Gisteren een zeer vermakelijke race gezien, mede door de onduidelijkheden qua strategie en de mooie opmars van Max. De DSQ van Charles en Lewis was een verrassing toen ik vanmorgen opstond. Jammer voor hen, maar wel terecht.
Ben ik de enige die denkt dat Verstappen behoorlijk veel mazzel heeft gehad bij de inhaalactie op Leclerc? Het leek mij op zijn minst een onderzoek waard aangezien Max Charles buiten de baan drukt. Later was een vergelijkbaar incident tussen 2 andere coureurs in dezelfde bocht, welke voor zover ik weet ook niet bestraft is. Ik kan me toch voorvallen herinneren waarbij dit zeker bestraft werd, ik geloof Oostenrijk nog? Over het algemeen vond ik de wedstrijdleiding behoorlijk mild met het uitdelen van straffen. Ik geloof niet dat het echt zo is, maar zou haast denken dat het risico op controverse en vage straffen (in de VS) een beetje werd vermeden op deze manier.
Overigens vind ik het goed om de coureurs gewoon te laten racen en alleen straffen uit te delen als het echt nodig is. Maar het strookt niet echt met eerdere beslissingen.
Verder was de strategie-bingo bij Ferrari ook weer een mooie. Plan Sierra heb ik ook al in andere GP's gehoord, zou dat gewoon codetaal zijn voor 'shut up Carlos/Charles'?