Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts
Misschien heeft ie allemaal rare dieren in de tuin.Rincon schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:32:
[...]
Ja, vreemd ,de tuin bij de buren is geblurred, niet voor niets denk ik, de buren zouden wel eens iets te maken kunnen hebben met de a.s. verhuizing dus wees gewaarschuwd.

Wel wat ruimteverlies

https://www.funda.nl/koop/beilen/huis-42299456-hijkerweg-24/
Zo’n pand wordt gekocht door iemand die veel heeft met historische waarde en architectuur.nokiaan958GB schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 22:42:
[...]
Nog erger dan als je het pand ook niet aan de binnenzijde mag isoleren maar dat zal een eigenaar van een Hummer niet deren. In de brochure zit geen vragenlijst maar je kunt op je klompen aanvoelen dat de energierekening en de footprint fors is. Een
Maar gelukkig zit er ook erg veel schilderwerk aan het pand waardoor alsnog geld aan het rondpompen bent
Iemand die niet aan rendementsdenken doet maar de overtuiging heeft dat een pand als dit met al haar details bewaard moet blijven voor het erfgoed.
Iemand die jij niet bent, dat weet ik zeker
[ Voor 112% gewijzigd door We Are Borg op 26-02-2024 11:52 . Reden: offtopic ]
Vaak word dat gedaan om duidelijk te maken wat er nou verkocht wordt. Dat de tuin van de buren er dus niet bij hoort. Hoeft helemaal niets te betekenen hoor.Rincon schreef op zondag 25 februari 2024 @ 14:32:
[...]
Ja, vreemd ,de tuin bij de buren is geblurred, niet voor niets denk ik, de buren zouden wel eens iets te maken kunnen hebben met de a.s. verhuizing dus wees gewaarschuwd.
blup
[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 26-02-2024 11:52 . Reden: offtopic ]
Veroordeel niet, verwonder u slechts
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/uEbNfCbqRANdSM3aWb6QbIZB.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SUpJ8hMiyCq6f82zzTmBigGW.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZeE9RWHbpcbYRDIGUKvvxh8M.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Ov5bvolqzOmSVltIZrP1DEmi.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IszxrlGJxr53fd8sfOf6e3Q5.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/JMtNzWCbWGcqV2OwtyzUYSa8.jpg?f=user_large)
https://www.funda.nl/koop...43497381-kreeftenheide-2/
[ Voor 4% gewijzigd door Sethro op 26-02-2024 13:37 ]
En het vliegveld over de grens he... Al zit je gelukkig niet in het verlegde van de banen, maar dan nog is het hemelsbreed misschien net aan 4 km.Sethro schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:37:
Dan woon je in middle of nowhere alsnog op een postzegel.
https://www.gelderlander....vliegtuiglawaai~a3455257/
Even koekeloeren bij dit huis[....]
SIEBENGEWALD - Slechts de helft van de aangeschreven Siebengewaldenaren heeft een suskast aangevraagd tegen de overlast van vliegtuigen.
[...]
"Het valt ons tegen. Een aantal vindt de elektriciteitskosten te hoog, anderen het nut te klein en veel vonden het lelijk."
De suskast is het felbevochten resultaat van onderhandelingen tussen Bergen en vliegveld Weeze over geluidsoverlast. Inwoners van Siebengewald en de rand van Nieuw Bergen krijgen de kast, die frisse lucht de slaapkamers in zuigt, zodat er geen raam open hoeft.
[...]
...
en nee hoor, de 8!! camera's buiten konden wel, maar fatsoenlijke lucht in de slaapkamer terwijl je ook nog kan slapen niet
[ Voor 66% gewijzigd door Caelorum op 26-02-2024 13:51 ]
Oei, suskast, had ik nog nooit van gehoord maar nu begrijp ik het.Caelorum schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:45:
[...]
En het vliegveld over de grens he... Al zit je gelukkig niet in het verlegde van de banen, maar dan nog is het hemelsbreed misschien net aan 4 km.
https://www.gelderlander....vliegtuiglawaai~a3455257/
[...]
Even koekeloeren bij dit huis
...
en nee hoor, de 8!! camera's buiten konden wel, maar fatsoenlijke lucht in de slaapkamer terwijl je ook nog kan slapen niet
Ik denk de buren blij zijn met de a.s. verhuizing, kijk maar eens op streetvieuw.
[ Voor 21% gewijzigd door Rincon op 26-02-2024 14:08 ]
Meeste huizen uit jaren 70 en ervoor met permanent open ventilatieroosters in de muur (natuurlijke ventilatie) hebben een suskast. Toevallig in mijn woning ook, al worden die langzaamaan allemaal eruit gehaald, want ik heb ook roosters in de ramen zitten en mechanische ventilatie en anders is het nogal dubbelop.Rincon schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:07:
[...]
Oei, suskast, had ik nog nooit van gehoord maar nu begrijp ik het.
Ik denk de buren blij zijn met de a.s. verhuizing, kijk maar eens op streetvieuw.
Maar in dit geval gaat het ook nog eens om een elektrische suskast en hopelijk ook 1 die aan wtw doet.
Mechanische ventilatie en roosters gaan toch altijd samen sinds de jaren 70? Ventilatie zuigt af en door de roosters komt frisse lucht binnen. Haal je 1 van de 2 weg dan werkt je systeem niet meer.Caelorum schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:30:
[...]
Meeste huizen uit jaren 70 en ervoor met permanent open ventilatieroosters in de muur (natuurlijke ventilatie) hebben een suskast. Toevallig in mijn woning ook, al worden die langzaamaan allemaal eruit gehaald, want ik heb ook roosters in de ramen zitten en mechanische ventilatie en anders is het nogal dubbelop.
Maar in dit geval gaat het ook nog eens om een elektrische suskast en hopelijk ook 1 die aan wtw doet.
Ik heb roosters in de ramen zitten en MV. Ik heb ook nog permanent open suskasten in de muren boven de roosters zitten voor natuurlijke ventilatie. Die staat dus permanent open aan beide zijden van het huis voor een natuurlijke trek. Die zijn dus overbodig geworden, want er zijn later ramen geplaatst met roosters en de MV treks inderdaad die lucht wel aan. Bijkomend voordeel is dat als ik ze weghaal ik dus zelf kan bepalen waar en hoeveel lucht er door de woning gaat.No Hands schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:42:
[...]
Mechanische ventilatie en roosters gaan toch altijd samen sinds de jaren 70? Ventilatie zuigt af en door de roosters komt frisse lucht binnen. Haal je 1 van de 2 weg dan werkt je systeem niet meer.
Overigens hebben ze bij de woning die te koop staat dus wel ook een MV, dus er gaat hoe dan ook verse lucht binnenkomen, alleen als je dan gratis zo'n suskast kan krijgen voor op de slaapkamer, dan had ik dat persoonlijk wel gedaan. Daarmee zorg je namelijk dat er sowieso daar wel verse lucht binnenkomt, want nu hebben ze er weinig controle over in die woning.
[ Voor 28% gewijzigd door Caelorum op 26-02-2024 14:50 ]
Tjonge, een huis waar je dankzij de zetels niet meer je kont kan keren.Rincon schreef op maandag 26 februari 2024 @ 13:34:
Te koop een buitenkans, eigenaren hebben een meubelzaak lijkt het,
Waarom ze nou een fauteuil in de badkamer hebben...? Soort perverse peepshow naast de poepdoos?

Die rollator had ik dan wel weer even uit beeld gezet bij de foto's.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
vs.fenrir schreef op zondag 25 februari 2024 @ 10:48:
Zelden een huis gezien dat zo consequent opgeruimd is, er zijn nergens losse spullen zichtbaar.
https://www.funda.nl/koop...s-42344519-planetenweg-9/
#tisooknooitgoedrockhopper schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:54:
[...]
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Mja smaken verschillen, ik stoor me verder niet heel erg aan spullen op foto's. Maar ik vraag me altijd af waar het vakmanschap is gebleven van de betrokken fotograaf. (even Riet buiten beschouwing latende). Zo'n hoeveelheid meubels verplaatsen is niet te doen. En een leeg huis ga je ook niet vullen voor funda. Maar een losse rollator kan toch wel even verzet worden.Twhomp schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:58:
Gotta love tweakers![]()
[...]
vs.
[...]
#tisooknooitgoed
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik denk dat als je als fotograaf jouw 28539ste huis fotografeert, dat alle enthousiasme er wel uit is en je gewoon de klus zsm wil klaren.rockhopper schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:02:
[...]
waar het vakmanschap is gebleven van de betrokken fotograaf.
Verklaart ook bv op alle fotos de zelfde lucht er in fotosoepen. Can't be bothered anymore...
Weet van alles een beetje en van een beetje alles!
Kan je snel zien dat het huis van een oud vrouwtje geweest is.[b]rockhopper in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024"
Goed, die mensen heb je ook natuurlijk. Maar die zouden beter gaan jobhoppen.Twhomp schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:27:
[...]
Ik denk dat als je als fotograaf jouw 28539ste huis fotografeert, dat alle enthousiasme er wel uit is en je gewoon de klus zsm wil klaren.
Verklaart ook bv op alle fotos de zelfde lucht er in fotosoepen. Can't be bothered anymore...
Dat was mij al duidelijk gezien het soort meubilair, maar ja dat is wel waar verder.procaliber schreef op maandag 26 februari 2024 @ 16:03:
[...]
Kan je snel zien dat het huis van een oud vrouwtje geweest is.
In de regel rollator: 70+
In home sportmachine (meestal hometrainer fiets): 50+
Vitrage: 80+
Tegeltuin: jonger dan 40
Omdat het goedkoop moet. Dus hebben fotograven ongeveer 2s per foto om het winstgevend te maken.rockhopper schreef op maandag 26 februari 2024 @ 15:02:
[...]
Mja smaken verschillen, ik stoor me verder niet heel erg aan spullen op foto's. Maar ik vraag me altijd af waar het vakmanschap is gebleven van de betrokken fotograaf. (even Riet buiten beschouwing latende). Zo'n hoeveelheid meubels verplaatsen is niet te doen. En een leeg huis ga je ook niet vullen voor funda. Maar een losse rollator kan toch wel even verzet worden.
blup
Een Japans Toilet!
Nu heb ik geen Japanners in mijn kennissenkring dus ik heb werkelijk geen idee wat zijn anders op het toilet doen.
:strip_exif()/f/image/7v7zHBOwn02tmqWo81x9G7hC.jpg?f=fotoalbum_large)
Trouwens ook een niet onaardig huis
:strip_exif()/f/image/gTOiAi8JvhPY0BGICDnFyona.jpg?f=fotoalbum_large)
https://www.funda.nl/koop...4303-achter-de-hoven-270/
Japans toilet is met verwarmde bril, alles instelbaar en een ingebouwd bidet.nokiaan958GB schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:02:
Ik heb iets nieuws gevonden. Had er tenminste nog nooit van gehoord. De makelaar vindt het ook vermeldenswaardig.
Een Japans Toilet!
Nu heb ik geen Japanners in mijn kennissenkring dus ik heb werkelijk geen idee wat zijn anders op het toilet doen.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
I have stability. The ability to stab.
Sushi rollen natuurlijknokiaan958GB schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:02:
Ik heb iets nieuws gevonden. Had er tenminste nog nooit van gehoord. De makelaar vindt het ook vermeldenswaardig.
Een Japans Toilet!
Kijktip, https://youtu.be/uRL4l2GOqXk?feature=shared.nokiaan958GB schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:02:
Een Japans Toilet!
Die heeft waarschijnlijk wifi en de bril gaat automatisch omlaag voor je wiefienokiaan958GB schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:02:
Een Japans Toilet!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/W42r4e8nQEVJW9XXj5xJWERr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3rlofpZZTFwKS0vJwzg7J6H5.jpg?f=fotoalbum_large)
Het lijkt er op dat de praatjesmaker vergeten is een foto van de woonkamer bij te voegen

https://www.funda.nl/koop...is-43496639-komelkerij-5/
Foto 5 is de hele woonkamer ...nokiaan958GB schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:14:
Het lijkt er op dat de praatjesmaker vergeten is een foto van de woonkamer bij te voegen

[ Voor 68% gewijzigd door Houtenklaas op 26-02-2024 22:27 ]
blijkbaar ligt Leeuwarden Airport niet ver weg, de verkeerstoren staat in je tuin iignokiaan958GB schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:14:
Elke week breng ik jullie een van duurzame bouwmaterialen gebouw huis onder de aandacht. Deze week heb ik er eentje waarvan de makelaar over 'Huisje" spreekt. De prijs is ook nog niet eens zo gek lijkt het.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het lijkt er op dat de praatjesmaker vergeten is een foto van de woonkamer bij te voegen![]()
Nee, deze wijk staat aan de zuidkant van de stad en de echte airport aan de noordkanthfolkers schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:25:
[...]
blijkbaar ligt Leeuwarden Airport niet ver weg, de verkeerstoren staat in je tuin iig
t schijnt echt de shit te zijnJDx schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:11:
[...]
Die heeft waarschijnlijk wifi en de bril gaat automatisch omlaag voor je wiefie
Ik had hem ook gezien, 36m2 voor € 189.500. en dat valt mee ? En dan met uitzicht op verkeerstoren,nokiaan958GB schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:14:
Elke week breng ik jullie een van duurzame bouwmaterialen gebouw huis onder de aandacht. Deze week heb ik er eentje waarvan de makelaar over 'Huisje" spreekt. De prijs is ook nog niet eens zo gek lijkt het.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het lijkt er op dat de praatjesmaker vergeten is een foto van de woonkamer bij te voegen![]()

Ik zie 14 m2 voorbij komen in dit topic eerder, zit je nog in een VVE als bonus en mag je het toilet delen.Rincon schreef op maandag 26 februari 2024 @ 23:19:
[...]
Ik had hem ook gezien, 36m2 voor € 189.500. en dat valt mee ? En dan met uitzicht op verkeerstoren,![]()
Dan is dit toch een stuk beter. (zou die boer het gazon voor je mee maaien?)
Ik denk het wel dat de gemeente het gras maait, dat is namelijk van de gemeente. Het lijkt of je veel grond om je heen hebt, maar je pacht alleen de grond waar je huis opstaat en de overkapping ernaast.rockhopper schreef op maandag 26 februari 2024 @ 23:23:
[...]
Ik zie 14 m2 voorbij komen in dit topic eerder, zit je nog in een VVE als bonus en mag je het toilet delen.
Dan is dit toch een stuk beter. (zou die boer het gazon voor je mee maaien?)
Zou veel verklaren, maar nog steeds niet waarom ze maar 36m2 over 2 verdiepingen maken.marijn15 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 01:49:
[...]
Ik denk het wel dat de gemeente het gras maait, dat is namelijk van de gemeente. Het lijkt of je veel grond om je heen hebt, maar je pacht alleen de grond waar je huis opstaat en de overkapping ernaast.
Je hebt 100m2 perceel. Had je echt wel 50m2 op de begane grond kunnen gebruiken en 10-20 op de eerste verdieping.
Dit soort woningen (buiten de prijs om) hebben totaal geen meerwaarde voor het huizentekort in NL.
36m2 op 100m2 perceel
I fixed that
Is dat... fotobehang? Is dat weer mode?
Hier in de buurt mag je daar een ton meer voor neerleggen.Rincon schreef op maandag 26 februari 2024 @ 23:19:
[...]
Ik had hem ook gezien, 36m2 voor € 189.500. en dat valt mee ? En dan met uitzicht op verkeerstoren,![]()
https://www.funda.nl/koop...3480506-paviljoenshof-29/
Klein, maar wel netjes en vrijstaand, als je al in die regio woont en je bent alleen en de stookkosten zijn laag, dan is het best leuk, voor eventjes denk ik.nokiaan958GB schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Precies, het is erg klein, maar het is dan ook niet voor een gezin bedoeld. Dit is een typisch alternatief voor de studentenstudio/-appartement of een thuiswerkplek als je toch al in of rond Leeuwarden woont. Of een afgestudeerd iemand die enorm graag op zichzelf woont.blueice85 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:57:
[...]
Hier in de buurt mag je daar een ton meer voor neerleggen.
Ik ken iemand die een chalet gekocht heeft op een vakantiepark in de regio van z'n eigen woning, puur om in de zomermaanden 'thuis' te werken, want groot genoeg om met z'n gezin daar een weekendje te verblijven is het niet. Heeft ie thuis dan geen werkplek? Jawel, maar blijkbaar ook geld genoeg om dit ernaast te kunnen betalen. Dus ja, waarom niet toch?
Cool, dit was 6 jaar mijn uitzicht, ik werkte (en woonde 3 maanden) in die villa ervoor, stationsweg 25.blueice85 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:57:
[...]
was toen nog een telecom/techbedrijf
[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 27-02-2024 09:22 ]
Heerlijk, een japans toilet. Die hebben we ook weer meegenomen uit ons vorige huis en een nieuwe bril geïnstalleerd voor de kopers van ons huis.nokiaan958GB schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:02:
Een Japans Toilet!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
o.a. verwarmde zitting, sproeier voor achter- en ook voorkant (voor de dames).
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Wat een golf van ellende zeg.
https://www.funda.nl/koop...nt-43496258-springtij-38/
Nee het is gewoon een foto die aan de muur hangt, maar de ruimte is zo klein dat het de hele muur bedektVeertienKaVier schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:51:
[...]
Is dat... fotobehang? Is dat weer mode?
Met 50m2 zit je dan wel meteen op de max bebouwing die mag zonder allerlei uitzonderingen te moeten aanvragen.kx22 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 06:54:
[...]
Zou veel verklaren, maar nog steeds niet waarom ze maar 36m2 over 2 verdiepingen maken.
Je hebt 100m2 perceel. Had je echt wel 50m2 op de begane grond kunnen gebruiken en 10-20 op de eerste verdieping.[...]
Afgezien van dat je even alles met een hogedrukreiniger moet afdoen en de badkamer + toilet compleet kan strippen valt het wel mee. Behang eraf, alles verven en het ziet er echt 100% beter uit.MKMosselman schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:27:
Uw makelaar wil graag u er op wijzen dat bij de Springtij er voor u een overvloed aan klussen beschikbaar is.
Ik maak me wel zorgen over die golvende vloertegels in de badkamer. Wie weet hoeveel waterschade daaronder wel niet is ontstaan...
Zal lekker ruiken, zo'n open afvoer zonder siphon.MKMosselman schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:27:
U makelaar wil graag u er op wijzen dat bij de Springtij er voor u een overvloed aan klussen beschikbaar is.
Vind het nog wel meevallen, voor €5k heb je een nieuwe keuken bij de Ikea, nog wat laminaat halen en een paar potten latex en je kan er in. Beter dan een totaal uitgeleefde keuken die je er ook nog zelf uit mag slopen.
Ik had voor 2500 euro een showmodel inclusief vaatwasser, 5 pits gasstel, combioven/magnetron, dubbele wasbak, kraan en koelkast. Maar er gaat nog wel wat meer geld in de woning zitten. Zoals hier boven gezegd, die o.a. die badkamer kan niet anders dan helemaal strippen en nieuw.HallonRubus schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:33:
[...]
voor €5k heb je een nieuwe keuken bij de Ikea
Ik zou dan gewoon het bad eruit halen en alleen een douche, WC in de badkamer, van de WC maak je dan gewoon een kast ofzo, dat scheelt ook weer in de hele WC opnieuw betegelen en alles.
En dan nog, de prijs, de staat, de ellende die je nog gaat krijgen, eventuele verrassingen, nee niet voor mij.
[ Voor 25% gewijzigd door JDx op 27-02-2024 10:02 ]
Je hoeft hier niet persé meer te doen dan andere voormalig woningbouw woning.MKMosselman schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:27:
Uw makelaar wil graag u er op wijzen dat bij de Springtij er voor u een overvloed aan klussen beschikbaar is.
Boel goed schoonmaken, nieuwe keuken, badkamer, vloer erin en lik verf aan de muur en je bent klaar.
Alleen isoleren is haast niet te doen.
PSN: Flix20-NL

Past verder in mijn optiek ook totaal niet bij de stijl van het pand, maar ik gok dat de volgende bewoners dat wel gaan oplossen; https://www.funda.nl/koop...864-westkolk-10-a/#foto-2
Ik mag hopen dat die eerste foto per ongeluk door de selectie is gekomen.. ook érg overbelicht..Spherix schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:20:
Waarom zou je van zo'n lelijke persoonlijk gestylde keuken nou een foto maken als rommeltje en eentje opgeruimd?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Past verder in mijn optiek ook totaal niet bij de stijl van het pand, maar ik gok dat de volgende bewoners dat wel gaan oplossen; https://www.funda.nl/koop...864-westkolk-10-a/#foto-2
blup
En ook beginnen met "STARTERS OPGELET!". Deze makelaar heeft zeker nog nooit "Help, mijn man is klusser" gezien en/of wil een startend stel met een dikke schuld zien achterblijven?MKMosselman schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:27:

275k is al niet goedkoop voor 61m2, maar hier moet tenzij je echt alles zelf kan doen (dan ben je zeker geen starter als je al dusdanige ervaring hebt dat je alles van elektra en leidingen tot badkamer en keuken zelf kan doen) toch echt wel minstens 75k in stoppen om het bewoonbaar te maken. Waar haalt een starter dat geld vandaan? Meefinancieren mag mits de totale waarde als meerwaarde erin terugkomt, maar iedereen weet dat van verbouwingskosten 60% arbeid is en 40% materiaal. Die arbeid zie je niet of nauwelijks terug in de uiteindelijke woningwaarde en dus kan je dat zelden meefinancieren.
Zelfs al financier je dus die 40% wel mee, dan zit je op 275+30=305k hypotheek. Dan nog 45k verbouwing + 2% overdrachtsbelasting + kk = 55k ongeveer wat je zelf mee mag nemen. En dan ook nog hopen dat niks uitloopt, niks over budget gaat, geen onvoorziene kosten om de hoek komen kijken (zoals de genoemde golvende tegels badkamer). Succes starters! (aldus de makelaar)

Je hebt niets overdreven!Rincon schreef op maandag 26 februari 2024 @ 14:07:
[...]
Oei, suskast, had ik nog nooit van gehoord maar nu begrijp ik het.
/f/image/yzsepWZ4SyKE4RFNLwa9ZWXy.png?f=fotoalbum_large)
Die partytent zal wel als opslag voor de voorraad dienen. Zodra dit verkocht is gaat de vlag bij de buren uit.
Zou de tweede "schone" keuken een oude foto zijn van toen ze het kochten? Het verticale greepje bij de vaatwasser lijkt bij de keuken "in gebruik" foto verdwenen te zijn. (of zou het een slordig opgeruimd snoer zijn van iets op de opgeruimde foto?)Spherix schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:20:
Waarom zou je van zo'n lelijke persoonlijk gestylde keuken nou een foto maken als rommeltje en eentje opgeruimd?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zouden het verder kleine mensen geweest zijn vanwege de spiegels op de bovenplank? Zoveel vragen...

https://www.funda.nl/koop...s-89836646-noordgeest-40/
Zo de airco aanleggen?! Not cool!Aomi schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:37:
Op het eerste gezicht een keurige woning maar holy shit welke airco artiest is hier bezig geweest?!?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dat alles om waarschijnlijk een condenspomp uit te sparen van een paar tientjes
Nou dan hoeft de buurt het i.i.g. niet aan de buitenzijde van de woning te zien!Aomi schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:37:
Op het eerste gezicht een keurige woning maar holy shit welke airco artiest is hier bezig geweest?!?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De meesten hier in de buurt hebben dit soort goten over de zijgevel of voorgevel lopen, dat is pas lelijk.
MB1 is 5 weekeinden bezig geweest om alle leidingen van mijn triple split unit naar alle drie de verdiepingen volledig uit het zicht te werken...
En dat is de reden dat ze buiten zitten, 20 uur per weekend, 5 weekenden, 100 manuren. Geen idee wat een redelijk uurtarief is tegenwoordig, maar dat kan rustig meer dan 5000 euro extra zijn.mb1 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:32:
[...]
Nou dan hoeft de buurt het i.i.g. niet aan de buitenzijde van de woning te zien!
De meesten hier in de buurt hebben dit soort goten over de zijgevel of voorgevel lopen, dat is pas lelijk.
MB1 is 5 weekeinden bezig geweest om alle leidingen van mijn triple split unit naar alle drie de verdiepingen volledig uit het zicht te werken...
blup
Dit is een tussenwoning met de buitenunit aan de achterzijde. Hoeveel leidingwerk gaat de buurt dan sowieso zien?mb1 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:32:
[...]
Nou dan hoeft de buurt het i.i.g. niet aan de buitenzijde van de woning te zien!
Daarnaast zijn er echt wel sjiekere oplossingen dan hoe het nu is. En zo niet, verf dan desnoods die goten in dezelfde kleur als de muur. Of zet er een voorzetwand voor. Dit is toch geen porum.

Ik heb in een kamer waar ik nooit kom ook zo'n constructie om de airco op de overloop naar de voorkant van het huis te leiden. Maar waarom op foto 2 en 3 niet eerst via het plafond? Bij mij gaat het langs de plafond rand en pas bij de buitenmuur naar beneden en naar buiten.Aomi schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:37:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zelf zie ik er nooit wat van, op de overloop zie je alleen de airco zelf, geen leidingen of stroomkabels.
Schuin tegenover de Dirk, vol met hangjeugd die overlast veroorzaken, en een cafetaria wat vorig jaar nog overvallen is.Aomi schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:37:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wij wonen aan de andere kant van de wijk, en zien de kant van de Dirk als de 'verkeerde' kant
Nou, ik zou toch altijd kiezen voor een lelijke buitenkant van de woning in plaats van een lelijke binnenkant.mb1 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 12:32:
[...]
Heb je wel goed gekeken? Er lopen gewoon complete buizen midden over de muur! Lelijker dan dit kán bijna niet.

En daarnaast: leg mij dan eens uit wat je met een paar buizen over deze gevels hier nog aan kan verpesten? Het is al zo'n druk en lelijk gedoe, die paar buizen vallen daar niet eens op:

[ Voor 20% gewijzigd door MooDyBLueS op 27-02-2024 13:21 ]
De achterspeakers zijn trouwens ook mooi weggewerkt, maar naar de TV maarliefst 4 loshangende kabels... ik denk altijd als je de kabels niet wegwerkt, liefst infrezen, hang hem dan niet op.Schuey schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:05:
[...]
Schuin tegenover de Dirk, vol met hangjeugd die overlast veroorzaken, en een cafetaria wat vorig jaar nog overvallen is.
Wij wonen aan de andere kant van de wijk, en zien de kant van de Dirk als de 'verkeerde' kant
Maar dan woon je wel in ZeestateMooDyBLueS schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 10:44:
[...]
En ook beginnen met "STARTERS OPGELET!". Deze makelaar heeft zeker nog nooit "Help, mijn man is klusser" gezien en/of wil een startend stel met een dikke schuld zien achterblijven?![]()
275k is al niet goedkoop voor 61m2, maar hier moet tenzij je echt alles zelf kan doen (dan ben je zeker geen starter als je al dusdanige ervaring hebt dat je alles van elektra en leidingen tot badkamer en keuken zelf kan doen) toch echt wel minstens 75k in stoppen om het bewoonbaar te maken. Waar haalt een starter dat geld vandaan? Meefinancieren mag mits de totale waarde als meerwaarde erin terugkomt, maar iedereen weet dat van verbouwingskosten 60% arbeid is en 40% materiaal. Die arbeid zie je niet of nauwelijks terug in de uiteindelijke woningwaarde en dus kan je dat zelden meefinancieren.
Zelfs al financier je dus die 40% wel mee, dan zit je op 275+30=305k hypotheek. Dan nog 45k verbouwing + 2% overdrachtsbelasting + kk = 55k ongeveer wat je zelf mee mag nemen. En dan ook nog hopen dat niks uitloopt, niks over budget gaat, geen onvoorziene kosten om de hoek komen kijken (zoals de genoemde golvende tegels badkamer). Succes starters! (aldus de makelaar)

In het landelijke koop je nog vier huizen voor de prijs van 1:
https://www.funda.nl/koop...42269319-pesserveldweg-9/

Help mijn man is klusser de sjieke editie?

Mooie plek wel:

Kreeg per meter leiding betaald?Aomi schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 11:37:
Ik zou hier echt liever in bad liggen dan sommige badkamers die hier onlangs voorbij kwamen.leto001 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:28:
[...]
Maar dan woon je wel in Zeestate![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie plek wel:
[Afbeelding]
leto001 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:28:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie plek wel:
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/obRTUvJ9exFZfgBnlEvVnfUL.jpg?f=fotoalbum_large)
AAAAAAAAHHHHHHHH dat hele gebeuren daar doet pijn aan mijn ogen
Rustig maar, er is ook een pandje voor de liefhebbers van wat strakkere vormgeving:micky_ schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:43:
[...]
[Afbeelding]
AAAAAAAAHHHHHHHH dat hele gebeuren daar doet pijn aan mijn ogen

Bijzonder om je Halloweenversiering aan de trap te laten hangen voor de foto's.leto001 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:28:
[...]
Maar dan woon je wel in Zeestate![]()
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Mooie plek wel:
[Afbeelding]

Edit: Die meterkast is ook lekker toegankelijk zo, tenminste wel altijd goed verlicht
[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 27-02-2024 14:01 ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Die meterkast is ook direct multifunctioneel als medaille kapstok.Nat-Water schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 13:58:
[...]
Bijzonder om je Halloweenversiering aan de trap te laten hangen voor de foto's.
[Afbeelding]
Edit: Die meterkast is ook lekker toegankelijk zo, tenminste wel altijd goed verlicht
Maar zonder gekheid vind ik hem niet storend. misschien die paar losse kabels wat strakker vast zetten en dan vind ik hem best passend eigenlijk.
Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar de 3 oudere gebouwen op het terrein. dat modernere strakke gebouw doet me dus echt niets.

Dat klopt, geen buren. Eerste huizen op meer dan 1 kilometer.
En je krijgt er een schuur en een koetshuis bij:

Wel aan de weg van Lauwersoog naar Dokkum maar verder dus alle rust.
https://www.funda.nl/koop/anjum/huis-42371691-bantswei-9/
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
En een dolfijn in de tuin ook nog.Kalentum schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:08:
En je krijgt er een schuur en een koetshuis bij:
Zo heel druk is die weg niet.steveman schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:14:
En de N361, daar wordt thuis niet over gesproken!
Heeft iemand dat stukkie hout tussen de verdiepingen begrepen?
Nu snap ik waarom het Leidens "ontzet" heet gezien de prijs ...blueice85 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 08:57:
[...]
Zal wel een gat in de gevel achter zitten. Ooit een gaskachel met directe uitlaat naar buiten gezeten ofzo?Jolke schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:48:
[...]
Heeft iemand dat stukkie hout tussen de verdiepingen begrepen?
https://www.funda.nl/koop...646-noordgeest-40/#foto-2Jannibal23 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:02:
[...]
Zal wel een gat in de gevel achter zitten. Ooit een gaskachel met directe uitlaat naar buiten gezeten ofzo?
2 deuren verder zie je het pijpje op ongeveer de zelfde plek nog zitten
Het lijkt mij wel heel fijn dat bij deze tiny houses er een relatief grote afstand met de buren is, Vaak betekent klein huis + klein kavel ook dat je meteen dicht op de buren zit. In dit geval woon je dus best (relatief) vrij. Kon slechter.JDx schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:00:
[...]
Klein, maar wel netjes en vrijstaand, als je al in die regio woont en je bent alleen en de stookkosten zijn laag, dan is het best leuk, voor eventjes denk ik.
Zeker in de zomer lekker, gewoon buiten als de woonkamer gebruiken. Deden we in Bulgarije ook, zo gauw als het kon eventueel met een dikke trui of vest buiten zitten onder de overkapping. Dus echt van maart tot oktober ofzo, ook buiten koken, benieuwd of het terras en overkapping ook aan regels moeten voldoen.Rubbergrover1 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:06:
[...]
Het lijkt mij wel heel fijn dat bij deze tiny houses er een relatief grote afstand met de buren is, Vaak betekent klein huis + klein kavel ook dat je meteen dicht op de buren zit. In dit geval woon je dus best (relatief) vrij. Kon slechter.
de woonkamer van mijn toenmalige schoonouders waren tegelijk de keuken, eethoek en hun slaapkamer
[ Voor 7% gewijzigd door JDx op 27-02-2024 17:13 ]
Die links achter (die met de overhellende ramen / de verkeerstoren) staat ook leeg, is nooit afgewerkt van binnen.nokiaan958GB schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:14:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Van klussen krijg je grijze haren
Komelkerij 10 heeft het van binnen heel anders aangepakt, goedkoop, industrieel achtig, onafgewerkt hout, zichtbare afzuigbuizen, meer alternatief type denk ikfenrir schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 17:23:
[...]
Die links achter (die met de overhellende ramen / de verkeerstoren) staat ook leeg, is nooit afgewerkt van binnen.
https://huispedia.nl/leeuwarden/8941bs/komelkerij/10
Ben wel benieuwd naar die verkeerstoren, kan die adressen helemaal niet vinden op Google Maps.
Google Maps is nog niet bijgewerkt, Apple Kaarten ziet ze wel (geen streetview).JDx schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:06:
Ben wel benieuwd naar die verkeerstoren, kan die adressen helemaal niet vinden op Google Maps.
In PDOK staan ze ook gewoon.
Ik check altijd eerst de BAG Viewer:JDx schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 20:06:
[...]
Komelkerij 10 heeft het van binnen heel anders aangepakt, goedkoop, industrieel achtig, onafgewerkt hout, zichtbare afzuigbuizen, meer alternatief type denk ik
https://bagviewer.kadaste...y=575517.867&zoomlevel=15
Dat kan. Bij mij is 3 hoog al een flat. En midden in de stad betekent niet automatisch een flat in je achtertuin. Hier is het toevallig zo.coinman63 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 07:39:
[...]
Wat verwacht je dan, je zit midden in de stad, met een tuin van overigens 30 meter diep. En onder een flat versta ik toch wat anders.
[Afbeelding]
Een beetje wel ja. Je begrijpt best wat ik bedoel, om een punt te maken dat het veel geld is voor een oud pand op een rot locatie in Rotterdam, maar ja groot pand, midden in het centrum van Rotterdam is automatisch 2 mil.En als ik dan toch aan het zeiken ben, je afronding is ook fors. Van het verschil koop je genoeg groen uitzicht voor de rest van je leven:
https://www.funda.nl/koop...88734025-vennenbergweg-1/
En een auto om er heen te rijden.
Mooie boerderij! Je kan er bijna een voetbalvereniging beginnen. Het zwembad kan trouwens wel een chloortje gebruiken.

Is toevallig zo hier. Niet elk oud pand in Rotterdam centrum heeft een flat in de achtertuin.Rubbergrover1 schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:10:
[...]
Je zult in de stad al snel zulke achterburen hebben als je een grote authentieke vooroorlogse woning wil. Als je dat niet wil, dan moet je niet dicht bij het centrum van de stad willen wonen.
Tja, dat is toch altijd zo als je in het centrum van een grote stad woont? Dus dat weet je. Maar de 's-Gravendijkwal is idd een drukke doorgaande weg, dus veel verkeer, maar dat weet je als je daar komt te wonen.fenrir schreef op zaterdag 24 februari 2024 @ 08:56:
[...]
ik zou mij meer zorgen maken over de voorkant dan die appartementen aan de achterzijde. De lucht kwaliteit is daar nl. niet al te best.
Nu is er een van de twee rijbanen gesloten, maar of dat nu veel effect heeft durf/ga ik niet zeggen.
Mijn eerste gedachte bij dit huis is om het geheel keerdicht te willen maken, er een ventilatie type D aan te leggen en voldoende filters te plaatsen. Ja, dit is zonde van de woning want een zeer ingrijpende verbouwing. Vind het maar veel geld voor die plek, ik zou er niet willen zitten.
Mijn god wat een indeling in dat linker huis... Dacht eerst dat er geen badkamer in zat, blijkt hij op zolder te zitten...eagle00789 schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 16:57:
Te koop 2 woningen:
Woning 1
Woning 2
of wil je toch liever 1 woning:
1+1=2
De woningen zelf zijn verder niet bijzonder. alleen van woning 1 is de trapafwerking wel apart:
[Afbeelding]
Maar ben wel benieuwd hoe ze dat verkopen, als beide los worden verkocht, hoe krijgen beide eigenaren dan een perceel van 533m2? Denk niet dat vreemden dat met elkaar willen gaan delen. Zouden ze imo iets anders moeten adverteren.
Moderne kunst heet dat toch?wolkje9 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:13:
[Afbeelding]
waarom zou je naast je bad een verzameling lege toiletpapier rolletjes bewaren?!?
(en dit laten staan voor de foto’s…)
Voor knutselprojecten op de school van de kinderenwolkje9 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:13:
[Afbeelding]
waarom zou je naast je bad een verzameling lege toiletpapier rolletjes bewaren?!?
(en dit laten staan voor de foto’s…)
Het grootste probleem is imho dat je niks wat waardevast is koopt, de grond is erfpacht (überhaupt de vraag hoe dat geregeld is, kunnen ze je zomaar wegsturen als ze dat willen?) En het huisje stacaravan is met een jaar of 20 ook wel afgeschreven wssnokiaan958GB schreef op maandag 26 februari 2024 @ 22:14:
[Afbeelding]
naast het bad? Aparte keuze.Isildir schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:23:
[...]
Voor knutselprojecten op de school van de kinderen
:strip_exif()/f/image/9Hj3tUD7xoDV0TSjPU896DP8.jpg?f=fotoalbum_large)
Je kunt natuurlijk ook gewoon een half dorp(je) kopen voor de prijs van een beetje knap huis in de randstad...
Nvm.. was al geplaatst
half dorp valt best tegen, het zijn maar 3 kadastrale percelen, hierbij gemarkeerd ter beeldvorming:indifined1 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 11:03:
https://www.funda.nl/koop...is-43483458-kerkbuurt-19/
[Afbeelding]
Je kunt natuurlijk ook gewoon een half dorp(je) kopen voor de prijs van een beetje knap huis in de randstad...
Nvm.. was al geplaatst
Als je het niet probeert, kun je het sowieso niet.
Die "flat" heeft 5 lagen. Ik denk dat een groot deel van de oudbouw woningen nabij het centrum achterburen heeft met een vergelijkbare hoogte.chim0 schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 05:39:
[...]
Is toevallig zo hier. Niet elk oud pand in Rotterdam centrum heeft een flat in de achtertuin.
Dit topic is gesloten.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.