Waah schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:04:
Sorry? Jij ziet hebt, dus vind iedereen dat? wat een bullshit.
Toevallig vorige week hier op het werk een test gedaan met 720p videokwaliteit van eigen gemaakt materiaal. Op 2mbit/1mbit/0,5mbit. Het zal je verbazen hoeveel mensen het verschil tussen 0,5mbit en 1mbit niet zien. Terwijl 0.5mbit toch echt wel duidelijke artifacting heeft.
Niet iedereen ziet het, niet iedereen stoort het. Niet iedereen is zo als Gonadan

Waarom maak je je zo druk?

De voorbeelden die geef zijn objectief gezien gewoon zichtbaar. Niet iedereen zal dat inderdaad opvallen of storen maar iemand die serieus kijkt of z'n beeld goed is, zoals ik verwacht van een Tweaker in dit topic, ziet dat gewoon wel.
En uiteindelijk klopt mijn stelling gewoon want jij ziet het wel degelijk en hebt je ook gestoord aan mijn voorbeelden. Ik zie het probleem niet.
Ik wil alles wel bekijken, BEHALVE voetbal inside. Die bromsnor trek ik écht niet.
zal thuis even kijken als ik tijd heb vanavond

Snap ik wel, gaat alleen om het beeld. Eerste tien seconden zonder geluid zou al genoeg moeten zijn.

Het zou inderdaad fijn zijn als ze NLZiet gewoon de "ruwe data" zouden aanleveren, vóór zenders hun eigen compressie/bitrate toepassen. Dan kan NLZiet 1 kwaliteit hanteren voor alles. Zou het inderdaad een stuk duidelijker maken....
En nee, ik kan best objectief naar een product kijken, ook al maak ik er zelf gebruik van. Maar zeggen: "Jij ziet het niet, enkel omdat je het hebt" is een enorme dooddoener voor een discussie. Dat mensen kwaliteit anders ervaren is een gegeven, dat ontkennen lijkt me niet zo zinvol voor de discussie.

Dingen in de pen leggen die ik niet typ ook niet. Ik stel slechts dat jij zal zeggen dat het wel mee valt omdat je wellicht weinig slechte uitzendingen bent tegen gekomen en het meeste wat je kijkt wel oké is.
Ik heb echter pas een week een proefabonnement en wat rond zitten kijken en heb het volgende gezien:
• NPO leuterprogramma: prima
• VI terug kijken: abominabel, alle afleveringen
• Film met Anthony Hopkins in de woestijn of zo: baggervol artefacten
• CL-wedstrijd: prima, hooguit snelle beweging een uitdaging
• eredivisie samenvattingen: gewoon slecht
• 'Allo 'Allo: zoals ik gewend ben
• Sesamstraat: niet heel best, maar genoeg voor de kleine.
Dan lijkt je me tegen te spreken maar de uitzendingen die je dan daadwerkelijk ook bekijkt ben je het met me eens.
Ik wil de dienst nog niet afbranden hoor, maar ga de komende tijd wel zeker kritisch kijken. De uiting 'hoogst mogelijke kwaliteit' is gewoon totale bullshit, aangezien het net is wat ze uit komt. Zal vast met kosten, drukte en doorlooptijd te maken hebben maar wees dan gewoon duidelijk.
Als ze gewoon zeggen dat bepaalde programma's minder zijn of dat live tijdens bepaalde momenten gewoon minder is dan weet je waar je aan toe bent. Dan kan je je erop aanpassen. Nu is het afwachten wat je krijgt als je wat start, daar houd ik gewoon niet van.
Ik ga straks wel weer even wat proberen, want ik voer deze discussie graag op inhoud. Wellicht valt er een patroon te ontdekken. Hebben anderen er ook nog wat aan.