Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-05 23:22
ikweethetbeter schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:43:
[...]

Ik heb geen ervaring met LG en brakke HDMI kabels, maar ik neem aan dat ook hier een betere kabel de problemen mogelijk op kan lossen.

Als het Odido kastje het probleem is, dan kun je ook de app op bv een Apple TV gebruiken.

Bij Ziggo is Xite m'n favoriete achtergrond zender. Maar dat voor mij geen reden om niet naar NLZiet over te stappen. Deze zender is niet onmisbaar.

Als TLC een onmisbare zender is, moet je misschien eens vragen wat ze echt missen. Ik kan me niet voorstellen dat TLC echt nodig is. Maar wie ben ik...

Bij Ziggo heb je 600 zenders, waarvan ik regelmatig naar maximaal zo'n 15 zenders kijk. Bij NLZiet heb je 60 zenders, waarbij ik regelmatig naar zo'n 15 kijk. Voor mij is het lood om oud ijzer.
Tja. We kijken al jaren iedere vrijdag naar 90 Day Fiancé en kijken graag naar Below Deck (Med / Adventure / Down Under). Je kan natuurlijk ook de hele dag naar het linkse gedram van de NPO kijken, maar dat is een keuze.

De kabel vervangen zal ik nog eens proberen. Maar anders neem ik even contact op met Odido. Die zullen vast beter kunnen helpen dan: “Er is toch genoeg anders leuks te zien?”

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:49
Dennisweb schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:03:
Je kan natuurlijk ook de hele dag naar het linkse gedram van de NPO kijken, maar dat is een keuze.
Pas op met dit soort eendimensionale typeringen, het raakt mij niet, maar anderen kunnen het als een persoonlijke aanval zien.

Daarbij slaat het nergens op.

Publiek is niet synoniem met links en commercieel is niet synoniem met rechts. Helaas, zo simpel zit de wereld niet in elkaar.

De oude omroepbestuurders (publiek) en John de Mol (commercieel) hebben wel gemeen dat ze elitair zijn. Of rechts. Wat jij wil.
De kabel vervangen zal ik nog eens proberen. Maar anders neem ik even contact op met Odido.
Dat lijkt me een goed begin Succes is niet gegarandeerd, maar bij mij was het wel de oplossing.
Die zullen vast beter kunnen helpen dan: “Er is toch genoeg anders leuks te zien?”
Voor mij is de ene pulpzender in te wisselen tegen een ander. Dus Xite tegen 538tv. En zo is er voor TLC ook wel iets anders te vinden. Ik heb wel eens Doctor Pimple Popper gekeken, en dat is best aardig. Maar TLC heeft ook programma's die van mij verboden mogen worden, zoals "Mijn zus van 300 kilo" (en dan in het Engels, en geen SI eenheid). Dat dat soort tv mag is triest, het lijkt op emotionele uitbuiting. Maar goed, het mag, dus zendt TLC het uit. En ook al wordt het uitgezonden, je hoeft het net te kijken.

Mijn enige punt was dat het ene tijdverdrijf te vervangen is door het andere. Netflix is te vervangen door HBO of Disney+ als je "gewoon iets leuks" wil zien, maar niet als je die ene specifieke serie wil kijken. Als het jou gaat om die ene specifieke serie, dan blijf je toch gewoon bij een aanbieder die dat aanbiedt? Even goede vrienden!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Maar we zijn tegen vier of vijf streamingdiensten afsluiten, zeker als alles wat je wil zien gewoon in het pakket van Ziggo / KPN / Odido zit.

Ik bedoel mijn opmerking over linkse / rechtse tv niet als aanval op jou en eerlijk gezegd zou het zwak zijn als iemand een TR maakt omdat hij zich wel gekwetst voelt. Maar ik kijk liever Below Deck Med dan het vaste zondagmorgen gesprekje met Frans Timmermans. Dat zou mij vrij moeten staan om dat te zeggen en die keuze te maken.

Dan nu weer OT: ik zie soms ook een melding: “deze optie is niet beschikbaar”, terwijl de afstandsbediening op tafel ligt. Zou dat er iets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Dennisweb schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:35:
Maar we zijn tegen vier of vijf streamingdiensten afsluiten, zeker als alles wat je wil zien gewoon in het pakket van Ziggo / KPN / Odido zit.

Ik bedoel mijn opmerking over linkse / rechtse tv niet als aanval op jou en eerlijk gezegd zou het zwak zijn als iemand een TR maakt omdat hij zich wel gekwetst voelt. Maar ik kijk liever Below Deck Med dan het vaste zondagmorgen gesprekje met Frans Timmermans. Dat zou mij vrij moeten staan om dat te zeggen en die keuze te maken.

Dan nu weer OT: ik zie soms ook een melding: “deze optie is niet beschikbaar”, terwijl de afstandsbediening op tafel ligt. Zou dat er iets mee te maken hebben?
Sorry, wat een gelul. Mijn kinderen kijken iedere avond NPO, en ik kan je garanderen dat Frans Timmermans niet voor komt in het aangeboden repertoire. Overigens wel Jojanneke in de prostitutie (en zoals je kunt lezen heb ik wel degelijk kritiek op NPO :P); die tante hadden jullie van mij mogen houden.

[ Voor 11% gewijzigd door Jerie op 30-12-2024 21:59 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Jerie schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:58:
[...]

Sorry, wat een gelul. Mijn kinderen kijken iedere avond NPO, en ik kan je garanderen dat Frans Timmermans niet voor komt in het aangeboden repertoire. Overigens wel Jojanneke in de prostitutie (en zoals je kunt lezen heb ik wel degelijk kritiek op NPO :P); die tante hadden jullie van mij mogen houden.
Zijn ook geen programma’s waar ik graag naar kijk. Maar zullen we teruggaan naar mijn probleem met zwarte beelden, die sporadisch voorbij komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:57
[...]

Tja. We kijken al jaren iedere vrijdag naar 90 Day Fiancé en kijken graag naar Below Deck (Med / Adventure / Down Under). Je kan natuurlijk ook de hele dag naar het linkse gedram van de NPO kijken, maar dat is een keuze.
Dan neem je voor 6 euro hbo max waarop je tlc content en nog meer kunt zien. En below deck is ook op oa videoland te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:16
Ik snap mensen niet die dat Nlziet nemen.
Ik heb het een test week gehad maar niet mijn ding met die "tegels".
De Odido TV app werkt hier prima op een Sony Bravia Android TV.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:55

DON PAPA

Tweaker-fan

peterbier schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:42:
De Odido TV app werkt hier prima op een Sony Bravia Android TV.
Ja en dat heb ik net anders om.
Ik heb een week Odido TV gehad en werd gek van al die reclame blokken.
NLZiet werkt hier prima en is ook nog eens een stuk goedkoper...

;)

[ Voor 8% gewijzigd door DON PAPA op 30-12-2024 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:09
Ik heb een aantal jaar geleden een glasvezelaansluiting gekregen. Als ik het goed heb is het XGS-PON. Er hangt ook nog een ONT kast van KPN over de glasvezelaansluiting, omdat ik het eerste jaar klant ben geweest bij KPN.

Ik heb eind november een glasvezelabonnement bij Odido afgesloten per 06/01/2025. Op die datum staat ook een monteur ingepland. Halvewege december heb ik een pakket ontvangen met daarin een router. Vandaag heb ik een mail gekregen dat mijn lijn is geactiveerd. Dat is prima, ik de router aansluiten en even later branden alle lampjes groen: de lijn is geactiveerd. Vervolgens router eruit, utp kabel van de ONT naar mijn eigen router, VLAN 300 en DHCP op de WAN en heb nu een werkende internetverbinding.

Mijn vraag is eigenlijk wat die monteur volgende week gaat doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
DON PAPA schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:27:
[...]

Ja en dat heb ik net anders om.
Ik heb een week Odido TV gehad en werd gek van al die reclame blokken .
NLZiet werkt hier top op de AppleTV en het is nog een stuk goedkoper ook

;)
Dat je reclame hebt bij lineaire tv weet iedereen.
Maar dat is een ander verhaal.
Ik vondt de layout van Nlziet niks.
De Odido TV app werkt hetzelfde als de TV box gewoon simpel zappen.
En zoals het hoort met een normale afstandsbediening.
Niet zo,n beperkt ding met een paar knoppen zoals die van mijn Nvidia Shield tv pro.
Daar gebruik ik de Logitech Harmony afstandsbediening op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
GioStyle schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:31:
Ik heb een aantal jaar geleden een glasvezelaansluiting gekregen. Als ik het goed heb is het XGS-PON. Er hangt ook nog een ONT kast van KPN over de glasvezelaansluiting, omdat ik het eerste jaar klant ben geweest bij KPN.

Ik heb eind november een glasvezelabonnement bij Odido afgesloten per 06/01/2025. Op die datum staat ook een monteur ingepland. Halvewege december heb ik een pakket ontvangen met daarin een router. Vandaag heb ik een mail gekregen dat mijn lijn is geactiveerd. Dat is prima, ik de router aansluiten en even later branden alle lampjes groen: de lijn is geactiveerd. Vervolgens router eruit, utp kabel van de ONT naar mijn eigen router, VLAN 300 en DHCP op de WAN en heb nu een werkende internetverbinding.

Mijn vraag is eigenlijk wat die monteur volgende week gaat doen?
We zeggen het nog maar eens: laat de monteur komen. Hij moet het een en ander melden in het systeem. En de ZyXEL moet ook aangesloten worden voor de eerste keer. Anders gaat er met de facturering wat mis en zit je straks zonder internet.

Die monteur staat binnen een minuut weer buiten en jij weet zeker dat je internet het blijft doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:55

DON PAPA

Tweaker-fan

peterbier schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:36:
Dat je reclame hebt bij lineaire tv weet iedereen.
Maar dat is een ander verhaal.
Nou dat was voor mij één van belangrijkste reden om NLZiet te nemen, in 95% van de gevallen geen reclame blokken meer bij het terug kijken, en het grote prijsverschil
Ik vondt de layout van Nlziet niks.
Geen probleem mee, alles wat ik wil kijken zet ik in "Mijn series" en zie vanzelf als er weer een nieuwe aflevering is in de balk "Nieuw in mijn series"
De Odido TV app werkt hetzelfde als de TV box gewoon simpel zappen.
En zoals het hoort met een normale afstandsbediening.
Niet zo,n beperkt ding met een paar knoppen zoals die van mijn Nvidia Shield tv pro.
Daar gebruik ik de Logitech Harmony afstandsbediening op.
Ja het is maar wat je gewend bent, ik heb genoeg aan paar knopjes van de AppleTV afstandsbediening

[ Voor 3% gewijzigd door DON PAPA op 30-12-2024 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

ikweethetbeter schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:38:
Hebben ze een Samsung tv?

Mijn ervaring met Samsung tv's, oud en nieuw, is dat ze nogal kritisch zijn mbt het signaal. Mijn Apple TV en Humax problemen waren opgelost door een goede kabel (2-3 tientjes bij een goede audio / tv zaak) te gebruiken. De Odido-kabel is waarschijnlijk van Action-kwaliteit.
Dat kan goedkoper als het goed is !!

Zie Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 :)
De kabel vervangen zal ik nog eens proberen. Maar anders neem ik even contact op met Odido. Die zullen vast beter kunnen helpen dan: “Er is toch genoeg anders leuks te zien?”
Dus search/lees dat topic door als je nieuwe HDMI kabels gaat kopen ;)
peterbier schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:42:
Tja, ik begrijp niet dat mensen nog steeds zoveel al die onzin programma's op TV kijken but here we are... :X
Die begrijp ik niet : Alles lijkt wel op tegels gebaseerd te zijn tegenwoordig dus je ontkomt er eigenlijk niet aan :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
nero355 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 00:50:
[...]

[...]

Tja, ik begrijp niet dat mensen nog steeds zoveel al die onzin programma's op TV kijken but here we are... :X

[...]

Die begrijp ik niet : Alles lijkt wel op tegels gebaseerd te zijn tegenwoordig dus je ontkomt er eigenlijk niet aan :?
Tja je hebt meer (oudere) mensen in huis die het nog op de "oude" manier willen kijken.

Wat betreft onzin programma's hoe kun je dat beoordelen.
De zenders wat ik kijk zijn National Geographic en wild en af en toe die oude MTV zenders op Odido TV.
En de Discovery plus app mah nu door Hbo Max opgeslokt helaas. Vindt ik het item goldrush wel leuk.
Eigenlijk geen van allen te vinden op Nlziet.
Discovery is dan ook wel op Odido TV maar i.d.d. om de reclame had ik Discovery plus genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

peterbier schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 01:16:
Wat betreft onzin programma's hoe kun je dat beoordelen.
Op een gegeven moment is alles of sensatie of "American Drama" onzin geworden en zijn daarnaast zo'n beetje alle kanalen met reclames overspoeld geraakt dus wat mij betreft is een TV abonnement simpelweg weggegooid geld al minimaal een jaar of 10 lang :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
nero355 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 01:36:
[...]

Op een gegeven moment is alles of sensatie of "American Drama" onzin geworden en zijn daarnaast zo'n beetje alle kanalen met reclames overspoeld geraakt dus wat mij betreft is een TV abonnement simpelweg weggegooid geld al minimaal een jaar of 10 lang :/
Geen idee maar hier wordt het iedere dag gebruikt.
Kun je ook een hele discussie beginnen waarom mensen een 1Gbit abonnement nemen en die niet eens 100Mbit gebruiken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:28

spartacusNLD

This is Sparta!!

Dennisweb schreef op maandag 30 december 2024 @ 00:17:
Mijn ouders hebben sinds vorige week Odido glas en TV. Maar meteen al sinds het aansluiten steeds last van zwarte flikkeringen door het beeld. Het is sporadisch en niet meer dan een seconde. Vaak aan het begin van een programma of reclameblok. We hebben de laatste software, HDMI-kabel van Odido. TV is wel vrij oud, maar lijkt me iets met de MediaBox.
Heb sinds de 27e Odido en heb dit probleem ook ervaren. Bij mij was de oplossing gek genoeg ''volumeregeling'' uitschakelen in het HDMI CEC menu (ergens in de beeld & geluid instellingen)

voorbeeld van het menu: https://community.odido.n...0/cec-instellingen-360034

Vindt het nog steeds gek, je zou denken dat het op een uitvoering: Sony 55XH95 Zwart gewoon goed zou moeten werken.

mijn post erover:
spartacusNLD schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:15:
Iemand een idee hoe ik het oplos dat de mediabox soms random het beeld en geluid uitschakelt? TV zelf gaat dan ook op zwart over 1 a 2 seconden, en gaat vanzelf weer aan. Gek issue.

Verder geen problemen na een paar dagen Odido.

edit: volumeregeling uitschakelen in het HDMi CEC menu lijkt het te hebben opgelost.

[ Voor 35% gewijzigd door spartacusNLD op 31-12-2024 08:46 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
peterbier schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 01:55:
[...]

Geen idee maar hier wordt het iedere dag gebruikt.
Kun je ook een hele discussie beginnen waarom mensen een 1Gbit abonnement nemen en die niet eens 100Mbit gebruiken.
Omdat die 100 mbit nooit gegarandeerd is. Dat heb je tot je het niet hebt en dan is het zeuren. Bij 1 gbit ligt de lat hoger. Daar is de burst 1 gbit, die je moet delen.

[ Voor 4% gewijzigd door Jerie op 31-12-2024 09:29 ]

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Ja, het kan zeker goedkoper, dat weet ik.

Die Action-kwaliteit kabeltjes van 3 euro werken geregeld wel. Zo werkten zowel de Humax box van Ziggo en de Apple TV 2 prima met het bij de Humax meegeleverde kabeltje op een HD Ready (720p) Sharp tv, maar dat werkte allemaal niet op op een Samsung Full HD tv. Het kan de bandbreedte niet zijn, want de Apple TV 2 ging ook maar tot 720p.

Je hoeft mij "zilveren kabels" link te sturen. Een HDMI kabel is een digitale kabel. Zolang de 1-en en 0-en maar van elkaar onderscheiden kunnen worden (zonder retry, want dat zijn die zwarte schermen). Of dat nu door "gewoon" of zuurstofvrije koperen kabels gaat boeit me echt niet.

HDMI is ook een handshake protocol. Zender en ontvanger spreken met elkaar af wat de hoogste bitrate / resolutie is. Het is niet dat de zender zendt zonder zich te bekommeren over of de ontvanger het wel aankan. Die handshake kan ervoor zorgen dat de bitrate beperkt is. Dat gaat goed totdat er toch teveel data wortd getracht te versturen. Of het gaat elke minuut fout, of ...

Ik heb ook wel eens een kabel van €10 gehad die werkte op m'n Samsung tv, maar ook wel eens een van €10 die niet werkte.

Had ik dan als advies moeten geven "probeer eens een kabel van €10, en als die niet werkt , ga dan voor een kabel van €20"? Dus ga naar je lokale hifi tv zaak die geen troep verkoopt, en waar je je kabel kunt retourneren als het niet werkt, en koop daar de simpelste goede kabel. Die kost doorgaans €20-€30. Vergeet de bij het maanlicht gesmede kabel van €100 of meer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Jerie schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:29:
Omdat die 100 mbit nooit gegarandeerd is. Dat heb je tot je het niet hebt en dan is het zeuren. Bij 1 gbit ligt de lat hoger. Daar is de burst 1 gbit, die je moet delen.
Bij een consumentenlijn met 100 Mbps en 1000 Mbps zit je op exact dezelfde infrastructuur, en heb je dezelfde garanties: geen.

Bij 100 Mbps krijg je in 99,99% van de gevallen je beloofde snelheid, en bij 1000 Mbps krijg je in 99,9% van de gevallen voor wat je is beloofd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:48:
[...]

Bij een consumentenlijn met 100 Mbps en 1000 Mbps zit je op exact dezelfde infrastructuur, en heb je dezelfde garanties: geen.

Bij 100 Mbps krijg je in 99,99% van de gevallen je beloofde snelheid, en bij 1000 Mbps krijg je in 99,9% van de gevallen voor wat je is beloofd.
Volgens mij is dat niet zo. Er is ten eerste wel degelijk compensatie wanneer de boel er uit ligt. Daarnaast, volgens mij moeten ISPs tegenwoordig een minimaal percentage leveren van de geadverteerde snelheid. Dus een maximale overboeking. Hoe hoog die is weet ik niet maar KPN schijnt 1:32 te leveren. Dat is op 100 mbit 3200 kbit en op 1 gbit is dat 32 mbit.

Daarnaast moet je endpoint het ook kunnen leveren, wat bij 100 mbit waarschijnlijker is dan bij 1 gbit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RCBL
  • Registratie: Januari 2023
  • Niet online
peterbier schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 01:55:
[...]

Niet doen, anders staat het hier straks vol met die ongein.. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22-05 14:10
Nou, omgezet van KPN naar Odido. Vannacht internet eruit, Vanochtend de Fritzbox 5590 (rechtstreeks aan AON glas) omgezet naar Odido profiel & 5 minuten later internet.

Wel een probleem met telefonie (Cheapconnet, 12voip), wilde niet meer registreren. Bij KPN moesten dan de vinkjes bij "Always register via an internet connection" en ik meen "Use telephone number for registration" aanstaan maar voor Odido maken die geen verschil. Gelukkig lijkt "Use a random port for the SIP service of the FRITZ!Box to the SIP registrar" wel de oplossing voor het probleem te zijn.

Nog wel leuk was dat de monteur van "afspraak is afspraak" Guidion me belde omdat de "afspraak" toch niet in het afsproken tijdsblok was maar een half uurtje eerder en tja, toen was er even niemand thuis. Gelukkig opgelost, monteur geweest, Odido spullen in de doos laten zitten en hij is weer vriendelijk vertrokken.

Speedtest Odido: 918Mb/917Mb, ping 4ms, jitter 1ms. Speedtest KPN (via Odido) ongeveer gelijk, alleen ping nu 8ms ;).

Maar goed, alles bij elkaar: Omzetting is met een paar "bijzondere" hobbels best wel goed verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
spartacusNLD schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:29:
[...]

Heb sinds de 27e Odido en heb dit probleem ook ervaren. Bij mij was de oplossing gek genoeg ''volumeregeling'' uitschakelen in het HDMI CEC menu (ergens in de beeld & geluid instellingen)

voorbeeld van het menu: https://community.odido.n...0/cec-instellingen-360034

Vindt het nog steeds gek, je zou denken dat het op een uitvoering: Sony 55XH95 Zwart gewoon goed zou moeten werken.

mijn post erover:

[...]
Ik heb 0 problemen op een Sony KD-65XH9505 TV.
Hierop gebruik ik de Odido TV app.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

peterbier schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:59:
[...]

Ik heb 0 problemen op een Sony KD-65XH9505 TV.
Hierop gebruik ik de Odido TV app.
Ja, dat is dan ook precies het verschil. HDMI CEC is een techniek die tussen de mediabox en de TV iets doet. De app gebruikt zulke dingen natuurlijk niet :)

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
spartacusNLD schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:10:
[...]

Ja, dat is dan ook precies het verschil. HDMI CEC is een techniek die tussen de mediabox en de TV iets doet. De app gebruikt zulke dingen natuurlijk niet :)
Ja he he
Waarom die box gebruiken als je met de app op de Sony Bravia TV hetzelfde kunt.
De layout is gelijk en alles te bedienen met de afstandsbediening van Sony.
Wat een gemak.
Ik ken de box ook die staat in een testopstelling bij een andere TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

peterbier schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:17:
[...]

Ja he he
Waarom die box gebruiken als je met de app op de Sony Bravia TV hetzelfde kunt.
De layout is gelijk en alles te bedienen met de afstandsbediening van Sony.
Wat een gemak.
Ik ken de box ook die staat in een testopstelling bij een andere TV.
Ah, dat het gelijk is wist ik niet. Is er nog een kwaliteit verschil in geluid of beeld?

En helemaal gelijk zal het niet zijn denk ik.. Android TV binnen Android TV? Kan dat? :+

[ Voor 9% gewijzigd door spartacusNLD op 31-12-2024 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
spartacusNLD schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:18:
[...]

Ah, dat het gelijk is wist ik niet. Is er nog een kwaliteit verschil in geluid of beeld?

En helemaal gelijk zal het niet zijn denk ik.. Android TV binnen Android TV? Kan dat? :+
Ja de layout is gelijk getrokken toen de nieuwe Odido TV box kwam die ook op Android TV draaid. (Ook als beta tester mee gedaan)
Als ik de sream bekijk in mijn Fritzbox 5590 is deze gelijk aan de TV box.
Ik zou zeggen probeer de app eens op jou Sony TV.
Het is echt geweldig om alles met de Sony afstandsbediening te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ben er weer, nu op Odido i.p.v. KPN. Ging op zich vloeiend, maar ik ben niet onder de indruk van de Guidion monteur. Wilde de ONT niet ophangen (waar de glasvezel binnen komt). En dat was notabene het enige wat hij hoefde te doen. (Want van routerinstellingen wist hij niet. - Fair enough en ging makkelijk.)

Reden: hij boort niet in steen. Tja.. KPN destijds kennelijk wel, toen ze de NT ophingen (voor vorige bewoner) én vervingen voor een snellere toen ik glasvezel nam (ook een Guidion monteur..). Hij kon nog wel 'n plekje hout vinden ruim verderop, dus trok een dun vezeltje diagonaal dwars over van alles heen door de meterkast. "Hoeft u toch nooit te zijn, neem ik aan." Wat een gepruts!

Eerlijk gezegd sowieso een zwak punt van die Huawei ONT, dat er zo'n zwak vezeltje open en bloot (een stukje) door de kast moet, want gegeven hoe de verschillende in- en uitgangen zitten, is echt wegwerken nooit mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Vraag trouwens: hoe statisch / dynamisch is dit Odido IP nu eigenlijk?

Ik lees daar verschillende dingen over in dit topic. Van: verandert eigenlijk nooit tot dagelijks+. Bij KPN was het die eerste en heb ik nooit de moeite van een dyn-DNS genomen (voor m'n VPN). Wat is de huidige situatie?

Of verschilt dit per stuk van het netwerk? Dit is KPN glas, met eigen Odido spullen in de POP om de hoek.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Gwaihir schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:42:

Ik lees daar verschillende dingen over in dit topic. Van: verandert eigenlijk nooit tot dagelijks+. Bij KPN was het die eerste en heb ik nooit de moeite van een dyn-DNS genomen (voor m'n VPN). Wat is de huidige situatie?

Of verschilt dit per stuk van het netwerk? Dit is KPN glas, met eigen Odido spullen in de POP om de hoek.
Bij mijn moeder is het IP adres stabiel, veranderd alleen als de stroom er langer dan een uur vanaf ligt (dankzij verbouwingen waarbij een prutser telkens de stroom in het appartementencomplex eraf weet te mikken gebeurt dat de laatste paar maanden regelmatig), maar voordat dat gebeurde had ze ongeveer een jaar hetzelfde IP adres. Ook op KPN glas met eigen Odido spullen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12:01

Hier is ie al een maandje of 7 ongewijzigd. Daarvoor een paar keer een nieuw IP, waarschijnlijk vanwege de overname van Tweak en de sterke groei van het aantal klanten.
Dagelijks wijzigen van IP ben ik in dit topic nog niet tegengekomen. Wel in het Klik en Klaar-topic, maar dat is een heel andere tak van sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC

Goeie vraag! En daarbij: Heeft het Odido adres ook een "publieke hostnaam" zoals bij KPN xxx-xxx-xxx-xxx.fixed.kpn.net?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Laatst online: 12:31

Vliegvlug

Flight Simple

DjoeC schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:45:
Nou, omgezet van KPN naar Odido. Vannacht internet eruit, Vanochtend de Fritzbox 5590 (rechtstreeks aan AON glas) omgezet naar Odido profiel & 5 minuten later internet.

Wel een probleem met telefonie (Cheapconnet, 12voip), wilde niet meer registreren. Bij KPN moesten dan de vinkjes bij "Always register via an internet connection" en ik meen "Use telephone number for registration" aanstaan maar voor Odido maken die geen verschil. Gelukkig lijkt "Use a random port for the SIP service of the FRITZ!Box to the SIP registrar" wel de oplossing voor het probleem te zijn.
Dat is een bekend probleem bij Odido, ze blokkeren de standaard VoIP poort 5060 voor externe VoIP providers en daar zat jouw VoIP waarschijnlijk ook op bij KPN.

Was voor mijn CheapConnect verbinding op Ziggo ook geen probleem maar toen ik eenmaal op Odido zat werkte het niet meer en moest ik het poortnummer veranderen, zie: Vliegvlug in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Vliegvlug schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:42:
[...]

Dat is een bekend probleem bij Odido, ze blokkeren de standaard VoIP poort 5060 voor externe VoIP providers en daar zat jouw VoIP waarschijnlijk ook op bij KPN.

Was voor mijn CheapConnect verbinding op Ziggo ook geen probleem maar toen ik eenmaal op Odido zat werkte het niet meer en moest ik het poortnummer veranderen, zie: Vliegvlug in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Waarom doen ze dit? Mag dit wel? Klinkt dubieus.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Laatst online: 22-02 15:52
DjoeC schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:32:
[...]

Goeie vraag! En daarbij: Heeft het Odido adres ook een "publieke hostnaam" zoals bij KPN xxx-xxx-xxx-xxx.fixed.kpn.net?
Ja, xxx-xxx-xxx-xxx.ftth.glasoperator.nl.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerritjan
Plofkotje schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:28:
[...]
@DjoeC
Mijn IP heeft geen reverse DNS. Het gaat om deze reeks:
inetnum: 188.88.0.0 - 188.89.255.255
netname: Odido-Netherlands
descr: Pool for mobile internet users

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nero355

nero355

Ik lees daar verschillende dingen over in dit topic. Van: verandert eigenlijk nooit tot dagelijks+.

Bij KPN was het die eerste en heb ik nooit de moeite van een dyn-DNS genomen (voor m'n VPN).
Dat is dan ook één van DE REDENEN om gewoon voor altijd bij KPN te blijven zitten indien mogelijk :)

Voor de rest was/is het alleen het oude XS4ALL en het hedendaagse Freedom Internet een optie wat dat soort dingen betreft...

Eventueel het ondertussen niet meer bestaande Tweak nog en dat was het dan wel qua ISP's in Nederland die je een soort van Zakelijk Internet op een Consumenten aansluiting konden leveren ;w
DjoeC schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:32:
Heeft het Odido adres ook een "publieke hostnaam" zoals bij KPN xxx-xxx-xxx-xxx.fixed.kpn.net?
Er is sowieso een PTR Record/Reverse DNS voor elk IP adres aanwezig, maar de grap is juist of je die kan laten aanpassen naar eigen wens en dat kon vroeger alleen bij XS4ALL en ik gok ook bij het hedendaagse Freedom Internet ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
nero355 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:38:
Er is sowieso een PTR Record/Reverse DNS voor elk IP adres aanwezig, maar de grap is juist of je die kan laten aanpassen naar eigen wens en dat kon vroeger alleen bij XS4ALL en ik gok ook bij het hedendaagse Freedom Internet ;)
No PTR records found for 188.89.mijn.ip.
Ik denk inderdaad dat ik dat niet kan laten aanpassen door Odido.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

gerritjan schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:34:
Mijn IP heeft geen reverse DNS. Het gaat om deze reeks:
inetnum: 188.88.0.0 - 188.89.255.255
netname: Odido-Netherlands
descr: Pool for mobile internet users
gerritjan schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:43:
No PTR records found for 188.89.mijn.ip.
Ik denk inderdaad dat ik dat niet kan laten aanpassen door Odido.
Dat is wel apart dan...

We hebben het echt over Odido Glasvezel dan wel xDSL en niet Mobiel Internet zoals daar vermeld :?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerritjan
nero355 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:46:
Dat is wel apart dan...
We hebben het echt over Odido Glasvezel dan wel xDSL en niet Mobiel Internet zoals daar vermeld :?
ja, daar heb ik het echt over. Postcode 7545
Een mailserver draaien gaat hier niet lukken, maar dat hoeft ook niet meer.
Ik ben niet de enige: ArcticWolf in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 15% gewijzigd door gerritjan op 31-12-2024 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Vliegvlug schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:42:
[...]

Heb ik ook even mee zitten stoeien ja, vooral omdat mijn N510 die instelling één keertje op een nogal onverwachte plek had, naast een aantal instellingen op de wel verwachte plaats.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
gerritjan schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:51:
[...]

ja, daar heb ik het echt over. Postcode 7545
Een mailserver draaien gaat hier niet lukken, maar dat hoeft ook niet meer.
Ik ben niet de enige: ArcticWolf in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"
Ow ja, idem. Zelfde range. Heeft Wikipedia inderdaad geen trek in.

Dit is aan Odido om anders te kwalificeren? (D.w.z. @gerritjan, die 'descr' is van hun hand, of..?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gerritjan
Gwaihir schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:47:
[...]
Dit is aan Odido om anders te kwalificeren? (D.w.z. @gerritjan, die 'descr' is van hun hand, of..?)
Geen idee, maar lijkt me wel.
Ik heb trouwens geen last van die description, nog geen beperkingen tegengekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
Plofkotje schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:28:
[...]

Tnx, hangt dus van het netwerk af. Ik zit nu in het 62.250.x.x bereik, net als @gerritjan geen succesvolle reverse lookup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjoeC
nero355 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:38:
[...]

Dat is dan ook één van DE REDENEN om gewoon voor altijd bij KPN te blijven zitten indien mogelijk :)

Voor de rest was/is het alleen het oude XS4ALL en het hedendaagse Freedom Internet een optie wat dat soort dingen betreft...

Eventueel het ondertussen niet meer bestaande Tweak nog en dat was het dan wel qua ISP's in Nederland die je een soort van Zakelijk Internet op een Consumenten aansluiting konden leveren ;w

[...]

KPN is nu even geen optie. XS4all: das was einmal....

Er is een PTR aanwezig, gelijk aan het IP adres inclusief de punten - of ik doe iets verkeerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Waar zag je dat dan? (Ligt voor jou wellicht enorm voor de hand, maar ik deed slechts een reverse IP lookup met als antwoord: "No PTR records found for 188.89.xx.yy." en weet verder niet echt waar verder te kijken.)
Ik heb trouwens geen last van die description, nog geen beperkingen tegengekomen.
Nou ja.. ik maakte wel 'ns een edit daar in Wikipedia en neem aan dat diezelfde info nog wel elders gebruikt wordt ook. Dus kennelijk maakt zo'n kwalificatie wel uit.

Of ik 'n PTR record nodig heb, betwijfel ik. Maakt dat uit voor een persoonlijk VPN en een paar soortgelijke externe toegangsdingen? Ik meen me te herinneren pas als je een (mail) server wilt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerritjan
Gwaihir schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:48:
[...]

Waar zag je dat dan? (Ligt voor jou wellicht enorm voor de hand, maar ik deed slechts een reverse IP lookup met als antwoord: "No PTR records found for 188.89.xx.yy." en weet verder niet echt waar verder te kijken.)

[...]

Nou ja.. ik maakte wel 'ns een edit daar in Wikipedia en neem aan dat diezelfde info nog wel elders gebruikt wordt ook. Dus kennelijk maakt zo'n kwalificatie wel uit.

Of ik 'n PTR record nodig heb, betwijfel ik. Maakt dat uit voor een persoonlijk VPN en een paar soortgelijke externe toegangsdingen? Ik meen me te herinneren pas als je een (mail) server wilt draaien.
Ik begrijp je opmerkingen niet helemaal, maar een PTR-record heb je niet nodig. Ook niet voor VPN en Wikipedia.
Als je een mailserver wil draaien wordt het een ander verhaal, dan kun je beter ergens anders internet afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@gerritjan Mijn vraag is: waar zien jij en @ArcticWolf dat "Pool for mobile internet users" staan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gwaihir schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 20:01:
@gerritjan Mijn vraag is: waar zien jij en @ArcticWolf dat "Pool for mobile internet users" staan?
https://rest.db.ripe.net/...88.1.1&flags=no-filtering

Vul je eigen IP in waar 188.88.1.1 staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gerritjan
Als je hier je IP-adres invult krijg je meer informatie:
https://centralops.net/co/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
Oh die API kende ik nog niet. Die is leuk.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
#!/bin/sh

# Get the public IP
ip=$(curl --silent https://ipv4.ipleak.net/json/ | jq -r .query_text)

# Query the RIPE database
response=$(curl --silent "https://rest.db.ripe.net/search.json?query-string=${ip}&flags=no-filtering")

# Extract the description (descr)
description=$(echo "$response" | jq -r 'first(.objects.object[].attributes.attribute[] | select(.name == "descr") | .value)')

# Output the result
echo "$description"

Heeft curl(1) en sh(1) nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

Als je een willekeurige Linux distro als OS gebruikt dan kan je dat zelf opzoeken :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
$ whois 188.88.1.1

% This is the RIPE Database query service.
% The objects are in RPSL format.
%
% The RIPE Database is subject to Terms and Conditions.
% See https://docs.db.ripe.net/terms-conditions.html

% Note: this output has been filtered.
%       To receive output for a database update, use the "-B" flag.

% Information related to '188.88.0.0 - 188.89.255.255'

% Abuse contact for '188.88.0.0 - 188.89.255.255' is 'abuse@odido.nl'

inetnum:        188.88.0.0 - 188.89.255.255
netname:        Odido-Netherlands
descr:          Pool for mobile internet users
country:        NL
admin-c:        AT13974-RIPE
tech-c:         AT13974-RIPE
status:         ASSIGNED PA
mnt-by:         MNT-TMONL
mnt-lower:      MNT-TMONL
mnt-lower:      MNT-TMONL
created:        2009-05-12T11:43:55Z
last-modified:  2024-03-22T10:51:43Z
source:         RIPE

role:           Access & transport
address:        Waldorpstraat 60
admin-c:        RB21461-RIPE
admin-c:        DG12330-RIPE
admin-c:        MK24957-RIPE
admin-c:        OC2745-RIPE
admin-c:        SP19295-RIPE
tech-c:         RD7864-RIPE
tech-c:         MK24957-RIPE
tech-c:         DG12330-RIPE
tech-c:         OC2745-RIPE
tech-c:         SP19295-RIPE
tech-c:         TB9837-RIPE
nic-hdl:        AT13974-RIPE
created:        2017-03-28T08:40:14Z
last-modified:  2024-03-15T15:11:10Z
source:         RIPE # Filtered

% Information related to '188.88.0.0/16AS50266'

route:          188.88.0.0/16
descr:          Odido Netherlands
origin:         AS50266
created:        2022-07-15T09:55:57Z
last-modified:  2024-03-22T10:52:19Z
source:         RIPE

% This query was served by the RIPE Database Query Service version 1.114 (DEXTER)
:)

Zo ook bijvoorbeeld :
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
$ whois 1.1.1.1

% [whois.apnic.net]
% Whois data copyright terms    http://www.apnic.net/db/dbcopyright.html

% Information related to '1.1.1.0 - 1.1.1.255'

% Abuse contact for '1.1.1.0 - 1.1.1.255' is 'helpdesk@apnic.net'

inetnum:        1.1.1.0 - 1.1.1.255
netname:        APNIC-LABS
descr:          APNIC and Cloudflare DNS Resolver project
descr:          Routed globally by AS13335/Cloudflare
descr:          Research prefix for APNIC Labs
country:        AU
org:            ORG-ARAD1-AP
admin-c:        AIC3-AP
tech-c:         AIC3-AP
abuse-c:        AA1412-AP
status:         ASSIGNED PORTABLE
remarks:        ---------------
remarks:        All Cloudflare abuse reporting can be done via
remarks:        resolver-abuse@cloudflare.com
remarks:        ---------------
mnt-by:         APNIC-HM
mnt-routes:     MAINT-APNICRANDNET
mnt-irt:        IRT-APNICRANDNET-AU
last-modified:  2023-04-26T22:57:58Z
mnt-lower:      MAINT-APNICRANDNET
source:         APNIC

irt:            IRT-APNICRANDNET-AU
address:        PO Box 3646
address:        South Brisbane, QLD 4101
address:        Australia
e-mail:         helpdesk@apnic.net
abuse-mailbox:  helpdesk@apnic.net
admin-c:        AR302-AP
tech-c:         AR302-AP
auth:           # Filtered
remarks:        helpdesk@apnic.net was validated on 2021-02-09
mnt-by:         MAINT-AU-APNIC-GM85-AP
last-modified:  2021-03-09T01:10:21Z

organisation:   ORG-ARAD1-AP
org-name:       APNIC Research and Development
org-type:       LIR
address:        6 Cordelia St
phone:          +61-7-38583100
fax-no:         +61-7-38583199
mnt-ref:        APNIC-HM
mnt-by:         APNIC-HM
last-modified:  2023-09-05T02:15:19Z

role:           ABUSE APNICRANDNETAU
address:        PO Box 3646
address:        South Brisbane, QLD 4101
address:        Australia
country:        ZZ
phone:          +000000000
admin-c:        AR302-AP
tech-c:         AR302-AP
nic-hdl:        AA1412-AP
remarks:        Generated from irt object IRT-APNICRANDNET-AU
abuse-mailbox:  helpdesk@apnic.net
mnt-by:         APNIC-ABUSE
last-modified:  2021-03-09T01:10:22Z

role:           APNICRANDNET Infrastructure Contact
address:        6 Cordelia St
                South Brisbane
                QLD 4101
phone:          +61 7 3858 3100
e-mail:         research@apnic.net
admin-c:        AIC3-AP
tech-c:         AIC3-AP
nic-hdl:        AIC3-AP
mnt-by:         MAINT-APNICRANDNET
last-modified:  2024-07-18T04:37:37Z

% Information related to '1.1.1.0/24AS13335'

route:          1.1.1.0/24
origin:         AS13335
descr:          APNIC Research and Development
                6 Cordelia St
mnt-by:         MAINT-APNICRANDNET
last-modified:  2023-04-26T02:42:44Z

% This query was served by the APNIC Whois Service version 1.88.25 (WHOIS-UK4)
:*)

Daarbij krijg je dus ook gelijk het AS Number te zien en hoe die wordt announced via BGP en eventueel door wie (MNT gedeelte) en zo :Y)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ies Korpershoek
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
DjoeC schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:45:

Nog wel leuk was dat de monteur van "afspraak is afspraak" Guidion me belde omdat de "afspraak" toch niet in het afsproken tijdsblok was maar een half uurtje eerder en tja, toen was er even niemand thuis. Gelukkig opgelost, monteur geweest, Odido spullen in de doos laten zitten en hij is weer vriendelijk vertrokken.

Speedtest Odido: 918Mb/917Mb, ping 4ms, jitter 1ms. Speedtest KPN (via Odido) ongeveer gelijk, alleen ping nu 8ms ;).

Maar goed, alles bij elkaar: Omzetting is met een paar "bijzondere" hobbels best wel goed verlopen.
OP het Odido Forum is een discussie gaande over het blokkeren van de standaard VOIP port 5060 door Odido (wordt toegegeven). 'Use a random port' is voor nu kennelijk de oplossing voor fritzbox gebruikers. Overigens was dit een paar weken geleden niet zo, mijn 5590 werkte perfect. Na netwerk onderhoud in November werkte het 's-morgens plots niet meer. Bijna 2 dagen voor de 'random' port oplossing bekend werd.

[ Voor 6% gewijzigd door Ies Korpershoek op 01-01-2025 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
Ies Korpershoek schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 07:42:
[...]

OP het Odido Forum is een discussie gaande over het blokkeren van de standaard VOIP port 5060 door Odido (wordt toegegeven). 'Use a random port' is voor nu kennelijk de oplossing voor fritzbox gebruikers. Overigens was dit een paar weken geleden niet zo, mijn 5590 werkte perfect. Na netwerk onderhoud in November werkte het 's-morgens plots niet meer. Bijna 2 dagen voor de 'random' port oplossing bekend werd.
Ahh, ik had de oplossing niet gevonden maar gewoon uitgeprobeerd nadat de oplossing die ik bij KN internet (daar een issue met 12VOIP/Betamax providers) gebruikt had niet werkte.

Maar goed dat ze het erkennen, nu nog even oplossen. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat zoiets "spontaan" ontstaat en niet binnen een paar dagen (of nog veel sneller) wordt opgelost. Netwerk managen en configureren is hun core-bussiness.....

Ik neem trouwens aan dat dit de link is die bedoeld wordt.

[ Voor 9% gewijzigd door DjoeC op 02-01-2025 22:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:31
Sinds een maand heb ik Odido glasvezel met TV. De internetverbinding is betrouwbaar en net zo snel als beloofd. Daarover niks negatiefs te melden. Helaas geldt dat niet voor de TV. We gebruiken de TV app op onze LG 4K OLED smart TV. En wat een ramp vinden we dat!
De gebruiksvriendelijkheid is in vergelijking met de Ziggo Next een ramp. En wat nu voor ons de deur dicht doet zijn blackouts in het beeld bij het terugkijken van opgenomen programma’s. Om de 5-6 minuten bevriest het beeld 10-15 seconden, dan gaat het beeld even op zwart en daarna gaat het afspelen verder. Het ligt niet aan de internetverbinding of mijn TV. Ik vermoed dat de ODIDO server niet in staat is om de benodigde bandbreedte op HD kwaliteit te leveren. Daardoor raakt de databuffer leeg en die wordt tijdens zo’n ‘freeze’ weer aangevuld.
Nu Odido per 1 februari de contractvoorwaarden eenzijdig aanpast, kunnen we direct vertrekken. We gaan terug naar Ziggo, heerlijk, daar nooit dergelijke problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:56
jdbiggelaa schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:35:
Sinds een maand heb ik Odido glasvezel met TV. De internetverbinding is betrouwbaar en net zo snel als beloofd. Daarover niks negatiefs te melden. Helaas geldt dat niet voor de TV. We gebruiken de TV app op onze LG 4K OLED smart TV. En wat een ramp vinden we dat!
De gebruiksvriendelijkheid is in vergelijking met de Ziggo Next een ramp. En wat nu voor ons de deur dicht doet zijn blackouts in het beeld bij het terugkijken van opgenomen programma’s. Om de 5-6 minuten bevriest het beeld 10-15 seconden, dan gaat het beeld even op zwart en daarna gaat het afspelen verder. Het ligt niet aan de internetverbinding of mijn TV. Ik vermoed dat de ODIDO server niet in staat is om de benodigde bandbreedte op HD kwaliteit te leveren. Daardoor raakt de databuffer leeg en die wordt tijdens zo’n ‘freeze’ weer aangevuld.
Nu Odido per 1 februari de contractvoorwaarden eenzijdig aanpast, kunnen we direct vertrekken. We gaan terug naar Ziggo, heerlijk, daar nooit dergelijke problemen gehad.
En je had geen onderzoek gedaan naar Odido TV voor je dat contract afsloot? TV is voor Odido slechts bijzaak

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jongetje
@jdbiggelaa Heb je het ook met een externe mediaspeler zoals een googletv getest of huur een maand de decoder van Odido? Hier al jaren Odido met tv en op mijn Samsung (los van bugs die ze nooit gaan oplossen vermoed ik) en googletv's geen problemen met tv kijken, terug kijken en opnames.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jerie schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:21:
[...]

Waarom doen ze dit? Mag dit wel? Klinkt dubieus.
Nee hoor. Niks dubieus aan. Odido gebruikt poort 5060 voor haar eigen VOIP dienst en dus kan jij die niet gebruiken met een andere VOIP aanbieder. Het is dus geen blokkade maar meer een reservering.
Dus als jouw eigen VOIP aanbieder ook andere poortnummers gebruikt is het opgelost.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaWM
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 22-05 18:35

ParaWM

Pro Prutser

We gebruiken de TV app op onze LG 4K OLED smart TV. En wat een ramp vinden we dat!
De gebruiksvriendelijkheid is in vergelijking met de Ziggo Next een ramp.
Vreemd vergelijk. TV app met het Ziggo Next kastje. Heb zelf ook een LG, WebOS is sowieso drama. Heb zelf nu een maandje Odido (met het Odido kastje), en dat is 99% hetzelfde als de Ziggo Next Mini was voor ons. Afstandsbediening bijna identiek, even vlot zappen en zelfde beeld kwaliteit.

Sinterklaas wil bier !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• audiojunk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:52
Helaas geldt dat niet voor de TV. We gebruiken de TV app op onze LG 4K OLED smart TV. En wat een ramp vinden we dat!
Ik heb nu een week Odido (kom van Ziggo) en gebruik de app op mijn Sony TV en dat bevalt zeer goed,.
Ik kan gewoon de Sony afstandbediening gebruiken zoals ik hem gewend ben.
Op de slaapkamer gebruik een een Amazon Firestick en ook dat werkt prima met Odido.
Ik had er wel een mediabox bijgenomen maar die ligt nog ongebruikt in de doos.

Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:12

rvk

Barre73 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:19:
[...]
Dus als jouw eigen VOIP aanbieder ook andere poortnummers gebruikt is het opgelost.
Is niet eens nodig want uitgaand 5060 is niet geblokkeerd. Alleen een fritzbox wil als client ook binnenkomend 5060 gebruiken en dat kan niet (en daar moet je dus handmatig kiezen voor die random poort instelling wat andere clients al jaren automatisch doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 12:51
Paar dagen geleden Odido Glasvezel besteld. Heb nu KPN en stap dus over. Nu kan ik een afspraak maken voor een Odido monteur, blijkbaar zit dat erbij. Maar wat mij betreft niet nodig lijkt me? KPN modem vervangen met die van Odido en klaar. Heb geen TV box dus ook daar hoeft niets te gebeuren. Of toch handig om een afspraak in te plannen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
Waarschijnlijk zou de Ziggo-app ook een ramp zijn geweest.
Ik gebruik de NLziet-app op mijn LG 4k OLED, daar word je ook niet blij van. Blijkbaar is het niet eenvoudig om een goede app voor WebOS te maken.
Sinds kort heb ik een Chromecast met Google-TV met daarop de android-app van NLziet. Dat werkt perfect.
Aanrader voor jou is denk ik om de Mediabox van Odido te gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door gerritjan op 01-01-2025 15:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:03

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Munki schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 15:24:
Paar dagen geleden Odido Glasvezel besteld. Heb nu KPN en stap dus over. Nu kan ik een afspraak maken voor een Odido monteur, blijkbaar zit dat erbij. Maar wat mij betreft niet nodig lijkt me? KPN modem vervangen met die van Odido en klaar. Heb geen TV box dus ook daar hoeft niets te gebeuren. Of toch handig om een afspraak in te plannen?
Ja, want in het pop moeten ze soms ook een stekkertje om prikken.
Hier heeft de monteur het binnenwerk van de Genexis ook aan de kant gegooid en de eigen spulletjes aangesloten.

Afijn, werkt verder prima nu. Soms valt dns even weg, da’s wel raar.

De monteurs hebben het erg druk, soms komen ze dan niet terwijl je zit te wachten (… *******), moet je zelf bellen met (in ons geval) Guidion maar dat zal overal zo zijn.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
[...]

Nee hoor. Niks dubieus aan. Odido gebruikt poort 5060 voor haar eigen VOIP dienst en dus kan jij die niet gebruiken met een andere VOIP aanbieder. Het is dus geen blokkade maar meer een reservering.
Prima, maar op het IP dat ik gebruik wil ik graag alle inkomende en uitgaande ports kunnen gebruiken als ik dat wenselijk acht. Dus ook een port die mijn provider dan voor een eigen dienst nodig denkt te hebben, terwijl ik die dienst niet eens afneem (als ik hem wel af zou nemen: uiteraard logisch dat ik deze niet kan gebruiken). Daar vind ik dan weer niets raars aan.

Als we het nu over IPv6 zouden hebben, dan was er niets aan het handje want een enkele /128 of whatever /care. Maar ja, IPv6 moet bij Odido nog uitgevonden worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
Deze vraag komt hier minstens eens per week voorbij. Blader even terug aub voor de antwoorden.
Samenvatting: Ja, die monteur kun je maar beter langs laten komen, TV of geen TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
[...]

Je kunt best meerdere aanbieders over 1 poort hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DjoeC
[...]

Tja, als je zo redeneert... Klinkt een beetje als "onze website staat op poort 80 dus mogen anderen die niet gebruiken".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Nee hoor. Niks dubieus aan. Odido gebruikt poort 5060 voor haar eigen VOIP dienst en dus kan jij die niet gebruiken met een andere VOIP aanbieder.
Uitsluitend indien je die dienst daadwerkelijk afneemt.
Het is dus geen blokkade maar meer een reservering.
Een reservering is niet nodig en strijdig met de netneutraliteit. En met het gegeven dat het slechts op delen van het netwerk lijkt te gebeuren.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter
Kijk even in de topic warning...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Munki
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22-05 12:51
rens-br schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 17:15:
[...]

[mbr]Kijk even in de topic warning...[/]
Excuus. Over het hoofd gezien. Bij deze de afspraak gemaakt ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
mad-dog schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:38:
[...]

En je had geen onderzoek gedaan naar Odido TV voor je dat contract afsloot? TV is voor Odido slechts bijzaak
Op papier leek het aanbod ok, de praktijk leert anders. Dat voor Odido TV bijzaak zou zijn, daar heb ik geen boodschap aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
jongetje schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 11:54:
@jdbiggelaa Heb je het ook met een externe mediaspeler zoals een googletv getest of huur een maand de decoder van Odido? Hier al jaren Odido met tv en op mijn Samsung (los van bugs die ze nooit gaan oplossen vermoed ik) en googletv's geen problemen met tv kijken, terug kijken en opnames.
Ik mag als klant verwachten dat de aangeboden TV dienst gewoon werkt. Ik heb geen tijd en zin om te gaan experimenteren met allerlei technische opties.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
ParaWM schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:34:
[...]

Vreemd vergelijk. TV app met het Ziggo Next kastje. Heb zelf ook een LG, WebOS is sowieso drama. Heb zelf nu een maandje Odido (met het Odido kastje), en dat is 99% hetzelfde als de Ziggo Next Mini was voor ons. Afstandsbediening bijna identiek, even vlot zappen en zelfde beeld kwaliteit.
Odido houdt, na herhaald contact met de klantenservice, vol dat de TV app en het media kastje dezelfde functionaliteit hebben. Dat maken ze dus niet waar. Ik heb bij Ziggo nooit problemen gehad met WebOS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
jdbiggelaa schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 19:20:
[...]

Odido houdt, na herhaald contact met de klantenservice, vol dat de TV app en het media kastje dezelfde functionaliteit hebben. Dat maken ze dus niet waar. Ik heb bij Ziggo nooit problemen gehad met WebOS.
Volgens jouw eigen post gebruikte je bij Ziggo de Ziggo Next om TV te kijken. Logisch dat je dan geen problemen hebt met WebOS.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:47
jdbiggelaa schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 19:18:
[...]

Ik mag als klant verwachten dat de aangeboden TV dienst gewoon werkt. Ik heb geen tijd en zin om te gaan experimenteren met allerlei technische opties.
Hier hetzelfde gehad. Ik heb een Apple TV en hier mega veel problemen mee gehad. Paar keer de app opnieuw moeten installeren omdat deze crashte bij opstarten. Ook sommige opties in de app lieten de app crashen. Ook als ik bijvoorbeeld voetbal keek geregeld de melding dat er iets niet goed was gegaan en moest ik op de afstandsbediening klikken dat de app het opnieuw moest proberen.

Vervolgens een tv kastje aangevraagd. Deze was kapot. Vaak sneeuw bij opstarten. Nieuwe gekregen. Deze deed het opzich wel maar moest soms 2x per dag opnieuw inloggen. Vet irritant.

Als je tv kijken leuk vindt moet je mijn inziens gewoon niet naar Odido. Hoe aantrekkelijk ook met gratis tv voor X maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jdbiggelaa
gerritjan schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 19:54:
[...]

Volgens jouw eigen post gebruikte je bij Ziggo de Ziggo Next om TV te kijken. Logisch dat je dan geen problemen hebt met WebOS.
Ja, dat snap ik, maar als Odido claimt dat de TV app dezelfde functionaliteit heeft als hun media box, moeten ze dat ook waarmaken. Veel dingen werken echter niet of niet goed met de TV app. Ik word dan gedwongen om voor €5 p/ mnd een extra media box te nemen. Ik ga morgen het exemplaar dat ik heb voor mijn tweede TV eens proberen op de LG. Eens zien of het gebuik dan acceptabel wordt. Maar ik heb er geen hoge verwachtingen van. Opnemen en heen en terugspoelen zijn op Odido sowieso een stuk slechter geregeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jdbiggelaa
blottle schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 20:02:
[...]

Als je tv kijken leuk vindt moet je mijn inziens gewoon niet naar Odido. Hoe aantrekkelijk ook met gratis tv voor X maanden.
Ik heb een tip voor je: omdat Odido nu eenzijdig de voorwaarden aanpast, kun je gratis opzeggen, ongeacht de resterende duur van je contract. Je kunt dan met 50% korting gedurende 9 maanden terug naar Ziggo. Hier zijn we wel klaar met Odido TV,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mighty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Mighty

Brains & Steel

jdbiggelaa schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 22:06:
[...]

Ik heb een tip voor je: omdat Odido nu eenzijdig de voorwaarden aanpast, kun je gratis opzeggen, ongeacht de resterende duur van je contract. Je kunt dan met 50% korting gedurende 9 maanden terug naar Ziggo. Hier zijn we wel klaar met Odido TV,
Heeft iemand dit al genoemd en een nieuw aanbod vanuit Odido ontvangen? Ik wil liever niet terug naar Ziggo maar mijn korting is wel verlopen bij Odido dus als er weer korting mogelijk is zou dat fijn zijn.

|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:12

rvk

Mighty schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 22:10:
[...]
Heeft iemand dit al genoemd en een nieuw aanbod vanuit Odido ontvangen? Ik wil liever niet terug naar Ziggo maar mijn korting is wel verlopen bij Odido dus als er weer korting mogelijk is zou dat fijn zijn.
Kijk even op je laatste factuur van december of dat daadwerkelijk staat dat voor jou ook de voorwaarden aangepast zijn (geen verlaging met mogelijk binnen contractperiode). Want dat is niet voor iedereen het geval. Als het er wel op staat dan kun je inderdaad opzeggen.

Opnieuw korting binnen een contractperiode lijkt mij niet logisch (waarom zouden ze dat doen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ecological
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:34
[...]

Hier hetzelfde gehad. Ik heb een Apple TV en hier mega veel problemen mee gehad. Paar keer de app opnieuw moeten installeren omdat deze crashte bij opstarten. Ook sommige opties in de app lieten de app crashen. Ook als ik bijvoorbeeld voetbal keek geregeld de melding dat er iets niet goed was gegaan en moest ik op de afstandsbediening klikken dat de app het opnieuw moest proberen.

Vervolgens een tv kastje aangevraagd. Deze was kapot. Vaak sneeuw bij opstarten. Nieuwe gekregen. Deze deed het opzich wel maar moest soms 2x per dag opnieuw inloggen. Vet irritant.

Hier werkt het prima.

Ben jij een echte vlees-eter? || Every argument against veganism || Zeekr 001 Privilege || e-tron 55 || Tribalisme en dogmatisme zijn slecht voor iedereen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Morgenmiddag komt de Guideon monteur om mijn verbinding van KPN glas naar Odido te migreren.
Ik zet de Zyxel vast klaar, samen met de NT en dan hoeft de monteur eigenlijk alleen maar de glasvezel vanaf de FTU naar de NT te koppelen en in de PoP de patch om te zetten?

edit: ik ga de monteur verzoeken niet de NT vast te maken op de lege rechterkap van de FTU, want dat is lelijk en dan is die kap niet mooi meer. Ik wil als de monteur weg is zelf de NT netjes in mijn meterkast ophangen. Neem aan dat ze dit geen issue vinden?

[ Voor 32% gewijzigd door Lord_Dain op 01-01-2025 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
Lord_Dain schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 22:27:
Morgenmiddag komt de Guideon monteur om mijn verbinding van KPN glas naar Odido te migreren.
Ik zet de Zyxel vast klaar, samen met de NT en dan hoeft de monteur eigenlijk alleen maar de glasvezel vanaf de FTU naar de NT te koppelen en in de PoP de patch om te zetten?

edit: ik ga de monteur verzoeken niet de NT vast te maken op de lege rechterkap van de FTU, want dat is lelijk en dan is die kap niet mooi meer. Ik wil als de monteur weg is zelf de NT netjes in mijn meterkast ophangen. Neem aan dat ze dit geen issue vinden?
Ik heb het toen zelf gedaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/niKJ3Dpt9xpC1VJSC76ZDSMlt3g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fGLPNIgjY9qLyL3uIKbE6L9w.jpg?f=fotoalbum_large
De monteur heeft de patch gedaan in de pop.
Daarna de Huawei ONT stroomadapter er in en aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
peterbier schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 22:51:
[...]

Ik heb het toen zelf gedaan.
[Afbeelding]
De monteur heeft de patch gedaan in de pop.
Daarna de Huawei ONT stroomadapter er in en aangemeld.
Check!
Ik mis alleen het korte (female female) verloopje waar de blauwe connector in de FTU gaat. Bij de vorige T-Mobile thuis oplossing zat deze er wel bij, bij dit installatie pakket niet. Dus ik vrees dat ik wellicht toch ff op de monteur moet wachten. Als morgen mijn KPN signaal er af gaat dan kan ik eea al wel zelf aansluiten, echter de glasvezel dus niet in de FTU patchen.

Deze mist dus:
https://www.reichelt.com/...sc_simplex_4_stuks-284763

[ Voor 6% gewijzigd door Lord_Dain op 01-01-2025 23:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kwiebus
  • Laatst online: 22-05 22:57
kwiebus schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:30:
[...]

Vanwege die Genexis ONT ben ik volgende maand weg als klant bij Odido en stap ik over naar KPN.

Deze TK01-XGS2110-EU-1 zorgt bij veel Odido klanten die op het KPN WBA netwerk zijn aangesloten vaak voor een onbruikbare internet verbinding in de avonduren.

Zie: https://community.odido.n...-avond-wba-netwerk-365921
Sinds de overstap van Odido naar KPN een aantal weken geleden zijn de problemen die ik in de avonduren met mijn internetverbinding had totaal verdwenen. Je kan dus wel stellen dat KPN zijn zaakjes beter voor elkaar heeft dan Odido.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
[...]

Dit was dus precies de rede dat ik bij Ziggo gebleven ben ondanks dat hier nu dan ook glasvezel ligt en al iemand van Odido aan de deur heb gehad. Vooral qua tv had ik eens gerekend dat ik qua prijs dan toch bijna hetzlefde kwijt zou zijn bij Odido. En tja ik lees nu ook nog eens dat dat kastje niet optimaal werkt dus ik ben blij bij Ziggo te zijn gebleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• peterbier
Lord_Dain schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 22:54:
[...]

Check!
Ik mis alleen het korte (female female) verloopje waar de blauwe connector in de FTU gaat. Bij de vorige T-Mobile thuis oplossing zat deze er wel bij, bij dit installatie pakket niet. Dus ik vrees dat ik wellicht toch ff op de monteur moet wachten. Als morgen mijn KPN signaal er af gaat dan kan ik eea al wel zelf aansluiten, echter de glasvezel dus niet in de FTU patchen.

Deze mist dus:
https://www.reichelt.com/...sc_simplex_4_stuks-284763
Volgens mij heeft de monteur die.
Omdat ik ook glasvezel intern in het netwerk gebruik heb ik de spullen hier.
En bij iedere patch gebruik ik een one click cleaner.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-05 21:42
[...]

Was dit het Android kastje van Odido?
Denk dat je wat pech met die kastjes hebt gehad. Wij hebben hier data nooit gehad, en lees dit voorval ook niet bij anderen in dit topic. Vervelend is het wel natuurlijk. Als ik jou was zou ik of het kastje een harde reset geven, of een nieuwe aanvragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Babylonier
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-05 00:33
M.b.t. NL Ziet - advertenties
Jerie schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:29:
[...]
Heb het nog even nagevraad bij mijn moeder (al jaren trouwe klant (betaald maandelijks inmiddels jaarlijks)). RTL kan zij (met het goedkoopste maandabonnement het middelste abonnement) kijken zonder reclame wanneer ze uitgesteld of vooruit kijkt. Live niet, maar ze kijkt RTL eigenlijk nooit live. [...] Hoe dan ook, het werkt dus, behalve RTL live zonder reclame.
Ik heb hier NL Ziet na de proefperiode nog een extra maandje "moeten" geven.
(Niet snel genoeg afgezegd, dus komt er een maandje extra bij --> medium account).
Dus wat meer tijd om ermee te experimenteren. Maar klopt gewoon niet met wat er wordt beweerd.

Gewoon bij de commerciële zenders. Elke film die ik interessant vindt om "terug te kijken" (dus niet Live),
wordt ik gedwongen om de advertenties te bekijken. Van doorspoelen van die advertenties is geen sprake.

Maar dat niet alleen. Als ik dan geneigd ben om de film gewoon door te laten draaien, zonder te kijken.
En bijna op het eind de film terug spoel tot aan het begin. Zodat je erna "wel" kunt doorspoelen.
Werkt dat alleen maar voor de laatste actieve film die ik op die wijze had doorlopen.
Ga je alsnog even uit het menu om een andere film te kiezen die je eerder ook op die wijze had terug gespoeld. Is die eerdere terug doorspoel actie vergeten, en kun je weer opnieuw beginnen om alles te doorlopen, "inclusief" die advertenties. Zo bont heb ik het nog niet meegemaakt.

Bijv bij KPN kan ik een hele avond "door laten draaien", en een dag erna elke film die het heeft doorlopen, terugkijken en de reclames doorspoelen / overslaan. Door een trucje te gebruiken bij de keuze van een film, om bij "terugkijken" meteen de knop in te drukken om tot aan het begin terug te spoelen. (Want je zit op het eind van de film, en loopt anders door naar het begin van de volgende film). En vandaar de film te bekijken.

Dat je met NL Ziet bij niets zeggende "opvul" programma's waar die commerciële zenders, buiten die paar films, hun 24 uur TV content mee willen opvullen, die toch al niet interessant zijn om te bekijken, de reclames wel kunt doorspoelen, of als "herhaal" programma, die advertenties er niet bijzitten, boeit niet.
Want die programma's kijk ik toch al niet.

Hoe meer ik dat NL Ziet probeer, hoe vervelender ik dat TV pakket vind worden.
Heb het dan ook maar meteen stop gezet, zodat het na die maand "extra" niet meer verder doorloopt.
Kun je beter dat abonnementsgeld besteden aan iets als Netflix e.d.
Jerie schreef op vrijdag 20 december 2024 @ 15:29:
[...]
Die miljoen advertenties zijn miljoen verbindingen. Daar zit ook tracking bij, en het is echt niet zo dat jij anders een dikke 2700 advertenties per dag zou zien. Dat is gewoon marketing-statistiek.
Nee, marketing is het geenszins. Zonder die filters komt al die rommel gewoon voorbij.
Van de ene na de andere advertentie, of wat "verborgen" / misleidend als betaalde "advertentie" content doorgaat. Dat zijn bijv. ook al die duur betaalde diensten waar mensen vaak per ongeluk op klikken die bovenaan als "hit" van Google zoek-acties worden getoond. (Van al die rommel ben ik van verschoond).

Kan het in de logging ook gewoon nalopen. Advertenties en tracking zijn verschillende dingen.
En als het al 2700 advertenties "met" tracking per dag zouden zijn. Is dat 99% per dag teveel rotzooi.

Overigens Odido abonnement aangevraagd. Heb de spullen al in huis. Moet nog worden aangesloten.
Kan al wel op mijn PC of via de "gewone" Android (smartphone) - met de Odido app TV programma's bekijken.
De app op mijn smartphone werkt vlot en "snappy". Geen problemen. (Hoewel nog nauwelijks gebruikt).
De app is in ieder geval vlotter als de KPN app, en intuïtief (gebruiksgemak) beter ontworpen dan die van KPN.
-

[ Voor 4% gewijzigd door Babylonier op 02-01-2025 07:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
@Babylonier
Heh wat gek? Ik heb echt noooit reclame met nlziet
Heb je een voorbeeld film die je terugkijkt waar dan reclame in komt?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Babylonier
Ja.
Rondom Kerstmis op RTL 4 - de 50-tiger jaren films van "Sissi" bekeken (met Romy Schneider).
Een geromantiseerde verfilming over de geschiedenis van de keizer en keizerin van Oostenrijk in de 19e eeuw.
3 delen. Vandaag zijn nog 2 delen terug te bekijken = laatste dag. 1 deel nog 2 dagen

"Deze zender staat het doorspoelen van programma's in de TV-gids niet toe."

Eerder bij het proef abonnement bijv. ook al gemerkt met concert van Davina Michelle in Ahoy in Rotterdam.
En nog wat films (SBS 6 - NET 5).

[ Voor 30% gewijzigd door Babylonier op 02-01-2025 07:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Ah ik denk dat jii nlziet dan op een ander manier gebruikt dan ik. Ik kijk series/afleveringen terug via on demand en jij gebruikt denk ik live/replay tv

https://help.nlziet.nl/hc...2C%20met%20reclameblokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Babylonier
Als ik met "zoek" gewoon een film terugzoek,
waarvan bekend is dat die al enkele dagen eerder heeft gedraaid.
En ik start die film, is dat nooit "Live", maar "on demand".

[ Voor 10% gewijzigd door Babylonier op 02-01-2025 07:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Babylonier schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 07:39:
Als ik met "zoek" gewoon een film terugzoek,
waarvan bekend is dat die al enkele dagen eerder heeft gedraaid.
En ik start die film, is dat nooit "Live", maar "on demand".
Lees die link maar even, films zijn zo te lezen vaak met reclame (al dan niet door replay tv)

Wist ik ook niet hoor, is mij in al die jaren nooit opgevallen. Denk nooit film gekeken via nlziet.

Verder offtopic voor hier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babylonier
Ik heb die link terug gelezen.
https://help.nlziet.nl/hc/nl/articles/360021384752-On-demand

On demand kijken betekent dat jij de regie hebt: start je favoriete programma’s
precies wanneer het jou uitkomt, zonder (reclame)onderbrekingen

Wat is een zoekactie op eerder verschenen films, anders dan "On demand" ??
Ik start, en stop die films op het door mezelf gekozen tijdstip.
Maar kan het desondanks NIET bekijken ZONDER reclame.

Medium abonnement - € 9,95

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
  • Nu online
Babylonier schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 08:04:
Ik heb die link terug gelezen.
https://help.nlziet.nl/hc/nl/articles/360021384752-On-demand

On demand kijken betekent dat jij de regie hebt: start je favoriete programma’s
precies wanneer het jou uitkomt, zonder (reclame)onderbrekingen

Wat is een zoekactie op eerder verschenen films, anders dan "On demand" ??
Ik start, en stop die films op het door mezelf gekozen tijdstip.
Maar kan het desondanks NIET bekijken ZONDER reclame.

Medium abonnement - € 9,95
Dat is de verkeerde link. Kijk die uit mn post
De 3 manieren van kijken met NLZIET:

Live TV: Altijd met reclame.
Replay TV: Alternatief als on demand niet beschikbaar is, met reclameblokken.
On demand: Reclamevrij bij Premium/Extra, mogelijk met advertenties bij Basis.

Programma’s worden waar mogelijk on demand aangeboden. Als dit niet mogelijk is vanwege uitzendrechten, bieden we een alternatief via replay TV, zodat je programma’s tot 7 dagen kunt terugkijken. Reclame is afhankelijk van het type abonnement en de uitzendrechten.
De content die jij bekijkt wordt denk ik aangeboden via replayTv ipv Ondemand.

Denk dat de meeste mensen hier nlziet gebruiken voor content die wel ondemand beschikbaar is en dus andere reclame ervaring hebben.

Maar nogmaals dit is erg offtopic voor hier, kun je beter je vraag stellen in een nlziet topic :)

[ Voor 23% gewijzigd door laurens0619 op 02-01-2025 08:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Babylonier
Heb die link ook bekeken, maar daar koop je dus niks voor:

Programma’s worden waar mogelijk on demand aangeboden. Als dit niet mogelijk is vanwege uitzendrechten, bieden we een alternatief via replay TV, zodat je programma’s tot 7 dagen kunt terugkijken. Reclame is afhankelijk van het type abonnement en de uitzendrechten.

En die uitzendrechten op films, maakt dat die films niet zonder reclame blokken via die commerciële zenders wordt aangeboden. (Want ze moeten voor die films betalen, en moet dus terug verdiend worden met reclame).

Allerlei onzin content die commerciële zenders zelf in eigen beheer uitgeven en uitzenden,
en wel reclamevrij kunt terug kijken. Tja, daar zit ik nu juist niet op te wachten.

Hoef daar verder geen vragen meer over te stellen bij een NL Ziet onderwerp hier op Tweakers.net
Want heb het verder wel gehad met dat NL Ziet. Gaat er hier gewoon weer uit.
(Was ook nooit mijn intentie om het over NL Ziet te hebben, maar daar begonnen juist andere gebruikers mee).

[ Voor 19% gewijzigd door Babylonier op 02-01-2025 08:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rens-br
  • Laatst online: 12:50

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Topicstarter

Begrijpelijk dat NLZIET hier besproken wordt, het wordt vaak genoeg genoemd als alternatief. Maar echter ervaringen delen is wel een beetje Offtopic. Graag dus hier verder: [Ervaringen / Discussie] NLZIET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blottle
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 06:47
[...]

Ben sinds een kleine maand bij ziggo. Wat een verademing wat betreft tv. Qua internet geen verschil. Wilde dit niet noemen omdat dit een Odido topic is en wilde gewoon mijn eigen ervaringen delen over tv.
Pagina: 1 ... 96 ... 112 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen