Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Huis heeft dus 2 of 3 slaapkamers.Yorro schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 21:32:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Maar ik vermoed dat je het onder het NAP moet zoeken:
[Afbeelding]
Die ruimte in het souterrain lijkt me lager dan 2.10 meter en mag dus niet meetellen. Immers de hal is 2.10 en de kamer heeft een verlaagd plafond en zal dus minder dan 2.10 zijn.
Welke ruimte als slaapkamer 4 moet doorgaan is niet duidelijk.
Catch a smile out there!
Die kamer die nu vol staat met kledingkasten en aangeduid is als garderobe.Glenfiddich schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:03:
[...]
Huis heeft dus 2 of 3 slaapkamers.
Die ruimte in het souterrain lijkt me lager dan 2.10 meter en mag dus niet meetellen. Immers de hal is 2.10 en de kamer heeft een verlaagd plafond en zal dus minder dan 2.10 zijn.
Dat het een “naar beneden ipv naar boven” versie is, gezien het rondje idd een Bora. Het viel me alleen op, omdat er aan het plafond niks hangt (en we laatst hier een kleine discussie hadden hoe het zat)timovd schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 12:55:
[...]
Wat valt je op aan de afzuigkap? Zo te zien een Bora PURU.
Dan toch een van die garageboxen ben ik bangGlenfiddich schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 13:03:
[...]
Huis heeft dus 2 of 3 slaapkamers.
Een sneak-preview op wat morgen op quotenet.nl staat.
Want het huis van vandaag staat volgens mij pas nét op Funda (vanmorgen nog niet) maar in ieder geval staat ie nog niet op Quote. En dat zal morgen wel eens zo kunnen zijn: het is namelijk het duurste huis van NL in de afgelopen 24u. Overigens wel benieuwd wat ze daarbij over Bart en Es weten te melden, behalve dat ze personal trainer en stylist zijn, aldus de KvK.
Anyway, het huis staat voorzover ik kan nagaan ook nog niet op deze site.
Excuses vooraf aan de servers van Tweakers voor de hoeveelheid foto's (ik heb écht geselecteerd) en aan jullie voor je RSI-duim van het scrollen.
Daar gaan we:
Een kast van een huis, in Rosmalen of all places, maar wel met een sjieke straatnaam. Qua stijl een beetje "Ibiza meets the prairie". Je ziet het, de verwijzingen van de afgelopen dagen komen allemaal terug.
Voor EUR 3.850.000 doen ze er een strik omheen en is ie van jou.
Een selectie van de mooiste/opvallendste foto's (want om nou heel funda te kopiëren, het zijn er nogal wat).
We beginnen buiten:
:strip_exif()/f/image/DPJRlQqxIboH9xbwKDlO2P8i.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WSvXSgORfYmHdRbQ0VtCbaI5.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aofF1HL0owgU2LGoCsKXbFKr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Z4JMOqCWBFd51R4YpRX6hQNr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U6Q82EnfUZahzPxrQhUqPoZu.jpg?f=fotoalbum_large)
Veranda/porch (i.e. "prairie") gaat prima samen met Ibiza-style banenen-blader-relaxed-hangmat-lounge.
Ik denk dat we de hand van de eigenares qua styling hier wel terugzien. Niet alles zou mijn keuze zijn, maar het is wel 'in balans' zeg maar.
Wat valt er verder op?
Nou, een TV kun je prima op de wand verbergen:
:strip_exif()/f/image/EFuBsEHUL8F3UfArOnuJF6AC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MnqvuJVAcUydGLzVsA3vu1q4.jpg?f=fotoalbum_large)
Zag je ook hoeveel kachels/haarden ze hebben? Deze mensen houden van vuur!
Maar... ook van water, let maar eens op:
:strip_exif()/f/image/qtujFYIkyH03vOAZVtquEk8u.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZVlSFNIxziCLXwPEPeXROQ8v.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/c9FHbIa3Aaj1RXGp3jwQFN7u.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat zijn 3 verschillende 'keukens' (of in ieder geval om iets te wassen) in 3 verschillende ruimtes.
Aan badkamers ook geen gebrek:
:strip_exif()/f/image/6ToQAQuTlhEwNzP2HHjluwlb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/U6crl08ouYmDrlIi6LyvLAYv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/IHvYq0cpY2ZMhPTqPyJC9Nyr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zv2pw9yQ8dWJCvMsIXKW8rhm.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7hso8DBfOmdp7xjSJAtSy557.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wPBYITSD18GDsCyPA2qEwcWC.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/HNhXaIQZUu6FKoR7PQy1sHY0.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/5B2MbpECmfL9Czfm5WQSoc1G.jpg?f=fotoalbum_large)
Oh, zei ik overigens dat ze van water houden? Je zult het misschien al gespot hebben in het begin, maar inderdaad: zwembad!
:strip_exif()/f/image/5Y0WQe8BkM5BsKKwoOgMkMmp.jpg?f=fotoalbum_large)
Heb je echt nog niet genoeg gezien?
https://www.funda.nl/koop...7-jkvr-de-la-courtlaan-3/
Sjieke wepsite hebben ze ook nog:
https://www.dstrct.com/properties/jkvr-de-la-courtlaan-3/
Nou, gewoon heel veel de personal trainer uithangen en heel veel dure huizen stylenScreamGT schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:35:
Wat doen dat soort mensen voor een werk, vraag ik mij altijd af. En waar verhuizen ze naartoe, aangezien dit al belachelijk is qua ruimte en prijs
Maar, er kunnen zoveel redenen zijn:
- Mazzel in de loterij
- mazzel op de beurs
- op tijd in- en uitgestapt met crypto
- geld in de familie (al dan niet al bij leven overdracht begonnen)...
Oh wacht, en nummer 5: gewoon hard gewerkt (en mazzel gehad) als ondernemer. En ok, die enkele loonslaaf bij Adyen. Of je heet Bart Becht*
https://www.quotenet.nl/z...-wordt-een-topjaar-33875/
EDIT:
Bron:En toch moeten de huidige eigenaren, oprichter van zonnepanelenbedrijf Zelfstroom Bram Leijten en zijn vrouw
https://www.quotenet.nl/v...kenenclave-bosch-en-duin/
[ Voor 23% gewijzigd door Yorro op 02-02-2024 13:43 ]

https://www.funda.nl/koop...b-van-heemskerckstraat-25
[ Voor 4% gewijzigd door Gerlof2 op 01-02-2024 21:37 ]
Als je even de volledige funda link hier (met de straatnaam erin) neerzet maakt dat het zoeken makkelijkerGerlof2 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:02:
Heftig badkamertje met bijzondere douche(?)cabine
[Afbeelding]
Huis
Benne we weer.
Want het huis van vandaag staat volgens mij pas nét op Funda (vanmorgen nog niet) maar in ieder geval staat ie nog niet op Quote.
Kleine correctie
Als je zoekt op Funda plaats Rosmalen kom je dit huis 3 x tegen, 9 en 6 maanden geleden en vandaag
Waarom??
En wat ik steeds gruwelijk vind aan deze dure woningen?Yorro schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:06:
Benne we weer.
Want het huis van vandaag staat volgens mij pas nét op Funda (vanmorgen nog niet) maar in ieder geval staat ie nog niet op Quote. En dat zal morgen wel eens zo kunnen zijn: het is namelijk het duurste huis van NL in de afgelopen 24u. Overigens wel benieuwd wat ze daarbij over Bart en Es weten te melden, behalve dat ze personal trainer en stylist zijn, aldus de KvK.
Anyway, het huis staat voorzover ik kan nagaan ook nog niet op deze site.
Excuses vooraf aan de servers van Tweakers voor de hoeveelheid foto's (ik heb écht geselecteerd) en aan jullie voor je RSI-duim van het scrollen.
Daar gaan we:
Een kast van een huis, in Rosmalen of all places, maar wel met een sjieke straatnaam. Qua stijl een beetje "Ibiza meets the prairie". Je ziet het, de verwijzingen van de afgelopen dagen komen allemaal terug.
Voor EUR 3.850.000 doen ze er een strik omheen en is ie van jou.
Een selectie van de mooiste/opvallendste foto's (want om nou heel funda te kopiëren, het zijn er nogal wat).
We beginnen buiten:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Veranda/porch (i.e. "prairie") gaat prima samen met Ibiza-style banenen-blader-relaxed-hangmat-lounge.
Ik denk dat we de hand van de eigenares qua styling hier wel terugzien. Niet alles zou mijn keuze zijn, maar het is wel 'in balans' zeg maar.
Wat valt er verder op?
Nou, een TV kun je prima op de wand verbergen:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Zag je ook hoeveel kachels/haarden ze hebben? Deze mensen houden van vuur!
Maar... ook van water, let maar eens op:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dat zijn 3 verschillende 'keukens' (of in ieder geval om iets te wassen) in 3 verschillende ruimtes.
Aan badkamers ook geen gebrek:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Oh, zei ik overigens dat ze van water houden? Je zult het misschien al gespot hebben in het begin, maar inderdaad: zwembad!
[Afbeelding]
Heb je echt nog niet genoeg gezien?
https://www.funda.nl/koop...7-jkvr-de-la-courtlaan-3/
Sjieke wepsite hebben ze ook nog:
https://www.dstrct.com/properties/jkvr-de-la-courtlaan-3/
Dat nep-visgraat met veel te grote "planken" van 61x12 cm. Geen gezicht.
Dat maakt iedere woning goedkoop in mijn ogen.
Had even doorgezocht.
Dan had je nette pvc-parketplankjes van 22x7cm gevonden....
Foto van leverancier...
:strip_exif()/f/image/zd5l1Z1w6DGL6YJxaIYrNq6c.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb ze trouwens in bloks laten leggen: ik vond visgraat prachtig tot dit trend werd.....
ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen
Hmm. Dáár had ik dan niet op gezocht… had al het idee dat ik het huis eerder had gezien.BSH schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:04:
[quote]Yorro schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 18:06:
Benne we weer.
Want het huis van vandaag staat volgens mij pas nét op Funda (vanmorgen nog niet) maar in ieder geval staat ie nog niet op Quote.
Kleine correctie
Als je zoekt op Funda plaats Rosmalen kom je dit huis 3 x tegen, 9 en 6 maanden geleden en vandaag
Waarom??
Maar misschien is bijna 4 miljoen ook wel een beetje veel voor Rosmalen? Dan had het in Vught of Oisterwijk moeten staan misschien?
[ Voor 97% gewijzigd door Hans4545 op 01-02-2024 23:46 ]
Waarom vind je het nu minder mooi? Omdat anderen het ook hebben?Friezin schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 23:05:
[...]
En wat ik steeds gruwelijk vind aan deze dure woningen?
Dat nep-visgraat met veel te grote "planken" van 61x12 cm. Geen gezicht.
Dat maakt iedere woning goedkoop in mijn ogen.
Had even doorgezocht.
Dan had je nette pvc-parketplankjes van 22x7cm gevonden....
Foto van leverancier...
[Afbeelding]
Ik heb ze trouwens in bloks laten leggen: ik vond visgraat prachtig tot dit trend werd.....
blup
Omdat het gewoon tot massa VT wonen styling is geworden gok ik. Het straalt weinig eigen stijl meer uit.Bezulba schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:45:
[...]
Waarom vind je het nu minder mooi? Omdat anderen het ook hebben?
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Ah ja, zoals die mensen die miljoenen betalen voor een schilderij. Het prachtig vonden. Totdat bekend werd dat het een vervalsing was en toen was hij opeens niet meer mooi. Got it.Jeroenneman schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:47:
[...]
Omdat het gewoon tot massa VT wonen styling is geworden gok ik. Het straalt weinig eigen stijl meer uit.
blup
Dat is toch heel anders? Kun je beter de vergelijking trekken tussen een uniek (of in ieder geval uniek genoeg) schilderij, of een print van de Xenos of IKEA die bij drie andere vrienden hangt.Bezulba schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:51:
[...]
Ah ja, zoals die mensen die miljoenen betalen voor een schilderij. Het prachtig vonden. Totdat bekend werd dat het een vervalsing was en toen was hij opeens niet meer mooi. Got it.
Toch minder qua beleving.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Gaan we dit ook doen met beton cire in de badkamer of renovlies op de muur?
[ Voor 15% gewijzigd door El Capitan op 02-02-2024 08:58 ]
Misschien ben ik daar gewoon totaal niet gevoelig voor. Het zal mij boeien of anderen exact hetzelfde als ik aan de muur heb hangen, het gaat erom wat IK mooi vind, niet wat anderen ook doen en als dat toevallig is wat 90% mooi vind, leuk, is lekker goedkoop en als ik in de 10% val, ook leuk, ben ik een zuper uniek ei.Jeroenneman schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:56:
[...]
Dat is toch heel anders? Kun je beter de vergelijking trekken tussen een uniek (of in ieder geval uniek genoeg) schilderij, of een print van de Xenos of IKEA die bij drie andere vrienden hangt.
Toch minder qua beleving.
Maar ik vond het vooral hilarisch dat iets dus mooi is als het duur en "echt" is en opeens niet meer mooi is als het niet meer "echt" is.
[ Voor 9% gewijzigd door Bezulba op 02-02-2024 08:59 ]
blup
Mensen houden wel van het "origineel" en zodra iets te populair wordt zoeken ze weer iets nieuws. Volgens mij is een groot deel van de woninginrichting branche daar van afhankelijk: fast-furnitureBezulba schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:58:
[...]
Misschien ben ik daar gewoon totaal niet gevoelig voor. Het zal mij boeien of anderen exact hetzelfde als ik aan de muur heb hangen, het gaat erom wat IK mooi vind, niet wat anderen ook doen en als dat toevallig is wat 90% mooi vind, leuk, is lekker goedkoop en als ik in de 10% val, ook leuk, ben ik een zuper uniek ei.
Maar ik vond het vooral hilarisch dat iets dus mooi is als het duur en "echt" is en opeens niet meer mooi is als het niet meer "echt" is.
Nee, omdat dit nep-visgraat is..Bezulba schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:45:
[...]
Waarom vind je het nu minder mooi? Omdat anderen het ook hebben?
In 3 "visgraat"stroken de kamer door: ik vind het geen gezicht.
Maar dat is helemaal persoonlijk. Vandaar misschien dat ik het niet wilde 🙃.
ZO-Fryslân, vrijstaande villa (monument) bj.1909, enkelsteens, 200m2/11are, 60m2 vvw/schuim, 12xradiator, 3xheatfan, T6: 21,5°C 24/7, 65×HR+(+), 2xQuatt (1x11-2023 1x9-2025), Nefit HR43, 10xSolarEdge, inductie, Quooker, weduwe, imker, prepensioen
Ahhh! Kijk, dan begrijp ik em. Het is dus een lelijke imitatie! Daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar dan kan je tenminste bij jouw thuis laten zien hoe het wel fatsoenlijk hoort.Friezin schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:04:
[...]
Nee, omdat dit nep-visgraat is..
In 3 "visgraat"stroken de kamer door: ik vind het geen gezicht.
Maar dat is helemaal persoonlijk. Vandaar misschien dat ik het niet wilde 🙃.
blup
En vandaar de diagonaal gelegde bloks met bies.Bezulba schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:06:
[...]
Ahhh! Kijk, dan begrijp ik em. Het is dus een lelijke imitatie! Daar geef ik je helemaal gelijk in. Maar dan kan je tenminste bij jouw thuis laten zien hoe het wel fatsoenlijk hoort.
Op site leverancier kon je patronen in je eigen huiskamer "leggen".
Toen was ik er snel uit wat hier ⤵️ past
Helaas wel Emmen.JDx schreef op woensdag 31 januari 2024 @ 20:38:
Balken, mooie balken, overal balken in modern interieur, ik vind het prachtig
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...8-westenesscherstraat-85/
Waarschuwing: opnieuw veel foto's, dus denk om je duim.
We gaan naar Bosch en Duin. Inderdaad, dat klinkt al sjiek. Op naar de Taveernelaan, dat klinkt dan weer gezellig!
:fill(white):strip_exif()/f/image/t6AmEBufpkgHhmb21FHwBQbx.png?f=user_large)
Ik hoor jullie denken: gast, kom eens door met die foto's!
:strip_exif()/f/image/8Fr8rPpuVl1N09lmQVPZ3pgv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PRJlPsU15F5tRy58WuNz7owX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zAK6yYAuhWJixoy0bZ4dWOzO.jpg?f=fotoalbum_large)
Bam. Villa, oprijlaan, bos, groen, zwembad. Begint goed.
Op naar binnen...
De salon, eetkamer en keuken.
:strip_exif()/f/image/ZFMKBTt9jBbdl7bRnC6zU395.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QjbeNVSNHgsnhGTvRrkWZ9iv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rBwut0nNAJfwCOzy7AGNKcMZ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja leuk, en verder? Geen thuisbioscoop ofzo? Jawel, al is het bescheiden, maar wel erop ingericht en ziet er comfi uit:
:strip_exif()/f/image/skB3eXP9doibCIaTbUfo4Ebo.jpg?f=fotoalbum_large)
Ok. En verder? Nog wat bijzondere details?
Ok, ok...
:strip_exif()/f/image/K8VFq1vFoTGTTPheBVNCFhRj.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gmkLumK2UTctNFmX4LTRMtIK.jpg?f=fotoalbum_large)
Mudroom, ook niet gek:
:strip_exif()/f/image/5AFQDN9aDi34eYsoVc2N2KNw.jpg?f=fotoalbum_large)
Leuk leuk.
Maar wordt er daar dan nog een beetje genoten?
Ah zo. Ja, ook dat zit wel goed:
:strip_exif()/f/image/kqCqwJ4JyiYFJmDnLd44spd3.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Q9Xwz113VmtfHpweodZkyPGg.jpg?f=fotoalbum_large)
Nice. Nice.
En buiten? Valt daar nog wat te beleven?
:strip_exif()/f/image/XahprTyGSiVEThO27NIQf4io.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xr1O4J4AY8GRE4JfAKBVLEj9.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/cQtxYZjGutAZNkWaoo1SH4KB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/aqbKjxEcmz2tXTSNpVws1vQW.jpg?f=fotoalbum_large)
Ah, zwemmen en buiten grillen!
Was dat het?
Nou... bijna.
:strip_exif()/f/image/gc00suJ6eI8TncpHY0ux7yfG.jpg?f=fotoalbum_large)
Ja leuk. Een garage. Ok, drie garages.
Laat me raden, wat staat er in. We hebben een mudroom gezien, maar ook een piano. En ook een zwembad, en buiten grill...
Ik gok op een ouwe Landrover, misschein RangeRover. Ok, drie garages. Een grasmaaier en een 911?
Bijna goed!
:strip_exif()/f/image/g3zIGQQyPDfvBu6TmSszPwVc.jpg?f=fotoalbum_large)
Daar gaan we: Ferrari, Lamborghini Porsche en Bentley!
https://www.funda.nl/koop...-43476483-taveernelaan-7/
Eigenlijk is dit dus anno 2024 niet meer "opvallend", vandaar waarschijnlijk de verwarring die je ook bij mij zaaide dat er iets opvallends aan was.Yorro schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 14:47:
[...]
Dat het een “naar beneden ipv naar boven” versie is, gezien het rondje idd een Bora. Het viel me alleen op, omdat er aan het plafond niks hangt (en we laatst hier een kleine discussie hadden hoe het zat)
Ik snap 'm. Was ook meer ter referentie aan de discussie die we hier laatst hadden m.b.t. afzuigkappen en kookplaten. Maar laten we het topic niet langer vervuilen.MooDyBLueS schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:03:
[...]
Eigenlijk is dit dus anno 2024 niet meer "opvallend", vandaar waarschijnlijk de verwarring die je ook bij mij zaaide dat er iets opvallends aan was.
Ik heb zojuist de bijdrage van vandaag hierboven neergezet. Mooi begin van het weekend!

Apart huis dit, lijkt wel een omgebouwde garage net als bij #48.
De postbode zou wel wat moeite hebben bij het bezorgen.
Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)
Moet zeggen dat ik de 'inhoud' van deze toch een stuk minder vind. maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak en ik ben zelf meer fan van het meer traditionele houtwerk.Yorro schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:02:
Dikke kans dat ik hier tegelijk met Quote m'n bespiegelingen over hetzelfde huis aan het optekenen ben. Maar dit is gewoon wel echt categorie Droomhuis. Met een grote D inderdaad. Oh, en niet alleen het huis, ook de 'inhoud' is om van te watertanden.
Het huis zou ik zeker wel willen hebben dus vanavond maar even kijken of er nog een paar miljoen tussen de bankkussens liggen.
De middelste is een Porsche (Cayenne coupé), geen Lambo (Urus).Yorro schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:02:
Daar gaan we: Ferrari, Lamborghini en Bentley!
Verder wel weer een pareltje! Dank voor het delen!
All-electric.
Ik doelde eigenlijk vooral op de inhoud van de garage. Qua inrichting van het huis zou ik het zelf anders aanpakken, maar het huis zelf, de tuin, zwembad en buitenruimtes... very nice!SacredRose schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:10:
[...]
Moet zeggen dat ik de 'inhoud' van deze toch een stuk minder vind. maar dat is natuurlijk persoonlijke smaak en ik ben zelf meer fan van het meer traditionele houtwerk.
Het huis zou ik zeker wel willen hebben dus vanavond maar even kijken of er nog een paar miljoen tussen de bankkussens liggen.
Ah, kak. Nou dan laat maar!RonJ schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:11:
[...]
De middelste is een Porsche (Cayenne coupé), geen Lambo (Urus).
Verder wel weer een pareltje! Dank voor het delen!
*dank voor de aanscherping! Ik had nog even snel fot's gegoogled maar wilde de publicatie van Quote (meestal zo rond 1200) vóór zijn. Te snel dus... en Quote heeft nog niks gepubliceerd tot nu toe (12:17)
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt:timovd schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:09:
https://www.funda.nl/koop...3462333-notebomenlaan-42/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De plattegrond is ook bijzonder, want de voordeur (van het appartement) is dus niet de buitendeur:In 2013 is het pand flink aangepakt en gesplitst in drie appartementen. Op de begane grond is een compleet nieuw appartement gecreëerd...
:strip_exif()/f/image/lsYTqKcK0QiyvrtbmXcGwdu8.jpg?f=fotoalbum_large)
De makelaar beschrijft dat vervolgens 'positief':
Wat de fuck. Je "komt binnen in de open keuken"...Via de gemeenschappelijke entree/hal is het appartement bereikbaar. Je komt binnen in de open keuken. Een leuk en warm welkom.
Je komt binnen en dat is het. Je staat meteen middenin je appartement.
[ Voor 6% gewijzigd door Yorro op 02-02-2024 12:24 ]
Madre mía, alleen van de foto's werd ik al helemaal zenuwachtig.
Want hoewel de makelaar écht z'n best heeft gedaan op de tekst:
Ik zie het hele huis niet meer joh. Ik zie alleen maar 'rare dingen' (ok, bijna alles is kunst of kunstzinnig). Maar ja, 'betoverend' zou je het kunnen noemenDe betoverende residentie is volledig opgetrokken uit teakhout, zink en natuurstenen flagstones. Een bijzonder detail is het mozaïek van glas, verwerkt in de iconische muur van het inpandige zwembadgedeelte.
Ik neem je mee, door een selectie van de foto's:
:strip_exif()/f/image/Srsm2s8hsDf1a6febZSubkX3.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat is het huis. Bijzonder huis, maar op zich nog niks bijzonders.
Dit is de tuin:
:strip_exif()/f/image/HbAFdAdBhKpIhgtZuXpqK1pQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/UX8wcYVjdW9Br8meL83qvg21.jpg?f=fotoalbum_large)
De makelaar:
Hou op gek, nou kom ik met regelmaat in Zuid Europa (Spaanse schoonfamilie) maar dit soort gedrochten van tuinen heb ik daar nog nooit gezien.In de, door de beroemde tuinarchitect Dick Beijer ontworpen, tuin waan je je in Zuid Europa
Brrrr.. ik weet het niet hoor.
Ik denk op een of andere manier aan The Birds (Alfred Hitchcock, 1963).
Eng. Gauw naar binnen!
:strip_exif()/f/image/XTIMvwdvNpOtKax8qklciwqg.jpg?f=fotoalbum_large)
Hmm. Ok.
Niet mijn stijl, beetje apart dat schilderij bij die haard zo (dat zien we straks nog ergens, als je goed kijkt)
Maar dan...
Een werkkamer...
:strip_exif()/f/image/bwYpcIqOIpxDl4s0pPCpQPUb.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/PdxdZKpNxR8MoWYGUPdDUtEr.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier zou er dus he-le-maal niks uit mn handen komen. Wat een drukte.
Keuken? Vrij druk
:strip_exif()/f/image/sQxgr9RXFjHtV5p5K2LuEOWX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/pVFnzYjThMPzTGDXyc27rNbG.jpg?f=fotoalbum_large)
Kijk nog eens naar de weerspiegeling in de voet van die stoelen...
Eetkamer?
:strip_exif()/f/image/i0j6hqzhENtnAYvBMMLSjNyA.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/JeihHOEDZv5Klcq2bHoZtWm4.jpg?f=fotoalbum_large)
Poepoe.... wel drukdrukdruk
We lopen verder door het huis, beetje random foto's:
:strip_exif()/f/image/bdChvrofUI6IZXU9C6tMJAIP.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/FHwxBwWjgqI77n3xZVGaOTZI.jpg?f=fotoalbum_large)
Man, ik word er moe van (en niet omdat het een kast van een huis is met veel ruimtes)
Slaapkamers?
:strip_exif()/f/image/syr0vM9RJqPD4AHNOENsnUKQ.jpg?f=fotoalbum_large)
Hou op hoor, dat behang was niet druk genoeg?
:strip_exif()/f/image/fm2A0nwKUwllnIix120eEo4D.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/wHeAXwOlm80ec5VCqmgeRTjJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Ok, dit is nog wel te doen. Helemaal hip ook zo'n open-stofnest-kledingkast
Ik word gek in dit huis. Is het dan nergens rustig?
Oh, jawel:
:strip_exif()/f/image/Vl9okPTL82wkkejiOHnJZzcv.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7quYEMQT67bglpKnUgD5hn5Q.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/rpldfgKN7FOzblP9EV9po7K7.jpg?f=fotoalbum_large)
Juist. Een lege kamer en de badkamers/toiletten. Maar ja, om daar de hele dag te gaan zitten...
Kunnen we nog ergens écht tot rust komen? Zondermeer!
:strip_exif()/f/image/aYGNPWWk1redWXFOOblRcxwQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/e5QJBDaYch1c5IFlsIsKlrcl.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/uVCPnRYwamua55WrixjSR4UB.jpg?f=fotoalbum_large)
En dan hebben we ook dit nog. Wat het is? Een sauna ofzo?
Het ziet er in ieder geval rustig uit, ik denk dat ik daar zou gaan zitten.
:strip_exif()/f/image/uO69zDKGxy1YHrAnWPzGgIpD.jpg?f=fotoalbum_large)
Wil je meer zien? Echt? Ok, op eigen risico:
https://www.funda.nl/koop...836-jf-van-lieroppark-12/
[ Voor 4% gewijzigd door Yorro op 02-02-2024 13:04 ]
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
https://www.funda.nl/koop...110-fhg-v-itersonlaan-44/

Met nog een aardig stuk grond:

Geen rechte muren

Mooi hal zo:

Ook leuk voor de klussert:

Lijkt me nog niet helemaal zoals het moet zijn ...

https://www.funda.nl/koop...uis-42372928-rijksweg-23/
En ja hoor!Yorro schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:02:
Dikke kans dat ik hier tegelijk met Quote m'n bespiegelingen over hetzelfde huis aan het optekenen ben. Maar dit is gewoon wel echt categorie Droomhuis. Met een grote D inderdaad. Oh, en niet alleen het huis, ook de 'inhoud' is om van te watertanden.
[… ingekort…]
Daar gaan we: Ferrari, Lamborghini en Bentley!
https://www.quotenet.nl/v...kenenclave-bosch-en-duin/
In datzelfde artikel overigens óók die van gisteren: de Ibiza Prairie
Yorro in "Wat er nou weer voor een pand te koop staat... Jaargang 2024"
[ Voor 11% gewijzigd door Yorro op 02-02-2024 13:31 ]
Ik snap wat je bedoelt te zeggen over drukte, maar persoonlijk vind ik 22 foto’s op volle breedte ook behoorlijk hysterisch overkomen. Is het een idee om je selectie wat strakker te maken en te werken met thumbnails?Yorro schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:01:
Verder snap ik de concurrentie met quote niet zo. Het is geen wedstrijd?
Hoewel ik je kritiek begrip komt 'hysterisch' dan ook weer niet echt heel lekker over. Maar anyway, dat is het geschreven woord en ik ga er dan bij nader inzien dan toch maar van uit dat je het niet zo bedoeld hebt.Toke_gt schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:31:
[...]
Ik snap wat je bedoelt te zeggen over drukte, maar persoonlijk vind ik 22 foto’s op volle breedte ook behoorlijk hysterisch overkomen. Is het een idee om je selectie wat strakker te maken en te werken met thumbnails?
Verder snap ik de concurrentie met quote niet zo. Het is geen wedstrijd?
Kun je me uitleggen hoe ik dat doe, met thumbnails?
Wat ik nu doe is simpel: ik ga naar Funda, sla de foto's die ik wil gebruiken op, maak mn schrijfseltje hier op Tweakers en voeg de foto's toe dmv de 'afbeelding toevoegen' functie in die werkbalk bovenaan het reactieschermpje (ik doe dit op pc, niet op mobiel)
M.b.t. Quote, je schrijft 'het is geen wedstrijd'. Ik ben niet degene (of althans, neit de enige) die in dit topic vaak Quote aanhaalt. Vind het meer grappig om te zien hoe vaak we dezelfde selectie maken.
[ Voor 9% gewijzigd door Yorro op 02-02-2024 13:37 ]
Niks mis mee, gewoon houden zo. Lees je post graag!Yorro schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:35:
[...]
Hoewel ik je kritiek begrip komt 'hysterisch' dan ook weer niet echt heel lekker over. Maar anyway, dat is het geschreven woord en ik ga er dan bij nader inzien dan toch maar van uit dat je het niet zo bedoeld hebt.
Kun je me uitleggen hoe ik dat doe, met thumbnails?
Wat ik nu doe is simpel: ik ga naar Funda, sla de foto's die ik wil gebruiken op, maak mn schrijfseltje hier op Tweakers en voeg de foto's toe dmv de 'afbeelding toevoegen' functie in die werkbalk bovenaan het reactieschermpje (ik doe dit op pc, niet op mobiel)
M.b.t. Quote, je schrijft 'het is geen wedstrijd'. Ik ben niet degene (of althans, neit de enige) die in dit topic vaak Quote aanhaalt. Vind het meer grappig om te zien hoe vaak we dezelfde selectie maken.
Alternatief voor ook heel druk, maar niet onaardig bedoeld hoor!Yorro schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:35:
[...]
Hoewel ik je kritiek begrip komt 'hysterisch' dan ook weer niet echt heel lekker over. Maar anyway, dat is het geschreven woord en ik ga er dan bij nader inzien dan toch maar van uit dat je het niet zo bedoeld hebt.
Jazeker, je voegt de foto’s eerst allemaal toe aan het foto-overzicht (dus niet een voor een) vervolgens maak je een selectie uit het foto-overzicht en daarbij verschijnt onderin de optie groot of thumbs. Ik denk dat je die optie nu niet ziet omdat je 1 foto tegelijk post.Kun je me uitleggen hoe ik dat doe, met thumbnails?
Je kunt dan niet commentaar per foto geven, maar wel per 3-4 tegelijk. Zou ik wat prettiger vinden om te bekijken, maar ik ben ook maar gewoon N=1 he. Ieder zo z’n voorkeuren.
Okidoki, gezien je terugkoppeling zie ik dat nu ook zo terug (gelukkig)Toke_gt schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:48:
[...]
Alternatief voor ook heel druk, maar niet onaardig bedoeld hoor!
Ik voeg meestal een aantal foto's tegelijk "per onderwerp" toe. Dus steeds een groepje foto's na de tekst als inleiding. Het was me nooit opgevallen dat je groot/thumbs kunt kiezen, klinkt simpel.Toke_gt schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:48:
[...]
Jazeker, je voegt de foto’s eerst allemaal toe aan het foto-overzicht (dus niet een voor een) vervolgens maak je een selectie uit het foto-overzicht en daarbij verschijnt onderin de optie groot of thumbs. Ik denk dat je die optie nu niet ziet omdat je 1 foto tegelijk post.
Je kunt dan niet commentaar per foto geven, maar wel per 3-4 tegelijk. Zou ik wat prettiger vinden om te bekijken, maar ik ben ook maar gewoon N=1 he. Ieder zo z’n voorkeuren.
Bij de volgende post ga ik je tips proberen, dank!
[img]url[img]
dit doen:
[img,500]url[img]
zie ook de uitleg van de codes: https://gathering.tweakers.net/forum/faq/ubb#tag_img
Al moet ik zeggen dat ik je reacties wel fijn vind. Als het teveel in my face zou zijn zou ik gewoon de browser kleiner zetten en op mobiel sowieso geen last van.
[ Voor 27% gewijzigd door Caelorum op 02-02-2024 13:55 ]
Wauw. Gewoon wauw. Wat een huis, prachtigYorro schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:02:
....
Ik zeg het gewoon. Ik ben verliefd.
Ik waardeer je enthousiasme en je deelt vaak leuke woningen, maar is (als ik het goed geteld heb) 22 foto's niet een beetje overdadig voor dit topic? Er zijn huizen op Funda waar je de gehele fotogallerij dan te pakken hebt.Yorro schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:01:
Ok. Het is vrijdag, heb weinig focus en kwam net dus iets tegen op Funda waar ik echt door geïntrigeerd ben. Niet om het huis, daar zou je best iets van kunnen maken. Maar vanwege de inhoud.
[...]
Ik zie het hele huis niet meer joh. Ik zie alleen maar 'rare dingen' (ok, bijna alles is kunst of kunstzinnig). Maar ja, 'betoverend' zou je het kunnen noemen
Ik neem je mee, door een selectie van de foto's:
[Afbeelding]
Dat is het huis. Bijzonder huis, maar op zich nog niks bijzonders.
Dit is de tuin:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
De makelaar:
[...]
Hou op gek, nou kom ik met regelmaat in Zuid Europa (Spaanse schoonfamilie) maar dit soort gedrochten van tuinen heb ik daar nog nooit gezien.
Brrrr.. ik weet het niet hoor.
Ik denk op een of andere manier aan The Birds (Alfred Hitchcock, 1963).
Eng. Gauw naar binnen!
[Afbeelding]
Hmm. Ok.
Niet mijn stijl, beetje apart dat schilderij bij die haard zo (dat zien we straks nog ergens, als je goed kijkt)
Maar dan...
Een werkkamer...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Keuken? Vrij druk
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kijk nog eens naar de weerspiegeling in de voet van die stoelen...
Eetkamer?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Poepoe.... wel drukdrukdruk
We lopen verder door het huis, beetje random foto's:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Man, ik word er moe van (en niet omdat het een kast van een huis is met veel ruimtes)
Slaapkamers?
[Afbeelding]
Hou op hoor, dat behang was niet druk genoeg?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ok, dit is nog wel te doen. Helemaal hip ook zo'n open-stofnest-kledingkast
Ik word gek in dit huis. Is het dan nergens rustig?
Oh, jawel:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Juist. Een lege kamer en de badkamers/toiletten. Maar ja, om daar de hele dag te gaan zitten...
Kunnen we nog ergens écht tot rust komen? Zondermeer!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En dan hebben we ook dit nog. Wat het is? Een sauna ofzo?
Het ziet er in ieder geval rustig uit, ik denk dat ik daar zou gaan zitten.
[Afbeelding]
Wil je meer zien? Echt? Ok, op eigen risico:
https://www.funda.nl/koop...836-jf-van-lieroppark-12/
Wat ik er alleen mee probeer te zeggen dat omdat lange posts niet in te klappen zijn, het nogal wat scrollen is en als een huis je niet aanspreekt is het lichtelijk irritant.
Edit: ik lees nu dat iemand anders ook al een opmerking maakte. Voel je niet persoonlijk aangevallen hoor, lijkt mij gewoon nuttig om onderling een beetje een mooie middenweg te vinden hierin.
Zo heb ik persoonlijk geen moeite met de full-size foto's, maar wel het aantal. Het is ook mogelijk om een gallerij met thumbnails toe te voegen, maar dat is iets meer werk want dan moet je ze vanuit de Tweakers gallerij uploaden (en dus niet simpelweg de url verpakken in een img-tag).
Hieronder een voorbeeld met 9 foto's van 'jouw' woning (at random).
Ook hier kan je de formaten aanpassen, standaard pakte hij hier 232x232 en als je op een willekeurige foto klikt krijg je hem fullscreen te zien. Ook kan je hier zelf de formaten aanpassen, al kost dat allemaal wel steeds een stapje meer moeite natuurlijk.
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
[ Voor 34% gewijzigd door MooDyBLueS op 02-02-2024 14:11 ]
Wat een geld voor wat in feite nauwelijks meer dan een studio is.timovd schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:09:
https://www.funda.nl/koop...3462333-notebomenlaan-42/
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Voor een halve ton minder heb je iets vergelijkbaars
https://www.funda.nl/koop...0651-flamingostraat-12-c/
Wel uitzicht op een speeltuin, dus voor de thuiswerker misschien niet ideaal
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/R3Befxix6yqyqRg8DCsiuO0c.jpg?f=user_large)
De prijzen in Utrecht zijn sowieso bizar, hier €250k voor 1 kamer van 16 m² op 13 hoog.
https://www.funda.nl/koop...42321590-europaplein-925/

Wat een treurnis ook die "tuin" op het dak.. pffHallonRubus schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:16:
[...]
De prijzen in Utrecht zijn sowieso bizar, hier €250k voor 1 kamer van 16 m² op 13 hoog.
[Afbeelding]

Inderdaad treurnis en dan €250.000 voor maar 39 m2, maar ja zo liggen de prijzen dus daar,toch verkocht dus waarschijnlijk.iketot schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:21:
[...]
Wat een treurnis ook die "tuin" op het dak.. pff
Europaplein, ik heb er tegenover gewerkt. Het enige positieve daar was de subway op de begane grondHallonRubus schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:16:
[...]
[Afbeelding]
Hoe werkt dat? Kunnen ze dat maken? Koop je je eerste huis, krijg je korting op de overdrachtsbelasting en dan mag je die korting gaan inleveren aan de verkoper ofzo?- Indien er voordeel overdrachtsbelasting van toepassing is komt deze ten gunste van verkoper.
Dat geldt als je binnen 6 maanden weer je huis verkoopt. Daar kunnen natuurlijk veel redenen aan ten grondslag liggen: scheiding, flippen, overlijden zelfs (dat plan je immers ook niet mag ik hopen), etc.smeaggie schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:57:
[...]
Europaplein, ik heb er tegenover gewerkt. Het enige positieve daar was de subway op de begane grondMaar wat doen ze hier in de voorwaarden dan:
[...]
Hoe werkt dat? Kunnen ze dat maken? Koop je je eerste huis, krijg je korting op de overdrachtsbelasting en dan mag je die korting gaan inleveren aan de verkoper ofzo?
https://www.belastingdien...r_van_een_onroerende_zaakAls u eigenaar wordt van een onroerende zaak binnen 6 maanden nadat de verkoper daarvan eigenaar werd, betaalt u minder belasting. De verkoper daarentegen krijgt geen geld van ons terug. Het kan zijn dat de verkoper met u afspreekt dat u de door hem betaalde overdrachtsbelasting aan hem vergoedt. Dan zien wij die vergoeding als deel van de koopsom. Dit betekent dat u ook over de vergoeding overdrachtsbelasting betaalt.
Verkrijgt u binnen 6 maanden een woning waarover de verkoper 2% overdrachtsbelasting betaalde? Dan wordt de door de verkoper betaalde overdrachtsbelasting op uw overdrachtsbelasting in mindering gebracht.
@MooDyBLueS @Toke_gt en @Caelorum ik neem jullie punten mee vanaf de volgende posts. Met name de opties voor de "thumbnails" en dat tabelletje met foto's lijkt me een mooie oplossing.MooDyBLueS schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:00:
[...]
Ik waardeer je enthousiasme en je deelt vaak leuke woningen, maar is (als ik het goed geteld heb) 22 foto's niet een beetje overdadig voor dit topic? Er zijn huizen op Funda waar je de gehele fotogallerij dan te pakken hebt.![]()
Wat ik er alleen mee probeer te zeggen dat omdat lange posts niet in te klappen zijn, het nogal wat scrollen is en als een huis je niet aanspreekt is het lichtelijk irritant.Het topic gaat volgens mij ook om een eerste impressie waarna mensen zelf naar Funda door kunnen klikken voor meer foto's. Mijn mening (het staat immers niet in de topicregels) is hou het bij ergens tussen de 3 en max. 10 als het echt heel boeiend is. Maar weet niet hoe anderen dat zien.
Edit: ik lees nu dat iemand anders ook al een opmerking maakte. Voel je niet persoonlijk aangevallen hoor, lijkt mij gewoon nuttig om onderling een beetje een mooie middenweg te vinden hierin.
Zo heb ik persoonlijk geen moeite met de full-size foto's, maar wel het aantal. Het is ook mogelijk om een gallerij met thumbnails toe te voegen, maar dat is iets meer werk want dan moet je ze vanuit de Tweakers gallerij uploaden (en dus niet simpelweg de url verpakken in een img-tag).
Ik heb naar aanleiding van jullie opmerkingen ook eens gekeken wat er in de startpost staat, kan me heel erg vergissen, maar daar zie ik niets. Ook niet in het eerste topic
De insteek bij de posts die ik plaats is om een soort verhaaltje te vertellen, waarbij ik dan een setje foto's plaats dat dus al een selectie is (bij dat laatste 'drukke huis' wel 78 foto's op Funda). Net even wat meer dan 3 foto's van het huis en dan de link, niet dat er wat mis is met dergelijke posts. Iedereen doet het anders en op zijn/haar manier.
Het enige wat ik wat lastig vind, maar ergens wel begrijp in jullie kritiek: het aantal foto's.
En als ik zo terugkijk (ik ben nog niet zo lang actief in dit topic) dan zie je het aantal foto's dat ik plaats wel toenemen. In die zin is het maar goed dat jullie nu aan de bel trekken
Weet dat ik niet klakkeloos alles plaats, 3 verschillende hoeken van elke keuken en woonkamer is wat veel (daar heb je mij niet op kunnen betrappen denk ik, wel een keer per ongeluk dezelfde foto 2x). Mijn criterium is: is het interessant, past het bij het verhaal?
Juist het plaatsen van foto's (een selectie van, dat wel) en niet alleen de link naar Funda lijkt me nuttig, vooral omdat de huizen op enig moment van Funda verdwijnen en voor degene die dit topic later nog eens doorneemt is een dode link dan wel jammer (ik ga regelmatig vanaf het begin door een topic als ik het een interessant topic vind)
Anyway.
Zoals gezegd, ik neem het mee. Ik zal zeker gebruik maken van de thumbnails, vermoed dat dat al gaat schelen in de zichtbare lengte van de posts.
Mochten jullie je er dan alsnog aan storen, laat het gewoon even weten. Net zoals een aantal van jullie dat nu hebben gedaan.
Voor nu een mooi weekend!
Eärendil in "Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 6"smeaggie schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 14:57:
Hoe werkt dat? Kunnen ze dat maken? Koop je je eerste huis, krijg je korting op de overdrachtsbelasting en dan mag je die korting gaan inleveren aan de verkoper ofzo?
Gelukkig heb je Waterspeeltuin Linaeushof in de achtertuin, dus daar zal het wel lekker rustig zijn ..... in de winter. Kun je even bijkomenYorro schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:01:
Ok. Het is vrijdag, heb weinig focus en kwam net dus iets tegen op Funda waar ik echt door geïntrigeerd ben. Niet om het huis, daar zou je best iets van kunnen maken. Maar vanwege de inhoud.

Nog steeds of alweer te koop?Kalentum schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:22:
"Wonen in voormalige kalkovens; iets dat niet veel mensen kunnen zeggen."
[Afbeelding]
Met nog een aardig stuk grond:
[Afbeelding]
Geen rechte muren
[Afbeelding]
Mooi hal zo:
[Afbeelding]
Ook leuk voor de klussert:
[Afbeelding]
Lijkt me nog niet helemaal zoals het moet zijn ...
[Afbeelding]
https://www.funda.nl/koop...uis-42372928-rijksweg-23/
https://gathering.tweaker...message/72321670#72321670
Ik dacht al, kan bijna niet dat dit niet al gepost is.leto001 schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:18:
[...]
Nog steeds of alweer te koop?
https://gathering.tweaker...message/72321670#72321670
Funda zei 'Aangeboden sinds 3 maanden' dus 2023 en 2024 topics gecheckt.
No worries! Mijn interpretatie van de 'regels' en hoe het verleden van dit topic (ik volg het zelf sinds ergens in 2022) zich vormde is dat het om inderdaad een leuk verhaaltje of soms grappige opmerkingen gaat icm een paar foto's, een impressie/eerste indruk dus.Yorro schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:02:
[...]
@MooDyBLueS @Toke_gt en @Caelorum ik neem jullie punten mee vanaf de volgende posts. Met name de opties voor de "thumbnails" en dat tabelletje met foto's lijkt me een mooie oplossing.
Ik heb naar aanleiding van jullie opmerkingen ook eens gekeken wat er in de startpost staat, kan me heel erg vergissen, maar daar zie ik niets. Ook niet in het eerste topic
De insteek bij de posts die ik plaats is om een soort verhaaltje te vertellen, waarbij ik dan een setje foto's plaats dat dus al een selectie is (bij dat laatste 'drukke huis' wel 78 foto's op Funda). Net even wat meer dan 3 foto's van het huis en dan de link, niet dat er wat mis is met dergelijke posts. Iedereen doet het anders en op zijn/haar manier.
Het enige wat ik wat lastig vind, maar ergens wel begrijp in jullie kritiek: het aantal foto's.
En als ik zo terugkijk (ik ben nog niet zo lang actief in dit topic) dan zie je het aantal foto's dat ik plaats wel toenemen. In die zin is het maar goed dat jullie nu aan de bel trekken![]()
Weet dat ik niet klakkeloos alles plaats, 3 verschillende hoeken van elke keuken en woonkamer is wat veel (daar heb je mij niet op kunnen betrappen denk ik, wel een keer per ongeluk dezelfde foto 2x). Mijn criterium is: is het interessant, past het bij het verhaal?
Juist het plaatsen van foto's (een selectie van, dat wel) en niet alleen de link naar Funda lijkt me nuttig, vooral omdat de huizen op enig moment van Funda verdwijnen en voor degene die dit topic later nog eens doorneemt is een dode link dan wel jammer (ik ga regelmatig vanaf het begin door een topic als ik het een interessant topic vind)
Anyway.
Zoals gezegd, ik neem het mee. Ik zal zeker gebruik maken van de thumbnails, vermoed dat dat al gaat schelen in de zichtbare lengte van de posts.
Mochten jullie je er dan alsnog aan storen, laat het gewoon even weten. Net zoals een aantal van jullie dat nu hebben gedaan.
Voor nu een mooi weekend!
Vergeet niet dat doorklikken naar Funda ook een erg kleine moeite is voor wie meer (of alle) foto's wil zien.
Neem het niet te zwaar op alsjeblieft, want ik lees je posts ook met een glimlach. Met wat kleinere foto’s ben ik al happy, want dat scrollt makkelijker.Yorro schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 15:02:
[...]
@MooDyBLueS @Toke_gt en @Caelorum ik neem jullie punten mee vanaf de volgende posts. Met name de opties voor de "thumbnails" en dat tabelletje met foto's lijkt me een mooie oplossing.
(..)
En als ik zo terugkijk (ik ben nog niet zo lang actief in dit topic) dan zie je het aantal foto's dat ik plaats wel toenemen. In die zin is het maar goed dat jullie nu aan de bel trekken
Oh, zeker niet hoor!Toke_gt schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:39:
[...]
Neem het niet te zwaar op alsjeblieft, want ik lees je posts ook met een glimlach. Met wat kleinere foto’s ben ik al happy, want dat scrollt makkelijker.
Ik blijf gewoon posten
Geweldig, alsof je in een puntmuts woont. En je behoudt een bijzonder industrieel gebouw (sommige mensen vinden het vast vreselijk lelijk, maar goed, ik ben zo iemand die een hele rij koeltorens ook wel kan waarderen).Kalentum schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 13:22:
"Wonen in voormalige kalkovens; iets dat niet veel mensen kunnen zeggen."
https://www.funda.nl/43478959
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/FPvxuOfxOmL5HYBt69oFiZ0H.jpg?f=user_large)
Deze aanduiding naar Funda is niet handig want zo kun je niet op het adres terugzoeken of iets al eerder gepost is.mmmmmark schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:18:
Twee villa’s in Friesland waarvan 1 volledig is afgebouwd. De bouw lijkt al 9 jaar aan de gang. Benieuwd naar het verhaal.
https://www.funda.nl/43478959[Afbeelding]
Wellicht ff adres toevoegen in de tekst?
Gasloos sinds nov. 2019, 10,5 Kwp, Fronius Symo GEN 24 10 plus, Zonneboiler Wolf BSP 800 + 4x Topson F3-1, CV-Houtkachel Walltherm, Renault Zoe R135 Intens 50
Hij deelt netjes met een link. Jij had in je quote ook even Bûtewei 20 - 8408 HC Lippenhuizen kunnen vermeldenCvP_tweakers schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:36:
[...]
Deze aanduiding naar Funda is niet handig want zo kun je niet op het adres terugzoeken of iets al eerder gepost is.
Klopt idd, zat op mobiel dus had het korter gehouden dan ik anders zou doen. ExcuusCvP_tweakers schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 19:36:
[...]
Deze aanduiding naar Funda is niet handig want zo kun je niet op het adres terugzoeken of iets al eerder gepost is.
Doe mij die keuken maar.mmmmmark schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:18:
Twee villa’s in Friesland waarvan 1 volledig is afgebouwd. De bouw lijkt al 9 jaar aan de gang. Benieuwd naar het verhaal.
Wauw.
https://www.funda.nl/koop...478959-butewei-20/#foto-4
Bûtewei.... loopt volgens mij door 4 dorpen.
Volgens BAG heeft alleen pand verst van de weg af een woonbestemming.
Ik zou over de afzuigkap kunnen beginnen, maar ik durf niet meer 🤪Friezin schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:53:
[...]
Doe mij die keuken maar.
Wauw.
https://www.funda.nl/koop...478959-butewei-20/#foto-4
Bûtewei.... loopt volgens mij door 4 dorpen.
Volgens BAG heeft alleen pand verst van de weg af een woonbestemming.
Welke afzuigkap 😜?Yorro schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 20:54:
[...]
Ik zou over de afzuigkap kunnen beginnen, maar ik durf niet meer 🤪
(Als je die te hard aanzet, liggen eten en pannen buiten)
Vanaf de straat gezien past het aanzien van de kavel prima in het straatbeeld van een met herdershonden bewaakt (voormalig) schiettereinYorro schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 12:02:
We gaan naar Bosch en Duin. Inderdaad, dat klinkt al sjiek. Op naar de Taveernelaan, dat klinkt dan weer gezellig!
[Afbeelding]
Ik hoor jullie denken: gast, kom eens door met die foto's!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Bam. Villa, oprijlaan, bos, groen, zwembad. Begint goed.
Op naar binnen...
De salon, eetkamer en keuken.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ja leuk, en verder? Geen thuisbioscoop ofzo? Jawel, al is het bescheiden, maar wel erop ingericht en ziet er comfi uit:
[Afbeelding]
Ok. En verder? Nog wat bijzondere details?
Ok, ok... [Afbeelding]
[Afbeelding]
Mudroom, ook niet gek:
[Afbeelding]
Leuk leuk.
Maar wordt er daar dan nog een beetje genoten?
Ah zo. Ja, ook dat zit wel goed:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nice. Nice.
En buiten? Valt daar nog wat te beleven?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ah, zwemmen en buiten grillen!
Was dat het?
Nou... bijna.
[Afbeelding]
Ja leuk. Een garage. Ok, drie garages.
Laat me raden, wat staat er in. We hebben een mudroom gezien, maar ook een piano. En ook een zwembad, en buiten grill...
Ik gok op een ouwe Landrover, misschein RangeRover. Ok, drie garages. Een grasmaaier en een 911?
Bijna goed!
[Afbeelding]
Daar gaan we: Ferrari, Lamborghini Porsche en Bentley!

Mij niet gezien

https://www.funda.nl/koop...-88448768-dorpsstraat-55/

Met gastenverblijf:

En poolhouse:

Kinderboerderij:

En zonnepanelen zoals een kaartenhuis:

Nog even de loterij winnen deze maand.
Heel vaak haak ik bij huizen in deze prijs klasse af op het decor/interieur.CrystalViriS schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:43:
Ik vind dit zo'n prachtig huis:
Met gastenverblijf:
En poolhouse:
Kinderboerderij:
Maar hier mogen ze alles laten staan!
Heb precies één meubel gezien die van mij weg mag. Ik zou er zo intrekken.
Maar .. mompel .. financiën .. mompel .. onderhoud .. mompel .. schoonmaak .. mompel .. veul te groot . . . .
Even raden ... was het deze?Dronium schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:02:
[...]
Heel vaak haak ik bij huizen in deze prijs klasse af op het decor/interieur.
Heb precies één meubel gezien die van mij weg mag. Ik zou er zo intrekken.

Al die goten schoonmaken is ook wel een dingetje ja.Maar .. mompel .. financiën .. mompel .. onderhoud .. mompel .. schoonmaak .. mompel .. veul te groot . . . .
Is dat niet alleen een probleem voor mensen die op hun telefoon forums lezen?Toke_gt schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 16:39:
[...]
Neem het niet te zwaar op alsjeblieft, want ik lees je posts ook met een glimlach. Met wat kleinere foto’s ben ik al happy, want dat scrollt makkelijker.
Ik doe dat op een laptop en heb nergens problemen mee.
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Geen idee, ik kijk meestal op ipad, nooit op telefoon en zelden op laptop. Maar laten we er geen probleem van maken. Eerder een voorkeur die niet voor iedereen hetzelfde is.No Hands schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:26:
[...]
Is dat niet alleen een probleem voor mensen die op hun telefoon forums lezen?
Laatste wat ik er vanuit mijn kant over zeg, want een groot probleem is het zeker niet en Yorro's posts zijn zeker leuk en van toegevoegde waarde, maar die 22 foto's was ook op mijn 16" laptop aardig scrollen kan ik je vertellen.No Hands schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:26:
[...]
Is dat niet alleen een probleem voor mensen die op hun telefoon forums lezen?
De locatie zal meehelpen, zo tegen de Belgische grens aan, maar ik vind dit niet veel geld voor wat je krijgt. Wow!CrystalViriS schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:43:
Ik vind dit zo'n prachtig huis:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Met gastenverblijf:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
En poolhouse:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Kinderboerderij:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
415 m2 wonen, 3655 m2 grond, A+++ label, volledig instapklaar en dan 'maar' 2 miljoen. Niet dat ik het kan betalen, maar als ik het geld zou hebben, zou ik er niet lang over na hoeven denken.
Ho, wacht ff!MooDyBLueS schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:29:
[...]
Laatste wat ik er vanuit mijn kant over zeg, want een groot probleem is het zeker niet en Yorro's posts zijn zeker leuk en van toegevoegde waarde, maar die 22 foto's was ook op mijn 16" laptop aardig scrollen kan ik je vertellen.
Dus jij maakt van jouw 16” screen, mijn probleem?
Hier is de oplossing:
:strip_exif()/f/image/Vem8oehG9flUl5xbRvyGUw0h.jpg?f=fotoalbum_large)
Kan ik weer gewoon een hele sliert aan foto’s met slap geouwehoer aan elkaar rijgen 🧵
dit prettige 2-kamer appartement

Deze kast wellicht?

https://www.funda.nl/koop...-bilderdijkstraat-179-2a/
[ Voor 39% gewijzigd door martyw op 03-02-2024 00:11 ]
Heb behoorlijk wat filmpjes (rondleidingen) van kleine appartementen in Tokyo gezien en zou best wat kunnen maken van deze royale ruimte, maar het is niet aan mij besteed.

(zo te zien kan @Friezin haar hobby hier niet uitleven ivm achterburen die zo de tuin in kijken, dat is wel jammer voor zoveel geld....)
https://www.beautybarones.nl/
en https://www.funda.nl/koop...is-43478994-zuideinde-89/
[ Voor 23% gewijzigd door martyw op 03-02-2024 00:49 ]
Het komt niet vaak voor dat ik bij een huis echt niks mooi vind, maar je hebt er een gevonden.martyw schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 00:29:
@Yorro, dit patserpandje (met mooi gesjopte Hollandse lucht) is vast naar jouw smaak
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
(zo te zien kan @Friezin haar hobby hier niet uitleven ivm achterburen die zo de tuin in kijken, dat is wel jammer voor zoveel geld....)
Wát een prullenpaleis!
Het is een groot pand op een flink perceel op minder dan een half uur fietsen naar de Dam (Amsterdam)....Yorro schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 01:10:
Wat is dat voor een vage vraagprijs trouwens?
Krijg je er dan - aangezien er een schoonheids/kapsalon in het pand zit - een behandeling bij ofzo?[Afbeelding]
Ik doelde meer op die 11 euromartyw schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 01:28:
[...]
Het is een groot pand op een flink perceel op minder dan een half uur fietsen naar de Dam (Amsterdam)....
Wat mooi zeg😍. De prijs valt inderdaad mee.nokiaan958GB schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 21:20:
[...]
Vanaf de straat gezien past het aanzien van de kavel prima in het straatbeeld van een met herdershonden bewaakt (voormalig) schietterein![]()
Mij niet gezien
Ik zit op 13" ouwehoer jij maar doorYorro schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 23:43:
[...]
Ho, wacht ff!
Dus jij maakt van jouw 16” screen, mijn probleem?
Hier is de oplossing:
[Afbeelding]
Kan ik weer gewoon een hele sliert aan foto’s met slap geouwehoer aan elkaar rijgen 🧵
Veroordeel niet, verwonder u slechts
Ik wilde net zeggen dat ik het interieur helemaal niet bij de buitenkant vind passen - weer diezelfde tussendeuren met al dat glas, het begint saai te worden.Dronium schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 22:02:
[...]
Heel vaak haak ik bij huizen in deze prijs klasse af op het decor/interieur.
Ooit in zo'n soort huis gewoond* waar ze de douche dus bij de wc hadden gepropt, grenzend aan de keuken - mag waarschijnlijk niet eens volgens het bouwbesluit. Dat was dus op de plee zitten met de deur open, want je kon je knieën niet kwijt.martyw schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 00:03:
Ze bestaan nog, 'woningen' zonder douche/bad, en nauwelijks plek om er eentje in te bouwen
*ook weer in zo'n Amsterdamse buurt die toen ronduit achenebbisj was en nu supermodieus. Ik liep qua wonen telkens jaren voor.
Waarom zou ik niet kunnen/mogen koken terwijl de buren meekijken?martyw schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 00:29:
@Yorro, dit patserpandje (met mooi gesjopte Hollandse lucht) is vast naar jouw smaak
Ze hoeven daardoor toch iedere keer mee te eten?
Edit: net nog even foto's bekeken, vreselijk.
(en ik hou me stil over visgraat... )
[ Voor 7% gewijzigd door Friezin op 03-02-2024 08:46 ]
Geintje van de makelaar? (Zie bedrijfsnaam)Yorro schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 01:10:
Wat is dat voor een vage vraagprijs trouwens?
Krijg je er dan - aangezien er een schoonheids/kapsalon in het pand zit - een behandeling bij ofzo?[Afbeelding]
Van klussen krijg je grijze haren
Half uur zitten zoeken wat de correlatie met Baerz en de prijs zou moeten zijn.fenrir schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:30:
[...]
Geintje van de makelaar? (Zie bedrijfsnaam)

Ik kom er niet uit wat voor bedrijf hier gezeten heeft, ik denk een ouderwetse dierenarts. Een kast met vergif, telefoon uit de prehistorie, een kleedkamer, etc
De bewoners moeten wel oud zijn gezien de rollators, elektrische trapliften, douche, etc.
https://www.funda.nl/koop...-graaf-willem-ii-laan-36/

[ Voor 18% gewijzigd door sahinasappelsap op 03-02-2024 09:45 ]
Leuke woningen, alleen jammer dat ze met al dat glas zo direct zicht op elkaar hebben. Geen probleem overigens als je een leuke buurvrouw hebtmmmmmark schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 18:18:
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Moet veel aan gebeuren ja,sahinasappelsap schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:36:
9 ton voor een oud krot in een villapark in Heemskerk wat je helemaal moet strippen om er wat van te maken.
Ik kom er niet uit wat voor bedrijf hier gezeten heeft, ik denk een ouderwetse dierenarts. Een kast met vergif, telefoon uit de prehistorie, een kleedkamer, etc
De bewoners moeten wel oud zijn gezien de rollators, elektrische trapliften, douche, etc.
https://www.funda.nl/koop...-graaf-willem-ii-laan-36/
[Afbeelding]
Wat betreft erin gezeten heeft, 90% zeker een dierenarts oid gezien de wachtkamer en behandelkamer...
... Life is what happens when you are busy planning other things...
Heb mijn post iets uitgebreidjadjong schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:33:
[...]
Half uur zitten zoeken wat de correlatie met Baerz en de prijs zou moeten zijn.
Van klussen krijg je grijze haren
https://www.dieren.cc/bed...arts-j-in-heemskerk-13394 en het verhaal er achter: https://www.facebook.com/...6/115411196745821/?type=3Rinusch schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:52:
[...]
Moet veel aan gebeuren ja,
Wat betreft erin gezeten heeft, 90% zeker een dierenarts oid gezien de wachtkamer en behandelkamer...
De bewoners hebben meegedaan aan schatrijk & straatarm, aflevering van 6 december 2023. Ik herkende het ronde bad in de slaapkamer. Inrichting is ook absoluut niet mijn smaak maar deze mensen zijn hier erg gelukkig (of waren want het staat nu te koop?).martyw schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 00:29:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Je koopt beide woningen zoals ik het lees dus je kan zelf beslissen wat je met dan andere pane doet:)alexbl69 schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 09:45:
[...]
Leuke woningen, alleen jammer dat ze met al dat glas zo direct zicht op elkaar hebben. Geen probleem overigens als je een leuke buurvrouw hebt
Dit topic is gesloten.
Neem aub ook de moeite om tenminste een foto bij jouw link te plaatsen. Anders worden er alleen eenvoudige linkdumps geplaatst en bij dit onderwerp horen nu eenmaal foto's.
Er zijn legio topics over nieuwe huizen kopen, bouwen, verbouwen, verkopen en de algehele staat van de woningmarkt. Bespreek dit dan ook daar en niet in dit topic. Er is ook Het Show your Home topic & De duurzame kroeg deel 5 & De energierekening - kroegtopic
Doorzoek het topic op de straatnaam van wat je wil posten, goede kans dat iets al eens gespot is.
Het afkraken/vergelijken/reviewen van regio's, steden dorpen, platteland etc heeft geen toegevoegde waarde voor dit topic, het gaat over de panden.