Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Marzman schreef op zondag 19 mei 2019 @ 08:32:
Gisteren. Maar terugkijken is wel een andere stream als live denk ik :)
Beter of minder denk je? Volgens mij is er niet echt een peil op te trekken. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art ~ 100-400 Contemporary

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Gonadan schreef op zondag 19 mei 2019 @ 08:37:
[...]

Beter of minder denk je? Volgens mij is er niet echt een peil op te trekken. :P
Beter niet denk ik, anders :p. Maar goed, het songfestival is ook geen voetbal (of actiefilm) waar je een klein snel object moet kunnen volgen dus misschien is het beeld dan eerder 'goed'.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The-Priest-NL
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 11:26
Gonadan schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:53:
[...]

Is het het niet zo dat het via de gids sowieso de uitzending blijft?
Ligt een beetje aan de setup per partij, even uit mijn hoofd.

NPO Start;
  • Eerste X uur na uitzending is het een live zendlijn registratie (DVR window) i.v.m. begin gemist functionaliteit. Deze zendlijn registratie zit aan de kant van het platform van NPO Start (plus)
  • Deze versie word uiteindelijk vervangen door een cleanfeed versie (gebaseerd op de MXF die is aangeleverd)
  • Deze streams zijn gecapped op een max resolutie en bitrate. (iets met contracten)
NPO Start Plus;
  • Eerste X uur na uitzending is het een live zendlijn registratie (DVR window) i.v.m. begin gemist functionaliteit. Deze zendlijn registratie zit aan de kant van het platform van NPO Start (plus)
  • Deze versie word uiteindelijk vervangen door een cleanfeed versie (gebaseerd op de MXF die is aangeleverd)
  • Deze streams zijn ook nog wel gecapped, maar dan meer vanwege capaciteit van het platform erachter.
NLziet;
  • Eerste X uur na uitzending is het een live zendlijn registratie (DVR window) i.v.m. begin gemist functionaliteit. Wordt gedaan aan de kant van het NLziet platform (geen idee hoe hun encoding straat eruit ziet)
  • Deze versie word uiteindelijk vervangen door een cleanfeed versie (gebaseerd op de MXF die is aangeleverd.) Zou dezelfde moeten zijn als die van NPO Start Plus, maar of dit ook zo is weet ik niet.
  • Hoe de post processing zit aan de kant van NLziet zit weet ik niet.
Daarnaast gebruiken NPO Start en NPO Start Plus beide voor de livestreams dezelfde zendlijn, echter de resolutie en bitrate die wordt gebruikt voor op de website/app hebben v.z.i.w. dezelfde regels qua resolutie en bitrate als de On Demand content.

Daarnaast gebruiken alle kabelaars over het algemeen hun eigen zendlijn registratie tegenwoordig i.v.m. begin gemist functionaliteit, dan ben je qua kwaliteit dus afhankelijk van de post processing aan de kant van de kabelaars en hoe ze hun platform hebben geconfigureerd.

[Voor 6% gewijzigd door The-Priest-NL op 19-05-2019 09:29. Reden: Kabelaar stukje toegevoegd]

•Geocaching•Security, Media & OSINT Junkie•Opinions are my own and not those of my employer.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Marzman schreef op zondag 19 mei 2019 @ 08:48:
Beter niet denk ik, anders :p. Maar goed, het songfestival is ook geen voetbal (of actiefilm) waar je een klein snel object moet kunnen volgen dus misschien is het beeld dan eerder 'goed'.
Het is wel beeld met veel contrast, rook, vuur en veel donkere delen, artefacten vallen dan heel snel op.
Zit nu een stukje te kijken maar die van gisteren ziet er inderdaad gewoon goed uit, voor m'n gevoel toch een tikkie beter dan die van donderdag.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

Acties:
  • 0Henk 'm!

• waah
  • Registratie: maart 2009
  • Nu online
Nieuwe beta voor Android, iOS en iPad. Android tv volgt later (helaas).

De categorieën "Films" & "Series" zijn toegevoegd op de homepagina, zodat je makkelijker door ons aanbod kunt bladeren.
• Is een programma nog minder dan 7 dagen beschikbaar? Dan lees je dit in de programma informatie.
• In de programma informatie lees je of het programma reclame bevat.
• In de categorie "Verder kijken" zie je direct bij welke aflevering van de serie je gebleven bent.
• De player is geoptimaliseerd.

Bij films zie je inderdaad vaak X dagen beschikbaar staan. Als je op een film klikt zie je ook "reclamevrij (on demand)" of "Bevat reclame (live)" staan.

Zal er zelf niet zo snel gebruik van maken, want Netflix en Videoland.

Verder kijken staat er bij, maar denk niet dat die al goed werkt. Misschien als ik een nieuwe serie start wel. Maar liefst zou ik gewoon zien dat als je een serie kiest, hij gewoon de aflevering pakt waar je gebleven was.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vaenir
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 13:30
Iemand de app aan de praat gekregen op een Amazon Fire Stick? Ik dacht even simpel de apk te sideloaden, maar wanneer ik de app open krijg ik een foutmelding dat ik de Google play services moet installeren.. Dit ook al gedaan maar ik denk dat dit niet werkt op zo'n dicht getimmerde stick.. :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Doogie
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online
Vraagje: ik gebruikte tot circa 2 maanden geleden NPO Start Plus via een Chromecast. Beeldkwaliteit acceptabel voor mij. De laatste weken lijkt de beeldkwaliteit storend slechter geworden. In de app op mijn iPad ziet het er ok uit, maar via Chromecast is het niet ok. Zowel live als oude TV.

NLZiet geprobeerd, die heeft hier geen last van. Omschakelen dus, maar NLZiet is E5 duurder en ik kijk geen RTL.

Iemand die hier nog licht op kan schijnen of ik zelf nog iets aan NPO Start Plus kan verbeteren? En anders wellicht wachten tot de beloofde update na de zomer. Bedankt.

• Lastpost.
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 29-02 12:18
Ik hoop dat men de Nlziet app voor Android TV binnenkort ook van een update voorziet.

Vrij onhandig ingericht als je binnen je favorieten iets zoekt doordat men slechts een beperkt aantal toont of verder wilt kijken en de app de laatst beschikbare aflevering toont. Verder prima tevreden over de dienst.

• voorstad
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 11:09
nieuws: NPO Start-app komt uit voor Android TV

Helaas vanmorgen nog steeds niet in de playstore (MiBox S).

Sinds de getweakte Ziggo app, kijken we nu volledig via dit kastje (Ziggo, Netflix en Amazon Prime). NPO start zou de kers op de taart zijn.

• JvdS
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 07:07
Edit: Was te voorbarig.

[Voor 73% gewijzigd door JvdS op 15-06-2019 09:40]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Maarten2212
  • Registratie: oktober 2015
  • Laatst online: 11:10
JvdS schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 16:31:
Niet te vinden inderdaad :-(. Iemand enig idee hoe dit komt?
De NPO Start-app voor Android TV is donderdag 13 juni ingediend bij Google en is binnen 48 uur voor iedereen gratis te verkrijgen via de Google Play Store.
De app kan worden gebruikt op alle door Google goedgekeurde Android TV-devices, zoals die van Philips, Sony, TLC, NVIDIA Shield en Mi BOX S.
Aldus de site van de NPO

• marco5
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 27-03 22:54
Hier is de app nu (op een Sony Bravia) wel te vinden en lijkt op eerste gezicht goed te werken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• voorstad
  • Laatst online: 11:09
voorstad schreef op vrijdag 14 juni 2019 @ 09:49:
nieuws: NPO Start-app komt uit voor Android TV

Helaas vanmorgen nog steeds niet in de playstore (MiBox S).

Sinds de getweakte Ziggo app, kijken we nu volledig via dit kastje (Ziggo, Netflix en Amazon Prime). NPO start zou de kers op de taart zijn.
De NPO start app is ondertussen te downloaden in de app store. In mijn geval op de MiBox S. Eerste indruk is prima.

--
16-6: eerste bug gevonden. Inloggen met de app gaat prima via de koppelen met tv optie. Maar zodra ik de Android TV box in standby zet en weer oostart, is de app de inlog kwijt en moet ik opnieuw koppelen.

Iemand een idee waar dit te melden is bij de NPO?

[Voor 14% gewijzigd door voorstad op 16-06-2019 01:12]

• robb.
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 31-03 16:56
Helaas nog steeds geen npo app in de app store (Sony tv, 2017).
Is er ergens een apk van de app te downloaden? Kan op internet geen app vinden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• killabee.nl
  • Laatst online: 10:58
voorstad schreef op zaterdag 15 juni 2019 @ 18:30:
[...]

De NPO start app is ondertussen te downloaden in de app store. In mijn geval op de MiBox S. Eerste indruk is prima.

--
16-6: eerste bug gevonden. Inloggen met de app gaat prima via de koppelen met tv optie. Maar zodra ik de Android TV box in standby zet en weer oostart, is de app de inlog kwijt en moet ik opnieuw koppelen.

Iemand een idee waar dit te melden is bij de NPO?
Het probleem met inlog kwijtraken heb ik hier ook inderdaad. Hopelijk word dat snel gefixed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lastpost.
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 29-02 12:18
Android TV app inmiddels ook bijgewerkt naar versie 1.1 bij Nlziet.
Nu ook alle favorieten te bekijken, met films en series binnen een eigen tabblad.

Ook duidelijk zichtbaar wanneer een programma reclame bevat of niet. Fijne verbeteringen in ieder geval.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 10-03 13:48
Ik hoop nog steeds op een implementatie in de KPN (& daarmee Telfort, XS4all, NLEx, Oxxio) decoders om via een kanaal ala Netflix met '200' heeft te kijken naar NPO Start (Plus) zonder mijn telefoon met Chromecast in te hoeven zetten.

Een goede serie die overigens recentelijk is verschenen op NPO Start (Plus):
Public Enemy - seizoen 2 (Engelstalig) - vanaf 14 juni gehele seizoen op NPO Start Plus en vanaf 18 juni op NPO2 Extra.

Een andere serie die vorig jaar augustus blijkbaar is uitgezonden, maar erg de moeite waard is en nog via Plus te zien is:
Islands of Australia (Engelstalig)

Enkele series die binnenkort beschikbaar komen:
Killer by the Lake (aka Le Tueur du Lac) - seizoen 1 (Franstalig) - Vanaf 21 juni op NPO Start Plus
Killing Eve - seizoen 2 (Engelstalig) - Vanaf 30 juni wekelijks op NPO 3 en NPO Start en gehele seizoen diezelfde dag beschikbaar via NPO Start Plus
Unforgotten - seizoen 3 (Engelstalig) - Vanaf 5 juli op NPO Start Plus
The Victim - seizoen 1 (Engelstalig) - Vanaf 12 juli op NPO Start Plus
The Pier - seizoen 1 (Spaans) - Vanaf 20 juli op NPO3 en NPO Start Plus
A Place To Call Home - seizoen 6 (Engelstalig) - Vanaf 15 juli start het zesde seizoen op werkdagen op NPO 2 en NPO Start en vanaf dezelfde datum gehele seizoen op NPO Start Plus

[Voor 15% gewijzigd door funrider op 08-07-2019 12:37]

• robb.
robb. schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:32:
Iemand nog suggesties?
Heel irritant dat de app niet in de app store beschikbaar komt.

• funrider
robb. schreef op donderdag 20 juni 2019 @ 19:12:
[...]

Iemand nog suggesties?
Heel irritant dat de app niet in de app store beschikbaar komt.
Ik lees op het Sony community forum een optie om de app te sideloaden mogelijk kan dit ook met je type tv.

• robb.
funrider schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 11:43:
[...]

Ik lees op het Sony community forum een optie om de app te sideloaden mogelijk kan dit ook met je type tv.
Sideloaden doe ik al maar dat is niet ideaal qua bediening.

• TJRef
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22-12-2019
robb. schreef op maandag 17 juni 2019 @ 11:32:
Werkt het ook niet als je het installeert vanaf je computer via de website van google play? Daar kun je vaak het apparaat kiezen om het op te installeren. Werkt alleen via de website, niet via de app van je telefoon oid..

• TJRef
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 22-12-2019
Ik heb ook het probleem met de inlog. Maar daarnaast ook bij in ieder geval 1 documentaire (van 5 jaar terug) dat op vaste momenten het beeld blijft vasthangen. Soortgelijke problemen ondervond ik ook bij de app van NLZiet...

• robb.
TJRef schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 20:18:
[...]

Werkt het ook niet als je het installeert vanaf je computer via de website van google play?
Deze optie zojuist ook geprobeerd. Mijn tv is gekoppeld aan mijn Google play account, e tv is zichtbaar alleen ik kan deze niet selecteren. Wel de telefoons uiteraard.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• robb.
Zojuist de onderstaande handleiding uitgevoerd. De npo start app is nu wel zichtbaar en te installeren!

Eerst gaat u naar de instellingen van uw Android apparaat. Vervolgens zoekt u het kopje “Apps“. Als u hierin bent, kunt u zoeken naar de Google Playstore en hier op klikken. Nu kunt u klikken op “updates verwijderen” en “cache wissen“. Daarna kunt u de Playstore weer openen en zal de foutmelding niet meer naar voren komen.

Het probleem werd veroorzaakt doordat mijn oude tv nog gekoppeld zat aan het Google play account.

[Voor 10% gewijzigd door robb. op 24-06-2019 07:26]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 31-03 19:51
Heeft jullie npo start app ook last van niet ingelogd blijven? Elke keer als ik de app opnieuw opstart moet ik weer opnieuw koppelen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• funrider
Megamind schreef op vrijdag 5 juli 2019 @ 02:22:
Heeft jullie npo start app ook last van niet ingelogd blijven? Elke keer als ik de app opnieuw opstart moet ik weer opnieuw koppelen.
Ik had dit in het verleden ook met de iOS app, maar heb dit gelukkig al enige tijd niet meer ervaren. Ik gebruik het puur op iOS met diverse iPhone and iPads die allen de laatste IOS versie draaien en de laatste versie van de app uit de App Store. Hoe zit het met je specificaties qua telefoon/tablet en gebruik je Android of iOS en zo ja de laatste versie?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Megamind
funrider schreef op maandag 8 juli 2019 @ 12:40:
[...]

Ik had dit in het verleden ook met de iOS app, maar heb dit gelukkig al enige tijd niet meer ervaren. Ik gebruik het puur op iOS met diverse iPhone and iPads die allen de laatste IOS versie draaien en de laatste versie van de app uit de App Store. Hoe zit het met je specificaties qua telefoon/tablet en gebruik je Android of iOS en zo ja de laatste versie?
Sorry dit is voor de Android TV (Shield), op de telefoon en tablet (Android) werkt het prima.

• Frank-NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
NLZiet heeft vandaag op zowel IOS als TVOS een nieuwe versie uitgebracht, met een hoop fixes voor de livestreams (genaamd: "nieuwe streams" :)).

Ik ben benieuwd of dit al de migratie naar Red Bee is (nieuws: NLZiet zegt livestreams na zomer te verbeteren en kijkt naar hogere f...) , maar dat kan ik nergens vinden. Even snel getest of op TVOS je nog heen een weer springt in de replay buffer, maar dat leek zich niet voor te doen in de korte tijd dat ik het geprobeerd heb.

Weet iemand meer?

• Mike80
  • Registratie: september 2018
  • Laatst online: 15-02 15:36
Naast NLziet is ook de NPO start app geupdate. Na het updaten van de NPO start app kan ik deze niet meer opstarten op mijn android TV (sony KD-55X8005C). De update lijkt dus niet helemaal goed gegaan te zijn.

Meer mensen met dit probleem?

Gr,

Mike

• eggda
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 11:44
Mike80 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 21:31:
Naast NLziet is ook de NPO start app geupdate. Na het updaten van de NPO start app kan ik deze niet meer opstarten op mijn android TV (sony KD-55X8005C). De update lijkt dus niet helemaal goed gegaan te zijn.

Meer mensen met dit probleem?

Gr,

Mike
Het werkt helaas ook niet meer op de Mi Box S. App sluit gelijk weer :(

• Megamind
eggda schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:13:
[...]

Het werkt helaas ook niet meer op de Mi Box S. App sluit gelijk weer :(
Hier op de shield ook, maar ook zelfs op telefoons en tablets!

• dura
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 27-01 12:05
Op de iPad doet ie het wel maar op de Shield ook niet meer. Snap dat niet, er zitten al zulke vreemde bugs in nlziet, zowel nlziet en npostart hebben een zeer matige beeldkwaliteit (vergeleken met Netflix en YouTube duur ik ook via wifi op de Shield kijk) en nu dit weer, dat zie je toch gelijk bij de eerste testen?

Edit: verwijderen en opnieuw installeren van de app lost het probleem voor mij op, maar het boezemt allemaal niet echt veel vertrouwen in.

[Voor 19% gewijzigd door dura op 13-07-2019 00:21]

• Mike80
Hi,

Met het updaten zijn ze in ieder geval snel! Vanochtend stond er weer een nieuwe update klaar.

Vol verwachting geinstalleerd; helaas de app blijft vastlopen. (grote teleurstelling)

Vervolgens heb ik de app helemaal verwijderd, een reboot gedaan, de app opnieuw geinstalleerd. En voila het werkt! _/-\o_

Ik heb zelf NPO start plus en wilde checken of het veelvuldig inloggen opgelost was, helaas ik kan nu helemaal niet meer inloggen! :'( . Ik heb android TV op mijn KD-55X8005C.

Gr,

Mike

• dura
Herinstallatie werkt bij mij ook, en dan eerst weer via de site inloggen, daarna lijkt de app weer te doen wat ie moet doen.

• Mike80
Hi Dura,

Wat bedoel je met eerst weer via de site inloggen? Ik kan helaas geen gebruik maken van NPO start plus.

Groet,

Mike

• dura
Hoi, dat je in de Android tv app aangeeft in te willen liggen en dan krijg je een code van ik dacht 8 cijfers en letters, die tik ik dan op mijn tablet (site npostartplus.nl/connect iirc en dan ben je weer ingelogd op npostartplus.

Wat anders, zit net de Tour de France alsnog te bekijken, en zowel op npostartplus als op nlziet ( heb momenteel tijdelijk op allebei een abonnement) lijkt de beeldkwaliteit plotseling veel beter, meer HD dan het gebruikelijke SD beeld. Daar ben ik erg blij mee, de slechte beeldkwaliteit was mijn grootste bezwaar tegen kijken via deze apps. 😀

[Voor 8% gewijzigd door dura op 13-07-2019 23:22]

• Ramon27
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 19-03 14:07
Ik ben van plan om glasvezel te pakken met een NLziet abonnement. Erg veel tv kijken doen we niet. Toch ben ik benieuwd hoe het beeld kwaliteit verschilt van een digitale tv provider.

[Voor 31% gewijzigd door Ramon27 op 16-07-2019 03:41]

• waah
  • Nu online
Ramon27 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 03:38:
Ik ben van plan om glasvezel te pakken met een NLziet abonnement. Erg veel tv kijken doen we niet. Toch ben ik benieuwd hoe het beeld kwaliteit verschilt van een digitale tv provider.
Dan neem je een maand gratis nlziet?
Wat voor de één acceptabel is, is dat voor de ander niet.....

• Ramon27
Idd klopt helemaal en ga ik doen.

• JL85
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 01-04 18:14
Dit bevalt mij zeer goed, uiteindelijk goedkoper dan een all in one pakket bij ziggo of kpn en daarnaast vooral lekker reclame vrij terug kunnen kijken. Verder is sinds enkele weken live tv sterk verbeterd met een nieuwe update!

• Frank-NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
Ja, live tv werkt nu echt zoals je zou verwachten: kijk vanaf begin zorgt niet meer voor heen en weerspringen in de buffer. Erg stabiel. Voor mij is de kwaliteit niet zichtbaar beter, maar dat is lastig beoordelen omdat ik geen sportwedstrijd oid meer heb gekeken sinds de update.

• Ramon27
Bedankt allemaal voor jullie bijdrage. Ik ben overtuigd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

Anoniem: 1131947

aljooge schreef op woensdag 30 januari 2019 @ 00:30:
[...]

ik heb iets gevonden, de default bij Apple tv staat op 60 Hz, maar dat is de Amerikaanse wisselspanningsfrequentie, in Europa gebruiken we 50 Hz. Dit wil zeggen de app ververst vaker beeldjes dan de netspanning wisselt. Vergelijk het met films waarbij het aantal beeldjes niet synchroon lopen met het aantal omwentelingen van autobanden, de auto rijdt, maar de banden draaien omgekeerd

Om deze reden moet de instelling van Apple TV geen 60, maar 50 Hz zijn, omdat onze Europese wisselspanningsfrequentie ook 50 Hz is. Wat dom van Apple tv om 60 Hz in Europa als default te leveren 8)7

beeldkwaliteit is door deze wijziging van 60 naar 50 Hz sterk verbeterd
Bij de laatste tvOS update (12.4) wordt de instelling 60/50 Hz gecontroleerd en aangepast naar 50 Hz als deze op 60 Hz stond (in onze 50 Hz lichtnet regio).

[Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 1131947 op 24-07-2019 13:54. Reden: Typo]

• dura
Bij NLziet kon ik een lopende uitzending vanaf het begin bekijken en dan eventueel vooruit springen tot ik op het live tijdstip zit. Bij NPOstart+ echter is het oog live, of vanaf het begin, maar doorspoelen is er niet bij. Knap irritant bij bijvoorbeeld de 4uur durende tour de France uitzendingen. Heeft ie daar een oplossing voor? Ik ga liever niet terug naar NLziet, irritante app.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
Een paar maanden terug heel erg veel. Het zou gaan verbeteren dus wellicht valt je nu mee. Dus goede tip van @waah .

Ben er overigens wel achter dat je de app ook nog even van je mobiel moet gooien. Ook al heb je opgezegd, toch blijven ze je spammen met pushberichten. :P

• StephanVierkant
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 31-03 23:33
Meer mensen last van problemen met de Chromecast? Ik kan sinds de update van de NPO Start Android-app van gisteren niet meer casten.

Zie https://github.com/stephanvierkant/npo-start/issues/13

• Shadow_Agent
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 08:36
StephanVierkant schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:25:
Meer mensen last van problemen met de Chromecast? Ik kan sinds de update van de Android-app van gisteren niet meer casten.

zelfde probleem hier inderdaad. Wat je kunt doen is eerst starten op de telefoon/tablet en pas daarna gaan casten. Dat werkte hier om toch naar de Chroomkast te versturen.

Hoi :)

• StephanVierkant
Shadow_Agent schreef op maandag 2 september 2019 @ 13:04:
[...]

zelfde probleem hier inderdaad. Wat je kunt doen is eerst starten op de telefoon/tablet en pas daarna gaan casten. Dat werkte hier om toch naar de Chroomkast te versturen.
Dat werkt bij mij ook slechts sporadisch.

Heb nu toch maar een NPO Start Plus account genomen. Ik heb eigenlijk geen zin om te betalen voor zo'n beroerde app, maar (heel) soms ben ik pragmatisch.

• jwbokx
  • Registratie: juli 2013
  • Nu online
StephanVierkant schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 20:25:
Meer mensen last van problemen met de Chromecast? Ik kan sinds de update van de Android-app van gisteren niet meer casten.

Ik heb dit weekend op de camping nog gekeken met mijn nlziet app op mijn android telefoon en die cast goed naar chromecast. Zelfs als de telefoon hotspot is. Dat ging eerst niet en moest ik de tablet gebruiken om te casten. Kennelijk heeft een update van mijn telefoon dit opgelost. Wel zo handig...

• StephanVierkant
jwbokx schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:01:
[...]

Ik heb dit weekend op de camping nog gekeken met mijn nlziet app op mijn android telefoon en die cast goed naar chromecast. Zelfs als de telefoon hotspot is. Dat ging eerst niet en moest ik de tablet gebruiken om te casten. Kennelijk heeft een update van mijn telefoon dit opgelost. Wel zo handig...
Ik heb het hier over de NPO Start app, dat is iets anders dan NLZiet ;)

• jwbokx
  • Nu online
StephanVierkant schreef op maandag 2 september 2019 @ 14:01:
[...]

Ik heb het hier over de NPO Start app, dat is iets anders dan NLZiet ;)
aah oke, was mij niet direct duidelijk.
is in een combo topic wel opletten... :$

• Visgek82
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 10:36
Ik vind vooral het beeld van nlziet nogal tegenvallen. veel kartelrandjes , op de tv ziet het er een stuk strakker uit. om die reden maar weer afscheid genomen na mijn gratis maand.

MSI B350M PC Mate / Ryzen 5 1600 / 16gb DDR4 / Nvidia GeForce GTX 1070-TI

• arjentjuh
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 07:42
Visgek82 schreef op woensdag 11 september 2019 @ 07:50:
Ik vind vooral het beeld van nlziet nogal tegenvallen. veel kartelrandjes , op de tv ziet het er een stuk strakker uit. om die reden maar weer afscheid genomen na mijn gratis maand.
Kreeg dit bericht, dus wellicht kun je het opnieuw proberen ;-)

Vanaf vandaag zijn de live- en replaystreams van de twaalf hoofdkanalen op NLZIET in Full HD te bekijken. De zenders NPO 1, NPO 2, NPO 3, RTL 4, RTL 5, SBS6, RTL 7, Veronica/Disney XD, Net5, RTL 8, RTL Z, SBS9 zijn nu in 1080p te bekijken.

Naast de kwaliteitsverbetering, gaan deze kanalen van 25 naar 50 frames per seconde, waardoor het beeld bij snelle bewegingen, bijvoorbeeld in actiefilms en sportuitzendingen, vloeiender is. De beeldkwaliteit van de themakanalen blijft op dit moment nog ongewijzigd.

Let op: om de live- en replaystreams in Full HD te kunnen kijken, dien je de functionaliteit eerst in te schakelen in de NLZIET-app op de smart tv of PlayStation 4.

Dit kan op de volgende manier: in het hoofdmenu van de app vind je de optie “Over deze app”. Onderaan deze pagina kun je de streamkwaliteit aanpassen. Wanneer deze op “Streamkwaliteit Hoog” wordt gezet, zijn de twaalf hoofdkanalen in Full HD te zien.

De verbetering van de beeldkwaliteit op Android TV, Apple TV en computer volgt binnen enkele weken, Chromecast en AirPlay binnen enkele maanden. De beeldkwaliteit op mobiele devices (smartphone en tablet) blijft ongewijzigd.

Met deze verbeterslag hopen we je een nog betere kijkervaring te bieden.

Hartelijke groet,
Het team van NLZIET

A

• Visgek82
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 10:36
arjentjuh schreef op woensdag 11 september 2019 @ 16:29:
[...]

Vanaf vandaag zijn de live- en replaystreams van de twaalf hoofdkanalen op NLZIET in Full HD te bekijken. De zenders NPO 1, NPO 2, NPO 3, RTL 4, RTL 5, SBS6, RTL 7, Veronica/Disney XD, Net5, RTL 8, RTL Z, SBS9 zijn nu in 1080p te bekijken.

Naast de kwaliteitsverbetering, gaan deze kanalen van 25 naar 50 frames per seconde, waardoor het beeld bij snelle bewegingen, bijvoorbeeld in actiefilms en sportuitzendingen, vloeiender is. De beeldkwaliteit van de themakanalen blijft op dit moment nog ongewijzigd.

Let op: om de live- en replaystreams in Full HD te kunnen kijken, dien je de functionaliteit eerst in te schakelen in de NLZIET-app op de smart tv of PlayStation 4.

Dit kan op de volgende manier: in het hoofdmenu van de app vind je de optie “Over deze app”. Onderaan deze pagina kun je de streamkwaliteit aanpassen. Wanneer deze op “Streamkwaliteit Hoog” wordt gezet, zijn de twaalf hoofdkanalen in Full HD te zien.

De verbetering van de beeldkwaliteit op Android TV, Apple TV en computer volgt binnen enkele weken, Chromecast en AirPlay binnen enkele maanden. De beeldkwaliteit op mobiele devices (smartphone en tablet) blijft ongewijzigd.

Hartelijke groet,
Het team van NLZIET
Zal er eens over na denken, echter kan ik het dus nog niet testen want mijn smart tv heeft Android. Bedankt voor je post :)

MSI B350M PC Mate / Ryzen 5 1600 / 16gb DDR4 / Nvidia GeForce GTX 1070-TI

• Zwarte_os
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 01-04 17:24
Heeft iemand een idee of de apps ondertussen al op fire tv werken? Ik wil graag mijn oude android box vervangen voor een stick maar zonder NPO is dat een no-go

• JedaiNait
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Meer mensen waarbij Chromecast streamen vanuit de NPO start app niet meer werkt sinds een paar dagen?

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• Svennos1
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 12:06
[...]

Ik zou zweren dat de upgrade al is doorgevoerd op de AppleTV. Haarscherp beeld gisteren op de Nederlandse zenders. En mijn router (Ubiquiti USG) geeft streams aan van zo'n 8MB/s *O*

• Mike80
[...]

Hartelijke groet,
Het team van NLZIET
Ik vind dit een wat onduidelijk bericht. "Vanaf vandaag zijn de live-" om vervolgens te melden "volgt binnen enkele weken". Ik vraag mij af welke devices/apps er dan vanaf vandaag daadwerkelijk in full HD streamen? Mis ik iets?

Ik heb dit bericht (als klant) overigens niet ontvangen. Kortom, dit roept bij mij meer vraagtekens op dan antwoorden. Desalniettemin, een positief bericht.

Groet,

Mike

• Ploink
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 29-03 12:49
JedaiNait schreef op zondag 15 september 2019 @ 07:20:
Meer mensen waarbij Chromecast streamen vanuit de NPO start app niet meer werkt sinds een paar dagen?
Ja het is een drama.
Een tijdje geleden werkte het nog goed. Toen kwam er een update waarbij de video om de paar seconden weer opnieuw begon te spelen. Daarna kwam er een update waarbij casten resulteerde in een zwart TV scherm. De laatste update, versie 5.55.10 net zo. Op een heel andere telefoon hier zelfde verhaal, het ligt dus niet aan mijn telefoon.

Als je data en cache van de app wist of de app verwijdert en opnieuw installeert dan werkt het weer even, maar daarna gaat het weer mis. Kan zijn dat het probleem alleen optreedt als je ingelogd bent.

Nu wil ik niemand aanraden om oude versies van apk bestanden van vage websites te plukken, maar versie 5.47.0 van apkmirror.com werkt hier weer prima zoals vroeger. Mocht je toch dit risico nemen, verwijder dan eerst de app en blokkeer na installatie automatische updates voor de app in de playstore.

• Bark_At_The_Cat
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 01-04 23:40
Zwarte_os schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 22:49:
Heeft iemand een idee of de apps ondertussen al op fire tv werken? Ik wil graag mijn oude android box vervangen voor een stick maar zonder NPO is dat een no-go
Ik ga deze week een Fire TV Stick (basic versie, zonder 4K) ophalen in Duitsland voor mijn schoonmoeder. Ik ga inderdaad proberen om hier de Android NPO app op te krijgen, anders dan koop ik een andere Android box voor haar en hang deze achter een oude TV oid.

• Zwarte_os
Bark_At_The_Cat schreef op maandag 16 september 2019 @ 14:09:
[...]

Ik ga deze week een Fire TV Stick (basic versie, zonder 4K) ophalen in Duitsland voor mijn schoonmoeder. Ik ga inderdaad proberen om hier de Android NPO app op te krijgen, anders dan koop ik een andere Android box voor haar en hang deze achter een oude TV oid.
Zou je mij willen laten weten of het beviel?

• Meubelmaker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 31-03 19:49
Ploink schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:24:
[...]

Ja het is een drama....

Nu wil ik niemand aanraden om oude versies van apk bestanden van vage websites te plukken, maar versie 5.47.0 van apkmirror.com werkt hier weer prima zoals vroeger. Mocht je toch dit risico nemen, verwijder dan eerst de app en blokkeer na installatie automatische updates voor de app in de playstore.
Zelfde probleem, werkte niet meer. Oudere versie teruggezet en.....voila, kan weer casten. Bedankt @Ploink

• Bark_At_The_Cat
Zwarte_os schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:46:
[...]

Dat was wel mijn plan. Als ik een paar dagen (2-4) nog niet gereageerd heb, herinner me dan even. Ik heb notifications aan staan en ben regelmatig op Tweakers.net.

• JedaiNait
  • Registratie: mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Ploink schreef op maandag 16 september 2019 @ 11:24:
[...]
Als je data en cache van de app wist of de app verwijdert en opnieuw installeert dan werkt het weer even, maar daarna gaat het weer mis. Kan zijn dat het probleem alleen optreedt als je ingelogd bent.

Thanks! Onze workaround is on tijdelijk even de iPad voor casten te gebruiken.

Heb ook contact gehad met klantenservice en het is een bekend probleem wat ze aan het oplossen zijn... We zullen zien...

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• Ploink
  • Laatst online: 29-03 12:49
JedaiNait schreef op dinsdag 17 september 2019 @ 06:45:
[...
Heb ook contact gehad met klantenservice en het is een bekend probleem wat ze aan het oplossen zijn... We zullen zien...
Bedankt voor die info. De oude versie bevat een simpel truukje om de reclames over te slaan bij het casten. Daar zal ik niet over uitweiden maar ik vermoed dat de onwikkelaars in betreffende code aan het rommelen zijn op zoek naar een oplossing voor dit 'probleem'. Wel heel slordig dat ze niet goed testen en defecte updates publiceren. Er zal wel haast bij zijn, druk van bovenaf enzo.

• Bark_At_The_Cat
Zwarte_os schreef op maandag 16 september 2019 @ 17:46:
[...]

Dit beviel slecht. Je hebt Google Play Services nodig om in de normale NPO Start app (dus voor je telefoon, een TV-versie heb ik niet gevonden) video te kijken. De APK van Google Play Services installeert wel, maar functioneerde niet.

Ziggo Sport Go werkt trouwens ook niet.

Vandaag hadden ze het op de Tweakers podcast over MicroG, wat een substituut voor Play Services zou zijn, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb voor mijn schoonmoeder inmiddels een Xiaomi Mi Box S besteld uit China.

• Zwarte_os
Bark_At_The_Cat schreef op donderdag 19 september 2019 @ 22:06:
[...]

Dit beviel slecht. Je hebt Google Play Services nodig om in de normale NPO Start app (dus voor je telefoon, een TV-versie heb ik niet gevonden) video te kijken. De APK van Google Play Services installeert wel, maar functioneerde niet.

Ziggo Sport Go werkt trouwens ook niet.

Vandaag hadden ze het op de Tweakers podcast over MicroG, wat een substituut voor Play Services zou zijn, maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Ik heb voor mijn schoonmoeder inmiddels een Xiaomi Mi Box S besteld uit China.
Jammer zeg, het leek mij een mooi alternatief, die Xiaomi boxen heb ik ook nog naar gekeken, het is jammer dat alleen Xiaomi widevine l1 heeft want je hebt zoveel betere SoC's op de markt. Maar goed, hij kan wel gewoon goed streamen zonder gedoe. Daar verdient uiteindelijk wel zijn waarde mee.

• Bark_At_The_Cat
Zwarte_os schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 08:00:
[...]

Jammer zeg, het leek mij een mooi alternatief, die Xiaomi boxen heb ik ook nog naar gekeken, het is jammer dat alleen Xiaomi widevine l1 heeft want je hebt zoveel betere SoC's op de markt. Maar goed, hij kan wel gewoon goed streamen zonder gedoe. Daar verdient uiteindelijk wel zijn waarde mee.
Wat bedoel je? Het is toch juist positief dat die Xiaomi Widevide L1 heeft? Of bedoel je dat het jammer is dat de meest aantrekkelijke Android-box met L1, die ook nog een beetje fatsoenlijk geprijsd is, zo'n oude chip heeft?

Voor een beetje Youtube/Prime/NPO/Netflix zal het wel voldoende zijn, maar zodra je aan gamen begint te denken kan je beter naar de Shield kijken. Maar voor dat geld zou ik eerder een Xbox of Playstation aanschaffen.

• Zwarte_os
Ik bedoelde dat ik het jammer vond dat het 1 van de weinige boxen is MET widevine L1, er zijn er veel met betere SoC die helaas zonder doen. Ook een oDroid valt hierdoor buiten de boot. Ook een oude laptop krijgt geen 4k met Netflix, erg jammer. De shield vind ik net iets te prijzig en overpowered voor streamen en een retrospelletje op zijn tijd. Misschien toch maar schikken met een Xiaomi dan maar 🙂

[Voor 29% gewijzigd door Zwarte_os op 20-09-2019 21:08]

• Bark_At_The_Cat
Zwarte_os schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 21:06:
Ik bedoelde dat ik het jammer vond dat het 1 van de weinige boxen is MET widevine L1, er zijn er veel met betere SoC die helaas zonder doen. Ook een oDroid valt hierdoor buiten de boot. Ook een oude laptop krijgt geen 4k met Netflix, erg jammer. De shield vind ik net iets te prijzig en overpowered voor streamen en een retrospelletje op zijn tijd. Misschien toch maar schikken met een Xiaomi dan maar 🙂
Ah duidelijk. Ja, helaas zijn er niet zo heel veel goede oplossingen op de markt.

Ik heb zelf een Xbox One S, waarop Prime/YouTube/Netflix prima functioneren. Ik ben zelf niet zo'n enorme NPO-kijker, dus dan is dat in 95% van de gevallen prima.

Voor de andere 5%, waaronder Ziggo Sport Go en NPO, heb ik een Chromecast.

• searcher62
  • Registratie: augustus 2019
  • Laatst online: 08-10-2019
[...]

Hartelijke groet,
Het team van NLZIET
Wanneer ik hem in WebOS op " streamkwaliteit hoog " zet, dan hapert het beeld ipv het met 50fps weer te geven! Waar slaat dit op zeg!
Kabel of wifi, maakt geen verschil. Lachwekkend dit NLziet.
Anderen hier ook last van met streamkwaliteit hoog?

• jwbokx
  • Nu online
searcher62 schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 21:08:
[...]

Wanneer ik hem in WebOS op " streamkwaliteit hoog " zet, dan hapert het beeld ipv het met 50fps weer te geven! Waar slaat dit op zeg!
Bij ons geen last van, wel bekabeld aangesloten.

• searcher62
jwbokx schreef op maandag 23 september 2019 @ 09:47:
[...]

Bij ons geen last van, wel bekabeld aangesloten.
In de NLZiet App op LG TV WebOS: "menu" > "over deze app" > "streamkwaliteit hoog" selecteren. En vervolgens hapert jouw beeld niet zeg je?

• jwbokx
  • Nu online
searcher62 schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:13:
[...]

In de NLZiet App op LG TV WebOS: "menu" > "over deze app" > "streamkwaliteit hoog" selecteren. En vervolgens hapert jouw beeld niet zeg je?
Aah LG, we hebben een Samsung :o

• Mike80
[...]

Hier ook! Op Android TV (sony). Nu staat er wel in het bericht dat Android TV later volgt (enkele weken). Maar de feature voor hogere kwaliteit zit er dus wel al in. Wanneer je die vervolgens aanklikt (we blijven tenslotte tweakers :*) ), kom je van een koude kermis thuis.

Ik vind de communicatie zeer matig, roept over het algemeen meer vraagtekens op dan duidelijkheid. Desalniettemin, goed om te horen dat ze bezig zijn de dienstverlening naar een hoger level te brengen.

Groet,

Mike

• b_buster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01-04 16:40

b_buster

Ojajoh?

[...]

Ja hier hetzelfde. Althans, kan het niet echt haperen noemen. Het is afwisselend vertraagd/versneld beeld. Heel irritant.

• searcher62
b_buster schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:48:
[...]

Ja hier hetzelfde. Althans, kan het niet echt haperen noemen. Het is afwisselend vertraagd/versneld beeld. Heel irritant.
Ja precies,hoe jij het zegt is het beter beschreven. Heel stom dit iig.

• sdk1985
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 02:14
Is het iemand anders ook opgevallen dat er enorm is gesneden in het aanbod? Zo kan ik momenteel slechts één aflevering van 'Dit was het nieuws' terug kijken. Dat valt onder het aanbod van NPO Plus, maar ook bij RTL XL zie ik series staan die beginnen bij aflevering 6. Terwijl alle aflevering onder 2019 vallen...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

• b_buster
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 01-04 16:40

b_buster

Ojajoh?

searcher62 schreef op donderdag 26 september 2019 @ 20:38:
[...]

Ja precies,hoe jij het zegt is het beter beschreven. Heel stom dit iig.
Ik heb ondertussen een antwoord van support, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Ik heb trouwens een 65C8
Bedankt voor je reactie.
De nieuwe streams moeten de kwaliteit uiteraard verbeteren, maar dan moet het natuurlijk wel optimaal werken. De streams zijn van hogere kwaliteit en vragen dus ook meer van je device en verbinding. LG smart tv's zijn technisch wat beperkt en lijken vooralsnog moeite te hebben met de nieuwe streams. We onderzoeken nu of we dit nog kunnen verbeteren.

[Voor 0% gewijzigd door b_buster op 27-09-2019 15:11. Reden: typo]

• searcher62
b_buster schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:10:
[...]

Ik heb ondertussen een antwoord van support, maar dat slaat natuurlijk nergens op. Ik heb trouwens een 65C8

[...]
Ja ik heb ook een 65C8.
Die medewerkers van NLziet lijken eerder technisch beperkt zo te lezen.
Kijk die tvgids layout alleen al.
Nee, ik hoef deze service niet. Veel te duur voor wat je er voor terug krijgt op dit moment. NPOstart is bv nog te doen voor die prijs.

• Marzman
  • Registratie: december 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

sdk1985 schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 01:45:
Is het iemand anders ook opgevallen dat er enorm is gesneden in het aanbod? Zo kan ik momenteel slechts één aflevering van 'Dit was het nieuws' terug kijken. Dat valt onder het aanbod van NPO Plus, maar ook bij RTL XL zie ik series staan die beginnen bij aflevering 6. Terwijl alle aflevering onder 2019 vallen...
Dat is volgens mij altijd al geweest bij bepaalde series. Ik denk dat NPO zelf niet genoeg rechten meer heeft op Dit Was Het Nieuws om het langer online te houden.
searcher62 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 08:23:
[...]

Ja ik heb ook een 65C8.
Die medewerkers van NLziet lijken eerder technisch beperkt zo te lezen.
Kijk die tvgids layout alleen al.
Nee, ik hoef deze service niet. Veel te duur voor wat je er voor terug krijgt op dit moment. NPOstart is bv nog te doen voor die prijs.
Ik denk dat het antwoord wat ze geven gewoon klopt. Kun je de beeldkwaliteit niet zelf een tikje terug zetten ergens?

[Voor 30% gewijzigd door Marzman op 28-09-2019 13:57]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• sdk1985
Marzman schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:55:
[...]

Dat is volgens mij altijd al geweest bij bepaalde series. Ik denk dat NPO zelf niet genoeg rechten meer heeft op Dit Was Het Nieuws om het langer online te houden.
Hmm zou een verklaring kunnen zijn ja, zie het ook niet op de npo site nu je het zegt. Ik had verwacht dat ik het uberhaupt wel terug kon kijken omdat het is uitgezonden. Maar dat is dus blijkbaar een foute aanname.

Iemand kwam pas ook met de vraag of tempatation island usa te zien was via nlziet. Toen ik daar naar keek begon het bij aflevering 6 ofzo. Als ik nu kijk staat er alleen aflevering 11. Zou rtlxl zelf ook alleen die aflevering hebben???

• searcher62
Marzman schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:55:
[...]

[...]

Ik denk dat het antwoord wat ze geven gewoon klopt. Kun je de beeldkwaliteit niet zelf een tikje terug zetten ergens?
Waar heb je het over??

• Mike80
Het ziet er naar uit dat de app goed werkt!

Eerdere problemen zijn opgelost en glashelder beeld. Hier een tevreden gebruiker!

Groet,

Mike

• sdk1985
b_buster schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:48:
[...]

Dat klinkt meer als 3:2 pulldown/judder, een probleem van je tv dat soms met de instellingen te verbeteren is. Zie https://www.rtings.com/tv/tests/motion/24p

https://i.rtings.com/images/24p-playback.png

[Voor 7% gewijzigd door sdk1985 op 07-10-2019 12:57]

• Albert020
  • Laatst online: 12:40
De NLZiet App voor Android kan ik op mijn S10 Plus in fullscreen modus niet uitrekken,
meer mensen hier last van? zeer lastig kijken met die zijbalken in beeld !
Ik hoop dat het probleem snel opgelost word, meer mensen hier last van

• tomdh76
  • Registratie: maart 2015
  • Laatst online: 01-04 11:35
NLZIET leek me een goed alternatief voor IPTV maar ik vind de live streams haperig, inderdaad afwisselend snel en vertraagd beeld. Ik heb een LG OLED van twee jaar oud en het lijkt er dus op dat deze de streams niet aankan... Jammer want terugkijken is wel superscherp en vloeiend. Gek dat netflix 4k wel vloeiend streamt op de LG.

• Mike80
Vandaag de laatste update binnen gehaald. Helaas soms weer happerig beeld..

Gr,

Mike

• Fikkie007
  • Registratie: augustus 2007
  • Nu online
Ik heb een Samsung UE49MU6100, besturingssysteem Tizen. Als we via de NPO start app op de tv live willen kijken, krijgen we bijzonder weinig de programma's die op dat moment live zijn te zien. We krijgen vooral, willekeurig, beelden van programma's van die middag of avond ervoor te zien. Meerdere keren de app opnieuw openen helpt hierbij niet. Meer mensen hier last/ervaring mee?

• backupdevice
  • Laatst online: 14:05
Wij hebben sinds kort internet only en gebruiken NLziet op een Apple TV en misschien hebben wij geluk maar ik herken niks van wat jullie hier aangeven.

Werkt allemaal perfect, beeld quali op een Full HD tv is perfect en geen haperingen. Al met al super blij ermee.

Kamado Joe Classic | if you're lookin', you ain't cookin

• Ronvgs
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 13:00
breaq schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 21:07:
[...]

@Gonadan Zo mal is die Apple afstandsbediening toch nog niet. Om te zappen moet je niet vegen maar druk je links of rechts.
Bedankt voor de tip. :)

• JL85
  • Registratie: juli 2019
  • Laatst online: 01-04 18:14
Absoluut, hier werkt NLZiet ook erg goed op een apple tv!
backupdevice schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 15:19:
Wij hebben sinds kort internet only en gebruiken NLziet op een Apple TV en misschien hebben wij geluk maar ik herken niks van wat jullie hier aangeven.

Werkt allemaal perfect, beeld quali op een Full HD tv is perfect en geen haperingen. Al met al super blij ermee.

• ajdales
  • Laatst online: 28-03 15:47
Ze hebben het sinds deze week wel heel bont gemaakt bij NPO Start (iOS), gisteren werd ik geconfronteerd met een paywall toen ik “Zondag met Lubach” terug wilde kijken. Bij het afspelen krijgen je de melding dat je 16+ moet zijn en dat hé alleen tussen 22 en 6 uur mag kijken of met een plus account. Dit mag de publieke omroep toch niet zomaar maken?

• waah
  • Nu online
ajdales schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 12:58:
Ze hebben het sinds deze week wel heel bont gemaakt bij NPO Start (iOS), gisteren werd ik geconfronteerd met een paywall toen ik “Zondag met Lubach” terug wilde kijken. Bij het afspelen krijgen je de melding dat je 16+ moet zijn en dat hé alleen tussen 22 en 6 uur mag kijken of met een plus account. Dit mag de publieke omroep toch niet zomaar maken?
Dit kunnen ze niet alleen maken, dat moest zelfs :+

https://www.volkskrant.nl...t-omroepen-niet~b86febda/

Registratie via NPO+ betekend dat je betalingsgerechtigd bent, dus dan mag het blijkbaar wel....

Oplossing: De afleveringen staan ook op Youtube ;-)
en de beelden van afgelopen programma waren ook niet echt voor jonge kinderen nee :+

[Voor 6% gewijzigd door waah op 26-11-2019 13:32]

• ajdales
  • Laatst online: 28-03 15:47
Thanx voor de reactie en uitleg, dat nieuws had ik nog niet gehoord.
Misschien geldt het leeftijdscriterium dan ook alleen voor deze aflevering.

• 1nsert
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 11-02 00:36
Ik gebruik NLziet nu 3 weken en ik heb eigenlijk nog nooit een programma zonder onderbrekingen kunnen kijken.

Het gebruiken op een Samsung tv (Tizen) werkt echt slecht. Het beeld begint in echt goed HD maar na zon 10min schakelt het daarna willekeurig terug naar een extreme lage resolutie. Het beeld komt niet meer terug naar HD. Het enige wat helpt is opnieuw zappen naar het kanaal om weer op de HD resolutie te komen. Ik heb wel het idee dat het ergens aan de TV ligt. Als ik iets een tijdje op pause zet en daarna weer afspreel lijken -er omdat er een buffer is opgebouwd- minder problemen te zijn. Toch treden ook dan na verloop van tijd weer dezelfde issues op.
Aan mijn verbinding zal het denk ik niet liggen: Ik heb een 1000mbit verbinding bij Tweak en nooit problemen met andere streaming diensten. (bijv. Telfort interactieve tv app via chromecast werkt perfect)
NLziet via Chromecast werkt stabieler, maar de kwaliteit van het beeld is iets minder (volgens mij omdat het nog 25fps is) Maar ook daar heb ik regelmatig dat het beeld even bevriest of even terugschakelt naar een lagere resolutie.

Ik denk er wel aan een AppleTV te gaan kopen als dit het oplost; ik vind NLziet wel een mooie dienst verder als het streamen stabiel zou zijn.

• Binnetie
  • Laatst online: 12:27
1nsert schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:25:
Ik gebruik NLziet nu 3 weken en ik heb eigenlijk nog nooit een programma zonder onderbrekingen kunnen kijken.

Het gebruiken op een Samsung tv (Tizen) werkt echt slecht. Het beeld begint in echt goed HD maar na zon 10min schakelt het daarna willekeurig terug naar een extreme lage resolutie. Het beeld komt niet meer terug naar HD. Het enige wat helpt is opnieuw zappen naar het kanaal om weer op de HD resolutie te komen. Ik heb wel het idee dat het ergens aan de TV ligt. Als ik iets een tijdje op pause zet en daarna weer afspreel lijken -er omdat er een buffer is opgebouwd- minder problemen te zijn. Toch treden ook dan na verloop van tijd weer dezelfde issues op.
Aan mijn verbinding zal het denk ik niet liggen: Ik heb een 1000mbit verbinding bij Tweak en nooit problemen met andere streaming diensten. (bijv. Telfort interactieve tv app via chromecast werkt perfect)
NLziet via Chromecast werkt stabieler, maar de kwaliteit van het beeld is iets minder (volgens mij omdat het nog 25fps is) Maar ook daar heb ik regelmatig dat het beeld even bevriest of even terugschakelt naar een lagere resolutie.

Ik denk er wel aan een AppleTV te gaan kopen als dit het oplost; ik vind NLziet wel een mooie dienst verder als het streamen stabiel zou zijn.
Een vriendin van mij heeft ook een Samsung TV (uit 2016) en met NLziet regelmatig dat een aflevering vastloopt. Of dat ze er helemaal uit moet om en nieuwe aflevering te starten. Nu heeft ze een Chromecast en gaat het perfect (ondanks de lage internetsnelheid die ze heeft). Geen stottering, niets.

Ik gebruik NLziet ook op een Chromecast en merk dat de laatste weken de aflevering start in een lage resolutie en daarna naar een hogere resolutie. Dat was voorheen nooit zo. Verder werkt alles perfect.
En volgens mij klopt het niet dat je 2 streams tegelijkertijd mag gebruiken, want ik deel mijn abonnement op dit moment met 3 anderen en we kijken vrijwel altijd tv 's avonds.

• Zota
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 01-04 22:57
1nsert schreef op woensdag 4 december 2019 @ 22:25:

Gebruik hier ook NLZIET op AppleTV. Beeld is perfect en ook geen last van onderbrekingen.

[Overwatch] [Diablo 3] - Battletag: Zota#2173

• Binnetie
  • Laatst online: 12:27
@1nsert Het beeld via de Chromecast iets minder zei je. Weet je ook hoe dat te optimaliseren is? Ik ben tevreden met de beeldkwaliteit, maar beter is altijd welkom. Volgens kiest de Chromecast de stream met hoogste kwaliteit en kan je dat niet forceren.

• Meubelmaker
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 31-03 19:49
Ik gebruik nu ongeveer 4 maanden NPO Start Plus en raak het overzicht een beetje kwijt wat ik nu zoal heb bekeken. Wij kijken bijna alleen naar detectiveseries. Soms staat er bij een aflevering "bekeken" maar meestal niet. Er is een rubriek "Programma's die je volgt" met daarin mijn favorieten, maar die programma's kan ik wel ontvolgen maar dat is geen oplossing omdat, als ik die later weer tegenkom op mijn zoektocht naar te bekijken series, ik dan niet meer weet of ik die aflevering, serie of volledige seizoen al eerder had gezien. Er zou een rubriek "Door u bekeken" moeten zijn waarin je alles kan plaatsen.
Hoe kan je dit het best oplossen? Iemand een idee?
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True