Ik snap de combinatie middel of nowhere en Zuid-Limburg nooit zo goed. Middle of everything past eigenlijk beter.
Randstad is ver weg, en dat vind ik prima want ik heb daar niks te zoeken. Grote steden in het Ruhrgebied zijn dichtbij voor een dagje uit, shoppen of concerten, Parijs is ook maar 4 uur verderop, Londen met de trein net zo snel vanuit Luik als vanuit Amsterdam. Banen in elke sector te over als je Engels spreekt met een beetje Duits voor op kantoor als dat nodig is. Financials in Luxemburg op iets meer dan 2 uur rijden. Maar als Zuid-Limburger wil ik niet naar die plaatsen, ik heb alles dichtbij wat ik nodig heb. Klein dorp met alle voorzieningen, kids lopen naar school, ik fiets naar mijn IT-job bij het vliegveld in Maastricht. Benzine is goedkoop op 10 minuutjes met de auto, zelfde met boodschappen over de grens. Heuvels en natuur in de achtertuin (op thuiswerkdagen zie ik meer verschillende vogeltjes dan mensen, heerlijk), grotere natuurgebieden als Eifel en Ardennen op minder dan een uur rijden. Met een wielrenrondje van een 100km neem ik Belgie ook graag mee.
Anyway, beetje onsamenhangend, maar ik vind het jammer dan Zuid-Limburg zo bestempeld wordt. Hoewel, hou het maar zo, dan blijft het hier zo.