Ach met een beetje geluk rammen ze elkaar eraf, die strijd onderling is best hevig en ze gunnen elkaar niet veel meer.Exocet schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:12:
Dat wordt oppassen voor Max met die Mercedessen
Misschien wil Massa nog wel een keertje herintreden
Ongemotiveerd, ik denk echt dat een gebrek aan kwaliteit is van hem.d-vine schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:20:
[...]
Volgens mij weet hij dat zelf al. Anders rijd je niet zo dramatisch ongemotiveerd
De auto is gewoon te moeilijk voor Checo,
Ik vraag me ook echt af als de RB19 echt zoveel beter is, misschien is het wel Max die net wat extra met de auto kan....
Cogitationis poenam nemo patitur
Of papa Jos gezelligHippocampus schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:22:
[...]
Misschien wil Massa nog wel een keertje herintreden
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Jos is toch weer actief? Vader en zoon team
Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.
Ja, Verstappen 400 - Mercedes 305Bullet NL schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:18:
[...]
Verstappen vs Mercedes? Is Max een constructeur?
Lijkt mij onzin want Max wordt dit jaar in zijn eentje al constructeur kampioen.talkatoo schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:14:
[...]
Er zijn al best veel signalen dat het team totaal niet tevreden is. Perez maakt het nog spannend om plek 2 dit jaar terwijl de teams achter Red Bull dobbelsteen gooien. Als ze Perez aanhouden voor volgend jaar dan is er een dikke kans dat ze geen constructeur kampioen meer worden.
Heb het idee dat iedereen het op de grid al weet. De interviews zijn ook allemaal mak.d-vine schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:20:
[...]
Volgens mij weet hij dat zelf al. Anders rijd je niet zo dramatisch ongemotiveerd
Mijn boefje is liev!
Omdat de teams achter Red Bull/Verstappen elke keer stuivertje wisselen. Eerst Aston, daarna Ferrari, Mercedes en McLaren. Die halen allemaal punten bij elkaar weg en daardoor kon Red Bull lekker uitlopen. Geen garantie dat dat volgend jaar weer zo is.Woefdram schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:25:
[...]
Lijkt mij onzin want Max wordt dit jaar in zijn eentje al constructeur kampioen.
Wat @TinusXIII dus zegt, dit jaar was relatief bijzonder, komt niet vaak voor dat er zoveel teams stuivertje wisselen. Tweede rijder is echt cruciaal.Woefdram schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:25:
[...]
Lijkt mij onzin want Max wordt dit jaar in zijn eentje al constructeur kampioen.
volgend jaar ? Ik verwacht na Mexico als Hamilton hem ook ingehaald heeft dat hij gedumpt wordt.d-vine schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:44:
Je zou bijna gaan denken dat Perez weet dat hij volgend jaar al exit is.
Ongelooflijk
Met die auto zo aan het prutsen zijn dit jaar, die zit er volgend jaar niet meer in. Marko en Horner mogen hem niet en vinden Ricciardo leuk. Verder is dat een media kanon en Perez doet het vooral erg slecht voor de cameras.Woefdram schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:11:
[...]
Volgend jaar zit gewoon Perez weer in de tweede Red Bull. De hele tijd dat gespeculeer,. maar ik heb eerlijk gezegd van de leiding van Red Bull nog geen enkel signaal gezien dar Perez vervangen gaat worden. Perez is een wat slechtere versie van Bottas, maar beter dan alles wat de laatst jaren naast Max gereden heeft. Begin seizoenen met Ricciardo vind ik wat moeilijker te beoordelen. Max was toen nog erg jong en maakte in zijn enthousiasme nog wel eens wat fouten. Zoals hij nu rondrijdt lijkt mij het echt niet leuk om teamgenoot te zijn. Want wat kan je doen tegen iemand die vrijwel foutloos is.
Ricciardo had al lang terug moeten zijn, als het zo lang duurt vraag ik me werkelijk af of hij ooit nog fit wordt.
Ik zou het doen!
Want je bent zijn arts en hebt de foto’s bestudeerd? Eerder deze week werd aangegeven dat zijn herstel er in de sim goed uitziet, maar dat ze voor de race nog geen risico nemen. Lijkt me heel plausibel.rammes schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:49:
Ricciardo had al lang terug moeten zijn, als het zo lang duurt vraag ik me werkelijk af of hij ooit nog fit wordt.
Dat is voor Perez ook nog wel geluk bij een ongeluk, als Ricciardo steevast boven Yuki presteerde hadden ze direct nog een argument.
Helmut Marko heeft in een aantal interviews al aangegeven (o.a. op ORF) dat ze voor alle opties openstaan, inclusief Perez dit seizoen nog vervangen, als Perez zo blijft presteren...Woefdram schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:25:
Trouwens, al 30 pole positions voor Verstappen
Pas op, je mag geen koosnaampje aan coureurs en teams in het topic geven, het is gewoon Sir Lancelot
Wel benieuwd naar wat Piastri dacht toen hij stond te poseren terwijl hij wist dat hij op P6 stond. Lekker suf.
Perez..jemig.
Perez..jemig.
Flickr PSN ID= cheironnl
Ik hoop dat het while I am was ipv why am I anders is het wel een hele vette burn.Playa del C. schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 20:10:
Oscar, why am I talking to you.
Op het eind: it was lovely to speak to you.
Haha.
een treffende spreuk
Zou leuk zijn maar Charles weet dat Max de vloer met hem aanveegt.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Gokje, PER eruit, RIC erin, LAW in de AT.dutchgio schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:21:
Dat is voor Perez ook nog wel geluk bij een ongeluk, als Ricciardo steevast boven Yuki presteerde hadden ze direct nog een argument.
Presteert RIC goed naast VER, RIC in 2024 naast VER.
Presteert RIC niet genoeg, gaat hij weer naar AT of word gepiepeld en dan LAW in de AT. Nog een wilde gok, ALB naast VER bij RBR in 2024.
Ja, ALB heeft een contract bij WIL maar contracten in de F1 zijn er om verbroken te worden.
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Dat eerste scenario zie ik ook steeds meer gebeuren. Heb de kwalificatie een keer niet kunnen zien, maar mijn hemel de dertiende positie.Just_I schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:16:
[...]
Gokje, PER eruit, RIC erin, LAW in de AT.
Presteert RIC goed naast VER, RIC in 2024 naast VER.
Presteert RIC niet genoeg, gaat hij weer naar AT of word gepiepeld en dan LAW in de AT. Nog een wilde gok, ALB naast VER bij RBR in 2024.
Ja, ALB heeft een contract bij WIL maar contracten in de F1 zijn er om verbroken te worden.
Terwijl Verstappen ruim op pole ligt, dat gebeurt veel te vaak een dergelijk verschil.
Nog steeds geen uitslag voor het Sainz/Verstappen incident?
apart idd al 1.5 uur geleden moeten melden zal wel uitlopen met eten enzoTinusXIII schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:25:
Nog steeds geen uitslag voor het Sainz/Verstappen incident?
LEW moet bij de stewards komen om zijn te langzame ronde.
En de drivers press die is gecanceld omdat ze nog niet weten wie er nu 3 is geworden
Clown show strikes again.
En de drivers press die is gecanceld omdat ze nog niet weten wie er nu 3 is geworden
Wat een shitshow weer. Gelukig een extra dag tot de race voor de FIA. Kunnen ze rustig de tijd nemen.TrekDr0p schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:31:
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
YouTube: Post-Qualifying Press Conference - Qatar Grand PrixTrekDr0p schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:31:
Cogitationis poenam nemo patitur
Flikker die gast a.u.b. uit die auto en zet iemand er in die er wel zin en plezier in heeft.NLDViane schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:49:
Niet alleen Stroll z'n trainer werd weggesmeten...
https://reddit.com/r/formuladank/s/A6zSRbCZ2x
En die ook gelijk beter rijdt
Gooit hij zijn stuur weg?NLDViane schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:49:
jezus wat een slap verhaal. Binnen de delta kan je ook bljven als je Max er voorbij laat en daarna iets meer doorrijdt Carlos...
MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue
Bedoelde de driver's meeting.. sorry
:fill(white):strip_exif()/f/image/W7uI3JYkZBcU65l42s1HHY0o.png?f=user_large)
Definitieve uitslag kwalificatie

Voorlopige starting grid voor zondag
Voorlopige starting grid voor zondag
Ja bizar, waarom is die regel dan in het leven geroepen? Elke keer weer, ja ze konden er misschien niks aan doen. Ze deden het zodat ze de mensen in een snelle ronden waren niet in de weg te zitten.TheBrut3 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 23:30:
Zoals verwacht, no further action voor de traagsjaken op de baan. Nutteloze regel.
Max Verstappen's Pole Lap | 2023 Qatar Grand Prix | Pirelli
Voor wie nog even wil oefenen in F1 2023
[ Voor 18% gewijzigd door Edd op 07-10-2023 00:05 ]
-
Gooit ff met een gevoelig onderdeel dat meer kost dan de meeste nieuwe auto's
Ach voor zijn familie is het hetzelfde als een stuiver gooien
Verstappen is een koele kikker maar prinses George naast je en mss wel de beste starter op de grid achter je. Iets zegt me dat het minder galant word als met Oscar en lando. Iets met divebombs en tikkies op achterwielen …
Er vanuit gaande dat Max daar rekening mee houdt en in een heel andere positie zit dit jaar, ben ik er niet zo bang voor. Blijft opletten natuurlijk.Lynx schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 07:34:
Verstappen is een koele kikker maar prinses George naast je en mss wel de beste starter op de grid achter je. Iets zegt me dat het minder galant word als met Oscar en lando. Iets met divebombs en tikkies op achterwielen …
Mijn boefje is liev!
Na 2 races kun je daar nog geen conclusies over trekken denk ik zo.dutchgio schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:21:
Nou dat ging wel erg makkelijk voor VER. In racepace zijn ze vaak nog sneller. Dat wordt een simpele race met een kater van het kampioenschapsfeest.
Er is wel extra traag rijden in de pits voor bij gekomen. Met in q3 Russell die 25 seconde stil staat midden in de fast lane. Nu reden er nog een paar auto's voor, dus kon die ook niet heel goed doorrijden. Maar in Singapore was volledig stilstaan nog reprimande waardig en nu blijkbaar niet meer...
Top regel, werkt best goed, minder chaos in de laatste sector, geen slakken midden op de baan. En leuke "gevechten" op de baan (alonso leclerc, stroll russell, sainz verstappen etc.), voor wat meer entertainment variatie tijdens qualy.TheBrut3 schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 23:30:
Zoals verwacht, no further action voor de traagsjaken op de baan. Nutteloze regel.
Er is wel extra traag rijden in de pits voor bij gekomen. Met in q3 Russell die 25 seconde stil staat midden in de fast lane. Nu reden er nog een paar auto's voor, dus kon die ook niet heel goed doorrijden. Maar in Singapore was volledig stilstaan nog reprimande waardig en nu blijkbaar niet meer...
erutangiS
Daarom waren er ook clarifications uitgebracht na die race.MrOleo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:16:
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Wat een excuus wel van SAI. Alsof een bocht wat wijder nemen zoveel extra tijd kost dat je opeens die maximale tijd niet haalt. Dan heb je het daarvoor al aardig verbrand qua maximale rondetijd.
Zelfs al zou VER een poepstart hebben en RUS en HAM gaan ‘m voorbij, dan vliegt VER na 3 rondes als DRS geactiveerd wordt er zo langs op het rechte stuk.Lynx schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 07:34:
er vanuit gaande dat hij op de baan kan blijven natuurlijk. Het zal niet de eerste keer zijn dat een Silberpfeile (ok, niet helemaal accuraat nu die wagens zwart zijn) hem van de baan rijdt.Dj-sannieboy schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:38:
[...]
Zelfs al zou VER een poepstart hebben en RUS en HAM gaan ‘m voorbij, dan vliegt VER na 3 rondes als DRS geactiveerd wordt er zo langs op het rechte stuk.
Maar als hij de boel heel houdt en p3 finisht is hij ook gewoon WDC.
Als het een beetje volgens verwachting gaat, gaat hij de race van start als kampioendr.lowtune schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:52:
[...]
er vanuit gaande dat hij op de baan kan blijven natuurlijk. Het zal niet de eerste keer zijn dat een Silberpfeile (ok, niet helemaal accuraat nu die wagens zwart zijn) hem van de baan rijdt.
Met een dikke kater voor VER hebben de Mercs misschien wel een keer een kansHenri. schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:59:
[...]
Als het een beetje volgens verwachting gaat, gaat hij de race van start als kampioen

Waarvan een kater?Sethro schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:00:
[...]
Met een dikke kater voor VER hebben de Mercs misschien wel een keer een kans
Roze water?
Bla Bla Bla
Champagne? Alcohol is daar in hotels enz. gewoon verkrijgbaar.
NLDViane schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 22:49:
I stand correct.ZeromaNoiS schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:14:
[...]
Champagne? Alcohol is daar in hotels enz. gewoon verkrijgbaar.
Max zondag met bloed in zijn alcohol aan de start

Bla Bla Bla
Leuke uitslag met ALO op 4 en ook top gedaan door PIA op 6. Ferrari valt toch weer tegen en jammer dat LAW niet wat hoger finishte..
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dit was de qualy voor de race, waar men start bij de sprint ( waar Ver wdc wordt met 3e plek) en of die mercedessen dan in de buurt staan zien we vanmiddag.dr.lowtune schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:52:
[...]
er vanuit gaande dat hij op de baan kan blijven natuurlijk. Het zal niet de eerste keer zijn dat een Silberpfeile (ok, niet helemaal accuraat nu die wagens zwart zijn) hem van de baan rijdt.
erutangiS
Maar dit is toch niet echt iets voor Stroll? Begrijp dat mensen al hem niet zo leuk vinden (geld o.a.), maar dat buiten beschouwing, komt hij bij mij over als een rustige gozer en misschien zelfs wel wat introvert.
Maar misschien heb ik het mis? Het lijkt mij sowieso niet makkelijk om je vader als baas te hebben. Bij Max speelt dit anders, hoewel Jos veel invloed heeft, maakt deze niet de beslissingen bij RB. Nu moet zijn vader misschien zijn eigen zoon ontslaan..
Ik weet niet of ik nog blij daar dan zou rondlopen. Natuurlijk geen excuus voor zijn gedrag, maar het lijkt me dat hij geknakt is op iets, en dat brengt vaak het gekste uit de mensen naar boven. Hopelijk kan iemand hem coachen/begeleiden, misschien ook zijn vader?
[ Voor 12% gewijzigd door HollowGamer op 07-10-2023 10:55 ]
Zou wat wezen als ze ineens een alcohol controle houden en dat die dan inderdaad niet mag rijden.MarchelHoek schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 09:34:
[...]
I stand correct.
Max zondag met bloed in zijn alcohol aan de start
Naar mijn weten drinkt Max geen alcohol. Tenminste dacht dat hij dit eens zei tijdens een interview.Shinji schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:46:
[...]
Zou wat wezen als ze ineens een alcohol controle houden en dat die dan inderdaad niet mag rijden.
@Chocoball Waren de Power Rangers niet met 5? Waar zijn de andere twee?
[ Voor 10% gewijzigd door HollowGamer op 07-10-2023 10:52 ]
Die staat wel aan de extra vuile kant van de gridLynx schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 07:34:
Shinji schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:46:
Zou wat wezen als ze ineens een alcohol controle houden en dat die dan inderdaad niet mag rijden.
Was vroeger niet zo'n probleem...
Gin-Tonic toch?HollowGamer schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:52:
[...]
Naar mijn weten drinkt Max geen alcohol. Tenminste dacht dat hij dit eens zei tijdens een interview.
In een een of andere ziggo docu een paar jaar geleden zaten beelden dat hij thuis kwam van een feestje (zijn verjaardag? question) waarin je zag dat hij de sleutel nauwelijks in zijn deurslot kreeg. Dat was niet omdat hij te veel limonadesiroop gedronken had….HollowGamer schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:52:
[...]
Naar mijn weten drinkt Max geen alcohol. Tenminste dacht dat hij dit eens zei tijdens een interview.
Vincere Per Belli
Hij houdt niet van drinken en stappen, heeft ie ooit als 16-jarige gezegd. Maar of ie geheelonthouder is, is een andere vraag.HollowGamer schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:52:
https://www.ad.nl/formule...cohol-en-stappen~a8a42ec2
Haha, check zn docu van een paar jaar terug. Die drinkt zat hoor.HollowGamer schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:52:
[...]
Kwam op zn voorhoofd zn appartement binnen op zn verjaardag.
YouTube: Max Verstappen getting home drunk on his 22nd Birthday + EN SUB
YouTube: Max Verstappen DRUNK #f1 #fanamp
[ Voor 33% gewijzigd door MikeyMan op 07-10-2023 11:01 ]
@HollowGamer Hoewel het nieuwe pitgebouw en paddock de uitstraling van een outlet winkelcentrum hebben vind ik dit wel wer een plusje waard en beter dan die rare mascotte in Zandvoort die op een leeuw moest lijken.
Toen was ie gewoon ladderzat inderdaad, hilarische scènes was datpeeth schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:57:
[...]
In een een of andere ziggo docu een paar jaar geleden zaten beelden dat hij thuis kwam van een feestje (zijn verjaardag? question) waarin je zag dat hij de sleutel nauwelijks in zijn deurslot kreeg. Dat was niet omdat hij te veel limonadesiroop gedronken had….
Toen bleek ie ook maar gewoon menselijk te zijn
'k Zie 'm op tv elke paar weken wel met een fles champagne aan z'n mond op een podiumpje staanHollowGamer schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 10:52:
[...]
Laat maar was al gepost ...
[ Voor 90% gewijzigd door d-vine op 07-10-2023 11:41 ]
Zou het geen idee zijn ipv die harde track limits een paar lijnen te definiëren. Eerste lijn 0.1 s straftijd, 2e halve seconde en derde is pas tijd verwijderd. Ik weet dat gaat met de fia dan nog langer duurt maar dan is het iig niet met een windvlaag of net verkeerd niet kunnen zien meteen helemaal over
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Naar mijn weten was dat 0.0 - het stond ook levensgroot op veel van de reclameborden daar.Nielson schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:35:
[...]
'k Zie 'm op tv elke paar weken wel met een fles champagne aan z'n mond op een podiumpje staan
Dan pakt iedereen meteen de aftrek, want vaak win je zomaar 0,1 of meer door wijd te kunnen gaan. Dus straf moet flink zijn.Snowhite0901 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:45:
Zou het geen idee zijn ipv die harde track limits een paar lijnen te definiëren. Eerste lijn 0.1 s straftijd, 2e halve seconde en derde is pas tijd verwijderd. Ik weet dat gaat met de fia dan nog langer duurt maar dan is het iig niet met een windvlaag of net verkeerd niet kunnen zien meteen helemaal over
En als de straf dan meer is, dan is het bijna hetzelfde als tijd helemaal afpakken.
Dus complexer en geen winst… Denk ik
4,8kW ZO-NW PVOutput 8x300Wp ZO 12 graden. 8x300Wp NW 12 graden.
Maak het vooral nog ingewikkelderSnowhite0901 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:45:
Voortbordurend op dat idee.. Als we gewoon de track zowel links als rechts voorzien van een duidelijke witte lijn. En als je er overheen gaat dan zit je dus "buiten de track" en telt je ronde niet.Snowhite0901 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:45:
Track is vaak meters breed.. Dus het is dan aan de coureur hoeveel risico ze willen nemen.
Oh.. Wacht...
https://wren.co/join/Devian
Daar? Er is overal veel Heineken 0.0 reclame, maar dat drinken ze niet om een overwinning te vieren. Over het algemeen is dat volgens mij gewoon champagne (van merk Ferrari? Niet de auto fabrikant zeg maar).HollowGamer schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 11:58:
[...]
Naar mijn weten was dat 0.0 - het stond ook levensgroot op veel van de reclameborden daar.
Volgens mij zit daar in de meeste landen gewoon alcohol in, alleen als het in bepaalde landen niet mag is er een alternatief.
Oh?Shinji schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:05:
[...]
Daar? Er is overal veel Heineken 0.0 reclame, maar dat drinken ze niet om een overwinning te vieren. Over het algemeen is dat volgens mij gewoon champagne (van merk Ferrari? Niet de auto fabrikant zeg maar).
Volgens mij zit daar in de meeste landen gewoon alcohol in, alleen als het in bepaalde landen niet mag is er een alternatief.
BREAKING: Tyre concerns mean there will be track limit changes and a 10-minute extra practice session at 16:00 today. Sprint Shootout will start at 16:20.
— Chris Medland (@ChrisMedlandF1) 7 oktober 2023
Could be maximum stint lengths imposed for the race for safety reasons #F1 #QatarGP
Volgens Erik van Haren:
FIA grijpt in, nu banden het zwaar hebben in Doha, vermoedelijk door de pyramide-kerbstones.
Sprint Shoutoot vanmiddag 20 minuten later, omdat track limits in bochten 12 en 13 zijn herzien.
Na de sprintrace analyseert Pirelli de banden opnieuw. Zouden het nu niet veel langer dan 20 ronden vol kunnen houden.
Als dat na vandaag ook de conclusie is, dan zijn drie pitstops morgen tijdens de race verplicht. 2/2 #F1
[ Voor 91% gewijzigd door Extigo op 07-10-2023 12:10 ]
Uh...heb ik onder een mega grote steen gelegen? Wat is er aan de hand met de banden en bochten 12/13?
Edit: na de edit hierboven duidelijk geworden
Edit: na de edit hierboven duidelijk geworden
[ Voor 21% gewijzigd door Nhz op 07-10-2023 12:12 ]
Groetjes
Is al jaren ook meer vanwege het merk dan de kleur.dr.lowtune schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 08:52:
Het zal niet de eerste keer zijn dat een Silberpfeile (ok, niet helemaal accuraat nu die wagens zwart zijn) hem van de baan rijdt.
[ Voor 16% gewijzigd door CH4OS op 07-10-2023 12:19 ]
Max is geen drinker en kan daarom ook niet zo goed tegen alcohol. Ik heb het idee dat die gozer na twee biertjes al helemaal op z'n kop staat.
Om een gek filmpje van Max te maken is dan ook weinig voor nodig; geef hem een 2 biertjes en lachen maar. Het komt op mij allemaal een beetje ongemakkelijk over.
Om een gek filmpje van Max te maken is dan ook weinig voor nodig; geef hem een 2 biertjes en lachen maar. Het komt op mij allemaal een beetje ongemakkelijk over.
Banden paniek 😱 2005 iemand 😇😬
Ik zou het doen!
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
/u/324913/crop56a24cce05cd3_cropped.png?f=community)
In ieder geval krijgen we dan interessante races.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
De FIA doet er echt alles aan om Verstappen z’n kampioenschap uit te stellen. Zou Toto zich hiermee bemoeid hebben?!Extigo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:08:
[Twitter]
[Afbeelding]
Volgens Erik van Haren:
FIA grijpt in, nu banden het zwaar hebben in Doha, vermoedelijk door de pyramide-kerbstones.
Sprint Shoutoot vanmiddag 20 minuten later, omdat track limits in bochten 12 en 13 zijn herzien.
Na de sprintrace analyseert Pirelli de banden opnieuw. Zouden het nu niet veel langer dan 20 ronden vol kunnen houden.
Als dat na vandaag ook de conclusie is, dan zijn drie pitstops morgen tijdens de race verplicht. 2/2 #F1
spoiler:
Grapje uiteraard, mochten er mensen zijn die nu gaan zeggen ‘moet je overal Mercedes bij betrekken?!?’
per aspera ad astra
Dit is voor topsporters in het algemeen, omdat ze door de focus op sport niet (veel) drinken.werphengel schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:19:
Max is geen drinker en kan daarom ook niet zo goed tegen alcohol. Ik heb het idee dat die gozer na twee biertjes al helemaal op z'n kop staat.
Klinkt meer alsof we een 2e Singapore gaan krijgen, hoe langzaam kunnen ze nog gaan? En met een maximale stintlengte van +-20 rondes gaat de strategie ook het raam uit, aangezien de race 57 rondes is wordt dat ronde 20 en ronde 40 dat iedereen stopt (+- 1-2 rondes) en daarna uitrijden. Het zou alleen interessant zijn als meerdere verschillende strategieën uitvoerbaar zouden zijn, maar die optie is er met een vaste stintlengte eigenlijk niet (wanneer je M of H rijdt reken ik niet echt als verschillend).DaniëlWW2 schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:45:
In ieder geval krijgen we dan interessante races.
Ik snap niet waarom ze een max stint lengte zouden invoeren en drie pit stops verplichten, een extra waarschuwing en aangepaste levensverwachting vanuit Pirelli lijkt me voldoende, laat de teams maar zelf beslissen wat ze er mee doen. Als ze risico willen lopen iets langer door te gaan prima toch?Extigo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:08:
[Twitter]
[Afbeelding]
Volgens Erik van Haren:
Kan aan mij liggen, maar als banden het 20 ronden volhouden in een race van 57 laps, dan zou je denken dat twee verplichte pitstops genoeg moet zijn, toch?Extigo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:08:
Ploffende banden zijn geen goede reclame voor Pirelli. En een veiligheidsrisico.Shinji schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:56:
[...]
Ik snap niet waarom ze een max stint lengte zouden invoeren en drie pit stops verplichten, een extra waarschuwing en aangepaste levensverwachting vanuit Pirelli lijkt me voldoende, laat de teams maar zelf beslissen wat ze er mee doen. Als ze risico willen lopen iets langer door te gaan prima toch?
Lijkt mij dat als de band maximaal 20 laps meekan er ook wel een forse drop-off is (al weet ik niet zeker natuurlijk). I.t.t. Singapore kan je hier volgens mij redelijk inhalen (en loont een "vaker-stoppen-maar-sneller-op-de-baan" strategie dus meer).Transportman schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:56:
Klinkt meer alsof we een 2e Singapore gaan krijgen, hoe langzaam kunnen ze nog gaan? En met een maximale stintlengte van +-20 rondes gaat de strategie ook het raam uit, aangezien de race 57 rondes is wordt dat ronde 20 en ronde 40 dat iedereen stopt (+- 1-2 rondes) en daarna uitrijden.
Wat ik bedoel: niet op voorhand saaie race dus.
FTFY..MikeyMan schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:58:
[...]
Ploffende banden zijn geen goede reclame voor Pirelli. En een veiligheidsrisico.
Hamilton heeft een paar jaar geleden aangetoond dat je een race kan winnen op een kapotte band..
-
Ik moet even wat gaan etenJake schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:58:
[...]
Kan aan mij liggen, maar als banden het 20 ronden volhouden in een race van 57 laps, dan zou je denken dat twee verplichte pitstops genoeg moet zijn, toch?
[ Voor 7% gewijzigd door Henvar op 07-10-2023 13:16 ]
0-20, binnen komen voor pitstop 1
21-41, box box pitstop 2
42-57 - checkerd flag?
at your service
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Graag de slowchat beperken tot de vrije trainingen en races. Geef elkaar de ruimte om daarbuiten meer inhoudelijke discussies te voeren.
- Hou het een beetje gezellig. Je persoonlijke frustraties over commentaar, coureurs, andere participanten in dit topic, of wat dan ook, zijn hier niet welkom.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen, gesneer of vervelende opmerkingen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 4
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2023
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 3 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
- De budgetcap: [F1] De budgetcap
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |