Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 105 Laatste
Acties:
  • 1.788.159 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:59
vormulier schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:02:
[...]

450 is allicht wel wat hoog dan.. maar goed met de huidige markt
Voor de staat van het huis misschien wel, maar als je ziet hoeveel grond eromheen zit.
Als het huis in goede staat zou zijn, dan zou dit huis hier minimaal € 600.000,- kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 20:12
JelleDJs schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:55:
Een paar kilometer van ons staat deze te koop.

https://www.funda.nl/koop...is-43428087-moskoureed-6/

Prachtig plekje. Voor niet eens al te duur.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Van binnen vind ik hem ook nog best behapbaar, op een paar (bad)kamers na.

Alleen beetje jammer van het energielabel, én...

[...]

In andere woorden, er mag nog een flinke hoeveelheid geld ingestopt worden.
Die 'as is where is' clausule is standaard tekst. Ik zou eerder op de fotos afgaan en die laten wel wat werk zien inderdaad. Leuke plek, maar vooral veel oude gebouwtjes en op 200 meter van de N381. Ik woon iets verder naar het oosten en die weg hoor je op 1.5km ook nog als de wind ongunstig staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
JelleDJs schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:05:
[...]

Voor de staat van het huis misschien wel, maar als je ziet hoeveel grond eromheen zit.
Als het huis in goede staat zou zijn, dan zou dit huis hier minimaal € 600.000,- kosten.
Het blijft 82 m², ook in goede staat zullen de meeste mensen met dit budget wel iets meer verwachten. In feite zelfs maar rond de 55 m² als je alleen het hoofdgebouw (met slechts 1 slaapkamer) telt. Je moet wel heel erg buitenmens zijn wil je hier prettig wonen zonder het hele dak op te hogen of andere kostbare verbouwingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 09:58
vormulier schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:02:
[...]

Dat is te zien ja, een heel nieuw dak zou geen overbodige luxe zijn zo te zien.. Flinke vocht plekken en bruine strepen en dan ook nog verf dat van je plafond afbladerd als je niest...

450 is allicht wel wat hoog dan.. maar goed met de huidige markt
Dat klinkt als 450k voor een bouwkavel van een ha. Met daarop nog bijgebouwen waar je kunt bivakkeren tijdens de (ver-)bouw van de nieuwe woning.

In iets betere staat, maar nog wel de zelfde categorie, een paar km verderop:
https://www.funda.nl/koop...huis-43400263-butewei-63/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eyp2x991Mi059lxUcc0FIMUHyCA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Y8n4zf6AXat0wdzYJuBIcJN.jpg?f=fotoalbum_large

525k en maar een halve hectare. Maar wel twee keer zo veel woonoppervlak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikaX
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 14-07 11:19
Friezin schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:15:
[...]
En ook in pvc is een mooie visgraat te koop
Een foto van 2,5 vierkante meter en ik zie een plankje al 7x terugkomen en een ander plankje ook al 5x. En dat zijn de opvallende planken. Ook de andere planken zie je vaker. En dat is nu precies het jammere van een PVC vloer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Friezin
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
MikaX schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:08:
[...]

Een foto van 2,5 vierkante meter en ik zie een plankje al 7x terugkomen en een ander plankje ook al 5x. En dat zijn de opvallende planken. Ook de andere planken zie je vaker. En dat is nu precies het jammere van een PVC vloer.
Afhankelijk van leverancier denk ik.
Ik heb deze ⤵️. Zitten 60 stroken van 22x7cm in een pak, zonder herhaling.
Leggers hebben driftig zitten zoeken om identieken binnen 1 pak 🙃. 1 per m2 vinnik prima, zolang geen prominent printje. Pvc is voor vvw ideaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/setmjj0CPiU6r_l0c8SUQxIEmWE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8S9xQNy0S0p0xNTo0r5heztj.jpg?f=fotoalbum_large

ZO-Fryslân, vrijstaande woning (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuimbeton, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C, 65× HR+(+), 1xQuatt, Nefit ecomline HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, voedselbos, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:59
leto001 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:26:
[...]

Die 'as is where is' clausule is standaard tekst. Ik zou eerder op de fotos afgaan en die laten wel wat werk zien inderdaad. Leuke plek, maar vooral veel oude gebouwtjes en op 200 meter van de N381. Ik woon iets verder naar het oosten en die weg hoor je op 1.5km ook nog als de wind ongunstig staat.
Wij waren laatst bij het laatste huis aan die weg en sowieso hoor je die weg natuurlijk. Alleen ik denk echt wel dat je die na een tijdje niet meer hoort. Daar wen je wel aan.
HallonRubus schreef op maandag 25 maart 2024 @ 13:30:
[...]

Het blijft 82 m², ook in goede staat zullen de meeste mensen met dit budget wel iets meer verwachten. In feite zelfs maar rond de 55 m² als je alleen het hoofdgebouw (met slechts 1 slaapkamer) telt. Je moet wel heel erg buitenmens zijn wil je hier prettig wonen zonder het hele dak op te hogen of andere kostbare verbouwingen.
Naar die m² had ik nog niet eens gekeken. Wat wij al wel opviel was die ene slaapkamer. Geen enkele ruimte voor eventuele gezinsuitbreiding. Die wil je niet in een andere gebouw laten slapen.

Gelukkig zijn mijn vriendin en ik gigantische buitenmensen, dus wat betreft hele dak omhoog lijkt me nog niet nodig. Maar een verbouwing voor een (paar) extra slaapkamer(s) is wel echt nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaX
Friezin schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:39:
[...]
Leggers hebben driftig zitten zoeken om identieken binnen 1 pak 🙃. 1 per m2 vinnik prima, zolang geen prominent printje. Pvc is voor vvw ideaal.

[Afbeelding]
Ik heb je afbeelding even opgeslagen, misschien heb ik er nog wat aan ;)
Ik snap heel goed dat PVC ideaal is voor vloerverwarming. Wij gaan binnenkort verbouwen, maar knappen de huidige eiken vloer maar even op en kiezen toch maar niet voor vloerverwarming. Al het PVC dat we gezien hebben (ja, diverse winkels bezocht) haalde het niet bij de uitstraling van echt eiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joarie
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 08:21
MikaX schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:55:
[...]

Ik snap heel goed dat PVC ideaal is voor vloerverwarming. Wij gaan binnenkort verbouwen, maar knappen de huidige eiken vloer maar even op en kiezen toch maar niet voor vloerverwarming. Al het PVC dat we gezien hebben (ja, diverse winkels bezocht) haalde het niet bij de uitstraling van echt eiken.
Hout op vloerverwarming kan wel. We hebben het laten aanleggen na onze renovatie. Inderdaad de isolerende waarde van hout is iets hoger dan die van tegels en PVC, maar lang niet zo hoog als dat van piepschuim :+
Wat wel belangrijk is, is dat de planken zo bewerkt zijn dat ze minimale krimp- en rek-eigenschappen hebben.
We zijn uiteindelijk voor eshouten planken gegaan want we vonden de 50-shades-of-oak niet onze smaak (en je komt er ook meteen achter dat PVC ook alleen eik mimiekt).

The chances of being killed by a cow are low but never 0%. 1x Venus-E 5.12 kW, FW151. 3-fasen. HW P1.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MikaX schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:55:
[...]

De grap is dat goed PVC bijna niet van hout te onderscheiden is. Hier meermaals gasten over de vloer gehad die vragen wat voor hout het is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Friezin
  • Niet online
pagani schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:06:
[...]

De grap is dat goed PVC bijna niet van hout te onderscheiden is. Hier meermaals gasten over de vloer gehad die vragen wat voor hout het is.
Hier denken ze dat vloer (bloks gelegd met bies rondom, drempelloos gelegd door kamer, keuken en hal) origineel is 🙃, want "past in een monument".... Eh nee: het ligt er 1,5 jaar.

ZO-Fryslân, vrijstaande woning (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuimbeton, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C, 65× HR+(+), 1xQuatt, Nefit ecomline HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, voedselbos, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikaX
Joarie schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:04:
[...]Hout op vloerverwarming kan wel. We hebben het laten aanleggen na onze renovatie. Inderdaad de isolerende waarde van hout is iets hoger dan die van tegels en PVC, maar lang niet zo hoog als dat van piepschuim :+
Wat wel belangrijk is, is dat de planken zo bewerkt zijn dat ze minimale krimp- en rek-eigenschappen hebben.
We zijn uiteindelijk voor eshouten planken gegaan want we vonden de 50-shades-of-oak niet onze smaak (en je komt er ook meteen achter dat PVC ook alleen eik mimiekt).
De huidige vloer ligt er al een tijd in en zou er helemaal uit moeten voor vloerverwarming. Aangezien we pvc toch wat teleurstellend vonden gaan we de oude vloer maar opknappen. Dan nog maar even geen vloerverwarming. De vloerenindustrie doet ook aan productontwikkeling.

Ik vind het bij anderen ook wel mooi staan hoor. Heel strak over het algemeen. Onze vloer is wat meer 'doorleefd'. Een kras door zand onder een stoelpoot, de schaar die op de grond valt, ik kan er niet meer mee zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
MikaX schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:15:
[...]

De huidige vloer ligt er al een tijd in en zou er helemaal uit moeten voor vloerverwarming. Aangezien we pvc toch wat teleurstellend vonden gaan we de oude vloer maar opknappen.
Dat hangt sterk van de kwaliteit af. Wij hebben bij onze zoektocht naar een vloer ook best veel verschillende vloeren vergeleken (zowel PVC als keramiek). Daarbij waren sommige vloeren echt heel lelijk nep, met inderdaad ook veel herhaling. Terwijl we bij andere vloeren eerst dachten dat het echt hout was. Met ook weinig herhaling. Dat maakte dat we er toch vertrouwen in hadden dat we een vloer naar onze smaak zouden kunnen vinden. En dat bleek ook zo te zijn. Maar je moet er maar net tegenaan lopen.

Acties:
  • +37 Henk 'm!

• deejeebv
  • Laatst online: 06:33
Zullen we het weer over huizen gaan hebben in plaats van over vloeren. Daar zijn andere topics voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
DaWizza schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:31:
Een voormalige kleuterschool:
https://www.funda.nl/koop...656-sint-antoniusdreef-4/

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Als het een crematorium was geweest had ik het ook geloofd.
Raar, ik kom nooit in crematoria met dergelijk tuinmeubilair O-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06:45

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

daniel14 schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 18:40:
[...]

Ik vind dit echt goud, Riet komt bij mij uit de omgeving en erger mij al jaren aan de waardeloze kwaliteit foto’s,
Niet alleen de foto's: ik zag van de week in het voorbijgaan een uiterst knullig bordje met 'te huur' aan een gevel hangen, deels of handgeschreven of uit een printer anno 1995, en natuurlijk was dat ook Riet.

Ik vind het geweldig, ze is gewoon een icoon. Riet, blijf zoals je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
VeertienKaVier schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 07:38:
[...]

Niet alleen de foto's: ik zag van de week in het voorbijgaan een uiterst knullig bordje met 'te huur' aan een gevel hangen, deels of handgeschreven of uit een printer anno 1995, en natuurlijk was dat ook Riet.

Ik vind het geweldig, ze is gewoon een icoon. Riet, blijf zoals je bent.
Denk dat het een beetje ligt aan je insteek. Wij zijn op dit moment met name gluurders bij huizen en hoe makelaars pandjes wegzetten (om maar even in hun termen te blijven), dan vind ik Riet ook een icoon en hilarisch om telkens weer iets nieuws van haar voorbij te zien komen waarmee ze me wederom versteld doet staan van haar werkwijze.

Zodra ik echter huiszoekende zou zijn of in haar regio zou verkopen, ga ik toch echt heel anders tegenaan kijken. Iemand die dusdanig met de Franse slag met foto's en teksten omgaat, in hoeverre kan je die vertrouwen om juiste informatie aan te leveren? Het is voor zo'n warrig of onzorgvuldig persoon maar al te makkelijk om zich achteraf te verschuilen achter allerlei vergeten dingetjes, kleine foutjes, disclaimers, enzovoorts.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Vrijstaand wonen in een prachtige omgeving en géén kluswoning of G-label voor onder de 3 ton? Het kan nog! Zonder gekheid: er is niks gelogen hieraan. En dan woon je niet eens in de middle of nowhere in het hoge Noorden of Zuid Limburg, maar 'gewoon' in Ossenzijl op amper een uur van de randstad of ±30 min van grote steden als Zwolle/Heerenveen/Sneek en de Weerribben-Wieden bijna als je achtertuin.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/858/044_2160.jpg

Paars of hoe deze kleur ook exact mag heten (ik ben licht kleurenblind) is wel erg in trek bij de huidige bewoners:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/858/074_2160.jpg

Fijne ruime overloop met veel licht wat je in moderne woningen amper meer ziet:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/858/103_2160.jpg

En wat zei ik over die kleur? :P
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/858/119_2160.jpg

Een prima bruikbare aardig groene tuin met grote schuur:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/858/162_2160.jpg

Meer foto's:
https://www.funda.nl/koop...882870-g-b-kooijstraat-9/

Behalve dat het in een dorp ligt waar 70% bejaard is en het C-label nog wel wat te wensen overlaat op termijn, is de prijs er ook echt naar en ik kan (zeker voor de prijs) gewoon niks vinden wat nou echt mis is aan deze woning. 125 m2 is prima bruikbaar voor een gemiddeld gezin (4 slaapkamers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:52

paQ

Friezin schreef op maandag 25 maart 2024 @ 14:39:
[...]

[Afbeelding]
Deze kleine formaten kennen überhaupt weinig herhaling, want de printvellen zullen even groot zijn als bij de grote planken. Het is maar net hoeveel verschillende patronen een leverancier print voor een bepaald 'model'. De planken moeten toch verdeeld worden in de print.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
MooDyBLueS schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:35:

Behalve dat het in een dorp ligt waar 70% bejaard is en het C-label nog wel wat te wensen overlaat op termijn, is de prijs er ook echt naar en ik kan (zeker voor de prijs) gewoon niks vinden wat nou echt mis is aan deze woning. 125 m2 is prima bruikbaar voor een gemiddeld gezin (4 slaapkamers).
Je zit wel op 20 minuten fietsen van de dichtstbijzijnde basisschool of buurtsuper. Voor een middelbare school ben je een uur aan het fietsen naar bv. Wolvega. En wil je de kinderen dan met de bus laten gaan? Jammer, bushalte is ook op 10 minuten fietsen of een half uur lopen.

Voor een gezin is dit daarom een locatie die niet echt handig is. Maar als stel zonder kinderen kies je toch eerder voor een ander soort woning. Dat maakt dat deze woning wat tussen wal en schop valt. En dat veel mensen een andere woning zullen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:54

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Vrijstaand wonen in een prachtige omgeving en géén kluswoning of G-label voor onder de 3 ton? Het kan nog! Zonder gekheid: er is niks gelogen hieraan. En dan woon je niet eens in de middle of nowhere in het hoge Noorden of Zuid Limburg, maar 'gewoon' in Ossenzijl op amper een uur van de randstad of ±30 min van grote steden als Zwolle/Heerenveen/Sneek en de Weerribben-Wieden bijna als je achtertuin.

Zo'n grote hal en zo'n grote overloop vind ik echt zonde aan een verder prima huis. Ik zou eigenlijk meteen het toilet groter maken of de woonkamer/keuken combi. Op de eerste verdieping zou ik ook de masterbedroom een ingang-gang maken en de kleine slaapkamer ernaast wat groter, of in ieder geval meer kastruimte. Zo'n leeg vlak, ik kan er slecht tegen.

Verder zal de locatie misschien prima zijn, maar voor mij is een half uur met de auto naar de dichtstbijzijnde stad in Nederland een beetje de definitie van "the middle of nowhere", daar valt dit huis in mijn ogen ook onder. Al is het verfrissend om een betaalbare woning buiten Limburg / N-Groningen te zien.

@Rubbergrover1 haalt ook nog wat goede meetellende dingen mee die mijn "the middle of nowhere" definitie versterken.

[ Voor 3% gewijzigd door rockhopper op 26-03-2024 11:27 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +32 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13-07 10:02
Ik snap de combinatie middel of nowhere en Zuid-Limburg nooit zo goed. Middle of everything past eigenlijk beter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XvogRdN9Awc1c8ggLcZhT4eDRpY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/a25WnGjBMOb1jKsLVDXKTZoQ.png?f=user_large

Randstad is ver weg, en dat vind ik prima want ik heb daar niks te zoeken. Grote steden in het Ruhrgebied zijn dichtbij voor een dagje uit, shoppen of concerten, Parijs is ook maar 4 uur verderop, Londen met de trein net zo snel vanuit Luik als vanuit Amsterdam. Banen in elke sector te over als je Engels spreekt met een beetje Duits voor op kantoor als dat nodig is. Financials in Luxemburg op iets meer dan 2 uur rijden. Maar als Zuid-Limburger wil ik niet naar die plaatsen, ik heb alles dichtbij wat ik nodig heb. Klein dorp met alle voorzieningen, kids lopen naar school, ik fiets naar mijn IT-job bij het vliegveld in Maastricht. Benzine is goedkoop op 10 minuutjes met de auto, zelfde met boodschappen over de grens. Heuvels en natuur in de achtertuin (op thuiswerkdagen zie ik meer verschillende vogeltjes dan mensen, heerlijk), grotere natuurgebieden als Eifel en Ardennen op minder dan een uur rijden. Met een wielrenrondje van een 100km neem ik Belgie ook graag mee.

Anyway, beetje onsamenhangend, maar ik vind het jammer dan Zuid-Limburg zo bestempeld wordt. Hoewel, hou het maar zo, dan blijft het hier zo. :+

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Rubbergrover1
RobNemoo schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:46:
Ik snap de combinatie middel of nowhere en Zuid-Limburg nooit zo goed. Middle of everything past eigenlijk beter.
offtopic:
Je geeft vervolgens een hele opsomming van locaties op best een behoorlijke afstand van je dorp in Zuid Limburg. Althans, bij een beetje Schubbekutteveen in Oost Groningen kun je een vergelijkbaar betoog houden. De meeste afstanden die je noemt worden door een grote groep mensen als te ver beschouwd. En dus als "middle of nowhere" bestempeld. In feite is je betoog dus eerder een onderbouwing van dat het om "middle of nowhere" gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rincon
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-11-2024
Gisteren bij Radar interessante reportage over funderingsproblematiek, wordt op Funda in de advertenties nooit over geschreven.

https://radar.avrotros.nl...kat-in-de-zak-koopt-60366

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Rincon schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:21:
Gisteren bij Radar interessante reportage over funderingsproblematiek, wordt op Funda in de advertenties nooit over geschreven.

https://radar.avrotros.nl...kat-in-de-zak-koopt-60366
Ik weet dat dit in Zaandam e.o. een belangrijk issue is. En daarom daar vaak juist wel expliciet benoemd wordt.

Eigenlijk is dit een van de risico's waar een aankoopmakelaar je op kan attenderen. Net als op veel andere 'kleine' zaken die soms niet worden benoemd. Bewust of onbewust. En waar ook bij een bouwkundige keuring op gelet zou moeten worden. Maar veel mensen vinden dat ze het allemaal wel zelf kunnen. Tsja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VeertienKaVier
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 06:45

VeertienKaVier

Traduttore, traditore

Rubbergrover1 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 12:31:
[...]

Ik weet dat dit in Zaandam e.o. een belangrijk issue is. En daarom daar vaak juist wel expliciet benoemd wordt.
Daar heeft de gemeente zelfs een hele site voor. Wie daar nu nog een oud huis koopt zonder vooraf info in te winnen is niet slim bezig. (En het is volgens mij al jaren zo, kan me van huizen van klasgenoten herinneren dat de vloeren aardig scheef liepen).

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:25:
[...]

Je zit wel op 20 minuten fietsen van de dichtstbijzijnde basisschool of buurtsuper. Voor een middelbare school ben je een uur aan het fietsen naar bv. Wolvega. En wil je de kinderen dan met de bus laten gaan? Jammer, bushalte is ook op 10 minuten fietsen of een half uur lopen.

Voor een gezin is dit daarom een locatie die niet echt handig is. Maar als stel zonder kinderen kies je toch eerder voor een ander soort woning. Dat maakt dat deze woning wat tussen wal en schop valt. En dat veel mensen een andere woning zullen kiezen.
Dat is dus zo goed als allemaal niet waar, er zit een basisschool in het dorp. De buurtsuper zit er ook, evenals een aantal kleine winkeltjes. De middelbare school zit inderdaad of in Wolvega of in Steenwijk, die van Steenwijk is 45 min fietsen. Wolvega is Friesland dus meesten in Ossenzijl kiezen voor Steenwijk. De bus stopt in het dorp en vanaf deze woning 500m of 7 min lopen.

Ik weet niet waar je allemaal hebt zitten kijken, maar Funda informatie klopt vaak niet. Neem voor scholen liever scholenopdekaart.nl.

En ja: ik heb dit allemaal uit zitten zoeken want wij hebben oprecht overwogen om daar te gaan wonen. Als gezin. En de redenen die jij opnoemt waren stuk voor stuk geen redenen om het niet te doen, dat was uiteindelijk de woning zelf.

Het enige wat ietwat meespeelde is dat het fietsen naar de middelbare school in Steenwijk (of Wolvega) vanuit Ossenzijl inderdaad wat aan de verre kant was en de busverbinding er wel is, maar niet ideaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:22:
[...]

Dat is dus zo goed als allemaal niet waar, er zit een basisschool in het dorp. De buurtsuper zit er ook, evenals een aantal kleine winkeltjes. De middelbare school zit inderdaad of in Wolvega of in Steenwijk, die van Steenwijk is 45 min fietsen. Wolvega is Friesland dus meesten in Ossenzijl kiezen voor Steenwijk. De bus stopt in het dorp en vanaf deze woning 500m of 7 min lopen.

Ik weet niet waar je allemaal hebt zitten kijken, maar Funda informatie klopt vaak niet. Neem voor scholen liever scholenopdekaart.nl.

En ja: ik heb dit allemaal uit zitten zoeken want wij hebben oprecht overwogen om daar te gaan wonen. Als gezin. En de redenen die jij opnoemt waren stuk voor stuk geen redenen om het niet te doen, dat was uiteindelijk de woning zelf.

Het enige wat ietwat meespeelde is dat het fietsen naar de middelbare school in Steenwijk (of Wolvega) vanuit Ossenzijl inderdaad wat aan de verre kant was en de busverbinding er wel is, maar niet ideaal.
Denk dat je kinderen blij zullen zijn dat het niet door gegaan is; die van mij piepen al over 15 minuten fietsen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rincon
Wij zijn serieus van plan geweest om onderstaand huis te kopen in Ossenzijl, hebben daar in de omgeving een paar maanden vertoeft, hebben geen schoolgaande kinderen meer, verder heb ik geen winkels gezien in Ossenzijl, dus voor alles naar Steenwijk of Wolvega, ons gaf de doorslag om het niet te doen het feit dat de achterburen een zwembad hadden en deze grensde aan de tuin van het pand, we hebben zo onze ervaringen met buren vlak bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kCqglkvZyP-yuwb6GPJ4yT1ynRI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/biXeHDnZaIZrMEfpHXJJkFIl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ljyk0DfqlkDCdOCqnCeUhdTjpJQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/YXsZKOPGsV6U7T8mHsc2LKl5.jpg?f=user_large

https://www.funda.nl/koop...is-88520861-venebosweg-2/

[ Voor 31% gewijzigd door Rincon op 26-03-2024 13:54 ]

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• huppelepups
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-07 14:28
We dwalen af, het is weer tijd voor foto's!

Deze stond al eerder op Funda en is er blijkbaar weer opnieuw opgezet. Het meest opvallende vind ik de compleet verschillende stijlen door het hele huis.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/928/940_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/928/953_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/928/955_2160.jpg
Een heel goed passende jaren 30 badkamer :P
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/928/956_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...43420761-dorpsstraat-616/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

wel vet die badkamer
super zonde dat die paar vervangen tegels zo afwijken

zou dan toch echt naar de eerste de beste pottenbakker stappen en vragen of hij/zij de kleur kan namaken

[ Voor 80% gewijzigd door paQ op 26-03-2024 13:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-07 16:36

greatgonzo

schit-te-rend!

RobNemoo schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 11:46:

[Afbeelding]

Anyway, beetje onsamenhangend, maar ik vind het jammer dan Zuid-Limburg zo bestempeld wordt. Hoewel, hou het maar zo, dan blijft het hier zo. :+
Het is nogal een verschil of je in het buitengebied van Epen/Vijlen woont, of in het altijd pittoreske Heerlen/Hoensbroek/Kerkrade natuurlijk… ;)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:56:
wel vet die badkamer

zou dan toch echt naar de eerste de beste pottenbakker stappen en vragen of hij/zij de kleur kan namaken
De badkamer heeft wel wat:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZP4bMyImwzRn10LVPmK8Yaic-q0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A9SkpSOmr8wAyhSBVXUBiwi3.jpg?f=user_large

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-07 22:25
Apple 2e had een monochrome scherm, dus alleen groen, en geen wit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Rincon schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:52:
Wij zijn serieus van plan geweest om onderstaand huis te kopen in Ossenzijl, hebben daar in de omgeving een paar maanden vertoeft, hebben geen schoolgaande kinderen meer, verder heb ik geen winkels gezien in Ossenzijl, dus voor alles naar Steenwijk of Wolvega, ons gaf de doorslag om het niet te doen het feit dat de achterburen een zwembad hadden en deze grensde aan de tuin van het pand, we hebben zo onze ervaringen met buren vlak bij.
Ik kan mij je afwegingen goed voorstellen. Zonder kinderen is het volgens mij een prettige omgeving om te wonen. En de beperkte voorzieningen hoeven geen showstopper te zijn. Maar als je op zo'n plek gaat wonen, dan zul je wel graag ook van de rust willen kunnen genieten. Zulke buren zijn dan een te grote afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:57
Hoezo vochtschade?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3sPoVnf_xtTseN0hHp1-aidVfoU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FD20xmdr5FMgUmc6FoYjb4Xq.webp?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t82ZgSJT18NdzDQjWT5QPQDlxDo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/q6lgAuD2Ui0Y46uQZ2ircVIV.webp?f=fotoalbum_large

https://www.hermansmakela...675-Wilhelminasingel-222/

[ Voor 105% gewijzigd door jpg97 op 26-03-2024 14:50 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Weer iemand met een voorliefde voor een kleur.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xguLL1FlaMTtTTNt8ipEdJ5FExk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CJptxLZgS0QBvUb3wgMjHphl.jpg?f=fotoalbum_large
Verder wel een leuk huis
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2lsdzYbGbuDT0LKbVInAvL69A8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TmYJVwEgBpJV5tdpwMIjEUVr.jpg?f=fotoalbum_large
https://www.funda.nl/koop...43429239-schoolstraat-25/ 950k

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:53

YellowCube

Wait...what?

zeker een leuk huis, maar kennelijk een monument en:
- de woning behoeft in de nabije toekomst het nodige onderhoud
en
geen isolatie
betekent enkel glas

combineer het maar en je mag er redelijk wat tegen aan gooien boven op de 9,5 ton.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Rincon schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:52:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...is-88520861-venebosweg-2/
Klopt, deze viel voor ons ook gelijk af. De volgende waren wij mee bezig:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/174/144/028_2160.jpg

Vanuit hier kijk je uit op de buurtsuper aan de overkant van het water:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/177/255/502_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...-88552414-punterstraat-1/

De woning aan de Venebosweg viel voor ons inderdaad ook af vanwege het zwembad van de buren, maar ook omdat je (voor die regio) behoorlijk op een postzegel woont. Het zwembad komt bijna jouw tuin in zo raar is het kadastraal vormgegeven. Daarom heb je ook op 2-3m strook na gewoon 0 achtertuin en moet je het doen met het stukje aan de zijkant en de voortuin.

Verder is Ossenzijl natuurlijk niet zo groot en qua voorzieningen niet geweldig, maar dat is voor sommigen ook juist een voordeel. Iedereen heeft zo zijn eigen wensen natuurlijk. Denk achteraf gezien dat wij het ook wel net iets te klein vinden qua dorp. 570 inwoners volgens allecijfers.nl. Uiteindelijk hebben we elders een koop beklonken en gaan we naar een dorp met iets meer dan 2500 inwoners, grote supermarkt, diverse winkeltjes en horeca, ook in de nabijheid van veel natuur én op steenworp afstand van een stad met intercity treinstation. En de fietsafstand naar de middelbare school is gehalveerd tov Ossenzijl.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
JelleDJs schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:55:
Een paar kilometer van ons staat deze te koop.

https://www.funda.nl/koop...is-43428087-moskoureed-6/

Prachtig plekje. Voor niet eens al te duur.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Van binnen vind ik hem ook nog best behapbaar, op een paar (bad)kamers na.

Alleen beetje jammer van het energielabel, én...

[...]

In andere woorden, er mag nog een flinke hoeveelheid geld ingestopt worden.
Zo te zien een buitenverblijf van ons koninklijk echtpaar gezien de voerbakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
jeroenkb schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:41:
[...]

Denk dat je kinderen blij zullen zijn dat het niet door gegaan is; die van mij piepen al over 15 minuten fietsen ;)
Ah joh, stadse watjes. :P

Just kidding, wij komen nu uit een grote stad waar alles te lopen is letterlijk en gaan nu wat landelijker wonen in een dorp. Maar vroeger woonde ik in IJsselstein en fietste ik dagelijks naar hartje Utrecht en weer terug waar mijn middelbare school stond. 14 km enkele reis, ik heb er nooit over geklaagd. Alleen tijdens pakken sneeuw of in de winter gegarandeerd de dag alleen maar regen pakte ik het ov. Mijn vrouw vergelijkbaar, die deed het wel iets anders: pakweg 7-8 maanden per jaar de fiets pakken en de wintermaanden een bus abo, maar ook voor haar was toch nog zo'n 10 km fietsen.

Desondanks hebben wij er uiteraard wel rekening mee gehouden dat het niet té gek zou worden. Maar bovenal hebben we gelet op goede fietspaden (grotendeels) en niet alleen maar samen met auto's een 60 weg moeten delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:48:
[...]

Ik kan mij je afwegingen goed voorstellen. Zonder kinderen is het volgens mij een prettige omgeving om te wonen. En de beperkte voorzieningen hoeven geen showstopper te zijn. Maar als je op zo'n plek gaat wonen, dan zul je wel graag ook van de rust willen kunnen genieten. Zulke buren zijn dan een te grote afknapper.
Precies, zie daarom mijn vorige post, die woning (Punterstraat 1) geeft je wél alle rust die je in zo'n omgeving wenst/verwacht.

Overigens zijn we er veelvuldig specifiek voor de woningen en dorp verkennen geweest en we hoorden ook in het weekend weinig rumoer. Denk dus niet dat het per se tokkies als buren zijn of mensen die er echt dagelijks gebruik van maken, maar... als ze er gebruik van maken dan hoor je dat ook wel heel goed, is direct achter je eigen schutting namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:08
Hmmm is het wel handig om hier een 'dakterras' van te maken?
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/964/747_2160.jpg

Ziet er wel mooi uit, maar wel flipperdeflip.
https://www.funda.nl/koop...-43421512-kerkhofpad-3-b/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
R20141016 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:58:
[Afbeelding]

Die hebben eerst de Rituals leeg gekocht zo te zien op de fotos :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:21
vormulier schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:09:
[...]

Die hebben eerst de Rituals leeg gekocht zo te zien op de fotos :)
En er staat letterlijk een VT Wonen tijdschrift op foto 3.. staat die ook op de VT Wonen bingokaart? :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KabouterSuper
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Martijn1990 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:25:
[...]

En er staat letterlijk een VT Wonen tijdschrift op foto 3.. staat die ook op de VT Wonen bingokaart? :P
Die hoort er inderdaad bij. En je mag gelijk bingo roepen als het huis in kwestie ook op de "vt wonen"-cover staat.

When life gives you lemons, start a battery factory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Laatst online: 08:38
[Afbeelding]
Help me even... Waarom niet? De kerk? De bossages? Of ...?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06:51

Knutselsmurf

LED's make things better

S.J.Onnie schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:44:
[...]

Help me even... Waarom niet? De kerk? De bossages? Of ...?
Meestal is op deze manier direct op je platte dak bivakkeren een mooie bron van lekkages

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15-07 18:47
Een heus Jekyll and Hyde huis in Leiden. Ik post maar even 1 foto zodat je zelf nog het "WTF" momentje kan beleven:

https://www.funda.nl/koop...429149-kort-galgewater-4/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/byvUzmI8LT1lyrfuq6mqjydG4M8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JQXrhYtze7RMDeYlFivkOww2.jpg?f=fotoalbum_large

Spoiler, je moet wel handig zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Laatst online: 08:38
Knutselsmurf schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:50:
[...]

Meestal is op deze manier direct op je platte dak bivakkeren een mooie bron van lekkages
Ah... juist! Opgelost met een paar tegelrubbers en wat planken of tegels:)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
[Afbeelding]

Zowel het bedframe als de wasmachine is een kartonnen doos :+
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/964/744_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/964/767_2160.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R20141016
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10:08
Knutselsmurf schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 16:50:
[...]

Precies ook mijn gedachte.
Ik dacht dat is niet Best. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

[Afbeelding]

Paars of hoe deze kleur ook exact mag heten (ik ben licht kleurenblind) is wel erg in trek bij de huidige bewoners:
[Afbeelding]

Fijne ruime overloop met veel licht wat je in moderne woningen amper meer ziet:
[Afbeelding]

En wat zei ik over die kleur? :P
[Afbeelding]

Een prima bruikbare aardig groene tuin met grote schuur:
[Afbeelding]

Meer foto's:

Zo'n huis kun je flink op leeg lopen, denk aan houten vloeren, betonrot, asbest, koudebruggen, optrekkend vocht, zachtboardplafonds, gres of ijzeren riolering, houtworm etc. Er kunnen flink wat dingen zijn die nog 74 jaar oud zijn.
Persoonlijk vind ik het een huis met een erg saaie uitstraling met een matige ligging aan een kruispunt en waar je vanuit het huis tegen je eigen garage aan zit te kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14-07 14:56
Weer iets leuks aan de Steekterweg in Alphen a/d Rijn (Zwammerdam).

Een woon/werk villa aan de Oude Rijn met IMO behoorlijke '90s vibe, maar uit begin 2000. Ingericht als een soort multi-bewoning (3x tweepersoonsbed) met in de hoofdslaapkamer een soort mini Hugh Hefner bed.

Uitgebreid gebruik van de groothoeklens in de "tuin". En verder best wel een rommeltje overal, maar toch een hoop m2 voor je geld midden in de Randstad. Anyway:

https://www.funda.nl/koop...2213977-steekterweg-80-g/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MpaK7DnyB0ScFk7D8MN985ZIME=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nAhH6MZquborTtY9ONTktVwh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hoIPydhDtDJwXXOe1RYQNWvEsY0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uPUwfwprjFzvZyMATnWngpr4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VfuduVpuaXYwji1bjcDTXvP0L6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pZ9JeapaoNsQN6BQDsp2TMMr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YzcnmWtwTIxpRI8qxHSnV7APOA4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aKVQNweXyORAxd0r0u7PQYPo.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2aBAa4uwLuc4LM4CsgLHmWLKAlk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VQz0Wjs0spRwt0NPTXQrnwaf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Niet online
huppelepups schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:55:
We dwalen af, het is weer tijd voor foto's!

Deze stond al eerder op Funda en is er blijkbaar weer opnieuw opgezet. Het meest opvallende vind ik de compleet verschillende stijlen door het hele huis.

https://www.funda.nl/koop...43420761-dorpsstraat-616/
Gemeentelijk monument, een jugendstil/art nouveau huis met een art deco badkamer.

De jugendstil kun je buiten herkennen aan de florale friezen boven de ramen, hoewel ik me wel afvraag of deze nog origineel zijn (misschien waren ze meerkleurig). Art deco is de tegenbeweging die strakker is en dat is in de badkamer gebruikt.

De jaren '70 malheur in de woonkamer, is precies dat, mag eruit worden gesloopt. Die badkamer moet blijven. Hopelijk is de koper geen cultuurbarbaar.
wel vet die badkamer

Glazuur namaken is heel moeilijk en waarschijnlijk kostbaar omdat er veel kosten gaat zitten in het experimenteren. De hoeveelheid glazuur, de atmosfeer (reducerend/oxiderend) en de positie in de oven zijn medebepalend voor de kleur.

Vervangen van gebroken tegels wordt soms gedaan door de tegel in cement na te maken en vervolgens te schilderen. Dat zie je vaak bij woningen tussen 1900 en 1940. Er zijn geloof ik mensen die dat beroepsmatig doen. Dit is een bericht over het gebruik van airbrush bij vloerreparatie.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
nokiaan958GB schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 22:37:
[...]

Zo'n huis kun je flink op leeg lopen, denk aan houten vloeren, betonrot, asbest, koudebruggen, optrekkend vocht, zachtboardplafonds, gres of ijzeren riolering, houtworm etc. Er kunnen flink wat dingen zijn die nog 74 jaar oud zijn.
Persoonlijk vind ik het een huis met een erg saaie uitstraling met een matige ligging aan een kruispunt en waar je vanuit het huis tegen je eigen garage aan zit te kijken.
Klopt allemaal wat je zegt. Alleen dat klopt ook voor elk zeg even jaren 70 huis of ouder. Ook woonboerderijen van de jaren 20, dus ruim 100 jaar oud.

Kortom: wat je benoemt is natuurlijk goed om met elk huis rekening mee te houden, maar dat doet geen afbreuk aan het feit dat dit een (op het oog) gewoon prima onderhouden vrijstaande woning is voor een scherpe prijs. Tuurlijk zal je dan ergens op inleveren. Saaie uitstraling van buiten: klopt. Matige ligging aan een kruispunt: mwah, rustig dorp en doodlopende straten dus alleen bestemmingsverkeer. Elke willekeurige straat in een grote stad is drukker. Vanuit je huis tegen een garage kijken? Deels ja, maar wederom: voor de prijs kan je ook niet overal vrij uitzicht verwachten. En alsnog kijk je ook gewoon bij 2 van de 3 ramen je groene tuin in hoor:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/858/044_2160.jpg

Begrijp me niet verkeerd: ik ga hier nu echt niet lopen doen alsof dit de perfecte woning is, maar gezien de prijs is er maar weinig mis mee. En elk huis heeft wel z'n eigenaardigheden, het is voor een ieder persoonlijk of dat iets is wat je stoort of dat je er prima mee kan leven.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• HikariMisako
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/990/803_2160.jpg
https://www.funda.nl/koop...s-89885826-houtstraat-33/

Vooral de lichtval op de stoel maakt het af :*)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Laatst online: 10:21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Het is maar goed dat het zo een klein hutje is, maar man wat kan daar nog veel geld in, van water vlekken tot rotte kozijnen.. Het hoeft nog net net tegen de vlakte maar een totale renovatie van top tot teen is wel nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trommelaap
  • Laatst online: 15-07 10:31
Wow, goede kleur op de trap

You should never underestimate the predictability of stupidity | PVoutput: Franeker - ZZW 3440WP

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Curtain
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18-06 16:34

Curtain

Plannen en Organiseren

R20141016 schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 18:54:
[...]

Precies ook mijn gedachte.
Ik dacht dat is niet Best. ;)
Het is op zich prima wonen in Best (30 jaar ervaring) maar uitgerekend hier is er veel meer omgevingsgeluid dan elders in het dorp.
Je woont namelijk ook nog naast “De Prinsenhof” voor al uw feesten en partijen… oOo

Weer of geen weer: ik heb de details

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
Haha, en dan € 374.500 voor die ouwe zooi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Bij dit soort woningen vind ik dat er een verplichting moet zijn dat het onderhoud aan de voorgevel gezamenlijk voor de hele rij/straat geregeld wordt (via een VVE oid).
Dit is toch geen gezicht (al kan het veel erger).
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/990/759_1440x960.jpg

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:51
@fenrir ik snap je punt wel maar dan zouden veel mensen afhaken. Ik zou persoonlijk ook niet op die extra kosten zitten te wachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:16
fenrir schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 17:41:
[...]

Bij dit soort woningen vind ik dat er een verplichting moet zijn dat het onderhoud aan de voorgevel gezamenlijk voor de hele rij/straat geregeld wordt (via een VVE oid).
Dit is toch geen gezicht (al kan het veel erger).
[Afbeelding]
Wat bedoel je precies, dat iedereen dezeflde eenheidsworst kleuren gebruikt? Of dezelfde gordijnen. Dat is nu net een regeltjesdrift waar ik op zou afhaken ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dreamscape
  • Laatst online: 15-07 15:42
Houtenklaas schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:20:
[...]

Wat bedoel je precies, dat iedereen dezeflde eenheidsworst kleuren gebruikt? Of dezelfde gordijnen. Dat is nu net een regeltjesdrift waar ik op zou afhaken ...
Precies. Als je die eenheidsworst wilt, ga je toch in een rijtjeshuis van de woningbouw zitten? Dan zien ze er allemaal hetzelfde uit en wordt alle onderhoud hetzelfde gedaan.

Mijn huis maakt deel uit van een project met rijtjeshuizen uit de jaren zestig, die destijds al direct koopwoningen zijn geweest. Waarschijnlijk wel van het goedkopere soort, dus in de loop van zestig jaar is daar door veel mensen zelf wat aan ge-hobby-bobt. Elk huis heeft zijn eigen kenmerken, kleuren en aanpassingen. Balkonnetjes zijn dichtgebouwd en bij de badkamer getrokken en dat is bij ieder huis weer op een andere manier gedaan.

Sommigen vinden dat een ratjetoe, maar ik hou wel van die chaos. ;)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:18
wel vet die badkamer
Zelfs dat kan lastig worden, heel veel glazuurzouten en kleursels die in vroeger tijden gebruikt werden mogen niet meer door pottenbakkers gebruikt worden.
Iets met giftigheid en schadelijke stoffen en zo, weer een van die mierenneuk regeltjes die een vakman beperken in zijn vakmanschap.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JaMaaT
Yaksa schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:26:
[...]

Zelfs dat kan lastig worden, heel veel glazuurzouten en kleursels die in vroeger tijden gebruikt werden mogen niet meer door pottenbakkers gebruikt worden.
Iets met giftigheid en schadelijke stoffen en zo, weer een van die mierenneuk regeltjes die een vakman beperken in zijn vakmanschap.
Ja en dan over paar jaar zeiken dat de overheid die gevaarlijke stoffen had moeten verbieden omdat nu een hele beroepsgroep ernstige ziektes heeft opgelopen.

Als het gevaarlijke stoffen zijn moet je dat gewoon niet willen, simpel zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amphiebietje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 07:10

Amphiebietje

In de blubber

daniel14 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:31:
[...]

De gist/spiritus fabriek ligt er al lang niet meer, enkel nog het oude hoofdkantoor. DSM-Firmenich ligt er wel nog, maar veel overlast veroorzaken die ook niet meer. Is tegenwoordig meer ontwikkeling in plaats van productie.
Het ruikt er anders nog geregeld best sterk naar (in mijn beleving) pindakaas. Vind ik zelf een smerige geur om tegen te komen als ik naar mijn werk fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:18
JaMaaT schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:41:
[...]Ja en dan over paar jaar zeiken dat de overheid die gevaarlijke stoffen had moeten verbieden omdat nu een hele beroepsgroep ernstige ziektes heeft opgelopen.
Als het gevaarlijke stoffen zijn moet je dat gewoon niet willen, simpel zat.
offtopic:
Nou, dat het voor industrieel gebruik (daarmee de beroepsgroep die jij waarschijnlijk bedoeld) verboden wordt vind ik nog tot daar en toe. Maar om het dan meteen maar ook voor die paar ambachtelijke pottenbakkers die er nog zijn in Nederland en die gewoon prachtige voorwerpen maken te verbieden lijkt mij overdreven. Die weten heus wel dat ze op moeten passen met de stoffen waarmee ze werken, bovendien staan de hoeveelheden stoffen die ze gebruiken in geen verhouding met de pottenbakkersindustrie.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JaMaaT
Yaksa schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 19:24:
[...]

offtopic:
Nou, dat het voor industrieel gebruik (daarmee de beroepsgroep die jij waarschijnlijk bedoeld) verboden wordt vind ik nog tot daar en toe. Maar om het dan meteen maar ook voor die paar ambachtelijke pottenbakkers die er nog zijn in Nederland en die gewoon prachtige voorwerpen maken te verbieden lijkt mij overdreven. Die weten heus wel dat ze op moeten passen met de stoffen waarmee ze werken, bovendien staan de hoeveelheden stoffen die ze gebruiken in geen verhouding met de pottenbakkersindustrie.
Nee hoor ik bedoel gewoon verbieden. Wil geen ambacht tekort doen hoor. Maar je hebt het hier dus over schadelijke stoffen voor een verschil in tint in wandtegels of vazen of andere baksels (in mijn optiek niet het risico waard).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Houtenklaas schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:20:
[...]

Dat het schilderwerk aan de buitenkant overal in dezelfde staat verkeerd. Hoe de gordijnen erbij hangen mag iedereen lekker zelf weten. Kleur van de voordeur wat mij betreft ook lekker eigen keus.

Mijn punt is dat er een aantal karakteristieke kenmerken op de gevel aanwezig zijn en dat het er nu een stuk minder mooi uitziet dan zou kunnen. Ik doel dan op de witte elementen rond de ramen, de witte horizontale streep op de gevel en voor het gemak dan ook de dakgoot.

Ja, dat is wellicht niet voor iedereen. Prima, koop je toch iets anders? Net als dat niet iedereen in een monument wil wonen.

[ Voor 7% gewijzigd door fenrir op 27-03-2024 20:16 ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• groezle
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14-07 19:29
Als ik dit topic zo door lees begint me de moed toch wel in de schoenen te zakken. Zelfs met een zeer riant twee-verdieners inkomen kan ik geen vrijstaand "project" huis kopen, waar dan bijna letterlijk alles nog aangepakt moet worden. Die prijzen ....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Twhomp
  • Laatst online: 23:04

Twhomp

Stayin' Alive

Amphiebietje schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:43:
[...]

Het ruikt er anders nog geregeld best sterk naar (in mijn beleving) pindakaas. Vind ik zelf een smerige geur om tegen te komen als ik naar mijn werk fiets.
Dat is geen pindakaas (want Calvé is gestopt met in Delft produceren sinds 2008), maar gistgeur van DSM.

DSM heeft al wat processen gestopt, vroeger was het veel erger. Maar soms ruik je het nog.

Zo zou ik zelf nooit in het Agnetapark kunnen wonen (leuke wijk, hele wijk is zelfs Unesco monument), want die adembenemende stank van DSM :(
Toch ruiken we ‘de gist’ nog onder bepaalde weersomstandigheden.

Dat gebeurt met name als er weinig wind is en er een inversie optreedt. Bij een inversie komt er een laag warme lucht als een soort deken boven een koudere luchtlaag te liggen. Een inversie komt in Nederland vaak in de zomer voor, als het ’s nachts windstil en onbewolkt is.

Als er een inversie ontstaat kan de uitstoot van de fabriek niet genoeg opstijgen. En omdat het windstil is, blijft de geur hangen boven Delft. Daardoor krijg je dus last van stankoverlast.

De grootste boosdoener is de productie van gist. Gisten zijn ééncellige organismes en zijn een soort schimmels. Gist wordt gebruikt voor het maken van bier, wijn, brood en diverse andere producten. Bij de productie van gist komt ethanol vrij, beter bekend als alcohol. Dat heeft een karakteristieke, sterke geur. In Delft weten we ondertussen precies hoe dat ruikt. De hoeveelheid ethanol die in de lucht terechtkomt wordt volgens DSM zo klein mogelijk gehouden, maar de geur is dus toch soms waarneembaar.

Heb je last van stankoverlast? Dan kun je je klacht melden bij het milieuklachtennummer 0800-0231341 van DSM Delft , of via Gemeente Delft.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

wat een uitgeleefd huis zeg.
Tel wel in een stuk of 4 vertrekken scheuren in de muren en/of hoeken. Dat is geen goed nieuws.
68m2 treurnis voor 375k op label G... sjonge jonge

met dit uitzicht :X
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Hzjg4Wq4nFfRkzlnuoiu7AIYfY0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Kr8ozQDPT5Q1jYVNcLSI4Ifj.png?f=fotoalbum_large
en dan vanaf 16:10 vechten om een parkeerplekje

[ Voor 33% gewijzigd door paQ op 27-03-2024 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-07 20:12
groezle schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:27:
Als ik dit topic zo door lees begint me de moed toch wel in de schoenen te zakken. Zelfs met een zeer riant twee-verdieners inkomen kan ik geen vrijstaand "project" huis kopen, waar dan bijna letterlijk alles nog aangepakt moet worden. Die prijzen ....
Als je in Amsterdam centrum zoekt niet, maar er staan voor riante tweeverdieners prima zelfs gewoon bijna affe woningen te koop. Dit topic gaat over bijzondere huizen of opvallend en niet te zeer over gewone huizen. Volgens Funda staan er nu bijna 3000 vrijstaande huizen te koop tussen de 0-600.000 dus sla je slag!

https://www.funda.nl/koop...uis-42361022-blokland-50/

https://www.funda.nl/koop...89882733-dorpsstraat-229/

In het Noorden krijg je iets meer:
https://www.funda.nl/koop...8572694-stellingenweg-14/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:53

YellowCube

Wait...what?

dit is een serieus leuk en goed huis. De houten balk zouden van mij niet hoeven, maar de kaalgeschuurde houten deuren schelen alleen maar bij het overschilderen.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
groezle schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:27:
Kan wel hoor. Alleen niet zonder eigen geld of overwaarde....

Overigens zijn er ook nog wel redelijk betaalbare woningen in goede staat of nieuwbouw te vinden, maar vooral dan buiten de randstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Even een heel andere woning waar ik tegenaan liep.
https://www.funda.nl/koop/groningen/huis-43420703-valreep-6/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AytbF2qr-sZNra8aCPwDE-7KXXY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGdoYI2xBDpwYugr7gPeKMBt.jpg?f=fotoalbum_large
Een woning die volgens mij erg goedkoop is voor wat je krijgt. 98 m² wonen (3 slaapkamers), tuintje, energielabel A, nette keuken en sanitair, in de stad Groningen, voor 250k. Enige nadeel is dat de woning in Lewenborg is, waar veel Groningers een negatieve associatie mee hebben (zowel wat betreft wijk als wat betreft uitstraling). Maar volgens mij kun je je hier toch niet echt een buil aan vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friezin
  • Niet online
leto001 schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 22:51:
[...]

Als je in Amsterdam centrum zoekt niet, maar er staan voor riante tweeverdieners prima zelfs gewoon bijna affe woningen te koop. Dit topic gaat over bijzondere huizen of opvallend en niet te zeer over gewone huizen. Volgens Funda staan er nu bijna 3000 vrijstaande huizen te koop tussen de 0-600.000 dus sla je slag!

https://www.funda.nl/koop...uis-42361022-blokland-50/

https://www.funda.nl/koop...89882733-dorpsstraat-229/

In het Noorden krijg je iets meer:
https://www.funda.nl/koop...8572694-stellingenweg-14/
De laatste link is geen aanrader. De N351 loopt onder je raam langs.
Drukke weg, dus je kan in ochtend- en avondspits bijna je erf niet af.
Aan andere kant weg een "fietspad" dus wanneer je aan die kant weg woont kun je eerst dat pad op (en daarop doorrijden).

[ Voor 6% gewijzigd door Friezin op 28-03-2024 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10:01
Rubbergrover1 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:46:

[Afbeelding]
Een woning die volgens mij erg goedkoop is voor wat je krijgt. 98 m² wonen (3 slaapkamers), tuintje, energielabel A, nette keuken en sanitair, in de stad Groningen, voor 250k. Enige nadeel is dat de woning in Lewenborg is, waar veel Groningers een negatieve associatie mee hebben (zowel wat betreft wijk als wat betreft uitstraling). Maar volgens mij kun je je hier toch niet echt een buil aan vallen?
Vroeger een vriendinnetje gehad die ook in zon doet woning woonde. In de zomer is het er door het platte dak echt heel erg heet binnen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
In mijn stad staan dezelfde door huizen, ik vind het wel wat hebben.
Het is alsof je in een vakantiepark woont.

https://www.funda.nl/koop...22781-toon-slurinkhof-81/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wNMqrtzHGULbIjiDVJw00rfHTnk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rYaOeQnTvYuEt8NA9ZtO0Vjl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBiiF5Sww_HDDMgsSOevYueFd5Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M8kCv1waFRnfzEybGu9ZwJE6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4nxfizVqlAgxVOnITwoQ0cOubhI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G9r59UJGgdTaJOT6EMs7sAXr.jpg?f=fotoalbum_large

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
El Capitan schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:28:
[...]

Vroeger een vriendinnetje gehad die ook in zon doet woning woonde. In de zomer is het er door het platte dak echt heel erg heet binnen.
Daar kan ik mij iets bij voorstellen. Maar aangezien het dak nu geïsoleerd is, zal dat nu wel meevallen, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:57
Rubbergrover1 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:31:
[...]

Daar kan ik mij iets bij voorstellen. Maar aangezien het dak nu geïsoleerd is, zal dat nu wel meevallen, denk ik.
Ik woon in een gelijksoortige woning (maar dan drie verdiepingen). Ook dak opnieuw laten doen met fatsoenlijke isolatie. Het helpt wel iets, maar de zomer is nog steeds niet leuk.
Gelukkig leent zo'n plat dak wel goed voor zonnepanelen en kan je die stroom goed gebruiken voor wat L/L warmtepompen. Dan zit je er beter dan in veel andere huizen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hfolkers
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-07 15:40
Caelorum schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:33:
[...]

Ik woon in een gelijksoortige woning (maar dan drie verdiepingen). Ook dak opnieuw laten doen met fatsoenlijke isolatie. Het helpt wel iets, maar de zomer is nog steeds niet leuk.
Gelukkig leent zo'n plat dak wel goed voor zonnepanelen en kan je die stroom goed gebruiken voor wat L/L warmtepompen. Dan zit je er beter dan in veel andere huizen.
en onder mijn (geïsoleerde) schuine dak is het in de zomer ook niet te harden...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:03
DaWizza schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:29:
In mijn stad staan dezelfde door huizen, ik vind het wel wat hebben.
Het is alsof je in een vakantiepark woont.

https://www.funda.nl/koop...22781-toon-slurinkhof-81/

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
En DIT is waarom er een vergunning nodig zou moeten zijn voor zonnepanelen.
Ik weet niet wie bedacht heeft dat dit wel zo kan, maar het ziet er werkelijk niet uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A788inL9hhA-PqXcJgFn9B0_SD8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dDAzgXhkUaS5esnrqROFnkLF.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-07 18:48
dreamscape schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 18:24:
[...]

Precies. Als je die eenheidsworst wilt, ga je toch in een rijtjeshuis van de woningbouw zitten? Dan zien ze er allemaal hetzelfde uit en wordt alle onderhoud hetzelfde gedaan.

Mijn huis maakt deel uit van een project met rijtjeshuizen uit de jaren zestig, die destijds al direct koopwoningen zijn geweest. Waarschijnlijk wel van het goedkopere soort, dus in de loop van zestig jaar is daar door veel mensen zelf wat aan ge-hobby-bobt. Elk huis heeft zijn eigen kenmerken, kleuren en aanpassingen. Balkonnetjes zijn dichtgebouwd en bij de badkamer getrokken en dat is bij ieder huis weer op een andere manier gedaan.

Sommigen vinden dat een ratjetoe, maar ik hou wel van die chaos. ;)
Bij mij in de straat ook, huizen uit 1903 (wij hebben het huis totaal gestript). Voorgevel is nog aardig gelijk maar in de tuin heeft iedereen wel iets anders. Een berginkje x 4 verschillende soorten, een aanbouw, een overdekt stukje voor de fietsen. Het bevalt mij beter dan die "perfect" aangelegde zelfde tuintjes. Het zijn dan ook al erg lang koopwoningen.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jellybrah
FRANQ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:58:
[...]

Ik weet niet wie bedacht heeft dat dit wel zo kan, maar het ziet er werkelijk niet uit.

[Afbeelding]
Maar wat maakt dit uit dan? Hij wekt toch energie op voor het goede doel (waaronder hemzelf 8)7 ).
Leven en laten leven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 07:03
jellybrah schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:00:
[...]

Maar wat maakt dit uit dan? Hij wekt toch energie op voor het goede doel (waaronder hemzelf 8)7 ).
Leven en laten leven.
Omdat het ook gewoon mooi kan.
Waarbij niet het hele design van het huis onderuit gehaald word.

Dat de lelijke oplossing werkt wil niet zeggen dat het juist is.

Je kan bijvoorbeeld vulpanelen plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SvYLLTcKBDhTBSWDx8lb9OWZpuQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ll6KL3oqC9mTBgJ0CAkHaXL0.png?f=user_large

[ Voor 22% gewijzigd door FRANQ op 28-03-2024 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellybrah
Rubbergrover1 schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 08:46:

[Afbeelding]
Ziet er niet gek uit inderdaad, wel kruipruimte geloof ik? Of dat nog geïsoleerd is is niet te zien.
Maarja als de buurt niet best is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
FRANQ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:58:
[...]

[Afbeelding]
Dat zie je ook bij veel 'gewone' woningen waar het dakvlak niet rechthoekig is. Bijvoorbeeld notariswoningen of boerderettes. Daarbij vind ik het ook geen kijk als ze schijnbaar willekeurig zo hier en daar wat zonnepanelen hebben geplaatst.

Vooral als het om een nieuwbouwwoning gaat waarbij ze bij de bouw al zulke afwijkende panelen hebben geplaatst, vind ik het verbazingwekkend dat de kopers die keus hebben gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
FRANQ schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:02:
[...]

Omdat het ook gewoon mooi kan.
Waarbij niet het hele design van het huis onderuit gehaald word.

Dat de lelijke oplossing werkt wil niet zeggen dat het juist is.

Je kan bijvoorbeeld vulpanelen plaatsen.
[Afbeelding]
(eens dat het er niet uitziet)

Vulpanelen hebben wel nadelen t.o.v. normale panelen:
-duurder
-minder subsidie
-over het algemeen minder opbrengst

Mensen denken nog steeds met hun portemonnee, design staat niet bij iedereen bovenaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:57
hfolkers schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:50:
[...]
en onder mijn (geïsoleerde) schuine dak is het in de zomer ook niet te harden...
Isolatie tegen hitte is dan helaas ook iets anders dan isolatie tegen kou. En dat merk je in sommige huizen echt enorm.
Probleem met dit soort woningen is echter dat alle slaapkamers direct onder het dak zitten. Had er nou nog een kleine zolder boven gezeten wat het al een stuk beter uit te houden.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Nu online
DaWizza schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:14:
[...]Mensen denken nog steeds met hun portemonnee, design staat niet bij iedereen bovenaan.
Logisch, want hoe vaak kijk je naar je eigen dak ?
Ik alleen na een storm om te kijken of alle dak (en zonne-)panelen er nog liggen.

En ik kijk sowieso nooit naar die van de buren. Zou mij een worst wezen hoe die panelen erop liggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:54

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

El Capitan schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 09:28:
[...]

Sedum erop scheelt bij ons bijna 5 graden hitte op het platte dak. Kan het echt aanraden. Daarnaast, goed voor de natuur en je dak (bitumen) gaat langer mee.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Caelorum schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:15:
[...]
Probleem met dit soort woningen is echter dat alle slaapkamers direct onder het dak zitten. Had er nou nog een kleine zolder boven gezeten wat het al een stuk beter uit te houden.
Maakt bij goed geïsoleerde (nieuwbouw) woningen niet echt meer uit. Weet ik uit ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
DaWizza schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:14:
[...]
Mensen denken nog steeds met hun portemonnee, design staat niet bij iedereen bovenaan.
Daarbij denken ze vooral met de korte-termijn portemonnee. Terwijl een lelijk (of juist mooi) huis ook impact op de verkoopprijs kan hebben. Bij zo'n lappendeken-zonnepanelen woning zou ik minder willen bieden dan bij een woning waarbij het dak er wel netjes uit ziet.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Evanrvb
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 15-07 17:11
Hier ook een leuke.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3wya6V1nPo3lFCWDnnlD1xKnWI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PQe5XfrkzhQWq76rbCrYOZZk.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke, aardig nieuwe 2-1 kap woning zo te zien. Hou oud zou die zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wzdU5H47Hv6YzPi6kdR5S7qCe8w=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ZKjIXn0iQlKM95i9jodxhRXR.png?f=user_large

1965? Dat kan toch haast niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QVrob6dM2Z2GlIc5eNJaf49_Big=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q1icZ3VH21HXKwTwZ3ntX35h.jpg?f=fotoalbum_large

Dat dak komt ook niet overeen met het bouwjaar. Even streetview bekijken hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tKIBQnA3pfXWvJ6VgmRb5-QjDDc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Er3bNmbqjIpBFqsdJitjy6LJ.png?f=fotoalbum_large

Aaha :p flipper aan de gang geweest of gewoon twee particulieren in overleg met elkaar? Lijkt meer op het laatste. Beide woningen zijn ook tegelijkertijd aangepakt.

Link: https://www.funda.nl/koop...3304-oude-arnhemseweg-48/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-07 11:55
Evanrvb schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:53:
Hier ook een leuke.

[Afbeelding]

Leuke, aardig nieuwe 2-1 kap woning zo te zien. Hou oud zou die zijn?

[Afbeelding]

1965? Dat kan toch haast niet?

[Afbeelding]

Dat dak komt ook niet overeen met het bouwjaar. Even streetview bekijken hoor.

[Afbeelding]

Aaha :p flipper aan de gang geweest of gewoon twee particulieren in overleg met elkaar? Lijkt meer op het laatste. Beide woningen zijn ook tegelijkertijd aangepakt.

Link: https://www.funda.nl/koop...3304-oude-arnhemseweg-48/
Wel slim. Veel meer ruimte, en het ziet er echt veel beter uit. Slimme upgrade.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:40
Nou kunnen sommige makelaarsfoto's aardig vertekenen, maar die van Streetview spant toch wel de kroon.
Daar lijkt de oprit naar de garage bijna 20 meter lang/diep 8)7

Eric, Signing off !!

Pagina: 1 ... 29 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.