[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.157 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Nhz schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 20:17:
[...]
Op 2009 na hebben alle teamgenoten van Lewis ook op het podium gestaan als Lewis dat ook gelukt is. Eigenlijk is alleen Kovolainen een uitzondering. Verder kwamen alle teamgenoten behoorlijk dicht in de buurt, alleen Bottas in 2018 is nog een uitzondering, maar ook hij heeft in dat jaar meermaals op het podium gestaan.
Volgens deze logica de statistieken van Michael Schumacher:

1991: Nee, Piquet wel
1992: Ja, Brundle ook
1993: Ja, Patrese ook
1994: Ja, Verstappen en Brundle ook
1995: Ja, Herbert ook
1996: Ja, Irvine ook
1997: Ja, Irvine ook
1998: Ja, Irvine ook
1999: Ja, Irvine ook
2000: Ja, Barrichello ook
2001: Ja, Barrichello ook
2002: Ja, Barrichello ook
2003: Ja, Barrichello ook
2004: Ja, Barrichello ook
2005: Ja, Barrichello ook
2006: Ja, Massa ook
2010: Nee, Rosberg wel
2011: Nee, Rosberg ook niet
2012: Ja, Rosberg ook

Elk seizoen dat Schumacher op het podium heeft gestaan, heeft zijn teamgenoot dat ook.
[...]
Het is in 2 van de 7 keer de teamgenoot niet gelukt om P2 te eindigen met de auto waar Hamilton kampioen werd. Kovolainen en Bottas. Daarnaast heeft Lewis in 4 van de 17 keer niet weten te winnen van zijn teamgenoot. Ik tel Alonso mee, want die zijn gelijk geeindigd.
Schumacher heeft 4 van de 18 keer niet weten te winnen van zijn teamgenoot. En Schumacher finishte in 18 seizoenen gemiddeld 1,67 posities boven zijn teamgenoot. Hamilton eindigde 1,65 posities hoger in 17 seizoenen.
[...]
Jullie mogen daar zelf een conclusie uit trekken. :)
Hamilton heeft 3 wereldkampioenen als teamgenoot gehad, 47% van zijn carrière (8 uit 17 seizoenen) zat hij naast een wereldkampioen. Schumacher slechts 1 wereldkampioen voor 17% van zijn carrière (3 uit 18 seizoenen).

M.a.w.: statistieken spuien = scoreboardjournalistiek

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Conclusie:

Ayrton Senna is de beste 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 10:38

Nhz

Op welke 'logica' doel je precies, ik gooi alleen de statistieken neer. Ik verbind er juist geen logica aan en zeg dat iedereen zelf zijn conclusies maar moet trekken. :)

Iedereen moet lekker zelf weten wie hij beter vind.

Overigens heeft Lewis niet 8 seizoenen een wereldkampioen naast zich gehad, maar 4 seizoenen, 1x Alonso en 3x Button. De seizoenen dat Rosberg 'naast' hem zat was hij nog geen WK. Over scoreboardjournalistiek gesproken... ;)

Groetjes

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGjG3acAhITKr9i1KROaAxF86z8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ONtDgtJZ8I3H3oQB6HKZJM4C.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:56
[...]

Op 2009 na hebben alle teamgenoten van Lewis ook op het podium gestaan als Lewis dat ook gelukt is.
Bij Verstappen hebben volgens mij ook al zijn teamgenoten op het podium gestaan indien hij zelf ook op het podium stond dat seizoen?

De F1 zit zo in elkaar dat de beste auto kampioen wordt en helaas zijn er maar enkele seizoenen in de historie dat er meerdere teams dicht bij elkaar zitten. Vooral nu het seizoen langer is geworden dan vroeger is dat in het voordeel van de snelste auto omdat het minder erg is als ze een keer een fout maken of uitvallen.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:40

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Gynnad schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 06:49:
[...]

Bij Verstappen hebben volgens mij ook al zijn teamgenoten op het podium gestaan indien hij zelf ook op het podium stond dat seizoen?

De F1 zit zo in elkaar dat de beste auto kampioen wordt en helaas zijn er maar enkele seizoenen in de historie dat er meerdere teams dicht bij elkaar zitten. Vooral nu het seizoen langer is geworden dan vroeger is dat in het voordeel van de snelste auto omdat het minder erg is als ze een keer een fout maken of uitvallen.
Bij gebrek aan F1 op een open kanaal raak ik mijn interesse een beetje kwijt. Er gebeurt meestal ook niet echt veel, alles blijft heel en elk krasje op een auto of bandje buiten de lijnen is goed voor een straf.

Maar ik keek dus zondag per ongeluk de Indy op een echt circuit - supervet! Gewoon, 40 auto's met rijders die daar niks te zoeken hebben, pitstops met tanken, mislukte Fearrari strategieën, rookies, het heeft alles wat F1 mist!

Afijn, ik laat mezelf wel weer uit.. 8)

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

d-vine schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:31:
Conclusie:

Ayrton Senna is de beste 8)
Dat sowieso! Al denk ik dat de statistieken in Max zijn voordeel werken.

Dat een teamgenoot op P2 staat kan je negatief uitleggen, want de auto is zo goed. Maar andersom kan het ook gewoon een pannenkoek zijn als ie niet op P2 eindigt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:42
pjottum schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 07:47:
[...]

Bij gebrek aan F1 op een open kanaal raak ik mijn interesse een beetje kwijt. Er gebeurt meestal ook niet echt veel, alles blijft heel en elk krasje op een auto of bandje buiten de lijnen is goed voor een straf.

Maar ik keek dus zondag per ongeluk de Indy op een echt circuit - supervet! Gewoon, 40 auto's met rijders die daar niks te zoeken hebben, pitstops met tanken, mislukte Fearrari strategieën, rookies, het heeft alles wat F1 mist!

Afijn, ik laat mezelf wel weer uit.. 8)
De weken tussen de races in, zijn heden ten dage interessanter en spannender dan de race weekenden zelf.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Boeryepes schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 17:27:
[...]

Ik ben meer de mening toegedaan dat Lewis 'lui' is geworden en niet meer de motivatie kan opbrengen om te strijden voor elk punt. En ik ben nieuwsgierig om er achter te komen of ie echt (nog) zo goed is.
Nouja, het is een mens en als je 7x een WDC hebt binnengesleept en je moet nu vechten om Q1 uit te komen, heb je wel het idee dat je carrière bergafwaarts is gegaan. Ik snap dan wel dat de motivatie minder is. Dat en het feit dat je zoals hierboven al gezegd is niet meer bij nieuwe ontwikkelingen wordt betrokken, dus je krijgt een beetje een rare status binnen het team.

Ik ben ook heel benieuwd hoe de verhoudingen volgend seizoen liggen. Beide coureurs (HAM/LEC) hebben er een handje van om onder druk fouten te maken. Leclerc valt me enorm tegen dit seizoen, maar misschien herpakt hij zich met het resultaat in China in gedachten. Ik denk dat Charles een zware kluif kan zijn voor Lewis, maar dan moet hij hem echt vanaf het begin domineren, zodat de druk niet bij hem zelf ligt. Die kans heeft hij, want Lewis is degene die naar het nieuwe team overstapt en moet wennen, hij niet.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Grrrrrene schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 08:39:
[...]

Ik ben ook heel benieuwd hoe de verhoudingen volgend seizoen liggen. Beide coureurs (HAM/LEC) hebben er een handje van om onder druk fouten te maken.
Ben vooral benieuwd hoe LEC omgaat met Lewis' mindgames. Het zal mi. voor eens en altijd duidelijk maken of LEC echt kampioensmateriaal is.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Boeryepes schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 09:04:
[...]

Ben vooral benieuwd hoe LEC omgaat met Lewis' mindgames. Het zal mi. voor eens en altijd duidelijk maken of LEC echt kampioensmateriaal is.
*we're checking*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murphydrz
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 11:54
[...]

"copy understood!"
Inderdaad ben ik zeer benieuwd naar volgend jaar!!
De Ferrari op zich is een best aardige auto, dus laat seizoen 2025 maar komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
[...]

Dat en Leclerc's imago als Mr. Nice Guy maken hem in mijn ogen geen kampioenskandidaat, maar dat zegt niks, want in de beste auto hoef je natuurlijk alleen je teamgenoot te verslaan ;)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

We are checking.... ....

:P

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Nam Ham nou ook zijn engineer mee of krijgt hij die van Sainz o.i.d.?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:16
Not fact based:

Ik meen me te herinneren dat Bono niet mee mocht (contractueel).

Dan zou hij Ricci krijgen van Sainz? … good luck with that 😂

Andersom gezegd, heeft iemand ooit zijn race engineer van Ferrari meegenomen naar een ander team?

[ Voor 24% gewijzigd door Lynx op 02-05-2024 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18:44
Lynx schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:01:
Andersom gezegd, heeft iemand ooit zijn race engineer van Ferrari meegenomen naar een ander team?
Heeft uberhaupt ooit al eens een coureur zijn engineer meegenomen?

Het "eigen" personeel wel vaker, zoals de fysio/... en de persdame (bv die wat Leclerc bij Sauber had liep ook nog bij Ferrari (/nu niet meer denk ik?), of Britta Roeske die sinds Vettel bij Red Bull zijn persdame was (tot zijn vertrek bij AM).

Ik weet wel nog dat na de aankondiging van Sainz dat die van McLaren naar Ferrari ging dat Tom Stallard zijn naam op Twitter had aangepast naar Tom Stallardo of zo, "meer Italiaans", waarna er wat geroddeld werd over dat die wellicht mee zou gaan. Maar die zit uiteraard nu nog steeds bij McLaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RobertMe schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:41:
[...]

Heeft uberhaupt ooit al eens een coureur zijn engineer meegenomen?
Google komt direct met een 10 jaar oude reddit thread:
Smedley had the Williams job lined up long before Massa was hired and is not Massa's engineer there. It used to be more common but Alonso taking Stella with him is the first time we've seen that in a long while. Interestingly there are also rumours he may lure RBRs chief engineer to McLaren and he was Alonso's race engineer at Renault whom he is still quite close to.
https://www.reddit.com/r/...w_their_drivers_to_a_new/

Leest alsof Alonso ooit Stella heeft meegenomen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 02-05-2024 11:51 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
YakuzA schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 11:50:
[...]

Google komt direct met een 10 jaar oude reddit thread:

[...]

https://www.reddit.com/r/...w_their_drivers_to_a_new/

Leest alsof Alonso ooit Stella heeft meegenomen. :)
De uitzondering die de regel bevestigd dus :+

En dat een race engineer bij het team blijft / voor het team werkt is eigenlijk ook heel logisch. Immers zal een race engineer veel meer kennis van de auto en het team hebben, en is de relatie met de coureur minder belangrijk. En een race engineer heeft uiteraard ook kennis van veel "geheime" zaken waardoor je weer eerder tegen zaken als een gardening leave / concurrentiebeding aankijkt.
Terwijl bv dan een fysio puur gericht is op de coureur en alle "persoonlijke" zaken van de coureur (en ook met de coureur meereist, thuis / ... met de coureur doet trainen, ...). En de persdame (/persheer :+) is denk ik ook meer 50/50. Vettel die 10+ jaar met Briita Roeske heeft gewerkt is denk ik een dikke uitzondering. Maar je ziet sowieso dat op die positie heel vaak andere personen zitten. En soms blijven ze bij een coureur als die ergens anders heen gaat en soms blijven ze bij het team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
Na het korte avontuur bij McLaren is David Sanchez nu executive techical director bij het Alpine team geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17-09 20:03
Chocoball schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:55:
Na het korte avontuur bij McLaren is David Sanchez nu executive techical director bij het Alpine team geworden.
[Twitter]
Wat kan de F1 toch een harde business zijn he?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Jasphur schreef op donderdag 2 mei 2024 @ 13:57:
[...]

Wat kan de F1 toch een harde business zijn he?
Het was meer dat Sanchez de rol bij Mclaren anders moest gaan invullen dan eerder was afgesproken en daarmee was hij te 'zwaar' voor de functie eigenlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:16
Goed verhaal. Maar alpine is natuurlijk op dit moment niet een plek voor “over gekwalificeerde” mensen 🤤

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:55
"you do what you think is good for yourself"
"f1 is a bit of a sharktank"
"think about yourself"

ergens is het niet logisch dat Newey naar Ferrari zou vertrekken.
Eigenlijk geen enkel F1 team, maar al helemaal niet Ferrari als je alle verhalen over de druk daar moet geloven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flessuh
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

https://racingnews365.nl/...-om-newey-te-contracteren

Als je deze leest is Williams dus ook nog een optie.
En tja, voor het geld hoeft Newey het natuurlijk niet meer te doen, plus het is in Engeland.

Zou toch mooi zijn als zijn invloed zo'n team weer terug naar voren kan halen. Wat mij betreft een leukere optie voor het racen dan Ferrari, die strijden eigenlijk de laatste jaren altijd wel mee in de top.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:48

JB

Cédric roelt!

flessuh schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:30:
https://racingnews365.nl/...-om-newey-te-contracteren

Als je deze leest is Williams dus ook nog een optie.
En tja, voor het geld hoeft Newey het natuurlijk niet meer te doen, plus het is in Engeland.

Zou toch mooi zijn als zijn invloed zo'n team weer terug naar voren kan halen. Wat mij betreft een leukere optie voor het racen dan Ferrari, die strijden eigenlijk de laatste jaren altijd wel mee in de top.
Wie zit er eigenlijk bij FER en waarom zou Newey daar nodig zijn?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flessuh
  • Laatst online: 17-09 14:26

flessuh

Set sail for fail!

JB schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:58:
[...]

Volgens mij gaat dat er meer om dat Newey met alle motor fabrikanten wel wat gewonnen heeft behalve Ferrari. Daarnaast heeft hij aangegeven dat hij het niet alleen jammer vindt dat hij nog niks met Ferrari heeft gedaan, maar ook met Hamilton als meervoudig kampioen. (die opmerking heeft de geruchten volgens mij aardig aangezwengeld)

Dat in combinatie met de mogelijkheden binnen zo'n team natuurlijk.

https://www.dutchsolarboat.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
JB schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 10:58:
[...]

Zonder direct antwoord te geven. In het topic start zijn per team altijd de coureurs, teambazen en technical directosr terug te lezen.

Ferrari technisch directeuren: Enrico Cardile / Enrico Gualtieri. Cardile gaat over aerodynamcia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:48

JB

Cédric roelt!

Chocoball schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:54:
[...]

Zonder direct antwoord te geven. In het topic start zijn per team altijd de coureurs, teambazen en technical directosr terug te lezen.

Ferrari technisch directeuren: Enrico Cardile / Enrico Gualtieri. Cardile gaat over aerodynamcia.
Het valt me gewoon op (zonder achter de komma te zitten zoals jij), dat Newey altijd in het nieuws lijkt (te zijn geweest) maar de knappe kop(pen) van MER en FER _nooit_ want die namen blijven hier niet hangen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobertMe
JB schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:58:
[...]

Het valt me gewoon op (zonder achter de komma te zitten zoals jij), dat Newey altijd in het nieuws lijkt (te zijn geweest) maar de knappe kop(pen) van MER en FER _nooit_ want die namen blijven hier niet hangen.
James Allison vervult al jaren deze rol bij Mercedes (ok, heeft 1 of 2 jaar een wat andere rol gehad met Mike Elliot op zijn plek, maar dat liep niet dus is teruggedraaid).
James Key heeft aantal jaren bij STR gezeten, toen naar McLaren, daar kwam die niet uit de voeten en onslagen (IIRC) en nu zit die bij Sauber.
Ferrari heeft lang Jock Clear op een technische functie gehad (niet als chief designer of zo, en daarvoor zat die bij Mercedes / Brawn GP / Honda).

Edit:
Dan Fallows die met veel bombarie / na veel getouwtrek bij Red Bull vertrokken is 1 of 2 jaar terug en nu bij Aston Martin een hoge functie vervult (en ook track side is).
En Pierre Wache die nu het stokje van Newey over neemt is ook wel vaker "in beeld" / bekender.

[ Voor 15% gewijzigd door RobertMe op 03-05-2024 12:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:33
JB schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 11:58:
[...]

Aldo Costa bijv. Absoluut on par met Newey

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavamal
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 23:21
Tegelijkertijd heb je buiten de meer traditionele technische rollen (Hoofd aerodynamica zoals een Dirk de Beer of Rory Byrne, Technical Director zoals James Allison bij Ferrari/Mercedes en vroeger Ross Brawn bij Ferrari, Patrick Head bij Williams en Gary Anderson bij Jordan) ook meer toegerichte rollen bij sommige teams (Paddy Lowe als hoofd techniek bij Williams in de jaren 90 en Paul Monaghan als Chief of Car Engineering bij RB, wat dat dan ook mag inhouden). Sommige teams hebben niet eens een traditionele Technical Director, in zoverre die rol uberhaupt nog op een traditionele manier ingevuld kan worden.
Dat er dan 1 rondloopt wiens rol alleen op zo'n manier te omschrijven is, een legende wiens naam aan een hoop kampioenschappen plakt, zorgt ervoor dat deze eigenlijk altijd bij naam genoemd wordt.

Andere legendes als Ross Brawn of John Barnard zijn natuurlijk ook al lang niet meer actief voor de teams.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:14
RobertMe schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 12:05:
[...]
En Pierre Wache die nu het stokje van Newey over neemt is ook wel vaker "in beeld" / bekender.
Voor hem moet dit toch stiekem een hele fijn zet zijn. Zolang Newey bij RBR zit staat Wache in zijn schaduw. Al zouden ze zeggen dat Newey alleen de teenslippers van de coureurs ontworpen heeft, dan nog krijgt hij de credits voor de auto als het goed gaat.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Joe Saward geeft in de Missed Apex weer op zijn typische wijze een analyse van de situatie 'Adrian Newey'. Onderhoudend en zoals altijd gaat hij, onderbouwd, niet mee in de teneur op social media/F1 websites.

En nog een blik op 'wat gaat max doen'

https://open.spotify.com/...ion%3Apodcasts%3Aepisodes

[ Voor 5% gewijzigd door Boeryepes op 03-05-2024 16:03 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:20

DataGhost

iPL dev

Je zou dan bijvoorbeeld een korte samenvatting kunnen plaatsen zodat mensen kunnen beslissen of ze zin hebben om een 50 minuten durende podcast te luisteren voor wellicht iets heel vergezochts.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
DataGhost schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:05:
Je zou dan bijvoorbeeld een korte samenvatting kunnen plaatsen zodat mensen kunnen beslissen of ze zin hebben om een 50 minuten durende podcast te luisteren voor wellicht iets heel vergezochts.
Ik lees je opmerking en ik zie de 7 duimpjes... Zelf zou ik de samenvatting niet willen weten en bepaal vervolgens zelf of ik het wel of niet wil luisteren. Uiteindelijk is het iets persoonlijks en ik vind podcasts met Joe prettig ... maar hier is ie: Joe vindt Aston Martin het meest logisch, en Max blijft minstens tot en met 26 bij RBR

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kenhas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-09 16:46
Boeryepes schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:49:
[...]

Ik lees je opmerking en ik zie de 7 duimpjes... Zelf zou ik de samenvatting niet willen weten en bepaal vervolgens zelf of ik het wel of niet wil luisteren. Uiteindelijk is het iets persoonlijks en ik vind podcasts met Joe prettig ... maar hier is ie: Joe vindt Aston Martin het meest logisch, en Max blijft minstens tot en met 26 bij RBR
bedankt voor de samenvatting. Je hebt me 50min tijdverspilling bespaard :+

Kwestie van de perfecte voorzet binnen te koppen ;)

2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213 en 215

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Kenhas schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 17:10:
[...]

bedankt voor de samenvatting. Je hebt me 50min tijdverspilling bespaard :+

Kwestie van de perfecte voorzet binnen te koppen ;)
Zoals ik al zijn is het iets persoonlijks

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zilver7
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-09 17:57
Boeryepes schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 16:02:
Joe Saward geeft in de Missed Apex weer op zijn typische wijze een analyse van de situatie 'Adrian Newey'. Onderhoudend en zoals altijd gaat hij, onderbouwd, niet mee in de teneur op social media/F1 websites.

En nog een blik op 'wat gaat max doen'

https://open.spotify.com/...ion%3Apodcasts%3Aepisodes
Ik heb hem ook gehoord, altijd wel interessante afleveringen met Saward. Hij verwacht Aston Martin omdat
- Newey daar aan de slag zou kunnen met zijn eigen ontwerp, de Valkyrie, om mee te doen aan Le Mans (die prijs heeft hij nog niet)
- Hij daar Dan Fallows weer treft waar hij jaren mee heeft samengewerkt bij Red Bull en ook CEO van AM Martin Whitmarsh die hem beschermde bij McLaren
- Hij met Alonso kan werken, die hij zeer bewondert
- In Engeland kan blijven.

Het enige wat AM niet heeft is een goede tweede rijder. En de slag om de arm dat mensen niet altijd rationele keuzes maken. Vanaf minuut 20.30.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

[...]

Ja, nou heb je de aflevering gespoiled. Ik ga hem niet meer luisteren.

spoiler:
:P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 17:24:
[...]

Ja, nou heb je de aflevering gespoiled. Ik ga hem niet meer luisteren.

spoiler:
:P :+
:o LOL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Maar zonder dollen, Joe heeft bijna altijd een andere blik dan je in mainstream media vindt, en hij onderbouwt het. Je moet wel even door de ogenschijnlijke arrogantie heen prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Boeryepes schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 17:29:
[...]

Maar zonder dollen, Joe heeft bijna altijd een andere blik dan je in mainstream media vindt, en hij onderbouwt het. Je moet wel even door de ogenschijnlijke arrogantie heen prikken.
Ik voeg hem toe aan mijn abonnementen. Want je hebt gelijk, je hoeft maar een podcast van een groot medium te luisteren. Dan heb je ze allemaal wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Mog schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 17:31:
[...]

Ik voeg hem toe aan mijn abonnementen. Want je hebt gelijk, je hoeft maar een podcast van een groot medium te luisteren. Dan heb je ze allemaal wel gehad.
Joe (uncle Joe noemen ze hem) is een vriend van de show. Hij komt elke paar weken wel een keer langs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

[...]

Tsja, ik ken Saward alleen maar van de publieke opinie die er op Reddit over hem lijkt te zijn en dat is over het algemeen in de hoek van "voegt eigenlijk niks toe" via "oud nieuws" tot "onzin". De artikels die ik (van/met hem) langs zie komen bevestigen dat beeld redelijk. Dus zonder samenvatting of timestamps ga ik er helemaal niet naar luisteren. Met deze samenvatting ook niet. Van Newey was vorige week al naar buiten gekomen dat hij Aston Martin afgewezen zou hebben dus daar is niks logisch meer aan. En van Max kon iedereen eigenlijk al verzinnen dat hij in ieder geval 2025 nog bij RBR afmaakt omdat er geen enkele reden is om te switchen, en 2026 kan je prima nog even de kat uit de boom kijken, dus dat is ook een open deur. Dus dit bespaart inderdaad een goede 50 minuten, thanks :)

[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 03-05-2024 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Boeryepes schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 17:29:
[...]

Nja, dit is dus de keerzijde die ik vaker langs zie komen:
Saward is wrong as often as the sun is in the sky.

He says wild shit with absolute confidence and when he's right it's because someone else said it first.
You see, because Joe Saward says so. After all, he needs to find a contrarian perspective on any and all F1-related news.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

zilver7 schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 17:23:
[...]

Ik heb hem ook gehoord, altijd wel interessante afleveringen met Saward. Hij verwacht Aston Martin omdat
- Newey daar aan de slag zou kunnen met zijn eigen ontwerp, de Valkyrie, om mee te doen aan Le Mans (die prijs heeft hij nog niet)
- Hij daar Dan Fallows weer treft waar hij jaren mee heeft samengewerkt bij Red Bull en ook CEO van AM Martin Whitmarsh die hem beschermde bij McLaren
- Hij met Alonso kan werken, die hij zeer bewondert
- In Engeland kan blijven.

Het enige wat AM niet heeft is een goede tweede rijder. En de slag om de arm dat mensen niet altijd rationele keuzes maken. Vanaf minuut 20.30.
Alleen heeft newey zelf al laten weten dat het sowieso geen AM wordt :p

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
YakuzA schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 18:00:
[...]

Alleen heeft newey zelf al laten weten dat het sowieso geen AM wordt :p
Regel 1 op internet is niet zomaar iets voor waar aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erazzzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:52

Erazzzer

Fear me, I'm German!

Onze half betrouwbare bronnen Gpfans en RN365 zeggen dat FIA bevestigd heeft dat Williams een dispensatieverzoek heeft ingediend voor Antonelli. Dat zou wat zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:41

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

Erazzzer schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:11:
Onze half betrouwbare bronnen Gpfans en RN365 zeggen dat FIA bevestigd heeft dat Williams een dispensatieverzoek heeft ingediend voor Antonelli. Dat zou wat zijn!
Laatste weekeinde voor SAR?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:38
niki_lauda schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:24:
[...]

Ja, ik zou het echt bizar vinden als ze dat afgeven trouwens.

Max komt de F1 in met 17 jaar, F1: “dit willen we niet meer, minimale leeftijd is 18”. En dan komt er een talent voorbij van misschien (of misschien niet) hetzelfde kaliber en dan zou het wel weer mogen (indien ze hem afgeven natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Gaat niet gebeuren. Antonelli is 17 jaar. Wordt pas rond Zandvoort 18.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
Mog schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:29:
[...]

De dispensatie die aangevraagd is is dus juist omdat die 17 is. Dus als die afgegeven wordt doet die regel er niet toe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:57
Mog schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:29:
[...]

Ja, daarom ook dat dispensatieverzoek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:39
niki_lauda schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:24:
[...]

Ik zie geen enkele reden waarom de FIA mee zou gaan in het verzoek, Williams heeft gewoon al een coureur die die auto kan rijden in de vorm van Sargeant, en anders zijn er genoeg coureurs die wel aan de voorwaarden voldoen die in zouden kunnen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Shinji schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:30:
[...]

De dispensatie die aangevraagd is is dus juist omdat die 17 is. Dus als die afgegeven wordt doet die regel er niet toe ;)
Ah zo. Check. Maar hij wordt niet gegeven. Hij is 17.

DIE REGELN SIND REGELN!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hansvk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17:29
En zo'n talent is het nu ook weer niet, zie zijn F2 resultaten tot nu toe.

PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

hansvk schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:40:
[...]

En zo'n talent is het nu ook weer niet, zie zijn F2 resultaten tot nu toe.
24 punten meer dan Verstappen na drie races

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem Boem
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08-05-2024
Wat McLaren in Miami heeft meegenomen zouden we vroeger gewoon een B-spec noemen. Zie https://www.crash.net/f1/...only-lando-norris-running.

Ferrari komt schijnbaar volgende race met hun B-spec.

Afhankelijk van de uitwerkingen hiervan gaan we zien of het kampioenschap dit jaar spannend wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem Boem
Mog schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 23:54:
[...]

Verstappen heeft nooit F2 gereden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Vroem Boem schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 01:15:
[...]

En grappig genoeg heeft Verstappen F3 gereden, dat Antonelli weer heeft overgeslagen.

Was er trouwens niet ook wat discussie of Antonelli wel genoeg superlicentie punten heeft? Omdat je per kalenderjaar maximaal de punten van 1 of 2 kampioenschappen mag tellen of iets dergelijks, terwijl hij vorig jaar 4? F4 kampioenschappen gereden heeft (2 landelijke, Europa, en Azië?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Officieel gezien is het onbekend of het Williams was O-)
Furthermore, it has emerged over the Miami GP weekend that a request has been lodged with the FIA for Antonelli to be granted an F1 superlicence, despite him not being the minimum 18 years old until August.
It is unclear which team this request has come from, and whether or not it is for just a practice licence or a full race seat.
https://www.motorsport.co...licence-request/10606366/

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
[...]

12 punten meer dan VER :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 18:39
RobertMe schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 07:10:
[...]

En grappig genoeg heeft Verstappen F3 gereden, dat Antonelli weer heeft overgeslagen.

Was er trouwens niet ook wat discussie of Antonelli wel genoeg superlicentie punten heeft? Omdat je per kalenderjaar maximaal de punten van 1 of 2 kampioenschappen mag tellen of iets dergelijks, terwijl hij vorig jaar 4? F4 kampioenschappen gereden heeft (2 landelijke, Europa, en Azië?)
Er wordt tot 3 jaar teruggekeken, en daarmee redt hij het ruim om genoeg punten te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Vroem Boem schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 01:15:
[...]

Dat zeg ik toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik snap de hype ook niet helemaal... Hij staat 9e in het kampioenschap zonder ook maar een podiumplek tot nu toe. Nu heb ik de races tot nu toe gemist, maar de cijfers zijn nog niet heel indrukwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
MikeyMan schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:30:
Ik snap de hype ook niet helemaal... Hij staat 9e in het kampioenschap zonder ook maar een podiumplek tot nu toe. Nu heb ik de races tot nu toe gemist, maar de cijfers zijn nog niet heel indrukwekkend.
Behalve dat het m.i. wat handiger is de races te kijken voor je een opinie vormt gebaseerd op een scorebord.

Zijn resultaten als rookie die de onderliggende klasse heeft overgeslagen zijn beter dan zijn teammaat die er voor het tweede jaar rijdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 17:57
MikeyMan schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:30:
Hij heeft afgelopen week ook test gereden in de Mercedes W13 en daar reed hij hele nette en constante tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
TinusXIII schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:06:
[...]

Hij heeft afgelopen week ook test gereden in de Mercedes W13 en daar reed hij hele nette en constante tijden.
Ricciardo zou in Silverstone een front fow start gehad hebben in de RB19. Zien we nu in de VCARB01 ook niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RobertMe schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 07:10:

Euro Formula 3, niet eens GP3, toen het nog zo heette.

Maar die Euro klasse stelde in die tijd veel meer voor dan wat er nog van is overgebleven tegenwoordig.

Maar ik vertel jou niets nieuws natuurlijk 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:35
Will Buxton gaf dat al aan tijdens FP1.
Na 6 races.
Ragnar9999 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 09:58:
Behalve dat het m.i. wat handiger is de races te kijken voor je een opinie vormt gebaseerd op een scorebord.

Zijn resultaten als rookie die de onderliggende klasse heeft overgeslagen zijn beter dan zijn teammaat die er voor het tweede jaar rijdt
Een teamgenoot die uit het weekend is getrokken terwijl hij al pole had gekwalificeerd. Grote kans dat die teamgenoot nu dus meer punten zou hebben gehad en Antonelli minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ragnar9999
TheBrut3 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:35:
[...]

Een teamgenoot die uit het weekend is getrokken terwijl hij al pole had gekwalificeerd. Grote kans dat die teamgenoot nu dus meer punten zou hebben gehad en Antonelli minder.
waarom?
De weekenden dat ze samen reden was dit ook niet zo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem Boem
Ahh, het was een grapje, my bad, went over my head. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Vroem Boem op 04-05-2024 11:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:35
Omdat de kans een stuk groter is dat je op het podium komt wanneer je van pole start dan wanneer je helemaal niet meedoet aan de race.

Afhankelijk van wat het verzoek is hoop ik in ieder geval dat de FIA besluit dat hij mogelijk FP mag rijden, maar nog geen raceweekend voor zijn 18e. Laat eerst in de F2 maar eens zien dat je het kan en de snelheid hebt. Kan hij de 2e helft van het seizoen nog naar Williams en eventueel in 2025 naar Mercedes.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Boeryepes schreef op vrijdag 3 mei 2024 @ 19:48:
[...]

Regel 1 op internet is niet zomaar iets voor waar aannemen.
Volgens dit artikel ziet het eruit dat het toch een pensioen of in ieder geval sabbatical wordt:
[Motorsport] Adrian Newey says he has "no plan" for next F1 challenge

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:18
RobertMe schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 10:25:
[...]

Ricciardo zou in Silverstone een front fow start gehad hebben in de RB19. Zien we nu in de VCARB01 ook niks van.
Kwalificeerde toch een alles verdienstelijke P4 gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

DataGhost schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 12:05:
[...]

Volgens dit artikel ziet het eruit dat het toch een pensioen of in ieder geval sabbatical wordt:
Jaar gardening leave is wel een gegeven. Dus dat bijt elkaar niet echt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 12:38:
[...]

Jaar gardening leave is wel een gegeven. Dus dat bijt elkaar niet echt.
Ondertussen is Newey nog wel bezig met de RB17 en heeft hij het over dat het vermoeiend werd, andere dingen in het leven etc. Ik denk dat na het 2021 seizoen, zijn ongeluk, de zeer lange seizoenen en deze laatste fase van totale dominantie, het klaar is. RBR was perfect voor Newey. Het was net zo goed zijn team als dat van Horner. Zoveel invloed in de structuur van het team, inspraak in beslissingen etc, gaat Newey nooit meer krijgen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
henri86 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 12:26:
[...]

Kwalificeerde toch een alles verdienstelijke P4 gisteren.
Toen ik dat schreef had ik de SQ idd nog niet gezien :p

Dat nieuwe chassis lijkt voor hem dan toch iets gedaan te hebben. Zat Alan Permane er toch naast in Japan "het is maar een hoop carbon, en zal geen verschil maken. Maar als de coureuyhet wilt...". Schijnt ook dat het chassis van Ricciardo hetzelfde was als ze met de testdagen gebruikt hadden, en dus "meer kilometers" had gemaakt dan dat van Tsunoda. En ook dat zou al dan niet wat verschillen kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mog schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 22:27:
[...]

Volgens deze logica de statistieken van Michael Schumacher:

1991: Nee, Piquet wel
1992: Ja, Brundle ook
1993: Ja, Patrese ook
1994: Ja, Verstappen en Brundle ook
1995: Ja, Herbert ook
1996: Ja, Irvine ook
1997: Ja, Irvine ook
1998: Ja, Irvine ook
1999: Ja, Irvine ook
2000: Ja, Barrichello ook
2001: Ja, Barrichello ook
2002: Ja, Barrichello ook
2003: Ja, Barrichello ook
2004: Ja, Barrichello ook
2005: Ja, Barrichello ook
2006: Ja, Massa ook
2010: Nee, Rosberg wel
2011: Nee, Rosberg ook niet
2012: Ja, Rosberg ook

Elk seizoen dat Schumacher op het podium heeft gestaan, heeft zijn teamgenoot dat ook.

[...]

Schumacher heeft 4 van de 18 keer niet weten te winnen van zijn teamgenoot. En Schumacher finishte in 18 seizoenen gemiddeld 1,67 posities boven zijn teamgenoot. Hamilton eindigde 1,65 posities hoger in 17 seizoenen.

[...]

Hamilton heeft 3 wereldkampioenen als teamgenoot gehad, 47% van zijn carrière (8 uit 17 seizoenen) zat hij naast een wereldkampioen. Schumacher slechts 1 wereldkampioen voor 17% van zijn carrière (3 uit 18 seizoenen).

M.a.w.: statistieken spuien = scoreboardjournalistiek
Dit is als je alleen kijkt naar gescoorde podia, maar doe het nog eens op basis van punten in de eindstand erbij? Ik geloof niet dat Verstappen in 1994 een klein verschil had in punten, doordat Verstappen slechts 2x derde werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:18
DataGhost schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 12:05:
[...]

Newey gaat gegarandeerd een nieuwe uitdaging zoeken, of dat in de F1 is hoeft natuurlijk niet, maar hij zal niet met pensioen gaan. De afgelopen jaren heeft hij in meerdere interviews aangegeven dat het zien van wat (te vroeg) met pensioen gaan met z'n vader deed, hij dat niet zal doen. Dat heeft hem doen inzien dat het belangrijk is actief te blijven en uitdagingen te blijven zoeken.

En dat er even tussenuit willen omwille van een lichte burn-out de reden is zal deels waar zijn, maar dan blijven er nog open vragen zoals:
- Waarom wilde hij weg bij Red Bull terwijl hij ook in overleg een - onbeperkte - sabbatical had kunnen nemen en terugkeren als/wanneer hij er weer klaar voor was?
- Waarom wilde hij z'n non-compete periode zo kort mogelijk houden zodat hij in 2025 voor een ander team aan het werk kan? Als er geen probleem bij/met Red Bull was, was dit niet nodig want dan zou hij ook na het nemen van ontslag - zeer waarschijnlijk - zonder problemen weer aangenomen worden door het team als hij dat wilde.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
henri86 schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 15:30:
[...]

Newey gaat gegarandeerd een nieuwe uitdaging zoeken, of dat in de F1 is hoeft natuurlijk niet, maar hij zal niet met pensioen gaan. De afgelopen jaren heeft hij in meerdere interviews aangegeven dat het zien van wat (te vroeg) met pensioen gaan met z'n vader deed, hij dat niet zal doen. Dat heeft hem doen inzien dat het belangrijk is actief te blijven en uitdagingen te blijven zoeken.

En dat er even tussenuit willen omwille van een lichte burn-out de reden is zal deels waar zijn, maar dan blijven er nog open vragen zoals:
- Waarom wilde hij weg bij Red Bull terwijl hij ook in overleg een - onbeperkte - sabbatical had kunnen nemen en terugkeren als/wanneer hij er weer klaar voor was?
- Waarom wilde hij z'n non-compete periode zo kort mogelijk houden zodat hij in 2025 voor een ander team aan het werk kan? Als er geen probleem bij/met Red Bull was, was dit niet nodig want dan zou hij ook na het nemen van ontslag - zeer waarschijnlijk - zonder problemen weer aangenomen worden door het team als hij dat wilde.
Die vragen zijn helemaal niet interessant, Newey heeft besloten om ontslag te nemen (punt). De redenen zijn helemaal niet relevant als je al zo lang bij een team werkt, de uitkomst? Misschien... maar ik denk dat Newey's (directe) invloed tegenwoordig overschat wordt binnen RBR (door de buitenwereld).

Verder wat Horner er over zegt:
Red Bull F1 boss Horner, speaking at the Miami Grand Prix to Sky Sports, was asked whether Newey could join a rival team: “He’s going to take some time out first. He’s 65 years of age and has earned that right to take some time out.

“If he decides that he wants to have another run at Formula 1, who knows?”

Horner, however, denied the notion that Newey’s departure is a result of the power struggle behind the scenes at Red Bull.

“No, absolutely not. It’s been coming for some time. It’s been on his mind, what better time to go then with the run of form we’ve had.

“He’s stepping aside from Formula 1 while we’re right at the top of our game. There’s sadness that we see him part but the show goes on.

“Adrian has had such a wonderful career, hard at it the last 30 years.

“He’s reached a point where the team is in great shape, he feels now is the right time to step away and take some time out. He’ll still be working on the RB17 track car. It was the right time for him to take a break.

“Adrian is a formidable engineer, scratching for the last bit of engineering. But most of all I’ll miss the camaraderie, highs and lows over those 18 years.

“We’ve had to think about this moment for some time, it was going to come at some point. The structure we have in place is well set to take up the baton and continue to produce fantastic cars.”
https://www.independent.c...red-bull-f1-b2539417.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vroem Boem
ArcticWolf schreef op zaterdag 4 mei 2024 @ 15:44:
[...]

Die vragen zijn helemaal niet interessant, Newey heeft besloten om ontslag te nemen (punt). De redenen zijn helemaal niet relevant als je al zo lang bij een team werkt, de uitkomst? Misschien... maar ik denk dat Newey's (directe) invloed tegenwoordig overschat wordt binnen RBR (door de buitenwereld).

Verder wat Horner er over zegt:

[...]

https://www.independent.c...red-bull-f1-b2539417.html
Aan de andere kant gaat Horner natuurlijk niet nu toegeven dat ze in zak en as zitten he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online
Bij de laatste F1 Commission vergadering eind april werd besloten om het nieuwe voorstel voor puntenverdeling verder te analyseren. De reden daarvoor was een discussie die ontstond of de puntenverdeling nog verder uitgebreid moest worden dan de voorgestelde 12 of dat zelfs alle 20 coureurs straks punten kunnen krijgen. Daarom wil men meer tijd om het voorstel goed uit te werken.

Wie er in ieder geval iets mee gaat opschieten is de FIA. Die zal dan jaarlijks meer geld ontvangen voor de startgelden en superlicenties.

https://www.motorsport.co...d-12th-position/10606634/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vroem Boem
Chocoball schreef op zondag 5 mei 2024 @ 10:06:
Bij de laatste F1 Commission vergadering eind april werd besloten om het nieuwe voorstel voor puntenverdeling verder te analyseren. De reden daarvoor was een discussie die ontstond of de puntenverdeling nog verder uitgebreid moest worden dan de voorgestelde 12 of dat zelfs alle 20 coureurs straks punten kunnen krijgen. Daarom wil men meer tijd om het voorstel goed uit te werken.

Wie er in ieder geval iets mee gaat opschieten is de FIA. Die zal dan jaarlijks meer geld ontvangen voor de startgelden en superlicenties.

https://www.motorsport.co...d-12th-position/10606634/
It’s all about the money, all about the ding dong

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 10:21
Weet iemand toevallig of dat de penalty Guidelines ergens online staan?

Ben benieuwd wat daar allemaal instaat ivm de 6-15 kph van de pitlane

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
Martin0 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:40:

Die kun je toch zelf even opzoeken met een search? Of is je vraag anders?

Artikel 34.7c
https://www.fia.com/sites..._issue_1_-_2023-09-26.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Nu online

In de sporting regulations van de fia vind je in artikel 34 alles over pitentry/pitlane/pitexit en in artikel 54 alles over het bestraffen van incidenten tijdens sprint of race. Ik kan de 6-15 km zo gauw niet vinden, maar mogelijk geldt dit alleen in Miami, de max pitlanesnelheid kan ook per circuit verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chocoball
  • Nu online

Staat beschreven in het sportregelement (zie ook TS) maar niet specifiek wat je zoekt denk ik. Stewards kunnen het volgende opleggen op basis van hun oordeel:
  • Tijdstraf van 5 of 10 seconden
  • Drivethrough penaly
  • 10 seconden stop-and-go penalty
  • Een tijdstraf gebaseerd op het oordel van de stewards
  • Reprimande
  • Strafpunten op de licentie
  • Gridstraf
  • Diskwallifcatie
  • Uitsluiting bij de eerstvolgende competitie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjottum
  • Laatst online: 17:40

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Gelukkig is zo hard de eerste binnenbocht nemen dat je die binnenbocht nooit kan houden geen enkel probleem.

[ Voor 5% gewijzigd door pjottum op 05-05-2024 12:37 ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Boeryepes schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:53:
[...]

Artikel 34.7c
Dit is een oude versie van de Sporting Regulations, namelijk issue 1 van september afgelopen jaar. De huidige versie is issue 6 (en dan ook nog eens V2 kennelijk) van vorige week. Naast tekstuele aanpassingen kunnen ook artikelnummers veranderen waardoor een verwijzing uit een stewards-besluit naar het verkeerde artikel kan verwijzen als je een oude versie van de regels raadpleegt.

De meest recente versie kan je altijd vinden via deze pagina. Die staat ook gelinkt in de topicstart als je helemaal bovenaan in de index op "Reglementen" klikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 10:21
Boeryepes schreef op zondag 5 mei 2024 @ 11:53:
[...]

Artikel 34.7c
De sporting regulations ken ik inderdaad maar in het document van Hamilton wordt aangehaald dat in de penalty guildelines voor 6-15 seconden een Drive Trough staat. Ik maak dan welliswaar de aanname dat er een document is waarin enkele standaard penalties staan die gelden voor bepaalde situaties en dat document zou ik willen inzien als deze uberhaupt publiekelijk is.

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Martin0 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:20:
[...]

De sporting regulations ken ik inderdaad maar in het document van Hamilton wordt aangehaald dat in de penalty guildelines voor 6-15 seconden een Drive Trough staat. Ik maak dan welliswaar de aanname dat er een document is waarin enkele standaard penalties staan die gelden voor bepaalde situaties en dat document zou ik willen inzien als deze uberhaupt publiekelijk is.
Dat zal gewoon een intern document zijn wat aangepast kan worden als ze vinden dat bepaalde dingen niet kloppen, zoals de standaard 5 seconden straf die de afgelopen jaren te licht werd bevonden door bijna iedereen. Historische straffen zullen daarin meegenomen zijn zodat ze in ieder geval de schijn van consistentie hebben bij het uitdelen van straffen. Belangrijkste is dat te snel rijden in de SC een veiligheids-issue is omdat daar mensen rondlopen en dat ze daarom standaard zo hard straffen dat enig behaald voordeel direct teniet gedaan wordt, zodat teams en rijders het niet eens gaan proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door DataGhost op 05-05-2024 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
DataGhost schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:20:
[...]

Dit is een oude versie van de Sporting Regulations, namelijk issue 1 van september afgelopen jaar. De huidige versie is issue 6 (en dan ook nog eens V2 kennelijk) van vorige week. Naast tekstuele aanpassingen kunnen ook artikelnummers veranderen waardoor een verwijzing uit een stewards-besluit naar het verkeerde artikel kan verwijzen als je een oude versie van de regels raadpleegt.

De meest recente versie kan je altijd vinden via deze pagina. Die staat ook gelinkt in de topicstart als je helemaal bovenaan in de index op "Reglementen" klikt.
Thanks voor de update. De desbetreffende artikelen zijn niet gewijzigd.

Het is in contracten niet gebruikelijk dat artikelnummers wijzigen. De potentiële impact daarvan is namelijk groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Boeryepes schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:24:
[...]

Thanks voor de update. De desbetreffende artikelen zijn niet gewijzigd.

Het is in contracten niet gebruikelijk dat artikelnummers wijzigen. De potentiële impact daarvan is namelijk groot.
In dit geval is dit specifieke artikel niet gewijzigd nee, maar bijvoorbeeld 30.5g is in issue 4 van februari verwijderd waarna h t/m o zijn hernoemd naar g t/m n. In de meest recente issue 6 is er weer een 30.5g toegevoegd waarna g t/m n weer zijn opgeschoven naar h t/m o. In de versie met de wijzigingen is dat nog zichtbaar door middel van doorgestreepte tekst, maar in issue 5 is daar bijvoorbeeld niks meer van te zien, dus als je afgaand op issue 1 iemand refereert naar 30.5k over gebruik en inleveren van banden en die persoon kijkt in de (dan geldige) issue 5 gaat het opeens over natweerbanden zonder enig spoor van wijzigingen. Andersom geldt dit net zo. Verder is dit geen contract maar gewoon een document met reglementen.

[ Voor 27% gewijzigd door DataGhost op 05-05-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Niet online
DataGhost schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:31:
[...]

In dit geval is dit specifieke artikel niet gewijzigd nee, maar bijvoorbeeld 30.5g is in issue 4 van februari verwijderd waarna h t/m o zijn hernoemd naar g t/m n. In de meest recente issue 6 is er weer een 30.5g toegevoegd waarna g t/m n weer zijn opgeschoven naar h t/m o. In de versie met de wijzigingen is dat nog zichtbaar door middel van doorgestreepte tekst, maar in issue 5 is daar bijvoorbeeld niks meer van te zien, dus als je afgaand op issue 1 iemand refereert naar 30.5k over gebruik en inleveren van banden en die persoon kijkt in de (dan geldige) issue 5 gaat het opeens over natweerbanden zonder enig spoor van wijzigingen. Andersom geldt dit net zo. Verder is dit geen contract maar gewoon een document met reglementen.
Contract of reglement komt op het zelfde neer toch. Het leest als een contract en het beschrijft rechten en plichten.

Ik vind het bizar dat ze secties weghalen, hernummeren en dan later weer vervangen. Dit creërt verwarring, maakt oude verwijzingen uit bijvoorbeeld kennissystemen kapot, en verhoogt dus risico's en verhoogt onderhoud. Neem bijvoorbeeld het voorbeeld dat ze bij 'investigation' naar oude situaties kijken en dan verwijzingen naar de regulations moeten nalopen (en dus met meerdere versies werken) ... dan snap ik wel waarom het sinds heel lang duurt ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost

DataGhost

iPL dev

Dat kan je bizar vinden maar je doet er niks aan. Ik zeg alleen dat het vaak gebeurt dus dat het daarom het beste is altijd naar de meest recente regels te verwijzen, of naar de op het moment relevante versie als je het over historische gebeurtenissen hebt. Via diezelfde overzichtspagina zijn alle historische versies in te zien dus ik zie het probleem niet helemaal. Als je een of ander kennissysteem hebt met verwijzingen zorg je dat die verwijzingen niet alleen naar artikelnummers wijzen maar ook naar de versies van de reglementen, simpel toch?

Verder gaat het bij uitdelen van straffen alleen maar om de huidige versie van de reglementen. Als er een paar maanden geleden iets anders in stond is dat blijkbaar met een reden gewijzigd, waardoor er dus geen reden meer is om die oude versies te raadplegen.

Edit: als er straks later in het seizoen iemand een minimale afstand heeft bewogen voordat de startlichten uit waren, terwijl de transponder niks heeft laten weten en ze zelfs de lijn van hun startbox niet hebben overschreden, zal je afgaand op issue 1 boos worden als ze toch bestraft worden. Maar onder de huidige regels, artikel 48 is dat gewoon een valse start die bestraft wordt waar dat een paar races geleden nog niet zo was. En m.i. terecht dat ze dat gewoon nu doorvoeren in plaats van wachten tot 2025. Af en toe moet je regels snel kunnen aanpassen als blijkt dat ze niet werken. Deze wijzigingen worden gewoon gecommuniceerd met de teams/rijders dus daar is ook geen probleem.

[ Voor 33% gewijzigd door DataGhost op 05-05-2024 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

:P
Norris nu gedeeld leider voor de 'Podiums before win', door gister heeft hij niet alleen het record in handen:
https://www.statsf1.com/e...odium/avant-victoire.aspx

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

pjottum schreef op zondag 5 mei 2024 @ 12:13:
Gelukkig is zo hard de eerste binnenbocht nemen dat je die binnenbocht nooit kan houden geen enkel probleem.
L1T1 is altijd een speciaaltje :)
No-brakes Perez had geluk gisteren.

PSN

Pagina: 1 ... 28 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024