Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 17:45
hardware-lover schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:14:
[...]

Links < > Rechts zapt hier naar vorige/volgende live zender met een Mi Box S?
Apple TV idem

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-05 19:34

3raser

⚜️ Premium member

hardware-lover schreef op woensdag 16 december 2020 @ 17:14:
[...]

Links < > Rechts zapt hier naar vorige/volgende live zender met een Mi Box S?
Klopt. Op mijn Shield ook. Maar dat is niet half zo functioneel als een lijst met thumbnails. Want wat als ik van NPO2 naar SBS6 wil "zappen". Dan moet ik iets van 5 keer op rechts drukken en bij iedere zender moet je eerst wachten tot het beeld geladen is anders kun je niet doorzappen. Of je moet terug naar het hoofdmenu (2 keer klikken) dan naar de SBS6 scrollen en die live starten (weer 2 klikken). Het is allemaal zo omslachtig!

Dat zappen met pijltjes links rechts zou ook verbeterd kunnen worden door bijvoorbeeld direct te laten zien naar welke zender je zapt en met de mogelijkheid om door te kunnen zappen zonder beeld te zien. En als het even kan moet hij dan ook de zenderinformatie in beeld laten zien zoals het programma wat er bezig is.

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@3raser, je zult mij niet horen zeggen dat de bediening niet flink verbetert zou kunnen worden ;)

Testing, one, two ...

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-05 19:34

3raser

⚜️ Premium member

@hardware-lover Ik heb NLZiet weer eens een berichtje gestuurd. Hopelijk doen ze iets met de ideeën.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:34

alienfruit

the alien you never expected

3raser schreef op woensdag 16 december 2020 @ 15:53:
Ik zit nog steeds te wachten op een mooiere manier om van live zender te wisselen. Dit zijn nu gewoon teveel handelingen. Ik heb al eens voorgesteld om met een druk op de knop pijl-omhoog tijdens het live kijken een onderbalk in beeld te tonen met daarin alle zenders met thumbnails en programma informatie. Maar met die tip hebben ze tot nu toe niets gedaan voor zover ik weet.

[edit] Zoals deze foto bedoel ik dus. Dat lijkt me een prachtige manier om te "zappen".
[Afbeelding]
Ziet er stukken beter uit dan hoe werkt op de Apple TV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Gisteren viel me op dat bij het pauzeren van een live stream (NPO 1) hij na een tijdje (halve minuut?) weer verspringt naar een later punt; misschien terug de actuele stream? Dit was op een LG smart tv en als hij dan een tijd gepauzeerd staat, zie ik hem steeds een stukje verder springen. Hebben meer mensen daar last van? (Ik zag wel een oude reactie in dit topic uit 2019 over Apple TV / iPhone, maar niet recenter.)

En andere vraag, kun je geen teletekst-ondertiteling inschakelen voor live programma's? Lijkt alleen beschikbaar te zijn bij terugkijken? (Althans niet tijdens het journaal gisteren.)

De beeldkwaliteit lijkt beter dan direct via NPO Plus kijken, maar daar kun je tenminste pauzeren en ondertiteling aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-05 23:41
3raser schreef op donderdag 17 december 2020 @ 09:57:
[...]

Klopt. Op mijn Shield ook. Maar dat is niet half zo functioneel als een lijst met thumbnails. Want wat als ik van NPO2 naar SBS6 wil "zappen". Dan moet ik iets van 5 keer op rechts drukken en bij iedere zender moet je eerst wachten tot het beeld geladen is anders kun je niet doorzappen. Of je moet terug naar het hoofdmenu (2 keer klikken) dan naar de SBS6 scrollen en die live starten (weer 2 klikken). Het is allemaal zo omslachtig!

Dat zappen met pijltjes links rechts zou ook verbeterd kunnen worden door bijvoorbeeld direct te laten zien naar welke zender je zapt en met de mogelijkheid om door te kunnen zappen zonder beeld te zien. En als het even kan moet hij dan ook de zenderinformatie in beeld laten zien zoals het programma wat er bezig is.
Wat op mijn shield wel werkt:
Ik gebruik de afstandbediening van de tv om mijn Shield te bedienen (Hdmi cec), en dan kan ik gewoon op de getallen drukken om te zappen.

Verder eens met het feit dat NLZiet nog wat kan verbeteren aan de interface van live tv. Ze zien zichzelf als concurrent van Netflix, en niet als concurrent van KPN en Ziggo, terwijl ze dat wel kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
Ik heb de laatste tijd erg veel haperingen bij het live tv kijken via NLZiet.
Nieuwste iOS versie, nieuwste NLZiet versie.

Het probleem doet zich zowel bij mij thuis als bij mijn vriendin door. We kijken beide via de Chromecast (3e generatie) en zijn beide verbonden met een 5GHz/802.11ac netwerk die prima in het bereik zit van de Chromecast.

Het probleem speelt nu zo'n 2-3 maanden denk ik. Meer mensen hier last van?
Anders maar eens contact zoeken met NLZiet.

Edit zie het al terugkomen op het forum van NLZiet.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6qpXSABbMpuUXT8xhAzfGLc224=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lT1YKDwvLjs79dGoETzLszWV.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door robcoenen op 27-12-2020 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 04-05 20:54
Bij mij in de webbrowser is nlziet de laatste tijd ook vaak minder responsive dan wat het was. Wanneer ik of live NPO1 of een willekeurige uitzending uit het verleden pak dan zit ik vaak minimaal 30 seconden tegen een 'spinning circle' met de tekst 'laden' aan te kijken. Soms duurt het maar 10 seconden maar doorgaans duurt het ongeveer een halve minuut. Als dit niet verbetert dan overweeg ik om nlziet op te zeggen en over te stappen naar een alternatief dat 'wel' werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:10
Vanmiddag Wie is de Mol teruggekeken van gisteravond op NPO Plus op mijn AppleTV. Wat een baggerkwaliteit... het was normaal al niet fantastisch, maar het zat nu vol met artefacten en blokken. Hebben anderen dit ook?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@posttoast prima kwaliteit hier op android tv.

Niets mis mee, net zoals altijd eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 17:10
Jelte schreef op zondag 3 januari 2021 @ 21:43:
@posttoast prima kwaliteit hier op android tv.

Niets mis mee, net zoals altijd eigenlijk.
Hmmm, morgen nog maar eens proberen dan. In vergelijking met streams op Netflix vind ik het altijd al zo zo, maar het was nu alsof ik een DivX uit 2003 aan het kijken was :D

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankHe
Ik heb gisteren NLZiet opgezegd. Te veel problemen de laatste tijd. Of ik nu live NPO1 of 2 wil bekijken of een uitzending terugkijken, het laden duurt een eeuwigheid. Ik ga opzoek naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
FrankHe schreef op maandag 4 januari 2021 @ 10:24:
Ik heb gisteren NLZiet opgezegd. Te veel problemen de laatste tijd. Of ik nu live NPO1 of 2 wil bekijken of een uitzending terugkijken, het laden duurt een eeuwigheid. Ik ga opzoek naar een alternatief.
Hier op een Apple TV4 werkt het uit de kunst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
In de webbrowser is NLZiet een drama.

Aanvulling, met andere streamingdiensten ondervind ik geen problemen. Het is alleen NLZiet die slecht presteert.

[ Voor 61% gewijzigd door FrankHe op 04-01-2021 12:01 . Reden: Aanvulling, geen problemen met andere diensten. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17:13
posttoast schreef op zondag 3 januari 2021 @ 17:40:
Vanmiddag Wie is de Mol teruggekeken van gisteravond op NPO Plus op mijn AppleTV. Wat een baggerkwaliteit... het was normaal al niet fantastisch, maar het zat nu vol met artefacten en blokken. Hebben anderen dit ook?
Ik heb NLziet opgezegd vanwege de matige beeldkwaliteit, eigenlijk alleen de regionale zenders hebben een betere beeldkwaliteit dan Ziggo.
NLziet heeft gewoon een te lage bitrate. Gemiste kans!

Apple | BYD | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handoff
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 17:56
NPO Start is sinds 1 januari grotendeels reclamevrij. Sinds die datum zijn alle niet-commerciële reclames afgeschaft. Vooral handig als je de tv-app gebruikt dus geen adblocker hebt (tenzij je een Pi-Hole hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
Dank, ik ga NPO Start maar eens bekijken.

Aanvulling: Ik schijn NPO Plus te moeten hebben, kost € 2,95 per maand om volledig reclamevrij de publieke omroep te kunnen bekijken. Gevoelsmatig een ok deal.

Eerste maand gratis, zoals eigenlijk overal wel het geval is.

[ Voor 73% gewijzigd door FrankHe op 04-01-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik kan op de een of andere manier niet meer inloggen bij NLZiet op Chrome in Windows.
Op mn android toestel werkt het wel

Er staat steeds "even wachten" ik heb de cookies al gecleaned maar geen soelaas.

Iemand hetzelfde euvel gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-05 21:06
W00fer schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 03:20:
Ik kan op de een of andere manier niet meer inloggen bij NLZiet op Chrome in Windows.
Op mn android toestel werkt het wel

Er staat steeds "even wachten" ik heb de cookies al gecleaned maar geen soelaas.

Iemand hetzelfde euvel gehad?
Bij mij geen probleem, kan gewoon inloggen en kijken in chrome (op win10 64)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 17:16
Na een paar maanden gebruik moet ik toch zeggen dat ik de WebOs app van NLziet maar matig vindt.
  • Er is geen mooi seizoenen overzicht van favorieten, je moet dus ver scrollen door afleveringen en dan laden de thumbnails ook nog erg traag.
  • Ook zijn er geen ondertitels van bijv. SBS 6. En ik las hier ergens dat ook niet van RTL.
  • Verder vind is het lastig doorspoelen, je kunt maar 60 sec. En dan terug is 30 sec... rare logica. De rtl xl, kpn en NPO app hebben dat logischer vind ikzelf.
  • Tenslotte vind ik de look van de app slecht, niet mooi en met extreem hoge contrasten (die je eigenlijk niet wil op een oled ivm inbrandrisico's).
Het kijken zonder reclame is wel ideaal!

NB Ik heb wel gemerkt dat bijv. de VRT website een goede aanvulling is voor bijv. Reizen Waes (ontbreken afleveringen in nlziet, en geen ondertiteling). Die website werkt erg prettig en heeft wel overal ondertiteling voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:34

alienfruit

the alien you never expected

Ja, ik zit te kijken hoe ik NLZiet kan gebruiken via een VPN op mijn Apple TV. Omdat het gedeeltelijk stopt met werken hier in Engeland. Stomme Brexit gezeik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jwbokx
Het is me nu al een paar keer gebeurd dat we via NLZiet app op de tv (Samsung Tizen) dat een live uitzending het niet doet.
Waarschijnlijk omdat er teveel vraag is.
Het was gisteren bij de persconferentie van Rutte ook weer zo.
We kunnen alles kijken maar niet naar de persconferentie die wilt dan niet starten.
De app sluit zich zelf na een tijdje af.

De app op mijn mobiel werkt dan zonder problemen.
Dus dan maar casten naar tv....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:19

backupdevice

Boeh!

jwbokx schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:48:
Het is me nu al een paar keer gebeurd dat we via NLZiet app op de tv (Samsung Tizen) dat een live uitzending het niet doet.
Waarschijnlijk omdat er teveel vraag is.
Het was gisteren bij de persconferentie van Rutte ook weer zo.
We kunnen alles kijken maar niet naar de persconferentie die wilt dan niet starten.
De app sluit zich zelf na een tijdje af.

De app op mijn mobiel werkt dan zonder problemen.
Dus dan maar casten naar tv....
Ik vond de app op mijn Sony TV ook matig presteren, ook bijv geen live tv . Sinds ik een Apple TV gebruik is dit helemaal over en werkt het imho perfect

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:09
backupdevice schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 08:58:
[...]

Ik vond de app op mijn Sony TV ook matig presteren, ook bijv geen live tv . Sinds ik een Apple TV gebruik is dit helemaal over en werkt het imho perfect
In hoeverre verschilt de Apple TV app van de andere oplossingen zoals bijvoorbeeld de Android TV app kwa look and feel. Of ligt dit meer in lijn zoals bij Netflix waar de interface voor alle systemen gelijk is.

Ik zit momenteel sterk te twijfelen om bij het aflopen van mijn contract bij Xs4all alleen nog een data lijntje aan te houden en NLziet voor live tv te nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Miki schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:57:
[...]
In hoeverre verschilt de Apple TV app van de andere oplossingen zoals bijvoorbeeld de Android TV app kwa look and feel. Of ligt dit meer in lijn zoals bij Netflix waar de interface voor alle systemen gelijk is.

Ik zit momenteel sterk te twijfelen om bij het aflopen van mijn contract bij Xs4all alleen nog een data lijntje aan te houden en NLziet voor live tv te nemen.
Als dit de layout is voor Apple TV dan is deze volgens mij (zowat) 1 op 1 gelijk aan de Android/Google TV versie.

Afbeeldingslocatie: https://i2.wp.com/www.appletips.nl/wp-content/uploads/2018/05/nlziet-overzicht.jpg?resize=685%2C440&ssl=1
Afbeeldingslocatie: https://i0.wp.com/www.appletips.nl/wp-content/uploads/2018/05/nlziet-replaytv.jpg?resize=685%2C440&ssl=1

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

Yep hetzelfde . Ach in het begin is het een onduidelijke app maar na verloop van tijd ben je daar aan gewend hoor.
Miki schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 10:57:
[...]

Wij hebben hier 18 maanden geleden de switch gemaakt en nooit spijt gehad . Lekker on demand kijken en als het nodig is live tv .

Geen klachten

[ Voor 74% gewijzigd door backupdevice op 13-01-2021 12:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• viper
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 18-04 16:47
Heb NLZIET nu een maandje op proef. App op de appleTV werkt ok. Het niet kunnen spoelen in sommige programma’s vind ik wel echt en no-go. Dat je geen reclame kan skippen snap ik nog, maar ook gedurende de reguliere programma’s niet vooruit mogen spoelen slaat echt nergens op.

Beeld is verder ok, scherpte is goed maar qua kleuren behoorlijk vlakker tov mijn glasvezel HD zenders. Geluid in matige stereo vind ik wel echt een afknapper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

viper schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:22:
Heb NLZIET nu een maandje op proef. App op de appleTV werkt ok. Het niet kunnen spoelen in sommige programma’s vind ik wel echt en no-go. Dat je geen reclame kan skippen snap ik nog, maar ook gedurende de reguliere programma’s niet vooruit mogen spoelen slaat echt nergens op.

Beeld is verder ok, scherpte is goed maar qua kleuren behoorlijk vlakker tov mijn glasvezel HD zenders. Geluid in matige stereo vind ik wel echt een afknapper.
Het spoelen lukt hier wel met de Android TV app? Weliswaar wat omslachtig, en je ziet niet precies waar je naartoe spoelt (geen beeld verversing tijdens spoelen), maar het lukt wel. Weet je zeker dat het niet lukt? Ik zou nu dus naar het bolletje kunnen springen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4upFscFS2W4AhoHQeJLQcNHArSQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MX2k8Kig2LeY0uTttWjLKJnX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 13-01-2021 21:04 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• backupdevice

backupdevice

Boeh!

viper schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 20:22:

Stream op pauze zetten geeft je de mogelijkheid om verder te spoelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
hardware-lover schreef op woensdag 13 januari 2021 @ 21:02:
[...]

Het spoelen lukt hier wel met de Android TV app? Weliswaar wat omslachtig, en je ziet niet precies waar je naartoe spoelt (geen beeld verversing tijdens spoelen), maar het lukt wel. Weet je zeker dat het niet lukt? Ik zou nu dus naar het bolletje kunnen springen.
[Afbeelding]
NPO is het probleem ook niet, ging mis bij RTL / The voice of Holland. Op de apple TV dan wel weer een keurig preview venstertje tijdens het spoelen, zoals we van apple TV apps gewend zijn. Alleen bij het loslaten dus de melding dat spoelen niet toegestaan is. Kan natuurlijk een hickup zijn geweest, nog maar een keertje testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

viper schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:17:
[...]
NPO is het probleem ook niet, ging mis bij RTL / The voice of Holland. Op de apple TV dan wel weer een keurig preview venstertje tijdens het spoelen, zoals we van apple TV apps gewend zijn. Alleen bij het loslaten dus de melding dat spoelen niet toegestaan is. Kan natuurlijk een hickup zijn geweest, nog maar een keertje testen :)
Het zal dan een hickup zijn geweest want ook bij de commerciëlen lukt het spoelen, ook bij The Voice dus.

Edit: @viper, kleine nuance. Indien de uitzending op dezelfde dag heeft plaatsgevonden dan mag er blijkbaar NIET naar hartenlust worden gespoeld. Gisteren bij de TV kantine niet toegestaan voor de volledige uitzending, vandaag mag dat echter wel.

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 15-01-2021 13:15 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Hmm, probeer nu Wie is de Mol te kijken, maar de stream stopt elke paar seconden heel even. Zeer irritant. Ligt volgens mij niet aan mijn verbinding, want een andere stream dienst werkt prima.
Hopelijk werkt het straks wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-04 19:53
Jelte schreef op zaterdag 16 januari 2021 @ 20:46:
Hmm, probeer nu Wie is de Mol te kijken, maar de stream stopt elke paar seconden heel even. Zeer irritant. Ligt volgens mij niet aan mijn verbinding, want een andere stream dienst werkt prima.
Hopelijk werkt het straks wel.
Vrienden van Amstel Live gebruikt vanavond hetzelfde streamingplatform als NLZiet voor z'n livestreams (Ericsson), dus vermoedelijk heb je last van de overbelasting daardoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• viper
hardware-lover schreef op donderdag 14 januari 2021 @ 20:24:
[...]

Edit: @viper, kleine nuance. Indien de uitzending op dezelfde dag heeft plaatsgevonden dan mag er blijkbaar NIET naar hartenlust worden gespoeld. Gisteren bij de TV kantine niet toegestaan voor de volledige uitzending, vandaag mag dat echter wel.
Thanks. Verhelderend! Wat de logica erachter is, geen idee. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-05 10:04

defcon84

Multipass?

erwn schreef op dinsdag 22 december 2020 @ 08:29:
Gisteren viel me op dat bij het pauzeren van een live stream (NPO 1) hij na een tijdje (halve minuut?) weer verspringt naar een later punt; misschien terug de actuele stream? Dit was op een LG smart tv en als hij dan een tijd gepauzeerd staat, zie ik hem steeds een stukje verder springen. Hebben meer mensen daar last van? (Ik zag wel een oude reactie in dit topic uit 2019 over Apple TV / iPhone, maar niet recenter.)

En andere vraag, kun je geen teletekst-ondertiteling inschakelen voor live programma's? Lijkt alleen beschikbaar te zijn bij terugkijken? (Althans niet tijdens het journaal gisteren.)

De beeldkwaliteit lijkt beter dan direct via NPO Plus kijken, maar daar kun je tenminste pauzeren en ondertiteling aanzetten.
Ik heb inderdaad precies hetzelfde met mijn LG tv

Untappd | "Dogs fucked the pope, no fault of mine." -Hunter S. Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisM
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online

JorisM

Mosredna Kned terrorist

SchnitzelKraft schreef op maandag 2 maart 2020 @ 20:36:
[...]

Ik heb het ook met mijn toetsenbord, dus ik verwacht niet dat de Harmony er iets mee te maken heeft. Die doet uiteindelijk ook gewoon het commando voor links en rechts. Ook met de beta release van 24 februari heb ik het probleem. Wat me opvalt is dat hoe langer je wacht hoe groter de kans is dat de bug zich voordoet. Ga je na een half uur tv-kijken terug naar de gids, dan gebeurt het bijna altijd, maar kom je in de gids vanuit het hoofdscherm, dan gebeurt het bijna nooit.
@SchnitzelKraft

Ervaar jij dit probleem nog en heb je in de tussentijd al iets gehoord van NLziet toevallig?
Ik blijf het zelf nog houden en heb verder niets vernomen van NLziet, behalve dat ze het hebben doorgegeven aan de ontwikkelaars...

Zojuist maar even om een update gevraagd op Twitter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robw1947
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-04 07:51
Al vele weken heb ik last van haperingen.
Ik bekijk de uitzendingen van NPOstart mbv een webbrowser draaiend onder W10 op een eigen bouw mini PC staande vlakbij enerzijds mijn router, bekabeld aangesloten en anderzijds mijn TV.
Het opvallende hierbij is, dat er avonden zijn met vrijwel geen problemen en avonden, dat zo ongeveer na 1 minuut het beeld zo'n 20 - 30 sec stil staat en dan weer 1 minuut beeld geeft.
Zo ook weer gisteravond en dus gestopt met kijken.
Vanochtend rond 08:30 een test gedaan met een uitzending van 52 minuten (een concert).
En weer haperingen.
Ik zit bij Ziggo.
Rond 10:30 kreeg ik toestemming van een buurman van mij om met mijn laptop op zijn router in te loggen, deze staat aan de andere kant van onze scheidingsmuur. Hij zit bij XS4All.
Op zowel de PC als de laptop opnieuw het concert gestart.
Na ca 30 min ging het weer mis op mijn PC, maar op de laptop geen haperingen!
Omdat dit probleem al weken speelt, heb ik al van alles onderzocht, uiteraard als eerste mijn verbindingen vanaf Ziggo aansluitpunt (AOP), alles lijkt OK.
Ook diverse progs gevonden waarmee e.e.a. zichtbaar gemaakt kan worden.
Bijv PingPlotter (Trial) die de route toont van de pakketten, die verstuurd worden van een server naar je router alsmede latency, % lost packets in een grafiek.
Ook gratis progs doen zoiets zoals WinMTR en CountryTraceRoute.
Zo blijkt volgens deze progs, dat de server van NPOstart in de USA te staat en dat via diverse tussenstations de verstuurde pakketten bij mijn router aankomen.
En omdat ik vanmorgen zo'n prog ook op de router van mijn buurman los kon laten, kwam ik erachter, dat Ziggo een andere route heeft dan XS4All.
In zo'n route lijst staat bovenaan de router en eindigt met de server, bijv van NPOstart.
Ik had hierbij al eerder vastgesteld, dat de 2e regel blanco is met een foutmelding en PL% op 100 (Packet Lost).
En ook al eerder vastgesteld, dat deze blanco regel er ook is bij het draaien van dit type prog bij een aantal buren met Ziggo abonnement.
Maar in de route lijst van XS4All wel alle stations vermeld.
Ook de latency is bij XS4All vele malen beter.
Ziggo Helpdesk hierover benaderd, hun reactie, we sturen u een nieuwe kabel en splitters.
Ook het vermelden waard, is het wel probleemloos kunnen kijken naar Netflix mbv de W10 app.

Samengevat, ik vermoed, dat het probleem wordt veroorzaakt door de route, die verzonden pakketten volgen.
Of hiermee samenhangend de wijze waarop pakketten worden doorgegeven, glasvezel, coax, de ether ??
Een paar latency getallen:
Bij NPOstart : Ziggo 54,8 ms , XS4All 17,2 ms
Volgende station : Ziggo 62,4 ms , XS4All 22,0 ms
Daarop volgende station : Ziggo 55,3 ms , XS4All 18,3 ms
Etc.

Bovenstaande betekent overigens niet, dat ik hiermee XS4All wil promoten !!
Ik probeer alleen maar te ontdekken waarom het kijken naar NPOstart van tijd tot tijd treurnis oplevert en of de oorzaak daarvoor bij Ziggo gezocht moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Ik kijk inmiddels al een dik jaar NLziet icm 100mbit Youfone.
En ben zeer tevreden. Ik heb nog maar 1 of 2 keer gehad dat een bepaald programma het niet doet dus ik ben zeer tevreden. Ik zou nooit meer terug willen naar standaard tv zoals bv Ziggo.

Soms kijk ik wel een bij anderen tv en dan zie ik ineens reclame. Dan moet ik vaak een beetje lachen want ik kijk gewoon wat ik wil en zie eigenlijk nooit reclame.

Het enige minpuntje is dat ik eigenlijk vanaf het begin op mijn Philips tv met Android tv met de NLziet app een soort van bug heb.
Soms als ik van links naar rechts en andersom door de zenders heen scroll dan verspringt het actieve venster ineens naar boven naar de dagen waardoor je ineens tussen de dagen zit te scrollen. Dat is wel erg irritant maar ben er is middels al aan gewend.

Oh en trouwens in vind het vreemds dat sochtends bij het RTL 4 ontbijt nieuws het afspelen stopt na 1 uitzending en als ik bijvoorbeeld savonds naar EDITIE NL kijk blijft hij gewoon doorspelen als het programma is afgelopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:19
Hier nu 2 maanden volledig om naar NLZiet icm glasvezel op een Mi Box S. Maar de laatste tijd wel erg veel problemen tijdens het live tv kijken.
Regelmatig een 7001 error, voornamelijk tijdens het live kijken van sport. Contact gehad met de helpdesk van NLZiet en blijkt een bekend probleem te zijn en ze werken aan een update die het moet verhelpen, maar dat is alweer 2 weken geleden. Sindsdien regelmatig nog een 7001 error gehad die het tv kijken redelijk onmogelijk maakt (komt elke 5 sec terug).

Ook ervaar ik hetzelfde probleem als hierboven beschreven, dat het scrollen in de gids niet lekker gaat omdat ie dan naar de dagen verspringt.

Als het werkt dan werkt het goed, maar op de huidige manier is het niet aan te raden i.c.m. een Mi Box S.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

denonman1

Heb nu KPN op (70mbit) ADSL, maar krijg komende zomer glas (1Gbit) van tweak.nl

Heb de NLziet app op de Shield gezet en een proefabonnementje genomen, om alvast te beoordelen of ik na aanleg glas wel afscheid kan nemen van KPN :-)

Ben pas een uurtje of wat aan het rondkijken, maar de kwaliteit is veeeel beter dan ik had verwacht.
Ik dacht de kwaliteit van de gratis NPO app te krijgen, maar NLziet is hetzelfde als mijn KPN iTV abonnement via de KPN decoder. Enkel het zappen duurt fractie langer met ff een tel een zandloper, maar ik ben zeer aangenaam verrast tot nu toe en als dat de enige 'achteruitgang' is, dan kan KPN de deur uit.

Nu 's kijken of het de hele maand stabiel blijft :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carloz
  • Laatst online: 01-05 07:27
Deze avond heb ik na een paar minuten NLZiet testen op de appleTV mijn KPN compleet abo per direct omgezet naar Internet Only.
Ik was er wel klaar mee dat KPN geen appleTV app heeft, de Apple TV is bij mij standaard aan.
Scheelt ook nog eens een paar euro in de maand.
Gratis Spotify vervalt nu bij mij wel, maar zelfs dan onder de streep goedkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

denonman1

Update: Ik heb de Shield 2019 en zie duidelijk scherper beeld als de AI beeldverbetering aan staat. Dan is de kwaliteit on-par met KPN, zet ik deze uit, dan is net (nét) wat minder, maar ook nog meer dan prima.

In de slaapkamer ook een Shield 2019, maar geen 4K TV, dan zie je geen verschil met AI aan of uit.

Ik kan nog de hele maand testen en geen reclame's (ook bij vooruitkijken) is een verademing!
Alleen daarom al de moeite waard.

Als Reggefiber nu maar 's snel komt graven hier in de straat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
denonman1 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:05:
Ik kan nog de hele maand testen en geen reclame's (ook bij vooruitkijken) is een verademing!
Alleen daarom al de moeite waard.
Het kijken zonder reclame is over het algemeen niet mogelijk bij Amerikaanse series.
Zelfde geldt ook voor films die op de commerciëlen worden getoond.
Er zijn wel een aantal films zonder reclame te zien, maar heb niet gekeken wat het criterium daarvoor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recci
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-04 10:25
Hebben mensen ervaring of een oplossing voor het volgende probleem?

Op mijn Sharp Android TV stopt de NLZIET app er om de haverklap mee. Soms gaat het een dag goed, soms moet ik elke 15 seconden op ‘hervat live’ of ‘afspelen’ klikken omdat hij terug springt naar het ‘geselecteerde programma’ scherm.

Ik heb al:
- Opnieuw ingelogd
- App opnieuw geïnstalleerd
- Tv gereset
- Tv bekabeld aangesloten
- ‘lage kwaliteit’ gekozen

Wat ook opvalt is dat als ik een programma kies, en ik zit op het overzichtsscherm, en niks doe hij dus op random momenten lijkt te verversen. Alsof je een pagina F5’t.

NLziet support wil me niet helpen want Sharp valt niet onder de supported tv’s. Al is het gewoon een Android tv (app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hmmmm nadat ik een paar dagen terug zei dat ik nooit problemen met NLziet heb heb ik nu toch wel ineens
wat vervelende issues. Terwijl ik niet het idee heb dat ik een update van de software heb gedraaid.

Ik draai NLziet op een Philips Android tv, maar ervaar dezelfde problemen met het streamen vanaf een iphone of android telefoon naar een chromecast. Ook op andere locaties.

Alle programma's die ik start starten een paar minuten in het voren, hierdoor zie je de intro van het journaal bijvoorbeeld niet meer en start b.v. het nieuwsprogramma direct met de eerste zin van de nieuwslezer.
Als ik dan +-5? (een paar minuten?) kijk skipt hij ineens automatisch halverwege het volgende programma.

Als ik nu weer terug klik naar het programma wat ik keek. kan ik doorkijken waar ik gebleven was maar die tijd klopt niet met wat ik net gekeken heb. Dan kom ik ineens in het 3e nieuws item terecht terwijl ik nog maar bij de eerste was.

Ben ik de enige met deze issues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanF
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-05 23:40
Hier (nog) geen problemen geconstateerd (Nvidia Shield TV Pro).
Alleen als je via Android TV een programma afspeelt en dan op de "terug" knop drukt dan staat de verkeerde tijd op de knop om verder te kijken waar je gebleven was (3 minuten te ver), maar als je dan eerst nog een keer terug gaat en dan het programma weer opent staat er wel de goede tijd waar je gebleven was. Maar dit probleem hebben we al sinds we via de Shield kijken (december).

• jcdvd
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
kaasaanfiets schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 19:57:
Hmmmm nadat ik een paar dagen terug zei dat ik nooit problemen met NLziet heb heb ik nu toch wel ineens
wat vervelende issues. Terwijl ik niet het idee heb dat ik een update van de software heb gedraaid.

Ik draai NLziet op een Philips Android tv, maar ervaar dezelfde problemen met het streamen vanaf een iphone of android telefoon naar een chromecast. Ook op andere locaties.

Alle programma's die ik start starten een paar minuten in het voren, hierdoor zie je de intro van het journaal bijvoorbeeld niet meer en start b.v. het nieuwsprogramma direct met de eerste zin van de nieuwslezer.
Als ik dan +-5? (een paar minuten?) kijk skipt hij ineens automatisch halverwege het volgende programma.

Als ik nu weer terug klik naar het programma wat ik keek. kan ik doorkijken waar ik gebleven was maar die tijd klopt niet met wat ik net gekeken heb. Dan kom ik ineens in het 3e nieuws item terecht terwijl ik nog maar bij de eerste was.

Ben ik de enige met deze issues?
Hier hetzelfde, ongeveer 1ste minuut valt weg bij starten. Maar vooral bij RTL programma,s zoals RTL nieuws en editieNL. Via shield

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barryvdh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:39
Ik heb een proef abonnement op NPO Plus en NLZiet, en beiden apps lijken in basis prima te werken (voor terugkijken iig.). Kwaliteit valt me alles mee (via LG app op mijn C7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:03
Hebben jullie ook inlog problemen in de NPO start app? Ik heb een plus abonnement. Ik draai de app onder android TV. Sinds gisteren wilt de app niet meer inloggen. Ik heb de data/cache v/d app verwijderd en opnieuw gestart. Als ik naar inloggen ga, link ik de app met mijn account (via npostart.nl/connect). Daarna blijf ik een zandlopertje zien die niet verdwijnt. Dit is op mijn nvidia shield. Wanneer ik de npo app start op mijn Sony tv, dan crasht de app gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:38
@segil wij hebben hier geen last er van. Het eerste waar ik aan denk is dat je misschien pihole draait? Als je bepaalde domeinen blokkeert dan doet de npo app helemaal niks meer.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
Webgnome schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:27:
@segil wij hebben hier geen last er van. Het eerste waar ik aan denk is dat je misschien pihole draait? Als je bepaalde domeinen blokkeert dan doet de npo app helemaal niks meer.
Ik draai geen pihole. Wel Adaway op de nvidia shield. Die heb ik tijdelijk ook uitgezet, maar geen succes.
Op mijn Sony Bravia TV helemaal geen adblocker en daar start de app niet eens op.

Update: ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op beide devices. Op beide devices start de app op. Ik kan ze allebei registreren op de site van npostart.nl/connect. En beide devices geven hetzelfde probleem dat ze blijven hangen op een zandlopertje wanneer ik kies voor inloggen.
Ik heb ook een paar vpn verbindingen geprobeerd naar NL en België, om te zien of wellicht mijn ISP wordt geblokkeerd. Maar ook dan werkt het niet.

@Webgnome draai je ook Android TV en welke versie?

Update 2: ik zie op de site van https://service.npo.nl/ dat er een storing is. Ik ga er vanuit dat dit te maken heeft met mijn error.
Update 3: npostart bevestigt in een chat dat er problemen zijn voor Android gebruikers. ff wachten dus.

[ Voor 44% gewijzigd door segil op 06-03-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Hier ook problemen met inloggen NPO Plus account, met NPO app op m’n Nvidia Shield Pro 2019 (Android TV)

Op m’n Apple TV 4K daarentegen, is in de NPO app, m’n NPO Plus account nog steeds ingelogd.

Probleem zit dus duidelijk aan de kant van de NPO, om het te fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tedjevanduuren
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-04 08:04
@Webgnome
Ik heb inderdaad problemen met de app op mijn android en draai pihole. Enig idee welke domeinen het betreft?

Het vreemde is wel dat het op mijn laptop wel werkt terwijl die ook in hetzelfde netwerk zit en dus ook gebruik maakt van de pihole.

@segil Ik ervaar hetzelfde met zowel mijn Nvidia Shield Pro (2019) als met de LG app. Blijft op inloggen of ik blijf het afspeel icoon zien en dan gebeurd er verder niks. Ga er dan ook vanuit dat het met de storing te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
@tedjevanduuren jep, vandaag nog een reactie gekregen v/d npostart support dat aan een update wordt gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Wat is de reden dat velen van jullie een Nvidia of Apple TV o.i.d. gebruiken voor NLZiet? Als ik een nieuwe LG Oled TV koop dan hoop ik toch dat ik er vanuit mag gaan dat de smartTV software snel genoeg is voor een native NLZiet app?

Of mis ik iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:38
@Anoniem: 36835 als je tv bouwer besluit om te stoppen met ondersteuning van de app. Of de app bouwer met de ondersteuning voor je tv ben je de sjaak. Dat is waarschijnlijk een reden

[ Voor 10% gewijzigd door Webgnome op 10-03-2021 11:05 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:02:
Wat is de reden dat velen van jullie een Nvidia of Apple TV o.i.d. gebruiken voor NLZiet? Als ik een nieuwe LG Oled TV koop dan hoop ik toch dat ik er vanuit mag gaan dat de smartTV software snel genoeg is voor een native NLZiet app?

Of mis ik iets?
Wat hiervoor is aangegeven lijkt me inderdaad de belangrijkste reden. Apparaten als een Shield of Apple TV zullen veel langer ondersteund worden dan apps op de TV systemen, zoals webOS (LG) of Tizen (Samsung). Zelfs bij een TV met Android is het risico redelijk aanwezig dat deze vrij snel geen updates meer krijgt.
Ik vervang liever een los kastje dan dat ik perse een nieuwe tv moet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Wanneer jouw TV NLZiet ondersteunt en dit bevalt is er niets mis mee NLZiet daarop te gebruiken. Daarvoor hoef je geen apart kastje te kopen. Dat kun je nog altijd doen, wanneer jouw TV geen ondersteuning voor NLZiet (meer) heeft. Voor mij werkt NLZiet (nog) goed op Android TV versie 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Anoniem: 36835 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:02:

Of mis ik iets?
Wij zijn na aanschaf van onze nieuwe LG OLED toch weer snel teruggevallen op de Apple TV, onder andere voor NL Ziet. Wij kijken uitsluitend programma's terug (dus niet live bedoel ik) en daarbij spoelen wij ook heel veel door (previews, commercials, saaie stukken). Ten eerste kun je in de NL Ziet-app op de LG WebOS niet doorspoelen (edit: kan wel, maar alleen in stukken van 60 sec.) en daarnaast kun je met de Apple remote heel makkelijk 10 sec. vooruit/achteruit spoelen (zijkant touchpad inklikken) en die functie wordt erg veel door ons gebruikt. Ook irritant dat de app van NL Ziet op de LG net wat trager is en dat vooral de stream lange tijd (soms wel een minuut) onscherp blijft terwijl die op de Apple TV vrijwel meteen op maximale kwaliteit zit.

Dus wij gebruiken alleen nog de Apple TV, ondanks dat de apps op WebOS ook prima te doen zijn verder qua snelheid e.d..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-03 19:00
Heeft iemand al de NLziet beta van de android tv app binnengekregen? Heb mij gisteren aangemeld en zie in de playstore een beta app klaarstaan maar de app wordt niet bijgewerkt.

[ Voor 5% gewijzigd door Skylevel op 11-03-2021 12:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Ik heb vanmiddag mijn proef periode laten ingaan van NLziet icm de Samsung TV Tizen app. Als thuis experiment met het hele gezin heb ik mijn KPN kastje afgekoppeld zodat we een maand lang kunnen testen en of we echt kunnen overstappen naar NLziet en de TV van KPN uit het contract kunnen halen.

Ik was zelf wat huiverig omdat mijn ervaring met Canal Digitaal een jaar geleden niet positief was, een prima app dat wel maar bedroevende beeldkwaliteit. Maar NLziet heeft het wel dik voor elkaar, het beeld is op maximale beeldkwaliteit echt scherp en doet niet onder voor de wat je gewend bent van Netflix, Prime of Disney+.

Zappen met de remote gaat ook goed, de Samsung remote gebruikt Ch- en Ch+ dus integratie is top. Wisselen tussen de kanalen gaat iets trager dan het KPN kastje maar dan gaat het om tweetal extra seconden. Het is dus niet storend en het beeld is direct haarscherp, het beeld wordt dus niet eerst op SD doorgegeven en dan verder opgeschakeld naar HD zoals ik heb ervaren bij CD.

Het is nog wat vroeg om al mijn KPN kastje voor goed te verbannen maar de indruk van de eerste paar uur is dik in orde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-07-2023
Ik ben aan het oriënteren naar tv aanbieder en vraag me af of ondertussen het logo inbranden icm oled al gefixt is met nlziet. Daar was wat ophef over dat ze nog steeds fel oranje logos van npo bijv gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:10
MantaMaartuh schreef op zondag 14 maart 2021 @ 15:38:
Ik ben aan het oriënteren naar tv aanbieder en vraag me af of ondertussen het logo inbranden icm oled al gefixt is met nlziet. Daar was wat ophef over dat ze nog steeds fel oranje logos van npo bijv gebruiken
Hier niets aan de hand en jaren oled + Nlziet. Maar ik kijk geen 10 uur per dag npo 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
MantaMaartuh schreef op zondag 14 maart 2021 @ 15:38:
Bij de NPO zijn de logo’s lichtgrijs, sbs groep is nog steeds in deels in kleur en deels lichtgrijs maar dat zal bij reguliere Ziggo en KPN ontvangers niet anders zijn.

Ik dacht overigens zelf dat OLED tv’s niet meer inbranden maar dat blijkt dus niet helemaal te kloppen als ik je zo begrijp.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 14-03-2021 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
Miki schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:25:
[...]

Bij de NPO zijn de logo’s lichtgrijs, sbs groep is nog steeds in deels in kleur en deels lichtgrijs maar dat zal bij reguliere Ziggo en KPN ontvangers niet anders zijn.

Ik dacht overigens zelf dat OLED tv’s niet meer inbranden maar dat blijkt dus niet helemaal te kloppen als ik je zo begrijp.
Het is minder geworden maar blijft een gevaar. Laatst was hier een draadje van iemand en ik begreep dat daar de startknop en een extra npo logo wat oranje was door nlziet ingebrand waren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Miki schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:25:
[...]

Bij het terugkijken van NPO-programma's via NLZIET of NPO Start is het NPO-logo helaas nog steeds fel oranje. Buiten het inbrandgevaar is dat ook nog eens erg lelijk en storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMaartuh
TexMex schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:37:
[...]

Bij het terugkijken van NPO-programma's via NLZIET of NPO Start is het NPO-logo helaas nog steeds fel oranje. Buiten het inbrandgevaar is dat ook nog eens erg lelijk en storend.
Bedankt, helaas, hopelijk veranderen ze dat snel, nu is dat voor mij o.a. nog echt een no-go.
Het alternatief is misschien canal digital, die hebben ook digitaal tv kijken via een app. Maarja die hebben zelf een rood logo, ben benieuwd hoe veel dat te zien is op een zelfde plek binnen de app...

kan ook tv van de internetprovider gebruiken maar dan zit ik weer met eene xtra kastje helaas :)
jammer dat gratis pakket van dvb-t2 / digitenne geen rtl etc bevat

[ Voor 12% gewijzigd door MantaMaartuh op 15-03-2021 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13:29
TexMex schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:37:
[...]

Heb je een voorbeeldprogramma bij NLZIET waar dat zo is? Ik zie vaak gewoon het (deels transparante) zender logo. En welk platform kijk je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
CarpeVentum schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:29:
[...]

Heb je een voorbeeldprogramma bij NLZIET waar dat zo is? Ik zie vaak gewoon het (deels transparante) zender logo. En welk platform kijk je dan?
Bij live kijken zijn de NPO-logo's transparant, maar bij terugkijken oranje. Ik heb voor de zekerheid gelijk de NLZIET-app geopend. Als eerste zie ik daar 'Zondag met Lubach' van gisterenavond. Als ik dat afspeel, is het NPO-logo rechtsboven oranje. Voor zover ik weet is dat zo bij NLZIET en NPO Start op alle platformen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
TexMex schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:50:
[...]

Bij live kijken zijn de NPO-logo's transparant, maar bij terugkijken oranje. Ik heb voor de zekerheid gelijk de NLZIET-app geopend. Als eerste zie ik daar 'Zondag met Lubach' van gisterenavond. Als ik dat afspeel, is het NPO-logo rechtsboven oranje. Voor zover ik weet is dat zo bij NLZIET en NPO Start op alle platformen.
Ah ik zie het, volgens mij bakt de NPO die in in de vod streams...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 15:14
De NLZIET-app heeft een vernieuwde interface, waardoor de verschillende soorten content nog duidelijker worden weergegeven. Hierdoor schakel makkelijk tussen live-tv, terugkijken en vooruitkijken. Daarnaast krijg je op basis van jouw kijkgedrag gepersonaliseerde aanbevelingen, of zie je direct wat de best bekeken programma’s van dit moment zijn. Zo vind je sneller én makkelijker jouw favoriete programma’s, series, talkshows, films en documentaires en meer. Ook is de tv-gids verbeterd.

Daarnaast voegt NLZIET twee nieuwe extra zenders toe aan het aanbod: AT5, de actualiteitenzender over het nieuws uit Amsterdam en Insight TV, een zender gericht op lifestyle en sport. Hierdoor heb je nu 36 zenders van de NPO, SBS, RTL, regionale omroepen, kinder- en themakanalen tot je beschikking.

[YouTube: NLZIET | NLZIET-app is vernieuwd!]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankHe
robcoenen schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:23:
De NLZIET-app heeft een vernieuwde interface, waardoor de verschillende soorten content nog duidelijker worden weergegeven. Hierdoor schakel makkelijk tussen live-tv, terugkijken en vooruitkijken. Daarnaast krijg je op basis van jouw kijkgedrag gepersonaliseerde aanbevelingen, of zie je direct wat de best bekeken programma’s van dit moment zijn. Zo vind je sneller én makkelijker jouw favoriete programma’s, series, talkshows, films en documentaires en meer. Ook is de tv-gids verbeterd.

Daarnaast voegt NLZIET twee nieuwe extra zenders toe aan het aanbod: AT5, de actualiteitenzender over het nieuws uit Amsterdam en Insight TV, een zender gericht op lifestyle en sport. Hierdoor heb je nu 36 zenders van de NPO, SBS, RTL, regionale omroepen, kinder- en themakanalen tot je beschikking.

Dat is dan te laat, ik heb vorige maand mijn abonnement op NLZiet opgezegd omdat ik de webinterface compleet onwerkbaar vond. Nu heb ik een abonnement op NPO Plus en daar is de interface niet heel veel beter maar het wel een heel stuk goedkoper per maand dan NLZiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Ik vind het een mooie interface. Alleen kan ik niet meer makkelijk een live uitzending “vanaf begin kijken” op de Apple TV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
GeorgeMichael schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 07:57:
Ik vind het een mooie interface. Alleen kan ik niet meer makkelijk een live uitzending “vanaf begin kijken” op de Apple TV.
Vanaf Home val je een uitzending in, vanaf de gids (TV kijken) heb je (direct) meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
segil schreef op maandag 8 maart 2021 @ 17:51:
@tedjevanduuren jep, vandaag nog een reactie gekregen v/d npostart support dat aan een update wordt gewerkt.
Inmiddels 9 dagen verder en probleem is nog niet opgelost. Wat is jullie ervaring met het fixen/updaten van de NPO app? Traag/snel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:22
Ik heb een Android TV boxje van Afintek waar de NLZiet app schokkerig beeld gaf bij afspelen. Met de laatste update van de NLZiet app is het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Inmiddels zijn de iOS apps voor iPad en iPhone voorzien van de nieuwe UI. Ik vind de wijzigingen subtiel maar wel erg fijn :)

Ik ben alleen benieuwd wanneer de Samsung TV app wordt bijgewerkt. Versie 4.1.9 heb ik nu.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 17-03-2021 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

denonman1

Na automatisch updaten op een Nvidia Shield 2019 kreeg ik bij de nieuwe versie de telefoon GUI (dus portrait ipv landscape en geen mogelijkheid om via de afstandsbediening de app te bedienen). Bij starten van een stream (met behulp van een even aangesloten muis) stopte de app er helemaal mee... Fijn.

Was al bezig een klacht in te dienen bij nlziet toen ik dacht laat ik m 's helemaal verwijderen en opnieuw installeren... Probleem opgelost!
Dus: Doe er je voordeel mee!

Mbt de nieuwe interface:
Even wennen, komt wel goed denk ik, maar enige wat ik zo snel mis is met de knoppen links en rechts snel zappen tussen de kanalen: Zit dit er niet meer op? Dan moet je altijd terug naar het menu om een zender hoger/lager te gaan? Da's vervelend...

[ Voor 7% gewijzigd door denonman1 op 17-03-2021 19:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Laatst online: 23-04 15:01
robcoenen schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:23:

De functie die ik het meest gebruik hebben ze eruit gesloopt. Vind het knap waardeloos. De nieuwe afleveringen van mijn favoriete programma's op chronologische volgorde die je nog niet hebt gezien op de homepage. Vind het onbegrijpelijk dat ze die niet op die manier terug hebben laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Nuevocasa schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:41:
[...]

De functie die ik het meest gebruik hebben ze eruit gesloopt. Vind het knap waardeloos. De nieuwe afleveringen van mijn favoriete programma's op chronologische volgorde die je nog niet hebt gezien op de homepage. Vind het onbegrijpelijk dat ze die niet op die manier terug hebben laten komen.
Dat heb ik op internet vaak langs zien komen. Ik begreep wel dat die afleveringen nu onder ‘Verder kijken’ zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
denonman1 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 19:31:
Na automatisch updaten op een Nvidia Shield 2019 kreeg ik bij de nieuwe versie de telefoon GUI (dus portrait ipv landscape en geen mogelijkheid om via de afstandsbediening de app te bedienen). Bij starten van een stream (met behulp van een even aangesloten muis) stopte de app er helemaal mee... Fijn.

Was al bezig een klacht in te dienen bij nlziet toen ik dacht laat ik m 's helemaal verwijderen en opnieuw installeren... Probleem opgelost!

Mbt de nieuwe interface:
Even wennen, komt wel goed denk ik, maar enige wat ik zo snel mis is met de knoppen links en rechts snel zappen tussen de kanalen: Zit dit er niet meer op? Dan moet je altijd terug naar het menu om een zender hoger/lager te gaan? Da's vervelend...
Wat betreft het zappen heb ik hetzelfde op de Apple TV. Heb het vandaag al voorgelegd aan het testteam.
Ben benieuwd naar de reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aerendur
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 04-05 20:36

Mbt de nieuwe interface:
Zelfde probleem hier, het probleem is na meerdere keren verwijderen en opnieuw installeren uiteindelijk verholpen. Voorlopig ben ik minder tevreden met de nieuwe app. Hij is trager en de stream begint in zeer matige kwaliteit, duidelijk minder dan voorheen. Dit herstelt zich, maar is toch irritant. De favorieten zou ik ook graag weer terug zien op een eigen snel te vinden plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 22:24

Dani86

AeroGeek

Het is er niet beter op geworden. Gisteravond bij live tv over de verkiezingen in totaal 5 memory leak crashes.
Tragere interface, app start soms in portrait mode.

In principe heb ik genoeg aan NPO Plus en RTL, SBS kijk ik nooit.

Zit eraan te denken om NLziet ff links te laten liggen en NPO en RTL los ga proberen.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Ik heb een abbo op NPO start genomen, maar de livestreams van 1 2 en 3 blijven gewoon 540p? Het ging me juist om 1080p live. Ligt dat aan mij of hoort dat zo? Ik gebruik W10 met MS Edge.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Anoniem: 91868 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:17:
Ik heb een abbo op NPO start genomen, maar de livestreams van 1 2 en 3 blijven gewoon 540p? Het ging me juist om 1080p live. Ligt dat aan mij of hoort dat zo? Ik gebruik W10 met MS Edge.
Beeldkwaliteit NPO Start en NPO Plus

Het overgrote deel van het on demand kijken wordt gedaan op kleinere schermen, zoals smartphones en tablets. De beeldkwaliteit van NPO Start (576p) is geschikt voor dit soort schermen. Mocht je onze uitzendingen graag bekijken in een hogere kwaliteit, dan kun je voor € 2,95 euro per maand een abonnement nemen op NPO Plus. De uitzendingen zijn hier, met uitzondering van de livestreams, beschikbaar in HD (1080p).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

hardware-lover schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 13:34:
[...]

Beeldkwaliteit NPO Start en NPO Plus

Het overgrote deel van het on demand kijken wordt gedaan op kleinere schermen, zoals smartphones en tablets. De beeldkwaliteit van NPO Start (576p) is geschikt voor dit soort schermen. Mocht je onze uitzendingen graag bekijken in een hogere kwaliteit, dan kun je voor € 2,95 euro per maand een abonnement nemen op NPO Plus. De uitzendingen zijn hier, met uitzondering van de livestreams, beschikbaar in HD (1080p).
Dank je, dat is duidelijk dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 01-05 22:08
Dani86 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 09:31:
Het is er niet beter op geworden. Gisteravond bij live tv over de verkiezingen in totaal 5 memory leak crashes.
Tragere interface, app start soms in portrait mode.

In principe heb ik genoeg aan NPO Plus en RTL, SBS kijk ik nooit.

Zit eraan te denken om NLziet ff links te laten liggen en NPO en RTL los ga proberen.
Hier ook weer memory leak crashes op Xiaomi Box S. Had gehoopt dat het in deze update opgelost zou zijn. Heb eerder feedback gegeven en ze zijn bekend met het probleem.

Heb nu de videokwaliteit weer op laag gezet, dat heeft vorige keer geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Laatst online: 17:33

icecreamfarmer

en het is

Vanochtend is mijn NLziet app geupdate (NV shield) maar nu speelt hij ipv de androidTV interface de telefoon interface verticaal af?
Meer mensen dit probleem?

Ah opnieuw installeren lost het op lees ik nu.

[ Voor 13% gewijzigd door icecreamfarmer op 18-03-2021 14:20 ]

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-04 22:24

Dani86

AeroGeek

Re-install doet hier vooralsnog niets

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggda
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14:15
segil schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 16:12:
Hebben jullie ook inlog problemen in de NPO start app? Ik heb een plus abonnement. Ik draai de app onder android TV. Sinds gisteren wilt de app niet meer inloggen. Ik heb de data/cache v/d app verwijderd en opnieuw gestart. Als ik naar inloggen ga, link ik de app met mijn account (via npostart.nl/connect). Daarna blijf ik een zandlopertje zien die niet verdwijnt. Dit is op mijn nvidia shield. Wanneer ik de npo app start op mijn Sony tv, dan crasht de app gelijk.
We hebben dit ook... Is er al bij iemand een tijdlijn voor oplossing bekend?
cache wissen, app verwijderen en herinstalleren biedt geen soelaas.
Mibox S overigens

edit: Momenteel is er een storing in de NPO-app op Android TV, waardoor je problemen kunt ervaren met het inloggen in de app. Onze technici zijn druk bezig met het verhelpen van de storing.
Wel gek dat het dan weken moet duren.... 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door eggda op 18-03-2021 22:19 . Reden: antwoord gevonden.... ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
eggda schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 22:03:
[...]

We hebben dit ook... Is er al bij iemand een tijdlijn voor oplossing bekend?
cache wissen, app verwijderen en herinstalleren biedt geen soelaas.
Mibox S overigens

edit: Momenteel is er een storing in de NPO-app op Android TV, waardoor je problemen kunt ervaren met het inloggen in de app. Onze technici zijn druk bezig met het verhelpen van de storing.
Wel gek dat het dan weken moet duren.... 8)7
Het duurt hier nu zo'n 2 weken. Afgelopen maandag nog gevraagd om een update van npo en ze vertelden dat ze nog niet wisten wanneer een oplossing beschikbaar is.

Inmiddels ben ik erachter dat je via Kodi-Retrospect ook premium content kunt terug zien, dus ik ben eventjes geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janstruijcken
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23-05-2024
Hier ook weer van die memory leak crashes op mijn Mibox 3, heel erg jammer. Frontdesk was op de hoogte van het probleem en er was gezegd dat dit in de volgende update opgelost zou zijn. Zo jammer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

janstruijcken schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 14:55:
Hier ook weer van die memory leak crashes op mijn Mibox 3, heel erg jammer. Frontdesk was op de hoogte van het probleem en er was gezegd dat dit in de volgende update opgelost zou zijn. Zo jammer...
Of dat nu al is aangepakt is onwaarschijnlijk, maar 5.0.1 is heel erg snel uitgebracht na de grote release, eerder deze week, en nu is 5.0.2 er ook alweer.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaGuus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 04-05 22:12
Oh zie nu pas de nieuwe interface voor NLZiet en moet zeggen het is even wennen maar ben wel blij dat de speler nu volledig scherm is in plaats van super klein op een 1440p monitor (100% windows zoom zetting) en dat het nu een dark modus heeft. Wat ik wel heb is dat zoeken wat ongemakkelijker voelt, omdat je 3 klikjes moet doen nu om te zoeken

Ook kwam ik er vandaag achter dat we bij the voice de reclame konden doorspoelen nadat we vanaf het begin afspelen hadden gedrukt, heb meteen het opnemen & tv pakket weggedaan van mijn tv provider (want we gebruikten het eigenlijk alleen om reclame te kunnen skippen bij rtl programma's die ik half live wil kijken.)

Dus moet zeggen goede veranderingen van NLZiet en hopelijk gaan ze ooit nog eens de webos app verbeteren zodat we geen Android box hoeven te gebruiken.

Oh en de tijdelijke bugs na deze grote release is even kut maar hopelijk lossen ze het snel op :P

[ Voor 11% gewijzigd door ThaGuus op 20-03-2021 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Mbt de nieuwe interface:
Heb tot nu toe twee opties ontdekt (ben pas sinds gisteren lid dus weet niet hoe het voorheen wel of niet werkte):

In de app op m'n telefoon kan ik gewoon van links naar rechts swipen om te zappen.

In de app voor AndroidTV staat rechts onderin, onder de progress bar, het logo van de zender. Als je daar op klikt kun je een andere zender kiezen.

[ Voor 8% gewijzigd door Tralapo op 20-03-2021 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

CarpeVentum schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 21:44:
[...]
Dat heb ik op internet vaak langs zien komen. Ik begreep wel dat die afleveringen nu onder ‘Verder kijken’ zitten.
Nee, er is nu geen alternatief voor de "Favorieten" pagina. De Favorieten pagina had diverse overzichts functionaliteit allemaal op één pagina, wat het enorm handig maakte. Het was dusdanig handig dat ik eigenlijk geen enkele andere pagina nodig had. Die pagina hebben ze er helemaal uitgesloopt, een volstrekt onnodige en waardeloze actie.

De "Verder kijken" pagina is geen vervanging voor al die functionaliteit, maar is slechts bedoeld om een overzicht te krijgen van programma's die je niet afgekeken hebt. Terwijl je op de "Favorieten" pagina ook meteen een overzicht had van nieuwe afleveringen, en een sortering naar programma's met laatste uitzending.

Ik begrijp niet dat ze bij NLZiet er niet gewoon een usability expert op zetten. De vorige versie was slecht, en duurde enorm lang voordat er ondanks die slechtheid en ondanks alle feedback, een nieuwe versie kwam. Nu zijn ze eindelijk met een nieuwe versie gekomen, maar hebben ze het juist nog slechter gemaakt. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Cyb schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:34:
[...]

Nee, er is nu geen alternatief voor de "Favorieten" pagina. De Favorieten pagina had diverse overzichts functionaliteit allemaal op één pagina, wat het enorm handig maakte. Het was dusdanig handig dat ik eigenlijk geen enkele andere pagina nodig had. Die pagina hebben ze er helemaal uitgesloopt, een volstrekt onnodige en waardeloze actie.

De "Verder kijken" pagina is geen vervanging voor al die functionaliteit, maar is slechts bedoeld om een overzicht te krijgen van programma's die je niet afgekeken hebt. Terwijl je op de "Favorieten" pagina ook meteen een overzicht had van nieuwe afleveringen, en een sortering naar programma's met laatste uitzending.
Het ‘Mijn series’ rijtje is bij mij gesorteerd op series met nieuwste afleveringen. Bij jou niet? Als ze een rij met laatste afleveringen uit al mijn gevolgde series erboven toevoegen, ben je er toch? Ik vond zelf de favorieten pagina erg onoverzichtelijk, alleen dat ‘recent toegevoegd’ was handig. Maar volgens mij kan dat ook prima hier op de homepagina.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

CarpeVentum schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:03:
[...]
Het ‘Mijn series’ rijtje is bij mij gesorteerd op series met nieuwste afleveringen. Bij jou niet?
Dat zou je verwachten inderdaad, maar de sortering op "Mijn series" klopt voor geen meter. Bij een aantal programma's staat "Nieuwe aflevering" onder programma's zonder "Nieuwe aflevering", en soms er boven. Ik moet voor sommige programma's helemaal naar beneden scrollen. Ten tweede weet je niet welke nieuwe aflevering het is, misschien wil je een aflevering overslaan omdat je het elders hebt gezien. Dan heb je dus niets meer aan "Nieuwe aflevering". Bij oude "Mijn favorieten" pagina waren deze problemen er niet.

Ter illustratie, hier een afbeelding van hoe de handige "Mijn favorieten" pagina er uit zag:
(Let op, de "Mijn Favorieten" pagina, wordt in deze oude versie ook "Mijn Series" genoemd, zie screenshot.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nO5OSULfhqGLGjnx2-vsK0r3NVg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qDbQgMaWaEm2v1nJmUo7pTaQ.jpg?f=fotoalbum_large
Deze is dus wél gesorteerd op nieuwste programma aflevering.
In één oogopslag kan je ALLES zien:
  • Programma's gesorteerd naar laatste aflevering.
  • Je kan horizontaal door alle afleveringen van alle programma's scollen zonder de pagina te verlaten.
  • Je kan meteen van alle afleveringen de voortgang zien d.m.v. de rode balk. Ik ben namelijk niet alleen geinteresseerd of ik de laatste aflevering helemaal afgekeken heb, maar ook of ik voorgaande afleveringen afgekeken heb. Bij talkshows zoals OP1 verloopt het afkijken van afleveringen bij mij vaak willekeurig, o.a. omdat vaak aan het begin het belangrijkste onderwerp besproken wordt. Ik kijk dan op een later moment de minder belangrijke terug van andere dagen.
  • De datum van uitzending.
  • Een preview afbeelding van de uitzending.
Als voorbeeld: ik kan in deze "Mijn Favorieten" pagina zien dat ik Nieuwsuur van eergisteren nog niet bekeken heb, maar die van gisteren weer wel. Als ze "Mijn series" pagina zouden verbeteren, dan zou ik deze alsnog missen, omdat het niet de allerlaatste aflevering is.
Maar volgens mij kan dat ook prima hier op de homepagina.
De nieuwe home page bevat deze informatie niet. De nieuwe home page is namelijk niet naar afleveringen per programma's gecategoriseerd.

[ Voor 4% gewijzigd door Cyb op 21-03-2021 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
Cyb schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:34:
Dat zou je verwachten inderdaad, maar de sortering op "Mijn series" klopt voor geen meter. Bij een aantal programma's staat "Nieuwe aflevering" onder programma's zonder "Nieuwe aflevering", en soms er boven. Ik moet voor sommige programma's helemaal naar beneden scrollen. Ten tweede weet je niet welke nieuwe aflevering het is, misschien wil je een aflevering overslaan omdat je het elders hebt gezien. Dan heb je dus niets meer aan "Nieuwe aflevering". Bij oude "Mijn favorieten" pagina waren deze problemen er niet.
[...]
Goeie uiteenzetting, ik snap wel wat je bedoelt. Kijk jij weleens Nieuwsuur van een paar dagen oud? Ik kijk zelf zelden oude actualiteitenprogramma's, omdat het niet langer heel relevant is. Mag ik vragen hoeveel series je als 'favoriet' hebt gemarkeerd? Ikzelf heb er 13, waarvan er op dit moment maar 6 actief zijn en het zijn allemaal geen 'actualiteiten' series met dagelijkse afleveringen. Dat houdt het best overzichtelijk. Hoe zit dat bij jou?
Pagina: 1 ... 7 ... 29 Laatste

Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET