Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• readytoflow
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
Zota schreef op zondag 24 februari 2019 @ 07:12:
Vraagje: werkt live tv pauzeren bij jullie goed?

Als ik live tv op pauze zet en later weer op plat druk gaat de stream niet verder waar ik gebleven was maar springt deze door naar de live uitzending.

Heb dit geprobeerd op mijn Apple tv en iPhone.
Ik had dat ook pas geleden. We gebruiken NL Ziet in ons vakantiehuisje. Daar staat een 4G Mifi routertje.
Dat werkt normaal prima i.c.m. een ATV 4K.

Ik zat een film terug te kijken op Veronica. Dus kijken vanaf begin. Dat ging prima.
Tot ik op gegeven moment na een 1,5 uur of zo (duurt lang want reclame kan je niet vooruitspoelen) de film even op pauze zette (echt nog geen 30 seconden) toen ik 'm weer verder wilde afspelen sprong de film naar de live uitzending en het lukt me niet meer om terug te spoelen naar waar ik was gebleven. Erg frustrerend.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
monic39 schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:14:
Kijk: niet in HD heb ik geen probleem mee (ik heb immers ook het basic netflix abo). Maar zo slecht dat gezichten niet eens zijn te onderscheiden?? En een witte ballon bijvoorbeeld eruitziet als een gemaakt van legosteentjes? Dat is betamax niveau
tja, blame 2007 :+ Toen was er geen HD, dus alles was nog 480i. Dat moet dan omgezet naar een progressieve vorm, en dan met compressie online (lekker in een Mpeg2 stream ofzo).

Vroeger viel het niet op. Want toen was je TV zo groot als je monitor tegenwoordig is. Nu is de TV net zo groot als een projectorscherm toen :+

Beetje hetzelfde als mensen die klagen dat Mario Bros op de Nintendo er pixelig en lelijk uitziet op hun 65" tv O-)

EDIT: voor wie nieuwschierig is:
https://www.npostart.nl/w...1/04-01-2007/AVRO_1240427

Kwaliteit is inderdaad niet geweldig :P

[Voor 9% gewijzigd door waah op 05-03-2019 15:30]

• Binnetie
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:27
waah schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 15:28:
[...]

tja, blame 2007 :+ Toen was er geen HD, dus alles was nog 480i. Dat moet dan omgezet naar een progressieve vorm, en dan met compressie online (lekker in een Mpeg2 stream ofzo).

Vroeger viel het niet op. Want toen was je TV zo groot als je monitor tegenwoordig is. Nu is de TV net zo groot als een projectorscherm toen :+

Beetje hetzelfde als mensen die klagen dat Mario Bros op de Nintendo er pixelig en lelijk uitziet op hun 65" tv O-)

EDIT: voor wie nieuwschierig is:
https://www.npostart.nl/w...1/04-01-2007/AVRO_1240427

Kwaliteit is inderdaad niet geweldig :P
Haha maar wel in een land als wat lijkt op Thailand bellen met een mobiele telefoon in die tijd. Als dat geen lokale simkaart was dan ben ik benieuwd wat dat per minuut gekost moet hebben :)

Overigens wat zou een reden kunnen zijn dat ik af en toe hier voorbij zag komen dat kijken via de Chromecast een mindere kwaliteit zou hebben dan wanneer je als app direct vanaf je TV zou kijken? Hebben ze dan verschillende streams?

• waah
  • Nu online
Binnetie schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 21:27:
[...]

Haha maar wel in een land als wat lijkt op Thailand bellen met een mobiele telefoon in die tijd. Als dat geen lokale simkaart was dan ben ik benieuwd wat dat per minuut gekost moet hebben :)

Overigens wat zou een reden kunnen zijn dat ik af en toe hier voorbij zag komen dat kijken via de Chromecast een mindere kwaliteit zou hebben dan wanneer je als app direct vanaf je TV zou kijken? Hebben ze dan verschillende streams?
Er zijn sowieso verschillende streams. Afhankelijk van je verbinding past NLZiet (maar ook Ziggo, KPN etc) de kwaliteit van je stream aan. Via de chromecast zie ik bijvoorbeeld wel dat die in het begin lage kwaliteit is, en dan binnen een minuutje steeds opschakelt in kwaliteit totdat het Full HD is.

Als ik de app gebruik op de Shield, bedraad verbonden, dan is het direct Full HD.

Zelf heb ik niet het gevoel dat de Chromecast slechter is dan bij bijvoorbeeld de Shield. Maar ik heb dan ook niet het gevoel dat de beeldkwaliteit via ADSL nu echt anders was dan via NLZiet :+

• Ploink
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 29-03 12:49
Sinds 1 Maart werkt de smart tv app bij ons niet meer. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

De Philips TV werkt via de link http://ctv.distributie.publiekeomroep.nl/
We krijgen bij alles een filmpje met de tekst "De opgevraagde aflevering is niet beschikbaar". Er is niets veranderd aan TV, modem of Nederlandse IP adres.

Twee andere ingangen die ik via de laptop probeer werken ook niet:
http://hbbtv.distributie....gemist/deviceType/Default
Zelfde "De opgevraagde aflevering is niet beschikbaar"
https://start-ctv.npo.nl/...ault/index.html?v=1.12.13
Na twee reclame filmpjes komt de tekst "Niet Beschikbaar!".

De smartphone app en de gewone npostart.nl doen het wel.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• pandit
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 11:16
Ploink schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:20:
Sinds 1 Maart werkt de smart tv app bij ons niet meer. Weet iemand waar dit aan kan liggen?

De Philips TV werkt via de link http://ctv.distributie.publiekeomroep.nl/
We krijgen bij alles een filmpje met de tekst "De opgevraagde aflevering is niet beschikbaar". Er is niets veranderd aan TV, modem of Nederlandse IP adres.

Twee andere ingangen die ik via de laptop probeer werken ook niet:
http://hbbtv.distributie....gemist/deviceType/Default
Zelfde "De opgevraagde aflevering is niet beschikbaar"
https://start-ctv.npo.nl/...ault/index.html?v=1.12.13
Na twee reclame filmpjes komt de tekst "Niet Beschikbaar!".

De smartphone app en de gewone npostart.nl doen het wel.
De NPO heeft op 28 februari DRM geïmplementeerd op npostart.nl . hier is geen ruchtbaarheid vanuit de NPO gegeven, de enige site met info is downloadgemis.nl. Consequentie van deze wijziging is dat NPOstart op veel smart-TV's en thirth party devices en software niet meer werken. ik heb daar tot twee keer een nieuwstip gestuurd naar de redactie van tweakers.net, maar vond deze melding waarschijnlijk te weinig nieuwswaarde hebben 8)7 :( . Het is ook niet meer mogelijk op met het programma gemistdownloader programma's te downloaden. Dit vind ik enorm balen omdat ik veel programma's in de trein en op vakantie bekijk.

vond zojuist deze link met specifiek jouw probleem..
En er is een petitie gestart om programma's downloadbaar te maken.

[Voor 10% gewijzigd door pandit op 06-03-2019 10:26]

• AtariXLfanboy
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 16-01 23:20
Maar andere aanbieders gebruiken toch ook DRM in hun apps? Is dit dus weer een sneaky poging om de gebruiker aan betaalde diensten als NLZIET , Videoland ed te krijgen?

• Ploink
Dank voor de uitleg @pandit. Ik heb de petitie ondertekend.
Dit is balen! Nu moet ik op zoek naar een andere oplossing om onze favoriete programma's terug te kijken. Ik heb npostart.nl geprobeerd maar dat is veel te zwaar voor onze oude TV, hij liep er op vast.
Is de Raspberry Pi een goed alternatief of werkt dat ook niet meer met de DRM?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brammos85
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 07:30
Chromecast?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• waah
  • Nu online
Succes met de petitie....

NPO mag veel programma's gewoon niet oneindig uitzenden. Heeft gewoon met rechten te maken. Dus ze gaan die programma's echt niet als download aanbieden.

Juist omdat mensen allerlei afleveringen gingen downloaden, is men waarschijnlijk begonnen/gedwongen om DRM te implementeren.

• pandit
  • Laatst online: 11:16
waah schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:24:
Juist omdat mensen allerlei afleveringen gingen downloaden, is men waarschijnlijk begonnen/gedwongen om DRM te implementeren.
Dat zal overduidelijk de reden zijn van deze stap. Ik verwacht niet dat de petitie iets zal helpen al heb ik hem uit principe wel ondertekend. Niet alles op NPOplus is onderhevig aan copyright en daarbij alles door de Nederlandse belastingbetaler betaald. Ik hoop op een downloadknop voor Nederlandse producties als documentaires, praat programma's etc en zet de buitenlandse producties waar de NPO voor moet dokken onder DRM. Wat me wel verbaast is dat de redactie van deze mooie site ondanks twee nieuwstips van mij dit nieuws niet op de hoofdpagina wil plaatsen terwijl ze voorheen NPO nieuws wel steeds hebben gemeld.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 25-03 11:40
Ploink schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:39:
Dank voor de uitleg @pandit. Ik heb de petitie ondertekend.
Dit is balen! Nu moet ik op zoek naar een andere oplossing om onze favoriete programma's terug te kijken. Ik heb npostart.nl geprobeerd maar dat is veel te zwaar voor onze oude TV, hij liep er op vast.
Hier hetzelfde probleem op de LG WebOs tv uit 2014 van mijn ouders. Als je Ziggo i.c.m. een CI+ module hebt kan je misschien nog via de rode knop kijken (interactief tv kijk portal van Ziggo, werkt niet echt lekker). Ik zit er over te denken om toch maar een Chromecast voor ze te kopen, maar ja dan heb je weer een apparaat erbij terwijl andere content leveranciers zoals Netflix, RTL en SBS hun apps wel nog ondersteunen.

• Ploink
Ploink schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 14:39:
Om mijn eigen vraag te beantwoorden, met LibreElec/Kodi v18 en de Retrospect addon zou het moeten werken als Widevine geinstalleerd is voor de DRM. Helaas zit daar voor mij het probleem want er is geen WideVine lib voor mijn originele Pi B. Ik zou moeten upgraden naar een Pi 3 (of 2) of een Chromecast kopen. Ik heb dat laatste maar gedaan.

[Voor 7% gewijzigd door Ploink op 11-03-2019 10:30]

• the-body
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Ik zie net in de LG Play Store van mijn LG C7 dat eindelijk de NLZiet app beschikbaar is! Hèhè, dat werd tijd. Wel gek dat NLZiet dat zelf nog niet communiceert via hun website!

Ach joh, werken is ook niet alles

• Binnetie
Ik kreeg een mail over een storing die vorige week zou zijn geweest, had je er last van dan kon je op hun e-mail reageren.
Moet ik wel zeggen dat ik 1 avond een beetje zat te hannesen met het openen van content.
Heb geregeerd en kreeg vandaag te horen dat ik 1 week gratis NLZiet kreeg. Tellen ze bij het account op.

• Binnetie
Vandaag de tweede Chromecast in gebruik genomen voor de TV op de slaapkamer, gelijk in combinatie met een betere en snellere wifi.
Moet zeggen dat het beeld boven er erg goed uit ziet. Morgen eens kijken of het beneden ook verbeterd.

Had brakke wifi op 2.4GHz nu de Chromecasts op 5GHz. Het lijkt ook allemaal net wat vlotter te gaan. Sneller laden van eens stream.

De setopboxen zal ik komend weekend opruimen. Scheelt weer wat kabel boel. Ben heel erg benieuwd naar de ontwikkelingen in de toekomst.

• StephanVierkant
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 31-03 23:33
Sinds NPO Start is de Android app echt verschrikkelijk. Ik heb in oktober 2018 een lijst gestuurd met bugs waar ik al maanden last van had. Die lijst heb ik deze week nog eens bekeken en alle punten getest: geen enkele bug is gefixt.

Wel zijn er bugs bijgekomen of bugs die af te toe voorkwamen, komen nu nog frequenter voor. Live TV werkt via de Chromecast al weken niet meer en live radio loopt via de Chromecast tot wel 6 uur achter.

Ik heb een GitHub repo geopend om de bugs publiekelijk bij te kunnen houden: https://github.com/stephanvierkant/npo-start/issues. Ik ben namelijk erg benieuwd of ik de enige ben met die problemen.

• Ploink
@Binnetie Er bestaan ook ethernet adapters voor de chromecast.
Die van Google zelf wordt niet meer verkocht maar de Ugreen schijnt het goed de doen volgens de feedback.

• AtariXLfanboy
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 16-01 23:20
Toch maar eens de nieuwe versie van Kodi (ipv een oude SPMC) op de ShieldTV geprobeerd en van https://bitbucket.org/basrieter/xbmc-online-tv/downloads/ de nieuwste zip versie van retrospect geinstalleerd. Dit werkt een stuk beter (in Nederland iig) dan in het verleden. De voorkeur gaat nog steeds uit naar een goed werkende Android TV App , maar zo werkt NPO, RTL en SBS bij mij nu wel weer. Wat voor mij ruim voldoende is naast mijn DVB-T2 ontvangertje zonder abonnement voor Regio en Ned 1,2,3

• 3raser
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13:28

3raser

Onderdirecteur

Ik ben sinds kort NLZiet aan het testen omdat ik een alternatief zoek voor mijn dure kabel tv. Ik heb NLZiet getest via de Chromecast op wifi en via Android TV op mijn Nvidia Shield die op Gb-LAN is aangesloten. Hierbij mijn review.
Het aantal kanalen is zeer beperkt. Je hebt de standaard Nederlandse zenders van de NPO, RTL en Talpa. Daar buiten eigenlijk niets. Het zou een mooie aanvulling zijn als je bijvoorbeeld tegen een meerprijs ook Discovery Channel en National Geographic kan kijken.

De meeste programma's die op de zenders worden uitgezonden kun je een jaar lang terug kijken door gewoon te zoeken op de naam van het programma. Programma's die niet via deze wijze kunnen worden teruggekeken kun je alleen via de TV-gids terug kijken. Dit is echter beperkt tot maximaal 1 week. Verder heeft de TV-gids beperkte functionaliteiten.

De TV-gids start de uitzending vanaf een bepaald tijdstip. Het kan zijn dat het programma dat je wilt zien op dat moment nog niet gestart is. Doorspoelen naar het juiste moment is echter onmogelijk.

Via de TV-gids kun je niet vooruit spoelen.

Als je een programma kijkt via de TV-gids, en je wilt later verder gaan met kijken dan moet je alles opnieuw kijken. Er wordt niet geregistreerd waar je was met kijken.

Programma's worden niet gecategoriseerd op type. Een overzicht van bijvoorbeeld films, series, documentaires of tv-shows zou zeer welkom zijn.

Het viel me op dat er films bij KIJK te zien zijn die niet terug te vinden zijn bij NLZiet. Dit is volgens NLZiet een probleem waar ze mee bezig zijn. Het is wel een kleine deuk in mijn vertrouwen dat ik ook daadwerkelijk alles terug kan zien via NLZiet. Ik hoop niet dat het vaker voor komt. Vragen hieromtrent worden erg vaag afgehandeld. Na wat doorvragen krijg ik verschillende antwoorden en uiteindelijk reageren ze helemaal niet meer.

NLZiet werkt uiteraard via de Chromecast. Als je beschikt over HDMI-CEC dan kun je met je afstandbediening het programma pauzeren. Zappen is helaas niet mogelijk. De beeldkwaliteit is naar mijn mening gewoon goed. De Chromecast werkt via wifi en dat merk ik wel. Het bereik is naar mijn mening ruimschoots voldoende (en op 2.4 Ghz) maar toch duurt het even voordat de stream start. Tijdens de start van de stream zie ik ook wat haperingen. Nadat de stream goed gebufferd is zijn die problemen verdwenen.

NLZiet op Android TV werkt erg mooi. Mijn Nvidia Shield is aangesloten via een Gigabit LAN verbinding wat vele malen sneller werkt dan wifi. Ik kan gewoon de afstandbediening gebruiken om de app volledig te bedienen. De beeldkwaliteit is net als via de Chromecast gewoon goed. Ik merk eigenlijk amper verschil of ik tv kijk via de kabel (DVB-C HD) of via NLZiet. Als een live-stream eenmaal is gestart kan ik met de links-rechts toetsen "zappen" naar het volgende of vorige kanaal. Omdat mijn internetverbinding erg snel is merk ik amper vertraging tijdens het zappen. Er is nauwelijks tijd nodig om te bufferen. Een enkele keer merk ik wel vertraging. Het lijkt dan alsof de app even nodig heeft om mijn opdracht te verwerken. Ik zap dan naar het volgende kanaal maar dit wordt pas na enkele seconden uitgevoerd. Dit lijkt echter niets met bufferen te maken te hebben omdat je in beeld duidelijk ziet dat mijn druk-op-de-knop gewoon nog niet is uitgevoerd. Dit probleem komt gelukkig vrij weinig voor.
Al met al ben ik redelijk tevreden. Ik twijfel nog iets vanwege het beperkte aantal zenders en omdat de bediening iets anders is dan je van een normale tv gewend bent. Ik zelf heb daar weinig problemen mee maar ik moet natuurlijk ook rekening houden met vrouwlief.

• Exocet
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
3raser schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:28:
Ik ben sinds kort NLZiet aan het testen omdat ik een alternatief zoek voor mijn dure kabel tv. Ik heb NLZiet getest via de Chromecast op wifi en via Android TV op mijn Nvidia Shield die op Gb-LAN is aangesloten. Hierbij mijn review.

[...]

Al met al ben ik redelijk tevreden. Ik twijfel nog iets vanwege het beperkte aantal zenders en omdat de bediening iets anders is dan je van een normale tv gewend bent. Ik zelf heb daar weinig problemen mee maar ik moet natuurlijk ook rekening houden met vrouwlief.
Ik mis vooral de netflix manier van een serie weergeven. De aflevering staan niet altijd in chronologische volgorde waardoor "volgende" bij een heel andere aflevering uitkomt.
Ook kun je in Android tv niet zien wat je al gezien hebt.
In de app werkt dit trouwens wel.

• Binnetie
Hebben jullie ook wanneer je met Android en een Chromecast kijkt dat het soms regelmatig gebeurd dat de tijdlijn balk in beeld komt zonder dat je iets doet? Heb er snel een foto van kunnen maken.

https://i.postimg.cc/Vvn0ws0c/IMG-20190326-072239.jpg

Dit gebeurd overigens bij begin gemist. De uitzending was al 5 minuten bezig en ik startte hem vanaf het begin zeg maar. Maar volgens mij heb ik dit ook wel bij live tv kijken.

• sbruynis
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 26-03 15:02
3raser schreef op vrijdag 22 maart 2019 @ 14:28:

[...]

Ik moet eerlijk bekennen dat ik überhaupt geen films kijk via NLziet. Dat doe ik wel op Netflix :+
Vorig jaar mijn alles in één opgezegd, en alleen glasvezel internet. Zit nu op 100 mb voor ca. 26 euro per maand, excl. NLziet abo.
Kijk via PS4, en anders Airplay naar AppleTV (oude versie). Heb mijn vrouw niet horen klagen :*)
Ja het is spijtig dat ik geen Discovery kan kijken (of NGC) maar kijk nu hele andere series terug

• 3raser

3raser

Onderdirecteur

Binnetie schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 07:26:
Hebben jullie ook wanneer je met Android en een Chromecast kijkt dat het soms regelmatig gebeurd dat de tijdlijn balk in beeld komt zonder dat je iets doet? Heb er snel een foto van kunnen maken.

[Afbeelding]

Dit gebeurd overigens bij begin gemist. De uitzending was al 5 minuten bezig en ik startte hem vanaf het begin zeg maar. Maar volgens mij heb ik dit ook wel bij live tv kijken.
Volgens mij komt dit door problemen met bufferen. Ik heb dit ook gezien op de Chromecast en had het idee dat het beeld op dit moment soms ook haperde. Hij buffert dan misschien opnieuw en laat dan automatisch ook zien welk programma er bezig is, alsof je net start met kijken.

• Binnetie
@3raser, dat merkte ik ook op. Het beeld schokt dan 1 frame.
Toch vind ik het vreemd, ik heb meer dan genoeg bandbreedte en mijn AP staat 2 meter in line of sight van de chromecast.

• Binnetie
Heb gisteravond wat beter opgelet bij het probleem van het telkens in beeld verschijnen van de tijdbalk.

Dit gebeurd zowel op de tv beneden als boven. Beide draadloos aangesloten met een Chromecast.
Bij het programma Chantal komt werken gebeurde het soms wel 10x in 5 minuten. Dan weer wel en dan weer niet. Erg onregelmatig. Die was bij zowel live kijken als later terugkijken (toen ik boven was).

• Burgermenu
  • Registratie: juli 2018
  • Laatst online: 15-06-2019
Nu mijn Xiaomi Android TV doosje gearriveerd is heb ik NLZiet ook maar eens een kans gegeven. Ik ben positief verrast! Ik verwachtte uitzending gemist met een grotere catalogus. Van live TV kijken wist ik dus niet dat het in de app zat. Top! Daarbij de keuze of je halverwege een uitzending wilt aanhaken of vanaf het begin wilt kijken is ideaal. Kan ongetwijfeld ook met mijn Ziggo box, maar die ligt sinds ik een chromecast had al in een la.

Wat me wel opviel is dat ik vrij regelmatig wat blokkerige artifacts in beeld krijg. Voornamelijk wanneer er veel gebeurt op het scherm, bijvoorbeeld wanneer er snel gepand wordt. Het geluid hapert niet, hij buffert ook niet, het beeld loopt alleen twee seconden even in de soep. Met Plex, die op dezelfde speler gebruikt wordt, heb ik dat probleem niet. Meer mensen hier last van?

• aljooge
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 14:11
Burgermenu schreef op zaterdag 30 maart 2019 @ 15:50:
Nu mijn Xiaomi Android TV doosje gearriveerd is heb ik NLZiet ook maar eens een kans gegeven. Ik ben positief verrast! Ik verwachtte uitzending gemist met een grotere catalogus. Van live TV kijken wist ik dus niet dat het in de app zat. Top! Daarbij de keuze of je halverwege een uitzending wilt aanhaken of vanaf het begin wilt kijken is ideaal. Kan ongetwijfeld ook met mijn Ziggo box, maar die ligt sinds ik een chromecast had al in een la.

Wat me wel opviel is dat ik vrij regelmatig wat blokkerige artifacts in beeld krijg. Voornamelijk wanneer er veel gebeurt op het scherm, bijvoorbeeld wanneer er snel gepand wordt. Het geluid hapert niet, hij buffert ook niet, het beeld loopt alleen twee seconden even in de soep. Met Plex, die op dezelfde speler gebruikt wordt, heb ik dat probleem niet. Meer mensen hier last van?
van blokkerige artifacts heb ik geen last, kijk met apple tv

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:43

Nox

Noxiuz

Binnetie schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 10:38:
@3raser, dat merkte ik ook op. Het beeld schokt dan 1 frame.
Toch vind ik het vreemd, ik heb meer dan genoeg bandbreedte en mijn AP staat 2 meter in line of sight van de chromecast.
Probeer eens ethernet, WiFi is meer dan alleen signaalsterkte. Ruis, interferentie en nog een hele sloot aan problemen die je niet ziet kunnen roet in het eten gooien. En dan heb je nog iets van de load op het CDN van NLziet, als ze zelf iets hebben gemaakt kan je er van uit gaan dat het geen cloudflare, akamai, leaseweb of AWS is en dat er dus gewoon een berg servers is. Met de reclames kan het aantal abonnee's wel eens harder groeien dan het serverpark? :+

Overlever van KampeerMeet 4.1
Give me your corks!!11
All your Acer belongs to /dev/null

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Naar aanleiding van een comment onder het bericht op de frontpage even geprobeerd in ubuntu (16.04) te kijken naar NLZiet. Tot mijn verbazing werkt dat echt niet. Iemand dit aan de praat gekregen? Of een idee waar het aan kan liggen?
In FireFox heb ik wel de Widevine en de OpenH264 DRM-dingen enabled staan, dezelfde als op Windows, waar het wel werkt. (UserAgent switch maakte ook niks uit, het lijkt niet actief geblokkeerd te worden, maar echt een compatibiliteitsprobleem te zijn)

• trinite_t
  • Laatst online: 01-04 12:18
MaffeMaarten schreef op donderdag 4 april 2019 @ 16:05:
Naar aanleiding van een comment onder het bericht op de frontpage even geprobeerd in ubuntu (16.04) te kijken naar NLZiet. Tot mijn verbazing werkt dat echt niet. Iemand dit aan de praat gekregen? Of een idee waar het aan kan liggen?
In FireFox heb ik wel de Widevine en de OpenH264 DRM-dingen enabled staan, dezelfde als op Windows, waar het wel werkt. (UserAgent switch maakte ook niks uit, het lijkt niet actief geblokkeerd te worden, maar echt een compatibiliteitsprobleem te zijn)
Bij mij werkt hij wel op ubuntu 16.04. Firefox als browser. Zowel NPO als RTL getest.

The easiest way to solve a problem is just to solve it.

• MaffeMaarten
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
Hmmm, raar. Zonder iets bijzonders te moeten doen neem ik aan?
Het enige dat ik zo snel kan bedenken is dan dat ik in een VMware VM zit.

• Binnetie
Nox schreef op donderdag 4 april 2019 @ 13:40:
[...]

Probeer eens ethernet, WiFi is meer dan alleen signaalsterkte. Ruis, interferentie en nog een hele sloot aan problemen die je niet ziet kunnen roet in het eten gooien. En dan heb je nog iets van de load op het CDN van NLziet, als ze zelf iets hebben gemaakt kan je er van uit gaan dat het geen cloudflare, akamai, leaseweb of AWS is en dat er dus gewoon een berg servers is. Met de reclames kan het aantal abonnee's wel eens harder groeien dan het serverpark? :+
Welke reclames? :+

Gisteravond was er niks aan de hand. Voor ethernet moet ik eerst zo'n ethernet convertor voor de Chromecast kopen. Ik zie het nog even aan.

• Nox
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 13:43

Nox

Noxiuz

Binnetie schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:26:
[...]

Welke reclames? :+

Gisteravond was er niks aan de hand. Voor ethernet moet ik eerst zo'n ethernet convertor voor de Chromecast kopen. Ik zie het nog even aan.
Ik zie op tv wel eens reclames voor nlziet :p

Overlever van KampeerMeet 4.1
Give me your corks!!11
All your Acer belongs to /dev/null

• bsquare
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 07-01 22:22
Ik heb een Apple tv 4 waar NLZiet als een zonnetje draait mits ik live kijk. Meestal kijk ik een programma terug of vanaf het begin. De stream verspringt heel vaak voor- of achteruit. Zo vaak dat ik NLZiet nog geen volwaardig alternatief vind.
Marzman schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 11:01:
[...]

Bij het terugkijken van programma's die nog bezig zijn? (vanaf begin kijken ofzo heet dat). Daar zijn meer klachten over(niet alleen op Apple TV), zelf gebruik ik dat niet. Ik kijk eigenlijk alleen afleveringen die al geïndexeerd zijn voor via de search of favorieten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• robv73
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 10:21
Ik heb hetzelfde probleem...als ik dit meld bij NLZiet support....Krijg ik geen enkele reactie en hoor ik alleen maar krekels :?
bsquare schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 08:09:
Ik heb een Apple tv 4 waar NLZiet als een zonnetje draait mits ik live kijk. Meestal kijk ik een programma terug of vanaf het begin. De stream verspringt heel vaak voor- of achteruit. Zo vaak dat ik NLZiet nog geen volwaardig alternatief vind.

[...]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: maart 2001
  • Laatst online: 13:20
Hier een LG C8 OLED bezitter, en inmiddels zo'n 2 maand klant bij NLZiet. Ik gebruik dan ook de NLZiet app vanuit de LG playstore.

Wat bevindingen:
  • Live TV kijken werkt redelijk. Als je niet weet wat je wil kijken en dus maar wat "zapt", dan duurt het telkens wel wat lang. Maar als je doelgericht iets live wil kijken dan werkt het prima.
  • Uitzending gemist werkt prima. Voor programma's van publieke omroepen start de uitzending direct. Een stom iets is dat ie bij het starten op lage kwaliteit springt, en blijft. Als ik dan op de "30 seconden terug" knop druk heb ik na 1 seconden ineens wel de hoogste kwaliteit.
  • Kijk vanaf begin functionaliteit werkt erg slecht. Na een paar minuten valt het geluid weg, waar vrijwel daarna het beeld op zwart springt. Geen remedie voor, behalve opnieuw laden en dan vooruit spoelen waar je was. Vervolgens hetzelfde probleem een paar minuten later. Dit moet echt beter. Heeft nog nooit goed gewerkt bij mij.
  • Stabiliteit app moet ook beter: Als ik de app gebruikt heb, met een tussenpose van een paar dagen, dan start de app regelmatig niet meer op (NLZiet logo in beeld, maar geen laad symbool). Afsluiten van de app met het bekende kruisje lukt ook niet. Enige remedie: TV even van stroom af :(
Reden dat ik het toch aanhou is de simpele rekensom dat TV kijken via mijn provider (XS4All) 15 euro kost en via NLZiet, die paar keren per week 8 euro.

Ik hoop van harte dat ze de LG app stabieler maken, dan is dit echt een gouden dienst.

Meh.

• booboo
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 27-02 04:17
Wasp schreef op dinsdag 9 april 2019 @ 15:24:
Hier een LG C8 OLED bezitter, en inmiddels zo'n 2 maand klant bij NLZiet. Ik gebruik dan ook de NLZiet app vanuit de LG playstore.

Wat bevindingen:
• Uitzending gemist werkt prima. Voor programma's van publieke omroepen start de uitzending direct. Een stom iets is dat ie bij het starten op lage kwaliteit springt, en blijft. Als ik dan op de "30 seconden terug" knop druk heb ik na 1 seconden ineens wel de hoogste kwaliteit.
Geweldig dat ik dit lees!
Heb ook een C8, en dan zo'n waardeloos beeld zien de eerste 45 seconden. Ik heb van alles geprobeerd, maar dit niet, en dit is de oplossing!
Dank!

• jaaoie17
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 01-04 00:24
Ik lees dat je bij NLZiet GTST vooruit kan kijken, maar is dat ook een week zoals videoland?

• polopolo150
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 12:40
jaaoie17 schreef op zondag 14 april 2019 @ 17:22:
Ik lees dat je bij NLZiet GTST vooruit kan kijken, maar is dat ook een week zoals videoland?
Op dit moment kan ik het tot vrijdag 19 april kijken dus een week ja. :Y

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | BTO X-BOOK 15CL76 | Honor 9X 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

• Hansw1
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 31-03 16:31
Ik wil graag gebruik maken van de proefmaand voor NPO Start plus en als het eventueel niet bevalt gelijk
opzeggen . Nu heb ik op de website gekeken van NPO en kan geen info vinden hoe je kan opzeggen.
Ik wil niet aan een abonnement vastzitten en begrijp niet waarom de opzegprocedure niet openlijk vermeld
wordt op hun website .
Gaarne advies

• posty72
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 28-04-2019
wmn79 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 01:20:
Kan iemand hier een link naar de NLZiet Android TV apk plaatsen? Of de apk uploaden naar apkmirror oid. Wil hem sideloaden op mn Amazon Fire tv stick maar kan nergens een download naar de Android TV versie vinden. Alvast bedankt.
Is het al gelukt om de app op de fire stick te krijgen?
En werkt het uberhaupt?

Bedankt,

Eric

• wmn79
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 01-04 10:10
posty72 schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:43:
[...]

Is het al gelukt om de app op de fire stick te krijgen?
En werkt het uberhaupt?

Bedankt,

Eric
Heb de app wel op de stick gekregen door hem te sideloaden maar hij start niet op. Heb inmiddels de moed opgegeven.

• FlorisD
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 01-04 21:44
Hansw1 schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:42:
Ik wil graag gebruik maken van de proefmaand voor NPO Start plus en als het eventueel niet bevalt gelijk
opzeggen . Nu heb ik op de website gekeken van NPO en kan geen info vinden hoe je kan opzeggen.
Ik wil niet aan een abonnement vastzitten en begrijp niet waarom de opzegprocedure niet openlijk vermeld
wordt op hun website .
Gaarne advies
Niet heel makkelijk te vinden (via 'vraag en antwoord' in de footer of in je accountinstellingen op de tab 'veelgestelde vragen'), maar hier staat het: https://service.npo.nl/on...t-npo-start-plus-opzeggen

Kort samengevat: je kan dus via 'mijn abonnement' altijd stopzetten m.i.v. de eerstvolgende betaaldatum (dus in het geval van een gratis maand aan het einde van die maand).

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:39
NLZiet is wel bagger tijdens voetbal wedstrijden op het openbare net hoor. Ben echt super fan van de dienst maar dit is gewoon niet acceptabel, constant pixels & bufferen om tijdens de reclames weer gewoon goed beeld te hebben.

Het zou fijn zijn als ze de capaciteit wat sneller kunnen opschalen

[Voor 13% gewijzigd door GrooV op 16-04-2019 21:57]

• waah
  • Nu online
GrooV schreef op dinsdag 16 april 2019 @ 21:56:
NLZiet is wel bagger tijdens voetbal wedstrijden op het openbare net hoor. Ben echt super fan van de dienst maar dit is gewoon niet acceptabel, constant pixels & bufferen om tijdens de reclames weer gewoon goed beeld te hebben.

Het zou fijn zijn als ze de capaciteit wat sneller kunnen opschalen
Heb alleen de laatste 20 minuten gezien, maar geen enkel probleem met bufferen of lagere kwaliteit? Of was het alleen aan het begin?

• 3raser

3raser

Onderdirecteur

Ik heb gisterenavond heel even via NLZiet naar de wedstrijd van Ajax gekeken om te controleren of de stream goed werkte. Ik verwachte veel kijkers dus dit leek me een aardige test. Ik had geen enkele moeite met het openen van de stream en heb ik geen onnodige buffering gezien.

De stream liep overigens 42 seconden achter op mijn kabel TV. Dat vond ik wel aan de ruimte kant.

• robv73
nieuws: NLZiet zegt livestreams na zomer te verbeteren en kijkt naar hogere f...

Zal tijd worden...nu valt de kwalteit met regelmaat erg tegen... En niet de abo kosten gaan verhogen dan...

• Richard020
  • Registratie: april 2019
  • Laatst online: 18-04-2019
Interessant artikel, dank je wel. Vraag: kun je ook het abonnement NPO Plus met iemand delen en dus ook de kosten, zoals bij b.v. Netflix ? Ben benieuwd :-)

• Hansw1
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 31-03 16:31
Ik heb een account aangemaakt maar als ik nu inlog op de website van NPO start blijft de volgende melding staan: Bezig met inloggen...

Is dit normaal dat het erg lang duurt voor je kan inloggen.

Hans

• waah
  • Nu online
robv73 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 14:15:
nieuws: NLZiet zegt livestreams na zomer te verbeteren en kijkt naar hogere f...

Zal tijd worden...nu valt de kwalteit met regelmaat erg tegen... En niet de abo kosten gaan verhogen dan...
Dus je wilt graag wel de lusten, maar niet de lasten? :+

Van mij mogen ze best een getrapte structuur instellen. 8 euro voor HD (zoals het nu is) en wat meer voor 4K/hogere frame rates. Betere kwaliteit moet immers ergens weg komen.... en dat kost geld.

• robv73
Vind het geen probleem om te betalen voor kwalitatieve/stabiele streams. Nu heb ik echter het gevoel dat ik betaal voor een systeem wat nog redelijk onstabiel is...met een HD stream van 1,5Mbit.....en nee, het ligt niet aan mijn Internet verbinding of apparatuur.

Stabiele 4K streams met bitrate van 15-20 Mbit wil ik uiteraard best voor betalen...Helemaal als daar ook nog NatGeo, Discovery, History etc......bij zitten 8)
waah schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 08:28:
[...]

Dus je wilt graag wel de lusten, maar niet de lasten? :+

Van mij mogen ze best een getrapte structuur instellen. 8 euro voor HD (zoals het nu is) en wat meer voor 4K/hogere frame rates. Betere kwaliteit moet immers ergens weg komen.... en dat kost geld.

• robv73
Al valt de uitzendinggemist stream op NLZiet (NPO3) nu wel mee:

https://i.postimg.cc/7PcqpSR5/appletv-netflix.jpg

[Voor 7% gewijzigd door robv73 op 19-04-2019 10:11]

• Binnetie
nieuws: Chromecast-update zorgt voor problemen streamen NPO Start en NLZiet

Ik heb de update nog niet aangeboden gekregen, maar kijk uitsluitend via Chromecast dus zal er voorzichtig mee zijn.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waah
  • Nu online
Gisteren weer Champions League gekeken en dat ging uitstekend moet ik zeggen. Al is het fijn dat in de toekomst de bitrate omhoog gaat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 11:39
Moet ook toegeven dat NLZiet het gisteren perfect deed tijdens de CL. Kennelijk hebben ze de capaciteit al omhoog gegooid.

Top!

• Apoca
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 01-04 18:34

Apoca

Array Technology Industry

Ik heb ineens reclame in NPO Start PLUS voor afleveringen als ik via de ChromeCast kijk, is er iets gewijzigd waardoor je ook opeens reclame krijgt met een abonnement?

Asus C6E / Ryzen 7 3700X / Noctua NH-U12A / G.Skill Flare X F4-3200C14D-16GFX / Sapphire Radeon RX Vega 56

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Bij mij blijft het toch kriebelen om eens te kijken naar deze dienst. De standaard Ziggo tandem van: "Kijk, gratis extra snelheid!", "Prijsverhoging vanwege kosten, kan niet anders.", repeat, ben ik onderhand wel zat. In al die jaren dat ik klant ben heb ik allerlei 'gratis' extraatjes gekregen maar betaal nu ook gewoon een paar tientjes meer.

Over NLZiet las ik klachten over bandbreedte bij populaire programma's, maar dat lijkt nu opgelost te zijn begrijp ik?
Wel doet NLZiet wat vaag over reclame. Ze beweren het niet te hebben, maar het is er wel. Bij live TV kijken is het logisch, ook als je live terug kijkt want dat is gewoon dezelfde opname. Dat je dan niet kunt spoelen is vervelend maar wel logisch, dat is bij Ziggo niet anders en ik verwacht dat het in de nabije toekomst alleen maar meer dichtgetimmerd wordt. Nu nemen we alles op zodat we door kunnen spoelen maar ook dat zijn ze aan het uitfaseren en vervangen.
Maar hoe zit het met de rest van de programma's? Kan je de spullen van RTL en dergelijke wel zonder reclame kijken? Of kan je dan beter naar Videoland?

Daarnaast vind ik het ook niet helemaal duidelijk welke programma's nu wel en niet terug te zien zijn via de echte terugkijkoptie. Dus niet die live TV van een week (via de gids) maar het echte cataloguswerk.
Ze zeggen dat het af hangt van rechten en zo, maar wat is dat in de praktijk? Gaat het dan om die ene exotische film/serie die toevallig aangekocht is en nu even niet kan, of is dat net hoe het uit komt en zit er nog een marketingverhaal achter?

Op dit moment heb ik al een AppleTV 4K en een Harmony dus qua bediening hoef ik geen klachten te verwachten. Daarnaast zal die combinatie op alle vlakken beter presteren dan het Ziggo Horizon gedrocht waar ik het nu mee moet doen. Het hele TV pakket eruit gooien en over gaan op een lagere verbinding zou drie tientjes per maand schelen, dan kan er wel een NLZiet vanaf. :P
Het jammere is dat ik geen alternatieve internetdiensten heb op mijn adres. Geen glas en ADSL max 40 Mbit (theoretisch) vanwege de locatie.

Hebben jullie wellicht antwoord op mijn vragen of zie je nog overwegingen die ik nu mis en wel even over na moet denken? Want het begint wel een aantrekkelijk verhaal te worden zo. :)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art ~ 100-400 Contemporary

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ghosty J
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01-04 13:08
Even een vraag:
Zie bij sommige dingen op rtlxl staan kijk dit op videoland. Kan je met een abbo op nlziet ook kijken op videoland? Of ben je dan als nog een abbo nodig van videoland ?

Heb nu een abbo op:
Amazone prime
Netflix
Npo plus
Videoland

[Voor 15% gewijzigd door Ghosty J op 05-05-2019 11:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:31
Gonadan schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:31:
Bij mij blijft het toch kriebelen om eens te kijken naar deze dienst.
...
Hebben jullie wellicht antwoord op mijn vragen of zie je nog overwegingen die ik nu mis en wel even over na moet denken? Want het begint wel een aantrekkelijk verhaal te worden zo. :)
Een maand uitproberen kost 1 cent, ik raad je aan dat gewoon te doen dan kun je al je vragen ook zelf beantwoorden en bepalen of het iets voor je is

Ik ben zelf na de proefmaand gestopt, omdat het net te weinig meerwaarde bood voor mij t.o.v. TV Anywhere app die ik al heb bij T Mobile.

Voordeel voor NLZiet was eigenlijk alleen:
- Veel series meer dan een jaar lang beschikbaar, zonder reclame, ook de SBS / RTL zaken.

maar dat is op zich best een groot voordeel. Ik had het uitgetest met het oog op wellicht overstappen op internet only, maar ik vond met name de live streams nog van te lage kwaliteit, en het geldverschil tussen T-Mobile glasvezel en tv een jaar verlengen versus Tweak internet only plus NL Ziet is niet heel groot.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
jurjen_g schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:48:
Een maand uitproberen kost 1 cent, ik raad je aan dat gewoon te doen dan kun je al je vragen ook zelf beantwoorden en bepalen of het iets voor je is
Dat ga ik ook doen, maar dan meer om heel persoonlijke dingen te beoordelen zoals beeld en geluidskwaliteit, audio sync, gebruiksgemak, stabiliteit, snelheid, etc.

Maar de vragen die ik heb over aanbod is iets wat je niet altijd zo snel kunt beoordelen, vaak kom je er pas na enige tijd achter dat je iets niet kunt vinden of dat het verwijderd is of zo.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je vraag over reclame ligt aan de zenders en kan veranderen. Met terugkijken zie ik bijna nooit reclame, maar ik heb het wel eens gezien.

Wat je kan blijven terugkijken dat zijn de eigen producties. Voor exotische series heb ik geen NLZiet nodig.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 00:31
Gonadan schreef op zondag 5 mei 2019 @ 11:52:
[...]

Maar de vragen die ik heb over aanbod is iets wat je niet altijd zo snel kunt beoordelen, vaak kom je er pas na enige tijd achter dat je iets niet kunt vinden of dat het verwijderd is of zo.
Klopt inderdaad, is denk ik ook lastig zekerheid over te krijgen.Ik heb NLziet in de proefmaand eigenlijk vooral gezien als een videorecorder die vrijwel alles op heeft genomen, dat is wel prettig maar mij momenteel niet 8 euro per maand extra waard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• polopolo150
Ik ben een beetje boos dat de UFC Fight Night van afgelopen nacht niet op Kijk/nlziet staat. :( moet ik toch illegaal iets bekijken wat wel door Talpa is uitgezonden.

Edit: heb het uiteindelijk wel kunnen vinden. Als losse aflevering staat het ergens verborgen op de website maar onder UFC staat het niet. Naja, blij dat ik toch wat aan mijn abbo heb. :)

Edit2: nee toch niet blij. Moet verplicht die Astro TV zooi kijken :( nee laat dan maar.

[Voor 47% gewijzigd door polopolo150 op 05-05-2019 13:00]

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | BTO X-BOOK 15CL76 | Honor 9X 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | OnePlus Bullets Wireless | Audio-Technica ATH-M50X | Samsung Galaxy Watch

Acties:
  • +1Henk 'm!

• waah
  • Nu online
@Gonadan NLziet is gewoon een combi van Kijk, RTL XL en NPO Plus. Ingewikkelder is het niet.

Reclame: enkel bij live tv. Soms door te spoelen (als je vanaf het begin kijkt) maar niet altijd.
Alles wat niet live is (dus terugkijken, of veel programma's ook vooruit kijken) zit geen reclame. Ik heb nog nooit reclame gehad met terugkijken. Bij geen enkel programma.

Videoland is niet inclusief. Maar veel programma's van Videoland zijn ook op RTL XL te kijken. In ieder geval alles wat ook op TV komt. Maar bepaalde series zijn Videoland only.

Heb zelf enkel nog internet. NLziet + gedeeld Netflix +gedeeld Videoland was even duur als internet+tv. En dan is zonder reclame kijken mij toch veel waard. Ik kijk eigenlijk nooit meer live-tv behalve sport.... Juist omdat ik gewend ben aan geen reclame.

Geen reclame scheelt je gewoon 1/3e van je tv-kijktijd. Die 20 minuten per uur kan ik wel beter besteden dan reclame kijken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
waah schreef op zondag 5 mei 2019 @ 16:00:
@Gonadan NLziet is gewoon een combi van Kijk, RTL XL en NPO Plus. Ingewikkelder is het niet.
Best ingewikkeld als je die drie diensten niet gebruikt. :P
Reclame: enkel bij live tv. Soms door te spoelen (als je vanaf het begin kijkt) maar niet altijd.
Alles wat niet live is (dus terugkijken, of veel programma's ook vooruit kijken) zit geen reclame. Ik heb nog nooit reclame gehad met terugkijken. Bij geen enkel programma.

Videoland is niet inclusief. Maar veel programma's van Videoland zijn ook op RTL XL te kijken. In ieder geval alles wat ook op TV komt. Maar bepaalde series zijn Videoland only.

Heb zelf enkel nog internet. NLziet + gedeeld Netflix +gedeeld Videoland was even duur als internet+tv. En dan is zonder reclame kijken mij toch veel waard. Ik kijk eigenlijk nooit meer live-tv behalve sport.... Juist omdat ik gewend ben aan geen reclame.

Geen reclame scheelt je gewoon 1/3e van je tv-kijktijd. Die 20 minuten per uur kan ik wel beter besteden dan reclame kijken.
Heb nu zelf ook Netflix en Videoland. Ik kan geen internet zonder TV maar het goedkoopste pakket kan dan weer niet opnemen. Het verschil tussen internet met online tv en een pakket wat kan opnemen is vele malen groter dan de kosten van NLziet.

Ik zie wel een business case. :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• polopolo150
polopolo150 schreef op zondag 5 mei 2019 @ 12:02:
Ik ben een beetje boos dat de UFC Fight Night van afgelopen nacht niet op Kijk/nlziet staat. :( moet ik toch illegaal iets bekijken wat wel door Talpa is uitgezonden.

Edit: heb het uiteindelijk wel kunnen vinden. Als losse aflevering staat het ergens verborgen op de website maar onder UFC staat het niet. Naja, blij dat ik toch wat aan mijn abbo heb. :)

Edit2: nee toch niet blij. Moet verplicht die Astro TV zooi kijken :( nee laat dan maar.
*zucht* dit dus gemeld bij NLZiet dat ik wel via hier kan kijken (met reclame op Kijk) maar niet via NLZiet of ik moet de Live TV optie gebruiken dat niet door te spoelen is. Krijg ik een response dat UFC hier te bekijken is.

Pff. Ja dat snap ik wel! Maar daar staat dus niks bij van wat er afgelopen weekend is uitgezonden! :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: juli 2004
  • Niet online
Hebben jullie dezelfde ervaring? Al meerdere keren live een uitzending vanaf begin willen afspelen. Maar wordt na tien minuten paar minuten teruggezet. Echt, Veronica, blokkeert vooruitspoelen. Functie is dan redelijk nutteloos.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Nu een paar dagen proefabonnement, bevindingen:
• streams starten lekker snel en springen binnen enkele seconden naar het te verwachten niveau.
• NPO ziet er gewoon spatzuiver uit.
• Veronica is live een benadering van de Ziggo kwaliteit, via Kijk lijkt het te verschillen per programma. Voetbal was prima, VI was ruk (ook qua inhoud maar dat terzijde)
• Gebruiksvriendelijkheid is maximaal een voldoende, het werkt maar mist even de extra handigheidjes die ervaren streamingdienstaanbieders wel hebben.
• Zappen kan niet, je moet via de gids een kanaal programma kiezen. (vind ik een voordeel, vrouwlief niet)
• start van programma opzoeken is moeizaam vanuit de TV gids e.d. In mijn ogen logisch want bij opnames is dat ook altijd een probleem, die tijden kloppen gewoon niet. Bij de 'gemist' varianten werkt het wel gewoon prima.
• aanbod is soms grillig. 'Allo 'Allo kwam ik tegen, best leuk, maar blijkbaar is RTL ergens halverwege een willekeurig seizoen begonnen met uitzenden en daarna door gegaan. Ze nemen echter niet even de moeite om aan te geven waar je überhaupt zit.
• alleen stereo, maar gelukkig vooralsnog wel gewoon in sync. (surround kan wel bij Ziggo, maar is dan zelden in sync dus die box had ik ook maar uit ellende op stereo gezet)

Alles op een AppleTV 4K overigens, als de gebruikte app nog uit zou maken. Al met al niet ontevreden, maar te vroeg om een oordeel te vellen en/of mijn Ziggo abonnement aan te pakken.

• waah
  • Nu online
@Gonadan bij Android TV kan je wel zappen (met pijltjes links en rechts op de Remote) tijdens live kijken. Dus voor Apple zou je zeggen dat het ook moet kunnen.

Verder herkenbaar commentaar. Zeker nog niet perfect. Maar IMHO een beter alternatief dan gewone live-tv, afhankelijk van de programma's die je kijkt (kijk geen Discovery/national geographic, want allemaal fake programma's IPV mooie docu's).

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Het zou leuk zijn als je bij NLZiet programma's kon downloaden voor onderweg.

/▌

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
waah schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 17:51:
@Gonadan bij Android TV kan je wel zappen (met pijltjes links en rechts op de Remote) tijdens live kijken. Dus voor Apple zou je zeggen dat het ook moet kunnen.
Apple is geen Android, die hebben zo'n mal veegdingetje als afstandsbediening dus niet veel input opties. Links en rechts is dus spoelen en niet zappen.
Verder herkenbaar commentaar. Zeker nog niet perfect. Maar IMHO een beter alternatief dan gewone live-tv, afhankelijk van de programma's die je kijkt (kijk geen Discovery/national geographic, want allemaal fake programma's IPV mooie docu's).
Ben benieuwd of ik nog zaken ga missen. Zo keken we bijvoorbeeld ook nog een eens Eurosport of BBC, maar dat was zo zeldzaam dat ik me afvraag of het echt gemist gaat worden.

Daarnaast is het terug schroeven van de internetsnelheid ook nog een psychologische drempel, moet toch nog het één en ander doorrekenen. :P

[Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 11-05-2019 19:24]

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 1131947

@Gonadan schreef op zaterdag 11 mei 2019
Apple is geen Android, die hebben zo'n mal veegdingetje als afstandsbediening dus niet veel input opties. Links en rechts is dus spoelen en niet zappen.
@Gonadan Zo mal is die Apple afstandsbediening toch nog niet. Om te zappen moet je niet vegen maar druk je links of rechts.

[Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1131947 op 11-05-2019 21:37]

• aljooge
Gonadan schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 19:23:
[...]

[...]

Ben benieuwd of ik nog zaken ga missen. Zo keken we bijvoorbeeld ook nog een eens Eurosport of BBC, maar dat was zo zeldzaam dat ik me afvraag of het echt gemist gaat worden.

Daarnaast is het terug schroeven van de internetsnelheid ook nog een psychologische drempel, moet toch nog het één en ander doorrekenen. :P
Ik ben zeer tevreden over die veegafstandsbediening van Apple,

Ook mooi dat als ik een programma wil zoeken kan typen met de iphone of ipad. Wat ik helemaal geniaal vind is dat met de sluimerstand niet alleen Apple tv uitgaat, maar ook de tv zelf op standby springt,

1 nadeel, omdat hij wat aan de kleine kant is ben ik hem weleens kwijt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waah
  • Nu online
@aljooge even de Android fanboy uithangen:
Bij Android tv kan je elke afstandsbediening koppelen. Ook bluetooth met qwerty toetsenbord. Maar ook je telefoon, en dus zelfde idee. En dan kan je nog gewoon zoeken op spraak, wat de default is. :Y)

Dat de tv automatisch uitgaat heet HDMI-CEC. Dat kan elk apparaat met HDMI wel. O-)

Maar het handigst lijkt mij gewoon dat je de afstandsbediening van je eigen tv ook kan gebruiken voor je Apple TV. >:) Maar dat zal wel niet kunnen bij Apple O-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Alle fanboy-verdediging-pavlov ga ik maar niet verder op in, het is maar een afstandsbediening hoor.
breaq schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:07:
@Gonadan Zo mal is die Apple afstandsbediening toch nog niet. Om te zappen moet je niet vegen maar druk je links of rechts.
Dan moet ik eens naar de mapping van de Harmony kijken, want de Apple afstandsbediening gebruik ik niet.

Zojuist overgeschakeld van NLziet naar replay TV voor de Eredivisie samenvattingen. Het verschil is te groot. Niet lekker scherp, soms compressie te zien, niet vloeiend, krijg dan ook maar net 4 Mb. Geen idee of dat door drukte komt of wat anders maar dit kijkt gewoon niet lekker.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aljooge
Gonadan schreef op zondag 12 mei 2019 @ 20:03:
Alle fanboy-verdediging-pavlov ga ik maar niet verder op in, het is maar een afstandsbediening hoor.

[...]

Dan moet ik eens naar de mapping van de Harmony kijken, want de Apple afstandsbediening gebruik ik niet.

Zojuist overgeschakeld van NLziet naar replay TV voor de Eredivisie samenvattingen. Het verschil is te groot. Niet lekker scherp, soms compressie te zien, niet vloeiend, krijg dan ook maar net 4 Mb. Geen idee of dat door drukte komt of wat anders maar dit kijkt gewoon niet lekker.
Voor eredivisiesamenvattingen kijk ik nu gewoon via de kabel, is publieke omroep en daarom zonder smartcard te ontvangen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aljooge
waah schreef op zondag 12 mei 2019 @ 07:39:
@aljooge even de Android fanboy uithangen:
Bij Android tv kan je elke afstandsbediening koppelen. Ook bluetooth met qwerty toetsenbord. Maar ook je telefoon, en dus zelfde idee. En dan kan je nog gewoon zoeken op spraak, wat de default is. :Y)

Dat de tv automatisch uitgaat heet HDMI-CEC. Dat kan elk apparaat met HDMI wel. O-)

Maar het handigst lijkt mij gewoon dat je de afstandsbediening van je eigen tv ook kan gebruiken voor je Apple TV. >:) Maar dat zal wel niet kunnen bij Apple O-)
Om na 2 jaar een nieuwe android tv te moeten kopen omdat er geen updates meer zijn,. Is het updatebeleid bij Apple veel beter geregeld.

Dit is volledig offtopic.

En gebruik de >edit<-knop voortaan, a.u.b.

[Voor 5% gewijzigd door Ramzzz op 14-05-2019 23:56]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• waah
  • Nu online
aljooge schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:16:
[...]

Om na 2 jaar een nieuwe android tv te moeten kopen omdat er geen updates meer zijn,. Is het updatebeleid bij Apple veel beter geregeld.
Er bestaan gewoon stand-alone devices met Android TV :+ Shield TV met sublieme support (al 4 jaar regelmatige updates en toevoegen van functionaliteit) of de Mi box s voor ~30% van de prijs van een Apple TV :+

Dus ook bij Android heb je prima updatebeleid als je dat wenst :+ Nog los van dat apps op Android vaak heel lang blijven werken (eigenlijk elke app werkt met Android K(itkat) of hoger, en die is uit 2013....).

Apple TV is prima apparaat hoor O-) Maar echt niet de enige met goede support O-)

Hier draait NLZiet nog altijd prima. Ziggo Go voor F1 soms. Maar dat wil via Chromecast nog wel eens uitvallen. Kan natuurlijk ook door de drukte komen. Maar een app voor Apple TV/Android TV zou fijn zijn Ziggo :X

[Voor 29% gewijzigd door waah op 14-05-2019 14:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 31-03 23:33
Heeft er al iemand een bug gevonden in NPO Start die inmiddels is opgelost? Ik heb vorig jaar een flink aantal bugs gemeld en ze zitten er allemaal nog in.

In de Play Store krijgt hun nu een 3,1, maar dat is een gemiddelde over alle reviews. Sinds halverwege 2017 (lancering NPO Start, versie 4) is de rating ongeveer 2 sterren:

https://pbs.twimg.com/media/DJtrz8UW4AE_u0L.jpg:small

https://tweakers.net/ext/f/gPiYuCgisDfNOFe3Q5Mg4NV6/full.png

Wanneer wordt daar eens ingegrepen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
aljooge schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 14:13:
Voor eredivisiesamenvattingen kijk ik nu gewoon via de kabel, is publieke omroep en daarom zonder smartcard te ontvangen
Jouw ervaring is dus ook dat de kwaliteit tegen valt? Heeft dat te maken met het programma of is dat voor alles van de NOS?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• aljooge
Gonadan schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 18:51:
[...]

Jouw ervaring is dus ook dat de kwaliteit tegen valt? Heeft dat te maken met het programma of is dat voor alles van de NOS?
dat heeft te maken met sport, snelle bewegingen wordt lelijk, of het nou voetbal veldrijden of schaatsen is, sportbeelden zijn belabberd op welke zender dan ook. Daarentegen zijn gewone tv programma's helemaal prima. geloof dat er binnenkort een verbetering aan zit te komen,denk dat dan meteen heel veel de overstap zullen maken.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
aljooge schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:11:
dat heeft te maken met sport, snelle bewegingen wordt lelijk, of het nou voetbal veldrijden of schaatsen is, sportbeelden zijn belabberd op welke zender dan ook. Daarentegen zijn gewone tv programma's helemaal prima. geloof dat er binnenkort een verbetering aan zit te komen,denk dat dan meteen heel veel de overstap zullen maken.
Niet helemaal. Snelle bewegingen zijn inderdaad een stuk veeleisender voor een stream, maar dat was niet het enige.
Relatief stilstaand beeld wat minder scherp is komt niet door beweging. Zichtbare compressie in een schaduwrijke achtergrond al helemaal niet.
Die zaken waren bij Ziggo zelf totaal niet zichtbaar en vielen bij NLziet heel erg op.

Gewone TV programma's zijn alleen bij de NPO top, de rest valt me vooralsnog vies tegen.

De verbeteringen van na de zomer heb ik ook over gelezen, maar dat is nog eerst zien dan geloven. Want zolang bijvoorbeeld een kijk alleen bagger online zet kan je een bitrate bieden wat je wilt maar dan blijft het slecht.

[Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 15-05-2019 22:35]

• aljooge
Gonadan schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:34:
[...]

Niet helemaal. Snelle bewegingen zijn inderdaad een stuk veeleisender voor een stream, maar dat was niet het enige.
Relatief stilstaand beeld wat minder scherp is komt niet door beweging. Zichtbare compressie in een schaduwrijke achtergrond al helemaal niet.
Die zaken waren bij Ziggo zelf totaal niet zichtbaar en vielen bij NLziet heel erg op.

Gewone TV programma's zijn alleen bij de NPO top, de rest valt me vooralsnog vies tegen.

De verbeteringen van na de zomer heb ik ook over gelezen, maar dat is nog eerst zien dan geloven. Want zolang bijvoorbeeld een kijk alleen bagger online zet kan je een bitrate bieden wat je wilt maar dan blijft het slecht.
ik bekijk de voordelen. Doordeweeks heb ik niet veel tijd en vind het fijn om af en toe (1-2 keer per week)een programma te bekijken wanneer het mij uitkomt en kies dan de leuke dingen uit. Een iets minder beeldkwaliteit vind ik minder belangrijk, heb niks aan een tv waarbij tussen 2100 en 2130 niets fatsoenlijks is.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
aljooge schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 22:53:
ik bekijk de voordelen. Doordeweeks heb ik niet veel tijd en vind het fijn om af en toe (1-2 keer per week)een programma te bekijken wanneer het mij uitkomt en kies dan de leuke dingen uit. Een iets minder beeldkwaliteit vind ik minder belangrijk, heb niks aan een tv waarbij tussen 2100 en 2130 niets fatsoenlijks is.
Dat is allemaal prima, maar ik maakte een objectieve vergelijking. Bagatelliseren van het gebrek aan kwaliteit gaat mensen niet verder helpen met een onderbouwde keuze.

Ik ben ik bij als de kop van Genee niet al te scherp afgebeeld wordt, maar anderen willen dat misschien wel. Als je een serieuze concurrent van de kabelboer wilt zijn dan moet je het beeld wel enigszins kunnen benaderen. Dat mag ook gewoon gezegd worden.

Terug kijken kan ik namelijk via Ziggo ook wel, dus bepaal ook daar mijn eigen indeling. :P

• aljooge
Gonadan schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:05:
[...]

Dat is allemaal prima, maar ik maakte een objectieve vergelijking. Bagatelliseren van het gebrek aan kwaliteit gaat mensen niet verder helpen met een onderbouwde keuze.

Ik ben ik bij als de kop van Genee niet al te scherp afgebeeld wordt, maar anderen willen dat misschien wel. Als je een serieuze concurrent van de kabelboer wilt zijn dan moet je het beeld wel enigszins kunnen benaderen. Dat mag ook gewoon gezegd worden.

Terug kijken kan ik namelijk via Ziggo ook wel, dus bepaal ook daar mijn eigen indeling. :P
Terugkijken kan bij Ziggo voor 7 dagen, bij NLziet een jaar, Vind het bijvoorbeeld toch fijn om door afleveringen “eigen huis en tuin” te scrollen om inspiratie op te doen. Wat heb je liever, een haarscherp beeld met zomerprogrammering of een redelijk beeld met bijna alle uitzendingen van het afgelopen jaar? Ik kies voor het laatste, ieder moet zijn eigen keuzes maken.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
*maximaal redelijk beeld, vaak zelfs gewoon slecht.

Ik kies vooralsnog voor een tussenvorm. Opnemen wat mij interessant lijkt, kan ik kijken wanneer ik wil in goede kwaliteit. Terug kijken van ook via NPO gemist, feitelijk geen NLziet voor nodig.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• waah
  • Nu online
De punten van @Gonadan zijn inderdaad gewoon een realistische voorstelling van de waarheid.

Dat gezegd hebbende: Zelf stoor ik me absoluut niet aan de kwaliteit. Maar kwaliteit is dan ook subjectief. De meeste programma's die ik kijk (of uberhaupt op tv zijn) kijk ik sowieso niet voor het visuele spektakel. Dan zet ik wel een film/serie op. Daar is de kwaliteit sowieso beter (iets meer budget ook).

Wel opvallend: NPO gemist is een alternatief? Maar klagen over de kwaliteit van NLZiet? das een beetje dubbel. NPO is maximaal 570p voor de gratis variant. Das toch echt wel een stuk slechter dan NLZiet. Daar vind ik zelfs de artifacting storend....

De reden dat ik zelf NLZiet heb:
  • Hier geen Ziggo, véél te dure internet/tv provider. Gelukkig heb ik een redelijk snel alternatief in VDSL (100/30mbit) voor ~33 euro per maand. Bij ziggo heb ik 50/5 voor 43,95 zonder interactieve tv, of 250/25 voor 54 euro zonder interactieve tv. En dan heb ik nog altijd een langzamere upload dan bij VDSL (met online backup toch wel belangrijk).
  • Alles op 1 device. Heb een Nvidia Shield + receiver + tv. En dat is alles. Op de Shield heb ik Plex (eigen films), Netflix, Videoland, NLZiet, Steam Link voor game-streaming van PC naar TV, Retroarch voor emulators.... Films, Series, Games... alles op 1 device. De ideale oplossing. Zo'n gare Horizon-box zou er hier echt niet inkomen.
  • Ik heb nogal een lijstje met programma's die ik wil terugkijken. Alles opnemen is nogal een gedoe. En aan het begin van de week weet ik niet of ik binnen 7 dagen wil terugkijken. Los van mensen die zeggen: Dat programma moet je kijken! En dan niet meer kunnen opnemen.....
  • En de belangrijkste: GEEN RECLAME _/-\o_ Alleen dat is mij al 8 euro per maand waard. Als je per week 5 uurtjes commerciële tv kijkt, scheelt dat je 1 uur aan reclame kijken.... Oftewel: je hoeft nog maar 4 uur TV te kijken voor dezelfde content. En dat is uitgaand van 12 minuten reclame per uur. Rond Prime Time (meest bekeken programma's) is de reclame vaak langer.....
En 5 uur per week is een lage schatting voor de meesten denk ik (zelf haal ik het niet, maar Youtube haal ik het makkelijk). Gemiddeld kijkt Nederland zo'n 178 minuten (bijna 3 uur) per DAG. Das 20 uur en 45 minuten... Das meer dan 4 uur reclame O-)

[Voor 58% gewijzigd door waah op 16-05-2019 10:16]

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
waah schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 09:57:
De punten van @Gonadan zijn inderdaad gewoon een realistische voorstelling van de waarheid.

Dat gezegd hebbende: Zelf stoor ik me absoluut niet aan de kwaliteit. Maar kwaliteit is dan ook subjectief. De meeste programma's die ik kijk (of uberhaupt op tv zijn) kijk ik sowieso niet voor het visuele spektakel. Dan zet ik wel een film/serie op. Daar is de kwaliteit sowieso beter (iets meer budget ook).
Er is een groot verschil tussen visueel spektakel wat full 4K+DV kan gebruiken en een gewoon wegkijkprogrramma, dat ben ik zeker met je eens. Als de kwaliteit echter te veel zakt wordt het beeld onscherp en onrustig, dat is vermoeiend op een groter scherm. Als je daarnaast ook nog duidelijk artefacten gaat zien in egale vlakken dan zak je gewoon door een ondergrens die ik sinds de VideoCD niet meer heb meegemaakt. ;)
Wel opvallend: NPO gemist is een alternatief? Maar klagen over de kwaliteit van NLZiet? das een beetje dubbel. NPO is maximaal 570p voor de gratis variant. Das toch echt wel een stuk slechter dan NLZiet. Daar vind ik zelfs de artifacting storend....
Het is absoluut niet slechter, het is gelijkwaardig. Althans, voor de voorbeelden die ik steeds geef.

Dat lijkt ook maar steeds terug te komen in de discussie, velen zien NLziet als één entiteit met één kwaliteit. Maar dat is simpelweg niet waar. Je kunt niet stellen dat NLziet van kwaliteit x is omdat het per subaanbieder en wijze van kijken verschilt, net zoals je niet kunt voorspellen wat voor kwaliteit NPO levert.

Dat Kijk slechte beeldkwaliteit levert snap ik wel, hun programma's zijn sowieso kwalitatief uitermate teleurstellend. Maar toch hebben ze af en toe sport en daaraan gerelateerde programma's. Als dat gewoon SD kwaliteit is dan kijkt dat simpelweg niet prettig op een grote OLED TV. Die kwaliteit zijn we ontgroeid en kijkt simpelweg niet prettig, het onrustig aan de ogen, ook al is het geen visueel spektakel.

En waarom zijn dan de Eredivisie samenvattingen ook van een lage kwaliteit en niet echt kijkbaar, is dat omdat je te veel in een drukke periode kijkt? Wellicht eens proberen straks of de aflevering van afgelopen weekend nu wel prettig kijkt.

Het is die totale willekeur die mij stoort. Het hoeft echt niet allemaal full HD of 4K+DV, maar het moet ook niet onscherp met artefacten zijn want dat is gewoon echt niet meer van deze tijd.
*knip*
Allemaal leuk, maar ik kan kiezen voor een ADSL-achtig iets van €25 per maand, dan krijg je minder dan 40 Mb. Neem ik een duurdere van €40 per maand o.i.d. dan krijg ik het theoretische maximum van 45 Mb. Dan is een stap naar Ziggo met gegarandeerd 50 Mb voor €45 o.i.d. de enige logische.

Als jij mij een alternatief weet te bieden hoor ik het graag. Want de ACM/Opta/whatever is nog steeds van mening dat er voldoende concurrentie is op dat gebied. :z

• waah
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 11:08:
[...]

Er is een groot verschil tussen visueel spektakel wat full 4K+DV kan gebruiken en een gewoon wegkijkprogrramma, dat ben ik zeker met je eens. Als de kwaliteit echter te veel zakt wordt het beeld onscherp en onrustig, dat is vermoeiend op een groter scherm. Als je daarnaast ook nog duidelijk artefacten gaat zien in egale vlakken dan zak je gewoon door een ondergrens die ik sinds de VideoCD niet meer heb meegemaakt. ;)
Zoals al gezegd: Dat blijft persoonlijk. Zelf stoort het mij niet. En ik zie enkel verschil als ik live-tv naast NLZiet zie. En aangezien ik geen 2 tv's heb.... En ja, ook hier een 55" OLED tv.
Het is absoluut niet slechter, het is gelijkwaardig. Althans, voor de voorbeelden die ik steeds geef.

Dat lijkt ook maar steeds terug te komen in de discussie, velen zien NLziet als één entiteit met één kwaliteit. Maar dat is simpelweg niet waar. Je kunt niet stellen dat NLziet van kwaliteit x is omdat het per subaanbieder en wijze van kijken verschilt, net zoals je niet kunt voorspellen wat voor kwaliteit NPO levert.
Je voorbeeld was NPO Start. De gratis variant levert maar tot 570p. De betaalde variant (waar NLZiet de streams van krijgt) is HD. Dus minimaal 720p. Dus nee, dat is geen gelijke kwaliteit. Dat is het enige wat ik wilde aangeven.
Dat Kijk slechte beeldkwaliteit levert snap ik wel, hun programma's zijn sowieso kwalitatief uitermate teleurstellend. Maar toch hebben ze af en toe sport en daaraan gerelateerde programma's. Als dat gewoon SD kwaliteit is dan kijkt dat simpelweg niet prettig op een grote OLED TV. Die kwaliteit zijn we ontgroeid en kijkt simpelweg niet prettig, het onrustig aan de ogen, ook al is het geen visueel spektakel.
Champions League vond ik prima om te kijken. Zeker geen SD kwaliteit. Met 4K zijn we gewoon verwent... maar SD kwaliteit? dat is videoband-tijdperk. Dat is echt een stuk lager dan HD kwaliteit. Enige nadeel is bij snelle beweging wat artifacting. Dat heeft puur met compressie te maken, dus daar is wel wat te halen als NLziet inderdaad de bitrate omhoog gooit.
En waarom zijn dan de Eredivisie samenvattingen ook van een lage kwaliteit en niet echt kijkbaar, is dat omdat je te veel in een drukke periode kijkt? Wellicht eens proberen straks of de aflevering van afgelopen weekend nu wel prettig kijkt.
Bij de laatste NOS Studio Sport Eredivisie kan ik de kwaliteit enkel op Middel zetten. Bij de andere herhalingen kan ik gewoon Maximaal kiezen. Dus ik denk dat daar iets mis is gegaan met de stream. Die van afgelopen zondag is zeker niet de standaard kwaliteit! Gelukkig... want dat is wel SD-kwaliteit :+
Het is die totale willekeur die mij stoort. Het hoeft echt niet allemaal full HD of 4K+DV, maar het moet ook niet onscherp met artefacten zijn want dat is gewoon echt niet meer van deze tijd.
Tja, niet elk programma wordt met dezelfde high-end camera's geschoten. Bij dezelfde ideale belichting. En genoeg programma's die herhaalt worden en van vóór de digitale tijd zijn. Dan houd je inderdaad wisselende kwaliteit. Dat was altijd al zo, maar bij de lage bitrate valt dat extra op. Ja, het kan zeker beter. Maar bij Ziggo heb je dezelfde problematiek
[...]
Allemaal leuk, maar ik kan kiezen voor een ADSL-achtig iets van €25 per maand, dan krijg je minder dan 40 Mb. Neem ik een duurdere van €40 per maand o.i.d. dan krijg ik het theoretische maximum van 45 Mb. Dan is een stap naar Ziggo met gegarandeerd 50 Mb voor €45 o.i.d. de enige logische.
Zoals gezegd: Ik heb het geluk dat ik VDSL als alternatief heb. Dat geld niet voor iedereen.
Maar het theoretische maximum van 45mb haal je eigenlijk altijd wel. Zo niet, gewoon weer opzeggen en naar Ziggo. En ik heb toch liever 40/30mbit dan 50/5.... Maar ik doe dan ook veel met upload.
Als jij mij een alternatief weet te bieden hoor ik het graag. Want de ACM/Opta/whatever is nog steeds van mening dat er voldoende concurrentie is op dat gebied. :z
Het hele "er is concurrentie" is inderdaad een farce..... Maar er zijn wel alternatieven, zoals NLZiet. Perfect is het zeker niet. Maar zoals altijd: Het kan goedkoop, snel en goed(e kwaliteit). Maar je mag 2 kiezen....

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
waah schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 12:38:
Zoals al gezegd: Dat blijft persoonlijk. Zelf stoort het mij niet. En ik zie enkel verschil als ik live-tv naast NLZiet zie. En aangezien ik geen 2 tv's heb.... En ja, ook hier een 55" OLED tv.
Dat kun je blijven volhouden, maar gaat simpelweg niet op. De voorbeelden die ik geef zal jij exact zo beoordelen als ik, dat durf ik je te garanderen. Het grote verschil is hier simpelweg dat jij een overtuigd gebruiker bent dus eerder zal bagatelliseren, terwijl ik nog aan het beoordelen ben of ik mijn TV op durf te zeggen en dus extra kritisch ben omdat ik anders mogelijk spijt krijg. ;)
Je voorbeeld was NPO Start. De gratis variant levert maar tot 570p. De betaalde variant (waar NLZiet de streams van krijgt) is HD. Dus minimaal 720p. Dus nee, dat is geen gelijke kwaliteit. Dat is het enige wat ik wilde aangeven.
Ik heb geen NPO start genoemd. Maar als die voorbeelden in 720p waren geweest had je mij nooit gehoord.
Champions League vond ik prima om te kijken. Zeker geen SD kwaliteit. Met 4K zijn we gewoon verwent... maar SD kwaliteit? dat is videoband-tijdperk. Dat is echt een stuk lager dan HD kwaliteit. Enige nadeel is bij snelle beweging wat artifacting. Dat heeft puur met compressie te maken, dus daar is wel wat te halen als NLziet inderdaad de bitrate omhoog gooit.
Klopt, bij een CL-wedstrijd enige tijd geleden heb ik zitten schakelen tussen NLziet en Ziggo. Daar moest ik echt heen en weer switchen om verschil te zien. In zo'n geval ben ik dik tevreden want als je niet switcht zie je dus ook geen verschil.
Het enige nadeel is dan inderdaad de bitrate waardoor de beweging niet briljant is. Bij die uitzending had ik geen last van onrustige onscherpte en artefacten.
Bij de laatste NOS Studio Sport Eredivisie kan ik de kwaliteit enkel op Middel zetten. Bij de andere herhalingen kan ik gewoon Maximaal kiezen. Dus ik denk dat daar iets mis is gegaan met de stream. Die van afgelopen zondag is zeker niet de standaard kwaliteit! Gelukkig... want dat is wel SD-kwaliteit :+
En dat was dus de bovengrens van al mijn voorbeelden. Blij dat we het over de classificaties dus eens zijn. :P
Kan je eens een aflevering van Voetbal Insite (of hoe dat tegenwoordig ook heet) proberen? Benieuwd hoe jij die beoordeelt.
Tja, niet elk programma wordt met dezelfde high-end camera's geschoten. Bij dezelfde ideale belichting. En genoeg programma's die herhaalt worden en van vóór de digitale tijd zijn. Dan houd je inderdaad wisselende kwaliteit. Dat was altijd al zo, maar bij de lage bitrate valt dat extra op. Ja, het kan zeker beter. Maar bij Ziggo heb je dezelfde problematiek
Welnee, dat is van een totaal andere orde. Je had voorheen inderdaad duidelijk verschil tussen de zender maar tegenwoordig is alles toch wel enigszins HD te noemen. Dat velen niet weten hoe je moet belichten ben ik met je eens maar daar kan je weinig aan veranderen. :P
Nu heb je een tweede factor, dat is de bitrate en compressie van de stream die je voorgeschoteld krijgt. Het lijkt er heel erg op dat daar nu niet echt een standaard in is bij al die subpartijen wat er voor zorgt dat je ook niet weet waar je op kunt rekenen.
'Allo 'Allo kijkt dan weer prima op NLziet. :+
Het hele "er is concurrentie" is inderdaad een farce..... Maar er zijn wel alternatieven, zoals NLZiet. Perfect is het zeker niet. Maar zoals altijd: Het kan goedkoop, snel en goed(e kwaliteit). Maar je mag 2 kiezen....
Het is echter geen volwaardige concurrentie, dus zal de marktwerking ook z'n werk niet kunnen doen. En kan je dus niet altijd écht kiezen tussen volwaardige alternatieven. ADSL is leuk, maar dat theoretisch maximum is van factoren afhankelijk. Niemand durft daar garanties op te geven en opzeggen mag meestal pas na een tijdje en geeft gedoe.

• waah
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 13:37:
[...]

Dat kun je blijven volhouden, maar gaat simpelweg niet op. De voorbeelden die ik geef zal jij exact zo beoordelen als ik, dat durf ik je te garanderen. Het grote verschil is hier simpelweg dat jij een overtuigd gebruiker bent dus eerder zal bagatelliseren, terwijl ik nog aan het beoordelen ben of ik mijn TV op durf te zeggen en dus extra kritisch ben omdat ik anders mogelijk spijt krijg. ;)
Sorry? Jij ziet hebt, dus vind iedereen dat? wat een bullshit.
Toevallig vorige week hier op het werk een test gedaan met 720p videokwaliteit van eigen gemaakt materiaal. Op 2mbit/1mbit/0,5mbit. Het zal je verbazen hoeveel mensen het verschil tussen 0,5mbit en 1mbit niet zien. Terwijl 0.5mbit toch echt wel duidelijke artifacting heeft.

Niet iedereen ziet het, niet iedereen stoort het. Niet iedereen is zo als Gonadan :X
Ik heb geen NPO start genoemd. Maar als die voorbeelden in 720p waren geweest had je mij nooit gehoord.
NPO gemist = Npo start. En als jij niet betaald, krijg je gewoon 570p MAX. Dus ja, heb je wel degelijk genoemd.
Klopt, bij een CL-wedstrijd enige tijd geleden heb ik zitten schakelen tussen NLziet en Ziggo. Daar moest ik echt heen en weer switchen om verschil te zien. In zo'n geval ben ik dik tevreden want als je niet switcht zie je dus ook geen verschil.
Het enige nadeel is dan inderdaad de bitrate waardoor de beweging niet briljant is. Bij die uitzending had ik geen last van onrustige onscherpte en artefacten.
Helemaal mee eens. Maar ook hier: niet iedereen ziet het. Mijn vriendin zag het niet eens, totdat ik haar er echt op ging wijzen.... Maar het verschil tussen OLED en een LED TV ziet ze dan wel weer snel. Iedereen stoort zich aan andere dingen. Sommige mensen vinden de meest goedkope, belabberde, oversaturated TV ook prachtig. Each his own.
En dat was dus de bovengrens van al mijn voorbeelden. Blij dat we het over de classificaties dus eens zijn. :P
Kan je eens een aflevering van Voetbal Insite (of hoe dat tegenwoordig ook heet) proberen? Benieuwd hoe jij die beoordeelt.
Ik wil alles wel bekijken, BEHALVE voetbal inside. Die bromsnor trek ik écht niet.
zal thuis even kijken als ik tijd heb vanavond :9

Welnee, dat is van een totaal andere orde. Je had voorheen inderdaad duidelijk verschil tussen de zender maar tegenwoordig is alles toch wel enigszins HD te noemen. Dat velen niet weten hoe je moet belichten ben ik met je eens maar daar kan je weinig aan veranderen. :P
Nu heb je een tweede factor, dat is de bitrate en compressie van de stream die je voorgeschoteld krijgt. Het lijkt er heel erg op dat daar nu niet echt een standaard in is bij al die subpartijen wat er voor zorgt dat je ook niet weet waar je op kunt rekenen.
'Allo 'Allo kijkt dan weer prima op NLziet. :+
[/quote]
Het zou inderdaad fijn zijn als ze NLZiet gewoon de "ruwe data" zouden aanleveren, vóór zenders hun eigen compressie/bitrate toepassen. Dan kan NLZiet 1 kwaliteit hanteren voor alles. Zou het inderdaad een stuk duidelijker maken....

En nee, ik kan best objectief naar een product kijken, ook al maak ik er zelf gebruik van. Maar zeggen: "Jij ziet het niet, enkel omdat je het hebt" is een enorme dooddoener voor een discussie. Dat mensen kwaliteit anders ervaren is een gegeven, dat ontkennen lijkt me niet zo zinvol voor de discussie. O-)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
waah schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:04:
Sorry? Jij ziet hebt, dus vind iedereen dat? wat een bullshit.
Toevallig vorige week hier op het werk een test gedaan met 720p videokwaliteit van eigen gemaakt materiaal. Op 2mbit/1mbit/0,5mbit. Het zal je verbazen hoeveel mensen het verschil tussen 0,5mbit en 1mbit niet zien. Terwijl 0.5mbit toch echt wel duidelijke artifacting heeft.

Niet iedereen ziet het, niet iedereen stoort het. Niet iedereen is zo als Gonadan :X
Waarom maak je je zo druk? :?
De voorbeelden die geef zijn objectief gezien gewoon zichtbaar. Niet iedereen zal dat inderdaad opvallen of storen maar iemand die serieus kijkt of z'n beeld goed is, zoals ik verwacht van een Tweaker in dit topic, ziet dat gewoon wel.
En uiteindelijk klopt mijn stelling gewoon want jij ziet het wel degelijk en hebt je ook gestoord aan mijn voorbeelden. Ik zie het probleem niet.
Ik wil alles wel bekijken, BEHALVE voetbal inside. Die bromsnor trek ik écht niet.
zal thuis even kijken als ik tijd heb vanavond :9
:D
Snap ik wel, gaat alleen om het beeld. Eerste tien seconden zonder geluid zou al genoeg moeten zijn. ;)
Het zou inderdaad fijn zijn als ze NLZiet gewoon de "ruwe data" zouden aanleveren, vóór zenders hun eigen compressie/bitrate toepassen. Dan kan NLZiet 1 kwaliteit hanteren voor alles. Zou het inderdaad een stuk duidelijker maken....

En nee, ik kan best objectief naar een product kijken, ook al maak ik er zelf gebruik van. Maar zeggen: "Jij ziet het niet, enkel omdat je het hebt" is een enorme dooddoener voor een discussie. Dat mensen kwaliteit anders ervaren is een gegeven, dat ontkennen lijkt me niet zo zinvol voor de discussie. O-)
Dingen in de pen leggen die ik niet typ ook niet. Ik stel slechts dat jij zal zeggen dat het wel mee valt omdat je wellicht weinig slechte uitzendingen bent tegen gekomen en het meeste wat je kijkt wel oké is.
Ik heb echter pas een week een proefabonnement en wat rond zitten kijken en heb het volgende gezien:
• NPO leuterprogramma: prima
• VI terug kijken: abominabel, alle afleveringen
• Film met Anthony Hopkins in de woestijn of zo: baggervol artefacten
• CL-wedstrijd: prima, hooguit snelle beweging een uitdaging
• eredivisie samenvattingen: gewoon slecht
• 'Allo 'Allo: zoals ik gewend ben
• Sesamstraat: niet heel best, maar genoeg voor de kleine.
Dan lijkt je me tegen te spreken maar de uitzendingen die je dan daadwerkelijk ook bekijkt ben je het met me eens. :P

Ik wil de dienst nog niet afbranden hoor, maar ga de komende tijd wel zeker kritisch kijken. De uiting 'hoogst mogelijke kwaliteit' is gewoon totale bullshit, aangezien het net is wat ze uit komt. Zal vast met kosten, drukte en doorlooptijd te maken hebben maar wees dan gewoon duidelijk.
Als ze gewoon zeggen dat bepaalde programma's minder zijn of dat live tijdens bepaalde momenten gewoon minder is dan weet je waar je aan toe bent. Dan kan je je erop aanpassen. Nu is het afwachten wat je krijgt als je wat start, daar houd ik gewoon niet van. ;)

Ik ga straks wel weer even wat proberen, want ik voer deze discussie graag op inhoud. Wellicht valt er een patroon te ontdekken. Hebben anderen er ook nog wat aan. :P

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Komt ie dan.

NPO1 live songfestival: net niet, lichte artefacten. 2,5-5 Mb.
NPO2 live: mooi strak. 6-8 Mb.*
Sesamstraat van vandaag. Intro blurry, daarna strak. Eerst 3 Mb daarna 6,5 Mb.
Veronica Insite 72. Gewoon SD gevoel. 5,5 Mb.
John Wick 2 van Veronica. Gewoon strak. 5,5 Mb.
Vreemdgaan met Filemon. Strak maar wat flets. 6,5 Mb.
Ik vertrek, Jos en Bob. Strak maar flets. 6,5 Mb.
Barcelona Liverpool op Veronica. Mooi strak, beweging wel wat onrustig, zeker pannen. 5,5 Mb
Studio sport Eredivisie van afgelopen zondag. Lijkt nu minder artefacten maar de beweging is nog steeds niet prettig. 6,5 Mb

De bitrate zegt dus niet alles over de kwaliteit, je kunt ook bagger met veel bits versturen. NPO in theorie dus wel beter, dat zie ik meestal ook wel. Die hebben het gewoon het beste voor elkaar.
Het zou kunnen dat die studio sport bijvoorbeeld in eerste instantie een directe stream kopie is een dat ze later een betere neerzetten voor het gemist deel. Zou dat kunnen?

* Hilarisch om te zien dat de bitrate per reclame verschilt, dat zie ik dan ook duidelijk terug op het scherm.
Ik denk dat we wel kunnen concluderen dat je voor de kwaliteit volledig afhankelijk bent van waar de aan NLziet aanleverende partij zin in heeft. :D

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waah
  • Nu online
Voor zover ik weet: Vlak na de uitzending pakken ze gewoon de live-stream van daarvoor. ( de replay-tv versie). Dat zorgt er ook voor dat je soms reclame hebt aangezien ze het exacte startmoment niet pakken.
Later hebben ze dan de losse aflevering.

NLZiet lijkt inderdaad afhankelijk te zijn van wat de providers aanleveren. Een variabele bitrate is op zich niet heel bijzonder.

Bitrate e kwaliteit zijn wel verbonden aan elkaar. Maar dan moet je wel weten wat bitrate precies doet.
In je voorbeelden: Iets wat veel beweging heeft zal eerder artifacting hebben bij dezelfde bitrate als iets wat weinig snelle beweging heeft. Daarom kan het songfestival er mooi uitzien met 6-8mbiyt. Maar ziet voetbal er vaak onrustig uit. Want veel snelle beweging.

Los daarvan: Jep, je kan rommel met een hoge bitrate versturen ;-).

Van sesamstraat: Heb je je device via WIFI verbonden of kabel? Ik was eerst via WiFi verbonden (5ghz met 320mbit connectie) en dan begon elke aflevering zo'n beetje wazig. Nu het met de kabel verbonden is, is het meteen snaarstrak.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
waah schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 10:42:
Voor zover ik weet: Vlak na de uitzending pakken ze gewoon de live-stream van daarvoor. ( de replay-tv versie). Dat zorgt er ook voor dat je soms reclame hebt aangezien ze het exacte startmoment niet pakken.
Later hebben ze dan de losse aflevering.
Is het het niet zo dat het via de gids sowieso de uitzending blijft?
NLZiet lijkt inderdaad afhankelijk te zijn van wat de providers aanleveren. Een variabele bitrate is op zich niet heel bijzonder.

Bitrate e kwaliteit zijn wel verbonden aan elkaar. Maar dan moet je wel weten wat bitrate precies doet.
In je voorbeelden: Iets wat veel beweging heeft zal eerder artifacting hebben bij dezelfde bitrate als iets wat weinig snelle beweging heeft. Daarom kan het songfestival er mooi uitzien met 6-8mbiyt. Maar ziet voetbal er vaak onrustig uit. Want veel snelle beweging.
Toch zie je dat vaak evengoed in de artefacten, ook al is het geen snel beeld.
Los daarvan: Jep, je kan rommel met een hoge bitrate versturen ;-).

Van sesamstraat: Heb je je device via WIFI verbonden of kabel? Ik was eerst via WiFi verbonden (5ghz met 320mbit connectie) en dan begon elke aflevering zo'n beetje wazig. Nu het met de kabel verbonden is, is het meteen snaarstrak.
Dan zou hij wil heel precies de intro bufferen elke keer. :P

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Worden niet alle afleveringen van een serie bewaard? Ik zie namelijk elke keer ook weer oudere verdwijnen. Of moet ik die op een andere manier opzoeken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gonadan schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 23:34:
Komt ie dan.

NPO1 live songfestival: net niet, lichte artefacten. 2,5-5 Mb.
NPO2 live: mooi strak. 6-8 Mb.*
Ik vond het Songfestival verrassend goed (kwaliteit stream) op NLZiet. Dat is toch dezelfde stream? Ik heb die Live gekeken tot een uur of 11, toen ben ik gaan slapen omdat ik er weer vroeg uit moest. Dan moet ik wel toegeven dat het een tijdje geleden is dat ik het keek via mijn TV. Meestal zet ik het aan op mijn GSM omdat ik op mijn werkkamer zit of in de keuken aan het afwassen ben.

/▌

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
@Marzman heb jij gisteren gekeken of heb je het ook over die van donderdag? Die van gisteren zou ik namelijk nog even moeten terug kijken om iets over te zeggen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Gonadan schreef op zondag 19 mei 2019 @ 08:31:
@Marzman heb jij gisteren gekeken of heb je het ook over die van donderdag? Die van gisteren zou ik namelijk nog even moeten terug kijken om iets over te zeggen.
Gisteren. Maar terugkijken is wel een andere stream als live denk ik :)

/▌

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True