Een nieuwe update, een nieuwe kans!
De vorige keer was mijn uitleg niet zo heel erg geweldig, dat is nu hopelijk een heel stuk beter. Nu ik meer kennis heb, heb ik nieuwe vragen.
Hopelijk willen jullie mij nog een keer helpen
Eerst een situatieschets:
De te isoleren berging betreft een aan het huis aangebouwde berging. De muur aan de gevelzijde is geïsoleerd (glaswol), aan de andere kant zit de woning.
Tellend vanaf de woning, ziet de situatie er als volgt uit
1. Betonnen balk
2. Holle ruimte
3. Houten draagbalk
4. Holle ruimte
5. Houten draagbalk
6. Holle ruimte
7. Houten draagbalk
8. Smalle holle ruimte
9. Binnenmuur
Ruimte ‘2’ en de ruimte boven de binnenmuur waren al voorzien van wat stukjes isolatie, maar dit heb ik vernieuwd. Voorheen kon men hier niet kijken omdat beide ruimtes waren afgeschermd met houten plaatjes.
(Dit is hoe dat eruit zag)
:strip_exif()/f/image/Qaz8dIAXfUtIQT5l5cAAUPv4.jpg?f=fotoalbum_large)
(De bijenkorf was gelukkig onbewoond)
Vraag 1:
Context:
Als we kijken naar ruimte ‘2’, dan sluit de houten plaat niet helemaal tegen de muur aan (zie foto’s). Boven deze houten plaat zit de aansluiting van de dakbedekking.
De vraag: Is het verstandig om deze spleet nog dicht te purren of zal; ik het laten zoals het is?
(De minerale wol die ik er nu in geplaatst hebt, kan ik er makkelijk weer uithalen)
Vraag 2: Hoe kan ik de klimaatfolie het beste bevestigen bij ruimte 2?
Ik heb op dit moment twee opties:
1. Ik kan de folie tegen de binnenzijde van de betonnen balk plaatsen (en dan met kit dichtmaken)
2. Ik kan folie tegen de binnenzijde van de houten balk plaatsen (en dan met kit dichtmaken)
Voor mijn gevoel is het het beste om het de folie zo lang mogelijk te maken, en dus tegen de betonnen balk te plaatsen, maar ik wil ook voorkomen dat ik een kardinale fout maak 😊
Optie 1:
Optie 2:
Vraag 3: Waar kan ik de klimaatfolie het beste bevestigen aan de gevelkant:
1. Tegen de gevelmuur (ruimte 9)
2. Tegen de houten draagbalk (ruimte 7)
Ook hier lijkt mij hoe meer hoe beter, en dus optie 1, maar omdat aan deze kant de binnenmuur (met daarachter de spouwmuur en daarachter de buitengevel zit) geldt ook hier: beter om te consulteren voordat ik een grote fout bega.
Optie 1:
Optie 2:
Nogmaals heel erg bedankt voor alle hulp!