Hulkenberg - Sainz is best een goede combinatie.
Mwa, ligt er aan. Ook Sauber is niet veel soeps momenteel / de afgelopen jaren. En dan ligt het er aan waarom die binnen wordt gehaald. Als het puur voor ontwikkeling / bouw team is zal die daar waarschijnlijk ook niet veel kansen hebben. En lijkt mij dat hij daar zo'n rol zal krijgen dan 1 of 2 jaar het team opbouwen en stoeltje warmen "voor WDC materiaal" (zeg maar de Schumacher bij Mercedes rol).Help!!!! schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:28:
[...]
Als Nico naar Sauber / Audi kan, dan is dat toch wel een erg mooie stap voor hem lijkt me.
En als Hulkenberg nu 36 is is die eind 2026 natuurlijk ook al 38, 39, en niet meer de jongste. En 2026 lijkt mij dat geen competitief jaar zal zijn voor Audi.
En hoe groot achten we de kans dat Newey naar Hinwil gaat? Ze hebben Lee Stevenson ook al weten te overtuigen. Want die stond afgelopen weekend bij hen in de pitbox in teamkit en met koptelefoon op (na ~15 jaar dienst bij Red Bull waaronder dus t/m 2020 nr 1 mechanic aan Verstappens auto).
Every time Lewis Hamilton changes teams in #F1, Nico Hulkenberg joins Sauber.
— Phillip Horton (@PHortonF1) 26 april 2024
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Als Newey inderdaad bij Red Bull weg gaat —en nog niet met pensioen— dan vind ik Sauber/Audi de meest logische stap; Het is misschien zijn laatste job voor zijn pensioen en dan is een grote zak met geld wel fijn om zijn pensioen, en Audi zal vanaf het begin een competatieve auto willen hebben. Met de ervaring van Newey m.b.t. aerodynamica en Sainz/Hulkenberg als rijders zijn ze al flink op weg, hoewel er fors meer nodig is natuurlijk.RobertMe schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:37:
[...]
En hoe groot achten we de kans dat Newey naar Hinwil gaat? Ze hebben Lee Stevenson ook al weten te overtuigen. Want die stond afgelopen weekend bij hen in de pitbox in teamkit en met koptelefoon op (na ~15 jaar dienst bij Red Bull waaronder dus t/m 2020 nr 1 mechanic aan Verstappens auto).
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Om even de bekendste ontwerpers van de laatste 20 jaar te vergelijken:-tom-562 schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 08:56:
[...]
Idd, alsof Newey in zijn eentje achter de tekentafel staat of in SolidWorks loopt te pielen. Hij zal grootendeels een managementfunctie hebben en eindverantwoordelijk zijn voor bepaalde zaken (en dus de juiste beslissingen moeten nemen). Er werken daar wss een paar honderd geniale BSc's/MSc's/PHD'ers op die afdelingen die voornamelijk het ontwerp maken
Afgaande op hun beide boeken is Newey juist wel zelf een ontwerper.
Brawn was het voorbeeld van een manager (wel zelf opgewerkt)
Gaaf Hulkie naar Sauber!!basvn schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 10:35:
[Afbeelding]
Bottas weg bij Sauber?
Zhou is marketingtechnisch interessant voor Audi
[...]
Maar wie gaat er inderdaad weg hmm..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Het is Hülkenberg enorm gegund wat mij betreft, wat een onderschatte rijder is dat. Ik was blij dat hij terug kwam bij Haas en bewijst dat hij het echt in zich heeft om dat hok hoger op de grid te zetten dan waar het thuishoort.
Ik heb zijn boek inderdaad gelezen (aanrader voor F1-fans!) en Newey is inderdaad een doorgewinterde techneut die zich echt bemoeit met de technische zaken. Toch is het maar 1 persoon in een groot team en moeten we zijn rol ook weer niet overschatten. Er lopen daar natuurlijk meer knappe koppen rond. Misschien is het grotere nadeel van een eventueel vertrek van Newey wel dat het een effect kan hebben op het overige personeel. Max die er dan ook geen vertrouwen meer in heeft, wat ander technisch personeel dat overstapt naar Audi/AM/Ferrari... En Max die wellicht zegt "Ik wil nog wel een keer met Honda" en Stroll sr. overtuigt zijn zoon naar een andere raceklasse te promoverenMarcel Br schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:02:
[...]
Om even de bekendste ontwerpers van de laatste 20 jaar te vergelijken:
Afgaande op hun beide boeken is Newey juist wel zelf een ontwerper.
Brawn was het voorbeeld van een manager (wel zelf opgewerkt)
[ Voor 68% gewijzigd door Grrrrrene op 26-04-2024 11:11 ]
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Is pas de tweede keer, maar het klopt wel
Newey zit al achttien jaar bij Red Bull hé... Voor Max er bij kwam en in 2020 de strijd aanging met Lewis was het toch niet voldoende om Newey als ontwerper te hebben...
Vettel?Notlupus schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:07:
Newey zit al achttien jaar bij Red Bull hé... Voor Max er bij kwam en in 2020 de strijd aanging met Lewis was het toch niet voldoende om Newey als ontwerper te hebben...
I hear voices in my head, they counsel me, they understand.
Ik doel natuurlijk op de V6/hybrid-era. Mercedes acht keer op rij constructeurskampioen. Dan kun je wel lucht kunnen zien, maar als je motor het vermogen niet heeft of niet betrouwbaar is heb je er weinig aan.
Ja, maar toen was Newey niet betrokken bij de F1-auto.
Juist omdat hij geen mogelijkheden zag met de reglementen vanaf 2014
En vanaf 2014 "hybride Renault motoren" waardoor het toen niet "lukte".
In 2006 is Newey bij RBR begonnen. In 2009 bijna kampioen (Brawn had eerste races voordeel van de double diffuser) 2010 t/m 2013 WDC & WCC. Daarna haakte ook de Renault motoren af waardoor de kwaliteit van de auto niet uit maakte. Als je veel minder PKs hebt of het ding uit zichzelf * plof * doet.
Niettemin had RBR toen best een goede auto, 't was de Renault-krachtbron die tegenviel qua power en betrouwbaarheid.Marcel Br schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 12:16:
Ja, maar toen was Newey niet betrokken bij de F1-auto.
Hier nog de aankondiging vanuit Sauber over de komst van Nico.
https://www.sauber-group....-2025-onwards?d=Corporate
En van Audi.
https://www.audi-mediacen...e-audi-factory-team-16009
En de reactie van Nico zelf.
En van Audi.
https://www.audi-mediacen...e-audi-factory-team-16009
En de reactie van Nico zelf.
Bericht is langer dan dat hier wordt getoond.I am thrilled and honoured to return to Stake F1 Team KICK Sauber in 2025 and to represent the global German car manufacturer and technology pioneer AUDI on its way into Formula 1 in the future. It‘s a big project with high ambitions and a huge challenge, a challenge that I am… pic.twitter.com/Gfrdk4NkCx
— Nico Hülkenberg (@HulkHulkenberg) 26 april 2024
I am thrilled and honoured to return to Stake F1 Team KICK Sauber in 2025 and to represent the global German car manufacturer and technology pioneer AUDI on its way into Formula 1 in the future. It‘s a big project with high ambitions and a huge challenge, a challenge that I am very much looking forward to. The conversations with Andreas Seidl and Oliver Hoffmann were very trustful, characterised by a lot of appreciation and mutual understanding regarding the common goals.
At the same time I would like to express a special thank you to the entire Haas F1 Team, especially Gene and Guenther, for placing their trust in me 1,5 years ago and making a comeback in F1 possible. I will do everything I can in the remaining 19 races to be as successful as possible.
[ Voor 88% gewijzigd door Chocoball op 26-04-2024 14:59 ]
De kans dat Sainz naar Audi Sauber gaat in 2025 is dus weer 50% kleiner nu?Chocoball schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:50:
Hier nog de berichtgeving vanuit Sauber over de komst van Nico.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Gasly schijnt met Williams aan het praten te zijn dus wellicht komt er voor hem een plekje bij Alpine vrij.YakuzA schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:56:
[...]
De kans dat Sainz naar Audi Sauber gaat in 2025 is dus weer 50% kleiner nu?
Denk dat ze Bottas nog wel even willen houden. Sainz gaat naar Redbull. Perez met Pensioen.YakuzA schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:56:
[...]
Nee Perez kan nog 10 jaar door want het is de meeste gewilde F1 coureur.Jorah_Newstone schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:00:
[...]
Denk dat ze Bottas nog wel even willen houden. Sainz gaat naar Redbull. Perez met Pensioen.

Als ik Sainz was zou ik ook nooit naar Sauber/Audi gaan.. Dat team is nog nergens, en heeft minstens 3 jaar nodig om enigszins mee te kunnen doen.
I served in a company of heroes.
En Bearman naar Haas nu dus eigenlijk ook soortvan confirmed?YakuzA schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 14:56:
[...]
PSN
Hij gaat dit jaar volgens mij een aantal FP's gaan rijden. zal wellicht daar nog wat van af hangen. maar het lijkt mij wel dat hij naar Haas gaatYakuzA schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 16:03:
[...]
En Bearman naar Haas nu dus eigenlijk ook soortvan confirmed?
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Bij Haas weet je dat ze over 3 jaar nog steeds niet genoeg geld hebben om de budgetcap uberhaupt te halen. Gene gaat er niet meer geld in stoppen dan die al doet.Vuvuzela schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 15:48:
Als ik Sainz was zou ik ook nooit naar Sauber/Audi gaan.. Dat team is nog nergens, en heeft minstens 3 jaar nodig om enigszins mee te kunnen doen.
Dan is de stap niet zo vreemd. Haas lijkt iets beter nu, maar het is nog steeds niet top en ontwikkelen kunnen ze écht niet.
Als Newey nu écht een uitdaging zoekt

Haas ontwerpt hun eigen auto's niet volgens mij. Dat doet Dallara en wat ze kunnen kopen ze van Ferrari.
Ik zou Williams ook wel leuk vinden. Of Aston Martin. Of Ferrari. Mercedes kan ook nog wel wat leren.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Zou liever Aston Martin zien. Dan krijg je echt 5 teams die er om strijden volgend jaar (behalve Max, maar die zie je de race toch niet dus die denk ik al lang weg). Of een ander team achterin.asing schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:02:
[...]
Haas ontwerpt hun eigen auto's niet volgens mij. Dat doet Dallara en wat ze kunnen kopen ze van Ferrari.
Ik zou Williams ook wel leuk vinden. Of Aston Martin. Of Ferrari. Mercedes kan ook nog wel wat leren.
Dat McLaren weer mee doet is ook top. Ben wel wat klaar met altijd dezelfde 3 teams (nou ja, 2 de laatste jaren)
Die waarde komt er anders nog niet echt uitRobertMe schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 09:51:
[...]
Mercedes heeft nog steeds James Alisson. En die heeft in zijn carrière ook gewerkt aan meerdere WDC/WCC auto's. En dan dus niet alleen de Mercedes van 2014 en daarna.
En toen Mercedes Mike Eliot op de plek van Alisson had gezet zijn ze daar weer op teruggekomen. Dus die man zal vast nog steeds zijn waarde in het team hebben.
IMO zou elk ander team dus veel liever Newey binnenhalen dan Mercedes. Simpelweg omdat Mercedes al hun eigen Newey heeft. Alleen dan niet zo bekend bij het publiek. Maar wel de credentials ervoor.
Ik zit nu met beeld in mijn hoofd van Alex Albon die zijn Mercedes powered, Newey designed Williams F1 op het podium zet.Waah schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:08:
[...]
Zou liever Aston Martin zien. Dan krijg je echt 5 teams die er om strijden volgend jaar (behalve Max, maar die zie je de race toch niet dus die denk ik al lang weg). Of een ander team achterin.
Dat McLaren weer mee doet is ook top. Ben wel wat klaar met altijd dezelfde 3 teams (nou ja, 2 de laatste jaren)
De eerste keer dat dat gebeurt is de helm te klein voor de grijns eronder.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Voordat Newey iets bij een nieuw team zou kunnen doen, zit je in 2027 als hij aan z’n contract gehouden wordt of 2026 als hij eind van dit seizoen weg gaat. Dat gaat nog even duren voordat er enige invloed vanuit Newey op een nieuwe auto is.Waah schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:08:
[...]
Zou liever Aston Martin zien. Dan krijg je echt 5 teams die er om strijden volgend jaar (behalve Max, maar die zie je de race toch niet dus die denk ik al lang weg). Of een ander team achterin.
Tenzij die per direct vertrekt. En kennis van de 2026 auto kan die niet meenemen want die is er niet, dus zou gardening leave daarvoor ook gek zijn.TinusXIII schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:33:
[...]
Voordat Newey iets bij een nieuw team zou kunnen doen, zit je in 2027 als hij aan z’n contract gehouden wordt of 2026 als hij eind van dit seizoen weg gaat. Dat gaat nog even duren voordat er enige invloed vanuit Newey op een nieuwe auto is.
Het blijven nog steeds wagens die downforce genereren via de vloer, daar veranderd in 2026 weinig aan. Ik denk dat een Newey echt niet zomaar per direct kan overstappen zonder gardening leave van een jaar.RobertMe schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:48:
[...]
Tenzij die per direct vertrekt. En kennis van de 2026 auto kan die niet meenemen want die is er niet, dus zou gardening leave daarvoor ook gek zijn.
Daarom denk ik ook dat hij misschien stopt op het hoogtepunt.TinusXIII schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:33:
[...]
Voordat Newey iets bij een nieuw team zou kunnen doen, zit je in 2027 als hij aan z’n contract gehouden wordt of 2026 als hij eind van dit seizoen weg gaat. Dat gaat nog even duren voordat er enige invloed vanuit Newey op een nieuwe auto is.
Mooier kan eigenlijk niet zeker als ze straks nog een keer het kampioenschap binnen halen.
Als als hij doorgaat dan Ferrari.
Als Max weg gaat denk ik dat het toch Mercedes gaat worden en neemt hij Marko mee.
Hele kleine kans op Aston Martin met Honda dat er aan komt maar dan zijn alle opties wel geweest.
Nouja, per direct opstappen en gardening leave van een jaar of tot 1-1 maakt ook niet heel veel uit. En naar mijn idee is gardening leave er ook niet om te voorkomen dat iemand die "slim is" vervolgens "slim is" voor iemand anders. Maar juist om tegen te gaan dat "inside information" bij een concurrent terecht komt. Dus zeg maar dat de Ferrari/AM/... van volgend jaar (of 2026) een 1 op 1 kopie is van de RB van dit jaar omdat Newey alle designs meeneemt. Alleen zijn er dus nog geen designs of wat dan ook van de 2026 auto, dus dat valt ook niet mee te nemen.TinusXIII schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:57:
[...]
Het blijven nog steeds wagens die downforce genereren via de vloer, daar veranderd in 2026 weinig aan. Ik denk dat een Newey echt niet zomaar per direct kan overstappen zonder gardening leave van een jaar.
Dat klopt, maar het feit dat het nog steeds ground effect auto's zijn, wil ook zeggen dat RBR daar dankzij Newey ook veel kennis van heeft. Die engineers daar snappen ook echt wel hoe dat trucje werkt, dus het valt niet te verwachten dat RBR in 2026 ineens een "potato" op de baan zet. Als Newey inderdaad overstapt naar een ander team, profiteren die wel echt flink van zijn kennis. De kans dat Newey al met ideeën rondloopt voor de 2026-auto, is erg groot.TinusXIII schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 17:57:
[...]
Het blijven nog steeds wagens die downforce genereren via de vloer, daar veranderd in 2026 weinig aan. Ik denk dat een Newey echt niet zomaar per direct kan overstappen zonder gardening leave van een jaar.
Het grootste probleem gaat de PU zijn en dan zal het voor Verstappen heel interessant zijn waar Newey naar toe gaat. Ik zie Aston Martin nog wel zitten, mooie line-up ook met Alonso en Verstappen, kan Lance eindelijk iets van endurance racing gaan doen (hoewel... kan hij zich wel zo lang concentreren?). Newey zorgt voor een goede auto en Honda komt met een bommetje van een PU. Honda heeft al openlijk gezegd dat ze Max zullen missen en Max heeft zijn liefde ook aan Honda verklaard
Alternatief is dat Newey naar Mercedes gaat, ook daar kun je op een redelijk goede PU rekenen en met Newey zijn de autoproblemen waarschijnlijk vlot opgelost. Toto heeft al zo met Max zitten flirten, dat dat contract vast al klaar ligt. En Russell kan hij makkelijk hebben.
Newey kan ook naar Ferrari gaan, dat zou wel problematisch zijn voor de Max-fans. Hij zou daar Leclerc en Hamilton een titelkandidaat van een auto kunnen bezorgen, want behoudend betrouwbaarheid, bouwt Ferrari prima PU's.
Spannende tijden. Ergens is het hem ook wel gegund dat hij met pensioen gaat. De seizoenen worden langer, de druk hoger, de belangen groter en wat is er mooier dan op je top stoppen met de meest dominante auto ooit, die in 2024 zelfs NOG beter is geworden?
Enige wat ik hoop is dat Verstappen niet de fout maakt om een bijna zekere titel(kans) in 2025 te gaan opgeven voor een gok van 2026 en verder.
Pas overstappen in 2026, of zelfs even nog 2026 afwachten voor het geval de 2026 RBR toch goed blijkt te zijn.
Krijg iets teveel ‘Alonso slechte teamkeuzes eind 00’s t/m eind 10’s’ van het hele verhaal dat de Verstappens om zich heen kijken.
Denk dat Hamilton in zijn vuistje lacht, want dan schakelt de allerbeste coureur by far (Max) zichzelf uit en hoeft hij alleen te gokken dat hij Leclerc verslaat (moet nog maar zien dat die de druk aan kan van jaar lang titelgevecht) en dat Ferrari hun opwaartse traject blijft voortzetten.
Pas overstappen in 2026, of zelfs even nog 2026 afwachten voor het geval de 2026 RBR toch goed blijkt te zijn.
Krijg iets teveel ‘Alonso slechte teamkeuzes eind 00’s t/m eind 10’s’ van het hele verhaal dat de Verstappens om zich heen kijken.
