Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1nsert
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2022
Binnetie schreef op zondag 8 december 2019 @ 08:51:
@1nsert Het beeld via de Chromecast iets minder zei je. Weet je ook hoe dat te optimaliseren is? Ik ben tevreden met de beeldkwaliteit, maar beter is altijd welkom. Volgens kiest de Chromecast de stream met hoogste kwaliteit en kan je dat niet forceren.
Ik merk dat via Chromecast beelden met veel beweging iets minder soepel lopen. Waarschijnlijk omdat dit nog op 25fps is. Dat is ook de reden dat ik zo graag via de SmartTV app wil kijken. Ik merk dat het beeld daar echt mooi vloeiend HD is (totdat ik weer de eerder genoemde problemen heb)

https://www.nlziet.nl/nl/...verbetert-beeldkwaliteit/

Hier wordt gesproken over dat Apple TV en Chromecast binnen enkele maanden gaan volgen. Ik zie dat de stream via Chromecast in elk geval nog 25fps is.
Zota schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 18:25:
[...]Gebruik hier ook NLZIET op AppleTV. Beeld is perfect en ook geen last van onderbrekingen.
Bevestigt mij in mijn keuze om voor kerst een Apple TV aan te schaffen :)

Nog een update op mijn eerdere post: Ik heb de utp kabel naar de tv vervangen voor de zekerheid: maar nog steeds dezelfde problemen met live TV. Er is ook een probleem dat er een melding komt "geen internetconnectie" - het beeld valt dan weg, maar het geluid speelt gewoon nog wel af zonder onderbreking (waarvoor wel een internet verbinding moet zijn zou ik zeggen ;)

https://imgur.com/qGA6iRb

[ Voor 7% gewijzigd door 1nsert op 10-12-2019 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-07 18:25
Goed nieuws voor de Chromecast. We zijn al even verder dus het kan elk moment komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-07 23:09
Hier de laatste weken enorm last van hangende programma's via (in ieder geval) de Chromecast bij NLZiet. Echt om de twee minuten hangt het programma een seconde of 10.

Even gekeken in de Play Store en daar waren genoeg van dezelfde klachten om het probleem niet meteen bij mezelf te zoeken en het even bij NLziet aan te kaarten. Ik heb daarbij aangegeven dat ik er meer klachten over zie en dat ik bij andere streamingdiensten (3 stuks) geen enkel probleem ervaar op dat gebied.

Eerste reactie:
Er zijn inderdaad meer klachten over en ze erkennen het probleem. Gaat even duren om uit te zoeken, maar ze gaan er in ieder geval mee bezig. Of ik nog wat info over mijn devices wil sturen.

Mijn reactie:
Info over devices opgestuurd.

Tweede reactie (andere medewerker):
Of ik mijn router wil resetten, dat lost het misschien wel op.

Mijn reactie:
Vorige medewerker heeft erkend dat het een probleem bij NLziet is, ik ervaar nergens anders problemen en ik zit niet te wachten op bezigheidstherapie.

Derde reactie (weer andere medewerker):
Ja, het is inderdaad een bekend probleem, maar soms worden dit soort problemen met een simpele actie opgelost. Als de router niet het probleem was, of ik dan mijn internetsnelheid eens wilde testen. (70mbps lijkt me ruim voldoende voor een streampje he...)

Ik moet hier nog op reageren, maar ik word zo moe van dit soort klanten"service". Je wordt niet serieus genomen en men probeert het probleem steeds weer bij de klant neer te leggen. Ik ga hun bezigheidstherapie wel uitvoeren (kunnen ze dat in ieder geval niet tegen me gebruiken), maar ik wil sowieso een leidinggevende spreken om dit even door te nemen...

Daarnaast overweeg ik het abonnement op te zeggen als het probleem niet snel opgelost wordt. Het duurt al weken, is blijkbaar al bekend, dus ik vind het al lang genoeg duren zo.

[ Voor 5% gewijzigd door vickypollard op 21-12-2019 11:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 22:33
vickypollard schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 11:40:
Hier de laatste weken enorm last van hangende programma's via (in ieder geval) de Chromecast bij NLZiet. Echt om de twee minuten hangt het programma een seconde of 10.

Even gekeken in de Play Store en daar waren genoeg van dezelfde klachten om het probleem niet meteen bij mezelf te zoeken en het even bij NLziet aan te kaarten. Ik heb daarbij aangegeven dat ik er meer klachten over zie en dat ik bij andere streamingdiensten (3 stuks) geen enkel probleem ervaar op dat gebied.

Eerste reactie:
Er zijn inderdaad meer klachten over en ze erkennen het probleem. Gaat even duren om uit te zoeken, maar ze gaan er in ieder geval mee bezig. Of ik nog wat info over mijn devices wil sturen.

Mijn reactie:
Info over devices opgestuurd.

Tweede reactie (andere medewerker):
Of ik mijn router wil resetten, dat lost het misschien wel op.

Mijn reactie:
Vorige medewerker heeft erkend dat het een probleem bij NLziet is, ik ervaar nergens anders problemen en ik zit niet te wachten op bezigheidstherapie.

Derde reactie (weer andere medewerker):
Ja, het is inderdaad een bekend probleem, maar soms worden dit soort problemen met een simpele actie opgelost. Als de router niet het probleem was, of ik dan mijn internetsnelheid eens wilde testen. (70mbps lijkt me ruim voldoende voor een streampje he...)

Ik moet hier nog op reageren, maar ik word zo moe van dit soort klanten"service". Je wordt niet serieus genomen en men probeert het probleem steeds weer bij de klant neer te leggen. Ik ga hun bezigheidstherapie wel uitvoeren (kunnen ze dat in ieder geval niet tegen me gebruiken), maar ik wil sowieso een leidinggevende spreken om dit even door te nemen...

Daarnaast overweeg ik het abonnement op te zeggen als het probleem niet snel opgelost wordt. Het duurt al weken, is blijkbaar al bekend, dus ik vind het al lang genoeg duren zo.
Niet om ze gelijk te geven, maar TV Anywhere van T Mobile heeft bij ons soms ook ineens continu vastlopers. Wat dan bijna altijd werkt is de Chromecast helemaal herstarten, dan is de rest van de avond geen probleem meer. Ik heb het idee dat soms / bij sommige streams het cachegeheugen niet goed wordt vrijgegeven waardoor er dan veel vaker problemen zijn bij stram providers die 'aan de krappe kant met bandbreedte' zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
jurjen_g schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 17:26:
[...]

Niet om ze gelijk te geven, maar TV Anywhere van T Mobile heeft bij ons soms ook ineens continu vastlopers. Wat dan bijna altijd werkt is de Chromecast helemaal herstarten, dan is de rest van de avond geen probleem meer. Ik heb het idee dat soms / bij sommige streams het cachegeheugen niet goed wordt vrijgegeven waardoor er dan veel vaker problemen zijn bij stram providers die 'aan de krappe kant met bandbreedte' zitten
Nu ik erover nadenk. Dat kan wel eens kloppen. Had eerst de Chromecast op het stopcontact aangesloten en daardoor stond hij altijd aan. En ook wel eens problemen met blijven hangen enzo.

Sinds een paar maanden zit hij via USB op de tv. Dus als de tv uitgaat dan gaat de Chromecast ook uit. Om weer opnieuw op te starten als ik de tv aan zet. En merk dat het bij mij stabiel werkt. Waarschijnlijk is dat dus de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:01

TFHfony

Professional Weirdo

Omdat er hier binnenkort glasvezel beschikbaar komt gaat Ziggo internet te deur uit en daarmee waarschijnlijk ook Ziggo TV. We kijken steeds minder lineaire TV. Afgelopen maand maar eens NLZiet als mogelijk alternatief getest via mijn AndroidTV en heb vanavond ook CanalDigitaal TV Bomvol maar eens als test genomen.
NLZiet heeft wel een betere beeldkwaliteit en is goedkoper, maar de app... pffff.
Deze maand Canal Digitaal eens proberen... De app voelt in ieder geval een stuk beter. We zullen eens zien.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Laatst online: 10:00

backupdevice

Boeh!

Wij zijn zeer tevreden over NLziet maar hebben wel een irritatie puntje en ik was nieuwsgierig of er meer mensen last van hebben.

We draaien de laatste app op een ATV4 4K . Bij het terugkijken komt het wel eens voor dat wij ineens een melding krijgen dat de server niet berijkbaar is en dat wij internet moeten checken. Starten wij dan meteen Youtube op the ATV op dan is er gewoon internet. Afsluiten van de app verhelpt het probleem.

Het gebeurt alleen bij NLziet en alleen bij terugkijken. Soms een hele dag niet.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:12
Wij gebruiken de NLZiet app op een samsung tizen.
Bij ons krijgen we eigenlijk nooit een melding dat er internet er niet is.
Bij ons is het eerder storend dat bij terugkijken van oudere (langer dan een maand of zo) afleveringen de beeldkwaliteit regelmatig erg terug valt en dan weer beter wordt, en ook dat het geluid steeds verder achter gaat lopen.
Een enkele keer hebben we wel een probleem dat een net live uitgezonden aflevering niet in de tv app te zien is, of een foutmelding geeft en op mijn mobiel (android) app die er dan wel gewoon staat en het ook zonder foutmelding doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Ben al wat verder en het is niet NLziet. De ATV4 4K verliest netwerk IP en dat elk half uur . Heb hem nu op static IP staan, kijken of dat helpt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiwi
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09-07 12:24

Kiwi

Gadgetfreak

Vandaag maar een proef abonnement genomen op NLZIET als potentiële vervanger voor interactieve TV van Caiway, maar ik krijg het niet voor elkaar om door te spoelen in de Android TV app?

Als ik pijltje omlaag druk krijg ik wel de seekbar maar het balletje verplaatsen levert niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-07 11:27

Trackerfire

BTC HODLER

Kiwi schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:57:
Vandaag maar een proef abonnement genomen op NLZIET als potentiële vervanger voor interactieve TV van Caiway, maar ik krijg het niet voor elkaar om door te spoelen in de Android TV app?

Als ik pijltje omlaag druk krijg ik wel de seekbar maar het balletje verplaatsen levert niets op.
Doorspoelen is geblokkeerd door sommige zenders. Zo lopen ze ook op hun online platformen geen reclame inkomsten mis. Mooi ruk voor ons, helaas wel een feit.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
wmn79 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 01:20:
Kan iemand hier een link naar de NLZiet Android TV apk plaatsen? Of de apk uploaden naar apkmirror oid. Wil hem sideloaden op mn Amazon Fire tv stick maar kan nergens een download naar de Android TV versie vinden. Alvast bedankt.
Anoniem: 1202060 schreef op maandag 15 april 2019 @ 22:43:
[...]

Is het al gelukt om de app op de fire stick te krijgen?
En werkt het uberhaupt?

Bedankt,

Eric
Zwarte_os schreef op vrijdag 13 september 2019 @ 22:49:
Heeft iemand een idee of de apps ondertussen al op fire tv werken? Ik wil graag mijn oude android box vervangen voor een stick maar zonder NPO is dat een no-go
De NLZiet app werkt heel goed op een Fire TV stick (ik heb de 4k, die heeft een snelle soc), ook met de afstandsbediening, al moet je de apk wel sideloaden. De NPO app werkt niet omdat die Google Play Services nodig heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwarte_os
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 04-07 16:59
Super dat je dit komt rapporten! Ik ben zelf uiteindelijk gegaan voor een mi box s van Xiaomi. Geweldig apparaat, geen moment spijt gehad. Steam link, Netflix, Npo, Chromecast en spdif (mijn receiver is al wat ouder) maken het voor de prijs echt een nobrainer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Trackerfire schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:07:
[...]

Doorspoelen is geblokkeerd door sommige zenders. Zo lopen ze ook op hun online platformen geen reclame inkomsten mis. Mooi ruk voor ons, helaas wel een feit.
Sommige programma’s kan je niet doorspoelen vanuit de tv gids. Je zou sommige programma’s van RTL en/of SBS kunnen doorspoelen vanuit on Demand.

Hier is mijn probleem opgelost . Op de plek waar de Tv hangt is er geen mogelijk om UTP te plaatsen en dus maakte ik gebruik van netwerk over stroom. Dat werkte dus niet zo goed. Nu gewoon op WiFi wat wel goed werkt. Heb genoeg WiFi bandbreedte beschikbaar.

[ Voor 23% gewijzigd door backupdevice op 15-01-2020 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:59
Wij kijken inmiddels een jaar via NLZiet, meestal casten vanaf telefoon (Android) of iPad naar de Chromecast.
Qua kwaliteit, aanbod en prijs bevalt het prima, maar zoeken nu een wat meer 'bedienbare' methode. Play/pauze via de afstandsbediening wordt namelijk wel ondersteund door de Chromecast, maar niet vooruit- of terugspoelen. Onze LG tv heeft een officiële NLZiet app, die ondersteunt dan weer wel volledige bediening via de AB, maar de app is verder erg traag en de gids is niet op een 'mensvriendelijke' manier te gebruiken.

Daarom willen we de overstap maken naar een Android TV device (Shield of Mi Box S).
Helaas heb ik nergens een filmpje of screenshot kunnen vinden van de werking/interface van de NLZiet Android TV app, dus daarom vraag ik het (uiteraard O-) ) hier:
  • Werkt de tv gids op Android TV een beetje aardig? Vergelijkbaar met die van de iPad qua layout?
  • Bediening via pijltjestoetsen is goed/vlot te doen of is een airmouse o.i.d. een aanrader?
  • Gaat het spoelen in een uitzending een beetje rap? Bij kijken op de telefoon gaat hij binnen een seconde op de nieuwe plek verder d:)b , maar bij kijken via de Chromecast duurt dit zo'n 8 seconden. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

JohanF schreef op zondag 26 januari 2020 @ 00:56:
Wij kijken inmiddels een jaar via NLZiet, meestal casten vanaf telefoon (Android) of iPad naar de Chromecast.
Qua kwaliteit, aanbod en prijs bevalt het prima, maar zoeken nu een wat meer 'bedienbare' methode. Play/pauze via de afstandsbediening wordt namelijk wel ondersteund door de Chromecast, maar niet vooruit- of terugspoelen. Onze LG tv heeft een officiële NLZiet app, die ondersteunt dan weer wel volledige bediening via de AB, maar de app is verder erg traag en de gids is niet op een 'mensvriendelijke' manier te gebruiken.

Daarom willen we de overstap maken naar een Android TV device (Shield of Mi Box S).
Helaas heb ik nergens een filmpje of screenshot kunnen vinden van de werking/interface van de NLZiet Android TV app, dus daarom vraag ik het (uiteraard O-) ) hier:
  • Werkt de tv gids op Android TV een beetje aardig? Vergelijkbaar met die van de iPad qua layout?
  • Bediening via pijltjestoetsen is goed/vlot te doen of is een airmouse o.i.d. een aanrader?
  • Gaat het spoelen in een uitzending een beetje rap? Bij kijken op de telefoon gaat hij binnen een seconde op de nieuwe plek verder d:)b , maar bij kijken via de Chromecast duurt dit zo'n 8 seconden. :O
Ik persoonlijk vind de app van NLZiet een drama op AndroidTV. Omdat ik glasvezel kreeg en Ziggo de deur uit deed eens getest met NLZiet & de CanalDigitaal app. Uitiendelijk voor de laatste gegaan omdat deze veel plezieriger werkt (en ook nog eens een stuk meer zenders heeft). Je kan deze ook een maandje gratis testen.

www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Wij hebben hier nu een half aartje of zo NLZiet, op de Shield. Werk meestal met de standaard AV van de Shield, omdat we geen zin hebben om de andere te pakken. Reageert snel.

Spoelen is op de tijdbalk verder schuiven en klikken. Je ziet dus niet de beelden tijdens het spoelen. Maar als het mag, vanwege rechten, dan gaat het erg soepel en goed.

Tv gids is op basis van teksttabellen. Vind ik wel fijn.

Ik heb ook uitgebreide AB. Spoelen is daar slippen van een tijdje. Net getest. Zeer snel (direct) en daarmee duidelijk waar je bent. Moet ik toch eens onthouden.

Heb ook net telefoon gekoppeld met Shieldapp. Die biedt muis, ttrackpad etc. Ook zeer prettig.

Kortom, ik vind deze combinatie ideaal.

Alhoewel ik over de Shield in het algemeen nog veel vragen heb. Maar het is echt plugnplay

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
Bedankt voor jullie terugkoppeling, wat apart dat de ervaring zo verschilt!
TFHfony schreef op zondag 26 januari 2020 @ 12:01:
Ik persoonlijk vind de app van NLZiet een drama op AndroidTV.
Mag ik vragen wat je er dan een drama aan vindt/vond? Ging het dan om de bediening/UI, de performance, de kwaliteit, of...?
Wdeb schreef op zondag 26 januari 2020 @ 14:16:
Wij hebben hier nu een half aartje of zo NLZiet, op de Shield. Werk meestal met de standaard AV van de Shield, omdat we geen zin hebben om de andere te pakken. Reageert snel.

Spoelen is op de tijdbalk verder schuiven en klikken. Je ziet dus niet de beelden tijdens het spoelen. Maar als het mag, vanwege rechten, dan gaat het erg soepel en goed.

Tv gids is op basis van teksttabellen. Vind ik wel fijn.

Ik heb ook uitgebreide AB. Spoelen is daar slippen van een tijdje. Net getest. Zeer snel (direct) en daarmee duidelijk waar je bent. Moet ik toch eens onthouden.

Heb ook net telefoon gekoppeld met Shieldapp. Die biedt muis, ttrackpad etc. Ook zeer prettig.
Top dat je een goede ervaring hebt! Met spoelen in de LG TV App kunnen we met een druk op de AB knop FFWD of REV 60 sec vooruit of 30 sec terug, net als wanneer je op mobiel of tablet kijkt. Ik neem aan dat je hetzelfde bedoelt met het spoelen met een uitgebreide AB, "het slippen van een tijdje" :) ?
In ons geval zullen we voornamelijk een Logitech Harmony gebruiken en die heeft ook dedicated knoppen voor FFWD en REV. (y)

Qua layout voor een TV gids hebben de Android en iOS apps van NLZiet elke zender in een eigen kolom (op zich prima), maar de grootte (hoogte) van de programma's komt niet overeen met de tijdsduur en de weergave loopt niet synchroon tussen de zenders als je door de tijd heen schuift. Dus iets van 5 minuten neemt net zoveel ruimte in als een avondvullende film. 8)7 Daardoor is het moeilijk om bijvoorbeeld te zien wat er 'vanavond op primetime' uitgezonden wordt.
Een betere layout vond ik bijv. de Ziggo app, dat was een tabel met zenders op de rijen en de kloktijden als kolommen, dit klinkt als wat jij beschrijft, toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

JohanF schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 23:06:
Bedankt voor jullie terugkoppeling, wat apart dat de ervaring zo verschilt!
Mag ik vragen wat je er dan een drama aan vindt/vond? Ging het dan om de bediening/UI, de performance, de kwaliteit, of...?
Met name de bediening en interface. Deze is veel beter uitgewerkt in de CD app. De NLZiet app is nogal spartaans op AndroidTV. Overigens heeft NLZiet wel een betere beeldkwaliteit, maar we kijken het eigenlijk dusdanig weinig dat ik voor gebruiksgemak ben gegaan.
Mijn vrouw heeft bijvoorbeeld totaal geen problemen met de CD app, terwijl ze nooit heeft kunnen wennen aan NLZiet (al hebben we die maar een goede 3 weken gebruikt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wdeb
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-03 23:54
Nee, het overzicht in de gids is opsommend. Dus klein net zoveel ruimte als groot. Maar ik vind het duidelijk. Voor jou een negatief dingetje, begrijp ik.

Nog wat gespeeld met spoelen etc. Gaat bij ingedrukt houden erg prettig, met kleine previews op de tijdbalk..

Moet dus eerlijk bekennen, ben door jouw vragen nog positiever geworden...

Nou nog in ander topic de 3d problemen met de Shield op gaan lossen.

Wdeb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
@TFHfony @Wdeb Wederom bedankt voor jullie terugkoppeling!

Er moest hier toch al een opvolger komen van de Raspberry (met LibreElec), vooral vanwege h265 support, dus denk dat het binnenkort een Shield wordt, ik ga dat topic alvast even volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11-07 21:41
Elke week bij Wie is de Mol hebben we last van hangend beeld. Krijg het gevoel dat ze de vraag dan niet aankunnen als er veel live naar een populair programma wordt gekeken. Verder kijken we niet heel veel live TV dus het is wat lastig vergelijken.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben tijdens WIDM?

We gebruiken trouwens de NLZIET app op een LG OLED met WebOS.
Internetverbinding is ruim voldoende (glasvezel 500/500 zakelijke thuiswerklijn via RoutIT)

[ Voor 20% gewijzigd door EdwinB op 10-02-2020 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:12
EdwinB schreef op maandag 10 februari 2020 @ 20:44:
Elke week bij Wie is de Mol hebben we last van hangend beeld. Krijg het gevoel dat ze de vraag dan niet aankunnen als er veel live naar een populair programma wordt gekeken. Verder kijken we niet heel veel live TV dus het is wat lastig vergelijken.

Internetverbinding is ruim voldoende (glasvezel 500/500 zakelijke thuiswerklijn via RoutIT)
WIDM kijken we eigenlijk nooit, maar het fenomeen van stoppen en weer doorgaan bij live tv hebben wij ook.
Bijvoorbeeld bij HeelHollandBakt afgelopen zondag
Wij hebben een Samsung tv met Tizen waar de NLZiet app op gedraaid wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Hier geen probleem met WIDM. NLZiet op een Apple TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:10
NLziet met Nvidia Shield. Nog nooit pauzes gehad bij live-tv. Zelfs niet bij voetbalwedstrijden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-06 13:16
Waah schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:42:
NLziet met Nvidia Shield. Nog nooit pauzes gehad bij live-tv. Zelfs niet bij voetbalwedstrijden....
Bij ons hetzelfde.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
Hm nou ja dan zaterdag nog maar eens aankijken. Afgelopen zaterdag begon het bij de intro al te stotteren en toen zijn we direct geswitcht naar de Ziggo stream via Chromecast (voor nood met geleend account).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:47

Precies hetzelfde hier (OLED 2017, WebOS, alleen dan 100/100 glasvezel). Inderdaad, tijdens WIDM (en ook eens tijdens een schaatswedstrijd die goed bekeken werd): storing.

Ik heb het idee dat het aan de kijkcijfers ligt. Veel tegelijkertijd = ellende. Aan de andere kant, als ik de reacties hierboven lees ligt het misschien ook wel aan LG's WebOS app?
Wij kijken verder ook amper live tv, dus niet dat we veel vergelijkingsmateriaal hebben, maar bij goed bekeken programma's loopt het soms vast.

Wat werkt bij WIDM, is 2 minuten later 'begin gemist' kijken. Ook dan krijg je heel soms een hickkup, maar je ziet op dat moment hoeveel minuten je 'achterloopt' op live TV. Als je dan sluit en opnieuw start, weet je zo ongeveer hoe ver je vooruit moet scrollen ;)

Niet ideaal... maargoed het is goedkoper dan het TV-kastje van T-Mobile Vast :+ en bovendien is het terug kunnen kijken zonder reclame ook wel erg prettig, evenals het vooruit kijken. Bovendien vind ik de beeldkwaliteit best prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Richh op 11-02-2020 13:47 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EdwinB
Richh schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:47:
[...]

Precies hetzelfde hier (OLED 2017, WebOS, alleen dan 100/100 glasvezel). Inderdaad, tijdens WIDM (en ook eens tijdens een schaatswedstrijd die goed bekeken werd): storing.
Wat ik ook nog kan proberen is om te kijken of ik WIDM via Chromecast kan instarten in plaats van via de app op WebOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Laatst online: 20:47
EdwinB schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 13:49:
[...]

Wat ik ook nog kan proberen is om te kijken of ik WIDM via Chromecast kan instarten in plaats van via de app op WebOS.
Ik heb ook zo'n Mi Box S hier liggen met AndroidTV :+ die ga ik er binnenkort bij pakken om te kijken hoe het daar mee gaat.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Hier idem. Nooit storingen o.i..d op de Shield. Niet bij live en niet bij terugkijken. Wel heel af en toe dat hij bij het verder spoelen (reclame) even vastloopt. ;)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Het lijkt (N=6) dat het aan de app voor het smart-tv platform ligt. Maar dan ligt het natuurlijk nog steeds aan de app ;) . Ik zou dus aanraden het te melden bij NLZiet. Anders zullen ze er niets aan doen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Al meer mensen opgevallen dat je nu een zender nummer kan invullen als je live tv kijkt bij NLZiet? Dus van Nederland 1 naar rtl5 wisselen door gewoon de "5" in te toetsen?

Werkt hier op de Shield met Harmony Remote. Nooit geweten. Wordt nu net echt "normale " tv.

Misschien was het al zo. Kijk niet veel live tv. Maar eerder was van zender wisselen enkel mogelijk met de pijltjes dacht ik.

[ Voor 27% gewijzigd door Waah op 18-02-2020 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:28
NLZiet werkt nu niet via de web interface, wel via de app. Lekker waardeloos als je voetbal wilt kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Momenteel is er een storing bij NLZiet.

Zijn er trouwens mensen met de Chromecast en de laatste update van de app? Hierin zit een optie om HD in te stellen. Heeft iemand dit getest en merkt ook een betere beeldkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

Binnetie schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:34:
Momenteel is er een storing bij NLZiet.

Zijn er trouwens mensen met de Chromecast en de laatste update van de app? Hierin zit een optie om HD in te stellen. Heeft iemand dit getest en merkt ook een betere beeldkwaliteit?
De HD optie zag er op zich prima uit. Kwam redelijk dicht in de buurt van een gewoon Ziggo HD kanaal. Enige nadeel was dat het beeld af en toe wat haperde. Het was niet altijd vloeiend.

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:27
Waah schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:42:
Met Apple TV 4k ook nooit problemen ;)

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-07 13:06
Momenteel weer een storing bij NLZiet. App opent niet of nauwelijks, zowel op Android als Android TV, vroeg al een paar keer om een nieuwe koppelocde, etc. Het lijkt wel periodegebaseerd: dan weer een periode alles koek en ei bij NLZiet, dan weer een periode van storingen, haperingen, bugs, etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:38
TheVivaldi schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 20:45:
Momenteel weer een storing bij NLZiet. App opent niet of nauwelijks, zowel op Android als Android TV, vroeg al een paar keer om een nieuwe koppelocde, etc. Het lijkt wel periodegebaseerd: dan weer een periode alles koek en ei bij NLZiet, dan weer een periode van storingen, haperingen, bugs, etc.
Ze hebben n.a.v. de storing van afgelopen woensdagavond een uitgebreide uitleg van de oorzaak van de storing en wat ze doen om het op te lossen gepost: https://www.nlziet.nl/nl/blog/uitleg-storing-26-02-2020/

In het kort komt het erop neer dat ze soort-van ge-DDOSed worden door een bug in hun eigen SmartTV-app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

FlorisD schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:38:
[...]

Ze hebben n.a.v. de storing van afgelopen woensdagavond een uitgebreide uitleg van de oorzaak van de storing en wat ze doen om het op te lossen gepost: https://www.nlziet.nl/nl/blog/uitleg-storing-26-02-2020/

In het kort komt het erop neer dat ze soort-van ge-DDOSed worden door een bug in hun eigen SmartTV-app.
Dat ik het wel mooi vindt dat ze er zo'n blog over schrijven. Netjes ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Zou dat dan ook de reden zijn dat ik nu om de paar minuten een hapering van 3 seconden heb bij livestreams?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwa
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:41

mwa

Wij hebben sinds een paar maanden NLZiet via Apple TV4K. Hiervoor streamde ik via de KPN of Ziggo App naar onze Chromecast. We hebben een internetonly abbo aangezien wij vrijwel geen TV kijken. Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over NLZiet, zeker voetbalwedstrijden zien er goed uit. Dit hadden wij eerder moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Zijn er meer mensen die problemen ervaren met NLziet bij de TV gids op een Shield TV i.c.m. een Logitech Harmony Hub remote?

Bij het wisselen tussen zenders (navigeren naar links/naar rechts) schiet de selectiebalk naar de datumrij en selecteert daar een dag die in het verleden ligt.

Voorbeeld (met dank aan SchnitzelKraft):

[YouTube: NLZiet Android TV app tv-gids bug]
Bug in de NLZiet app. Het gaat om de tv-gids in de Android TV app. De app draait hier op de eerste versie van de NVIDIA Shield.

Wat je ziet is dat de selectie van het kanaal teruggaat naar de selectie van de dagen op een (zo lijkt het) willekeurig moment. Je wordt plots gezet op de eerst beschikbare dag (= 1 week geleden).

Meestal gebeurt het bij het links of rechts navigeren in de tv-gids na het terugkeren vanuit een tv-programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFHfony

TFHfony

Professional Weirdo

JorisM schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:34:
Zijn er meer mensen die problemen ervaren met NLziet bij de TV gids op een Shield TV i.c.m. een Logitech Harmony Hub remote?

Bij het wisselen tussen zenders (navigeren naar links/naar rechts) schiet de selectiebalk naar de datumrij en selecteert daar een dag die in het verleden ligt.

[...]
Dit probleem had ik ook op mijn Philips OLED803 series. Voor mij een van de redenen geweest om maar geen NLZiet te nemen. Door de gids heen bladeren was gewoon niet te doen. Dit was overigens gewoon met de Philips AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-07 11:40

3raser

⚜️ Premium member

Waah schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:12:
Al meer mensen opgevallen dat je nu een zender nummer kan invullen als je live tv kijkt bij NLZiet? Dus van Nederland 1 naar rtl5 wisselen door gewoon de "5" in te toetsen?

Werkt hier op de Shield met Harmony Remote. Nooit geweten. Wordt nu net echt "normale " tv.

Misschien was het al zo. Kijk niet veel live tv. Maar eerder was van zender wisselen enkel mogelijk met de pijltjes dacht ik.
Dat wist ik niet en ga ik zeker proberen.
Ik heb al eerder aan NLZiet gevraagd om het werken met een afstandsbediening wat gebruiksvriendelijker te maken. Het lijkt me heerlijk om tijdens het live tv kijken met een bepaalde knop de thumbnails van alle kanalen op te kunnen roepen om zo sneller te kunnen zappen (zie voorbeeld).
Ook een sneltoets naar de TV-gids is erg wenselijk. Op de kabel tv zap ik ook meestal via de tv-gids omdat je daar zo lekker ziet welk programma er bezig is.

Weet iemand of er ook een changelog is zodat we makkelijk kunnen zien welke fixes en nieuwe functionaliteiten de Android TV app heeft gekregen?

[ Voor 6% gewijzigd door 3raser op 02-03-2020 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11-07 11:40

3raser

⚜️ Premium member

Waarom kan ik de NLZiet app niet meer vinden in de Android Play Store? Zowel via de website als via de Play Store app op mijn mobiel is de app onvindbaar. Hij is al geïnstalleerd op mijn telefoon maar ook via de reeds geïnstalleerde apps in de Play Store kan ik hem niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchnitzelKraft
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-10-2020
JorisM schreef op maandag 2 maart 2020 @ 14:34:

[...]
Ik heb het ook met mijn toetsenbord, dus ik verwacht niet dat de Harmony er iets mee te maken heeft. Die doet uiteindelijk ook gewoon het commando voor links en rechts. Ook met de beta release van 24 februari heb ik het probleem. Wat me opvalt is dat hoe langer je wacht hoe groter de kans is dat de bug zich voordoet. Ga je na een half uur tv-kijken terug naar de gids, dan gebeurt het bijna altijd, maar kom je in de gids vanuit het hoofdscherm, dan gebeurt het bijna nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Bug gemeld bij het NLZiet team? Dan kunnen ze er iets mee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SchnitzelKraft
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 10-10-2020
Waah schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:09:
Uiteraard, vriendelijk geholpen, maar nog geen fix gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

Waah schreef op maandag 2 maart 2020 @ 21:09:
Ik heb 'm vandaag via Twitter gemeld bij NLziet. De video van SchnitzelKraft stamt uit december 2019, en bug is eerder bij NLziet gemeld. Voor zover ik weet is dat op technisch vlak nog niet door NLziet opgepakt. Wel is me gevraagd om een probleemomschrijving te sturen. Even afwachten hoe ze dit aanvliegen 🙂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grlk
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 20:20
Heb NLziet even geprobeerd: de TV gids is onbruikbaar en alleen mono geluid. Beeld ziet er wel goed uit.

Volgens de helpdesk worden externe speakers aangesloten op de TV niet ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

the-body

Ja, zo heet ik nou eenmaal

Niet ondersteund door de app of door de servicedesk?

This title is for sale, please send me a PM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grlk
the-body schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:40:
Niet ondersteund door de app of door de servicedesk?
Geen idee, ik heb geen zin in mono geluid dus heb ik het proefabbo maar opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
NLZIET is binnenkort ook beschikbaar op Fire TV van Amazon: https://www.nlziet.nl/nl/...-app-voor-amazon-fire-tv/.

Edit: sterker nog, het werkt nu al.

[ Voor 12% gewijzigd door TexMex op 03-03-2020 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
grlk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 15:12:
Heb NLziet even geprobeerd: de TV gids is onbruikbaar en alleen mono geluid. Beeld ziet er wel goed uit.

Volgens de helpdesk worden externe speakers aangesloten op de TV niet ondersteund.
Wat is extern aangesloten? Ik heb een Sonos Beam via arc en dat is gewoon stereo. Welk platform heb je de NLZIET app op? Tv of Android / Apple box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

grlk schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 16:43:
[...]

Geen idee, ik heb geen zin in mono geluid dus heb ik het proefabbo maar opgezegd.
Hoe zijn die boxen aangesloten dan? Ik heb hier een Sonos playbar aangesloten via optical op de tv en werkt gewoon perfect in stereo

En wat is er mis met de tv gids dan? Werkt goed hier op een Apple TV

[ Voor 9% gewijzigd door backupdevice op 03-03-2020 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grlk
backupdevice schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 19:25:
[...]

Hoe zijn die boxen aangesloten dan? Ik heb hier een Sonos playbar aangesloten via optical op de tv en werkt gewoon perfect in stereo

En wat is er mis met de tv gids dan? Werkt goed hier op een Apple TV
Een 5.1 receiver aangesloten via HDMI arc op een LG C7. Geluid komt alleen uit de center speaker. Alle andere apps/kanalen/devices werken wel goed. Via Chromecast was er ook alleen mono geluid.

Tv gids: werkt wel, maar onlogisch, kan aan mij liggen. (Er waren al andere opmerkingen in dit topic.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:08
Zo, na twee jaar weer eens de dienst geprobeerd op AppleTV. Er is een boel verbeterd, zoals beeldkwaliteit en een live uitzending vanaf begin bekijken. Top!

Twee dingen nog niet, tenminste ik heb het nog niet gevonden: meteen zappen tussen zenders en in een gepauzeerd live programma kunnen doorspoelen. Klopt dit (op een AppleTV)?

Al met al begint dit wel een serieus alternatief te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zappen op Apple TV: klik op de zijkant van de trackpad. Links = terug, rechts = vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cranebird
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13:08
Frank-NL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 21:35:
Zappen op Apple TV: klik op de zijkant van de trackpad. Links = terug, rechts = vooruit.
Top, thanks, werkt inderdaad. Daar was ik zelf niet snel achter gekomen. Nu nog even uitzoeken of ik dat kan mappen naar toetsen op mijn Harmony...

Edit: hmm, dat lijkt niet mogelijk. Op de iPhone lukt het me wel via de remote app met een longpress aan de linker of rechterkant, maar die kan ik niet simuleren op de Harmony. Iemand succes?

[ Voor 21% gewijzigd door cranebird op 03-03-2020 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molier
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 20:21
Gebruik NLZiet via Apple TV 4K. Sinds een aantal weken breken de streams af als ik pauzeer en weer start. Om te herstarten moet ik het programma daarna opzoeken en op hervatten klikken. Meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:27
Molier schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 14:35:
Gebruik NLZiet via Apple TV 4K. Sinds een aantal weken breken de streams af als ik pauzeer en weer start. Om te herstarten moet ik het programma daarna opzoeken en op hervatten klikken. Meer mensen daar last van?
Klopt, heb hier af en toe ook last van, alleen met live kijken, met terug kijken geen problemen !

[ Voor 7% gewijzigd door Albert020 op 09-03-2020 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

@SchnitzelKraft Bericht terug van T-Mobile. Is doorgezet naar de devs met als antwoord:
Deze bug is bij ons bekend en zal binnenkort hopelijk ook gefixt worden. Dank voor het meedenken en melden!
Zegt verder nog niet zo veel, maar ik wacht het af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Molier
  • Laatst online: 02-05 20:21
Albert020 schreef op woensdag 4 maart 2020 @ 21:22:
[...]

Klopt, heb hier af en toe ook last van !
Heb het gemeld. Ontwikkelaars gaan ermee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-07 13:30
Is NPO start nog steeds SD en Start Plus HD? in de tabel van de openingspost staat dat. Maar de huidige tabel op de site noemt dat niet meer.

https://www.npostart.nl/aanmelden

wel staat er in de faq er onder: "NPO Plus.... Reclamevrij en in een hogere beeldkwaliteit" maar hogere beeldkwaliteit is niet direct gelijk aan HD (of noem dat dan zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
jaspov schreef op maandag 9 maart 2020 @ 17:02:
Is NPO start nog steeds SD en Start Plus HD? in de tabel van de openingspost staat dat. Maar de huidige tabel op de site noemt dat niet meer.

https://www.npostart.nl/aanmelden

wel staat er in de faq er onder: "NPO Plus.... Reclamevrij en in een hogere beeldkwaliteit" maar hogere beeldkwaliteit is niet direct gelijk aan HD (of noem dat dan zo).
Gisteren op NPO Start (gratis, zonder abo) gekeken naar Floortje Terug naar het einde van de wereld. Ik ervaar dit echt niet als SD, wellicht geen Full HD, maar in ieder geval wel veel beter dan SD.
Of zie (letterlijk ;)) ik dit nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:38
meesje schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:37:
[...]

Gisteren op NPO Start (gratis, zonder abo) gekeken naar Floortje Terug naar het einde van de wereld. Ik ervaar dit echt niet als SD, wellicht geen Full HD, maar in ieder geval wel veel beter dan SD.
Of zie (letterlijk ;)) ik dit nu verkeerd?
Het zal SD-resolutie zijn met HD-aanvoer tot de encoder, dat maakt een hoop uit in de uiteindelijke kwaliteit. NPO Plus is echt wel aanzienlijk beter in kwaliteit (zowel in resolutie als in bitrate, volgens mij is dat 5,5 Mbit vs.1,9 Mbit, althans zo staat het in de filenames van de MPEG Dash chunks).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Waah schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 21:12:

Dit werkt ook prima op de Fire TV versie van NLZIET, zelfs met de gewone Samsung-afstandsbediening van mijn tv. Ouderwets de kanaalnummers intoetsen en ook pauze en play werken. Best handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:53
Ik wilde eens kijken of NLZiet een goed alternatief zou zijn voor een TV abonnement via mijn Internet Provider en kijken via Kodi. Dit lijkt helaas niet het geval te zijn.

Ik krijg op mijn Nvidia Shield TV (2017) om de haverklap de melding "Deze video kan niet worden afgespeeld. (Code 1000)".

Daarnaast heb ik ook geprobeerd te casten maar dan gaat op een gegeven moment het beeld op zwart en moet ik op mijn Smartphone casten stoppen en weer starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
kwiebus schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:57:
Ik wilde eens kijken of NLZiet een goed alternatief zou zijn voor een TV abonnement via mijn Internet Provider en kijken via Kodi. Dit lijkt helaas niet het geval te zijn.

Ik krijg op mijn Nvidia Shield TV (2017) om de haverklap de melding "Deze video kan niet worden afgespeeld. (Code 1000)".

Daarnaast heb ik ook geprobeerd te casten maar dan gaat op een gegeven moment het beeld op zwart en moet ik op mijn Smartphone casten stoppen en weer starten.
Bedraad of draadloos?

Heb al meerdere android tv boxen geïnstalleerd (zowel mi box s als Nvidia Shield) maar echt stabiel is alleen draad...

Mag NLZiet van de rechten trouwens toegang tot je opslag? Dat kan helpen volgens het grote boze internet. Verder zegt NLZiet zelf dan code 1000 duid op een verbindingsprobleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

kwiebus schreef op maandag 6 april 2020 @ 22:57:

Als je een Shield hebt zou ik gewoon de native app gebruiken en niet via een Kodi-plugin. Werkt redelijk feilloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:53
Ik vermoed dat er gisteren toen ik de app voor het eerst probeerde er toevallig een storing was, want vandaag heb ik tot nu toe geen problemen.

Trouwens wel grappig, ik had het probleem ook gemeld bij NLZiet, kreeg ik als antwoord om een keer de app opnieuw te installeren terwijl ik notabene de app net voor de eerste keer had geïnstalleerd.
Waah schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 08:52:
[...]

Bedraad of draadloos?

Heb al meerdere android tv boxen geïnstalleerd (zowel mi box s als Nvidia Shield) maar echt stabiel is alleen draad...

Mag NLZiet van de rechten trouwens toegang tot je opslag? Dat kan helpen volgens het grote boze internet. Verder zegt NLZiet zelf dan code 1000 duid op een verbindingsprobleem
Uiteraard via UTP aangesloten, wat betreft access tot storage, die had ik al gevonden maar is op de shield niet van toepassing, heb enkel de mogelijkheid om access te geven to de microphone.
the-body schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 18:40:
[...]

Als je een Shield hebt zou ik gewoon de native app gebruiken en niet via een Kodi-plugin. Werkt redelijk feilloos.
Wat betreft NLZiet gebruik ik de native app, Kodi gebruik(te) ik voor TV van XS4LL aangezien XS4ALL geen app heeft die (enigszins fatsoenlijk) op Android TV werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-06 12:17
Ik vind de navigatie van de NLziet Android TV app niet logisch of vergelijkbaar met KPN/Ziggo boxen (van live naar tvgids v.v. en snel zappen bijv.). Is de interface voor Apple TV gelijk aan die van Android TV?

Edit: is terugkijken van SBS (Chateau Meiland bijv.) ook in SD kwaliteit? :|

[ Voor 16% gewijzigd door Skylevel op 10-04-2020 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10-07 16:44
Sinds enkele maanden heb ik NLZiet zodat ik op mijn laptop af en toe bepaalde programma's kan kijken, soms live en soms achteraf terugkijken. Ik zit er aan te denken om het weer op te zeggen omdat ik de website en TVgids erg onhandig vind. Stel ik wil om 17:00 uur het Journaal kijken, het is 17 uur, 0 minuten en 20 seconden dan ga ik naar de TVgids, er staat dat dit programma NU bezig is, ik klik erop en vervolgens krijg ik een scherm met tekst maar zonder beeld. De tekst is een beschrijving die je ziet bij een programma dat in de toekomst ligt en nog niet bekeken kan worden. Maar in de TVgids staat duidelijk dat het programma NU live is. De enige manier om uit deze impasse te komen is om het voorgaande programma aan te klikken. Vervolgens op LIVE te klikken en dan de cursor een kleine 30 seconden terug te zetten. Ik vind dit erg omslachtig en dit is een van de vele irritaties die ik heb met de webinterface van NLZiet. Het is hopeloos en eigenlijk mijn geld niet waard. Daarom ben ik opzoek naar een goed betaald alternatief dat wel gewoon prettig werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Skylevel schreef op donderdag 9 april 2020 @ 21:46:
Ik vind de navigatie van de NLziet Android TV app niet logisch of vergelijkbaar met KPN/Ziggo boxen (van live naar tvgids v.v. en snel zappen bijv.). Is de interface voor Apple TV gelijk aan die van Android TV?

Edit: is terugkijken van SBS (Chateau Meiland bijv.) ook in SD kwaliteit? :|
Hier gewoon in HD... Nvidia Shield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik vroeg mij af of er toevallig meer mensen zijn die problemen ondervinden met het feit dat het geluid af en toe weg valt. Met name als er scene wisselingen zijn of een nieuw reclameblok.
Dit heb ik alleen met mijn Philips soundbar (op philips tv). Geluid uit de TV werkt gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:34

alienfruit

the alien you never expected

Ik heb sinds een tijdje NLZiet en het werkt heerlijk hier in VK. Alleen hoe de app voor de Apple TV soms afleveringen sorteert is wat vreemd. Ik zou graag gewoon kunnen kiezen tussen van oud naar nieuw en van nieuw naar oud. Alleen dan kan volgens mij niet (ook niet op de website) en een manier om makkelijk alle afleveringen vanaf de eerste te kijken. Bijv. bij Agent Hamilton werkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier ook geregeld geen beeld, dus een zwart scherm, maar wel het geluid wat verder gaat.

Bij mij staat een domme TV met een AppleTV er aan. De verbinding is prima, wel via wifi, en andere video-streamingsdiensten werken prima zonder enige haperingen.

De vrouw wordt er behoorlijk pissig van inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Laatst online: 13:03
In de NPO plus app icm een Mi box S valt het me op dat programma's pas na een vertraging van ca 30 minuten na afloop van het programma beschikbaar zijn om terug te kijken, en niet direct. Dus bijv. het NOS journaal van 20.00 om 20.30 willen terugkijken werkt niet, ik krijg dan alleen de melding 'verwacht' te zien. Komt jullie dat bekend voor?
Vind het redelijk irritant voor een betaalde app.

In de Ziggo app op de ipad is die vertraging er niet en kan ik meteen terugkijken (maar niet casten naar de TV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

sypie schreef op maandag 27 april 2020 @ 20:58:
[...]

Hier ook geregeld geen beeld, dus een zwart scherm, maar wel het geluid wat verder gaat.

Bij mij staat een domme TV met een AppleTV er aan. De verbinding is prima, wel via wifi, en andere video-streamingsdiensten werken prima zonder enige haperingen.

De vrouw wordt er behoorlijk pissig van inmiddels.
Heeft te maken met Wifi verbinding. Wij zijn onlangs verhuisd en nooit problemen in oude huis bekabeld. Nieuwe huis via Wifi, regelmatig zwart beeld met doorlopend geluid. Nu sinds 2 weken weer via Ethernet aangesloten, geen enkel probleem meer. Lijkt toch een stukje package loss wat ie niet aankan o.i.d. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-07 22:33
MalleEppie71 schreef op woensdag 29 april 2020 @ 21:20:
In de NPO plus app icm een Mi box S valt het me op dat programma's pas na een vertraging van ca 30 minuten na afloop van het programma beschikbaar zijn om terug te kijken, en niet direct. Dus bijv. het NOS journaal van 20.00 om 20.30 willen terugkijken werkt niet, ik krijg dan alleen de melding 'verwacht' te zien. Komt jullie dat bekend voor?
Vind het redelijk irritant voor een betaalde app.

In de Ziggo app op de ipad is die vertraging er niet en kan ik meteen terugkijken (maar niet casten naar de TV)
Via de gids kan ik eigenlijk altijd direct terugkijken, zowel tijdens als vlak na een uitzending. Heel af en toe krijg ik wel een melding dat ie niet kan afspelen, maar dat is volgens mij vooral als het precies tussen 'net niet of net wel afgelopen' zit. Als ik dan 10 seconden later opnieuw probeer doet ie het altijd wel.

Kijk jij ook via gids, of is het via zoeken? Misschien dat daar verschil in zit? Ik kijk ook via mi box s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MalleEppie71
  • Laatst online: 13:03
jurjen_g schreef op donderdag 30 april 2020 @ 01:33:
[...]

Via de gids kan ik eigenlijk altijd direct terugkijken, zowel tijdens als vlak na een uitzending. Heel af en toe krijg ik wel een melding dat ie niet kan afspelen, maar dat is volgens mij vooral als het precies tussen 'net niet of net wel afgelopen' zit. Als ik dan 10 seconden later opnieuw probeer doet ie het altijd wel.

Kijk jij ook via gids, of is het via zoeken? Misschien dat daar verschil in zit? Ik kijk ook via mi box s.
Ik kijk ook via de gids, vreemd. Kennelijk is het niet een algemeen probleem, ik kan er ook niks over vinden. Zal eens beginnen met het opnieuw installeren van de app. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koen g
  • Laatst online: 08:44
Momenteel maak ik gebruik van IPTV bij mijn KPN abbo, ben nu aan het overwegen om het tv gedeelte op te zeggen en over te gaan naar een NLZiet en Dplay abonnement in combinatie met een AppleTv of Nvidia Shield.

Is NLZiet een waardige vervanger? Kijken enkel in de avond een uurtje naar een van de NL kanalen en erger mij aan alle reclames en relatief hoge maandelijkse kosten (22 euro met 2 ontvangers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JohanF
Koen g schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 01:24:
Momenteel maak ik gebruik van IPTV bij mijn KPN abbo, ben nu aan het overwegen om het tv gedeelte op te zeggen en over te gaan naar een NLZiet en Dplay abonnement in combinatie met een AppleTv of Nvidia Shield.

Is NLZiet een waardige vervanger? Kijken enkel in de avond een uurtje naar een van de NL kanalen en erger mij aan alle reclames en relatief hoge maandelijkse kosten (22 euro met 2 ontvangers).
Voor ons wel, bijna alle programma's zijn via de gids in ieder geval 7 dagen terug te kijken (de reclames zijn dan helaas niet door te spoelen). Veel gewone programma's komen echter ook beschikbaar als "serie" en zijn dan langere tijd terug te kijken, zonder reclame. Dit geldt ook voor sommige films op NPO.
Het enige wat we een beetje missen is de reclame kunnen doorspoelen van elk willekeurig programma, dus ook films op de commerciëlen, wat we voorheen met een Ziggo DVB-C HDD recorder wel konden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Koen g schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 01:24:

Sluit mij aan bij hierboven. Sinds een paar maanden een internet only VDSL 100Mbit lijntje bij Budget voor 25 euro en NLZiet. Werkt perfect op een Apple TV. Alles lekker kijken wanneer je wilt. Echt een aanrader .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mjammy
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
Kun je op NPO start (plus) via Apple TV app ook terug naar het begin van een programma als je ergens middenin valt net als bij NLziet? Het lijkt er niet op. Vond 'Begin Gemist' toch wel een fijne functie eigenlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Mjammy op 06-05-2020 22:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ickers
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-11-2021
Mjammy schreef op woensdag 6 mei 2020 @ 22:29:
Kun je op NPO start (plus) via Apple TV app ook terug naar het begin van een programma als je ergens middenin valt net als bij NLziet? Het lijkt er niet op. Vond 'Begin Gemist' toch wel een fijne functie eigenlijk.
Ja dat kan bij zowel NPOstart Plus als NL Ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Trackerfire schreef op woensdag 29 april 2020 @ 23:57:
Heeft te maken met Wifi verbinding.
Nou, ik kan je uit de verlossing helpen.

Afgelopen week was ik er flauw van, geen beeld maar wel geluid. Dus de AppleTV direct aangesloten op het modem, dus zonder mijn andere netwerk er tussen. Het modem is verder niet in te stellen met QoS of wat dan ook, het is een simpel ding van Tele2 maar doet het prima. Ook nu blijven de klachten.

Uiteraard heb ik er voor gezorgd dat in de instellingen van de AppleTV de wifi-netwerken vergeten heb. Zo weet ik dat die daar geen verbinding meer mee maakt.

Dus nee, ik wijdt het nog steeds aan de capaciteit van NLZIET. Of in dit geval: NLZIETNIETS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:38
sypie schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:10:
[...]

Afgelopen week was ik er flauw van, geen beeld maar wel geluid. Dus de AppleTV direct aangesloten op het modem, dus zonder mijn andere netwerk er tussen. Het modem is verder niet in te stellen met QoS of wat dan ook, het is een simpel ding van Tele2 maar doet het prima. Ook nu blijven de klachten.

Uiteraard heb ik er voor gezorgd dat in de instellingen van de AppleTV de wifi-netwerken vergeten heb. Zo weet ik dat die daar geen verbinding meer mee maakt.

Dus nee, ik wijdt het nog steeds aan de capaciteit van NLZIET. Of in dit geval: NLZIETNIETS.
Ik heb geen problemen met NLZiet op Apple TV. Heb een afzonderlijk accesspoint achter de tv aangelegd en alles werkt gewoon naar behoren en heb geen last van storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander-B
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 15:12
Ik had voorheen ontzetten veel storingen met NLziet op mijn Plinq 100mbit glasvezelverbinding (LG C8 oled op wifi naast de router & Nvidia shield op ethernet). Ik zit nu tijdelijk op een XS4ALL glasvezelverbinding, en de meeste problemen zijn verholpen. Een enkele keer stopt een terugkijkprogramma halverwege of valt de kwaliteit terug (zowel bekabeld als via wifi), maar meestal gaat het goed. De verbinding Plinq -> NLziet was dus duidelijk een stuk minder dan XS4ALL -> NLziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

sypie schreef op zondag 10 mei 2020 @ 22:10:
[...]

Ik heb hier NLziet op een Apple TV via WiFi only en herken jouw problemen totaal niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:23
Ik zoek voor mijn schoonouders een optie om de vaste lasten van Ziggo te drukken. Ze hebben een Horizon XL omdat ze veel opnemen (omdat je bij Ziggo niey alles kan terugkijken) te kunnen terugkijken of ze series later terug willen kunnen kijken. Maar ze betalen wel even 82 euro per maand voor TV, Internet (250 mbit) en onbeperkt bellen bij Ziggo. Alleen Ziggo is een optie, KPN levert maximaal 8 mbit en er ligt (nog) geen glasvezel.

Omdat ze veel Nederlandse series en programma's kijken die aangeboden worden via NLziet en de rest meestal dezelfde week terugkijken, dacht ik dus aan: internet only + bellen van Ziggo (50 mbit) voor € 47,50 met onbeperkt bellen voor € 11,99. Dan NLZiet erbij voor € 7,99 maakt € 67,48. Stukje voordeliger en 50 mbit internet is voor hun prima. Maar 1 full HD apparaat in huis en ze streamen nooit op meer dan op 2 apparaten tegelijkertijd.

Ik heb ze een test abbonement gegeven voor NLZiet i.c.m. app op hun SmartTV. Dit werkt prima maar is erg traag (de app, TV is uit 2014). Voor het testen is het prima, maar zoek eigenlijk een degelijke en snelle goedkope mediaplayer die NLZiet, Videoland en wellicht ook Emby kan streamen. Ik zag de Amazon Fire en een Humax mediaplayer die dit zouden kunnen. Maar voor ik wat bestel ben ik op zoek naar ervaringen van anderen. Is het een goed alternatief voor normale TV? En wat zijn de beperkingen van de mediaplayers die NLziet ondersteunen.

[ Voor 15% gewijzigd door harrr op 17-05-2020 21:04 ]

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

harrr schreef op zondag 17 mei 2020 @ 20:59:
Ik zoek voor mijn schoonouders een optie om de vaste lasten van Ziggo te drukken. Ze hebben een Horizon XL omdat ze veel opnemen (omdat je bij Ziggo niey alles kan terugkijken) te kunnen terugkijken of ze series later terug willen kunnen kijken. Maar ze betalen wel even 82 euro per maand voor TV, Internet (250 mbit) en onbeperkt bellen bij Ziggo. Alleen Ziggo is een optie, KPN levert maximaal 8 mbit en er ligt (nog) geen glasvezel.

Omdat ze veel Nederlandse series en programma's kijken die aangeboden worden via NLziet en de rest meestal dezelfde week terugkijken, dacht ik dus aan: internet only + bellen van Ziggo (50 mbit) voor € 47,50 met onbeperkt bellen voor € 11,99. Dan NLZiet erbij voor € 7,99 maakt € 67,48. Stukje voordeliger en 50 mbit internet is voor hun prima. Maar 1 full HD apparaat in huis en ze streamen nooit op meer dan op 2 apparaten tegelijkertijd.

Ik heb ze een test abbonement gegeven voor NLZiet i.c.m. app op hun SmartTV. Dit werkt prima maar is erg traag (de app, TV is uit 2014). Voor het testen is het prima, maar zoek eigenlijk een degelijke en snelle goedkope mediaplayer die NLZiet, Videoland en wellicht ook Emby kan streamen. Ik zag de Amazon Fire en een Humax mediaplayer die dit zouden kunnen. Maar voor ik wat bestel ben ik op zoek naar ervaringen van anderen. Is het een goed alternatief voor normale TV? En wat zijn de beperkingen van de mediaplayers die NLziet ondersteunen.
Als ze willen opnemen zou je ook gewoon standaard Ziggo kunnen nemen met een eigen decoder er bij met harde schijf. Ik heb bv een Vu+ en dat werkt perfect met een Ziggo-kaartje. Heb je geen NLziet nodig. Puur voor een mediaplayer zou ik een Chromecast nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrr
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:23
the-body schreef op zondag 17 mei 2020 @ 22:10:
[...]

Als ze willen opnemen zou je ook gewoon standaard Ziggo kunnen nemen met een eigen decoder er bij met harde schijf. Ik heb bv een Vu+ en dat werkt perfect met een Ziggo-kaartje. Heb je geen NLziet nodig. Puur voor een mediaplayer zou ik een Chromecast nemen.
Bedankt voor de tip. De VU+ kan wel een optie zijn. Vergt het nog modding en/of een aangepaste software? Of werkt het out of the box?

Een Chromecast is denk ik geen optie. Die hebben ze nu ook voor Netflix. Maar ze willen wel gewoon met een afstandsbediening hun TV kunnen bedienen. Telefoons en tablets hebben ze niet de hele dag op tafel liggen.

Ze zijn ook niet de jongste en met een telefoon moeten zappen is voor hun toch wat te modern (vermoed ik). Aan een nieuwe tv ontvanger kunnen ze wel prima wennen. Want ze werken wel gewoon dagelijks met de telefoon en computer.

10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
@harrr enige die ik ken is de Shield (werkt perfect, maar te duur) of de Mi Box S.
Mi Box S werkt prima, is net een decoder kwa gebruik. Werkt met NLZiet, Videoland etc. Enige is dat NLZiet niet officieel ondersteund word door NLZiet. Misschien dat dat nog veranderd.

Je kan de app gewoon downloaden en het werkt prima. Maar soms zijn er issues (RTL Nieuws binnen een uur terugkijken laad bijvoorbeeld niet bij mijn zus) en dan geeft NLziet geen support, want unsupported.

Maar verder werkt het eigenlijk prima. Simpel boxje, simpele (bluetooth) remote dus kan uit het zicht geplaatst. En alles op 1 plek. Dat is vooral wel fijn voor oudere mensen. Want wisselen tussen sources blijft ingewikkeld is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the-body
  • Niet online

the-body

harrr schreef op maandag 18 mei 2020 @ 12:45:
[...]

Bedankt voor de tip. De VU+ kan wel een optie zijn. Vergt het nog modding en/of een aangepaste software? Of werkt het out of the box?

Een Chromecast is denk ik geen optie. Die hebben ze nu ook voor Netflix. Maar ze willen wel gewoon met een afstandsbediening hun TV kunnen bedienen. Telefoons en tablets hebben ze niet de hele dag op tafel liggen.

Ze zijn ook niet de jongste en met een telefoon moeten zappen is voor hun toch wat te modern (vermoed ik). Aan een nieuwe tv ontvanger kunnen ze wel prima wennen. Want ze werken wel gewoon dagelijks met de telefoon en computer.
Nee, werkt niet out-of-the-box. Meest gebruiksvriendelijke is OpenPLI er op zetten, kun je jaren mee vooruit. Kun je voor hun doen (stelt echt niks voor), of de dealer laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gluten Parody
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:12
NPOstart heeft sinds een week of wat een nieuwe webplayer. De beeldkwaliteit van zowel streams als terugkijken lijkt echt minder dan voorheen, qua resolutie/artefacten. Is dat ook jullie ervaring? Ik heb NPOstart plus, safari/chrome op een Mac.

Beeldscherm voor MacOS kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Het leek een tijdje goed te gaan maar toch ervaar ik sinds een paar dagen dat live tv soms erg hapert. Elke 1 a 2 minuten dat het beeld dan 3 seconden stilstaat. Het begint met name na 21 uur. Als ik overdag of 's ochtends kijk ik er niks aan de hand.

Zijn er meer mensen die dit ervaren? Ik gebruik een Chromecast. Ik lees wel over dat beeld zwart wordt en geluid doorgaat. Bij mij is het echt dat het beeld gaat stilstaan en het geluid even weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Wij hebben na een jaar lidmaatschap ons abonnement opgezegd omdat de app ondanks problemen niet verbeterd. Het gebrek aan notifications is echt belachelijk (ik wil een notification voor ZML, maar ik krijg meer spam die niet uit te zetten is dan belangrijke notificaitons), daarnaast is de samenwerking met AirPlay op onze Apple TV (4th gen) erg middelmatig, veel errors, en "vanaf begin kijken" werkt bijna nooit.

Ohja, en de gids is echt mega traag op mijn recente iPhone en gigabit glasvezel verbinding...

Wij hadden dit abonnement afgesloten omdat het goedkoper was dan een abo bij onze glasvezel aanbieder, en het alleen is voor mijn moeder die op de kinderen past. Inmiddels past die bij haar thuis op, dus is het abonnement ook niet meer nodig. Mocht dit in de toekomst veranderen, dan toch maar die 4€/maand meer voor het kastje van de glasvezelaanbieder. Mijn moeder (63) vond de app echt verschrikkelijk onstabiel.

't was mooi 👋

[ Voor 37% gewijzigd door _eLMo_ op 25-05-2020 16:18 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 17:37
Zit er (veel) vertraging tussen een DVB-C zender en deze app? Ik kijk namelijk zelden TV, maar ik kijk wel graag tennis en WK/EK voetbal. Wat ik minder prettig zou vinden is als de stream enkele seconden achter loopt zodat ik als het ware van de buren moet horen wat er is gebeurd voordat ik het zelf zie.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Pagina: 1 ... 5 ... 29 Laatste

Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET