Precies, dit was heel vaag en heel obscure.. het hele weekend nergens zijn ook in de andere q's niet en ineens pole en 2e...
Tweede run ook weer + 2 tienden.
Twee setje speciale bandjes gehad voor het spektakel van de fom
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Precies, dit was heel vaag en heel obscure.. het hele weekend nergens zijn ook in de andere q's niet en ineens pole en 2e...
Hij weet ook wel dat hij vrij gemakkelijk die Ferrari's voorbij gaat zodra die Perelli's naar de klote gaanKlaasjeNL schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:09:
Max is blij met de tweede rij.
Nog wel, want de kans is aanwezig dat ie een penalty krijgt.KlaasjeNL schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:09:
Flickr PSN ID= cheironnl
Logisch, P3 is denk ik de beste startpositie in Mexico.KlaasjeNL schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:09:
een treffende spreuk
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Daarom. Hij klinkt in het interview haast alsof hij hem daar bewust heeft neergezet, ware het niet dat het makkelijker is om "gewoon" sneller te rijden dan de auto precies op de tweede rij in een gat van een tiende te rijden. 😅TinusXIII schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:12:
[...]
Logisch, P3 is denk ik de beste startpositie in Mexico.
Ze krijgen wellicht wat meer grip uit de banden. Voordeel in de Qs. In de race heb je teveel deg en leg je het af. RB toont wel aan dat race pace belangrijker is.pro_6or schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:13:
Ik vind het toch wel heel opvallend dat Ferrari steeds 1 rondje heel snel kan zijn. Ik heb daar niet echt een verklaring voor. Als hetende piek van de banden is waarom dan niet in de banker lap in Q2 ook? Die rijd je ook low fuel.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Je zou bijna denken dat?Notlupus schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:19:
Ik kan niets anders verwachten dan dat dit het einde is voor Perez. In je thuisrace verslagen worden door een Alpha Tauri, door de coureur van wie iedereen verwacht dat hij jouw plaats gaat innemen... Wat een afgang zeg
een treffende spreuk
Sam Collins waar ik normaal niet zoveel waarde leg aan zijn uitspraken gaf op f1 tv pro eerder een uitleg dat een bolide die agresiever met zijn banden omgaat in een 1 lapper voordeel kan hebben, en op dat moment sneller en meer van de banden kan vragen. In de long stint is dit dan weer niet gunstig.pro_6or schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:13:
Ik vind het toch wel heel opvallend dat Ferrari steeds 1 rondje heel snel kan zijn. Ik heb daar niet echt een verklaring voor. Als hetende piek van de banden is waarom dan niet in de banker lap in Q2 ook? Die rijd je ook low fuel.
https://f1manager.info/ranking/4605
Het zou vreemd zijn als Max een Penalty zou krijgen, regens schrijven voor dat je moet rollen en een minimale delta moet zetten. Hij bleef rollen en heeft de delta ook gehaald.TinusXIII schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:18:
Als Verstappen een penalty krijgt dan start Ricciardo vanaf P3
[ Voor 8% gewijzigd door Bullet NL op 29-10-2023 00:25 ]
Cogitationis poenam nemo patitur
....en als de beide ferrari's illegaal zijn bevonden dan start Ric van pole!TinusXIII schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:18:
Als Verstappen een penalty krijgt dan start Ricciardo vanaf P3
Zeker, die pislinke Max die toen op zondag won. Maar dan nog. Die AT gaat echt niet top dit jaar en dan nu op dit circuit voor Per in de RB. Ik geloof echt niet dat Per nog in de RB zit volgend jaar. Wie wel, waarschijnlijk Ric, maar iig geen Per.sly___ schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:24:
Ric was hier in de RB toch ook altijd sterk? Versloeg Max hier al een keer in de quali. Perez is out....dat lijkt me duidelijk.
Sowieso schrijf je zo!
Maar dat benoem ik ook, de piek van de banden, dat Ferrari daar dan éxtra goed op gaat dat geloof ik wel. Maar in Q2 heb je ook 2 kansen. Ik denk dat de banker lap in Q2 ook op low fuel is. Op het tandvlees door.powah33 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:20:
[...]
Sam Collins waar ik normaal niet zoveel waarde leg aan zijn uitspraken gaf op f1 tv pro eerder een uitleg dat een bolide die agresiever met zijn banden omgaat in een 1 lapper voordeel kan hebben, en op dat moment sneller en meer van de banden kan vragen. In de long stint is dit dan weer niet gunstig.
Nu ik Ferrari zo zie stunten met weer een pole... kan het zo maar zijn dat Sam Collins eens een keer gelijk heeft.
een treffende spreuk
Vorig jaar was de eerste startplek ook gewoon prima, daar had ie toch liever gestaan verwacht ik.TinusXIII schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:12:
Logisch, P3 is denk ik de beste startpositie in Mexico.
Testing, one, two ...
Die spin kwam wel goed uit toevallig.Humma Kavula schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:24:
En toch, die Alonso... Ik zie het toch weer als sluwe vos actie.
Dit soort foutjes maakt hij niet, tenzij hij er voordeel van heeft. En dat heeft hij nu met een te trage auto.
Zal mij benieuwen wat de start opstelling morgen word.
[ Voor 4% gewijzigd door PP_Sound op 29-10-2023 01:06 ]
Iemand heeft de F1 tv stream gekekenHumma Kavula schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:24:
En toch, die Alonso... Ik zie het toch weer als sluwe vos actie.
Dit soort foutjes maakt hij niet, tenzij hij er voordeel van heeft. En dat heeft hij nu met een te trage auto.
Zal mij benieuwen wat de start opstelling morgen word.
[ Voor 6% gewijzigd door Waah op 29-10-2023 01:16 ]
Overdrijf toch niet zo. Er zijn buiten de prestaties nog heel wat andere redenen voor een team om voor een rijder te gaan.Drials schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 01:52:
Als Perez wel blijft zitten dan zou dat een grote schande zijn, ondanks zijn 2e plek!
een treffende spreuk
Hij zat links naast de baan, rechts naast de baan. Allemaal verdedigbaar en ik geniet ook erg van Alo maar het kwam hem niet slecht uit, dat is iig een feit.Waah schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 01:08:
[...]
Iemand heeft de F1 tv stream gekeken![]()
Alsof Alonso geen fout kan maken. Juist in een trage bolide moet je meer risico nemen... Dus meer kans op fouten. Was Alonso met de laatste fast lap bezig? Want tijd voor nog een run was er dacht ik niet.
Verder, hij probeerde tenminste nog te herstellen door zijn stuur om te gooien, da's al meer als PER deed in Monaco destijds dacht ik
een treffende spreuk
No further action for Verstappen, Russell and Alonso for pit lane impeding #F1 #MexicoGP
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 29 oktober 2023
On this, the stewards basically decided that it's better to have backing up to create gaps in the pit lane exit than in the final sector where it's more unsafe.
They want a better solution found in future but for now they don't see an obvious one #F1 #MexicoGP https://t.co/wkVfB1eq5Y
No further action for Hamilton for failing to slow for yellow flags #F1 #MexicoGP
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Max alles of niets? Why? Hij gaat er easy langs in de race.sly___ schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 06:50:
Dat wordt chaos bij de start. Ik geloof niet dat Sainz tweede viool gaat spelen. Ric gaat Max niet in de weg zitten, dus wordt t echt een gevecht in bocht 1. Max alles of niets? Hoop t niet want dat gaat in tranen eindigen.
Vond het maar vaag. Je had dit juist in Q3 willen doen. Hij had Q3 ook wel gehaald zonder tow.De_Bastaard schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:25:
Lekker man die Ricciardo. Goed gespeeld met Yuki en in q3 op eigen kracht een lekkere tijd neergezet. Well played!
Bijzonder is het wel. Heel die AT laat dit jaar amper wat zien en nu 'opeens' staan ze op p4 tijdens uitgerekend deze GP......pro_6or schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 00:20:
[...]
Je zou bijna denken dat?
Voor Ricci is dit echt top, tot nu toe had hij dit jaar nog niet veel laten zien imho.
The Stewards heard from the driver of Car 1 (Max Verstappen), the team
representative, the Race Director and the Single-Seater Sporting Director and
reviewed positioning/marshalling system data, video and in-car video evidence.
The Stewards noted in particular the evidence of the drivers of Car 1, 14 and 63 and
also noted that several other cars slowed either at the pit exit or in the pit road leading
up to the SC2 line.
The Stewards consider that the entire set of incidents occurred as a direct result of
the implementation of the minimum lap time between SC2 and SC1 which is designed
(correctly so, in our view) to avoid dangerous backing-up of cars on the circuit during
Qualification. We note that there are contrary requirements on drivers in that they
must respect the minimum time, they are attempting to create manageable gaps to
cars in front, yet they are also required to avoid unnecessarily stopping at the pit exit
or driving unnecessarily slowly.
It was also particularly noted that the Race Director accepted that these contrary
requirements exist. All parties including the Stewards are firmly of the view that it is
better to have the potential of cars backing-up in the pit lane or at the pit exit, instead
of the potentially dangerous situation of large speed differences on track.
We consider that in the main all drivers involved in these incidents were acting in
good faith and with safety as a priority. We also accept that Race Direction has
taken the correct approach in apply the minimum lap time. It is desirable that better
solution be found for the pit exit however at this stage, what that solution would be, is
unknown.
In view of the above, no further action is taken.
Competitors are reminded that they have the right to appeal certain decisions of the
Stewards, in accordance with Article 15 of the FIA International Sporting Code and
Chapter 4 of the FIA Judicial and Disciplinary Rules, within the applicable time limits.
Decisions of the Stewards are taken independently of the FIA and are based solely
on the relevant regulations, guidelines and evidence presented.
"When you grow up your heart dies"
Maar je wil Tsunoda ook niet al z’n banden laten gebruiken in de kwalificatie om Q3 te halen.Inspired schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 06:58:
[...]
Vond het maar vaag. Je had dit juist in Q3 willen doen. Hij had Q3 ook wel gehaald zonder tow.
Tja, die Williams stond ook opeens op P2 in FP1 en FP2. De grote hoogte waarop ze rijden heeft invloed op de wagens en dat zie je nu.vhal schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 07:01:
[...]
Bijzonder is het wel. Heel die AT laat dit jaar amper wat zien en nu 'opeens' staan ze op p4 tijdens uitgerekend deze GP......
Wat mij vooral opviel is dat ze RIC vlak achter VER op pad stuurden in Q3. Dus haal de alu hoedjes maar van stal.Inspired schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 06:58:
[...]
Vond het maar vaag. Je had dit juist in Q3 willen doen. Hij had Q3 ook wel gehaald zonder tow.
Want? De kans dat soft tijdens de race gebruikt wordt is niet bijzonder groot, misschien bij een late safetycar. En dat kan dan ook prima op een setje met 3 rondjes er op.TinusXIII schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 07:05:
[...]
Maar je wil Tsunoda ook niet al z’n banden laten gebruiken in de kwalificatie om Q3 te halen.
[ Voor 6% gewijzigd door d0s op 29-10-2023 07:18 ]
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Ik vind deze uitleg wat krom van de stewards. Op het rechte stuk inderdaad gele borden. In de bochtensectie dan weer wel geel zichtbaar. Maar kijkend naar de sectortijden rijdt Hamilton gewoon een degelijke lage 27.9 en dat is niet langzamer dan zijn vorige pushlap, even los van zijn tijden in de minisectoren."The on board video clearly shows there is no light or flag displayed to Car 44 on the straight into Turn 1, then a green light shows as he enters Turn 2, which is followed by two pulses of a yellow light then moments later, the light panel is blank. The driver was slightly slower in the mini sector than on his previous push lap. Our determination is that there was no breach of the regulations."
Ik denk dat je het verkeerd verstaat, ik geloof dat ie iets zei van: Just a single yellow, so we just need a liftKlaasjeNL schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:34:
[...]
Ik vind deze uitleg wat krom van de stewards. Op het rechte stuk inderdaad gele borden. In de bochtensectie dan weer wel geel zichtbaar. Maar kijkend naar de sectortijden rijdt Hamilton gewoon een degelijke lage 27.9 en dat is niet langzamer dan zijn vorige pushlap, even los van zijn tijden in de minisectoren.
Maar vooral opvallend is de boordradio op start-finish:
[...]
Dus wel of geen geel op het rechte stuk, Hamilton was op de hoogte dat Alonso achterstevoren stond in T3. Maar er was nooit een intentie om te liften. Dus moest hij dan überhaupt liften? En waarom zou hij überhaupt hebben gelift als dit de boodschap van Bono was?
Wat er wordt gezegd, wat er wordt gedaan en wat er wordt geconcludeerd lijkt allemaal niet met elkaar te corresponderen.
erutangiS
Ah, sorry, je hebt gelijk.MrOleo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:37:
Mooi geen pitstraffen, terecht, de logische redenering gevolgd.
Vreemd, er staat toch een marshall met een vlag te zwaaien bij Hamilton. Een langzamere minisector betekent niet dat er is gelift. Volgens Bottas en Sainz Qatar 21 precedent is die marshall leidend ook al is het paneel net uit gegaan?
[...]
Ik denk dat je het verkeerd verstaat, ik geloof dat ie iets zei van: Just a single yellow, so we just need a lift
Als positieve uitschieters naar boven hebben we alle motor fabrikanten behalve Renault geziensjaool schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 07:05:
[...]
Tja, die Williams stond ook opeens op P2 in FP1 en FP2. De grote hoogte waarop ze rijden heeft invloed op de wagens en dat zie je nu.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
De Ferrari’s zie ik vaak sneller starten dan Max en topsnelheid is ongeveer gelijk, dan heb je alleen nog slipstream die Max heeft tov Ferrari’s.sly___ schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 06:50:
Dat wordt chaos bij de start. Ik geloof niet dat Sainz tweede viool gaat spelen. Ric gaat Max niet in de weg zitten, dus wordt t echt een gevecht in bocht 1. Max alles of niets? Hoop t niet want dat gaat in tranen eindigen.
Float like a butterfly, sting like a bee.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Omdat ie zijn batterij zo goed als leeg rijdt in een snelle ronde, daarom kunnen ze geen 2 snelle rondes achter elkaar doen.Microkid schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:00:
Waar ik nog mee zit: volgens mij had VER nog 6 seconden op de teller toen hij over de streep ging. Hij had dus nog een extra snel rondje kunnen doen. Met 2-3kg minder brandstof wellicht net voldoende voor pole. Waarom zou RB dat niet gedaan hebben?
En de banden zijn veel te heet, dus ze moeten eerst een cooldown lap doen. Daarnaast zijn ze natuurlijk niet nieuw meer, wat denk ik voor een groter tijdsverschil zorgt dan de lichtere auto. Als laatste heeft ie waarschijnlijk ook niet meer genoeg brandstof om nog een pushlap en inlap te rijden…lochpatje schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:01:
[...]
Omdat ie zijn batterij zo goed als leeg rijdt in een snelle ronde, daarom kunnen ze geen 2 snelle rondes achter elkaar doen.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Je vergeet de "team Ferrari" nog mee te nemen ik deze vergelijkingMartinusz schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 08:59:
[...]
De Ferrari’s zie ik vaak sneller starten dan Max en topsnelheid is ongeveer gelijk, dan heb je alleen nog slipstream die Max heeft tov Ferrari’s.
Vaak bu'j te bang!
Misschien ketsen ze elkaar er af ja-tom-562 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:29:
[...]
Je vergeet de "team Ferrari" nog mee te nemen ik deze vergelijking
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
In Monza heeft Max ook rustig 16 ronden gewacht tot een opening bij Sainz. Wat dat betreft is hij echt gegroeid.werphengel schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:57:
Max Heeft in ieder geval weer een front-row-Seat met twee Ferrari's voor hem. Twee honden vechten om een been...Net als de Mercs vorige keer.
Max bij Sky nog dat de race toch niet beslist wordt in de eerste bocht, dus verwacht geen do or die acties.
Z'n championship lead is vooral gegroeid, net zoals Lewis nu een stuk meer fouten maakt dan toen hij alle races op z'n gemak won. Zo gaat dat nou eenmaal als je wat wil bereiken en je auto niet verreweg de snelste is.Kadett schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:04:
[...]
In Monza heeft Max ook rustig 16 ronden gewacht tot een opening bij Sainz. Wat dat betreft is hij echt gegroeid.
Cogitationis poenam nemo patitur
Omdat hij beide Ferrari's toch wel in kan halen tijdens de race, daar maakt hij zich totaal geen zorgen over. Bocht 1 overleven en qua pace kom je er dan vanzelf voorbij na een ronde of 10/15.Microkid schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:00:
Waar ik nog mee zit: volgens mij had VER nog 6 seconden op de teller toen hij over de streep ging. Hij had dus nog een extra snel rondje kunnen doen. Met 2-3kg minder brandstof wellicht net voldoende voor pole. Waarom zou RB dat niet gedaan hebben?
Do or die actie van Perezwerphengel schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 09:57:
Max Heeft in ieder geval weer een front-row-Seat met twee Ferrari's voor hem. Twee honden vechten om een been...Net als de Mercs vorige keer.
Max bij Sky nog dat de race toch niet beslist wordt in de eerste bocht, dus verwacht geen do or die acties.
Dit. RUS idem. Ze moeten wel want de auto is niet goed genoeg. Die luxe heeft Max nu na jaren MER dominantie.Snowdog schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:19:
[...]
Z'n championship lead is vooral gegroeid, net zoals Lewis nu een stuk meer fouten maakt dan toen hij alle races op z'n gemak won. Zo gaat dat nou eenmaal als je wat wil bereiken en je auto niet verreweg de snelste is.
Mijn boefje is liev!
Laten we hopen dat hij een beetje op tijd remt en niet bij de eerste bocht z'n neus tegen VER stoot.
You and me think alike. En yuki heeft dan natuurlijk net een nieuwe engine nodig…vhal schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 07:01:
[...]
Bijzonder is het wel. Heel die AT laat dit jaar amper wat zien en nu 'opeens' staan ze op p4 tijdens uitgerekend deze GP......
een treffende spreuk
Het ging ook gewoon niet eerder toen.Kadett schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:04:
[...]
In Monza heeft Max ook rustig 16 ronden gewacht tot een opening bij Sainz. Wat dat betreft is hij echt gegroeid.
een treffende spreuk
De seconde dat Alonso er af ging was mijn eerste gedachte "Wat gek, wat is Stroll aan het doen?" en toen ik de fout zag dacht ik weer "dat is niet des Alonso's". Ik geloof niet echt dat het opzet was, maar het was wel het eerste wat bij me op kwam. Het zegt vast meer over mij dan over F1.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
Of in ieder geval heel dichtbij blijven, Ferrari’s vreten hun banden toch wel eerder op.Justevo schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:24:
[...]
Omdat hij beide Ferrari's toch wel in kan halen tijdens de race, daar maakt hij zich totaal geen zorgen over. Bocht 1 overleven en qua pace kom je er dan vanzelf voorbij na een ronde of 10/15.
Wat goed. Ik ben echt blij dat ze er zo nuchter naar kijken en de hand in eigen boezem steken: de regels waren onwerkbaar en de overtredingen die zijn gemaakt waren geen roekeloze poging om voor te kruipen maar een oprechte poging er het beste van te maken.sjaool schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 07:03:
Hier de complete uitleg waarom er geen straffen zijn uitgedeeld.
This post is warranted for the full amount you paid me for it.
ping 127.212.23.124
In de regels is opgenomen dat een plank niet meer dan 1 mm mag afslijten. Hoe dichter bij de grond, hoe meer aerodynamisch voordeel.CAPSLOCK2000 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 12:28:
[...]
Die plank is er uiteindelijk ook voor de veiligheid maar ik heb niemand horen uitleggen waarom dat zo erg is dat ze die auto's volledig hebben gediskwalificeerd (ipv een minder zware straf).
Een wattuh?pjottum schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:01:
Wel interessant dat Fer zo'n 7(!!!) tiende weet te vinden in de laatste poging. *beide*
Was ik van de fia, zou ik maar weer eens kijken naar fuelsensoren... Of ben ik nu een Xer?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Red Bull (Marko) beweerde dat Ferrari het motorvermogen had opgeschroefd en anderen beweren dat ze hun banden op de juiste temperatuur hadden t.o.v. de anderen.pjottum schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:01:
Wel interessant dat Fer zo'n 7(!!!) tiende weet te vinden in de laatste poging. *beide*
Was ik van de fia, zou ik maar weer eens kijken naar fuelsensoren... Of ben ik nu een Xer?
Een Xer? Zoals in die serie Manifest?pjottum schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:01:
Leclerc deed een 1 stopper, dan kun je minder vragen van de auto en zo hoopten ze net binnen de plankwear te blijven. Bij Mercedes dachten ze daar ook aan maar toen ze zagen dat dat niks ging worden (en Lewis zich verremde) zijn ze maar gewoon gung-ho gegaan en heeft Lewis steeds maximaal gepushed. Dan sluit je dus totaal door de plank als je zo laag staat.Chocoball schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:06:
[...]
In de regels is opgenomen dat een plank niet meer dan 1 mm mag afslijten. Hoe dichter bij de grond, hoe meer aerodynamisch voordeel.
Echter te dicht bij de grond zou ook teveel verticale oscillatie (stuiteren) kunnen veroorzaken en daarmee slecht voor de gezondheid van de coureur maar ook zou die de controle over zijn voertuig kunnen verliezen. Daardoor is TD039 in het leven geroepen en later opgenomen in Article 3.5.9 en 3.15.8 bijvoorbeeld.
De plank (eigenlijk de skid blocks) van Leclerc was met 1, 3 mm afgesleten en die van Hamilton met zelfs 3 mm. Daarmee voldeden ze niet meer aan de maximale 1 mm slijtage en is de standaard straf diskwalificatie blijkbaar.
een treffende spreuk
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Dat belooft weinig goeds voor AM...
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Ik heb je vorige bericht met bron gemist met 3mm, zou je die nog even kunnen linken? Zag pas geleden namelijk op nu.nl een ander getal ( maar ik vertrouw jou meer )Chocoball schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:06:
[...]
In de regels is opgenomen dat een plank niet meer dan 1 mm mag afslijten. Hoe dichter bij de grond, hoe meer aerodynamisch voordeel.
Echter te dicht bij de grond zou ook teveel verticale oscillatie (stuiteren) kunnen veroorzaken en daarmee slecht voor de gezondheid van de coureur maar ook zou die de controle over zijn voertuig kunnen verliezen. Daardoor is TD039 in het leven geroepen en later opgenomen in Article 3.5.9 en 3.15.8 bijvoorbeeld.
De plank (eigenlijk de skid blocks) van Leclerc was met 1, 3 mm afgesleten en die van Hamilton met zelfs 3 mm. Daarmee voldeden ze niet meer aan de maximale 1 mm slijtage en is de standaard straf diskwalificatie blijkbaar.
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Nee hoor, ze scrubben hun bandjes altijd, of in elk geval wel vaker. Daar schijnt het bij hun beter op te gaan.
[ Voor 25% gewijzigd door Shinji op 29-10-2023 14:51 ]
Aston Martin geeft hun banden eerst altijd een heat cycle. Je zult die dus nagenoeg nooit in de race zien met echt nieuwe banden. Zij denken namelijk dat zo'n heat cycle voordelen geeft, maar aangezien alleen AM dat doet, zal dat denk ik wel meevallen
Ik dacht dat ook eerder gelezen te hebben maar blijkbaar hebben ze dat al ontkracht en zou het met pit stop training te maken hebben.alex3305 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:51:
[...]
Aston Martin geeft hun banden eerst altijd een heat cycle. Je zult die dus nagenoeg nooit in de race zien met echt nieuwe banden. Zij denken namelijk dat zo'n heat cycle voordelen geeft, maar aangezien alleen AM dat doet, zal dat denk ik wel meevallen
Geen probleem, werd gezegd in de video (ongeveer op 3/4) die in het seizoen topic gedeeld werd. Daar refereerde ik ook naar de video.Snowhite0901 schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 14:48:
[...]
Ik heb je vorige bericht met bron gemist met 3mm, zou je die nog even kunnen linken? Zag pas geleden namelijk op nu.nl een ander getal ( maar ik vertrouw jou meer )
[ Voor 17% gewijzigd door Chocoball op 29-10-2023 15:56 ]
Ja eh, ik heb twitter niet hernoemd zodat het nu bij Manifest past! (een complotdenker..)
ping 127.212.23.124
Gezien de bandenslijtage en ze nu een stap zachter hebben dan vorig jaar kan een 2-stopper wel eens net zo snel zijn of de meer veilige optiewerphengel schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:01:
Een saaie een stopper dus. Terwijl het juist zo leuk was die pitstop strategieën of voor sommige, het gebrek daaraan.![]()
Dan maar hopen op een paar SC's
Verwijderd
dat is wat anders dan eerst beweerd werd dat mercedes met 0,15mm over de grens zat... 200% erboven is wel ff gelijk extreemChocoball schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 13:06:
[...]
200% van 0,15 mm is 0,3 mm toch? Mercedes zou er 3 mm boven gezeten hebben. Dus 2000%?Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:42:
[...]
dat is wat anders dan eerst beweerd werd dat mercedes met 0,15mm over de grens zat... 200% erboven is wel ff gelijk extreem
In de betreffende AMuS video werd 3 mm genoemd. In hun artikel stond 1 mm slijtage is maximaal toegestaan, Hamilton zat daar nog eens 2 mm boven en is het totaal 3 mm.Verwijderd schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:42:
[...]
dat is wat anders dan eerst beweerd werd dat mercedes met 0,15mm over de grens zat... 200% erboven is wel ff gelijk extreem
Pirelli heeft de zachtere compounds meegenomen. Ik moet nog zien of het echt een 1-stopper gaat worden.werphengel schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 17:01:
Een saaie een stopper dus. Terwijl het juist zo leuk was die pitstop strategieën of voor sommige, het gebrek daaraan.![]()
Dan maar hopen op een paar SC's
Verwacht van HAM of PER of iig een van die twee teams nog wel een laatste ronde op rood voor het fastest lap puntje, beetje afhankelijk van het gat wat ze hebben.sjaool schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:29:
[...]
Pirelli heeft de zachtere compounds meegenomen. Ik moet nog zien of het echt een 1-stopper gaat worden.
De race is toch pas over 2 uur?Jasphur schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:50:
Niemand hier die zijn klok zonder internet verkeerd heeft staan?
[ Voor 18% gewijzigd door sjaool op 29-10-2023 19:52 ]
Denk het wel. Dan zijn de brandstoftanks wat leger en zijn de eerste pitstops al geweest.
Mijn klok loopt altijd goed, die van het internet niet.Jasphur schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 19:50:
Niemand hier die zijn klok zonder internet verkeerd heeft staan?
ICE ICE Baby
Dit topic is gesloten.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq