[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.100 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:44

Crazy D

I think we should take a look.

AvK schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 15:51:
[...]

Wat Max te doen staat is komend weekend iedereen het snot voor de ogen rijden.
Kijken of ze dan nog steeds boe roepen. :P
Dan wordt er nog steeds boe geroepen. Max kan sowieso even niets goed doen bij de Britse "fans". Het zou wel mooi zijn als ie het veld op 25 seconden zet, en dat Norris en LeClerc of zo in volle strijd op dezelfde manier als in Oostenrijk er af gaan :+ (maar ik hoop op een mooie race tussen Norris en Max, Russel beetje pielen om 4e of 5e te worden, en Sainz 3e. Zoiets.
En Perez 15e, zodat ie hopelijk er nu eens uitgetieft wordt.

Exact expert nodig?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:11
Volgens mij goed om hier de Max/Lando en pers discussie te stoppen. Zoals Max het zelf zegt:"Alle kritiek, daar geef ik geen moer om. Mijn leven gaat gewoon door."

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:11
Crazy D schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 18:08:
[...]

Dan wordt er nog steeds boe geroepen. Max kan sowieso even niets goed doen bij de Britse "fans". Het zou wel mooi zijn als ie het veld op 25 seconden zet, en dat Norris en LeClerc of zo in volle strijd op dezelfde manier als in Oostenrijk er af gaan :+ (maar ik hoop op een mooie race tussen Norris en Max, Russel beetje pielen om 4e of 5e te worden, en Sainz 3e. Zoiets.
En Perez 15e, zodat ie hopelijk er nu eens uitgetieft wordt.
Niet voor Max, maar als Perez hem er nou af kegelt in een bocht in ronde 1 dan kan ie gelijk weg.

Mobylette Kaptein 50 Honda MB 50 Sparta Happy 50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR 750 F Derbi Variant 50 Honda SH 100 Honda SH 150 Malaguti Password 250 Kawasaki Z 750 Piaggio Liberty 50 Sym Symphony ST 125 LC Sym HD 2 125 Piaggio Beverly S 300 HPE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:12
Lando geeft zelf ook aan: Geen reden voor max om zijn excuses aan te bieden. Ik Heb dingen gezegd in emoties, niks aan de hand:

https://www.instagram.com...v5/?igsh=NnA3cjBxbGh3d2lx

Geen idee of dat hier te kijken is voor iedereen ;)

Acties:
  • +25 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Modbreak:En ik ga nu voorstellen dat we een streep door deze discussie zetten. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:40

Martinspire

Awesomeness

DaniëlWW2 schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 19:20:
En ik ga nu voorstellen dat we een streep door deze discussie zetten. ;)
Ik zou hem eronder zetten, niet erdoor :P

In ander nieuws:
Susie Wolff Looks Back On British GP With Williams Racing | F1 Academy

Klikken want FOM

[ Voor 34% gewijzigd door Martinspire op 05-07-2024 00:08 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28
Modbreak:Ahum. ;)
DaniëlWW2 in "[F1] Seizoen 2024"
RobertMe schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 06:48:
[...]

Voor de dertigste keer, Norris rijdt het gras op<punt>.
Weet niet waar deze frustratie vandaan komt? Heb nog een keer de on-boards bekeken en je ziet dat Norris met veel meer snelheid uit de bocht komt. Max rijdt op dat moment volledig links en Norris kan niet anders dan rechts er voorbij. Vervolgens zie je max over zijn schouder kijken en steeds verder naar rechts sturen, terwijl hij dus Norris in zijn spiegel ziet. Op de onboard van Norris zie je dat hij een nieuwe botsing vermijd door zowel te remmen als op het gras te sturen.

En als iemand het gras op drukken zo gevaarlijk is, dan vindt je dus ook dat Norris een straf had moeten krijgen in Spanje? Waar die het zelfs bij de start doet en er 18 auto's "bovenop zitten". En in de plaats daarvan zit Norris er wat laconiek over te lachen op de persco.
Het maakt mij niet uit wie het is. Als je een lekke band hebt en dan andere coureurs het gras op gaat duwen dan verdien je wat mij betreft een zwarte vlag. In een F1 auto kan het goed mis gaan, zeker als je op 3 banden 200+ rijdt. Maakt mij niet uit of dat Norris, Verstappen, Magnussen of Albon is.
RobertMe schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 06:48:
[...]
Dat Norris niet kan rijden en geen inschattingsvermogen heeft van de lijn die Verstappen heeft, namelijk diagonaal "langzaam" / "zwak" het circuit over steken, kun je Verstappen niet aanrekenen. Maar die lijn is toch echt al duidelijk op het moment dat Norris nog links van Verstappen rijdt, en ook nog eens vrij logisch dat Verstappen naar rechts gaat, hij heeft een nogal lekke band en links is de racelijn
Bij F1tv in de post-race show hebben ze beelden van bovenaf, daar zie je duidelijk dat er op het laatst net voor het insturen een correctie naar links is vanaf max.

Wil overigens ook best iets negatiefs zeggen over Norris. Die opmerkingen achteraf waren erg kinderachtig. Maar het gaat niet om de persoon maar om de actie...

[ Voor 31% gewijzigd door DaniëlWW2 op 05-07-2024 13:36 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 07:50
Gelukkig hebben we Conor nog:

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:20
The fuck? Buxton die vertelde dat AMuS heeft geschreven dat Red Bull Perez wel eens mid season kan vervangen, en dat de vervanger... dan Ricciardo wordt. Terwijl vorige week de geruchten nog waren dat Ricciardo de deur gewezen zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
De uitspraak van RB was, dat Lawson volgend jaar sowieso een stoeltje had. Dus DR naar RBR is daarvoor een oplossing, toch? Dat de media daar niet aan gedacht heeft om over te speculeren is niet RBR's schuld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Daniel naar RBR is een keuze die nog meer ontoerekeningsvatbaar is dan Perez houden in dat stoeltje.. 8)7 Lawson koud in 2e RBR zetten is nog logischer dan Daniel promoten. O-)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 13:01
AMuS over de geruchten dat Perez mogelijk vervangen wordt in de samenvatting er vertaling.
  • Toro Rosso nu Visa Cash App RB is onmiskenbaar een juniorenteam en ooit zo in het leven geroepen door oprichter Dietrich Mateschitz aldus Marko. Red Bull teambaas Horner staat ook achter deze missie.
  • Daarmee geldt dat Liam Lawson daar een plek verdient maar voor Horner-beschermeling Ricciardo betekent dat nog niet het einde. Vanuit het management van Red Bull is te horen dat de Australiër nog een kans maakt op het stoeltje naast Verstappen. Die plek leek al vergeven aan Perez die recentelijk zijn contract met 2 jaar wist te verlengen.
  • Voor Ricciardo en Perez gelden strenge prestatieclausules. Als Ricciardo in Silverstone, Boedapest en Spa de opwaartse trend kan vasthouden en Perez zich duidelijk niet verbeterd dan kan het zijn dat Ricciardo Perez in 2025 gaat vervangen. "Tot aan de zomerpauze weten we meer" zegt Marko geheimzinnig.
  • Daarmee komt er een nieuwe dynamiek op de transfermarkt. Perez zou dan beschikbaar komen en een interessante optie zijn voor teams als Williams en Audi die nog op zoek zijn naar een 2e coureur. Carlos Sainz hoeft niet op het 2e stoetlje bij Red Bull te rekenenen vanwege de historie tussen hem en Verstappen in de Toro Rosso dagen. Het stoeltje bij Red Bull zou juist de reden zijn dat Sainz zo lang wil wachten voor het geval dat Verstappen alsnog het team verlaat maar de kans op een vertrek wordt steeds onwaarschijnlijker.
  • Alpine en Audi hebben de wens van Sainz voor een 1 plus 1 jaarcontract afgewezen, alleen Williams wou dat risico aangaan maar Sainz heeft al meerdere deadlines met Williams laten verlopen zo ook de laatste van 2 juli jl.
  • Hoewel de kans bij Red Bull steeds kleiner wordt en Sainz al van de lijst bij Mercedes was geeft Wolff toch wat hoop want wonderkind Antonelli heeft het lastig in de Formule 2 en dat wekt twijfels of hij volgend jaar wel klaar is voor de Formule 1.
  • Doordat Sainz blijft wachten speelt hij met vuur. Beslissingen bij Red Bull of Mercedes duren nog tot de zomerpauze of misschien wel tot oktober. Alpine adviseur Flavio Briatore nam al stelling in Spielberg "Sainz heeft een contractvoostel gekregen, het is aan hem om ja of nee te zeggen." (Alpine zou eventueel in 2026 afzien van een Renault krachtbron en met Mercedes motoren gaan rijden). Williams en Audi praten inmiddels ook met Ocon en Bottas, ook Haas heeft gesprekken met Ocon. Mogelijk komen Ricciardo of Perez binnenkort als alternatief erbij. Alpine heeft met Jack Doohan en Mick Schumacher nog 2 extra opties. De opties voor Sainz kunnen daarmee snel minder worden en kan hij straks alleen nog kiezen wat er overblijft.
https://www.auto-motor-un...-red-bull-sainz-mercedes/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-09 22:29
Mogelijkheid:

1
Perez wordt tijdens de zomerstop gewisseld met Ricciardo.
Perez wordt de deur gewezen einde van het seizoen. Evenals Ricciardo.
Sainz stapt in bij RBR in 2025 en Lawson bij Visa Cash app RB.

2
Perez wordt de deur gewezen tijdens de zomerstop.
Ricciardo gaat naar RBR en Lawson stapt in bij Visa Cadh app RB.

Afhankelijk van de prestaties van Ricciardo kan Sainz nog steeds instappen bij RBR wat ik zelf best als plausibel ervaar dat RBR achter Sainz aan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:03
Dagg schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 18:43:
Mogelijkheid:

1

2

Afhankelijk van de prestaties van Ricciardo kan Sainz nog steeds instappen bij RBR wat ik zelf best als plausibel ervaar dat RBR achter Sainz aan zit.
Als RBR achter Sainz aan had gezeten was het al lang beklonken denk ik dus dat lijkt me niet aan de orde (andersom wel) maar RBR heeft het redelijk voor het kiezen als ze dat zouden willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:40

Martinspire

Awesomeness

Wat is eigenlijk de kans dat Sainz een tussenjaar doet voordat ie bij Audi aanhangt? Want de teams waar ie uit kan kiezen, is niet best en ook Audi moet nog maar bewijzen met een competitive auto te komen. Dus wat ga je dan doen, achteraan rijden om toch in beeld te blijven, of lekker een jaartje allerlei andere dingen doen. Bv Le Mans of iets geks als Indycar en Formule E. Ik zie het hem nog wel doen. Hij weet ook dat als je niet in een top4 team zit, je marktwaarde gewoon enorm afneemt en je teveel afhankelijk bent van wat gelukjes om vooruit te komen.

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Martinspire schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 19:08:
Wat is eigenlijk de kans dat Sainz een tussenjaar doet voordat ie bij Audi aanhangt? Want de teams waar ie uit kan kiezen, is niet best en ook Audi moet nog maar bewijzen met een competitive auto te komen. Dus wat ga je dan doen, achteraan rijden om toch in beeld te blijven, of lekker een jaartje allerlei andere dingen doen. Bv Le Mans of iets geks als Indycar en Formule E. Ik zie het hem nog wel doen. Hij weet ook dat als je niet in een top4 team zit, je marktwaarde gewoon enorm afneemt en je teveel afhankelijk bent van wat gelukjes om vooruit te komen.
Niet groot want buiten de Formule 1 is het lastiger in de kijker te blijven lopen dan wanneer hij er blijft rijden. Sainz kan voor 4 jaar bij Audi tekenen met de optie wanneer hij na 2 jaar niet meer in het project gelooft weer om zich heen kan kijken, alleen blijft hij zijn zinnen zetten op een stoeltje bij een topteam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:07
Wat zijn de kansen dat audi een topteam wordt eigenlijk? Ik kan me zo geen recente fabrieksteams bedenken die echt succesvol zijn geweest?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:18
Ik ook niet, Mercedes ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of iets met rood uit Italië?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoodyRS
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 15:17
2007 noem ik niet recent hoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:24
WoodyRS schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:45:
[...]

2007 noem ik niet recent hoor
Succesvol is niet per se wereldkampioen en Ferrari is wel degelijk succesvol;

Jaren '90; Slechts 2 jaar niet in de top drie en beide keren 4e.
Jaren '00; Slechts 1 jaar niet in de top drie en ook toen weer 4e.
Jaren '10; Slechts 1 jaar niet in de top drie en ook toen weer 4e.
Jaren '20; Alleen 2020 6e, de rest in de top 3.

Dat noem ik niet, 'niet succesvol'.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BasvanS
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:12
NitroX infinity schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:51:
[...]

Succesvol is niet per se wereldkampioen en Ferrari is wel degelijk succesvol;

Jaren '90; Slechts 2 jaar niet in de top drie en beide keren 4e.
Jaren '00; Slechts 1 jaar niet in de top drie en ook toen weer 4e.
Jaren '10; Slechts 1 jaar niet in de top drie en ook toen weer 4e.
Jaren '20; Alleen 2020 6e, de rest in de top 3.

Dat noem ik niet, 'niet succesvol'.
Als je maar 1 doel hebt, en dat is winnen, dan ben je niet succesvol.. als je niet wint..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
Die speelden vals door een private team dat net WCC was geworden over te kopen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:07
RobertMe schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:06:
[...]

Die speelden vals door een private team dat net WCC was geworden over te kopen :+
Ja dat dus een beetje. Sauber bestaat al heel erg lang maar het is echt al lang geleden dat die serieuze potten hebben gebroken.

Nu heb ik geen idee hoe dat team er intern uit ziet maar kan me voorstellen dat het niet echt zoals de top teams is. En hoe dedicated is audi?

Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
AtlAntA schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 22:13:
Wat zijn de kansen dat audi een topteam wordt eigenlijk? Ik kan me zo geen recente fabrieksteams bedenken die echt succesvol zijn geweest?
Meer een kwestie van tijd, wilskracht en moeite
Met het budget plafond komt het erg aan op efficiënte processen, infrastructuur, de juiste mensen en alles wat op zijn plek moet vallen.

Mc Laren is een goed voorbeeld van een team welke in een opwaartse spiraal zit.
Aston Martin, geld zat maar niet de juiste mensen op de juiste plek

En sauber is effectief gezien een middenklasse team, dat gaat niet veranderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
AtlAntA schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 23:40:
[...]

Ja dat dus een beetje. Sauber bestaat al heel erg lang maar het is echt al lang geleden dat die serieuze potten hebben gebroken.

Nu heb ik geen idee hoe dat team er intern uit ziet maar kan me voorstellen dat het niet echt zoals de top teams is. En hoe dedicated is audi?
Sauber deed het goed in de periode dat het samenwerkte met BMW en was praktisch een fabrieksteam.

De motor wordt straks door Audi in Neuburg in Duitsland gebouwd en het chassis en andere zaken bij Sauber in Hinwil in Zwitserland. Audi wil wel op gelijke oorlogssterkte komen en ongeveer net zoveel personeel hebben als de top 3 teams.

Denk dat de verwachting zo hoog zijn omdat Audit het eerder goed deed in DTM en WEC maar als beslissingen straks van managers uit Igolstadt komen dan is het team denk ik net zo'n leven beschoren als met teams van BMW, Toyota of Renault eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:28
Dagg schreef op vrijdag 5 juli 2024 @ 18:43:
Mogelijkheid:

1

2

Helmut heeft recent weer aangegeven in een video interview dat Ricciardo niet de prestaties heeft laten zien die nodig waren om te promoveren naar Red Bull. Ik zie niet waarom die dan Perez zou vervangen. In datzelfde interview vertelde hij dat de verstappens lastig zijn over wie ze als teamgenoot accepteren.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 06-07-2024 02:11 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
sdk1985 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 02:11:
[...]

Helmut heeft recent weer aangegeven in een video interview dat Ricciardo niet de prestaties heeft laten zien die nodig waren om te promoveren naar Red Bull. Ik zie niet waarom die dan Perez zou vervangen. In datzelfde interview vertelde hij dat de verstappens lastig zijn over wie ze als teamgenoot accepteren.
Marko liet al eerder weten dat Ricciardo elk weekend 3 tienden boven Tsunoda moet staan voor een promotie.

