[F1] Seizoen 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 89 Laatste
Acties:
  • 973.187 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QEICtVV0ZjNfuaSEZ5OOmAxT4m8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bhuRnDPkMzeCKygpq41JuSqj.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rembock
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19-09 18:09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Haha ja, och dat je dan net uitschiet en een stukje vlees meeneemt brrr...

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 27-07 16:04
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Qb1eZEQ.png

https://f1manager.info/ranking/4605

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:45

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:35
Wat een grap zeg, als RBR die verticale inlets werkende krijgt. En het is dd geen Zero pod design zoals Mercedes het had zoals ik het eerder zei. Mercedes had helemaal geen sidepod, waarbij RBR deze nog steeds en wel degelijk nog heeft.

Ik vind die olifantenslurven over de rug van de wagen wel bijzonder. Zou dat (zoals het in het stukje van the race staat) voor koeling zijn? Ze zijn dermate prominet aanwezig....

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dus het lijkt erop dat Mercedes aardig wat conceptuele dingen van RBR geleend lijkt te hebben. Maar ondertussen lijkt RBR weer een flinke stap gezet te hebben en kijken ze niet een "zero pod" te hebben, maar wel een beetje die kant op te zijn gegaan.

Verder let op wat RBR niet liet zien, de vloer. Want die zal alles behalve vrij plat zijn en ik denk niet dat we de RB20 zullen zien stuiteren.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DaniëlWW2 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:28:
Verder let op wat RBR niet liet zien, de vloer. Want die zal alles behalve vrij plat zijn en ik denk niet dat we de RB20 zullen zien stuiteren.
No shit Sherlock. Het is misschien al meer dan 10 jaar zo dat teams onderdelen als de vloer of diffuser doen "verbergen". Door dus of uberhaupt geen foto's / renders daarvan te maken (gehele achterkant en dus geen diffuser zichtbaar), of met belichting te spelen (Red Bull deed deze presentatie ook niet voor niks met felle lampen achter de auto, waardoor je van voor (op beeld) totaal geen details ziet in de onbelichte delen), of een domme dummy te gebruiken zonder enige details (gat / opstaande rand in deze RB20 reveal).

En zeker bij de topteams zul je elk jaar voorbeelden vinden waar dit soort zaken "verborgen" worden.

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:29
Ik vraag me ook af hoe de neus er volgende week uitziet. Die zag er nu bijzonder uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
@DaniëlWW2 Red Bull liet ook niks van de achterophanging zien dus daar zitten mogelijk nog wat areodynamische geheimen.

Zo, Red Bull was het laatste team wat zich voor 2024 presenteerde. Kunnen we ons nu klaarmaken voor volgende week als de testdagen in Bahrein beginnen.

Afbeeldingslocatie: https://imgr1.auto-motor-und-sport.de/Red-Bull-RB20-F1-Auto-2024-169Gallery-f23c7eb7-2081012.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Chocoball schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:43:
@DaniëlWW2 Red Bull liet ook niks van de achterophanging zien dus daar zitten mogelijk nog wat areodynamische geheimen.
Dus The Race heeft deze lijnen verzonnen?
Afbeeldingslocatie: https://lh7-us.googleusercontent.com/XGwQEyoeyyXzkdKINrvS-4gX8ko9ftev5XZo5OHtOVw_8j_uiZTLhnfYEzkACx_TtE9vLsM7tV4tg_7M_Inyfr-T0ms8OdGMLztfuLBb-YJXOnsInILi1y6Z_nzQeNOPe9uEaKhBhi0LTD8G8v_Et2k

Het is vele malen aannemelijker dat Red Bull niks van achteren liet zien om de diffuser uit beeld te houden. Zoals deze slimme jongen al schreef: RobertMe in "[F1] Seizoen 2024"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:37
De renders van de auto hebben dan weer duidelijk horizontale inlets..... Minimale weliswaar.

Misschien heeft Red Bull weer stickers lopen plakken, maar dit keer van inlaten in plaats van van uitlaten :+

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mr8534Hx/rb20inlets3.png

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/rvvFKgh/RB20-rndr.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/1nM6VHq/Screenshot-2024-02-15-212207.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door henri86 op 15-02-2024 23:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cordonbleu
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-09 22:33
henri86 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 23:23:
De renders van de auto hebben dan weer duidelijk horizontale inlets..... Minimale weliswaar.

Misschien heeft Red Bull weer stickers lopen plakken, maar dit keer van inlaten in plaats van van uitlaten :+

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Op je één-na-laatste plaatje zie je juist wel weer de verticale inlet.

• TheBrut3
  • Laatst online: 20:30
What if both? Zowel verticale als horizontale inlets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19-09 19:16

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Op de testdagen gaan ze sowieso met verschillende onderdelen rijden en alles testen wat ze bedacht hebben.

Al zullen ze die inlet niet zomaar kunnen vervangen voor een aantal proefrondjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:48
TheBrut3 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 23:56:
What if both? Zowel verticale als horizontale inlets.
Dat zou goed kunnen, Craig Scarborough denkt dat de verticale inlet bedoeld is als een soort S-duct wat de Ferrari ook heeft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L9m9fRB99dYJuq4WkkkGwt0tMBw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/F4q246JIMrXFOS4irMt1pPou.webp?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Chocoball
Perez die vraagt wat Verstappen van de RB20 vindt :)
https://imgur.com/a/oEStUmv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:44
Ik vind het toch weer mooie afsluiting van alle onthullingen.
Dacht dat het saai zou worden met 2 nieuwe livery's.

Komt die Newey toch weer met wat speciaals en dan hebben we alleen nog maar over de motorkap en vertical pods design gehad.
Moet de neus, diffuser, vloer nog komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

d-vine schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 07:56:
Ik vind het toch weer mooie afsluiting van alle onthullingen.
Dacht dat het saai zou worden met 2 nieuwe livery's.

Komt die Newey toch weer met wat speciaals en dan hebben we alleen nog maar over de motorkap en vertical pods design gehad.
Moet de neus, diffuser, vloer nog komen.
Zo had MER dit de voorgaande jaren ook steeds. Nu geniet ik er van, toen iets minder :+ DAS, zero pods en het was alweer billen knijpen ikv dominantie. Heel benieuwd hoe dicht het veld dit keer bij elkaar zit en/of ze RBR aan kunnen pakken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
2024 vs 2023

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UuWOfUh_cTX8Y_3-DblW8PEpMPw=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/GEeN2N30yRwza8isOyGGUkTP.webp?f=fotoalbum_large

Een mooie shot van de Ferrari:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wZk1mvZBMuaQV8SBAgyPm33mwBA=/x800/filters:sharpen(0.5,0.1,false):strip_exif()/f/image/ZSy3q3eNVPDojVA4B3rNrjBu.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 34% gewijzigd door G_Dragon op 16-02-2024 08:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorah_Newstone
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 16:35
Mooi, het seizoen kan eindelijk beginnen :D

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:08
DaniëlWW2 schreef op donderdag 15 februari 2024 @ 22:28:
Dus het lijkt erop dat Mercedes aardig wat conceptuele dingen van RBR geleend lijkt te hebben. Maar ondertussen lijkt RBR weer een flinke stap gezet te hebben en kijken ze niet een "zero pod" te hebben, maar wel een beetje die kant op te zijn gegaan.

ik vertrouw erop dat Perez ons in het eerste race weekend de vloer laat zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Nou ik mag toch hopen dat we dit seizoen van Perez een verbetering van minimaal 40% gaan zien, want anders zou ik als Red Bull echt wel gaan nadenken over volgend jaar. Want ook vorig jaar heb ik me persoonlijk echt kapot lopen ergeren aan zijn acties en geen snelheid vinden, het is dan misschien een persoonlijke mening daar ben ik mij van bewust.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:38
G_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:15:
Nou ik mag toch hopen dat we dit seizoen van Perez een verbetering van minimaal 40% gaan zien, want anders zou ik als Red Bull echt wel gaan nadenken over volgend jaar. Want ook vorig jaar heb ik me persoonlijk echt kapot lopen ergeren aan zijn acties en geen snelheid vinden, het is dan misschien een persoonlijke mening daar ben ik mij van bewust.
Volgend jaar zit Lawson in die auto, daar durf ik wel een taco op te wedden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Holk schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:19:
[...]

Volgend jaar zit Lawson in die auto, daar durf ik wel een taco op te wedden
Altijd lekker! Doet me ergens wel even denken aan Lego The Movie met hun Taco Tuesday :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
Perez probeerde het nog te redden :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik vind de RB livery echt prachtig. Weet zeker dat we er met nostalgie op terug kijken over 20 jaar.

Switch 2? Voeg me toe: SW-7213-3040-4357

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50

basvn

Breezand - NHN

G_Dragon schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:15:
Als, Max overduidelijk een race heeft gewonnen, moet perez gewoon 2e zijn.

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
Mog schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:40:
Ik vind de RB livery echt prachtig. Weet zeker dat we er met nostalgie op terug kijken over 20 jaar.
Waar ik me persoonlijk het meeste aan erger is het volledige gebrek aan creativiteit wat betreft helm designs.
Eigenlijk niet het gebrek aan maar meer de restrictie die RB hun rijders oplegt.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• basvn
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:50

basvn

Breezand - NHN

Afbeeldingslocatie: https://preview.redd.it/fia-2024-f1-start-times-updated-sprint-weekends-las-vegas-v0-cmskxxvgywic1.png?auto=webp&s=cd42cef7527fac2c609da83978d2b33e75b43a43

nieuwe lijst met starttijden met sprints + vegas

3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

basvn schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:16:
[Afbeelding]

Tijd tussen de sprint en qualy is zoals verwacht idd 3+ uur geworden, zodat teams evt een spare auto kunnen opbouwen :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
YakuzA schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 10:45:
[...]

Tijd tussen de sprint en qualy is zoals verwacht idd 3+ uur geworden, zodat teams evt een spare auto kunnen opbouwen :)
Teams mogen dan al spare car deels opgebouwd hebben klaarstaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NeverSettle
[Afbeelding]

Voor degene die zich afvragen waarom de race van Bahrein en Saudi Arabië op zaterdag begint, het is vanwege de Ramadan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Kijk ik ben Red Bull fan. Maar die Ferrari :9~ ...

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/7sw82h2rusm41.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed-oorklep
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19-09 21:11
Ben heel benieuwd of het dit jaar wat dichter bij elkaar zit, hoop van wel, vrees van niet.
Nog ff afwachten tot de eerste race dan weten we het zeker. Heb er in ieder geval weer super veel zin in.

flickr iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
ed-oorklep schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 11:58:
Ben heel benieuwd of het dit jaar wat dichter bij elkaar zit, hoop van wel, vrees van niet.
Nog ff afwachten tot de eerste race dan weten we het zeker. Heb er in ieder geval weer super veel zin in.
Ja dat hoop ik ook, want meer gevechten zijn wel erg welkom!
Ik ben alleen bang dat als het gaat werken wat Red Bull heeft gevonden dat ze wegrijden bij de rest, maar gevechten in de top 3 zou ook wel erg leuk zijn. Ben benieuwd of we net zoals vorig jaar weer een seizoen zonder klapbanden gaan krijgen, want die lijken door de veiligheid ook verleden tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Laatst online: 20:08
[Afbeelding]

@G_Dragon @Chocoball Toevoegen aan topicstart ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 20-09 06:54
[Afbeelding]

Niet echt een handige tabel dit met de eerste 2 races die afwijken qua dag in het weekend.
Ja, er staat een sterretje onderaan met de uitleg maar maak dan de tabel anders. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chocoball
Dank voor het melden. Ik had al een notitie gemaakt maar wil eerst nog overleggen omdat er ook wat andere wijzigingen in de planning staan en ik graag dingen dan wil combineren. Lukt dat niet pas ik alleen de tijden dit weekend aan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Bedankt voor het melden, ik zie dat @Chocoball al heeft gereageerd.
Daar sluit ik mij bij aan d:)b

----------------------------------

Zijn we allemaal al een beetje klaar voor de testdagen van volgende week?
De teams zijn in ieder geval al gearriveerd en druk bezig!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjdXDf0jwhxmw-gf1L3YB6rkNxQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tsSyrS3SmdpZTdXxGddBZTKk.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door G_Dragon op 16-02-2024 13:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NeverSettle
Heb via Twitter/X nog een duidelijke afbeelding gevonden van de RB20:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nf0aD7c6ZWTH7ZpYxZXSu_N6NO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lWK8xKugOxo8fOdk97IWEVeO.jpg?f=fotoalbum_large

Zowel die verticale bypass duct en de extreem kleine luchtinlaten te zien van de side pods.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-09 09:49
NeverSettle schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:14:
Heb via Twitter/X nog een duidelijke afbeelding gevonden van de RB20:
[Afbeelding]

Zowel die verticale bypass duct en de extreem kleine luchtinlaten te zien van de side pods.
Kan aan mij liggen maar dit lijkt helemaal niet op wat ik gisteren, bijvoorbeeld hier G_Dragon in "[F1] Seizoen 2024", voorbij heb zien komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-09 21:26

DataGhost

iPL dev

Dat komt gewoon uit dat 3D-model van ze, wat in een aantal aspecten niet lijkt op de foto's die er zijn. Dus ik denk dat de conclusie is dat we nog niks nuttigs weten en ook niet of het presteert. Ik krijg wel een raar soort déjà vu-gevoel terwijl ik dit typ.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
Willem30 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 12:34:
[...]

Niet echt een handige tabel dit met de eerste 2 races die afwijken qua dag in het weekend.
Ja, er staat een sterretje onderaan met de uitleg maar maak dan de tabel anders. :P
3 races, Vegas is ook donderdag, vrijdag, zaterdag, net als de eerste 2 races.

Vroegâh was in Monaco de eerste trainingsdag ook altijd op donderdag, dan konden de locals op vrijdag nog boodschappen doen. Geen idee eigenlijk wanneer ze daarmee gestopt zijn...

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Nu online
schumi2004 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:25:
[...]

Kan aan mij liggen maar dit lijkt helemaal niet op wat ik gisteren, bijvoorbeeld hier G_Dragon in "[F1] Seizoen 2024", voorbij heb zien komen.
Dat gevoel had ik ook. De neus bijvoorbeeld is heel anders dan degene die gisteren is gepresenteerd (opgehangen aan 2e element ipv de 1e op deze foto bijvoorbeeld).

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fox-Racing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-09 11:35
Wild Chocolate schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:29:
[...]

3 races, Vegas is ook donderdag, vrijdag, zaterdag, net als de eerste 2 races.

Vroegâh was in Monaco de eerste trainingsdag ook altijd op donderdag, dan konden de locals op vrijdag nog boodschappen doen. Geen idee eigenlijk wanneer ze daarmee gestopt zijn...
Donderdag was altijd een vrije dag ivm Hemelvaart, maar inmiddels in Monaco niet zo belangrijk meer.
en wilde ze het gelijk trekken met de rest van het seizoen.

Belangrijkste is dat Monaco tegenwoordig een back 2 back race is, en dit geeft ze 1 extra dag tussen de weekenden (eerste Spanje en dit jaar Imola)

RichardVos.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
Ik vind het vooral irritant dat de kwalificatie van de eerste races op vrijdag is. Vooral die in Bahrein, want dat is de eerste keer van het seizoen op maximale snelheid en dat zie ik het liefst live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
TheBrut3 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:13:
Ik vind het vooral irritant dat de kwalificatie van de eerste races op vrijdag is. Vooral die in Bahrein, want dat is de eerste keer van het seizoen op maximale snelheid en dat zie ik het liefst live.
Vrijdag 1 maart om 15:00 uur vrij nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

Holk schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:20:
[...]

Je zal bedoelen om 17:00 Nederlandse tijd, dan is de kwalificatie in Bahrain.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Pierre schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:24:
[...]

Je zal bedoelen om 17:00 Nederlandse tijd, dan is de kwalificatie in Bahrain.
15:00 omdat hij/zij nog moet afsluiten, naar huis moet, lekker relaxen en dan inderdaad om 17:00 uur de kwalificatie kijken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheBrut3
Holk schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 14:20:
Ik snap dat er opties zijn en die dag zal ik waarschijnlijk thuiswerken, maar het is een principe kwestie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeverSettle
schumi2004 schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 13:25:
[...]

Foto's of illustraties vanaf de zijkant laten niet zien waar de luchtinlaten zijn. "Bovenlip" overschaduwt het, maar goed ik kan er ook naast zitten natuurlijk :)

Wie weet komen ze met een hele andere design tijdens de Bahrein testdagen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:12

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Paar off-topic en trollende reacties verwijderd.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21:29
Ik ben benieuwd volgende week, of er onder die vleugel horizontale of verticale luchtinlaten zitten :P

Oh en of die neus er dan anders uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Weet niet wat er VR aan is maar ok. :p Wie is de bron van dat model?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-09 09:30

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Illegal_Alien schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 18:44:
[...]

Red Bull zelf, volgens mij een rip van de red bull site: https://cdn.glitch.global...appen.glb?v=1708028985153

alternativ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembock
[...]

Weet niet wat er VR aan is maar ok. :p
AR dan? (met smartphone) :P
Wie is de bron van dat model?
Hier, was een reactie op een Twitter/X-post van Craig Scarborough

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• powah33

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• d-vine
Even wat mini fun art work
Via X kevinpaigeart

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lr7acLDqNdnpkpjvmWUOF1bAOrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5lBewsku2yi5zmCn7y43aJzv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s05VzJA40Lt3i1xPkoHrNVZqaAs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pfXOLK0WefbhyR2fjzBAioXw.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p2VoMsLP-edYwA2MiVtKSMexDjA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrd89KeSpinlWcyleEV0QwOf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rnjs_-_DTgqZN3H1mKYpxmVjZKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jHovy4f53BUET5l0j7uSj96O.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vSmSLGRhlxb8IQXRntn7KIkSZoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LGu8A1JBbCoiAgbaogUffsZK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/40_zatvKqkyqSHR5VUbbYer1J4w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vafd5dMbZDEz3jzmCqnPIjlT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iwbVaLhGEAO07YAhjL2Muok8LMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/95OoLEks9BwG5KLFfra9DXvQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z02ZgqVZsXs5Hsw829fFZB7pNOo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4fL21GOPcHwEL760MjsnRVKJ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

En zo blijkt maar weer, ook als 7 voudig wereldkampioen hoef je niet te kunnen rijden.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s5XZgwalQRBTfM3ynwCMDmF33I0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OaUQurG4x609QkWPMB7EDyt3.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:57

DarkSide

theres no place like ::1

[...]

Virtuele Redbull ? :9

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Deze man is altijd interessant om te kijken.

Eerste analyse van de red bull en alleen op wat hij kan zien.
Speculeren over de neus, vloer of diffuser doet hij niet.

YouTube: Red Bull RB20 - Launch Aerodynamics Analysis and Initial Thoughts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Ik zat net nog een keer de samenvatting van Brazilië 1994 te kijken. Een bijzondere race waarbij Schumacher de race wint met een hele ronde voorsprong op de rest van het veld. Jos Verstappen op 22-jarige leeftijd in zijn debuutrace voor Benetton er met een spectaculaire crash eruit vliegt en Senna in de achtervolging op Schumacher een uitzonderlijke fout maakt en uitvalt.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 23:44

Damian

Insane Obtrusion

Mooie recap van afgelopen off-season:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MRhoKnSmJaJiFKbbJPn9aKcTCcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Tqtid7Io70ViNPUhM7L1xgh9.jpg?f=fotoalbum_large

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 16:05
Die Sauber/Stake bullet had ik gemist. Wat is de TL;DR?

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Jasphur schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:55:
Die Sauber/Stake bullet had ik gemist. Wat is de TL;DR?
Dat Stake iets verkoopt dat in veel landen bij wet verboden is. Waaronder... in Zwitserland, waar Sauber gevestigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02
Nyck de vries klopt toch niet? Die is vrijgesproken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 19:34

sjaool

Every life should have 9 cats

Boinkie schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:58:
Nyck heeft de rechtzaak (bodemprocedure) verloren en moet de lening terugbetalen.

Bron

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Boinkie schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 09:58:
De Vries moet niet in dit lijstje.
Heeft niks met f1 te maken..
En nee. Hij mag aftikken.https://www.ad.nl/formule...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jack zomer schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:03:
De Vries moet niet in dit lijstje.
Heeft niks met f1 te maken..
En nee. Hij mag aftikken.https://www.ad.nl/formule...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Indirect eigenlijk wel. Want door zijn kortstondige F1 avontuur, zijn de rapen nu gaar voor hem 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Chocoball
Als we Motorsport mogen geloven dan zou het huidige uiterlijk van de RB20 alleen bedoeld zijn voor zeer warme omstandgiheden zoals tijdens de testdagen en eerste races in Bahrein, Saoedi-Arabië en Australië.

Voor de race in Japan (april) waar de temperaturen lager zullen zijn krijgt de RB20 een upgrade die nog meer zal lijken op het zero-pod concept van Mercedes wat in de seizoenen 2022 en 2023 gebruikt werd door het team.

https://www.motorsport.co...tyle-f1-sidepod/10576560/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Chocoball schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:46:
Als we Motorsport mogen geloven dan zou het huidige uiterlijk van de RB20 alleen bedoeld zijn voor zeer warme omstandgiheden zoals tijdens de testdagen en eerste races in Bahrein, Saoedi-Arabië en Australië.

Voor de race in Japan (april) waar de temperaturen lager zullen zijn krijgt de RB20 een upgrade die nog meer zal lijken op het zero-pod concept van Mercedes wat in de seizoenen 2022 en 2023 gebruikt werd door het team.

Dit zou wel eens licht amusant kunnen worden. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• d-vine
Chocoball schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 10:46:

Ik geloof niet zo heel erg in dit verhaal puur omdat de hele airflow en neerwaartse druk dan heel anders gaat worden. Wat enorme impact heeft op de rijeigenschappen.
Kyle Engineers (ex-F1 aerodynamica op YouTube) legt dit soort zaken altijd heel mooi uit.

Denk eerder dat er nog een mooie neus en unieke diffuser gaat komen omdat zeker van de diffuser er niets van te zien was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:37
d-vine schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:10:
[...]

Ik geloof niet zo heel erg in dit verhaal puur omdat de hele airflow en neerwaartse druk dan heel anders gaat worden. Wat enorme impact heeft op de rijeigenschappen.
Kyle Engineers (ex-F1 aerodynamica op YouTube) legt dit soort zaken altijd heel mooi uit.

Denk eerder dat er nog een mooie neus en unieke diffuser gaat komen omdat zeker van de diffuser er niets van te zien was.
Natuurlijk wel mogelijk. Mercedes begon in 2022 ook met een conventionele sidepod aan de testdagen om vervolgens de Zero Pods erop te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
henri86 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:44:
[...]

Natuurlijk wel mogelijk. Mercedes begon in 2022 ook met een conventionele sidepod aan de testdagen om vervolgens de Zero Pods erop te plakken.
Dat waren testdagen.
2 concepten tijdens een seizoen terwijl je het leading team bent trek ik zeer ten twijfel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Holk
Ach, als de RB20 niet werkt pakken ze de RB19 uit de mottenballen en winnen ze alsnog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
d-vine schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 12:10:
[...]

Als het inderdaad een herhaling van het zero-pod concept is dan zouden de huidige sidepods van de RB20 alleen als show dienen net als bij de W13. Laten we het afwachten wat april ons brengt. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Nu online

G_Dragon

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWvcmGX1zkHChv3PhwpU335g-6o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9KrjCmFJDUUkBMP7OKxm2M6i.jpg?f=fotoalbum_large

Vind die van Mclaren toch echt wel de mooiste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

G_Dragon schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 15:08:
[Afbeelding]

Dat is van het Chrome logo, een sponsor. In dat op zicht vind ik de Ferrari ook wel erg tof. Ook wel mooi dat men eindelijk met dit soort customization komt, de meeste teams deden dat eerst namelijk niet. :) En enkel de rode lijn bij RB(R) vind ik ook wel iets hebben. :)

[ Voor 5% gewijzigd door CH4OS op 17-02-2024 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Sauber heeft een soort old school stalen velg met die tekening. Me like

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Holk schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 16:24:
Sauber heeft een soort old school stalen velg met die tekening. Me like
Street Rod fwt!

Afbeeldingslocatie: https://s3-eu-west-1.amazonaws.com/games.snapshot/704/80074-StreetRod2.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Sow! Dat is me een flashback zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GavinTom
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 05-05-2024
G_Dragon schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 15:08:
[Afbeelding]

Mijn favoriet is Sauber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeKaerften
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Holk schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 16:52:
[...]

Sow! Dat is me een flashback zeg
Noem je mij nu oud? Klopt ook wel een beetje :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
Heb ik vroeger streetrod 1 en 2 toch helemaal grijs gespeeld op de Amiga.
Memories <3

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Chocoball
Nadat eerder deze week de starttijden van de sprintweekenden bekend zijn geworden was het tijd voor een eerste upgrade van de topic start naar versie 1.1.

Verder stonden een aantal starttijden van andere races zoals in Australië verkeerd en zijn gelijk aangepast want ik wil het niemand aandoen dat deze te vroeg of te laat is voor een sessie.

Volgende upgrade die nog gaat komen zijn voor het teams gedeelte en dan zit het dit seizoen er weer op qua topic start upgrades :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Chocoball schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 17:20:
Nadat eerder deze week de starttijden van de sprintweekenden bekend zijn geworden was het tijd voor een eerste upgrade van de topic start naar versie 1.1.

Verder stonden een aantal starttijden van andere races zoals in Australië verkeerd en zijn gelijk aangepast want ik wil het niemand aandoen dat deze te vroeg of te laat is voor een sessie.

Volgende upgrade die nog gaat komen zijn voor het teams gedeelte en dan zit het dit seizoen er weer op qua topic start upgrades :)
Mogelijk ga je een andere foto moeten zoeken dan Toto & Christian :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
gambieter schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 17:22:
[...]

Mogelijk ga je een andere foto moeten zoeken dan Toto & Christian :p
Staat keurig in de topic start. Schijnbaar had ik ergens een voorgevoel maar komt goed :)
De volgende zaken zijn bekend:

Geen onjuistheid maar de startfoto in de topic start is tijdelijk en zal nog wijzigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Chocoball schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 17:31:
Staat keurig in de topic start. Schijnbaar had ik ergens een voorgevoel maar komt goed :)
Ah, dat had ik gemist ;) . Voorspel je ook voetbaluitslagen? :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24
De sidepods van RB20 worden links en rechts in twijfel getrokken maar het is op zich logisch te beargumenteren. De horizontale air intake werd steeds smaller met als consequentie dat de ruimte tussen de sidepod en vloer in idee geval aan de voorkant zo groot mogelijk word. Dat lijkt dus een bewuste keuze? De oplossing van MB had dit in feite ook met de “vleugel” boven de zero-pod. Zal iets te maken hebben met compressie van de rij winden? Van een grote open ruimte naar aflopende sidepods waardoor de ruimte steeds kleiner word. Dan wel om de zijkanten van de vloer af te sluiten, dan wel om de zo veel mogelijk druk op de…beam-wing(?)Te brengen.

Of het waar is of niet, in mijn hoofd klinkt het logisch. 🤭

(Evt ter toevoeging. Deze oplossing met de verticale opening laat dus de grootst mogelijke ruimte open.)

[ Voor 6% gewijzigd door Lynx op 17-02-2024 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lynx schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 17:39:
Dat lijkt dus een bewuste keuze? De oplossing van MB had dit in feite ook met de “vleugel” boven de zero-pod.
Dat hoeft niet, v.w.b. Mercedes. Op/rond die plek zit de verplichte side impact structure. Mercedes moest daar dus iets plaatsen / laten uitsteken. Dat dit een aerodynamische vorm krijgt, als die op zichzelf geplaatst, wordt ligt dus voor de hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 22:47
Chocoball schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 17:20:

Tijdens het seizoen kan er nog van alles veranderen, dat hebben we vorig seizoen ook gezien ;)

Misschien een kleine suggestie voor de teams als het niet teveel werk is, sommige vlaggen komen niet helemaal lekker uit de verf omdat ze deels dezelfde kleur hebben als de achtergrond, zeker bij Verstappen (blauw op blauw) en Leclerc en Sainz (rood op rood) is dat het geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• powah33
Dus toch langzaam naar ZERO-POD concept ?? "Get in there .......... MAX"
https://nl.motorsport.com...-mercedes-stijl/10576848/

Zal toch wel een klein psychologisch tikje zijn voor Mercedes wanneer Adrian Newey en RB dit concept wel aan het werken krijgen. Ik ben zeer benieuwdof dit allemaal waar is, en hoe het zal worden uitgewerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door powah33 op 17-02-2024 20:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Assumptions are the mother of all f*ckups. Denk dat dat wel zo is over de huidige dingen die gaande zijn. :p

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

En daar stuitert de RB20 over het rechte stuk.... :)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
hardware-lover schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:09:
En daar stuitert de RB20 over het rechte stuk.... :)
Weten we wel 100% zeker dat het toch aan de pod vorm ligt en niet aan rest van aerodynamisch ontwerp of vering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24
D-dark schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 22:17:
[...]

Weten we wel 100% zeker dat het toch aan de pod vorm ligt en niet aan rest van aerodynamisch ontwerp of vering
In dat geval kan die TD over vloer hoogte ook weer de deur uit. Gaan ze secondes pakken per ronde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

powah33 schreef op zaterdag 17 februari 2024 @ 20:57:
Dus toch langzaam naar ZERO-POD concept ?? "Get in there .......... MAX"
https://nl.motorsport.com...-mercedes-stijl/10576848/

Zal toch wel een klein psychologisch tikje zijn voor Mercedes wanneer Adrian Newey en RB dit concept wel aan het werken krijgen. Ik ben zeer benieuwdof dit allemaal waar is, en hoe het zal worden uitgewerkt.
Wat RB maakt zijn iig geen ‘zero pods’ want hun side pods zijn enorm groot.

Al dat soort teasers zullen gewoon voor de clicks zijn.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1 ... 16 ... 89 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals altijd, links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan. Ook het bedelen naar het delen naar streams wordt niet toegestaan
Verder is dit een meer serieus gericht topic voor inhoudelijke discussie. Handel daar dan ook naar.

Waar Formule 1 te zien op TV of internet: [F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Bezoek van een GP-weekend: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij bezoeken?
Formule-E: Formule E - Deel 1
Drive to Survive: [F1] Drive to Survive
Andere racecategorieën: Algemeen race topic Deel 3
Randzaken: [F1] Randzaken

Topicreeks voor de racetopics:
Topicreeks racetopics 2024