Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:40

Afbeeldingslocatie: https://www.nlziet.nl/nl/wp-content/uploads/2023/01/fc_black.png

Welkom in het NLZIET Ervaringen / Discussie topic

Dit topic is afgesplitst van het topic [Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet

Wat is NLZIET?

NLZIET geeft je toegang tot on-demand TV. NLZIET is een samenwerking van NPO, RTL en KIJK, en biedt ook alle regiokanalen aan. Daardoor kun je alles van de Nederlandse tv tot 1 jaar lang terugkijken.
Ze noemen het zelf "TV, maar dan zonder kabels". Je kunt dus TV kijken via een browser, app op je telefoon, tablet, smarttv, Chromecast, AppleTV etc.
Met NLZIET kun je op 2 apparaten tegelijk kijken, NLZIET is ook beschikbaar in het buitenland (EU).
Afbeeldingslocatie: https://www.nlziet.nl/nl/wp-content/uploads/2023/11/Apparatenboeket.png

Zenderaanbod

Zie hier een volledige overzicht van het zenderaanbod: https://www.nlziet.nl/nl/zenderoverzicht/

Standaard
Met NLZIET krijg je toegang tot 40 Nederlandse TV zenders. Voor de eerste twaalf grote zenders geldt dat je deze 7 dagen kunt terugkijken via de gids, kun je on demand kijken zonder reclame, en kun je een reeds begonnen programma vanaf het begin kijken met 'begin gemist'. Deze zenders worden aangeboden in FullHD.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aprJU2yQKK3gyIb9KjJGgKRr5hc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ih5XFJBORdyVUAZktxHkS18M.png?f=user_large

Extra
Met NLZIET Extra krijg je naast de 40 basiszenders ook toegang tot 11 internationale zenders, waaronder alles van BBC, HISTORY Channel en Crime + Investigation.
Afbeeldingslocatie: https://www.nlziet.nl/nl/wp-content/smush-webp/2024/03/nlziet-extra.png.webp

Welke abonnementen zijn er?

In onderstaande tabel zie je de kosten voor NLZIET per maand. NLZIET heeft in mei 2024 een prijsverhoging doorgevoerd en een nieuw abonnement (Basis) toegevoegd:

BasisPremiumExtra
Maandabonnement€ 7,95€ 9,95€ 11,95
JaarabonnementNiet mogelijk€ 8,95
(€ 107,40 per jaar)
€ 10,95
(€ 131,40 per jaar)
TV-zenders40 live zenders40 live zenders40 + 11 extra zenders
On demandNPO Plus reclamevrijNPO Plus reclamevrij
 + RTL reclamevrij
 + KIJK reclamevrij
ApparatenEén tegelijkTwee tegelijk

Links

Zenderoverzicht: https://www.nlziet.nl/nl/zenderoverzicht
Statuspagina: https://status.nlziet.nl
FAQ: https://www.nlziet.nl/nl/veelgestelde-vragen

[ Voor 38% gewijzigd door Martinique op 13-05-2024 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 19:40
Het lijkt erop dat nlziet bij het zoeken mijn zoekopdracht kan afmaken. Volgens mij is dat nieuw? Als ik 't' type krijg ik eronder een lijstje van programma's en series waar je op kunt klikken en dat wordt dan bijgewerkt als ik meer letters typ. Hebben anderen dat ook?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Qbv6Kona9iaoZpZNG77XPaVMcU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/mwZEqYKn1kTUTl8WIH3sVRNU.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1XZPG0DfrKcTtKt0l_C4UuzqKJU=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/DCm0EsOCkdkD2ph5UIiECsMx.png?f=fotoalbum_tile

[ Voor 35% gewijzigd door CarpeVentum op 11-12-2023 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
alex3305 schreef op maandag 18 december 2023 @ 14:11:
@Martinique Yes. Dat doen wij dus ook wel, maar omdat de categorie Mijn series onder Verder kijken staat missen wij dit soms. Vooral nu met de nieuwe feestdagencategorie. Ik vind het gewoon raar dat de functie Verder kijken soms wel en soms niet werkt. Naast het feit dat wanneer je een programma (semi-)live kijkt deze ook niet wordt opgenomen in Verder kijken, wat het geheel eigenlijk nog complexer maakt. Want als Verder kijken wel werkt, komen hier soms ook afleveringen in die we al (via NLZiet) hebben gezien.
Ah ok, blijkbaar werkt dat bij mij anders dan, ik heb bovenin tabbladen en ga dan rechtstreeks naar Mijn series, zoiets: Afbeeldingslocatie: https://www.iculture.nl/wp-content/uploads/mediacloud/2021/03/nlziet-5-apple-tv-startscherm.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

easyriider schreef op woensdag 13 december 2023 @ 23:01:
De grootste tekortkoming vind ik in het hoofdmenu bij o.a. Meest bekeken en Aanbevolen, daar zitten veel programma's bij die ik nog niet eerder heb bekeken. Dan wil ik voor ik het bekijk graag informatie over het programma, maar helaas je kunt alleen direct het programma starten en vervolgens kun je met de terugknop de video stoppen en kom je in het informatie menu.
Beetje late reactie, maar ik had deze topic niet eerder opgemerkt....

Ik weet niet op welk apparaat je NLZiet bekijkt, maar op de AppleTV werkt het om langer de ronde knop in te drukken, dan start de aflevering niet maar krijg je een menu in beeld met de optie "Informatie over deze serie"
alex3305 schreef op donderdag 14 december 2023 @ 10:31:
Anderzijds mogen ze van mij ook wel eens programma's uit deze categorie weghalen. Ik ga bijvoorbeeld geen programma meer verder kijken uit maart.
Op de AppleTV kan je dit zelf doen door langer op de ronde knop te drukken, ook dan krijg je een menu in beeld met een optie "verwijder uit verder kijken"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwj3dFvOJhw4soGs8UK5MpPgY2s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sEwiABDBvodgOEFI801hcDl3.jpg?f=fotoalbum_large

Geen idee of dit ook op andere apparaten werkt, maar lijkt mij wel...

[ Voor 36% gewijzigd door DON PAPA op 06-01-2024 07:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-10 17:03
GerkeP schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 05:44:
Ik zal eens in mijn archief duiken met de conversaties met NLZiet 😉.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_xeV3S2Kb1qYQfQx_YZXpkro5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xSmNEWV2D0qO8Y4Y5CL6oUcS.jpg?f=fotoalbum_large
Vanochtend leek het te zijn opgelost. Live tv leek gewoon naadloos over te gaan van de ene uitzending naar de volgende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
alex3305 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:17:
@Martinique Ik wilde met name doorgaan op het verhaal van @WhatsappHack dat het gedrag van de NLZiet app, ongeacht welk platform, niet altijd voorspelbaar is. Waarbij ik op Android de casus "spoelen in een live programma" beschrijf. Het zou m.i. niet zo moeten zijn als ik vergeet te pauzeren (OK knop) dat dan de vervelendste consequenties is dat ik het programma niet maar kan afkijken.

Op mijn Shield Pro valt die ergernis nog enigszins mee omdat ik daar ook de ⏪ ⏩ knoppen heb. Maar zoals @TexMex terecht aangeeft, zitten deze knoppen niet op de Chromecast afstandsbediening. Het zoeken in programma's gaat op dat apparaat dan ook extreem onhandig. Daarbij is er alleen de flow:
  1. OK knop (pauze)
  2. Links of Rechts drukken, spoelt per 10 (of 15?) seconden
  3. Bevestigen met OK
Ik ken geen enkele andere mediaspeler die zo werkt. En ook hier geld, de eerste OK vergeten in een live programma? Dan schakelt de app over naar de volgende zender.

Hoe werkt dat op AppleTV dan?
Bij Apple TV werkt het eigenlijk wel redelijk intuïtief.
Druk je links dan 10 seconden terug, rechts 10 seconden vooruit.
Druk je lang op links dan blijft hij terugspoelen, druk je tijdens het terugspoelen nog een keer links gaat het 2x zo snel, nog een keer 4x zo snel, nog een keer 8x zo snel. 4 standen dus. Druk je dan op de 'pauze / play' knop dan gaat hij verder vanaf het punt waar je naartoe spoelde. In het midden van de cirkel drukken kan ook.
Pauzeren en dan spoelen kan ook, maar dan moet je van rechts naar links swipen over de zwarte cirkel. Of rondjes draaien over de buitenring, net als vroegah op de iPod. :*) Het voordeel van eerst pauzeren en dan swipen is dat je dan een thumbnail ziet van waar je naartoe veegt.

Vooruitspoelen idem dito maar dan vanzelf met rechts.

Het werkt bij NLZIET bijvoorbeeld precies hetzelfde als bij Netflix.

Ik spreek dan voor de 'huidige' remote, die grijze dus, de zwarte voorgangers werkten iets anders dankzij de touchpad.

Afbeeldingslocatie: https://www.ytechb.com/wp-content/uploads/2021/08/how-to-pair-apple-tv-remote-1.webp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:14
Penthe schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 00:47:
[...]
Punt is dat NLZiet al maanden zeg maar bijna jaar geen enkel probleem meer heeft opgelost en alles zich langzaam gaat opstapelen.
Dat ben ik met je eens, de ontwikkeling is echt nihil. Geen roadmap, geen aanpassingen in vormgeving, pure stilstand. Vooral de stilstand rondom vormgeving zou mij doen twijfelen bij een volgende prijsverhoging, zo goedkoop vind ik ze niet meer.

De kwaliteit van de streams is wel vooruit gegaan, dat is goed om te benoemen.

Ik heb het wel met een jaar verlengd, ik had grote twijfel of ik niet voor minder geld de ZiggoGo app zou aanschaffen. Voor 6.5 euro krijg je onderstaand, een veel fijnere App qua bediening op de AppleTV. Helaas geen NPO startplus en wel reclames.

Misschien is mijn conclusie dat ik met beide apps naast elkaar het meest tevreden ben, dan zit je qua kosten nog steeds op het niveau van "reguliere TV" meen ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/haAX1a_kh16JWQylO3CqKjt2KKs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UizJCbABmzp4YnWYeAtn3j5L.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 29-03-2024 07:41 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• just4testing
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 18:03
Ik heb sinds een paar maanden NLZIET, en ik vind het GEWELDIG !!!
Mij 6 jaar oude LG"smart"TV speelt geen enkele smart-app meer, dus ik was op zoek naar een alternatief.

Nu gebruik ik een oude laptop met een i5-6300u cpu. Via Brave Browser en een HDMI kabel kan ik nu heel goed, soepel en makkelijk NLZiet afspelen op de oude LG TV.
Deze i5-6300u cpu heeft een Passmark benchmark van 3200, en daarmee loopt ie op 60% cpu gebruik tijdens het afspelen van NLziet.
Ik heb ook getest met een i3-5005u (benchmark 2000), maar die loopt op 80% cpu gebruik, en als windows dan een malware scan gaat draaien, gaan er wat haperingen optreden in het tv beeld.

Nu is het niet heel handig om met een muis en toetsenbord op schoot te zitten tijdens het tv kijken, dus daar heb ik het volgende op gevonden:
Via Aliexpress heb ik bij BoxPut de BPR3S plus airmouse remote besteld. Dit is een mooie kleine handzame remote, die via bluetooth of met de bijgeleverde usb dongle op op de laptop kan worden aangesloten.
Je kan 5 knoppen aanleren voor IR, zodat je er ook je TV mee kan bedienen, en met de andere knoppen bedien je de laptop.

Die AirMouse werkt al prima, maar het kan NOG beter !!!!
Met behulp van de freeware software AutoHotKey V2, kan je toetsaanslagen omzetten naar muisfuncties en omgekeerd.
Nu kan je WEL naar links en rechts door de NLziet tv gids schuiven met de cursor toetsen !
Nu kan je met 1 druk op "8" een heel reclame blok van 8 minuten van RTL of BBC_first overslaan ;)
Nu kan je de andere cijfertoetsen om-programmeren, zodat je meteen naar "mijn series" of "kijk later" springt.

Hieronder het script wat ik gebruik voor AutoHotKey met de BPR3S remote:
----------------------------------------------------------------------------------------------------
#Requires AutoHotkey v2
;InstallMouseHook
;KeyHistory
CoordMode "Mouse", "Screen"
Volume_Up::WheelUp
Volume_Down::WheelDown

Browser_Home:: ;zoek naar (i) en klik er op / geen (i) dan: centreer air-muis midden op scherm
{
try
{
if ImageSearch(&FoundX, &FoundY, 0, 0, A_ScreenWidth, A_ScreenHeight, "Info.png") {
InfoPos := "x" FoundX " y" FoundY
ControlClick InfoPos,"NLZIET",,,1
}
else
if WinActive("NLZIET") {
MouseMove 960, 540, 0
}
}
catch as exc
MsgBox "Could not conduct the search due to the following error:`n" exc.Message
}

#HotIf WinActive("NLZIET • Live:") ; Live TV staat aan
AppsKey:: Browser_Back
Backspace:: ControlClick "x210 y1002","NLZIET",,,1 ; Start van begin
Right:: ControlClick "x540 y1002","NLZIET",,,3 ; 30 seconden vooruit springen
Left:: ControlClick "x430 y1002","NLZIET",,,1 ; -10 seconden
0:: sendInput "{Media_Play_Pause}" ; Pause
4:: ControlClick "x430 y1002","NLZIET",,,3 ; -30 seconden
5:: ControlClick "x540 y1002","NLZIET",,,6 ; 1 minuut vooruit springen
6:: ControlClick "x540 y1002","NLZIET",,,12 ; 2 minuten vooruit springen
7:: ControlClick "x540 y1002","NLZIET",,,40 ; ongeveer 7 minuten wooruitspringen (BBC_first)
8:: ControlClick "x540 y1002","NLZIET",,,48 ; 8 minuten vooruit springen (Rtl en SBS)

#HotIf WinActive("NLZIET -") ; Home scherm staat nu open
0:: Send "{Browser_Refresh}" ; Hele pagina verversen
1:: ControlClick "x830 y50","NLZIET",,,1 ; klik TV en Gids
2:: ControlClick "x1030 y50","NLZIET",,,1 ; klik Kijk Later
3:: ControlClick "x1230 y50","NLZIET",,,1 ; klik Mijn Series
Down:: Mouseclick "WheelDown",,, 3
Up:: MouseClick "WheelUp",,, 3
Left:: MouseClick "WheelLeft",,, 6
Right:: MouseClick "WheelRight",,, 6

#HotIf WinActive("NLZIET • Tv & gids") ; Tv en Gids scherm staat open
Left:: ControlClick "x1800 y140","NLZIET",,,1 ;beweeg gids naar links
Right:: ControlClick "x1870 y140","NLZIET",,,1 ;beweeg gids naar rechts
0:: ControlClick "x600 y50","NLZIET",,,1 ;ga naar HOME
AppsKey:: ; sluit info window / browser back
{
try
{
if ImageSearch(&FoundX, &FoundY, 0, 0, A_ScreenWidth, A_ScreenHeight, "CloseWindow.png") {
InfoPos := "x" FoundX " y" FoundY
ControlClick InfoPos,"NLZIET",,,1
}
else
Send "{Browser_Back}"
}
catch as exc
MsgBox "Could not conduct the search due to the following error:`n" exc.Message
}

#HotIf WinActive("NLZIET • Kijk later") ; Kijk Later scherm staat open
0:: ControlClick "x600 y50","NLZIET",,,1 ; klik HOME

#HotIf WinActive("NLZIET • Mijn series") ; Mijn Series scherm staat open
0:: ControlClick "x600 y50","NLZIET",,,1 ; klik HOME

#HotIf WinActive("NLZIET • ") ; Replay tv staat aan
Right:: ControlClick "x430 y1002","NLZIET",,,3 ; 30 seconden vooruit springen
Left:: ControlClick "x323 y1002","NLZIET",,,1 ; 10 seconden terug springen
4:: ControlClick "x430 y1002","NLZIET",,,3 ; -30 seconden
5:: ControlClick "x430 y1002","NLZIET",,,6 ; 1 minuut vooruit springen
6:: ControlClick "x430 y1002","NLZIET",,,12 ; 2 minuten vooruit springen
7:: ControlClick "x430 y1002","NLZIET",,,40 ; ongeveer 7 minuten wooruitspringen
8:: ControlClick "x430 y1002","NLZIET",,,48 ; 8 minuten vooruit springen

#HotIf WinActive("Kodi")
AppsKey:: {
SendInput "{Media_Stop}"
SendInput "{Backspace}"
}
Browser_Home:: Send "{Enter}" ; druk op enter toets in kodi
6:: SendInput "{Right 12}" ; 6 minuten vooruit springen
7:: SendInput "{Right 14}" ; 7 minuten vooruit springen
8:: SendInput "{Right 16}" ; 8 minuten vooruit springen

return
------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu kan de laptop natuurlijk nog veel meer: Ik heb mijn OpenHAB automatisering er op draaien, en ook de fantastische KODI mediaplayer loopt er uitstekend op.
Met het laatste stukje van het AutoHotKey script, kan ik Kodi ook bedienen met de BPR3S airmouse.
Daarvoor druk je op de grote rode knop, zodat de muisfunctie is uitgeschakeld. Kodi kan je dan met de cursor toetsen bedienen, en de "enter" toets is dan die met het driehoekje (Browser_Home)
De toets met het vierkantje (Appskey) is de stop toets, 0 is pause/play.
Als je een beetje zoekt, kan je ook nog een NLziet add-on voor Kodi vinden, en daarmee ook alle content afspelen.

Omdat mijn "oude" smartTV een trage processor heeft voor de beeldverwerking (TrueMotion op vloeiend) loopt het beeld 55ms achter op het geluid. Dat vind ik persoonlijk heel irritant :X
Met de freeware software EqualizerAPO64 kan je echter makkelijk het geluid een beetje vertragen, zodat het weer helemaal gelijk loopt :)
Daar zit ook nog een uitstekende equalizer functie in, je kan de 250Hz een beetje lager en de 2kHz een beetje hoger zetten, om de verstaanbaarheid van spraak enorm te verbeteren.

Let wel op !:
Mijn TV is 1920x1080, bij een 4k tv zal je het script moeten aanpassen (Met autohotkey windows spy, kan je de coordinaten vinden waar ControlClick wel moet klikken)
De brave browser moet je instellen op 100% zoom, en lettergrootte Groot.
De beelscherm instellingen van de laptop: schaal en layout op 150%.
De browser moet ook FullScreen staan (F11).
Waarschijnlijk werkt dit alles ook met Chrome browser, maar dat heb ik niet getest.
De laptop zit met een netwerkkabel aangesloten, wifi zal ook wel werken, maar als je 2.4GHz gebruikt, heb je al gauw een latency van 25ms, en dat merk je tijdens spoelen en ophalen van de tv gids.

In de Brave browser zit al een AdBlocker ingebouwd, en daarmee kan je veel van de irritante screen-overlays van NLZiet tegenhouden. Je kan ook in het HOME scherm de 2 bovenste blokken (populair en stream keuze) helemaal tegenhouden. Die zitten alleen maar in de weg, je hebt daar niks aan.
Hieronder de filters om die blokken tegen te houden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEuWBQm1liaoYCwEXYpTEiLmakM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E3YKZgGlflg0XTMrNZZH4DJT.png?f=fotoalbum_large

Hieronder de (nieuwe) functies van AirMouse Remote:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUZce0LNNSFQl4DZGapANVdb49k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/09qbiKjYZraldIOGsaXDJclx.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk kan ik hiermee nog een paar mensen gelukkig maken met een volledig reclamevrije TV ervaring O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just4testing
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 18:03
Sorry, er missen in de vorige post nog 2 dingen:
AutoHotKey kan naar bepaalde patronen zoeken op het scherm, en dan daar op klikken.
Dat heb ik gebruikt om op de (i) knopjes te klikken, zonder dat de muis exact er op staat.
Daarvoor zijn echter wel twee afbeeldingen nodig om naar te kunnen zoeken.
Die moeten in de zelfde map staan als het script.

Deze afbeelding opslaan als info.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cV9wjGYsjFb3HcRT1U0z3F0RyLQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hirrjyty20VlnOqpYlFWckJZ.png?f=user_large

Deze afbeelding opslaan als CloseWindow.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8foUrMA_nprf8c6PMrvDQHbPQQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/37rcVMYuhlJ1nxfKQE5IwJJm.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door just4testing op 22-04-2024 16:01 . Reden: afbeelding misschien niet goede afmeting ? ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:29

Japie.G

Colour Classic

Mooie bak vanmiddag. Even Frank Visser terug kijken dacht ik, zoals ik vaker doe. Even fijn hersenloos vermaak.

Kreeg ik ineens 3 verplichte reclamespots voor de start van het programma te zien. Niet door te spoelen. Tijdens het programma op de plekken waar normaal op TV de reclame geprogrammeerd staat kreeg ik nu ook 2x een reclameblok van 7 spots te zien. Verplicht en niet door te spoelen. Een counter onderin met hoeveel spots nog te gaan.

Ik schrok me wezenloos. Gelijk andere programma’s bekeken en allemaal hadden ze de marking ‘bevat reclame’ en deze verplichte reclameblokken. Ik zoeken of ik ergens communicatie gemist had over deze wijziging. Niets. Geshockeerd als ik was via twitter een bericht naar NL ziet gestuurd en daarop zeer snel reactie dat dit niet de bedoeling was en de ‘fout’ was hersteld. Daarna inderdaad de reclame weer weg.

Was ik nu per ongeluk getuige van NLziet toekomstplannen? Dit soort ‘live’ ingevoegde, youtube achtige reclame heb ik nog nooit gezien in NLziet. Ik hoop van niet want dan is het einde NLziet voor mij, wat ik tot dusver toch erg vaak met veel plezier gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYZyf0Cf_K1GgXz8iphI_BC1K7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0U59fj3Zbio0ICKS41FsUOWe.jpg?f=fotoalbum_large

NLziet app op Chromecast met GoogleTV

[ Voor 4% gewijzigd door Japie.G op 07-05-2024 20:10 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-10 22:17
revengeyo schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 00:08:
Eerder kon ik programma's als Pawn Stars lekker doorspoelen, inmiddels lukt dat niet meer :S
Volgens mij gaat er iets mis bij NLZiet. Ik ben naar de TV Gids gegaan en elk programma dat ik daar open heeft de 7 Dagen tag staan. Als ik het programma dan bekijk, dan zie ik de groene zoekbalk, wat (vziw) indiceert dat het programma niet in een NLZiet serie staat opgeslagen of gekoppeld. Ik heb dit getest in mijn browser. Als je een programma namelijk terugkijkt van een serie (bijv. door te zoeken of Mijn Series) dan zie je een roze zoekbalk. Dan is het programma ook reclamevrij en kun je doorspoelen.

Pawn Stars staat bij mij niet eens bij de beschikbare programma's als ik daarop zoek. Wel Pawn Stars Hit The Road, maar dat is een ander programma. Wel staan de Pawn Stars afleveringen er bij als ik dan vervolgens kijk bij de tab afleveringen. Ik krijg hier dan ook de roze zoekbalk (VOD?), maar wanneer ik ga spoelen wordt ik onaangenaam verrast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2q4CdRF1aCTE2FIQgO6cYyD-mw4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ccrymikM3w0rNWfmOkYR6rZF.png?f=user_large

Er zit ook reclame in de aflevering, wat normaal bij VODs niet is. En ook de knopjes onderin werken wel om door te spoelen :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEBGDf4IermfFr8axdvRKHp4Iaw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fLwmgO9Ckpcgz7UWEIPfuYqm.png?f=user_large

Ik vind het nog steeds raar dat NLZiet deze scheiding ook zo actief maakt. Soms wanneer programma's eindigen of net afgelopen zijn krijg je daardoor rare situaties. Bijvoorbeeld bij Vandaag Inside. Als je 'halverwege' de uitzending invalt (groene zoekbalk) kun je doorspoelen, idem voor de reclame. Want die is nog niet getimecode op dat moment. Maar als je 'te laat' bent, kun je niet meer doorspoelen en is alleen het begin van het programma vrij om te spoelen. Dat zie je door een gedeelte witte en een gedeelte grijze zoekbalk. Maar als je dan 10 minuten na het einde het programma weer opent, begint het programma opnieuw met roze zoekbalk en zonder reclame. Dit is duidelijk de VOD. Je kunt hier zoveel spoelen als je wilt.

Wel een reden om niet meer naar Pawn Stars te kijken :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 18:04
Ik krijg net een mail de prijs van NLZiet omhoog gegaan is. Ik heb het Extra abonnement wat €12 omhoog gegaan is. Maar had al opgezegd, dus voor mij niet meer van toepassing.

Toen keek ik op de website en snap nu wel waarom er klachten zijn van mensen die soms reclame kirijgen. Er is een nieuw abonnement toegevoegd. Heb zo'n idee, dat het alleen nog niet zo vlekkeloos werkte.

Jaarabonnement:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZpBz6mHwpAAw3qh6JvtfW9AUi4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Sq4wWvUuxGq05A1SHRgQnXD.png?f=fotoalbum_large

Maandabonnement:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjN322NXe2_vskl44wrSOzIxFjI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kW57fNWZkQqmQGLRodotQgBm.png?f=fotoalbum_large

Voor bestaande klanten gaat het in vanaf 17 juni
Hopelijk geniet je van alle series, films, programma’s en documentaires die bij NLZIET te zien zijn. We gaan de prijzen voor NLZIET aanpassen, zodat we je de beste kijkervaring kunnen blijven bieden.  

Aangezien jij al abonnee bent van NLZIET, wordt vanaf de eerste betaaldatum op of na 17 juni 2024 de prijs van jouw huidige NLZIET Extra-jaarabonnement gewijzigd naar €131,40 (12 x 10,95) per jaar. Dit nieuwe tarief zal geïncasseerd worden op de dag dat je nieuwe NLZIET Extra-jaarabonnement in gaat.

[ Voor 48% gewijzigd door Glassertje op 13-05-2024 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Laatst online: 13:17
Hoe kan ik zien welk abonnement ik nu heb?

Ik betaal nu maandelijks €8,95 (de prijs per maand voor jaarlijks premium). Ik heb nooit een jaarabonnement gehad...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FoNWJwX9fTjXnhtPBYHv55mBzWo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YNfN1VVVo9CqDeSvi7PVxrCG.png?f=fotoalbum_large

Als ik vervolgens op de bespaar 11% met jaarabonnement klik, krijg ik de keuze tussen maand/jaar premium. Althans, dat denk ik, abonaam staat er niet bij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkCeWy7hwWo26mfbx9MQM97j1K8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/duFw8vbUQWpMMQsexuDsswEt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

SindaPaus schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:27:
Zijn er meer mensen die momenteel reclames hebben bij de commerciëlen? Op mijn LG-tv kan ik momenteel Het Jachtseizoen van afgelopen donderdag niet reclamevrij bekijken en niet doorspoelen.
Ik krijg wel een melding in beeld met "Deze zender staat spoelen van programma's uit de tv-gids niet toe" maar ik kan vervolgens wel gewoon de reclame doorspoelen op de AppleTV.
SindaPaus schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:27:
Ik zie nu dat er bij alle programma's "bevat reclame" staat als ik ze selecteer via de tv-gids...
Bij mij staat er niet "bevat reclame"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xW0z_3s3VWz89HxeBH4RIid9xzk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7R8th0nGDJzic70MXU6svhfi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 41% gewijzigd door DON PAPA op 15-05-2024 11:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
DON PAPA schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:54:
[...]

Bij mij staat er niet "bevat reclame"
[Afbeelding]
Bij mij wel. O.a. in de browser:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lomX9Fbn3vliVjsm0jsoIDutTBA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/gPJ4A5ozbWPBw9cgcQvpykVG.png?f=user_large

Dat is vanuit de tv-gids. Maar in het programma zelf niet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITbzZlea2LmMVXGNETuA9tGEzOA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/j7J9nPcqCHuVM54oSASaNO0h.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
CarpeVentum schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:03:
[...]

Reclameblokken die er bij uitzending van het programma op tv inzitten zijn iets anders dan de reclames die in het nieuwe abonnement voor/tijdens het programma gespeeld worden.
Ik vind het gebrek aan onderscheid wat NLZiet hier maakt op z'n zachtst gezegd misleidend. Ze adverteren namelijk met het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZdhY3qzxrMgnUbvoCOlBvOZLYes=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/rjk4B9lRMhA1MpVIAC8dHBjM.png?f=user_large

Als we dan bij NLZiet op gaan zoeken wat on demand is komen we bij deze pagina waar staat:
On demand kijken met NLZIET betekent simpelweg dat je de regisseur wordt van je eigen kijkervaring. In plaats van vast te zitten aan rigide uitzendtijden, geeft NLZIET je de vrijheid om te bepalen waar en wanneer je jouw favoriete programma's bekijkt. Zonder (reclame)onderbrekingen! Of je nu onderweg bent, thuis op de bank zit, of midden in de nacht een kijkmarathon wilt houden, met NLZIET heb je de touwtjes in handen.
Links in de balk zien we dan ook een knopje staan voor Replay/restart tv en daar staat dan:
Het kan gebeuren dat je (het begin van) een live-uitzending hebt gemist, maar geen zorgen! NLZIET biedt handige functies om ervoor te zorgen dat je de volledige uitzending kunt kijken:

Restart TV: Hiermee kun je live-tv programma's herstarten en ze "Vanaf begin" bekijken. Je kunt zelfs spoelen in restart-streams.

Replay TV: Via "Tv & gids" kun je programma's bekijken die we niet on demand kunnen aanbieden vanwege uitzendrechten. Deze programma's kun je tot 7 dagen lang terugkijken, inclusief de originele reclameblokken.

Houd er rekening mee dat Replay TV dezelfde reclame bevat als de live-uitzending en dat spoelen niet is toegestaan. Als je reclame wilt vermijden, kun je afleveringen on demand bekijken via de verschillende rijen of via de zoekbalk.
Wat mij betreft spreken de een na laatste en laatste alinea zichzelf ook enigszins tegen. Want je kunt beter on demand kijken om reclame te vermijden, maar blijkbaar niet altijd vanwege uitzendrechten? Dat maakt het geheel wel enorm ontransparant. Desalniettemin omdat het aanbod lijkt te verschralen. Ook vind ik het vreemd dat hier ineens over de term replay tv wordt gesproken, terwijl dat in de marketing uitlatingen nergens wordt vermeld. Daar wordt alleen on demand (op aanvraag) genoemd. En of ik het dan vanuit de tv gids open of vanuit Mijn Series zou wat mij betreft functioneel geen verschil moeten maken, dat is allemaal on demand, op aanvraag. Sterker nog, de Film Braveheart waar @stat over spreekt, heb ik geopend vanuit de Films categorie, maar kan ik toch niet doorspoelen. Terwijl de Films categorie volgens NLZiet eigen uitleg geen Replay TV, maar On demand is. Want is niet via Tv & Gids geopend.

Ik ben ook weleens benieuwd hoeveel procent van de uitzendingen niet (meer) bij On Demand te zien is, want recent zei een medewerker nog:
On demand (zonder reclame): Als je reclame wilt vermijden, kun je kiezen voor on-demand content van NPO, RTL en KIJK. Deze programma's kun je zonder reclame en in hoge kwaliteit kijken. De meeste programma's worden direct na de live-uitzending of zelfs voorafgaand aan de live-uitzending beschikbaar gesteld op NLZIET.
Terwijl best veel ingekochte content van RTL niet on-demand te kijken is. Als voorbeeld even RTL8 van gisteren gepakt. Wat mij betreft zou er dan zoiets moeten staan:
On demand
  • NPO Plus reclamevrij
  • RTL reclamevrij*
  • KIJK reclamevrij*
* reclamevrij niet beschikbaar bij bepaalde content
DON PAPA schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:38:
Of je koopt een AppleTV kastje, daar kun je nog steeds gewoon de reclame blokken mee doorspoelen (zelfs als er in beeld een melding komt dat het doorspoelen van de reclame niet mogelijk is). ;)
Totdat deze bug wordt opgelost en dit niet meer werkt. In de browser kan dit namelijk ook. En dit is een tijdje op Android TV ook aan de hand geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10 14:53
Martinique schreef op zondag 16 juni 2024 @ 15:13:
Zowel site als Apple TV app geen probleem hier… :?
Hier wel. Gaat iets mis met de techniek. Deel van de klanten komt er wel door, een deel niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUDOeBK37JnTbEV4dEHLuYAulsY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zjg1DbiqCbzGDO2DISlpXPnt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 39% gewijzigd door ericafterdark op 16-06-2024 15:15 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Tymgf4LRpearDb9nsyQEWeKW88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RrkenfCumxevi4YAs0hsQyGW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

https://status.nlziet.nl/index.html
Kun je ook niet van op aan

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wQOrhsGv1rv_nDtiQNDUtT42ek8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/LjSxSD3yCP5HEkjQrHs9R54Z.png?f=fotoalbum_large
Vs
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lvH8hcLentYxF_PVRc3u30U7I3s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ChQSdKaNKmva1RAMErCBEX4w.png?f=fotoalbum_large

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rAHbvNla7NwUqJiog7k0nLWcN04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UZRoJUep6rU9oQOfZpTOKOHw.png?f=fotoalbum_large

Hier kun je het verschil zien tussen NLZiet en de NPO app.
Tot 20:00 naar NLZiet gekeken, rond de 8Mb/s.
Vanaf 20:00 de NPO app, amper 3Mb/s.

Ik kan het verschil ook prima zien op de TV.

Edit: ook nog even de NOS live app geprobeerd, dat lijkt helemaal nergens op, rond de 1,2Mb/s
Plaatje erbij, vanaf 21:00 NOS live app (niet om aan te zien):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vg0-iaoLOt4yICIXyT5RkW7LUrM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cEoN5Y082pNpG4o0vXT3j3fg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Jef61 op 19-06-2024 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
Vandaag geen NLZIET op de LG tv's : :'(

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MNbFi-rnXtZdrsQwaWYYl4nmiWM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mEayPoycxqgJcGcS8TUmu5Wy.png?f=fotoalbum_large

Nu maar tijdelijk de weg via AirPlay vanaf iOS.

[Edit: het lijkt inmiddels weer te functioneren (VOD stream wilde in ieder geval starten)]

[ Voor 9% gewijzigd door jigalvh op 20-06-2024 14:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Na het verlopen van mijn Premium abo ben ik onlangs overgestapt naar Basic. Echter zie ik in de app dat ik voor bepaalde (live) programma’s Premium moet hebben. Deze beperking wordt hier nergens vermeld?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2vu6uuzFTgy9iC5t1Ukdzv4T_8=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/upRTilfiupuR9oj0q7gfZrfU.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 43% gewijzigd door MaZo op 29-06-2024 20:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@CarpeVentum Ik begrijp wel dat het enorm complex is om dit aan (potentiële) klanten te communiceren. Ik vind de termen reclamevrij en Restart TV, Replay TV en Video on demand niet duidelijk genoeg. Deze termen vind je zowat alleen terug in de helpdesk, maar staat bijvoorbeeld niet in de gids erbij. Als ze hier nou simpelweg pictogrammen met of zonder kleuren zouden toevoegen aan de programma's, dan kan ik in ieder geval zien wat ik wel en niet - eventueel met reclame - terug kan kijken. Nu voelt het vaak als gokken. Bijvoorbeeld zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YNlUm7OHjHfkjkDAmkEuhBs3RX0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0RbsGasxiIFkneMgrjFnm9X0.png?f=user_large

Nu moet ik namelijk eerst de programmadetails openen om dit te kunnen zien. En je zou eventueel andere pictogrammen of kleuren kunnen gebruiken om nog meer onderscheid te maken.

Dat geldt wat mij betreft ook voor het toevoegen aan VOD content. Waarom kan ik Pawn Stars niet terugvinden bij VOD, maar wel terugkijken via de gids. Ja ik weet waarom, omdat het een Replay TV programma is. Maar duidelijk vind ik dit niet. Het zit toch 'in NLZiet' waarom kan ik het dan niet vinden? Je kunt dit functioneel wat mij betreft niet uitleggen.

Dit is voor mij precies hetzelfde probleem als het zappen met links-rechts. Afgelopen week gebeurde het gewoon weer. Zitten we Sporza te kijken, wil mijn vrouw terugspoelen en drukt naar links. Hop en de vorige zender word gekozen. Ik riep nog "Neeeee" in slow motion, maar dat had geen zin meer. Want nu konden we Sporza dan niet meer verder kijken, want dit programma zit niet in Replay TV en beperkt in Restart TV 8)7.

Ik heb sterk het idee dat de medewerkers of aandeelhouders bij NLZiet niet NLZiet dagelijks gebruiken, want dit soort dingen kun je niet uitleggen aan een gemiddelde consument en doet wat mij betreft enorme afbreuk aan de ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:14
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0_AhbKeS_G8V_8AV8QhGY3iPOM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zbHjpfp93PTmStzCKXnp8uzV.png?f=fotoalbum_large

Het is inderdaad niet om aan te zien met vervelende microstotters bij NLziet. Bovenstaand nog even gemeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-10 19:09

GerkeP

Vragen mag altijd........

Jef61 schreef op zaterdag 6 juli 2024 @ 18:25:
[...]

Even geprobeerd maar geen probleem hier. Snap niet wat sommige voor problemen allemaal hebben met NLZiet...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/380VJekCXZad_LWaIiiUb9Td5sM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jMa1SJ6QD1fwpS00gwII4ra3.jpg?f=user_large

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:14

Yucko

One clown to rule them all !

ik kan op dit moment de NLziet app niet meer vinden in de AppStore op zowel iPhone als iPad. Meer mensen hier last van :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Erno_hkSFuEgVlLqPXxrHAQofao=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/E689IQ8oAkQ1GcydHPEAZG3J.jpg?f=user_large

[ Voor 48% gewijzigd door Yucko op 22-09-2024 16:02 ]

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Bij mij staat de NLZiet app nog wel gewoon in de AppStore van de AppleTV
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nHsq2egdGObXsntqyiz70kI6H2Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ZJEu9a2RuraCzpQaXjK9Lf7.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 80% gewijzigd door DON PAPA op 22-09-2024 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
Aziona schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 14:14:
[...]

Sony miniled, dit jaar aangeschaft tezamen met Delta en NLziet abonnement.
Waarom kan NLziet niet hetzelfde functioneren als bijv. Ziggo? Zoveel verschilt de prijs niet en ze hoeven geen kabelnetwerk te onderhouden.
Je begrijpt dat ik er nog steeds niet heel veel mee kan, omdat je weinig vertelt over welke film je keek en wanneer je die hebt toegevoegd aan de kijk later lijst. NLZIET zou je moeten melden als de beschikbaarheid van een film (bijna) verloopt, zie label:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/W4K0XiG717h5sOplHXJIJV67420=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9QCmfW2rLAlGybLKlOdWjY8u.png?f=fotoalbum_large

En tov Ziggo: ook daar kun je films niet langer dan een week terugkijken. Sterker, daar kun je bijna niks langer dan een week terugkijken.

Als je er echt iets mee wil doen zou ik het bij NLZIET melden. Al ben ik er zelf niet uit wat je precies hebt gedaan en of je dan wel kunt verwachten dat je iets verder kunt kijken. Dus nogmaals hoe het zou moeten werken: ik kijk een film live. Ik stop halverwege. Morgen kijk ik de film af vanaf het punt waar ik gebleven was. De film staat namelijk bij 'Verder kijken' en hervat waar ik was gebleven. Zie bijv. Joker in bovenstaande afbeelding.

Als dat niet zo is en je wilt er iets mee kun je het t best bij NLZIET melden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Wel een handige en veel gevraagde uitbreiding van NLziet sinds deze week, je kunt een overzicht van programma's bekijken per rubriek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pk3t2Ze664X0byQSLG-EtEmnUgk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Sh5kpSWZk2gYKQEfMTT5u0Fq.png?f=fotoalbum_large

Hier met Google TV kun je dat bekijken via het zoek-pictogram linksboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

ratzz schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 12:13:
[...]
Nee, het verschijnen "nieuw in mijn series" gebeurd maar bij enkele zenders en programma's dus niet overal als er een nieuwe aflevering is.
En bij welke programma's komt er dan geen "Nieuwe aflevering" te staan onder "Nieuw in mijn series" die je wel in "Mijn series" hebt staan? Bij mij komt namelijk elke "nieuwe aflevering" die ik in "Mijn series" heb staan, onder "Nieuw in mijn series" te staan (zie screenshot).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Woco4scuOPomaPFNShTfmIgLovQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kI8lhigtqOn1bw4vvIGOTXGc.jpg?f=fotoalbum_large

En als ik de aflevering helemaal heb gekeken dan komt er een volle rode lijn onder te staan tot dat er weer een nieuwe aflevering is in de des betrefende serie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bq9RlzWiUxy6OYScJ4GUbuiRmKQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WJo18taapJWcv5MtFIlUcvzq.jpg?f=fotoalbum_large

En alles wat ik gedeeltelijk uit de tvgids heb gekeken, komt onder "verder kijken" te staan, zodat ik het op een later tijdstip nog kan afkijken. En ja het klopt als je dat ook al is eerder hebt beken in het verleden, dat het dan even goed weer in "verder kijken" komt te staan, als je het weer gedeeltelijk heb gekeken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IIQjMqFYPcOAJofEuuXxxCYpb7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r2xTBvNsjikqcpfbjtWx8TFE.jpg?f=fotoalbum_large

Maar volgens mij moet je het "verder kijken" ook los zien van de "series" die je kijkt, daar moet je "nieuw in mijn series" voor gebruiken. En het "verder kijken" voor wat je live of achteraf uit de tvgids kijkt en wat niet tot het einde hebt afgekeken. Dat werkt bij een iedergeval prima tot nu toe...

[ Voor 29% gewijzigd door DON PAPA op 17-10-2024 00:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
@DON PAPA Dit is toch wel vreemde opsomming:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XO857msFXs1GdbP-8QpMg8WuWkY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cxvih4BP35gVWWB7mmNWcoIf.jpg?f=fotoalbum_large
Verder kijken
Hidden klopt, maar Oogappels is een nieuw seizoen en ik heb nog geen seconde van die aflevering afgespeeld.
Nieuw in Mijn series
"Wie is de Mol? (BE)" is echt niet nieuw; het hele seizoen is gekeken, maar de datum is wat merkwaardig (3 jan 2025) dus misschien komt het daardoor.
Oogappels staat hier ook tussen, maar dan met de laatste aflevering van het nieuwe seizoen. Erg onhandig als je die kiest.

Het lijkt erop dat de nieuwste aflevering die niet als bekeken is gemarkeerd in "Nieuw in Mijn series" staat aangegeven. Verder begin ik het idee te krijgen dat als een serie wordt herhaald (dus nieuwe uitzenddatums krijgt) dat dan de status "bekeken" compleet wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Ja mee eens, maar als ik bijvoorbeeld naar oogappels kijk dan ziet het er als volgt uit, afl1 van seizoen 6 heb ik inmiddels gezien, en de rest van de afleveringen (die je nu al vooruit kan kijken) moet ik nog kijken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EIi2JueBSv_PGVzLesCtIL0A18Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5u94YZlR6UqzGlunfgSVOpVd.jpg?f=fotoalbum_large

En de volgende nieuwe aflevering staat nu al onder "vooruit kijken NPO plus" omdat die pas 23 oktober wordt uitgezonden op tv (maar die je nu wel alvast vooruit kan kijken), maar pas als hij ook op tv is uitgezonden komt hij onder "Nieuw in mijn series" te staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPaMjyI-lcv7ApT5VdgnVW36uoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJA5OYpqmUOWF9Elw8zg3prg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door DON PAPA op 17-10-2024 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

CarpeVentum schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 06:39:
@DON PAPA Als die aflevering 2 is uitgezonden komt hij niet bij ‘Nieuw in mijn series’. Daar staat altijd maar 1 aflevering per serie, en dat is altijd de nieuwste die je nu kunt kijken. Dus Oogappels S6A10. Die ‘Nieuw in Mijn Series’ rij is vooral handig als je ‘bij’ bent met een serie.
Kijk even naar mijn tweede screenshot in de laatste posting, dan zie je in de bovenste rij dat aflevering 1 van seizoen 6 gewoon in "Nieuwe in mijn series" staat, omdat die gisteren is uitgezonden. En dat daar nu een rode lijn onderstaat omdat we die gisteren meteen hebben beken. Dus ik zou niet weten waarom dat volgende week opeens aflevering 10 zou moeten worden zoals jij aangeeft, en niet aflevering 2 als die is uitgezonden.

Edite: bij "Nieuw in mijn series" staat overgens niet "Nieuwe aflevering" maar "Vooruit kijken" bij S6A10, dus daar zou je dan wel uit op kunnen maken dat er misschien nog meer aflevering voor kunnen zitten. En als je vervolgens niet de aflevering start maar naar "meer afleveringen" gaat, dan zie je wel meteen in de lijst met welke aflevering nog nieuw zijn ( zie screenshot)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EIi2JueBSv_PGVzLesCtIL0A18Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5u94YZlR6UqzGlunfgSVOpVd.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door DON PAPA op 17-10-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

CarpeVentum schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 09:07:
[...]

Ja ik denk dat het uitzendmoment dan toch iets verandert aan die rij, want ik heb nog niks gezien van seizoen 6 maar wel afl. 10 in m'n 'Nieuw in mijn series', net als @jigalvh... Dat is wel gek eigenlijk.
Ik moet mijn vorige posting corrigeren, de bovenste rij waar ik naar verwees was niet "Nieuw in mijn series" maar "Meest bekeken" het klopt dat afl10 als nieuwe aflevering in "Nieuw in mijn series" staat. Dat is inderdaad wel heel verwarrend bij programma's die vooruit gekeken mogen worden, dat je dan de laatste aflevering daar krijgt te zien. Die zal je dan via "vooruit kijken NPO plus" moeten kijken, want daar staat wel netjes afl2 (omdat ik 1 al heb gekeken) als nieuwe aflevering (zie screenshot)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YPaMjyI-lcv7ApT5VdgnVW36uoc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UJA5OYpqmUOWF9Elw8zg3prg.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door DON PAPA op 17-10-2024 09:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

alex3305 schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 12:19:
[...]
Er stond bij Vooruit kijken.
Oke, daaruit kun je dus wel opmaken, dat als er geen "Nieuwe aflevering" maar "Vooruit kijken" bij staat, dat er nog aflevering voor "kunnen" zitten, en je dus eerst bij de lijst "alle afleveringen" van de des betreffende serie moet gaan kijken (want daar staat wel, welke afleveringen allemaal nieuw zijn, net als bij oogappels die ook vooruit geken kan worden, zie screenshot). Niet echt handig, maar wel op die manier herkenbaar...

Maar zo te zien, zijn ze bij NLZiet ook met deze materie bezig, want nu staat er geen "Nieuwe aflevering" meer maar "Vooruit kijken" in deze lijst

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aJ4CzbBHg0tUyXYsv8hf5MIzllk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hYpX1LW8Fna0rzatGGIblnpA.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 65% gewijzigd door DON PAPA op 18-10-2024 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@ratzz De OK toets (het midden van de cursurtoetsen) lang inhouden werkt op Android (soms) ook als menu knop. Zo ook bij NLZiet. Bij Verder Kijken krijg je dan bijvoorbeeld de mogelijkheid om een programma daar weg te halen. Het is geen volwaardig contextmenu zoals bijvoorbeeld in de browser:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_XYmn4TlUgl9FqAdSLf_E8PbzAU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/O8CWIXSwF0jfF1W353YIg8D0.png?f=user_large

Ik weet niet hoe het op Apple TV is vormgegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ipje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:22
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ds3L3V2rqZpVcGI8qHVZQQxOy4E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/srMJqyPfjvz9AB4CeRGhTxO2.jpg?f=fotoalbum_large
Gisteren zag ik dat BBCNL beschikbaar is, terugkijken is mogelijk. Dus alleen live kijken zoals bij overige BBC zenders niet aan de orde. Aanbod is nog wel redelijk beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:30
Martinique schreef op dinsdag 15 juli 2025 @ 18:19:
Over vooruit kijken gesproken, het viel ons op dat we B&B Vol Liefde dit seizoen niet meer een week vooruit kunnen kijken. Is dat op Videoland nog wel het geval of ook niet meer?
Ik kan sinds een paar dagen ook bijna niets meer vooruitkijken op de RTL zenders. (Of misschien zelfs wel sinds een week of twee, maar valt nu pas echt op).
Er staan letterlijk van alle RTL programmas nog maar DRIE uitzendingen *in totaal* in de Vooruitkijken lijst.
Als dit geen bug is, dan is het echt een schandalige achteruitgang in service, waar ook nog eens niks over gemeld is.
(Maar wel fors reclame maken als er een paar nieuwe zenders bijkomen waar niemand om gevraagd heeft.)

Dit is letterlijk *alles* wat ik op dit moment via de RTL zenders via NLZiet vooruit kan kijken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HGE5Bsa1VvlA40c6hBxWQn5P81o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/A5fsZQN1tqqUhq3xLmQjo9dB.jpg?f=fotoalbum_large

Via de KIJK subpagina kan ik uberhaupt helemaal niks meer vooruit kijken. Die hele optie is op die subpagina niet eens meer te vinden.

Op de website van NLZiet zelf staat nog wel vrolijk dat je er op beide zendercollecties vooruit kunt kijken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RpSoeEmvsCPsoHBHNALW-jA8Kkw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hzv58iq9AxaZPUae3nmumFyU.jpg?f=fotoalbum_large

(Screenshots voor het gemak even via de iPhone app, maar op TV via de app op AppleTV zie ik precies hetzelfde).

Ik heb NLZiet Premium.

Nog meer mensen die hier last van hebben?
(En er een probleem mee hebben dat niet aangeboden wordt wat geadverteerd wordt, maar waar je dus wel voor betaald?)

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

noodgang schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 14:11:
[...]
Aan NLZiet is het om het met RTL te fixen, of om aan duidelijke communicatie naar hun eigen klanten te doen.
Op de website staat RTL al een tijdje niet meer bij met vooruit kijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0Bhu1qQjM-FEAnstI3YMz4IumbE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QxVWZ5vsHtRD2gTpPU42WSVS.jpg?f=fotoalbum_large

En volgens mij heeft het ook in een nieuwsbrief gestaan, maar die mail kan ik niet zo snel meer terug vinden...

[ Voor 7% gewijzigd door DON PAPA op 16-07-2025 16:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jigalvh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatRamon
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
LucvdM schreef op dinsdag 26 augustus 2025 @ 11:23:
Heeft NLZiet ooit een aanbieding gehad, los van de standaard jaarkorting?
Of heeft het geen nut om hierop te wachten?
Yup, kort geleden nog, (vorige maand)
*Maar niet van toepassing op jaar abbo.
Afbeeldingslocatie: https://res.cloudinary.com/spydeals/image/upload/c_limit,q_auto,w_475/DQkrDI9ZfF4SMUiYd5GbMy68MlPIHSsYGRyNeH3G.png

[ Voor 5% gewijzigd door PatRamon op 26-08-2025 14:11 ]

**

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:39
Waah schreef op dinsdag 2 september 2025 @ 13:58:
Sinds wanneer wordt er gehandhaaft op het aantal streams? gisteren zaten we thuis nlziet te kijken en de kids ook. Ik wilde boven een 3e stream opstarten en dat lukte niet. Blijkbaar is er een maximaal aantal streams afhankelijk van je abbo. Wordt dit al langer gehandhaaft want voor mij is het nieuw. Of we hebben nooit de situatie gehad dat er 3 devices tegelijk aan het streamen waren...
Aantal apparaten staat wel vermeld op de verschillende abonnementen die worden aangeboden, gok dat je dan Premium hebt (wat 2 streams zou toestaan).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5gAyC5AW3vD0dIjTO8g3M1zSztA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9S7WbSnppK1j29321YWLTi0O.png?f=fotoalbum_large

• DON PAPA
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Zolang NLZiet dit soort antwoorden geeft op de slechte beeldkwaliteit, schiet het niet echt op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l_zWl6m0SBNUdIAzbqAmOJs6Mgo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GSvW9q8ZX67YYPNj0TVZXFRI.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb ze ook al op deze topic gewezen, zodat ze kunnen lezen dat dit bij veel meer klanten speelt.

Ik hoop dat ze dit snel gaan oplossen, want anders zeg ik NLZiet na lange tijd toch echt vaarwel...

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
TexMex schreef op donderdag 11 september 2025 @ 15:38:
De bitrate is inderdaad verlaagd. De bitrate is variabel en komt op de belangrijkste zenders gemiddeld net boven de 5 Mb/s uit, in 1080p50 AVC. Uitschieters boven de 6 Mb/s zijn zeldzaam. En de zenders van de VRT en BBC hebben maar een gemiddelde bitrate van zo'n 3 Mb/s, in 720p25 AVC (behalve BBC NL, die krijgt de 'betere' specs).

Tenzij er sprake is van een storing, lijkt dit inmiddels dus achterhaald: nieuws: NLZiet biedt live- en replaystreams aan op 1080p met 7,5Mbit/s en 50fps.

Voor wie dit ook wil checken: dat kan via de developer tools op een Amazon Fire Stick of met een Apple TV in combinatie met Xcode.
Ik heb het ook even bekeken via de Internet monitor functie van mij Fritz!BOX modem. Het wielrennen op NPO2 zit rond de 5Mb/s gemiddeld, maar zie wel pieken tussen de 8-10Mb/s. Ik kijk via LG C2 WebOS app en wifi.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WRn-AJ81cVINrOdJqdxIrDeaqdo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jSXijHdhhbErHN49HPWf1Pos.jpg?f=fotoalbum_large

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Wel als ze zo duidelijk zijn… Ook hier even een vergelijking, het is niet exact hetzelfde frame, maar het scheelt hoogstens een paar frames:

Hier is Dwayne van Death in Paradise net iets verder voorbij de boom op de Apple TV:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uNwnhPFv4SneG0J04zOuZCHl8qw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YdOUZJdZxXkw2rJne1P4Vh6d.jpg?f=fotoalbum_large

Dan hier op m’n telefoon:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sLQp9oG5n3DZJ2GdCXWkQmbQf3Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7UV39sxvjNE84yJSBxu6eOK.jpg?f=fotoalbum_large

Update: overigens kan ik dit nu niet meer reproduceren, die lelijke artefacten waren op zaterdagavond, dus wellicht was er een andere capaciteitsprobleem, waar dit was wel echt heel erg

[ Voor 8% gewijzigd door jorikc op 15-09-2025 18:33 . Reden: update ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
Kippers schreef op woensdag 24 september 2025 @ 00:09:
[...]

Over welke kaarten heb je het hier precies?
De blokken met een afbeelding en wat programma informatie:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aHP4OrRyHgQAiCn0rG1aMMdIgjE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kduKnBd7KOvcV7EkAgruO9XL.png?f=fotoalbum_large

Dat noem je ook wel kaarten of cards.

In mijn Android TV interface zijn een aantal van deze kaarten met een recente update horizontaal verkleind waardoor er nog maar weinig tekst in past. Er staat nu bijvoorbeeld: "Help, mijn man i...". Eerder waren deze kaarten een slag groter waardoor wel de volledige tekst erin paste. Het feit dat de UI na selectie en terug tevens niet onthoud waar ik was gebleven maakt dit extra pijnlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:54
Studio Sport vanavond op NPO 1 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrZSkwA3ihF4t1B1FYEmEBvxrrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kluCCpSr5iB6tC7yLTYm2a8h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@rusman
Toch bijzonder dat het bij mij er niet zo uitzag. Een beetje ghosting maar verder weinig geks…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8xfzeNCJH5kVynlJPr0DY-7VY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5QFtGc4vTfnkxXfafOdrK4jh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door CarpeVentum op 29-09-2025 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:54
Ik zal eens kijken of ik hetzelfde beeld ook kan reproduceren als ik replay TV gebruik. Dat zou wel een interessante zijn als het alleen met live TV gebeurt.

Edit: Zelfde stuk opgezocht in Replay TV. Kwaliteit is zeker een stuk anders. Beetje vaag door het bewegende beeld, maar kwaliteit is nu prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVoMPAW1V1Gh7ajX5JDZ3EDst1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjpWCX1Z39ooBNNYWcWHjnlv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door rusman op 29-09-2025 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:39
Aflevering van Bondgenoten aan het terugkijken van gisteren, maar beeld zit vol met roze vlekken. Foto's laten het niet echt goed zien helaas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7xqfHEmMZLV3-S-iOqJu7SfHBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dcqSXnNyvJFebbCbeBIlTEaj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_BP5PNU3_dYqm_653VyrGVCoIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qEDZkSmP8QpgbXHlw1B6Jpf2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2t1ofrVzZargwcNBYPR6ojwhoQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qhPUcQRfvdBGsKwgaDLJl2aL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Veel negatieve berichten hier over de kwaliteit van NLZIET, dus even wat positiefs. Je kunt veel oude Britse comedy's terugkijken op BBC NL+. Van Fawlty Towers heb ik inmiddels alle afleveringen bekeken. Nu ben ik bezig met Keeping Up Appearances (Schone Schijn), wel actueel omdat hoofdrolspeelster Patricia Routledge kort geleden is overleden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryYjmxuA3kGNJ8I-uFeF5cm-vYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMEY0R5pHxBVBiKQNTWAL4f9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 16-10 18:55
Ach ja Fawlty Towers.

Trek ik hier gewoon uit de kast, ben erg blij deze te hebben want is de echte orginele Britse editie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JY7Vpen35RElIBdixsK8VkBM3y4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OkpL9EzKYNPNUUsWdUW8UCx0.jpg?f=fotoalbum_large

Maar vind het aanbod van BBC-NL nog een beetje karig eerlijk gezegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Penthe op 14-10-2025 19:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:31
Foto erbij, volgens mij is het hier goed te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0WBKgJW8GLKj5rwi5xSpMPCPv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fcNWEIHt40zozm8rwHCcxY2C.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1