FL_ schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 11:46:
[...]
Super bedankt! Slim idee met betrekking tot compriband, daar ga ik nog even een ei over leggen!
Dan kan ik hem binnenkort gaan afmaken en netjes eruit laten zien! Als het af is, zal ik wat foto’s plaatsen ^^
Zoals beloofd een update!
Het vullen van ruimte 2 is met een nieuwe plaat en compriband is mij helaas niet gelukt, de holle ruimte naar buiten toe is diep en smal, en de enige manier hoe ik daar iets kan bevestigen, is als het dak aan de bovenkant er af ligt. (Maar ja: dan zou ik het op een hele andere manier isoleren

)
Dus uiteindelijk het zover als ik kon de randen dicht gemaakt met pur, maar ook daar geldt hetzelfde: het is een moeilijk bereikbare plek.
Anyways, het rachelwerk ligt er al aardig in en uiteindelijk wordt dit afgewerkt met waarschijnlijk een gipsplaatje of wat OSB.
:strip_exif()/f/image/trVon2ekkxCCcRiGXe3U0diW.jpg?f=fotoalbum_large)
(De opvulplaatjes dienen om het hout ietsjes rechter te drukken zover dat mogelijk is).
De harde wind van gisteren en vandaag gaf een mooi schouwspel waarbij blijkt dat er bij storm toch nog best wat luchtverplaatsing door de 'tunnel' heen gaat van buiten, je ziet de klimaatfolie als het ware langzaam ademen.
De tunnel (nu helemaal opgevuld met minerale wol):
De buitenkant:
:strip_exif()/f/image/OO9OqsNTEAgn0q8owBtE8WlN.jpg?f=fotoalbum_large)
Het enige wat ik nu kan bedenken om het helemaal af te maken is om nog een stuk folie (ik neem aan dampopen) tussen deze opening te plaatsen zodat het hout wel eventuele vocht kwijt kan, maar de storm er niet meer in kan blazen.
Zouden jullie dat ook zo aanpakken of zijn er veel betere ideeën beschikbaar, ik lees nu tot mijn verbazing dat compribant damopen is, dat zou wellicht de perfecte oplossing kunnen zijn?