Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 105 Laatste
Acties:
  • 1.788.108 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• iketot
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 05:51
pc_freak1 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:07:
[...]

half dorp valt best tegen, het zijn maar 3 kadastrale percelen, hierbij gemarkeerd ter beeldvorming:
[Afbeelding]
Fixed that for you..

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qAYBpMX.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-06 15:32
MooDyBLueS schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:44:
[...]
275k is al niet goedkoop voor 61m2
Ik heb mijn 68m2 appartement voor 350k verkocht bijna 3 jaar geleden dus ik vindt dit redelijk (voor de huidige markt), okay dat was centrum Den Haag en had geen onderhoudt nodig al hebben de nieuwe bewoners het ook gestript en alles volledig opnieuw gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Leuk kansje hier in de buurt:
https://www.openbareverko...03/bovenhaarweg-1-leersum

Mooi stuk landgoed én NSW!

Maar de reden van executie is wel een dingetje, zit een hypotheek op en het werd/wordt blijkbaar illegaal verhuurd :p

Staat ook op Funda maar dan zonder alle info en foto's.

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 28-02-2024 12:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-07 16:05
Blast from the past....
Een aantal jaren geleden stond er een huis in Beekbergen te koop, waarop ik destijds bijdehand reageerde met:
en als je je verveelt, kan je altijd even bij de overburen langs'wippen'...... :+
Reed ik van de week toevallig weer langs, en nu staat de locatie van de sexclub te koop.
Maar voordat je je aanmeldt voor een bezichtiging om zo'n tent eens van binnen te bekijken.......
https://112vdg.nl/2023/07...b-de-villa-in-beekbergen/

dus tja, er is weinig meer van over:
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/184/299/270_2160.jpg

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Andrehj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:42
wolkje9 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:13:
[Afbeelding]

waarom zou je naast je bad een verzameling lege toiletpapier rolletjes bewaren?!?
(en dit laten staan voor de foto’s…)
Volgens mij is dat nog het kleinste probleem van die badkamer.
Ik zou me eerder zorgen maken over de totale afwezigheid van isolatie (massieve muren + enkel glas 8)7 ) Die muren worden ondanks die zwarte radiator doornat van het vocht....

Het lijkt me in ieder geval een bijzonder oncomfortabele badkamer.

[ Voor 12% gewijzigd door Andrehj op 28-02-2024 14:28 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Friezin
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
Daar is de Strelitzia weer 🫣, meerdere zelfs..

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/186/771/185_720x480.jpg

Vtwonen verbouwing dus over 5 jaar moet je weer.

https://www.funda.nl/koop...uis-43492447-hoofdweg-32/

offtopic:
Ooit in Steenbergen geland met een luchtballon, ben daar in daarom nog adelstand verheven en "gravin van..." 😜

ZO-Fryslân, vrijstaande woning (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuimbeton, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C, 65× HR+(+), 1xQuatt, Nefit ecomline HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, voedselbos, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 14-07 14:25
pagani schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 12:20:
Leuk kansje hier in de buurt:
https://www.openbareverko...03/bovenhaarweg-1-leersum

Mooi stuk landgoed én NSW!

Maar de reden van executie is wel een dingetje, zit een hypotheek op en het werd/wordt blijkbaar illegaal verhuurd :p

Staat ook op Funda maar dan zonder alle info en foto's.
Ik fiets hier weleens langs en vroeg me altijd af wat er nou achter het hek zou zitten. :o Nu in de slechte staat zo te zien. Er staat wel een vage BV op geregistreerd. Ik vond na wat zoeken beelden van de woning 9 jaar terug:

WOZ waarde van 3.258.000 euro

Bijna 10 jaar geleden heeft het te koop gestaand voor 5,5 miljoen: https://www.quotenet.nl/v...echts-5-5-miljoen-162522/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 00:32

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Willem30 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 07:53:
[...]

Ik fiets hier weleens langs en vroeg me altijd af wat er nou achter het hek zou zitten. :o Nu in de slechte staat zo te zien. Er staat wel een vage BV op geregistreerd. Ik vond na wat zoeken beelden van de woning 9 jaar terug:

[YouTube: Leersum | Landgoed de Groote Zandschulp | Te koop | REDRES.NL]

WOZ waarde van 3.258.000 euro

Bijna 10 jaar geleden heeft het te koop gestaand voor 5,5 miljoen: https://www.quotenet.nl/v...echts-5-5-miljoen-162522/
Leuk filmpje (wel lang).

Valt me op dat je bij de woz een flinke stijging ziet tussen 2016 (€ 790.000) en 2017 (€ 2.846.000) en dat het kennelijk twee keer te koop is gezet in 2018 en 2019 volgens betrap de makelaar.
Die 2 miljoen stijging zie ik niet meteen aan het filmpje af maar goed dat is een discussie die toch altijd lastig is bij een "unieke woning" zonder er zelf doorheen te kunnen lopen of de ervoor situatie te kennen.

Op de film mooi een stulpje, maar dit is nou typisch een gevalletje "too much" voor mij.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 07:12
Dialoog vooraf

Bewoner 1: "Ik wil graag een mooie woonkeuken in dit huis. Mét een kookeiland."

Bewoner 2: "... dit huis lijkt daar niet echt geschikt voor, qua afmetingen en indeling, zouden we dat wel doen?"

Bewoner 1: "Ik wil het, ik wil het, ik wil het!."

Bewoner 2: "Zucht. Akkoord."

Resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/186/461/255_1080.jpg
Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/186/461/249_1080.jpg

De keuken is 2,54m lang. Als ik zo inschat op de plattegrond van de woning geeft dat ongeveer 60cm doorloopruimte. Zal een gezellig hoekje geworden zijn.

Link

[ Voor 21% gewijzigd door Valorian op 29-02-2024 09:10 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Martijn1990
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:06
Toch bied het wel veel meer werkruimte, dus toch snap ik de keuze wel weer ergens..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Valorian schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:09:
Dialoog vooraf

Bewoner 2: "... dit huis lijkt daar niet echt geschikt voor, qua afmetingen en indeling, zouden we dat wel doen?"

Resultaat:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

De keuken is 2,54m lang. Als ik zo inschat op de plattegrond van de woning geeft dat ongeveer 60cm doorloopruimte. Zal een gezellig hoekje geworden zijn.

Link
Ach, ons huis was bij aankoop de doorloop langs het kookeiland nog geen 50cm :P (uiteraard meteen gesloopt)
rockhopper schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 08:22:
[...]

Leuk filmpje (wel lang).

Valt me op dat je bij de woz een flinke stijging ziet tussen 2016 (€ 790.000) en 2017 (€ 2.846.000) en dat het kennelijk twee keer te koop is gezet in 2018 en 2019 volgens betrap de makelaar.
Die 2 miljoen stijging zie ik niet meteen aan het filmpje af maar goed dat is een discussie die toch altijd lastig is bij een "unieke woning" zonder er zelf doorheen te kunnen lopen of de ervoor situatie te kennen.

Op de film mooi een stulpje, maar dit is nou typisch een gevalletje "too much" voor mij.
Misschien dat de grond uitmaakt. Het zijn drie kavels, geen idee of die er destijds alledrie bij zaten. Nu is het 10 hectare en NSW, dat erft "gratis" over en heeft dus een investeringsvoordeel voor families.

[ Voor 30% gewijzigd door pagani op 29-02-2024 09:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joop34
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:18
Dialoog vooraf

Resultaat:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Link
Ik zou dit denk ik ook liever hebben dan een hoekvorm. Het geeft veel meer aanrechtruimte.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01:02
Afgezien van de ruimte en dat zo'n keuken sowieso niet handig is in een doorsnee rijtjeswoning, vind ik wel dat ze de indeling bijna perfect hebben.
Ik had zelf alleen dan nog wel gekozen voor bovenkastjes bij de koelkast, een ingebouwde magnetron en oven en de wasbak nog 20cm verplaatst, verder weg van de koelkast, maar dat mag vaak niet van de leverancier, want dan zit die vlak naast de vaatwasser en dan is blijkbaar lastig te maken ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Capitan
  • Registratie: Augustus 2010
  • Nu online
Dialoog vooraf

Resultaat:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Link
ideaal om de keuken "jouw domein" te maken. Niemand die er nog in komt als je het niet wil ;)

• Caelorum
Joop34 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:17:
[...]
Ik zou dit denk ik ook liever hebben dan een hoekvorm. Het geeft veel meer aanrechtruimte.
Ik ook. Het is jammer dat er niet ruimte was dat ding nog even 15 cm de keuken uit te wurmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-07 17:05
Dialoog vooraf

Resultaat:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Link
Zelfde keukenverkoper als deze TS? Fout gemaakt bij aanschaf eerste keuken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Joop34 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:17:
[...]

Dat is niet waar. Als je een U-vorm ervan maakt, dan heb je meer aanrecht en zelfs een win-win: meer loopruimte tussen de diverse aanrechtbladen én extra aanrechtblad bij de raamkant. Diepte van een (schier)eiland gebruik je bijna niet namelijk behalve rotzooi stallen of als je daar een barzitje zou hebben, dus dat extra blad in U-vorm is véél praktischer.

Bron: wij hebben een huis met bovenstaande indeling gekocht en er een U-vorm van laten maken. Wel een stuk grotere keuken overigens, maar naar verhouding blijft het hetzelfde.

Vergeet ook niet dat je realistisch gezien je (schier)eiland niet gaat gebruiken voor losse apparatuur, want dat staat extreem in-your-face. Daar kan je dus ook juist dat extra stuk aanrechtblad bij de raamkant voor gebruiken wederom.

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

pagani schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:15:
[...]

Ach, ons huis was bij aankoop de doorloop langs het kookeiland nog geen 50cm :P (uiteraard meteen gesloopt)

[...]

Misschien dat de grond uitmaakt. Het zijn drie kavels, geen idee of die er destijds alledrie bij zaten. Nu is het 10 hectare en NSW, dat erft "gratis" over en heeft dus een investeringsvoordeel voor families.
Ik dacht dat juist het hele idee achter die nsw was dat het niet zo hard meetelt met de woz (of eigenlijk de ozb? ik weet het fijne niet van nsw) en dat het sowieso dus minder geschikt is als waarde. In de zin van het zal nooit meer bouwgrond worden (tenzij...) Dus het zal misschien kunnen, maar ik blijf het vreemd vinden. Te meer er in de tekst steeds het jaartal 2014 genoemd wordt met betrekking tot erfpacht enzo.

Moch iemand er meer over weten, ik ben zeker geïnteresseerd in de antwoorden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
rockhopper schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:30:
[...]

Ik dacht dat juist het hele idee achter die nsw was dat het niet zo hard meetelt met de woz (of eigenlijk de ozb? ik weet het fijne niet van nsw) en dat het sowieso dus minder geschikt is als waarde. In de zin van het zal nooit meer bouwgrond worden (tenzij...) Dus het zal misschien kunnen, maar ik blijf het vreemd vinden. Te meer er in de tekst steeds het jaartal 2014 genoemd wordt met betrekking tot erfpacht enzo.

Moch iemand er meer over weten, ik ben zeker geïnteresseerd in de antwoorden.
Het belangrijkste drijfmiddel achter de NSW is dat je praktisch geen erfbelasting betaalt. Het is dus een leuke manier om zeg 5 miljoen belastingvrij/-arm naar je kinderen over te hevelen.

De drijfveer voor de overheid is inderdaad natuurbehoud en het verplicht openstellen van het terrein voor minimaal een deel van het jaar voor bezoekers.

* pagani gaat waarschijnlijk nooit meer verhuizen (niet nsw, vrijstaand op 6200m2 en binnen een jaar volledig gemoderniseerd), tenzij we een mooi NSW-landgoed kunnen kopen, maar die worden langzamerhand echt onbetaalbaar. Nou willen we ooit wel de grond van de buurboer erbij kopen, maar dan komen we "slechts" op 1.6hA en ons huis is niet nsw-waardig

[ Voor 14% gewijzigd door pagani op 29-02-2024 09:49 ]

• Thomas20
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-07 14:47
Friezin schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 18:47:

[Afbeelding]

offtopic:
Ooit in Steenbergen geland met een luchtballon, ben daar in daarom nog adelstand verheven en "gravin van..." 😜
Hij is nog een beetje saai aangekleed, maar de basis is wel echt super tof om iets vets van te make O+
Helaas buiten mijn budget & zoekgebied :P

• Rubbergrover1
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 14-07 18:11

[Afbeelding]

offtopic:
Er komen inderdaad een hoop kruisjes op de VT-wonen bingokaart, maar ik vind het in dit geval wel goed passend bij de woning gekozen.

Ik vraag me wel af wat het verhaal bij de woning is. Lijkt er op dat ze nog volop in een verbouwing zitten/zaten, maar het nu toch te koop zetten. En de woning lijkt tijdens de verbouw ook al ingericht te zijn, of zou dat alleen voor de verkoop zijn?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024

JDx

Ben ik ^

Zeil op, maar we hebben nog een stukje liggen van een andere kleur toch

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Zv6m9J4.png

Badkamer kan ook nog wel een paar jaar mee

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/r0CNrpJ.png

Vooral opvallend is de locatie (mindere wijk) icm de prijs van 209.000 euro
https://www.funda.nl/koop...aan-van-het-kwekebos-445/

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JDx schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:10:

[Afbeelding]

Badkamer kan ook nog wel een paar jaar mee

[Afbeelding]

Vooral opvallend is de locatie (mindere wijk) icm de prijs van 209.000 euro
https://www.funda.nl/koop...aan-van-het-kwekebos-445/
Een van de twee wijken die ik altijd bekijk is dat. Woon zelf in die omgeving.
Prijs is echt hoog, maar de WOZ ook, want die ligt op hetzelfde bedrag.

Als ze er 190 voor krijgen vind ik dat ze het goed verkopen.

[ Voor 4% gewijzigd door ArthurMorgan op 29-02-2024 10:14 ]

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

• JDx

JDx

Ben ik ^

ArthurMorgan schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:14:
[...]

Een van de twee wijken die ik altijd bekijk is dat. Woon zelf in die omgeving.
Prijs is echt hoog, maar de WOZ ook, want die ligt op hetzelfde bedrag.

Als ze er 190 voor krijgen vind ik dat ze het goed verkopen.
Ja ik woon zelf in Angelslo, hier is het inmiddels ook allemaal 200K, maar die zien er een stuk beter uit.

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
JDx schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:15:
[...]

Ja ik woon zelf in Angelslo, hier is het inmiddels ook allemaal 200K, maar die zien er een stuk beter uit.
Ik ook :)

Heb zelf vorig jaar een huis hier gekocht voor 185, vraagprijs 160. Iets kleiner dan hierboven. Maar betere kwaliteit.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

ArthurMorgan schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:18:
[...]

Ik ook :)

Heb zelf vorig jaar een huis hier gekocht voor 185, vraagprijs 160. Iets kleiner dan hierboven. Maar betere kwaliteit.
Zeker eentje van ~90m3 zoals bijna alles hier. Dat extra oppervlak komt alleen maar door die nutteloze zolder die ze maar even slaapkamer 5 noemen. Ik kijk regelmatig in de regio om de waarde/WOZ van mijn eigen huis een beetje te bepalen. Heb het huis al heel lang en sta pas sinds 2019 niet meer onder water.

[ Voor 15% gewijzigd door JDx op 29-02-2024 10:25 ]

• Friezin
  • Niet online
Rubbergrover1 schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:07:
[...]

Er komen inderdaad een hoop kruisjes op de VT-wonen bingokaart, maar ik vind het in dit geval wel goed passend bij de woning gekozen.

Ik vraag me wel af wat het verhaal bij de woning is. Lijkt er op dat ze nog volop in een verbouwing zitten/zaten, maar het nu toch te koop zetten. En de woning lijkt tijdens de verbouw ook al ingericht te zijn, of zou dat alleen voor de verkoop zijn?
Zo te zien aan de jassen, wordt er gewoond.
https://www.funda.nl/koop...92447-hoofdweg-32/#foto-7

Verder ook helemaal ingericht, inclusief poppenhuis.
Dacht eerst dat er helemaal geen keuken was (het onaffe deel), maar is bijkeuken zo te zien.

Budget op? Scheiding? Werk elders?
Geen idee.

Mij valt steeds die trendplant Strelitzia op in het te koop staande duurder segment 🫣.
https://www.green-bubble....litzia-reginae-130cm.html
(Misschien omdat ik m heb sinds 1995 en ze zelden te koop waren tot 2-3 jaar geleden. Duur huis, duur plantje)

ZO-Fryslân, vrijstaande woning (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuimbeton, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C, 65× HR+(+), 1xQuatt, Nefit ecomline HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, voedselbos, weduwe, imker, prepensioen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Friezin schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:26:
[...]

Dacht eerst dat er helemaal geen keuken was (het onaffe deel), maar is bijkeuken zo te zien.

Geen idee.

Mij valt steeds die trendplant Strelitzia op in het te koop staande duurder segment 🫣.
https://www.green-bubble....litzia-reginae-130cm.html
(Misschien omdat ik m heb sinds 1995 en ze zelden te koop waren tot 2-3 jaar geleden. Duur huis, duur plantje)
Oh dat is een plant, bij Strelitzia denk ik hier aan, van Darling in the Franxx

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hUhPGOO.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Laatst online: 02:02

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Friezin schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:26:
[...]

Geen idee.
Volgens mij valt het een hoop mensen ook tegen wanneer ze met veel geld vanuit de Randstad komen en dan zo'n huis hier verbouwen hoe rustig het is. Dat is echt niet voor iedereen namelijk.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Friezin
  • Niet online
Touchdomex schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:29:
[...]

Volgens mij valt het een hoop mensen ook tegen wanneer ze met veel geld vanuit de Randstad komen en dan zo'n huis hier verbouwen hoe rustig het is. Dat is echt niet voor iedereen namelijk.
Tja, 85 inwoners in Steenbergen....
Die 85 hoor je dan toch ook echt stuk voor stuk te kennen, inclusief doopceel en geboortedata 😉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Een huis zonder centrale verwarming voor 160.000, het kan nog steeds, is dat erg? Nee, de gaskachels vervangen voor L/L warmtepompen en je stookt lekker goedkoop. Er is wel een CV-ketel aanwezig, maar alleen voor warm water. Verder wel veel werk nog voor dat geld en:

Voor deze woning gelden specifieke verkoopvoorwaarden van de woningcorporatie, zoals onder andere:
- Projectnotaris.
- Zelfbewoningsplicht, als u deze woning koopt moet u er zelf gaan wonen.
- verhuur uitsluitend toegestaan aan familieleden in 1e graad.
- verkoop in het eerste jaar niet toegestaan.

Maar dat is op zich niet verkeerd.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/186/814/262_2160.jpg

En nog wat antiek op zolder

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/186/814/253_2160.jpg

https://www.funda.nl/koop...is-43499843-sterrebaan-3/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:53

timovd

Voorsprong door techniek

JDx schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:15:
Een huis zonder centrale verwarming voor 160.000, het kan nog steeds, is dat erg? Nee, de gaskachels vervangen voor L/L warmtepompen en je stookt lekker goedkoop. Er is wel een CV-ketel aanwezig, maar alleen voor warm water. Verder wel veel werk nog voor dat geld en:

Voor deze woning gelden specifieke verkoopvoorwaarden van de woningcorporatie, zoals onder andere:
- Projectnotaris.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Beunhazen van de woningcoöperatie die de zolder hebben geïsoleerd. Wat een rommel!
Denk je in Drenthe te gaan wonen voor ruimte om je heen, zit alsnog alles om je heen volgebouwd, meer dan in een grote stad in de randstad. Je kunt zo in elkaars woonkamer naar binnenkijken.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Rincon
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-11-2024

- Projectnotaris.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Brrr, en dan die buurt ( zie streetvieuw ) nee bedankt,ook niet voor die prijs. :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 23:56
timovd schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:22:
[...]

Beunhazen van de woningcoöperatie die de zolder hebben geïsoleerd.
Of de bewoner/huurder is zelf aan de slag geweest met purschuim....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timovd
  • Laatst online: 19:53

timovd

Voorsprong door techniek

jongetje schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:26:
[...]

Of de bewoner/huurder is zelf aan de slag geweest met purschuim....
Lijkt meer op Icynene (waterbasis). PUR-schuim zal flink wat gezondheidsrisico's meebrengen. Dan zou ik het er allemaal weer af halen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• JDx

JDx

Ben ik ^

Rincon schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:24:
[...]

Brrr, en dan die buurt ( zie streetvieuw ) nee bedankt,ook niet voor die prijs. :-(
Ja een kluswoning in een dorp zou niet veel meer dan een tonnetje moeten kosten, want er moet nog een duizendje of 20-30 tegenaan en dan is het nog niet veel meer waard dan deze vraagprijs.

Het is 2 straten achter het huis van mijn broertje, die heeft een zelf gebouwde vrijstaande woning en dan nog wilde ik niet in Klazienaveen wonen.
[...]

Beunhazen van de woningcoöperatie die de zolder hebben geïsoleerd.
Wat wordt er niet door beunhazen gedaan in die regio, van stucadoor tot automonteur, iedereen kent wel iemand die wat kan in die regionen :9

[ Voor 38% gewijzigd door JDx op 29-02-2024 13:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-07 12:56
timovd schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:27:
[...]

Lijkt meer op Icynene (waterbasis). PUR-schuim zal flink wat gezondheidsrisico's meebrengen. Dan zou ik het er allemaal weer af halen.
Wat zijn de gezondheidsrisico's van PU schuim als het gereageerd heeft? De isocyanaat en polyol componenten die je bij het eropspuiten laat reageren zijn idd niet gezond om mee te werken, maar daarna is het klaar.

• El Capitan
  • Nu online
dit type huizen zie je echt overal terug. had vroeger een klasgenootje die in exact eenzelfde soort woning zat met zijn moeder en broertjes. Zelfs de wijk opzet was gelijk. En t was echt een ander dorp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falco
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:13
Dialoog vooraf

Resultaat:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Link
Er zal misschien een goede technische reden voor zijn, maar ik had de spoelbak op het eiland gezet en de kookplaat inclusief afzuigkap tegen de wand. Nu zit je altijd tegen die afzuigkap aan te koekeloeren, waardoor het optisch allemaal veel krapper aanvoelt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:03
Falco schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:33:
[...]

Er zal misschien een goede technische reden voor zijn, maar ik had de spoelbak op het eiland gezet en de kookplaat inclusief afzuigkap tegen de wand. Nu zit je altijd tegen die afzuigkap aan te koekeloeren, waardoor het optisch allemaal veel krapper aanvoelt....
Of "gewoon" een kookplaat met kookveldafzuiging, een afzuiger aan het plafond, een afzuigkap die uit het blad omhoogkomt. Er zijn zoveel betere opties dan dit enorme gedrocht wat het hele open/ruime effect teniet doet.

Ik vermoed dat het een gebruikte/showroom keuken is waar deze kap al bij zat. Werkelijk alles is schots, scheef en zo goedkoop mogelijk aan die keuken. Net als bij de rest van dit overgeprijsde stukje vastgoed trouwens, overal hebben ze zoveel mogelijk de bocht afgesneden.

[ Voor 18% gewijzigd door RonJ op 29-02-2024 15:46 ]

All-electric.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
pagani schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 09:38:
[...]

Het belangrijkste drijfmiddel achter de NSW is dat je praktisch geen erfbelasting betaalt. Het is dus een leuke manier om zeg 5 miljoen belastingvrij/-arm naar je kinderen over te hevelen.

De drijfveer voor de overheid is inderdaad natuurbehoud en het verplicht openstellen van het terrein voor minimaal een deel van het jaar voor bezoekers.

* pagani gaat waarschijnlijk nooit meer verhuizen (niet nsw, vrijstaand op 6200m2 en binnen een jaar volledig gemoderniseerd), tenzij we een mooi NSW-landgoed kunnen kopen, maar die worden langzamerhand echt onbetaalbaar. Nou willen we ooit wel de grond van de buurboer erbij kopen, maar dan komen we "slechts" op 1.6hA en ons huis is niet nsw-waardig
Zoals vaker terugkomt in dit topic: van verplicht openstellen is geen sprake vanuit de overheid voor NSW landgoeden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvbosma
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-07 15:56
Voor belasting vrijstelling en volledige onbelaste schenking/erven wel toch!?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sentitel
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:42
Falco schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:33:
Dat snap ik dus nooit, keukens met een spoel- i.p.v. een kookeiland... In mijn ogen heb je een eiland zodat je niet met je rug naar de ruimte toe staat. Bij de spoelbak sta je niet zo lang per keer, bij een kooplaat wel.

Uiteindelijk had die afzuiging anders gekund, dan was het prima geweest, los van dat ze nog meer kastruimte toe hadden kunnen voegen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Sentitel schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 07:57:
[...]

Dat snap ik dus nooit, keukens met een spoel- i.p.v. een kookeiland... In mijn ogen heb je een eiland zodat je niet met je rug naar de ruimte toe staat. Bij de spoelbak sta je niet zo lang per keer, bij een kooplaat wel.
Dat hangt ook van je maaltijd af. Ik denk dat ik vaker 'actief' bezig ben met snijden etc. dan met het daadwerkelijk koken of bakken.

Daarnaast kan ook meespelen hoe de 'omgeving' van het kookeiland is. Bij koken en bakken spettert er vaak ook in de omgeving meer viezigheid en dat wil je misschien niet op je eiland of in de kamer. En het kan zijn dat je het juist fijn vindt als je ook vanuit je kamer makkelijk bij de kraan kunt en daarom de kraan op het eiland wil.

Kort gezegd, in mijn optiek is er geen foute keus, maar moet je vooral kijken naar hoe jij dat eiland het beste zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spherix
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23:37
Precies dat, over het algemeen staan wij meer tijd te besteden aan de voorbereidingen dan af en toe wat in de pan gooien en roeren :-) Als je een maaltijd maakt waar je intenser mee bezig bent heb je waarschijnlijk toch al weinig oog voor de rest van het huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-07 11:34

[Afbeelding]

offtopic:
Vtwonen doet geen verbouwingen, enkel interieurinrichting. Dat de kwaliteit daarvan benedenmaats is ben ik met je eens.
Deze betreffende woning lijkt verder wél goed verbouwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
emot schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:40:
[...]

Vtwonen doet geen verbouwingen, enkel interieurinrichting. Dat de kwaliteit daarvan benedenmaats is ben ik met je eens.
Deze betreffende woning lijkt verder wél goed verbouwd.
Zaken als taatsdeuren, schrootjes, zwart deurbeslag en zwarte kranen (al moet het tegenwoordig volgens mij weer brons/koper zijn) etc. zijn voorbeelden van VT-wonen "interieurtrends" die toch meer te maken hebben met verbouwen dan met interieurinrichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emot
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 14-07 11:34
Rubbergrover1 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 08:47:
[...]

Zaken als taatsdeuren, schrootjes, zwart deurbeslag en zwarte kranen (al moet het tegenwoordig volgens mij weer brons/koper zijn) etc. zijn voorbeelden van VT-wonen "interieurtrends" die toch meer te maken hebben met verbouwen dan met interieurinrichting.
Het kan aan mij liggen, maar ik zie geen van allen (behalve het deurbeslag en 1 kraantje op het toilet) terug komen in die woonboerderij?
Die schrootjes zijn gewoon wandpanelen en die stalen pui is maatwerk van een staalbouwer, echt geen vtwonen nep staal prul.

Ik snap je punt enigszins, ik heb niets met vtwonen en al zeker met met hun afwerk niveau (nep materialen zoals steellook deuren, niet dekkende verf etc). Maar interieur trends zijn van alle tijden. Denk aan jaren 70 / 80 waar tegenwoordig velen hier alweer op lopen te g**len.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 3ssen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-07 11:15

- Projectnotaris.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik dacht meteen weer aan deze creatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rubbergrover1
emot schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 09:39:
[...]

Het kan aan mij liggen, maar ik zie geen van allen (behalve het deurbeslag en 1 kraantje op het toilet) terug komen in die woonboerderij?
Die schrootjes zijn gewoon wandpanelen en die stalen pui is maatwerk van een staalbouwer, echt geen vtwonen nep staal prul.

Ik snap je punt enigszins, ik heb niets met vtwonen en al zeker met met hun afwerk niveau (nep materialen zoals steellook deuren, niet dekkende verf etc). Maar interieur trends zijn van alle tijden. Denk aan jaren 70 / 80 waar tegenwoordig velen hier alweer op lopen te g**len.
Het gaat ook niet om de kwaliteit van de spullen of nep/echt, maar om de stijl. Of een stalen pui van een staalbouwer komt of van de bouwmarkt is, maakt niet uit voor of het een VT-wonen stijl interieur/verbouwing is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-07 11:37
JDx schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 10:10:

[Afbeelding]
Als je goed naar het plafond kijkt dan zie je overduidelijk dat het huis naar rechts kan uitschuiven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indifined1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:00
Rincon schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 13:24:
[...]

Kan aan mij liggen, maar wat is er mis met die buurt? Ik zie overal mooie groenstroken en zelfs kleine parkjes en ook nog voldoende parkeergelegenheid, de gemiddelde nieuwbouwwijk met huizen vanaf 350K ziet er krapper uit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
indifined1 schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 15:49:
[...]

Kan aan mij liggen, maar wat is er mis met die buurt? Ik zie overal mooie groenstroken en zelfs kleine parkjes en ook nog voldoende parkeergelegenheid, de gemiddelde nieuwbouwwijk met huizen vanaf 350K ziet er krapper uit...
Het ziet eruit als een wat oudere wijk, daarom doet het ietwat volks aan is ook mijn beleving. Het is allemaal eenheidsworst van niet bepaald mooie jaren 60/70 rijtjeswoningen.

Begrijp me niet verkeerd: niks "mis" mee, maar dit zal niemands hart sneller doen kloppen en zal tevens voor de meeste mensen ook meer een "heb geen andere keuze" optie zijn dan een bewuste keuze. Dat zegt de prijs ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Caelorum
Mwoah, ik vind het daar wel mee vallen. Het is niet meer eenheidsworst dan de meeste wijken die tegenwoordig gebouwd worden. Het is vooral een stijl die uit de mode is geraakt.

De prijs zal meer te maken hebben met het energielabel, het feit dat alles bijna 60 jaar oud is en dus ook niet standaard dingen aan vervanging toe beginnen te raken zoals de (ongetwijfeld nog gres) binnen riolering.

En bij gres is het overigens niet de buis, maar de verbindingen die je vaak opnieuw mag doen de buis zelf kan makkelijk meer dan 100 jaar mee.

[ Voor 15% gewijzigd door Caelorum op 01-03-2024 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sugarlevi01
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik moest even knipperen.
De witte verf was op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Ffibn2Jq4nD-UoLuS7St9Zu9fg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5JQG1DLDH2WoLJMG29IhgZ1S.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.funda.nl/koop...-van-de-weteringstraat-7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx

JDx

Ben ik ^

Altijd mooi die ouderwetse decoders in slaapkamers die op een hangende TV balanceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
jvbosma schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 06:52:
Voor belasting vrijstelling en volledige onbelaste schenking/erven wel toch!?
Alleen voor volledige vrijstelling erfbelasting. Bij geen openstelling alleen erfbelasting over 50% van de bestemmingswaarde
https://www.rvo.nl/sites/...Fiscale-fasciliteiten.pdf

Maar dus geen verplichting, wel extra voordelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fulgora
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:56
Ra ra, wat is hier het verhaal achter? Twee badkamers met bad, een opbouw en een nieuwe gevel met Franse balkons. Was de bedoeling om dit in tweeën te splitsen en is dat niet gelukt? Zou wel verklaren waarom dit rijtjeshuis van 114m2 700.000 op moet brengen.

https://www.funda.nl/koop...405105-vossegatselaan-67/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YrH0POkv4hdkELeior-04luqzMo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JxvE2Z989sQ9a44KwxzGsys2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:35
[...]

Beunhazen van de woningcoöperatie die de zolder hebben geïsoleerd. Wat een rommel!
Dit is afaik 'gewoon' wat je krijgt als een isolatiebedrijf isoleert met PUR. Dit is nog netjes als je het vergelijkt met vloerisolatie.

Het bijzondere hier is dat dit in deze vorm zwaar brandonveilig is. De afwerklaag zoals gips is absoluut noodzakelijk.

De keuze voor PUR ontgaat me hier volledig. Als het toch snel moet dan kun je beter folie spannen over de gordingen en de boel volblaffen met EPS parels. Dan heb je tenminste geen maanlandschap.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TinusXIII
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 23:32
Fulgora schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:33:
Ra ra, wat is hier het verhaal achter? Twee badkamers met bad, een opbouw en een nieuwe gevel met Franse balkons. Was de bedoeling om dit in tweeën te splitsen en is dat niet gelukt? Zou wel verklaren waarom dit rijtjeshuis van 114m2 700.000 op moet brengen.

https://www.funda.nl/koop...405105-vossegatselaan-67/

[Afbeelding]
De badkamer op de eerste verdieping is de nieuwe badkamer, op de begane grond de oorspronkelijke badkamer. Staat ook in de tekst.
Toegang tot de voormalige badkamer, welke nog steeds bruikbaar is, maar nu vooral als bijkeuken en washok fungeert.
Ziet er verder gewoon uit als een normaal huis. Als je opbouwt en de gehele achtergevel opnieuw doet zijn die grote ramen met Franse balkons ook wel fijn om te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door TinusXIII op 02-03-2024 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
TinusXIII schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 10:42:
[...]

De badkamer op de eerste verdieping is de nieuwe badkamer, op de begane grond de oorspronkelijke badkamer. Staat ook in de tekst.

[...]

Ziet er verder gewoon uit als een normaal huis. Als je opbouwt en de gehele achtergevel opnieuw doet zijn die grote ramen met Franse balkons ook wel fijn om te doen.
Ik vind het ook niet echt raar. En met de relatief kleine slaapkamertjes geeft zo'n frans balkon toch heel wat meer gevoel van ruimtelijkheid. Waar ik meer mee zou zitten is dat de kamers op de tweede verdieping helemaal niet afgesloten zijn van de rest van het huis. Ik zou toch iets meer privacy willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:40

B64

Rubbergrover1 schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 11:29:
[...]

Ik vind het ook niet echt raar. En met de relatief kleine slaapkamertjes geeft zo'n frans balkon toch heel wat meer gevoel van ruimtelijkheid. Waar ik meer mee zou zitten is dat de kamers op de tweede verdieping helemaal niet afgesloten zijn van de rest van het huis. Ik zou toch iets meer privacy willen.
Het is alleen één van de twee die niet is afgesloten, de ander heeft wel een deur (volgens de plattegrond in ieder geval). Een wandje plaatsen met een deur erin kan altijd nog natuurlijk, maar dat er nu een bed staat verklaart vermoedelijk ook de reden voor verkoop: ruimtegebrek voor de huidige bewoners.
Je zou er bijvoorbeeld ook een werk- of hobbyruimte van kunnen maken, en dan is het gebrek aan privacy niet zo heel erg zwaarwegend (afhankelijk van de aard van werk/hobby natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majesty
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
https://www.funda.nl/43460608

Ze hadden voor het mooie wel even de vaat kunnen doen voor ze foto's lieten maken.
Overigens iets met 'zo ouders zo kinderen' qua (niet) opruimgedrag, manmanman.

[ Voor 25% gewijzigd door Majesty op 02-03-2024 16:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07:03
MooDyBLueS schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 16:29:
[...]

Het ziet eruit als een wat oudere wijk, daarom doet het ietwat volks aan is ook mijn beleving. Het is allemaal eenheidsworst van niet bepaald mooie jaren 60/70 rijtjeswoningen.

Begrijp me niet verkeerd: niks "mis" mee, maar dit zal niemands hart sneller doen kloppen en zal tevens voor de meeste mensen ook meer een "heb geen andere keuze" optie zijn dan een bewuste keuze. Dat zegt de prijs ook.
Alles daar ademt gewoon "oude volkswijk", met alles dat daarbij hoort. Je moet al flink rondklikken op streetview om een geparkeerde auto te vinden die in deze eeuw geproduceerd is.

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
Ik vind het altijd wel bijzonder hoe dat soort wijken anders kunnen ontwikkelen. Hier ook een eind jaren 60 begin jaren 70 wijk met woonhuizen (de bekende drive-ins van ~130 m2). De helft oude auto's, een kwart werkbusjes en een kwart hypermoderne auto's waarvan behoorlijk wat BEVs.
Compleet ander straatbeeld dan die wijk waar inderdaad de tijd wat stil lijkt te hebben gestaan.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

Majesty schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:05:

Ze hadden voor het mooie wel even de vaat kunnen doen voor ze foto's lieten maken.
Goede vondst, maar post dan wel even wat foto's:

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/185/471/709_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/185/471/707_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/185/471/714_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/185/471/732_1440.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/185/471/742_1440.jpg

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El Capitan
  • Nu online
Harrie_ schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:26:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
die verhuizen vast vanwege een gebrek aan ruimte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harrie_
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Harrie_

⠀                  🔴 🔴 🔴 🔴 🔴

El Capitan schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:29:
[...]

die verhuizen vast vanwege een gebrek aan ruimte
Geen idee wat de markt verder doet in Amstelveen (ongetwijfeld overhit?) maar ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je met een weekend opruimen op die woning zomaar 20k kunt bijplussen...

Hoeder van het Noord-Meierijse dialect

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• deejeebv
  • Registratie: Juni 2008
  • Nu online
Majesty schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 16:05:

martyw in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024", wel met foto’s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rincon
  • Registratie: Februari 2024
  • Laatst online: 05-11-2024
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat een belachelijke zooi, en dat je dan dit zo wil verkopen, en dat een makelaar daar brood in ziet ,€ 525.000 met funderingsproblemen , maar dat gaan we vaker tegen komen, haha

[ Voor 4% gewijzigd door Rincon op 02-03-2024 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-07 23:36

M2M

medicijnman

Rincon schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 19:40:
[...]

Wat een belachelijke zooi, en dat je dan dit zo wil verkopen, en dat een makelaar daar brood in ziet ,€ 525.000 met funderingsproblemen , maar dat gaan we vaker tegen komen, haha
En het eerste wat je moet doen is de fundering herstellen... en zie ik nu goed dat het stucwerk ook bij de trap er vanaf ligt? Of is dat modern?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

gerritjan schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 15:19:
In Almelo is altijd wat te doen. Wel zo prettig als je deze monumentale villa koopt. Uitkijktoren met wenteltrap.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Funda:
https://www.funda.nl/koop...031-ootmarsumsestraat-87/

Streetview:
https://www.google.com/ma...!7i16384!8i8192?entry=ttu
Hè ik ken de eigenaar en de inrichting klopt ook precies met z'n kantoor. :*)

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JaQ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:47

JaQ

Ik weet niet of deze woning hier hoort, of ik het WTF topic:
https://www.funda.nl/koop/zwolle/huis-43494656-roopoort-2-c/

(Voor deze geldt trouwens hetzelfde: https://www.funda.nl/koop/dalen/huis-43474094-de-bente-10/, vooral omdat ik weet wat de huidige eigenaar 5 jaar gelden heeft betaald voordat hij het liet verkrotten. Iedere dag pijn als ik dat huis zie)

[ Voor 48% gewijzigd door JaQ op 02-03-2024 21:03 ]

Egoist: A person of low taste, more interested in themselves than in me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
Vanwege de prijs? Denk dat daar wel een ton of 4 af kan, maar ze hebben wel gelijk. Een grote woning tegen het centrum aan en aan groen. De afwerking is verder ook prima.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:20
Ken de actuele prijzen in de regio daar verder niet zo 1, 2, 3. Maar een hoge vraagprijs, verbaast mij niet direct gezien de centrale ligging met een woonoppervlakte van circa 2 ~ 2.5 gemiddelde woning.

Gevoelsmatig vind ik 1.8 miljoen erg hoog. Maar tegelijkertijd is de norm gewoonweg wat naar rechts verschoven afgelopen jaren. Zie ook enkele posts eerder, 525k voor een uitgeleefd hok vol met troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

Caelorum schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:05:
Vanwege de prijs? Denk dat daar wel een ton of 4 af kan, maar ze hebben wel gelijk. Een grote woning tegen het centrum aan en aan groen. De afwerking is verder ook prima.
Het zal aan mij liggen, maar 1.8 mio is wel extreem veel in de regio. Vooral als je het met andere huizen van die prijsklasse vergelijkt in Zwolle. Je hebt maar 1 gek nodig natuurlijk, maar tjonge jonge jonge, wat een bak geld voor dat huis. (Ter referentie https://www.funda.nl/koop/zwolle/huis-42338127-veerallee-31/ )
psychodude schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:10:
Ken de actuele prijzen in de regio daar verder niet zo 1, 2, 3. Maar een hoge vraagprijs, verbaast mij niet direct gezien de centrale ligging met een woonoppervlakte van circa 2 ~ 2.5 gemiddelde woning.

Gevoelsmatig vind ik 1.8 miljoen erg hoog. Maar tegelijkertijd is de norm gewoonweg wat naar rechts verschoven afgelopen jaren. Zie ook enkele posts eerder, 525k voor een uitgeleefd hok vol met troep.
525k voor dat hok is ook compleet onterecht. Misschien hebben jij en @Caelorum wel gelijk en onderschat ik wat mensen voor een huis willen geven.

[ Voor 35% gewijzigd door JaQ op 02-03-2024 21:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:20
JaQ schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:15:
[...]

Het zal aan mij liggen, maar 1.8 mio is wel extreem veel in de regio. Vooral als je het met andere huizen van die prijsklasse vergelijkt in Zwolle. Je hebt maar 1 gek nodig natuurlijk, maar tjonge jonge jonge, wat een bak geld voor dat huis. (Ter referentie https://www.funda.nl/koop/zwolle/huis-42338127-veerallee-31/ )
Dit huis dat je opgeeft ter vergelijk, ten opzichte van je aangegeven onderstaande huis:
Mag dan wel grofweg dezelfde prijs zijn, en aan de buitenkant voor sommige mensen mogelijk enige aantrekkingskracht hebben. Maar let wel, dit pand is circa 80m2 kleiner. Heeft daarmee een aanzienlijk hogere vraagprijs per m2. Heeft een energielabel C t.o.v. energielabel A. Kent geen volledige isolatie. Heeft 6 kamers in plaats van 8 kamers.

Of je voor het één of het ander gaat in deze is veel meer een kwestie van persoonlijke smaak dan iets anders.

Zou ik persoonlijk kunnen kiezen tussen deze 2 woningen, dan zou ik eerder kiezen voor de ruimere woning Roopoort 2c, dan de woning Veerallee 31. Ik geef simpelweg niet zoveel om hoe een pand er van buiten uit ziet. Het functionele binnen hecht ik aanzienlijk meer waarde aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jannibal23
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:17
De locatie is ook niet te vergelijken. Woning aan de Veerallee is echt een hele drukke straat pal aan de overkant. Roopoort is een hele fijne locatie. Huis aan de Veerallee is wel veel mooier ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaQ

JaQ

psychodude schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:27:
Of je voor het één of het ander gaat in deze is veel meer een kwestie van persoonlijke smaak dan iets anders.
Fair, ik zie wel verschillen maar dat kan heel goed met mijn voorkeuren te maken hebben.

Ik (of beter gezegd we) zijn al een jaar op zoek in de regio Zwolle/Hattem en het valt met op dat er of een kapitaal gevraagd wordt voor een huis zonder geest, of een kapitaal voor een huis met geest maar heel veel werk. Die veerallee s daar een beetje een uitzondering op, maar dan zit je met die drukke weg en bijzonder buren. Niet optimaal, of althans: niet van het soort dat ik bereid ben om meer dan 1.5 mio te storten.

Beide is overigens niet te vergelijken met het huis waar we nu wonen(rietgedekte boerderij uit 1865 met 2000 m2 grond dat we 10 jaar gelden volledig hebben verbouwd)

[ Voor 50% gewijzigd door JaQ op 02-03-2024 22:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
JaQ schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:52:
[...]
Ik (of beter gezegd we) zijn al een jaar op zoek in de regio Zwolle/Hattem en het valt met op dat er of een kapitaal gevraagd wordt voor een huis zonder geest, of een kapitaal voor een huis met geest maar heel veel werk.
Misschien dat dat meer zegt over jouw perceptie van de huizenmarkt dan over de huizen die je bekijkt? Huizen zijn nou eenmaal duur tegenwoordig, zeker als je in de buurt van het centrum van een stad wilt wonen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• MooDyBLueS
  • Niet online
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Precies dat, maar ook een goede link zodat het topic doorzoekbaar is:
https://www.funda.nl/koop...60608-amsterdamseweg-155/

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:01

_Eend_

🌻🇺🇦

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06:59
JaQ schreef op zaterdag 2 maart 2024 @ 21:52:
[...]

Fair, ik zie wel verschillen maar dat kan heel goed met mijn voorkeuren te maken hebben.

Ik (of beter gezegd we) zijn al een jaar op zoek in de regio Zwolle/Hattem en het valt met op dat er of een kapitaal gevraagd wordt voor een huis zonder geest, of een kapitaal voor een huis met geest maar heel veel werk. Die veerallee s daar een beetje een uitzondering op, maar dan zit je met die drukke weg en bijzonder buren.
Geest?

Afbeeldingslocatie: https://images.donaldduck.nl/wp-content/uploads/2019/02/01105416/duckipedia-geest_kopieren.png

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Meloenen
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-07 16:58
Deze staat te koop bij mij in de buurt, een garage van 76m2 voor 225k. Wordt aangeboden om te verbouwen naar woonhuis. Voor deze prijs dacht ik dat hij wel even te koop zou staan. Maar niks is minder waar.
Je zal zelfs een stuk van de huidige bebouwing moeten slopen om een tuin te realiseren.

Ik vraag me enorm af wat ze hiermee gaan doen, want het zal me een duit kosten om hier een woonhuis van te maken.

https://www.funda.nl/koop...-willem-kuijperstraat-44/

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/186/544/334_2160.jpg

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/186/544/337_2160.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Meloenen op 04-03-2024 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
edit, linkje staat er inmiddels bij

[ Voor 95% gewijzigd door Cheesy op 04-03-2024 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Meloenen schreef op maandag 4 maart 2024 @ 09:45:
Deze staat te koop bij mij in de buurt, een garage van 76m2 voor 225k. Wordt aangeboden om te verbouwen naar woonhuis. Voor deze prijs dacht ik dat hij wel even te koop zou staan. Maar niks is minder waar.
Je zal zelfs een stuk van de huidige bebouwing moeten slopen om een tuin te realiseren.

Ik vraag me enorm af wat ze hiermee gaan doen, want het zal me een duit kosten om hier een woonhuis van te maken.
Tsja, als het straks in verbouwde staat 4 ton of meer waard is, dan houd je 175k over voor de verbouwing. Daar kun je best wat mee doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peekster
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 02-06 07:48

https://www.funda.nl/koop...-willem-kuijperstraat-44/

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Altijd mooi hoe je in renders wat meer licht en m2/m3 kunt realiseren. Leugenachtige boefjes die makelaars die met renders werken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pauldaytona
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-07 18:25

Of iemand die in de buurt woont en er z'n verzameling auto's in wil zetten, met het idee als je ervan wil, brengt het het wel weer op, of meer. Ik kocht in 2017 een garage, toen kosten ze 17-19k, nu gaan ze voor 30k.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MKMosselman
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-06 22:03
Wie ontbijt op bed wil moet slapen in de keuken....

https://www.funda.nl/koop...02-hj-schimmelplein-35-1/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Elmardus
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 14-07 15:27
Post ook wat foto's :)

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/186/101/451_1440.jpg

En je hoeft ook niet ver te lopen van je bed naar de douche.

Afbeeldingslocatie: https://cloud.funda.nl/valentina_media/186/101/441_1440.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:15
Smart Living collectief eigendom FINANCIERING IS NIET MOGELIJK :?

Edit: nu snap ik het: weer zo'n gedrocht zonder eigen plee...

[ Voor 9% gewijzigd door hoevenpe op 04-03-2024 11:44 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-07 12:32
hoevenpe schreef op maandag 4 maart 2024 @ 11:39:
[...]

Smart Living collectief eigendom FINANCIERING IS NIET MOGELIJK :?

Edit: nu snap ik het: weer zo'n gedrocht zonder eigen plee...
In zo'n kleine ruimte is dat het beste voor iedereen. :+

Op zich een meer dan prima plek voor een starter om er een paar jaar te vertoeven of student. Maar het is toch wel een heeeele hoop geld ervoor wat je dus inderdaad op je rekening moet hebben staan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Die staat gewoon binnen een maand alweer te koop! Wat een gekte!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rubbergrover1
Ik zou eerder zeggen: gebruik de zoekfunctie. Want dat Schimmelplein is al een paar keer voorbij gekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

@Napo Mja ik vraag me af of het verkocht is geweest. Sowieso een rare geschiedenis op dat adres als je kijkt op betrap de makelaar. Vraagprijzen variërend tussen 1 miljoen en 125k. Ik vermoed dat -dat- met de splitsing te maken heeft gehad. Maar hoeveel hou je dan over na verbouwing/splitsing (1 miljoen > 6x 175k - kosten...)

Hij is al eerder voorbij gekomen. Ik zou echt NOOIT iets kopen waarbij je het toilet moet delen met de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14-07 17:05
rockhopper schreef op maandag 4 maart 2024 @ 12:16:
@Napo Mja ik vraag me af of het verkocht is geweest. Sowieso een rare geschiedenis op dat adres als je kijkt op betrap de makelaar. Vraagprijzen variërend tussen 1 miljoen en 125k. Ik vermoed dat -dat- met de splitsing te maken heeft gehad. Maar hoeveel hou je dan over na verbouwing/splitsing (1 miljoen > 6x 175k - kosten...)
En na de verbouwing is de woning eerder minder dan meer waard. Succes met hier weer een de kamerindeling van een normale gezinswoning van maken. Woningen met kamerverhuur zijn ook niet bepaald gewild meer sinds de verhuurwet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Peekster schreef op maandag 4 maart 2024 @ 10:47:
[...]

Altijd mooi hoe je in renders wat meer licht en m2/m3 kunt realiseren. Leugenachtige boefjes die makelaars die met renders werken. :+
Je bedoelt de verkopers van het huis?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-07 10:08
Het pand zelf stond al in een eerder topic, maar nu is hij verkocht!
De verdronken villa in monster met alle speculaties over drugsdealers etc. In het artikel staat dat de vorige eigenaar is overleden. (Wellicht als gevolg van een afrekening maar dat staat er niet bij 😉)

https://www.ad.nl/binnenl...en-38-biedingen~ae4d4a30/

Deze dus:
https://www.funda.nl/koop...is-42323934-madeweg-25-a/

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sehnugr
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
Sentitel schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 07:57:
[...]

Uiteindelijk had die afzuiging anders gekund, dan was het prima geweest, los van dat ze nog meer kastruimte toe hadden kunnen voegen.
Als je geen vaatwasser hebt kun je daar best lang staan denk ik bij een spoeleiland :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rubbergrover1
-Jaap-io schreef op maandag 4 maart 2024 @ 15:05:
Het pand zelf stond al in een eerder topic, maar nu is hij verkocht!
De verdronken villa in monster met alle speculaties over drugsdealers etc. In het artikel staat dat de vorige eigenaar is overleden. (Wellicht als gevolg van een afrekening maar dat staat er niet bij 😉)

https://www.ad.nl/binnenl...en-38-biedingen~ae4d4a30/

Deze dus:
https://www.funda.nl/koop...is-42323934-madeweg-25-a/
Een miljoen voor 7.000 m2 grond in Monster is volgens mij ook niet extreem duur.

Ik ben vooral benieuwd of ze het gaan opknappen of slopen. Het ziet er uit alsof het sowieso, ook in normale staat, na 40 jaar wel een flinke opknapbeurt kon gebruiken. Of het pand door de lekkage etc. werkelijk zo veel slechter is vraag ik me af.
Pagina: 1 ... 21 ... 105 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.

Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is. :) Ben je je bericht kwijt? Dan was het waarschijnlijk te offtopic. Daar is inmiddels vaak genoeg voor gewaarschuwd.

Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.