[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.358 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:55
wowly schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:32:
[...]
Feit is dat de RBR niet al te best is vergeleken met de Mclaren en we mogen raden waarom...
De enorme progressie van McLaren vergroot het ogenschijnlijke 'verval' van Red Bull inderdaad ook gigantisch. Als McLaren net als vorig jaar het 4e team was geweest zou Verstappen nu 100 punten voorsprong hebben op Leclerc, die hij - ook nu - vaker wel dan niet de baas is.

Ook dan zou de voorsprong van Red Bull niet meer zo gigantisch zijn als voorgaande jaren, maar was het hooguit een 'talking point' geweest in plaats van de paniek die zich nu van RBR meester lijkt te hebben gemaakt.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

SterqVerhael schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 09:48:
[...]

Iemand toevallig foto's van de verschillen tussen de RB en MCL/MERC op Zandvoort? De voorvleugel bedoel ik. :)
Dat gaat over 'bendy' wings dacht ik, dat zie je niet in statische foto's.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:34
YakuzA schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:20:
[...]

Dat gaat over 'bendy' wings dacht ik, dat zie je niet in statische foto's.
Maar volgens mij hebben ze sowieso een wat afwijkend ontwerp? Juist doordat ze vervolgens flexen. Immers kunnen ze voor meer downforce "zetten" (/vleugel ontwerp dat meer downforce geeft) omdat die op de rechte stukken flext en vanzelf "low downforce" is. Terwijl je zonder flexy wing dus een compromis moet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 00:53
DataGhost schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:54:
[...]

Dat kan in de FP's prima, en daar heb je niet de hele race voor nodig. Het is niet alsof je tijdens de race andere dingen kan proberen dus na een paar rondjes heb je eigenlijk al je data wel binnen.
Dat is zo, ik moest gewoon even aan Baku 2023 denken (of was het Jeddah?), toen reed ie ver achter PER. Eigenlijk te ver achter om nog te kunnen winnen en ging hij wat dingen uitproberen met de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

alexbl69 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 14:15:
De enorme progressie van McLaren vergroot het ogenschijnlijke 'verval' van Red Bull inderdaad ook gigantisch. Als McLaren net als vorig jaar het 4e team was geweest zou Verstappen nu 100 punten voorsprong hebben op Leclerc, die hij - ook nu - vaker wel dan niet de baas is.
Denk ook zeker dat we eigenlijk hier meer over moeten praten, dan over het verval bij RedBull Racing. De stappen die McLaren heeft gemaakt met de update van Miami zijn bijzonder. Een beetje als de innovaties die RBR meenam met de start van de nieuwe reglementen. Ze hebben bij MCL blijkbaar 'iets' gevonden wat de auto enorm sneller maakt ten opzichte van de rest. De 'rest' tast naar mijn idee écht nog in het duister met wat de oorzaak is (ook gezien het feit dat Alonso helemaal onder de auto gaat kijken). De innovaties van RBR zijn inmiddels allemaal gekopieerd (mede doordat de auto een paar keer goed zichtbaar is geweest vanaf de onderkant). Wat MCL heeft gevonden is toch nog een beetje gissen, toch stabiliteit met de vloer of iets wat in totaalpakket goed met elkaar werkt.

Horner heeft aangegeven dat het de voorvleugel is. Het moet naar mijn idee toch meer aan de achterkant zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-10 16:37

thunder8

Het gedonder begint weer.

Zou het niet zo kunnen zijn dat RB nu aan de limiet zit van hun "Zero-Pod" design, terwijl in het design van vorig jaar, wat de meesten gekopieerd hebben, nog veel meer verbeterruimte zat? Dat zou ook de stagnatie van RB verklaren tov de enorme vooruitgang van de andere teams, zeker als het een aerodynamisch probleem is, ipv een motorisch issue.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:04
Woudloper schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:34:
[...]
Horner heeft aangegeven dat het de voorvleugel is. Het moet naar mijn idee toch meer aan de achterkant zitten.
Als die voorvleugel inderdaad een beetje flext dan heb je het voordeel dat deze op de rechte stukken iets doorbuigt en minder doet. Bij de bocht aangekomen heb je weer het volle profijt van de vleugel.

RBR is een aantal voordelen kwijtgeraakt. De eerste was te zien op het rechte stuk waar Max met DRS open niet in de buurt van Lando kon blijven. Het tweede is dat de RB20 niet meer zo lief is voor de banden.

Ik denk dat we hetzelfde gaan zien op Monza. Ook dat zal McLaren beter liggen.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• RobertMe
Alvast voor het Monza topic:
Ferrari met speciale racepakken, en de bekers zijn ook al onthult:
Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/cfkburnlg7ld1.jpeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:48:
[Afbeelding]
Die beker ziet er uit als een of ander random layout uit Factorio :P

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

[Afbeelding]
Heef Italie zijn eigen 1 april?
Ik dacht dat er niet veel slechtere bekers mogelijk waren na die crappy bekers van afgelopen zondag. Dit lijkt op een rare bandenafdruk met te veel profiel, wat half verbrand is.

En er is een tijdelijke chicane op het rechte stuk van Monza geintroduceerd
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRo_7M2SOpcu-D-unIMW7DocXM0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/uaAuuDhv1wicbTrIN3hLpwyF.webp?f=user_large

:+ :+

[ Voor 23% gewijzigd door siggy op 27-08-2024 15:56 ]

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
siggy schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:55:
[...]

Ik dacht dat er niet veel slechtere bekers mogelijk waren na die crappy bekers van afgelopen zondag. Dit lijkt op een rare bandenafdruk met te veel profiel, wat half verbrand is.
Dit was waarschijnlijk de uitkomst van een board meeting met teveel leden. :+

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:48
[Afbeelding]
Mijn vrouw vroeg gisteren of ze deze race ook met UPS bruine Ferrari's reden :o :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

asing schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:44:
Als die voorvleugel inderdaad een beetje flext dan heb je het voordeel dat deze op de rechte stukken iets doorbuigt en minder doet. Bij de bocht aangekomen heb je weer het volle profijt van de vleugel.

RBR is een aantal voordelen kwijtgeraakt. De eerste was te zien op het rechte stuk waar Max met DRS open niet in de buurt van Lando kon blijven. Het tweede is dat de RB20 niet meer zo lief is voor de banden.

Ik denk dat we hetzelfde gaan zien op Monza. Ook dat zal McLaren beter liggen.
Lando weer achter Verstappen de eerste paar ronden maar dit keer hij die zegt; "he is already sliding a lot" 🥲

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:47
[...]

Lijkt erop dat je vermoeden wel juist is. Ergens verstopt in dit persbericht staat waar de inspiratie vandaan komt. IMHO veel en veel te veel woorden voor nodig: https://press.pirelli.com/in-monza-formula-1-goes-vrooom/
[...]

En er is een tijdelijke chicane op het rechte stuk van Monza geintroduceerd
[Afbeelding]
Dat lijkt nieuw asfalt, benieuwd of dat nog een rol van betekenis gaat hebben komend weekend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

thunder8 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 15:38:
Zou het niet zo kunnen zijn dat RB nu aan de limiet zit van hun "Zero-Pod" design, terwijl in het design van vorig jaar, wat de meesten gekopieerd hebben, nog veel meer verbeterruimte zat? Dat zou ook de stagnatie van RB verklaren tov de enorme vooruitgang van de andere teams, zeker als het een aerodynamisch probleem is, ipv een motorisch issue.
Dat zou wel pijnlijk zijn.
Bouwen ze twee jaar de beste auto, waarvan vorig seizoen de meest dominante auto ooit. En aan het einde van het seizoen denken ze dat er een limiet is, dus gaan ze dingen van Mercedes overnemen. Ondertussen loopt iedereen RBR te kopiëren en dan blijkt wat ze van Mercedes overnamen, gewoon totaal niet te werken. Iets waar Mercedes ook achter is, want die hebben RBR lopen kopiëren. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:07
Fauna schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:34:
[...]

