuzA schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:52:
[...]
https://www.motorsport.co...er-isnt-special/10649099/
Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3
Was hij dat ook maar met Logan. Beetje rare uitspraken imo. Niet dat ik er het niet mee eens ben, maar gezien het gedoe met Logan is een dergelijke stoot onder de gordel nogal een hypocriete 'cheap shot'. En Colapinto is ook totaal niks speciaals tot dusver in F2. Voelt een beetje als een geirriteerde uitspraak aan eerlijk gezegd.YakuzA schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 13:52:
[...]
https://www.motorsport.co...er-isnt-special/10649099/
Dat is hij ook (nu):siggy schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:22:
[...]
Was hij dat ook maar met Logan. Beetje rare uitspraken imo. Niet dat ik er het niet mee eens ben, maar gezien het gedoe met Logan is een dergelijke stoot onder de gordel nogal een hypocriete 'cheap shot'. En Colapinto is ook totaal niks speciaals tot dusver in F2. Voelt een beetje als een geirriteerde uitspraak aan eerlijk gezegd.
VOWLES: "ALMOST UNFAIR" TO KEEP SARGEANT IN WILLIAMS F1 SEAT
PSN
BREAKING: Andrea Kimi Antonelli to race for Mercedes from 2025!#F1 pic.twitter.com/bhLN48UdRE
— Formula 1 (@F1) 31 augustus 2024
Our 2025 F1 driver line-up confirmed ✅
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 31 augustus 2024
Kimi Antonelli will race alongside George Russell next season 👊
Hier ook al voorkeur voor Kimi blijkbaar.
Ik zal altijd alleen maar aan Räikkönen denken bij Kimi.
[ Voor 54% gewijzigd door Plenkske op 31-08-2024 09:08 ]
Heeft Vowles jou persoonlijk iets aangedaan ofzo?siggy schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 18:22:
[...]
Was hij dat ook maar met Logan. Beetje rare uitspraken imo. Niet dat ik er het niet mee eens ben, maar gezien het gedoe met Logan is een dergelijke stoot onder de gordel nogal een hypocriete 'cheap shot'. En Colapinto is ook totaal niks speciaals tot dusver in F2. Voelt een beetje als een geirriteerde uitspraak aan eerlijk gezegd.

'You crashed your car. Good job. Here, have a promotion'
Was te verwachten, Wolff heeft wat dat betreft niet veel keus meer. Leuk weer een rookie, ben benieuwd of de PR bescherming blijft of dat er langzaam aan eens wat kritiek mag komen van de pers. Talent of niet, afgezien van de regenrace op Silverstone heeft hij verdomd weinig laten zien.
Heb mijn mening over Antonelli al eerder gegeven, denk dat dit een grote fout is van Mercedes. En nee, zijn crash gisteren helpt gewoon niet mee, punt.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Hij heeft mij 36,5 raceweekenden geforceerd om naar een middelmatige coureur te kijkenMarcel Br schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:07:
[...]
Heeft Vowles jou persoonlijk iets aangedaan ofzo?
Maar serieus, zelfs Wolff heeft zo gereageerd op die uitspraak van Vowles over Mick. Gezien de totale kritiekloze pers over nagenoeg alles, was dat gewoon een uit-de-toon uitspraak die ook nog eens compleet onnodig was. Hij is 1,5 jaar lang positiever geweest over Logan..... dus mja....
[ Voor 22% gewijzigd door siggy op 31-08-2024 09:17 ]
Is er ergens al een reactie van Logan zelf te vinden?
PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.
Met bijbehorende Breaking poster voor de collectie hier.Plenkske schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:06:
[Twitter]
[Twitter]
Hier ook al voorkeur voor Kimi blijkbaar.
Ik zal altijd alleen maar aan Räikkönen denken bij Kimi.

AtlAntA schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:27:
Is er ergens al een reactie van Logan zelf te vinden?

"Breaking". Dit was intussen toch het slechtst bewaarde geheim in het paddock. Naast dat Wolff vorige week zichzelf nog versprak en al sprak over " Antonelli volgend jaar in de auto" hebben ze gisteren ook alweer uitspraken gedaan dat hii volgend jaar ook dit soort foutjes zal maken. Mercedes zelf sprak dus al tijden alsof de aankondiging geweest was. Dus dat het contract getekend is en ze nog wachten met de aankondiging is dan wel duidelijk.Chocoball schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 09:32:
[...]
Met bijbehorende Breaking poster voor de collectie hier.
[Afbeelding]
Misschien 'breaking news' voor mensen die Formule 1 niet zo op de voet volgen zoals wij. Nieuws over Newey, Bearman, Ocon, Famin, Wheatley en Doohan hing al soms weken in de lucht. De FOM heeft dit seizoen breaking al 13 keer gebruikt, wat veel naar mijn smaak maar mogelijk gericht op de Amerikaanse markt met kijk ons we hebben belangrijk nieuws te melden.RobertMe schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:20:
[...]
"Breaking". Dit was intussen toch het slechtst bewaarde geheim in het paddock. Naast dat Wolff vorige week zichzelf nog versprak en al sprak over " Antonelli volgend jaar in de auto" hebben ze gisteren ook alweer uitspraken gedaan dat hii volgend jaar ook dit soort foutjes zal maken. Mercedes zelf sprak dus al tijden alsof de aankondiging geweest was. Dus dat het contract getekend is en ze nog wachten met de aankondiging is dan wel duidelijk.
Er hing ook vanalles in de lucht over de vervanger van Logan, en dat bleek ook allemaal niet te kloppen... Dus zolang men het niet officieel bevestigd blijven het aannamesChocoball schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:40:
[...]
Misschien 'breaking news' voor mensen die Formule 1 niet zo op de voet volgen zoals wij. Nieuws over Newey, Bearman, Ocon, Famin, Wheatley en Doohan hing al soms weken in de lucht. De FOM heeft dit seizoen breaking al 13 keer gebruikt, wat veel naar mijn smaak maar mogelijk gericht op de Amerikaanse markt met kijk ons we hebben belangrijk nieuws te melden.
Bevestiging is prima maar is het dan nog steeds stop de persen we hebben breaking news?Waah schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 11:56:
[...]
Er hing ook vanalles in de lucht over de vervanger van Logan, en dat bleek ook allemaal niet te kloppen... Dus zolang men het niet officieel bevestigd blijven het aannames
Wat is tegenwoordig geen breaking News meer in de F1? Wordt zo vaak gebruikt dat het aan kracht inboet.Chocoball schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:09:
[...]
Bevestiging is prima maar is het dan nog steeds stop de persen we hebben breaking news?
Het is zelfs breaking news om breaking news aan te kondigen. Beetje als vooraankondiging.....Over een paar jaar is het breaking news van een voorvooraankondiging etc etc. Alsof Microsoft de PR business is ingegaan. 'Do you want to quit? Yes / No. Are you sure? Are you sure that you're sure.....D-dark schreef op zaterdag 31 augustus 2024 @ 12:57:
[...]
Wat is tegenwoordig geen breaking News meer in de F1? Wordt zo vaak gebruikt dat het aan kracht inboet.
/s
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Lawson wordt naast Yuki straks helaas geen echte rookieG_Dragon schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:46:
Het word volgend jaar een rookie jaar!![]()
[Afbeelding]
Pourchaire nog naast Hulk en dan is het rookie feest compleet
PSN
Nivado schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 22:10:
[...]
Ik vind het heel grappig dat iedereen iedere keer roept dat Norris niet alles gaat winnen, maar er wel blind van uit gaat dat Max wel altijd 2e zal zijn als Norris wint, of wint als Norris niet wint.
U zei?siggy schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 07:02:
[...]
Iets met kansen
De kans is hoger dat Max elke komede race 2e wordt dan dat Norris ze allemaal wint. Dat is helemaal geen rare uitspraak. Spa had inderdaad heel anders uitgezien als Max de motorwissel niet had hoeven doen
Denk eerder dat Max bang moet zijn voor DNF's dan voor iets anders. Op snelheid moet ie het normaal gesproken gewoon redden. Als ie het dit weekend goed doet, komen er nog wel wat leule GP's voor Max aan zoals Mexico en Las Vegas.
De uitslag van vandaag is dus precies wat ik bedoelde. Norris wint inderdaad niet, maar pakt wel gewoon 8 punten op Max.
Ik zei dat Norris niet alles zou gaan winnenNivado schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:26:
[...]
[...]
U zei?
De uitslag van vandaag is dus precies wat ik bedoelde. Norris wint inderdaad niet, maar pakt wel gewoon 8 punten op Max.

Ik zou of Lawson er bij zetten, of Perez er af halen. Dat Lawson in 2025 in een auto zit is zekerder dan Perez. Lawson is bevestigd voor 2025 alleen niet welke auto. Perez is bevestigd dat zijn positie voor 2025 aan het einde van het seizoen geëvalueerd wordt. Het is dus de vraag of Ricciardo of Perez plaats moet maken voor Lawson.G_Dragon schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:46:
[Afbeelding]
Je zei iets over kansen en dat de kans hoger is dat Max elke race 2e gaat worden, dan dat Norris ze gaat winnen. Je zei ook dat het geen rare uitspraak is dat Max gewoon wereld kampioen gaat worden omdat Norris ze niet allemaal gaat winnen.siggy schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:30:
[...]
Ik zei dat Norris niet alles zou gaan winnenKlopt vooralsnog als een bus toch
![]()
Ik zei dat dit een bijzondere redenatie is omdat ik er vanuit ging dat max nog wel meer punten zou laten liggen.
Dus nee, klopt niet als een bus.
Lawson is bevestigd door Marko. Horner heeft vervolgens ontkend. Dus nouja...Nivado schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:30:
[...]
Ik zou of Lawson er bij zetten, of Perez er af halen. Dat Lawson in 2025 in een auto zit is zekerder dan Perez. Lawson is bevestigd voor 2025 alleen niet welke auto. Perez is bevestigd dat zijn positie voor 2025 aan het einde van het seizoen geëvalueerd wordt. Het is dus de vraag of Ricciardo of Perez plaats moet maken voor Lawson.
(Daarnaast is het plaatje van F1 zelf. Omdat dat de huidige status is v.w.b. contracten / ,aankondigingen)
Tjsa, beiden hebben gelijk gekregen.Nivado schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:34:
[...]
Je zei iets over kansen en dat de kans hoger is dat Max elke race 2e gaat worden, dan dat Norris ze gaat winnen. Je zei ook dat het geen rare uitspraak is dat Max gewoon wereld kampioen gaat worden omdat Norris ze niet allemaal gaat winnen.
Tjsa, Norria loopt 8 punten in. Voor de race waren het er virtueel nog 18. En dan ook nog door een foutje van Red Bull? Verstappen reed zijn snelste ronde vrij vroeg, 1:21.7? Norris in de laatste ronde 1:21.4?. De rest reden er enkelen een 1:22 en de rest nog langzamer. Net zoals vorige week met Hamilton zal nu Red Bull misberekend hebben wat Norris nog kon. Anders was het maar 6 punten.Ik zei dat dit een bijzondere redenatie is omdat ik er vanuit ging dat max nog wel meer punten zou laten liggen.
Dus nee, klopt niet als een bus.
Ja opzich zou ik dat nog wel willen zien, want beter kan het zeker! Het ligt niet alleen aan het feit dat die Red Bull helemaal niet loopt de laatste tijd, er valt naast dat meer te halen. Helemaal nu het verschil tussen Mclaren en Red Bull nog maar 10 punten is dus een mooie kans voor Perez om zich dit jaar nog even flink te bewijzen als Red Bull de problemen weet op te lossen (ondanks zijn contract).Nivado schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:30:
[...]
Ik zou of Lawson er bij zetten, of Perez er af halen. Dat Lawson in 2025 in een auto zit is zekerder dan Perez. Lawson is bevestigd voor 2025 alleen niet welke auto. Perez is bevestigd dat zijn positie voor 2025 aan het einde van het seizoen geëvalueerd wordt. Het is dus de vraag of Ricciardo of Perez plaats moet maken voor Lawson.
Maar nieuw jong bloed in de sport is zeker wel iets waar ik voor in ben, die proberen en durven ook wat meer. En wie weet gebeurd er dan ook weer meer
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Bearman? Alweer extra ervaring voor volgend jaar.Martinspire schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:54:
Gezien Magnussen waarschijnlijk een race ban heeft door 12 strafpunten, wie zal hem volgende race gaan vervangen? Bearman, Fittipaldi of iemand anders?
Bearman lijkt mij de juiste keus.Martinspire schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:54:
Gezien Magnussen waarschijnlijk een race ban heeft door 12 strafpunten, wie zal hem volgende race gaan vervangen? Bearman, Fittipaldi of iemand anders?
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Dat waarschijnlijk kan je weglaten, de FIA heeft net bevestigd dat hij geschorst is voor de volgende ronde:Martinspire schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:54:
https://www.fia.com/sites...%20next%20Competition.pdf
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
Het zou toch wat zijn, als dit jaar Verstappen wereldkampioen wordt dankzij Red Bull.
Nee, niet op de voor de hand liggende manier. Maar dat ze Webber een 10 jaren terug nogal behandeld hebben als "Nr 2 driver", en diezelfde Webber nu manager is van Piastri. En Brown pre race ook nog heel duidelijk zei "we hebben twee nr 1 drivers". Alsof bij Piastri in het contract staat dat... (Hij niet als Nr 2 behandelt mag worden (al dan niet totdat hij mathematisch niet meer mee doet om de knikkers)).
Nee, niet op de voor de hand liggende manier. Maar dat ze Webber een 10 jaren terug nogal behandeld hebben als "Nr 2 driver", en diezelfde Webber nu manager is van Piastri. En Brown pre race ook nog heel duidelijk zei "we hebben twee nr 1 drivers". Alsof bij Piastri in het contract staat dat... (Hij niet als Nr 2 behandelt mag worden (al dan niet totdat hij mathematisch niet meer mee doet om de knikkers)).
Er moet nog een vraagteken op de positie van Perez geplakt wordenG_Dragon schreef op zondag 1 september 2024 @ 11:46:
[Afbeelding]
Alfa Romeo Giulietta 235pk + 1pk <3
Lijkt me dat zowel het team als Ferrari (leverancier van bijna alle onderdelen) dat graag zouden willen. Beetje suf baantje om een race te doen maar alle tijd in de F1 wagen is meegenomen voor een rookieRobertMe schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:56:
[...]
Bearman? Alweer extra ervaring voor volgend jaar.
Zat er ooit aan te komen.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Eentje voor de breaking collectie dus
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Webber was gewoon niet snel genoeg en heeft vooral zichzelf in 2010 gekloot met zijn crash in de regen paar races voor het einde. Anders was hij gewoon kampioen geworden. Daarnat is Vettel zo dramatisch veel beter geweest, Webber is verder nooit in de buurt gekomen van Vettel. En al zijn spastische uitspraken en gedoe heeft vooral de media bespeeld. Dat gezeur met de voorvleugel op Silverstone waar hij als een klein kind met zijn glas water op tafel sloeg, sloeg echt nergens op. Webber had zelf dat weekend aangegeven dat hij geen verbetering voelde in die nieuwe voorvleugel. Daarom wisselde het team de vleugel naar Vettel, niet omdat ze hem als 2e coureur zagen. Maar dat wordt er nooit bijgezeg.RobertMe schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:59:
Het zou toch wat zijn, als dit jaar Verstappen wereldkampioen wordt dankzij Red Bull.
Ook het gedoe met Multi 21......Webber had Vettel nogal gepiepeld met ik dacht Brazilie 2012 wat Vettel bijna een kampioenschap kostte. Maar ook dat wordt zelden genoemd, en dan vind ik het niet gek dat Vettel dan zegt, Webber verdiende het gewoon niet. Dat Webber dan ff Vettel in de pitsmuur drukt, wordt ook gewoon geaccepteerd terwjil Schumacher compleet afgekafferd werd toen hij hetzelfde deed bij Barrichello. Alsof Webber een Brit is.......
Ik denk eerder dat men het amateuristische geneuzel bij Alpine/Renault kan bedanken. Dat is de enige reden dat Piastri bij Mclaren terecht is gekomen
Dat doet er eigenlijk toch helemaal niet toe?siggy schreef op zondag 1 september 2024 @ 19:48:
[...]
Webber was gewoon niet snel genoeg en heeft vooral zichzelf in 2010 gekloot met zijn crash in de regen paar races voor het einde. Anders was hij gewoon kampioen geworden. Daarnat is Vettel zo dramatisch veel beter geweest, Webber is verder nooit in de buurt gekomen van Vettel. En al zijn spastische uitspraken en gedoe heeft vooral de media bespeeld. Dat gezeur met de voorvleugel op Silverstone waar hij als een klein kind met zijn glas water op tafel sloeg, sloeg echt nergens op. Webber had zelf dat weekend aangegeven dat hij geen verbetering voelde in die nieuwe voorvleugel. Daarom wisselde het team de vleugel naar Vettel, niet omdat ze hem als 2e coureur zagen. Maar dat wordt er nooit bijgezeg.
Ook het gedoe met Multi 21......Webber had Vettel nogal gepiepeld met ik dacht Brazilie 2012 wat Vettel bijna een kampioenschap kostte. Maar ook dat wordt zelden genoemd, en dan vind ik het niet gek dat Vettel dan zegt, Webber verdiende het gewoon niet. Dat Webber dan ff Vettel in de pitsmuur drukt, wordt ook gewoon geaccepteerd terwjil Schumacher compleet afgekafferd werd toen hij hetzelfde deed bij Barrichello. Alsof Webber een Brit is.......
Ook gelijk duidelijk wat er gebeurd met de strafpunten na een raceban, die vervallen allemaal dus.gorgi_19 schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:58:
[...]
Dat waarschijnlijk kan je weglaten, de FIA heeft net bevestigd dat hij geschorst is voor de volgende ronde:
https://www.fia.com/sites...%20next%20Competition.pdf
Vooral een wonder dat hij hem nu pas krijgt. Het was al geen rustige jongen, maar sinds zijn terugkeer wel echt een kamikaze piloot. Niet F1 waardig.
Er is gezegd dat Lawson een stoeltje heeft voor 2025. Er is alleen niet bij gezegd waar dat is.RobertMe schreef op zondag 1 september 2024 @ 16:49:
[...]
Lawson is bevestigd door Marko. Horner heeft vervolgens ontkend. Dus nouja...
(Daarnaast is het plaatje van F1 zelf. Omdat dat de huidige status is v.w.b. contracten / ,aankondigingen)
"When you grow up your heart dies"
Ja en nee, "een van de 4 Red Bull stoeltjes". Hij gaat dua niet verhuurd worden aan een ander team.sjaool schreef op zondag 1 september 2024 @ 23:56:
[...]
Er is gezegd dat Lawson een stoeltje heeft voor 2025. Er is alleen niet bij gezegd waar dat is.
Vanochtend de De Boordradio podcast geluisterd en daar zijn ze er ondertussen ook wel over eens, dat de wereldtitel een moeilijk verhaal gaat worden voor Red Bull en Verstappen.
Toch ongelooflijk hoe zo'n enorm team het helemaal kwijt is en kennelijk ook geen enkel idee heeft waar het aan ligt.
Ze eindigen 40 seconden achter de winnaar gisteren. Daarbij dan wel de verzachtende omstandigheid dat ze een mislukte pitstop hadden en de motor niet voluit kon, maar als je dit had gezegd na de eerste paar races, had iedereen je voor gek verklaard.
Toch ongelooflijk hoe zo'n enorm team het helemaal kwijt is en kennelijk ook geen enkel idee heeft waar het aan ligt.
Ze eindigen 40 seconden achter de winnaar gisteren. Daarbij dan wel de verzachtende omstandigheid dat ze een mislukte pitstop hadden en de motor niet voluit kon, maar als je dit had gezegd na de eerste paar races, had iedereen je voor gek verklaard.
Klopt, na de eerste races was iedereen eensgezind. Dit seizoen wordt nog saaier dan 2023 en Verstappen gaat alles winnen.
Tja inderdaad, maar wie had zo'n enorm verval in zo'n korte tijd zien aankomen
[ Voor 6% gewijzigd door Help!!!! op 02-09-2024 08:36 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik denk dat de RedBull, Ferrari en Mercedes auto's vergelijkbaar zijn. Het zijn de coureurs. strategie en bandenkeuzes die het verschil maken. De McLaren heeft een stap naar voren gezet; hadden gisteren kunnen winnen als zowel Norris als Piastri niet meteen hun banden hadden opgerookt.Mr Pingu schreef op vrijdag 30 augustus 2024 @ 10:35:
McLaren had veel dichter op Max kunnen zitten maar is zelf ook nog lerende; strategie, driver management, etc.. Norris is geen WDC materiaal (slechte close wheel combat skills, positioneren van de auto, mentaal zwak), Piastri wel maar de laatste heeft nog een seizoen nodig om zijn skills aan te scherpen maar heeft voor de rest het volledige pakket.
[ Voor 6% gewijzigd door famschopman op 02-09-2024 08:48 ]
Pas in Austin hopen ze weer competitiever te zijn..
Wat zijn hun van een droom in een nachtmerrie gekomen.
Voor het seizoen wel heel leuk, word nog spannend met Mclaren.
Marko deelt ook nog dat Red Bull in Azerbeidzjan wederom zaken gaat uitproberen. De adviseur trekt echter de realistische conclusie dat Red Bull waarschijnlijk in Austin pas weer competitiever gaat zijn. De Grand Prix van Verenigde Staten volgt na het Aziatische tweeluik in Azerbeidzjan en Singapore.
McLaren moet eens beginnen met Norris aan te wijzen als eerste coureur voor dit seizoen, ze moeten alles op alles zetten om hem zoveel mogelijk te laten in lopen - dat ze de coureurs nu beide even veel ruimte/kansen bieden is mooi maar daardoor gaat Norris het niet halen.famschopman schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:46:
[...]
Ik denk dat de RedBull, Ferrari en Mercedes auto's vergelijkbaar zijn. Het zijn de coureurs. strategie en bandenkeuzes die het verschil maken. De McLaren heeft een stap naar voren gezet; hadden gisteren kunnen winnen als zowel Norris als Piastri niet meteen hun banden hadden opgerookt.
McLaren had veel dichter op Max kunnen zitten maar is zelf ook nog lerende; strategie, driver management, etc.. Norris is geen WDC materiaal (slechte close wheel combat skills, positioneren van de auto, mentaal zwak), Piastri wel maar de laatste heeft nog een seizoen nodig om zijn skills aan te scherpen maar heeft voor de rest het volledige pakket.
Het is zuur voor Piastri, want die doet echt niet onder voor Norris - maar ze moeten kijken naar het grotere doel en niet alleen de doelen per race.
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Op zich hoef je niet een 'eerste' coureur aan te wijzen maar het is niet erg om gewoon realistisch naar je kansen te kijken daar op te acteren.Gynnad schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:51:
McLaren moet eens beginnen met Norris aan te wijzen als eerste coureur voor dit seizoen ...
Rosberg vroeg in een interview voorafgaand aan Zack Brown iets in de richting van "Denken jullie aan team orders als dat nodig is om te zorgen dat Norris het gat naar Max kan verkleinen?" en daar werd al heel ontwijkend op gereageerd.
Je had ook gewoon kunnen zeggen, "ja absoluut, Norris en Piastri zijn beiden aan elkaar gewaagd maar Norris staat 44 punten voor en in dit stadium moeten we er alles aan doen om te zorgen dat Norris zijn achterstand kan inlopen op Max; dat is onze enige kans op de WDC en dat vereist offers."
Er is niemand die daar rationeel naar kijkt en denkt, "this makes no sense". Als je als team mentaal nog niet op dat pad zit heb je bij voorbaat al verloren.
[ Voor 4% gewijzigd door famschopman op 02-09-2024 09:08 ]
En de gedachte erachter is dat ze pas in die break spullen kunnen maken die mogelijk tot een oplossing leiden? Met de aanname dat ze gaan vinden wat het probleem is?G_Dragon schreef op maandag 2 september 2024 @ 08:48:
Pas in Austin hopen ze weer competitiever te zijn..
[...]
Men moet dus 2 races nog hopen dat Piastri de Mercs en Ferrari's maar puntjes van Norris afsnoepen? Zodra Mclaren tegen Piastri zegt 'steun Norris', dan is het zo voorbij.
Krijg wel enorme Kimi 2007 vibes bij McLaren.famschopman schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:07:
[...]
Op zich hoef je niet een 'eerste' coureur aan te wijzen maar het is niet erg om gewoon realistisch naar je kansen te kijken daar op te acteren.
Rosberg vroeg in een interview voorafgaand aan Zack Brown iets in de richting van "Denken jullie aan team orders als dat nodig is om te zorgen dat Norris het gat naar Max kan verkleinen?" en daar werd al heel ontwijkend op gereageerd.
Je had ook gewoon kunnen zeggen, "ja absoluut, Norris en Piastri zijn beiden aan elkaar gewaagd maar Norris staat 44 punten voor en in dit stadium moeten we er alles aan doen om te zorgen dat Norris zijn achterstand kan inlopen op Max; dat is onze enige kans op de WDC en dat vereist offers."
Er is niemand die daar rationeel naar kijkt en denkt, "this makes no sense". Als je als team mentaal nog niet op dat pad zit heb je bij voorbaat al verloren.
Eens maar er wordt vermoed volgens sommigen hier dat Piastri in zijn contract bepalingen heeft dat hij niet als tweede rijder behandeld mag worden:famschopman schreef op maandag 2 september 2024 @ 09:07:
[...]
Op zich hoef je niet een 'eerste' coureur aan te wijzen maar het is niet erg om gewoon realistisch naar je kansen te kijken daar op te acteren.
RobertMe schreef op zondag 1 september 2024 @ 17:59:
Nee, niet op de voor de hand liggende manier. Maar dat ze Webber een 10 jaren terug nogal behandeld hebben als "Nr 2 driver", en diezelfde Webber nu manager is van Piastri.
En Brown pre race ook nog heel duidelijk zei "we hebben twee nr 1 drivers". Alsof bij Piastri in het contract staat dat... (Hij niet als Nr 2 behandelt mag worden (al dan niet totdat hij mathematisch niet meer mee doet om de knikkers)).
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Nog even iets verder lezen danYakuzA schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:32:
[...]
[...]
Clickbait, hij gelooft niet in de WCC.
Die uitspraak gaat niet over de WDC.
De Red Bull RB20 is volgens de WK-leider onbestuurbaar en zijn vierde wereldtitel vindt hij daardoor onrealistisch.
Momenteel zijn beide kampioenschappen niet realistisch. De auto is gewoon onbestuurbaar, in de kwalificatie én in de race.
Als je de engelse interviews leest, blijkt dat hij zegt dat het onrealistisch is dat ze beide kampioenschappen (WDC en WCC) winnen.XNL073 schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:36:
[...]
Nog even iets verder lezen dan![]()
[...]
[...]
Dat betekent niet dat hij denkt dat ze beiden gaan verliezen.
Zo las ik iig de originele interviews van gister.
Maar ik snap inderdaad wel hoe ze dit in de reacties kunnen lezen
[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 02-09-2024 10:45 ]
PSN
Dan nog is die titel wat meer clickbaiterig, maar dat is overal wel.
Maar vrij realistische gedachte; in de huidige staat moet er een wonder gebeuren om het te kunnen winnen.
Maar vrij realistische gedachte; in de huidige staat moet er een wonder gebeuren om het te kunnen winnen.
Met de huidige status quo met blijkbaar een 'draak' van een auto, ligt het op koers voor een spannende Abu Dhabi- qua WDC.Illegal_Alien schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:39:
Dan nog is die titel wat meer clickbaiterig, maar dat is overal wel.
62/8=7,75 punten per race buffer.
(jammer van die fastest lap gisteren
[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 02-09-2024 10:54 ]
PSN
Mischien Latifi eenmalig terug laten komen?YakuzA schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:43:
[...]
Met de huidige status quo met blijkbaar een 'draak' van een auto, ligt het op koers voor een spannende Abu Dhabi- qua WDC.

* Illegal_Alien rent hard weg voor de modjes...
En nog 3 sprint races toch? Dat maakt het nog lastiger voor Verstappen.YakuzA schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:43:
[...]
Met de huidige status quo met blijkbaar een 'draak' van een auto, ligt het op koers voor een spannende Abu Dhabi- qua WDC.
(jammer van die fastest lap gisteren)
Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33
In zijn interview met Viaplay gisteren (zapte er toevallig langs) zei hij dat met de huidige staat van de auto hij geen van beide kampioenschappen mogelijk acht. Zoals hij het zei betekend het zeker wel dat hij verwacht ze beide te gaan verliezen (tenzij ze bijtijds het lek boven krijgen). Ik ga er vanuit dat hij in het Engels min of meer het zelfde heeft gezegd tegen de andere interviewers. De interpretatie van @Het Peertje lijkt mij dan ook de juiste.YakuzA schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:38:
[...]
Als je de engelse interviews leest, blijkt dat hij zegt dat het onrealistisch is dat ze beide kampioenschappen (WDC en WCC) winnen.
Dat betekent niet dat hij denkt dat ze beiden gaan verliezen.
Zo las ik iig de originele interviews van gister.
Maar ik snap inderdaad wel hoe ze dit in de reacties kunnen lezen
Edit: Ow dit is een Nederlands artikel, die hebben gewoon het zelfde interview gezien.
[ Voor 4% gewijzigd door Nivado op 02-09-2024 11:22 ]
Al die rekensommen ten spijt. Een uitvalbeurt of grid penalty aan beide kanten: RB of MCL en de verhoudingen kunnen weer compleet anders liggen. Valt een Norris een keer uit, dan is de buffer opeens een stuk groter. Idem in het geval Verstappen een keer uitvalt, dan is de voorsprong nagenoeg weg.
Je zou zeggen MCL loopt ergens nog een keer tegen gridstraffen aan naarmate einde seizoen nadert. Misschien is dat wishful thinking maar in dat opzicht heeft Verstappen er goed aan gedaan om in Spa al die penalty te pakken en in diezelfde race bovendien voor Norris te eindigen.
Je zou zeggen MCL loopt ergens nog een keer tegen gridstraffen aan naarmate einde seizoen nadert. Misschien is dat wishful thinking maar in dat opzicht heeft Verstappen er goed aan gedaan om in Spa al die penalty te pakken en in diezelfde race bovendien voor Norris te eindigen.
[ Voor 3% gewijzigd door SterqVerhael op 02-09-2024 11:28 ]
Gisteren was toch de conclusie dat de schade redelijk beperkt was, maar dan toch nog 8 punten, dat is dus al meer dan die buffer. En dan heb je nog de sprintraces, extra kansen voor Norris om in te lopen.YakuzA schreef op maandag 2 september 2024 @ 10:43:
[...]
(jammer van die fastest lap gisteren)
Maar ook juist extra kansen om het te verkloten. Het is niet alsof ze tot nu toe zo goed bezig zijn geweest. Met de snelheid van MCL had het verschil in het WDC al veel kleiner kunnen zijn.Exocet schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:41:
[...]
Gisteren was toch de conclusie dat de schade redelijk beperkt was, maar dan toch nog 8 punten, dat is dus al meer dan die buffer. En dan heb je nog de sprintraces, extra kansen voor Norris om in te lopen.
[removed]
Als het upgrade pakket van Ferrari blijkt te werken en niet enkel een Monza all-in was, dan is Red Bull nu de 4e auto en zal Max regelmatig meer dan 8 punten gaan verliezen op Norris.
Volgens mij is het WDC nu aan Norris om te verliezen en Max is 1 wel werkende upgrade verwijderd van het WDC.
Volgens mij is het WDC nu aan Norris om te verliezen en Max is 1 wel werkende upgrade verwijderd van het WDC.
Verstappen heeft nergens goed aan gedaan. Honda heeft het vergooit door een defecte motor te leveren. Die "5" motoren de Verstappen nu heeft zijn er maar 4. De nieuwe motor die ze er in Canada in gelepeld hebben was tijdens FP2 alweer er uit gehaald om terug te gaan naar Japan en is daar na onderzoek de container in gegaan. Als je verwacht dat 4 motoren niet voldoende zijn (zoals je aangeeft, dat McLaren vast nog een straf pakt) dan zal Verstappen er ook nog een nodig hebben. Want die ene FP sessie met die motor is een druppel op een gloeiende plaat v.w.b. de vele KMs die ze moeten rijden.SterqVerhael schreef op maandag 2 september 2024 @ 11:27:
https://www.crash.net/f1/...it-would-be-nice-have-him“Ultimately I don’t know what’s going on in there,” he said. “Adrian Newey, I bet it would be nice to have him around the conference room table right now looking at how to improve the car and Jonathan Wheatley is still there but he’s moving on. Rob Marshall has joined us.
Blijft toch bijzonder dat iemand als Brown zich zo druk kan blijven maken om de malaise bij RBR. Nooit gedacht dat het nog eens zou gebeuren maar Ferrari met Vasseur aan het roer begint zo onderhand het meest sympathieke top team te worden waar men vooral de focus heeft op hun eigen presteren.
Nouja, mits Norris altijd wint of p2 wordt en dat zou ik nog niet als gegeven zien. Bij McLaren zijn ze er nog lang niet uit hoe ze de boel moeten aanpakken, wie hun eerste rijder is en zijn ze mijn inziens totaal niet bezig met het WDC, alleen met het constructeurs kampioenschap. En als de update van Ferrari blijkt te werken, is de kans groot dat Leclerc en ook Sainz zich weer vaker voorin gaan melden. Wanneer men bij McLaren al niet alle peilen richt om Norris kampioen te maken, verwacht dan niet dat Ferrari en ook Mercedes zoiets hebben van "wij offeren ons op voor Lando, zodat Max niet weer wint...".TheBrut3 schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:11:
Als het upgrade pakket van Ferrari blijkt te werken en niet enkel een Monza all-in was, dan is Red Bull nu de 4e auto en zal Max regelmatig meer dan 8 punten gaan verliezen op Norris.
De vraag of Max dit jaar weer kampioen wordt ligt mijn inziens voor 90% bij hem en zijn team; hoe presteert de auto, hoe goed kan Max zich focussen en hoe goed is de strategie en hoe presteert het hele team. Niet zo zeer of Norris de snelste auto heeft en theoretisch alles kan winnen.
Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT
De vraag is alleen of dat op ieder circuit het geval gaat zijn, Piastri zich gaat schikken naar 2e rijder (en met een Webber als manager die daar zelf ervaring mee heeft weet ik dat zo net nog niet), men bij McLaren alles en iedereen met de neuzen dezelfde kant op kan houden en of Norris de druk aan kan als het straks echt spannend gaat worden.TheBrut3 schreef op maandag 2 september 2024 @ 12:11:
Daarnaast is het voor RBR gunstig dat zowel Ferrari als ook Mercedes het lek lijken te hebben gevonden qua snelheid. En met mensen als een Russell, Leclerc en Sainz die niet vies zijn van een duel zal het misschien lastiger worden voor Norris om met dezelfde snelheid in te lopen als waarmee Verstappen begin dit jaar uit liep in het kampioenschap.
Dat WDC zie ik nog wel gewoon gebeuren voor Verstappen, het WCC voor Red Bull lijkt me een verloren zaak met een Perez die gewoon stelselmatig tekort komt ten opzichte van alle andere coureurs uit de top 4 teams.
Even een gedachtengang hier deponeren.
RBR (RB18/19) had een auto die Newey had ontwikkeld om de groudeffect issues heen. De andere teams gingen allemaal op "snelste auto in de SIM en windtunnel". Met alle gevolgen van dien. Uiteindelijk kon MCL meer naar de RB heen ontwikkelen (en de AM in begin 23 ook?) en werd sneller en stabieler. Alle andere auto's waren op papier sneller maar kampte met balans issues. Met name een instabiele achterkant waar merc vorig jaar steeds met grotere achtervleugels reed om de achterkant stabieler te maken. je zag vorig jaar ook enkele ontwikkelingen op het vlak van de achtervleugel. Ik denk dat dit jaar RBR ook in de valkuil van de theoretische snelle auto is gestapt (zie Wache in de lead en Newey stapt op). Ze proberen vervolgens de consequenties op te vangen met meer downforce op de achtervleugel, gelijk aan mercedes.
Echter de sleutel ligt aan de voorkant denk ik, want aan het begin vh seizoen wilde het nog wel zonder dat gedoe met de achtervleugel. Zie ook mercedes die ineens met minder downforce kan rijden en toch de banden in leven kan houden. Door de achterkant los te laten en juist met behulp van de flexvleugel aan de voorkant meer DF te creëren komt het theoretische model ineens bij elkaar. Bij minder snelheid genereert de ondervloer minder stabiliteit maar word opgevangen door de voorvleugel, terwijl bij hogere snelheid de vloer het alleen af kan.
MCL is alleen spekkoper, want die is waarschijnlijk meer bij de stabiele auto gebleven, en heeft de nieuwe vleugel waardoor het helemaal als een huis ligt en daardoor de banden beter in leven kan houden als ieder ander. in feite een RB19+flexiwing.
kortom RBR wint niks met de extra achtervleugel die ze steeds zetten, en moet door op het originele spoor om te redden wat er te redden is tot ze ook een flexiwing kunnen maken.
...sorry moest de gedachte ff van me af schrijven.
RBR (RB18/19) had een auto die Newey had ontwikkeld om de groudeffect issues heen. De andere teams gingen allemaal op "snelste auto in de SIM en windtunnel". Met alle gevolgen van dien. Uiteindelijk kon MCL meer naar de RB heen ontwikkelen (en de AM in begin 23 ook?) en werd sneller en stabieler. Alle andere auto's waren op papier sneller maar kampte met balans issues. Met name een instabiele achterkant waar merc vorig jaar steeds met grotere achtervleugels reed om de achterkant stabieler te maken. je zag vorig jaar ook enkele ontwikkelingen op het vlak van de achtervleugel. Ik denk dat dit jaar RBR ook in de valkuil van de theoretische snelle auto is gestapt (zie Wache in de lead en Newey stapt op). Ze proberen vervolgens de consequenties op te vangen met meer downforce op de achtervleugel, gelijk aan mercedes.
Echter de sleutel ligt aan de voorkant denk ik, want aan het begin vh seizoen wilde het nog wel zonder dat gedoe met de achtervleugel. Zie ook mercedes die ineens met minder downforce kan rijden en toch de banden in leven kan houden. Door de achterkant los te laten en juist met behulp van de flexvleugel aan de voorkant meer DF te creëren komt het theoretische model ineens bij elkaar. Bij minder snelheid genereert de ondervloer minder stabiliteit maar word opgevangen door de voorvleugel, terwijl bij hogere snelheid de vloer het alleen af kan.
MCL is alleen spekkoper, want die is waarschijnlijk meer bij de stabiele auto gebleven, en heeft de nieuwe vleugel waardoor het helemaal als een huis ligt en daardoor de banden beter in leven kan houden als ieder ander. in feite een RB19+flexiwing.
kortom RBR wint niks met de extra achtervleugel die ze steeds zetten, en moet door op het originele spoor om te redden wat er te redden is tot ze ook een flexiwing kunnen maken.
...sorry moest de gedachte ff van me af schrijven.
Toto begint ook lekker met potentiele vuurtjes aanwakkeren in het McLaren kamp:
https://www.motorsport.co...-on-team-orders/10650515/Wolff: Time for McLaren to make tough call on team orders
“At the end you don’t want to lose out on a championship by three or five points that you could have easily made. So walking that tightrope is so difficult and there is no universal truth of how to handle it.”
Wolff said McLaren counterpart Andrea Stella may now have to dampen his racing instincts after the Italian said he wants to review Piastri’s first lap overtake before deciding if it complied with its ‘Papaya Rules’ code of conduct.
[ Voor 52% gewijzigd door YakuzA op 02-09-2024 14:12 ]
PSN
Vergeet vooral niet dat Toto dit niet in een vacuuum heeft gezegd, maar dat dit antwoorden zijn op gestelde vragen.
Goede aanvulling, maar zelfs zonder de context snap ik wel dat hij liever McLaren Mercedes WDC ziet worden dan Red Bull. Lijkt me niet meer dan Logisch.asdfqwerty schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:15:
Vergeet vooral niet dat Toto dit niet in een vacuuum heeft gezegd, maar dat dit antwoorden zijn op gestelde vragen.
Ook omdat het de kans groter maakt dat Max een stap richting MERC maakt in 2026. Toto doet altijd aan 3D schaken.Nivado schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:22:
[...]
Goede aanvulling, maar zelfs zonder de context snap ik wel dat hij liever McLaren Mercedes WDC ziet worden dan Red Bull. Lijkt me niet meer dan Logisch.
Mijn verwachting is dat RB op COTA met een nieuwe voorvleugel komt, om de resultaten op banen die hen van oudsher gunstig gezind zijn geweest, te maximaliseren: COTA, Mexico, Brazilië. De tijd na Singapore (bijna een soort 2e zomerstop) is in dat opzicht niet ongunstig voor een eventuele door-ontwikkeling.
[ Voor 28% gewijzigd door SterqVerhael op 02-09-2024 14:27 ]
Kan ook bluf zijn. Er gaan in de verschillende podcasts al geluiden op dat het potje leeg is. danwel windtunnel tijd, danwel budget met de 5miljoen die Checo mee naar de vangrail heeft genomen.SterqVerhael schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:25:
[...]
Ook omdat het de kans groter maakt dat Max een stap richting MERC maakt in 2026. Toto doet altijd aan 3D schaken.
Mijn verwachting is dat RB op COTA met een nieuwe voorvleugel komt, om de resultaten op banen die hen van oudsher gunstig gezind zijn geweest, te maximaliseren: COTA, Mexico, Brazilië. De tijd na Singapore (bijna een soort 2e zomerstop) is in dat opzicht niet ongunstig voor een eventuele door-ontwikkeling.
Dan wordt het tijd dat ze gaan snijden in het catering budget en Perez op droog brood en water gaan zetten. Beetje schuiven met dat budget hebben ze ervaring mee bij Red BullLynx schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:31:
[...]
... danwel budget met de 5miljoen die Checo mee naar de vangrail heeft genomen.
Ach de flex in wat carbon zetten kost 5 seconden. Dat zal de bank ook niet breken.
Als ik RB was en rekening moet houden met de budget cap, dan zou ik geen upgrade (speciale achtervleugel) voor enkel Monza meebrengen en een upgrade introduceren, waar op je meerdere circuits profijt van hebt. Zoals een nieuwe voorvleugel introduceren op COTA. Wellicht zelfs al Singapore. Daar zou een voorvleugel met meer downforce ook zomaar eens heel gunstig kunnen zijn voor je banden degradatie.
RB had geen speciale Monza achtervleugel.SterqVerhael schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:00:
Als ik RB was en rekening moet houden met de budget cap, dan zou ik geen upgrade (speciale achtervleugel) voor enkel Monza meebrengen en een upgrade introduceren, waar op je meerdere circuits profijt van hebt. Zoals een nieuwe voorvleugel introduceren op COTA. Wellicht zelfs al Singapore. Daar zou een voorvleugel met meer downforce ook zomaar eens heel gunstig kunnen zijn voor je banden degradatie.
https://www.motorsport.co...-the-speed-trap/10650055/
[ Voor 9% gewijzigd door Coldcat op 02-09-2024 15:05 ]
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Lijkt me ook wel logisch op het moment dat de auto niet instuurt. Dan ga je niet vrijwillig nog meer downforce punten opgeven.Coldcat schreef op maandag 2 september 2024 @ 15:04:
[...]
RB had geen speciale Monza achtervleugel.
https://www.motorsport.co...-the-speed-trap/10650055/
Zou dit dan toch echt de volledige uitwerking zijn van de straf voor het overschrijden van het budgetplafond twee jaar geleden? Naast natuurlijk ook andere zaken die mis lijken te gaan.
Nee zo werkt dat niet. Je moet het speciaal maken en goed. Het mag immers niet teveel buigen onder de test van de FIA, maar wel op snelheid tijdens het rijden. Daarbij moet het ook niet gaan breken onder belasting.siggy schreef op maandag 2 september 2024 @ 14:49:
Ach de flex in wat carbon zetten kost 5 seconden. Dat zal de bank ook niet breken.
Die vleugel is zo makkelijk nog niet.
Ach, dat is weer een kwestie van op tijd te stoppen met flexenTinusXIII schreef op maandag 2 september 2024 @ 16:04:
[...]
Nee zo werkt dat niet. Je moet het speciaal maken en goed. Het mag immers niet teveel buigen onder de test van de FIA, maar wel op snelheid tijdens het rijden. Daarbij moet het ook niet gaan breken onder belasting.
Die vleugel is zo makkelijk nog niet.
Dat gesneer is nergens voor nodig.
[ Voor 91% gewijzigd door DaniëlWW2 op 02-09-2024 20:45 ]
De flexwings saga speelt al jaren . Redbull weet al lang hoe ze zo’n vleugel moeten maken. Die ontwikkelen ook op en soms over de grens . De vraag is alleen , kom je door de test van de FIA en nog belangrijker werkt een flex wing met het concept van redbull. Ik heb zo het vermoeden van niet . Anders hadden ze allang een vrije training met die vleugel gereden. En balans krijg je niet “opeens” terug met zo’n vleugel . Alleen in goed geoptimaliseerde auto brengt die vleugel meerwaarde
Do not pray for easy lives. Pray to be stronger men.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024