Denk dat Hamilton in zijn vuistje lacht, want dan schakelt de allerbeste coureur by far (Max) zichzelf uit en hoeft hij alleen te gokken dat hij Leclerc verslaat (moet nog maar zien dat die de druk aan kan van jaar lang titelgevecht) en dat Ferrari hun opwaartse traject blijft voortzetten.
Ik snap alleen niet waarom Hamilton dan in zijn vuistje lacht, want hij heeft er niet direct wat aan, tenzij Max juist de juiste keuze maakt.Vroem Boem schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:25:
Enige wat ik hoop is dat Verstappen niet de fout maakt om een bijna zekere titel(kans) in 2025 te gaan opgeven voor een gok van 2026 en verder.
Als Hamilton kampioen kan worden in de Ferrari is dat omdat RBR qua ontwikkeling steken heeft laten vallen. Als Max dan weg is heeft die gelijk gehad in die keuze
Het enige wat ik hoop is dat het team in tact blijft en dat Horner zijn biezen pakt.. Die moet nu toch ook wel gaan inzien dat het team gaat imploderen door zijn toedoen.Vroem Boem schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:25:
Ik denk dat Max en RBR favoriet zijn voor 2025 titel, en Max met Mercedes door de slechte auto tekort gaan komen en dan de titel komt bij Hamilton met Ferrari. Hamilton zal dus hopen dat Max al in 2025 naar Mercedes overstapt zodat hij relatief makkelijk de 2025-titel kan pakken.Shinji schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:35:
[...]
Ik snap alleen niet waarom Hamilton dan in zijn vuistje lacht, want hij heeft er niet direct wat aan, tenzij Max juist de juiste keuze maakt.
Als Hamilton kampioen kan worden in de Ferrari is dat omdat RBR qua ontwikkeling steken heeft laten vallen. Als Max dan weg is heeft die gelijk gehad in die keuze
Als voor Horner het alternatief is dat hij werkloos wordt, dan gaat hij niet weg ongeacht hoe erg het team ineenstortmurphydrz schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:40:
[...]
Het enige wat ik hoop is dat het team in tact blijft en dat Horner zijn biezen pakt.. Die moet nu toch ook wel gaan inzien dat het team gaat imploderen door zijn toedoen.
Horner kan er toch uitgezet worden door de overige eigenaren en aandeelhouders?Vroem Boem schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:43:
[...]
Als voor Horner het alternatief is dat hij werkloos wordt, dan gaat hij niet weg ongeacht hoe erg het team ineenstort
Exact, maar die lijken het behouden van Horner belangrijker te vinden dan hetgeen nu gebeurt. 1 ding is duidelijk: Horner gaat niet uitzichzelf wegmurphydrz schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:44:
[...]
Horner kan er toch uitgezet worden door de overige eigenaren en aandeelhouders?
De RedBull is in 2025 nog wel zo dominant dat een andere goede coureur er ook wereldkampioen mee kan worden. Perez staat nu ook gewoon 2de tenslotte.Vroem Boem schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:42:
[...]
Ik denk dat Max en RBR favoriet zijn voor 2025 titel, en Max met Mercedes door de slechte auto tekort gaan komen en dan de titel komt bij Hamilton met Ferrari. Hamilton zal dus hopen dat Max al in 2025 naar Mercedes overstapt zodat hij relatief makkelijk de 2025-titel kan pakken.
Maar goed, ik neem nog een koffie met een speculaasje
Als Newey al naar een ander team gaat, tja dat maakt waarschijnlijk niks uit voor 2024 en 2025. RBR heeft een behoorlijk ingebouwd voordeel en zodra de teams aan de 2026 auto mogen werken, volgend jaar dus, gaan ze vanwege de budget cap, niet veel meer doen aan de 2025 auto. Ondertussen zal Newey niet aan het werk mogen voor een ander team. Een voordeel voor de 2026 ga je er niet uit halen.
Verder zijn de 2026 regels nog steeds niet vastgesteld. Die lijken toch al bizar te worden met motoren met een beduidend lager vermogen en meer energieopslag in batterijen. Resultaat kan zomaar zijn dat de motoren altijd op maximaal vermogen draaien, ook in bochten, om de batterij op te laden. Vervolgens zou er dan actieve aerodynamica toegepast moeten worden. Daarbij lijkt ook te spelen dat er zorgen zijn dat de auto's niet te controleren zijn tijdens het accelereren.
Alles bij elkaar, tja ergens zou ik niet verbaast zijn als Newey ermee stopt. Of hij accepteert een rol als technisch adviseur voor een team, maar gaat zich vooral bezig houden met straat legale auto's voor een Aston Martin of Ferrari.
Verder zijn de 2026 regels nog steeds niet vastgesteld. Die lijken toch al bizar te worden met motoren met een beduidend lager vermogen en meer energieopslag in batterijen. Resultaat kan zomaar zijn dat de motoren altijd op maximaal vermogen draaien, ook in bochten, om de batterij op te laden. Vervolgens zou er dan actieve aerodynamica toegepast moeten worden. Daarbij lijkt ook te spelen dat er zorgen zijn dat de auto's niet te controleren zijn tijdens het accelereren.
Alles bij elkaar, tja ergens zou ik niet verbaast zijn als Newey ermee stopt. Of hij accepteert een rol als technisch adviseur voor een team, maar gaat zich vooral bezig houden met straat legale auto's voor een Aston Martin of Ferrari.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Perez lukte het met de 2023 wagen met hangen en wurgen net 2e te worden. Dit jaar is het gat met de rest een stuk kleiner geworden. Uitgaande dat de rest verder de aansluiting vindt, denk ik dat alleen een Verstappen, Hamilton, Alonso de titel pakken met een 2025 RB. En die liggen allemaal vast. Sainz moet ik eerst nog maar zien dat hij zijn huidige prestaties kan volhouden. Leclerc vindt ik gestagneerd na 2022, en Norris kan denk ik de druk niet aan mentaal een heel jaar titelgevechthjs schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:50:
[...]
De RedBull is in 2025 nog wel zo dominant dat een andere goede coureur er ook wereldkampioen mee kan worden. Perez staat nu ook gewoon 2de tenslotte.
[ Voor 8% gewijzigd door Vroem Boem op 27-04-2024 10:56 ]
Er zijn maar 2 aandeelhouders binnen Red Bull GmbH. Chalerm Yoovidhya (51%) en Mark Mateschitz (49%).murphydrz schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:44:
[...]
Horner kan er toch uitgezet worden door de overige eigenaren en aandeelhouders?
Dietrich Mateschitz had zeggenschap over aanname en ontslag van personeel. Na zijn dood is die zeggenschap komen te vervallen. Nu gaat Yoovidhya er over en die heeft het volste vertrouwen in Horner.
Dan is die Yoovidhya ook aardig verstoken van visie, want die zal nu toch ook wel moeten gaan nadenken nu de beste mensen uit het team gaan rennen.Chocoball schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:56:
[...]
Er zijn maar 2 aandelehouders binnen Red Bull GmbH. Chalerm Yoovidhya (51%) en Mark Mateschitz (49%).
Dietrich Mateschitz had zeggenschap over aanname en ontslag van personeel. Na zijn dood is die zeggenschap komen te vervallen. Nu gaat Yoovidhya er over en die heeft het volste vertrouwen in Horner.
Er zal van toekomstig RedBull niet veel meer overblijven dan een 'TorroRosso 2' als het allemaal echt zo doorgaat.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:24
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Ik maak mijzelf niet zo heel druk om wat er in Red Bull gebeurd. Dat er wat gaat veranderen is duidelijk, maar gezien de leeftijd van enkele hoofdrolspelers, het overlijden van Mateschitz is dat onvermijdelijk.
Daarnaast staat er nu een heel sterk concept, voor dit en volgend seizoen zou dat wel goed moeten zitten.
Want dan komt er toch een onzekere periode. Newey en Honda bij Aston Martin klinkt op papier interessant.
Wie weet brengt Mercedes weer een goede krachtbron en krijgen die het auto ontwerp op orde.
Hoe presteert de Ford motor? Ook koffiedik kijken. Daarnaast is nog de vraag hoe blij Ford zal zijn als er flink wat veranderd bij Red Bull.
Al met al zijn er dus wel wat keuzes die Max zou kunnen maken en welke is dan de juiste.
Daarnaast staat er nu een heel sterk concept, voor dit en volgend seizoen zou dat wel goed moeten zitten.
Want dan komt er toch een onzekere periode. Newey en Honda bij Aston Martin klinkt op papier interessant.
Wie weet brengt Mercedes weer een goede krachtbron en krijgen die het auto ontwerp op orde.
Hoe presteert de Ford motor? Ook koffiedik kijken. Daarnaast is nog de vraag hoe blij Ford zal zijn als er flink wat veranderd bij Red Bull.
Al met al zijn er dus wel wat keuzes die Max zou kunnen maken en welke is dan de juiste.
Vanuit Verstappen hoor je de laatste tijd ook steeds meer dat hij na 2028 er wel eens mee kan stoppen.tweakduke schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:06:
Ik maak mijzelf niet zo heel druk om wat er in Red Bull gebeurd. Dat er wat gaat veranderen is duidelijk, maar gezien de leeftijd van enkele hoofdrolspelers, het overlijden van Mateschitz is dat onvermijdelijk.
Gaat hij toch door, tja hij heeft altijd opties als hij weg zou willen bij RBR.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Maar wie rennen dan het team uit? Er zijn alleen nog maar geruchten, waarvan ik me vooral afvraag in hoeverre de media echt nieuws brengen en in hoeverre ze nu nieuws maken.murphydrz schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:04:
[...]
Dan is die Yoovidhya ook aardig verstoken van visie, want die zal nu toch ook wel moeten gaan nadenken nu de beste mensen uit het team gaan rennen.
Er zal van toekomstig RedBull niet veel meer overblijven dan een 'TorroRosso 2' als het allemaal echt zo doorgaat.
Als dit al speelt sinds het overlijden van Mateschitz dan zijn er ook wel al wat personen vertrokken. Zoals Dan Fallows, zoals Rob Marshall. Dat waren toch wel bekendere / prominentere personen aan de technische kant. En dit jaar Lee Stevenson die al ~15 jaar bij het team was en t/m 2020 de Nr 1 mechanic aan Verstappens auto was, vervolgens is "gestopt" om "interne opleiding" te doen tot chief mechanic, en nu ineens bij Sauber is.Transportman schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 12:26:
[...]
Maar wie rennen dan het team uit? Er zijn alleen nog maar geruchten, waarvan ik me vooral afvraag in hoeverre de media echt nieuws brengen en in hoeverre ze nu nieuws maken.
Maar uiteraard is er altijd wat beweging bij de teams. En zal ook niemand hardop zeggen "ik vertrek want power struggle / ik moet Horner niet (meer) / ...".
Deze opvatting begint over zijn houdbaarheidsdatum heen te raken en gelukkig gaat de algemene consensus meer in de richting van Max die uitzonderlijke dingen laat zien in de Red Bull. De auto is zeker erg goed, maar of iedereen er zomaar wereldkampioen in kan worden?hjs schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 10:50:
[...]
De RedBull is in 2025 nog wel zo dominant dat een andere goede coureur er ook wereldkampioen mee kan worden. Perez staat nu ook gewoon 2de tenslotte.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2
Bij minder races en sprint races heeft Verstappen in een interview gezegd dat een langer verblijf dan te overwegen is. Domenicali (FOM) heeft in China nogmaals zijn voorkeur voor uitbreiding van het aantal sprint races per seizoen uitgesproken.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 11:52:
[...]
Vanuit Verstappen hoor je de laatste tijd ook steeds meer dat hij na 2028 er wel eens mee kan stoppen.
Gaat hij toch door, tja hij heeft altijd opties als hij weg zou willen bij RBR.
F1 is een kleine wereld, dus het is niet meer dan logisch dat er soms mensen wisselen.
En buiten dat, welke namen worden vaak het meest onthouden? Mensen die teams groot hebben gemaakt, zeker als dat meerdere teams zijn.
Zou dus niet vreemd zijn als er wat bekende namen naar bijvoorbeeld Audi gaan in de hoop daar onderdeel te zijn van een succesvol team. Zeker omdat er nieuwe regels komen in 2026 is er een grote kans op een nieuw dominant team.
En buiten dat, welke namen worden vaak het meest onthouden? Mensen die teams groot hebben gemaakt, zeker als dat meerdere teams zijn.
Zou dus niet vreemd zijn als er wat bekende namen naar bijvoorbeeld Audi gaan in de hoop daar onderdeel te zijn van een succesvol team. Zeker omdat er nieuwe regels komen in 2026 is er een grote kans op een nieuw dominant team.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Uit wie zijn dikke duim komt dit? Of is dat het Horner effect? Reputatieschade. Het ene team heeft 7x de WDC geleverd en is 8x WCC geworden sinds 2010 / oprichting / .... En de ander staat op 7 WDC en 6 WCC en kan dit jaar waarschijnlijk +1 voor beiden doen.
En over hoe vaak Ferrari on die periode WDC / WCC is geworden zullen we het maar niet over hebben
De internet detectives zijn ook weer lekker bezig.
Newey heeft blijkbaar een zeilschip gekocht waarmee hij over de wereld wil gaan varen.
Newey heeft blijkbaar een zeilschip gekocht waarmee hij over de wereld wil gaan varen.

https://www.boatinternati...l-adrian-newey-oyster-885F1 giant Adrian Newey OBE commissions new 27m Oyster yacht to "sail around the world"
Old news. Al video’s hierover van november 2023. YouTube: Adrian Newey, Building My Oyster Trailer | Oyster YachtsDaniëlWW2 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 22:44:
De internet detectives zijn ook weer lekker bezig.
Newey heeft blijkbaar een zeilschip gekocht waarmee hij over de wereld wil gaan varen.![]()
[...]
https://www.boatinternati...l-adrian-newey-oyster-885
De vraag is. Is het under investigation?TheBrut3 schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 23:42:
Feesten kan gevaarlijker zijn dan racen...
[Afbeelding]
Wie forcde een driver of the track? En wie krijgt 10 sec penalty
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Simpel; Ocon natuurlijk!DarkSide schreef op zondag 28 april 2024 @ 08:50:
[...]
De vraag is. Is het under investigation?
Wie forcde een driver of the track? En wie krijgt 10 sec penalty
Panasonic Lumix G9ii ~ Leica DG 12-60mm f/2.8-4.0 ~Lumix 35-100mm f/2.8 II ~ Lumix 20mm f/1.7 ~ M.Zuiko 60mm f/2.8 Macro ~ Leica DG 50-200mm f/2.8-4.0 ~Leica DG 200mm f/2.8
En volgens de Guardian zou Newey nog niet formeel zijn ontslag hebben ingediend. Het zou als een verrassing voor zowel RBR als Newey zijn, dat dat dit in de media kwam. Er zouden eerst gesprekken plaatsvinden.
https://www.theguardian.c...ewey-red-bull-formula-one
Dat klinkt niet alsof alles al besloten is.
Nee, en een stukje verderop in dat artikel, gaan ze weer verder met de Red bull variant van Game of Thrones.DaniëlWW2 schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:02:
En volgens de Guardian zou Newey nog niet formeel zijn ontslag hebben ingediend. Het zou als een verrassing voor zowel RBR als Newey zijn, dat dat dit in de media kwam. Er zouden eerst gesprekken plaatsvinden.
+ Guardian, zegt al genoeg.The case is considered to be part of a wider battle for control at Red Bull, in which the leaks relating to Newey may also play a part as a further attempt to destabilise Horner.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Sky F1 brengt hetzelfde. Alle bronnen melden nergens van te weten en ze bespraken nog maar eens uitgebreid het gebeuren rondom Horner en dat het mogelijke vertrek van Newey daar mee samen hangt. Dus dat ligt nu niet echt aan The Guardian dat ze dat schrijven.Illegal_Alien schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:21:
[...]
Nee, en een stukje verderop in dat artikel, gaan ze weer verder met de Red bull variant van Game of Thrones.
[...]
+ Guardian, zegt al genoeg.
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 20:24
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
De discussie wat nu wel of geen randzaak is, is naar het feedbacktopic verplaatst.Arjantje72 schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:39:
Kan dat geneuzel niet naar randzaken?
De toekomst van Newey bij Red Bull is wat mij betreft een grensgeval, maar verdere feedback mag dus in Sport Feedbacktopic
[ Voor 23% gewijzigd door tweakduke op 28-04-2024 19:00 ]
Zo, eindelijk weer tijd gehad enkele race topics voor te bereiden en dan nu tijd voor wat F1 statistieken?
- Sinds de laatste grand prix van China in 2019 zijn er daarna 106 grand prix races verreden. Van die 106 heeft Verstappen de helft, 53 dus, gewonnen.
- Na de winst in Shanghai is SIngapore de enige race op de actuele kalender die Verstappen nog niet heeft kunnen winnen. Van de 7 starts in Singapore is hij 1 keer uitgevallen en heeft hij verder de plekken 2,3,5,6,7 en 8 behaald.
- Het huidige winstpercentage van Verstappen is 30,53%, die van Hamilton 30,56%. Mocht Verstappen in Miami winnen dan gaat hij Hamilton voorbij. Alleen de winstpercentages van de volgende coureurs met meer dan 2 grand prix starts zijn beter: Juan-Manuel Fangio (47,06%), Alberto Ascari (40,63%) en Jim Clark (34,72%).
- Verstappen heeft nu voor het eerst 6 pole positions op rij behaald. Alleen Ayrton Senna (8 ), Lewis Hamilton (7), Michael Schumacher (7) en Alain Prost (7) hebben een langere serie. In de categorie racewinst vanaf pole position staat Verstappen nu gelijk met Vettel op 31. Alleen Lewis Hamilton (61) en Michael Schumacher (40) staan boven hun.
- Ook heeft Verstappen weer 12 races op rij meerdere ronden aan de leiding gereden en daarmee een evenaring van zijn persoonlijk record. Lewis Hamilton (18), Jackie Stewart (17), Michael Schumacher (15) und Sebastian Vettel (13) hebben hier een langere serie.
- Red Bull heeft in Shanghai haar 100e pole position behaald maar moet Ferrari (249), McLaren (156), Mercedes (137), Williams (128) en Lotus (107) nog voor zich dulden.
- Red Bull bezet nu de eerste 9 plekken van snelste pit stops dit seizoen.
- Sinds de introductie van de sprint races stond er altijd wel 1 Red Bull bij de eerste 3 startplekken. Bij de laatste sprint race in Shanghai is dat niet gelukt.
- Lewis Hamilton heeft nu 50 races op rij niet gewonnen.
- Nico Hülkenberg kan in Miami Andrea de Cesaris (208) aflossen als courer met de meeste race starts zonder winst.
- Lando Norris had al het record van meeste podiumplaatsen zonder racewinst op zijn naam. In Shanghai kwam er weer 1 bij en staat hij nu op 15. 2e in de lijst is Nick Heidfeld met 13.
- Door punten van Alonso en Sainz heeft Spanje (3.431,5) de 5e plek van Brazilië (3.421) overgenomen in landen met de meeste F1 punten. Op 1 staat Groot-Britannië, 2e Duitsland, 3e Finland en 4e Frankrijk.
En Nederland staat 11e met 2950.5 punten.Chocoball schreef op zondag 28 april 2024 @ 19:56:
Zo, eindelijk weer tijd gehad enkele race topics voor te bereiden en dan nu tijd voor wat F1 statistieken?https://www.auto-motor-un...-norris-hulkenberg-miami/
- Door punten van Alonso en Sainz heeft Spanje (3.431,5) de 5e plek van Brazilië (3.421) overgenomen in landen met de meeste F1 punten. Op 1 staat Groot-Britannië, 2e Duitsland, 3e Finland en 4e Frankrijk.
Wat feitjes van daarvan:
- Max neemt het gros van de punten voor diens rekening: 2715.5 punten, ofwel 92%.
- Jos verstappen staat op de 2e plek met 119 punten, ofwel 4%.
- Nyck de Vries heeft meer punten gescoord dan Giedo van der Garde en Robert Doornbos samen, namelijk beiden nul terwijl Nyck er 2 heeft binnengehaald.
- Subfeitje van hierboven: Nyck heeft evenveel race starts gehad als Robert Doornbos.
Mijn voorkeur heeft het om dan Jonkheer Karel Pieter Antonie Hubertus Godin de Beaufort op te voeren. Had 4 punten in de oude puntentelling. Omgerekend 57 punten in de nieuwe telling.Sir_Lion schreef op zondag 28 april 2024 @ 20:13:
[...]
En Nederland staat 11e met 2950.5 punten.
Wat feitjes van daarvan:
- Nyck de Vries heeft meer punten gescoord dan Giedo van der Garde en Robert Doornbos samen, namelijk beiden nul terwijl Nyck er 2 heeft binnengehaald.
- Subfeitje van hierboven: Nyck heeft evenveel race starts gehad als Robert Doornbos.
https://www.statsf1.com/e...-beaufort/grand-prix.aspx
http://www.carelgodindebeaufort.nl
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Wel grappig om te lezen dat Honda blijkbaar ook verbaasd was over het aantal gevraagde changes qua motor voor 2024:
https://www.motorsport.co...-f1-car-changes/10603623/Speaking exclusively to Motorsport.com, Honda Racing Corporation president Koji Watanabe said the engine manufacturer was taken aback by all the changes that were made.
"For this year's Red Bull car, we were very surprised to see that they changed so much for the RB20," Watanabe said.
"Last year we won 21 out of the 22 races together, but they still changed the concept. It is unbelievable!
"They made a lot of requests to adapt our engine to the new concept for the RB20. After we saw the RB20 in real life we were so surprised by all the changes that they made."
PSN
Dan is het toch aannemelijk dat andere teams dat dit jaar niet zomaar kunnen kopiëren?
The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.
ik hap even op dat "Guardian, zegt al genoeg", dat verbaast me. Ik dacht dat The Guardian over het algemeen als een relatief neutrale en betrouwbare bron bekend staat? Misschien dat hun expertise niet op het F1-vlak ligt, dat weet ik verder even niet.Illegal_Alien schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:21:
[...]
Nee, en een stukje verderop in dat artikel, gaan ze weer verder met de Red bull variant van Game of Thrones.
[...]
Ik weet dat CH de steun van de 51% aandeelhouder heeft, maar als die moet kiezen tussen een lege huls met CH aan het roer of een succesvol team met Adrian Newey en Max Verstappen nog aangehaakt, dan zou ik het wel weten. Steun houdt heel snel op als het team leegloopt. Om met CH's eigen woorden te spreken: niemand is groter dan het team.Illegal_Alien schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:21:
[...]
[...]
Ik hoorde in een podcast nog de speculatie dan Bottas voor 1-2 seizoenen naar Mercedes zou kunnen, om het stoeltje voor Verstappen vrij te houden. Het klinkt wat onwaarschijnlijk, maar dat was de move van Hamilton naar Ferrari ook voor mij
Bijzonder onwaarschijnlijk inderdaad. Alle team zullen eind dit jaar stoppen met de ontwikkeling aan de 2024-auto, want vanaf 1-1-2025 mogen ze aan de 2026-auto werken. Dan moet je dus nu het hele seizoen hard werken aan een nieuwe auto voor 2025, alleen om in dat seizoen succesjes te boeken, die verre van gegarandeerd zijn.Boeryepes schreef op maandag 29 april 2024 @ 16:45:
Dan is het toch aannemelijk dat andere teams dat dit jaar niet zomaar kunnen kopiëren?
[ Voor 23% gewijzigd door Grrrrrene op 30-04-2024 11:01 ]
Perez doet het duidelijk beter dan Verstappen dit jaar
PSN
Ik vind het vooral wel aardig dat hij de nul gehouden heeft.YakuzA schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 12:48:
[...]
Perez doet het duidelijk beter dan Verstappen dit jaar
Onderweg naar Tertius
Onverslaanbaar, die man.Barcht schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 13:05:
[...]
Ik vind het vooral wel aardig dat hij de nul gehouden heeft.
Overigens wel grappig dat ze op een of andere manier de andere 18 mensen die verstappen inhaalden in Australie eruit gefilterd hebben.
PSN
Newey's advocaten onderhandelen over vervroegd vertrek bij Red Bull.
Adrian Newey is aan het onderhandelen om vroeg te vertrekken bij Red Bull Racing, zo kan hij in 2025 bij een nieuwe team eerder starten. Zijn huidige contract loopt door t/m 2025 en een gardening leave van 12 maanden. Dus in theorie is hij tot 2027 niet beschikbaar bij een andere team.
Adrian Newey is aan het onderhandelen om vroeg te vertrekken bij Red Bull Racing, zo kan hij in 2025 bij een nieuwe team eerder starten. Zijn huidige contract loopt door t/m 2025 en een gardening leave van 12 maanden. Dus in theorie is hij tot 2027 niet beschikbaar bij een andere team.
Zo, papa Strulovitch zal trots zijn... Jr. doet het overduidelijk beter dan Alonso, een tweevoudig wereldkampioen!
Dat heb ik eigenlijk met alles de laatste paar dagen, alles over "Newey vertrekt", "Max praat met Mercedes", "Helmut vertrekt, Max gaat wel/niet mee". Alles, geruchten en gelul, nieuwssites die over elkaar struikelen met de ene clickbait titel na de andere.DaniëlWW2 schreef op zondag 28 april 2024 @ 09:02:
Ik lees ze ook niet meer, ik zie de officiele aankondiging van de betreffende teams wel verschijnen, wie dat ook mogen zijn.
Stop inventing! [F1 2024] Race 6 GP van Miami
En bevestigd. Newey gaat weg.
Verstappen ziet topontwerper Newey na dit seizoen vertrekken bij Red Bull https://www.nu.nl/formule...trekken-bij-red-bull.html
Verstappen ziet topontwerper Newey na dit seizoen vertrekken bij Red Bull https://www.nu.nl/formule...trekken-bij-red-bull.html
Adrian Newey To Leave Red Bull After 19 Years
https://www.redbullracing...utm_content=Press_Release
[ Voor 57% gewijzigd door d-vine op 01-05-2024 11:09 ]
De FIA heeft de 'jump start' regels aangescherpt:
https://www.motorsport.co...ump-start-rules/10605303/Formula 1 tightens up jump start rules
The FIA has published revised jump start rules for Formula 1 to avoid confusion over car movement not being detected by onboard sensors.
Instead, a revised 48.1 a) of the Sporting Regulations states that an offence will be deemed to have taken place if a driver is judged to have: “moved after the four (4) second light is illuminated and before the start signal is given by extinguishing all red lights.”
[ Voor 31% gewijzigd door YakuzA op 01-05-2024 11:14 ]
PSN
Wel benieuwd waar Max al dan niet mee bezig is allemaal. Dit is nog niet klaar. Ik geloof niet dat Newey los van de horny bullshit staat.
Mijn boefje is liev!
Dank je wel Horner! Wellicht een kettingreactie en de leegloop van RedBull?

[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 01-05-2024 11:21 ]
zou dit in bovenstaande post van @G_Dragon en de tweet van horner dan wel kloppen of handig zijn? 'he is my friend'murphydrz schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:16:
Dank je wel Horner! Wellicht een kettingreactie en de leegloop van RedBull?
Ze hebben bijna 20 jaar close samengewerkt.Millie-ano schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:23:
[...]
zou dit in bovenstaande post van @G_Dragon en de tweet van horner dan wel kloppen of handig zijn? 'he is my friend'
Wat zou er niet moeten kloppen?
PSN
Als hij begin volgend jaar weggaat, dan neem ik aan dat hij nog wel de doorontwikkeling naar de 2025 wagen zal leiden en dat RBR die titel nog pakt. Vanaf 2026 nieuwe regels, dus dan worden de kaarten opnieuw geschud. Hopelijk met Max dan in het juiste team, anders kan dat zomaar een paar wereldtitels kosten.
Held! Een nieuwe uitdaging is hem gegund
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
De berichtgeving is een beetje verwarrend.
Hij blijft tot Q1 van 2025, stapt terug om de RB17 af te ronden.
Hoever dit project is weet ik dan ook niet.
Verder wordt er ook geen duidelijkheid gegeven over hoe lang hij moet tuinieren.
Hij blijft tot Q1 van 2025, stapt terug om de RB17 af te ronden.
Hoever dit project is weet ik dan ook niet.
Verder wordt er ook geen duidelijkheid gegeven over hoe lang hij moet tuinieren.
Is het raar om te zeggen dat ik er niet verbaast over ben na alle geruchten van de afgelopen tijd? 
Ergens moest er toch iets van waarheid in zitten, anders zou het met een paar berichten wel gestopt zijn maar de berichten bleven maar komen en komen met kopjes tussen aanhalingstekens. Waar zoveel rook is, moet wel iets van vuur zijn en dat blijkt nu ook zo te zijn.
Ik gun Newey de nieuwe uitdaging en hoop dat hij ergens iets leuks gaat vinden in de toekomst, hij heeft in ieder geval veel betekend voor Red Bull!
Ergens moest er toch iets van waarheid in zitten, anders zou het met een paar berichten wel gestopt zijn maar de berichten bleven maar komen en komen met kopjes tussen aanhalingstekens. Waar zoveel rook is, moet wel iets van vuur zijn en dat blijkt nu ook zo te zijn.
Ik gun Newey de nieuwe uitdaging en hoop dat hij ergens iets leuks gaat vinden in de toekomst, hij heeft in ieder geval veel betekend voor Red Bull!
Hij gaat een rondje rond de wereld varen https://www.boatinternati...l-adrian-newey-oyster-885
Hopelijk zonder kleerscheuren hij ging ook eens fietsen ergens in Europa toen heeft die een ongeluk gehad volgens mij.
Hopelijk zonder kleerscheuren hij ging ook eens fietsen ergens in Europa toen heeft die een ongeluk gehad volgens mij.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
als ik dit lees (correct me if im wrong) kan ik het op 2 manieren uitleggend-vine schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 11:08:
Adrian Newey To Leave Red Bull After 19 Years
hij gaat helemaal niet weg bij RB maar gaat zich bemoeien met die hypercar
of hij word per direct van de F1 auto gehaald en overgezet naar het hypercar project tot einde contract.
intresting
Er wordt ook geen woord gerept over een ander team of zo.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.
Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken
Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024