Dat lijkt nieuw asfalt, benieuwd of dat nog een rol van betekenis gaat hebben komend weekend.
Het ís nieuw asfalt. Ik heb te veel F1 interviews gezien in Zandvoort om nog te weten wie het was, maar een rijder of teambaas gaf aan dat dát de grote uitdaging zal worden deze race.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:52:
[...]

Bouwen ze twee jaar de beste auto, waarvan vorig seizoen de meest dominante auto ooit. En aan het einde van het seizoen denken ze dat er een limiet is, dus gaan ze dingen van Mercedes overnemen. Ondertussen loopt iedereen RBR te kopiëren en dan blijkt wat ze van Mercedes overnamen, gewoon totaal niet te werken. Iets waar Mercedes ook achter is, want die hebben RBR lopen kopiëren. :P
Omdat ze aan het begin van het jaar gewoon goed vooruit kwamen met de hunchback lijkt me dit iets te kort door de bocht. :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

YakuzA schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:11:
[...]

Omdat ze aan het begin van het jaar gewoon goed vooruit kwamen met de hunchback lijkt me dit iets te kort door de bocht. :P
Toen hadden ze nog steeds een marge, maar die was al minder tegenover de andere teams.
En na de eerste ronde updates ging het eigenlijk al mis. En het mag nu al maanden zijn verloop hebben. We hebben McLaren gezien met hun updates, maar ook Ferrari was oppermachtig in Monaco. Mercedes heeft ook enorme stappen gezet en inmiddels meerdere races gewonnen. Maar bij RBR komt er niks en word het steeds duidelijker dat ze de auto niet meer begrijpen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Laatst online: 15-10 16:37

thunder8

Het gedonder begint weer.

DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 16:52:
[...]

Zeker dat het pijnlijk zou zijn, maar het zou wel een logische verklaring kunnen zijn. Zij zijn nu de enige met een afwijkend concept, waarbij die handling van de auto niet meer is wat die eerder wel was. Dat strakke insturen wat Max graag wil, lijkt mijlenver weg te zijn. Tuurlijk blijft het een zware speculatie van mijn zijde, maar leek mij een logische verklaring voor de stagnatie bij het team qua performance.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Sargeant op weg naar de uitgang? Bron : Erik van Haren
https://www.reddit.com/r/formula1/s/gZVqFNQxyN

[ Voor 35% gewijzigd door Boeryepes op 27-08-2024 17:41 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Het lijkt erop dat Logan Sargeant per direct zijn plek bij Williams kwijt is.

Williams-junior Franco Colapinto mag het seizoen afmaken, melden meerdere bronnen. Nog negen races te gaan. Argentijn (21) reed namens MP Motorsport in F2. Bevestiging later vandaag verwacht. #F1
https://x.com/ErikvHaren/status/1828452577760903279

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Nou dat gaat leuk worden met de fans....of verwissel ik hem nu met een andere Argentijn?

Ja dus, soory dat was Canapino...

[ Voor 18% gewijzigd door siggy op 27-08-2024 17:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobertMe
Huh?! Dat volg ik niet. Wat is daar het nut van? Ik kan volgen dat ze evt van Sargeant af willen. Maar het zijn nog maar 9 races. De stoeltjes voor volgend jaar zijn vergeten (onder voorbehoudt dat Sainz geen exit clausule heeft en/of er geen gebruik van maakt). Wat gaat een totale rookie dan toevoegen? Verwachten ze nu dat een rookie het beter gaat doen dan Sargeant? En wat gebeurt volgend jaar met hem? De eigen stoeltjes zijn dus al vergeven en de rest van de teams zal hem ook niet hoeven (er zijn nog max 4 lege plekken als je onzekerheid over Perez meeneemt, en eigenlijk maar 2. Perez is onder contract, VCARB wordt of Ricciardo of Lawson). Lijkt mij dat die zijn F1 carrière al zo goed als gedaan is nog voordat die goec en wel begonnen is. 9 races als semi vaste rijder (gaat immers niet om een invalker i.v.m. blessure of zo) en dan een jaar aan de zijlijn.

Lawson, of Schumacher, of zelfs Antonelli, zou ik dan logischer vinden. Lawson is niet Williams hun probleem dat het maar voor 9 races is. Schumacher is al exit. En Antonelli is al 99% zeker van het Mercedes zitje dus die kan dan even lekker 9 races wennen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:11
Wel mooi dat Williams gewoon hun eigen junior de kans geeft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Tja, zat er dik aan te komen nadat Sargeant alweer een auto afschreef in Zandvoort.
Zo blijft er ook geen budget meer over...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 25-10 09:32
noo schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:08:
[...]

Kijk, da's nou eens Breaking News.
Als het goed is na de wissel dus niet meer. :+

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 01:05
TinusXIII schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:07:
Wel mooi dat Williams gewoon hun eigen junior de kans geeft.
Dat zal ook wel een centen kwestie zijn geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LAD93
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:08:
Tja, zat er dik aan te komen nadat Sargeant alweer een auto afschreef in Zandvoort.
Zo blijft er ook geen budget meer over...
‘Je mag bij ons komen rijden, maar je moet zelf je eten betalen want het geld is op!’

per aspera ad astra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Erg laat van t team imho. Leuk dat we weer een echte rookie hebben, ben benieuwd hoe ie t gaat doen. Wel weer niet een superbelofte, maar wel stukje sterker dan Logan.

Dus geen f2 voor hem meer?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

LAD93 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:32:
[...]

‘Je mag bij ons komen rijden, maar je moet zelf je eten betalen want het geld is op!’
Logan had inderdaad last van een high carbon diet. :+ :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Qoine
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 00:30
RobertMe schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 17:56:
Lawson, of Schumacher, of zelfs Antonelli, zou ik dan logischer vinden. Lawson is niet Williams hun probleem dat het maar voor 9 races is. Schumacher is al exit. En Antonelli is al 99% zeker van het Mercedes zitje dus die kan dan even lekker 9 races wennen.
Aan de andere kant: Lawson en Antonelli hebben volgend jaar waarschijnlijk een stoeltje, waarom zou je je concurrenten helpen hun rijders nu ervaring op te laten doen? En Schumacher is gewogen en te licht bevonden. Ik vind het wel tof dat ze een rookie proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Qoine schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:01:
[...]

Aan de andere kant: Lawson en Antonelli hebben volgend jaar waarschijnlijk een stoeltje, waarom zou je je concurrenten helpen hun rijders nu ervaring op te laten doen? En Schumacher is gewogen en te licht bevonden. Ik vind het wel tof dat ze een rookie proberen. :)
Albon is ook nog steeds in dienst van RB toch met een contract bij Williams?
Daarom denk ik dat ze aan Lawson denken. En hij heeft bewezen koud in een auto te stappen en niet te crashen.

5800X3D, MSI X370, MSI 5070Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Qoine schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:01:
[...]

Aan de andere kant: Lawson en Antonelli hebben volgend jaar waarschijnlijk een stoeltje, waarom zou je je concurrenten helpen hun rijders nu ervaring op te laten doen?
Dat moet je aan Vowles vragen :). Was een publiek geheim in Zandvoort dat Vowles bij Mercedes/Toto en bij Helmut was geweest voor Schumacher en Lawson.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:24
ArcticWolf schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:16:
[...]

Daarom denk ik dat ze aan Lawson denken. En hij heeft bewezen koud in een auto te stappen en niet te crashen.
Albon heeft geen banden meer met Red Bull sinds zijn eerste contract met Williams in 2022 en heeft recent bijgetekend bij Williams tot en met 2026.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
ArcticWolf schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:16:
[...]

Neen. Albon heeft alle banden met Red Bull verbroken (/alle banden zijn verbroken, het is niet dat Albon zich "vrij gevochten" heeft).
Dat geeft hem zeer zeker een voordeel over Sargeant & Schumacher ja :p Lawson heeft 5? races gereden zonder te crashen. Zelfs in het bizarre Zandvoort weekend niet waar die koud instapte en die tijdens de race de eerste keer, uiteindelijk, op een droog circuit reed (maar daarvoor al op slicks in de regen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-10 19:09

-d-

RobertMe schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:24:
[...]

Neen. Albon heeft alle banden met Red Bull verbroken (/alle banden zijn verbroken, het is niet dat Albon zich "vrij gevochten" heeft).
Hij heeft volgens mij nog wel een "indirecte" band met Red bull via de Thaise (51%) eigenaar van Red Bull - zie sponsor Monsoon Valley, wat eigendom is van dezelfde eigenaar als Red Bull. Maar volgens mij wel gewoon los van Red Bull racing e.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
-d- schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 19:55:
[...]

Hij heeft volgens mij nog wel een "indirecte" band met Red bull via de Thaise (51%) eigenaar van Red Bull - zie sponsor Monsoon Valley, wat eigendom is van dezelfde eigenaar als Red Bull. Maar volgens mij wel gewoon los van Red Bull racing e.d.
Klopt, puur als sponsor. Het is dus niet dat hij nog in dienst can RB(R) is en zij hem verhuren, zoals eerst gesteld werd. Denk ook dat RB Thailand weinig invloed heeft. Zeker gezien de geruchten dat RBR hem mogelijk terug wilde hebben als vervanger van Perez, en Albon niet wilde. Als die echt nog onder contract van RBR stond had die weinig te willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
Opvallend. Had verwacht dat ze Antonelli zouden inzetten.

Wat betreft het “verval” van RBR zie je eigenlijk 2 dingen. Ze zijn nog steeds het tweede team meerendeel van de tijd en de huidige RB20 is consistent sneller dan de RB19. Dus staatjes van vorige seizoen naar huidig seizoen zijn niet bepaald relevant. Bovendien is de theoretische ontwikkeling vanaf het begin van het seizoen mogelijk ook nog positief, en veel positiever voor MCL. Wat eigenlijk het meest boeiend is, is de relatieve performance gain/loss vanaf de laatste dominante race in China. Geen idee hoe, maar vanaf dat moment de ontwikkelingen van RBR en McL zouden een wissel moeten zien van 20 seconden achter, naar een 20 seconden voor nu.

Gezien de omboards die de ronde doen, en Een toch best vermoeide Max denk ik niet dat hij echt gemanaged heeft. Ik denk dat we het idd naar die vleugel moeten zoeken. Doordat FIA z’n tijd heeft genomen om het te onderzoeken, en vaag deed over wel/niet illegaal kon geen enkel team kostbaar geld/tijd nemen om ook te ontwikkelen en kunnen ze pas nu aan de gang met de vraag of het nog de moeite is voor dit seizoen …

En wedden dat het dan voor volgend seizoen alsnog verboden word. Ik denk dat de vleugels toegestaan worden om de hegemonie te doorbreken.

[ Voor 3% gewijzigd door Lynx op 27-08-2024 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 21:16
Eigenlijk wel logisch dat zij voor Franco Colapinto hebben gekozen, een Williams Academy coureur. Hadden zij voor Mick Schumacher of Liam Lawson gekozen dan geef je een teken aan andere talentvolle coureurs dat onderdeel van Williams Academy zijn geen zin heeft (geen kans op een F1 stoeltje).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Ik hoorde het net op radio 2…
Achteraf niet geheel onverwacht, had het nieuws alleen wat later in het seizoen verwacht
Jasphur schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:19:
[...]
Als het goed is na de wissel dus niet meer. :+
_O-

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:02
siggy schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 18:43:
Wel weer niet een superbelofte, maar wel stukje sterker dan Logan.
Hij staat boven megatalent Antonelli en boven Bearman, moet dus wel een topper zijn! :+
Volgens mij kan het niet gecombineerd worden. Ik denk dat Tramnitz het seizoen in F2 mag afmaken, lijkt mij een logische keuze. Of... Misschien wil Red Bull wel betalen om Lawson weer wat te laten wennen, zijn toch nog 8 races. Ik kan er overigens nog niets over vinden. MP heeft zelfs hun site nog niet aangepast of een nieuwsberichtje geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:45
RB heeft toch ook zo’n 17 jarig super talent? Lundqvist ofzo? Kan die mooi cola’s stoeltje ff overnemen. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

TheBrut3 schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:08:
[...]

Hij staat boven megatalent Antonelli en boven Bearman, moet dus wel een topper zijn! :+
Ik ben blij met je smiley ;) Hij is wel okay, maar het lijkt de laatste jaren wel dat F2 echt compleet geen toppers kan afleveren. ALs in, compleet niet. Compleet geen consistentie, laat staan winners.
Volgens mij kan het niet gecombineerd worden. Ik denk dat Tramnitz het seizoen in F2 mag afmaken, lijkt mij een logische keuze. Of... Misschien wil Red Bull wel betalen om Lawson weer wat te laten wennen, zijn toch nog 8 races. Ik kan er overigens nog niets over vinden. MP heeft zelfs hun site nog niet aangepast of een nieuwsberichtje geplaatst.
Ja het is jammer dat ze het waarschijnlijk niet toelaten, danwel door het team danwel door de FIA. Tenzij hij zich kan etaleren is het een dood einde voor hem. Sainz zit in dat zitje volgend jaar, dus waar moet ie naar toe.....?

Die junior teams, geen idee, ik kan er weinig mee intussen. We krijgen allemaal van die 2e rangs F2 coureurs in de F1, en de echte ruwe diamentjes komen er niet tussen. Vesti, Hauger, Hadjar zal daar nu wel bijkomen. What's the point van een junior team als ze niet de kans krijgen. Okay, hypocriet in 3 sec.... persoonlijk heb ik zoiets dat een Amerikaans draft systeem toch misschien iets meer cache kan geven aan rookies. De Vries was een bust, maar misschien te snel terwjil Ricciardo kans na kans krijgt. Logan had nooit een zitje kunnen krijgen voor Doohan, Hauger en Martin hadden allang een kans moeten krijgen. Maar ervaring telt meer en meer naar mate de bolides complexer worden. Begrijp ik 100%. Een Bottas was allang uit de F1 anders. DR zonder RB ook. Occon krigt net als Grosjean maar zitjes en men hoopt voor iets wat niet gaat komen. Money and stupidity are endless...... Hulkenberg,, ik zie hem graag, maar wtf. Het zal wel aan mij liggen, maar het wordt alleen nog erger voor rookies. Sowieso hebben we het over rookies waarvan ze zelf geld hebben of geld hebben weten in te zamelen en daarna steun weten te krijgen van de teams.

Ofwel, we gaan van pay drivers als Rosset en Diniz, die mogelijk miljoenen geven, naar een veld van zoontjes van die miljoenen investeren om hun kroos op de grid te krijgen. En , nee voordat de mensen alleen maar Stroll aanwijzen. Norris en Verstappen zijn net zo. Ze zijn alleen net wat sneller. Genoeg talent die geen kans krijgen.

F1 is compleet gek om Andretti niet toe te laten. 2 zitjes extra, meer exposure....... everybody wins. Misschien moet de FIA eens een limiet stellen aan de leeftijd, ipv een minimum...... Met alle respect voor Alonso, maar het begint als een Nascar carriere te lijken.....\

Aangezien er nog geen reacies zijn. Vowles is gewoon de Britse Cyril, all talk and no substance :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:01
siggy schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 21:32:
[...]
F1 is compleet gek om Andretti niet toe te laten. 2 zitjes extra, meer exposure....... everybody wins. Misschien moet de FIA eens een limiet stellen aan de leeftijd, ipv een minimum...... [b]Met alle respect voor Alonso, maar het begint als een Nascar carriere te lijken.....[/b]
Wat bedoel je met een NASCAR carriere?
Er is niks mis mee om op leeftijd te zijn in NASCAR (en Indycar trouwens ook).

Een van de beste coureurs dit jaar, ondanks hij echt niet mijn favoriet is/ik vind hem vreselijk!, is ook een van de oudste: Denny Hamlin, 43 jaar oud.
En dan heb je Martin Truex Jr. met zijn 44 jaar oudste van het veld maar doet nog erg goed mee (als zijn TRD motor meewerkt).

In Indycar ook, Scott Dixon (44 jaar) is "bejaard", net zoals Will Power (43) maar vechten toch nog mooi om het kampioenschap ieder jaar zowat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
Wat betreft de TS, ik wacht nog even met aanpassen.

Van het F1 introfilmpje in de TS klopt natuurlijk het eerste shot niet meer maar om voor 9 races een nieuwe intro te plaatsen ben ik nog niet over uit. Voor Colapinto ben ik sowieso afhankelijk van beeldmateriaal van formula1.com. Ook moet Famin bij Alpine nog van het lijstje en Oakes erbij wat nog de makkelijkste klus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Ryur schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:10:
[...]

Wat bedoel je met een NASCAR carriere?
Er is niks mis mee om op leeftijd te zijn in NASCAR (en Indycar trouwens ook).
Wat ik bedoel met Nascar, dat er historisch gezien genoeg heren met een buikje verdomd goed waren.
Earnhardt , Wallace waren niet bepaald 'athletes'.

Wacht, ik bedoel er is zeker niks mis mee om op die leeftijd competitief te zijn. Effectief blokkeert het alleen een weg voor rookies, wat al lastig genoeg is.

/voor de rest, bedank drunking Bryan maar of hoe die dude ook heet. Of Kenseth.... holy shit sinds 2003 is Nascar echt een teringzooi aan regels. Formule 1 is wat dat betreft fluwelen zacht 4 laags toiletpapier.
Een van de beste coureurs dit jaar, ondanks hij echt niet mijn favoriet is/ik vind hem vreselijk!, is ook een van de oudste: Denny Hamlin, 43 jaar oud.
En dan heb je Martin Truex Jr. met zijn 44 jaar oudste van het veld maar doet nog erg goed mee (als zijn TRD motor meewerkt).
Hamlin al 43 jaar oud, heb het moeten checken. Serieus..... Ik bedoel maar, Rusy racete nog in zijn 50s... Niks verkeerds, maar holy shit ja maakt hetmoeilijk voor de rookies, plus het geeft aan dat ervaring meer telt dan talent.ALhoewel met die dipshit jiunior, kom ff niet op de naam, maar zoon of kleinzoon van de eigenaar die zijn eigen teamgenoot op Martinsville nog in de muur heeft gedouwd om zijn eerste race te winnen..... zoveerl verschilt het niet met de F1, alleen het budget laat meer 'tuig; toe.
In Indycar ook, Scott Dixon (44 jaar) is "bejaard", net zoals Will Power (43) maar vechten toch nog mooi om het kampioenschap ieder jaar zowat!
Mja, maar Indycar lijtk echt af en toe zwaar amateuristisch. Ik krijg er niet heel veel van mee, maar da wat ik inhoudelijk meekijg lijkt het een beetje een overdreven F1/F2 combi te zijn. De top 3 teams kunnen ontwikkelen en de rest zijn een stel amateurs. Ofwel Penske, Ganassi en Andretti, en thats it. Mmmmkay klinkt als F1.....De rest is wel zwaar niks.

Is het mooi? I dont know. F1 is absurd, maar het is bizar dat in Indycar ervaring met kg het kan winnen van talent.

[ Voor 10% gewijzigd door siggy op 28-08-2024 00:05 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Chocoball
"Grazie, grazie ragazzi!"

[F1 2024] Race 16 GP van Italië

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 21:33

Damian

Insane Obtrusion

Afbeeldingslocatie: https://scontent-ams2-1.xx.fbcdn.net/v/t39.30808-6/457129239_793718976306330_6802573129339479846_n.jpg?stp=dst-jpg_s640x640&_nc_cat=1&ccb=1-7&_nc_sid=127cfc&_nc_ohc=j1LZFhe5hHwQ7kNvgGHZ4iE&_nc_ht=scontent-ams2-1.xx&oh=00_AYCkWe3cOsN1b-miO_1k7lutfT0XOI17x20yNH0tkidRMQ&oe=66D48D0C

Oeh die is wel hard voor Maxie ;)

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Chocoball schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 22:26:
Wat betreft de TS, ik wacht nog even met aanpassen.

Van het F1 introfilmpje in de TS klopt natuurlijk het eerste shot niet meer maar om voor 9 races een nieuwe intro te plaatsen ben ik nog niet over uit. Voor Colapinto ben ik sowieso afhankelijk van beeldmateriaal van formula1.com. Ook moet Famin bij Alpine nog van het lijstje en Oakes erbij wat nog de makkelijkste klus is.
Zouden ze komend weekend snel het F2 intro shot van Franco erin splicen? :P

PSN

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:47

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
It's been an interesting season so far , isn't it? :D O-)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGGnzFTfyvA5y3GO7aiHlCoU29c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/k0GgFN08SYnjE3cSmppf01Ir.png?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
G_Dragon schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:52:

[Afbeelding]
Nou zeg, er is een hoop gebroken dit jaar, is er verder nog wat gebeurd? :)

In september krijgen we misschien meer breaking news over Lawson, Ricciardo, Perez?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:47

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Chocoball schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:59:
[...]

Nou zeg, er is een hoop gebroken dit jaar, is er verder nog wat gebeurd? :)

In september krijgen we misschien meer breaking news over Lawson, Ricciardo, Perez?
Ja er is zelfs meer gebeurd dan ik had verwacht, gaat natuurlijk allemaal ook wel behoorlijk snel.
Ik denk dat we de aankomende maanden ook nog wel genoeg nieuws kunnen verwachten en ik denk persoonlijk ook wel dat het seizoen nog wel eens heel spannen kan gaan worden als Red Bull zo slecht blijft presteren en Norris vaker wint.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Het helpt natuurlijk wel dat het bij Red Bull beetje een puinhoop was en dat Williams een puinhoop blijft. Ik kan me niet voorstellen dat Vowles volgend jaar daar nog aan het roer staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -d-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-10 19:09

-d-

G_Dragon schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 08:52:

[Afbeelding]
Vergeet ook niet Steiner weg bij Haas en Horner-gate voor wat extra juice dit seizoen :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-10 14:36
siggy schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:44:
Het helpt natuurlijk wel dat het bij Red Bull beetje een puinhoop was en dat Williams een puinhoop blijft. Ik kan me niet voorstellen dat Vowles volgend jaar daar nog aan het roer staat.
Ik heb net het idee dat Vowles zeer goed werk levert. Een volledige organisatie terug op de rails krijgen, lukt niet in 1 jaar. En voor zover ik weet, zijn ze bezig met grote modernisatie.

Ook qua communicatie met het publiek vind ik hem één van de betere. Draait weinig rond de pot en zegt (meestal) gewoon waar het op staat. De interventies bij Sky van de pit wall hoor ik hem toch het liefst. Het is niet de meest charismatische persoon maar een persoon zoals ik ze wel liefst heb, gewoon direct en zakelijk.

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Kenhas schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:25:
[...]

Ik heb net het idee dat Vowles zeer goed werk levert. Een volledige organisatie terug op de rails krijgen, lukt niet in 1 jaar. En voor zover ik weet, zijn ze bezig met grote modernisatie.
Hij is toch al dik 1,5 jaar bezig. Ik ken de verhalen van Excel dit enzo, maar toch, er lijkt totaal geen verbetering te zijn. En met Logan heeft ie gewoon veel te lang gewacht met de knoop door te hakken. Na het 1e jaar was het allang duidelijk dat het niks zou worden.
Ook qua communicatie met het publiek vind ik hem één van de betere. Draait weinig rond de pot en zegt (meestal) gewoon waar het op staat. De interventies bij Sky van de pit wall hoor ik hem toch het liefst. Het is niet de meest charismatische persoon maar een persoon zoals ik ze wel liefst heb, gewoon direct en zakelijk.
Ik vind serieus het tegenovergestelde. Hij lult ellenlang en lijkt vooral zijn eigen stem geweldig te vinden om te horen. Ik krijg echt de indruk dat hij juist een praatjesmaker is en juist geen doener. Alleen het gedoe met die vloer al is te hilarisch voor woorden.

Na 1,5 jaar zou ik in ieder geval íets van verbetering verwachten. Maar het lijkt alleen maar komischer te worden. Vowles lijkt me ook niet de man die ooit eens zijn vuist op tafel heeft geslagen. Het enige wat ie voor elkaar heeft gekregen is Sainz binnen te hengelen met zijn praatjes :+

Nog maar te zwijgen over de keus van Colapinto. Van de ene mmiddelmatige F2 rijder naar de volgende.... _O-

[ Voor 3% gewijzigd door siggy op 28-08-2024 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenhas
  • Laatst online: 16-10 14:36
siggy schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 10:37:
[...]

Hij is toch al dik 1,5 jaar bezig. Ik ken de verhalen van Excel dit enzo, maar toch, er lijkt totaal geen verbetering te zijn. En met Logan heeft ie gewoon veel te lang gewacht met de knoop door te hakken. Na het 1e jaar was het allang duidelijk dat het niks zou worden.
Anderhalf jaar bezig en nog jaar of twee (als streefdatum) te gaan, meen ik mij te herinneren. Er is ondertussen al veel personeel bijgekomen en fabriek wordt gemoderniseerd.
Met Logan heb je helemaal gelijk. Was al snel duidelijk. Heeft misschien te maken met het feit dat de eigenaar van het team Amerikaans is, hoewel ik niet weet of er een verband is tussen piloot en eigenaar.
Ik vind serieus het tegenovergestelde. Hij lult ellenlang en lijkt vooral zijn eigen stem geweldig te vinden om te horen. Ik krijg echt de indruk dat hij juist een praatjesmaker is en juist geen doener. Alleen het gedoe met die vloer al is te hilarisch voor woorden.

Na 1,5 jaar zou ik in ieder geval íets van verbetering verwachten. Maar het lijkt alleen maar komischer te worden. Vowles lijkt me ook niet de man die ooit eens zijn vuist op tafel heeft geslagen. Het enige wat ie voor elkaar heeft gekregen is Sainz binnen te hengelen met zijn praatjes :+

Nog maar te zwijgen over de keus van Colapinto. Van de ene mmiddelmatige F2 rijder naar de volgende.... _O-
Eindeloos lullen over interessante zaken is nog altijd beter dan je er met cliché oneliners van af te maken, zoals andere teambazen doen. Zie niet echt wat het gedoe met die vloer zijn schuld is. De vloer was net iets te groot en dat is opgelost met beetje schuurpapier. Kan gebeuren.
En ik heb gevoel dat het team er toch beter voor staat dan pakweg een jaar of vier geleden. Maar dat is puur een gevoel. Het lijkt me dat Albon toch meer door Q1 geraakt dan vroeger en soms zelfs in Q3 geraakt

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 212 en 215

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
NVM

[ Voor 99% gewijzigd door Ryur op 28-08-2024 12:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:49
[...]

Ongetwijfeld voor dezelfde rede gekozen als Logan, een dik pak sponsorgeld? Blijkbaar is Williams ondanks nieuwe Amerikaanse eigenaar nog steeds afhankelijk van sponsorgelden en deze prevaleert boven ruw talent. Kan mooi verpakt worden als “wij geloven (en acteren) wel in/naar ons junior-programma”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Thinlanet schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:21:
Kan mooi verpakt worden als “wij geloven (en acteren) wel in/naar ons junior-programma”
Maar volgend jaar rijdt die al niet meer. Dus dat klopt ook niet. "We hebben niks beters dus zetten we onze junior er maar in voor 9 races. Is het niks kan die zonder gezichtverlies voor ons team nooit meer terugkomen".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Laten we maar gewoon kijken wat hij kan.

Ook sommige coureurs die in de F2 niet uitblonken zijn uiteindelijk gewoon goede middenmotors geweest in de F1 :)

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:03

FlipFluitketel

Frontpage Admin

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Als ik dit bericht lees, lees ik toch wat anders dan dat iemand zegt dat hij z'n gelijk haalt. Ik lees hierin iemand die zich bemoeid met de loop van het seizoen:
F1 baas haalt gelijk over Verstappen en Red Bull
Stefano Domenicali, de CEO van de Formule 1, kan het dan ook niet laten om zijn gelijk te halen.

"Na de eerste twee races van het seizoen waren veel mensen ervan overtuigd dat we weer naar de Red Bull-dominantie zouden gaan kijken, maar zoals je je wellicht herinnert, zei ik dat we moesten wachten", stelt Domenicali tegenover de Italiaanse tak van Motorsport.com. "Het was te vroeg om voorspellingen te doen. Of ik geluk had? Nee, ik heb gewoon wat ervaring."

Domenicali legt uit waar zijn gedachte vandaan kwam. "Op dat moment keek ik naar de technische ontwikkelingen van de verschillende teams, want de verhoudingen in het veld waren nog niet volledig gedefinieerd. Het is duidelijk dat Max in de beginfase van het seizoen buitengewone prestaties neerzette. Hij maakte geen fouten en maximaliseerde alles met de auto die hij tot zijn beschikking had. Daarom heeft hij nu nog een belangrijk voordeel."
Mijn beeld (maar wellicht zit ik teveel in conspirancy) is dat FIA/Domenicali zich bemoeid hebben met RedBull en ze belemmingeren hebben opgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tleilaxu
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Woudloper schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:56:
Als ik dit bericht lees, lees ik toch wat anders dan dat iemand zegt dat hij z'n gelijk haalt. Ik lees hierin iemand die zich bemoeid met de loop van het seizoen:

[...]

Mijn beeld (maar wellicht zit ik teveel in conspirancy) is dat FIA/Domenicali zich bemoeid hebben met RedBull en ze belemmingeren hebben opgelegd.
Dan zit je wel vol in een aluhoedje-modus, want er is vanuit het artikel in ieder geval geen enkele reden om te denken dat Red Bull gehinderd zou zijn door hem, of dat Domenicali heeft geprobeerd de uitkomst te beïnvloeden.

[ Voor 19% gewijzigd door Tleilaxu op 28-08-2024 15:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woudloper
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Tleilaxu schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:09:
Dan zit je wel vol in een aluhoedje-modus, want er is vanuit het artikel in ieder geval geen enkele reden om te denken dat Red Bull gehinderd zou zijn door hem, of dat Domenicali heeft geprobeerd de uitkomst te beïnvloeden.
Meer in de modus waarbij een Spaanse F1-journalist had laten weten dat RBR 'iets' van de auto heeft moeten halen. Feit blijft dat het verval van RBR in combinatie met de enorme stappen van MCL wel bijzonder zijn. Zulke verschillen ontstaan niet alleen door fouten in ontwikkeling/upgrades, een externe factor kan zoiets natuurlijk wel versnellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Woudloper schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 15:15:
[...]

Meer in de modus waarbij een Spaanse F1-journalist had laten weten dat RBR 'iets' van de auto heeft moeten halen. Feit blijft dat het verval van RBR in combinatie met de enorme stappen van MCL wel bijzonder zijn. Zulke verschillen ontstaan niet alleen door fouten in ontwikkeling/upgrades, een externe factor kan zoiets natuurlijk wel versnellen.
Altijd als er een team goed gaat zijn er wel conspiracies te vinden over de FIA die ze dan zogenaamd mee of tegen heeft geholpen afhankelijk van wat de verzinner wil bereiken.
De ene keer zijn het de Fransen, de andere keer de Italianen etc etc.
Dit is gewoon weer de volgende in de roddel en achterklap Story nivo sappige clickbaiters :)

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 19:16
Woudloper schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 14:56:

[...]

Meer andersom. Als RBR voorop had gereden en alles wint, dan had Domenicali hier nooit wat over geroepen. Dit is zo'n 'told ya so' ding omdat het goed uit komt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
[...]
Wat had hij dan moeten doen? Mick is geen verbetering, Lawson werd niet uitgeleend...

Hij had het hele paddock op stelten gehad als hij Jamie Chadwick in de auto had gezet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry Nak
  • Laatst online: 05-08 01:15
Thinlanet schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:21:
[...]

Ongetwijfeld voor dezelfde rede gekozen als Logan, een dik pak sponsorgeld? Blijkbaar is Williams ondanks nieuwe Amerikaanse eigenaar nog steeds afhankelijk van sponsorgelden en deze prevaleert boven ruw talent. Kan mooi verpakt worden als “wij geloven (en acteren) wel in/naar ons junior-programma”
Welk toptalent zou jij erin zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
YakuzA schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 13:55:
[...]

Laten we maar gewoon kijken wat hij kan.

Ook sommige coureurs die in de F2 niet uitblonken zijn uiteindelijk gewoon goede middenmotors geweest in de F1 :)
En andersom. Coureurs die uitblonken in alle junior klassen die "tegenvallen" in F1.
Vandoorne, Hulkenberg, Palmer (ook al vond ik Palmer in GP2 ook niet super) en durf te wedden nog wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Harry Nak schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 18:29:
[...]

Welk toptalent zou jij erin zetten?
Sainz :+

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fauna

iets minder deze keer imho, maar vind die dwaling van de McLaren pitwall dan weer wel treffend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Laatst online: 01:15
YakuzA schreef op dinsdag 27 augustus 2024 @ 13:41:
[...]

Maar hij was toch pas in 2023 naar McLaren gegaan?
Dus de verbeterde auto van Mclaren van Oostenrijk 2023 was in de winter van 2022>2023 getekend, dus daar zal hij geen invloed op hebben gehad.
Klopt, maar de super wagen die ze hebben in 23-24 wel

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

asing schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 17:56:
[...]

Wat had hij dan moeten doen? Mick is geen verbetering, Lawson werd niet uitgeleend...

Hij had het hele paddock op stelten gehad als hij Jamie Chadwick in de auto had gezet. :)
Mick is tenminste iemand met ervaring. Desnoods Nyck de Vries, ook meer ervaring. Lawson had ie wel kunnen krijgen denk ik als Lawson op elk moment weer opgeroepen kon worden door RB. EN gezien hoe conservatief RB ineens is geworden, was dat geen issue geweest.

Het probleem vandaag de dag is juist de 'young driver schemes'. Als we ff bij de F2 blijven, Hadjar en Bortoleto zijn natuurlijk de top dit jaar, maar de een zit bij RB de ander bij Mclaren. Hauger heb ik hoger zitten dan de Argentijn, Victor Martins ook. Misschien dat ze Vettel hadden kunnen strikken als coup, maar de grootste klucht van Williams is gewoon dat ze de hele zomervakantie verprutst hebben, afgezien van het hele jaar, mbt Logan. Logan had er al niet meer in moeten zitten voor Zandvoort. En nu hadden ze letterlijk een handvol dagen om iemand te selecteren, over een gebrek aan vooruitschrijdend inzicht gesproken....... Calapinto was letterlijk de fall back. Vips, Pourchaire, iemand uit de Indycar wellicht. En als de geruchten waar zijn dat na de crash Vowles direct naar Wolff en RB is gegaan om te praten over Antonelli/Lawson......

Let wel, dit is geen kritiek op de Argentijn, maar op Vowles/Williams. Ik vind het bij voorbaat leuk om nieuwe gezichten te zien vanuit lagere categorieen, maar Williams is met afstand het lachertje van F1 en ze lijken elke maand weer iets te doen om dat te willen bewijzen.

• stijn1309
  • Laatst online: 00:23
siggy schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 07:17:
[...]

Mick is tenminste iemand met ervaring. Desnoods Nyck de Vries, ook meer ervaring. Lawson had ie wel kunnen krijgen denk ik als Lawson op elk moment weer opgeroepen kon worden door RB. EN gezien hoe conservatief RB ineens is geworden, was dat geen issue geweest.

Het probleem vandaag de dag is juist de 'young driver schemes'. Als we ff bij de F2 blijven, Hadjar en Bortoleto zijn natuurlijk de top dit jaar, maar de een zit bij RB de ander bij Mclaren. Hauger heb ik hoger zitten dan de Argentijn, Victor Martins ook. Misschien dat ze Vettel hadden kunnen strikken als coup, maar de grootste klucht van Williams is gewoon dat ze de hele zomervakantie verprutst hebben, afgezien van het hele jaar, mbt Logan. Logan had er al niet meer in moeten zitten voor Zandvoort. En nu hadden ze letterlijk een handvol dagen om iemand te selecteren, over een gebrek aan vooruitschrijdend inzicht gesproken....... Calapinto was letterlijk de fall back. Vips, Pourchaire, iemand uit de Indycar wellicht. En als de geruchten waar zijn dat na de crash Vowles direct naar Wolff en RB is gegaan om te praten over Antonelli/Lawson......

Let wel, dit is geen kritiek op de Argentijn, maar op Vowles/Williams. Ik vind het bij voorbaat leuk om nieuwe gezichten te zien vanuit lagere categorieen, maar Williams is met afstand het lachertje van F1 en ze lijken elke maand weer iets te doen om dat te willen bewijzen.
Ik ben het daar niet mee eens. Williams is nu eenmaal een team met minder budget en daardoor ook meer afhankelijk van sponsoren. Rijders nemen sponsoren mee met afspraken over hoeveel geld, wanneer etc.

Logan er "even" uitgooien is niet alleen het probleem van het zoeken naar een nieuwe rijder, maar ook enkele sponsorengeld dat zal stoppen.

Vowles zit gewoon telkens in dilemma, waar gaan we dit keer die ene euro die we hebben aan uitgeven. Iets wat bij RBR, Ferrari en Mercedes wat makkelijker is doordat die dikke salarissen kunnen bieden die buiten de budgetcap vallen.

Vowles is ook achter de schermen bezig met allemaal procesverbeteringen, IT-projecten etc. Daarbij wil je enige constantie. Hij zal wellicht bedacht hebben Sargeant aan te houden tot.einde van het jaar, dan hoeft hij zich daar niet druk om te maken... maja dan schrijft hij weer een auto af met de nieuwe updates en moet die toch ingrijpen.

Tenminste zo kan je het ook zien denk ik.

• siggy

siggy

Wait.... what?

stijn1309 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:14:
[...]

Ik ben het daar niet mee eens. Williams is nu eenmaal een team met minder budget en daardoor ook meer afhankelijk van sponsoren. Rijders nemen sponsoren mee met afspraken over hoeveel geld, wanneer etc.
Ze zijn al een tijdje overgekocht door een hedge fund en die lijken geld te hebben, anders gaan ze een Sainz echt niet strikken. En gezien het crash budget vorig jaar al flink opgelopen was, is en blijft het een vage beslissing om Logan, die vorig jaar al door het ijs zakte en totaal geen snelheid had, aan te houden. Dus dat ze geen budget zouden hebben is al een tijdje waarschijnlijk (ik kan niet in de boekhouding van de eigenaren kijken) niet meer waar.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

wowly schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 23:53:
[...]

Klopt, maar de super wagen die ze hebben in 23-24 wel
Maar die wagen komt niet uit het niks, dat is een evolutie van de progressie die ze in Oostenrijk 23 toonden.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fauna
[...]

Ook goedemorgen :o

Ik geloof dat iedereen hier al wist dat je het niet zo op James Vowles hebt hoor..

Ik kan je betoog tot op zekere hoogte volgen. Maar er zullen vast genoeg redenen zijn om voor Colapinto te kiezen. Schumacher is imho geen vooruitgang, Lawson zal vriendelijk bedankt hebben, die hoopt op een soortgelijke situatie binnen de RB familie. En je maakt mij niet wijs dat zo'n beslissing zomaar uit de lucht komt vallen. Dit is tijdens de zomerstop of daarvoor allang besproken met Sergeant, en Colapinto was ook allang in beeld. Ze hebben Logan alleen een ultimatum gesteld, waardoor de gevolgen nu onomkeerbaar zijn voor alle betrokkenen. Dat Vowles op het laatste moment nog op zoek is naar betere alternatieven kun je hem wat mij betreft niet kwalijk nemen. Wat zou jij doen? De rest die jij noemt zal niet beschikbaar zijn geweest, of ook niet gewild hebben vanwege zijn aversie tegen Vowles/Williams.

En dat laatste snap ik niet zo goed. Als persoon zou je natuurlijk best iets tegen iemand kunnen hebben. Een zekere klik is best belangrijk en brengt ook vertrouwen. Maar doet James het echt zo slecht? Ik vind van niet. Ik bedoel, zijn voorgangers waren beslist niet beter. Claire ontbrak het aan leiderschap en visie, Jost was voor mijn gevoel niet iemand die paste in de F1 wereld. James is ervaren, en is het team aan het hervormen. En als er veel mis is, duurt het gewoon lang. Zeker met de beperkte middelen die Williams heeft. Beetje bij beetje merk je dat daar rust en stabiliteit ontstaat. Albon laat regelmatig zijn neus zien in de top 10, de auto valt niet iedere race uit. Het enige wat ze merkbaar tegen zit, is een gat in de al kleine portemonnee door ene L. Sargeant. Het is in ieder geval allang niet meer het lachertje van de klas, dat is nu eerder Kick Sauber, maar in zekere zin ook Haas of Alpine. Dan ben je toch al 3 plekken opgeschoven, dat vind ik niet niks. Dat is niet alleen maar door James, maar hem zo afvallen lijkt me niet bepaald gepast. Sterker nog, ik kan zo'n wederopstanding meer waarderen dan pak hem beet Ferrari of Mercedes toen zij de kampioenschappen aan elkaar regen, en het geld tegen de plinten klotste.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
[...]
"Ervaring" is goed maar zowel Mick als Nyck reden auto's kort. Dus je schiet er geen steek mee op. Je wilt dat de coureur de auto heel laat en over de finish brengt. Liefst in de punten maar daar vinden anderen ook wat van. Alle 3 de genoemde heren hebben daar problemen mee.

Daarnaast brengt de coureur sponsorgeld mee, iets wat niet onbelangrijk is als je iedere cent 2 keer om moet draaien. Uiteindelijk maakt Sargeant waarschijnlijk zoveel schade dat dit de sponsorinkomsten te boven gaat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pauillac
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 00:06
In navolging op eerdere berichten alhier over de verschillen in voorvleugelconcept tussen RBR, MB AMGF1 en McL, hieronder een interessant artikel met een korte technische analyse:

https://www.autosport.com...0418-845410233.1721633600

• wowly
  • Laatst online: 01:15
YakuzA schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 08:58:
[...]

Maar die wagen komt niet uit het niks, dat is een evolutie van de progressie die ze in Oostenrijk 23 toonden.
Tuurlijk, maar die wagens zijn extreem fluïde in hun progressie. Als je kijkt hoe de RBR ingekakt is in een half jaar, en hoe Mclaren een gouden stap gezet heeft lijkt het me dat een ontwikkeltraject van 6 maanden reëel. En in dat opzicht zou Marshall zaken hebben kunnen bijdragen en 1 jaar.

Maar zoals eerder gezegd, allemaal koffiedik kijken van mij uit

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 23-10 14:49
Wat veel vergeten lijkt te worden is dat de RB20 een totaal andere filosofie heeft als de RB19.
Ze zijn naar het "zero pods" concept van Mercedes gegaan en dit concept lijkt simpelweg niet te werken.
De voorsprong die aan het begin was was wellicht niet eens zo groot maar de auto's werden nog niet begrepen.

Mclaren heeft daarna veel zaken goed gedaan waardoor ze sprongen gemaakt hebben waarbij de nieuwe filosofie van RBR niet aansloot op wat de windtunnel liet zien en dan krijgt je dit soort verschuivingen.
We hebben het vaker gezien, bij meerdere teams.

Nu heb ik wel vertrouwen in de knappe koppen bij Red Bull dat die het roer weer om kunnen draaien en het gat kunnen verkleinen maar volle vertrouwen in de titel heb ik niet.

Twitch

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 22:11
McLaren heeft toch eenzelfde soort sidepods? Met die overbeet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Thinlanet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:49
Martin0 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:46:
Wat veel vergeten lijkt te worden is dat de RB20 een totaal andere filosofie heeft als de RB19.
Ze zijn naar het "zero pods" concept van Mercedes gegaan en dit concept lijkt simpelweg niet te werken.
De voorsprong die aan het begin was was wellicht niet eens zo groot maar de auto's werden nog niet begrepen.

Mclaren heeft daarna veel zaken goed gedaan waardoor ze sprongen gemaakt hebben waarbij de nieuwe filosofie van RBR niet aansloot op wat de windtunnel liet zien en dan krijgt je dit soort verschuivingen.
We hebben het vaker gezien, bij meerdere teams.

Nu heb ik wel vertrouwen in de knappe koppen bij Red Bull dat die het roer weer om kunnen draaien en het gat kunnen verkleinen maar volle vertrouwen in de titel heb ik niet.
Het uitwijken naar zero-pod design cq andere opstelling van de radiatoren was wel gedreven vanuit het idee dat de RB19 filosofie was uitontwikkelt en men naar een meer agressieve oplossing is gaan kijken hoe te koelen en minder luchtweerstand/meer aero-efficient te worden. Dit heeft Wache recentelijk ook toegelicht/opgebiecht. Men komt er nu op terug tav hoe de concurrentie zich heeft kunnen ontwikkelen. De RB20 is altijd nog sneller dan de RB19 echter wel met beperkende operating window en misschien buiten dat window een stijle klif waar de perfromance drastisch daalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pauillac
Hoop niet dat RBR de achtervleugel blijft gebruiken zoals op onderstaande afbeelding dit weekend, want dit resulteert wederom in een relatief lagere topsnelheid. Sowieso opvallend, de RB20 is qua topsnelheid by far langzamer dan de RB19, zoals wederom te zien was tijdens de GP van Zandvoort (zie tweede afbeelding). Ook op Spa hanteerde RBR een high downforce achtervleugel in vergelijking met de andere top teams.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2Xp5vhoVHgDD3PCvcwOChoIWcw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/RhTBaAkDQ27Z7m6RoqeUJ0lx.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tfaj-dSM5nvkX1J01wSaSiqQIVU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rMNI8Y60tRhD6alXK5mDD8XJ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door Pauillac op 29-08-2024 13:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Pauillac schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:00:
Hoop niet dat RBR de achtervleugel blijft gebruiken zoals op onderstaande afbeelding dit weekend, want dit resulteert wederom in een relatief lagere topsnelheid. Sowieso opvallend, de RB20 is qua topsnelheid by far langzamer dan de RB19, zoals wederom te zien was tijdens de GP van Zandvoort (zie tweede afbeelding). Ook op Spa hanteerde RBR een high downforce achtervleugel in vergelijking met de andere top teams.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Er gaan al een paar weken de verhalen rond dat we heel wat RB19 gaan zien in Monza.
Want ze reden juist met die vleugel omdat ze zo weinig luchtweerstand hadden met de RB18/RB19. Dus iets meer vleugel zodat ze veel sneller in de bochten waren en beter bandenmanagement hadden.

Laat dat nu precies zijn wat ze verloren zijn dit seizoen. Ze waren namelijk niet altijd de snelste in bochten, zeker langzame bochten. Maar op rechte stukken waren ze zo snel, zeker met DRS. En de bandenslijtage was meestal gering.

Ik ben dus benieuwd wat we gaan zien. :)

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:57
Thinlanet schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 12:52:
[...]

Het uitwijken naar zero-pod design cq andere opstelling van de radiatoren was wel gedreven vanuit het idee dat de RB19 filosofie was uitontwikkelt en men naar een meer agressieve oplossing is gaan kijken hoe te koelen en minder luchtweerstand/meer aero-efficient te worden. Dit heeft Wache recentelijk ook toegelicht/opgebiecht. Men komt er nu op terug tav hoe de concurrentie zich heeft kunnen ontwikkelen. De RB20 is altijd nog sneller dan de RB19 echter wel met beperkende operating window en misschien buiten dat window een stijle klif waar de perfromance drastisch daalt.
Irritante is alleen dat de zero pod filosofie nog steeds de enige optie is voor snelste concept.
Nadeel is alleen dat het ultra afhankelijk is van stabiliteit qua vering en set-up window relatief smal is.
Ga je daaruit dan kost het erg veel snelheid.

Oude Red Bull concept was dan wel minder snel maar veel beter aftestellen en in een juist window te houden. Zelfde wat je nu bij Mc Laren ziet. Maar die gaan tegen hetzelfde probleem als Red Bull aanlopen.

• Pauillac
DaniëlWW2 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 13:05:
[...]

Er gaan al een paar weken de verhalen rond dat we heel wat RB19 gaan zien in Monza.
Want ze reden juist met die vleugel omdat ze zo weinig luchtweerstand hadden met de RB18/RB19. Dus iets meer vleugel zodat ze veel sneller in de bochten waren en beter bandenmanagement hadden.

Laat dat nu precies zijn wat ze verloren zijn dit seizoen. Ze waren namelijk niet altijd de snelste in bochten, zeker langzame bochten. Maar op rechte stukken waren ze zo snel, zeker met DRS. En de bandenslijtage was meestal gering.

Ik ben dus benieuwd wat we gaan zien. :)
Ja, ik denk een juiste analyse. Vorig jaar was het aero concept zo effectief dat ze meer downforce konden bijzetten dan de concurrentie zonder aan snelheid in te boeten, voor aankomende race lijkt mij dat geen juiste aanpak daar inhalen op Monza normaliter geschiedt op de rechte stukken, m.n. uitkomen Parabolica.

Naast het feit dat het op aerodynamisch vlak niet voor elkaar is bij RBR, denk ik dat Mercedes op motorisch gebied onder het mom van "reliability", performance wise een flinke stap heeft gezet. Ik denk oprecht dat Honda (RBPT) op dit moment niet meer de snelste motor heeft en zeker niet de meest betrouwbare. Dat gaat nog een dingetje worden aan het eind van het seizoen vrees ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

French do what French do best Hint, het is niet het bouwen van F1 motoren:
https://www.the-race.com/...t-renault-f1-engine-plan/

• HyperTrophy
  • Niet online
G_Dragon schreef op woensdag 28 augustus 2024 @ 09:05:
[...]

Ja er is zelfs meer gebeurd dan ik had verwacht, gaat natuurlijk allemaal ook wel behoorlijk snel.
Ik denk dat we de aankomende maanden ook nog wel genoeg nieuws kunnen verwachten en ik denk persoonlijk ook wel dat het seizoen nog wel eens heel spannen kan gaan worden als Red Bull zo slecht blijft presteren en Norris vaker wint.
Valt wel mee. Norris moet 5x eerste worden met snelste raceronde en Verstappen resoluut 4e voor alle wedstrijden mocht ie gelijk willen komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Admin
  • Laatst online: 18-10 15:09
HyperTrophy schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 19:39:
[...]

Valt wel mee. Norris moet 5x eerste worden met snelste raceronde en Verstappen resoluut 4e voor alle wedstrijden mocht ie gelijk willen komen.
Uhh nee, nog 9 rondes te gaan, dus met 9 x 26 en Max 9x18 (verschil van 8 punten per race) is hij er al. Dan laten we die sprints voor het gemak even buiten beschouwing

• Supervedette
  • Laatst online: 01:10
The_Admin schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:12:
[...]

Uhh nee, nog 9 rondes te gaan, dus met 9 x 26 en Max 9x18 (verschil van 8 punten per race) is hij er al. Dan laten we die sprints voor het gemak even buiten beschouwing
"is hij er al"...die gaat geen 9 wedstrijden winnen! Hij vinkt afgelopen weekend net z'n 2e af.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• The_Admin
Supervedette schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:28:
[...]

"is hij er al"...die gaat geen 9 wedstrijden winnen! Hij vinkt afgelopen weekend net z'n 2e af.
Rare manier van vergelijken. Ik geloof ook niet dat Norris ze allemaal wint, maar je zal toch echt uit moeten gaan van het maximaal te halen aantal punten en dan komt het er op neer dat Verstappen het gewoon niet meer in eigen hand heeft. Één (of twee) DNF's van Verstappen en ineens is Norris er wel met 3 of 4 wins.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supervedette
  • Laatst online: 01:10
The_Admin schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:32:
[...]

Rare manier van vergelijken. Ik geloof ook niet dat Norris ze allemaal wint, maar je zal toch echt uit moeten gaan van het maximaal te halen aantal punten en dan komt het er op neer dat Verstappen het gewoon niet meer in eigen hand heeft. Één (of twee) DNF's van Verstappen en ineens is Norris er wel met 3 of 4 wins.
Waarom raar? Iedereen hyped MCL maar ze hebben nog maar 3 races winnend afgesloten? Tot vorig weekend liep verstappen zelfs uit op Norris. Een (of twee) DNF's kan Norris ook overkomen :? 8)7 Buiten dat Fer en Merc er sowieos ook nog wel 1 pakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Admin
Supervedette schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:36:
[...]

Waarom raar? Iedereen hyped MCL maar ze hebben nog maar 3 races winnend afgesloten? Tot vorig weekend liep verstappen zelfs uit op Norris. Een (of twee) DNF's kan Norris ook overkomen :? 8)7 Buiten dat Fer en Merc er sowieos ook nog wel 1 pakken.
Omdat je niet uit kan gaan van 'ah joh, ze winnen er toch maar een paar'. Niet met 9 races te gaan, 70 punten verschil en het gat dat er was van Norris > Verstappen afgelopen race.

• Wok
  • Laatst online: 19:36

Wok

Dakloos...

Supervedette schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 20:28:
[...]

Max gaat dit jaar niks meer winnen met die skelter en zal hooguit op merit nog naar podiums kunnen rijden, maar hij is volledig afhankelijk van Ferrari en Mercedes om punten weg te houden bij Norris, want qua materiaal is hij kansloos geworden, dankzij Waché...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Zijn we al op dit punt beland? Volgens mij zat Newey er nog gewoon tot om en nabij Miami. En met het vertrek van Newey gaan ze niet direct de eerstvolgende race verliezen. Werk dat op de fabriek gedaan wordt gaan weken overheen. En de eerste race won Red Bull nog gemakkelijk, met 20+ seconden voorsprong. Én de huidige auto is nog steeds sneller dan die van vorig jaar.

En daarnaast zijn er wel meerdere seizoenen geweest dat Wache bovenaan stond. Newey had er niet elk seizoen even veel zin in en deed dan lekker andere dingen voor Red Bull.

Conclusie w.m.b. is dan ook dat McLaren gewoon harder ontwikkeld heeft. En Red Bull nog steeds vooruit gaat, maar niet op hetzelfde tempo als McLaren (no pun intended). En de oorzaak daarvan kan aan vele dingen liggen. Beperkingen op ontwikkeling (CFD & windtunnel beperkingen als WCD vs 4e van McLaren), wegloop van personeel (namen als Rob Marshall & Dan Fallows, Newey is lastig over te oordelen zoals ik al schreef. Meteen verliezen na zijn vertrek kan niet door zijn vertrek zijn. Al dan niet ook door de budget cap regels (teveel duurbetaald personeel, waardoor die naar teams gaan die ze wel willen / kunnen betalen)), verkeerde richting ingeslagen door correlatieproblemen, ...

• Wok
  • Laatst online: 19:36

Wok

Dakloos...

Newey was van meet af aan al niet senang met de RB20, maar Waché kreeg het voordeel van de twijfel van hogerhand (Dat Newey zou vertrekken was intern ècht al wel bekend bij aanvang van het seizoen - voor de buitenwacht is het leuk om als BREAKING NEWS te brengen bij Miami :z ). Newey heeft gewoon zijn gelijk gekregen...

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

Pagina: 1 ... 53 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024