Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-05 23:01

Afbeeldingslocatie: https://www.nlziet.nl/nl/wp-content/uploads/2023/01/fc_black.png

Welkom in het NLZIET Ervaringen / Discussie topic

Dit topic is afgesplitst van het topic [Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet

Wat is NLZIET?

NLZIET geeft je toegang tot on-demand TV. NLZIET is een samenwerking van NPO, RTL en KIJK, en biedt ook alle regiokanalen aan. Daardoor kun je alles van de Nederlandse tv tot 1 jaar lang terugkijken.
Ze noemen het zelf "TV, maar dan zonder kabels". Je kunt dus TV kijken via een browser, app op je telefoon, tablet, smarttv, Chromecast, AppleTV etc.
Met NLZIET kun je op 2 apparaten tegelijk kijken, NLZIET is ook beschikbaar in het buitenland (EU).
Afbeeldingslocatie: https://www.nlziet.nl/nl/wp-content/uploads/2023/11/Apparatenboeket.png

Zenderaanbod

Zie hier een volledige overzicht van het zenderaanbod: https://www.nlziet.nl/nl/zenderoverzicht/

Standaard
Met NLZIET krijg je toegang tot 40 Nederlandse TV zenders. Voor de eerste twaalf grote zenders geldt dat je deze 7 dagen kunt terugkijken via de gids, kun je on demand kijken zonder reclame, en kun je een reeds begonnen programma vanaf het begin kijken met 'begin gemist'. Deze zenders worden aangeboden in FullHD.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aprJU2yQKK3gyIb9KjJGgKRr5hc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ih5XFJBORdyVUAZktxHkS18M.png?f=user_large

Extra
Met NLZIET Extra krijg je naast de 40 basiszenders ook toegang tot 11 internationale zenders, waaronder alles van BBC, HISTORY Channel en Crime + Investigation.
Afbeeldingslocatie: https://www.nlziet.nl/nl/wp-content/smush-webp/2024/03/nlziet-extra.png.webp

Welke abonnementen zijn er?

In onderstaande tabel zie je de kosten voor NLZIET per maand. NLZIET heeft in mei 2024 een prijsverhoging doorgevoerd en een nieuw abonnement (Basis) toegevoegd:

BasisPremiumExtra
Maandabonnement€ 7,95€ 9,95€ 11,95
JaarabonnementNiet mogelijk€ 8,95
(€ 107,40 per jaar)
€ 10,95
(€ 131,40 per jaar)
TV-zenders40 live zenders40 live zenders40 + 11 extra zenders
On demandNPO Plus reclamevrijNPO Plus reclamevrij
 + RTL reclamevrij
 + KIJK reclamevrij
ApparatenEén tegelijkTwee tegelijk

Links

Zenderoverzicht: https://www.nlziet.nl/nl/zenderoverzicht
Statuspagina: https://status.nlziet.nl
FAQ: https://www.nlziet.nl/nl/veelgestelde-vragen

[ Voor 38% gewijzigd door Martinique op 13-05-2024 13:28 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17:02
Goed bezig @Martinique. Voor de mensen die twijfelen en eigenlijk alleen Nederlandse zenders kijken kan ik niet anders zeggen dan doen. Ik ben dik tevreden, goede prijs en geen reclames meer.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 16:51
Minpunten op dit moment voor mij:

De gids wordt zeer traag gevuld met informatie (is ooit beter geweest)
Af en toe stopt het programma ineens bij vertraagd kijken, nieuw fenomeen sinds een paar weken.

Beiden op Nokia 8000 streaming box.

[ Voor 14% gewijzigd door guido66 op 10-12-2023 08:34 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Penthe
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 10-05 21:54
Probleem voor mij nog altijd:

Na al ruim 7 a 8 maanden is het haperen en stotteren met live kijken op RTL4/5, Veronica, NPO2 en sinds een tijdje RTL-Z nog altijd niet opgelost op de Mi Box en een aantal andere boxen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sianixi
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 14:31
Penthe schreef op zondag 10 december 2023 @ 13:58:
Probleem voor mij nog altijd:

Na al ruim 7 a 8 maanden is het haperen en stotteren met live kijken op RTL4/5, Veronica, NPO2 en sinds een tijdje RTL-Z nog altijd niet opgelost op de Mi Box en een aantal andere boxen.
Heb zelf ook een Mi Box maar heb die problemen niet die jij beschrijft. Dus vraag mij af of het wel aan NLZiet ligt dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Heb zelf al jaren voor die sporadische keren dat ik tv wil kijken. Eigenlijk nooit problemen. Stuk voordeliger dan een Ziggo abo, draait direct op de tv zonder kansloze kastjes.

[ Voor 31% gewijzigd door Sethro op 10-12-2023 14:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Sianixi schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:17:
[...]

Heb zelf ook een Mi Box maar heb die problemen niet die jij beschrijft. Dus vraag mij af of het wel aan NLZiet ligt dan.
Jawel het is een bekend probleem.
Volgens mij in dit topic besproken en sowieso ook in dit topic: [Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick (4K) topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
Snowhite0901 schreef op zondag 10 december 2023 @ 03:51:
Goed bezig @Martinique. Voor de mensen die twijfelen en eigenlijk alleen Nederlandse zenders kijken kan ik niet anders zeggen dan doen. Ik ben dik tevreden, goede prijs en geen reclames meer.
Ja ik ben ook wel tevreden. Ca 2,5 jaar geleden bewust KPN interactieve TV opgezegd en een goedkoop internet-only abonnement genomen met daarbij NLZIET. Qua beeldkwaliteit toen de beelden naast elkaar vergeleken maar ik kon geen verschil ontdekken. Wel wat goedkoper en het scheelt weer een settopbox en remote. Mijn Smart TV is nu offline want ik vond die apps maar bar traag. Ik gebruik alleen nog maar een Apple TV 4K die ergens weggestopt staat, heerlijk dat je nu alles met dezelfde Apple afstandsbediening kunt bedienen!
Ik ervaar zelf geen haperingen met NLZIET en kan me geen storing herinneren.

Qua aanbod zenders mis ik ook niets, alhoewel, ik wilde een keer een etappe van de Giro kijken en kwam er toen pas achter dat Eurosport ontbreekt in het aanbod...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
guido66 schreef op zondag 10 december 2023 @ 08:33:
De gids wordt zeer traag gevuld met informatie (is ooit beter geweest)
Heb hetzelfde probleem op Google Chromecast TV 4K

Ook af en toe dat er een andere zender start dan ik had gekozen in de TV gids

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Martinique schreef op zondag 10 december 2023 @ 17:39:
[...]

Qua aanbod zenders mis ik ook niets, alhoewel, ik wilde een keer een etappe van de Giro kijken en kwam er toen pas achter dat Eurosport ontbreekt in het aanbod...
Van mij zou Paramount Network er wel bij mogen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Nu online
Draai NLZiet op een apple tv en ben nog steeds erg tevreden. Wat me bevalt is het terugkijken op elk willekeurig moment, ideaal voor iemand die vanwege werk en andere hobby's niet zo veel tijd geeft.

Ik mis alleen wel de Duitse zenders

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 10:57
Al een aantal jaar redelijk tevreden met NLZiet. We gebruiken het voor het incidenteel kijken van een NL programma en dingen als NOS Studio Sport.
We kijken op een Chromecast met Google TV.

Kwam er overigens achter dat er ook best veel series op staan die wellicht goed zijn, helaas is het zoeksysteem extreem slecht en de aanbevelingen om te janken.
We googelen nu naar een serie en zoeken dan op de exacte titel in de app. Gewoon browsen en iets nieuws ontdekken zoals bij (bijvoorbeeld) Netflix werkt echt niet goed.

Daarnaast is de Gids best wel traag en klungelig.
Zappen is ook onhandig, dat gaat van links naar rechts ipv boven naar beneden. Als je dus iets vooruit spoelt (1 tik naar beneden voor de balk en dan naar rechts om vooruit in de tijd te gaan) en dan een seconde later nog iets naar voren wil kan je pech hebben dat de balk weg is en je dus door zapt naar de volgende zender.

Eigenlijk is het dus vooral goedkoper dan een vast abonnement (nu alleen internet nodig ipv internet+TV) en gebruiken we het gelukkig weinig. Als je veel lineaire tv kijkt zou ik me best ergeren aan de knullige app :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Smobbo schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:10:

Zappen is ook onhandig, dat gaat van links naar rechts ipv boven naar beneden. Als je dus iets vooruit spoelt (1 tik naar beneden voor de balk en dan naar rechts om vooruit in de tijd te gaan) en dan een seconde later nog iets naar voren wil kan je pech hebben dat de balk weg is en je dus door zapt naar de volgende zender.
Precies dat! Heel irritant. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sianixi schreef op zondag 10 december 2023 @ 14:17:
Mogelijk heeft het nu ook met het model Mi te maken en of deze nu wel of niet de update naar Android TV 12 heeft ontvangen.

Heb V12 nu op één S box aangeboden gekregen, inclusief een extra update, maar op een andere S dan weer niet. Ik weet wel, toen ik het destijds testte, dat het er verschrikkelijk uitzag op die specifieke zenders, maar dat was nog met Android TV V9. Met V12 heb ik dat niet meer gecontroleerd.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:37
Ik kan geen SBS6 programmas meer terugkijken op mijn Chromecast TV 4k.
Ook steeds vaker dat live TV hapert, volgens support blokkeert mijn verbinding iets, geen bekend probleem met de google tv en moet ik alles opnieuw installeren. Heb 2 google tvs en allebei hebben ze dat probleem....
Nu ook haperingen dus sta op het punt op te zeggen, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
hardware-lover schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:52:
[...]

Mogelijk heeft het nu ook met het model Mi te maken en of deze nu wel of niet de update naar Android TV 12 heeft ontvangen.

Heb V12 nu op één S box aangeboden gekregen, inclusief een extra update, maar op een andere S dan weer niet. Ik weet wel, toen ik het destijds testte, dat het er verschrikkelijk uitzag op die specifieke zenders, maar dat was nog met Android TV V9. Met V12 heb ik dat niet meer gecontroleerd.
Het is inderdaad met Android TV V9 en mijn mijn box heeft tot op heden nog geen update gekregen. NLZIET zegt er mee bezig te zijn maar het duurt nu wel erg lang. Geen enkele andere app op de box heeft deze problemen. Engelse, Spaanse, Duitse live zenders werken prima ook Netflix, Prime, Disney+, Plex doen het zoals het moet. Het is alleen op een aantal live zenders bij NLZIET waar het fout gaat en ook met terug kijken van bepaalde programmas waar de reclame nog inzit.van de boven genoemde zenders.

Hopelijk wordt het eindelijk eens een keer opgelost want heb geen zin de box te vervangen als deze het met alle andere apps prima doet. Ook hangt het met KODI aan het lokale netwerk hier en geen zin dit allemaal opnieuw op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
MNDutch schreef op zondag 10 december 2023 @ 19:54:
Ik kan geen SBS6 programmas meer terugkijken op mijn Chromecast TV 4k.
Ook steeds vaker dat live TV hapert, volgens support blokkeert mijn verbinding iets, geen bekend probleem met de google tv en moet ik alles opnieuw installeren. Heb 2 google tvs en allebei hebben ze dat probleem....
Nu ook haperingen dus sta op het punt op te zeggen, iemand een idee?
Ik ervaar dat probleem niet. Misschien dat je WIFI / Internet verbinding het probleem veroorzaakt?
Vooral omdat het op beide speelt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Snowhite0901 schreef op zondag 10 december 2023 @ 03:51:
Helemaal geen reclames meer? Die kan je doorspoelen of zijn gewoon volledig afwezig? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:57
stin00 schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:31:
[...]

Helemaal geen reclames meer? Die kan je doorspoelen of zijn gewoon volledig afwezig? :o
Ligt aan de zender en/of programma. Maar tijdens live tv kun je regelmatig reclame doorspoelen (niet altijd), en terugkijken is altijd zonder reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@MNDutch Ik heb hier een Chromecast with Google TV (HD) en een Shield 2019 Pro en op beide ervaring ik deze problemen niet. Je zou eventueel ook nog kunnen proberen te kijken op je telefoon / tablet of te casten vanaf je telefoon / tablet om in ieder geval dat nog uit te sluiten. Want ik ken dit probleem ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alex3305 schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:34:
Ligt aan de zender en/of programma. Maar tijdens live tv kun je regelmatig reclame doorspoelen (niet altijd), en terugkijken is altijd zonder reclame.
Ik denk dat je het misschien iets anders bedoeld, want live is nu, op dit moment, en naar de toekomst spoelen lukt niet met NLZiet 😉

Je bedoelt misschien, tijdens een nog lopende uitzending, en deze dan starten vanaf begin uitzending, en dan eventuele reclame doorspoelen?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Penthe schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:05:
Het is inderdaad met Android TV V9 en mijn mijn box heeft tot op heden nog geen update gekregen. NLZIET zegt er mee bezig te zijn maar het duurt nu wel erg lang. Geen enkele andere app op de box heeft deze problemen. Engelse, Spaanse, Duitse live zenders werken prima ook Netflix, Prime, Disney+, Plex doen het zoals het moet. Het is alleen op een aantal live zenders bij NLZIET waar het fout gaat en ook met terug kijken van bepaalde programmas waar de reclame nog inzit.van de boven genoemde zenders.

Hopelijk wordt het eindelijk eens een keer opgelost want heb geen zin de box te vervangen als deze het met alle andere apps prima doet. Ook hangt het met KODI aan het lokale netwerk hier en geen zin dit allemaal opnieuw op te zetten.
Als ik er aan toekom dan zal ik komende week even uitproberen of het met de Mi S en Android TV V12 beter gaat.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MNDutch
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:37
rfbroek schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:29:
[...]

Ik ervaar dat probleem niet. Misschien dat je WIFI / Internet verbinding het probleem veroorzaakt?
Vooral omdat het op beide speelt
Zou niet moeten, alle andere apps werken prima. 2 unifi schotels voor wifi met allebei goed internet.
Zal de chromecast even via de hotspot van mijn telefoon aansluiten kijken wat er gebeurt.
alex3305 schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:36:
@MNDutch Ik heb hier een Chromecast with Google TV (HD) en een Shield 2019 Pro en op beide ervaring ik deze problemen niet. Je zou eventueel ook nog kunnen proberen te kijken op je telefoon / tablet of te casten vanaf je telefoon / tablet om in ieder geval dat nog uit te sluiten. Want ik ken dit probleem ook niet.
Telefoon werkt NLZiet prima op, maar heb de google tv gekocht zodat ik niet via mn telefoon hoef te streamen :)

[ Voor 37% gewijzigd door MNDutch op 10-12-2023 22:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
stin00 schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:31:
[...]

Ik kijk altijd terug. Dan zijn er geen reclames. Als je live kijkt uiteraard wel, en als je net iets scheelt kan je niet altijd doorspoelen tijdens reclame ( dacht bij de niet rtl commerciele zenders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05 20:22
Vanaf 2018 heb ik NLZiet en ik ben er nog steeds heel blij mee. Ik herken de klachten over haperen en het niet vullen van de gids eigenlijk niet. Het is erg prettig om op maandagavond Expeditie Robinson zonder reclame terug te kijken. Eigenlijk loop ik maar tegen één ding aan en daar kan NLZiet niets aan doen...... ik moet TV bij KPN behouden om ESPN te kunnen kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
hardware-lover schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:30:
[...]

Ik denk dat je het misschien iets anders bedoeld, want live is nu, op dit moment, en naar de toekomst spoelen lukt niet met NLZiet 😉

Je bedoelt misschien, tijdens een nog lopende uitzending, en deze dan starten vanaf begin uitzending, en dan eventuele reclame doorspoelen?
Yes. Mijn bewoording was wat onzorgvuldig gekozen :P.
MNDutch schreef op zondag 10 december 2023 @ 22:46:
[...]

Zou niet moeten, alle andere apps werken prima. 2 unifi schotels voor wifi met allebei goed internet.
Zal de chromecast even via de hotspot van mijn telefoon aansluiten kijken wat er gebeurt.

[...]

Telefoon werkt NLZiet prima op, maar heb de google tv gekocht zodat ik niet via mn telefoon hoef te streamen :)
Ik begrijp je, maar dan zou je het een en ander nog kunnen uitsluiten. Het enige waar ik dan nog aan denk is bufferbloat maar dat zou je ook kunnen testen en zou via een mobiele hotspot niet moeten voorkomen.

Ook zou je nog kunnen proberen om Multimedia Tunneling aan te zetten. Hierover had ik ook al een korte discussie in het Nvidia Shield topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Grappig hè. Voor de een is het ESPN, voor de ander Duitse zenders en nog iemand anders noemt Paramount Network. Ik mis inderdaad als enige zender echt Eurosport, net zoals de topicstarter :+. Voor mij is het aanbod en kwaliteit van de app 99% toereikend. Eurosport mis ik vanwege bepaalde wielerrondes. Maar volgens mij is dat ook alleen de Giro d'Italia.

Laatst wel het probleem gehad dat NLZiet niet opsloeg waar we waren gebleven in een programma. Dat was echt wel heel erg irritant. Als we namelijk naar bed gaan wisselen we van Shield naar Chromecast en dan kijken we vaak nog het laatste stukje van een programma. Als je dan nog moet gaan zoeken waar je ook alweer gebleven was is dat nogal irritant. Vooral omdat de spoelfunctie van NLZiet niet altijd even eenvoudig in gebruik is. Maar dit was na een paar dagen alweer opgelost.

Ook zag ik laatst een video preview thumbnail popup naar voren komen tijdens het spoelen. Deze was niet gevuld en dus gewoon grijs. Buiten die ene keer ook niet meer teruggezien. Dat zou mij betreft wel een aardige aanvulling zijn. Op mijn Plex server heb ik dat ook en genereer ik die dingen elke 10 seconden. Dat neemt niet bijzonder veel ruimte in en zorgt er toch voor dat je eenvoudig je weg terug kunt vinden in een video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:42
Het lijkt erop dat nlziet bij het zoeken mijn zoekopdracht kan afmaken. Volgens mij is dat nieuw? Als ik 't' type krijg ik eronder een lijstje van programma's en series waar je op kunt klikken en dat wordt dan bijgewerkt als ik meer letters typ. Hebben anderen dat ook?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Qbv6Kona9iaoZpZNG77XPaVMcU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mwZEqYKn1kTUTl8WIH3sVRNU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XZPG0DfrKcTtKt0l_C4UuzqKJU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/DCm0EsOCkdkD2ph5UIiECsMx.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 35% gewijzigd door CarpeVentum op 11-12-2023 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Penthe schreef op zondag 10 december 2023 @ 21:05:

Ik heb de koe maar meteen bij de horens genomen, want nu wilde ik ook even kijken of het na de V12 update voor de Mi Box S ook veranderd was.

Eerst even de V9 versie nog getest, nog steeds dramatisch op die specifieke zenders. Daarna de S met V12 update aangeslingerd, en probleemloos, weg is dat irritante gedrag op die zenders.

Dus nu maar hopen dat je de update naar Android TV V12 ook krijgt aangeboden, dan is dat NLZiet probleem iig de wereld uit.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penthe
hardware-lover schreef op maandag 11 december 2023 @ 12:27:
[...]

Ik heb de koe maar meteen bij de horens genomen, want nu wilde ik ook even kijken of het na de V12 update voor de Mi Box S ook veranderd was.

Eerst even de V9 versie nog getest, nog steeds dramatisch op die specifieke zenders. Daarna de S met V12 update aangeslingerd, en probleemloos, weg is dat irritante gedrag op die zenders.

Dus nu maar hopen dat je de update naar Android TV V12 ook krijgt aangeboden, dan is dat NLZiet probleem iig de wereld uit.
Ehh nee zolang NLZiet mijn versie aangeeft op de webpagina als ok gaat ik hier niet mee in. Mochten ze alles onder V9 niet meer ondersteunen raken ze denk ik ruim de helft van de klanten kwijt.

Het is niet een update maar NLZIET die dit moet oplossen. En die update naar V12 krijgen veel mensen waarschijnlijk niet eens.

Ik heb al meer dan 30 TV apps gebruikt maar het is echt enkel NLZIET die problemen geeft, dus ligt het probleem daar. Ik heb ook een tv met Android TV V10 en daar werkt NLZIET wel maar je ziet toch dat er iets mis is met de streams, vooral als je bijv. snelle beelden kijkt valt het echt wel op dat de stream onzuiver is. Het probleem is dus nog steeds daar maar het valt niet of minder op. En het zijn maar 5 zenders op het totaal aangeboden aanbod de rest werkt probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Penthe schreef op dinsdag 12 december 2023 @ 01:24:
Ehh nee zolang NLZiet mijn versie aangeeft op de webpagina als ok gaat ik hier niet mee in. Mochten ze alles onder V9 niet meer ondersteunen raken ze denk ik ruim de helft van de klanten kwijt.

Het is niet een update maar NLZIET die dit moet oplossen. En die update naar V12 krijgen veel mensen waarschijnlijk niet eens.

Ik heb al meer dan 30 TV apps gebruikt maar het is echt enkel NLZIET die problemen geeft, dus ligt het probleem daar. Ik heb ook een tv met Android TV V10 en daar werkt NLZIET wel maar je ziet toch dat er iets mis is met de streams, vooral als je bijv. snelle beelden kijkt valt het echt wel op dat de stream onzuiver is. Het probleem is dus nog steeds daar maar het valt niet of minder op. En het zijn maar 5 zenders op het totaal aangeboden aanbod de rest werkt probleemloos.
Je bedoelt, vanaf Android TV V9 en lager?

Natuurlijk moet het op die oudere versies ook nog goed werken, en daarmee bedoel ik, er zijn ook nog andere niet Mi apparaten, waarbij het met Android TV V9 nog wel goed gaat, dus de Android TV versie mag dan het excuus ook niet zijn. Of ze moeten naar buiten brengen dan V9 niet meer door hun wordt ondersteund als Android TV versie, daar kun je dan weinig tegen inbrengen. Dat zie ik echter niet snel gebeuren aangezien er ook nog legio "smart" TV's zijn met Android TV 8 en 9 als OS.

Geen idee wat er achter het upgrade beleid van Xiaomi zit en waarom ze er zolang over doen om de update naar al hun boxjes te brengen.

Dat van die snelle beelden is zeer waarschijnlijk het gevolg van de toch niet al te hoge bitrate die wordt gebruikt door NLZiet. Ik bedoel max. 8Mbit lijkt misschien wel veel, maar is het natuurlijk niet. De toegepaste compressie valt dan al vrij snel op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ligt het aan NLZIET of aan RTL dat tijdens de Champions League wedstrijden het beeld soepel loopt, maar het geluid vaak wegvalt voor een seconde? Gisteren bij PSV viel het al op, maar nu bij Feyenoord is het aanzienlijk vaker. Als ik de stream terugspoel zit gebeurd het opnieuw. Het lijkt dus niet te maken te hebben met het bufferen of iets gerelateerd aan het live afspelen.

[ Voor 25% gewijzigd door Ronwiel op 13-12-2023 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10-05 12:47
Ronwiel schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:18:
Ligt het aan NLZIET of aan RTL dat tijdens de Champions League wedstrijden het beeld soepel loopt, maar het geluid vaak wegvalt voor een seconde? Gisteren bij PSV viel het al op, maar nu bij Feyenoord is het aanzienlijk vaker. Als ik de stream terugspoel zit gebeurd het opnieuw. Het lijkt dus niet te maken te hebben met het bufferen of iets gerelateerd aan het live afspelen.
Dat is NLziet, een tijd geleden was het nog veel erger met name NPO1 en RTL4 zijn daar gevoelig voor. Draait hier op een GC HD TV.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Heb NLZiet nu sinds enkele jaren op een Shield als vervanging van TV van Ziggo. Ik kijk nooit lineaire tv, maar altijd programma's die al zijn uitgezonden en heb vrijwel nooit last van haperingen in beeld of geluid.

De grootste tekortkoming vind ik in het hoofdmenu bij o.a. Meest bekeken en Aanbevolen, daar zitten veel programma's bij die ik nog niet eerder heb bekeken. Dan wil ik voor ik het bekijk graag informatie over het programma, maar helaas je kunt alleen direct het programma starten en vervolgens kun je met de terugknop de video stoppen en kom je in het informatie menu.

Verder moet je meestal vaak op de terugknop drukken om terug te gaan naar het hoofdmenu. In het informatiemenu van een programma zou ook een link moeten staan naar het hoofdmenu.

• alex3305
Wij hebben de laatste tijd last dat soms programma's niet bij Verder kijken komen. Eergister hebben we bijvoorbeeld Het Roer Om gekeken en de volgende staat netjes onbekeken, maar komt niet bij Verder kijken erbij. Anderzijds mogen ze van mij ook wel eens programma's uit deze categorie weghalen. Ik ga bijvoorbeeld geen programma meer verder kijken uit maart.

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:53
Ronwiel schreef op woensdag 13 december 2023 @ 21:18:
Had ik gisteren ook via Ziggo Go. Dus waarschijnlijk iets vanaf de andere kant.

• Fred_Pokey
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-07-2024
Ik gebruik NLZiet al jaren en zie de laatste maanden steeds meer problemen ontstaan. Ook ik had een Mi Box en haperingen. Die heb ik op kunnen lossen door een Mi Box 2e generatie te kopen. De nieuwe Mi Box heeft een veel snellere processor en Google TV (ipv Android TV).

Echter.... nu ervaar ik synchronisatieproblemen met het geluid en gek genoeg alleen bij het live kijken naar NPO2 en ONS. Bij de andere zenders loopt het geluid wel synchroon. Ik (en vele anderen met mij) hebben de problemen gemeld op het community forum van NLZiet. Echter je ziet dat men bij NLZiet niet erg kundig is om de problemen snel op te lossen en worden abonnees aan het lijntje gehouden.

Het "schokken" probleem op de eerste generatie Mi Box, Fire TV en Nvidia Shield, dat gemeld werd in mei 2023, is nu onderkend, maar er wordt geen oplosdatum afgegeven. Men verwacht ergens in 2024 dit probleem op te lossen.

Het geluids synchronisatieprobleem wordt nog niet onderkend, ze kunnen het daar niet reproduceren. Daarnaast melden diverse gebruikers geluids synchronisatieproblemen met terugkijken van programma's. Dit probleem is aanwezig op alle platformen en ligt dus zeker weten aan de streams. Als voorbeeld werd gegeven de uitzending van Renze (Rtl4) van 12 december.

Al met al is, naar mijn mening, de stabiliteit van de diensten hard achteruit aan het gaan en overweeg ik mijn abonnement op te zeggen. Zeer jammer!

Atari collector and preservationist since 1985 ■ Atarimuseum.nl ■ Atari Netherlands Archive ■ Atarimuseum.nl Facebook ■ Pokey.nl ■

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 10:58
Wij kijken amper lineaire TV en ik ben mij aan het orienteren op NLZIET met alleen een internetabonnement.

Wat is tegenwoordig de streamkwaliteit? Zijn de beelden 50Hz en dus vloeiend? Ik meende dat het vroeger in de FAQ van NLZIET stond

We hebben al NPO Plus en kijken graag naar KIJK, dat laatste zal dan zonder reclame zijn en dat is zeker prettig. Verder is het een mooie besparing tov TV via KPN.

Edit: Het staat toch wel op de site:

https://help.nlziet.nl/hc...hoeveel-data-verbruik-ik-

1080p tot 9Mbit en 50Hz.

[ Voor 18% gewijzigd door Jassy op 14-12-2023 12:27 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
@Jassy terugkijken is dezelfde kwaliteit als met NPO Plus, 1080p 25 fps. Live tv is voor een aantal zenders 1080p 50 fps en een aantal 720p 50 fps. Je kan het 14 dagen gratis proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
Jassy schreef op donderdag 14 december 2023 @ 12:26:
Wij kijken amper lineaire TV en ik ben mij aan het orienteren op NLZIET met alleen een internetabonnement.

Wat is tegenwoordig de streamkwaliteit? Zijn de beelden 50Hz en dus vloeiend? Ik meende dat het vroeger in de FAQ van NLZIET stond

We hebben al NPO Plus en kijken graag naar KIJK, dat laatste zal dan zonder reclame zijn en dat is zeker prettig. Verder is het een mooie besparing tov TV via KPN.

Edit: Het staat toch wel op de site:

https://help.nlziet.nl/hc...hoeveel-data-verbruik-ik-

1080p tot 9Mbit en 50Hz.
Je kan dan ook het npo plus opzeggen, dat aanbod zit er al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 10-05 12:18
Precies wat ik gedaan heb. Die niet werkende versie op de Apple TV is niet acceptabel.
Als ik nu kijk wat ik kan terug kijken, zie ik dat ik RTL7 James Bond van gisteren niet meer kan terug zien.
Staat op zich beschreven in de voorwaarden, maar weet iemand hoe lang na de live uitzending ik wel kan kijken?
Ik zou hem graag willen zien, maar dan zonder reclame.
Wie weet dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
wjvh schreef op zondag 17 december 2023 @ 08:40:
Precies wat ik gedaan heb. Die niet werkende versie op de Apple TV is niet acceptabel.
Als ik nu kijk wat ik kan terug kijken, zie ik dat ik RTL7 James Bond van gisteren niet meer kan terug zien.
Staat op zich beschreven in de voorwaarden, maar weet iemand hoe lang na de live uitzending ik wel kan kijken?
Ik zou hem graag willen zien, maar dan zonder reclame.
Wie weet dit?
In principe kun je films uit de tv gids een week met reclame terug kijken, dat is replay. Sommige films komen als ‘on demand’ ook uit en dan is het zonder reclame. Voor de meeste films op de Nederlandse tv kopen NPO/RTL/Talpa niet die rechten dat ze zonder reclame gekeken mogen worden.

Voor Bond heeft RTL blijkbaar de rechten niet eens om m een week met reclame te mogen terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
JanR1969 schreef op zondag 17 december 2023 @ 12:41:
[...]

Ook even een proefabonnement genomen op NLZiet, maar die ga ik weer opzeggen over twee weken. Aanbod van NPO Plus via NLZiet is veel beperkter en het is niet veel goedkoper dan tv bij KPN met meer aanbod, opnemen etc. Komt ook omdat we vrijwel alles bij KPN hebben.
oprecht nieuwsgierig, wat mist er dan?
En volgens mij is het bij kpn zelf voor 1 tv al 5 euro per maand extra toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Laatst online: 16:31

GerkeP

Vragen mag altijd........

Het is vanavond weer erg slecht met NLZiet op onze Samsung.
Lijkt een patroon te worden op de zondagavond.
Met de Google TV Chromecast niets aan de hand.
Cache geleegd, app verwijdert en opnieuw geinstalleerd.
Alles bedraad, zowel de Samsung als de Chromecast bedraad aangesloten op onze glavezel.
En waar NLziet buffert en spontaan weer terugspringt naar het begin van agleveringen draait Netflix hier gewoon soepel door.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodez
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-05 11:22
Zijn er meer mensen met NLZiet via WebOS op een LG-televisie die bitrate issues ervaren? We hebben sinds kort een proefabbonement op NLZiet, maar zien bijvoorbeeld bij De Verraders regelmatig dat het beeld even vaag wordt om naar een paar seconden weer scherp te zijn. Uitzending hapert gelukkig niet, maar wel irritant. Bij het streamen van de apps van Disney+ en HBO-max (ook 4K) hebben we dit niet. Het probleem lijkt dus bij NLZiet te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Even een 14 dagen trial genomen voor NLZiet. Het werkt best goed, je kan makkelijk alles terugkijken en dan de reclame skippen. Heerlijk :) Ook handig op meerdere apparaten kijken.

Wel een paar nadelen. Vandaag was de bitrate erg laag en had ik wat problemen met de app opstarten (LG 77G3, WebOS). Gaf aan dat er geen internet was, maar daar klopt niks van. TV is bedraad aangesloten met ethernet USB 3.0 adapter en haalt steady 400 mbit.

Daarnaast lukt het me niet om (Nederlandse) ondertiteling aan te zetten.

Ouderwets zappen gaat ook traag, je kan beter een kanaal selecteren via de interface.

Zal het eens vergelijken met de KPN app komende week, dan stappen we over vanuit Ziggo. Wil in ieder geval geen extra kastje hebben staan of een andere afstandsbediening.

[ Voor 5% gewijzigd door stin00 op 17-12-2023 22:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Penthe
Rhodez schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:52:
Zijn er meer mensen met NLZiet via WebOS op een LG-televisie die bitrate issues ervaren? We hebben sinds kort een proefabbonement op NLZiet, maar zien bijvoorbeeld bij De Verraders regelmatig dat het beeld even vaag wordt om naar een paar seconden weer scherp te zijn. Uitzending hapert gelukkig niet, maar wel irritant. Bij het streamen van de apps van Disney+ en HBO-max (ook 4K) hebben we dit niet. Het probleem lijkt dus bij NLZiet te liggen.
NPO2, RTL4/5, Veronica en RTL Z zijn niet goed bij NLZIET de 1 ervaart stotteren de ander ervaart dat de bitrate omlaag valt en ook al lijkt de stream bij anderen goed te werken doen die dat werkelijk ook niet goed maar dat valt bijna niet op. Voor mij zijn dit de bewezen zenders die fout gaan maar iemand gaf ook ONS aan en daar heb ik tot op heden nog niet naar gekeken. Ook de programmas die je kunt terug kijken van de genoemde zenders plus reclame hebben deze zelfde problemen

NLZIET zegt bezig te zijn met de problemen die er al zijn sinds MEI 2023 en volgens berichten hier wordt dat volgend jaar waarschijnlijk pas opgelost.

En inderdaad geen 1 enkele andere app vertoont deze problemen wat heel duidelijk maakt dat het een eenzijdig NLZIET probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 10-05 13:22
Penthe schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:34:
[...]

NPO2, RTL4/5, Veronica en RTL Z zijn niet goed bij NLZIET de 1 ervaart stotteren de ander ervaart dat de bitrate omlaag valt en ook al lijkt de stream bij anderen goed te werken doen die dat werkelijk ook niet goed maar dat valt bijna niet op. Voor mij zijn dit de bewezen zenders die fout gaan maar iemand gaf ook ONS aan en daar heb ik tot op heden nog niet naar gekeken. Ook de programmas die je kunt terug kijken van de genoemde zenders plus reclame hebben deze zelfde problemen

NLZIET zegt bezig te zijn met de problemen die er al zijn sinds MEI 2023 en volgens berichten hier wordt dat volgend jaar waarschijnlijk pas opgelost.

En inderdaad geen 1 enkele andere app vertoont deze problemen wat heel duidelijk maakt dat het een eenzijdig NLZIET probleem is.
Ik ervaar geen issues met NLZIET op de door jou genoemde zenders. Het beeld van npo1 en npo2 zijn even goed. Heb een Nokia Streaming Box 8000 in gebruik.

[ Voor 2% gewijzigd door raven22 op 18-12-2023 08:44 . Reden: toevoegen client device ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
Ik denk dat de client blijkbaar een groot verschil maakt. Ik kijk voornamelijk vanaf een AppleTV en ervaar echt 0 problemen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:06
Penthe schreef op zondag 17 december 2023 @ 23:34:
[...]

Hier op een Chromecast en een Nvidia Shield geen enkel probleem met NLZiet. Al jaren een tevreden gebruiker. Ik heb zelf ook een LG met WebOS maar gebruik eigenlijk nooit de eigen apps vanwege issues met de apps en snel geen updates meer.

[ Voor 6% gewijzigd door Jef61 op 18-12-2023 08:48 ]

| Energie 2025 | Bitcoin / Ethereum |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Martinique schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:29:
Ik denk dat de client blijkbaar een groot verschil maakt. Ik kijk voornamelijk vanaf een AppleTV en ervaar echt 0 problemen…
Idem hier, al heb ik alleen vanaf een Apple TV naar NPO1 zitten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
alex3305 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:31:
Wij hebben de laatste tijd last dat soms programma's niet bij Verder kijken komen. Eergister hebben we bijvoorbeeld Het Roer Om gekeken en de volgende staat netjes onbekeken, maar komt niet bij Verder kijken erbij. Anderzijds mogen ze van mij ook wel eens programma's uit deze categorie weghalen. Ik ga bijvoorbeeld geen programma meer verder kijken uit maart.
Ik zat hier nog over na te denken, misschien heb je er wat aan. Wij gebruiken die verder kijken functie eigenlijk nooit. (Neemt niet weg dat die functie gewoon zijn werk zou moeten doen.) Maar zodra er een programma is wat we willen volgen voegen we hem toe aan de 'Mijn series'. Die toont dan een mooi overzicht van alles wat je volgt, volgens mij ook gesorteerd zodat degene met de nieuwste aflevering vooraan staat. Vanuit de serie kun je dan snel zien welke aflevering je nog niet hebt bekeken / afgekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@Martinique Yes. Dat doen wij dus ook wel, maar omdat de categorie Mijn series onder Verder kijken staat missen wij dit soms. Vooral nu met de nieuwe feestdagencategorie. Ik vind het gewoon raar dat de functie Verder kijken soms wel en soms niet werkt. Naast het feit dat wanneer je een programma (semi-)live kijkt deze ook niet wordt opgenomen in Verder kijken, wat het geheel eigenlijk nog complexer maakt. Want als Verder kijken wel werkt, komen hier soms ook afleveringen in die we al (via NLZiet) hebben gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Zouden we trouwens met NLZiet straks tegen dezelfde ellende oplopen als nu bij NPO-Start en Plus het geval is? Het zou zomaar kunnen dat een onderliggende laag voor beide apps identiek is.
Ik hoop het niet, anders kan ik weer overstappen of een andere workflow gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:53
nevermind..

[ Voor 97% gewijzigd door ozzynator op 18-12-2023 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
alex3305 schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:11:
@Martinique Yes. Dat doen wij dus ook wel, maar omdat de categorie Mijn series onder Verder kijken staat missen wij dit soms. Vooral nu met de nieuwe feestdagencategorie. Ik vind het gewoon raar dat de functie Verder kijken soms wel en soms niet werkt. Naast het feit dat wanneer je een programma (semi-)live kijkt deze ook niet wordt opgenomen in Verder kijken, wat het geheel eigenlijk nog complexer maakt. Want als Verder kijken wel werkt, komen hier soms ook afleveringen in die we al (via NLZiet) hebben gezien.
Ah ok, blijkbaar werkt dat bij mij anders dan, ik heb bovenin tabbladen en ga dan rechtstreeks naar Mijn series, zoiets: Afbeeldingslocatie: https://www.iculture.nl/wp-content/uploads/mediacloud/2021/03/nlziet-5-apple-tv-startscherm.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Martinique schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:24:
[...]

Ah ok, blijkbaar werkt dat bij mij anders dan, ik heb bovenin tabbladen en ga dan rechtstreeks naar Mijn series, zoiets: [Afbeelding]
Juist. Dat ziet er op Android en Android TV echt anders uit. Dan heb je geen tabs aan de bovenkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik heb de app eens geinstalleerd en het aanbod eens bekeken.

Nu zendt RTL "De Verhulstjes" weer uit, en dit kijken wij via Videoland. Nu valt mij op dat dit op NLZIET niet is te vinden.

Aangezien wij Videoland hebben en vooral de TV programma's daar op terug kijken, moet ik dus blijkbaar wel Videoland aanhouden om alle actuele series te zien, want die zijn dus op NLZIET niet beschikbaar, of ben ik dan abuis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
alex3305 schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:40:
[...]

Juist. Dat ziet er op Android en Android TV echt anders uit. Dan heb je geen tabs aan de bovenkant.
Maar wel aan de linkerzijkant?
Jassy schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:45:

Nu zendt RTL "De Verhulstjes" weer uit, en dit kijken wij via Videoland. Nu valt mij op dat dit op NLZIET niet is te vinden.

Aangezien wij Videoland hebben en vooral de TV programma's daar op terug kijken, moet ik dus blijkbaar wel Videoland aanhouden om alle actuele series te zien, want die zijn dus op NLZIET niet beschikbaar, of ben ik dan abuis?
Wanneer en op welke zender zendt RTL dit programma momenteel uit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Jassy schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:45:

Programma's die gemaakt zijn voor Videoland, zijn exclusief te zien òp Videoland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
CarpeVentum schreef op maandag 18 december 2023 @ 16:48:
[...]

Maar wel aan de linkerzijkant?
Maar niet voor Verder Kijken of Mijn Series, waar het overging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-05 19:18
Snowhite0901 schreef op zondag 17 december 2023 @ 13:55:
[...]
oprecht nieuwsgierig, wat mist er dan?
En volgens mij is het bij kpn zelf voor 1 tv al 5 euro per maand extra toch?
Denk dat ik aan het menu moet wennen. In NPO Plus zag ik meer documentaires en series. Maar zal dan aan mij liggen.
Bij KPN hebben we voordeel door combi met mobiele abonnementen. Voor tv met opnemen, Pluspakket en twee ontvangers betaal ik € 10,64 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
alex3305 schreef op maandag 18 december 2023 @ 18:16:
[...]

Maar niet voor Verder Kijken of Mijn Series, waar het overging.
Mijn Series staat er op mijn Android tv wel…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
RoRoNL schreef op maandag 18 december 2023 @ 17:18:
[...]

Programma's die gemaakt zijn voor Videoland, zijn exclusief te zien òp Videoland.
Ah ik zie het, dit is inderdaad eerst op Videoland en pas later op TV. Sorry voor de verwarring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
raven22 schreef op maandag 18 december 2023 @ 08:06:
[...]

Ik ervaar geen issues met NLZIET op de door jou genoemde zenders. Het beeld van npo1 en npo2 zijn even goed. Heb een Nokia Streaming Box 8000 in gebruik.
Dat jij het niet ziet betekend niet dat de problemen er niet zijn, ik ziet de problemen duidelijk onder Android TV V9 en onder V10 zijn de genoemde live streams niet voledig loepzuiver in vergelijking met de andere zenders.

V11 en V12 heb ik niet in gebruik dus daar kan ik dan ook geen oordeel over vellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 10-05 13:22
Penthe schreef op maandag 18 december 2023 @ 22:58:
[...]

Dat jij het niet ziet betekend niet dat de problemen er niet zijn, ik ziet de problemen duidelijk onder Android TV V9 en onder V10 zijn de genoemde live streams niet voledig loepzuiver in vergelijking met de andere zenders.

V11 en V12 heb ik niet in gebruik dus daar kan ik dan ook geen oordeel over vellen.
Ik zeg ook niet dat er geen problemen zijn.
Maar jouw conclusie dat alle streams problemen hebben deel ik niet (en zo te lezen zijn er meerderen die geen issues ervaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
raven22 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 00:10:
[...]

Ik zeg ook niet dat er geen problemen zijn.
Maar jouw conclusie dat alle streams problemen hebben deel ik niet (en zo te lezen zijn er meerderen die geen issues ervaren).
Alle streams? Ik praat over een aantal niet alle. En ja niet iedereen ervaart het omdat de meesten niet eens live kijken. Het is dat voetbal komt op NPO1 en 3 als het 2 was waren de klachten niet meer te overzien geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
CarpeVentum schreef op maandag 18 december 2023 @ 19:38:
[...]

Mijn Series staat er op mijn Android tv wel…
Ok, zo vaak gebruik ik dat dus. Maar eigenlijk ook geen verschil met doorscrollen.

Maar gister nog even met mijn vrouw over gehad. Zij gebruikt NLZiet meer dan ik. Zij zei dat Mijn Series ook niet altijd aangeeft dat er nieuwe afleveringen zijn of de series op deze manier sorteert. Je moet dus weten dat er nieuwe afleveringen zijn en dat vinden wij best onhandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
Ik heb sinds een week dat hij bij het kijken af en toe blijft hangen om opnieuw te bufferen. Meer mensen met dit probleem? Netflix en YouTube geven geen problemen ook speedtest lijkt goed. Gebruik google tv 4k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 10:57
alex3305 schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:11:
Wij gebruiken dat verder kijken vrijwel niet. Aangezien we soms iets semi live terug kijken is dat systeem gelijk van slag. Daardoor is het überhaupt vaak een zooitje met afleveringen die je volgens het systeem niet gezien hebt. Dat zouden ze toch wel moeten kunnen fixen, aangezien ze ook weten welk programma er live op tv was…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Snowhite0901 schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 16:51:
Ik heb sinds een week dat hij bij het kijken af en toe blijft hangen om opnieuw te bufferen. Meer mensen met dit probleem? Netflix en YouTube geven geen problemen ook speedtest lijkt goed. Gebruik google tv 4k
Yep, en ik ben de enige die daar over klaagt volgens NLZiet .....

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• internet4me
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-05 18:40
😀 Dat is inderdaad het standaard antwoord van nlziet. Ookal refereer je naar een oude -onterecht afgesloten- ticket waarin staat dat nlziet het probleem erkent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-05 15:28
Ik gebruik het al enige jaren, eerst met een Google Chromecast 4K, werkt wel maar is vrij traag, zeker het laden van de gids en het snel browsen ging regelmatig vrij traag, draadloos of bedraad maakte weinig uit.
Sinds kort naar een nieuwe Apple TV 4K en dat werkt een heel stuk sneller, gids, browsen, alles gaat zeer soepel.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
Dankzij de kerstman heb ik nu ook een Google Chromecast TV. Ik had al een Apple TV, en een van de verschillen die me opvallen is dat ik op de Apple TV geen, en op de Google wel ondertitels kan instellen. Doe ik iets verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door wjvh op 27-12-2023 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:59
GerkeP schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:47:
[...]

Ervaar dit probleem al lange tijd. Eigenlijk alleen in de avond {18.00 en 21.00}. Bij terugkijken of opnieuw starten. Live gaat over algemeen goed.

Heb de setting in de Nlziet app aanstaan dat moet zorgen voor betere streaming, ook de kwaliteit verlaagt.

Ik heb een Shield en een Unifi netwerk, wifi verbonden. Bij geen enkele andere app ervaar ik de haperingen dan bij Nlziet.

Allerlei dingen geprobeerd zoals de app opnieuw geïnstalleerd , settings Unifi netwerk aangepast maar geen succes.

Tips zijn welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
vanputten80 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 19:06:
[...]

Ervaar dit probleem al lange tijd. Eigenlijk alleen in de avond {18.00 en 21.00}. Bij terugkijken of opnieuw starten. Live gaat over algemeen goed.

Heb de setting in de Nlziet app aanstaan dat moet zorgen voor betere streaming, ook de kwaliteit verlaagt.

Ik heb een Shield en een Unifi netwerk, wifi verbonden. Bij geen enkele andere app ervaar ik de haperingen dan bij Nlziet.

Allerlei dingen geprobeerd zoals de app opnieuw geïnstalleerd , settings Unifi netwerk aangepast maar geen succes.

Tips zijn welkom
Het is zo het is gekomen bij mij weer verdwenen...

• ginod
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-04 10:34
Wij ervaren hier sinds een maand of 2 / 3 ook h..a...p..e..in..ge..n, en is best wel irritant aan het worden. Elke andere app draait zonder issues. Shield is bedraad aangesloten, glasvezel internet, dus dat kan het niet zijn. Of het nu terugkijken is, of live (top 2000) maakt niet uit. De stream van deze Top 2000 is trouwens ook niet echt super kwalitatief formaat, dus zoveel bandbreedte kost dat ook niet, denk ik.

Het lijkt wel meer een CPU achtige issue te zijn, misschien.... Het ziet beetje hetzelfde uit, alsof je op een hele oude windows pc met 2 GB intern geheugen een film opzet, dan ervaar je ook dit soort haperingen.

De haperingen zijn ook niet continue... dan weer een 7 / 8 minuten goed, dan even haperen, en weer even goed voor paar minuten. etc etc...

24/7: Legendary Club Sounds on http://tunein.com/radio/Lazer-Hot-Hits-s161805/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mike2
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 03-01-2024
Hier ook al jaren geabonneerd, maar met name de laatste maanden veel lip sync issues op bepaalde zenders (live tv). Vooral op NPO 2 valt het me dagelijks op (Nieuwsuur). Het geluid is net een fractie eerder dan het beeld. Vrij irritant.

Ook opvallend is dat de android app ruim 30 seconden vertraging heeft t.o.v. Ziggo dvb-c, terwijl dit via chromecast en LG TV app "slechts" 20 seconden is. De android app lijkt dus niet erg efficiënt om te gaan met de eigen streams.

Tenslotte is het jammer dat de NPO het nog altijd nodig vindt om al het on demand aanbod te vervuilen met dat oranje logo. RTL en SBS doen dat stukken beter. Weliswaar niet de schuld van nlziet, maar toch vervelend bij het terugkijken van NPO programma's. Bovendien is er een risico tot inbranden op OLED televisies.

Al met al de laatste tijd wat minder tevreden over de dienst dan voorheen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vrotogel
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 17:34

vrotogel

leest vooral mee

Ook ik ervaar geluid / beeld synchronisatie problemen op NPO bij o.a. Nieuwsuur. Bovendien betaal je dan ook nog eens voor meer zenders die dan vervolgens films 4 of 5 keer onderbreken voor reclame. Zo gauw NPO plus weer op orde is stop ik met NL Ziet. Die commerciële zenders mogen ze van mij houden, als ik naar reclame moet kijken wil ik daar royaal voor beloond worden en niet extra betalen.

Life 's hard and then you die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
vrotogel schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 19:19:
Bovendien betaal je dan ook nog eens voor meer zenders die dan vervolgens films 4 of 5 keer onderbreken voor reclame. Zo gauw NPO plus weer op orde is stop ik met NL Ziet. Die commerciële zenders mogen ze van mij houden, als ik naar reclame moet kijken wil ik daar royaal voor beloond worden en niet extra betalen.
Je kunt zoveel live en terugkijken voor die paar euro extra; weegt niet op tegen de kosten van een tv abo voor ons. Je kunt heel veel series en programma’s van de commerciëlen zonder reclame kijken, Expeditie Robinson, Bureau Rotterdam, Winter vol Liefde, genoeg leuks te zien zonder reclame onderbrekingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
CarpeVentum schreef op vrijdag 29 december 2023 @ 20:12:
[...]

Je kunt zoveel live en terugkijken ......Expeditie Robinson, Bureau Rotterdam, Winter vol Liefde, genoeg leuks te zien zonder reclame onderbrekingen :)
Vergeet niet het vooruit kijken, ik zit al een vooruit bij Winter vol Liefde :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:31
Rhodez schreef op zondag 17 december 2023 @ 22:52:
Dit is helaas al een lang lopend probleem, de ene keer erger dan de andere keer.
Zoals je schrijft, 4K van een andere streamingdienst gaat probleemloos. Probleem moet dus in de NLZiet app op WebOS zitten (op Apple TV geen last van storingen).

Apple | BYD | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

easyriider schreef op woensdag 13 december 2023 @ 23:01:
De grootste tekortkoming vind ik in het hoofdmenu bij o.a. Meest bekeken en Aanbevolen, daar zitten veel programma's bij die ik nog niet eerder heb bekeken. Dan wil ik voor ik het bekijk graag informatie over het programma, maar helaas je kunt alleen direct het programma starten en vervolgens kun je met de terugknop de video stoppen en kom je in het informatie menu.
Beetje late reactie, maar ik had deze topic niet eerder opgemerkt....

Ik weet niet op welk apparaat je NLZiet bekijkt, maar op de AppleTV werkt het om langer de ronde knop in te drukken, dan start de aflevering niet maar krijg je een menu in beeld met de optie "Informatie over deze serie"
alex3305 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:31:
Anderzijds mogen ze van mij ook wel eens programma's uit deze categorie weghalen. Ik ga bijvoorbeeld geen programma meer verder kijken uit maart.
Op de AppleTV kan je dit zelf doen door langer op de ronde knop te drukken, ook dan krijg je een menu in beeld met een optie "verwijder uit verder kijken"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwj3dFvOJhw4soGs8UK5MpPgY2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEwiABDBvodgOEFI801hcDl3.jpg?f=fotoalbum_large

Geen idee of dit ook op andere apparaten werkt, maar lijkt mij wel...

[ Voor 36% gewijzigd door DON PAPA op 06-01-2024 07:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@DON PAPA Op Android (TV) is het ook mogelijk om een context menu te krijgen door de bevestig knop lang in te houden. Maar dan komt de serie ook niet meer (correct) terug in deze categorie. Zie ook mijn eerdere meldingen. Daarnaast vind ik het nogal lui van NLZiet. Een check bij programmastart of -einde inbouwen om te kijken of een serie langer dan 6 maanden niet bekeken is om deze dan vervolgens weg te halen is triviaal te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
De laatste paar dagen hebben wij weer last dat NLZiet er heel lang over doet om de voortgang van programma's te synchroniseren. Een tijdje terug hadden wij hier ook al last van. Ik dacht dat ik dit ook hier had gemeld, maar blijkbaar niet.

Als wij dan op onze Shield een tv programma kijken, deze halverwege afzetten, naar bed gaan en circa 5 minuten later daar NLZiet opstarten dan is de voortgang niet opgeslagen. De volgende ochtend is de voortgang wel bijgewerkt. Het werkt dus wel, maar ontzettend traag. Dit gedrag komt ook voor op hetzelfde apparaat. Als ik dan een programma kijk, halverwege afzet, naar het hoofdmenu ga en weer opnieuw wil starten. Dan zie ik in het hoofdmenu wel de nieuwe programmavoortgang, maar begint het programma voordat ik mijn laatst kijksessie startte.

Het is vooral bijzonder irritant. En wij letten nu ook op waar het programma is zodat we eenvoudig kunnen doorspoelen, mocht dat nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:21
Vraagje aan de NLZiet-gebruikers: op NPO Plus staat sinds twee jaar ook de Belgische versie van De Mol. Staat die ook op NLZiet? In dat geval ga ik, vooral door grote ergernis over de NPO Plus app op de Apple TV, toch maar eens de switch maken.

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
posttoast schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 20:32:
Vraagje aan de NLZiet-gebruikers: op NPO Plus staat sinds twee jaar ook de Belgische versie van De Mol. Staat die ook op NLZiet? In dat geval ga ik, vooral door grote ergernis over de NPO Plus app op de Apple TV, toch maar eens de switch maken.
Yep
WIDM? BE 2023 9 Afleveringen

[ Voor 3% gewijzigd door ratzz op 06-01-2024 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05 09:45
Nlziet doet het nu helemaal niet meer. Andere gebruikers die hier ook last van hebben?

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17:16
Joop_Klepzeiker schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:18:
Nlziet doet het nu helemaal niet meer. Andere gebruikers die hier ook last van hebben?
Ja zelfde hier, on-demand lijkt ermee te zijn gestopt. Live TV werkte nog wel lijkt het op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Joop_Klepzeiker schreef op maandag 8 januari 2024 @ 21:18:
Bij mij werkt NLZiet nog gewoon op de AppleTV, zowel live tv als terug kijken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17:23
Hier werkt NLZIET ook goed. Zowel live als on demand.
Dit op een Nvidia shield pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
Allestoringen.nl toont inderdaad een spike, maar op datzelfde moment ook bij andere diensten. Dus ik denk eerder een storing elders met DNS / datacenter oid?
Hier ook geen problemen overigens.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinique op 08-01-2024 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-05 09:45
Rond 23.00 deed NLZIET het weer normaal. Ik gebruik standaard een nvidia shield, maar daar heb ik al een tijdje problemen mee dat deze gaat stotteren bij NLZIET.
Andere Apps op de shield hebben dit niet. Daarnaast heb ik als back-up ook een Chromecast met Google TV, maar die deed het dus ook niet meer.
Het gekke was dat het via de mobiel wel ging en dan casten...
Ik heb uiteindelijk dus kunnen kijken, maar ik wordt er niet vrolijk van. Ben benieuwd wanneer de Shield problemen definitief opgelost zijn. Ze erkennen dit ook bij NLZIET en zeggen begin 2024 met een oplossing te komen.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Hopelijk zijn dan ook eindelijk de problemen met de Mi Box opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 00:38
Er was gisteravond een storing (kreeg zelfs de status "kritiek").
Stond (en staat) ook op de statuspagina:
https://status.nlziet.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lHybridl
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-04 13:05
Ik denk dat ik mijn KPN stop zet. Dat scheelt 10 euro minder per maand. En dan NLziet voor 9 euro.
Hoppa 1 euro per maand extra haha.
Maar vooral een app voor mijn apple TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

lHybridl schreef op zondag 14 januari 2024 @ 10:46:
En dan NLziet voor 9 euro.
Hoppa 1 euro per maand extra haha.
Als je een jaar abonnement neemt is het zelfs 2 euro per maand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:44
GerkeP schreef op dinsdag 19 december 2023 @ 19:47:
[...]

Heb jij dit nog steeds? Heb het ook al een poos. Heeft NlZiet er al naar gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

jaaoie17 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:42:
[...]

Heb jij dit nog steeds? Heb het ook al een poos. Heeft NlZiet er al naar gekeken.
Ja nog steeds helaas.
Ben het inmiddels wel spuugzat.
We gebruiken nu de NLZiet app op de Chromecast met Google TV, die heeft nergens last van, alleen is dan het beeld weer iets minder............

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:44
GerkeP schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:54:
[...]

Ja nog steeds helaas.
Ben het inmiddels wel spuugzat.
We gebruiken nu de NLZiet app op de Chromecast met Google TV, die heeft nergens last van, alleen is dan het beeld weer iets minder............
Tis wel raar heeft altijd goed gedaan.
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste