Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 105 Laatste
Acties:
  • 1.785.660 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 16:01

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Rubbergrover1 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 04:07:
[...]
Maar uit de tekst kun je al opmaken dat het van binnen waarschijnlijk wel wat verouderd is. En de doelgroep zal dan sowieso enkele tonnen besteden aan het up to date brengen. Dat er de mogelijkheid is om de woonoppervlak sterk uit te breiden, tegen relatief weinig inspanning, geeft deze woning wel een grote plus.

In vind het in elk geval een geweldige woning op een van de weinige plekken in Amsterdam waar ik wel zou willen wonen.
De locatie is wel oke, nog altijd redelijk ingebouwd als ik even een rondje doe met streetview. Als je de woning sloopt (ik laat even in het midden of dat nodig is of niet) heb je sowieso heel veel betaald voor een lapje bouwgrond. Qua renovatie zal het ook wel in de papieren lopen. Heel gecharmeerd van de buitenkant 'as is' ben ik niet.
Het grootste probleem is voor mij vooral dat mocht je de woning groter maken, je ook meteen je leuke tuin verliest. Het gebouw naast is op streetview opgehoogd, op de satelliet lijkt dit al klaar te zijn, dus hoe fijn de tuin nu nog is laat ik even in het midden.

Ik snap dat de buurt leuk is, want zo oogt het wel. Dit kavel/pand is echter een klassieke money pit, mooi weg van blijven.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 29-05 19:20
Dat is sowieso niet aan de orde, want na een sloopaanvraag in 2021 is er bezwaar aangetekend en heeft het gebouw een monumentale status gekregen. Wel is een vergunning verleend voor de opbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-05 16:01

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Toke_gt schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:08:
[...]

Dat is sowieso niet aan de orde, want na een sloopaanvraag in 2021 is er bezwaar aangetekend en heeft het gebouw een monumentale status gekregen. Wel is een vergunning verleend voor de opbouw.
Klinkt alsof het allemaal nog veel meer gaat kosten :)

Maar goed Amsterdam is sowieso een unieke plek in Nederland.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 29-05 20:54
Kon hem niet zo snel hier vinden, dus plaats ik het pand maar. Moet zeggen, kost wat maar dan krijg je ook wel wat moois (met potentie)

https://www.funda.nl/koop...04477-jaagpad-148-a-en-c/

De watertoren zelf is mooi gerenoveerd, mooie materialen maar niet al te veel slaap-vertrekken, meer een loft voor een hip kind-vrij gezin. Maar (!) er zit ook nog een kelder naast het pand die je kunt verbouwen en een vergunning voor een verdieping er op is al afgegeven. Maakt in totaal een goede 1.4 miljoen als je helemaal klaar bent, maar dan heb je echt wel een tof huis (huizen) op een prima plekje

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zH1IyohLv27ZLslE80rUSbYbcF0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7wJ9OQjlOhINGDwmndRYFhAP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DuDg0I_cDtg4CRlxWn-IrdQFQVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XquXztQrekyJyQD7jKXvGh3Y.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BVQZw3CnSH8ktXVO3XxGEHTHVcM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RVHV9PdgmcBzqSgWTQBPjQEz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wpaLSjl3S_gwLS-efyGJbg-0LMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yC9ddslyeqxfTxzLTjKxcbUr.jpg?f=fotoalbum_large

Ik hou hier wel van

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:48
Ik zie het al voor me: Schat, pak jij de kampeerspullen van zolder? >:)

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 15:12
Holk schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 09:20:
Kon hem niet zo snel hier vinden, dus plaats ik het pand maar. Moet zeggen, kost wat maar dan krijg je ook wel wat moois (met potentie)

De watertoren zelf is mooi gerenoveerd, mooie materialen maar niet al te veel slaap-vertrekken, meer een loft voor een hip kind-vrij gezin. Maar (!) er zit ook nog een kelder naast het pand die je kunt verbouwen en een vergunning voor een verdieping er op is al afgegeven. Maakt in totaal een goede 1.4 miljoen als je helemaal klaar bent, maar dan heb je echt wel een tof huis (huizen) op een prima plekje

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik hou hier wel van
Ik kon de render van foto 3 op Funda al niet echt plaatsen en ik miste die 'kelderwoning'. Maar men heeft wat foto's gewijzigd. Dat doet je toch afvragen hoe het zit met die vergunning... ;)

Edit: laat maar... na de foto's van de toren zelf en een enkele plattegrond komt nog alle info over dat te realiseren bijgebouw. Ik moet beter kijken...

Wel jammer dat de eigenlijke watertoren niet zo heel veel voorstelt en dat je er niet echt iets nuttigs mee kunt.

[ Voor 7% gewijzigd door dreamscape op 21-03-2024 11:14 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:21

YellowCube

Wait...what?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik hou hier wel van
voor iemand die heel lang in een superonpraktische woning gewoond heeft, vind ik het echt wel wat hebben.
Voor mij zou een open slaapkamer/loft boven de keuken wel een beetje een no-no zijn. Goede afzuigkap of niet, de kans is groot dat je in de kookluchtjes ligt.
ik neem aan dat de watertoren zelf zo goed als onbruikbaar is zowel vanwege de trap als ook het feit dat de grote ruimte zelf niet op de foto staat en vol zal staan met technische meuk/buizen?

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:07

B64

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik hou hier wel van
Fraai object inderdaad. Maar... te koop zijn huisnummers 148a en 148c. Er is ook een brievenbus voor huisnummer 148b, maar waar is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
B64 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:00:
[...]

Fraai object inderdaad. Maar... te koop zijn huisnummers 148a en 148c. Er is ook een brievenbus voor huisnummer 148b, maar waar is dat?
Kadastraal is er nog een pand, 3341. Denk dat dat gebouw 148b moet zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

YellowCube schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:44:
[...]

voor iemand die heel lang in een superonpraktische woning gewoond heeft, vind ik het echt wel wat hebben.
Voor mij zou een open slaapkamer/loft boven de keuken wel een beetje een no-no zijn. Goede afzuigkap of niet, de kans is groot dat je in de kookluchtjes ligt.
ik neem aan dat de watertoren zelf zo goed als onbruikbaar is zowel vanwege de trap als ook het feit dat de grote ruimte zelf niet op de foto staat en vol zal staan met technische meuk/buizen?
Het waterbassin staat idd nergens vermeld als ruimte. Ik denk dat de toegang alleen maar van bovenaf is met slechts 1 of 2 kleine gaten en een verticale spurtladder. Je hebt daar dus heel weinig aan lijkt het, tenzij je het open mag breken.

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06:35
rockhopper schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 08:48:
[...]

De locatie is wel oke, nog altijd redelijk ingebouwd als ik even een rondje doe met streetview.
Je zit zonder overburen, tegenover een flink stuk groen en het water. Uiteraard wel met zijburen, maar veel vrijer wordt het in Amsterdam niet.
Het grootste probleem is voor mij vooral dat mocht je de woning groter maken, je ook meteen je leuke tuin verliest.
Juist niet. Deze woning biedt nu juist de mogelijkheid om een souterrain te maken en daarmee de woonoppervlak flink uit te breiden. Zonder dat dit ten koste gaat van de tuin of de uitstraling van de woning. Dat is nu juist een van de grote pluspunten van deze woning. Er is zelfs al de vergunning voor afgegeven.

Even voor de goede orde, ik vind het ook geen 4 miljoen waard. Maar ik heb sowieso met een heleboel woningen in Amsterdam dat ik het de vraagprijs niet waard vind. Maar in de context van de locatie, hoeveelheid ruimte en potentie snap ik de vraagprijs wel. En kan ik me goed voorstellen dat mensen die er het geld voor (over) hebben gecharmeerd zullen zijn van de woning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

chim0 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 08:53:
[...]

Dacht meer aan een standbeeld van een tampon. Symbool van vrouwelijkheid ofzo. :+

Half miljoen is overigens lachwekkend voor dit aftandse appartement in De Pijp nota bene. :X
Echt hoor, wat een ghetto. Nog niet al kreeg ik er een half miljoen bij...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

YellowCube schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 11:44:
[...]

Op foto 46 zie je het. Het is nu een kale ruimte. Ziet er kleiner uit dan ik had verwacht. Je kan er lastig komen uiteraard. Tja was is daar nu een geschikte toepassing voor? Game room?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-05 16:23

TommyGun

Stik er maar in!

Dinictus208 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:05:
[...]

Op foto 46 zie je het. Het is nu een kale ruimte. Ziet er kleiner uit dan ik had verwacht. Je kan er lastig komen uiteraard. Tja was is daar nu een geschikte toepassing voor? Game room?
Via een 'gewone' trap zelfs

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/245/126_2160.jpg

Maar dat laddertje rechts komt op het dak uit waarschijnlijk?

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/245/160_2160.jpg

Ik vind het wel vet, leuk voor een SM zolder :+

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Holk
[...]

In Hazerswoude-Rijndijk hebben ze glazen panelen in die zijstukken gezet en zo de toren daar veel functioneler gemaakt. Zou wel een mooie oplossing zijn voor deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EUISeZPPu3uC8BDZjkICbicXyww=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/nYSMnhu5a0I7n3OKlCvCEVK3.png?f=user_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ebbie73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 28-05 08:10
"Doe maar casco hout look interieur"
Interieurverzorger: "Makkie, komt in orde!"
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/186/020/823_2160.jpg
En kerstverlichting boven de keuken voor extra sfeer
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/186/019/572_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...is-89818835-kanaalweg-15/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

[...]

Ik denk dat het oude waterbassin hier nog boven zit. Als je kijkt naar de foto’s dan is het dichte gedeelte van de toren een stuk hoger dan deze “kruipruimte”.
Maar wat je nu met deze ruimte moet, geen idee.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• L-project
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-05 14:12
Ebbie73 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:35:
"Doe maar casco hout look interieur"
Interieurverzorger: "Makkie, komt in orde!"
[Afbeelding]
En kerstverlichting boven de keuken voor extra sfeer
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...is-89818835-kanaalweg-15/
Als je je afvraagt waarom de buren er niet meer zijn:

Funderingsproblemen?

Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

fenrir schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:46:
[...]

Ik denk dat het oude waterbassin hier nog boven zit. Als je kijkt naar de foto’s dan is het dichte gedeelte van de toren een stuk hoger dan deze “kruipruimte”.
Maar wat je nu met deze ruimte moet, geen idee.
Je hebt gelijk, je ziet de trap er naartoe rechts/midden.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bitfreakie
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-05 10:29
L-project schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:51:
[...]

Als je je afvraagt waarom de buren er niet meer zijn:
Funderingsproblemen?
Door alle bevingsschade zijn in Overschild enorm veel huizen gesloopt en vervangen door nieuwbouw. De ziel is dan ook uit het dorp doordat het is veranderd in een openluchtcatalogus van nieuwbouwwoningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Bitfreakie schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:55:
[...]
Door alle bevingsschade zijn in Overschild enorm veel huizen gesloopt en vervangen door nieuwbouw. De ziel is dan ook uit het dorp doordat het is veranderd in een openluchtcatalogus van nieuwbouwwoningen.
Ik vind het juist wel leuk aan Overschild dat het een redelijk diverse verzameling nieuwbouwwoningen heeft gekregen. Beter dan allemaal de zelfde huizen.

Maar er zijn inderdaad in verhouding erg veel nieuwbouwhuizen gekomen. En ik kan mij voorstellen dat dit ook tot een flinke verandering in bevolking heeft geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Millie-ano
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bitfreakie schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:55:
[...]
Mwah .. ziel in een dorp die bestaat uit 2 á 3 wegen? En nagenoeg niks? Het is letterlijk een + 'plus' waarbij aan weerszijde van de wegen 1 rijtje met huizen hebt. Die ziel is al heel lang geleden overleden en de nieuwbouw lijkt mij een mislukte openhart operatie. Met nog geen 500 inwoners lijkt het er meer op dat dit binnenkort ~ 50/100 jaar wordt opgeslokt en platgegooid. Hoe sneu ook voor de geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karel-jacobse
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23:25
fenrir schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:46:
[...]

Dan zit het met de waterdruk wel snor!

8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:53

DDX

fenrir schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:57:
[...]

Het waterbassin staat idd nergens vermeld als ruimte. Ik denk dat de toegang alleen maar van bovenaf is met slechts 1 of 2 kleine gaten en een verticale spurtladder. Je hebt daar dus heel weinig aan lijkt het, tenzij je het open mag breken.
Vraag me af waarom ze niets met dat bassin gedaan hebben, waarom dat niet op foto's staat ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

DDX schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:11:
[...]

Vraag me af waarom ze niets met dat bassin gedaan hebben, waarom dat niet op foto's staat ?
Ik vraag mij dat ook ten zeerste af en ik wil antwoorden! Op zich werk ik in de buurt....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fenrir
  • Niet online

fenrir

——-

Dinictus208 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:25:
[...]

Ik vraag mij dat ook ten zeerste af en ik wil antwoorden! Op zich werk ik in de buurt....
Plan een bezichtiging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
Volgens mij kun je niet veel met zo’n tank. Grote dikke metalen bak waar je niet in kan of mag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:43
Holk schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:40:
Volgens mij kun je niet veel met zo’n tank. Grote dikke metalen bak waar je niet in kan of mag
Hoezo? De watertoren is toch buiten gebruik? :?

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:20

FunkyTrip

Funky vidi vici!

https://www.funda.nl/koop...66-burgemeestersrand-164/
De woningen aan de Burgemeestersrand zijn zeer gewild vanwege het parkeren op eigen terrein, de rustige doodlopende straat, veel speeltuinen in de omgeving en de directe ligging aan Kerkpolderpark en het Abtswoudsebos met het gezellige centrum van Delft dichtbij.
De burgemeestersrand is inderdaad rustig en doodlopend...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ucDichE.png

Dit dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• S.J.Onnie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:43
Gretverdrie! Ze hebben maar liefst 1 m² groen in de tuin gelaten. Nu kunnen we het luchtplaatstegeltje van de bingokaart niet afkruizen :( Maar misschien wel een reservetegeltje dat we geluidscchermTsunami kunnen noemen? Dat geluidscherm komt zowat op je af bij dit huis.

Al kreeg ik geld toe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
S.J.Onnie schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:57:
[...]

Hoezo? De watertoren is toch buiten gebruik? :?
Meen me te herinneren uit zo’n Engels klus programma op tv dat er structurele risico's aan zaten en dat het vaak niet de moeite waard was

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:23
Mooi plekje:
https://www.funda.nl/koop...43-broekhuizen-23-en-23a/

Jammer dat het gastenverblijf verhuurd is voor onbepaalde tijd en het huis heeft wel wat TLC (en een label) nodig.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/181/403/224_2160.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 23:38
leto001 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 18:43:
Mooi plekje:

Jammer dat het gastenverblijf verhuurd is voor onbepaalde tijd en het huis heeft wel wat TLC (en een label) nodig.

[Afbeelding]
ik mis het karakter volledig in dit huis. Aardige klus om dat er weer in terug te brengen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Mooi plekje:

Interessante boerderij met langsdeeltype indeling. De poeren zijn nieuw, maar de stijlen zullen ouder zijn dan 1900. Er is duidelijk in veel perioden herbouwd, maar ik zou wel eens achter het muuroppervlak, onder vloeren en achter de schroten willen zien. De zijgevel heeft duidelijke aanbouwen (stenen uit de zestiger jaren?). Het originele gebouw - er is niet veel van over - zou wel eens tamelijk vroeg kunnen zijn.

Als de situatie van begin 20e eeuw er nog zou zijn denk ik dat het als monument geclassificeerd zou worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Friezin
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Mooi plekje:

[Afbeelding]
Buxusmot heeft stevig toegeslagen.... dat wordt spitten

ZO-Fryslân, vrijstaande woning (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuimbeton, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C, 65× HR+(+), 1xQuatt, Nefit ecomline HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, voedselbos, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Friezin
  • Niet online
Bijna dezelfde bouwstijl als de vorige bijdrage, maar zo op het eerste gezicht schat je het niet op € 1.175.000....

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/735/765_720x480.jpg

Maar lekker licht en ruim binnen

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/735/777_720x480.jpg

En ook een plus: mooie ruime slaapkamers

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/735/828_720x480.jpg

Ik vind het wel wat hebben :>

https://www.funda.nl/koop...889849-brink-1/#overzicht

ZO-Fryslân, vrijstaande woning (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuimbeton, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C, 65× HR+(+), 1xQuatt, Nefit ecomline HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, voedselbos, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Voor kleine/spelende kinderen is dat wel een belangrijk pluspunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Friezin schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 06:51:
Bijna dezelfde bouwstijl als de vorige bijdrage, maar zo op het eerste gezicht schat je het niet op € 1.175.000....
Had je het hoger of lager ingeschat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friezin
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:45:
[...]

Had je het hoger of lager ingeschat?
Lager: het ziet er van buiten echt oud uit.
Maar is natuurlijk wel logisch dat dat niet aangepast mag worden.

Hoewel.... (monumentenzorg heeft vast onder de dakpannen gekeken, hier vlakbij ook een rijksmonument wat dak moest vernieuwen)
⤵️
https://maps.app.goo.gl/afXFBTxCsUC3nnCW8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:20

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Rubbergrover1 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 08:44:
[...]

Voor kleine/spelende kinderen is dat wel een belangrijk pluspunt.
Dan moeten ze niet over het muurtje in de tuin klimmen... Of tijdens de spits in de tuin spelen en al te diep inademen. Ik weet niet of ik mijn kinderen pal naast een N-weg zou willen opvoeden (als je de keus hebt)

[ Voor 13% gewijzigd door FunkyTrip op 22-03-2024 10:07 ]

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Friezin schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:12:
[...]

Lager: het ziet er van buiten echt oud uit.
Maar is natuurlijk wel logisch dat dat niet aangepast mag worden.
Tsja, dat het er oud uit ziet vind ik geen reden waarom het goedkoper zou (moeten) zijn. Een willekeurig grachtenpand aan de Herengracht ziet er ook oud uit. Het is belangrijker of het kwalitatief goed is/lijkt. Zo op het eerste gezicht lijkt alles er goed uit te zien en netjes in de verf te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friezin
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 10:42:
[...]

Tsja, dat het er oud uit ziet vind ik geen reden waarom het goedkoper zou (moeten) zijn. Een willekeurig grachtenpand aan de Herengracht ziet er ook oud uit. Het is belangrijker of het kwalitatief goed is/lijkt. Zo op het eerste gezicht lijkt alles er goed uit te zien en netjes in de verf te zitten.
Mij viel als eerste het golvende dak op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:23
Friezin schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 11:36:
[...]

Mij viel als eerste het golvende dak op.
Dat is redelijk normaal. Bij onze boerderij is er ooit een nieuw dak op de deel gezet, over de oude constructie heen. Die golft ook alle kanten op, komt vooral heb ik me laten vertellen door het gewicht van de pannen. Zal dus wel een oud origineel dak zijn, en dat kan natuurlijk gewoon prima zijn.

Als je op streetview kijkt zie je dat ze wel met het dak bezig geweest zijn aan de andere kant:
https://www.funda.nl/koop...s-89889849-brink-1/#kaart

[ Voor 19% gewijzigd door leto001 op 22-03-2024 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friezin
  • Niet online
leto001 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 13:28:
[...]

Dat is redelijk normaal. Bij onze boerderij is er ooit een nieuw dak op de deel gezet, over de oude constructie heen. Die golft ook alle kanten op, komt vooral heb ik me laten vertellen door het gewicht van de pannen. Zal dus wel een oud origineel dak zijn, en dat kan natuurlijk gewoon prima zijn.

Als je op streetview kijkt zie je dat ze wel met het dak bezig geweest zijn aan de andere kant:
https://www.funda.nl/koop...s-89889849-brink-1/#kaart
Dat laatste had ik ook al gezien (zie link, 09.12 uur).

Kan me inderdaad voorstellen dat het normaal is.

Volgens mij is er zelfs een zegswijze voor, wanneer een heel oud hok er best "bouwvallig" uitziet, maar door de jaren heen zichzelf gewoon zo ontzettend stevig in elkaar heeft gezet, dat zelfs een flinke storm geen vat krijgt.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Simon99
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-05 10:39
In Dokkum, waar ik ben opgegroeid, staat dit huis te koop met een wel heel bijzondere inrichting.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dNS3uZAIa4g1gXMw-AZD1bEti_c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0O25pFWYp8PiTnd0c4L7JGpD.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZeQIWA39CggU7LnYa_fxDzh0HY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RT9TOPLCWcyku9AR4KOX2nvO.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJ9NDv0YHjZWhRndzs7mCkeoctU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klS7167ZvC85PpteHncoDRQO.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/koop...-89847320-wortelhaven-13/

[ Voor 77% gewijzigd door Simon99 op 23-03-2024 08:50 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ElectricAlex
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 29-05 12:57
Deze is wel leuk om te zien vind ik.
https://www.funda.nl/koop...ent-43401512-parkweg-104/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C8-2I51KJDq52C0eKjnp3v-u0IU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BO7qTSUpq0eJmW8RhMwgadPE.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YwEJkPV1oevzMYtVCok681k9hhM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ak6ze9xPJLrstFt1XCwKC75f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i_4TfzPy67QEXe1mm0QXqbFiAvo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4tPfc5miPNYZ3GTJBY5lXGZb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3ZKE-TB0LIyvhaP2cmle3ZdJ6A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0yt5uRuRSGgzvYqqjJNe1uIY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yPIRniib4hBVOAmqCEliMAOZAT8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nf0IriDteoJwDwhngubFvW4p.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Friezin
  • Niet online
Voor alle inrichters bij woonprogramma's: aanschouw visgraat vloer, zoals deze hoort.
Hou op met die megaplanken van 60cm: dat is 3 tot 4 keer te groot.
In 3 graten breed een kamer beleggen? Geen gezicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maikie18
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:34
Lollercopter schreef op maandag 8 januari 2024 @ 22:33:
[...]

Poeh ik krijg echt kippenvel van die tuin fotos, prachtig. Ik zie mezelf al lekker op die maaier zitten. Is belgie nou zoveel goedkoper, dit is toch een koopje ?
Staat al meer dan een jaar te koop en inmiddels meer dan 150k gezakt

PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D, Atlantic Explorer V4 270L, WH-MDC09J + PAW-TD30C1E5-HI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-05 16:09
Simon99 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:27:
In Dokkum, waar ik ben opgegroeid, staat dit huis te koop met een wel heel bijzondere inrichting.

Topic warning staat..
Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. We plaatsen anders eenvoudige linkdumps en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Wat is er zo bijzonder aan de inrichting ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lollercopter
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06:57
Maikie18 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:15:
[...]

Staat al meer dan een jaar te koop en inmiddels meer dan 150k gezakt
Ik begrijp er niks van, echt waar niet. Wat een schitterende tuin, het huis zelf is wat gedateerd natuurlijk maar oke.

Ik woon nu in een 2 onder 1 kap met een perceel van een whopping 320m2, die ook meer dan 8 ton moet opbrengen. En hier heb je 5000 m2 8)7 Ik zou het wel weten als mijn werk daar in de buurt zat, lekker beetje bomen omzagen in je eigen bos, heerlijk.

Het zal waarschijnlijk te duur zijn voor vergelijkbare huizen in Belgie of iets dergelijks, en natuurlijk het alom bekende "locatie locatie locatie".

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Friezin schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:12:
[...]

Voor alle inrichters bij woonprogramma's: aanschouw visgraat vloer, zoals deze hoort.
Ik heb een originele (17e eeuwse?) visgraatvloer gezien in een middeleeuws kasteel in Frankrijk. Je kon er niet op lopen, want er zaten gaten in de vloer, en je kon 6 meter lager kijken. De blokken lagen los. Deze vloer bestaat uit 8 cm dikke blokken van ongeveer 22 x 8 cm.

Er zijn 3 oude soorten parket in onze streken: herringbone (a bâtons rompus, visgraat), versailles (blokken, weefpatroon) en chevron (point de hongrie, Hongaarse punt).

Afbeeldingslocatie: https://selektdeco.com/img/cms/FAUS/photos-ambiance/motifs-parquet.jpg

Het parket van Versailles grijpt terug op middeleeuwse motieven in tegelvloeren.

Afbeeldingslocatie: https://www.dbnl.org/tekst/kold006over01_01/kold006over01ill0036.gif
Middeleeuwse kerkvloer te Longerhouw (Fr), bron: https://www.dbnl.org/teks...kold006over01_01_0004.php

In mijn persoonlijke mening is een visgraat motief in veel moderne of klassieke woningen prima, voor Versailles heb je wel een bijzonder pand nodig, hongaarse punt is misschien te klassiek voor moderne woningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Doet erg Brits aan. Behalve dan dat er een typisch Hollands fornuis is in plaats van een Aga of vegelijkbare range cooker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Lollercopter schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 23:23:
[...]

Ik begrijp er niks van, echt waar niet. Wat een schitterende tuin, het huis zelf is wat gedateerd natuurlijk maar oke.
(Maar even een werkende link https://www.funda.nl/koop/essen/huis-43413723-raaiberg-49/ )

Dat laatste dus. Je hebt wel grond, maar de woning zelf zal in de ogen van veel potentiele kopers niet aantrekkelijk zijn. Er zijn vlak over de grens in de zelfde prijscategorie (of goedkoper) veel aantrekkelijker woningen met een vergelijkbaar perceel te koop. Blader maar eens op immoweb. Dan is deze woning toch relatief weinig waar voor je geld.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:48

paQ

kee dan, deze zag ik niet aankomen
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/805/754_2160.jpg

Oud huis, maar dan vanaf de zijkant:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/805/763_2160.jpg
so dan... Dat is een flink aanbouwtje 8)7

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/805/760_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/805/802_2160.jpg
Heel huiselijk vind ik het niet, maar wel bijzonder.

Ik vraag me alleen af of er funderingsproblemen zijn
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/805/807_2160.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/805/826_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...7990-printhagenstraat-13/

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• paQ

paQ

EN! Riet heeft een huis in de aanbieding...
korting van -4000 euro

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Z51OaZPWX1pwjMhpMK5J4qmy9aw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/PzJ9enofLzhRTy3DUcxwxQZW.png?f=fotoalbum_large

Geheel in stijl met de 3 scheve onderbelichte "lekker sfeertje :| " foto's

https://www.funda.nl/koop...huis-89881264-heiberg-44/

deze is ook mooi :')
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nYdXFJ0KCDzbgwGzXBm_zcno5q8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8wOdi2lg73BR3l2W2ZyDVfn5.png?f=fotoalbum_large

kleurenfoto's uit respectievelijk 1979 en 1982

[ Voor 27% gewijzigd door paQ op 23-03-2024 16:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
paQ schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:05:
korting van -4000 euro

[Afbeelding]

Riet kan zeker geen trappen meer op komen, omdat er alleen foto's van beneden zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Friezin
  • Niet online
korting van -4000 euro

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mijn eerste kennismaking met Riet.
Ik probeer te ontdekken of ze lilliputter is (1ste foto huis) of 2.30m lang (veel foto's net boven bovenrand deurkozijn)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 12:33
korting van -4000 euro

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik vind dit echt goud, Riet komt bij mij uit de omgeving en erger mij al jaren aan de waardeloze kwaliteit foto’s, laat staan als ze geen foto’s erbij zet of alleen een grote oude Word art met “nieuw” als foto. Heerlijk dat ze landelijk op de hak wordt genomen. _/-\o_

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Laatst online: 00:28

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Simon99 schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:27:
[Afbeelding]Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dZeQIWA39CggU7LnYa_fxDzh0HY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RT9TOPLCWcyku9AR4KOX2nvO.jpg?f=fotoalbum_large%5D[Afbeelding]

Don't blink!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Laatst online: 00:28

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Openingstijden op funda: ma-zo gesloten :?
Heel de week druk met fotogaferen denk ik.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02:49
Ze staat bekend om haar professionele fotos ;) (bron: haarzelve)
https://www.rietquadenmakelaars.nl/
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TAMjLzwCvO_DyPJH5msi7MROjMc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oxH7Bq5iRdeqjz3cQnszPGeU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door martyw op 23-03-2024 21:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martyw
Altijd al in een peeskamertje willen wonen? Nu te koop
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/857/075_720x480.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/857/081_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/857/085_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/857/094_2160.jpg

Maar wel een van de goedkoopste huizen in Mokum nu te koop...
https://www.funda.nl/koop...8294-monnikenstraat-23-h/

[ Voor 8% gewijzigd door martyw op 23-03-2024 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nokiaan958GB
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
paQ schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:04:
kee dan, deze zag ik niet aankomen
[Afbeelding]

Oud huis, maar dan vanaf de zijkant:
[Afbeelding]
so dan... Dat is een flink aanbouwtje 8)7

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heel huiselijk vind ik het niet, maar wel bijzonder.

Ik vraag me alleen af of er funderingsproblemen zijn
[Afbeelding]
[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...7990-printhagenstraat-13/
Ik denk dat je gelijk hebt.
Als ik met Streetview de straat doorloop dan zie ik meerdere huizen met scheuren in de gevel.

Is dit misschien voormalig mijngebied?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluissie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 17:41
@martyw

En dan lekker je voordeur vol zeiken of kakken. Echt zo een plek helaas.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:10
korting van -4000 euro
rekenen is ook een vak :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-05 18:49
Korting van -4000 (min 4000) klopt toch? Da's 4000 erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvdBent
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:10
Aardappel schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 23:37:
[...]

Korting van -4000 (min 4000) klopt toch? Da's 4000 erbij.
oh dear, my whiskey be kicking in...lol

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aardappel
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-05 18:49
HvdBent schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 23:46:
[...]

oh dear, my whiskey be kicking in...lol
Lezen is ook een vak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Lollercopter schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 23:23:
[...]

Ik woon nu in een 2 onder 1 kap met een perceel van een whopping 320m2, die ook meer dan 8 ton moet opbrengen. En hier heb je 5000 m2 8)7 Ik zou het wel weten als mijn werk daar in de buurt zat, lekker beetje bomen omzagen in je eigen bos, heerlijk.

Het zal waarschijnlijk te duur zijn voor vergelijkbare huizen in Belgie of iets dergelijks, en natuurlijk het alom bekende "locatie locatie locatie".
Ik vermoed dat het probleem eerder zit bij het vakje energie. De woning heeft momenteel een energielabel D. Dit moet je dus binnen de 5 jaar verbouwen naar een beter label.
De verwarming, en ik vermoed dus ook het warm water, maakt gebruik van een ketel op stookolie.
En een dergelijke ketel mag je niet meer plaatsen bij een ingrijpende energetische renovatie. Wat voor renovatie zou dat nu toch zijn die je binnen de 5 jaar moet uitvoeren?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jwDMbMqZUzDEoArleFvpPpGMSEI=/800x/filters:gifsicle():strip_exif()/f/image/mDFJGxS0F5iIE5F8pzv4w7ku.gif?f=fotoalbum_large

Je mag nog wel een aardgasketel steken. Maar ik las dat de woning gelegen is aan een eigen dreef. Iets zegt me dat er in die eigen dreef geen aardgasleiding ligt. Dus het worden warmtepompen of een eigen aardgasleiding laten leggen.
Met andere woorden : een kat in zak.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobNemoo
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 29-05 09:08
nokiaan958GB schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:15:
[...]

Ik denk dat je gelijk hebt.
Als ik met Streetview de straat doorloop dan zie ik meerdere huizen met scheuren in de gevel.

Is dit misschien voormalig mijngebied?
In Beek lagen geen mijnen, dus dat lijkt me niet de oorzaak.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
martyw schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:14:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nog steeds te koop of opnieuw te koop?
rikoos in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2023"
https://indebuurt.nl/amst...llen-voor-2-5-ton~275015/

[ Voor 6% gewijzigd door Rubbergrover1 op 24-03-2024 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

[Afbeelding]

Vraag me dan altijd af waarom je de auto niet even opzij zet voor de foto's......

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
ZeRoC00L schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:52:
[...]

Vraag me dan altijd af waarom je de auto niet even opzij zet voor de foto's......
En zouden die rolluiken überhaupt nog werken? Op Streetview zijn ze op de zelfde manier half naar beneden.
https://www.funda.nl/koop...89881236-schumanstraat-9/

[ Voor 9% gewijzigd door Rubbergrover1 op 24-03-2024 10:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ

paQ

ZeRoC00L schreef op zondag 24 maart 2024 @ 09:52:
[...]

Dat maakt bij Riet geen donder uit, want dit zijn de enige 2 foto's. Dat is haar 'stijl'

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Een Quadrant woning! Nooit van gehoord. Dus schuine wanden. Geinige indeling

"Betreed deze woning en laat je verrassen door de verschillende ruimtes het biedt totaal 7/8 kamers."

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/780/980_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/780/991_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/781/005_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...466-holtrichtersveld-301/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:07

B64

Kalentum schreef op zondag 24 maart 2024 @ 14:31:
Een Quadrant woning! Nooit van gehoord. Dus schuine wanden. Geinige indeling

"Betreed deze woning en laat je verrassen door de verschillende ruimtes het biedt totaal 7/8 kamers."

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.funda.nl/koop...466-holtrichtersveld-301/
Woonkamer en keuken hebben wel een aparte vorm gekregen door die schuine wanden. Maar op de bovenverdieping zijn de ruimtes bijzonder onpraktisch. Sommige slaapkamers zijn klein, anderen onhandig gevormd, en twee zijn alleen bereikbaar via de 'werkkamer'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 07:02
B64 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 15:45:
[...]

Woonkamer en keuken hebben wel een aparte vorm gekregen door die schuine wanden. Maar op de bovenverdieping zijn de ruimtes bijzonder onpraktisch. Sommige slaapkamers zijn klein, anderen onhandig gevormd, en twee zijn alleen bereikbaar via de 'werkkamer'.
Minder dan 2000 de m2 in Apeldoorn. Dan is er iets mis :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:38
martyw schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 22:14:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Stond meer dan een jaar geleden al te koop en daarvoor ook al een tijdje. De oude advertentie is verwijderd of vernieuwd. De prijs is zo te zien onveranderd gebleven. Tja, ik vraag me af wie zoiets gaat kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:24
chim0 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 19:28:
[...]

Stond meer dan een jaar geleden al te koop en daarvoor ook al een tijdje. De oude advertentie is verwijderd of vernieuwd. De prijs is zo te zien onveranderd gebleven. Tja, ik vraag me af wie zoiets gaat kopen.
Goeie airb&b van maken :)

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
Zo te zien is het onverkoopbaar (voor deze prijs), de fotos die nu op Funda staan zijn dus van twee jaar geleden, het wordt waarschijnlijk als short-stay/air bnb vehuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 20:23

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik hou hier wel van
Om hier even terug op te komen, ik woon er echt zowat om de hoek en ken de wijk erachter ook.
Er zijn wel veel mitsen en maren aan dit pand.
Je zit met
1. een wijk die in opbouw is, Rijswijk Buiten. Dus gegarandeerd de komende 3 of 4 jaar nog bouw geluiden.
2. De spoorweg (trein tussen delft/ rijswijk)
3. Het is een monumentaal pand, dus aanpassingen moeten allemaal goedgekeurd worden
4. mogelijke stankoverlast (van de Gist/spiritus fabriek)

Dat laatste vind ik echt heerlijk ruiken, maar dat komt omdat ik er in ben opgegroeid.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-05 12:33
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:35:
[...]

Om hier even terug op te komen, ik woon er echt zowat om de hoek en ken de wijk erachter ook.
Je zit met
1. een wijk die in opbouw is, Rijswijk Buiten. Dus gegarandeerd de komende 3 of 4 jaar nog bouw geluiden.
3. Het is een monumentaal pand, dus aanpassingen moeten allemaal goedgekeurd worden

Dat laatste vind ik echt heerlijk ruiken, maar dat komt omdat ik er in ben opgegroeid.
De gist/spiritus fabriek ligt er al lang niet meer, enkel nog het oude hoofdkantoor. DSM-Firmenich ligt er wel nog, maar veel overlast veroorzaken die ook niet meer. Is tegenwoordig meer ontwikkeling in plaats van productie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chim0

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Dj Neo Ziggy schreef op zondag 24 maart 2024 @ 22:35:
[...]

Je zit met

Ik woon al 13 jaar in wijk(en) waar ook 13 jaar nieuwbouw bij gezet is, enige wat irritant is is het heien, maar dat went vanzelf en is echt geen overlast. Punt 1 is echt overdreven in het algemeen. Sterker nog, dit pand nu kopen in een wijk in opbouw is gegarandeerd waardestijging

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:34
Naast een coffeeshop, gezellig

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaWizza
  • Niet online
Een voormalige kleuterschool:
https://www.funda.nl/koop...656-sint-antoniusdreef-4/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ISNdjvFvWaXztsbMadBERJbMLq8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SyUntsxx1SWg7xcWNyiUoojf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZLcUtpznVBaEfBWd7M61aZlkETA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EmegAjifz2MAlAaBpPhTz0Bn.jpg?f=fotoalbum_large

Als het een crematorium was geweest had ik het ook geloofd.

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vormulier
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
DaWizza schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:31:

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Mist zeker een mooie inrichting. Verder opzicht geen slecht pand ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Jaren achter elkaar een WOZ-waarde van 44k lijkt mij erg weinig als dit een woonbestemming heeft. En dan opeens 225k. De eigenaar heeft wellicht bezwaar gemaakt en de WOZ laten verhogen met ruim 500%. Misschien dat het dan wel verkocht wordt?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ik denk dat dit bij de bouw in 1962 een behoorlijk vooruitstrevend ontwerp was.

Je zou er ook best wat leuks van kunnen maken, maar de huidige indeling is volgens mij niet echt optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
jellybrah schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:09:
[...]

Naast een coffeeshop, gezellig
Buiten dat, elke keer je kop stoten als je dat trappetje afgaat. Ze kunnen er beter een opslaghok van maken ofzo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleijn1985
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:02

Naar mijn idee zeker wel de moeite waard om terug naar nu te brengen, inrichting nu slaat nergens op - maar alle muren rondom strak stucen(sorry voor de 70s-baksteen-look-liefhebbers :+ ) met een mooi vloertje erin doet al wonderen.
En dan heb je ook nog vanuit de "woonkamers" mooi uitzicht op de prive tuin....mooi grote living/keuken aan de ene kant en een mooie lounge-woonkamer aan de andere kant O+

Al kost dit alles bij elkaar wel een hoop centen - weet niet of de omgeving zich daar voor leent O-)

2011 Volvo V60 T3 // 2014 Fiat 500c TwinAir

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 20:23
daniel14 schreef op zondag 24 maart 2024 @ 23:31:
[...]

De gist/spiritus fabriek ligt er al lang niet meer, enkel nog het oude hoofdkantoor. DSM-Firmenich ligt er wel nog, maar veel overlast veroorzaken die ook niet meer. Is tegenwoordig meer ontwikkeling in plaats van productie.
Waarom ruik ik dan regelmatig nog exact dezelfde geur als 40 jaar geleden.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op maandag 25 maart 2024 @ 11:57:
[...]

Waarom ruik ik dan regelmatig nog exact dezelfde geur als 40 jaar geleden.
Tijd om de neus te laten uit spuiten :P :P

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Friezin schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:12:
[...]

Mag ik even mijn pedante en ietwat door recent genuttigde azijn beïnvloede reactie geven? Ten eerste is dit geen visgraat, maar een Hongaarse punt. Ten tweede is het per definitie zo dat een Hongaarse punt kleinere elementen gebruikt dan visgraat. Ten derde is het zo dat de visgraat een van de oudste houten vloeren is en eigenlijk hét originele motief (wat niet rechttoe rechtaan is) en uit mijn hoofd al sinds de 16e eeuw in Italië werd toegepast. Soms kleinere planken, soms vergelijkbaar met wat nu in is. Soms dubbele stroken naast elkaar, soms enkel. Hongaarse punt kwam later.

Kortom: je kan zo fel van leer trekken met je "zoals deze hoort", maar dan zit je er feitelijk gewoon naast. Feit is namelijk dat visgraat net als de Hongaarse punt (of chevron in het Engels) gewoon allebei een van dé klassieke vloerpatronen zijn (er zijn er meer) en het uiteindelijk puur een kwestie van smaak is.

Ok, het is anno 2024 zeker met pvc vloeren wel een van de vt-wonen bingokaart vullers, maar vraag kenners wat een prachtige klassieke vloer is en veel zullen een houten visgraatvloer noemen. Dus ook een beetje hypocriet, al is het natuurlijk ook wel van deze tijd dat een deel meebeweegt met de modetrends en een ander deel zich er keihard tegen verzet. Uiteindelijk moet iedereen lekker doen waar hij/zij blij van wordt, maar ik snap het best dat mensen voor visgraat kiezen, het is gewoon een (subjectief) mooie klassieke vloer en tja... dat je dan aan je vloerverwarming/energierekening denkt (dat is met houten planken wel mogelijk maar niet ideaal) en daarom pvc verkiest, dat is een praktische keuze.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Friezin
  • Niet online
MooDyBLueS schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:07:
[...]

Mag ik even mijn pedante en ietwat door recent genuttigde azijn beïnvloede reactie geven? Ten eerste is dit geen visgraat, maar een Hongaarse punt. Ten tweede is het per definitie zo dat een Hongaarse punt kleinere elementen gebruikt dan visgraat. Ten derde is het zo dat de visgraat een van de oudste houten vloeren is en eigenlijk hét originele motief (wat niet rechttoe rechtaan is) en uit mijn hoofd al sinds de 16e eeuw in Italië werd toegepast. Soms kleinere planken, soms vergelijkbaar met wat nu in is. Soms dubbele stroken naast elkaar, soms enkel. Hongaarse punt kwam later.

Kortom: je kan zo fel van leer trekken met je "zoals deze hoort", maar dan zit je er feitelijk gewoon naast. Feit is namelijk dat visgraat net als de Hongaarse punt (of chevron in het Engels) gewoon allebei een van dé klassieke vloerpatronen zijn (er zijn er meer) en het uiteindelijk puur een kwestie van smaak is.

Ok, het is anno 2024 zeker met pvc vloeren wel een van de vt-wonen bingokaart vullers, maar vraag kenners wat een prachtige klassieke vloer is en veel zullen een houten visgraatvloer noemen. Dus ook een beetje hypocriet, al is het natuurlijk ook wel van deze tijd dat een deel meebeweegt met de modetrends en een ander deel zich er keihard tegen verzet. Uiteindelijk moet iedereen lekker doen waar hij/zij blij van wordt, maar ik snap het best dat mensen voor visgraat kiezen, het is gewoon een (subjectief) mooie klassieke vloer en tja... dat je dan aan je vloerverwarming/energierekening denkt (dat is met houten planken wel mogelijk maar niet ideaal) en daarom pvc verkiest, dat is een praktische keuze.
Zet heel even je bril op.
En meld mij op welke foto je de Hongaarse punt ontdekt.

En ook in pvc is een mooie visgraat te koop

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZqTJX70-KE9xZQxRy8V-krG4oQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zd5l1Z1w6DGL6YJxaIYrNq6c.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Friezin schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:15:
[...]

Zet heel even je bril op.
En meld mij op welke foto je de Hongaarse punt ontdekt.

En ook in pvc is een mooie visgraat te koop

[Afbeelding]
Je hebt gelijk, op mijn telefoon leek het op Hongaarse punt juist door de kleine plankjes, maar het is visgraat moet ik erkennen. 8)7
Neemt niet weg dat het geen afbreuk doet aan de rest van mijn verhaal.

[ Voor 5% gewijzigd door MooDyBLueS op 25-03-2024 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 00:39
MooDyBLueS schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:27:
[...]

Je hebt gelijk, op mijn telefoon leek het op Hongaarse punt juist door de kleine plankjes, maar het is visgraat moet ik erkennen. 8)7
offtopic:
Ik kijk op een iPhone 13mini, dus benieuwd wat voor toestel jij hebt (dan zet ik ‘m op de lijst als vervanger)

Of wordt het tijd voor een leesbril 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

of de basis van een sekte

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-05 11:49
Een paar kilometer van ons staat deze te koop.

https://www.funda.nl/koop...is-43428087-moskoureed-6/

Prachtig plekje. Voor niet eens al te duur.
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/849/644_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/187/849/651_2160.jpg

Van binnen vind ik hem ook nog best behapbaar, op een paar (bad)kamers na.

Alleen beetje jammer van het energielabel, én...
Deze woonboerderij wordt verkocht met in de koopakte de zgn. "as is, where is" -clausule. Hetgeen inhoudt dat koper het verkochte aanvaardt in de juridische, fiscale, technische en milieutechnische toestand waarin het verkochte zich alsdan bevindt, met alle bekende en onbekende zichtbare en verborgen gebreken en in de alsdan geldende gebruiksstaat, terwijl verkoper niet gehouden zal zijn ten aanzien van enig aspect van het verkochte enige (stilzwijgende) verklaring of garantie af te geven buiten hetgeen in de koopovereenkomst is gegarandeerd.
In andere woorden, er mag nog een flinke hoeveelheid geld ingestopt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vormulier
  • Niet online
JelleDJs schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:55:

In andere woorden, er mag nog een flinke hoeveelheid geld ingestopt worden.
Dat is te zien ja, een heel nieuw dak zou geen overbodige luxe zijn zo te zien.. Flinke vocht plekken en bruine strepen en dan ook nog verf dat van je plafond afbladerd als je niest...

450 is allicht wel wat hoog dan.. maar goed met de huidige markt
Pagina: 1 ... 28 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.