Max: 'Simply, simply lovely that!'
met 9 seconden de sprint winnen, wel fijn dat ie morgen 5e start.
ICE ICE Baby
Ach, misschien dat het nog een ronde of 5 à 10 spannend is.DDX schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 00:35:
Beloofd niet veel goed voor morgen, scheelt dat Verstappen dan wat mensen moet inhalen om te kunnen winnen.
"When you grow up your heart dies"
Max grote gaten naar achter. 17sec op LEC al in 19 rondjes... Benieuwd hoelang die morgen nodig heeft om naar voren te stomen.
Hopelijk zien we de bandjes zometeen, benieuwd of sommige er helemaal aan zijn.
Hopelijk zien we de bandjes zometeen, benieuwd of sommige er helemaal aan zijn.
P6 toch?djmuggs schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 00:36:
met 9 seconden de sprint winnen, wel fijn dat ie morgen 5e start.
Kort maar krachtige sprint.
Weltrusten en tot morgen!
Weltrusten en tot morgen!
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Max laatste rondje 1,5 seconde sneller dan HAM.
Rondetijden voor ronde 19
1 | VER | 1:39.391 |
2 | HAM | 1:40.843 |
3 | LEC | 1:41.621 |
4 | NOR | 1:40.492 |
5 | PER | 1:40.466 |
6 | SAI | 1:40.708 |
7 | GAS | 1:40.828 |
8 | RUS | 1:40.851 |
Easy win voor Verstappen, morgen gaat die P6 dan ook niks uitmaken lijkt me of er moet veel geks gaan gebeuren..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Volgens mij zag ik bij jouw data alleen maar 39'ers voor Max de gehele sprint. Bizar constant weer.StefanVerkerk schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 00:37:
Max laatste rondje 1,5 seconde sneller dan HAM.
1 VER 1:39.391 2 HAM 1:40.843 3 LEC 1:41.621 4 NOR 1:40.492 5 PER 1:40.466 6 SAI 1:40.708 7 GAS 1:40.828 8 RUS 1:40.851
Denk de rest van het veldEdd schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 00:38:
Waren er nou nog mensen die bang waren voor de racepace van de RB19/VER?
Yep....maar twee vingers in de neus morgen als hij de eerste bocht overleefd.Edd schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 00:38:
Ligt het nou aan mij, of zijn de boordradio's tegenwoordig slecht te horen?
En dan zijn er ook nog mensen die zeggen dat het alleen de RB19 is en niet de coureur. Ik snap niet dat ze dat maar durven volhouden.Edd schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 00:38:
Jammer dat gezeur van Hamilton. Was wel wederom ironisch geweest had Ferrari gelijk gehad dat Leclerc binnen 5 seconden moest blijven.
In elk geval: mooie sprint en de tanden laten zien. Nee, ik snap wel waarom Max uitkijkt om op P6 te starten. Beetje fun
In elk geval: mooie sprint en de tanden laten zien. Nee, ik snap wel waarom Max uitkijkt om op P6 te starten. Beetje fun
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
BINGO! Oh, fijn, nu géén false bingo.
Ligt het aan mij, of klonk HAM bijna uitgeput bij dat interview?
Ouwe troep? Wat is dat?.......Alles is leuk, zelfs modelracing..........BOINC ook mee met DPC!
......Team Grazzie~Power....!! Mooooooeeeee......
8 punten voor Max?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
lag niet aan jou. Misschien long covid, misschien de ouderdom.APClll schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 00:44:
Ligt het aan mij, of klonk HAM bijna uitgeput bij dat interview?
Nou ja, heel gek is het al dat Max 5 plekken moet klimmenG_Dragon schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 00:38:
Easy win voor Verstappen, morgen gaat die P6 dan ook niks uitmaken lijkt me of er moet veel geks gaan gebeuren..
Al in Halloween stemming? Freddy Krueger handen
0.5 sec per ronnde sneller dan de nummer 2 over 19 rondes damn
Hoezo oppermachtig.
Snap trouwens niet wat het Engelstalig commentaar liep te miepen over deze sprint, heb zeker aan het begin genoeg moois gezien, zelfs van PER.
Aan het einde was het allemaal een beetje wat rustiger maar ALB bijna voor RUS en VER met 10 sec voorsprong, SAI die 'm gewoon niet al te beroerd uitrijdt op rooie banden.
Heb me wel vermaakt iig.
Hoezo oppermachtig.
Snap trouwens niet wat het Engelstalig commentaar liep te miepen over deze sprint, heb zeker aan het begin genoeg moois gezien, zelfs van PER.
Aan het einde was het allemaal een beetje wat rustiger maar ALB bijna voor RUS en VER met 10 sec voorsprong, SAI die 'm gewoon niet al te beroerd uitrijdt op rooie banden.
Heb me wel vermaakt iig.
[ Voor 67% gewijzigd door PalingDrone op 22-10-2023 00:54 ]
Het derde licht doet niet mee, dat is het vreemde. Maar geen van de commentatoren is het opgevallen, dus geen idee wat er aan de hand is. Zou het kunnen zijn om de andere coureurs te laten weten dat hij een penalty had?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Zag je ook welke lijnen hij reed. Vreet banden.
een treffende spreuk
Bij de nabespreking zijn ze enorm aan het zeuren over de start en dat Max Charles naar buiten heeft geduwd. Hij heeft de deur gesloten en Charles blijft proberen via de pitlane erbij te gaan.
Een harde lijn daar zou beter zijn om te tonen waar de baan stopt of de pit exit verleggen.
Een harde lijn daar zou beter zijn om te tonen waar de baan stopt of de pit exit verleggen.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Was aardig maar COTA leent zich niet echt voor een sprintrace.
En wat was de regie aan het doen?
Je zag vooral waar het niet te doen was.
En wat was de regie aan het doen?
Je zag vooral waar het niet te doen was.
Als de FIA al een onderzoek zou gaan doen, dan zou het gaan om deze inhaalactie van Hamilton bij de start op Sainz die buiten de baan plaatsvond. Maar ik denk niet dat ze dit na de race nog gaan doen..
:strip_exif()/f/image/P9cnR3JWNFj8bWvVibSGoieX.jpg?f=fotoalbum_large)
Een mooie groepsfoto na de race:
:strip_exif()/f/image/P9cnR3JWNFj8bWvVibSGoieX.jpg?f=fotoalbum_large)
Een mooie groepsfoto na de race:
:strip_exif()/f/image/nFOTyvFNGtxcpGF6dn5aUlMB.jpg?f=fotoalbum_large)
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Verstappen kreeg nog complimenten van zijn engineer GP dat hij Hamilton goed van zich af had weten te houden door zijn tactiek in de beginfase. Dus (zoals vaker) Max die het gat bewust klein hield maar kennelijk wel de controle er over kon houden. Hamilton zijn banden gaven het later inderdaad wel flink op.pro_6or schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 00:56:
[...]
Zag je ook welke lijnen hij reed. Vreet banden.
Toch heeft Hamilton dit prima gedaan en ik denk dat hij het uiterste uit de auto heeft gehaald.
Morgen bocht 1, ik ben benieuwd met een gretige Max en iedereen daar voor die niet in de eerste ronde al ingehaald wil worden
Morgen bocht 1, ik ben benieuwd met een gretige Max en iedereen daar voor die niet in de eerste ronde al ingehaald wil worden
Close was het zeker! Wij zeiden ook al vrij direct van wow wat doet Verstappen dit aggresief.Chevy454 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 00:57:
Bij de nabespreking zijn ze enorm aan het zeuren over de start en dat Max Charles naar buiten heeft geduwd. Hij heeft de deur gesloten en Charles blijft proberen via de pitlane erbij te gaan.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/00VRB37cjJbOw5wEXM6IyOvB.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dunw3479iLtYHCguDIayyMV8.jpg?f=user_large)
Wat de verlichting aan gaat heeft de F1 een mooie video gemaakt. De situatie zoals op de wagen van George Russell zit er niet tussen dus ik denk dat het om een defect aan zijn wagen ging. De leds in de vleugel knipperenden dan ook paars volgens mij terwijl de leds eigenlijk alleen maar rood en groen knipperen.
Ik ben er wel bang voor..sjaool schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 01:06:
Lewis moet nog 28 punten halen om P2 te pakken in het kampioenschap. Ik zie hem dat nog wel doen ook.
Agressief zeker maar als je P1 wilt houden op Austin dan moet je dit ook wel doen. De stewards vonden het goed want anders hadden ze wel ingegrepen.G_Dragon schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 01:03:
[...]
Close was het zeker! Wij zeiden ook al vrij direct van wow wat doet Verstappen dit aggresief.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Het was juist Leclerc die maar door bleef pushen bij de start. Heeft hij zelf ook gezegd bij het interview.
een treffende spreuk
Ik moest meteen aan Vettel in Singapore denken in 2017. Maar goed, gelukkig liep dit wel goed af, want er was geen derde auto bij betrokken.G_Dragon schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 01:03:
[...]
Close was het zeker! Wij zeiden ook al vrij direct van wow wat doet Verstappen dit aggresief.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
sjaool schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 01:09:
[...]
Ik ken nog iemand die er heel bang voor moet zijn want als het gebeurt dan zit die zonder stoeltje in 2024.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
G_Dragon schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 01:03:
[...]
[Afbeelding]
Als daar een muur staat blijft Leclerc er lekker achter zitten. Dit willen we toch zien....is de enige spanning in de race, bocht 1.
[Afbeelding]
Dus Mercedes en Ferrari zakken door de banden maar McLaren niet. In de race zal de grootste uitdaging voor Max het inhalen van Lando worden.
Gelukkig heeft de McLaren niet de topspeed van de Ferrari.Skidmarks schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 08:06:
Dus Mercedes en Ferrari zakken door de banden maar McLaren niet. In de race zal de grootste uitdaging voor Max het inhalen van Lando worden.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Eerder het ontwijken van Russell want die kan geen eerste ronde doen zonder een ander te raken.Skidmarks schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 08:06:
(In Qatar werd ie voor de verandering een keer zelf geraakt.)
[ Voor 8% gewijzigd door Frappuccino op 22-10-2023 09:14 ]
Highlight teruggekeken en vind het ineens wat minder erg dat ik om half 12 in slaap gevallen was 
Benieuwd hoe Mercedes mee gaat komen in de race. Denk niet dat wat ze bij de sprint hebben laten zien een hele race kunnen volhouden. Maar dat is een gevoe en totaal niet gebasseerd op feiten
Benieuwd hoe Mercedes mee gaat komen in de race. Denk niet dat wat ze bij de sprint hebben laten zien een hele race kunnen volhouden. Maar dat is een gevoe en totaal niet gebasseerd op feiten
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Heerlijk eigenlijk om zelf te bepalen wanneer je een race kijkt. Alle meldingen uit, lekker met een bakkie koffie, alle onzin aan het begin doorspoelen...
Net ook de sprint teruggekeken en het was allemaal niet heel boeiend. Als Max tijdens de race schadeloos start, dan moet het een vrij easy win zijn. Zeker als Leclerc een kopstart heeft.
100% eens. Het was vermakelijk, er werd best veel ingehaald (of pogingen tot) en was het voor de punten posities continue spannend, tot op de finish met mogelijke punten voor Albon. Knap voor een race zonder pitstops waarbij iedereen start of volgorde van snelheid.PalingDrone schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 00:50:
0.5 sec per ronnde sneller dan de nummer 2 over 19 rondes damn
Hoezo oppermachtig.
Heb me wel vermaakt iig.
Ik vind het onrealistisch om heel veel meer te verwachten eigenlijk, voor mij hoeft dat ook niet (altijd).
Dat is toch gewoon een standaardmove van de polesitter op COTA? Kijk de afgelopen jaren maar terug, vaak redt de polesitter het niet en pakt P2 zo de leiding.G_Dragon schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 01:03:
[...]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Net even de sprint gekeken, leuke race maar prima materiaal om later terug te kijken.
En vandaag gaat Max wat lol trappen, nou ik ben benieuwd laat maar komen
En vandaag gaat Max wat lol trappen, nou ik ben benieuwd laat maar komen
Fastest Lap wordt niet meer gemeld bij de sprint viel mij op, of is dat al langer?
Hmm.. kwalijke ontwikkeling dat men nu gewoon door rijdt na een overtake buiten de baan. Teken dat die straf niet meer voldoende is?
Flickr PSN ID= cheironnl
Of wat Villeneuve zei na de sprint gewoon een drive through penalty geven. Je ziet nu ook dat teams doorrijden na een 5 seconden straf in de hoop dat het gat groter wordt dan de straf.cheiron schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:43:
Hmm.. kwalijke ontwikkeling dat men nu gewoon door rijdt na een overtake buiten de baan. Teken dat die straf niet meer voldoende is?
Alleen stop en go is zwaarder toch? Of zijn er ook combinaties te maken? Stop en go + 10 sec?Chocoball schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:13:
[...]
Of wat Villeneuve zei na de sprint gewoon een drive through penalty geven. Je ziet nu ook dat teams doorrijden na een 5 seconden straf in de hoop dat het gat groter wordt dan de straf.
Er reageerde gisteren niemand op maar het viel me tijdens de shoot out ook al op dat LEC? op de boordradio kwam met “that’s a penalty for Mr Russel” alsmede GAS die tijdens de race aangaf “crossing the white line” bij PIA wat uiteindelijk wederom een niets zeggende 5 sec penalty gaf want net daarvoor reed ie wel weer tegen PIA aan die je daarna niet meer zag… Gevolg van schade?Frappuccino schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 09:00:
[...]
Eerder het ontwijken van Russell want die kan geen eerste ronde doen zonder een ander te raken.
(In Qatar werd ie voor de verandering een keer zelf geraakt.)
Heb het idee dat de rijders ook een beetje klaar zijn met RUS zijn (rij)gedrag adhv deze zaken.
Mijn boefje is liev!
Dit valt mij ook al een tijd op. In mijn ogen zou daar een regeling voor moeten komen. Verplichte drive-through binnen 3-5 rondjes en als de race die niet meer heeft, voor het einde van de race. Of een verplichte route via een uitwijk-laan zoals in de MotoGP. Heel jammer hoe er nu om die straffen heen wordt geredenChocoball schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:13:
[...]
Of wat Villeneuve zei na de sprint gewoon een drive through penalty geven. Je ziet nu ook dat teams doorrijden na een 5 seconden straf in de hoop dat het gat groter wordt dan de straf.
@zonoskar @sjaool @boxlessness Volgens mij had Russell simpelweg zijn regenlampen aangezet. Zie ook deze Tech Talk:
Het was inderdaad opvallend dat het op z'n minst niet even genoemd werd bij F1TV. Ik had verwacht dat een van de analisten of commentatoren dit terloops wel ter sprake zouden stellen, maar helaas. Ik had ook het gevoel dat ze er niet 100% bij waren. DC noemde de Sprint constant een Grand Prix (nee.). En ze hadden het zelfs over de 50e Grand Prix overwinning van Max. Mits hij deze won. Maar ook dat klopte uiteraard niet. Het voelde een beetje als Olav Mol-achtige praktijken
.
Het was inderdaad opvallend dat het op z'n minst niet even genoemd werd bij F1TV. Ik had verwacht dat een van de analisten of commentatoren dit terloops wel ter sprake zouden stellen, maar helaas. Ik had ook het gevoel dat ze er niet 100% bij waren. DC noemde de Sprint constant een Grand Prix (nee.). En ze hadden het zelfs over de 50e Grand Prix overwinning van Max. Mits hij deze won. Maar ook dat klopte uiteraard niet. Het voelde een beetje als Olav Mol-achtige praktijken
Ik moest onder andere denken aan Russel vs Bottas tijdens Imola 2021. Bottas die op een opdrogende baan de enige droge lijn volgt en Russel die er op het natte deel langs wil. Komt via het natte gras tegen Bottas aan. Megaklap met zo’n 300 km/u. En natuurlijk gaf Russel Bottas de schuld.JB schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:39:
[...]
Er reageerde gisteren niemand op maar het viel me tijdens de shoot out ook al op dat LEC? op de boordradio kwam met “that’s a penalty for Mr Russel” alsmede GAS die tijdens de race aangaf “crossing the white line” bij PIA wat uiteindelijk wederom een niets zeggende 5 sec penalty gaf want net daarvoor reed ie wel weer tegen PIA aan die je daarna niet meer zag… Gevolg van schade?
Heb het idee dat de rijders ook een beetje klaar zijn met RUS zijn (rij)gedrag adhv deze zaken.
Ze moeten niet alles gelijk trekken alsof alles gelijk is.
Als er een close gevecht is en het is niet helemaal duidelijk wie er voordeel behaald heeft buiten de baan, of dat de een de ander buiten de baan drukt of niet, dan is 5 seconden of no further action prima. Leuke actie moeten we houden.
Als iemand gewoon veel eerder op het gas gaat, buiten de baan om iemand heen rijdt, of zoals in Monza gewoon de bocht afsnijdt en er voor blijft rijden, dan is dat zwaar onsportief gedrag + leaving the track and gaining an advantage en dus een andere situatie die een andere straf hoort te hebben, in dit geval minimaal drive through voor Russell.
Als er een close gevecht is en het is niet helemaal duidelijk wie er voordeel behaald heeft buiten de baan, of dat de een de ander buiten de baan drukt of niet, dan is 5 seconden of no further action prima. Leuke actie moeten we houden.
Als iemand gewoon veel eerder op het gas gaat, buiten de baan om iemand heen rijdt, of zoals in Monza gewoon de bocht afsnijdt en er voor blijft rijden, dan is dat zwaar onsportief gedrag + leaving the track and gaining an advantage en dus een andere situatie die een andere straf hoort te hebben, in dit geval minimaal drive through voor Russell.
erutangiS
Leuk om te zien dat Lee Stevenson, in VER zijn pitbox rondloopt.
Vertrok eind 2021 omdat hij en zijn vrouw een kleine kregen.
Huidige hoofdmonteur is Chris Gent, eerst van Sergio en nog eerder van Daniel.
Vertrok eind 2021 omdat hij en zijn vrouw een kleine kregen.
Huidige hoofdmonteur is Chris Gent, eerst van Sergio en nog eerder van Daniel.
When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.
Stop and go is inderdaad zwaarder in feite door de pitstraat en een tijdstraf van 10 seconden in de pitbox zonder pitstop actie en weer door.Jasphur schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:38:
[...]
Alleen stop en go is zwaarder toch? Of zijn er ook combinaties te maken? Stop en go + 10 sec?
Dit vergt nogal wat nakijken van data na het incident. Als dit moet gebeuren in de eind fase van de race dan is de kans erg groot dat je vaak na de race nog een straf uitgedeeld ziet wordenMrOleo schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:52:
In dit geval gebeurde het behoorlijk aan het begin en duurde het nog best lang voor die penalty er kwam ondanks aangeven door coureurs. Hamilton kwam zelfs weg met die truc op Leclerc in de eerste paar bochten. Van mij mag er wat meer op gelet worden ipv track limits geneuzel.
De mercedes coureurs kunnen zich stiekem nog steeds behoorlijk veel veroorloven en maken best wel vaak dit soort fouten.
De mercedes coureurs kunnen zich stiekem nog steeds behoorlijk veel veroorloven en maken best wel vaak dit soort fouten.
HAM vond ik nog "OK".
In de chaos van de start en T1 heb je altijd met veel autos en factoren te maken.
Dan mag je wat vrijer zijn met de regels.
Maar na 1 ronde moet het gewoon strakker.
Het is (helaas) niet zo zwart/wit.
Maar in veel gevallen vind ik de 5sec gewoon niets toevoegen of consequenties hebben.
Het wordt gewoon een calculated risk. Zeker als je een goede auto hebt.
Als max morgen snel is maar langs de p1 zitter wat moeite heeft.
Dan gewoon buiten de lijnen inhalen. NIet teruggeven.
En met 8 seconden voorsprong op p1 eindigen. Dan maakt die 5 sec dus niets uit.
Ik ben ook voorstander voor een drivethrough als je niet binnen x-aantal bochten niet de positiie teruggeeft.
In de chaos van de start en T1 heb je altijd met veel autos en factoren te maken.
Dan mag je wat vrijer zijn met de regels.
Maar na 1 ronde moet het gewoon strakker.
Het is (helaas) niet zo zwart/wit.
Maar in veel gevallen vind ik de 5sec gewoon niets toevoegen of consequenties hebben.
Als max morgen snel is maar langs de p1 zitter wat moeite heeft.
Dan gewoon buiten de lijnen inhalen. NIet teruggeven.
En met 8 seconden voorsprong op p1 eindigen. Dan maakt die 5 sec dus niets uit.
Ik ben ook voorstander voor een drivethrough als je niet binnen x-aantal bochten niet de positiie teruggeeft.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
De situatie zal altijd moeten worden beoordeeld. Het kan niet zo zijn dat als je buiten de baan raakt je altijd de plek moet opgeven. Dan zal de ene coureur altijd proberen de ander buiten de baan te drukken en is het dan leaving the track and gaining an advantage of forcing another driver of the track. Dus tijd om te beoordelen kost het altijd.Jasphur schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:28:
[...]
Dit vergt nogal wat nakijken van data na het incident. Als dit moet gebeuren in de eind fase van de race dan is de kans erg groot dat je vaak na de race nog een straf uitgedeeld ziet worden
Maar in overduidelijke situaties als deze, waar de coureur ook donders goed weet dat ie fout zit, moet er gewoon een zwaardere straf op staan, zodat men de plek direct terug geeft en dat kan met de kwalificatie onsportief gedrag.
erutangiS
Bij Hamilton lijkt het me vrij duidelijk dat die gewoon binnen de lijntjes zou zijn gebleven maar 'schrikt' van Leclerc die een beweging naar rechts maakt en Hamilton daardoor buiten de baan komt. Lijkt me geheel terecht dat daar niets mee gebeurd is daarna.
Ik heb ze wel horen zeggen dat hij morgen, dus vanavond, zijn 50e overwinning kan halen.alex3305 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:49:
En ze hadden het zelfs over de 50e Grand Prix overwinning van Max. Mits hij deze won. Maar ook dat klopte uiteraard niet.
Oef, Sainz snelste ronde of softs... Dat had ik niet verwacht!
Max was sneller op de Mediums (zie het plaatje).. en volgens mij was Sainz de enige op softs ..dus dan is het makkelijk om de snelste ronde op softs te halen.TheBrut3 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:08:
Oef, Sainz snelste ronde of softs... Dat had ik niet verwacht!
Of zo:DarkSide schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 11:47:
(…)
- geen straf als je zelf direct positie teruggeeft
- 5 sec als je de straf krijgt opgelegd en vervolgens binnen x-ronden alsnog de positie teruggeeft
- 5+5 sec als je de positie niet binnen x-ronden teruggeeft + strafpunten vanwege onsportief gedrag
- 5+5+5 sec als je de positie niet tijdens de race teruggeeft + strafpunten vanwege onsportief gedrag
Dan loont het gewoon niet meer om maar door te rijden.
Ik ben geen fan van STR, maar hier kon hij niks aan doensjaool schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 00:40:
Maar STR retired. Die jongen zou nu toch wel eens klaar moeten zijn met de F1. Bij de persconferentie zat hij er ook een beetje bij als een verveelde schooljongen.
Er waren gewoon geen remmen meer! De AM heeft dit weekend enorm pech met de remmen.
Was ook bij een van de Q's, volgens mij vrijdag, dat ze een bandje gingen wisselen bij AM en er kwam toch een brake dust uit!
Eigenlijk zou de FIA moeten ingrijpen, omdat er dus zoveel remproblemen zijn bij hun; wat nou als STR of ALO iemand eruit kegelt omdat er geen remmen meer zijn?
Dit was precies wat ik me ook afvroeg. Hele weekend al problemen met de remmen, zou hij vanavond wel kunnen en mogen starten?Ryur schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:52:
[...]
Eigenlijk zou de FIA moeten ingrijpen, omdat er dus zoveel remproblemen zijn bij hun; wat nou als STR of ALO iemand eruit kegelt omdat er geen remmen meer zijn?
Veel te moeilijk. Teruggeven in dezelfde ronde vs stop'n go penalty. Dan is het zeker dat niet teruggeven altijd nadelig is.Toke_gt schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:51:
Of zo:
- geen straf als je zelf direct positie teruggeeft
- 5 sec als je de straf krijgt opgelegd en vervolgens binnen x-ronden alsnog de positie teruggeeft
- 5+5 sec als je de positie niet binnen x-ronden teruggeeft + strafpunten vanwege onsportief gedrag
- 5+5+5 sec als je de positie niet tijdens de race teruggeeft + strafpunten vanwege onsportief gedrag
Dan loont het gewoon niet meer om maar door te rijden.
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Ik wil ook niet uitsluiten dat ik het wellicht verkeerd verstaan hebTheBrut3 schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:08:
[...]
Ik heb ze wel horen zeggen dat hij morgen, dus vanavond, zijn 50e overwinning kan halen.
[...]
Dat was geen brake dust, dat was compressed air uit de airguns.Ryur schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:52:
[...]
Ik ben geen fan van STR, maar hier kon hij niks aan doen
Er waren gewoon geen remmen meer! De AM heeft dit weekend enorm pech met de remmen.
Was ook bij een van de Q's, volgens mij vrijdag, dat ze een bandje gingen wisselen bij AM en er kwam toch een brake dust uit!
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Iemand er uit kegelen is het grootste gevaar als je geen remmen meer hebt?Ryur schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 12:52:
[...]
Ik ben geen fan van STR, maar hier kon hij niks aan doen
Waarom heeft Red Bull maar 9 sets banden tov 10 die de rest heeft?Extigo schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:39:
Zie hier de banden die de coureurs nog hebben
[Afbeelding]
Geen idee. Maar niet alle coureurs hebben er 10. Sommige hebben er zelfs maar 8. En ik vermoed dat Red Bull voor beide auto's toch voor nieuwe Medium-Hard-Medium gaat.Milenco schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 14:59:
[...]
Waarom heeft Red Bull maar 9 sets banden tov 10 die de rest heeft?
Verwijderd
waarom uberhaupt 5 sets of meer van de softs behouden... alsof je 5 stints soft gaat rijden...
Strategie zal wel Medium - Hard - Medium worden maar als je dan een lekke band krijgt of extra moet pitten heb je maar 1 extra set mediums..
Ik denk dat het meer te maken heeft met de banden die teams beschikbaar hebben aan het begin van het weekend en er gewoon weinig mediums en hards al beschikbaar zijn dus die wil je bewaren. Volgens mij mogen teams ook niet meer zelf aangeven wat ze willen van elke compound.
Ik zou juist de softs minder willen zien dan wordt quali misschien wat interessanter omdat je niet onbeperkt bandjes kan oproken.
Strategie zal wel Medium - Hard - Medium worden maar als je dan een lekke band krijgt of extra moet pitten heb je maar 1 extra set mediums..
Ik denk dat het meer te maken heeft met de banden die teams beschikbaar hebben aan het begin van het weekend en er gewoon weinig mediums en hards al beschikbaar zijn dus die wil je bewaren. Volgens mij mogen teams ook niet meer zelf aangeven wat ze willen van elke compound.
Ik zou juist de softs minder willen zien dan wordt quali misschien wat interessanter omdat je niet onbeperkt bandjes kan oproken.
Nou nee. Er zijn coureurs die er misbruik van maken. Russell zijn teamgenoot is er zoeen. Zie Singapore, dat was een ingecalculeerde actie. En die kleurt wel meer buiten de lijntjes.MrOleo schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 10:52:
Lando vindt er ook wat van.
https://nl.motorsport.com...-baan-f1-austin/10536206/
En die teamgenoot van Russel weet ook dat dit vaker getolereerd wordt in de 1e ronde.. Is gewoon another trick in the book en past hij steeds vaker toe..Frappuccino schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:18:
[...]
Nou nee. Er zijn coureurs die er misbruik van maken. Russell zijn teamgenoot is er zoeen. Zie Singapore, dat was een ingecalculeerde actie. En die kleurt wel meer buiten de lijntjes.
F1 Academy over 10min
op een mistige baan
kijken of ze nu wel binnen de lijntjes kunnen blijven rijden
Algemeen race topic Deel 3
op een mistige baan
kijken of ze nu wel binnen de lijntjes kunnen blijven rijden
Algemeen race topic Deel 3
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Waarschijnlijk omdat ze er vanuit gingen dat ze in de Q en SQ verder van Q1 zouden komen. maar omdat dat niet gelukt is, deze banden ongebruikt op de plank blijven (Alonso heeft tot dit weekend, elke kwalificatie Q3 gehaald)Verwijderd schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 15:22:
waarom uberhaupt 5 sets of meer van de softs behouden... alsof je 5 stints soft gaat rijden...
3000Wp oost-west pvoutput.org | 550Wp zuid | SSW: Atlantic Explorer 3 200L pvoutput.org| Mitsubishi SRK 35ZS-S pvoutput.org
Both Haas drivers will start from the pit lane today. Team wants to change set-up that was clearly wrong yesterday to learn more about the upgraded car.
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 22 oktober 2023
Magnussen had qualified 14th and Hulkenberg 16th so shows how keen to make the changes Haas is #F1 #USGP
Add both Aston Martin drivers to this too!
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 22 oktober 2023
Team confirms Alonso will revert to Qatar spec of car and Stroll will stick with upgraded version (but change set-up) to compare the two over a race distance #F1 #USGP https://t.co/nliUnKLZZd
[ Voor 34% gewijzigd door basvn op 22-10-2023 16:43 ]
Die ingecalculeerde acties moeten zeker een drivethrough worden, maar als je alle buiten de baanacties altijd zo bestraft dan gaan rijders daar weer op anticiperen en anderen buiten de baan drukken.Frappuccino schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 16:18:
[...]
Nou nee. Er zijn coureurs die er misbruik van maken. Russell zijn teamgenoot is er zoeen. Zie Singapore, dat was een ingecalculeerde actie. En die kleurt wel meer buiten de lijntjes.
Zie piastri op albon, mooi geprobeerd van Piastri, maar hij gaat te hard en komt erg wijd en laat geen ruimte voor Albon die net buiten de baan zijn positie behoudt. Prima uitkomst en een mooi gevecht. Zonder grijs gebied wordt het racen denk ik saaier.
erutangiS
Ohjoh. Ben benieuwd of dit AM gaat helpen
GR 1️⃣0️⃣0️⃣! And he’s only just getting started. 💙 pic.twitter.com/TCgkzhiqJN
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) 22 oktober 2023
100 races. Countless memories. 🧡#USGP 🇺🇸 @LandoNorris pic.twitter.com/S0RhVWklDR
— McLaren (@McLarenF1) 22 oktober 2023
Wat is dat Wikipedia? Is dat niet die irrelevante plek voor F1 recordenShinji schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 17:09:
[...]
Was dat niet alleen maar interessant voor Wikipedia?
Die eigenlijk niet meer actueel is, gezien Haas en Aston Martin vanuit de pits starten. Williams sluiten aan bij Ricardo.G_Dragon schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:00:
Even voor de herhaling, de startgrid:
[Afbeelding]
Nu maar hopen dat ze wel in het juiste vakje gaan staan.
[ Voor 6% gewijzigd door Pjottski op 22-10-2023 18:05 ]
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen
Is het knipperlicht van Russel al opgelost?
Of denkt hij dat andere tijdens daardoor hem niet mogen inhalen?
Of denkt hij dat andere tijdens daardoor hem niet mogen inhalen?
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Norris weet dus nu al dat Leclerc hem gaat knijpen bij de start net als Verstappen bij hem deedG_Dragon schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:00:
Even voor de herhaling, de startgrid:
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |