Interwebz had het over 2 Su-24. Dus het is niet ondenkbaar dat er 2 Su-24 waren met ieder 2 SS.
En ja, de Russische AA kan ze in theorie onderscheppen.
En ja, de Russische AA kan ze in theorie onderscheppen.
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Ik denk dat eentje in dit geval ook voldoende zou zijn geweest. Alleen hoe bepaal je de GPS coördinaten van je doel en hoe betrouwbaar is dat gegeven? Daarnaast is er nog zoiets als het verstoren van GPS, wat de Russen doen. Dus better safe than sorry, en klappen ze er 4 op.gise schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:58:
Op die vorige boot in Kerch zagen we 3 raketten inslaan en op deze boot zouden er storm shadows gebruikt zijn.
Is eentje niet voldoende om zo’n schip uit te schakelen of vuren ze er meer af voor het geval er een paar onderschept worden?
En mijn volgende vraag; kan (theoretisch of realistisch gezien) de AA van Rusland een Storm Shadow uit de lucht knallen of heeft Rusland niet iets om deze te kunnen onderscheppen?
Ik heb bovenstaand filmpje gezien, waarin Rusland nu waarschijnlijk even niet daar durft te vliegen en het window-of-opportunity. Een vliegtuig kan natuurlijk makkelijk een raket onderscheppen onderweg, maar ben benieuwd of ook de Russische AA die mogelijkheid heeft
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
een treffende spreuk
Hier moet iemand even een NAFO shiba Inu die een poot optilt overheen photoshoppen.gise schreef op woensdag 27 december 2023 @ 14:12:
[Afbeelding]
Als ik het goed zie dan lijkt het erop dat ze vandaag nog wat aan het nablussen zijn.
een treffende spreuk
💪 The SBU reports that in 2023, its units destroyed/damaged more than 500 enemy tanks using various methods of destruction (mostly FPV and attack optocopters). pic.twitter.com/hEZ9R3abhR
— Slava 🇺🇦 (@Heroiam_Slava) 27 december 2023
Tja vanalles
Een storm shadow vliegt niet bijzonder snel, net onder de 1200km/u, wel erg laag en mogelijk daardoor lastiger neer te halen is. Je zou toch haast wel verwachten dat de Russen AA hebben die ze kunnen onderscheppen, maar dan moeten ze wel AA hebben staan en hun radars ook aan hebben staan. En juist als ze hun radars aan hebben staan zijn ze zelf weer kwetsbaar.gise schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:58:
Op die vorige boot in Kerch zagen we 3 raketten inslaan en op deze boot zouden er storm shadows gebruikt zijn.
Is eentje niet voldoende om zo’n schip uit te schakelen of vuren ze er meer af voor het geval er een paar onderschept worden?
En mijn volgende vraag; kan (theoretisch of realistisch gezien) de AA van Rusland een Storm Shadow uit de lucht knallen of heeft Rusland niet iets om deze te kunnen onderscheppen?
Ik heb bovenstaand filmpje gezien, waarin Rusland nu waarschijnlijk even niet daar durft te vliegen en het window-of-opportunity. Een vliegtuig kan natuurlijk makkelijk een raket onderscheppen onderweg, maar ben benieuwd of ook de Russische AA die mogelijkheid heeft
Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler
Oekraïense inlichtingsdiensten hebben goed werk gedaan: je moet weten wanneer zo'n schip in de haven ligt en wat voor lading erin zit.PASware schreef op woensdag 27 december 2023 @ 11:38:
Russische bronnen zijn over algemeen naar mijn mening best onbetrouwbaar, maar zou toch mooi zijn als het volgende waar is:
[...]
https://www.forbes.com/si...s-of-tnt/?sh=17f7e7b55cd8
Of de luchtafweer werd om de tuin geleid. Dat heeft Oekraïne al eerder gedaan toen ze een S-400 batterij op de Krim beschadigd hebben met een luchtaanval, of het zinken van de Moskva.PASware schreef op woensdag 27 december 2023 @ 15:45:
[...]
Een storm shadow vliegt niet bijzonder snel, net onder de 1200km/u, wel erg laag en mogelijk daardoor lastiger neer te halen is. Je zou toch haast wel verwachten dat de Russen AA hebben die ze kunnen onderscheppen, maar dan moeten ze wel AA hebben staan en hun radars ook aan hebben staan. En juist als ze hun radars aan hebben staan zijn ze zelf weer kwetsbaar.
Alles kan, dus er zullen vast wel een paar Storm Shadows uit de lucht getikt (gaan) worden. De reden om er een paar te lanceren is dat je meer trefzekerheid wilt. Zo'n ding doet het ook wel eens niet, alhoewel ik er weinig over hoor. En als die al doel raakt, is je doel dan wel voldoende stuk of zou een tweede het klusje definitiever afmaken? Het zal dus ook een beetje van het belang van de missie afhangen. Kosten versus baten kwestie.gise schreef op woensdag 27 december 2023 @ 12:58:
[ Voor 38% gewijzigd door Freakertje op 27-12-2023 18:23 ]
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
hmmmFreakertje schreef op woensdag 27 december 2023 @ 18:19:
[Het volgende artikel geeft ook een inkijkje in hoe er wordt omgegaan met zo'n missie. Kernwoorden: Decoys en HARM (heb het lef eens je radar aan te zetten).
Dat is best een klappertje ..Damage to surrounding ships and structures makes sense. Novocherkask apparently exploded with the force of at least 30 tons of TNT. The most powerful non-nuclear bomb in existence, Russia’s thermobaric “Father of All Bombs,” is only slightly more destructive.
It also was a Hell of a fireworks display as thousands of artillery shells and rockets simultaneously exploded. If you believe in miracles, you might also believe just one Russian died in the blast.
Tja vanalles
Absolutely masterful destruction of the Russian T-72 obr.2022 by Ukrainian FPV drone operator. Krynky Kherson region. Video by the “Birds of Magyar” unit.https://t.co/hKt7Vk1ZTT pic.twitter.com/GoZP8KXgrI
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 27 december 2023
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Here's the still @planet image of the port taken on Dec. 27th: pic.twitter.com/ACJ7KZbkvT
— Mark Krutov (@kromark) 27 december 2023
[ Voor 6% gewijzigd door pro_6or op 27-12-2023 20:26 ]
een treffende spreuk
#USA package of military aid to #Ukraine in the amount of $250 million:
— MAKS 24 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) 27 december 2023
▪️additional ammo for NASAMS;
▪️ammo for Stinger;
▪️components for air defense systems;
▪️ ammo for HIMARS;
▪️TOW missiles;
▪️more than 15 million cartridges for small arms;
▪️ Javelin and AT-4;
And more... https://t.co/RBnrbtsuGr
Daily driver; MB R171 SLK280
Kort over MarinkaUkraine’s top general on Tuesday called for mobilizing more troops, a rare acknowledgment of heavy casualties after nearly two years of war with Russia.
Let op hoe deze alinea is opgebouwd. De eerste twee zinnen zijn de verslaggeving van de generaal, als deel van zijn toespraak. Het tweede deel, achter de puntjes, lijkt de interpretatie die - De Washington Post - aan Marinka geeft. Het woord initiatief deed mij die alinea twee keer lezen omdat het maar door blijven gaan bij Marinka ik niet kan associëren met "initiatief".In his first news conference since Russia’s invasion in February 2022, Gen. Valery Zaluzhny also conceded that Ukrainian troops have largely withdrawn from the eastern Ukrainian town of Marinka.
....
The loss of the small settlement, now in ruins, is unlikely to have a significant impact on the larger battlefield but is nonetheless a sign that Russian forces have seized the initiative after Ukraine’s disappointing counteroffensive stalled with the coming of winter.
Na die laatste zin had nog wel kunnen zijn toegevoegd dat de schade moeilijk was te zien omdat de genoemde boot onder water was verdwenen.In what could be a major blow against Russia’s already damaged Black Sea Fleet, however, Ukraine said Tuesday that it had destroyed a large Russian landing ship docked in a Crimean port in an overnight attack. Russian officials confirmed the attack but said only that the ship and some surrounding buildings had been damaged. The Washington Post could not independently confirm the scale of the damage.
In die laatste alinea is tussen de regels te lezen dat de Zelenskyy en Zaluzhny niet per se hetzelfde inzicht hebben over deze mobilisatie. Dat wordt verder op duidelijker. Zaluzhny lichtte dinsdag wat toe over dat aantal van de mobilisatie, hij relativeerde daarmee dat aantal wat:With the war largely at a stalemate, mobilization for what’s expected to be a long fight has been a prominent topic of discussion here. The text of a draft law posted on the website of Ukraine’s parliament late Monday proposed lowering the conscription age from 27 to 25.
President Volodymyr Zelensky said last week that Ukraine’s military leadership had proposed drafting up to 500,000 more troops. Adding another half-million soldiers or so, Zelensky said, would cost more than $13 billion. “This is a very serious number,” Zelensky said, adding that he wanted to hear more justification for why so many people should be mobilized.
Over de spanning tussen Zelenskyy en Zaluzhny:Zaluzhny emphasized Tuesday that he hadn’t said anything about a “need for 500,000 or 400,000” soldiers — only a “general need.” To bring home soldiers who’d enlisted at the start of Russia’s invasion, he said, Ukraine needed to start training more soldiers now.
“Our needs are resources,” Zaluzhny said. “It’s weapons, it’s ammunition, it’s people. We calculate all of this in formulating our needs — people who we have lost, people who we could lose in the next year.”
How to fill the ranks has been a source of growing tension between Zaluzhny and Zelensky.
Zalunzhny neemt een ander standpunt:Zelensky has so far declined to approve new draft measures without a war plan that includes the demobilization of already active soldiers.
“As of now, I did not see demobilization in their plan. And that is a number one question, an issue of justice for those fighting at the war front for so long,” Zelensky said last week.
Op zich kan ik wel met Zelenskyy meegaan dat hij een heldere doelstelling eist voor een mobilisatie. Die mobilisatieplannen lijken op dit moment daarom in een nog wat vroeg stadium.But Zaluzhny pushed back against questions about imminent demobilization, adding that he hoped that in 2025 — after three years of service for those who joined the fight at the start of Russia’s 2022 invasion — he’d be able to “replace these people who are currently doing their jobs in extremely difficult conditions.”
Even providing rest for current troops, he acknowledged, was proving difficult. To comply with a law mandating that soldiers rotate out after six months, Zaluzhny said, he would need “at least two times more troops” — and even more if Russian launched a new onslaught.
Ukraine’s military is believed to have about 1 million members in its ranks, though the number has not been publicly disclosed. Kyiv considers its casualty figures a state secret, but U.S. officials have estimated that more than 120,000 Ukrainian soldiers have been killed or wounded, far fewer than Russia, which also benefits from a larger army.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
een treffende spreuk
Voor die spanning tussen Zelenskyy en Zaluzhny hebben we eigenlijk helemaal geen Washington Post nodig. Met de huidige druk op de ketel zou het raar zijn wanneer die er tussen beide rollen niet zou zijn. Als ieder zijn werk goed doet, dan is het logische resultaat ..... spanning.pro_6or schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:13:
Goede analyse van het stuk teacup. Het geeft mij een naar gevoel dat hoewel er geen onwaarheden in staan, het toch erg gestuurd aanvoelt. Bij dat eerste stuk leg je heel goed de vinger op de zere plaats. De Washington Post is toch een kwaliteitskrant. Zijn ze tegenwoordig zo afhankelijk van inkomsten naast lidmaatschappen en advertenties?
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Ik zou niet met ze willen ruilen. De druk waarmee ze al bijna 2 jaar moeten leven is immens. Het land verwacht dat van ze maar één van hen is van huis uit acteur. De taak die ze op hun bord hebben liggen is enorm. Dat het niet klapt is op zich al een wonder.teacup schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:22:
[...]
Voor die spanning tussen Zelenskyy en Zaluzhny hebben we eigenlijk helemaal geen Washington Post nodig. Met de huidige druk op de ketel zou het raar zijn wanneer die er tussen beide rollen niet zou zijn. Als ieder zijn werk goed doet, dan is het logische resultaat ..... spanning.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Het was ook meteen het laatste. https://www.telegraaf.nl/...re-geld-voor-oekraine-uitmir4dor schreef op woensdag 27 december 2023 @ 21:49:
USA military aid package $ 250 miljoen;
[Twitter]
Tenminste iets.
Dus er zal daar iets moeten gebeuren.....VS geven laatste beschikbare geld voor Oekraïne uit
De Verenigde Staten maken het laatste restje van het eerder goedgekeurde steunpakket over aan Oekraïne, liet de minister van Buitenlandse Zaken Antony Blinken weten.
Het gaat om een pakket ter waarde van 250 miljoen dollar (225 miljoen euro), dat Oekraïne voorziet van onder meer luchtafweergeschut, munitie en antitankwapens.
Met deze steun is al het geld op dat het Congres eerder heeft goedgekeurd. Volgens Blinken is het daarom "absoluut noodzakelijk" dat het Congres nu zo snel mogelijk in actie komt om een nieuw steunpakket goed te keuren.
De Amerikaanse president Joe Biden zou graag een gezamenlijk pakket van 110 miljard dollar vrijmaken voor militaire, economische en humanitaire steun voor Oekraïne en Israël. Republikeinen in de Senaat blokkeren dat plan tot nog toe.
Ik had begrepen; laatste van dit jaar. Ik kan alleen even die post niet terug vinden.asing schreef op woensdag 27 december 2023 @ 23:18:
[...]
Het was ook meteen het laatste. https://www.telegraaf.nl/...re-geld-voor-oekraine-uit
[...]
Dus er zal daar iets moeten gebeuren.....
FPV drones #wildhornets went on a night hunt and delivered Christmas gifts to the occupiers on your behalf 😈🐝
— Wild hornets (@wilendhornets) 26 december 2023
The action unit of Taistra from the 10th Separate Mountain Assault Brigade, Edelweiss.#UkrainianArmy #UkraineWarNews #ukrainianfrontlines pic.twitter.com/4u1rIrQJpm
[ Voor 61% gewijzigd door polthemol op 28-12-2023 10:01 ]
En daarom wilt de vijand zoveel mogelijk beren op de weg zetten. Het helpt niet dat de pers/media graag bearish nieuws schrijven voor de clicks.asing schreef op woensdag 27 december 2023 @ 23:18:
[...]
Het was ook meteen het laatste. https://www.telegraaf.nl/...re-geld-voor-oekraine-uit
[...]
Op het Ukraine: Live telegram kanaal lees ik het volgende;asing schreef op woensdag 27 december 2023 @ 23:18:
[...]
[...]
US allocates new military aid to Ukraine - Blinken.
This is the last package this year, its size is $250 million
In total, the US has about $5.5 billion left for Ukraine until Congress approves additional funds.
@liveukraine_medi
Het is inderdaad het laatste pakket dit jaar. Het lijkt me sterk om over 2 dagen nog een pakket aan te kondigen.eppie schreef op woensdag 27 december 2023 @ 23:47:
[...]
Op het Ukraine: Live telegram kanaal lees ik het volgende;
[...]
Alleen is het potje niet leeg. Er is nog $4.175 miljard over van de Presidential Drawndown Authority. Ook kan Biden een beroep doen op het Excess Defense Articles program. Onder dat laatste programma kan Biden humvee's, Bradley's M1 en praktisch elk ander (ouder) materieel gratis naar Oekraine sturen.asing schreef op woensdag 27 december 2023 @ 23:53:
[...]
Het is inderdaad het laatste pakket dit jaar. Het lijkt me sterk om over 2 dagen nog een pakket aan te kondigen.
Alleen, het potje wat klaarstond voor Oekraïne schijnt nu dus echt leeg te zijn. Het was een paar maanden geleden al bekend dat de bodem in zicht kwam. Met andere woorden, er zal eerst ingestemd moeten worden met nieuw budget. Dat lijkt lastig te worden nu zowel de Democraten als de Republikeinen niet blij zijn.
[ Voor 93% gewijzigd door polthemol op 28-12-2023 08:56 ]
Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack
Gaat het 'initiatief' in de Washington Post niet meer over het winnen van grond? Met het tegenoffensief lag het bij Oekraïne die grond terug won, maar met het vallen van het stadje ligt het ' initiatief' weer bij Rusland, hoe marginaal het ook was in beide gevallen.pro_6or schreef op woensdag 27 december 2023 @ 22:13:
Goede analyse van het stuk teacup. Het geeft mij een naar gevoel dat hoewel er geen onwaarheden in staan, het toch erg gestuurd aanvoelt. Bij dat eerste stuk leg je heel goed de vinger op de zere plaats. De Washington Post is toch een kwaliteitskrant. Zijn ze tegenwoordig zo afhankelijk van inkomsten naast lidmaatschappen en advertenties?
Hattrick: Thorgal Eagles
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
Volgens welke bron? Deepstate heeft ze nog op oude locatie staanFreakertje schreef op donderdag 28 december 2023 @ 10:47:
77th Separate Regiment of Marines is verplaatst van Kozachi Laheri naar Kurdiumivka, ten zuiden van Bakhmut.
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
The range of Storm Shadow missiles handed over to Ukraine is twice as long as expected - German military expert Erhard Bühler on the destruction of the landing ship Novocherkassk in the port of Feodosiya
— NEXTA (@nexta_tv) 28 december 2023
Previously, it was believed that Ukraine had received an export version of… pic.twitter.com/HQvuPnOT3N
toch knap als er 70 man oid aan boord zouden zijn dat er 30 spontaan verdwijnen .. en niet eens vermist zijngise schreef op donderdag 28 december 2023 @ 12:15:
Over de slachtoffers bij het gezonken schip, er zou 1 dode zijn, 5 gewonden, en 33 vermist.
De families van die 33 vermisten krijgen dan waarschijnlijk geen zak met uien ter compensatie.
Tja vanalles
[ Voor 30% gewijzigd door XWB op 28-12-2023 17:53 ]
Ik heb heel ernstig mijn twijfels. Alle factoren positief meegeteld zou de aanval ook met de export versie te doen zijn geweest. En als ze de 560km versie hadden, welk doelwit zou je dan pakken? Dan zou je de spoorlijn op de Krim brug pakken toch?mir4dor schreef op donderdag 28 december 2023 @ 13:24:
Zou het kunnen dat toch de originele Storm Shadows zijn geleverd? Dus dubbel bereik;
[Twitter]
Die spoorlijn is daar geloof ik niet goed stuk mee te krijgen. Correct me if I am wrong.asing schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:26:
[...]
Ik heb heel ernstig mijn twijfels. Alle factoren positief meegeteld zou de aanval ook met de export versie te doen zijn geweest. En als ze de 560km versie hadden, welk doelwit zou je dan pakken? Dan zou je de spoorlijn op de Krim brug pakken toch?
Mja, het is gebleken dat UA regelmatig nogal slim is gebleken. Hoe dan ook moet je om de brug te raken over bezet gebied heen. Wellicht dat er nog wat ru AA moet worden uitgeschakeld. Save the best for last?asing schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:26:
[...]
Ik heb heel ernstig mijn twijfels. Alle factoren positief meegeteld zou de aanval ook met de export versie te doen zijn geweest. En als ze de 560km versie hadden, welk doelwit zou je dan pakken? Dan zou je de spoorlijn op de Krim brug pakken toch?
Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.
Bekijk op YouTubeDaily driver; MB R171 SLK280
De hoop is nog altijd dat Orban zijn veto opgeeft. Maar omdat die kans klein is, wordt naarstig gewerkt aan een plan om een weg rond het veto van Orban te breien. Volgens de Financial Times wordt gedacht aan een mechanisme dat de Europese Unie voor het eerst gebruikte tijdens de coronacrisis. Om lidstaten te helpen bij het uitbetalen van tijdelijke werkloosheidsvergoedingen, ging de Europese Commissie geld ophalen op de kapitaalmarkten. Omdat de lidstaten zich garant stelden, kon de Commissie dat geld tegen gunstige tarieven lenen.
Voor Oekraïne zou de Commissie nu opnieuw de kapitaalmarkten kunnen opgaan. Voorlopig is er sprake van een steunpakket van 20 miljard, maar dat kan aangepast worden aan de noden van Oekraïne. Het belangrijkste voordeel van het systeem is dat één lidstaat het niet kan blokkeren. Omdat de lidstaten zich alleen borg moeten stellen, weegt het ook minder op de nationale begrotingen. Ze moeten immers niet zelf met miljarden over de brug komen. In landen als Nederland en Duitsland moet het parlement wel zijn fiat geven. In Nederland kan dat tot spanningen leiden. De PVV van Geert Wilders is er de grootste partij en Wilders heeft zich altijd tegen steun voor Oekraïne gekant.
Dat schip in de haven van Kerch hadden ze volgens mij ook te grazen genomen met Storm Shadow raketten, dan lijkt het mij dat er een klein gedeelte van de brug ook al binnen bereik is, maar dus nog geen reden is om met deze raketten te bestoken.asing schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:26:
[...]
Storm shadow doet niet erg veel schade op een brug.asing schreef op donderdag 28 december 2023 @ 15:26:
[...]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Om dat te doen zouden ze heel dicht op Robotyne moeten vliegen. Rond Kherson is de luchtafweer van de Russen redelijk gatenkaas. Zo erg dat ze zelf niet meer willen vliegen. Ik weet niet hoe het zit rondom Robotyne maar ik vermoed dat ze er daar wat beter voorstaan wat het voor Oekraïne gevaarlijker maakt.gise schreef op donderdag 28 december 2023 @ 21:16:
[...]
Dat schip in de haven van Kerch hadden ze volgens mij ook te grazen genomen met Storm Shadow raketten, dan lijkt het mij dat er een klein gedeelte van de brug ook al binnen bereik is, maar dus nog geen reden is om met deze raketten te bestoken.
Storm Shadow is gemaakt voor 4-6 meter beton. Zie mir4dor in "Strijdverloop in de Rusland Oekraïne oorlog 2023-M12" . Daarnaast had ik het niet over het betonnen deel maar over het treinspoor, wat een stalen box is.YakuzA schreef op donderdag 28 december 2023 @ 23:26:
[...]
Storm shadow doet niet erg veel schade op een brug.
Een ander stukje https://www.thetimes.com....experts-assess-the-damageThe railway span of the Crimea Bridge is a structure weighing 580 t and numbering more than 40 key elements connected by welding and bolted. The assembled structure is more than 5 meters high and more than 15 meters wide. The spans are placed on support structures the distance between which does not exceed 65 m.
Dus een stalen frame/plaat met 20 cm beton erop. Dat noem ik "te doen". Het is een hele andere constructie dan de Antonovski brug.At this point the rail and road bridges are of a similar form of construction, known as a “composite slab orthotropic deck steel plate girder bridge”, spanning about 64 metres. This means there is a 20 centimetre concrete slab cast onto flat steel plates, stiffened with steel ribs, all supported by about 3.2 metre deep steel plate girders.
Local authorities have reported civilian casualties in Kyiv, Lviv, Dnipro, and Kharkiv after Russia unleashed its biggest attack in months, targeting regions across Ukraine on Dec. 29.
— The Kyiv Independent (@KyivIndependent) 29 december 2023
Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack
Los van of ze het gaan halen met range is het volgens mij juist zaak om de (betonnen) pijlers naar de gedver te knallen. Als ze dat doen is die brug veel langer niet te gebruiken.asing schreef op donderdag 28 december 2023 @ 23:59:toon volledige bericht
[...]
Storm Shadow is gemaakt voor 4-6 meter beton. Zie mir4dor in "Strijdverloop in de Rusland Oekraïne oorlog 2023-M12" . Daarnaast had ik het niet over het betonnen deel maar over het treinspoor, wat een stalen box is.
[Afbeelding]
Bron : https://en.portnews.ru/news/253041/
[...]
Een ander stukje https://www.thetimes.com....experts-assess-the-damage
[...]
Dus een stalen frame/plaat met 20 cm beton erop. Dat noem ik "te doen". Het is een hele andere constructie dan de Antonovski brug.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '22 Toyota Yaris Hybrid Executive Premium | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Dat zit er wel in ja. Oekraïne behaald een militaire win (laat een schip zinken) en daarna volgt de Russische terreur vergelding op civiele doelen.Fanta schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:59:
[Twitter]
Vergelding voor het schip en de bommenwerpers?
NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦
@NOELreports
Zelenskyi commented on the large scale attacks. A total of 110 (!) missiles were fired on various Ukrainian regions:
Maternity hospital, educational institutions, shopping center, high-rise buildings and private houses, commercial warehouse, parking lot. Kyiv, Lviv, Odesa, Dnipro, Kharkiv, Zaporizhzhia and our other cities. Today, Russia was fighting with almost everything it has in its arsenal: Kinzhals, S-300, cruise missiles, UAVs. Strategic bombers launched X-101/X-505. Approximately 110 missiles were fired, most of which were shot down.
Unfortunately, as a result of the shelling, there are dead and wounded. All services work in an enhanced mode and provide the necessary assistance to people. My condolences to the relatives and friends of the victims, and a speedy recovery to the injured.
We will certainly respond to the terrorists' blows. And we will fight to guarantee the safety of our country, every city, and all our people.
Russian terror must lose - and it will.
Tijd voor de USA en Duitsland om structureel ATACMS en Taurus te gaan leveren. Een dergelijke actie van Rusland kan een goede aanleiding zijn om dat te rechtvaardigen (Wat mij betreft overigens ook zonder die aanval van afgelopen nacht).
[ Voor 4% gewijzigd door hansvk op 29-12-2023 14:26 ]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
87/110 onderschept lijkt het:
https://www.ukrinform.net...e-missiles-zaluzhnyi.htmlDefense Forces destroy 27 Shahed attack drones and 87 cruise missiles - Zaluzhnyi
[ Voor 23% gewijzigd door YakuzA op 29-12-2023 10:39 ]
PSN
Met zo'n grote aantallen? Ja zeker zullen ze het claimen, maar een aanval in deze dimensie met >100 raketten bereid je niet in een dag of twee voor. Het is december dus tijd voor aanvallen op kritische infrastructuur. Dit is al weer een half jaar in de planning waarschijnlijk. Die aanval was er ook zonder inslagen op de Krim wel gekomen.Fanta schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 08:59:
[Twitter]
Vergelding voor het schip en de bommenwerpers?
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
YakuzA schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:38:
[...]
87/110 onderschept lijkt het:
[...]
https://www.ukrinform.net...e-missiles-zaluzhnyi.html
ik kom op: 114 van de 158. Maar hun eigen telling is ook (nog) niet compleet.According to preliminary results, last night, Russian troops used 158 air attack weapons against Ukraine: missiles of various types and strike UAVs.
The forces and means of the Air Force, in cooperation with the units of the Ukrainian Defense Forces, destroyed 27 Shahed-136/131 strike UAVs and 87 X-101/X-555/X-55 cruise missiles.
😔 Update...
— MAKS 24 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) 29 december 2023
— 87/90+ Kh-101 cruise missiles;
— 27/36 "Shahed-136/131" UAVs.
— 0/14 ballistic missiles (S-300, S-400, Iskander-M).
— 0/5 of Kh-47M2 "Kinzhal" supersonic missiles. https://t.co/H6BZ0rZekU pic.twitter.com/hjsj87RA6G
[ Voor 6% gewijzigd door Tens op 29-12-2023 11:01 ]
Gezien wat we weten van hoe RUsland missles produceerd en hoeveel ze ongeveer hebben gestockpiled deze winter is dat een groot aantal. Er is ook een groot aantal neegehaald maar natuurlijk niet alles. Er zijn wat positieve kanttekeningen (naar de negatieve dat er genoeg door is gekomen voor een hoop doden en schade).
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Er zit in het midden ergens een grotere overspanning van die brug, die vervang je niet 1-2-3 als die onderzeeër is geworden. Je moet die bergen, reparaties aan de fundering uitvoeren en die overspanning vervangen. Dat kost echt vele maanden als het ze al lukt.Csotranme schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:20:
[...]
Los van of ze het gaan halen met range is het volgens mij juist zaak om de (betonnen) pijlers naar de gedver te knallen. Als ze dat doen is die brug veel langer niet te gebruiken.
Zo'n brugdeel eruit knallen is wellicht makkelijker inderdaad maar de Russen hebben al laten zien dat ze zo'n sectie relatief snel weer kunnen vervangen.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
We zien gewoon dat Rusland leert. Bij zon grote hoeveelheden luchtwapens is het geen doen voor AA om ze allemaal tegen te houden, verzadiging speelt een grote rol. Dus nu krijgen we in plaats van elke paar dagen een kleinere aanval waarschijnlijk eens per maand een grote.Auredium schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 10:59:
[...]
Gezien wat we weten van hoe RUsland missles produceerd en hoeveel ze ongeveer hebben gestockpiled deze winter is dat een groot aantal. Er is ook een groot aantal neegehaald maar natuurlijk niet alles. Er zijn wat positieve kanttekeningen (naar de negatieve dat er genoeg door is gekomen voor een hoop doden en schade).
Rusland kan deze schaal niet lang volhouden. Ze kunnen dit een paar keer doen voordat ze hun stockpiiles serieus schade toe doen.
Ik zie dit ook als wraak voor de vele vernietigde vliegtuigen en schepen aan de Russische zijde afgelopen twee weken.
95% van de missels neerhalen is een goed resultaat bij zulke hoeveelheden.
Dit is niet leren, dit is iets wat Rusland al wist. Dit is gewoon een tactiek die ze altijd al hebben gedaan. Wat we wel zien is dat Oekraine genoeg luchtafweer heeft gekregen om zelfs zulke grote aanvallen goed af te slaan.Garyu schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 12:12:
[...]
We zien gewoon dat Rusland leert. Bij zon grote hoeveelheden luchtwapens is het geen doen voor AA om ze allemaal tegen te houden, verzadiging speelt een grote rol. Dus nu krijgen we in plaats van elke paar dagen een kleinere aanval waarschijnlijk eens per maand een grote.
En de Russen zien welke raketten nauwelijks tegengehouden kunnen worden. De S300 en S400 en de Khinzals zijn duidelijk het moeilijkste te stoppen. De kruisraketten en de Shaheds kennen de Oekraïense AA ondertussen en kunnen ze goed neerhalen. Dus kwantiteit inzetten is het beste middel om toch nog wat raken. Helaas.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Wow, dit is wel bijzonder want dit lijkt mij eerder op een wanhoops daad dan een vergeldingsactie en ik vraag me af waarom niet 200 of 300 volgens mij hebben ze in de begin dagen meer afgevuurd ???
Tja vanalles
Second Russian missile attack on Ukraine in one day. Explosions heard in several cities. pic.twitter.com/RpyZTZB5GN
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) 29 december 2023
A Russian Tu-22M3 bomber has reportedly dissapeared from the radar in the Kursk region in Russia. Information that is spread about the bomber being shot down are way too preliminary and unconfirmed.
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 29 december 2023
De vorige keer bleek het een AA raket van Oekraïne te zijn. Zou ook deze keer natuurlijk kunnen.dikkiedik schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:54:
https://www.reuters.com/w...s-polish-army-2023-12-29/
Reuters meldt dat een object ruim 25km over de grens met Oekraïne terecht is gekomen. Na de grote raket aanval van vandaag. Wederom mogelijk een raket op NATO gebied nadat deze eerder dit jaar er ook terecht gekomen waren.
Garyu schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 16:19:
[...]
De vorige keer bleek het een AA raket van Oekraïne te zijn. Zou ook deze keer natuurlijk kunnen.
During Russia's air terror against Ukraine a single missile entered Polish air space. According multiple accounts it struck near the village of Wożuczyn-Cukrownia, around 20 km from the border to Ukraine. Polish Chief of the General Staff Lieutenant General Wiesław Kukuła… pic.twitter.com/1Ns43TmnHT
— (((Tendar))) (@Tendar) 29 december 2023
Polish Chief of the General Staff Lieutenant General Wiesław Kukuła indicated that it was a Russian missile.
\Dat was vorige keer toch ook eerst het verhaal?Polish Chief of the General Staff Lieutenant General Wiesław Kukuła indicated that it was a Russian missile.
Wellicht is dat ook juist de reden dat ze de krim brug voor nu met rust laten. Wanneer zoals afgelopen week de transportschepen uitgedund worden zal meer en meer druk op de spoorverbinding komen met meer/langere treinen vol wapens. Weet je zo’n trein te raken en krijg je een boem net als volgende week heb je wel meer dan 1 peiler naar beneden gestuurd gok ik zo.Csotranme schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 09:20:
[...]
Los van of ze het gaan halen met range is het volgens mij juist zaak om de (betonnen) pijlers naar de gedver te knallen. Als ze dat doen is die brug veel langer niet te gebruiken.
Zo'n brugdeel eruit knallen is wellicht makkelijker inderdaad maar de Russen hebben al laten zien dat ze zo'n sectie relatief snel weer kunnen vervangen.
Avdiivka. I visited the positions of the 110th «Marko Bezruchko» Mechanized Brigade. One of the toughest spots of the frontline.
— Volodymyr Zelenskyy / Володимир Зеленський (@ZelenskyyUa) 29 december 2023
I personally thanked the warriors. We reviewed the defense situation and our troops’ key needs with the commander. I honored the best servicemen with… pic.twitter.com/NRQdoB6tOy
PSN
Een trein raken is zo goed als onmogelijk. Ten eerste moet je weten wanneer er een trein met ammo over de brug gaat. Dan moet je omstreeks dat moment een SU-24M in de lucht hebben op het randje van bezet gebied. Anders haal je het niet.saikol schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 18:36:
[...]
Wellicht is dat ook juist de reden dat ze de krim brug voor nu met rust laten. Wanneer zoals afgelopen week de transportschepen uitgedund worden zal meer en meer druk op de spoorverbinding komen met meer/langere treinen vol wapens. Weet je zo’n trein te raken en krijg je een boem net als volgende week heb je wel meer dan 1 peiler naar beneden gestuurd gok ik zo.
De raket zou 3 minuten in het Poolse luchtruim hebben gevlogen en daar 40km hebben afgelegd.
Waarschijnlijk afhankelijk van waar de raket vliegt, waar hij naar toe gaat en hoe lang hij in het luchtruim zit/blijft. Maar ik zou ook liever zien dat ze zulke raketten gewoon gelijk neerhalen ongeacht waar en waarheen ze vliegen.gise schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:28:
[...]
De raket zou 3 minuten in het Poolse luchtruim hebben gevlogen en daar 40km hebben afgelegd.
Dan vraag ik me toch wel ook af wanneer een Poolse/NATO AA iets zou onderscheppen.
[removed]
Denk dat ze het zo lang mogelijk uitstellen. Ok geen gezeik te krijgen of vergissingen te begaan. Wat dat betreft zijn 'we' te netjes. Maar ja...redwing schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:35:
[...]
Waarschijnlijk afhankelijk van waar de raket vliegt, waar hij naar toe gaat en hoe lang hij in het luchtruim zit/blijft. Maar ik zou ook liever zien dat ze zulke raketten gewoon gelijk neerhalen ongeacht waar en waarheen ze vliegen.
Toch weer +26 artillerie, top!
https://nos.nl/collectie/...oetin-moet-gestopt-wordendikkiedik schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 14:54:
https://www.reuters.com/w...s-polish-army-2023-12-29/
Reuters meldt dat een object ruim 25km over de grens met Oekraïne terecht is gekomen. Na de grote raket aanval van vandaag. Wederom mogelijk een raket op NATO gebied nadat deze eerder dit jaar er ook terecht gekomen waren.
Ik hoop toch wel dat in de VS dit de ogen van mensen doet openen dat dit conflict verre van klaar is en dat Rusland een terroristische staat is.Biden wil meer geld naar Oekraïne na aanval: 'Poetin moet gestopt worden'
Waar moet ik aan denken bij die +6 special equipment?
klinkt vooral als een fancy name voor "other types of equipment".Garyu schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:46:
[...]
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik vermoed onder meer mijnenvegers. Die zag je in de filmpjes “reporting from ukraine” van de afgelopen dagen nog wel eens voorbij komen.Garyu schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:46:
[...]
Materiaal door voornamelijk door de genie wordt gebruikt. Loopgraaf gravers, mijnenvegers, pontonbrug-leggers, etc.Bossie schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 10:48:
[...]
klinkt vooral als een fancy name voor "other types of equipment".
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
HIMARS o'clock strike on the Russian Osa air defense system...
— Kvist.P 🇩🇰🇺🇦 (@kvistp) 30 december 2023
Oh no, anyway 🤷♂️ pic.twitter.com/iQ7brbnSLj
Tja vanalles
En recovery vehicles, de Brem1 etc.Standeman schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 11:17:
[...]
Materiaal door voornamelijk door de genie wordt gebruikt. Loopgraaf gravers, mijnenvegers, pontonbrug-leggers, etc.
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 31-12-2023 12:47 ]
PSN
There is no "retaliation" by an hostile invader. Russia has been bombing civilian targets all over Ukraine for nearly two years. Unprovoked, every one of them. Framing any of these terrorist attacks as some sort of legitimate back and forth is absurd and harmful. https://t.co/9pwpFIh0V7
— Garry Kasparov (@Kasparov63) 31 december 2023
Corrigeer me als ik fout zit. Maar ik vind het ook frappant dat de liveblogs nu weer ‘ineens’ actief zijn terwijl ze vorige week waren opgeheven.user109731 schreef op zondag 31 december 2023 @ 08:21:
Ik vond deze tweet wel relevant. Ook de NOS gaat weer mee in het verhaal van "Rusland slaat terug na Oekraïnse aanval". Ze zijn de laatste tijd weer erg actief elk bericht van de Russische pers aan het overnemen alsof het de meest betrouwbare bron is.
[Twitter]
En ze laten het niet bij enkel een Twitter berichtje...gise schreef op zaterdag 30 december 2023 @ 22:29:
Rusland zou de VN Veiligheidsraad bijeen willen roepen voor het veroordelen van de aanval op Belgorod, hieronder een tweet van de Minister van BuZavan Tsjechie:
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door beany op 31-12-2023 10:19 ]
Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua
Ik ben doorgaans ook geen fan van de NOS, maar sla je niet een beetje door?user109731 schreef op zondag 31 december 2023 @ 08:21:
Ik vond deze tweet wel relevant. Ook de NOS gaat weer mee in het verhaal van "Rusland slaat terug na Oekraïnse aanval". Ze zijn de laatste tijd weer erg actief elk bericht van de Russische pers aan het overnemen alsof het de meest betrouwbare bron is.
[Twitter]
Het is echt pestkopgedrag van het schoolplein. Meester, Pietje slaat mij ook. Je mag toch niet slaan meester? Echt genant.beany schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:18:
[...]
En ze laten het niet bij enkel een Twitter berichtje...
[Afbeelding]
vraag me af hoe wij als NL hierop reageren .. mijn wens is dat we hetzelfde zeggen/doenbeany schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:18:
[...]
En ze laten het niet bij enkel een Twitter berichtje...
[Afbeelding]
Tja vanalles
Ze hadden er misschien wel even bij mogen zetten dat Oekraïne n.a.v. de Russische aanval heeft gepoogd om lanceerinstallaties van Rusland uit te schakelen buiten Belgorod.user109731 schreef op zondag 31 december 2023 @ 08:21:
[...]
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Ik ben doorgaans wél fan van de NOS, maar mbt deze oorlog slaan ze de plank herhaaldelijk mis. Het artikel gisteren schoot mij ook compleet in het verkeerde keelgat. Tenminste, ik neem aan dat het gaat over dit artikel. Het is aangepast sinds gisteren en de taal is iets minder stellig, maar gisteren werden daar claims van de russen herhaald alsof het de onomstotelijke waarheid is. Ook nu nog in de intro van het artikel:DeKever schreef op zondag 31 december 2023 @ 10:35:
[...]
Ik ben doorgaans ook geen fan van de NOS, maar sla je niet een beetje door?
Emphasis mine. Wat mij tegen de borst stuit is dat men de claim dat het Oekraïense beschietingen waren klakkeloos overneemt - van autoriteiten die er om bekend staan áltijd te liegen. Zij wijzen wel meteen naar Oekraïne in een persbericht, maar dat maakt het nog geen waarheid. Sterker: dit is eerder al eens gebeurd en toen werd ook meteen naar Oekraïne gewezen. Later bleek dat ze zichzelf gebombardeerd hadden. Ik vind het bijzonder kwalijk om de claims van russen zo makkelijk te herhalen.Bij Oekraïense beschietingen op de Russische stad Belgorod zijn zeker 22 mensen om het leven gekomen. Dat melden plaatselijke autoriteiten. Onder de doden zouden ook kinderen zijn.
Dit vind ik echt vals. Het Oekraïense zwijgen over gebeurtenissen buiten haar eigen landsgrenzen wordt bijna als bekentenis geframed. Waarom kan hier niet staan: "Oekraïne heeft zich niet uitgelaten over de gebeurtenissen in Belgorod. Dat doet het zelden over gebeurtenissen in rusland."Oekraïne heeft de verantwoordelijkheid voor de aanval niet opgeëist, maar doet dat zelden in dit soort gevallen
Russian Ministry of Defense now claims that Belgorod was shelled with 2 Vilkha MLRS projectiles with cluster ammunition and RM-70 Vampire missiles(range 20 kms against 35 to the border of Ukraine)
— Liveuamap (@Liveuamap) 30 december 2023
Russian Foreign Ministry spokesperson Zakharova accused UK in being behind Ukraine in an attack in Belgorod, calls for meeting of UNSC https://t.co/5Z9NRVvP5k
— Liveuamap (@Liveuamap) 30 december 2023
Nee, dat is precies wat er gebeurt. De russen weten dat zij het verhaal kunnen bepalen als zij er maar snel genoeg een persbericht uit gooien, en door dat zonder kritiek over te nemen laat de NOS zich gewillig voor de russische kar spannen. Alsof ze compleet zijn vergeten welke onzin er allemaal via russische persbureaus naar buiten kwam rond MH17.Dus ja, er is wel degelijk kritiek mogelijk op de NOS maar om te zeggen dat de NOS actief elke Russische berichtgeving overneemt gaat me wat te ver.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
[ Voor 83% gewijzigd door polthemol op 31-12-2023 11:24 ]
Tja vanalles
*knip* Offtopic en svp. niet speculeren.BeefHazard schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:08:
[...]
Ik ben doorgaans wél fan van de NOS, maar mbt deze oorlog slaan ze de plank herhaaldelijk mis. Het artikel gisteren schoot mij ook compleet in het verkeerde keelgat. Tenminste, ik neem aan dat het gaat over dit artikel. Het is aangepast sinds gisteren en de taal is iets minder stellig, maar gisteren werden daar claims van de russen herhaald alsof het de onomstotelijke waarheid is. Ook nu nog in de intro van het artikel:
….
Nee, dat is precies wat er gebeurt. De russen weten dat zij het verhaal kunnen bepalen als zij er maar snel genoeg een persbericht uit gooien, en door dat zonder kritiek over te nemen laat de NOS zich gewillig voor de russische kar spannen. Alsof ze compleet zijn vergeten welke onzin er allemaal via russische persbureaus naar buiten kwam rond MH17.
[ Voor 16% gewijzigd door teacup op 31-12-2023 17:49 ]
PSN
*knip* discussie over bronnen offtopic hier, dan liever in [UKR] Betrouwbare BronnenBeefHazard schreef op zondag 31 december 2023 @ 11:08:toon volledige bericht
[...]
Ik ben doorgaans wél fan van de NOS, maar mbt deze oorlog slaan ze de plank herhaaldelijk mis. Het artikel gisteren schoot mij ook compleet in het verkeerde keelgat. Tenminste, ik neem aan dat het gaat over dit artikel. Het is aangepast sinds gisteren en de taal is iets minder stellig, maar gisteren werden daar claims van de russen herhaald alsof het de onomstotelijke waarheid is. Ook nu nog in de intro van het artikel:
[...]
Emphasis mine. Wat mij tegen de borst stuit is dat men de claim dat het Oekraïense beschietingen waren klakkeloos overneemt - van autoriteiten die erom bekend staan áltijd te liegen. Zij wijzen wel meteen naar Oekraïne in een persbericht, maar dat maakt het nog geen waarheid. Sterker: dit is eerder al eens gebeurd en toen werd ook meteen naar Oekraïne gewezen. Later bleek dat ze zichzelf gebombardeerd hadden. Ik vind het bijzonder kwalijk om de claims van russen zo makkelijk te herhalen.
Nog zo'n stukje:
[...]
Dit vind ik echt vals. Het Oekraïense zwijgen over gebeurtenissen buiten haar eigen landsgrenzen wordt bijna als bekentenis geframed. Waarom kan hier niet staan: "Oekraïne heeft zich niet uitgelaten over de gebeurtenissen in Belgorod. Dat doet het zelden over gebeurtenissen in rusland."
Ook nu zie je dat het een onwaarschijnlijk verhaal is dat ze ophangen:
[Twitter]
Maar als ze claimen dat het VK er ook achter zit, valt dat niet met dezelfde stelligheid te lezen bij de NOS:
[Twitter]
Ik vind het journalistiek broddelwerk waarvoor de NOS zich moet schamen.
[...]
Nee, dat is precies wat er gebeurt. De russen weten dat zij het verhaal kunnen bepalen als zij er maar snel genoeg een persbericht uit gooien, en door dat zonder kritiek over te nemen laat de NOS zich gewillig voor de russische kar spannen. Alsof ze compleet zijn vergeten welke onzin er allemaal via russische persbureaus naar buiten kwam rond MH17.
[ Voor 7% gewijzigd door teacup op 31-12-2023 17:52 ]
Ik zag berichten waarin Rusland aangaf dat de burger doden van afgelopen dagen in Oekraïne, het gevolg waren van Oekraïense luchtafweer dat op de steden terecht was gekomen.YakuzA schreef op zondag 31 december 2023 @ 12:52:
Het helpt iig ook niet dat RU hun S300’s achter de stad hebben staan, en dus ook over hun eigen stad heen schieten als ze met de S300’s op Kharkiv schieten…
Is al vaak genoeg fout gegaan op die manier, ook in Donetsk waar ze met reguliere arty ook over hun eigen bezette stad heen schieten.
Af en toe een short round of afzwaaier die in je stad land.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq