Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
THE_BASE schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:17:
[...]

Dus mijn moeder met Ziggo kan één van haar smartcard gewoon aan mij geven of een oude smartcard van mij activeren?

Ik begreep dat Ziggo geen smartcards meer activeert...
Als jullie allebei in het voormalige Ziggo-gebied wonen (en de smartcard is op dit moment nog actief) dan zou dat inderdaad moeten lukken. In het voormalige UPC-gebied is het normaal gesproken niet mogelijk. Maar proberen kan natuurlijk altijd...

[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 27-05-2021 18:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TexMex schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:18:
[...]

Als jullie allebei in het voormalige Ziggo-gebied wonen (en de smartcard is op dit moment nog actief) dan zou dat inderdaad moeten lukken. In het voormalige UPC-gebied is het normaal gesproken niet mogelijk. Maar proberen kan natuurlijk altijd...
Oké, dat zou dan een alternatief zijn. We gaan maar eens een poging wagen. Bedankt!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:18
THE_BASE schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:16:
[...]
Ik vind vooral NLZiet best schrikbarend als het altijd 30 seconden achterloopt. Wellicht is het een momentopname, heb ook niet alle zenders gecontroleerd. Ziggo Go doet het beduidende beter.
Ik kijk nog maar zelden 'live' TV via NLZiet, ik zet een programma aan als het mij uitkomt, dat is juist het mooie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:41
[...]

Vertraging t.o.v. rechtstreeks (NPO 1) via Ziggo:
  • NLZiet: 30 seconden
  • Ziggo Go: 13 seconden
  • KPN: 27 seconden
Ik vind vooral NLZiet best schrikbarend als het altijd 30 seconden achterloopt. Wellicht is het een momentopname, heb ook niet alle zenders gecontroleerd. Ziggo Go doet het beduidende beter.
Bedankt voor het testen. Dit i.c.m. 720p RTL ondemand is NLziet nog even een no go. Ook de ontwikkeling van geen reclame kunnen doorspoelen vind ik niet best klinken. Hopelijk is zoiets een incident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:30:
[...]

Bedankt voor het testen. Dit i.c.m. 720p RTL ondemand is NLziet nog even een no go. Ook de ontwikkeling van geen reclame kunnen doorspoelen vind ik niet best klinken. Hopelijk is zoiets een incident.
Ik ga in elk geval Ziggo opzeggen en naar KPN Internet Only. Het scheelt me gewoon teveel. Ziggo met Spotify komt jaarlijks op 750 euro, KPN doet een aanbod waardoor het op 475 euro uitkomt. Een verschil van 275 euro. Daarvoor kan ik op alle mogelijke manieren on-demand tv kijken. :+

Neemt niet weg dat ik het jammer vind dat Ziggo niet een voordelig aanbod voor me heeft en maar moeilijk blijft doen met ingewikkelde abonnementen.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
meesje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:30:
[...]

Mijn ervaring is inderdaad dat tegenwoordig veruit de meeste films van de RTL- en Talpa-zenders niet meer reclamevrij zijn terug te kijken. Ik heb net nog een hele waslijst gecontroleerd, dus het lijkt geen incident. Ik weet ook niet of het op andere apparaten dan een Chromecast met Google TV wellicht anders is. Eigen producties zijn wel altijd reclamevrij en alles van de NPO ook.

[ Voor 16% gewijzigd door TexMex op 27-05-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
TexMex schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:41:
[...]

Mijn ervaring is inderdaad dat tegenwoordig veruit de meeste films van de RTL- en Talpa-zenders niet meer reclamevrij zijn terug te kijken. Ik heb net nog een hele waslijst gecontroleerd, dus het lijkt geen incident. Ik weet ook niet of het op andere apparaten dan een Chromecast met Google TV wellicht anders is. Eigen producties zijn wel altijd reclamevrij en alles van de NPO ook.
Wat bedoel je met ‘eigen producties’?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
De programma's die RTL en Talpa zelf produceren of laten produceren. Die zijn doorgaans wel reclamevrij te bekijken.

Ook buitenlandse series waarvan RTL of Talpa meerdere seizoenen in bezit hebben, zijn reclamevrij te bekijken. Maar als ze bijvoorbeeld alleen de meest recente aflevering van een serie mogen vertonen (en dus niet de gehele catalogus/collectie), dan is die altijd met reclame. Veel buitenlandse films zijn dus ook niet meer reclamevrij, al krijg ik soms rechtsonder in beeld nog wel een optie om zonder reclame verder te kijken.

Sowieso kun je het beste niet via de gids terugkijken, want dan is er meestal wel reclame aanwezig. Zoek je een serie op in de catalogus dan is die vaak wel reclamevrij.

Kortom, best onduidelijk allemaal. NLZIET kan het beste gewoon alle reclame eruit slopen waar dat mag. En dus geen onderscheid maken tussen de gids of de catalogus. Qua reclamevrij kijken is NLZIET voor mij in ieder geval niet meer zo mooi als het ooit wel was. Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
@TexMex Dank voor de uitleg. In korte tijd al vier dingen voorbij zien komen:
1. (Wat) mindere beeldkwaliteit bij lineair kijken
2. Toch nog aardig wat reclame
3. 30 seconden vertraging bij lineair kijken (ben jij nog aan het juichen, heeft de tegenstander al gescoord ;))
4. 720p kwaliteit bij RTL ondemand
Dat laatste vind ik onbegrijpelijk aangezien ondemand kijken juist een usp is van NLziet.

Het is natuurlijk een persoonlijke keuze, maar voor mij genoeg redenen om niet te gaan voor NLziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10
meesje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:34:
@TexMex Dank voor de uitleg. In korte tijd al vier dingen voorbij zien komen:
1. (Wat) mindere beeldkwaliteit bij lineair kijken
2. Toch nog aardig wat reclame
3. 30 seconden vertraging bij lineair kijken (ben jij nog aan het juichen, heeft de tegenstander al gescoord ;))
4. 720p kwaliteit bij RTL ondemand
Dat laatste vind ik onbegrijpelijk aangezien ondemand kijken juist een usp is van NLziet.

Het is natuurlijk een persoonlijke keuze, maar voor mij genoeg redenen om niet te gaan voor NLziet.
Mja volgens mij kun je het beste zelf ervaren wil je hier wat nuttigs over kunnen zeggen. Je kunt het een maand gratis zonder problemen uittesten.

De beeldkwaliteit is iets subjectiefs maar wij kunnen hier het verschil tussen KPN en NLZIET via een Apple TV niet onderscheiden.

Reclame is alleen op de live zenders en bij buitenlandse producties bij RTL. Eigen producties hebben geen reclame en kun je dus in één ruk uitkijken.
Talpa kijken we niet veel en hebben we dus nog niet opgemerkt.

De vertraging van 30seconden is wat overschat en ligt voor mijn gevoel eerder in de 10-15. Is het storend, dat is geheel persoonlijk. We kijken amper lineaire tv dus die enkele aflevering die ik dan zogenaamd achter loop, jammer dan.

Dat RTL met Videoland de beste kwaliteit streams bewaard daar kan NLZIET niets aan doen. KPN en Ziggo hebben daar net zo goed last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
Miki schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:53:
[...]
Mja volgens mij kun je het beste zelf ervaren wil je hier wat nuttigs over kunnen zeggen. Je kunt het een maand gratis zonder problemen uittesten.
En je kunt er altijd per maand van af, dus geen verplichtingen voor een heel jaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Miki schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:53:
[...]

De beeldkwaliteit is iets subjectiefs maar wij kunnen hier het verschil tussen KPN en NLZIET via een Apple TV niet onderscheiden.

Reclame is alleen op de live zenders en bij buitenlandse producties bij RTL. Eigen producties hebben geen reclame en kun je dus in één ruk uitkijken.
Talpa kijken we niet veel en hebben we dus nog niet opgemerkt.

De vertraging van 30seconden is wat overschat en ligt voor mijn gevoel eerder in de 10-15. Is het storend, dat is geheel persoonlijk. We kijken amper lineaire tv dus die enkele aflevering die ik dan zogenaamd achter loop, jammer dan.

Dat RTL met Videoland de beste kwaliteit streams bewaard daar kan NLZIET niets aan doen. KPN en Ziggo hebben daar net zo goed last van.
Los van het eerste punt (de beeldkwaliteit), hoef ik de rest niet zelf te ervaren. Er is een flinke vertraging, in een ander topic werd al eerder de 30 sec. genoemd. Reclamevrij kijken was een usp, dat is het nu nog maar deels. En de laatste alinea slaat echt nergens op. Als ik via uitgesteld kijken of via een opname naar een uitzending kijk van RTL kijk ik gewoon in de hoogste kwaliteit en niet in 720p. Het is echt kolder om te zeggen dat KPN en Ziggo er net zo goed last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TexMex schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:18:
[...]
Voor alle duidelijkheid, het Ziggo gebied maakt helemaal niets uit, zolang het maar Irdeto is wat op de geactiveerde kaart staat en hardware gebruikt wordt die eveneens wat met de Irdeto kaart kan beginnen. Maar of je nu een geactiveerd kaartje gebruikt of alleen de Ziggo inloggegevens van een ander, het is beiden niet toegestaan.

Theoretisch zou het verschil in kwaliteit groter moeten zijn dan die 85% die wordt aangehaald, 7.5Mbit versus ~12Mbit (voor de Prime Ziggo zenders), dat men het niet meteen ziet kan aan allerlei factoren liggen. 50Hz kijkt bijv. wat lekkerder weg dan 25Hz maar menig decoder die een signaal ook om kan zetten naar 50Hz, enkelen hebben een prima upscaler.

De beeldkwaliteit van de ZiggoGo TV app (nee, niet die van je telefoon/tablet), komt met zijn resolutie voor TV ook niet hoger dan 720p@4.29Mbit, maar ook dat ziet er vaak meer dan redelijk uit. Tijdverschil met de lineaire TV uitzending ~ 30sec.

Ik heb van mijn kroost er inmiddels al 2 overgezet naar een Internet Only + NLZiet combinatie, die zijn er beiden tevreden over. De internetverbinding is daarbij het meest belangrijk, NLZiet een extraatje, er is een grotere voorkeur voor andere Streaming services (Netflix, Prime Video, Videoland, etc.)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10-10 23:06
NLZIET aan het testen als vervanging voor gewone TV. Prima app op telefoon. Maar mijn MiBox gaat het niet zo goed.

Draai versie 9, kernel-versie 4.9.113 build PI.3409 met daarop de laatste versie van NLZIET.

Ik heb de Mibox aangesloten met Ugreen USB netwerkadapter.

- Cache verwijderd - zelfde resultaat
- Ontwikkerlaarsopties staat logger Buffergrootten op Uit.

Random herstart de mibox. Voor WAF moet dit wel werken. Iemand een idee?

[ Voor 7% gewijzigd door vanputten80 op 27-05-2021 21:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
meesje schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:01:
[...]

Los van het eerste punt (de beeldkwaliteit), hoef ik de rest niet zelf te ervaren. Er is een flinke vertraging, in een ander topic werd al eerder de 30 sec. genoemd. Reclamevrij kijken was een usp, dat is het nu nog maar deels. En de laatste alinea slaat echt nergens op. Als ik via uitgesteld kijken of via een opname naar een uitzending kijk van RTL kijk ik gewoon in de hoogste kwaliteit en niet in 720p. Het is echt kolder om te zeggen dat KPN en Ziggo er net zo goed last van hebben.
Ik hoef je niet te overtuigen, je hebt immers zelf al je beslissing genomen. Alleen dit doe je in mijn ogen op basis van onjuiste informatie.

Je gaat immers af op iemand die zegt dat het 30 seconden achterloopt terwijl ik die ervaring niet heb. Het verschil wordt nog eens sterk beïnvloed door het apparaat waar je op kijkt. Een Apple TV of Shield zal de stream veel sneller opzetten dan een relatief langzame smart tv. Mijn ervaring is 10 á 15 seconden hooguit.

En nee mijn laatste punt is niet kolder als je geen appels met peren gaat vergelijken hetgeen je nu wel doet en daarom dus ook beter zelf kunt testen.
Als jij gebruik maakt van uitgesteld terug kijken dan is de kwaliteit nog steeds 1080P. Pas als je gebruik maakt van uitzending gemist hetgeen Ziggo en KPN ook aanbieden dan krijg je een stream van 720P. Uiteraard kun je bij de laatste genoemde twee ook een opname maken en die terugkijken en die zal dan wel in een hogere kwaliteit terug te kijken zijn. Dus nogmaals test het zelf maar ga geen onzin verspreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:04:
[...]

Voor alle duidelijkheid, het Ziggo gebied maakt helemaal niets uit, zolang het maar Irdeto is wat op de geactiveerde kaart staat en hardware gebruikt wordt die eveneens wat met de Irdeto kaart kan beginnen. Maar of je nu een geactiveerd kaartje gebruikt of alleen de Ziggo inloggegevens van een ander, het is beiden niet toegestaan.
Maar als de betreffende smartcard uit het voormalige UPC-gebied komt zal dat normaal gesproken geen Irdeto-kaart zijn en dan gaat het dus niet werken. In die zin maakt het gebied dus wel degelijk uit. Met een nog actieve Irdeto-kaart en de juiste hardware zal het inderdaad wel werken in het gehele gebied. Maar goed, dit past beter in het Ziggo-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vanputten80 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:10:
NLZIET aan het testen als vervanging voor gewone TV. Prima app op telefoon. Maar mijn MiBox gaat het niet zo goed.

Draai versie 9, kernel-versie 4.9.113 build PI.3409 met daarop de laatste versie van NLZIET.

Ik heb de Mibox aangesloten met Ugreen USB netwerkadapter.

- Cache verwijderd - zelfde resultaat
- Ontwikkerlaarsopties staat logger Buffergrootten op Uit.

Random herstart de mibox. Voor WAF moet dit wel werken. Iemand een idee?
Een bekend probleem met de Mi Box S. Er wordt geopperd dat de app minder/niet crasht indien er wifi wordt gebruikt ipv een USB adapter, dat zou je kunnen testen (indien degelijk wifi aanwezig is).

Er zou binnenkort een update moeten verschijnen voor de S versie, voor de 3 is deze recentelijk al uitgekomen. Je zou nog even kunnen kijken wat die update gaat brengen voor de box (buiten het verhelpen van de USB bug en Ghosting).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
THE_BASE schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 18:17:
[...]

Dus mijn moeder met Ziggo kan één van haar smartcard gewoon aan mij geven of een oude smartcard van mij activeren?

Ik begreep dat Ziggo geen smartcards meer activeert...
Activeren kun je volgens mij nog gewoon doen via mijn Ziggo. Dus ook je moeder.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06
hardware-lover schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:27:
[...]

Een bekend probleem met de Mi Box. Er wordt geopperd dat de app minder/niet crasht indien er wifi wordt gebruikt ipv een USB adapter, dat zou je kunnen testen (indien degelijk wifi aanwezig is).

Er zou binnenkort een update moeten verschijnen voor de S versie, voor de 3 is deze recentelijk al uitgekomen. Je zou nog even kunnen kijken wat die update gaat brengen voor de box (buiten het verhelpen van de USB bug en Ghosting).
Ik heb eigenlijk al sinds 3 weken geen vastlopers meer gezien bij NLZiet op de mibox, na de laatste update van NLZiet. Aangesloten via een USB ethernet hub. Er lijkt dus wel al "iets" opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Miki Degene (twee personen) met 30 sec. vertraging maken juist gebruik van een Apple TV. Een dergelijk apparaat heb ik dus ook. Beeldkwaliteit kan inderdaad zelf nog uitproberen.
Dat laatste punt was mij niet bekend, dat uitgesteld kijken ook 1080p is. Dat vind ik goed om te weten. Het grote verschil is dan opnames. Daar tegenover staat dat je bij NLziet niet van te voren hoeft na te denken over opnemen.
Verder blijft de reclame nog wel over. Dat is iets wat ik totaal niet wist. In mijn ogen was juist de reclame voor NLziet dat het reclamevrij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
hardware-lover schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:27:
[...]

Een bekend probleem met de Mi Box. Er wordt geopperd dat de app minder/niet crasht indien er wifi wordt gebruikt ipv een USB adapter, dat zou je kunnen testen (indien degelijk wifi aanwezig is).

Nu overgeschakeld op WIFI (goed netwerk is aanwezig).

Ik heb verschillende streamdiensten zoals Netflix, Disney, VideoLand maar ook Spotify en YouTube maar bij geen enkele heb ik dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jurjen_g schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:42:
[...]
Ik heb eigenlijk al sinds 3 weken geen vastlopers meer gezien bij NLZiet op de mibox, na de laatste update van NLZiet. Aangesloten via een USB ethernet hub. Er lijkt dus wel al "iets" opgelost.
Ik gebruik de app zelf veel te weinig om er een fatsoenlijke uitspraak over te doen. Het actuele Mi stick/box topic doet echter vermoeden dat het probleem nog steeds niet helemaal weg is. Ik ga wel weer eens uitvoerig testen na de volgende OS update voor de S versie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

vanputten80 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:48:
[...]
Nu overgeschakeld op WIFI (goed netwerk is aanwezig).

Ik heb verschillende streamdiensten zoals Netflix, Disney, VideoLand maar ook Spotify en YouTube maar bij geen enkele heb ik dit probleem.
Het is idd vooral NLZiet die de crashproblemen geeft, met soms een spontane reboot tot gevolg, dus dat is niet misselijk.

Laat nog even weten of het wat heeft gebracht?

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:19
Joop_Klepzeiker schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 21:31:
[...]

Activeren kun je volgens mij nog gewoon doen via mijn Ziggo. Dus ook je moeder.
Dat kan al een paar jaar niet meer helaas.
nieuws: Ziggo stopt met activatie losse smartcards

[ Voor 22% gewijzigd door TR1969 op 27-05-2021 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Heb ze ooit eens gebeld en er was geen enkele mogelijkheid meer. Erg jammer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:22
TexMex schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 19:21:
De programma's die RTL en Talpa zelf produceren of laten produceren. Die zijn doorgaans wel reclamevrij te bekijken.

Ook buitenlandse series waarvan RTL of Talpa meerdere seizoenen in bezit hebben, zijn reclamevrij te bekijken. Maar als ze bijvoorbeeld alleen de meest recente aflevering van een serie mogen vertonen (en dus niet de gehele catalogus/collectie), dan is die altijd met reclame. Veel buitenlandse films zijn dus ook niet meer reclamevrij, al krijg ik soms rechtsonder in beeld nog wel een optie om zonder reclame verder te kijken.

Sowieso kun je het beste niet via de gids terugkijken, want dan is er meestal wel reclame aanwezig. Zoek je een serie op in de catalogus dan is die vaak wel reclamevrij.

Kortom, best onduidelijk allemaal. NLZIET kan het beste gewoon alle reclame eruit slopen waar dat mag. En dus geen onderscheid maken tussen de gids of de catalogus. Qua reclamevrij kijken is NLZIET voor mij in ieder geval niet meer zo mooi als het ooit wel was. Helaas.
De laatste tijd (sinds een week of 2) kijk je weer automatisch de on demand variant (te herkennen aan roze afspeelbalk in ieder geval op mobiel) als je een programma vanuit de gids kijkt, als deze variant al beschikbaar is. De zender maakt die vaak pas beschikbaar ongeveer de lengte van het programma nadat de uitzending is afgelopen. Belangrijke voorwaarde daarbij is inderdaad dat de zender de rechten (licentie) voor de on demand variant moet hebben waardoor deze in NL zonder reclame getoond mag worden. Voor Talpa films is dat vaak niet het geval, net als series als Masterchef. Daarom zijn deze maar 7 dagen terug te kijken. Dit staat ook in de help artikelen van NLZIET maar al deze randvoorwaarden en uitzonderingen zijn niet heel simpel plat te slaan tot bijv ‘altijd reclamevrij’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
@CarpeVentum Bedankt voor de verduidelijking! De Android TV-variant (op een Chromecast met Google TV) lijkt vanuit de gids bij elk programma standaard de variant mét reclame te kiezen (ook als er een variant zónder reclame beschikbaar is). Hopelijk kan NLZIET dat nog aanpassen, zodat vanuit de gids altijd op elk device standaard de stream zónder reclame wordt opgestart (voor zover beschikbaar). Want nu moet je dus bij Android TV eigenlijk elk programma starten vanaf de programmapagina (en dus niet vanuit de gids) om reclamevrij te kunnen kijken.

Voor wat betreft de films, bij Talpa zijn ze inderdaad vrijwel altijd met reclame. Maar voor films van RTL geldt eigenlijk hetzelfde. Ik kom nog maar heel sporadisch films tegen van RTL of Talpa die reclamevrij te bekijken zijn. Dat heeft inderdaad ongetwijfeld met rechten te maken, maar jammer is het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanputten80
hardware-lover schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 22:00:
[...]

Het is idd vooral NLZiet die de crashproblemen geeft, met soms een spontane reboot tot gevolg, dus dat is niet misselijk.

Laat nog even weten of het wat heeft gebracht?
Met WiFi gaat het nu al zo'n 4 dagen goed... Het is iets langzamer maar te doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
De combinatie Apple tv met NLZIET is toch wel een gouden greep. Ik heb deze combinatie nu een week draaien en ik kan me niet voorstellen dat ik nog terug zou willen naar een kastje van een provider.
De opbouw van live signaal is vrijwel direct en de tv-gids i.c.m. zoeken naar content is veel praktischer in gebruik.

Verder valt me op dat NLZIET de Apple TV app al vaker is geüpdatet dan voor de Samsung smart tv's. Die laatste draait nog op de oude 4.0 software. Van de week heb ik bijvoorbeeld 5.08 voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Net de nieuwste update van de app op m'n Shield gezet, wat me opviel bij de instellingen was een item met de naam "Multimedia tunneling", wat het precies doet heb ik niet kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LV8FxpX3PEi9Zv-IP0gnKdM41RI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dQqIdajPtW6HoYBP5ZuMJr30.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De LG app van NLZiet kon ik gisteren trouwens installeren. Kon ik daarvoor niet vinden.

[ Voor 6% gewijzigd door Exocet op 11-06-2021 08:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
Miki schreef op vrijdag 4 juni 2021 @ 09:35:
De combinatie Apple tv met NLZIET is toch wel een gouden greep. Ik heb deze combinatie nu een week draaien en ik kan me niet voorstellen dat ik nog terug zou willen naar een kastje van een provider.
De opbouw van live signaal is vrijwel direct en de tv-gids i.c.m. zoeken naar content is veel praktischer in gebruik.

Verder valt me op dat NLZIET de Apple TV app al vaker is geüpdatet dan voor de Samsung smart tv's. Die laatste draait nog op de oude 4.0 software. Van de week heb ik bijvoorbeeld 5.08 voorbij zien komen.
Ik gebruik nu hier ook deze combinatie en ook tot volle tevredenheid.
Zelfs mijn vrouw kijkt nu sneller via de NL ziet app dan via de reguliere setupbox.
Met name de manier van zappen word door haar gewaardeerd.

Zag dat er nu een zomeractie is met 3 maanden voor 7,95 en die is tot eind augustus af te sluiten.
Denk dat het wel eens blijvertje kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
easyriider schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 23:26:
Net de nieuwste update van de app op m'n Shield gezet, wat me opviel bij de instellingen was een item met de naam "Multimedia tunneling", wat het precies doet heb ik niet kunnen vinden.

[Afbeelding]
Ik zou de functie aanzetten op basis van dit artikel:
Multimedia Tunneling
You can implement multimedia tunneling in Android framework 5.0 and higher. Although multimedia tunneling isn't required for Android TV, it provides the best experience for ultra-high definition (4K) content.

For Android 11 or higher, you can implement multimedia tunneling with audio and video content fed directly from Tuner. Codec2 and AudioTrack can use the HW sync ID from Tuner, which might correspond to the program clock reference (PCR) or system time clock (STC) channel.
https://source.android.com/devices/tv/multimedia-tunneling

Erg benieuwd of het iets voor jou uit gaat maken :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
TR1969 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:52:
[...]

Ik gebruik nu hier ook deze combinatie en ook tot volle tevredenheid.
Zelfs mijn vrouw kijkt nu sneller via de NL ziet app dan via de reguliere setupbox.
Met name de manier van zappen word door haar gewaardeerd.

Zag dat er nu een zomeractie is met 3 maanden voor 7,95 en die is tot eind augustus af te sluiten.
Denk dat het wel eens blijvertje kan zijn.
Uit de actie voorwaarden kan ik het niet halen, maar kan ik na de gratis proefmaand ook gebruik maken van deze? Of is het alleen voor nieuwe abonnees?

Edit: op pepper lees ik dat het te combineren is.
Edit 2: Zojuist een proefabonnement gestart. Ik ben erg benieuwd naar de beeldkwaliteit, vooral bij sport.

[ Voor 11% gewijzigd door meesje op 11-06-2021 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:59

The.Terminator

Un boer met bier

Exocet schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 08:47:
De LG app van NLZiet kon ik gisteren trouwens installeren. Kon ik daarvoor niet vinden.
Klopt, die was door onbekende reden uit de store verdwenen aldus NLziet op Twitter.
Mooi dat die er weer op staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Ik zou de functie aanzetten op basis van dit artikel:

[...]

https://source.android.com/devices/tv/multimedia-tunneling

Erg benieuwd of het iets voor jou uit gaat maken :)
Ik had het al meerdere keren aan en uitgezet zonder merkbaar verschil, misschien wordt hierdoor minder bandbreedte gebruikt en heeft dit voordelen bij het gebruik van een trage wifi verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
meesje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:27:
[...]

Uit de actie voorwaarden kan ik het niet halen, maar kan ik na de gratis proefmaand ook gebruik maken van deze? Of is het alleen voor nieuwe abonnees?

Edit: op pepper lees ik dat het te combineren is.
Edit 2: Zojuist een proefabonnement gestart. Ik ben erg benieuwd naar de beeldkwaliteit, vooral bij sport.
Zag het net ook op pepper dat het kan.
Volgens de voorwaarden kan het eigenlijk niet..

Ik zat nog in een proefperiode van 2 maanden en nu voor 7,95 verlengt met 3 maanden.
Nu voor 7,96 in totaal 5 maanden NLZiet :)

[ Voor 4% gewijzigd door TR1969 op 11-06-2021 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Op dit moment de NLziet app geïnstalleerd op mijn iPad. De prime time knop in de tv gids vind ik erg handig, maar het scrollen vind ik niet super. Je kunt alleen per zender door de tijd bladeren. Kan dit niet in 1 keer voor de zenders getoond (drie stuks tegelijkertijd) op het scherm?
In de Ziggo GO app zie je de zenders onder elkaar waardoor je meer zenders in 1 keer ziet. En tevens scrollen alle zenders mee als je door de tijd bladert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Waarom zijn de series in het NPO plus aanbod bij NLziet niet gecategoriseerd? In NPO app zelf wel.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 11-06-2021 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
De NPO1 stream met de Euro 2020 wedstrijd Italië - Turkije loopt dikke prima. Geen haperingen en het beeld is zuiver, blij man hier :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
[...]

Vertraging t.o.v. rechtstreeks (NPO 1) via Ziggo:
  • NLZiet: 30 seconden
  • Ziggo Go: 13 seconden
  • KPN: 27 seconden
Net even getest (ideaal met voetbal ;)). Tussen NLziet en Ziggo zit 22 sec. vertraging.
De beeldkwaliteit ervaar ik ook als iets minder, maar zeker niet slecht. Ik heb nog nooit zo vaak zitten zappen tussen verschillende externe bronnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
meesje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:11:
[...]

Net even getest (ideaal met voetbal ;)). Tussen NLziet en Ziggo zit 22 sec. vertraging.
De beeldkwaliteit ervaar ik ook als iets minder, maar zeker niet slecht. Ik heb nog nooit zo vaak zitten zappen tussen verschillende externe bronnen. :)
Zo zie je dus dat het per persoon dus sterk afhankelijk is en het zal me niets verbazen dat er ook verschil is per device waarop je kijkt. De app voor mijn Samsung tv moest merkbaar bufferen maar de Apple TV is vrijwel direct.

Anyway fijne wedstrijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Miki schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:18:
[...]

Zo zie je dus dat het per persoon dus sterk afhankelijk is en het zal me niets verbazen dat er ook verschil is per device waarop je kijkt. De app voor mijn Samsung tv moest merkbaar bufferen maar de Apple TV is vrijwel direct.

Anyway fijne wedstrijd :)
Met vrijwel direct bedoel je dat de stream gelijk opstart. Dat doet het bij mij (iPad en Apple TV) ook, maar er zit qua live uitzending 22 sec. tussen. NLziet loopt 22 sec. achter op de Next mediabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:29
Heeft iemand ook NLZiet aan de praat op een Chromebook/ChromeOS? Hier werkt het niet op de Lenovo Duet en na contact via Twitter blijken ze de app op ChromeOS niet te ondersteunen en daar blijft het bij....

Bij het live tv kijken start het afspelen gewoon niet en blijft ie hangen op de afbeelding van het programma wat je wilt kijken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
meesje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:32:
[...]

Met vrijwel direct bedoel je dat de stream gelijk opstart. Dat doet het bij mij (iPad en Apple TV) ook, maar er zit qua live uitzending 22 sec. tussen. NLziet loopt 22 sec. achter op de Next mediabox.
Yes, zodra ik een zender aanklik dan start de stream gelijk op. Op mijn Samsung tv moest de stream laden alvorens er iets werd afgespeeld.

Ik heb inmiddels mijn Xs4all ontvanger afgekoppeld dus ik kan het verschil niet meer meten. Persoonlijk stoor ik me er niet aan dat er wat tijdsverschil in zit. Dit is iets van alle tijden, vroeger had je ook dat de analoge UPC klanten als eerste juichten en de Digitenne klanten als laatste.
Feit blijft dat NLZIET een degelijke en stabiele stream biedt en daarmee een uitstekende prijs/kwaliteit biedt.
Faeshaas schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:36:
Heeft iemand ook NLZiet aan de praat op een Chromebook/ChromeOS? Hier werkt het niet op de Lenovo Duet en na contact via Twitter blijken ze de app op ChromeOS niet te ondersteunen en daar blijft het bij....

Bij het live tv kijken start het afspelen gewoon niet en blijft ie hangen op de afbeelding van het programma wat je wilt kijken...
Via de browser kun je toch ook kijken?

[ Voor 22% gewijzigd door Miki op 11-06-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:29
Miki schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:41:
[...]

Yes, zodra ik een zender aanklik dan start de stream gelijk op. Op mijn Samsung tv moest de stream laden alvorens er iets werd afgespeeld.

Ik heb inmiddels mijn Xs4all ontvanger afgekoppeld dus ik kan het verschil niet meer meten. Persoonlijk stoor ik me er niet aan dat er wat tijdsverschil in zit. Dit is iets van alle tijden, vroeger had je ook dat de analoge UPC klanten als eerste juichten en de Digitenne klanten als laatste.
Feit blijft dat NLZIET een degelijke en stabiele stream biedt en daarmee een uitstekende prijs/kwaliteit biedt.

[...]

Via de browser kun je toch ook kijken?
Dat heb ik geprobeerd maar dan hapert ie en loopt het geluid niet synchroon met het beeld. Ligt niet aan de internet verbinding. Als voorbeeld gister EK hockey gekeken via NOS app en dat ging prima, maar via NLZiet in Chrome was het niet te doen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Faeshaas schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:36:

Kijk op chromebook lenovo flex 5 gewoon via browser, waarom zou je de app doen? Dat doe ik voor bijv Netflix wel maar daar omdat je dan evt dingen offline kan syncen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
[...]

Hier zaten we ook te zappen tussen NLziet en CD (stb), kleine vertraging (10 sec) maar wat zijn de kleuren bij CD ongelofelijk nep en kunstmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
TR1969 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:56:
[...]

Hier zaten we ook te zappen tussen NLziet en CD (stb), kleine vertraging (10 sec) maar wat zijn de kleuren bij CD ongelofelijk nep en kunstmatig.
CD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalfanBlackness
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

MetalfanBlackness

♥ PV & SB ♥

Solarboiler: Top Senz 200 Nero-3 ⣿⣿ Photovoltaics: 9x LG 320N1K-A5, SE 3000H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ah, daar ben ik totaal niet bekend mee. Qua kleuren merk ik in ieder geval tussen Ziggo en NLziet geen enkel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Ja sorry, Canal Digitaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Ik ben er in elk geval blij mee dat ik voor traditionele tv ben gegaan voor aankomend jaar. Dat zappen met een app is nog niet helemaal zoals ik graag tv kijk. Het zal de leeftijd zijn. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 21:39
Miki schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 21:09:
De NPO1 stream met de Euro 2020 wedstrijd Italië - Turkije loopt dikke prima. Geen haperingen en het beeld is zuiver, blij man hier :)
Ik vind het beeld toch wel wat minder dan bij Ziggo. Het hapert niet, maar is minder scherp, zeker bij beelden met veel beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
THE_BASE schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:22:
[...]

Ik ben er in elk geval blij mee dat ik voor traditionele tv ben gegaan voor aankomend jaar. Dat zappen met een app is nog niet helemaal zoals ik graag tv kijk. Het zal de leeftijd zijn. :)
Zelf ben ik niet happy met het scrollen door de tv gids. Je moet per zender door de tijd bladeren. Bij Ziggo bewegen alle zenders mee.
Het zappen is inderdaad anders dan je gewend bent. Bij ATV op menu drukken, achtergrond wordt heel blurry, geluid loopt door en dan naar links/rechts scrollen. Dat is even wennen, maar wel te doen toch?
Ik vind het zeer positief dat NLziet de Apple ‘standaard’ volgt qua terug/doorspoelen en het kiezen van audio (van boven naar beneden swipen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
raven22 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:34:
[...]

Ik vind het beeld toch wel wat minder dan bij Ziggo. Het hapert niet, maar is minder scherp, zeker bij beelden met veel beweging.
Dat vind ik ook. En dat bedoelde @THE_BASE ook eerder met de 85% opmerking.
Ik zit nog op dag 1 van mijn proefabonnement. De komende tijd nog lekker testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
raven22 schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:34:
[...]

Grappig, ik ervaar juist minder ghosting bij het voetbal en dan met name als er een snelle bal wordt gespeeld tov van Xs4all HD zenders.

Het enige wat soms opvalt is dat er wat banding is wat ik weer niet had bij Xs4all. De zijlijn schitterde vanavond zo nu en dan.

Ik laat overigens mijn ATV zich aanpassen aan de content dus er vind geen upscaling plaats.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 11-06-2021 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:39:
[...]

Zelf ben ik niet happy met het scrollen door de tv gids. Je moet per zender door de tijd bladeren. Bij Ziggo bewegen alle zenders mee.
Het zappen is inderdaad anders dan je gewend bent. Bij ATV op menu drukken, achtergrond wordt heel blurry, geluid loopt door en dan naar links/rechts scrollen. Dat is even wennen, maar wel te doen toch?
Ik vind het zeer positief dat NLziet de Apple ‘standaard’ volgt qua terug/doorspoelen en het kiezen van audio (van boven naar beneden swipen).
Uiteraard valt aan alles te wennen, maar in feite mis ik gewoon de nummertjes op mijn Siri Remote, desnoods zou NLZiet dat via Siri moeten kunnen implementeren. Ik wil gewoon op 1 of 4 kunnen drukken en niet zes handelingen hoeven uitvoeren. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 21:39
Op mijn philips tv werken de nummertjes op de afstandbediening gewoon, en ook de 'zap' knoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

raven22 schreef op zaterdag 12 juni 2021 @ 08:59:
Op mijn philips tv werken de nummertjes op de afstandbediening gewoon, en ook de 'zap' knoppen.
Op de ATV boxjes (nee, geen Apple), die ik getest heb met een afstandsbediening die origineel voorzien is van cijfertoetsen werkt dat ook prima, maar... hardware-lover in "[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet"

(ATV kan in mijn beleving net zo goed Android TV betekenen) ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Nog even terugkomend op de vertraging bij NLZIET, gisterenavond kon ik op basis van het geluid van de buren al voorspellen dat de ingezette actie omzet werd in een doelpunt :)

De vertraging zit ergens tussen 20 á 25 seconden, vervelend bij dit soort evenementen, maar dat is inherent aan de techniek. De bufferruimte die wordt aangehouden is hier de spelbreker. Wellicht kunnen ze in de toekomst de bufferruimte kunnen verkorten al zal dat voor de klanten met een instabiele verbinding weer tot veel ergernis leiden.
De stream zelf is overigens stabiel en de beeldkwaliteit blijft de hele wedstrijd goed waarbij ook het geluid goed synchroon blijft lopen.

Mocht je je buren willen terugpakken luister dan naar de radio en juich uitbundig bij een doelpunt, radiogolven zijn nog steeds het snelst :D

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 14-06-2021 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 02:54
Miki schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:55:
Nog even terugkomend op de vertraging bij NLZIET, gisterenavond kon ik op basis van het geluid van de buren al voorspellen dat de ingezette actie omzet werd in een doelpunt :)

De vertraging zit ergens tussen 20 á 25 seconden, vervelend bij dit soort evenementen, maar dat is inherent aan de techniek. De bufferruimte die wordt aangehouden is hier de spelbreker. Wellicht kunnen ze in de toekomst de bufferruimte kunnen verkorten al zal dat voor de klanten met een instabiele verbinding weer tot veel ergernis leiden.
De stream zelf is overigens stabiel en de beeldkwaliteit blijft de hele wedstrijd goed waarbij ook het geluid goed synchroon blijft lopen.

Mocht je je buren willen terugpakken luister dan naar de radio en juich uitbundig bij een doelpunt, radiogolven zijn nog steeds het snelst :D
Haha, normaal geen punt. Maar nu met buiten zitten ging dat wel een beetje ten koste van de spanning.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Miki schreef op maandag 14 juni 2021 @ 08:55:

Ook al had ik het eerder opgemeten (22 sec. vertraging) ben ik blij dat ik gisteren onbewust voor mijn Ziggo Next box gekozen heb. En niet voor NLziet, maar ook niet Ziggo Go.
Volledig off topic, ik ben overigens best benieuwd welke vertraging er is bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Hebben jullie ook last van da NLZiet je naar een tijdje tv kijken een 'inloggen' scherm krijgt?
Het lijkt er op dat NLZiet website je na een tijdje er af gooit.

(NLZiet werkt trouwens niet met Starlink)

[ Voor 12% gewijzigd door alienfruit op 14-06-2021 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
alienfruit schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:43:
Hebben jullie ook last van da NLZiet je naar een tijdje tv kijken een 'inloggen' scherm krijgt?

Ik kijk met de ATV app (Apple TV 4K) zonder problemen.
Via de website nog niet gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:33
Meer mensen waarbij NLziet en Canal Digitaal stotteren? Elke 3 seconden een kleine hiccup....
Kan in mijn TV-instellingen niets aanpassen aan settings met Hz/FPS. En andere apps (Disney/Youtube/netflix) hebben het issue niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Waah schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:47:
Meer mensen waarbij NLziet en Canal Digitaal stotteren? Elke 3 seconden een kleine hiccup....
Kan in mijn TV-instellingen niets aanpassen aan settings met Hz/FPS. En andere apps (Disney/Youtube/netflix) hebben het issue niet.
Hier geen probleem, getest op Apple tv app (NLziet). tv app en stb met Canal Digital

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
TR1969 schreef op maandag 14 juni 2021 @ 16:00:
[...]

Hier geen probleem, getest op Apple tv app (NLziet). tv app en stb met Canal Digital
Hmm oke, lijkt het toch een TV-issue meer dan een app-issue. Gaan we in het Philips-topic maar eens dezelfde vraag stellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik kijk regelmatig op mijn iPad via Picture in picture (dus uitzending in kleiner scherm). Echter als het scherm kleiner wordt gemaakt, pauzeert de uitzending…. Natuurlijk geen ramp, maar wel knullig dat dit niet goed werkt. Bij Netflix, Ziggo Go, etc. werkt dit gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
alienfruit schreef op maandag 14 juni 2021 @ 14:43:

Heb je toevallig op meerdere apparaten gekeken? Je kunt namelijk momenteel maar op 2 apparaten tegelijk kijken en maximaal 5 ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Miki schreef op maandag 14 juni 2021 @ 17:30:
Heb je toevallig op meerdere apparaten gekeken? Je kunt namelijk momenteel maar op 2 apparaten tegelijk kijken en maximaal 5 ingelogd.
Nee, ik heb mijn VPN app alleen op mijn notebook staan :) Lijkt dus niet echt een bekend probleem. Of NLZiet app op de Apple TV moet gekke dingen doen, toch maar eens verwijderen 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
meesje schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:20:
[...]

Ook al had ik het eerder opgemeten (22 sec. vertraging) ben ik blij dat ik gisteren onbewust voor mijn Ziggo Next box gekozen heb. En niet voor NLziet, maar ook niet Ziggo Go.
Volledig off topic, ik ben overigens best benieuwd welke vertraging er is bij KPN.
KPN via app of browser is maar ~12 seconden tegenover Ziggo dvb-c of m'n T-Mobile glas oude stijl. Via de browser was het bij mij 16 seconden voor NPO Plus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Munskin
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 25-09 14:11
Miki schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 22:55:
[...]
Het enige wat soms opvalt is dat er wat banding is wat ik weer niet had bij Xs4all. De zijlijn schitterde vanavond zo nu en dan.
Hier heb ik dus ook last van. Ook bijv trappen in de tribunes die hetzelfde gedrag vertonen. Eenmaal gezien kan ik het helaas ook niet loslaten. Ging via ZiggoGO kijken en daar had ik het ook. Kan me niet herinneren dat bij CL of eredivisie wedstrijden ik dit had via ZiggoGO. Verder loopt NLZiet ook bij mij 10-15 sec achter op ZiggoGO. Maar is wat mij betreft prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cj1
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online

cj1

2mm zonnepanelen 53% glasbreuk

Gezocht: TVbox/TVstick met numerieke toetsen (cijfertoetsen) op de afstandsbediening voor zenderkeuze van NLZIET. Zodat met de numerieke toetsen van zender gewisseld kan worden.

Numeriek besturing lukt op zich wel als je een Android TV hebt.

Maar lukt cijferbesturing ook met de losse boxen die Android 9 Pie (32bit) als OS draaien (API level 28)? Wie heeft ervaring met de (cijfers op de zapper van een) A95X F3 (Air/Slim)?

PS Ik bedoel een ander apparaat dan de Nokia 8000 telefoon streaming box.

[ Voor 10% gewijzigd door cj1 op 17-06-2021 14:37 ]

Panasonic WH-MDC05F3E5, PAW-DHWM80ZNT, 3×Fronius IG Plus, Diehl Platinum 2100H, Mean Well TS-200, Studer AJ400-48, 18×Rept CB75, Tibber Epex/Greenchoice 3j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@cj1, als je met die Nokia 8000 "telefoon" doelt op één van mijn reacties, dat is dan geen telefoon maar een Android TV media speler ;)

https://www.nokia.com/sho...nokia-streaming-box-8000/

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:10

Quad

Doof

Waah schreef op maandag 14 juni 2021 @ 15:47:
Idem, hoge of lage kwaliteit maakt niks uit. Heb het in Videoland en NLziet, Kijk app en YouTube geen last.

Philips tv met Android TV uit 2017.

Heb de tv al eens volledig gereset, maar dat is onnodig want verhelpt het niet.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Quad schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 22:02:
[...]

Idem, hoge of lage kwaliteit maakt niks uit. Heb het in Videoland en NLziet, Kijk app en YouTube geen last.

Philips tv met Android TV uit 2017.

Heb de tv al eens volledig gereset, maar dat is onnodig want verhelpt het niet.
EDIT: Volgende dag probleem weer terug.... Laatste Philips TV voor mij... Dan maar geen ambilight. Arc issues, dit soort vreemde stuttering. Pfff... Zal nog een poging doen met een oudere firmware.

heb het opgelost.... maar is niet heel simpel. Guide staat hier: https://www.google.com/am...mit-upgrade-loader/%3Famp
maar in het NL samengevat hieronder
  • Download de nieuwste versie van de Upgrade Loader vanaf hier: https://toengel.net/philipsblog/firmware-archiv/ Voor mijn 55POS9002 was dat TPM171E _ 107.001.136.003 - Datum: 2020/12/07 ( Upgrade_Loader )
  • Formatteer een USB-stick naar FAT32 (stick boven de 32GB heb je daar een speciaal tooltje voor nodig). Deze moet MBR zijn, NIET GPT.
  • Inhoud van de Upgrade Loader zet je in de root van je USB stick.
  • Stekker uit je TV
  • USB stick in een USB-2.0 poort van de TV (zwarte poort)
  • Stroom erin, de update moet automatisch starten zonder de afstandsbediening te gebruiken. Zelf moest ik de TV aanzetten met de remote en toen begon de update automagisch
  • Installatie duurt 25 minuten, waarbij je naar een "upgrading" melding aankijkt.
  • Als het klaar is, USB stick verwijderen!
  • Aangeraden is een factory reset. Heb ik neit gedaan overigens. Al je apps zijn weg, maar je beeldinstellingen/wifi etc is nog wel behouden.
Een klusje dus. Maar ben nu wel het gestotter kwijt. En dat vond ik écht irritant. Denk bij het upgraden naar de nieuwe versie dat er wat niet helemaal lekker is gegaan..... En op deze manier doe je een "kale" install van de firmware.

[ Voor 5% gewijzigd door Waah op 29-06-2021 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Dat upgraden is tot op zekere hoogte wel riskant, je kan het moederbord van je TV bricken.

Ik zou in zo'n geval kijken naar b.v. een losse Android tv stick of box als alternatief. Dan ben je ook niet meer afhankelijk van het type tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

rfbroek schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 22:19:
Dat upgraden is tot op zekere hoogte wel riskant, je kan het moederbord van je TV bricken.

Ik zou in zo'n geval kijken naar b.v. een losse Android tv stick of box als alternatief. Dan ben je ook niet meer afhankelijk van het type tv
Heb je ook suggesties voor een betaalbare stick?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Ik heb zelf de Xiaomi Mi TV Stick, die kocht ik om uit te proberen en vond hem verrassend meevallen. Die is nieuw 4 tientjes of iets minder zelfs. Draait Android TV versie 10 op.

[ Voor 13% gewijzigd door rfbroek op 30-06-2021 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:52
Met nlziet op de camping stopt het casten naar tv zodra op de telefoon het scherm uitgaat. Dit heeft al die tijd gewerkt en nu ineens niet meer. Ik zag dat er wel een update geweest is van nlziet.
De nlziet app staat op mijn telefoon waar accu besparing uit staat een achtergrond gebruik aan staat. Daar is niets in veranderd...
Iemand een idee wat er gewijzigd is in nlziet of Android wat dit veroorzaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:52
Vandaag weer een nieuwe versie van nlziet app, probleem weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

jwbokx schreef op zaterdag 3 juli 2021 @ 21:21:
Vandaag weer een nieuwe versie van nlziet app, probleem weer opgelost.
Helaas de problemen die ik ervaar zijn er nog steeds

Sinds de restyling van tijdje geleden is de app er zwaar op achteruit gegaan. Even de tijd gegeven dat het gefixt zou zijn maar helaas. Ben je een programma aan het kijken open je daarna de app begint het programma weer waar je begon lekker irritant midden in het programma. Voor de restyling geen last van. Nu regelmatig bij live kijken aan de rechterkant 3 blauwe pijltjes en zo te lezen hebben meer mensen dat. Wat het is? Geen idee. Voor de restyling nooit gezien.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Nou ik heb NLziet een maandje op proef voor 0,01 maar ga er niet mee door. Beeldkwaliteit aanmerkelijk minder dan coax van Ziggo en het geluid is ook flut. De app vind ik een aanfluiting....als je je zo in de markt wil zetten is dit een kansloze missie, amen ;w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Wat mij betreft mag NLZIET ook terug naar de tekentafel voor wat de app betreft. De restyling van een paar maanden terug vind ik niet echt een vooruitgang.

De gids op Android TV werkt ook erg onhandig. Als je die opent, begin je logischerwijs op 'Vandaag'. Als je vervolgens met de navigeer-knoppen van de afstandsbediening naar andere dagen wilt gaan, moet je dat steeds met de Enter/OK-knop bevestigen voor je het schema van die dag te zien krijgt. Handiger zou zijn om met elke klik naar links of rechts direct ook het schema van die betreffende dag te laten zien. Het steeds met OK moeten bevestigen, is erg onnodig.

Als je in de gids een programma van een eerdere dag aanklikt om de beschrijving te lezen, en je vervolgens met de terug-knop van de afstandsbediening weer terug wilt naar de gids, dan verspringt die gelijk weer naar het overzicht van vandaag. En dus niet terug de dag waarop dat betreffende programma werd uitgezonden. Dan kun je dus weer opnieuw beginnen.

Dit zijn allemaal kleine onhandigheidjes die NLZIET waarschijnlijk zonder al te veel moeite moet kunnen oplossen. Op Android voor mobiel zit de app een stuk beter in elkaar, maar voor Android TV valt er nog veel winst te behalen. De beeldkwaliteit is wat mij betreft wel prima. Ziggo DVB-C is inderdaad beter, maar heel storend vind ik het niet. Door de hogere framerate en bitrate is NLZIET een stuk fijner om naar te kijken dan de apps van Canal Digitaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Waah schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 01:08:
[...]

EDIT: Volgende dag probleem weer terug.... Laatste Philips TV voor mij... Dan maar geen ambilight. Arc issues, dit soort vreemde stuttering. Pfff... Zal nog een poging doen met een oudere firmware.

heb het opgelost.... maar is niet heel simpel. Guide staat hier: https://www.google.com/am...mit-upgrade-loader/%3Famp
maar in het NL samengevat hieronder
  • Download de nieuwste versie van de Upgrade Loader vanaf hier: https://toengel.net/philipsblog/firmware-archiv/ Voor mijn 55POS9002 was dat TPM171E _ 107.001.136.003 - Datum: 2020/12/07 ( Upgrade_Loader )
  • Formatteer een USB-stick naar FAT32 (stick boven de 32GB heb je daar een speciaal tooltje voor nodig). Deze moet MBR zijn, NIET GPT.
  • Inhoud van de Upgrade Loader zet je in de root van je USB stick.
  • Stekker uit je TV
  • USB stick in een USB-2.0 poort van de TV (zwarte poort)
  • Stroom erin, de update moet automatisch starten zonder de afstandsbediening te gebruiken. Zelf moest ik de TV aanzetten met de remote en toen begon de update automagisch
  • Installatie duurt 25 minuten, waarbij je naar een "upgrading" melding aankijkt.
  • Als het klaar is, USB stick verwijderen!
  • Aangeraden is een factory reset. Heb ik neit gedaan overigens. Al je apps zijn weg, maar je beeldinstellingen/wifi etc is nog wel behouden.
Een klusje dus. Maar ben nu wel het gestotter kwijt. En dat vond ik écht irritant. Denk bij het upgraden naar de nieuwe versie dat er wat niet helemaal lekker is gegaan..... En op deze manier doe je een "kale" install van de firmware.
Stapje verder: oudere firmware versie terug gezet. Lijkt nu beter maar komt nog steeds voor.

Maar.NLZietnheeft een oplossing. Genaamd "multimedia tunneling". Als ik dat aanzet is het praktisch weg. Dus mocht je gestotter hebben elke X seconden, zet dat even aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:10

Quad

Doof

@Waah Ik heb voor de gein de utp kabel eruit getrokken, hiermee is het gestotter voorlopig weg..

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiigamer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 18:57
Waah schreef op maandag 5 juli 2021 @ 00:17:
[...]

Stapje verder: oudere firmware versie terug gezet. Lijkt nu beter maar komt nog steeds voor.

Maar.NLZietnheeft een oplossing. Genaamd "multimedia tunneling". Als ik dat aanzet is het praktisch weg. Dus mocht je gestotter hebben elke X seconden, zet dat even aan.
Ja, dit werd echt top. Alle problemen met NLZIET op Android TV zijn hiermee verholpen. Beter laat dan nooit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
wiigamer schreef op dinsdag 6 juli 2021 @ 13:04:
[...]

Ja, dit werd echt top. Alle problemen met NLZIET op Android TV zijn hiermee verholpen. Beter laat dan nooit :)
Miki in "[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet" O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

NPO Plus maakt nu reclame dat het overal in beschikbaar is in Europa op de radio. Maar het werkt toch echt niet in het Verenigd Koninkrijk. Slechte reclame

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
"in Europa"... Verenigd Koninkrijk.... Driemaal raden... :-)

[ Voor 11% gewijzigd door RoRoNL op 19-07-2021 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Wil je nou beweren dat Verenigd Koninkrijk niet onderdeel is van Europa? Ja, ze vallen buiten de EU/EER maar dat is wat anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Dit wordt bijna een semantische discussie, maar goed ik zal het even samenvatten zoals ik het begrijp;
-Natuurlijk valt het VK als land nog steeds onder het ‘werelddeel’ Europa,
-De NPO en beschikbaarheid van het gevraagde product beslaat in dit voorbeeld de landen die deel uitmaken van de Europese unie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Wat is de kwaliteit van de WebOS en Android TV app ? We kijken nu (nog) via de PS4, maar daar heeft de app soms rare fratsen (geen internet, crashed) en dit op de laatste versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
The.Terminator schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:30:
Wat is de kwaliteit van de WebOS en Android TV app ? We kijken nu (nog) via de PS4, maar daar heeft de app soms rare fratsen (geen internet, crashed) en dit op de laatste versie.
Voor zover het klopt hebben de Android/Google TV en iOS apps een nieuwe UI met de 5.0 update. De PlayStation, WebOS en TizenOS moeten het nog doen met 4.0 versie. Volgens mij ga je er dus niet heel erg op vooruit tussen de door jou genoemde apparaten.

Zie ook: https://help.nlziet.nl/hc...n-de-laatste-app-versies-

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 20-07-2021 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
alienfruit schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 00:27:
Wil je nou beweren dat Verenigd Koninkrijk niet onderdeel is van Europa? Ja, ze vallen buiten de EU/EER maar dat is wat anders
https://service.npo.nl/on...n-het-verenigd-koninkrijk
NPO Plus niet meer te bekijken in het Verenigd Koninkrijk
Met een abonnement op NPO Plus heb je de mogelijkheid om het abonnement te gebruiken in de gehele EER (alle EU-landen, Noorwegen, Liechtenstein en IJsland). Vanwege het verlaten van de EU is NPO Plus helaas niet meer te bekijken vanuit het Verenigd Koninkrijk.

Een groot deel van onze uitzendingen kunnen gelukkig nog steeds teruggekeken worden op NPO Start. Klik hier voor meer informatie over het kijken van NPO Start in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Miki schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:34:
[...]

Voor zover het klopt hebben de Android/Google TV en iOS apps een nieuwe UI met de 5.0 update. De PlayStation, WebOS en TizenOS moeten het nog doen met 4.0 versie. Volgens mij ga je er dus niet heel erg op vooruit tussen de door jou genoemde apparaten.

Zie ook: https://help.nlziet.nl/hc...n-de-laatste-app-versies-
Bedankt voor de info! Vreemd dat men zoveel verschillende versies hanteerd.
Maar muv de verslechterde UI, de stabiliteit is wel goed ? (ik ben nl aan het kijken voor een smart TV met WebOS / Android / Google TV)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
The.Terminator schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:43:
[...]

Bedankt voor de info! Vreemd dat men zoveel verschillende versies hanteerd.
Maar muv de verslechterde UI, de stabiliteit is wel goed ? (ik ben nl aan het kijken voor een smart TV met WebOS / Android / Google TV)
Dat durf ik niet te zeggen, geen van beide apparaten heb ik in huis :)

Tussen de TizenOS en tvOS (Apple TV) is er wel een duidelijk verschil waarneembaar. De app voelt veel moderner en coherenter aan en je merkt dat er veel meer geoptimaliseerd is. Een stream op mijn Samsung TV moest echt even laden terwijl op de Apple tv de stream direct start.

Er zat overigens geen verschil in de kwaliteit van streams, dat is met de juiste instellingen overal hetzelfde.

Je kunt merken dat ze voor de meest populaire apparaten als eerste ontwikkelen en daarna pas alle overige apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Jef61 schreef op dinsdag 20 juli 2021 @ 08:36:
[...]

https://service.npo.nl/on...n-het-verenigd-koninkrijk
NPO Plus niet meer te bekijken in het Verenigd Koninkrijk
Met een abonnement op NPO Plus heb je de mogelijkheid om het abonnement te gebruiken in de gehele EER (alle EU-landen, Noorwegen, Liechtenstein en IJsland). Vanwege het verlaten van de EU is NPO Plus helaas niet meer te bekijken vanuit het Verenigd Koninkrijk.

Een groot deel van onze uitzendingen kunnen gelukkig nog steeds teruggekeken worden op NPO Start. Klik hier voor meer informatie over het kijken van NPO Start in het buitenland.
Ja, dat bedoel ik. Op de radio zeggen kijk in heel in Europa. Maar je kan niet in de VK kijken dus de reclame klopt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
Gisteren een proefabonnement gestart en tot nu toe bevalt het prima, beeldkwaliteit is netjes, zelfs ondertiteling erbij werkt (bij Ziggo werkt dat bij mij soms gewoon niet, kun je wel aanklikken, maar geen ondertiteling).

Misschien straks nog de zomer actie erachter en genieten!
Pagina: 1 ... 9 ... 29 Laatste

Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET