Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

CarpeVentum schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:52:
[...]

Goeie uiteenzetting, ik snap wel wat je bedoelt. Kijk jij weleens Nieuwsuur van een paar dagen oud? Ik kijk zelf zelden oude actualiteitenprogramma's, omdat het niet langer heel relevant is.
Bij een paar dagen oud vind ik het persoonlijk wel relevant, maar dat is een andere discussie. Maar een duidelijker voorbeeld is bijv. AvroTros Radar, waar ik bijv. eigenlijk wel alle afleveringen wil zien, maar niet op volgorde, ik kies ze selectief uit naar wat ik op dat moment het interessantst vind, en kijk dan later de overgebleven afleveringen. Als je chronologische series kijkt (bijv Game of Thrones), dan speelt dat probleem inderdaad niet, dan hoef je niet meer te weten dan: "er is een nieuwe aflevering".
Mag ik vragen hoeveel series je als 'favoriet' hebt gemarkeerd? Ikzelf heb er 13, waarvan er op dit moment maar 6 actief zijn en het zijn allemaal geen 'actualiteiten' series met dagelijkse afleveringen. Dat houdt het best overzichtelijk. Hoe zit dat bij jou?
In mijn lijst staan meer dan 100. Sommige series zijn al afgelopen, maar kunnen wel met een volgend seizoen komen. Ik kan de lijst best opschonen, maar het probleem zal blijven: functionaliteit ontbreekt, die wel aanwezig was in de vorige versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 23-04 16:21
Er lijkt een storing te zijn bij NLZiet, anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03:34

alienfruit

the alien you never expected

NLZiet was altijd al waardeloos qua hoe ze de afleveringen sorteerde. Als je een wat oudere tv serie wil kijken dan staat de laatste aflevering eerst. Helemaal niet handig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alienfruit schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:14:
NLZiet was altijd al waardeloos qua hoe ze de afleveringen sorteerde. Als je een wat oudere tv serie wil kijken dan staat de laatste aflevering eerst. Helemaal niet handig :(
Idd, dit was gewoon waardeloos. Maar is dat nu nog steeds het geval met de nieuwe layout?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bodhisatva
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20-03 11:04
IThom schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:00:
Yes hier ook

OU812?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:11
IThom schreef op maandag 22 maart 2021 @ 13:00:
De storing lijkt verband te houden met de DDoS aanval op TransIP. NLZiet deed het nadat TransIP weer bereikbaar is.

[ Voor 43% gewijzigd door zx9r_mario op 22-03-2021 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:59
Ik heb ook een aantal puntjes bij gebruik van NLZiet:
1. Op de NLZiet app op mijn Mi TV Stick kan ik van een serie niet alle afleveringen zien. O de TV Stick zie ik van Lang Leve de Liefde van Seizoen 1 maar de laatste 20 afleveringen. Verder scrollen lukt niet. Kijk ik op de app op mijn telefoon dan kan ik wel alles van seizoen 1 kiezen (en streamen naar de TV).
2. Ik merk ook dat de nieuwe layout wat langzamer werkt dan de oude. Het is wat stroperiger. Ik moet nog even kijken of dit nog zo is als ik eerst de TV stick even aan laat staan na het opstarten.
3. Als ik een programma via TV kijken open, bijvoorbeeld RTL Nieuws dan kan ik deze starten en krijg ik rechtsonderin beeld een button 'Kijk hier zonder reclame' (zoiets), dat vereist een extra druk op de knop. Zien anderen dit ook?
4. Op een oude tablet met Android 7 is er een stuk van het beeld afgesneden. Zeg maar breedbeeld maar dan nog een stuk eraf.

Verder ben ik prima te spreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Update voor de NLZiet app voor Android/Google TV. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.... d:)b

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:59
hardware-lover schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 14:18:
Update voor de NLZiet app voor Android/Google TV. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.... d:)b
Ik heb hem geinstalleerd. Kan zo niet echt wat ontdekken wat er nieuw is.

Wat ik wel ineens heb is dat ik telkens de melding krijg dat er teveel apparaten zijn verbonden met mijn account. Zelfs een nacht later (ik dacht ergens te lezen dat een apparaat na 2 uur niet kijken weer wordt afgemeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jansenpam
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-04 14:53
Ik lees hierboven veel over mensen die NLZIET met Android gebruiken. Wij gebruiken het op de Apple TV. Dit werkte echt perfect! Superfijne en overzichtelijke interface. Nu kwam er een nieuwe versie en ik heb tot nu toe geen enkele verbetering gevonden en alle ‘handige’ features zijn er uit gesloopt. Het is echt een enorme domper.
Ik ben heel benieuwd of er meer mensen zijn met vergelijkbare ervaringen? Volgens NLZIET zijn de meeste gebruikers erg tevreden, maar dat kan ik me haast niet voorstellen (op iOS in elk geval)....
Ook de reviews in de AppStore lijkt mijn vermoeden te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23-04 15:01
jansenpam schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:12:
Ik lees hierboven veel over mensen die NLZIET met Android gebruiken. Wij gebruiken het op de Apple TV. Dit werkte echt perfect! Superfijne en overzichtelijke interface. Nu kwam er een nieuwe versie en ik heb tot nu toe geen enkele verbetering gevonden en alle ‘handige’ features zijn er uit gesloopt. Het is echt een enorme domper.
Ik ben heel benieuwd of er meer mensen zijn met vergelijkbare ervaringen? Volgens NLZIET zijn de meeste gebruikers erg tevreden, maar dat kan ik me haast niet voorstellen (op iOS in elk geval)....
Ook de reviews in de AppStore lijkt mijn vermoeden te ondersteunen.
Op mijn google tv heb ik dan ook de oude versie nog. Heb de automatische updates uitgezet. Ben het helemaal met jou eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:17
waarom heeft nlziet eigenlijk geen eigen topic als ik vragen mag?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
jansenpam schreef op zondag 28 maart 2021 @ 10:12:
...Nu kwam er een nieuwe versie en ik heb tot nu toe geen enkele verbetering gevonden en alle ‘handige’ features zijn er uit gesloopt. Het is echt een enorme domper...
Klopt, op box met Android TV, en Android telefoon hetzelfde verhaal.
Echt een achteruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intelcore
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-02 20:33
Is het mogelijk om met de afstandsbediening van de tv te zappen? Ik heb een Sony TV met AndroidTV.
Met Canal Digitaal App kan dit wel en dat werkt fijn maar met NLziet lijkt dit niet te werken.

De beeldkwaliteit is ook niet echt geweldig overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el_paolo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 10-12-2024
Intelcore schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:10:
Is het mogelijk om met de afstandsbediening van de tv te zappen? Ik heb een Sony TV met AndroidTV.
Met Canal Digitaal App kan dit wel en dat werkt fijn maar met NLziet lijkt dit niet te werken.

De beeldkwaliteit is ook niet echt geweldig overigens.
Ik heb zelf een Philips TV met Android TV. Met de oude app kon ik gewoon zappen. De nieuwe versie niet meer. Echt alles is slechter geworden aan de app. Drama-update...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Niet meer kunnen zappen op Android TV is inderdaad een belachelijke verslechtering. Daarmee is het eigenlijk geen serieus alternatief meer voor de traditionele tv-abonnementen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jansenpam
  • Laatst online: 18-04 14:53
Ze lijken er in elk geval hard aan te werken om het beter te maken. Er zijn in een paar dagen tijd al 2 bugs verholpen voor de Apple TV.

Grootste frustraties momenteel bij ons zijn:
- op het oog random startpagina met programma’s waar we geen interesse in hebben. Ik kom het liefst weer direct in de gids terecht om wat te kunnen kijken
- de koppeling tussen live/re-play en on demand is belabberd. Als ik in de gids van vandaag een programma aanklik wil ik in het submenu direct oudere afleveringen kunnen zien.
- in de gids kon je bij de vorige versie direct zien wat je al kon kijken (dus ook afleveringen die later op tv kwamen omdat het bijv een herhaling is of dat deze vooruit te kijken was). Nu is alles ‘wit’ en ziende pas dat je het nog niet kunt kijken omdat er geen play-knop is...

Verder nog een aantal kleinere dingen die ze hopelijk snel oppikken

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Update voor NLZiet zag ik, v5.0.4.

De toets links/rechts geeft nu weer zender omlaag / omhoog 👍

Ik heb geen idee of je nu via cijfers (indien aanwezig), direct naar een kanaal kunt gaan. Die zitten niet op de Shield afstandbediening.

Edit: inmiddels getest met een Android TV afstandsbediening die ook cijfertoetsen heeft, daarop reageert de NLZiet app niet.

[ Voor 62% gewijzigd door hardware-lover op 02-04-2021 14:00 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
De voorlaatste versie crasht nu en dan op Android TV 9.
Heel soms crasht de hele TV stick er zelfs door.
Ben benieuwd hoe de nieuwe versie het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rfbroek schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 00:38:
De voorlaatste versie crasht nu en dan op Android TV 9.
Heel soms crasht de hele TV stick er zelfs door.
Ben benieuwd hoe de nieuwe versie het doet.
Dat is een euvel wat al langer een probleem is op een Mi, de oudere versie van de app deed dat ook al. Het is bekend bij ze maar oplossen is schijnbaar lastig.

Ik durf niet te stellen of het een Android 9 probleem is, ik lees alleen over crashes bij Mi apparaten?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 07-05 18:51
FlorisD schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:23:
[...]

Het zal SD-resolutie zijn met HD-aanvoer tot de encoder, dat maakt een hoop uit in de uiteindelijke kwaliteit. NPO Plus is echt wel aanzienlijk beter in kwaliteit (zowel in resolutie als in bitrate, volgens mij is dat 5,5 Mbit vs.1,9 Mbit, althans zo staat het in de filenames van de MPEG Dash chunks).
Met dank aan de nieuwe NLziet app, die mijn vrouw en ik op de Nvidia shield niet erg kunnen waarderen, heb ik de NPO app maar weer eens geïnstalleerd en het plus abonnement weer geactiveerd.
Beeldkwaliteit lijkt nog steeds wat minder goed dan dat van NLziet. Als ik me goed herinner ging NLziet naar 7,x Mbit/s in 2019. Als NPO plus dan nog steeds 5,x Mbit/s levert, is dat de verklaring. Maar kloppen deze bitrates nog steeds? Ik kan er niets recents over vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Frij5fd schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:05:
[...]
Met dank aan de nieuwe NLziet app, die mijn vrouw en ik op de Nvidia shield niet erg kunnen waarderen, heb ik de NPO app maar weer eens geïnstalleerd en het plus abonnement weer geactiveerd.
Beeldkwaliteit lijkt nog steeds wat minder goed dan dat van NLziet. Als ik me goed herinner ging NLziet naar 7,x Mbit/s in 2019. Als NPO plus dan nog steeds 5,x Mbit/s levert, is dat de verklaring. Maar kloppen deze bitrates nog steeds? Ik kan er niets recents over vinden
hardware-lover in "[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet"

Met als aanvulling; https://www.vergelijkstreaming.nl/blog/npo-start-plus/

[ Voor 5% gewijzigd door hardware-lover op 02-04-2021 13:44 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
hardware-lover schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 11:37:
[...]

Dat is een euvel wat al langer een probleem is op een Mi, de oudere versie van de app deed dat ook al. ..
Ik heb de Mi TV Stick, en de oude versie van NLziet gaf bij mij nooit problemen.
Misschien toeval :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rfbroek schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 15:30:
[...]
Ik heb de Mi TV Stick, en de oude versie van NLziet gaf bij mij nooit problemen.
Misschien toeval :?
Op de Mi boxjes die binnen ons gezin draaien was het drama ook niet zo groot als sommige anderen blijkbaar wel hebben (gezien de reacties in het Mi topic), maar volledig stabiel was de app allang niet meer. Ook ik krijg het voor elkaar om op een gegeven moment (en dit kan soms heel erg lang duren), een Mi te laten crashen, ook soms met een reboot tot gevolg.

De stick die jij hebt doet alles maximaal in 1080p naar de TV toe, sommige Mi box gebruikers hebben de instelling voor beeldkwaliteit van NLZiet naar beneden geschroefd om hem zo wat stabieler te krijgen, daar ga ik echter niet aan beginnen, want zo dramatisch ervaar ik het namelijk niet. Ben sowieso geen grootgebruiker van NLZiet, gezien de beschikbaarheid van ZiggoGo op hetzelfde apparaat, dus dat zal ook wel helpen ;).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Dat NPO plus 1080p50 levert is me bekend. De kwaliteit ervan is echter mede afhankelijk van de bitrate, in welke mate compressie is toegepast.
Visueel vergelijken van NLziet en NPO+ op een 4k TV lukt op dit moment niet, want registreren op de Android tv app kan op dit moment niet. Ik heb op beiden nu even een betaald account

[ Voor 17% gewijzigd door Frij5fd op 02-04-2021 19:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:02
Frij5fd schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:05:
[...]

Je kan dit achterhalen door simpelweg de HLS/MPEG-DASH chunks in de network-tab van de webbrowser te bekijken, daarin is bijna altijd de bitrate te vinden. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de NPO1 livestream op NLZiet dan zie je een URL als https://nlziet.cdn.ebsd.ericsson.net/[..]/npo1_66C197.isml/dash/npo1_66C197-video=7500000-970432831319.dash, oftewel 7,5 Mbit/s. Kijk je naar dezelfde NPO1-livestream op NPO.nl (NPO Start of NPO Plus maakt niet uit hiervoor) dan zie je een URL als https://nl-ams-p14-am5.cdn.streamgate.nl/[..]/live/npo/u/npoplus/drm/dash_cenc/npo-1/0/0/0/npo-1.isml/dash/npo-1-video=2000000-970432956120.dash, oftewel 2 Mbit/s (op SD-resolutie). Dat is wel echt aanzienlijk minder dus.

Voor on-demand is het een ander verhaal. Daar zie je bij NLZiet een chunk-url als https://nl-ams-p30-am5.cdn.streamgate.nl/[..]/vod/npo/usp/TEST/npoplus/dash_cenc/POW_04819190/POW_04819190_v1617381209.ism/dash/POW_04819190_v1617381209-video=5755000-716800.dash (oftewel 5.7 Mbit/s), en bij NPO Plus exact dezelfde. Voor on-demand kijken worden dus dezelfde streams gebruikt, alleen de livestreams wijken wel echt aanzienlijk af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
FlorisD schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 20:39:
[...]

Je kan dit achterhalen door simpelweg de HLS/MPEG-DASH chunks in de network-tab van de webbrowser te bekijken, daarin is bijna altijd de bitrate te vinden. Als je bijvoorbeeld kijkt naar de NPO1 livestream op NLZiet dan zie je een URL als https://nlziet.cdn.ebsd.ericsson.net/[..]/npo1_66C197.isml/dash/npo1_66C197-video=7500000-970432831319.dash, oftewel 7,5 Mbit/s. Kijk je naar dezelfde NPO1-livestream op NPO.nl (NPO Start of NPO Plus maakt niet uit hiervoor) dan zie je een URL als https://nl-ams-p14-am5.cdn.streamgate.nl/[..]/live/npo/u/npoplus/drm/dash_cenc/npo-1/0/0/0/npo-1.isml/dash/npo-1-video=2000000-970432956120.dash, oftewel 2 Mbit/s (op SD-resolutie). Dat is wel echt aanzienlijk minder dus.

Voor on-demand is het een ander verhaal. Daar zie je bij NLZiet een chunk-url als https://nl-ams-p30-am5.cdn.streamgate.nl/[..]/vod/npo/usp/TEST/npoplus/dash_cenc/POW_04819190/POW_04819190_v1617381209.ism/dash/POW_04819190_v1617381209-video=5755000-716800.dash (oftewel 5.7 Mbit/s), en bij NPO Plus exact dezelfde. Voor on-demand kijken worden dus dezelfde streams gebruikt, alleen de livestreams wijken wel echt aanzienlijk af.
Helder, dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Frij5fd schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 16:49:
[...]
Dat NPO plus 1080p50 levert is me bekend. De kwaliteit ervan is echter mede afhankelijk van de bitrate, in welke mate compressie is toegepast.
Visueel vergelijken van NLziet en NPO+ op een 4k TV lukt op dit moment niet, want registreren op de Android tv app kan op dit moment niet. Ik heb op beiden nu even een betaald account
De bitrate voor NLZiet is, buiten die resolutie en framerate die je aanhaalt, idd maximaal ~ 7.5Mbit. Die voor NPO plus zou ik kunnen controleren, maar daar heb ik het abonnement niet meer voor (logischerwijze). Ik las dat men plannen heeft om deze wat op te schroeven maar hoger dan die van NLZiet zal deze beslist niet van komen.

Met die 7.5Mbit zit men nog steeds flink onder de HD bitrates die via (bijv.) Ziggo tot ons komen voor de Prime kanalen (NPO en de populaire commerciële zenders). Dus ja, dat is een tandje minder dan zou kunnen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tralapo
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
el_paolo schreef op maandag 29 maart 2021 @ 00:06:
[...]

Ik heb zelf een Philips TV met Android TV. Met de oude app kon ik gewoon zappen. De nieuwe versie niet meer. Echt alles is slechter geworden aan de app. Drama-update...
Zelf kwam ik er net min of meer per ongeluk achter dat het inmiddels wel weer kan. Zowel de links/rechts knop als de reguliere zap-knop werken om zenders te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De browserversie van NLZiet is een drama. Je kan niet goed scrollen in de tvgids (Chrome 89).
De rechter scrollbalk is niet actief. Scrollen door de tv gids verticaal is alleen mogelijk met een muis met scrollwieltje.

[ Voor 40% gewijzigd door W00fer op 02-04-2021 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07-05 21:24
De app op mijn android phone heeft geen mogelijkheid meer om per minuut vooruit of halve minuut achteruit te spoelen. Nu kun je wel de tijdlijn verschuiven, maar dan speelt die niet meer verder.
Voorheen als ik van een serie een paar afleveringen achter elkaar keek, kon ik het de samenvatting van de vorige afleveringen mooi overslaan. Nu gaat dat dus niet meer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Jammer zeg. Ik vond de oude app op mijn Android Philips tv een stuk overzichtelijker en beter werken. Hij was ook een stuk sneller.

Nu heb je van die donkere schermen, echt zo jammer weer. Wordt dit niet getest door mensen die ook daadwerkelijk iets af weten van usability ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
kaasaanfiets schreef op dinsdag 6 april 2021 @ 11:59:
Jammer zeg. Ik vond de oude app op mijn Android Philips tv een stuk overzichtelijker en beter werken. Hij was ook een stuk sneller.

Nu heb je van die donkere schermen, echt zo jammer weer. Wordt dit niet getest door mensen die ook daadwerkelijk iets af weten van usability ?
Dark Mode is hip dus we gooien alles in een "niet uitschakelbare" dark mode saus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
W00fer schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 22:49:
De browserversie van NLZiet is een drama. Je kan niet goed scrollen in de tvgids (Chrome 89).
De rechter scrollbalk is niet actief. Scrollen door de tv gids verticaal is alleen mogelijk met een muis met scrollwieltje.
NLZiet heeft verbetering beloofd op dit punt maar niet aangegeven wanneer dat dit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05 17:56
Hier een nieuwe gebruiker van NLZiet op Android TV. Zo tevreden met de eerste ervaringen, dat ik al na een dag het Ziggo TV-abonnement heb opgezegd. Meer functionaliteit voor minder dan de halve prijs, top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Alleen geen buitenlandse zenders meer :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ook erg slecht aan NLZiet is het "verder kijken" van afleveringen, teminste op de web browser. Vaak is het niet opgeslagen of tientallen minuten teruggezet. Ik heb daardoor vaak dat ik opnieuw iets op de achtergrond zit te bekijken/luisteren en denk: gvd, dit heb ik al bekeken. Ik heb daar eigenlijk bijna continue last van, terwijl dat bij de vorige versie goed ging.

Op de Samsung SmartTV app zijn er ook wintertijd/zomertijd problemen in de TVGids, waardoor je bij het letterlijk kiezen van 20:00 Journaal, hij iets pakt van 19:00.

In de vorige versie hadden ze de bedrijfsnaam van de software ontwikkelaar in de HTML source code staan, dat hebben ze er bij de nieuwe versie uitgehaald. Ben benieuwd of er nu een ander bedrijf op zit, want dit is echt prutswerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:17
runnershigh schreef op woensdag 7 april 2021 @ 21:38:
Hier een nieuwe gebruiker van NLZiet op Android TV. Zo tevreden met de eerste ervaringen, dat ik al na een dag het Ziggo TV-abonnement heb opgezegd. Meer functionaliteit voor minder dan de halve prijs, top.
Hoe zeg je ziggo tv op? Dat krijg je toch altijd bij je abbo of je dat nu wil of niet?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:26
Webgnome schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:55:
[...]

Hoe zeg je ziggo tv op? Dat krijg je toch altijd bij je abbo of je dat nu wil of niet?
Shoot me, maar volgens mij kan dat alleen door een nieuw contract aan te gaan waar je alleen internet afneemt. Maar wellicht dat er telefonisch iets geregeld kan worden :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• runnershigh
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-05 17:56
Webgnome schreef op donderdag 8 april 2021 @ 07:55:
[...]

Ik heb al langer glasvezel internet. Alleen voor TV zat ik nog bij Ziggo à 2 tientjes per maand dus dat is inderdaad makkelijk opzeggen.

Voor de 8 euro van NLZiet mis ik misschien wat buitenlandse kanalen waar ik toch al nauwelijks naar keek, maar heb nu veel meer flexibiliteit die erg prettig is, zoals kijken vanaf begin, pauzeren, programma's achteraf bekijken en reclame overslaan.

[ Voor 3% gewijzigd door runnershigh op 08-04-2021 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Langzaam aan komen met kleine updates weer dingetjes terug, zoals het zappen langs kanalen zonder telkens terug te moeten. Ik gebruik NLZiet dus in combinatie met Android TV.

Wat nog steeds ruk werkt is het dan weer wel en niet kunnen spoelen bij het terugkijken van programma's.
Je moet er sowieso aan denken dat je bij het afspelen direct naar onder gaat om de optie 'Kijk zonder reclame' te kiezen. Waarom zou ik überhaupt die variant met reclame willen zien, als je me dan ook nog belemmert in het vooruit- en terugspoelen?
En bij het terugkijken van films kun je helemaal niet meer vooruitspoelen, gruwelijk irritant.

De voordelen van NLZiet ten opzichte van CanalDigitaal zijn nu eigenlijk minimaal geworden. Het is dat de beeldkwaliteit nog steeds wel beter is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Trasos, ik heb net even met de NLZiet addon voor Kodi gespeeld, en daarmee lijkt het "reclame/spoel probleem" niet bestaand. Je zou als test Kodi kunnen installeren en het via die weg eens kunnen proberen?

De Kodi reposito (Dutch IPTV << even zoeken), bevat naast NLZiet ook nog andere bruikbare NL streaming addons. Is beslist de moeite voor het proberen waard.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
Goeie tip @hardware-lover, ik zal het eens proberen. Maar ik denk niet dat het echt een goede oplossing is, de misses moet er immers ook nog mee overweg kunnen. Extra apps maakt het er dan niet makkelijker op. Maar ik zal in ieder geval eens kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Trasos schreef op woensdag 14 april 2021 @ 14:52:
Goeie tip @hardware-lover, ik zal het eens proberen. Maar ik denk niet dat het echt een goede oplossing is, de misses moet er immers ook nog mee overweg kunnen. Extra apps maakt het er dan niet makkelijker op. Maar ik zal in ieder geval eens kijken.
Dat kan bijna net zo gemakkelijk als dat je nu NLZiet vanuit het startscherm start. Dat wordt dan Kodi en vervolgens zorg je dat NLZiet ook direct zichtbaar is als keuze op het Kodi startscherm. Voor een leek misschien iets omslachtiger om voor het eerst in te stellen, maar dan krijg je ook wat ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Niet online
@hardware-lover

Is dat deze add-on?
https://github.com/dut-iptv/dut-iptv.github.io

Die kan ik alleen installeren via de zip dus, en niet rechtstreeks downloaden vanuit Kodi? Of is er ook nog een pure NLZiet add-on?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Trasos schreef op donderdag 15 april 2021 @ 20:28:
@hardware-lover

Is dat deze add-on?
https://github.com/dut-iptv/dut-iptv.github.io

Die kan ik alleen installeren via de zip dus, en niet rechtstreeks downloaden vanuit Kodi? Of is er ook nog een pure NLZiet add-on?
Klopt, zijn aparte addons die je installeert vanuit die zip (repo). Dus je begint met het installeren van de zip. Daarna installeer je vanuit de geïnstalleerde repo die addon(s) die je zou willen gebruiken.

Dit is geen onderdeel van de standaard Kodi repo...

[ Voor 4% gewijzigd door hardware-lover op 15-04-2021 20:52 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-05 12:24

swtimmer

Ontrafelt het leven!

Kan je eigenlijk bij Npo plus zien welke tv's al gekoppeld zijn aan jouw account? En hoe zou je een tv kunnen verwijderen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:48
segil schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 17:48:
[...]

Ik draai geen pihole. Wel Adaway op de nvidia shield. Die heb ik tijdelijk ook uitgezet, maar geen succes.
Op mijn Sony Bravia TV helemaal geen adblocker en daar start de app niet eens op.

Update: ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op beide devices. Op beide devices start de app op. Ik kan ze allebei registreren op de site van npostart.nl/connect. En beide devices geven hetzelfde probleem dat ze blijven hangen op een zandlopertje wanneer ik kies voor inloggen.
Ik heb ook een paar vpn verbindingen geprobeerd naar NL en België, om te zien of wellicht mijn ISP wordt geblokkeerd. Maar ook dan werkt het niet.

@Webgnome draai je ook Android TV en welke versie?

Update 2: ik zie op de site van https://service.npo.nl/ dat er een storing is. Ik ga er vanuit dat dit te maken heeft met mijn error.
Update 3: npostart bevestigt in een chat dat er problemen zijn voor Android gebruikers. ff wachten dus.
ff een update: we zijn inmiddels 1,5 maand verder en de npo app voor Android TV werkt nog steeds niet met inloggen, waardoor de Plus functies niet beschikbaar zijn. Vandaag kreeg ik nog te horen van de npo dat ze samen met Google naar het probleem ah kijken zijn.
Inmiddels heb ik van npo 1 maand abo geld terug gekregen, vanwege de storing. Wellicht een tip voor anderen, die nu ook geen gebruik kunnen maken van de Plus opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Heb met NLZIET icm AppleTV app vaak met doorspoelen dat er ineens een andere zender geselecteerd wordt. Niet handig...

Verder ook dat ik met de NLZIET app bij programma's waar je niet door kunt spoelen, ik toch door kan spoelen met de AppleTV als ik heel snel op +10 (rechtsboven) klik.

Vind NLZIET echt top, we gebruiken het veel. Wat ik wel mis is "gewoon zappen".

Edit: is er ergens een lijst met issues/upcoming new features?

[ Voor 8% gewijzigd door gysman11 op 25-04-2021 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:15
Wij krijgen binnenkort glasvezel en ben me aan het orienteren op alternatieven voor Ziggo.
Welke is beter Canal Digital of NL Ziet? Wij kijken niet veel TV en eigenlijk alleen de standaard nederlandse zenders.

Gebruiksgemak (WAF) is wel een belangrijk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
raven22 schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:52:
...Wij kijken niet veel TV en eigenlijk alleen de standaard nederlandse zenders....
NPO plus voor 3 euro in de maand.
Is 1080p en inclusief een lading films, series en hoop vooruitkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Wij krijgen binnenkort glasvezel en ben me aan het orienteren op alternatieven voor Ziggo.
Welke is beter Canal Digital of NL Ziet? Wij kijken niet veel TV en eigenlijk alleen de standaard nederlandse zenders.

Ik zou CanalDigital alleen overwegen als je niet genoeg hebt aan de set zenders van NLZiet. Wil je bijv BBC, Belg oid dan is CanalDigital een betere optie. Tegelijkertijd kost het een stuk meer en zijn beide gewoon gratis te proberen. Ik heb zelf 6mnd gratis NLZiet gehad bij m'n energie overstap en sindsdien Ziggo niet meer aan gehad (en inmiddels ook al een maandje of 2 over naar glasvezel internet-only). Voor ons meer dan voldoende en met een combi van NLZiet, Netflix, Disney+ en Prime (eigenlijk alleen vanwege de bestelvoordelen) is er genoeg te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
RoRoNL schreef op zondag 25 april 2021 @ 13:56:
[...]

NPO plus voor 3 euro in de maand.
Is 1080p en inclusief een lading films, series en hoop vooruitkijken.
dank voor je reactie, maar met standaard nl zenders bedoel ik ook wel rtl, sbs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki

NLZIET heeft een veel betere beeldkwaliteit 1080p vs max 720p van Canal Digitaal. Alleen CD heeft meer zenders.

Je kunt trouwens van beide een proef abbo nemen, dan laat je je gezin gewoon kiezen. Ik heb hier mijn KPN box afgekoppeld en toen twee maanden getest. Het gezin mocht beslissen tussen de 3 setups. NLZIET is het toen geworden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Laatst online: 10:06

Hier ook al jaren NLZiet in gebruik, wij streamen NLZiet via de app op de telefoon naar de chromecast. WAF heeft er geen problemen mee.

Ik heb even overwogen om Canal Digital te gaan proberen (vanwege uitgebreidere zenderlijst) maar vanwege slechte reviews en het alleen maar telefonisch kunnen opzeggen (wat niet mag volgens ACM) toch maar vanaf gezien.

| Energie 2025 | Bitcoin / Ethereum |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montoya200x
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
segil schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:02:
ff een update: we zijn inmiddels 1,5 maand verder en de npo app voor Android TV werkt nog steeds niet met inloggen, waardoor de Plus functies niet beschikbaar zijn.
Op m’n Nvidia Shield Pro 2019, logt de NPO app weer in met m’n Plus account :)

De NPO app zelf heeft geen update gehad, maar zag van de week wel een aantal updates van Google voorbij komen, voor een aantal Android TV componenten, die het inlog probleem waarschijnlijk gefixed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:48
Montoya200x schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 21:58:
[...]

Op m’n Nvidia Shield Pro 2019, logt de NPO app weer in met m’n Plus account :)

De NPO app zelf heeft geen update gehad, maar zag van de week wel een aantal updates van Google voorbij komen, voor een aantal Android TV componenten, die het inlog probleem waarschijnlijk gefixed hebben.
Ja bij mij ook, woep woep!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
Jef61 schreef op zondag 25 april 2021 @ 16:22:
[...]

Hier ook al jaren NLZiet in gebruik, wij streamen NLZiet via de app op de telefoon naar de chromecast. WAF heeft er geen problemen mee.

Ik heb even overwogen om Canal Digital te gaan proberen (vanwege uitgebreidere zenderlijst) maar vanwege slechte reviews en het alleen maar telefonisch kunnen opzeggen (wat niet mag volgens ACM) toch maar vanaf gezien.
Mag zelfs niet van de WET ;) je moet op dezelfde manier kunnen opzeggen als je het contract bent aangegaan. Als je ze mailt en daar naar verwijst is het vast op die manier ook mogelijk. Zo heb ik ook al eens wat op gezegd ook al stond op de site dat dit niet kon.

De NLZiet app heeft afgelopen week ook weer een update gehad. Ze hebben weer de optie toegevoegd dat je de nieuwste afleveringen van de series die je volgt te zien krijgt. Heb deze nu ook op m'n Chromecast met Google TV geüpdatet. Ben weer helemaal tevreden met NLZiet _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Nuevocasa schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 22:03:
[...]
[knip]

De NLZiet app heeft afgelopen week ook weer een update gehad. Ze hebben weer de optie toegevoegd dat je de nieuwste afleveringen van de series die je volgt te zien krijgt. Heb deze nu ook op m'n Chromecast met Google TV geüpdatet. Ben weer helemaal tevreden met NLZiet _/-\o_
En ze hebben de mogelijkheid toegevoegd om direct met cijfertoetsen je kanalen te kiezen, mits deze origineel op je afstandsbediening aanwezig zijn vanzelfsprekend en mits deze afstandsbediening ook volledig wordt ondersteund door je box/stick...

De Nokia Streaming box 8000 heeft zo'n (fijne) afstandsbediening (een van de weinige pluspunten van die box), en daarmee werkt dat prima. Koppel je deze (succesvol) aan een andere geschikte Android TV box (Shield, Mi, Google TV), dan werken de standaard toetsen wel, maar de cijfertoetsen helaas niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:54
Sinds Kort wat issues met Nlziet en canal digitaal. Video heeft korte stottering elke paar seconden. Enkel het geval bij NLZIET en Canal digitaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waah schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 23:31:
Sinds Kort wat issues met Nlziet en canal digitaal. Video heeft korte stottering elke paar seconden. Enkel het geval bij NLZIET en Canal digitaal.
Refresh rate <> 50Hz?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Dat kan ik niet los instellen op mijn tv. Dus dat zal het niet zijn. Bij NLZIET is het elke ~10 seconden. Idem met Canal digitaal. Alle andere apps (YouTube, Netflix, videoland etc) hebben er 0,0 last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Waah schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:06:
[...]
Dat kan ik niet los instellen op mijn tv. Dus dat zal het niet zijn. Bij NLZIET is het elke ~10 seconden. Idem met Canal digitaal. Alle andere apps (YouTube, Netflix, videoland etc) hebben er 0,0 last van
Het gaat over apps die via het Smart gedeelte van je tv zelf draaien? Dan zal deze al in 50Hz staan en ligt daar de oorzaak niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
hardware-lover schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 11:30:
[...]

Het gaat over apps die via het Smart gedeelte van je tv zelf draaien? Dan zal deze al in 50Hz staan en ligt daar de oorzaak niet.
Correct. Is het smartgedeelte zelf, niet een Shield oid. Kan wel ff testen if het via de chromecast ook zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiigamer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:20
Op mijn SONY Android Tv precies dezelfde issues met het schokkende beeld. Overigens alleen bij de eerste 12 live kanalen (1080p50). Bij de rest niet en ook niet de on demand streams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

wiigamer schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:44:
Op mijn SONY Android Tv precies dezelfde issues met het schokkende beeld. Overigens alleen bij de eerste 12 live kanalen (1080p50). Bij de rest niet en ook niet de on demand streams
[lezen] |:(

De banner bij RTL-Z is een goede test, die moet vloeiend over het beeld blijven gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 01-05-2021 21:18 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
wiigamer schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 18:44:
Bij mij hielp een harde restart van mijn Sony Android. Toen liep alles een stuk vloeiender

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:11
CarpeVentum schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 20:36:
[...]

Bij mij hielp een harde restart van mijn Sony Android. Toen liep alles een stuk vloeiender
Ik had precies hetzelfde met de Xiaomi TV stick, met een reboot was het probleem opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
CarpeVentum schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 20:36:
[...]

Harde restart is stekker eruit neem ik aan?

Via chromecast geen problemen inderdaad. Dus zal wel aan de tv liggen.... Kutphilips. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiigamer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:20
Nee een harde reset helpt op mijn Sony Android TV ook niet. Hij zal wel te oud zijn om dat vloeiend weer te geven.

Alleen alle apps afsluiten op de achtergrond geeft enig resultaat. Maar het blijft dan af en toe schokken. Wel een stuk minder dan met meerdere apps open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik heb momenteel ook forse problemen met NLziet op de Mi Box S.
Hikkend beeld ook, soms blijft het beeld zelfs minuten stil staan terwijl de audio gewoon door loopt.
En regelmatig een spontane reset van de box.

Op de Mi sticks die ik heb gebeurt dat probleem met het beeld nooit, het herstarten wel.
Maar dat laatste gebeurt dan hooguit 1 keer per 2 dagen.

Beetje vreemd, en ik kan het ook niet goed verklaren. Want er zit niet veel verschil tussen de stick en de box. Enige verschil is dat de Box bedraad is aangesloten en de sticks op de wifi zitten.

Zou de (originele) USB/LAN adapter de problemen veroorzaken? Want ook mijn VPN zorgde er een paar keer voor dat ethernet niet meer werkte en ik moest de box herstarten. Overigens is dat maar 2 keer gebeurd en daarna nooit meer.

En de andere apps hebben nergens last van, NLziet is het grootste probleem.

Ik kijk het even aan en als het zo blijft ga ik hem een tijdje op de wifi proberen.
Dan zal ik laten weten of het verschil maakt.

[ Voor 4% gewijzigd door rfbroek op 05-05-2021 23:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
NLZiet maar eens geprobeerd ter vervanging van digitale tv bij Ziggo.

In principe werkt het goed, beeldkwaliteit 85% gelijk aan Ziggo. Wat me wel vervelend lijkt: er zit zeker 10 seconden vertraging tussen ‘echte’ tv en kijken via de app van NLZiet.

Vooral op 4 mei met Dodenherdenking of voetbalwedstrijden lijkt me dat vervelend.

Denk dat ik het nog een jaartje ga uitzitten met normale tv.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Laatst online: 10:06
THE_BASE schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 14:00:
In principe werkt het goed, beeldkwaliteit 85% gelijk aan Ziggo. Wat me wel vervelend lijkt: er zit zeker 10 seconden vertraging tussen ‘echte’ tv en kijken via de app van NLZiet.
10 seconden vertraging valt me nog erg mee, dacht eigenlijk dat dit meer in de minuten zat. Gebruik al jaren NLZiet en zou niet meer anders willen ;)

| Energie 2025 | Bitcoin / Ethereum |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Die 10 seconden zit hem waarschijnlijk in de buffertijd die wordt aangehouden. Ik denk niet dat dit snel gaat veranderen aangezien dit een trade-off is om de dienstverlening lees het streamen te kunnen optimaliseren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:10

Vooral op 4 mei met Dodenherdenking of voetbalwedstrijden lijkt me dat vervelend.

Voor 10 seconden vertraging, die je niets eens merkt, blijf je nog een jaar bij Ziggo zitten tegen een veel te hoge prijs (20,- per maand duurder!) ????
Voor een herdenking die 1x keer per jaar plaatsvindt?

Bij NL-Ziet kun je heerlijk reclame vrij terugkijken. Kunnen ze bij Ziggo nog wat van leren.
En met die 85% ben ik het niet mee eens. Ik kijk via een NVidia Shield en heb prima beeld.
Ziggo heeft vaak blokjes als het weer eens hapert, daar ergerde ik mij veel meer aan.

Ik zit nu vanaf november op NL-Ziet en gewacht tot mijn glasvezelaansluiting klaar is om Ziggo eindelijk de deur uit te doen en dat is van de week eindelijk gebeurd :+

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online

Ik moet de test nog doen, maar 10 sec. vind ik zelf ook vrij veel. In een ander topic had ik gelezen dat bij het afgelopen songfestival ongeveer 30 sec. vertraging was.
15% mindere beeldkwaliteit vind ik nog best veel. Dit natuurlijk niet gemeten maar gewoon jouw waarneming. Ik denk dat het verschil in beeldkwaliteit bij voetbal en andere sporten nog groter wordt ervaren.
Wat hiervoor wordt aangegeven over blokjes in beeld bij Ziggo, dat heb ik echt nog nooit ervaren. Als dat het geval is, mag je je bekabeling, wandcontactdoos, etc. wel eens nalopen cq. vervangen.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 27-05-2021 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:05:
[...]

Voor 10 seconden vertraging, die je niets eens merkt, blijf je nog een jaar bij Ziggo zitten tegen een veel te hoge prijs (20,- per maand duurder!) ????
Voor een herdenking die 1x keer per jaar plaatsvindt?

Bij NL-Ziet kun je heerlijk reclame vrij terugkijken. Kunnen ze bij Ziggo nog wat van leren.
En met die 85% ben ik het niet mee eens. Ik kijk via een NVidia Shield en heb prima beeld.
Ziggo heeft vaak blokjes als het weer eens hapert, daar ergerde ik mij veel meer aan.

Ik zit nu vanaf november op NL-Ziet en gewacht tot mijn glasvezelaansluiting klaar is om Ziggo eindelijk de deur uit te doen en dat is van de week eindelijk gebeurd :+
Jullie hebben gelijk ook. Zojuist de stap gezet naar KPN Internet Only. We gaan naar 50/50, want in de praktijk schijnbaar op 70/70 uit lijkt te komen.

Als het niet bevalt is het jammer, we kijken niet veel live, we nemen zelden op (hooguit programma’s om snel zonder reclames terug te kijken), maar dat kan via de app.

Begreep dat ik eventueel KPN kan annuleren na 14 dagen na activatie, dus als het echt om te huilen is doen we dat wel.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:30:
[...]

Ik moet de test nog doen, maar 10 sec. vind ik zelf ook vrij veel. In een ander topic had ik gelezen dat bij het afgelopen songfestival ongeveer 30 sec. vertraging was.
15% mindere beeldkwaliteit vind ik nog best veel. Dit natuurlijk niet gemeten maar gewoon jouw waarneming. Ik denk dat het verschil in beeldkwaliteit bij voetbal en andere sporten nog groter wordt ervaren.
Wat hiervoor wordt aangegeven over blokjes in beeld bij Ziggo, dat heb ik echt nog nooit ervaren. Als dat het geval is, mag je je bekabeling, wandcontactdoos, etc. wel eens nalopen cq. vervangen.
Die 85% is een schattig. Ik heb erg goede ogen en zie verschil, maar het is geen verschil van 1080p naar 720p. Dat is overdreven.

Zal vanavond eens testen met een analoge tv aan en NLZiet, wat de vertraging is. Wat een ander ook zegt, zoveel merk je daar niet van. Het is alleen een gok als NLZiet ineens de geest geeft. Dan hebben we geen live tv meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Het valt mij trouwens wel op dat er genoeg films zijn van de commerciële omroepen die helemáál niet zonder reclame zijn terug te kijken. Ik dacht altijd dat het idee was dat als een film op maandagavond op tv kwam, dat je hem dan bij NLZIET de volgende dag zónder reclames terug kan kijken. Maar het lijkt wel alsof de films die op tv zijn uitgezonden (door de commerciëlen) en vervolgens een week beschikbaar zijn, tegenwoordig lang niet altijd reclamevrij zijn terug te kijken. Beetje jammer wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:31:
[...]

Jullie hebben gelijk ook. Zojuist de stap gezet naar KPN Internet Only. We gaan naar 50/50, want in de praktijk schijnbaar op 70/70 uit lijkt te komen.

Als het niet bevalt is het jammer, we kijken niet veel live, we nemen zelden op (hooguit programma’s om snel zonder reclames terug te kijken), maar dat kan via de app.

Begreep dat ik eventueel KPN kan annuleren na 14 dagen na activatie, dus als het echt om te huilen is doen we dat wel.
Ik zie je binnen 14 dagen wel weer terug in het Ziggo topic. Er klinkt nog zoveel twijfel. :)

Mijn vorige reactie betekent overigens niet dat ik anti NLziet ben, ik moet het zelf nog testen. Ik ben wel terughoudend omdat ik best waarde hecht aan goede beeldkwaliteit. Daar kan ik wel van genieten. Ik heb nog geen 4K tv, maar Formule1 en het EK in 4K lijkt mij wel gaaf. Daarentegen kijk ik heus ook wel naar content via mijn iPad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
Krijg binnenkort glasvezel en ben aan het kijken naar een alternatief voor Ziggo. Gister NLZiet geactiveerd om te proberen en ik moet zeggen dat ik daar best happy mee ben. Hoop leuke opties en beeldkwaliteit is prima. Wij zijn toch geen veelkijkers zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
TexMex schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:35:
Het valt mij trouwens wel op dat er genoeg films zijn van de commerciële omroepen die helemáál niet zonder reclame zijn terug te kijken. Ik dacht altijd dat het idee was dat als een film op maandagavond op tv kwam, dat je hem dan bij NLZIET de volgende dag zónder reclames terug kan kijken. Maar het lijkt wel alsof de films die op tv zijn uitgezonden (door de commerciëlen) en vervolgens een week beschikbaar zijn, tegenwoordig lang niet altijd reclamevrij zijn terug te kijken. Beetje jammer wel...
Huh? Zonder reclame is toch de kracht van NLziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:32:
[...]
Het is alleen een gok als NLZiet ineens de geest geeft. Dan hebben we geen live tv meer.
Je hebt dan in ieder geval altijd nog de zenders van de NPO die je gratis en live kunt zien via de NPO-app. Ook worden NPO 1, 2 en 3 FTA door de ether uitgezonden (DVB-T2). Die kun je dus altijd gratis bekijken als je een geschikte tv of ontvanger hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:32:
[...]

Die 85% is een schattig. Ik heb erg goede ogen en zie verschil, maar het is geen verschil van 1080p naar 720p. Dat is overdreven.

Zal vanavond eens testen met een analoge tv aan en NLZiet, wat de vertraging is. Wat een ander ook zegt, zoveel merk je daar niet van. Het is alleen een gok als NLZiet ineens de geest geeft. Dan hebben we geen live tv meer.
Jij hebt dan een andere oplossing, maar 720p bij RTL ondemand vind ik niet van deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:37:
[...]

Huh? Zonder reclame is toch de kracht van NLziet?
Dat lijkt helaas niet altijd meer in alle gevallen te gelden.

De beeldkwaliteit vind ik overigens wel écht helemaal prima, zeker sinds deze wijziging is doorgevoerd: nieuws: NLZiet biedt live- en replaystreams aan op 1080p met 7,5Mbit/s en 50fps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
TexMex schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:39:
[...]

De beeldkwaliteit vindt ik overigens wel écht helemaal prima, zeker sinds deze wijziging is doorgevoerd: nieuws: NLZiet biedt live- en replaystreams aan op 1080p met 7,5Mbit/s en 50fps.
Maar je kunt dan altijd de reclame gewoon doorspoelen. Dat is bij een Ziggo en KPN vaak geblokkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
TexMex schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:39:
[...]

De beeldkwaliteit vind ik overigens wel écht helemaal prima, zeker sinds deze wijziging is doorgevoerd: nieuws: NLZiet biedt live- en replaystreams aan op 1080p met 7,5Mbit/s en 50fps.
Maar niet voor ondemand bij RTL. Wil je straks Expeditie Robinson via ondemand terug kijken….. Juist bij zo’n programma kan ik een scherp beeld waarderen.
Nuevocasa schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:40:
[...]

Maar je kunt dan altijd de reclame gewoon doorspoelen. Dat is bij een Ziggo en KPN vaak geblokkeerd.
Dat geeft mij weer een ander beeld. Ik dacht dat de reclameblokken er gewoon tussenuit waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Nuevocasa schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:40:
[...]

Gelijk geprobeerd bij 'Indiana Jones and the Raiders of the Lost Ark' (willekeurig gekozen). Op mijn Chromecast met Google TV lukt het helaas niet de reclame door te spoelen. Dan staat er boven in beeld: "Deze zender staat het spoelen van programma's uit de tv-gids niet toe." Ik kan hooguit doorspoelen tot de eerste reclame.

Volgens mij was het voorheen zo dat je óf via de tv-gids kon terugkijken óf door gewoon de film op te zoeken via het zoekscherm (of door de app te bladeren). Via de tv-gids was er dan wel reclame, maar via die andere manieren niet. Het lijkt erop dat je, sinds de app vernieuwd is, eigenlijk altíjd automatisch via de tv-gids terugkijkt. Daardoor zijn die films ook niet altijd meer reclamevrij terug te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:42:
[...]

Dat geeft mij weer een ander beeld. Ik dacht dat de reclameblokken er gewoon tussenuit waren.
Dat was voorheen ook het geval, maar er lijkt een en ander veranderd te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
TexMex schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:48:
[...]

Dat was voorheen ook het geval, maar er lijkt een en ander veranderd te zijn.
Oei, slechte ontwikkeling. Jammer dat ze zo’n unique selling point de nek om draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Hoe het ook zij, er zijn steeds vaker films van de commerciële omroepen die op mijn Chromecast met Google TV op geen enkele manier nog reclamevrij zijn terug te kijken. Slechte ontwikkeling inderdaad, want dat haalt een heel groot pluspunt van NLZIET onderuit. Ik zie inmiddels ook geen claims met "reclamevrij" meer op de homepage staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:35:
[...]

Ik zie je binnen 14 dagen wel weer terug in het Ziggo topic. Er klinkt nog zoveel twijfel. :)
Haha, en toch ga ik het wel proberen. Ik kwam er zelfs achter dat ik via KPN TV-app op iPhone kan streamen naar mijn Chromecast of AirPlay. Dat is dan het account van mijn vader. Die kijkt nooit via de app, maar via de ontvanger. Dus die merkt daar niets van als we een keer live kijken.

Scheelt dan weer 7,95 euro per maand. En nee, we zijn niet armlastig, maar juist op zoek naar creatieve oplossingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Nu online
THE_BASE schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:00:
[...]

Haha, en toch ga ik het wel proberen. Ik kwam er zelfs achter dat ik via KPN TV-app op iPhone kan streamen naar mijn Chromecast of AirPlay. Dat is dan het account van mijn vader. Die kijkt nooit via de app, maar via de ontvanger. Dus die merkt daar niets van als we een keer live kijken.

Scheelt dan weer 7,95 euro per maand. En nee, we zijn niet armlastig, maar juist op zoek naar creatieve oplossingen. :)
Dat is natuurlijk mooi!
Je krijgt straks nog wel een sms van Ziggo om te bellen. Wat ik gelezen heb in het ziggo forum is dat je dan een aardig mooi aanbod krijgt. Ik blijf volhouden dat ik je weer spoedig terug zie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
De niet gecodeerde zenders van Ziggo, waaronder Ziggo Sport (tbv F1 :+ ) kun je na opzeggen meestal gewoon blijven kijken. De kans dat Ziggo je TV signaal uit gaat zetten is namelijk klein, want dat moeten ze fysiek in de straatkast komen doen en daar hebben ze geen zin in want dan blijven ze aan de gang.

Internet etc is er uiteraard wel afgehaald. Ik kan ook nog steeds een aantal zenders (NPO) via Ziggo bekijken zonder abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:08:
De niet gecodeerde zenders van Ziggo, waaronder Ziggo Sport (tbv F1 :+ ) kun je na opzeggen meestal gewoon blijven kijken. De kans dat Ziggo je TV signaal uit gaat zetten is namelijk klein, want dat moeten ze fysiek in de straatkast komen doen en daar hebben ze geen zin in want dan blijven ze aan de gang.

Internet etc is er uiteraard wel afgehaald. Ik kan ook nog steeds een aantal zenders (NPO) via Ziggo bekijken zonder abbo.
Oh, weer nieuwe informatie. Het zal dan natuurlijk niet in HD zijn omdat mijn CI+ en smartcard wel worden gedeactiveerd. We kijken eigenlijk alleen naar NPO, RTL Nederland en Talpa TV. En dat is al sporadisch, meeste is via Netflix, Apple TV+ en Videoland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
THE_BASE schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:09:
[...]

Oh, weer nieuwe informatie. Het zal dan natuurlijk niet in HD zijn omdat mijn CI+ en smartcard wel worden gedeactiveerd. We kijken eigenlijk alleen naar NPO, RTL Nederland en Talpa TV. En dat is al sporadisch, meeste is via Netflix, Apple TV+ en Videoland.
NPO is wel in HD. De rest niet, maar als je een vriend belt die Ziggo heeft en ff vraagt om een smartcard van jouw te activeren, dan heb je dat probleem ook opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Als je Ziggo hebt opgezegd, kun je inderdaad vaak nog wel een flinke tijd gratis blijven kijken naar de ongecodeerde zenders. NPO 1, 2, 3, Ziggo TV (13) en Ziggo Sport (14) zijn zelfs in HD beschikbaar.

Overigens is Ziggo dit langzaam maar zeker wel iets meer aan het aanpakken: https://www.totaaltv.nl/n...t-en-formule-1-aangepakt/.

Als je de pech hebt dat er een keer een monteur iets in jouw straatkast moet doen, bestaat de kans dat je wordt afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 17:30:
[...]

Vertraging t.o.v. rechtstreeks (NPO 1) via Ziggo:
  • NLZiet: 30 seconden
  • Ziggo Go: 13 seconden
  • KPN: 27 seconden
Ik vind vooral NLZiet best schrikbarend als het altijd 30 seconden achterloopt. Wellicht is het een momentopname, heb ook niet alle zenders gecontroleerd. Ziggo Go doet het beduidende beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:12:
[...]

NPO is wel in HD. De rest niet, maar als je een vriend belt die Ziggo heeft en ff vraagt om een smartcard van jouw te activeren, dan heb je dat probleem ook opgelost :P
Dus mijn moeder met Ziggo kan één van haar smartcard gewoon aan mij geven of een oude smartcard van mij activeren?

Ik begreep dat Ziggo geen smartcards meer activeert...

Pagina: 1 ... 8 ... 29 Laatste

Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET