Weer een lege UFC stream op de Kijk app op LG tv. Is dit en bekend issue?
Ja. Ik heb het eens getimed en kwam op zo'n 40 seconden vertraging. Geen probleem voor normaal tv kijken maar als je de buren hoort juichen tijdens een EK/WK dan is dat wel een beetje een spoiler.HarmoniousVibe schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 16:56:
Zit er (veel) vertraging tussen een DVB-C zender en deze app? Ik kijk namelijk zelden TV, maar ik kijk wel graag tennis en WK/EK voetbal. Wat ik minder prettig zou vinden is als de stream enkele seconden achter loopt zodat ik als het ware van de buren moet horen wat er is gebeurd voordat ik het zelf zie.
Heb NLZiet voor mijn ouders afgesloten, omdat ze ook Viedeoland kijken en films van Emby streamen heb ik gekozen voor de Mi Box S. Vind het een ware verbetering. Series van TV, Videoland en Emby komen in een overzicht zodat je een nieuwe aflevering zo kunt afspelen van 1 van de platformen.
Over NLZiet zijn ze best tevreden. Enige nadeel is dat er af en toe een seconde weg valt en weer hervat. Maar dit is niet enkel bij NLZiet, ook bij Emby of Videoland. Daarvan geef ik NLziet dus ook niet de schuld. Denk dat dit een Wifi issue is, heb daarom een USB naar Ethernet connector besteld voor de Mi Box S.
Laat jullie nog weten of het hiermee helemaal stabiel is.
Over NLZiet zijn ze best tevreden. Enige nadeel is dat er af en toe een seconde weg valt en weer hervat. Maar dit is niet enkel bij NLZiet, ook bij Emby of Videoland. Daarvan geef ik NLziet dus ook niet de schuld. Denk dat dit een Wifi issue is, heb daarom een USB naar Ethernet connector besteld voor de Mi Box S.
Laat jullie nog weten of het hiermee helemaal stabiel is.
10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh
Ik zie het al voor me op 1 januari. Om 00:40. Gelukkig nieuwjaar!3raser schreef op maandag 8 juni 2020 @ 16:23:
[...]
Ja. Ik heb het eens getimed en kwam op zo'n 40 seconden vertraging. Geen probleem voor normaal tv kijken maar als je de buren hoort juichen tijdens een EK/WK dan is dat wel een beetje een spoiler.
Kun je beter de radio aanzetten.
10.000 WP Zuid, 3400 WP Oost/West, Tesla M3 AWD LR, PompAO 8KW, Marstek Venus E 10,24kWh
Als je met z'n allen naar dezelfde tv kijkt, wat maakt die 40 seconden dan uit? De klok bij de buren kan ook zomaar een minuutje voor of achter lopen.harrr schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 22:50:
[...]
Ik zie het al voor me op 1 januari. Om 00:40. Gelukkig nieuwjaar!
Kun je beter de radio aanzetten.
Het is zeker niet iets waar ik de dienst voor laat liggen. Overigens wonen mijn ouders in een achteraf gebied. Dus de buren zie en hoor je daar niet.3raser schreef op zaterdag 13 juni 2020 @ 08:43:
[...]
Als je met z'n allen naar dezelfde tv kijkt, wat maakt die 40 seconden dan uit? De klok bij de buren kan ook zomaar een minuutje voor of achter lopen.
Ik heb al best lang NLziet wat in principe best goed werkt, alleen ik erger me echt aan de design van de website, waardoor ik het eigenlijk niet kan aanraden voor anderen die geen extensie willen installeren om de website een beetje bruikbaar te kunnen gebruiken.
Nu vraag ik me af of dit toch aan mijzelf ligt of dat er meer gebruikers deze mening delen. (zie hieronder mijn versie met simpele CSS aanpassingen via een extensie en de originele versie met mijn ergernissen)
Origineel:
/f/image/m7gmxUEdvakyCG0vEPIog7Rp.png?f=fotoalbum_large)
Met mijn aanpassingen (alleen CSS):
/f/image/iQxrhwFcJao7KuQdRXJVO0UP.png?f=fotoalbum_large)
Voor de gebruikers die dit zelf willen proberen, installeer de extensie "user css" en ga naar de website van NLziet en plak dit erin:
https://pastebin.com/5pq23KgT
Nu vraag ik me af of dit toch aan mijzelf ligt of dat er meer gebruikers deze mening delen. (zie hieronder mijn versie met simpele CSS aanpassingen via een extensie en de originele versie met mijn ergernissen)
Origineel:
/f/image/m7gmxUEdvakyCG0vEPIog7Rp.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/iQxrhwFcJao7KuQdRXJVO0UP.png?f=fotoalbum_large)
Voor de gebruikers die dit zelf willen proberen, installeer de extensie "user css" en ga naar de website van NLziet en plak dit erin:
[ Voor 94% gewijzigd door ThaGuus op 14-06-2020 00:24 ]
Denk dat e.e.a. gedaan is zodat het op mobiel of tablet ook werkt?ThaGuus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 00:05:
Ik heb al best lang NLziet wat in principe best goed werkt, alleen ik erger me echt aan de design van de website, waardoor ik het eigenlijk niet kan aanraden voor anderen die geen extensie willen installeren om de website een beetje bruikbaar te kunnen gebruiken.
Origineel:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
In elk geval knap gedaan. Nadeel is wel dat userscripts snel outdated raken? En de video container mag van mij wel nog groter.
Misschien was dat op het begin wel het idee inderdaad alleen als je nu op je telefoon naar http://nlziet.nl gaat en inlogt kom je op een pagina om de app te downloaden...W00fer schreef op zondag 14 juni 2020 @ 23:29:
[...]
Denk dat e.e.a. gedaan is zodat het op mobiel of tablet ook werkt?
In elk geval knap gedaan. Nadeel is wel dat userscripts snel outdated raken? En de video container mag van mij wel nog groter.
Ik gebruik zelf dit css scriptje eigenlijk al 1+ jaar ongeveer alleen ik hoop dat nlziet toch ooit standaard er ongeveer zo uit ziet. (zodat ik niet elke keer dat scriptje hoef op te zoeken)
Het groter maken van de video container is btw de 10e regel eigenlijk moet dat de onderstaande code zijn.
code:
1
| height:30vw !important; |
[ Voor 3% gewijzigd door ThaGuus op 15-06-2020 02:51 ]
Weet iemand hier hoe je ondertiteling kunt krijgen van Nederlandse programma's (bijv. NPO)? Het lijkt niet mogelijk te zijn via de Apple TV. Klopt dit of ligt het aan mij?
Als je bedoeld op NLziet dan werken ondertitels alleen op de telefoon apps (ios, android) en op de webos app.alienfruit schreef op maandag 15 juni 2020 @ 21:21:
Weet iemand hier hoe je ondertiteling kunt krijgen van Nederlandse programma's (bijv. NPO)? Het lijkt niet mogelijk te zijn via de Apple TV. Klopt dit of ligt het aan mij?
Het zit helaas (nog) niet in de Android en de Apple TV app... (wat super irritant is) Wat je kan proberen is het te casten via je telefoon naar de Apple TV volgens mij werkte dat voor mij wel met een Chromecast.
Ik kreeg vandaag het volgende goede nieuws van NLZiet op mijn vraag over aankomende ontwikkelingen:
Misschien was dit al lang bekend, maar toch goed om te horen.Onze 12 hoofdkanalen (t/m SBS 9 in de kanalen rij) gaan op 19-08 over van het huidige HD ready naar Full HD! Daarnaast gaan deze kanalen meer beelden per seconde tonen, van 25 naar 50 frames per seconde.
Kijk... Dat is op zich best OK nieuws.
Nu nog zorgen dat de interface werkbaar wordt onder AndroidTV...
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Dat was mijn derde vraag aan ze... Ik mag een paar filmpjes maken om toe te lichten wat ik bedoel, hopelijk gaan ze daar ook mee aan de slag. (Eerste vraag ging over zender uitbreiding, maar dat is nog niet aan de orde op korte termijn)TFHfony schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:41:
Omdat ik vorig jaar over ging stappen van KPN naar Ziggo, heb ik toen overwogen om voortaan via een app TV te gaan kijken. NLZiet was best OK qua kwaliteit, maar door de gigs heen bladeren was een crime. Elke keer vloog hij op een rare manier door de tijden/zenders heen.jurjen_g schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:44:
[...]
Dat was mijn derde vraag aan ze... Ik mag een paar filmpjes maken om toe te lichten wat ik bedoel, hopelijk gaan ze daar ook mee aan de slag. (Eerste vraag ging over zender uitbreiding, maar dat is nog niet aan de orde op korte termijn)
Ik heb ook cd Canal Digitaal app geprobeerd. Werkte meer dan uitstekend... Alleen de beroerde beeldkwaliteit. Misschien moet NLZiet eens even naar die interface kijken.... Beter goed gejat....
www.file-hunter.com | www.arnauddeklerk.com | Mijn zonnepaneeltjes LIVE: http://pvoutput.org/list.jsp?sid=40939
Hopelijk geen prijsverhoging danjurjen_g schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:31:
Ik kreeg vandaag het volgende goede nieuws van NLZiet op mijn vraag over aankomende ontwikkelingen:
[...]
Misschien was dit al lang bekend, maar toch goed om te horen.
De laatste tijd werkt bij mij op webos ineens geen ondertiteling in de npo start app. (terwijl die in de Android app wel werken.)ThaGuus schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:13:
[...]
Als je bedoeld op NLziet dan werken ondertitels alleen op de telefoon apps (ios, android) en op de webos app.
Het zit helaas (nog) niet in de Android en de Apple TV app... (wat super irritant is) Wat je kan proberen is het te casten via je telefoon naar de Apple TV volgens mij werkte dat voor mij wel met een Chromecast.
Ik heb nu ook NLZiet toegevoegd aan het lijstje online streaming services binnen AndroidTV.TFHfony schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:41:
Nu hebben we (vooral mijn oudste dochter/vrouw) er al een paar dagen zitten spelen maar ik zie niet direct dat het niet "werkbaar" is onder AndroidTV? Hebben ze al iets gewijzigd sinds je reactie en zo niet, kun je eens aangeven wat je bedoelt?
Testing, one, two ...
Het grootste probleem was eigenlijk dat als je door de gids heen wandelde hij continu versprong tussen dagen en tijden. Als je in de gids op RTL4 stond bij een programma welke om 19:00 begon en je drukt op de rechter cursor dan versprong hij niet naar RTL5, maar naar de volgende dag. En dit leek hij ad random te doen.hardware-lover schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 14:29:
[...]
Ik heb nu ook NLZiet toegevoegd aan het lijstje online streaming services binnen AndroidTV.
Nu hebben we (vooral mijn oudste dochter/vrouw) er al een paar dagen zitten spelen maar ik zie niet direct dat het niet "werkbaar" is onder AndroidTV? Hebben ze al iets gewijzigd sinds je reactie en zo niet, kun je eens aangeven wat je bedoelt?
Of ze het inmiddels aangepast hebben? Geen idee... Maar ik heb deze klacht bij meer mensen gezien, maar ook zat mensen die hier totaal geen probleem mee hebben. Misschien op een of andere manier alleen bij bepaalde toestellen. Hier draaide het toen op een Philips 65OLED803.
Ik heb nog steeds hetzelfde probleem op een Philips 58pus7304 dus dat is zeker nog niet opgelost.TFHfony schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:02:
[...]
Het grootste probleem was eigenlijk dat als je door de gids heen wandelde hij continu versprong tussen dagen en tijden. Als je in de gids op RTL4 stond bij een programma welke om 19:00 begon en je drukt op de rechter cursor dan versprong hij niet naar RTL5, maar naar de volgende dag. En dit leek hij ad random te doen.
Of ze het inmiddels aangepast hebben? Geen idee... Maar ik heb deze klacht bij meer mensen gezien, maar ook zat mensen die hier totaal geen probleem mee hebben. Misschien op een of andere manier alleen bij bepaalde toestellen. Hier draaide het toen op een Philips 65OLED803.
Ik heb met testen wel geconstateerd:TFHfony schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 15:02:
[...]
Het grootste probleem was eigenlijk dat als je door de gids heen wandelde hij continu versprong tussen dagen en tijden. Als je in de gids op RTL4 stond bij een programma welke om 19:00 begon en je drukt op de rechter cursor dan versprong hij niet naar RTL5, maar naar de volgende dag. En dit leek hij ad random te doen.
- Als je de app opent en voor het eerst naar de gids gaat, werkt het horizontaal scrollen bijna gewoon goed
- Vooral als je vervolgens eerst een iets ouder programma "start van het begin" kijkt, en na het kijken weer teruggaat naar de gids, gaat hij niet terug naar het huidige tijdstip, maar ongeveer naar het tijdstip van het programma dat je keek. Dat programma is dan niet meer "rood". Als je dan horizontaal gaat scrollen, vliegt hij continu terug naar de weekdag selectie.
Dit is bij mij op een Xiaomi Mi box s, dus lijkt onafhankelijk van Philips.
En zoiets heb ik ook op de Shield. Dus ook niet Mi-afhankelijk. Dacht altijd eerst dat het aan de ab lag..maar toen had ik het ook via de ab-app op mijn foon.jurjen_g schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:19:
[...]
Ik heb met testen wel geconstateerd:
- Als je de app opent en voor het eerst naar de gids gaat, werkt het horizontaal scrollen bijna gewoon goed
- Vooral als je vervolgens eerst een iets ouder programma "start van het begin" kijkt, en na het kijken weer teruggaat naar de gids, gaat hij niet terug naar het huidige tijdstip, maar ongeveer naar het tijdstip van het programma dat je keek. Dat programma is dan niet meer "rood". Als je dan horizontaal gaat scrollen, vliegt hij continu terug naar de weekdag selectie.
Dit is bij mij op een Xiaomi Mi box s, dus lijkt onafhankelijk van Philips.
Zou jij ook een CSS kunnen maken die alle tv zenders onder elkaar weergeeft?ThaGuus schreef op zondag 14 juni 2020 @ 00:05:
Ik heb al best lang NLziet wat in principe best goed werkt,
Het is nu super irritant dat je door die hele tv-gids heen moet om een zender te vinden. Of ik kijk verkeerd?
NLZiet zit qua content best redelijk in elkaar (al mis ik nog wel wat films), technisch gezien is het e.e.a. allemaal niet echt handig als je het vergelijkt met contentgiganten zoals Amazon en Netflix.
-Als je een serie of tv programma ziet kun je niet op de naam van de serie of tv programma klikken om alle afleveringen te zien.
-Favorieten / kijklijsten importeren uit de NPOstart app is niet mogelijk, of inloggen met je NLZiet gegevens in de apps van NPO/RTL enzovoorts kan niet. Bij Blendle kon je destijds gewoon je Parool / NRC enz account linken aan de Blendle app en zo e.e.a. lezen.
-Er is voor veel menu's geen darkmode
-Ondertiteling moet je elke aflevering opnieuw aanzetten in de Android app.
-Streams van Ziggo hebben geen oranje zenderlogo's in beeld, van NLZiet (en wellicht NPOStartplus) wel
-Er zijn geen Vlaamse zenders zoals Vier, VTM en Vijf
-Je kunt zenders niet bookmarken, alleen programma's
-De NLZiet community pages zijn een drama om in te zoeken en bladeren
-Het zoeken op keywords vindt ook andere gelijkwaardige programma's. Bijvoorbeeld zoek op Penoza en je vindt ook een aflevering van "Klaas kan alles" met daarin de acteurs van Penoza
-De app heeft niet de mogelijkheid om je account op te zeggen IN de app. Nog niet eens een linkje naar de webomgeving waar dat wel kan. Videoland heeft dit expres ook niet, zodat je dit vergeet en lid blijft. Eigenlijk heel kwalijk.
-Als je een serie of tv programma ziet kun je niet op de naam van de serie of tv programma klikken om alle afleveringen te zien.
-Favorieten / kijklijsten importeren uit de NPOstart app is niet mogelijk, of inloggen met je NLZiet gegevens in de apps van NPO/RTL enzovoorts kan niet. Bij Blendle kon je destijds gewoon je Parool / NRC enz account linken aan de Blendle app en zo e.e.a. lezen.
-Er is voor veel menu's geen darkmode
-Ondertiteling moet je elke aflevering opnieuw aanzetten in de Android app.
-Streams van Ziggo hebben geen oranje zenderlogo's in beeld, van NLZiet (en wellicht NPOStartplus) wel
-Er zijn geen Vlaamse zenders zoals Vier, VTM en Vijf
-Je kunt zenders niet bookmarken, alleen programma's
-De NLZiet community pages zijn een drama om in te zoeken en bladeren
-Het zoeken op keywords vindt ook andere gelijkwaardige programma's. Bijvoorbeeld zoek op Penoza en je vindt ook een aflevering van "Klaas kan alles" met daarin de acteurs van Penoza
-De app heeft niet de mogelijkheid om je account op te zeggen IN de app. Nog niet eens een linkje naar de webomgeving waar dat wel kan. Videoland heeft dit expres ook niet, zodat je dit vergeet en lid blijft. Eigenlijk heel kwalijk.
NLZiet zegt zelf dat zij alleen de ondertitels voor NPO hebben. Dus niet voor RTL/SBS. Zowel voor live-tv als voor replay tv. VOD van SBS/RTL durf ik niet te zeggen, maar waarschijnlijk niet. Zelfs Videoland is daar enorm laks in.ThaGuus schreef op maandag 15 juni 2020 @ 22:13:
[...]
Als je bedoeld op NLziet dan werken ondertitels alleen op de telefoon apps (ios, android) en op de webos app.
[ Voor 19% gewijzigd door W00fer op 05-07-2020 02:00 ]
@Verwijderd
je kunt toch de serie aanklikken, en vervolgens op Afleveringen klikken om alle afleveringen te zien?
Importeren zou leuk zijn, maar zoveel werk is het nu ook niet om favorieten aan te maken in de NLZiet app.
En ik ken geen enkele app waar je je abbonement kan opzeggen vanuit de app. Even naar de website gaan lijkt me niet echt een issue.
Er zijn genoeg andere problemen IMHO met NLZiet. Zoals inderdaad het aantal zenders. Maar kwa gebruik vind ik het niet heel anders dan de Netflix's/videolands onder ons. Ook die zijn niet perfect imho.
je kunt toch de serie aanklikken, en vervolgens op Afleveringen klikken om alle afleveringen te zien?
Importeren zou leuk zijn, maar zoveel werk is het nu ook niet om favorieten aan te maken in de NLZiet app.
En ik ken geen enkele app waar je je abbonement kan opzeggen vanuit de app. Even naar de website gaan lijkt me niet echt een issue.
Er zijn genoeg andere problemen IMHO met NLZiet. Zoals inderdaad het aantal zenders. Maar kwa gebruik vind ik het niet heel anders dan de Netflix's/videolands onder ons. Ook die zijn niet perfect imho.
Er zijn genoeg websites die geen mobile ready interface hebben om je account op te zeggen.
Nee je kunt niet bij Replay TV of uitzendingen in de tv gids op "alle afleveringen" klikken. Alleen bij VOD series (komende van NPO Start Plus).
Nou als je tig favorieten hebt in de NPO Start Plus app dan is het irritant dat je alles moet overzetten naar NLZiet. Het bedrijf zit nota bene in Hilversum vlakbij de NPO en wordt deels betaald uit publiek geld.
Nee je kunt niet bij Replay TV of uitzendingen in de tv gids op "alle afleveringen" klikken. Alleen bij VOD series (komende van NPO Start Plus).
Nou als je tig favorieten hebt in de NPO Start Plus app dan is het irritant dat je alles moet overzetten naar NLZiet. Het bedrijf zit nota bene in Hilversum vlakbij de NPO en wordt deels betaald uit publiek geld.
Wat mij het meeste stoort in NLZiet dat de afleveringen in verkeerde volgorde is dus als je een seizoen moet kijken moet je helemaal naar het eind 'scrollen' zodat je uitkomt bij aflevering 1. Verder ook geen ondertitels via de Apple TV
[ Voor 10% gewijzigd door alienfruit op 05-07-2020 22:56 ]
Ik ben me ook aan het oriënteren om NLziet te nemen en de reguliere TV op te zeggen. Word steeds minder gekeken hier.
Nu heb ik het eind vorig jaar getest en via de NLziet op mijn philips en LG TV vind ik het te traag werken, dit ligt denk ik voor het grootste gedeelte aan de TV zelf.
Wie heeft er ervaring met NLziet op een android box? ik zie bijvoorbeeld een bundel te koop staan met een Mi Box S.
Is dat wat en is dat enigszins te vergelijken met reguliere TV?
Nu heb ik het eind vorig jaar getest en via de NLziet op mijn philips en LG TV vind ik het te traag werken, dit ligt denk ik voor het grootste gedeelte aan de TV zelf.
Wie heeft er ervaring met NLziet op een android box? ik zie bijvoorbeeld een bundel te koop staan met een Mi Box S.
Maar als je hem dan helemaal afgekeken hebt start ie automatisch naar aflevering 2.alienfruit schreef op zondag 5 juli 2020 @ 22:56:
Wat mij het meeste stoort in NLZiet dat de afleveringen in verkeerde volgorde is dus als je een seizoen moet kijken moet je helemaal naar het eind 'scrollen' zodat je uitkomt bij aflevering 1. Verder ook geen ondertitels via de Apple TV
Klopt, maar blijft vervelend als je een nieuw seizoen of serie wil kijken
Het zou vervelender zijn als je afl 1. gezien hebt en hij dan automatisch naar afl 30. zou gaanalienfruit schreef op maandag 13 juli 2020 @ 11:42:
Klopt, maar blijft vervelend als je een nieuw seizoen of serie wil kijken
Dat werkt eigenlijk zoals het moet werken op een Mi Box S, de app zelf is niet werkelijk van een hoog niveau op dit moment (vind ik), vergeleken met andere, beter ontwikkelde streaming apps.Mexflex1980 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:47:
Ik ben me ook aan het oriënteren om NLziet te nemen en de reguliere TV op te zeggen. Word steeds minder gekeken hier.
Enigszins vwb beeldkwaliteit bedoel je? Dat is het, enigszins (tamelijk ruim begrip
Testing, one, two ...
Mi box s geen ervaring mee. Maar geen klagen van mijn ouders met die combi.Mexflex1980 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 09:47:
Wel ervaring met een shield, en dan werkt het gewoon snel. Voor live tv zijn er betere apps. Het bijhouden van voortgang kan ook zeker beter. Maar voor sporadisch terugkijken is de app prima en werkt het gewoon goed.
Offtopic: Als alternatief voor NLZiet zou ik Canaldigitaal aan willen raden. Hun online only abonnement is ietsjes duurder (en 720P ipv 1080 maar dat verschil is niet enorm groot visueel) maar zij hebben diverse series die je bij NLZiet niet kan terugkijken via ReplayTV en bij CanalDigitaal wel. Bovendien heeft CanalDigitaal Fox Sport en 100 uur cloudopname. Helaas kun je cloudopnames daar niet doorspoelen. De app van Canaldigitaal zit qua tv gids erg goed in elkaar. Helaas ontbreekt VOD dus moet je reclames uitzitten. Maar de extra zenders zijn wel
Ontopic: Jammer dat NLZiet altijd on-demand prefereert boven replaytv. Erg fijn dat er dan geen reclame is, maar de kwaliteit gaat dan wel naar beneden. Misschien dat net een paar minuten na de uitzending van RTL het wel op Replay staat, maar dan overgaat naar On Demand zodra RTL dat erop zet?
Ontopic: Jammer dat NLZiet altijd on-demand prefereert boven replaytv. Erg fijn dat er dan geen reclame is, maar de kwaliteit gaat dan wel naar beneden. Misschien dat net een paar minuten na de uitzending van RTL het wel op Replay staat, maar dan overgaat naar On Demand zodra RTL dat erop zet?
[ Voor 13% gewijzigd door W00fer op 13-07-2020 14:46 ]
Soms staat het wel een paar uur nog op Replay TV.
Vind zelf de kwaliteit van Canal Digitaal beter dan NLZiet voor Live TV. Maar voor terugkijken vind ik persoonlijk NLziet toch superieur in gebruik. Geen reclame is toch wel heel relaxed (en een reden dat ik eigenlijk nooit meer live tv kijk).
En ja, heb beide ;-). Geen tv via provider meer en dat bevalt prima. Alles op 1 kastje (Shield). Netflix, videolands, YouTube premium, NLZiet en Canal digitaal.... Alleen Fox Sports Totaal Go via Chromecast voor Formule 1.
Vind zelf de kwaliteit van Canal Digitaal beter dan NLZiet voor Live TV. Maar voor terugkijken vind ik persoonlijk NLziet toch superieur in gebruik. Geen reclame is toch wel heel relaxed (en een reden dat ik eigenlijk nooit meer live tv kijk).
En ja, heb beide ;-). Geen tv via provider meer en dat bevalt prima. Alles op 1 kastje (Shield). Netflix, videolands, YouTube premium, NLZiet en Canal digitaal.... Alleen Fox Sports Totaal Go via Chromecast voor Formule 1.
[ Voor 28% gewijzigd door Waah op 13-07-2020 20:01 ]
Wat voor Shield heb je precies? Zie ook dat je een. Kleine Shield hebt is die ook geschikt?Waah schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:59:
Ik heb de oude Shield (2017 model). Maar in principe is elke Shield voldoende voor dit doel. Ze hebben allemaal dezelfde chip dacht ik. En die is rap.Mexflex1980 schreef op maandag 13 juli 2020 @ 20:29:
[...]
Wat voor Shield heb je precies? Zie ook dat je een. Kleine Shield hebt is die ook geschikt?
Fox Sport voor F1?Waah schreef op maandag 13 juli 2020 @ 19:59:
Gek trouwens dat Fox Sport dan wel op CanalDigitaal zit maar niet met F1 (als ik me niet vergis)
Ben benieuwd waar NLZiet mee gaat komen qua extra zenders. BBC en VRT + Canvas zou al leuk zijn.
De Franse zenders hoeft van mij niet persé. Duitse zenders is gaaf maar dan houdt het nooit op wat je wil.
M6 is trouwens wel een erg gave Franse zender met heel veel Cobra11 achtige politie en actieseries. En je hoeft niet persé goed Frans te kunnen om dat te verstaan en begrijpen.
Sowieso is het slim om de VRT aan boord te krijgen, want TV Vlaanderen (het zusje van Canal Digitaal) heeft ook al NPO 1,2,3 in het pakket. Bovendien is de VRT an sich noodleidend dus waarom niet samenwerken ipv dat VRTNu weer een eigen platform moet bouwen?
VRT betrekken bij NLZiet zou super zijn, vrees vanwege culturele verschillen (Vlamingen zijn echt ander type mensen dan Nederlanders) maar veel Vlaamse programma's worden toch al door Nederlanders bekeken. En veel RTL programma's worden verkocht aan VRT / VTM of Vier/Vijf (Vlaamse zenders). Die gooien er ondertiteling onder (omdat de Amsterdammers blijkbaar niet te verstaan zijn
NLZiet zou trouwens ook er goed aan doen om instelbare ondertitels te lanceren. Soms zijn ze net te klein.
Ziggo sport totaal voor F1, my bad XD
[ Voor 12% gewijzigd door Waah op 13-07-2020 21:59 ]
Ah. Als je Ziggo Sport Totaal hebt, heb je ook weer Ziggo Racing. En ik zag gisteren dat je bij Ziggo dan ook weer F1 TV Pro kunt nemen als extra pakket. Verwarrend allemaal.Waah schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:58:
Ziggo sport totaal, my bad XD
F1 tv pro.kan alleen gratis als je internet bij Ziggo afneemt. Anders niet gratis.W00fer schreef op maandag 13 juli 2020 @ 21:59:
[...]
Ah. Als je Ziggo Sport Totaal hebt, heb je ook weer Ziggo Racing. En ik zag gisteren dat je bij Ziggo dan ook weer F1 TV Pro kunt nemen als extra pakket. Verwarrend allemaal.
Mia zo ingewikkeld is het toch niet? Gewoon pakket kiezen wat je wil.
-reclamevrij tv terugkijken zonder reclame van de NPO en commercielen + live tv? NLziet
- meer zenders waaronder België, en voetbal Eredivisie? Canal Digitaal
- F1? F1 TV Go (alleen Chromecast vanaf laptop). Anders Ziggo Sport Totaal Go (wel Chromecast vanaf telefoon)
Wat ingewikkeld. Dus ik mag F1 TV niet casten vanaf mijn telefoon?Waah schreef op maandag 13 juli 2020 @ 23:00:
[...]
F1 tv pro.kan alleen gratis als je internet bij Ziggo afneemt. Anders niet gratis.
Mia zo ingewikkeld is het toch niet? Gewoon pakket kiezen wat je wil.
-reclamevrij tv terugkijken zonder reclame van de NPO en commercielen + live tv? NLziet
- meer zenders waaronder België, en voetbal Eredivisie? Canal Digitaal
- F1? F1 TV Go (alleen Chromecast vanaf laptop). Anders Ziggo Sport Totaal Go (wel Chromecast vanaf telefoon)
Reclamevrij terugkijken kan trouwens ook op Horizon van Ziggo (de box), alleen is die app die ze daarvoor gebruiken vrij waardeloos. Als je NPO kijkt via Replay tv kun je wel de reclame doorspoelen. Gelukkig is reclame binnenkort bij de NPO enigszins aan banden gelegd.
Maar dit kan niet bij RTL/KIJK zenders !, bij NLZiet kan dit welW00fer schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 00:02:
[...]
Wat ingewikkeld. Dus ik mag F1 TV niet casten vanaf mijn telefoon?
Reclamevrij terugkijken kan trouwens ook op Horizon van Ziggo (de box), alleen is die app die ze daarvoor gebruiken vrij waardeloos. Als je NPO kijkt via Replay tv kun je wel de reclame doorspoelen. Gelukkig is reclame binnenkort bij de NPO enigszins aan banden gelegd.
Zou dit ook gelden voor streams via de Chromecast? Ik was van mening dat het al full HD was.jurjen_g schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:31:
[...]
Edit: @jurjen_g, weet je zeker dat dit klopt? Want vorig jaar was er ook zo'n bericht (in september): arjentjuh in "[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet"
[ Voor 21% gewijzigd door Binnetie op 14-07-2020 17:14 ]
Ik zie dat ook inderdaad. Misschien dat het op Android TV box nog niet was geupgraded? Ik kreeg letterlijk het volgende antwoord op mijn opmerking dat de kwaliteit via mij mi box s net iets minder is dan wat ik gewend was via T-Mobile:Binnetie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:11:
[...]
Edit: @jurjen_g, weet je zeker dat dit klopt? Want vorig jaar was er ook zo'n bericht (in september): arjentjuh in "[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet"
Of misschien was het in verband met Corona tijdelijk teruggeschroefd?Onze 12 hoofdkanalen (t/m SBS 9 in de kanalen rij) gaan op 19-08 over van het huidige HD ready naar Full HD! Daarnaast gaan deze kanalen meer beelden per seconde tonen, van 25 naar 50 frames per seconde. Dit laatste zorgt met name bij druk bewegende beelden (voetbal, actiefilms etc.) voor een vloeiender en minder schokkend beeld.
Ik dacht juist dat ze Android TV als eerste deden vorig jaar. Kan zijn dat het teruggeschroefd is. Ik had 2 maand terug best vaak problemen met stotteren maar nu al een tijd gaat het goed.jurjen_g schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:21:
[...]
Ik zie dat ook inderdaad. Misschien dat het op Android TV box nog niet was geupgraded? Ik kreeg letterlijk het volgende antwoord op mijn opmerking dat de kwaliteit via mij mi box s net iets minder is dan wat ik gewend was via T-Mobile:
[...]
Of misschien was het in verband met Corona tijdelijk teruggeschroefd?
Gebruik NLziet in woonkamer op Samsung Tizen en op slaapkamer Apple TV4K beiden geen problemenBinnetie schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:27:
[...]
Ik dacht juist dat ze Android TV als eerste deden vorig jaar. Kan zijn dat het teruggeschroefd is. Ik had 2 maand terug best vaak problemen met stotteren maar nu al een tijd gaat het goed.
Ik hoor dat Tizen meestal langzamer is dan AndroidTV, is dat ook jouw ervaring?Albert020 schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:04:
[...]
Gebruik NLziet in woonkamer op Samsung Tizen en op slaapkamer Apple TV4K beiden geen problemen
Gaat hier razend snel heb dan ook een vrij nieuwe Samsung TV met snelle processor,W00fer schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:03:
[...]
Ik hoor dat Tizen meestal langzamer is dan AndroidTV, is dat ook jouw ervaring?
weet niet hoe snel het op een Nvidia Shield Pro gaat, maar heb hier niks te klagen
Het draait al vlot op een Mi Box S (vind ik), met een 2019 Shield Pro weet de app al wat je wilt gaan doenAlbert020 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:12:
[...]
Gaat hier razend snel heb dan ook een vrij nieuwe Samsung TV met snelle processor,
weet niet hoe snel het op een Nvidia Shield Pro gaat, maar heb hier niks te klagen
Testing, one, two ...
Het meest teleurstellende is wel de Shield TV Tube, die 32 bit OS draait. De nieuwe Xiaomi Mi TV Stick is ook al vrij snel outdated met zijn 1 of 2GB geheugen en arm7 processor.hardware-lover schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:20:
[...]
Het draait al vlot op een Mi Box S (vind ik), met een 2019 Shield Pro weet de app al wat je wilt gaan doen
Ik heb geen ervaring met beiden. Dat kan vwb laatste ook nog niet volgens mij. Ik verwacht dat deze er als 2GB EU uitvoering voor ons gaat komen. Xiaomi komt meestal met verschillende uitvoeringen voor de diverse markten. Je wilt niet met een non EU versie aan de slag gaan, dat loopt zelden naar wens af 😏W00fer schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 18:58:
[...]
Het meest teleurstellende is wel de Shield TV Tube, die 32 bit OS draait. De nieuwe Xiaomi Mi TV Stick is ook al vrij snel outdated met zijn 1 of 2GB geheugen en arm7 processor.
Edit: oeps, ik zie net op onze FP dat ie er is, met 1GB werkgeheugen 😳
[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 15-07-2020 19:58 ]
Testing, one, two ...
Correct. Maar heb jij ervaring dan met internationale Xiaomi apparaten? Is er niet gewoon zoiets als een International version?hardware-lover schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 19:54:
[...]
Ik heb geen ervaring met beiden. Dat kan vwb laatste ook nog niet volgens mij. Ik verwacht dat deze er als 2GB EU uitvoering voor ons gaat komen. Xiaomi komt meestal met verschillende uitvoeringen voor de diverse markten. Je wilt niet met een non EU versie aan de slag gaan, dat loopt zelden naar wens af 😏
Edit: oeps, ik zie net op onze FP dat ie er is, met 1GB werkgeheugen 😳
Ik ken Xiaomi versies die niet direct voor onze markt zijn bedoelt, maar wel via bepaalde kanalen te koop worden aangeboden. Daar draait dan een Android Mobiel OS op, of een AndroidTV versie die niet Google gecertificeerd is. De (EU) versie wordt ook wel eens "International" genoemd. Belangrijker is het om op de juiste typenummers te letten bij die boxen.W00fer schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 23:26:
[...]
Correct. Maar heb jij ervaring dan met internationale Xiaomi apparaten? Is er niet gewoon zoiets als een International version?
Je moet geen 4C model hebben en zoiets dus eigenlijk ook niet: https://www.xiaomiproduct...4k-tv-box-android-71.html
Testing, one, two ...
Heeft iemand ervaring met foutcode 6100 bij NLZiet? Er is niets in hun FAQ of op hun Twitter te vinden.
Binnen je account van NLZiet kan je een bugrapport versturen, uit ervaring weet ik dat je snel reactie krijgt.W00fer schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 02:26:
Heeft iemand ervaring met foutcode 6100 bij NLZiet? Er is niets in hun FAQ of op hun Twitter te vinden.
Op de PC werkt het. Op m'n tablet werkt NLZiet niet. Ik gok dat het iets met DRM of Google Play Services te maken heeft. De klantenservice van NLZiet op Twitter is in elk geval een soort robot met cassetteband functie.RoRoNL schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 15:38:
[...]
Binnen je account van NLZiet kan je een bugrapport versturen, uit ervaring weet ik dat je snel reactie krijgt.
Ze herhalen steeds dat je een mailtje moet sturen of dat ze aanbevelen om je firmware van je apparaat te updaten (maar dat kan ik niet).
Waarom maak je niet gewoon de lijst met foutcodes openbaar of deels openbaar?
" Onze 12 hoofdkanalen (t/m SBS 9 in de kanalen rij) gaan op 19-08 over van het huidige HD ready naar Full HD! Daarnaast gaan deze kanalen meer beelden per seconde tonen, van 25 naar 50 frames per seconde."jurjen_g schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 16:31:
[...]
Iemand al verschil gezien? Ik nog niet.
"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021
Als ik de live zenders vergelijk met ZiggoGo voor AndroidTV en dan met name RTL-Z, dan ziet het er iets strakker (scherper) uit via NLziet. ZiggoGo streamt via 720p@50hz met een maximale bitrate van 4.29Mbit.backupdevice schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:44:
[...]
" Onze 12 hoofdkanalen (t/m SBS 9 in de kanalen rij) gaan op 19-08 over van het huidige HD ready naar Full HD! Daarnaast gaan deze kanalen meer beelden per seconde tonen, van 25 naar 50 frames per seconde."
Iemand al verschil gezien? Ik nog niet.
Testing, one, two ...
Hi,
Weet iemand of er ook een mogelijkheid is om bijvoorbeeld de bitrate van NLziet te zien?
Groet
Weet iemand of er ook een mogelijkheid is om bijvoorbeeld de bitrate van NLziet te zien?
Groet
De NPO start app werkt ineens niet meer goed op LG WebOS. De app doet het wel, maar content afspelen wil niet. TV is een LG CX (2020 model). Ook de firmware is up-to date en app NPO start al verwijderd en opnieuw geiinstalleerd, maar helpt allemaal helaas niet. Meer mensen dit probleem?
Ben ik ook benieuwd naar.Mike80 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:35:
Hi,
Groet
Niet dat ik weet. Wel even een testje gedaan met mijn smartphone:Mike80 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:35:
Hi,
Groet
- NLziet app aangezet, en live tv aan
- 1 minuut laten spelen (ivm eerste seconden veel data binnenhalen voor bufferen)
- 1 minuut het aantal MB bijhouden
Na 1 minuut ging ik van 25MB naar 52,6MB op kwaliteit Hoog op mobiel.
Dat is dus 52,6-25=27,6MB
27,6MB/60 seconden= 0,46 MB/s
dat geeft een bitrate van 0,46*8= 3,7Mb/s
Dit was voor Nederland 1.
Zelfde gedaan voor Canal Digitaal. Die adverteren 4Mbit, en ik kreeg 3,88 Mmit. Lijkt wel te kloppen (waarschijnlijk gaat die net na mijn stoppen weer data inladen, daarom net geen 4Mbit). Nauwkeuriger is langer meten, maar daar heb ik geen zin in
[ Voor 16% gewijzigd door Waah op 21-08-2020 15:21 ]
Je hebt hier een rekenfout gemaakt waardoor je eigenlijk op 0.46 MB/s of 3.7 Mbps moet uitkomen. Op de desktop met maximale kwaliteit kom ik op 5.5 Mbps.
Dit is slechts een gemiddelde bitrate. De daadwerkelijke bitrate is variabel, dus hoger wanneer de beelden snel wisselen.
Klopt, heb het aangepast. Maximale kwaliteit is geen optie op mijn telefoon. Op Android TV is ook een optie voor maximale kwaliteit dacht ik.GlowMouse schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 15:03:
[...]
Je hebt hier een rekenfout gemaakt waardoor je eigenlijk op 0.46 MB/s of 3.7 Mbps moet uitkomen. Op de desktop met maximale kwaliteit kom ik op 5.5 Mbps.
Dit is slechts een gemiddelde bitrate. De daadwerkelijke bitrate is variabel, dus hoger wanneer de beelden snel wisselen.
Naar mijn idee zijn de aanpassingen (verbeteringen) bij NLziet doorgevoerd. Voorheen als het beeld van links naar rechts ging, bijvoorbeeld bij het NOS journaal, dan ging dat nooit soepel. Ik ken de technische term niet, maar beeld leek dan even te stotteren.
Ik vond dat altijd best storend, waarschijnlijk ook omdat het op youtube en netflix bijvoorbeeld wel gewoon heel goed werkt. Nu is dat bij NLziet dus ook! Ik heb een Sony met android TV.
Groet,
Mike
Ik vond dat altijd best storend, waarschijnlijk ook omdat het op youtube en netflix bijvoorbeeld wel gewoon heel goed werkt. Nu is dat bij NLziet dus ook! Ik heb een Sony met android TV.
Groet,
Mike
Zijn dit nu aanpassingen (wat betreft de kwaliteit van de live streams) die ook in de NPO start plus app gebruikt gaan worden of gebruikt NLziet een andere provider voor livestreams?
Ik heb op dit moment NLziet maar kijk eigenlijk nauwelijks naar de commercielen, bovendien kwam ik nog steeds reclame tegen bij de commercielen als ik bepaalde content terug wilde kijken.
Ik heb op dit moment NLziet maar kijk eigenlijk nauwelijks naar de commercielen, bovendien kwam ik nog steeds reclame tegen bij de commercielen als ik bepaalde content terug wilde kijken.
"For my friends, anything; for my enemies, the law."
Ik kijk via een nieuwe apple TV en heb precies hetzelfde. Erg storend, iemand een goede oplossing hiervoor? Amazon prime via de apple tv streamt prima dus het ligt echt aan nlziet.Mike80 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 21:26:
Naar mijn idee zijn de aanpassingen (verbeteringen) bij NLziet doorgevoerd. Voorheen als het beeld van links naar rechts ging, bijvoorbeeld bij het NOS journaal, dan ging dat nooit soepel. Ik ken de technische term niet, maar beeld leek dan even te stotteren.
Groet,
Mike
Ik heb zelf geen appletv, maar kan het zijn dat je hdmi outpit op 60 hz staat in plaats van 50? Op prime zal het meeste materiaal wellicht 60hz zijn ivm us content, maar de Nederlandse liveuitzendingen worden nog altijd 50 hz opgenomen. Als je dat op 60 hz wil afspelen, heb je kans op stotterend beeld.hv08 schreef op maandag 7 september 2020 @ 19:33:
[...]
Ik kijk via een nieuwe apple TV en heb precies hetzelfde. Erg storend, iemand een goede oplossing hiervoor? Amazon prime via de apple tv streamt prima dus het ligt echt aan nlziet.
Daarnaast is uiteraard bij snelle beelden ook de bitrate en kwaliteit van compressie belangrijk, naar mijn mening is NLZiet daar weliswaar de beste OTT streaming aanbieder in, maar her is nog altijd niet gelijk aan de kwaliteit van hd glaszenders van KPN of Ziggo.
Bedankt voor de tips, ik ga even kijken. Ik weet al wel dat als ik hem op 50hz zet amazon prima hapert. Om dat nou elke keer te wisselen voordat je prime/nlziet opstart ga ik ook niet vragen aan vrouw/kind.jurjen_g schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:00:
[...]
Ik heb zelf geen appletv, maar kan het zijn dat je hdmi outpit op 60 hz staat in plaats van 50? Op prime zal het meeste materiaal wellicht 60hz zijn ivm us content, maar de Nederlandse liveuitzendingen worden nog altijd 50 hz opgenomen. Als je dat op 60 hz wil afspelen, heb je kans op stotterend beeld.
Daarnaast is uiteraard bij snelle beelden ook de bitrate en kwaliteit van compressie belangrijk, naar mijn mening is NLZiet daar weliswaar de beste OTT streaming aanbieder in, maar her is nog altijd niet gelijk aan de kwaliteit van hd glaszenders van KPN of Ziggo.
"nieuwe Apple TV" = type? Als het de uitvoering is waarvoor de volgende help info is geschreven dan wordt het een eitje voor jehv08 schreef op maandag 7 september 2020 @ 20:36:
[...]
Bedankt voor de tips, ik ga even kijken. Ik weet al wel dat als ik hem op 50hz zet amazon prima hapert. Om dat nou elke keer te wisselen voordat je prime/nlziet opstart ga ik ook niet vragen aan vrouw/kind.
https://support.apple.com/nl-nl/HT208288
Testing, one, two ...
Had ik erbij moeten zettenhardware-lover schreef op maandag 7 september 2020 @ 23:26:
[...]
"nieuwe Apple TV" = type? Als het de uitvoering is waarvoor de volgende help info is geschreven dan wordt het een eitje voor je
https://support.apple.com/nl-nl/HT208288
Vraagje; ik heb nu NPO Start en dat beviel eigenlijk wel prima op 720P, maar nu ik een 4K televisie heb zou ik graag toch de streaming kwaliteit omhoog hebben. Ik heb geen TV abonnement, dus alleen via een streamingdienst. Is dan het hoogst haalbare NL Ziet op 1080P, of weet iemand nog betere alternatieven?
youtube.com/@hisrep
De livestreams op NPO Start zijn zelfs maar maximaal 960x540 op 2Mbit/s, terwijl NLZiet livestreams in 1920x1080 op 7,5 Mbit/s heeft. Dat zal dus zeker verschil maken. Voor on-demand daarentegen is er geen verschil (sterker nog: NLZiet linkt voor on-demand naar exact hetzelfde videobestand als NPO Plus).DeNachtwacht schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:29:
Vraagje; ik heb nu NPO Start en dat beviel eigenlijk wel prima op 720P, maar nu ik een 4K televisie heb zou ik graag toch de streaming kwaliteit omhoog hebben. Ik heb geen TV abonnement, dus alleen via een streamingdienst. Is dan het hoogst haalbare NL Ziet op 1080P, of weet iemand nog betere alternatieven?
Een alternatief zou eventueel Canal Digitaal kunnen zijn, die bieden een online abonnement aan met meer zenders dan NLZiet bied. Ik weet echter niet wat daar de kwaliteit van is (geen ervaring mee).
Thanks voor het antwoord. Inmiddels ben ik er ook achter dat met NPO Plus voor €3 per maand ook alles op 1080p terug is te zien. Wel jammer dat de livestream anno 2020 nog steeds op DVD kwaliteit wordt uitgezonden. Ik snap dat 4K behoorlijk wat data eist, maar een goede kwaliteit 1080p stream is toch wel het minimale dat je tegenwoordig mag verwachten lijkt me, zo veeleisend is dat niet meer.
youtube.com/@hisrep
maar met een publieke omroep die steeds meer wordt uitgeknepen om diverse redenen is dit een simpele no-go. HelaasDeNachtwacht schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 00:41:
Thanks voor het antwoord. Inmiddels ben ik er ook achter dat met NPO Plus voor €3 per maand ook alles op 1080p terug is te zien. Wel jammer dat de livestream anno 2020 nog steeds op DVD kwaliteit wordt uitgezonden. Ik snap dat 4K behoorlijk wat data eist, maar een goede kwaliteit 1080p stream is toch wel het minimale dat je tegenwoordig mag verwachten lijkt me, zo veeleisend is dat niet meer.
Ik heb sinds ruim een half jaar NLZiet. Tussendoor 2 keer een proefmaand Canal Digitaal gehad, maar de beeldkwaliteit van live uitzendingen is van NLZiet echt beduidend beter. Ook nog een proefmaand T-Mobile nieuwe TV propositie gedaan, maar zelfs die was minder dan NLZiet. Het enige minpunt van NLZiet is de hoeveelheid zenders (en de android tv app mag wel iets moderner).DeNachtwacht schreef op donderdag 24 september 2020 @ 21:29:
Verwijderd
Ben een half jaartje geleden weg gegaan bij NLziet omdat het beeld te vaak stil bleef staan voor 1 a 2 seconden, via de NLziet-Tizen app van m’n Samsung Tv. Vooral bij voetbal wil je dat gewoon niet. Aan m’n verbinding lag het niet, want 4K-content via de Netflix, Amazon en YouTube apps gaat vloeiend. Toch maar weer een Stb van T-mobile genomen, ook omdat de kwaliteit van de streams waarschijnlijk beter was (destijds in elk geval).
Sindsdien is er wel een en al verbeterd lees ik hier.
Lopen de streams bij jullie vloeiend tegenwoordig? En is het qua kwaliteit te vergelijken (1080p op 50fps lees ik?) met tv via de decoder?
Sindsdien is er wel een en al verbeterd lees ik hier.
Lopen de streams bij jullie vloeiend tegenwoordig? En is het qua kwaliteit te vergelijken (1080p op 50fps lees ik?) met tv via de decoder?
CanalDigitaal heeft meer zenders maar is in 720P. Je krijgt bij hen wel 100u cloud opname (helaas geen commercials doorspoelen). NLziet heeft hogere kwaliteit beeld maar krijgt erg weinig updates.
Ik heb sinds een week een Xiaomi Mi TV Stick met de native NLZiet app. Maar wat ik niet begrijp is dat ik van een serie maar beperkt kan terugkijken.
Serie: Lang Leve de Liefde, seizoen 1
Via NLZiet app op telefoon kan ik alles terugkijken (ik cast dan naar de TV)
Via de NLZiet app op de Mi TV Stick kan ik maar ongeveer 10 afleveringen van de meest aflevering (109) tot aflevering 90 terugkijken.
Iemand die dit ook wel eens gezien heeft?
Via de NLZiet app op de Mi TV Stick kan ik maar ongeveer 10 afleveringen van de meest aflevering (109) tot aflevering 90 terugkijken.
Verwijderd
Weet je ook hoe hoog?W00fer schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 10:09:
CanalDigitaal heeft meer zenders maar is in 720P. Je krijgt bij hen wel 100u cloud opname (helaas geen commercials doorspoelen). NLziet heeft hogere kwaliteit beeld maar krijgt erg weinig updates.
Waah in "[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet" (en de reactie daarna)
[ Voor 4% gewijzigd door GlowMouse op 12-10-2020 20:47 ]
Fout in de ATV app.Binnetie schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 19:22:
Ik heb sinds een week een Xiaomi Mi TV Stick met de native NLZiet app. Maar wat ik niet begrijp is dat ik van een serie maar beperkt kan terugkijken.
Ze staan er allemaal in, maar je moet zoeken naar >> Lang Leve de Liefde << en dan het icoon selecteren wat tevoorschijn komt. Je ziet dat ie dan de laatste aflevering als eerste laat zien, horizontaal de rest naar rechts in het scherm. Op een gegeven moment gaat ie over naar seizoen 1. Soms blijft ie even hangen op de zichtbare afleveringen, tikje omhoog en omlaag, en je kunt weer verder naar rechts. Ze staan er allemaal op, maar via de meest logische weg komen ze niet tevoorschijn.
Daar mag iemand nog wel even een draai aangeven bij NLZiet
Testing, one, two ...
Ik dacht al zoiets, want bij seizoen 2 zag ik ineens meer afleveringen verschijnen toen ik wat aan het stunten was met de afstandsbediening.hardware-lover schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:50:
[...]
Fout in de ATV app.
Ze staan er allemaal in, maar je moet zoeken naar >> Lang Leve de Liefde << en dan het icoon selecteren wat tevoorschijn komt. Je ziet dat ie dan de laatste aflevering als eerste laat zien, horizontaal de rest naar rechts in het scherm. Op een gegeven moment gaat ie over naar seizoen 1. Soms blijft ie even hangen op de zichtbare afleveringen, tikje omhoog en omlaag, en je kunt weer verder naar rechts. Ze staan er allemaal op, maar via de meest logische weg komen ze niet tevoorschijn.
Daar mag iemand nog wel even een draai aangeven bij NLZiet
Ik ga het nog wel even testen en daarna melden bij NLZiet.
Sinds kort gebruik ik NLZiet op mijn LG smart tv van 2015. Tot nu toe werkt alles perfect op één belangrijk dingetje na. Namelijk, het pauzeren van live tv werkt niet.
Hebben meerdere mensen hier last van of weet iemand van jullie een oplossing hiervoor?
De LG tv draait WebOS 1.4
Hebben meerdere mensen hier last van of weet iemand van jullie een oplossing hiervoor?
De LG tv draait WebOS 1.4
Ik heb - mede door dit topic - mijn TV + internet abonnement bij KPN opgezegd en ben overstapt naar alleen internet via T-Mobile i.c.m. NLZiet. Via KPN had ik 7 Mbit HD kanalen en 12 Mbit HD glas kanalen beschikbaar maar ik moet zeggen dat ik echt positief verrast ben door de beeldkwaliteit van NlZiet.Ik had het slechter verwacht, en vond het op mijn 50 inch full HD TV dus voldoende om KPN voor te laten lopen.
De app is nog niet zo gepolijst als je zou willen maar ach, hij voldoet. Wel bijzonder dat de app op mijn Mi Box S er totaal anders uit ziet dan op mijn Samung TV (2016, oudere versie van Tizen). Zo heeft deze een menu in een balk aan de linkerzijde en is de gids niet echt een gids, je kan alleen een overzicht per zender oproepen, er staan geen zenders naast elkaar. Deze app is dit jaar in april voor het laatst bijgewerkt.
Ben benieuwd hoe een jaartje NLZiet me gaat bevallen.
O ja, mocht je nog voor het eind van het jaar willen veranderen van zorgverzekering of energie leverancier, als je overstapt via Bellen.com of Polijswijzer dan krijg je een NLZiet tegoed van 5 of 6 maanden cadeau. Zie https://www.gaslicht.com/uitleg/16387 en https://www.nlziet.nl/nl/actie/bencom/.
De app is nog niet zo gepolijst als je zou willen maar ach, hij voldoet. Wel bijzonder dat de app op mijn Mi Box S er totaal anders uit ziet dan op mijn Samung TV (2016, oudere versie van Tizen). Zo heeft deze een menu in een balk aan de linkerzijde en is de gids niet echt een gids, je kan alleen een overzicht per zender oproepen, er staan geen zenders naast elkaar. Deze app is dit jaar in april voor het laatst bijgewerkt.
Ben benieuwd hoe een jaartje NLZiet me gaat bevallen.
O ja, mocht je nog voor het eind van het jaar willen veranderen van zorgverzekering of energie leverancier, als je overstapt via Bellen.com of Polijswijzer dan krijg je een NLZiet tegoed van 5 of 6 maanden cadeau. Zie https://www.gaslicht.com/uitleg/16387 en https://www.nlziet.nl/nl/actie/bencom/.
@musicfreak,"Deze app is dit jaar in april voor het laatst bijgewerkt."
Je bedoelt voor je TV? Die voor Android TV is van oktober dit jaar namelijk.
Je bedoelt voor je TV? Die voor Android TV is van oktober dit jaar namelijk.
Testing, one, two ...
@hardware-lover
Ik bedoelde inderdaad voor mijn TV. Ik heb de versienummers even nagekeken omdat ik zelf ook wel nieuwsgierig was.
Versie op TV: 4.1.9 volgens de app, 4.1.10 volgens de Tizen store. Laatste update: 9-3-2020
Versie op Android TV is inderdaad van 20 oktober.
Wat me nog opviel is dat ik op de TV app veel meer info in beeld zie, de resolutie lijkt hoger. Je hoeft minder te scrollen. Daarnaast is het handig dat de gekleurde toetsen op mijn afstandsbediening werken, o.a. voor zoeken en favorieten. Best handig. Alleen die processor in mijn TV is zo traag... Gelukkig loopt de app redelijk soepel als hij eenmaal een poosje draait, maar het starten van een programma duurt langer dan op de Mi box.
Ik bedoelde inderdaad voor mijn TV. Ik heb de versienummers even nagekeken omdat ik zelf ook wel nieuwsgierig was.
Versie op TV: 4.1.9 volgens de app, 4.1.10 volgens de Tizen store. Laatste update: 9-3-2020
Wat me nog opviel is dat ik op de TV app veel meer info in beeld zie, de resolutie lijkt hoger. Je hoeft minder te scrollen. Daarnaast is het handig dat de gekleurde toetsen op mijn afstandsbediening werken, o.a. voor zoeken en favorieten. Best handig. Alleen die processor in mijn TV is zo traag... Gelukkig loopt de app redelijk soepel als hij eenmaal een poosje draait, maar het starten van een programma duurt langer dan op de Mi box.
Ik weet natuurlijk niet wat jij nu te zien krijgt via je TV app, maar dat ie voor Android/Google TV tamelijk mager is uitgerust vwb lay-out, dat zonder twijfelmusicfreak schreef op maandag 30 november 2020 @ 09:10:
@hardware-lover
Ik heb een appje gevonden voor de Amazon 4k Fire Stick waarmee ik het gesteamde media kan controleren op kwaliteit (bitrate, resolutie, kleurdiepte, refreshrate, enz.), en dit als overlay kan zien. Dat ziet er voor NLZiet gewoon goed uit. Variabele bitrates tot ~8Mbit in full HD. Misschien niet zo hoog als wat Ziggo/KPN enz. live laten zien, maar gewoon ruim voldoende dus, prima kijkkwaliteit.
Testing, one, two ...
Ik ben nu een paar dagen aan het testen met NLziet op een 55” OLED maar de beeldkwaliteit is helaas echt stukken minder dan Ziggo DVB-C. Verschil is beeldkwaliteit is met name zichtbaar zodra er wat meer beweging in de beelden zit. Gemiste kans van NLziet om niet dezelfde beeldkwaliteit te leveren als Disney+/Netflix/Primevideo.hardware-lover schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:32:
Variabele bitrates tot ~8Mbit in full HD. Misschien niet zo hoog als wat Ziggo/KPN enz. live laten zien, maar gewoon ruim voldoende dus, prima kijkkwaliteit.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Weet iemand of het mogelijk is om op de LG OLED vooruit (of achteruit) te spoelen, zonder die “60s >>” knop te gebruiken? Het gaat dan om afleveringen terugkijken, dus ik bedoel nu niet live-tv.
Ik krijg het niet voor elkaar op de LG C7. Ik bedoel dus het tijdsbalkje verschuiven, net als met bijv. de youtube-app.
Ik krijg het niet voor elkaar op de LG C7. Ik bedoel dus het tijdsbalkje verschuiven, net als met bijv. de youtube-app.
Idem vwb 55" en Oled, dus wat dat betreft niet veel verschil in weergave medium 😏MichielFRL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 19:08:
[...]
Ik ben nu een paar dagen aan het testen met NLziet op een 55” OLED maar de beeldkwaliteit is helaas echt stukken minder dan Ziggo DVB-C. Verschil is beeldkwaliteit is met name zichtbaar zodra er wat meer beweging in de beelden zit. Gemiste kans van NLziet om niet dezelfde beeldkwaliteit te leveren als Disney+/Netflix/Primevideo.
Ik weet natuurlijk niet hoe jij gebruik maakt van NLZiet (apparaat, internetverbinding,...), dus weet ik nu ook niet of jij de maximale streamkwaliteit krijgt aangeboden, of wat voor beeld instellingen je misschien op je TV actief hebt staan, of...?
Nu is het vanzelfsprekend wel zo, hoe lager de bitrate, hoe meer er ingeleverd zal worden, dus ook dat er meer artifacts zichtbaar kunnen zijn bij snelle bewegingen.
Maar, gezien Netflix en consorten, hun Full HD kwaliteit delen met een nog flink lagere bitrate, hoeft het niet perse te betekenen dat het per definitie ook een slecht of veel minder beeld oplevert?
Ik vind het prima te doen, maar ik hoef er niet perse gebruik van te maken, Ziggo TV is beschikbaar in huis. 😉
Testing, one, two ...
Ik heb gekozen voor maximale kwaliteit onder het kopje instellingen.hardware-lover schreef op woensdag 2 december 2020 @ 20:54:
Ik weet natuurlijk niet hoe jij gebruik maakt van NLZiet (apparaat, internetverbinding,...), dus weet ik nu ook niet of jij de maximale streamkwaliteit krijgt aangeboden, of wat voor beeld instellingen je misschien op je TV actief hebt staan, of...?
NLziet lijkt er op Apple TV beter uit te zien dan met de app op de LG OLED.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Ik testte de app met;MichielFRL schreef op woensdag 2 december 2020 @ 21:28:
[...]
Ik heb gekozen voor maximale kwaliteit onder het kopje instellingen.
NLziet lijkt er op Apple TV beter uit te zien dan met de app op de LG OLED.
- Android TV (Mi Box S en Shield Pro 2019),
- Google TV stick
- 4k Fire TV Stick
Nog nooit de app op onze Oled TV gebruikt, kan er niet over meepraten wat dat betreft.
Testing, one, two ...
Ik gebruik al jaren NLZIET maar mis nog steeds dat je FoxSports kan afnemen bij ze.
Ik baal sowieso dat de FoxSports AppleTV-APP is gestopt. Je moet nu dus streamen van een ander device.
Alternatief zou CanalDigitaal zijn die wel FoxSports in hun pakket hebben.
Nu neem ik FoxSports af bij iemand anders die KPN-tv heeft. Toch best jammer dat het zo moet.
Ik baal sowieso dat de FoxSports AppleTV-APP is gestopt. Je moet nu dus streamen van een ander device.
Nu neem ik FoxSports af bij iemand anders die KPN-tv heeft. Toch best jammer dat het zo moet.
Vanaf 1 januari wordt gaat fox sport over in espn die hebben een goede app dus wie weetkevertje1977 schreef op woensdag 9 december 2020 @ 12:54:
Ik gebruik al jaren NLZIET maar mis nog steeds dat je FoxSports kan afnemen bij ze.
Om het wat aanschouwelijker te maken heb ik een paar foto's gemaakt.hardware-lover schreef op woensdag 2 december 2020 @ 16:32:
[...]
Ik weet natuurlijk niet wat jij nu te zien krijgt via je TV app, maar dat ie voor Android/Google TV tamelijk mager is uitgerust vwb lay-out, dat zonder twijfel
Verder heb ik nog een foto gemaakt van de wat bijzondere gids bij de Samsung app. Een echte gids vind ik het niet eens, het is meer een genest menu.
Wat wel mooi is dat waar je bent gebleven bent in een programma keurig wordt gesynchroniseerd tussen de apps en de site.
![]() | ![]() | ![]() |
Ik zit nog steeds te wachten op een mooiere manier om van live zender te wisselen. Dit zijn nu gewoon teveel handelingen. Ik heb al eens voorgesteld om met een druk op de knop pijl-omhoog tijdens het live kijken een onderbalk in beeld te tonen met daarin alle zenders met thumbnails en programma informatie. Maar met die tip hebben ze tot nu toe niets gedaan voor zover ik weet.
[edit] Zoals deze foto bedoel ik dus. Dat lijkt me een prachtige manier om te "zappen".
[edit] Zoals deze foto bedoel ik dus. Dat lijkt me een prachtige manier om te "zappen".

[ Voor 16% gewijzigd door 3raser op 16-12-2020 15:58 . Reden: Afbeelding toegevoegd ]
Links < > Rechts zapt hier naar vorige/volgende live zender met een Mi Box S?3raser schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:53:
Ik zit nog steeds te wachten op een mooiere manier om van live zender te wisselen. Dit zijn nu gewoon teveel handelingen. [knip]
Testing, one, two ...
Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET