Acties:
  • +4 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-04 16:30
Introductie
Er was nog geen algemeen topic over Uitzending Gemist/NPO Start zodoende leek het me goed deze te openen om te discussiëren over het aanbod aan buitenlandse- en binnenlandse series, films, documentaires, enz., mogelijkheden (en beperkingen) van de dienst en de verschillende abonnementsvormen.

De abonnement vormen en prijzen:
Afbeeldingslocatie: https://imgpile.com/images/nExcdi.png

Websites/Apps:
NPO Start
NPO Start account aanmaken
iOS App
Android App
Windows

Mijn ervaring:
Ik was al jaren gebruiker van de Uitzending Gemist app en sinds deze hernoemt is naar NPO Start nog steeds. Nu ben ik sindskort het kleine bedrag van 2,95 euro p/mnd kwijt. Het is mij dubbel en dwars waard om eerder uitgezonden programma's/series/films (soms van jaren terug zoals 2011 of nieuw aangekochte) series te kijken uit binnen en buitenland. Daarnaast zijn er geen reclames en HD terugkijken bij het Plus abonnement (wat ook het geval is bij NLZiet).

Stabiliteit (iOS) NPO Start app: Helaas nog steeds erg traag en instabiel. Het gebeurd geregeld dat een programma niet start en je opnieuw moet proberen of soms zelfs alleen een video kan starten door de app opnieuw op te starten. Ik hoop dat ze dit spoedig gaan aanpakken. Overigens heb ik indertijd bij het aanmelden voor een toen nog gratis account veel moeite moeten doen om een account aan te maken omdat ik geen e-mail bevestiging ontving en dat ik ook niet goed kon inloggen via de iOS app. Inmiddels werkt dat wel weer. Ik heb echter wel al geregeld gehad dat ik opnieuw moest inloggen terwijl naar mijn idee dit altijd onthouden zou moeten worden (zoals bij Netflix altijd prima werkt).

Wensenlijst / Bugs:
- 'Binge' kijken (meerdere afleveringen van een serie/programma) werkt niet in de huidige iOS app. De app verkleint het beeld na een aflevering en telt af tot een volgende aflevering, maar vervolgens begint deze niet met spelen. Daarnaast vraag ik mij ook af waarom hij dit in een klein scherm links boven in het scherm toont i.p.v. op het volledige scherm. [bug fixed] - sinds update van 3 september '18 (7.4.10) lijkt dit opgelost te zijn.
- Picture in Picture (PiP) wordt nog niet ondersteund in de iOS app.
- bugfixes/stabiliteit/snelheid (iOS) app verbeteren (o.a. altijd ingelogd blijven, snel kunnen starten programma's). Dit laatste was bij de Uitzending Gemist app altijd heel betrouwbaar. [bug]
- nadat recent voor AppleTV NPO Start beschikbaar is gekomen zou het mooi zijn dat voor decoders van tv providers er ook een mogelijkheid komt om via de decoder van bijv. Telfort/KPN ook met een NPO (Plus) kanaal te komen ala Netflix (kanaal 200) zodat je daar eenmalig op kunt inloggen en snel kan kijken naast de bestaande mogelijkheden (Chromecast, smart TVs, tablet/laptop).
- de weergave van seizoenen via de (iOS) app > Mijn NPO > 'Programma's' verbeteren. Nu moet je na het selecteren van een serie eerst krijg je 'Overzicht' te zie dan moet je 'Aflevering' selecteren om seizoenen te kunnen selecteren.
- gelijktijdig op NLZiet hetzelfde kunnen vooruitkijken als NPO Plus gebruikers. Nu krijgen gekgenoeg NLZiet gebruikers (nog) niet volledige nieuwe seizoenen te zien die de NPO Start gebruikers wel te zien krijgen. Er is vanuit NPO al aangegeven dat dit spoedig gelijk wordt getrokken, maar dat door verschil in systemen een serie als The Bridge met het laatste seizoen nog niet op NLZiet te vinden is.
- betere communicatie in app/e-mail/social over verwijderen van volledige series, seizoenen of afleveringen zeker als je deze serie in je favorieten hebt staan
- niet langer series tonen in resultaten/categorieën die niet (meer) beschikbaar zijn (ook niet voor NPO Plus gebruikers) voorbeelden daarvan zijn: The night manager, Reizen Waes, Homeland of markeer deze grijs zodat duidelijk is dat deze momenteel niet (meer) beschikbaar is.
- Niet '24/48 uur beschikbaar' tonen ondanks dat de aflevering beschikbaar blijft voor een Plus gebruiker als een Plus gebruiker is ingelogd
- Je kunt als je ingelogd bent met een kids account (in mijn geval ingesteld 'tot 6 jaar' in de app gewoon video's kijken die niet geschikt zijn voor jeugdige kijkers. Ook worden er overal nog steeds de suggesties voor een ander volwassen account getoond. [bug]
- Reclame in de NPO Start app voor Plus abonnement niet tonen als de gebruiker al Plus gebruiker is.
- Er wordt voor sommige (buitenlandse) series afleveringen afgehaald bijv.bij 'The Bridge' is voor NPO Plus gebruikers het seizoen dat in augustus '16 werd uitgezonden bij de NPO alleen nog vanaf aflevering 4 beschikbaar (check: 27-06-18).
- Aanmeld procedure stabieler maken
- Bij het kijken van een programma / tv serie komt deze soms niet terug in het 'Start' overzicht bij 'Verder kijken' daar staan alleen series die ik al heb gezien, maar niet een serie die ik nu aan het kijken ben en al bij aflevering 4 ben aangekomen. Deze heb ik uiteraard wel in mijn favorieten staan.
- Zelf kunnen instellen wat je op je 'Start' van de app te zien krijg. Nu staat er van alles tussen wat ik niet wil zien zoals vage categorieen als 'Moeder-dchterfilms'? maar 'Meest bekeken' en 'Gesprek van de dag' of 'Wesley Sneijder' terwijl als ik het actueel nieuws of sport wil volgen dan kijk ik wel naar zo'n programma. Gekgenoeg ontbreekt 'Verder kijken' op mijn iPhone wel weer terwijl ik deze wel op mijn iPad te zien krijg op 'Start'. Dat is er nu juist één die ik wil zien.

Een kleine selectie uit het huidige aanbod:

Enkele buitenlandse (UK/Scandinavisch vooral) series die je kunt (terug)kijken*:
* dit is constant onderhevig aan verandering i.v.m. rechten en onderstaand is op dit moment [28-6'18] te kijken met een NPO Start Plus abonnement.

Born to Kill, Patrick Melrose, Scott & Bailey, Inspector George Gently, The Forest, Little Britain, Cold Feet, Mental, The Legacy, Before We Die, Apple Tree Yard, Dicte, Rebecka Martinsson, Below the Surface, Modus, Trust Me, Beck, Vera, Bancroft, Louis Theroux, Innocent, Joanna Lumley's India, Stacey Dooley, Little boy blue, Top of the Lake, Maigret, Endeavour Morse, Midsomer murders, Falco, Grantchester, Hinterland, Inspector Banks, Silent Witness, The Fall.

Binnenlandse programma's*:
* dit is constant onderhevig aan verandering i.v.m. rechten en onderstaand is op dit moment [28-6'18] te kijken met een NPO Start Plus abonnement.

Floortje naar het eind van de wereld, Door het hart van China, Grensland, Langs de grenzen van Turkije, De Verenigde Staten van Eva, Onze man in Teheran, Over de rug van de Andes, Control Alt Delete.

screenshot web versie NPO Start Plus - Mijn NPO > gevolgde programma's:
Afbeeldingslocatie: https://imgpile.com/images/nEPRso.png

screenshot NPO Start (niet ingelogd):
Afbeeldingslocatie: https://imgpile.com/images/nEPTWC.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door funrider op 06-09-2018 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olga2000
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-04 15:30
Gisteren keek toevallig naar NPO Start. Inderdaad Scandinavische series alom aanwezig. Eerste maand gratis en €3,- is geen rib uit je lijf. AirPlay werkt (heb oude AppleTV).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:03
Leg me eens uit waarom terugkijken van de publieke omroep standaard in blokjeskwaliteit is, terwijl als ik daar een abonnement op neem ik in pixel perfect HD kwaliteit alles vanaf mijn Chromecast naar TV kan streamen? Ik snap het echt niet. Dat commerciëlen dat doen, is tot daar aan toe, maar bij de publieke omroep irriteert het mij nog steeds mateloos.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Brammos85 schreef op vrijdag 29 juni 2018 @ 13:58:
Leg me eens uit waarom terugkijken van de publieke omroep standaard in blokjeskwaliteit is, terwijl als ik daar een abonnement op neem ik in pixel perfect HD kwaliteit alles vanaf mijn Chromecast naar TV kan streamen? Ik snap het echt niet. Dat commerciëlen dat doen, is tot daar aan toe, maar bij de publieke omroep irriteert het mij nog steeds mateloos.
omdat de publieke omroep nogal flink gekort is sinds 2010.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Inmiddels beide apps voor de Apple TV getest en erg jammer dat er geen profielen zijn zoals je dat bij Netflix ziet. Daarnaast merk je aan alles dat de budgetten beperkt zijn. Neem als voorbeeld Flikken Rotterdam. Als je door de afleveringen scrollt staat alles door elkaar en is het niet chronologisch gesorteerd. Kleine dingen, maar voor mij reden om nog even af te wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• funrider
Dank voor alle reacties. Jammer dat het topic minder actief is dan ik had verwacht. Ik hoop dat de NPO snel met wat verbeteringen gaat komen want er is wat mij betreft nog genoeg werk aan de winkel.

Het viel me ook op als NPO Plus gebruiker dat bij het kijken van een serie deze helaas niet terug komt op het 'Start' overzicht bij 'Verder kijken' daar staan alleen series die ik al heb gezien, maar niet een serie die ik nu aan het kijken ben en al bij aflevering 4 ben aangekomen. Deze heb ik uiteraard wel in mijn favorieten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Freeze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06:21

Mr. Freeze

¡GO!

Momenteel ben ik nog aan het twijfelen of ik NLZIET ga nemen of NPO start. Ik kijk vooral de publieke zenders, erg jammer dat voor beide geen Android tv beschikbaar ik, casten is leuk voor sommige gevallen maar een native app voor bijvoorbeeld de Nvidia shield zou zoveel fijner zijn. (Denk ik)

XBL gamertag StayingPow3r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vince_
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-04 17:11
Ik heb nu NLziet een maandje op proef en twijfel nog of ik deze doorzet of voor NPO start plus ga. Ik kijk nauwelijks commerciële zenders, op voetbal na, en kan zo nodig nog via het Ziggo-account van mijn ouders streamen naar de Shield.

Mocht er een Android TV app komen dan zou ik weer gaan twijfelen, maar daar is tot dusver nog niks over bekend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mr. Freeze schreef op vrijdag 6 juli 2018 @ 16:14:
erg jammer dat voor beide geen Android tv beschikbaar ik
NPO Start was bij mij wel beschikbaar voor Android TV (Philips). NLZiet helaas nog niet, daar zit ik ook op te wachten. Voorlopig gebruik ik dan ook chromecast in combinatie met NLZiet.
Kwaliteit van de uitzendingen is redelijk HD, maar toch wel een stuk minder dan normale digitale tv (van Ziggo). Met name bewegingen zie je nogal wat artifacts. Maar het is zeker niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01:04
Al heel lang lid van NLziet. Erg tevreden over de verbeteringen in de afgelopen jaren. Mis inderdaad alleen de android tv app... Dan kan gewone tv de deur uit.

Enige vreemde is dat casten naar een android tv cast device vanaf de iPhone of iPad hier niet werkt. Hij laad maar blijft gepauzeerd en begint nooit. Op een gewone chromecast werkt het wel prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Erik--
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik gebruik nu een Chromecast om vooral live tv te kijken via NPO start. Ik overweeg een AppleTV aan te schaffen nu NPO ook een app heeft uitgebracht.
Ik kan online weinig ervaringen vinden van gebruikers die de NPO start app gebruiken op de AppleTV. Is er hier iemand die ervaring heeft? Loopt het lekker? Beter dan op de Chromecast (regelmatig buffermomenten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-04 20:43
Vandaag een ATV-4 aangeschaft voor NL-Ziet / NPO Start Plus met als doel het er uit kunnen gooien van het huidige tv-abo. Mijn dochter vraagt of we zowel NPO-3, NPO Zapp Extra als RTL-8 kunnen behouden, naast Netflix. Dat betekent dus een NL-Ziet account. Done. En ik moet NPO Start gebruiken om Zapp Extra te kunnen kijken want die zit om de een of andere reden niet in NL-Ziet (ook de NPO Extra, Politiek en Nieuws kanalen niet).

De NPO Start app werkt op de Apple TV een stuk prettiger dan NL-Ziet en ik zie heel veel programma's in de NPO Start waarvan ik nu denk "hmmm... toch eens gaan kijken". Dit wordt wel een concurrent voor Netflix. Over de stabiliteit kan ik nog niets zeggen, tot nu toe geen problemen ondervonden in beide apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudeless
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-12-2023
Ik gebruikte altijd de NPO start App op mijn Philips (Android) smart TV.

Sinds een week of zes krijg ik altijd de melding 'niet beschikbaar' bij elk programma dat ik wil kijken. De reclames vooraf laden wel gewoon.

Meer mensen hier last van?

Android versie is up to dat dus daar kan het niet aan liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Nu beide diensten kunnen gebruiken.

NPO start plus (betaald)
+ Serie aanbod, voor de liefhebber een aardige aanvulling op Netflix
+ Profielen voor verschillende gebruikers
+ Aanduiding van al bekeken afleveringen
- Niet alle seizoen beschikbaar van buitenlandse series (Nederlandse series wel)
- Geen aanduiding van welk seizoen de afleveringen worden getoond
- Geen HD kanalen bij live TV
- Ondertiteling niet aangepast aan ondertiteling instellingen van Apple TV (waarom moet iedereen afwijken van standaard implementaties?

NL Ziet
+ Groot aanbod (prijs is er naar)
+ Live TV in HD
- Internationale series slechts 1 week beschikbaar
- Geen gebruikersprofielen
- Dashboard weinig overzichtelijk. (Redactioneel geselecteerde content is welkom)

Voor mij blijft live tv voor 8 euro de belangrijkste USP. Voor series heb ik Netflix (daar kom ik al niet door mijn lijst heen) en voor films iTunes movies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Ronwiel schreef op maandag 30 juli 2018 @ 18:08:

NPO start plus (betaald)
- Geen aanduiding van welk seizoen de afleveringen worden getoond
Het is inderdaad niet in de naam van een aflevering of beschrijving terug te zien van welk seizoen een aflevering is. Je kunt wel de seizoenen selecteren (drop down menu) als je naar een serie toegaat en dan de onderliggende afleveringen zien. Dit kan inderdaad een stuk beter gemaakt worden.
Rudeless schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 15:08:
Ik gebruikte altijd de NPO start App op mijn Philips (Android) smart TV.

Sinds een week of zes krijg ik altijd de melding 'niet beschikbaar' bij elk programma dat ik wil kijken. De reclames vooraf laden wel gewoon.

Meer mensen hier last van?

Android versie is up to dat dus daar kan het niet aan liggen.
Ik gebruik alleen de iOS app op iPad en iPhone dus kan helaas dit niet bevestigen.
Ik heb echter wel gemerkt dat de iOS app op sommige momenten ook erg traag is of soms algeheel een aflevering niet start. Dit gebeurt soms wel en soms niet. Eerst dacht ik dat het aan mijn internet verbinding lag, maar als ik op hetzelfde moment Netflix of YouTube probeer werkt dit zonder problemen.

Ik heb overigens aan de start post nog twee zaken toegevoegd:
- 'Binge' kijken (meerdere afleveringen van een serie/programma) werkt niet in de huidige iOS app. De app verkleint het beeld na een aflevering en telt af tot een volgende aflevering, maar vervolgens begint deze niet met spelen. Daarnaast vraag ik mij ook af waarom hij dit in een klein scherm links boven in het scherm toont i.p.v. op het volledige scherm.
- Picture in Picture (PiP) wordt nog niet ondersteund in de iOS app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Iemand een idee waarom het beeld bij streamingdiensten als npo en nlziet nooit vloeiend is? Netflix is dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Het verdienmodel om publiek gefinancieerde content achter een paywall te stoppen dat de NPO handteerd, naast
  • - Ledeninkomsten
  • - Rijksbijdrage
  • - Advertentie-inkomsten
Wie alleen de NPO betaald als lid van een of meerdere omroepen, reclamekijker en als belastingbetaler wordt in de kou gezet.
Dit verdienmodel onthoudt van een minimale videokwaliteit (nu krijg je 480p? 360p?) en van de volledige content die al betaald is door de leden en belastingbetaler.

[ Voor 82% gewijzigd door 3x3 op 06-08-2018 18:29 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-04 23:35
Ronwiel schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:24:
Iemand een idee waarom het beeld bij streamingdiensten als npo en nlziet nooit vloeiend is? Netflix is dat wel.
omdat het niet 50fps is zoals op kabeltv,maar 25fps. En dat doen ze om bandbreedte te besparen.
Erg storend vind ik zelf ook,want dan heb je alleen wat aan die HD kwaliteit wanneer er weinig tot geen beweging in beeld is.Nu ziet het er gewoon niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Vreemde gang van zaken, zeker als je 8 euro per maand betaald. Was dat destijds met Knippr ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18-04 23:35
Ronwiel schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 12:21:
Vreemde gang van zaken, zeker als je 8 euro per maand betaald. Was dat destijds met Knippr ook het geval?
ja is bij elke online dienst hier in nederland,alleen lijkt ziggo go wel op 50fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
Wellicht een licentie ding. Al heb het idee dat de live stream van npo wel beter is dan bijv. Rtl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Kabel tv is 50i (25p in tweeën gedeeld), streaming is 25p. Wat Ziggo doet om 50p op Go te krijgen zal wel met hun deinterlacing te doen hebben want alle series en films zijn hooguit 30fps (enkele spaarzame uitzonderingen daargelaten)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23-04 09:21
3x3 schreef op maandag 6 augustus 2018 @ 18:26:
Het verdienmodel om publiek gefinancieerde content achter een paywall te stoppen dat de NPO handteerd, naast
  • - Ledeninkomsten
  • - Rijksbijdrage
  • - Advertentie-inkomsten
Wie alleen de NPO betaald als lid van een of meerdere omroepen, reclamekijker en als belastingbetaler wordt in de kou gezet.
Dit verdienmodel onthoudt van een minimale videokwaliteit (nu krijg je 480p? 360p?) en van de volledige content die al betaald is door de leden en belastingbetaler.
Zucht, je hoeft het niet te gebruiken, alles is ook gewoon gratis te kijken, zelfs live tv op NPO.nl

Ik zie het probleem niet, wees blij dat de NPO blijft innoveren, bandbreedte is ook niet gratis. We willen allemaal steeds minder aan de NPO betalen maar wel meer functionaliteit krijgen. Dat gaat natuurlijk niet samen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
Ik reageer meestal niet eens meer op dat soort posts....

NPO krijgt geld van "de belastingbetaler" ja. Maar enkel voor het maken van programma's en het uitzenden via live-tv. Als belastingbetaler kan je gewoon live-tv kijken, de programma's opnemen OF terugkijken in analoge kwaliteit. Je kan dus alles krijgen wat je hartje begeert. Er wordt je niets ontnomen...

Het enige is dat de kwaliteit niet geweldig is. Maar hoge kwaliteit kost gewoon geld om te streamen. Als je dat echt zo belangrijk vind, en met de enorme bezuinigingen op de NPO, kiezen ze er voor om geld te vragen voor de hoge-kwaliteit streams.

helemaal mee eens. Ik zou het zone vinden dat ze minder programma's maken/inkopen om mensen die vinden dat ze "recht hebben op Full HD, wanneer ze maar willen" tegemoet te komen.

Als je dat belachelijk vind, neem het op met de kabinetten Rutte.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossy_01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-01-2024
Ik heb een Android-TV. Via de Google play store kon ik de NPO Start app niet installeren, dus ik heb de laatste apk met mijn telefoon gedownload, naar de TV gebluetoothed, en de apk op die manier op mijn Android TV kunnen installeren.

1 probleem: De app toont alleen in portrait view waardoor hij een kwartslag gedraaid op mijn TV komt... :? . Weet iemand of er ook een NPO start apk is speciaal uitgegeven voor Android TV? En zo ja heeft iemand hier de link van / kan iemand hier de apk uploaden?

Alvast bedankt!

BTW mocht iemand zich afvragen waarom ik niet gewoon via de mobiel of tablet stream naar de TV: Ik woon in het buitenland en streamen via de chromecast met VPN op de streaming source kan niet (genoeg op google daaromtrent). Aangezien je met een Android TV gewoon via een VPN kunt internetten wil ik dit probleem dus omzeilen door de app rechtstreeks op de Android TV af te spelen.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 19:07
Ik heb NPO Start Plus abonnement, maar erger me groen en geel aan de brakke mobiele app. Video's die niet afgespeeld kunnen worden, haperende verbinding, video's die ermee stoppen als je wil doorspoelen, Chromecast issues, noem maar op.

Daarnaast is de app op mijn smart tv ook niet om over naar huis te schrijven. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik de laatste tijd nog maar weinig gebruik maak van mijn abonnement.

• funrider
Arrne schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:06:
Ik heb NPO Start Plus abonnement, maar erger me groen en geel aan de brakke mobiele app. Video's die niet afgespeeld kunnen worden, haperende verbinding, video's die ermee stoppen als je wil doorspoelen, Chromecast issues, noem maar op.

Daarnaast is de app op mijn smart tv ook niet om over naar huis te schrijven. Dat heeft ervoor gezorgd dat ik de laatste tijd nog maar weinig gebruik maak van mijn abonnement.
Er moeten inderdaad nog wat flink wat stappen gezet worden in de app(s). Gebruik jij ook de iOS app of maak jij gebruik van de Android app?
Ik heb wel gemerkt dat de laatste tijd in de iOS app de afleveringen weer beter afspelen en dat ik nauwelijks nog foutmeldingen krijg bij het afspelen. Er zitten echter nog genoeg foutjes in en diverse functies die forst verbeterd kunnen worden of toegevoegd zie ook mijn lange lijst uit de startpost.

• Arrne
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21-04 19:07
funrider schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:58:
[...]

Er moeten inderdaad nog wat flink wat stappen gezet worden in de app(s). Gebruik jij ook de iOS app of maak jij gebruik van de Android app?
Ik heb wel gemerkt dat de laatste tijd in de iOS app de afleveringen weer beter afspelen en dat ik nauwelijks nog foutmeldingen krijg bij het afspelen. Er zitten echter nog genoeg foutjes in en diverse functies die forst verbeterd kunnen worden of toegevoegd zie ook mijn lange lijst uit de startpost.
Ik heb de Android app.

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04 14:12
Ik heb sinds een paar maanden NLZiet en ben er erg tevreden over. Ik gebruik het misschien wel te weinig om te rechtvaardigen, maar vind het fijn overal live te kunnen kijken in goede kwaliteit en álle uitzendingen terug te kunnen kijken.

Bijvoorbeeld anderhalve week terug, toen ik de hockeyfinale dames had gemist en die via NLZiet integraal kon terugkijken.

Wat ik zelf vervelend vind aan NLZiet is dat de programma's geknipt worden aan de hand van de TV-gids. Dus als een programma uitloopt, dan moet je hem weer via het volgende programma verder kijken. Lukt allemaal prima hoor, er zijn geen 'gaten', maar het is wel moeilijk.

Met live TV-kijken is dat trouwens ook zo. Zo miste ik een cruciale strafschop van het WK omdat volgens de TV-gids toen de nabeschouwing moest starten...

Verder vind ik de app op zich goed en erg stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Laatst online: 23-04 11:04
hier ook een tevreden NL-ziet gebruiker, vooral voor gebruik in buitenland handig. apple tv mee en streamen maar.
Merk wel verschil in gebruiksgemak bij het formaat tv; 46inch tv met eigen samsung app totaal niet te bedienen en minder overzichtelijk, 65inch tv met apple tv heerlijk te bedienen en meer text in beeld.

Verder ook videoland gebruik voor wat meer films en series aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rudeless
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 25-12-2023
Ossy_01 schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 08:57:
Ik heb een Android-TV. Via de Google play store kon ik de NPO Start app niet installeren, dus ik heb de laatste apk met mijn telefoon gedownload, naar de TV gebluetoothed, en de apk op die manier op mijn Android TV kunnen installeren.

1 probleem: De app toont alleen in portrait view waardoor hij een kwartslag gedraaid op mijn TV komt... :? . Weet iemand of er ook een NPO start apk is speciaal uitgegeven voor Android TV? En zo ja heeft iemand hier de link van / kan iemand hier de apk uploaden?

Alvast bedankt!

BTW mocht iemand zich afvragen waarom ik niet gewoon via de mobiel of tablet stream naar de TV: Ik woon in het buitenland en streamen via de chromecast met VPN op de streaming source kan niet (genoeg op google daaromtrent). Aangezien je met een Android TV gewoon via een VPN kunt internetten wil ik dit probleem dus omzeilen door de app rechtstreeks op de Android TV af te spelen.
Ik gebruik de NPO Start app op een Philips (Android) smart tv. Maar sinds een paar maanden krijg ik bij elk programma een 'Niet beschikbaar!' melding. Terwijl de reclamefilmpjes ervoor wel gewoon laden. NPO is dit nu aan het uitzoeken aldus de helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Ik had eigenlijk gehoopt dat na de lancering van NLZiet op AppleTV, AndroidTV niet lang zou duren. Maar zie nog geen enkele aankondiging of beta-testers-aanvraag hiervoor. Erg jammer, want dat is de enige link die ik nog mis naar cutting-the-cord.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
marz01 schreef op vrijdag 17 augustus 2018 @ 10:09:
hier ook een tevreden NL-ziet gebruiker, vooral voor gebruik in buitenland handig. apple tv mee en streamen maar.
Merk wel verschil in gebruiksgemak bij het formaat tv; 46inch tv met eigen samsung app totaal niet te bedienen en minder overzichtelijk, 65inch tv met apple tv heerlijk te bedienen en meer text in beeld.

Verder ook videoland gebruik voor wat meer films en series aanbod.
Ben je erg tevreden over de NLZiet app op de Apple TV? Ik overweeg om mijn TV-abonnement te beëindigen en alleen nog TV te kijken via NLZiet. Dan moet ik nog een AppleTV 4 aanschaffen (heb nu een 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-04 07:13
Ik heb ook NLZiet. Helaas kwam ik er vandaag achter dat Fox Sport Go los afnemen niet mogelijk is.
Dat ligt meer aan fox dan aan NLZiet , alternatief is om via een vriend een fox abbo af te sluiten op een tv abbo elders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marz01
  • Laatst online: 23-04 11:04
Dennis schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:51:
[...]

Ben je erg tevreden over de NLZiet app op de Apple TV? Ik overweeg om mijn TV-abonnement te beëindigen en alleen nog TV te kijken via NLZiet. Dan moet ik nog een AppleTV 4 aanschaffen (heb nu een 3).
het grootste voordeel kijken op het moment dat je zelf uitkomt en je kan van elk uur normale tv gaat er nu 20 minuten reclametijd af, heerlijk kijken zonder reclames.
Je kan van de 10 zenders maanden terugkijken en gelijk een heel seizoen terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 455800

Het lijkt er op dat NL-Ziet nu eindelijk een versie gaan maken voor android-tv.
Versie 3.3.0 werkt eindelijk op mijn Sony Smart-TV..
Waah schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 14:37:
Ik had eigenlijk gehoopt dat na de lancering van NLZiet op AppleTV, AndroidTV niet lang zou duren. Maar zie nog geen enkele aankondiging of beta-testers-aanvraag hiervoor. Erg jammer, want dat is de enige link die ik nog mis naar cutting-the-cord.....
Als ze nu nog de app 'afstandsbediening vriendelijk' maken ben ik gelukkig.
Vind het wel apart dat ze zo'n goede app hebben voor tyzen (Samsung tv (inclusief live tv) en we zo lang moeten wachten op de Android-tv app... Humax heeft het wel een beetje voor elkaar op android (helaas wel zonder live tv!), dus ik zou zeggen maak daar een APK van en deel met ieder. 8)7

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 455800 op 27-08-2018 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-04 12:42
Dennis schreef op woensdag 22 augustus 2018 @ 15:51:
[...]

Ik draai ook NLZiet via de apple TV. Kom vanaf KNIPPR. Vergeleken met KNIPPR is de app simpeler, maar ook stabieler. Heel soms wil het wel een voorkomen dat afleveringen niet terug te kijken zijn (aflevering verschijnt niet).

Als je (zoals ik) genoeg hebt aan NPO, met af en toe een uitstapje naar een commerciele zender, dan is NLZiet op de apple TV een zeer goed alternatief voor de kabel.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Anoniem: 455800 schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 20:54:
Het lijkt er op dat NL-Ziet nu eindelijk een versie gaan maken voor android-tv.
Versie 3.3.0 werkt eindelijk op mijn Sony Smart-TV..

[...]

Als ze nu nog de app 'afstandsbediening vriendelijk' maken ben ik gelukkig.
Vind het wel apart dat ze zo'n goede app hebben voor tyzen (Samsung tv (inclusief live tv) en we zo lang moeten wachten op de Android-tv app... Humax heeft het wel een beetje voor elkaar op android (helaas wel zonder live tv!), dus ik zou zeggen maak daar een APK van en deel met ieder. 8)7
Hoe heb je die versie gekregen dan? via een update ofzo?

edit: hier ook op de Philips oled nu de app. Maar nog niet op de Shield helaas. Ben benieuwd waarom er verschil is. Misschien andere android versie?

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 01-09-2018 13:49 ]

• funrider
Ik heb gemerkt dat de NPO Start app update (7.4.10) van 3 september op iOS het binge watch probleem opgelost lijkt te hebben, hebben meer mensen dit gemerkt.

Ik zou het overigens ook zeer fijn vinden als ik zelf kon instellen wat ik op mijn Start van de app te zien krijg. Nu staat er van alles tussen wat ik niet wil zien zoals vage categorieen als 'Moeder-dchterfilms'? maar 'Meest bekeken' en 'Gesprek van de dag' of 'Wesley Sneijder' terwijl als ik het actueel nieuws of sport wil volgen dan kijk ik wel naar zo'n programma. Gekgenoeg ontbreekt 'Verder kijken' op mijn iPhone wel weer terwijl ik deze wel op mijn iPad te zien krijg op 'Start'. Dat is er nu juist een die ik wil zien.

Overigens voor liefhebbers van detectives/thrillers er zijn recent wat goede series toegevoegd:
- Greyzone
- Prey
- Killing Eve (staat er iets langer op, maar nog niet eerder genoemd)

Helaas kan de herhaling die nu op tv is van 'The Sandhamn Murders' niet als geheel voor Plus abonnees terug worden gezien er staat slechts één aflevering (nr. 3) die in 2017 is uitgezonden online.

[ Voor 21% gewijzigd door funrider op 06-09-2018 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Waah schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 09:01:
[...]
edit: hier ook op de Philips oled nu de app. Maar nog niet op de Shield helaas. Ben benieuwd waarom er verschil is. Misschien andere android versie?
Werkt de NLZiet app nog steeds op jouw Philips TV?
Ik zie 'm er bij mij namelijk wel tussen staan, maar als ik 'm opstart komt er de melding dat de app niet beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mr. Jinx schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 22:32:
[...]

Werkt de NLZiet app nog steeds op jouw Philips TV?
Ik zie 'm er bij mij namelijk wel tussen staan, maar als ik 'm opstart komt er de melding dat de app niet beschikbaar is.
Werkt nog steeds *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Ok, bedankt voor je reactie. De hele Philips App Gallerij is bij mij leeg, zal wel iets mis zijn met mijn TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mr. Jinx schreef op zondag 9 september 2018 @ 19:40:
Ok, bedankt voor je reactie. De hele Philips App Gallerij is bij mij leeg, zal wel iets mis zijn met mijn TV.
Heeft de tv wel een goede verbinding? Anders even Philips aanschieten op Facebook/Twitter.

Heb vanochtend een uitnodiging gehad voor de beta van nlziet voor Android tv 6.0 of hoger. Dus ben benieuwd....

Kan eindelijk het tv abbonement eruit. Nu zet Miss Waah vaak tv aan, want makkelijk. Maar via nlziet is het net zoveel werk als Videoland, Netflix etc. Dus hopelijk kiest ze dan eerder voor een reclamevrij alternatief. Want die reclame wordt ik stapelidioot van.

• trinite_t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-04 12:42
Waah schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 13:44:
[...]
Kan eindelijk het tv abbonement eruit. Nu zet Miss Waah vaak tv aan, want makkelijk. Maar via nlziet is het net zoveel werk als Videoland, Netflix etc. Dus hopelijk kiest ze dan eerder voor een reclamevrij alternatief. Want die reclame wordt ik stapelidioot van.
Vrouwlief heeft uitgevonden dat je geen reclames meer krijgt bij vooruit/terugkijken. Dus word er nu bijna niets meer "lineair" gekeken. :)

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kruidje20
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-04 17:22
Ik heb de NLziet app nu geprobeerd op de Mi box maar ben nog niet helemaal tevreden. Het beeld lijkt niet helemaal vloeiend te zijn. Hebben meer mensen hier last van? Lijkt dat de Mi box niet helemaal goed om kan gaan met de 23.976 framrate. Van alles geprobeerd. Bios modus van TV geprobeerd. 1080p 50hz gezet. playback settings veranderd... Wel jammer, vind een shield tv een beetje duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Kruidje20 heb je het al als feedback gemeld? en neem aan dat je de Beta bedoeld? Want als je het nu nog als feedback meld bij NLziet is de kans groot dat ze er naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
Dat heb ik dd al gedaan. Ze zeiden dat ik kon proberen om hem op 1080p 50hz te zetten. Maar het lijkt niet te helpen. Ik lees op internet meer problemen met de mi box als het om framerates gaat. Jammer, want mijn tv moet nog even mee en om nou 200 euro te betalen om alleen nlziet af te spelen is ook jammer. Ik gebruik idd de beta. Werkt verder wel echt naar behoren! Nlziet in de browser lijkt wel vloeiend te lopen.

Nog meer mensen die ideeën hebben?

[ Voor 4% gewijzigd door Kruidje20 op 02-10-2018 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Inmiddels hier ook de beta draaien van de NLZiet app op Android TV. Werkt verder vloeiend en een stuk beter dan met de chromecast, waar de live uitzending nog wel eens eruit knalde.

Ik mis alleen nog een makkelijke manier om van live kanaal te wisselen. Liefst gewoon zappen.
Nu moet je 2x op de back toetst drukken, zender kiezen, en dan weer 2x op OK.

Maar alles bij elkaar is dit een serieuze vervanger voor het traditionele tv kijken via een decoder, als je genoeg hebt aan wat nederlandse zenders. Het terugkijken werkt verder uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik heb vorige week Ziggo opgezegd met het idee een internet-only abonnement bij KPN af te sluiten en tv te kijken via NLZiet.

Nou heb ik dat proefabonnement al gestart bij NLZiet maar ik vond gisteren het verschil bij een live voetbalwedstrijd zo groot dat ik eraan denk mijn opzegging weer terug te gaan draaien. Meer mensen hier last van? Het beeld is absoluut niet HD. En er lijkt een (ontzettend kleine) vertraging in te zitten die direct opvalt als je switcht naar Ziggo. Ik heb gekeken via de PS4 app. Zou het nog even kunnen proberen via de HTPC maar ik vroeg me af of meer mensen dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@omnom zelf geen ervaring, maar is de PS4 bedraad aangesloten? En wat voor vertraging? dat de audio en video niet synchroon loopt? of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Ik ben ook om. Wel benieuwd naar wat @omnom bedoelt. Ik heb T-mobile thuis aangevraagd (kan ik mooi combineren met korting van mobiele abonnementen) en ga kijken via de AppleTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
Ik heb de Mi box ol 1080p 50hz gezet en de box een reboot gegeven. Nu lijkt het probleem te zijn verholpen.
Ik heb het testteam hier al feedback over gegeven. Ook een zapfunctie voor de NLziet app heb ik om gevraagd.
Live tv via Ziggo is niet te vergelijken: NLziet en Ziggo is wel te zien als je Ziggo gewend ben.
Wel een voordeel: een eigen kastje, (geen bruikleen) flexibel, want geen combi met tv en internet, en reclamevrij en langer terugkijken. Het is maar wat je prettig vind.

Misschien proberen de PS4 eens in 1080p 50hz te zetten?
omnom schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 09:28:
Ik heb vorige week Ziggo opgezegd met het idee een internet-only abonnement bij KPN af te sluiten en tv te kijken via NLZiet.

Nou heb ik dat proefabonnement al gestart bij NLZiet maar ik vond gisteren het verschil bij een live voetbalwedstrijd zo groot dat ik eraan denk mijn opzegging weer terug te gaan draaien. Meer mensen hier last van? Het beeld is absoluut niet HD. En er lijkt een (ontzettend kleine) vertraging in te zitten die direct opvalt als je switcht naar Ziggo. Ik heb gekeken via de PS4 app. Zou het nog even kunnen proberen via de HTPC maar ik vroeg me af of meer mensen dit herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omnom
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11-10-2024
Waah schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 10:21:
@omnom zelf geen ervaring, maar is de PS4 bedraad aangesloten? En wat voor vertraging? dat de audio en video niet synchroon loopt? of iets anders?
Ja, de PS4 is bedraad aangesloten. Vertraging is eigenlijk niet helemaal juist. Ik had eigenlijk hapering op moeten schrijven denk ik. Het is meer dat je voelt dat het beeld niet 100% soepel loopt, zoals via Ziggo.
Kruidje20 schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:23:
Ik heb de Mi box ol 1080p 50hz gezet en de box een reboot gegeven. Nu lijkt het probleem te zijn verholpen.
Ik heb het testteam hier al feedback over gegeven. Ook een zapfunctie voor de NLziet app heb ik om gevraagd.
Live tv via Ziggo is niet te vergelijken: NLziet en Ziggo is wel te zien als je Ziggo gewend ben.
Wel een voordeel: een eigen kastje, (geen bruikleen) flexibel, want geen combi met tv en internet, en reclamevrij en langer terugkijken. Het is maar wat je prettig vind.

Misschien proberen de PS4 eens in 1080p 50hz te zetten?

[...]
Ik weet eigenlijk niet of dat kan maar dat zou ik eens kunnen proberen. En ik begrijp dat er voor- en nadelen aan zitten hoor, maar wij kijken op 55" en zitten er redelijk dicht op dus het is gewoon vervelend kijken. En dat vind ik wel een belangrijk aspect. Dat weegt niet op tegen de voordelen. Ik heb illegale streams gekeken via m'n htpc die beter beeld hadden dan NLZiet gisteren, dat verbaasde me.

Het is eigenlijk de bedoeling om een Apple TV 4K te kopen en daarop te kijken maar nu dus in dubio. Als jullie kijken hebben jullie wel het idee dat het gewoon HD is waar je naar kijkt?

[ Voor 38% gewijzigd door omnom op 04-10-2018 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kruidje20
omnom schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:51:
[...]

Ja, de PS4 is bedraad aangesloten. Vertraging is eigenlijk niet helemaal juist. Ik had eigenlijk hapering op moeten schrijven denk ik. Het is meer dat je voelt dat het beeld niet 100% soepel loopt, zoals via Ziggo.

[...]

Ik weet eigenlijk niet of dat kan maar dat zou ik eens kunnen proberen. En ik begrijp dat er voor- en nadelen aan zitten hoor, maar wij kijken op 55" en zitten er redelijk dicht op dus het is gewoon vervelend kijken. En dat vind ik wel een belangrijk aspect. Dat weegt niet op tegen de voordelen. Ik heb illegale streams gekeken via m'n htpc die beter beeld hadden dan NLZiet gisteren, dat verbaasde me.

Het is eigenlijk de bedoeling om een Apple TV 4K te kopen en daarop te kijken maar nu dus in dubio. Als jullie kijken hebben jullie wel het idee dat het gewoon HD is waar je naar kijkt?
toon volledige bericht
55 inch met 108p met lage bitrate is dd minder dan met ziggo of adsl. Ik kijk nu met android tv op een 32 inch en dat is al heel anders. Het is ook maar net waar je voor kiest. Wil je de beste beeldkwaliteit of wil je geen reclame. Mer zenders of langer terugkijken? Het is maar wat je prettig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjvh
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23:35
Weet iemand of ik op een Apple TV (4de gen, niet de 4k) npo-start en/of nlziet in dolby 5.1 kan bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
omnom schreef op donderdag 4 oktober 2018 @ 11:51:
[Als jullie kijken hebben jullie wel het idee dat het gewoon HD is waar je naar kijkt?
Ja, ziet er eigenlijk wel haarscherp uit! De eerste paar seconden is het even een lage resolutie, dan ziet het logo er bijvoorbeeld niet uit, maar dan opeens is het helemaal strak. En ook vloeiend. Dit op een 55" tv.
Als je weet dat de bitrate een stuk lager is dan bijvoorbeeld Ziggo, dan vind ik het beeld zeer acceptabel.
Bij de SBS zenders is het wel echt merkbaar slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Heet van de pers ^_^

Ze hebben zappen mogelijk gemaakt. Nu kan ik echt met 1 druk op de knop "normaal" tv kijken.... en dan door de kanalen zappen.

had ik eigenlijk niet zo snel verwacht. vanavond maar even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Dat werkt zeer prettig, zappen! Gaat nog best snel ook.
Nu nog een shortcut voor de tv gids :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-03 20:42
Mr. Jinx schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 15:27:
Inmiddels hier ook de beta draaien van de NLZiet app op Android TV. Werkt verder vloeiend en een stuk beter dan met de chromecast, waar de live uitzending nog wel eens eruit knalde.
Hoe is dit je gelukt? Ik heb een Sony Bravia KDL-43W809 (Android TV uit 2015). Als ik naar de playstore ga zie ik hem er niet tussen.

edit:
https://www.nlziet.nl/nl/...lleer-beta-op-android-tv/
Gelukt.

[ Voor 9% gewijzigd door Maulwurfje op 17-10-2018 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Mr. Jinx schreef op dinsdag 16 oktober 2018 @ 20:28:
Dat werkt zeer prettig, zappen! Gaat nog best snel ook.
Nu nog een shortcut voor de tv gids :)
geef het aan als feedback. zappen is ook toegevoegd dankzij feedback van vele users O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maulwurfje
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20-03 20:42
Waah schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 21:24:
[...]

geef het aan als feedback. zappen is ook toegevoegd dankzij feedback van vele users O-)
Dat ga ik ook zeker doen. Ik mis hele basale dingen zoals:

- de huidige tijd
- zappen via de nummertoetsen
- instellen dat je direct live TV kijkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Inderdaad, dat zijn wel standaard zaken. Mis ook wel een beetje de mini guide.

Hebben jullie ook regelmatig storingen in beeld? Om de zoveel tijd krijg ik van die mpeg blokjes in beeld, gepaard met corrupt geluid. En 's avonds lijkt de bitrate behoorlijk om laag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 27-04 10:38
Mr. Jinx schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:35:
Inderdaad, dat zijn wel standaard zaken. Mis ook wel een beetje de mini guide.

Hebben jullie ook regelmatig storingen in beeld? Om de zoveel tijd krijg ik van die mpeg blokjes in beeld, gepaard met corrupt geluid. En 's avonds lijkt de bitrate behoorlijk om laag te gaan.
Ik heb exact het zelfde probleem. Ook de reden dat ik hier ging kijken.

Dacht dat het aan mijn netwerk lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:49
Mr. Jinx schreef op zaterdag 20 oktober 2018 @ 12:35:
Ik heb sinds juni NLziet maar merk de laatste tijd ook steeds vaker dat de kwaliteit wat inzakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Gisteren (dus wanner alle meldingen kwamen) was de kwaliteit van Live-tv inderdaad slecht. Uitzending gemist werkte wel prima overigens.

Sinds vanochtend gewoon weer volledige kwaliteit. Lijkt een tijdelijke issue geweest te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Nadat NLziet onlangs volledig opnieuw opgebouwd is in Swift werkt het inderdaad echt stukken beter op de iPhone. De Chromecast verbinding valt veel minder vaak weg, de app reageert stukken sneller en de interface is ook nog eens prettiger in gebruik geworden. Werd tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
Weer drama vanavond. Continue stoppen, beeld op 360p.

Wordt steeds erger. Paar weken werkte alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Laatst online: 21:49
sweebee schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:07:
Weer drama vanavond. Continue stoppen, beeld op 360p.

Wordt steeds erger. Paar weken werkte alles prima.
Heb je het dan over live tv, of programma’s terug kijken?
Mijn vrouw zit Robinson terug te kijken maar dat ziet er strak uit, en dan bedoel ik niet die blonde actrice die mee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
yorroy schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:16:
[...]

Heb je het dan over live tv, of programma’s terug kijken?
Mijn vrouw zit Robinson terug te kijken maar dat ziet er strak uit, en dan bedoel ik niet die blonde actrice die mee doet.
Haha. Op dit moment live tv. Om de paar minuten blokken en geluid dat even weg valt.

Wouden net wat terug kijken wat ook nog live op tv was (15 minuten verschil). Dat is helemaal drama. Continue stopt het of 360p.

Echt terug kijken gaat volgens mij altijd wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hiburg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-01-2022
sweebee schreef op dinsdag 23 oktober 2018 @ 21:29:
[...]

Haha. Op dit moment live tv. Om de paar minuten blokken en geluid dat even weg valt.

Wouden net wat terug kijken wat ook nog live op tv was (15 minuten verschil). Dat is helemaal drama. Continue stopt het of 360p.

Echt terug kijken gaat volgens mij altijd wel goed.
Klopt, dit ervaar ik ook zo met NLZiet: replay tv loop steeds vast of springt opeens een stuk verder. Als je in zo'n replay uitzending vooruit gaan skippen gaat het helemaal mis en bij een commerciele zender kun je dan ook opeens doorspoelen terwijl dat niet toegestaan is !
Maar gewoon terugkijken van uitzendingen die al afgelopen zijn is verder geen probleem, dat werkt verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 11:12
Ik heb een maand een proefabonnement, omdat ik ook van mijn "reguliere" TV abonnement af wil. Heb een Nvidia Shield met Android TV en de beta app. Helaas werkt NLZiet onvoldoende. De beeldkwaliteit is duidelijk minder dan via mijn set-top box: beeld niet scherp. Verder hapert het af en toe. De buffer lijkt me te klein ingesteld. En ja, ik kijk bedraad, dus dit ligt echt aan NLZiet; andere apps (o.a. Netflix, Steam) werken prima.
Jammer. Het idee is prima, maar de uitwerking (nog) niet -> proefabonnement opgezegd in de hoop dat het de komende tijd verbetert. Ik houd dit topic in de gaten.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-04 15:05
Muyz schreef op maandag 29 oktober 2018 @ 10:29:
Ik heb een maand een proefabonnement, omdat ik ook van mijn "reguliere" TV abonnement af wil. Heb een Nvidia Shield met Android TV en de beta app. Helaas werkt NLZiet onvoldoende. De beeldkwaliteit is duidelijk minder dan via mijn set-top box: beeld niet scherp. Verder hapert het af en toe. De buffer lijkt me te klein ingesteld. En ja, ik kijk bedraad, dus dit ligt echt aan NLZiet; andere apps (o.a. Netflix, Steam) werken prima.
Jammer. Het idee is prima, maar de uitwerking (nog) niet -> proefabonnement opgezegd in de hoop dat het de komende tijd verbetert. Ik houd dit topic in de gaten.
Ik ben het op moment van schrijven ook aan het testen en kom tot dezelfde conclusie. De beeldkwaliteit is niet voldoende als je anders bent gewend (VodafoneZiggo).

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik heb NLZiet, vooral omdat het in Europa werkt anders was NPO(plus) misschien genoeg. Het werkt goed, ik kijk vooral dingen terug en heb geen normale TV. Alleen NLZiet en Netflix.

Ik gebruik het op mijn Mibox3 (android app en casten) en op mijn telefoon. Ik heb nog niet de betaapp, dus moet een muis aansluiten, dat is minder)

[ Voor 29% gewijzigd door Marzman op 02-11-2018 21:32 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Marzman schreef op vrijdag 2 november 2018 @ 21:29:
Ik heb NLZiet, vooral omdat het in Europa werkt anders was NPO(plus) misschien genoeg.
Als je via een VPN verbinding in NL (bv via je eigen huis) verbindt, werkt ook NPO(plus) over de hele wereld.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Muyz schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 11:15:
[...]

Als je via een VPN verbinding in NL (bv via je eigen huis) verbindt, werkt ook NPO(plus) over de hele wereld.
Ik heb wel een VPN, maar om die per apparaat te moeten instellen vind ik ook lastig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muyz
Marzman schreef op zaterdag 3 november 2018 @ 12:43:
[...]

Ik heb wel een VPN, maar om die per apparaat te moeten instellen vind ik ook lastig.
Mogelijk begrijp je me niet goed. Wat ik bedoel is dat je met je telefoon via VPN naar huis kunt verbinden vanuit waar ook ter wereld. Dan werkt NPO overal. Dat hoef je dan alleen in te stellen op die apparaten waarmee je dat wilt en dat is in dit geval een apparaat: je telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb al een tijdje een abonnement op NPO Start Plus en op zich vind ik het aanbod mooi, alleen kijk ik er toch relatief weinig naar. Hoofdreden hiervoor is dat de ondertiteling niet schakelbaar is en ik, ook als ik de gesproken taal gewoon versta, constant die ondertiteling in beeld heb en dat leidt ontzettend af. Daarnaast heb ik last van de nogal opzichtige, gekleurde NPO-logo's in beeld.

Het zou fijn zijn als ze hier eens wat aan deden. Ik kan me voorstellen dat het bij programma's die na een live-uitzending op de dienst terechtkomen wat lastig is met die ondertiteling en daar kan ik het dus ook door de vingers zien, maar bij series die er direct op worden gezet, is er toch eigenlijk geen excuus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Commendatore schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:03:
Ik heb al een tijdje een abonnement op NPO Start Plus en op zich vind ik het aanbod mooi, alleen kijk ik er toch relatief weinig naar. Hoofdreden hiervoor is dat de ondertiteling niet schakelbaar is en ik, ook als ik de gesproken taal gewoon versta, constant die ondertiteling in beeld heb en dat leidt ontzettend af. Daarnaast heb ik last van de nogal opzichtige, gekleurde NPO-logo's in beeld.

Het zou fijn zijn als ze hier eens wat aan deden. Ik kan me voorstellen dat het bij programma's die na een live-uitzending op de dienst terechtkomen wat lastig is met die ondertiteling en daar kan ik het dus ook door de vingers zien, maar bij series die er direct op worden gezet, is er toch eigenlijk geen excuus.
Heb je een voorbeeld? Heb zelf NLziet maar kan altijd even kijken of het bij NLziet ook zo is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Commendatore
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Start maar eens een willekeurige Britse of Scandinavische serie, dan zul je dezelfde ondertiteling te zien krijgen als op tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hoe ziet het met RTL XL en NL Ziet? Stoppen al die functies ook per 1-12?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rembert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-04 20:43
readytoflow schreef op woensdag 7 november 2018 @ 19:25:
Hoe ziet het met RTL XL en NL Ziet? Stoppen al die functies ook per 1-12?
Voor zover ik weet stopt RTL-XL helemaal maar zal de RTL-XL functionaliteit binnen NL-Ziet blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zou fijn zijn. Wij gebruiken NL Ziet in ons vakantiehuis. Enige dat ik mis zijn wat extra zenders zoals bijv. Fox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Commendatore schreef op zondag 4 november 2018 @ 20:03:

Ik ben het volledig met je eens dat het goed zou zijn dat ondertiteling niet 'ingebrand' moet zijn, maar een keuze (wel tonen in bijv. taal Nederlands of niet tonen). Daarnaast volledig eens over het moeten zien van het NPO logo en ook nog eens een omroep logo zeker als NPO Start Plus gebruik zou ik dit soort beeld vervuiling ook liever niet zien. Neem een goed voorbeeld aan de Belgen met VRT Nu die gebruik geen verder logo's (ok daar is ook geen omroep stelsel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timo_m
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-04 23:41
Heeft hier iemand ervaring met NLziet in Europa?
Wanneer ik op mijn Playstation 4 in Frankrijk live TV probeer te kijken, krijg ik geen beeld. Het lijkt alsof 'ie hangt. Wanneer ik een VPN naar Nederland aanzet, dan heb ik direct beeld en blijft het netjes lopen.

Mijn iPad begint wel, maar hapert zonder VPN. Met loopt deze ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1131947

timo_m schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 19:56:
Heeft hier iemand ervaring met NLziet in Europa?
Wanneer ik op mijn Playstation 4 in Frankrijk live TV probeer te kijken, krijg ik geen beeld. Het lijkt alsof 'ie hangt. Wanneer ik een VPN naar Nederland aanzet, dan heb ik direct beeld en blijft het netjes lopen.

Mijn iPad begint wel, maar hapert zonder VPN. Met loopt deze ook goed.
NLziet doet het in Frankrijk ook zonder VPN. In mijn geval op smart TV, Apple TV, iPad, iPhone. NPO Start werkt hier alleen met VPN (laatst ook een paar dagen zonder VPN, maar dat staat nu weer dicht).

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 1131947 op 13-11-2018 20:13 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timo_m
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-04 23:41
Anoniem: 1131947 schreef op dinsdag 13 november 2018 @ 20:12:
[...]

NLziet doet het in Frankrijk ook zonder VPN. In mijn geval op smart TV, Apple TV, iPad, iPhone. NPO Start werkt hier alleen met VPN (laatst ook een paar dagen zonder VPN, maar dat staat nu weer dicht).
Thanks, dat zou moeten werken weet ik. Daarom vraag ik me af waarom het niet werkt. Gisteravond heb ik de VPN aangezet voor mijn PS4 en het werkte meteen. Zonder VPN (bijna) geen beeld op mijn PS4 en soms beeld op mijn iPad.
Ondemand werkt altijd prima zonder VPN.

My fiber internet in Parijs zou snel genoeg moeten zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door timo_m op 14-11-2018 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1131947

Ondemand werkt altijd prima zonder VPN.

My fiber internet in Parijs zou snel genoeg moeten zijn.
Draait die VPN per device of op je router?

Je zou bijna denken dat de livestream anders behandeld wordt dan de ondemand stream zodra deze niet via VPN loopt.

Wat de snelheid betreft: zit op een 20/1 Mbit/s ADSL lijn van Orange. Verwacht dat jouw fiber lijn wel iets beter is. Misschien zit daar nog een puntje (een gok); je zou eens kunnen kijken of je de bandbreedte kan verminderen/maximeren voor de apparaten die je gebruikt. Dit zou je op je router kunnen regelen (Qos setting) als die daar mogelijkheid toe biedt. Misschien dat de livestream dan wel loopt zonder VPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [bassie]
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 22:49
Ik heb hier in NL ook problemen om NLZiet via ps4 te bekijken.

Live kijken, gemist van commerciele zenders doet hij wel. Uitzending gemist van NPO doet hij niet.

App op Android doet het wel, streamen naar chromecast werkt ook, alleen de gemist van NPO op de ps4 niet.

Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-04 18:54
Heb NLZIET sinds een weekje draaien op mijn Nvidia Shield. In beginsel van ik te spreken over de applicatie, maar nu (maandag avond, voetbal live) is de stream van bijzonder lage kwaliteit. Weet iemand hoe ik de bitrate van de stream kan terugvinden of instellen vanuit de Android TV app?

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
Sinds dit weekend heeft Ziggo mijn verlopen abonnement dan ook echt afgesloten :+. Prima, want de AppleTV heb ik al een tijdje in huis en kijken via NLZiet gaat prima.

Gisteren naar Sahara gekeken met Bram Vermeulen. Ik begon later met kijken maar terwijl de aflevering al bezig was. Kreeg toen irritant genoeg wél reclame en tijdens het kijken ging er een paar keer iets mis waardoor hij weer opnieuw begon. Vreemd. Misschien dat dat uitgesteld kijken niet helemaal lekker gaat?

Vandaag naar de nieuwe crimi-serie Lois gekeken (komt woensdag pas op tv). Werkte uitstekend en ben uitermate tevreden over de beeldkwaliteit. Leuk dat de betalende abonnees op deze manier worden beloond :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Zware Unit schreef op maandag 19 november 2018 @ 21:28:
Heb NLZIET sinds een weekje draaien op mijn Nvidia Shield. In beginsel van ik te spreken over de applicatie, maar nu (maandag avond, voetbal live) is de stream van bijzonder lage kwaliteit. Weet iemand hoe ik de bitrate van de stream kan terugvinden of instellen vanuit de Android TV app?
Zo nu en dan hebben ze wat issues heb in het idee. Het is niet wekelijks, maar het komt wel eens voor helaas.

Bitrate geen idee. Maar je ziet het vrij snel :+
Dennis schreef op maandag 26 november 2018 @ 23:48:
Sinds dit weekend heeft Ziggo mijn verlopen abonnement dan ook echt afgesloten :+. Prima, want de AppleTV heb ik al een tijdje in huis en kijken via NLZiet gaat prima.

Gisteren naar Sahara gekeken met Bram Vermeulen. Ik begon later met kijken maar terwijl de aflevering al bezig was. Kreeg toen irritant genoeg wél reclame en tijdens het kijken ging er een paar keer iets mis waardoor hij weer opnieuw begon. Vreemd. Misschien dat dat uitgesteld kijken niet helemaal lekker gaat?

Vandaag naar de nieuwe crimi-serie Lois gekeken (komt woensdag pas op tv). Werkte uitstekend en ben uitermate tevreden over de beeldkwaliteit. Leuk dat de betalende abonnees op deze manier worden beloond :).
Volgens mij worden losse afleveringen pas enkele tijd na de uitzending online gezet. Er komt wel een stream direct na de uitzending maar die is niet altijd soepel of zonder reclame. En als je later in de uitzending valt, spoelt die gewoon terug. Dus dan heb je inderdaad reclame.

Het zou fijner zijn als de afleveringen tegelijk met het programma online gingen. Maar dat zal een dingetje van de providers zijn. Gelukkig is RTL vaak al een week eerder beschikbaar. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperoo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-04 10:15
Ik heb onlangs een smartTV met de NPO start app erop staan.
Echter krijg ik nooit live tv te zien, bijvoorbeeld dwdd. Vaak start dan Max op, het programma dat rond 16-17u op npo1 zit.

Heb een ticket aangemaakt bij npo en aantal oplossingen gekregen. Heb nu de router bekabeld aan de tv gekoppeld.

Het betreft een SAMSUNG UE40NU7120. Internet provider KPN basispakket 50mbit.

Ik wilde juist af van een tv zender pakket en npo 1,2,3 via een app / internet kijken.

Momenteel kijk ik via laptop - chromecast, maar wil het gewoon op tv kijken als het ware.

Herkent iemand dit?
Dank !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Laatst online: 26-04 19:53
Jasperoo schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 19:16:
Ik heb onlangs een smartTV met de NPO start app erop staan.
Echter krijg ik nooit live tv te zien, bijvoorbeeld dwdd. Vaak start dan Max op, het programma dat rond 16-17u op npo1 zit.

Heb een ticket aangemaakt bij npo en aantal oplossingen gekregen. Heb nu de router bekabeld aan de tv gekoppeld.

Het betreft een SAMSUNG UE40NU7120. Internet provider KPN basispakket 50mbit.

Ik wilde juist af van een tv zender pakket en npo 1,2,3 via een app / internet kijken.

Momenteel kijk ik via laptop - chromecast, maar wil het gewoon op tv kijken als het ware.

Herkent iemand dit?
Dank !!
Ik vermoed dat er een DVR window op de livestream zit (wat dus wil zeggen dat je een paar uur kan terugspoelen in de livestream), maar dat er een bug in de NPO Start-app zit of dat je TV hier simpelweg niet lekker mee om gaat, waardoor deze aan het begin van het window begint (= exact een paar uur geleden) in plaats van het einde (= live). Heb je misschien een optie om door te spoelen naar het live-moment? Met bekabeld aansluiten en dat soort grappen ga je dit in ieder geval niet oplossen.

Een andere optie zou natuurlijk nog kunnen zijn om tijdelijk via Chromecast op de telefoon en de app te werken, dan heb je geen laptop nodig (maar dus wel je smartphone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperoo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23-04 10:15
Dank voor je antwoord. Werk nu inderdaad met de chromecast.

NPO gaf zelf aan dat er problemen zijn met de app icm samsung smart TV's

Antwoord:

Beste Jasper,

Helaas hebben we te maken met een hardnekkig probleem die speelt op bepaalde toestellen van Samsung. Onze technici werken nog altijd hard aan een oplossing. Hoewel we ernaar streven om dit probleem zo snel mogelijk op te kunnen lossen, gaat er enige tijd overheen. We begrijpen dat het erg vervelend is dat u hiervan hinder ondervindt. Onze excuses hiervoor!

Wellicht heeft u een Chromecast in uw bezit. Hiermee kunt u de livestreams streamen vanuit de app op uw smartphone of tablet naar uw televisie. Op die manier kunt u wel live kijken naar onze kanalen. Dit is wellicht een fijn alternatief in de tussentijd. Hier vindt u meer informatie over de werking van een Chromecast: https://service.npo.nl/on...ecast-in-de-npo-start-app

Vriendelijke groet,

Is dus niet zo op te lossen. Bij een vriend inderdaad hetzelfde issue.
Zonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-04 07:45
Op mijn beelink mediaplayer (kodi) gebruik ik de app programma gemist. Sinds 21 november haalt deze geen programma’s meer binnen. Weten jullie misschien of de ondersteuning van deze app binnen kodi verlopen is, en of ik nu een andere app moet gebruiken om programma’s terug te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 26-04 21:03
Ik heb een APK geinstalleerd van NPO Start op mijn Android TV (Sony Bravia), maar de app is scheef, zeg maar 90 graden gedraaid. Het lijkt een soort telefoonapp te zijn. Is hier een oplossing voor? De instellingen kan ik ook niet echt inkomen volgens mij. Is er een specifieke APK voor Android TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

brambello schreef op woensdag 12 december 2018 @ 20:47:
Ik heb een APK geinstalleerd van NPO Start op mijn Android TV (Sony Bravia), maar de app is scheef, zeg maar 90 graden gedraaid. Het lijkt een soort telefoonapp te zijn. Is hier een oplossing voor? De instellingen kan ik ook niet echt inkomen volgens mij. Is er een specifieke APK voor Android TV?
Staat vrij specifiek op de site van NPO Start; https://service.npo.nl/on...start-app-voor-android-tv
Op dit moment hebben we nog geen NPO Start-app beschikbaar voor Android TV. De wens voor een app op dit platform hebben wij wel en de mogelijkheden om een app te ontwikkelen wordt onderzocht. Wanneer de app beschikbaar komt, is nog niet bekend.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:13
Kan iemand hier een link naar de NLZiet Android TV apk plaatsen? Of de apk uploaden naar apkmirror oid. Wil hem sideloaden op mn Amazon Fire tv stick maar kan nergens een download naar de Android TV versie vinden. Alvast bedankt.

[ Voor 15% gewijzigd door wmn79 op 13-12-2018 07:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis
Ik zat gisteren via Firefox te kijken naar een aflevering van De Handhavers via NLZiet, maar ik kon niet doorspoelen en kreeg gedurende het programma gewoon een vol reclameblok in mijn mik. Waardeloos, dus heb even gemaild met NLZiet: ze adverteren toch met "TV kijken zonder reclame"?...

• jcdvd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 27-04 11:20
Dennis schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:48:
Ik zat gisteren via Firefox te kijken naar een aflevering van De Handhavers via NLZiet, maar ik kon niet doorspoelen en kreeg gedurende het programma gewoon een vol reclameblok in mijn mik. Waardeloos, dus heb even gemaild met NLZiet: ze adverteren toch met "TV kijken zonder reclame"?...
Was dat met terug kijken of live.
Live kan je niet doorspoelen.
Pagina: 1 2 ... 29 Laatste

Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET