[F1 2023] Race 19 GP van de Verenigde Staten Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste
Acties:
  • 81.495 views

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

gambieter schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 02:24:
[Twitter]
En beiden gediskwalificeerd. Albon en Sergeant profiteren en halen punten voor Williams.
Checo profiteert pas echt. Tweede plek WDC wordt stuk makkelijker.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Help!!!! schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 02:37:
Ja, en extra punten en nog belangrijker, HAM 0 punten.

Onderaan zijn de punten voor Williams zeker zo belangrijk.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• sly___
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04:53
Tsja...Red Bull heeft de rijhoogte aangepast, mede om dit te voorkomen. Zal door t sprint weekend komen, te weinig data om slijtage goed in te schatten.
Wel gek dat ze dit, bij deze generatie auto's, niet voor elke auto na elke race checken. Zo cruciaal...

Acties:
  • +108 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-05 03:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

De ironie is nog wel dat Mercedes vorig jaar om deze regels gevraagd heeft 8)7

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Help!!!! schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 02:37:
39 punten. Dan wordt het nog steeds billen knijpen voor hem in zijn huidige vorm.

Zou wel graag willen weten, maar dat gaat niet duidelijk worden lijkt mij, wat het nu aan voordeel heeft opgeleverd voor Hamilton, in tijd gezien bedoel ik vanzelfsprekend. 0.1 sec per ronde is tenslotte al ruim 5 sec. over de gehele race. Aangezien ze aan de achterzijde te ver waren weggesleten, zal er beslist voordeel uit gehaald zijn, hoe miniem dan ook.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

0 Punten in 2 GP's achter elkaar, is dat ook een Wikipedia primeur voor Hamilton?

[ Voor 7% gewijzigd door kazuka op 23-10-2023 06:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 22:44
Aii, pijnlijk voor Lewis en Charles!

Had stiekem gehoopt dat Hamilton voor perez zou eindigen dit seizoen maar dat zal nog wel lastig worden met 0 punten.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:48
Deze al gepost?

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:12

vhal

ಠ_ಠ

Een DSQ, alles om Sargeant van de nul te houden en om Perez weer wat lucht te geven :+

Balen wel maar het zal wel terecht zijn.... -O-

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RegularJohn
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Toch ook wel een mooie opsteker voor Stroll zo. Goed gereden en mooi wat punten. Had het wel met hem te doen.

Acties:
  • +59 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:01
Deze is niet blij met de DSQ gok ik zo…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rcy9vO1pGmKEEd_gHjY1OAt4arc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CUZl4Zo2JkjCPRd6YhbWtdEx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-05 17:48
Ferrari legt het uit. Video in de tweet

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:41

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

sly___ schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 03:41:
Tsja...Red Bull heeft de rijhoogte aangepast, mede om dit te voorkomen. Zal door t sprint weekend komen, te weinig data om slijtage goed in te schatten.
Wel gek dat ze dit, bij deze generatie auto's, niet voor elke auto na elke race checken. Zo cruciaal...
Vooral apart dat ze dat nu alsnog niet controleren. Hoe groot is de kans dat de andere Ferrari en Mercedes niet hetzelfde issue hebben?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• De_Bastaard
renegrunn schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 07:00:

[Afbeelding]
Ah, de typische schreeuwmericaan in haar natuurlijke habitat :D.

Anyway: Ik gun het Perez niet om 2e te worden in het WDC. Kans zit er in dat hij nu door "geluk" (DSQ van Lewis) alsnog 2e wordt en daarmee dan zijn zitje zou behouden.

Kan me niet voorstellen dat ze bij RBR Perez dan aanhouden terwijl hij niet persé goed gepresteerd heeft.

[ Voor 23% gewijzigd door De_Bastaard op 23-10-2023 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
Kun je eigenlijk ergens alle ronde tijden van alle coureurs van afgelopen race terugzien? Ben wel benieuwd naar de tijden die RIC reed.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 00:34

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Wat een nieuws zeg om mee wakker te worden, wist niet wat ik las.... Pff wat dom van de teams om zoiets te doen.

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

G_Dragon schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 07:30:
Wat een nieuws zeg om mee wakker te worden, wist niet wat ik las.... Pff wat dom van de teams om zoiets te doen.
Altijd maar weer een verassing na het slapen wat de uitslag is :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-05 17:09

TrekDr0p

QR niet scannen

gambieter schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 01:42:
[...]

Volgens Crofty gaat het om steekproeven en zijn er maar 4 auto's gecontroleerd:
[Twitter]
VER en NOR zijn ook gecontroleerd, die waren ok.
Blijft bijzonder dat dan de teamgenoten niet worden gecontroleerd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02
MikeyMan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 07:14:
[...]

Vooral apart dat ze dat nu alsnog niet controleren. Hoe groot is de kans dat de andere Ferrari en Mercedes niet hetzelfde issue hebben?
Schijnbaar kijkt de fia met een schuin oog mee naar de hoeveelheid purpoising en baseert men daar de controles op. Sainz en rusell hadden daar minder last van, dus werden die niet gecontroleerd.

https://nl.motorsport.com...-max-verstappen/10536672/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:29
Hoezo dom? Als je de analyse leest dan is het eigenlijk wellicht wat pech en komt het door het rally circuit (quote Verstappen) en dat er na 1 training al parc ferme is. Meer info https://nl.motorsport.com...-max-verstappen/10536672/

Ja, ze hadden minder risico kunnen nemen, maar ze hebben dit zeker niet bewust gedaan.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ja dit.
Ik hoorde het net bij rtl4 nieuws. Meteen hierheen voor meer info :+

@Jasphur linkje naar X van Fer, legt het goed uit wat er nu mis is. d:)b

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Zo.
Oscar out
Lec out
Ham out
Dit kost me veel punten bij poules ;(

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 07:35:
[...]

Schijnbaar kijkt de fia met een schuin oog mee naar de hoeveelheid purpoising en baseert men daar de controles op. Sainz en rusell hadden daar minder last van, dus werden die niet gecontroleerd.

https://nl.motorsport.com...-max-verstappen/10536672/
Wordt wel wat arbitrair zo... As always :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Gynnad schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 07:38:
[...]

Hoezo dom? Als je de analyse leest dan is het eigenlijk wellicht wat pech en komt het door het rally circuit (quote Verstappen) en dat er na 1 training al parc ferme is. Meer info https://nl.motorsport.com...-max-verstappen/10536672/

Ja, ze hadden minder risico kunnen nemen, maar ze hebben dit zeker niet bewust gedaan.
Ik bedoel daarmee dat ze blijkbaar niet met de juiste rijhoogte hebben gereden, wat natuurlijk moeilijk te vinden is met een vrije training. Maar toch geen slimme actie die nu teveel kost op een rally circuit..

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stylezzz
MikeyMan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 07:48:
[...]

Wordt wel wat arbitrair zo... As always :X
Ach, het verklaard wel meteen waarom dat hamilton gisteren redelijk snel was in de race. Het waren denk ik niet zozeer de nieuwe 2024 upgrades die ze dit weekend gingen testen... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:01:
[...]

Ach, het verklaard wel meteen waarom dat hamilton gisteren redelijk snel was in de race. Het waren denk ik niet zozeer de nieuwe 2024 upgrades die ze dit weekend gingen testen... ;)
Punt is dat als een steekproef met 50% falingskans nog geen reden is om de rest ook te controleren, het m.i. nogal een farce is. Grote kans dat er nog minimaal twee autos niet voldeden.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:38
JB schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 23:37:
Toto nu bij Laura “I think we had the quickest car…”
But not the legal one

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55

Matis

Rubber Rocket

Dat was wel eventjes wakker worden vandaag. Bedankt @Jasphur voor de link naar X, duidelijk verhaal. Alleen wisten ze natuurlijk precies wat ze deden. Beide teams hebben gegokt en verloren.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:26
Zo die Perez heeft geluk met ze P4, hoop toch dat Hamilton hem inhaalt. Die mexicanen met hun boe geroep, terwijl ze juist blij moeten zijn voor MAX the becoming f1 legend.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
MikeyMan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:03:
[...]

Punt is dat als een steekproef met 50% falingskans nog geen reden is om de rest ook te controleren, het m.i. nogal een farce is. Grote kans dat er nog minimaal twee autos niet voldeden.
Dan zouden ze alle autos moeten controleren, wat ook niet haalbaar is omdat we dan pas a.s. woensdag de raceuitslag hebben. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Nhz
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 27-05 14:01

Nhz

Deventer

Alle auto's controleren is natuurlijk geen doen, maar wanneer er een technische dsq is, zou het wel standaard procedure moeten zijn om de andere auto van het betreffende team ook te controleren.

Groetjes Bas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

stylezzz schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:16:
[...]

Dan zouden ze alle autos moeten controleren, wat ook niet haalbaar is omdat we dan pas a.s. woensdag de raceuitslag hebben. ;)
Ja dus? Dan maar accepteren dat er wellicht nog meer illegale autos in de punten zijn gevallen?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• StefanVerkerk
  • Laatst online: 22:59
StefanVerkerk schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 21:38:
Mercedes doet een Ferrari strategie vandaag!
Oeps, I jinxed it! :z

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bvanham
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:38
Zoveel werk is het ook weer niet. Bij 20 auto's een paar punten nameten na de race moet redelijk snel kunnen met een paar mannetjes. Zou het wel eerlijker maken en vervolgdiscussies voorkomen.

Verwacht ook wel dat dit een keer komt OF FIA maakt er een sensor van die aangaat als de blokken te ver gesleten zijn, dan hoeven ze niets te meten. Moet vast nog een paar sensoren bijkunnen op zo'n rijdend elektronicaplatform. Alle moderne remblokken werken zo al met een slijtagesensor

Dit keer gewoon pech denk ik. Door de sprintraces (die vind ik niets toevoegen) hebben de teams te weinig tijd om goed te controleren en gebeurt dit. Ik blij ervoor om die sprints te schrappen of een format aan te passen. Vrijdag training, zaterdag sprintquali en sprint, zondag racekwali en race maar dan wordt het wel heel druk voor de teams. Weglaten die sprint is voor de rust in de teams en kwaliteit van de races het beste denk ik.

Van de organisatoren dit jaar lijkt het ook geen extra publiek te trekken

[ Voor 3% gewijzigd door Bvanham op 23-10-2023 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kraanwagen
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 21-12-2023
Heftige straf! Levert die andere plank nu zoveel voordeel op? Ze waren misschien een of twee plekken lager geëindigd. Een tijdstraf van bijvoorbeeld 30 seconden zou dan reëler zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 11:58
Gynnad schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 07:38:
[...]

Als je dus weet, dat je te weinig data hebt om exact te weten hoe de slijtage is, maar toch een bepaalde hoogte kiest, neem je bewust meer risico :) . Dus dit is zeker wel bewust gedaan.

Als ze het wisten, hadden ze het risico niet genomen. Dus net als RB en McL, iets conservatiever afstellen de volgende keer :> .

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:33
kraanwagen schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:27:
Heftige straf! Levert die andere plank nu zoveel voordeel op? Ze waren misschien een of twee plekken lager geëindigd. Een tijdstraf van bijvoorbeeld 30 seconden zou dan reëler zijn.
Nee, je voldoet niet aan de technische eisen die aan de auto worden gesteld. Ofwel, je auto is op dat moment illegaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jasphur
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 29-05 17:48
Daar gaat de check niet over :) De auto voldoet niet aan het technisch reglement. Denk ook aan Vettel een tijd terug die een DSQ kreeg omdat hij geen liter brandstof kon inleveren na de race.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Welke regelwijziging die Mercedes voor elkaar heeft gekregen heeft hier eigenlijk mee te maken? Dat las ik eerder hier vanmorgen maar die plank die afslijt is toch altijd al een regel geweest? Dat deze niet meer dan ‘x’ hoogte mag slijten..

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:01

JB

Cédric roelt!

Heerlijk wakker worden!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDLSsmz1RmELmKTQSBDI63lOr_g=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/IwbeTljLF5tEbTxEI00S4hql.gif?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

D-Ed schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:37:
Welke regelwijziging die Mercedes voor elkaar heeft gekregen heeft hier eigenlijk mee te maken? Dat las ik eerder hier vanmorgen maar die plank die afslijt is toch altijd al een regel geweest? Dat deze niet meer dan ‘x’ hoogte mag slijten..
De rijhoogte. Ze hebben gepoogd RBR te pakken met hogere afstelling, omdat het hun niet lukte.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Laatst online: 29-05 03:24

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

D-Ed schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:37:
Dat was ik die dat zei: https://www.fia.com/news/...rpoising-interests-safety
Maar ik lees dat dat dit jaar niet meer wordt toegepast: https://www.racefans.net/...it-on-f1-cars-porpoising/

[ Voor 10% gewijzigd door .oisyn op 23-10-2023 08:48 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

HAM zou gewonnen hebben :X

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:33
Als Max uitgevallen was? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Shinji schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:48:
[...]

Als Max uitgevallen was? 8)7
Nee met die illegale auto na zoveel jaar geen overwinning... En dan DSQ :o

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
MikeyMan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:19:
[...]

Ja dus? Dan maar accepteren dat er wellicht nog meer illegale autos in de punten zijn gevallen?
Kan dat niet elk weekend? Als er iets op de auto zit wat niet mag en niemand komt erachter dan heb je mazzel :) (zie ferrari met hun brandstofpomp truukje een paar jaar terug)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
Maar laten we niet vergeten dat Logan Sargeant nu punten heeft gescoord! :+ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
JB schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:42:
[...]

De rijhoogte. Ze hebben gepoogd RBR te pakken met hogere afstelling, omdat het hun niet lukte.
Oja, hahaha _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Niet online
stylezzz schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:49:
[...]

Kan dat niet elk weekend? Als er iets op de auto zit wat niet mag en niemand komt erachter dan heb je mazzel :) (zie ferrari met hun brandstofpomp truukje een paar jaar terug)
Zelfs dat wist Max als eerste!

Of in ieder geval… Benoemde dat als eerste ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:19:
[...]

Dat is het idee van een steekproef natuurlijk. In theorie zouden alle niet gecontroleerde auto’s illegaal kunnen zijn.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +58 Henk 'm!

• Oesie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:03
.oisyn schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 03:44:
De ironie is nog wel dat Mercedes vorig jaar om deze regels gevraagd heeft 8)7
Ik durf niet meer op de thumb-up te drukken :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5xCOy-c71pR4ay3XFcb3GauVfYk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VdiTaLvbWqq9XU7PWLZqpCCj.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21:16
Het is een standaard straf voor een onderkant die te ver is afgesleten.

Dat was al zo in 1994 bijvoorbeeld toen Schumacher een DSQ kreeg voor de plaat aan de onderkant van de auto die te hard was afgesleten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 27-05 01:31

Bullet NL

Eigen Wijs

tja, regels zijn regels...... De plank hoort gewoon binnen de marge te zijn. Ik vind het wel wat hebben, hoe vaak heeft het Mercedes team wel niet naar RB gewezen dat de auto mogelijk illegaal zou zijn op en de vloer te veel zou door buigen. Dan komt daar ook nog eens het hele rijhoogte verhaal bij, vallen ze nu dan ook in hun eigen val?

Het was een spannende race, maar een illegale auto is natuurlijk illegaal, volledig terecht dat HAM en LEC zijn gediskwalificeerd....

Max uit 2 race's 66 punten.... Gaat hij het volgende week ook beide winnen (niet onmogelijk) is 99 punten dan een nieuw record aan punten in 3 races?

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:41

NoFearCreations

3DPrint the world!

Bullet NL schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:07:
tja, regels zijn regels...... De plank hoort gewoon binnen de marge te zijn. Ik vind het wel wat hebben, hoe vaak heeft het Mercedes team wel niet naar RB gewezen dat de auto mogelijk illegaal zou zijn op en de vloer te veel zou door buigen. Dan komt daar ook nog eens het hele rijhoogte verhaal bij, vallen ze nu dan ook in hun eigen val?

Het was een spannende race, maar een illegale auto is natuurlijk illegaal, volledig terecht dat HAM en LEC zijn gediskwalificeerd....

Max uit 2 race's 66 punten.... Gaat hij het volgende week ook beide winnen (niet onmogelijk) is 99 punten dan een nieuw record aan punten in 3 races?
Beide? Volgende week(en de rest van het jaar)gelukkig geen sprintraces meer.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
NoFearCreations schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:11:
[...]

Beide? Volgende week(en de rest van het jaar)gelukkig geen sprintraces meer.
Brazilië is ook een sprint weekend toch?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Gynnad schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:12:
[...]

Brazilië is ook een sprint weekend toch?
Owja... zit een race tussen... Foutje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-05 10:29
Komt perez mooi mee weg. Wel zuur. Maar regels zijn regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
Groot verschil voor perez. Ipv dat 44 inloopt, loopt perez nu uit. Dat zal een opluchting voor hem zijn.

Volgende week tweede en dan kan hij rustig richting einde gaan. Lijkt me dat Max zonder technische malheur op 1 van zijn beste circuits het niet uit handen zal geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oogje schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:59:
[...]

Dat is het idee van een steekproef natuurlijk. In theorie zouden alle niet gecontroleerde auto’s illegaal kunnen zijn.
Als er niets uitkomt kun je het ook bij de steekproef houden.
In dit geval 50% raak, dan moet je m.i. gewoon verder kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:12
MikeyMan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:23:
[...]

Als er niets uitkomt kun je het ook bij de steekproef houden.
In dit geval 50% raak, dan moet je m.i. gewoon verder kijken.
Ze slaan natuurlijk ook een flater als het halve veld achteraf illegaal blijkt te zijn en gediskwalificeerd moet worden.
Dan zou je dat al eerder moeten kunnen controleren.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• Afwezig
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 20:36
Nu vind ik het jammer dat Hamilton niet gewonnen heeft. De shitstorm die ontstaan zou zijn aan de overkant van de Noordzee was echt niet te overzien geweest.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Anoniem: 499527

Oh man. Stel je eens voor dat Hamilton deze race gewonnen had...
De superlatieven in de interviews, de media, het voetstuk waar ze hem op geplaatst hadden, zijn speech etc.
..
Om dan een paar uur later zijn overwinning kwijt te raken :o

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Afwezig
Anoniem: 499527 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:40:
De superlatieven in de interviews, de media, het voetstuk waar ze hem op geplaatst hadden, zijn speech etc.
..
Er is ons echt iets ontnomen gisteren. Het had zo mooi kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Ach jah.... races moet je eerlijk winnen.....

Is er al een reactie van Mercedes of Ferrari gespot?

Het is natuurlijk ook erg onhandig om je auto op een hobbelig circuit als Cota zo laag te zetten.... >:) :D :+

[ Voor 36% gewijzigd door Bullet NL op 23-10-2023 09:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-05 19:21
Bullet NL schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:44:

Het is natuurlijk ook erg onhandig om je auto op een hobbelig circuit als Cota zo laag te zetten.... >:) :D :+
Ferrari (klik voor video):

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:55

Matis

Rubber Rocket

Bullet NL schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:44:

Ferrari heeft een goede informatieve uitleg gegeven op X, zie ook:

Jasphur in "[F1 2023] Race 19 GP van de Verenigde St..."

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 22:08

Bezulba

Formerly known as Eendje

dutchgio schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:33:
[...]

Ze slaan natuurlijk ook een flater als het halve veld achteraf illegaal blijkt te zijn en gediskwalificeerd moet worden.
Dan zou je dat al eerder moeten kunnen controleren.
Hoe doen? Die plaat slijt tijdens de race, hadden ze tijdens de race de auto's even op de brug moeten zetten om te controleren of dat allemaal wel goed gaat?

blup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin0
  • Laatst online: 28-05 11:28
Jasphur schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 08:29:
[...]

Daar gaat de check niet over :) De auto voldoet niet aan het technisch reglement. Denk ook aan Vettel een tijd terug die een DSQ kreeg omdat hij geen liter brandstof kon inleveren na de race.
Of de famous 0.1(weet niet exact hoeveel het was) mm DRS te wijd voor Hamilton in 2021

Twitch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:54

franssie

Save the albatross

Bezulba schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:48:
[...]

Hoe doen? Die plaat slijt tijdens de race, hadden ze tijdens de race de auto's even op de brug moeten zetten om te controleren of dat allemaal wel goed gaat?
wat @dutchgio reageerde op iemand die benoemde dat het een steekproef is, niet alle auto's worden achteraf gecontroleerd. zo dus.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

[Afbeelding]
Die moet je toch direct van de tribune plukken.
Dat is pas grensoverschrijdend gedrag.
Knettergek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Afwezig schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:39:
Nu vind ik het jammer dat Hamilton niet gewonnen heeft. De shitstorm die ontstaan zou zijn aan de overkant van de Noordzee was echt niet te overzien geweest.
De FIA kennende.. no way dat ze daar een steekproef gedaan hadden als hij deze race had gewonnen ;)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:06

tha_crazy

Mafketel

sambalbaj schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:03:
[...]

Knettergek.
Dat dacht ik dus eerst ook....
Maar dat is dus blijkbaar haar zoon.

Iemand van Reddit zat ernaast
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Glashelder schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:06:
De FIA kennende.. no way dat ze daar een steekproef gedaan hadden als hij deze race had gewonnen ;)
Volgens mij gaan de auto's die in de punten eindigen sowieso door de proef? Anders is het toch wel heel toevallig dat men HAM en LEC door de steekproef haalt en bij beiden ook nog eens hetzelfde issue vindt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hatsjoe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-05 00:01
Glashelder schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:06:
[...]

Enkel bepaalt de FIA/de stewards niet wie er willekeurig gekeurd worden. Zover mij verteld is gebeurt dat automatisch en compleet willekeurig, waarbij bias van mensen of track positie geen rol speelt. Dus nee, ook al had Lewis gewonnen was hij alsnog gecontroleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:44
Vind het overigens wel opvallend dat de 4 auto's die gecontroleerd werden, allemaal auto's uit de top 6 zijn. De andere gecontroleerde auto's waren die van Verstappen en Norris. Toeval dat het complete podium gecontroleerd wordt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maverick
  • Laatst online: 21:10
Hatsjoe schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:18:
[...]

Enkel bepaalt de FIA/de stewards niet wie er willekeurig gekeurd worden. Zover mij verteld is gebeurt dat automatisch en compleet willekeurig, waarbij bias van mensen of track positie geen rol speelt. Dus nee, ook al had Lewis gewonnen was hij alsnog gecontroleerd.
Voor zover ik weet wordt de winnaar altijd gechecked, plus een x aantal random.

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

[...]

Knettergek.
Dan word de welbekende kaart wel weer getrokken ;)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 10:45

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Blik1984 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:22:
Vind het overigens wel opvallend dat de 4 auto's die gecontroleerd werden, allemaal auto's uit de top 6 zijn. De andere gecontroleerde auto's waren die van Verstappen en Norris. Toeval dat het complete podium gecontroleerd wordt?
Maar random genoeg dat het 4 verschillende teams zijn, leuke van zo'n non-bias random is dat er altijd wel een alu-hoedje verhaal bij te bedenken is die het ondersteunt dat het doorgestoken kaart is.

Had voor de grap Checo ipv Max laten controleren, was de wereld te klein geweest.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• fommas
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-05 12:34

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 28-05 16:11
tha_crazy schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:11:
[...]

Dat dacht ik dus eerst ook....
Maar dat is dus blijkbaar haar zoon.

Iemand van Reddit zat ernaast
https://www.reddit.com/r/...tm_medium=web2x&context=3
Kan zijn, als kijker wist ik dat niet en ik vond (vind) het echt volslagen idioot gedrag.
Ze hadden het gewoon buiten beeld moeten houden en/of de dame in kwestie even tot de orde moeten roepen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Slapstick
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:30

Slapstick

Me, myself or I

JEightyFive schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:33:
[...]

Kan zijn, als kijker wist ik dat niet en ik vond (vind) het echt volslagen idioot gedrag.
Ze hadden het gewoon buiten beeld moeten houden en/of de dame in kwestie even tot de orde moeten roepen.
https://streamable.com/8uspk9

Was wel tegen haar eigen zoon (niet dat ik zo'n moeder zou willen hebben)

:TweakBlog:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Afwezig
[...]

FOM smult van dit soort ragebait. Uiteindelijk is er niets aan de hand, gewoon mensen die lol hebben onder elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:54
En laten we niet doen of het in *insert random sport* anders gaat tussen fans. Bij voetbal op het werk tussen Ajax en Feyenoord bijv. gaat het vaak hetzelfde.

Ik vond het een bijzonder fragment en snap echt niet waarom de regie het toonde, het kan alleen maar olie op het vuur gooien. Juist omdat het een fragment is die een oogopslag laat zien...

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Maar als zoiets gebeurd met deze controle en vloer van 2 auto's, waarom gaat de FIA dan niet langs bij alle auto's?

Verder vraag ik mij nu af of de pole van Leclerc gegeven deze informatie dan wel geldig zou moeten zijn. Je hebt in dit geval aan het begin van het weekend een keuze gemaakt, die op dat moment gunstig was (ook voor je startpositie). Moet je dan ook niet uit de kwalificatie geschrapt worden met een DSQ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tha_crazy
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:06

tha_crazy

Mafketel

[...]

Oh daar ben ik het ook helemaal mee eens hoor.
Zonder context was dit inderdaad een hele rare clip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charrel
  • Laatst online: 18:21

charrel

Cortisol4life..

Anoniem: 499527 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:40:
..
Dat had zeker weer een koptelefoon gekost in de pitbox :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Woudloper schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:45:
Maar als zoiets gebeurd met deze controle en vloer van 2 auto's, waarom gaat de FIA dan niet langs bij alle auto's?

Verder vraag ik mij nu af of de pole van Leclerc gegeven deze informatie dan wel geldig zou moeten zijn. Je hebt in dit geval aan het begin van het weekend een keuze gemaakt, die op dat moment gunstig was (ook voor je startpositie). Moet je dan ook niet uit de kwalificatie geschrapt worden met een DSQ?
De auto was op zich volgens de regels gebouwd, maar was aan het einde van de race NIET meer conform de reglementen. Met andere woorden: na de kwalificatie was de auto gewoon volgens de norm (want niet veel tijd voor slijtage van de betreffende blokjes.)

Nee de Pole blijft gewoon voor Leclerc en dat is ook terecht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 18:03
Woudloper schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:45:

Inderdaad, je controleert 4 auto's 2 zijn er niet goed. Dat is 50%. Maar FIA zegt dan boeien, de andere auto's gaan we niet controleren.

Of ze kunnen ze natuurlijk niet meer controleren, want de andere auto's zijn al uit elkaar?

In ieder geval is er qua eerlijkheid niet echt sprake

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 29-05 17:54
bvbal79 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:50:
[...]
Als je dit wilt moet je het alternatief ook benoemen en dat is dat er no way tijd is om in een week weer een nieuwe race te hebben.

De FIA moet dan alle auto's uit elkaar halen om te kijken of alles eerlijk is verlopen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzaz schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:54:
[...]

Als je dit wilt moet je het alternatief ook benoemen en dat is dat er no way tijd is om in een week weer een nieuwe race te hebben.

De FIA moet dan alle auto's uit elkaar halen om te kijken of alles eerlijk is verlopen.
Uit elkaar halen? Dit is toch gewoon te meten van buitenaf?

Ze hoeven alleen specifiek de slijtage van de bodemplaten te controleren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

bvbal79 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:50:
[...]

Kan Sky daar ook weer een artikel aan wijden, dat ze HAM wederom specifiek aanpakken net zoals bij het oversteken van het circuit in Qatar.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 29-05 17:54
MikeyMan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:55:
[...]

Dus de rest van de regels hoeven niet gecontroleerd te worden? Of allemaal controleren of niet? Zoiets?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:56
Laten we er ook even bij stilstaan dat team Max het WCC heeft gewonnen door diskwalificatie van Hamilton. :o

Edit; Klopt helaas nog niet, maar wel bijna!

[ Voor 18% gewijzigd door TheBrut3 op 23-10-2023 12:13 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:57

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Knettergek.
Niet direct op jou of de likes die je krijgt ..

We hebben geen idee van de situatie maar redeneerd hierbij naar een uitkomst die ons bevalt die bij de foto past. Misschien is het juichen en een high-five, misschien is het uitjoelen, alles is mogelijk. Snelle conclusies op basis van een foto of videofragment, de vloek van het internet en de hoofdbron van inkomsten van de social media.
MikeyMan schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:55:
[...]

Ze checken de auto op veel meer punten, de controle is random en je loopt altijd het risico tegen de lamp te lopen. Teams nemen bewust risico's omdat het f1 is.

Je zou kunnen beargumenteren dat als van het team 1 auto niet voldoet op een punt, je de andere daarop moet checken, maar dan moet je alles bij alle autos checken en hopen dat het klaar is voor de volgende race.

[ Voor 34% gewijzigd door pjottum op 23-10-2023 11:15 . Reden: checks ]

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crysania
  • Laatst online: 29-05 09:49
TheBrut3 schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:02:
Laten we er ook even bij stilstaan dat team Max het WCC heeft gewonnen door diskwalificatie van Hamilton. :o
hoe bedoel je die? in zijn eentje bedoel je als je perez zijn punten weg haalt? dat is volgens mij nog niet het geval.

Max staat nu 122 voor op Mercedes ( samen).

nog 4 races te gaan dus nog 4x (25+18) = 172 punten te verdienen. + een sprint volgende week (8+7) = 15
dus nog in totaal 187 punten te halen maximaal terwijl zijn voorsprong 122 is.

dat is natuurlijk als Mercedes maximaal punten zou pakken en Max niets.

[ Voor 6% gewijzigd door Crysania op 23-10-2023 11:18 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-05 06:21
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JhDdSr9R_mIUg9o-g6qQNdrqvzw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sTUQ1MyxGRM8g8Xe8DTbb0Lz.png?f=fotoalbum_large

Ik heb niet op + gedrukt voor Hamilton. Keep it 44 baby. :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Topicstarter
dehardstyler schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 11:26:
[Afbeelding]

Ik heb niet op + gedrukt voor Hamilton. Keep it 44 baby. :+
Mission failed..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eSYNmkS61Uk3Yv2Zi6RpYnOdu84=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KR9iaXjeXpmNnGU6vQOne7wJ.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BiaggioLuciano
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-05 11:04
[...]

Ik heb vrienden die andere sport clubs dan mij en elkaar steunen en dus ik vond het wel vrij duidelijk dat gewoon een grap is. Een van mijn vrienden was Ajacied… de berichten die zij kreeg vandaag waren ook om haar te stangen, niet perse kapot te maken.

Ik blijf het grappig vinden hoeveel mensen geven om wat andere mensen doen zonder slachtoffers… wordt toch lekker priester als je tegen iets wat leuk/grappig is wilt preken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-05 06:21
Die van @Oesie is nog 44. O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-05 16:37

[Afbeelding]
Dit waren blijkbaar bekenden van elkaar, die meer een "showtje" opvoerden.
Er gaat ergens een video rond waar ze samen wat uitleg geven.

[ Voor 4% gewijzigd door cannibal op 23-10-2023 11:36 ]

Pagina: 1 ... 20 21 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
  • Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord