Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 30 ... 105 Laatste
Acties:
  • 1.790.545 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 13:13
FRANQ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:02:
[...]

Omdat het ook gewoon mooi kan.
Waarbij niet het hele design van het huis onderuit gehaald word.

Dat de lelijke oplossing werkt wil niet zeggen dat het juist is.

Je kan bijvoorbeeld vulpanelen plaatsen.
[Afbeelding]
Ik denk dat het verschil in prijs tussen lelijk en wat jij mooi vind veel mensen toch voor lelijk laat kiezen.
Want terugverdientijd is heilig.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvi
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 13-01 18:35
Evanrvb schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:53:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Aaha :p flipper aan de gang geweest of gewoon twee particulieren in overleg met elkaar? Lijkt meer op het laatste. Beide woningen zijn ook tegelijkertijd aangepakt.

Link: https://www.funda.nl/koop...3304-oude-arnhemseweg-48/
Alleen in de streetview foto zonder het dak ligt er een "nieuwe" oprit waarbij dat er op de nieuwere foto helemaal niet op lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evanrvb
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-08 09:25
kevinvi schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:28:
[...]

Alleen in de streetview foto zonder het dak ligt er een "nieuwe" oprit waarbij dat er op de nieuwere foto helemaal niet op lijkt...
Dat is een stukje verkleuring denk ik. Het ziet er verder namelijk nog wel hetzelfde uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 22-08 16:37
Evanrvb schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:47:
[...]

Dat is een stukje verkleuring denk ik. Het ziet er verder namelijk nog wel hetzelfde uit.
Die bestrating veroudert blijkbaar snel.

Overigens kun je in de streetview ook een stap in de zijstraat er schuin tegenover doen. Dan krijgt de woning ineens wel weer een puntdak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• einz
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:03
No Hands schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:27:
[...]

Ik denk dat het verschil in prijs tussen lelijk en wat jij mooi vind veel mensen toch voor lelijk laat kiezen.
Dat mensen die keuze maken is natuurlijk heel goed te begrijpen. Maar het is wel bijzonder dat we in Nederland allerlei eisen stellen aan dakkappelen bij woningen ook vanwege het esthetische aspect in het rijtje/de omgeving maar zonnepanelen dat mag je er gewoon klakkeloos opgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Hier ook een leuke.

[Afbeelding]

Leuke, aardig nieuwe 2-1 kap woning zo te zien. Hou oud zou die zijn?

[Afbeelding]

1965? Dat kan toch haast niet?

[Afbeelding]

Dat dak komt ook niet overeen met het bouwjaar. Even streetview bekijken hoor.

[Afbeelding]

Aaha :p flipper aan de gang geweest of gewoon twee particulieren in overleg met elkaar? Lijkt meer op het laatste. Beide woningen zijn ook tegelijkertijd aangepakt.

Bijzonder! Snap alleen nooit zo goed waarom er geen energielabel staat :/

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stalensnuitje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 15:54
DaWizza schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:29:
In mijn stad staan dezelfde door huizen, ik vind het wel wat hebben.
Het is alsof je in een vakantiepark woont.

https://www.funda.nl/koop...22781-toon-slurinkhof-81/

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ah leuke huizen, dat is bij mij om de hoek!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rincon
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-11-2024
Vrijstaande woning voor € 85.000 op 680 m2 grond, ja dat kan dus nog, wel even wat klussen , inclusief goede sloten op de deur denk ik, en je moet er willen wonen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oCkvD4fVdFBye8jKSOPQkja3lZo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/saGBrzuTtDxIrW7xaBlugRj7.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZsL63hLrsLMscKdwxDZIFSHB48=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1jq33wz6u3YfqMzTHmP0AIEV.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PkMNhjjcn4lezQ-Hu46CQ6mzb6A=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/HxA0lM3k4WwOgX9M2YuKYFn3.jpg?f=user_large

https://www.funda.nl/koop...-ter-apelkanaal-oost-139/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 00:01

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Tja, er staan wel meer van dat soort woningen in de dorpen eromheen. Wonen in een postzegel... Dan ook nog eens de locatie... Laat staan wat er allemaal moet gebeuren aan dit soort woningen... En dan nog eens Ter Apel.

Ik zou het wel weten :P

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
SideSwipe schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:20:
Tja, er staan wel meer van dat soort woningen in de dorpen eromheen. Wonen in een postzegel... Dan ook nog eens de locatie... Laat staan wat er allemaal moet gebeuren aan dit soort woningen... En dan nog eens Ter Apel.

Ja,maar ik ook
;)

Ter Apel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 11:43
Eric H schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:23:
[...]

Nou kunnen sommige makelaarsfoto's aardig vertekenen, maar die van Streetview spant toch wel de kroon.
Daar lijkt de oprit naar de garage bijna 20 meter lang/diep 8)7
Dat ligt aan Streetview. Die heeft altijd van die rare hoeken, soort van uitgerekt. Is gewoon even lang.

Op zich wel een mooie upgrade alleen rotlocatie naast die flat en je hebt nul komma nul tuin.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Joe28965
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 08-09 17:03
Rincon schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:05:
Vrijstaande woning voor € 85.000 op 680 m2 grond, ja dat kan dus nog, wel even wat klussen , inclusief goede sloten op de deur denk ik, en je moet er willen wonen

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

"Moeten we ook nog een plattegrond maken?"

"Nee joh, ik heb die nog wel van laatste keer dat het huis verkocht is"

"Moeten we hem niet ff inscannen ofzo?"

"Voor 80k? dat is teveel werk"

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/934/571_2160.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Op zich zijn dat leuke huisjes voor als je niet veel om comfort geeft en niet (meer) in de randstad wilt/hoeft te wonen. En als je zelf kunt en wilt klussen. Maar dan zou ik wel voor een andere locatie kiezen en niet op een steenworp afstand van de Avebe fabrieken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

SideSwipe schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 15:20:

Ter ApelKANAAL. Dan kun je misschien nog beter in Ter Apel wonen.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Joe28965 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:21:
[...]

"Voor 80k? dat is teveel werk"
Hangt van de courtage af natuurlijk, maar zeg 2% van 80k is maar 1600, en er moet wel wat blijven plakken aan de strijkstok. :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:18
fenrir schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:41:
[...]

Bij dit soort woningen vind ik dat er een verplichting moet zijn dat het onderhoud aan de voorgevel gezamenlijk voor de hele rij/straat geregeld wordt (via een VVE oid).
Dit is toch geen gezicht (al kan het veel erger).
[Afbeelding]
Helemaal mee eens.

Sterker nog. Uit onderzoek (eind vorig eeuw welliswaar) van TU Delft / Bouwkunde / Stedebouw blijkt dat dit zelfs waarde vermeerderend werkt.
Op een woning van destijds +/- 130k scheelt dat 10k als je alles verschillend doet, of alles hetzelfde.

Idem ook kozijn strak hetzelfde, of de een kunstof en de ander hout scheelt veel in waarde.

[ Voor 0% gewijzigd door Loft op 29-03-2024 21:47 . Reden: typo ]

If I agreed with you, we'd both be wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Sharky schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 16:53:
[...]

Ter ApelKANAAL. Dan kun je misschien nog beter in Ter Apel wonen.
Misschien is Ter Apelkanaal toch beter dan Ter Apel. Ter Apelkanaal ligt centraler dan Ter Apel. Ter Apel ligt tussen Ter Apelkanaal en Barnflair. Ter Apelkanaal ligt tussen Ter Apel en Musselkanaal. Beide plaatsen hebben meer te bieden dan Barnflair.

Is het al weekend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:01
Kalentum schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 17:45:
[...]

Misschien is Ter Apelkanaal toch beter dan Ter Apel. Ter Apelkanaal ligt centraler dan Ter Apel. Ter Apel ligt tussen Ter Apelkanaal en Barnflair. Ter Apelkanaal ligt tussen Ter Apel en Musselkanaal. Beide plaatsen hebben meer te bieden dan Barnflair.

Is het al weekend?
Barnflair klinkt leuk maar waarom neem je dit als referentie? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
El Capitan schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:28:
[...]

Vroeger een vriendinnetje gehad die ook in zon doet woning woonde. In de zomer is het er door het platte dak echt heel erg heet binnen.
Gelukkig liggen er nu 10 zonnepanelen op het dak die een deel van zonnestralen opvangen O-)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Zei er iemand zonnepanelen?

https://www.funda.nl/koop/almere/huis-42207769-vijverbos-20

98 stuks (8>

Ook niet onbelangrijk, er zitten geen kogels in de ruiten :+

[ Voor 13% gewijzigd door Dj-sannieboy op 28-03-2024 22:56 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• joosie
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:53
Dj-sannieboy schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 22:56:
offtopic:
De ruiten van mijn huis zijn ook kogelvrij. Misschien bedoelen ze kogelwerend?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

98 stuks (8>

En dan weer zo’n leuke makelaarstekst:
Als u een huis zoekt met ruimte voor een groot gezin of om samen te wonen met ouders, groot ouders kinderen met gezin of anderszins, is het zeer de moeite waard deze ruime en luxe villa te bezichtigen.
Yeah right, want dat is echt de doelgroep voor dit object..

Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:02

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Het COA zou zo'n pandje in 6 dagen terug kunnen verdienen met de boetes die ze moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands

98 stuks (8>

Gebouwd in 2009, toen waren de panelen iets van 200/210Wp per stuk dus dan staat dat gelijk aan iets van 40 panelen nu.
Dan zou je gasloos kunnen zijn maar deze mensen hebben een gasgestookte cv ketel..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06:48

98 stuks (8>

En ook gezellig “panic room met stalen, kogelvrije deur”. Geld maakt gelukkig en kennelijk ook nogal achterdochtig op zijn minst. Heerlijk om zo te moeten leven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Als ik geld had zou ik het ook overwegen. Niet omdat ik denk dat ik het (snel) nodig zou hebben. Maar gewoon omdat het veiliger is. Ik heb nu ook redelijk wat veiligheidsdingen in huis. Zoals mijn oma zei "beter mee verlegen dan om verlegen."

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 12:07

YellowCube

Wait...what?

ArthurMorgan schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:04:
Als ik geld had zou ik het ook overwegen. Niet omdat ik denk dat ik het (snel) nodig zou hebben. Maar gewoon omdat het veiliger is. Ik heb nu ook redelijk wat veiligheidsdingen in huis. Zoals mijn oma zei "beter mee verlegen dan om verlegen."
Is de wereld echt zo onveilig dan?

Er staat hier een eind verderop een huis met niet minder dan 18 (zichtbare) camera's. Vier stuks op elke hoek van de tuin en dan nog twee bij de voordeur. En dat is dus wat je kan zien.
Het enige gevoel wat ik er van krijg is "'Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten"

Maargoed. Ik begrijp ook dat verschillende mensen daar verschillend in staan. Wellicht is het ook het gevolg van nare ervaringen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-09 18:33
Hoe meer ik de tekst lees, hoe meer vragen ik heb, naast dat "kogelvrije glas":
- Toiletten vv elektrische waterverwarming, 20 graden warmer dan kraanwater;
Wat bedoelen ze hier? Vloerverwarming op toilet 20 graden warmer dan het koude kraanwater?
- Elke kamer in het gasten gedeelte voorzien van IT aansluiting;
Dus niet-gastenkamers, zoals werkkamers, slaapkamers e.d. hebben geen IT-aansluiting?
- 98 zonnepanelen (27 Kwh piek);
Hoeveel kWp is dat?
- Rondom fraai hek met groen blijvende Haag;
Den Haag is een eind weg hoor
internet (1 gigabite)
Hap!
- Goede airco, luchtbehandeling, verwarming;
gas cv ketel(2022)
elektrische cv.(2021)
- Warmtepomp voor verwarming zwembad water;
- Hele begane grond voorzien van vloerverwarming; (dus boven niet?)
Dus wel L/L, L/W voor zwembad en de rest op gas, ook nog nieuwe ketel in 2022 én een electrische CV ketel in 2021? Beetje rommelige duurzaamheidskeuzes. Heb je 98 zonnepanelen, sta je nog gas af te fakkelen. Met 98 zonnepanelen zou je een accu in zo'n pand de winter misschien ook nog goed doorkomen.

Ik zou ook verwachten dat de makelaar taalkundig wat sterker is als je een pand van bijna 4 miljoen in de etalage zet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
YellowCube schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:29:
[...]

Er staat hier een eind verderop een huis met niet minder dan 18 (zichtbare) camera's. Vier stuks op elke hoek van de tuin en dan nog twee bij de voordeur. En dat is dus wat je kan zien.
Het enige gevoel wat ik er van krijg is "'Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten"

Maargoed. Ik begrijp ook dat verschillende mensen daar verschillend in staan. Wellicht is het ook het gevolg van nare ervaringen.
Eens, ik snap die hele camera/beveiligings toestand ook niet zo. Als ze wat willen krijgen ze het. Leuk je hebt het gefilmd maar ze hadden een zak op hun hoofd weet je nog niks.
Ook als er thuis eens iets gebeurd is dan helpt het niet als er daarna een camera hangt, ja voor je gevoel misschien maar degene die wat wil die zorgt wel dat ie het krijgt.

Is het wellicht een verzekerings eis dat als je hele kostbare dingen in huis hebt er een camera bij je huis moet?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 09:16

vanDaal

-ismeereentje

Op zich op het eerste oog best een mooi en interessant pand, maar wel met een grappig detail

https://www.funda.nl/koop...424026-weerdsingel-oz-48/

Het valt meteen op dat ze slechts één kamer hebben ingericht, moet haast wel speciaal voor de verkoop zijn.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/188/109/643_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/188/109/637_2160.jpg

Je hebt in ieder geval mooi uitzicht op de gracht en stad en een makelaarspand. Oh, wacht, dat is de verkopend makelaar (Punt). Kun je altijd even aankloppen als de aankoop je niet bevalt.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/188/109/686_2160.jpg

En toen bedacht ik me opeens dat ik dit pand herken. Het is namelijk het oude kantoor van Punt. Kortom, welkom bij makelaar-is-eigenaar-én-makelaar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
No Hands schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 07:28:
[...]

Gebouwd in 2009, toen waren de panelen iets van 200/210Wp per stuk dus dan staat dat gelijk aan iets van 40 panelen nu.
Dan zou je gasloos kunnen zijn maar deze mensen hebben een gasgestookte cv ketel..
Per paneel een opbrengst van 275 Wh per jaar, zoals je zelf kunt berekenen. Volgens mij zou je ook prima gasloos kunnen zijn bij deze woning. En bij een pand van deze prijscategorie had dan de investering in een bodemwaterpomp prima gekund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
YellowCube schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:29:
[...]

Ik heb dan ook meteen het idee dat het vermogen dan misschien ook niet op de meest legale manier verworven is. Hoeft natuurlijk niet zo te zijn, maar die associatie heb ik wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Nu online
Kan natuurlijk ook gewoon iemand zijn die vanuit huis in bijvoorbeeld dure horloges handelt, dan kan het ook wel een prettig zijn om te zien wat er rond je huis rondloopt.

Verder ben ik het wel met sommigen eens dat het natuurlijk ook een vorm van schijnveiligheid is. Als 'ze' echt willen komen ze toch wel binnen of bij je.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Camera's hebben tegenwoordig bewegingssensors. Dus ja ze komen misschien wel binnen. Maar dan heb jij al een melding gehad. En ja dan kun je ook de panicroom in.

Een duur huis is gewoon wat aantrekkelijker om te beroven dan het huis waar ik nu woon ;)

Verder wel grappig om die verschillen tussen mensen te zien, sommigen denken aan angstige mensen, andere aan criminelen, anderen als ik zelf als een gewone voorzorgsmaatregel die dan binnen financieel handbereik ligt.
Ik heb nu ook diverse maatregelen genomen voor als stroom of water langdurig uitvalt, ik heb voedsel (en WC papier :D :D ) op voorraad als er weer een quarantaine of iets dergelijks komt. Ik leef in Nederland, dus denk niet dat het vaak voorkomt, maar zoals gezegd. Liever iets te veel voorbereid dan te weinig.
Ik zou best een panic room en/of schuilkelder willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 08:02
Zwartoog schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:37:
Hoe meer ik de tekst lees, hoe meer vragen ik heb, naast dat "kogelvrije glas":

[...]

Wat bedoelen ze hier? Vloerverwarming op toilet 20 graden warmer dan het koude kraanwater?

[...]

Dus niet-gastenkamers, zoals werkkamers, slaapkamers e.d. hebben geen IT-aansluiting?

[...]

Hoeveel kWhp is dat?

[...]

Den Haag is een eind weg hoor

[...]

Hap!

[...]

Dus wel L/L, L/W voor zwembad en de rest op gas, ook nog nieuwe ketel in 2022 én een electrische CV ketel in 2021? Beetje rommelige duurzaamheidskeuzes. Heb je 98 zonnepanelen, sta je nog gas af te fakkelen. Met 98 zonnepanelen zou je een accu in zo'n pand de winter misschien ook nog goed doorkomen.

Ik zou ook verwachten dat de makelaar taalkundig wat sterker is als je een pand van bijna 4 miljoen in de etalage zet.
Ik denk dat ze het toilet doorspoelen met water van 25 graden, want waarom niet.
Die zonnepanelen hebben ze echt niet omdat ze zo groen zijn hoor.

En verders, het een sluit het anders niet uit hè

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

98 stuks (8>

Hmm kogelvrij glas en heel veel zonnepanelen is wel opvallend.... :P

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:04

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Van wel 27 Kwh piek! Dat zegt mij dan alleen echt helemaal niks. Zouden ze 27kW bedoelen? Of 27kWp?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Sport_Life schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:12:
[...]

Hmm kogelvrij glas en heel veel zonnepanelen is wel opvallend.... :P
Ik hoop dat alle ramen kogelvrij zijn…

KogelWEREND glas is verplicht vanuit sommige hoge internationale functies of diplomatiek werk.

Beetje treurig hier dat iedereen veel zo vooringenomen is over iemands persoonsbeveiliging.

Goede vriend van mij zit in de private security in de highend sector en zijn eerste taak is altijd glazen bij huizen en auto’s vervangen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
No Hands schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 13:27:
[...]

Zeker, zo overweeg ik vaak ook keuzes.

Maar dat is dus een goede reden om een vergunningplicht in te voeren, waarbij de welstandscommissie hun fiat moet geven.

De hele reden dat in Nederland huizen er "mooi" ,of laten we zeggen verzorgd, uit zien is omdat er streng gekeken wordt naar verbouwingen.

Je mag niet zomaar een totaal andere uitstraling aan je huis geven dan dat van de overige huizen in de wijk.
(Al is dat aan de achterzijde wel een beetje losgelaten)

Dat we vergunningen moeten aanvragen, en dat er regels zijn voor bijvoorbeeld dakkapellen maakt dat alles er wel verzorgd en uniform uit ziet.
Je buurman kan niet zomaar besluiten om een middeleeuws torenkamertje op het dak van zijn huis te zetten.

En je kan bij een verbouwing tegenwoordig ook niet meer kiezen om enkel glas toe te passen, of geen dak/gevel isolatie. Je moet voldoen aan de geldende isolatie waarden.

Ik denk dat zonnepanelen best toegevoegd mogen worden.
Het is toch een beeldbepalend iets, wat best gereguleerd kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
FRANQ schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:23:
[...]

Maar dat is dus een goede reden om een vergunningplicht in te voeren, waarbij de welstandscommissie hun fiat moet geven.

De hele reden dat in Nederland huizen er "mooi" ,of laten we zeggen verzorgd, uit zien is omdat er streng gekeken wordt naar verbouwingen.

Je mag niet zomaar een totaal andere uitstraling aan je huis geven dan dat van de overige huizen in de wijk.

Dat we vergunningen moeten aanvragen, en dat er regels zijn voor bijvoorbeeld dakkapellen maakt dat alles er wel verzorgd en uniform uit ziet.
Je buurman kan niet zomaar besluiten om een middeleeuws torenkamertje op het dak van zijn huis te zetten.

En je kan bij een verbouwing tegenwoordig ook niet meer kiezen om enkel glas toe te passen, of geen dak/gevel isolatie. Je moet voldoen aan de geldende isolatie waarden.

ja en nee. praktisch gezien is het erg moeilijk om exact dezelfde kleur en zelfde formaat af te dwingen van de panelen voor alle huizen in een straat.
Het mozaïek dat bij sommige huizen ontstaat daar kan je wel wat aan doen. Via een korte check bij een welstand bijvoorbeeld. Van die enkele panelen die ergens bij gepropt zijn of waar er opeens panelen 90 worden gedraaid want "zo passen er nog wat bij".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:44

Sport_Life

Solvitur ambulando

[...]

Buiten dat om wil je zelf toch ook niet tegen zo'n dak aankijken lijkt mij.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Niet online
Sport_Life schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:42:
[...]

Buiten dat om wil je zelf toch ook niet tegen zo'n dak aankijken lijkt mij.
Ik zou daar totaal geen probleem mee hebben. Ik vind dat huis ernaast lelijker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rubbergrover1 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:47:
[...]

Per paneel een opbrengst van 275 Wh per jaar, zoals je zelf kunt berekenen. Volgens mij zou je ook prima gasloos kunnen zijn bij deze woning. En bij een pand van deze prijscategorie had dan de investering in een bodemwaterpomp prima gekund.
Deze woning staat in de polder, een bodemwarmtepomp gaat daar niet zomaar. https://groenengezond.almere.nl/initiatieven/aardwarmte

Jorritsma heeft er destijds een illegaal laten boren: https://www.omroepflevola...t-kritisch-over-jorritsma

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YellowCube
  • Laatst online: 12:07

YellowCube

Wait...what?

graceful schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:23:
[...]

KogelWEREND glas is verplicht vanuit sommige hoge internationale functies of diplomatiek werk.

Beetje treurig hier dat iedereen veel zo vooringenomen is over iemands persoonsbeveiliging.

Goede vriend van mij zit in de private security in de highend sector en zijn eerste taak is altijd glazen bij huizen en auto’s vervangen.
offtopic:
Het kan, kennelijk en bedankt voor je bijdrage, zijn dat er iemand woonde met zo'n functie.
Het kan zijn dat het iemand was die geheel legaal in dure goederen handelde.
Het kan een crimineel geweest zijn.
Het kan iemand geweest zijn die, na een nare ervaring, toevallig nogal paranoïde is over de wereld om 'm heen.
Het kan ook zijn dat de architect het gewoon een leuk idee vond.
Allemaal mogelijk en het het heeft derhalve weinig met vooringenomenheid te maken. ;)

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:02:
[...]

Deze woning staat in de polder, een bodemwarmtepomp gaat daar niet zomaar. https://groenengezond.almere.nl/initiatieven/aardwarmte

Jorritsma heeft er destijds een illegaal laten boren: https://www.omroepflevola...t-kritisch-over-jorritsma
offtopic:
Een bodemwarmtepomp is wat anders dan aardwarmte. Bij aardwarmte boor je verticaal de diepte in. Voor een horizontale bodemwarmtepomp hoef je niet (diep) te boren, maar heb je vooral grondoppervlak nodig. Wat bij deze woning voldoende aanwezig is.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Hier ook een leuke.

[Afbeelding]

Leuke, aardig nieuwe 2-1 kap woning zo te zien. Hou oud zou die zijn?

[Afbeelding]

1965? Dat kan toch haast niet?

[Afbeelding]

Dat dak komt ook niet overeen met het bouwjaar. Even streetview bekijken hoor.

[Afbeelding]

In tegenstelling tot het werk van veel flippers vind ik dit een enorme verbetering. Uitstraling is er enorm op vooruit gegaan, isolatie is verbeterd en meer ruimte gecreëerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rubbergrover1 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 10:22:
[...]

offtopic:
Een bodemwarmtepomp is wat anders dan aardwarmte. Bij aardwarmte boor je verticaal de diepte in. Voor een horizontale bodemwarmtepomp hoef je niet (diep) te boren, maar heb je vooral grondoppervlak nodig. Wat bij deze woning voldoende aanwezig is.
offtopic:
Blijkbaar waren er in het verleden meer bewoners in Overgooi die illegaal een bodemwarmtepomp hadden:

https://www.omroepflevola...armtepompen-niet-weghalen

https://www.omroepflevola...ag-warmtepompen-verbieden

Overgooi schijnt een waterwingebied te zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Dj-sannieboy op 29-03-2024 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:56

greatgonzo

schit-te-rend!

graceful schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 09:23:
[...]

als je googled wordt de wijk omschreven als de maffia wijk van Almere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-09 22:38
[...]

Wij hebben helemaal geen welstand in ons dorp. Hier staan toch wel veel mooie huizen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
greatgonzo schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:44:
[...]

als je googled wordt de wijk omschreven als de maffia wijk van Almere..
Naja ik hoef niet zo ver offtopic te gaan. maar heb je linkje in DM, Almere Overgooi? Want enige dat ik kan vinden is "Villapark" "de Villa wijk van Almere", "exclusieve villawijk". Nou was de criminaliteit in 2022 wel wat hoger dan normaal maar om dat meteen maffia praktijken te noemen. 8)7

AFAIK wonen er allemaal BNrs en mensen met diplomatieke functies.

Maar goed, laten we lekker weer huizen afkraken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:47:
[...]

Ik zag daarna dat er idd een soort van totaalvermogen was neergezet door een onkundige makelaar, toen had ik het zelf ook nagerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramtwo
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 08-09 23:04
Ondertussen staat Lil Kleine al ruim een uur geparkeerd voor dit pand. There goes the neighbourhood...
Overigens is het huis dat direct aan de straat ligt ook te koop dus het zou eventueel ook daarover kunnen gaan.
Fiber schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 19:56:
Is het een woonhuis? Is het een winkel? Is het een galerie? Is het een hip kantoor...? Geen idee, maar ik vind hem wel leuk... _/-\o_

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Meer moois: https://www.funda.nl/koop...rozenstraat-34-36/#foto-1

:7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refrag
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:45

98 stuks (8>

Poah... wat roept dit huis een hoop vragen op. Wat mij het meest verbaasd is het aantal m2 die je niet terug lijkt te zien. Als ik zoveel geld en 919m2(!) aan huis mocht bouwen had het er totaal anders uitgezien. Dit ziet er soms zelfs gewoontjes uit. En dat allemaal in Almere...

You take the blue pill – the story ends and you believe whatever you want to. You take the orange pill – you stay in Wonderland, and I show you how deep the rabbit hole goes. Huis uit 1910

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Refrag schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 15:50:
[...]

Poah... wat roept dit huis een hoop vragen op. Wat mij het meest verbaasd is het aantal m2 die je niet terug lijkt te zien. Als ik zoveel geld en 919m2(!) aan huis mocht bouwen had het er totaal anders uitgezien. Dit ziet er soms zelfs gewoontjes uit. En dat allemaal in Almere...
De materiaalkeuze en kleurstelling maken het ook tot een kil en kleurloos huis. Maar dat kun je uiteraard veranderen. Verder is de prijs per m2 ook niet heel hoog, dus dan verwacht ik ook den hoogstaande uitstraling. Wellicht had een ander gekozen voor een iets kleiner huis met een luxere uitstraling.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dronium
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:38
[...]

Een PV-installatie in Tetris-uitvoering is meestal niet fraaiste oplossing. Maar hou dat Alstublieft! weg bij de welstands commissie(s)! Ik weet niet hoe die in jouw gemeente zijn maar hier is de welstandscommissie omgedoopt naar Supervisiecommissie, volgens vele omdat Welstand bij velen meteen een vieze smaak gaf. Helaas zijn de mensen niet vervangen en worden er te veel beslissingen genomen op basis van wat de leden van de welstand Supervisie mooi vinden, in plaats van een en ander te toetsen aan de regels en of plannen.

Even een voorbeeld:
Om mijn tuin zou volgens de plannen een liguster-haag komen van 1m80/2m hoog. Maar daar mocht geen simpele houten poort in. Dat moest een metalen poort zijn met een "open karakter". Heb toen maar eens gebeld en kreeg de voorzitter van die commissie aan de lijn. Op mijn vraag hoe hij een poort met "open karakter" ruimde met een dichte haag van 35 meter had ie geen antwoord.

Ondertussen proeven de meeste buurtbewoners hier bij het noemen van Supervisiecommissie al hetzelfde als bij Welstand.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 13:24

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Zwartoog schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 08:37:
Hij moet in elk geval de spatietoets doen, dit doet pijn aan mijn ogen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In Arnhem een mooie oude doortochtschuur waar je ook kunt wonen.
Als je door de 91(!) buitenfotos heen bent, zie je ook nog 1 afbeelding van de schuur die de helft van de oppervlakte behelst.

https://www.funda.nl/koop...3438622-elderhofseweg-28/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zz19JVmMiECt8n2aMltOh8iNz4g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/phNtQF2KjTg9RlB0ICp2oY1U.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCWa8KwjvV5eCF9pX75CESvjvwY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XM6v1bKcMHrsgYDTRxd4RgLm.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7LnBSOTO1lRc1Gb3I2bJrkPunI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z7CVNJySWUIsgPqo7vTQnpDh.jpg?f=fotoalbum_large

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
DaWizza schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:05:
Als je door de 91(!) buitenfotos heen bent, zie je ook nog 1 afbeelding van de schuur die de helft van de oppervlakte behelst.

Tsja, de plattegronden en de tien interieurfoto's geven wel een goede indicatie van de mogelijkheden en van de verbouwing die nodig zal zijn. Je kunt er vanuit gaan dat de potentiele kopers de boel van binnen flink zullen willen verbouwen. Ik vind de genoemde 1260 m2 woonoppervlak dan wel erg sterk naar boven afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:09
DaWizza schreef op zondag 31 maart 2024 @ 10:05:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Iemand helemaal los gegaan met zijn drone, waarom zo absurd veel luchtfotos. Was met twee ook wel duidelijke geweest.

Als ik zoiets zou kopen zou ik het chill vinden als het ook echt helemaal vrij is, niet dat 5 meter verderop het volgende huis staat.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Ozzie schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Iemand helemaal los gegaan met zijn drone, waarom zo absurd veel luchtfotos. Was met twee ook wel duidelijke geweest.

Als ik zoiets zou kopen zou ik het chill vinden als het ook echt helemaal vrij is, niet dat 5 meter verderop het volgende huis staat.
Hetzelfde hier. Ik dacht dat je die 3 panden allemaal kreeg voor dat bedrag en opgegeven m2, dat viel tegen.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Zendure 2400AC 8,64kWh thuisbatterij, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
Ozzie schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:12:
[...]

Voor € 965.000 zou ik inderdaad echt vrij willen wonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:28
Eens, maar in een provinciehoofdstad zo wonen kost natuurlijk ook wat.

Gooi hier een half miljoen tegen aan en je woont op een riant kavel, vrijstaand tussen het groen in Arnhem. Voor anderhalf miljoen totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Rincon schreef op zondag 31 maart 2024 @ 11:49:
[...]

Voor € 965.000 zou ik inderdaad echt vrij willen wonen.
Als je in de stad wilt wonen, dan zal 'echt vrij wonen' sowieso een utopie zijn. Je hebt hier meer dan een halve hectare grond, terwijl je toch in de stad woont, op 20 minuten fietsen van de binnenstad. Veel vrijer wordt het niet, tenzij je veel meer dan een miljoen ervoor over hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op zondag 31 maart 2024 @ 12:09:
[...]

Als je in de stad wilt wonen, dan zal 'echt vrij wonen' sowieso een utopie zijn. Je hebt hier meer dan een halve hectare grond, terwijl je toch in de stad woont, op 20 minuten fietsen van de binnenstad. Veel vrijer wordt het niet, tenzij je veel meer dan een miljoen ervoor over hebt.
Dat is toch het hele punt dat er gemaakt wordt? Dat dit weliswaar enigszins vrij wonen is, maar er toch direct naast je een huis staat. Dus dan is het verschil met de rest van de stad niet heel groot. Er wordt toch helemaal niet gezegd dat er per se binnen de stad gewoond moet worden? Er wordt gezegd dat men voor 1 miljoen wél vrijer dan dit wil wonen, waar ik het volledig mee eens ben. Die keuzes zijn er zat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rincon
MooDyBLueS schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:37:
[...]

Dat is toch het hele punt dat er gemaakt wordt? Dat dit weliswaar enigszins vrij wonen is, maar er toch direct naast je een huis staat. Dus dan is het verschil met de rest van de stad niet heel groot. Er wordt toch helemaal niet gezegd dat er per se binnen de stad gewoond moet worden? Er wordt gezegd dat men voor 1 miljoen wél vrijer dan dit wil wonen, waar ik het volledig mee eens ben. Die keuzes zijn er zat.
Juist, en dat bedoelde ik dus, niets aan toe te voegen.

Acties:
  • +36 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/814/609_360x240.jpg
https://www.funda.nl/koop...171-holterweg-65/#foto-11
We gingen toch voor een crematie en om de kist nu weg te doen vonden we zonde.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Nu online

Sharky

Skamn Dippy!

Altijd als ik langs deze appartementen loop heb ik wat medelijden met de mensen die er wonen. Het is in het centrum, maar daar is alles mee gezegd. Het is een lelijk, oud gebouw op een heel rare plek. De hele dag auto's onder je balkon en een onaantrekkelijk uitzicht. Tel daar de extreem ongezellige inrichting bij op en blijkbaar kun je daar dan 375K voor vragen.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/188/186/482_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...43436007-westerstraat-86/

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Sharky schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:04:
Altijd als ik langs deze appartementen loop heb ik wat medelijden met de mensen die er wonen. Het is in het centrum, maar daar is alles mee gezegd. Het is een lelijk, oud gebouw op een heel rare plek. De hele dag auto's onder je balkon en een onaantrekkelijk uitzicht. Tel daar de extreem ongezellige inrichting bij op en blijkbaar kun je daar dan 375K voor vragen.

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...43436007-westerstraat-86/
Wow, wat mooi opgeknapt, ik vind het prachtig, locatie, eigen parkeerplek, geen gezeik met een tuin, heb geen 375K maar dit zou wel wat voor mij zijn. Helaas krijg ik voor mijn rijtjeshuis 3km verderop maar 180K.

Ik zie uit het raam het restaurant van een oude klasgenoot, kwam daar vaak na school gratis tosti's :9

[ Voor 8% gewijzigd door JDx op 01-04-2024 12:30 ]

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:34

_Eend_

🌻🇺🇦

JDx schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:26:
[...]

Wow, wat mooi opgeknapt, ik vind het prachtig, locatie, eigen parkeerplek, geen gezeik met een tuin, heb geen 375K maar dit zou wel wat voor mij zijn.
Ken je die plek? Ik zou er echt niet willen wonen, al zou ik 375k toe krijgen.

Voor dat geld kun je in Emmen wel iets op een mooiere locatie krijgen. Hier heb je uitzicht op het kruispunt Hondsrugweg-Westenesscherstraat, de ingang van de parkeergarage en de vrachtwagens voor de MediaMarkt die door de straat rijden.

Goed, deze plek is wel verbeterd in de laatste 15 jaar, want voordat de mediamarkt, de andere winkels en de parkeergarage er stonden was het helemaal niets.. Maar dit is niet veel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
MooDyBLueS schreef op zondag 31 maart 2024 @ 13:37:
[...]Dat is toch het hele punt dat er gemaakt wordt? Dat dit weliswaar enigszins vrij wonen is, maar er toch direct naast je een huis staat. Dus dan is het verschil met de rest van de stad niet heel groot. Er wordt toch helemaal niet gezegd dat er per se binnen de stad gewoond moet worden? Er wordt gezegd dat men voor 1 miljoen wél vrijer dan dit wil wonen, waar ik het volledig mee eens ben. Die keuzes zijn er zat.
De makelaar claimt "Landelijk wonen middenin de stad Arnhem! ".
Dat is gewoon liegen, dit is in Elden (Arnhem Zuid, een uitbreidingswijk), ver weg van de historische stadskern, vlak bij de voetbalvelden. Helft van het bebouwde perceel wordt gebruikt voor het voedselbos, met veel verkeer van vrijwilligers over de (mandelige) toegangsweg.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

_Eend_ schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:32:
[...]

Ken je die plek? Ik zou er echt niet willen wonen, al zou ik 375k toe krijgen.

Voor dat geld kun je in Emmen wel iets op een mooiere locatie krijgen. Hier heb je uitzicht op het kruispunt Hondsrugweg-Westenesscherstraat, de ingang van de parkeergarage en de vrachtwagens voor de MediaMarkt die door de straat rijden.

Goed, deze plek is wel verbeterd in de laatste 15 jaar, want voordat de mediamarkt, de andere winkels en de parkeergarage er stonden was het helemaal niets.. Maar dit is niet veel beter.
Ik ken elk hoekje van Emmen denk ik wel haha, ik hou wel van uitzicht op een drukke straat en de auto's mogen ook dat straatje niet meer in toch? Maar ik zou er wel 300K voor willen geven. Zie wel dat de VVE ook nog bijna 250 euro is, dat is wel een beetje overdreven.

Zie zelfs nog een 2e slaakamer aan de achterkant, mooie gameroom.

In Den Haag had ik ook een appartement aan een drukke 2 baans weg en T-splitsing, gezellig.

ik verwacht dat dit binnen 2 weken weg is aan gepensioneerden

[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 01-04-2024 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Bruisende hart is wel wat overdreven, overdag is het al niet druk meer in het centrum en na 18:00 kun je een speld horen vallen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

JDx schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:34:
[...]

Ik ken elk hoekje van Emmen denk ik wel haha, ik hou wel van uitzicht op een drukke straat en de auto's mogen ook dat straatje niet meer in toch? Maar ik zou er wel 300K voor willen geven. Zie wel dat de VVE ook nog bijna 250 euro is, dat is wel een beetje overdreven.

Zie zelfs nog een 2e slaakamer aan de achterkant, mooie gameroom.

In Den Haag had ik ook een appartement aan een drukke 2 baans weg en T-splitsing, gezellig.

ik verwacht dat dit binnen 2 weken weg is aan gepensioneerden
Het is niet meer zo'n doorgaande weg als eerst, toen er verderop in het straatje nog een parkeergarage stond, maar auto's mogen er, voor zover ik kan zien op Streetview, nog steeds rijden. Ik ben er al jaren niet meer geweest, dus hoe het nu is weet ik niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

JDx schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:39:
Bruisende hart is wel wat overdreven, overdag is het al niet druk meer in het centrum en na 18:00 kun je een speld horen vallen :9
Emmen bruist niet, het gist! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

_Eend_ schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:44:
[...]

Het is niet meer zo'n doorgaande weg als eerst, toen er verderop in het straatje nog een parkeergarage stond, maar auto's mogen er, voor zover ik kan zien op Streetview, nog steeds rijden. Ik ben er al jaren niet meer geweest, dus hoe het nu is weet ik niet.
Zou voor hetzelfde geld overigens eerder voor deze gaan dan, oude bekende woonde ook in die flat en dit is de bovenste, ook wel oud gebouw trouwens.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/178/645/971_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/178/645/995_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...2206745-monetpassage-152/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

_Eend_ schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:44:
[...]

Emmen bruist niet, het gist! :+
Raadhuisplein is in de zomer wel gezellig geworden.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/pM4oyII.png

[ Voor 11% gewijzigd door JDx op 01-04-2024 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

JDx schreef op maandag 1 april 2024 @ 12:46:
[...]

Zou voor hetzelfde geld overigens eerder voor deze gaan dan, oude bekende woonde ook in die flat en dit is de bovenste, ook wel oud gebouw trouwens.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...2206745-monetpassage-152/
Voor 25k minder een mooier uitzicht. Als ik het geld had en in emmen wilde wonen dan wist ik het wel :)

Het Raadhuisplein is wel enorm opgeknapt :o

[ Voor 4% gewijzigd door _Eend_ op 01-04-2024 13:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

_Eend_ schreef op maandag 1 april 2024 @ 13:37:
[...]

Voor 25k minder een mooier uitzicht. Als ik het geld had en in emmen wilde wonen dan wist ik het wel :)

Het Raadhuisplein is wel enorm opgeknapt :o
Ja super mooi, koivijver, speeltuin, water element voor kinderen, ingang dierentuin natuurlijk, theater. Mijn neef woont bovenin de Hondsrugflat, dat is denk ik het mooiste plekje, maar dat kost ook wat, staat helaas niets van op Funda.

Toch wel, 650K verkocht en is niet eens de bovenste

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/165/356/535_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/165/356/504_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/165/356/484_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/165/356/531_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/165/356/485_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...310-weerdingerstraat-351/

[ Voor 34% gewijzigd door JDx op 01-04-2024 14:23 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Ben je kleurenblind? Wil je liever niet dat mensen je associëren met een specifieke kleur aura? Wil je marteltechnieken inzetten voor je gasten? Heb je per ongeluk iemand vermoord en moest je snel iets schilderen? Zoek niet langer!

https://www.funda.nl/koop...ent-89892455-houttil-1-d/

Low profile buiten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/stJkBJGlFJH-7oemDf0mFLZDfOw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pRZlHCEd9Rtkjuwt2qis51Ki.jpg?f=fotoalbum_large

Een verblindende stijl van binnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HMVoXnd24Ecu4_eAmwBjuxXTEaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9MARR4guMRVcBqfulDz7q6hQ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dKxCGWt78vJXRITdsTIf8bY7_Kg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4pJxjDrHIMsPWhweL6acQYk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +24 Henk 'm!

• badgamernl
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21-03 15:34

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• peterpv
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 21:38
Van buiten: duidelijk een Villa uit de jaren 60:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/188/129/859_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/188/129/886_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/188/129/961_2160.jpg

Maar van binnen zie je daar niks van:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/188/129/879_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/188/129/894_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/188/129/922_2160.jpg

In het noordelijkste stukje van Limburg: Mook
Funda link: Bovensteweg 30 Mook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:51
peterpv schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 11:31:
[Afbeelding]
Behalve dan het hoogte verschil in de kamer...
Maar ik vind het er zeker niet verkeerd uit zien, zou er zo in kunnen wonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-08 14:32
yes please :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robotomizer
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 24-08 14:32
Heerlijk, eindelijk een interieur dat bij mijn lichtblauw konijnenpak past 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

robotomizer schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 13:54:
[...]

Heerlijk, eindelijk een interieur dat bij mijn lichtblauw konijnenpak past 8)
Gadver die douche en wat is dat touwtje naar boven

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/188/228/702_2160.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 11:51
JDx schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:10: en wat is dat touwtje naar boven

[Afbeelding]
Touwtje om de deur open te trekken als er iemand voor de deur staat en je niet naar beneden wilt lopen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 09-09 06:50
hfolkers schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 14:22:
[...]

Touwtje om de deur open te trekken als er iemand voor de deur staat en je niet naar beneden wilt kunt lopen
Denk dat het huis van iemand is/was die niet zo mobiel (meer) is. Zie ook de stoel in het bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnionNebula
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 08:57
DaWizza schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:59:
Ben je kleurenblind? Wil je liever niet dat mensen je associëren met een specifieke kleur aura? Wil je marteltechnieken inzetten voor je gasten? Heb je per ongeluk iemand vermoord en moest je snel iets schilderen? Zoek niet langer!

https://www.funda.nl/koop...ent-89892455-houttil-1-d/

Low profile buiten:
[Afbeelding]

Een verblindende stijl van binnen:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Alles is echt verblindend wit. Je zou permanent een zonnebril binnen moeten dragen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastiaan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-08 22:48

Sebastiaan

....

marcojs schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 12:04:
[...]

Fijn ook, zo'n douche-/zitbadcombo!
Ook fijn dat er in het huis geen wasbak zit, alleen de spoelbak in de keuken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In het noordelijkste stukje van Limburg: Mook
Funda link: Bovensteweg 30 Mook
Ik hou wel van een mooie bungalow.

Nadeel van dit model is dan weer dat je opgescheept wordt met allerlei onhandige trapjes en je moet uitkijken dat oma niet haar heup breekt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

nokiaan958GB schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 22:32:
[...]

Ik hou wel van een mooie bungalow.

Nadeel van dit model is dan weer dat je opgescheept wordt met allerlei onhandige trapjes en je moet uitkijken dat oma niet haar heup breekt :F
Waarschijnlijk waarom ze het verkopen, de bewoners zijn inmiddels 80 :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Friezin
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
https://www.funda.nl/koop...is-43429242-tjaerdawei-20

Uit 1790.
358m2, volledig vloerverwarming, energielabel B en onder het miljoen.

Het heeft wel wat

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/912/209_720x480.jpg

Koelkast?
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/912/206_720x480.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Friezin op 03-04-2024 10:30 ]

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuimbeton, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt, Nefit ecomline HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, voedselbos, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 11:58
Friezin schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:25:

Uit 1790.
Je ziet alleen wel (voor Nederland) overal ver vandaan :). Zeker met mijn werk wat in de randstad is niet te doen. In dat opzicht best wel weer veel geld tov huizen in die regio.

[ Voor 7% gewijzigd door jongetje op 03-04-2024 10:53 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Friezin
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
jongetje schreef op woensdag 3 april 2024 @ 10:53:
[...]

Je ziet alleen wel (voor Nederland) overal ver vandaan :). Zeker met mijn werk wat in de randstad is niet te doen. In dat opzicht best wel weer veel geld tov huizen in die regio.
Hoezo "overal ver vandaan"?
Grappig dat randstedelingen dat perspectief hebben: een uur in de file is natuurlijk anders dan 1 uur doorrijden?

(En vreemd genoeg, zodra men deze kant op komt, hoor ik alleen maar "goh, sneller dan ik dacht": je rijdt namelijk van de files af ipv "erin".

ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuimbeton, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt, Nefit ecomline HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, voedselbos, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 11:58
@Friezin Het hangt er natuurlijk ook vanaf waar je werk zich bevind.
Mijn opdrachten zijn voornamelijk in de randstad en er komt er weinig passends in Friesland voorbij. Komt ook omdat daar minder grote bedrijven zitten (en mijn consultancy werkzaamheden zitten zo goed als niet bij kleine bedrijven).

Maar als ik ooit met pensioen mag zou ik het best willen overwegen om meer naar het oosten te emigreren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:02

Uit 1790.

Het heeft wel wat

Koelkast?
[Afbeelding]
Haha die koelkast heb je 2 man nodig om hem open te krijgen.
En wat zit daar in dan 1 pak melk en 1 pak boter 1 pakje kaas?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Joostje123 schreef op woensdag 3 april 2024 @ 11:05:
[...]

Haha die koelkast heb je 2 man nodig om hem open te krijgen.
En wat zit daar in dan 1 pak melk en 1 pak boter 1 pakje kaas?
Dat is een koelmuur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Uit 1790.

Het heeft wel wat

[Afbeelding]

Koelkast?
[Afbeelding]
"Onder het miljoen"

Tja, zodra je boven die denkbeeldige streep van Leeuwarden/Groningen komt wordt alles ineens veel goedkoper. Heel veel goedkoper.

Heb ook weleens een woning voorbij zien komen omdat onze zoekopdracht ook Friesland omvatte, maar dan meer het zuidoostelijke deel ervan, waarbij ik iets zag wat én groter qua huis én groter qua tuin én mooier én nieuwer én veel goedkoper was dan wat we op het oog hadden. Tot ik zag dat het niet rond Wolvega/Heerenveen/Joure/Sneek lag maar ergens bij Kollum.

Kan er zo legio voorbeelden van opratelen, zal het bij 2 houden. :P

306 m2 woning, 646 m2 kavel, A+ voor 495k:
https://www.funda.nl/koop...22513-reitsmastrjitte-38/

130 m2 woning, 550 m2 kavel, A+++ voor 400k:
https://www.funda.nl/koop...huis-43489300-framboas-6/

In Sneek koop je daar nog geen 2-kapper voor.

Kortom: het aloude: locatie, locatie, locatie. Verder wel een mooie woning hoor, best veel in stijl gehouden. Maar zet deze rond Sneek bijv. en ondanks dat je dan nog steeds hartje Friesland zit (en dus geen randstad wil ik ermee zeggen) zal hij dan gegarandeerd richting de 1,3 miljoen gaan of misschien wel meer.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• kamstra
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

kamstra

ipso iure

33m2 in het prachtige Beilen.
Stap binnen in deze prachtige woning, waar eenvoud de sleutel is tot rust en comfort.
Ontworpenmet alleen het nodige in gedachten, biedt dit huis een oase van sereniteit en kalmte.
Geniet van de pure schoonheid en functionaliteit van dit unieke ontwerp, zonder overbodige franje.
https://www.funda.nl/koop...439072-lievingerveld-213/

wat een pareltje!
:D

Huh..?? Neuh...bedankt | Qui habet aures audiendi audiat

Pagina: 1 ... 30 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.