In het AMuS artikel van gisteren werd alleen de Toro Rosso periode van Verstappen en Sainz als reden aangehaald om hem niet binnen te halen. Blijkbaar is AMuS een eerder artikel van hun vergeten waar stond dat Red Bull weet dat Sainz geen 2e viool wil of gaat spelen. Perez is daar wel toe bereid en Ricciardo is op dat punt een vraagteken. Buiten de baan is het altijd lol trappen tussen hem en Verstappen maar op de baan ging het in het verleden ook wel eens mis zoals in Baku en Boedapest.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Chocoball
De Britse pers weet te melden dat Red Bull komende donderdag een filmdag hebben op Silverstone en dat Liam Lawson 200 km mag rijden in de RB20. Om Lawson binnen te houden en Riccardo nog onvoldoende zou hebben laten zien bestaat de kans de Lawson Perez zou kunnen vervangen.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.motorsport.com/images/mgl/YKEMxBO0/s900/sergio-perez-red-bull-racing-a.webp
Benieuwd hoeveel camerashots we van dit paar gaan zien i.p.v. Lawson-Ricciardo.

https://www.motorsport.co...er-perez-future/10632153/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:15

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
De eerste teaser van de Formule 1 film waarmee Brad Pitt Bezig is:

[ Voor 27% gewijzigd door G_Dragon op 07-07-2024 22:49 ]

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-09 10:37
laat maar

[ Voor 85% gewijzigd door Tristan op 07-07-2024 17:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Brutaal gepikt van De Telegraaf en las al iets op Reddit maar dat was in het meme (Formuladank) gedeelte. Het verschil voor de zomerstop moet dus minder dan 100 punten zijn anders kan Red Bull afscheid nemen van Perez en het verschil is nu al 137 punten.
Voor aanvang van het afgelopen race-weekeinde hadden Horner en Pérez een uitvoerig gesprek. Insiders weten dat de Mexicaan te kennen is gegeven dat hij voor de zomerstop beter moet presteren, wil hij zijn stoeltje zeker behouden.

Blijft Pérez zo doorgaan, dan is het zeer de vraag of het publiek in Zandvoort hem eind augustus terugziet als Red Bull-coureur. Bij een achterstand in de zomerstop van honderd punten op Verstappen kan de renstal van hem af en de kloof tussen de twee bedraagt inmiddels al 137 punten. De druk op Pérez wordt opgevoerd, want reservecoureur Liam Lawson mag donderdag de RB20 de sporen geven tijdens een filmdag op Silverstone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 14-09 19:38
Ben wel benieuwd of die clausule is opgesteld voor het begin van het seizoen of niet.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:52:
Brutaal gepikt van De Telegraaf en las al iets op Reddit maar dat was in het meme (Formuladank) gedeelte. Het verschil voor de zomerstop moet dus minder dan 100 punten zijn anders kan Red Bull afscheid nemen van Perez en het verschil is nu al 137 punten.

[...]
Dat betekent dus ook dat Perez de komende 2 races nog zal rijden. En 37 punten meer scoren dan Max in 2 races? Dan moet Max dus gewoon 2x uitvallen, Perez 2x 2e worden met een snelste ronde. Ik denk nog eerder dat Brad Pitt in de punten eindigt met zijn verbasterde F2 auto.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
Maarten_E schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:54:
Ben wel benieuwd of die clausule is opgesteld voor het begin van het seizoen of niet.
In de nieuw 2 jarige verbintenis zijn verschillende prestatieclausules opgenomen. Staat niet of het een clausule uit het nieuwe contract is.
Eind mei hoopte Horner rust te creëren door een tweejarige contractverlenging voor Pérez aan te kondigen, maar het tegenovergestelde is gebeurd. Duidelijk werd toen al dat in die verbintenis de nodige prestatieclausules zijn opgenomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
siggy schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:55:
[...]

Dat betekent dus ook dat Perez de komende 2 races nog zal rijden. En 37 punten meer scoren dan Max in 2 races? Dan moet Max dus gewoon 2x uitvallen, Perez 2x 2e worden met een snelste ronde. Ik denk nog eerder dat Brad Pitt in de punten eindigt met zijn verbasterde F2 auto.
Of er moet een opwaartse trend zijn dat zelfs met iets meer dan 100 punten Red Bull het vertrouwen geeft om door te gaan maar ja wat kun je nog in 2 races laten zien want Silverstone kan hij ook afschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Als dat klopt, dan is Perez waarschijnlijk wel klaar.
Niet alleen moet Verstappen hier tweemaal voor uitvallen, ook moet Perez dus een race winnen een race tweede worden.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 15:33
siggy schreef op zondag 7 juli 2024 @ 21:55:
[...]

Ik denk dat ze dan eindelijk Yuki de kans zullen geven, die staat nogsteeds boven Riciardo, dan mag Yuki het maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Jorah_Newstone schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:05:
[...]

Ik denk dat ze dan eindelijk Yuki de kans zullen geven, die staat nogsteeds boven Riciardo, dan mag Yuki het maar eens proberen.
Yuki is een Honda coureur en Red Bulls contract met Honda is semi beeindigd. Echt no way dat ze die nog in de Red bull gaan zetten. Als daar al enige plan voor was (en dat leek al snel niet zo te zijn na zijn uitbartsingen op de radio en ontbreken prestaties de eerste seizoenen) hadden ze het ook al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

RobertMe schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:31:
[...]

Yuki is een Honda coureur en Red Bulls contract met Honda is semi beeindigd. Echt no way dat ze die nog in de Red bull gaan zetten. Als daar al enige plan voor was (en dat leek al snel niet zo te zijn na zijn uitbartsingen op de radio en ontbreken prestaties de eerste seizoenen) hadden ze het ook al gedaan.
Yuki valt dus af omdat... Honda. Ricciardo valt af omdat die niet goed genoeg presteert. Lawson direct naar RBR? Gaan ze dat daar wel aan durven nadat diverse andere coureurs braken onder druk naast Verstappen? Maar zo door met Perez is ook niet echt een optie. Die vent presteert zeer wisselvallig (lees: vaak niet) en hij lijkt altijd andere factoren dan zichzelf de schuld te geven. Dat ze überhaupt zolang door zijn gegaan met hem snap ik niet echt. Soms laat ie zien dat ie het kan, maar meestal niet echt. Nu RBR niet een oppermachtige wagen heeft valt ie al helemaal gruwelijk door de mand.

[ Voor 4% gewijzigd door SomerenV op 07-07-2024 22:44 ]

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
SomerenV schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:42:
[...]

Yuki valt dus af omdat... Honda. Ricciardo valt af omdat die niet goed genoeg presteert. Lawson direct naar RBR? Gaan ze dat daar wel aan durven nadat diverse andere coureurs braken onder druk naast Verstappen? Maar zo door met Perez is ook niet echt een optie. Die vent presteert zeer wisselvallig (lees: vaak niet) en hij lijkt altijd andere factoren dan zichzelf de schuld te geven. Dat ze überhaupt zolang door zijn gegaan met hem snap ik niet echt. Soms laat ie zien dat ie het kan, maar meestal niet echt.
Lawson is natuurlijk geen rookie rookie, die heeft al die 5 races Ricciardo vervangen. Waar die het die eerste race meteen in het diepe werd gegooid met 1 FP, quali, en toen een regenrace, en die IIRC prima finishte. En daarna ook nog hier en daar voor Yuki gefinisht. Blijft uiteraard een risico. Maar slechter dan de opties die ze nu hebben ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08:11

SomerenV

It's something!

RobertMe schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:45:
[...]

Lawson is natuurlijk geen rookie rookie, die heeft al die 5 races Ricciardo vervangen. Waar die het die eerste race meteen in het diepe werd gegooid met 1 FP, quali, en toen een regenrace, en die IIRC prima finishte. En daarna ook nog hier en daar voor Yuki gefinisht. Blijft uiteraard een risico. Maar slechter dan de opties die ze nu hebben ook niet echt.
Ik zou ook gewoon Lawson in Perez z'n stoeltje zetten. Zoals je zegt, slechter dan nu gaat het toch niet worden waarschijnlijk :+

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Nu online

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Dat hele Perez gebeuren. Houdt RB hem niet gewoon in de auto omdat hij een stabiele factor voor de ontwikkeling van de 2026 auto is? Zet je iemand nieuw erin moet deze eerst het team, de auto ect. leren kennen en zet je er een rookie in, dan heeft deze nog niet genoeg ervaring. Ik denk dat RB de resultaten even voor lief neemt, puur voor de ontwikkeling van de nieuwe auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
SomerenV schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:42:
[...]

Yuki valt dus af omdat... Honda. Ricciardo valt af omdat die niet goed genoeg presteert. Lawson direct naar RBR? Gaan ze dat daar wel aan durven nadat diverse andere coureurs braken onder druk naast Verstappen? Maar zo door met Perez is ook niet echt een optie. Die vent presteert zeer wisselvallig (lees: vaak niet) en hij lijkt altijd andere factoren dan zichzelf de schuld te geven. Dat ze überhaupt zolang door zijn gegaan met hem snap ik niet echt. Soms laat ie zien dat ie het kan, maar meestal niet echt. Nu RBR niet een oppermachtige wagen heeft valt ie al helemaal gruwelijk door de mand.
Tsunoda geniet niet de steun van Horner voor promotie maar contract met Honda wat afloopt kan misschien leidend zijn. Ricciardo is vandaag weer onder Tsunoda geëindigd terwijl Yuki nog het laatste punt heeft weten te pakken. Ook Ricciardo moet zijn vorm verbeteren want eerder waren er verhalen dat anders Lawson in zijn plaats komt bij RB.

Lawson heeft komende donderdag een filmdag van 200km in de RB20. Die dag was al eerder ingepland maar als de resultaten er zijn dan bestaat misschien de kans dat hij naast Max gaat rijden. Red Bull geeft zichzelf tot en met zomerstop om een beslssing te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23
Erazzzer schreef op zondag 7 juli 2024 @ 22:46:
Dat hele Perez gebeuren. Houdt RB hem niet gewoon in de auto omdat hij een stabiele factor voor de ontwikkeling van de 2026 auto is? Zet je iemand nieuw erin moet deze eerst het team, de auto ect. leren kennen en zet je er een rookie in, dan heeft deze nog niet genoeg ervaring. Ik denk dat RB de resultaten even voor lief neemt, puur voor de ontwikkeling van de nieuwe auto.
Naah, hij zit er omdat hij het qua marketing erg goed doet. Red Bull moet ook denken aan de verkoop van merch en blikjes. En hij brengt een bak sponsorgeld mee.

Ergens las ik dat hij vroegtijdig een contract zou hebben gekregen zodat rust in zijn hoofd tot betere prestaties zou leiden. Waarvan akte O-)

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
asing schreef op zondag 7 juli 2024 @ 23:04:
[...]

Ergens las ik dat hij vroegtijdig een contract zou hebben gekregen zodat rust in zijn hoofd tot betere prestaties zou leiden. Waarvan akte O-)
Kan het mogelijk één van mijn eenvoudige schrijfsels in dit memorable forumtopic zijn? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:23
Chocoball schreef op zondag 7 juli 2024 @ 23:07:
[...]

Kan het mogelijk één van mijn eenvoudige schrijfsels in dit memorable forumtopic zijn? ;)
Dat zou kunnen, ik weet het niet meer. :P

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Laatst online: 14-09 10:53
Lawson hoeft minimaal perez’ niveau te halen. Lijkt me niet heel lastig … dan kan 2025 de boel omgegooid en hij gewoon in de VCARB stappen. Als Lawson wel blijft drijven kan Hadjar mooi de stoel van Ricci overnemen.

Wat ik me realiseerde net is dat van alle teams buiten RBR we nu twee winsten hebben van MB, twee van FER…en maar ÉÉN van MCL!

Dat mogen ze echt alleen zichzelf aanrekenen. Verbazend en dat met de snelste auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Lynx schreef op maandag 8 juli 2024 @ 07:39:
Lawson hoeft minimaal perez’ niveau te halen. Lijkt me niet heel lastig … dan kan 2025 de boel omgegooid en hij gewoon in de VCARB stappen. Als Lawson wel blijft drijven kan Hadjar mooi de stoel van Ricci overnemen.
Waarom zouden ze Lawson nu in de Red Bull zetten en volgend jaar bij VCARB? Als die nu blijft drijven zal die ook wel kunnen blijven zitten. En wie gaan ze er anders zetten? Of wil je dan voor 2025 dan weer iemand van buitenaf aantrekken?
Wat ik me realiseerde net is dat van alle teams buiten RBR we nu twee winsten hebben van MB, twee van FER…en maar ÉÉN van MCL!

Dat mogen ze echt alleen zichzelf aanrekenen. Verbazend en dat met de snelste auto.
En van Ferrari en Mercedes ook nog eens één winst van elke coureur. Dat heeft Red Bull ook nog niet voor elkaar. En Piastri heeft ook nog niet in de buurt van een overwinning gereden. Hoogstens gisteren als ze hem samen met Norris stopte, of een ronde eerder. Want dat was nu wel een afgang. En Piastri koos tenminste wel de betere band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Laatst online: 14-09 10:53
Ik denk dat je met Lawson veel mag hopen maar realistisch is dat hij ook rond de 0.300 achterstand blijft hangen. Als hij dat consequent (iets wat perez niet lukt) doet is het de moeite hem in VCARB verder te laten groeien. Dan heb je het over het niveau van gasly en Albon.

Voor de tweede stoel kan je dan idd buiten RBR kijken. Als Lawson ineens op 0.1 gaat rijden dan kan je hem laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik denk dat RBR voorzichtig is geworden met coureurs te snel doorstoten naar RBR. Als Perez wordt afgeschreven hebben ze Ricciardo als ervaren coureur aan het eind van zijn carrière. Stel dat het niks wordt, dan nemen ze aan het eind van het jaar afscheid en zetten ze Yuki of Lawson naast Max en Hadjar naar VCARB. In het beste geval presteert Ricciardo veel beter, rijdt hij keer op keer op het podium en heeft Max rugdekking. Ik denk dat Daniel zijn rol heel goed begrijpt.

Als ze Lawson geen kans geven, zou ik dat doodzonde vinden.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Bezulba schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:23:
[...]

Ik bedoel, ze staan nog steeds 1ste in beide kampioenschappen met maar 1 coureur die er toe doet. En zijn weer uitgelopen.
In het WDC lopen ze inderdaad nog steeds uit, maar in het WCC lopen Mercedes en McLaren in, omdat zij wel twee coureurs inzetten. Man, wat een afgang is Perez de laatste tijd. Ik mag hopen dat hij inmiddels een persoonlijke psycholoog heeft om hem door deze periode heen te helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Grrrrrene op 08-07-2024 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:57

Bezulba

Formerly known as Eendje

Grrrrrene schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:26:
[...]

In het WDC lopen ze inderdaad nog steeds uit, maar in het WCC lopen Mercedes en McLaren in, omdat zij wel twee coureurs inzetten. Man, wat een afgang is Perez de laatste tijd. Ik mag hopen dat hij inmiddels een persoonlijke psycholoog heeft om hem door deze periode heen te helpen.
Is Ferrari nog niet steeds 2de in de WCC? Of ben ik nu aan het spacen? Ah nee, ik ben niet aan het spacen. Leuk dat ze "inlopen" maar ze hebben nog een lange weg te gaan.

En het ging erover dat de auto een skelter is. Dat RB een slechte auto bouwt. Niet dat Perez als een natte krant rondrijd.

[ Voor 18% gewijzigd door Bezulba op 08-07-2024 08:29 ]

blup

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Bezulba schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:27:
[...]

Is Ferrari nog niet steeds 2de in de WCC? Of ben ik nu aan het spacen? Ah nee, ik ben niet aan het spacen. Leuk dat ze "inlopen" maar ze hebben nog een lange weg te gaan.
We zijn ook pas net halverwege het seizoen. McLaren ligt iets van 80 punten achter en loopt, als Piastri en Norris dicht bij of op het podium blijven finishen en Max niet iedere race meer wint, zo'n 15 punten per race in. Dan kan het met pakweg 5-6 races gedaan zijn. Niet voor niets dat de geruchten gaan dat Perez er binnenkort uit ligt bij RBR. Voorheen hadden ze hem niet nodig en sprokkelde Max zelf de WCC-punten wel bij elkaar, maar dat is niet langer genoeg. Perez doet het zo slecht dat bijna standaard de beide Mercedessen, beide McLarens en minstens 1 Ferrari voor hem staan in Q. Hij staat daarmee hooguit een keer p7, p8 op de grid, maar door eigen fouten steeds een heel eind lager.

Edit: En de RBR is geen skelter of een slechte auto. In de Q van Oostenrijk was Max weer ouderwets snel en in de laatste stint van de race had hij ook een flink voordeel over een McLaren op 2 componenten zachtere banden. De verschillen zijn kleiner. Dat heet de wet van de remmende voorsprong. Dat gebeurde met Mercedes ook in 2020/2021: op een gegeven moment neigt iedereen naar het maximale / optimale wat mogelijk is binnen de regels en worden er kleinere stappen gezet. De andere teams hebben auto's die het af en toe tegen de RBR kunnen opnemen, maar er is 1 constante factor: de RBR zit er vrijwel altijd goed bij. En dan wisselt het of Ferrari (Monaco), Mercedes (Silverstone) of McLaren (Oostenrijk/Canada/...) die snelheid kan volgen. RBR is de allround goede auto die altijd wel meedoet voor het podium, de andere teams wisselen af wie daar ook mag plaatsnemen.

[ Voor 30% gewijzigd door Grrrrrene op 08-07-2024 08:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 04-09 13:05
Grrrrrene schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:31:
[...]

We zijn ook pas net halverwege het seizoen. McLaren ligt iets van 80 punten achter en loopt, als Piastri en Norris dicht bij of op het podium blijven finishen en Max niet iedere race meer wint, zo'n 15 punten per race in. Dan kan het met pakweg 5-6 races gedaan zijn. Niet voor niets dat de geruchten gaan dat Perez er binnenkort uit ligt bij RBR. Voorheen hadden ze hem niet nodig en sprokkelde Max zelf de WCC-punten wel bij elkaar, maar dat is niet langer genoeg. Perez doet het zo slecht dat bijna standaard de beide Mercedessen, beide McLarens en minstens 1 Ferrari voor hem staan in Q. Hij staat daarmee hooguit een keer p7, p8 op de grid, maar door eigen fouten steeds een heel eind lager.
De vraag is wel: wie ga je in de auto zetten i.p.v. Perez? Volledig mee eens dat hij niet (meer) voldoet, maar ga je de gok nemen met Lawson? Dat is ook geen garantie voor punten.
Ricciardo heeft het ook niet meer dus die kan je ook vergeten. Tsunoda gaat ook niet gebeuren, dus wie moet het gaan doen?
Zou het overigens wel mooi vinden als Lawson dat zitje krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat Sargeant het momenteel nog beter zou doen in de Red Bull dan Checo.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Grrrrrene schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:17:
Ik denk dat RBR voorzichtig is geworden met coureurs te snel doorstoten naar RBR. Als Perez wordt afgeschreven hebben ze Ricciardo als ervaren coureur aan het eind van zijn carrière. Stel dat het niks wordt, dan nemen ze aan het eind van het jaar afscheid en zetten ze Yuki of Lawson naast Max en Hadjar naar VCARB. In het beste geval presteert Ricciardo veel beter, rijdt hij keer op keer op het podium en heeft Max rugdekking. Ik denk dat Daniel zijn rol heel goed begrijpt.

Als ze Lawson geen kans geven, zou ik dat doodzonde vinden.
Ik denk eerder dat ze te kortzichtig zijn geworden. Ze zijn van super onvoorzichtig, naar super voorzichtig gegaan. Ik hoor te veel over 'Horners liefje' en 'Markos liefje', bij wijze van. Je runt een miljoenenbedrijf en dan ga je op voorkeur mensen selecteren? Zwaar onprofessioneel. Ze hadden hun 'cut throat' manier slechts met een paar procentjes moeten afzwakken, geen 180 graden. Jonge gasten die te lang in de lagere klassen blijven, ontwikkelen zich gewoon niet door omdat ze te afhankelijk zijn van het team waarin ze rijden.

Ik kan me ff alle namen niet meer herinneren, maar een Vips (naast Lawson) had allang een kans kunnen krijgen en die is nu verdwenen zowat. En dan zie je een DR kans op kans krijgen, op basis van niks eigenlijk. Of ja, 'voorkeur'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
JEightyFive schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:35:
[...]

De vraag is wel: wie ga je in de auto zetten i.p.v. Perez? Volledig mee eens dat hij niet (meer) voldoet, maar ga je de gok nemen met Lawson? Dat is ook geen garantie voor punten.
Ricciardo heeft het ook niet meer dus die kan je ook vergeten. Tsunoda gaat ook niet gebeuren, dus wie moet het gaan doen?
Zou het overigens wel mooi vinden als Lawson dat zitje krijgt.
Zoals ze bij F1TV zeiden: hoeveel slechter kan het nog gaan? Ricciardo is momenteel beter dan Tsunoda en een bekende kracht in het team. Laat hij het maar proberen zou ik zeggen: daar kan bot gezegd weinig aan kapot, hij zit toch aan het eind van zijn carrière. Ze zullen van Lawson geen 2e Gasly / Albon willen maken. Dus ja, daar zijn ze voorzichtiger mee geworden.

Perez scoorde 15 punten in de laatste 6 races in een van de snelste auto's op de grid (waarvan 3x een 0-score). Daar mag hij zichzelf oprecht voor schamen. Ik zou het overigens ook mooi vinden als Lawson dat zitje krijgt hoor, maar dan moet heel duidelijk worden gemaakt dat ze gewoon verwachten dat hij in de top5-6 eindigt iedere race, hij hoeft Max niet te verslaan. Mooi als hij dat zou kunnen, maar dat is zijn rol niet per se.

Ik denk dat Albon en Gasly die opdracht niet zo expliciet hebben meegekregen destijds.

[ Voor 22% gewijzigd door Grrrrrene op 08-07-2024 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Verwijderd schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:55:
Ik denk dat Sargeant het momenteel nog beter zou doen in de Red Bull dan Checo.
Lijkt me stug :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Grrrrrene schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:31:
[...]

2e in de WCC betekend meer windtunnel en cfd tijd voor de 2026 auto, dus dat kan prima uitpakken.
4e in de WCC zou nog beter zijn.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Sargeant is gisteren niet eens gelapped...

Perez... +2 :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
siggy schreef op maandag 8 juli 2024 @ 08:57:
[...]
Ik kan me ff alle namen niet meer herinneren, maar een Vips (naast Lawson) had allang een kans kunnen krijgen en die is nu verdwenen zowat. En dan zie je een DR kans op kans krijgen, op basis van niks eigenlijk. Of ja, 'voorkeur'.
Vips zei een bepaald woord in een online gamesessie en toen was het meteen einde contract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ArcticWolf schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:12:
[...]

Sargeant is gisteren niet eens gelapped...

Perez... +2 :+
Das natuurlijk logica van likmevestje, dan is hij ook beter dan Leclerc in een Ferrari. :P

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 16:30
Chevy454 schreef op zondag 7 juli 2024 @ 19:13:
Perez is geen pannenkoek, hij werd uiteindelijk 2de in het kampioenschap. De RB20 lijkt een diva te zijn tov de RB19 doordat ze radicaal anders zijn gaan doen. Maar hierdoor zie je de kwaliteiten van Max boven de rest uitstijgen. Ik denk echter dat Checo het emotionaal niet meer goed tussen de oren heeft zitten. Zou een wissel van wacht helpen? Tegenover Max is dat moeilijk maar je moet wat...
Perez is wél een pannenkoek. En de RB20 is geen diva tov de RB19. Het verschil is alleen dat de RB19 een enorm voordeel had tov de concurrentie.... En omdat er 4 verschillende teams de 2e snelste auto hadden dat seizoen was Perez (met de hakken over de sloot) 2e in het kampioenschap. En met zo'n dominante auto is dat gewoon zielig.

De RB20 was nog steeds dominant in het begin, máár de andere teams hebben de RB20 ingehaald. En daardoor is het nu pas echt pijnlijk duidelijk hoe slecht Perez eigenlijk is. Maar als je kijkt, dan gaat dit seizoen eigenlijk exact hetzelfde als het vorige seizoen. Best oke tot Miami, en daarna is het huilen met de pet op. Exact hetzelfde als vorig jaar....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Chocoball schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:20:
[...]

Vips zei een bepaald woord in een online gamesessie en toen was het meteen einde contract.
I know.... We live in intetesting times.... (not)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 21:19
Al ben ik natuurlijk een leek: ik zou PER na de zomerbreak vervangen door RIC. En na dit seizoen analyseren wie van de twee beter was, en die mag dan 1 jaar blijven zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Waah schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:21:
[...]

Perez is wél een pannenkoek. En de RB20 is geen diva tov de RB19. Het verschil is alleen dat de RB19 een enorm voordeel had tov de concurrentie.... En omdat er 4 verschillende teams de 2e snelste auto hadden dat seizoen was Perez (met de hakken over de sloot) 2e in het kampioenschap. En met zo'n dominante auto is dat gewoon zielig.

De RB20 was nog steeds dominant in het begin, máár de andere teams hebben de RB20 ingehaald. En daardoor is het nu pas echt pijnlijk duidelijk hoe slecht Perez eigenlijk is. Maar als je kijkt, dan gaat dit seizoen eigenlijk exact hetzelfde als het vorige seizoen. Best oke tot Miami, en daarna is het huilen met de pet op. Exact hetzelfde als vorig jaar....
De RB20 lijkt noodgedwongen een erg nauw setup window te hebben omdat ze ingelopen worden.
Ze ontwikkelen die auto wel, maar elke update lijkt meer te zijn om bij te blijven, terwijl dat window kleiner word. Verstappen kan daarmee omgaan, Perez niet. Het vermoeden is ook dat Mercedes en McLaren door de introductie van die flexibele voorvleugels, ook een breder setup window hebben behaald. Die auto's zijn er niet alleen sneller door, maar ook voorspelbaarder. Ik zou niet verbaast zijn als Perez wel beter mee zou komen in een Mercedes of McLaren.

Ik denk dat de RB20 misschien wel eens een RB15/RB16 geval is geworden. Verstappen kan zo op de limiet rijden, andere coureurs hebben er enorme moeite mee. Als je elke bocht immers het gevoel hebt dat de auto wil spinnen, dan ga je niet bepaald met vertrouwen rijden. Dat lijken we nu weer te zien.

Dit is waarom ik zo graag Hulkenberg had gezien voor 2021. Hij heeft een veel meer vergelijkbare rijstijl met Verstappen en kan dat beter aan. Ricciardo zou dat ook moeten kunnen, maar ik weet echt niet hoe hij ervoor staat. Als het aan mij zou liggen, dan zou ik Ricciardo nu echt uitgebreid evalueren en als het goed gaat, na de zomerstop in de RB20 zetten. Want dan weet je ook gewoon of er nog toekomst in zit of niet.
ArgantosNL schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:26:
[...]

Had Max niet last van heel erge onderstuur, en vroeg hij om 4 clicks op zijn voor vleugel. Zou het kunnen dat door de schade in de kwali ze een andere vleugel stand hadden die niet werkte met een gerepareerde vloer. Hierdoor hij hij en de eerste stint zijn voorbanden opgerookt na een ronde of 13 die eerste stint heeft hem misschien wel een seconde of 10 gekost.
Yup en ik vermoed inderdaad dat het hierom +4 clicks werd.
In de kwalificatie schroeft Verstappen het wel vaker op met elke ronde die hij zet. Dat is meestal +1 of +2 per keer totdat het afdoende is. Dat deed hij zaterdag bewust niet. Hij wou niet meer hebben omdat die auto niet in balans was.

En tijdens de race werd het al snel +4 clicks. Dat was nog ruim voor de regen kwam. En daarna zag je al een duidelijke verbetering. Hij hield uiteindelijk die inters nog een beetje heel en ging los op de harde banden. Beide momenten om te pitten, kwamen uiteindelijk ook vanuit hem. De banden regelde de pit muur en die deden dat ook tweemaal goed. Verstappen was wel even aan het twijfelen over de harde banden, maar dat was ook de goede keuze.

[ Voor 22% gewijzigd door DaniëlWW2 op 08-07-2024 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13:53
True. En ik vermoed dat de onrust niet heeft bijgedragen aan het teamwork wat nodig is op dit nivo. Het lijkt nu wat tot rust te komen.
Ik zie de Hulk ook wel rijden voor RBR. Hij is met een slechte wagen gewoon goed bezig, beter dan zijn teamgenoot welke GEEN pannekoek is.

Overigens is Perez niet persé véél slechter gaan rijden. Hij heeft een paar x pech gehad en wat verkeerde calls maar waar hij vorig jaar wegkwam met 4-6 tienden langzamer staan daar nu voortaan Ferrari, Mclaren en Mercedes tussen die vaak maar 2 tienden langzamer zijn....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Chefbierrr schreef op zondag 7 juli 2024 @ 17:57:
Absoluut met deze pace staat - zelfs met deze voorsprong- het kampioenschap behoorlijk onder druk gezien de hoeveelheid races die nog komen. Als die updates niet thuisgeven zie ik Lando WC worden.
Zolang VER voor NOR finished, loopt VER natuurlijk alleen maar uit, dus die druk zal nog wel meevallen denk ik. Ik zou het aan de andere kant ook alleen maar mooi vinden als de WCC en WDC dit keer wat meer bevochten wordt, lijkt me niets mis mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

mikkelnl schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:29:
Al ben ik natuurlijk een leek: ik zou PER na de zomerbreak vervangen door RIC. En na dit seizoen analyseren wie van de twee beter was, en die mag dan 1 jaar blijven zitten.
Oprechte vraag, waarom RIC?

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  Watch S7  AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 16:34
Gekkenhuis schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:49:
[...]

Omdat je ook data hebt van jaren terug met RIC v. VER.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ze testen Lawson deze week in de RB20 toch... dat doen ze niet voor niks denk ik. Ricciardo is ook door de mand gevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
ArcticWolf schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:56:
Ze testen Lawson deze week in de RB20 toch... dat doen ze niet voor niks denk ik. Ricciardo is ook door de mand gevallen
En Ricciardo heeft vorig jaar op hetzelfde moment (week na Silverstone) een bandentest gedaan in de RB19 op Silverstone. En zijn "quali" tijd had hem op de front row gezet. En we weten allemaal hoe dat verder is gegaan in de AT / VCARB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mikkelnl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14-09 21:19
Gekkenhuis schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:49:
[...]

Ik denk dat die stabieler is dan Lawson. Stop LAW volgend jaar dan in de VCARB en na '25 vergelijk je PER-RIC-LAW.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Met deze overwinning heeft Hamilton ook weer een mooi record weten over te nemen van Kimi:
17 jaar! tussen zijn eerste en laatste overwinning!
https://www.statsf1.com/e...te/victoire/interval.aspx

En nog een complementair lijstje van de F1 zelf: https://www.formula1.com/...kes.RsS0aWwhowZv6EyyWMLCO

[ Voor 30% gewijzigd door YakuzA op 08-07-2024 10:58 ]

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:32
DaniëlWW2 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:30:
[...]
De RB20 lijkt noodgedwongen een erg nauw setup window te hebben omdat ze ingelopen worden.
Ze ontwikkelen die auto wel, maar elke update lijkt meer te zijn om bij te blijven, terwijl dat window kleiner word. Verstappen kan daarmee omgaan, Perez niet. Het vermoeden is ook dat Mercedes en McLaren door de introductie van die flexibele voorvleugels, ook een breder setup window hebben behaald. Die auto's zijn er niet alleen sneller door, maar ook voorspelbaarder. Ik zou niet verbaast zijn als Perez wel beter mee zou komen in een Mercedes of McLaren.
Aan het begin van het seizoen deed Perez het wonderbaarlijk goed, toen werd nog gesteld dat de RB20 misschien wat beter bij hem zou passen dan de RB19. Maar gaandeweg het seizoen blijkt nu het tegendeel weer waar te zijn. Uiteindelijk kan je wel Perez de hand boven het hoofd blijven houden, maar ergens houdt het op. "De auto ligt hem niet..", "Op circuits als X doet hij het wel goed..", "Hij zet zichzelf teveel onder druk...", allemaal dingen om het goed te praten. Maar als een rijder bij een topteam moet je daar gewoon mee om kunnen gaan, moet je er altijd staan en Perez doet dat niet, het laatste jaar (dit seizoen en groot deel vorig seizoen) vaker niet dan wel.
Ik zie Perez dan ook een beetje als Ricciardo; als alles klopt en de auto hen ligt, zijn ze in staat om races te winnen. Klopt een van de variabelen niet, dan gaat het heel snel achteruit.

Red Bull zou eigenlijk iemand als Bottas moeten hebben. Bottas was de absoluut perfecte nummer 2 naast Hamilton; snel, consistent en maakte zijn persoonlijke resultaten ondergeschikt aan die van het team (en Hamilton). Hij was zeker in staat om races te winnen, maar kon Hamilton net niet bijbenen of mocht het niet. Dat laatste merkte je vooral in zijn laatste seizoen bij Mercedes, toen de vragen voor opoffering t.o.v. Hamilton steeds absurder werden en hij, gelukkig, de boel soms negeerde.

Maar goed voor wat Perez betreft, ik heb nooit echt wat met die man gehad. Ook niet echt wat tegen hem, maar ik vind hem geen topcoureur. Ik snap dat met de zak aan sponsorgeld dat hij meeneemt de keuze lastiger wordt om hem eruit te trappen, maar ik denk zodra het constructeurskampioenschap in gevaar lijkt te komen, dan is hij toch echt exit. Gezien het geld zal het qua prestaties niemand wat boeien wat Perez doet, zolang ze de WCC maar binnen halen. Aangezien Max vrijwel alles wint en de teams erachter (Mercedes, Ferrari en McLaren) onderling vechten voor de plaatsen zou het toch vrij simpel moeten zijn voor Perez om genoeg puntjes binnen te halen om met Red Bull de constructeurstitel binnen te halen. Als hij dat niet eens kan...

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

mikkelnl schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:00:
[...]

Ik denk dat die stabieler is dan Lawson. Stop LAW volgend jaar dan in de VCARB en na '25 vergelijk je PER-RIC-LAW.
En als marketing machine doet RIC het natuurlijk ook goed :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:10

basvn

Breezand - NHN

ArcticWolf schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:56:
is niet voor niks nee. omdat het de reserve/development driver is, en het een Pirelli bandentest is

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:53
Ik zou gewoon na de zomer RIC in de 2e RedBull zetten en Lawson in de RB. En dan kun je aan het eind van het seizoen altijd de balans opmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:53
basvn schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:55:
[...]

is niet voor niks nee. omdat het de reserve/development driver is, en het een Pirelli bandentest is
Volgens mij geen Pirelli bandentest maar een 200km 'filmdag'. Wel op speciale Pirelli filmdag banden.

https://www.gpfans.com/nl...s-filmdag-op-silverstone/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
basvn schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:55:
[...]

Het is een filmdag met alternatieve Pirelli banden, geen bandentest naar mijn weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Moi_in_actie schreef op maandag 8 juli 2024 @ 10:19:
[...]

Aan het begin van het seizoen deed Perez het wonderbaarlijk goed, toen werd nog gesteld dat de RB20 misschien wat beter bij hem zou passen dan de RB19. Maar gaandeweg het seizoen blijkt nu het tegendeel weer waar te zijn. Uiteindelijk kan je wel Perez de hand boven het hoofd blijven houden, maar ergens houdt het op. "De auto ligt hem niet..", "Op circuits als X doet hij het wel goed..", "Hij zet zichzelf teveel onder druk...", allemaal dingen om het goed te praten. Maar als een rijder bij een topteam moet je daar gewoon mee om kunnen gaan, moet je er altijd staan en Perez doet dat niet, het laatste jaar (dit seizoen en groot deel vorig seizoen) vaker niet dan wel.
Ik zie Perez dan ook een beetje als Ricciardo; als alles klopt en de auto hen ligt, zijn ze in staat om races te winnen. Klopt een van de variabelen niet, dan gaat het heel snel achteruit.

Red Bull zou eigenlijk iemand als Bottas moeten hebben. Bottas was de absoluut perfecte nummer 2 naast Hamilton; snel, consistent en maakte zijn persoonlijke resultaten ondergeschikt aan die van het team (en Hamilton). Hij was zeker in staat om races te winnen, maar kon Hamilton net niet bijbenen of mocht het niet. Dat laatste merkte je vooral in zijn laatste seizoen bij Mercedes, toen de vragen voor opoffering t.o.v. Hamilton steeds absurder werden en hij, gelukkig, de boel soms negeerde.

Maar goed voor wat Perez betreft, ik heb nooit echt wat met die man gehad. Ook niet echt wat tegen hem, maar ik vind hem geen topcoureur. Ik snap dat met de zak aan sponsorgeld dat hij meeneemt de keuze lastiger wordt om hem eruit te trappen, maar ik denk zodra het constructeurskampioenschap in gevaar lijkt te komen, dan is hij toch echt exit. Gezien het geld zal het qua prestaties niemand wat boeien wat Perez doet, zolang ze de WCC maar binnen halen. Aangezien Max vrijwel alles wint en de teams erachter (Mercedes, Ferrari en McLaren) onderling vechten voor de plaatsen zou het toch vrij simpel moeten zijn voor Perez om genoeg puntjes binnen te halen om met Red Bull de constructeurstitel binnen te halen. Als hij dat niet eens kan...
Ik hou Perez helemaal niet de hand boven het hoofd. ;)
Ik probeer te verklaren waarom hij nu alweer door het ijs zakt. Want dit zagen we ook in 2022 en 2023 gebeuren. RBR ontwikkeld hun auto ook door over het seizoen en gaat de afstelling scherper maken. En dan zien je Perez wegzakken. Het probleem nu is dat de marge weg is en Perez inmiddels door het ijs is gezakt. Het moet maar eens klaar zijn en er moet een andere coureur komen. Maar dat moet er wel een zijn die wel een beetje om kan gaan met de RB20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16:32
DaniëlWW2 schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Ik probeer te verklaren waarom hij nu alweer door het ijs zakt. Want dit zagen we ook in 2022 en 2023 gebeuren. RBR ontwikkeld hun auto ook door over het seizoen en gaat de afstelling scherper maken. En dan zien je Perez wegzakken. Het probleem nu is dat de marge weg is en Perez inmiddels door het ijs is gezakt. Het moet maar eens klaar zijn en er moet een andere coureur komen. Maar dat moet er wel een zijn die wel een beetje om kan gaan met de RB20.
Sorry, ik wilde niet suggereren dat jij Perez de hand boven het hoofd houdt, het was in algemene zin c.q. op het team van Red Bull. Misschien had ik beter kunnen schrijven "Uiteindelijk kan men wel Perez de hand...".

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
[...]

Dat is ook nog altijd de hand boven het hoofd houden. Want al dit soort verhalen hebben 1 gemene deler: Ze leggen de fout niet bij Perez.

We zien gewoon exact een herhaling van vorig jaar. We kunnen er vanalles bij halen, maar punt is dat hij niet goed genoeg is. Hij zit verder van Verstappen dan Albon en Gasly dat zaten, en dat waren ook zéker geen makkelijke auto's. De auto van Verstappen lijkt meer on-rails dan alle jaren voor de dominantie.

Dat Perez goede punten haalde met de mercedes-kopie zou best wel eens meer kunnen zeggen over de auto dat jaar... dan over de coureur. De vraag is nu eerder hoeveel sneller de Racing Point/Merc kloon had kunnen zijn in andere handen dan hoe goed Perez toen was IMHO.

Het lijkt er eerder op dat Perez mar op een paar banen aardig kan rijden, en daar buiten is het gewoon vrij slecht...

[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 08-07-2024 11:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

Ik heb dit wel vaker gezegd: ik snap niet waarom teams coureurs inhuren die heel verschillende rijstijlen hebben. Dan ontwikkel je ofwel altijd een compromis, of je hebt 1 coureur die totaal niet comfortabel is met de auto. Wat hierboven al gezegd werd: neem dan een coureur die meer de rijstijl van Max heeft. Er is niks mis met Perez, maar hij rijdt gewoon te anders. Waarschijnlijk komt hij in een Aston naast Stroll prima uit de verf (en dat bedoel ik niet omdat Lance een pannenkoek is :P)
Waah schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:30:
[...]

Dat is ook nog altijd de hand boven het hoofd houden. Want al dit soort verhalen hebben 1 gemene deler: Ze leggen de fout niet bij Perez.
Maar je gaat redelijk voorbij aan het feit dat Perez een bepaalde rijstijl heeft die niet past bij wat Verstappen snel maakt of wat de RB20 qua eigenschappen heeft. Dan kun je, zoals ik hierboven aangeef, een compromis ontwikkelen dat niet echt bij Max, maar ook niet echt bij Sergio past, maar dan ben je per saldo trager.

Perez is geen pannenkoek, maar past gewoon niet als 2e coureur bij Verstappen. En Ricciardo past daar bewezen wel bij. Die waren redelijk aan elkaar gewaagd destijds en hadden vergelijkbare feedback. Perez kan lullen wat hij wil, maar zolang hij geen punten pakt, zal Max de focus krijgen van het ontwerpteam en niet hij.

[ Voor 33% gewijzigd door Grrrrrene op 08-07-2024 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:30

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Alle klachten over Perez ten spijt, vraag ik me wel af of een andere coureur het zomaar even beter gaat doen... Gaan nu geruchten over het lichten van een optie als Perez meer dan 100 punten achterstand heeft...

Maar dan? Tsunoda, Ricciardo of Lawson naar RB? Gaan die sneller zijn? Waag het te betwijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

MikeyMan schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:36:
Alle klachten over Perez ten spijt, vraag ik me wel af of een andere coureur het zomaar even beter gaat doen... Gaan nu geruchten over het lichten van een optie als Perez meer dan 100 punten achterstand heeft...

Maar dan? Tsunoda, Ricciardo of Lawson naar RB? Gaan die sneller zijn? Waag het te betwijfelen.
Lawson is nog te junior, ik denk dat RBR ook Tsunoda niet wilt passeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah

Misschien niet sneller, maar ook niet in de grondbak in Q1 terwijl je weet dat het glad is...

Het is niet alleen het tempo, het zijn ook de rookie errors die ze in het verleden niet eens accepteerden van een Albon of Gasly. En nu heb je een rijder met veel ervaring en die maakt die fouten nog steeds (en niet één keer.....)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Waah schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:40:
[...]

Misschien niet sneller, maar ook niet in de grondbak in Q1 terwijl je weet dat het glad is...

Het is niet alleen het tempo, het zijn ook de rookie errors die ze in het verleden niet eens accepteerden van een Albon of Gasly. En nu heb je een rijder met veel ervaring en die maakt die fouten nog steeds (en niet één keer.....)
Zoals al vermeld: de RB20 is extreem pointy, omdat dat past bij de rijstijl van Max. Albon gaf al eens aan dat hij nauwelijks kon rijden met zo'n auto, omdat een klein beetje input van het stuur een flinke reactie gaf van de auto. Voeg daaraan toe dat het nat was en je snapt waarom een redelijke coureur als Perez toch buiten de baan komt. Daarnaast speelt er natuurlijk de druk van het presteren, die met iedere fout groter wordt.

Gasly en Albon zijn toch ook prima "opgedroogd"? Beide worden gezien als de betere coureurs van het middenveld. Misschien geen WDC-materiaal, maar goed genoeg als 1e coureur voor de teams in het middenveld. Maar toen ze tegen Max reden, bakten ze er ook weinig van. Al vind ik dat ze het met Albon echt te vroeg hebben opgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10:09

Als het aan Horner ligt; Ricciardo. En daar gaan ze onder aan de streep niets mee vooruit. Lawson zou 2 kanten op kunnen; hij kan wel overweg met de wagen en na een race of 5 gaat hij scoren of hij doet Perez na en het seizoen is een nachtkaars. Grootste nadeel daarvan is dat dit ook een deuk kan opleveren in de carriere van Lawson. Yuki zou ik geen stoeltje willen geven, na al die jaren nog steeds een los kanon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Grrrrrene schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:43:
[...]

Zoals al vermeld: de RB20 is extreem pointy, omdat dat past bij de rijstijl van Max. Albon gaf al eens aan dat hij nauwelijks kon rijden met zo'n auto, omdat een klein beetje input van het stuur een flinke reactie gaf van de auto. Voeg daaraan toe dat het nat was en je snapt waarom een redelijke coureur als Perez toch buiten de baan komt. Daarnaast speelt er natuurlijk de druk van het presteren, die met iedere fout groter wordt.

Gasly en Albon zijn toch ook prima "opgedroogd"? Beide worden gezien als de betere coureurs van het middenveld. Misschien geen WDC-materiaal, maar goed genoeg als 1e coureur voor de teams in het middenveld. Maar toen ze tegen Max reden, bakten ze er ook weinig van. Al vind ik dat ze het met Albon echt te vroeg hebben opgegeven.
Je haalt IMHO 2 dingen door elkaar; Ja, Albon heeft in een interview gezegd dat de RB extreem pointy was, maar dat was in 2020, de RB16 dus. Niemand weet echt hoe de RB20 gedraagd, want met de RB19 kon Perez wel overweg dus die theorie dat de RB16 hetzelfde is als de RB16b, RB18, RB19 en nu RB20 gaat niet echt op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Holk schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:53:
[...]

Je haalt IMHO 2 dingen door elkaar; Ja, Albon heeft in een interview gezegd dat de RB extreem pointy was, maar dat was in 2020, de RB16 dus. Niemand weet echt hoe de RB20 gedraagd, want met de RB19 kon Perez wel overweg dus die theorie dat de RB16 hetzelfde is als de RB16b, RB18, RB19 en nu RB20 gaat niet echt op
En dat terwijl de RB20 juist zo ontworpen was dat beide coureurs ermee over weg zouden moeten kunnen. Wat bij de RB19 dus niet het geval was.

Wache heeft ook al eens gezegd dat Max te goed is en fouten kan maskeren voor de ontwerpers wat het voor hun ook moeilijker maakt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:57
Holk schreef op maandag 8 juli 2024 @ 11:53:
[...]

Het is natuurlijk wel logisch dat als Max zijn wagen graag zo heeft dat ze die gedurende het seizoen steeds zo proberen te krijgen.
Waarom zou je als constructeur iets anders gaan doen als je huidige top coureur er op deze manier elke keer wereldkampioen mee wordt?

Het zou in ieder geval goed verklaren waarom in het begin van het seizoen Perez elke keer redelijk maar kan komen en gedurende het seizoen steeds minder en oom steeds meer fouten maakt.

Het zou ook deels kunnen verklaren waarom ze Perez de hand boven het hoofd houden.
Als het echt gewoon zijn fout is en niet komt doordat de wagen anders afgesteld is dan hij prettig vind dan was hij al lang exit geweest.

[ Voor 11% gewijzigd door Philip Ross op 08-07-2024 12:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Lawson heeft ook nog een evaluatie in de laatste week van juli op Monza staan maar dan rijdt hij in de 2022 wagen van RB.

Van 29 juli t/m 22 augustus is de zomerstop waarin Red Bull zegt de situatie te gaan beoordelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Chocoball op 08-07-2024 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Philip Ross schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:00:
[...]

Het is natuurlijk wel logisch dat als Max zijn wagen graag zo heeft dat ze die gedurende het seizoen steeds zo proberen te krijgen.
Waarom zou je als constructeur iets anders gaan doen als je huidige top coureur er op deze manier elke keer wereldkampioen mee wordt?

Het zou in ieder geval goed verklaren waarom in het begin van het seizoen Perez elke keer redelijk maar kan komen en gedurende het seizoen steeds minder en oom steeds meer fouten maakt.
Newey heeft wel eens gezegd dat hij een snelle auto maakt, het is aan de coureur of hij er mee om kan gaan. In het geval van Max lijkt me dat makkelijker te gaan dan bij Perez. En gedurende het seizoen zullen aanpassingen wel meer richting de betere coureur gaan, maar de basis blijft gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Holk schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:02:
[...]

Newey heeft wel eens gezegd dat hij een snelle auto maakt, het is aan de coureur of hij er mee om kan gaan. In het geval van Max lijkt me dat makkelijker te gaan dan bij Perez. En gedurende het seizoen zullen aanpassingen wel meer richting de betere coureur gaan, maar de basis blijft gelijk.
Precies, en instabiel = snel als je er mee overweg kunt.
Maar als je op de max gaat zitten van wat Max mee overweg kan dan zit je ver over de limiet van de meeste andere coureurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Philip Ross schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:00:
[...]

Volgens mij is de verklaring simpeler dan dat, namelijk de concurrerende teams hebben een stap gezet. De RB zelf is niet sneller geworden lijkt het, echter de concurrentie is er nu naast gesprongen, misschien zelfs wel voorbij (McLaren?). Begin van het jaar had RB nog iets meer voorsprong, maar die is verdwenen, ze zitten ver aan de max van die auto, alleen de concurrende auto's komen nu in de buurt van diezelfde max :)

Edit: en Perez is langzamer dan Max, dus dan krijg je dat er meer auto's (en betere coureurs) nu tussen zitten dan voorheen.

[ Voor 7% gewijzigd door Martinusz op 08-07-2024 12:08 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philip Ross
Martinusz schreef op maandag 8 juli 2024 @ 12:07:
[...]

Volgens mij is de verklaring simpeler dan dat, namelijk de concurrerende teams hebben een stap gezet. De RB zelf is niet sneller geworden lijkt het, echter de concurrentie is er nu naast gesprongen, misschien zelfs wel voorbij (McLaren?). Begin van het jaar had RB nog iets meer voorsprong, maar die is verdwenen, ze zitten ver aan de max van die auto, alleen de concurrende auto's komen nu in de buurt van diezelfde max :)
Dit seizoen wel ja, maar het gat tussen Max en Perez is de afgelopen seizoenen steeds van klein naar Grand Canyon gegaan gedurende het seizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Merc pakt meteen door met evolutie/upgrades de komende races:
Mercedes will continue to roll out incremental upgrades in Budapest and Spa after the development of its 2024 Formula 1 car led to a win on merit at the British Grand Prix.
https://www.motorsport.co...f1-summer-break/10633023/

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Als Perez deze trend doorzet tot de zomerstop, dan kunnen ze na de zomerstop net zo goed Ricciardo er in zetten. Het WCC is dan toch al zo goed als verloren

Vaak bu'j te bang!

Pagina: 1 ... 40 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024