Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet

Acties:

Onderwerpen

• Dennis
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:42
jcdvd schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:51:
Was dat met terug kijken of live.
Live kan je niet doorspoelen.
Terugkijken!

• jcdvd
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 11:11
Oke, net even geprobeerd afl 18 van gisteren en ik kan gewoon doorspoelen.
Via ipad app, niet met pc geprobeerd.

• breaq
  • Registratie: oktober 2018
  • Laatst online: 12:18
Dennis schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:48:
Ik zat gisteren via Firefox te kijken naar een aflevering van De Handhavers via NLZiet, maar ik kon niet doorspoelen en kreeg gedurende het programma gewoon een vol reclameblok in mijn mik. Waardeloos, dus heb even gemaild met NLZiet: ze adverteren toch met "TV kijken zonder reclame"?...
Ja die reclames zijn vervelend. Zat gisteren Veronica Inside van maandag te kijken. Je krijgt gewoon de volle reklame in je mik geschoven.

Laat je nog even weten hoe ze op je mail reageren?

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Wat ik wel een beetje gek vind is dat je in heel Europa NLZiet kan bekijken, maar dat je de app niet kan installeren buiten Nederland via de Playstore.

Marzman wijzigde deze reactie 13-12-2018 21:51 (5%)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Dennis
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 14:42
breaq schreef op donderdag 13 december 2018 @ 19:04:
Laat je nog even weten hoe ze op je mail reageren?
Ik heb dit teruggekregen:
Hallo Dennis,

Bedankt voor je bericht. Met NLZIET kun je live (en replay) tv kijken. De (meeste) programma’s worden direct na (of nog voor) de live-uitzending aangeboden als VOD. Vanwege uitzendrechten mogen echter niet alle programma’s reclamevrij en in hoge kwaliteit online aangeboden worden.

Programma’s die niet aangeboden mogen worden als vod, nemen we voor je op en kun je 7 dagen lang terugkijken via de tv-gids (replay tv). Veel (KIJK) programma’s zijn (alleen) beschikbaar als replay stream via de tv-gids.

Via de zoekbalk en de verschillende rijen op het startscherm kun je de (meeste) programma’s (van KIJK) ook vinden als VOD. Deze afleveringen zijn langdurig beschikbaar zonder reclame en worden overzichtelijk aangeboden op de seriepagina van het programma. Vind je geen seriepagina, maar alleen een losse aflevering? Dan mag het programma niet reclamevrij aangeboden worden en is alleen de replay stream beschikbaar.

Indien je nog vragen hebt, help ik je graag verder. Veel kijkplezier!

Groet,
XXX (NLziet)
Ik heb het gisteren nog even getest, maar het klopt wat hierboven staat: je kunt zowel via de 'TV-gids' terugkijken als via de seriepagina. In het eerste geval krijg je dus gewoon wat er is uitgezonden (inclusief tussenreclameblokken) en kun je niet doorspoelen (blijkbaar).

Kijk je via de seriepagina, dan heb je al die mogelijkheden wél en kijk je ook zonder reclame. Ik heb mijn aflevering uiteindelijk op die manier gevonden :).

Dennis wijzigde deze reactie 14-12-2018 11:43 (3%)

• pw.dragt
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 13-02 20:47
Ik gebruik de NLziet-app op een samsung TV van 2017. Nu heb ik het probleem dat het beeld een aantal keren per uur op zwart gaat. Het lijkt wel of the app crasht. Ik hoef de app niet opnieuw te starten maar moet wel opnieuw een programma selecteren en starten om verder te kijken. Ik heb de TV bedraad op het internet aangesloten, heb een solcon internet aansluiting (nog via koper) volgens de online monitor van mijn router heb ik voldoende bandbreedte. Als ik Netflix of Youtube kijk heb ik geen probleem. Omdat ik het zat was heb ik nu ook de Canal Digitaal app gedownload een een abonnementje afgesloten en raad eens wat, hetzelfde probleem. Iemand soortgelijke ervaringen?

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het komt me niet bekend voor, maar ik gebruik NLZiet op een Xiaomi Box, Xiaomi smartphone en op de laptop. Het zal iets van je tv zijn, heb je geen instellingen voor bijvoorbeeld energiebeheer?

/▌

• robv73
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22-03 14:25
Ik gebruik NLZIET via AppleTV...en ook daar dezelfde problemen... Heb echt idee dat het aan NLZIET ligt en niet aan internet verbinding of iets dergelijks.

Verder valt de beeldkwaliteit/bitrate me best tegen.

Gr.Rob

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23-03 21:35
Hier geen issues (nvidia shield). Wel merk ik dat de beeldkwaliteit achteruit is gegaan sinds ik WIFI gebruik voor de verbinding, ondanks dat de router vlakbij staat (1 meter+gipswandje). Met internetkabel had ik direct strak beeld. Nu merk je dat die het "opbouwt" (eerst wazig, steeds wat scherper).

Echt crashes ben ik sinds ik de app heb niet tegengekomen. Wel bij vanaf het begin kijken wel eens dat die opeens stopt als het daadwerkelijke programma is afgelopen. Of opnieuw begint.

Maar ik kijk nu gewoon niet meer "vanaf het begin" of uberhaupt nauwelijks live.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik herken het niet (Xiaomi Box met app en soms via cast).

Ah, vanaf het begin gebruik ik ook nooit.

Marzman wijzigde deze reactie 21-12-2018 18:12 (28%)

/▌

• jwbokx
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 22-03 12:37
Ik heb omdat ik het testeam van NLZiet zit 2 codes gehad voor een maand gratis NLZiet extra, of als je al een abonnement hebt gewoon een maand gratis.
Als iemand interesse heeft pb maar, dan geef ik er 1.

• pw.dragt
@jwbokx misschien kun jij me helpen als lid van het testteam. Weet jij wat de oorzaak is dat het beeld op zwart gaat? Is dit een bekend probleem of ben ik de enige?

• jwbokx
@pw.dragt Wanneer gaat die op zwart?
Als je terug gaat naar het hoofdscherm?
Daar heb ik tenminste regelmatig last van, maar niet altijd.
Ben er nog niet uit wanneer precies wel en wanneer niet....
Zal het nogmaals doorgeven..

• pw.dragt
@jwbokx hij gaat op zwart tijdens het kijken naar een willekeurig programma.
Als ik via NPO start televisie kijk dan heb ik geen probleem, dit werkt prima.
Het probleem bij NLZIET treedt op bij zowel live kijken als terugkijken

• jwbokx
@pw.dragt oke..., is toch anders dan.
Is het de app van de tv, of van mobiel via chromecast?
Bij mij werkt de android mobiele app beter dan de samsung tizen tv app...

• pw.dragt
@jwbokx het probleem is op de app van de TV.
Via de iPad heb ik minder problemen
Welke problemen heb jij op de Samsung tv?

• jwbokx
@pw.dragt Op onze samsung tv als je iets gekeken hebt drukt terug zou die naar het hoofdscherm of favorietenscherm moeten gaan. Afhankelijk vanaf welke pagina de uitzending gestart is.
Maar dan krijgen we een zo goed als zwart scherm waarin alleen de titelregel zichtbaar is en reageert nergens meer op. Moet de app dan geforceerd afsluiten en opnieuw starten.

Op mijn android telefoon en tablet is dat niet het geval.
Dus gebruiken die ook wel via de chromecast die we aan de tv hebben hangen.

En begingemist wil ook wel eens ineens stoppen en nergens meer op reageren.
Als de uitzending later bekeken wordt, gebeurt dat niet alleen een live uitzending en dan begingemist doen.

• drvinnie
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23-03 14:44
Even een maandje op proef, kijken via Nvidia Shield (wifi). Zijn er meer mensen bij wie het opvalt dat audio en video nét niet synchroon lopen? Zowel live als terugkijken. Het stoort me mateloos. Chromecast vanaf NPO-start gaat wel goed, netflix e.d. uiteraard ook. Daar ga ik dan natuurlijk geen 8 per maand voor betalen.

• waah
Niet opgevallen. Toevallig een receiver eraan hangen? Lip sync instellingen wel goed?

• Muyz
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 22-03 13:49
drvinnie schreef op zondag 6 januari 2019 @ 15:54:
Even een maandje op proef, kijken via Nvidia Shield (wifi). Zijn er meer mensen bij wie het opvalt dat audio en video nét niet synchroon lopen? Zowel live als terugkijken. Het stoort me mateloos. Chromecast vanaf NPO-start gaat wel goed, netflix e.d. uiteraard ook. Daar ga ik dan natuurlijk geen 8 per maand voor betalen.
Ja, klopt. Ik heb met mijn Nvidia Shield ook sync-issues. Al eerder gemeld aan NLZiet, maar nog niet opgelost. Voor mij is de enige reden om NLZiet aan te houden het feit dat je zonder reclameblokken kunt terugkijken.

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 07:56
Sinds kort een Android TV box. Best wel tevreden mee. Het audio-video-sync probleem voorlopig nog niet tegen gekomen.

Klopt het dat de NLZiet app op Android TV geen mogelijkheid heeft om ondertiteling aan te zetten? Of zie ik iets over het hoofd?

• robv73
Nog meer mensen die last hebben van het feit dat er bij het terug kijken van programma's op NPO1, 2 of 3 regelmatig ondertiteling voor doven en slechthorenden aanstaat?!
Geen idee ook hoe ik het uitzet...bij NLZIET geven ze aan dat ze (nog) geen ondertiteling gebruiken....Lekker dan!

Ik gebruikt trouwens de NLZIET app voor Apple TV

• Danfoss
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 14:09

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

robv73 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:44:
Nog meer mensen die last hebben van het feit dat er bij het terug kijken van programma's op NPO1, 2 of 3 regelmatig ondertiteling voor doven en slechthorenden aanstaat?!
Geen idee ook hoe ik het uitzet...bij NLZIET geven ze aan dat ze (nog) geen ondertiteling gebruiken....Lekker dan!

Ja dat heb ik hier ook, alleen met de android app icm Chromecast. Ik heb het niet via de app van de TV.

In de android app kan ik het overigens gewoon uitzetten.

Sys Specs

• Marzman
  • Niet online

Marzman

robv73 schreef op maandag 21 januari 2019 @ 17:44:

Op Android kan ik dat gewoon aan en uitzetten bij de publieke zenders.

/▌

• Mahoek
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Ik heb met mijn iPhone (en die van mijn vriendin ook) steeds dat als ik een live-zender wil casten naar mijn Chromecast dat hij blijft laden en niet wil starten. NPO Start live-zender werkt prima.

• jwbokx
Mahoek schreef op woensdag 23 januari 2019 @ 08:58:
Ik heb met mijn iPhone (en die van mijn vriendin ook) steeds dat als ik een live-zender wil casten naar mijn Chromecast dat hij blijft laden en niet wil starten. NPO Start live-zender werkt prima.
Hmm ik een soort gelijk probleem.
In de tv app (samsung) werkt live kijken ook niet.
In de NPO app wel.
Maar op mijn tablet, android telefoon, laptop werkt het wel in NLZiet....
Heb via de helpdesk eens een url gehad om te testen, en die is op mijn tv niet bereikbaar en op alle andere apparaten wel .

Het lijkt erop dat dit gekomen is op het moment dat we ons tv abonnement opgezegd hebben.
Als ik in het modem kijk, staan daar static routes voor IPTV die ik niet kan verwijderen.

Maar het is erg vreemd dat alleen de tv het niet doet.

• Zota
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 23-03 07:00
Hier ook een maandje NLZiet aan het proberen. We hebben een samsung TV uit 2012 en de app werkt nog wel op de TV. Kwaliteit vind ik redelijk goed, nog geen storingen gehad.

Maar lukt alleen niet om via de afstandsbediening snel te wisselen tussen de kanalen (zappen). Hiervoor moet ik in het menu eerst helemaal naar rechts gaan om daarna met de peiltjes daar een zender verder of terug te gaan. Is dat normaal?

[Overwatch] [Diablo 3] - Battletag: Zota#2173

• MaffeMaarten
In de Android TV app kan je van zender wisselen met links en rechts (op het pijltjesrondje). Dus niet met de normale channel up/down knoppen.
Kan dat dat bij de Samsung-TV app (nog) niet zo is, maar het proberen waard lijkt me.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MaffeMaarten schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 08:16:
In de Android TV app kan je van zender wisselen met links en rechts (op het pijltjesrondje). Dus niet met de normale channel up/down knoppen.
Kan dat dat bij de Samsung-TV app (nog) niet zo is, maar het proberen waard lijkt me.
Hoe weet je dat je de Android TV App hebt? Ik heb het idee dat op mijn Mibox 3 de gewone Androidapp staat (slecht te zien wat geselecteerd staat, het werkt eigenlijk alleen lekker als ik een muis aansluit).

/▌

• MaffeMaarten
Ik heb de MiBox S, dat is android TV, heb NLZiet gewoon via de store op het kastje zelf geïnstalleerd.
Je krijgt voor NLZiet ook netjes de voorgestelde videos op het homescreen, onder de netflix voorstellen. Als ik moet gokken zeg ik dat jij inderdaad de gewone androidapp draait nu.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij is het ook Androidtv maar vanuit België kun je NLZiet niet installeren uit de Playstore, alleen via een apk. Een beetje vreemd omdat je de app wel in heel de EU mag gebruiken. Ik heb NLZiet inderdaad ook niet in de homescreen.

Ik heb ook niet het idee dat het helpt de box mee naar Nederland te nemen om de app te installeren. Voor mijn telefoon werkt dat ook niet.

/▌

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 08:20
Ben nu ook NLZiet en NPOPlus aan het proberen. Als apparatuur heb ik gebruik gemaakt van een chromecast 2 en een apple tv

Allereerst natuurlijk het grote voordeel: je kan kijken naar programmaś wanneer je maar wilt. Dat is voor mij ideaal, het meeste aanbod komt voor mij om incourante tijden en kom zo in de gelegenheid ze terug te kijken. Bovendien: Geen Reclame bij terugkijken!!! De ziggo heb ik opgezegd.

Nu ook de nadelen: de beeldkwaliteit is iets minder dan bij de kabel, vooral bij sportwedstrijden is dit goed te zien. Bij wat minder bewegende beelden is de kwaliteit acceptabel. Verschil tussen NPO start en NLZiet heb ik niet kunnen waarnemen, Dat het niet aan mijn setup ligt, bewijst de mooie kwaliteit die Netflix wel biedt. De streaming wordt bij NPO start als NLZiet niet heel hoog doorgegeven, zeker voor NPO start, waar notabene belastinggeld naar toe gaat is het een raadsel waarom dit niet beter kan.

De chromecast heb ik overigens vervangen door een apple tv. Was een beetje dure investering, maar de chromecast geeft aanhoudende netwerk storingen. Als alles eenmaal loopt, dan doet hij het mooi, als hij in slaapstand schiet, wordt het netwerk pas weer gevonden als alle stekkers eruit zijn getrokken. Niet echt fijn starten met tv kijken. De apple tv geeft bij mij de problemen niet. zappen gaat makkelijk met een speciale afstandsbediening.

Ik ga op deze manier zonder kabelaansluiting verder kijken bij NLZiet, het voordeel van play on demand en geen reclame weegt veel zwaarder dan het beeldkwaliteit verlies. Daarbij nog een kleine bijkomstigheid, het abonnementsgeld is goedkoper en scheelt een tientje per maand. In 2 jaar zijn de kosten van de Apple tv eruit gehaald.

• waah
@aljooge dat belastinggeld word gebruikt om diepgaande programma's te maken, niet om hoge streaming kwaliteit te garanderen.

De streaming wordt betaald van het abonnementsgeld. Kwaliteitsverschil tussen NPO en NLziet zal er niet zijn nee. Het zijn namelijk dezelfde streams ;-)

Kwaliteit hoger zou fijn zijn. Maar het is goed genoeg imho. Zou niet extra willen betalen voor enkel iets hogere HD kwaliteit.

• aljooge
waah schreef op zondag 27 januari 2019 @ 18:41:
@aljooge dat belastinggeld word gebruikt om diepgaande programma's te maken, niet om hoge streaming kwaliteit te garanderen.

De streaming wordt betaald van het abonnementsgeld. Kwaliteitsverschil tussen NPO en NLziet zal er niet zijn nee. Het zijn namelijk dezelfde streams ;-)

Kwaliteit hoger zou fijn zijn. Maar het is goed genoeg imho. Zou niet extra willen betalen voor enkel iets hogere HD kwaliteit.
Je hebt gelijk, kwaliteit van de streaming uit abonnementsgeld, alleen de keuze voor abonnementsvormen voor hogere kwaliteiten ontbreekt. Zo is de kwaliteit voor heel holland bakt goed te doen, maar bij sportwedstrijden is alles net niet scherp, wel acceptabel maar de kabel is veel mooier. Het zou mooi zijn als in streaming kwaliteit iets te kiezen valt. Zowel bij veldrijden, schaatsen en voetbal is de beeldkwaliteit mager. Nu is dit gelukkig oplosbaar, immers: tv voor NL 1 is ook zonder smartcard te ontvangen 8)

Snap trouwens niet waarom er zo weinig wordt gereageerd in dit draadje, goedkoper kijken zonder reclame on demand... Tweakers... wakker worden :Z

• MaffeMaarten
Behalve dat het bijna nooit echt goedkoper is. De meerprijs van tv bovenop je internetabonnement is meestal iets van 5 euro gok ik?
En dan mis je ook nog best wel wat zenders. Ik kijk best wel naar de Belg, of de BBC, en op Discovery enzo blijf ik ook nog wel eens hangen op een trage zondagochtend.

• robv73
Bij het terugkijken van programma's op NLZIET via Apple TV...verspringt het afspelen soms meerdere minuten vooruit of achteruit....Dit is alleen weer te herstellen door terug naar menu te gaan en weer op "Hervatten" te drukken...Best irritant! Meer mensen hier last van?

• posttoast
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 11:06
aljooge schreef op zondag 27 januari 2019 @ 22:12:
[...]

Snap trouwens niet waarom er zo weinig wordt gereageerd in dit draadje, goedkoper kijken zonder reclame on demand... Tweakers... wakker worden :Z
Ik kijk eigenlijk vrijwel geen "ouderwetsche" televisie meer. Ik heb dan ook geen TV abonnement meer bij Ziggo. De enige uitzonderingen zijn bij ons zo'n beetje het Sinterklaasjournaal en Wie is de Mol. Ik heb om het te proberen nu een NPO Start Plus abonnementje genomen, maar de beeldkwaliteit van het terugkijken valt me behoorlijk tegen. Alsof er over een dikke bak compressie overheen gegooid wordt. Live kijken gaat natuurlijk al helemaal nergens over.

Ik vind dat oprecht jammer, want ik wil best wat betalen om de oude Humax decoder die ik nog heb staan de deur uit te kunnen doen.

• robv73
Hier zelfde probleem....Kijk eigenlijk geen lineair TV meer....Heb TV abo van xs4all opgezegd. En nu NLZIET abo...Maar kwaliteit en bitrate valt me inderdaad erg tegen...

Ik zou toch verwachten dat steeds meer mensen van dit soort diensten gebruik wil maken.....maar dan moet de kwaliteit toch echt omhoog.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

robv73 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:04:
Bij het terugkijken van programma's op NLZIET via Apple TV...verspringt het afspelen soms meerdere minuten vooruit of achteruit....Dit is alleen weer te herstellen door terug naar menu te gaan en weer op "Hervatten" te drukken...Best irritant! Meer mensen hier last van?
Bij het terugkijken van programma's die nog bezig zijn? (vanaf begin kijken ofzo heet dat). Daar zijn meer klachten over(niet alleen op Apple TV), zelf gebruik ik dat niet. Ik kijk eigenlijk alleen afleveringen die al geïndexeerd zijn voor via de search of favorieten.

/▌

• aljooge
robv73 schreef op maandag 28 januari 2019 @ 12:04:
ik heb iets gevonden, de default bij Apple tv staat op 60 Hz, maar dat is de Amerikaanse wisselspanningsfrequentie, in Europa gebruiken we 50 Hz. Dit wil zeggen de app ververst vaker beeldjes dan de netspanning wisselt. Vergelijk het met films waarbij het aantal beeldjes niet synchroon lopen met het aantal omwentelingen van autobanden, de auto rijdt, maar de banden draaien omgekeerd

Om deze reden moet de instelling van Apple TV geen 60, maar 50 Hz zijn, omdat onze Europese wisselspanningsfrequentie ook 50 Hz is. Wat dom van Apple tv om 60 Hz in Europa als default te leveren 8)7

beeldkwaliteit is door deze wijziging van 60 naar 50 Hz sterk verbeterd

• MaffeMaarten
Ah, dat is wel interessant. Ik heb wel het idee dat de slechte beeldkwaliteit meer aan frame-hapering ligt dan aan aantal pixels inderdaad.
Binnenkort eens kijken of dit voor MiBox S ook een instelling is waar ik bij kan.

Aan de andere kant, Netflix is wel gewoon smooth, en bij m'n Chromecast zie ik hetzelfde verschil tussen NLZiet en Netflix.

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 13:43
aljooge schreef op zondag 27 januari 2019 @ 17:36:
Ben nu ook NLZiet en NPOPlus aan het proberen. Als apparatuur heb ik gebruik gemaakt van een chromecast 2 en een apple tv

Allereerst natuurlijk het grote voordeel: je kan kijken naar programmaś wanneer je maar wilt. Dat is voor mij ideaal, het meeste aanbod komt voor mij om incourante tijden en kom zo in de gelegenheid ze terug te kijken. Bovendien: Geen Reclame bij terugkijken!!! De ziggo heb ik opgezegd.

Nu ook de nadelen: de beeldkwaliteit is iets minder dan bij de kabel, vooral bij sportwedstrijden is dit goed te zien. Bij wat minder bewegende beelden is de kwaliteit acceptabel. Verschil tussen NPO start en NLZiet heb ik niet kunnen waarnemen, Dat het niet aan mijn setup ligt, bewijst de mooie kwaliteit die Netflix wel biedt. De streaming wordt bij NPO start als NLZiet niet heel hoog doorgegeven, zeker voor NPO start, waar notabene belastinggeld naar toe gaat is het een raadsel waarom dit niet beter kan.

De chromecast heb ik overigens vervangen door een apple tv. Was een beetje dure investering, maar de chromecast geeft aanhoudende netwerk storingen. Als alles eenmaal loopt, dan doet hij het mooi, als hij in slaapstand schiet, wordt het netwerk pas weer gevonden als alle stekkers eruit zijn getrokken. Niet echt fijn starten met tv kijken. De apple tv geeft bij mij de problemen niet. zappen gaat makkelijk met een speciale afstandsbediening.

Ik ga op deze manier zonder kabelaansluiting verder kijken bij NLZiet, het voordeel van play on demand en geen reclame weegt veel zwaarder dan het beeldkwaliteit verlies. Daarbij nog een kleine bijkomstigheid, het abonnementsgeld is goedkoper en scheelt een tientje per maand. In 2 jaar zijn de kosten van de Apple tv eruit gehaald.
Ik zit ook af en toe te kijken of NL Ziet wat voor mij is. Ik kijk TV maar moet altijd goed zoeken in de TV Gids naar programma's die ik echt wil zien. Met NL Ziet zou het dus ideaal zijn als ik gewoon een programma kan kijken zonder reclame.

Geldt dit ook bij RTL4? Is daar de reclame dan tussenuit gehaald?
Hoe zit het bij programma's, die je bijvoorbeeld een uur na uitzending kijkt? Bekijk je deze nog met reclame of zonder? Zo ja kan je dan de reclame doorspoelen? Ook als voorbeeld bij bijvoorbeeld RTL4

De beeldkwaliteit is iets wat ik nog moet beoordelen.

• waah
Binnetie schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 15:19:
[...]

Ik zit ook af en toe te kijken of NL Ziet wat voor mij is. Ik kijk TV maar moet altijd goed zoeken in de TV Gids naar programma's die ik echt wil zien. Met NL Ziet zou het dus ideaal zijn als ik gewoon een programma kan kijken zonder reclame.

Geldt dit ook bij RTL4? Is daar de reclame dan tussenuit gehaald?
Hoe zit het bij programma's, die je bijvoorbeeld een uur na uitzending kijkt? Bekijk je deze nog met reclame of zonder? Zo ja kan je dan de reclame doorspoelen? Ook als voorbeeld bij bijvoorbeeld RTL4

De beeldkwaliteit is iets wat ik nog moet beoordelen.
Om je vragen te beantwoorden:

Bij RTL 4 geld dit ook. Sterker: bij RTL 4 heb je dezelfde voordelen als RTL XL. Dus 1 week/programma vooruit kijken. Zonder reclame, die zijn er exact tussenuit gehaald. Enige programma dat je niet vooruit kan kijken wat ik zelf kijk is Expeditie Robinson.

Een uur na de uitzending durf ik zo niet te zeggen. Als het live-programma's zijn/waren zul je dat eerder hebben dan met geplande uitzendingen. Die staan gewoon "klaar" volgens mij. Maar als je terugkijkt kun je sowieso simpel doorspoelen. Dus mocht er reclame tussen zitten bij terug-kijken kun je gewoon doorspoelen. Maar ik heb het zelf nog niet meegemaakt.

Live-tv kan je niet altijd doorspoelen. En dan bedoel ik live-tv waarbij je vanaf begin-gemist kijkt. Vooral SBS heeft een handje van dat je wel vanaf het begin mag kijken, maar niet mag doorspoelen. En het "begin" is soms nog 5 minuten van het programma daarvoor 8)7 .

Kwaliteit kan iets minder zijn. Maar zelf zie ik het niet meer. Heb al maanden geen vaste tv meer.

• aljooge
je vergeet nog 1 belangrijk ding te noemen in de vraag van @Binnetie. Je kan uitzendingen nog een jaar lang terugkijken op rtl 4 zonder reclame

• Binnetie
@waah hartelijk dank voor de informatie. Het begin gemist wat ik nu heb is ook wel eens 5 min van het programma er voor. Dan heb ik nog mooi even tijd om naar de wc te gaan :)

Ik denk dat ik het toch een maandje ga proberen en zien of ik van Discovery en NGC kan afkicken.
Ik moet alleen nog even kijken waarmee ik het wil kijken. Via mijn Zidoo X9S mediaspeler met Android of casten vanaf de telefoon (al dan niet in combinatie met een nog aan te schaffen Chromecast).

Binnetie wijzigde deze reactie 01-02-2019 18:35 (26%)

• aljooge
Binnetie schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 18:33:
@waah hartelijk dank voor de informatie. Het begin gemist wat ik nu heb is ook wel eens 5 min van het programma er voor. Dan heb ik nog mooi even tijd om naar de wc te gaan :)

Ik denk dat ik het toch een maandje ga proberen en zien of ik van Discovery en NGC kan afkicken.
Ik moet alleen nog even kijken waarmee ik het wil kijken. Via mijn Zidoo X9S mediaspeler met Android of casten vanaf de telefoon (al dan niet in combinatie met een nog aan te schaffen Chromecast).
afkicken? ik kan niet kiezen wat te kijken, komt ook door een exrra abonnement netflix. netflix en nlziet tezamen is goedkoper dan ziggo. Niks afkicken bij mij is veel leuker. :P

Zou niet voor de chromecast gaan, ik heb constant netwerk problemen ermee. Dan doet hij het wel, dan weer niet. In mijn thuissetup een kat in de zak en weet niet waarom het komt. Heb nu apple tv en die werkt perfect

• Binnetie
@aljooge heb een proefabonnement afgesloten, het ziet er allemaal veelbelovend uit.
Op mijn smartphone met Android 9 en tablet met Android 8 werkt het allemaal prima. Maar op mijn Zidoo X9S (Android 6.0.1) krijg ik bij elke video,zowel terugkijken als live kijken een foutmelding:

Iemand die weet wat het kan zijn? Zou erg jammer zijn, want de mediaspeler wordt elke dag gebruikt en speelt werkelijk alles af. Met andere woorden, deze ga ik niet zomaar vervangen. Het was geen goedkope Androidbox.

Binnetie wijzigde deze reactie 01-02-2019 21:47 (3%)

• waah
Binnetie schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:46:
@aljooge heb een proefabonnement afgesloten, het ziet er allemaal veelbelovend uit.
Op mijn smartphone met Android 9 en tablet met Android 8 werkt het allemaal prima. Maar op mijn Zidoo X9S (Android 6.0.1) krijg ik bij elke video,zowel terugkijken als live kijken een foutmelding:
[Afbeelding]

Iemand die weet wat het kan zijn? Zou erg jammer zijn, want de mediaspeler wordt elke dag gebruikt en speelt werkelijk alles af. Met andere woorden, deze ga ik niet zomaar vervangen. Het was geen goedkope Androidbox.
Is het de Android TV versie? Of de gewone android versie?

En anders ff support van NLZiet vragen. Die zijn best welwillend (hebben mij al eens een losse APK gestuurd omdat ik hem niet kon vinden op mijn Mate 9 die ik toen had)

• Binnetie
@waah, van wat ik hier kan vinden is het Android 6.0.1 (geen Android TV): https://www.zidoo.tv/Prod...Z4xKKmVViAFMcQ%3D%3D.html
Heb bij hun community een topic aangemaakt, maar zag dat er helemaal geen berichten in stonden: https://nlziet.zendesk.co...s/360001108552-Android-TV

Binnetie wijzigde deze reactie 01-02-2019 21:53 (34%)

• jwbokx
Binnetie schreef op vrijdag 1 februari 2019 @ 21:52:
@waah, van wat ik hier kan vinden is het Android 6.0.1 (geen Android TV): https://www.zidoo.tv/Prod...Z4xKKmVViAFMcQ%3D%3D.html
Heb bij hun community een topic aangemaakt, maar zag dat er helemaal geen berichten in stonden: https://nlziet.zendesk.co...s/360001108552-Android-TV
Ik wist niet eens dat die community bestond, ik kende alleen het testeam....
Bij ons hebben we wel gehad dat op de tv live het niet deed, en oudere uitzendingen wel.
Terwijl tablet, telefoon en laptop gewoon live wel afspeelde.
Ik heb toen van hun een url gehad om te testen, en de tv kon die link niet openen, de andere apparaten wel...
Nu we gewisseld zijn van provider werkt live wel op tv.
Dus moet iets in de router geweest zijn.
Daar stonden static routes in voor iptv die niet verwijderd konden worden.
Maar waarom alleen de tv daar last van had, geen idee.

De link is een speedtest van kpn: https://kpn-itns.speedtestcustom.com/
Op tv laadde de pagina wel, maar de 'ga' knop gaf een een not found error

• Binnetie
jwbokx schreef op maandag 4 februari 2019 @ 11:37:
[...]

Ik wist niet eens dat die community bestond, ik kende alleen het testeam....
Bij ons hebben we wel gehad dat op de tv live het niet deed, en oudere uitzendingen wel.
Terwijl tablet, telefoon en laptop gewoon live wel afspeelde.
Ik heb toen van hun een url gehad om te testen, en de tv kon die link niet openen, de andere apparaten wel...
Nu we gewisseld zijn van provider werkt live wel op tv.
Dus moet iets in de router geweest zijn.
Daar stonden static routes in voor iptv die niet verwijderd konden worden.
Maar waarom alleen de tv daar last van had, geen idee.

De link is een speedtest van kpn: https://kpn-itns.speedtestcustom.com/
Op tv laadde de pagina wel, maar de 'ga' knop gaf een een not found error
Ik heb de app niet op mijn tv, maar op een mediaspeler die weer aangesloten is op de tv. Wat ik wel kan proberen is de TV kijk app van T-Mobile (T-mobile TV) installeren op mijn mediaspeler om te kijken of dit wel werkt.

De community is ook erg leeg, er staan nu 2 berichten ofzo in. Deze kon ik ook niet vinden eerst (mogelijk dat deze per 1 februari in het leven geroepen is.

Welke provider hadden jullie en welke hebben jullie nu?

• jwbokx
Binnetie schreef op maandag 4 februari 2019 @ 13:25:
[...]

Ik heb de app niet op mijn tv, maar op een mediaspeler die weer aangesloten is op de tv. Wat ik wel kan proberen is de TV kijk app van T-Mobile (T-mobile TV) installeren op mijn mediaspeler om te kijken of dit wel werkt.

De community is ook erg leeg, er staan nu 2 berichten ofzo in. Deze kon ik ook niet vinden eerst (mogelijk dat deze per 1 februari in het leven geroepen is.

Welke provider hadden jullie en welke hebben jullie nu?
We hadden Tweak incl. TV. Die tv hadden we al opgezegd omdat we veel NLZiet gebruikten.
Toen deed live tv van NLZiet het niet meer....
Nu zijn we naar Telfort gegaan.
Voor €5 minder de dubbele snelheid.
Het lijkt dat de beeldkwaliteit van NLZiet ook vooruit is gegaan.
Voorheen hadden we nogal eens dat alles wazig werd.

• Binnetie
Heb inmiddels reactie over foutcode 1001:
Dank voor je bericht. Ik kan me goed voorstellen dat je graag op je Android mediaspeler wilt kijken. De NLZIET Android app is echter ontwikkeld voor mobiele devices (smartphone/tablet). Daarnaast is er ook een NLZIET app voor Android TV devices. Android boxen, zoals de Zidoo X9S, ondersteunen we jammer genoeg niet.

Vriendelijke groet,
Angela
Erg jammer. Ik zit te zoeken naar een goedkope oplossing om toch via iets te kunnen afspelen. De Chromecast werkt ook niet stabiel begreep ik.
Wat is dan nog wel een oplossing? Een nieuwe mediaspeler kopen is ook zonde, omdat de huidige na ruim 2 jaar nog regelmatig software updates krijgt.

• MaffeMaarten
Je kan een poging doen om de Android TV versie te installeren. Geen ervaring mee, dus ik heb geen flauw idee of het gaat lukken voor deze app, maar dat is wat ik zou gaan proberen.

Na een snelle Google kwam ik uit in deze reddit thread, en zo te lezen is het in ieder geval een poging waard.

• aljooge
Binnetie schreef op maandag 4 februari 2019 @ 15:42:
Heb inmiddels reactie over foutcode 1001:

[...]

Erg jammer. Ik zit te zoeken naar een goedkope oplossing om toch via iets te kunnen afspelen. De Chromecast werkt ook niet stabiel begreep ik.
Wat is dan nog wel een oplossing? Een nieuwe mediaspeler kopen is ook zonde, omdat de huidige na ruim 2 jaar nog regelmatig software updates krijgt.
als je bekabeld internet hebt, apple tv bedien je met een afstandsbediening. Nadeel hij is niet goedkoop, maar dat verdien je binnen 2 jaar terug met je abonnementsgeld. Zonnepanelen doen er langer over om quitte te spelen

• Marzman
  • Niet online

Marzman

MaffeMaarten schreef op maandag 4 februari 2019 @ 16:27:

Na een snelle Google kwam ik uit in deze reddit thread, en zo te lezen is het in ieder geval een poging waard.
De volgende vraag is dan hoe je aan die versie komt. Alle apk's die online staan zijn de gewone versie (ik draai de gewone versie op Androidtv)

/▌

• Binnetie
Marzman schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:59:
[...]

De volgende vraag is dan hoe je aan die versie komt. Alle apk's die online staan zijn de gewone versie (ik draai de gewone versie op Androidtv)
Dat klopt inderdaad. ik zie trouwens dat de laatst verse verbeteringen heeft voor Google Chromecast: https://apkpure.com/nlziet-online-tv-kijken/nl.nlziet is die die dit kan testen?

Ik ga eens stoeien met App Cloner en de gewone app. In App Cloner moet je een Android TV kunnen emuleren.

Edit:
Een eerste test is niet goed gegaan. Ik heb met App Cloner de app gecloned en geprobeerd de app te laten draaien alsof het Android TV is:

Er zijn sowieso heel veel opties in te stellen. Misschien zie ik wat over het hoofd, maar App Cloner is erg interessant.

Binnetie wijzigde deze reactie 04-02-2019 20:04 (23%)

• MaffeMaarten
Marzman schreef op maandag 4 februari 2019 @ 18:59:
[...]

Uit de bovenste post van die reddit thread:
The easiest way is to download the Yalp Store app (https://github.com/yeriomin/YalpStore). In the settings you can go to "Pretend to be a different device" and choose the Nvidia Shield. This will allow you to download the TV versions of the app.
Ik ging er vanuit dat dat wel zou werken. (Maar heb het niet zelf geprobeerd, geef ik toe)

• Binnetie
MaffeMaarten schreef op dinsdag 5 februari 2019 @ 08:34:
[...]

Uit de bovenste post van die reddit thread:

[...]

Ik ging er vanuit dat dat wel zou werken. (Maar heb het niet zelf geprobeerd, geef ik toe)
Die ga ik ook nog even proberen. Inmiddels heb ik ook gevraagd waarom ze de app niet geschikt maken voor Android boxen, ik denk dat ze hiermee een grotere markt kunnen bereiken. Ik ben zelf geen persoon die de hle avond op z'n tablet of smartphone kijkt. Ik doe dit op mijn TV.

Edit: Ben er nog even mee aan gang gegaan. Heb Yalp geinstalleerd, hier is een handleiding: https://www.xda-developer...es-on-any-android-device/
Go to the app settings.
Navigate to the option “Pretend to be a different device”.
Select the NVIDIA Shield TV.
Untick “Delete APK after installation”.
Search for a free application or game in the Yalp Store.
When prompted, select the option “Log in with your Google account” and enter your credentials.
Download any application or game.
De vetgedrukte optie kan ik nergens vinden in de applicatie. In het filmpje is deze optie er wel gewoon: YouTube: Play Nvidia Shield Games On Any Android Devices [Without Root]

Vreemd.

Ondertussen bevalt NLZiet prima. Mijn vriendin gebruikt het veel op de tablet om een serie terug te kijken.

Binnetie wijzigde deze reactie 05-02-2019 13:29 (46%)

• Binnetie
Even een update:
Ik heb wat zitten stoeien met Yalp, nadat ik had gevonden hoe je een APK download voor een ander type apparaat (in mijn geval gekozen voor een NVIDIA Shield). Het icoontje van de NLZiet app is wel wat anders. Maar ook hier kreeg ik foutcode 1001.

Ik ga nog even proberen om de mediaspeler een smartphone na te laten doen.

Gisteren mijn kerstcadeautje binnen gekregen, een Chromecast 3. Deze geinstalleerd en moet zeggen dat ik het top vind werken. De beeldkwaliteit is wel iets minder dan ik gewend ben. En ik moet even kijken of ik 60hz op 50hz kan krijgen. Mijn vriendin was in slaap gevallen bij GTST. Toen ze wakker werd zei ze: 'Shit het laatste deel gemist'. Dus hoppa via de tablet de aflevering teruggezet en gespoeld naar de plek waar ze in slaap viel en verder gaan kijken. Ik zag dat er geen RTL4 logo in beeld stond, dat was 15 minuten na de reguliere uitzending. Een betere test kun je niet hebben!

Ik ga de Chromecast nog testen door hem rechtstreeks op de reciever aan te sluiten, dan heb ik het geluid ook over de speaker heen ipv via de TV.

Tot nu toe een positieve ervaring.

• waah
@Binnetie dat van GTST zegt niets. Aangezien je GTST vooruit kan kijken. Dus deze stond er al een dag op en wordt gewoon klaargezet.

Verder mooi dat je een goede ervaring hebt gehad.

EDIT: Chromecast in 50hz
https://support.google.com/chromecast/answer/6308937?hl=nl

waah wijzigde deze reactie 08-02-2019 13:27 (19%)

• Binnetie
waah schreef op vrijdag 8 februari 2019 @ 13:27:
@Binnetie dat van GTST zegt niets. Aangezien je GTST vooruit kan kijken. Dus deze stond er al een dag op en wordt gewoon klaargezet.

Verder mooi dat je een goede ervaring hebt gehad.

EDIT: Chromecast in 50hz
https://support.google.com/chromecast/answer/6308937?hl=nl
Och is ook zo, je kunt GTST vooruit kijken! Dat is ook ideaal. Dan kan mijn vriendin hem nu vooruitkijken en kunnen we vanavond een film kijken, zonder pas om 20.30 uur te beginnen of een half uur moeten onderbreken :)

Dank je voor de link, ik ga eens kijken of we dan een iets natuurlijker beeld krijgen qua stream

• Binnetie
Marzman schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:41:
Bij mij is het ook Androidtv maar vanuit België kun je NLZiet niet installeren uit de Playstore, alleen via een apk. Een beetje vreemd omdat je de app wel in heel de EU mag gebruiken. Ik heb NLZiet inderdaad ook niet in de homescreen.

Ik heb ook niet het idee dat het helpt de box mee naar Nederland te nemen om de app te installeren. Voor mijn telefoon werkt dat ook niet.
Ik lees dit net, maar kan je niet via een VPN server in NL verbinding maken en dan alsnog de app installeren?
De APK voor de NLZiet app is wel te downloaden op internet.

Voor mij werkt dit helaas niet, de app zelf werkt wel maar elke stream die ik open geeft een foutcode 1001.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Binnetie schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 11:53:
[...]

Ik lees dit net, maar kan je niet via een VPN server in NL verbinding maken en dan alsnog de app installeren?
De APK voor de NLZiet app is wel te downloaden op internet.

Voor mij werkt dit helaas niet, de app zelf werkt wel maar elke stream die ik open geeft een foutcode 1001.
Dat werkt helaas niet, ook vanaf een Nederlands wifinetwerk of als ik mijn land instellingen verander naar Nederland werkt het niet. De Playstore geeft aan dat ik geen geschikte apparaten heb (terwijl ik er drie heb). Google is te slim geworden denk ik ;) en mijn zus kan de app zo installeren op haar telefoon bij mij in België (zij woont zelf in Nederland). Ik moet het dus met apk's doen.

/▌

• Binnetie
@Marzman vreemd, bij mij zei Google dat mijn apparaten niet compatible waren (2 smartphones en een tablet), maar daar werkt het wel goed op.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hetzelfde als bij mij dan, woon je ook in België?

/▌

• Binnetie
Nee in Nederland, het zou dan echt iets zijn met Google zijn die weet uit welk land je komt.
Versie 3.5.0 is hier te downloaden: https://www.apkmonk.com/app/nl.nlziet/
Versie 3.6.0 met verbeterde Chromecast ondersteuning (voor mij handig): https://apkpure.com/nl/nl...jken-unreleased/nl.nlziet

• MaffeMaarten
De Yalp store, die ik hierboven ook had getipt voor het downloaden van de TVapp versie, kan je misschien ook wel helpen met de regio-lock:
Q: Can Yalp Store download region-locked apps?

A: Not directly. But it is easier than with Play Store. Play Store servers detect your location by your ip address, so to appear to be in a different region you are going to need a VPN. Log out of Yalp Store (clearing Yalp Store app data does the same thing). Turn your VPN solution on and choose a desired location. Log in to Yalp Store again. You should be able to download apps from your chosen region now.
Omdat je hiermee zonder google account apps kan downloaden (alleen de gratis apps natuurlijk he...) zou je met een vpn, of een reisje naar NL, klaar moeten zijn. Proberen waard lijkt me, als je de goeie apk niet kunt vinden

• Binnetie
Ik had voorheen Digitenne op mijn boot. Maar aangezien het nu DVB-T2 wordt en er geen insteekmodule is (alleen een settopbox die ik dan weer moet zien weg te werken). Zit ik te denken om NLZiet via de telefoon op de TV te kijken. Aangezien we maar heel weinig TV kijken als we aan boord zijn.

Mijn telefoon ondersteund geen video-out via de USB-C uitgang naar de HDMI van de TV. Een Chromecast moet persee verbonden zijn met een wifi-netwerk.
Weet of NLZiet werkt als je van je telefoon een hotspot maakt, daar de Chromecast op laat verbinden en dan via de NLZiet app op de TV kijkt?

• jwbokx
Binnetie schreef op vrijdag 15 februari 2019 @ 12:37:
[snip]
Weet of NLZiet werkt als je van je telefoon een hotspot maakt, daar de Chromecast op laat verbinden en dan via de NLZiet app op de TV kijkt?
Dat heb ik ook in gedachte voor op de camping in onze stacaravan....
Ik heb het nog niet helemaal getest, maar volgens mij kan dat zo niet, want je telefoon is dan geen onderdeel van het wifi netwerk waar je telefoon hotspot van is.
Ik kreeg het op de tv niet voor elkaar om apps te gebruiken die normaal de tv kunnen vinden op dezelfde wifi.
Dus ben bang dat dat voor de chromecast ook zo is.

Met een extra stap lukte het wel:
Ook de tablet meenemen, je telefoon als hotspot en tv en tablet op die wifi.
Dus moet voor de chromecast ook wel werken hoop ik.

• Binnetie
jwbokx schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 11:35:
[...]

Dat heb ik ook in gedachte voor op de camping in onze stacaravan....
Ik heb het nog niet helemaal getest, maar volgens mij kan dat zo niet, want je telefoon is dan geen onderdeel van het wifi netwerk waar je telefoon hotspot van is.
Ik kreeg het op de tv niet voor elkaar om apps te gebruiken die normaal de tv kunnen vinden op dezelfde wifi.
Dus ben bang dat dat voor de chromecast ook zo is.

Met een extra stap lukte het wel:
Ook de tablet meenemen, je telefoon als hotspot en tv en tablet op die wifi.
Dus moet voor de chromecast ook wel werken hoop ik.
Die stap heb ik geprobeerd en werkt. Nadeel is alleen dat ik mijn simkaart moet wisselen telkens in de tablet of de telefoon van mijn werk als hotspot moet inzetten :>
Ik ben nog even aan het kijken of ik iets kan maken met een Raspberry Pi (om eens een hobby reden te verzinnen) in combinatie met Miracast/wireless display vanaf de telefoon naar de Raspberry Pi: bijvoorbeeld zoiets: YouTube: How To Cast Your Phone Screen to Raspberry Pi [ FULL TUTORIAL ]

Overigens ben ik nog steeds blij met NLZiet. Sterker nog inmiddels hebben mijn schoonouders en zwager interesse. Ik liet het op de TV van mijn schoonouders zien via de app (Android TV). Het lijkt erop dat de beeldkwaliteit via de app net iets beter is dan wanneer je via de Chromecast streamt. Het kan ook aan de grootte van de TV liggen. Hun hebben 46 inch en ik 55 inch.

Op dit moment deel ik mijn proefabonnement met een vriend van mij (2 streams tegelijkertijd). Dat gaat goed, hij heeft inmiddels zijn TV abonnement al opgezegd.

Binnetie wijzigde deze reactie 19-02-2019 13:58 (5%)

• n0elite
  • Laatst online: 22-03 23:56
Nog steeds geen app van NLziet voor WebOS 3.5....

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II - Gestolen in Vietnam | Canon 100D + 18-55 stm

• Binnetie
Wat me opvalt bij de TV van mijn schoonouders dat elke stream die je start vanaf hun TV eerst het beeld even 3 seconden stilstaat en dan begin te spelen. Bij mij vanaf de Chomecast naar de TV begint het direct.

• waah
Binnetie schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 12:20:
Wat me opvalt bij de TV van mijn schoonouders dat elke stream die je start vanaf hun TV eerst het beeld even 3 seconden stilstaat en dan begin te spelen. Bij mij vanaf de Chomecast naar de TV begint het direct.
Is dat geen "optisch bedrog"?

Via de app buffert die en start die meteen.
Via de Chromecast start eerst de Chromecast op (opstartscherm) en op dat moment kan die al bufferen. Je ziet dus geen buffericoontje, maar er wordt wel degelijk gebufferd waarschijnlijk.

Kan ernaast zitten natuurlijk.

• Binnetie
@waah Het verschil is denk ik dat mijn scherm 3 seconden zwart is als hij naar de Chromecast gaat. En vanaf de app op TV is dat rechtstreeks en zie je 3 sec het eerst frame. In beide gevallen voor het bufferen denk ik ja.
We hebben beide gelijk :)

• Boom
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 23-03 22:22
De app van NLZiet is intussen te vinden in de LG Content store op mijn televisie (LG 43" 4K televisie met WebOS).

Uit nieuwsgierigheid direct even gedownload en geprobeerd en kom na even proberen tot de volgende conclusies:
  • Installatie en koppelen gaat erg eenvoudig: account aanmaken via de site en middels een koppelcode koppelen.
  • Het terugkijken van oude uitzendingen via de app werkt krachtig, snel en stabiel. Beeldkwaliteit is goed.
  • Live TV:
    • beeldkwaliteit is goed;
    • stabiliteit is slecht: lange buffers bij zappen, app blijft hangen bij snel zappen;
    • integratie is matig: zenderknoppen op afstandbediening werken, info-knop toont info, knop tv gids niet gekoppeld (moet daardoor uit het LiveTV gedeelte om naar de gids te komen);
    • begin gemist: lijkt goed, snel en stabiel.
Korte conclusie vergeleken met de CanalDigitaal IPTV app:
  • CanalDigitaal IPTV app is stabieler;
  • CanalDigitaal IPTV app kent een fijnere integratie en betere interface als je gericht bent op LiveTV kijken;
  • Beeldkwaliteit NLZiet beter dan CanalDigitaal bij LiveTV;
  • Begin gemist NLZiet werkt stabieler dan bij CanalDigitaal app.
Een maand de tijd om het voor 1 cent te proberen, ben benieuwd hoe de focus op doorontwikkeling loopt maar verwacht gezien de lange aanloop naar de app toe weinig.

• Zota
Vraagje: werkt live tv pauzeren bij jullie goed?

Als ik live tv op pauze zet en later weer op plat druk gaat de stream niet verder waar ik gebleven was maar springt deze door naar de live uitzending.

Heb dit geprobeerd op mijn Apple tv en iPhone.

• aljooge
Zota schreef op zondag 24 februari 2019 @ 07:12:
Vraagje: werkt live tv pauzeren bij jullie goed?

Als ik live tv op pauze zet en later weer op plat druk gaat de stream niet verder waar ik gebleven was maar springt deze door naar de live uitzending.

Heb dit geprobeerd op mijn Apple tv en iPhone.
Bij mij werkt live tv en pauze gewoon op een iphone en apple tv.

• Zota
Als ik hem ongeveer 10 seconden opnaaide zet gaat het wel goed maar zodra het langer is als 1 - 5 minuten dan sprint de stream weer naar de live uitzending toe..

• AtariXLfanboy
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 22-03 12:14
Zijn er nog mensen eigenlijk die de illusie hebben dat de NPO start app nog uitgebracht wordt voor Android TV? Het lijkt er iig op dat door dat niet doen men blijkbaar nog steeds zo mensen probeert te bewegen om 7 euro per maand te gaan betalen voor NLziet (wat later ook nog omhoog gaat natuurlijk net als eerdere vergelijkbare diensten) Dank je de koekoek!

• waah
AtariXLfanboy schreef op zondag 24 februari 2019 @ 23:40:
Zijn er nog mensen eigenlijk die de illusie hebben dat de NPO start app nog uitgebracht wordt voor Android TV? Het lijkt er iig op dat door dat niet doen men blijkbaar nog steeds zo mensen probeert te bewegen om 7 euro per maand te gaan betalen voor NLziet (wat later ook nog omhoog gaat natuurlijk net als eerdere vergelijkbare diensten) Dank je de koekoek!
7,99 per maand voor NLziet ;-)
En met 8 euro per maand, plus dat ze langer bestaan, heeft NLziet vast wat meer mogelijkheden tot development dan NPO start. Een gratis variant op ALLE platformen zetten kost nogal wat geld. En aangezien de meeste tv's geen Android draaien, zal de noodzaak het laagst zijn.

Bij NLZiet was dat een jaar geleden niet anders. Toen was er net de Apple-tv app. Maar geen Android-tv app. Die is pas van de laatste tijd. Dus voor NPO Start is het niet vreemd dat de app er nog niet is.

Als meer mensen NPO Plus zouden nemen, was er vast meer animo om een Android TV app te maken.
Maar wil je sowieso 360p streamen naar je TV? Of wacht je op de betaalde variant.

• AtariXLfanboy
Oja 8 euro … nog erger! ;-)
Wat maakt mij die meer mogelijkheden voor development uit. Die zijn namelijk niet nodig. Als het 'sideloaden' van de NPO start app niet meer geblokkeerd zou worden was voor mij het probleem opgelost. Dat kost dus helemaal niks extra. Het gaat in mijn geval overigens om de NVIDIA shield wat een uitstekend apparaat is. Mijn Sony TV heeft geen android en uitzendinggemist werkt daarop niet meer. Deze ondersteunt wel DVB-T2 maar geen HEVC (En ik kijk dus de NPO nu via een DVB-T2 receiver die dat wel heeft, maar dus geen integratie van andere functionaliteit zoals uitzending gemist heeft)
Het is 576p en ja als dat gratis en aangezien NLZIET HD dus 8 euro per maand is (en te verwachten is dat omhoog gaat) .... is de interesse voor mij voor deze zoveelste digitale stream flop nul komma nul, En anders zou het mij ook prima me zijn als met minieme ontwikkelkosten een gratis variant met minder kwaliteit beeld van NLZIET uitgebracht zou worden. NPO Start plus zit al verwerkt in NLZiet dus daar is ook nauwelijks development voor nodig. Trouwens 576i van DVB-T was wel een veel betere kwaliteit dan het 576p formaat van NPO start, maar die is voor mij ook acceptabel. Het gaat voor mij om makkelijker (dan bv kodi of forwarden via de PC) zo nu en dan wat uitzendingen terugkijken van de NPO.

AtariXLfanboy wijzigde deze reactie 25-02-2019 11:13 (23%)

• Binnetie
Ik ben 1 minpuntje tegengekomen. We kijken op aanraden van vrienden de serie Hunted terug op NPO.
In de NLZiet app staan niet alle afleveringen (er staat een datum bij de aflevering, maar een nummer bij de aflevering zou handig zijn). Zo heb ik al een aantal keer gehad dat ik een aflevering oversloeg.

Kijk ik bij NPO start dan staat de aflevering er wel tussen. Ik stream dan via de Chromecast vanaf mijn laptop naar de TV. De beeldkwaliteit is dan wel minder en het is wat omslachtiger. Gebeurd dit meer bij series?

Edit: mooie is wel dat ik mijn TV heb opgezegd (scheelt 20,25 per maand) en gelijk internet only heb met een verlenging. Waarin ik nu 6 maand €28,80 betaald voor 100Mbit internet (had 50 voor €54,-). Na 6 maand als de korting is afgelopen kan ik weer terug naar 50Mbit en betaal ik €33,- per maand. Al met al een flinke besparing.

Binnetie wijzigde deze reactie 25-02-2019 10:43 (24%)

• waah
Binnetie schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:41:
Ik ben 1 minpuntje tegengekomen. We kijken op aanraden van vrienden de serie Hunted terug op NPO.
In de NLZiet app staan niet alle afleveringen (er staat een datum bij de aflevering, maar een nummer bij de aflevering zou handig zijn). Zo heb ik al een aantal keer gehad dat ik een aflevering oversloeg.

Kijk ik bij NPO start dan staat de aflevering er wel tussen. Ik stream dan via de Chromecast vanaf mijn laptop naar de TV. De beeldkwaliteit is dan wel minder en het is wat omslachtiger. Gebeurd dit meer bij series?

Edit: mooie is wel dat ik mijn TV heb opgezegd (scheelt 20,25 per maand) en gelijk internet only heb met een verlenging. Waarin ik nu 6 maand €28,80 betaald voor 100Mbit internet (had 50 voor €54,-). Na 6 maand als de korting is afgelopen kan ik weer terug naar 50Mbit en betaal ik €33,- per maand. Al met al een flinke besparing.
Ik heb de serie Hunted ook gekeken via NLziet, en heb geen afleveringen gemist? Behalve de "kijk het avontuur van X en Y online". Daar had ik geen zin in :+ als het enkel online staat, was het niet interessant genoeg voor TV blijkbaar.

Maar je kan eens een vraagje insturen naar NLZiet. Ze reageren vaak wel vrij snel en doen er vaak ook wel wat mee.
AtariXLfanboy schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:23:
Oja 8 euro … nog erger! ;-)
Wat maakt mij die meer mogelijkheden voor development uit. Die zijn namelijk niet nodig. Als het 'sideloaden' van de NPO start app niet meer geblokkeerd zou worden was voor mij het probleem opgelost. Dat kost dus helemaal niks extra. Het gaat in mijn geval overigens om de NVIDIA shield wat een uitstekend apparaat is. Mijn Sony TV heeft geen android en uitzendinggemist werkt daarop niet meer. Deze ondersteunt wel DVB-T2 maar geen HEVC (En ik kijk dus de NPO nu via een DVB-T2 receiver die dat wel heeft, maar dus geen integratie van andere functionaliteit zoals uitzending gemist heeft)
Het is 576p en ja als dat gratis en aangezien NLZIET HD dus 8 euro per maand is (en te verwachten is dat omhoog gaat) .... is de interesse voor mij voor deze zoveelste digitale stream flop nul komma nul, En anders zou me het ook prima me zijn als met minieme ontwikkelkosten een gratis variant met minder kwaliteit beeld van NLZIET uitgebracht zou worden. NPO Start plus zit al verwerkt in NLZiet dus daar is ook nauwelijks development voor nodig. Trouwens 576i van DVB-T was wel een veel betere kwaliteit dan het 576p formaat van NPO start, maar die is voor mij ook acceptabel. Het gaat voor mij om makkelijker (dan bv kodi of forwarden via de PC) zo nu en dan wat uitzendingen terugkijken van de NPO.
Ik snap niet zo goed wat je nu wilt zeggen :X de lap tekst maakt het ook niet heel leesbaar.

Maar enkel sideloaden lijkt me niet meteen de oplossing (en hoezo wordt het "geblokkeerd"? als je de APK weet te downloaden, kan je hem sideloaden. Tenzij je TV/Device dat tegenhoud. Maar ik heb ook de NLZiet app destijds gesideload op de Shield en dat lukte ook.

Wat betreft ontwikkeling: Ik heb toen de NLZiet app gesideload toen er geen Android TV versie was. En dat werkte ruk. Bediening werkte niet (want niet geoptimaliseerd voor een remote), pauze en starten was lastig. Het lukte wel, maar enkel met een muis verbonden aan de Shield. Absoluut geen handige setup.

Dus nee, het is niet zo simpel als "Gewoon de app sideloaden en klaar". Er zit meer ontwikkeling in. Als het zo simpel was, was de app er namelijk al lang geweest.

• Binnetie
@waah vergelijk de app maar eens van NLZiet met de afleveringen op NPO Start (het gaat alleen om de afleveringen, niet om die extra content).

NPO Start

NLZiet (de rode kruizen zijn seizoen 2)

• waah
Binnetie schreef op maandag 25 februari 2019 @ 10:56:
@waah vergelijk de app maar eens van NLZiet met de afleveringen op NPO Start (het gaat alleen om de afleveringen, niet om die extra content).

NPO Start
[Afbeelding]

NLZiet (de rode kruizen zijn seizoen 2)
[Afbeelding]
Aha, seizoen 1 O-) ik heb enkel seizoen 2 gekeken.

Nee das vrij duidelijk. Volgens mij zouden die beschikbaar moeten zijn dan? Ik zou het even bij NLZiet melden. Ik heb dit nog niet eerder gezien bij andere series, al worden veel van dit soort "series" na een jaar wel verwijderd volgens mij. Maar aangezien het bij de NPO nog beschikbaar is lijkt het me sterk dat ze het dan wel van NLZiet halen. Stream is dezelfde volgens mij.

waah wijzigde deze reactie 25-02-2019 11:03 (8%)

• Binnetie
@waah ik heb een ticket aangemaakt bij NLZiet. Seizoen 2 begon ik ook mee gisteren, maar daar zat ik ineens in aflevering 3. De eerste aflevering is geloof ik allemaal achtergrond info en interviews en ik begon met een terugblik waarin iemand gepakt werd.

• AtariXLfanboy
Ik snap niet zo goed wat je nu wilt zeggen :X de lap tekst maakt het ook niet heel leesbaar.

Maar enkel sideloaden lijkt me niet meteen de oplossing (en hoezo wordt het "geblokkeerd"? als je de APK weet te downloaden, kan je hem sideloaden. Tenzij je TV/Device dat tegenhoud. Maar ik heb ook de NLZiet app destijds gesideload op de Shield en dat lukte ook.

Wat betreft ontwikkeling: Ik heb toen de NLZiet app gesideload toen er geen Android TV versie was. En dat werkte ruk. Bediening werkte niet (want niet geoptimaliseerd voor een remote), pauze en starten was lastig. Het lukte wel, maar enkel met een muis verbonden aan de Shield. Absoluut geen handige setup.

Dus nee, het is niet zo simpel als "Gewoon de app sideloaden en klaar". Er zit meer ontwikkeling in. Als het zo simpel was, was de app er namelijk al lang geweest.
Jou lap tekst is nog groter en is inhoudelijk incorrect. :P ;)

Neen , de apk van NPO start werkt niet op omdat de app test op welk apparaat die staat. Mocht dat niet meer het geval zijn dan hoor ik het graag. En ik weet niet of jij ook een progammeer achtergrond heb, maar het is heel eenvoudig aan te passen en dat NPO start plus (weer een betaalde service!) dus al geintegreerd is met NLZiet geeft dat ook wel aan. Ook zijn er apps voor zo'n beetje alle andere betaalde streamservices in Nederland : Ziet u hier geen patroon?

Wat ik dus wil is dat niet meer kunstmatige barrières opgeworpen worden om op een 'sleezy' manier mensen te dwingen om een dure abbo te nemen terwijl die diensten voor andere Android apparatuur gewoon gratis zijn en in het verleden iig het sideloaden van uitzending gemist ed gewoon werkte. En als RTL (blokkeert zelfs Chromecast) en NPO dat niet willen moeten ze dat gewoon eerlijk aangeven en niet met de smoes komen dat het nog komt. (Kijk heeft inmiddels gelukkig wel de app op Android TV beschikbaar gemaakt)

En voor de mensen met wat minder kennis van sideloaden en Android TV : Sideloaden is gebruik maken van een app die geprogammeerd is voor Android op het Android TV platform. Het enige wat echt verschilt tussen deze twee platforms is de manier van bediening : Als je dus via een usb port een muis (of in mijn geval een trackball) aansluit is die bediening geen probleem aangezien het normale Android platform toch al rekening houdt met de bediening via de muis.

AtariXLfanboy wijzigde deze reactie 25-02-2019 12:34 (10%)
Reden: aanvulling

• Binnetie
Binnetie schreef op maandag 25 februari 2019 @ 11:09:
@waah ik heb een ticket aangemaakt bij NLZiet. Seizoen 2 begon ik ook mee gisteren, maar daar zat ik ineens in aflevering 3. De eerste aflevering is geloof ik allemaal achtergrond info en interviews en ik begon met een terugblik waarin iemand gepakt werd.
Ze zijn inderdaad vrij snel met reageren:
Hallo Bin-Joachim,

Bedankt voor je bericht. We kunnen je melding met de rode kruizen door de afleveringen van de serie 'Hunted' niet reproduceren in onze app. Op dit moment zijn inderdaad niet alle afleveringen te zien op ons platform. We hebben helaas niet voor alle afleveringen rechten om deze langer dan 1 jaar aan te bieden. NPO heeft deze rechten wel.

Vriendelijke groet

NLZIET
Het ging ook niet om de rode kruizen (die heb ik er zelf in gezet |:( ), het gaat blijkbaar om een rechtenkwestie. Alleen gek dat de allereerste aflevering wel te zien is, maar een aantal afleveringen daarna niet meer.

• Trestry
  • Registratie: oktober 2009
  • Nu online
Wat een verschrikkelijke website heeft dat NLZiet ook. Zit je rustig een aflevering te kijken, krijg je opeens een foutmelding. Wanneer je vervolgens de pagina opnieuw probeert te laden moet je per se de gehele aflevering opnieuw kijken. Het kan toch niet heel moeilijk zijn om te implementeren dat je doorgaat waar je gebleven was?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• daanteb
  • Laatst online: 21-03 22:15
Zijn er meer mensen die last hebben dat het casten van live streams uit de NPO app niet werkt (zowel Android als IPhone)? In de app zelf werkt de livestream, maar zodra ik m cast blijft hij eeuwig laden. En als ik de NPO stream cast vanuit de Ziggo app werkt het weer wel, wat volgens mij toch dezelfde stream is? Lijkt wel of de combinatie npo app + chromecast niet goed samenwerkt oid. Iemand nog tips?

“I may forgive, but I never forget ... and I never forgive.”

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
daanteb schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:32:
Zijn er meer mensen die last hebben dat het casten van live streams uit de NPO app niet werkt (zowel Android als IPhone)? In de app zelf werkt de livestream, maar zodra ik m cast blijft hij eeuwig laden. En als ik de NPO stream cast vanuit de Ziggo app werkt het weer wel, wat volgens mij toch dezelfde stream is? Lijkt wel of de combinatie npo app + chromecast niet goed samenwerkt oid. Iemand nog tips?
Heb hetzelfde met sommige programma's, andere programma's werken wel.

• TheByteBoy
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21-03 23:10
daanteb schreef op zondag 3 maart 2019 @ 15:32:
Heb het ook, workaround die redelijk werkt is eerst een willekeurige stream starten naar de chromecast van iets wat eerder is opgenomen, en dan naar live tv gaan en die starten

TheByteBoy wijzigde deze reactie 04-03-2019 14:18 (0%)
Reden: typo

• monic39
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 11:58
Ik heb het NPO start plus abo en ik dacht laat ik eens een oude wie is de mol seizoen kijken (2007). Het beeld is zo belabberd slecht dat er amper gezichten zijn te herkennen. Ik dacht dat alles HD was in het plus abo? Ik merk dat er veel series/afleveringen slecht beeld hebben ondanks de belofte van HD. (streaming vanaf app naar chromecast in tv).

• posttoast
monic39 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:12:
Ik heb het NPO start plus abo en ik dacht laat ik eens een oude wie is de mol seizoen kijken (2007). Het beeld is zo belabberd slecht dat er amper gezichten zijn te herkennen. Ik dacht dat alles HD was in het plus abo? Ik merk dat er veel series/afleveringen slecht beeld hebben ondanks de belofte van HD. (streaming vanaf app naar chromecast in tv).
Hetzelfde geldt (in mindere mate weliswaar) voor het meest recente seizoen. Ik vind de kwaliteit echt ondermaats.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik kijk op NLZiet en heb me er nog niet aan gestoord (volgens mij is dat dezelfde stream). Ik merk wel verschil in kwaliteit als ik cast (chromecast functie, dan is het heel slecht, misschien een resolutie voor telefoons ofzo) gebruiik ipv de Android App op mjn Android TV box.

/▌

Acties:
  • +3Henk 'm!

• waah
monic39 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 08:12:
in 2009 begon de NPO pas met HDTV uitzendingen.....
Dus dat een aflevering uit 2007 niet in HD is, is vrij logisch. Die is waarschijnlijk nog opgenomen op film O-)
480i (wat we keken voor HD) is inderdaad niet bijzonder scherp. 8)

• posttoast
Marzman schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 09:36:
Ik kijk op NLZiet en heb me er nog niet aan gestoord (volgens mij is dat dezelfde stream). Ik merk wel verschil in kwaliteit als ik cast (chromecast functie, dan is het heel slecht, misschien een resolutie voor telefoons ofzo) gebruiik ipv de Android App op mjn Android TV box.
Ik kijk met de AppleTV app. Het is wel in HD maar er zit een bak compressie op waar je niet goed van wordt. Het is qua beeldkwaliteit in ieder geval totaal niet te vergelijken met bijvoorbeeld Netflix (waar óók flink gecomprimeerd wordt, maar blijkbaar hebben ze het daar beter voor elkaar).

• Marzman
  • Niet online

Marzman

waah schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 10:00:
[...]

in 2009 begon de NPO pas met HDTV uitzendingen.....
Dus dat een aflevering uit 2007 niet in HD is, is vrij logisch. Die is waarschijnlijk nog opgenomen op film O-)
480i (wat we keken voor HD) is inderdaad niet bijzonder scherp. 8)
Goed punt, dat is materiaal van 11 jaar geleden. Misschien zelfs internetmateriaal van 11 jaar geleden (dat maakte toen ook nog veel verschil).

/▌

• monic39
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 11:58
Kijk: niet in HD heb ik geen probleem mee (ik heb immers ook het basic netflix abo). Maar zo slecht dat gezichten niet eens zijn te onderscheiden?? En een witte ballon bijvoorbeeld eruitziet als een gemaakt van legosteentjes? Dat is betamax niveau

Apple iPhone XS Red Dead Redemption 2 LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Google Pixel 3

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True