Waah schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:21:
[...]
Perez is wél een pannenkoek. En de RB20 is geen diva tov de RB19. Het verschil is alleen dat de RB19 een enorm voordeel had tov de concurrentie.... En omdat er 4 verschillende teams de 2e snelste auto hadden dat seizoen was Perez (met de hakken over de sloot) 2e in het kampioenschap. En met zo'n dominante auto is dat gewoon zielig.
De RB20 was nog steeds dominant in het begin, máár de andere teams hebben de RB20 ingehaald. En daardoor is het nu pas echt pijnlijk duidelijk hoe slecht Perez eigenlijk is. Maar als je kijkt, dan gaat dit seizoen eigenlijk exact hetzelfde als het vorige seizoen. Best oke tot Miami, en daarna is het huilen met de pet op. Exact hetzelfde als vorig jaar....
De RB20 lijkt noodgedwongen een erg nauw setup window te hebben omdat ze ingelopen worden.
Ze ontwikkelen die auto wel, maar elke update lijkt meer te zijn om bij te blijven, terwijl dat window kleiner word. Verstappen kan daarmee omgaan, Perez niet. Het vermoeden is ook dat Mercedes en McLaren door de introductie van die flexibele voorvleugels, ook een breder setup window hebben behaald. Die auto's zijn er niet alleen sneller door, maar ook voorspelbaarder. Ik zou niet verbaast zijn als Perez wel beter mee zou komen in een Mercedes of McLaren.
Ik denk dat de RB20 misschien wel eens een RB15/RB16 geval is geworden. Verstappen kan zo op de limiet rijden, andere coureurs hebben er enorme moeite mee. Als je elke bocht immers het gevoel hebt dat de auto wil spinnen, dan ga je niet bepaald met vertrouwen rijden. Dat lijken we nu weer te zien.
Dit is waarom ik zo graag Hulkenberg had gezien voor 2021. Hij heeft een veel meer vergelijkbare rijstijl met Verstappen en kan dat beter aan. Ricciardo zou dat ook moeten kunnen, maar ik weet echt niet hoe hij ervoor staat. Als het aan mij zou liggen, dan zou ik Ricciardo nu echt uitgebreid evalueren en als het goed gaat, na de zomerstop in de RB20 zetten. Want dan weet je ook gewoon of er nog toekomst in zit of niet.
ArgantosNL schreef op maandag 8 juli 2024 @ 09:26:
[...]
Had Max niet last van heel erge onderstuur, en vroeg hij om 4 clicks op zijn voor vleugel. Zou het kunnen dat door de schade in de kwali ze een andere vleugel stand hadden die niet werkte met een gerepareerde vloer. Hierdoor hij hij en de eerste stint zijn voorbanden opgerookt na een ronde of 13 die eerste stint heeft hem misschien wel een seconde of 10 gekost.
Yup en ik vermoed inderdaad dat het hierom +4 clicks werd.
In de kwalificatie schroeft Verstappen het wel vaker op met elke ronde die hij zet. Dat is meestal +1 of +2 per keer totdat het afdoende is. Dat deed hij zaterdag bewust niet. Hij wou niet meer hebben omdat die auto niet in balans was.
En tijdens de race werd het al snel +4 clicks. Dat was nog ruim voor de regen kwam. En daarna zag je al een duidelijke verbetering. Hij hield uiteindelijk die inters nog een beetje heel en ging los op de harde banden. Beide momenten om te pitten, kwamen uiteindelijk ook vanuit hem. De banden regelde de pit muur en die deden dat ook tweemaal goed. Verstappen was wel even aan het twijfelen over de harde banden, maar dat was ook de goede keuze.
[
Voor 22% gewijzigd door
DaniëlWW2 op 08-07-2024 09:34
]
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.