Bij die badkamer kan dampremmend dan toch ook geen kwaad als er boven een vliering zit?
Heeft iemand een link naar een indatructievideo of documentatie qua stappen met xtrasave met name tav afwerking randen, ramen en andere obstakels? Waar hebben jullie het gekocht overigens?
Heeft iemand een link naar een indatructievideo of documentatie qua stappen met xtrasave met name tav afwerking randen, ramen en andere obstakels? Waar hebben jullie het gekocht overigens?
Kuusj schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 09:42:
[...]
Tja, ondanks dat mijn vliering goed geisoleerd is (Knauf 032 170mm met Xtrasafe folie) heb ik mijn badkamerplafond ook met diezelfde Knauf en vervolgens Xtrasafe folie gedaan. Het plafond (waterbestendige variant van) Agnes heb ik wel netjes afgekit langs de randen en dergelijke maar het kan geen kwaad om een extra rem op vocht te hebben vanuit een natte ruimte richting isolatie. Leek mij dan
Een vriend van me is aan het verbouwen en ik twijfel een beetje hoe hij z'n voorzetwanden gemaakt heeft. Volsteens zonder spouw uit 1925, en dan een houten frame waar de glaswol tussen zit en dan dampremmende folie (Miofol 125S). Als ik her en der kijk leek het me dat hij tussen buitenmuur en houten frame ook iets van een folie had kunnen/moeten doen. Buiten het feit dat het langs de randen niet afgekit is.. Misschien maar eens in Ubakus maken maar heel intuitief is die tool niet, zeker voor muren niet.