Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Op onze nieuwe Samsung TV (2021 model) hapert de NPO (plus) app bij Live TV regelmatig. Beeld en geluid lopen door maar de overlay wordt zichtbaar en blijft enkele seconden in beeld, heel irritant. Is dat een bekend probleem?

Ik heb even de NLziet app geïnstalleerd (proefabonnement) een die heeft er geen last van. Niet echt een oplossing voor ons want we kijken geen commerciële zenders.

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
rfbroek schreef op woensdag 30 juni 2021 @ 00:03:
Ik heb zelf de Xiaomi Mi TV Stick, die kocht ik om uit te proberen en vond hem verrassend meevallen. Die is nieuw 4 tientjes of iets minder zelfs. Draait Android TV versie 10 op.
Geef dan wat meer uit voor een Google TV of niet box S. Ik heb die stick en de Google tv en die stick is zo ontiegelijk traag in vergelijking met de Google tv, los nog van regelmatig moeten rebooten omdat hij zo traag wordt dat het niet meer werkbaar is. Met alleen de stick was het OK dacht ik, na die Google tv ernaast is de traagheid van de stick zelfs voor een extra TV gewoon irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Sander schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:35:
[...]
Geef dan wat meer uit voor een Google TV of niet box S. Ik heb die stick en de Google tv en die stick is zo ontiegelijk traag in vergelijking met de Google tv, los nog van regelmatig moeten rebooten omdat hij zo traag wordt dat het niet meer werkbaar is. Met alleen de stick was het OK dacht ik, na die Google tv ernaast is de traagheid van de stick zelfs voor een extra TV gewoon irritant
Gezien diverse CC met Google TV gebruikers nog steeds problemen ervaren met de NPO app, lijkt me dit ook niet echt een verstandige keuze op dit moment. Het is vrijwel zeker Android/Google TV V10 gerelateerd (ik ervaar dezelfde problemen ook bij het testen met andere ATV/GTV V10 apparaten).

De Mi Stick met zijn 1GB werkgeheugen en max 1080p resolutie is idd niet de meest verstandige keuze, dan beter een Fire TV stick Basic Edition gekozen, als het niet al teveel mag kosten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
hardware-lover schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 14:07:
[...]

Gezien diverse CC met Google TV gebruikers nog steeds problemen ervaren met de NPO app, lijkt me dit ook niet echt een verstandige keuze op dit moment. Het is vrijwel zeker Android/Google TV V10 gerelateerd (ik ervaar dezelfde problemen ook bij het testen met andere ATV/GTV V10 apparaten).

De Mi Stick met zijn 1GB werkgeheugen en max 1080p resolutie is idd niet de meest verstandige keuze, dan beter een Fire TV stick Basic Edition gekozen, als het niet al teveel mag kosten.
Ik kijk zeker 50% vd tijd NLZiet en dat werkt prima, andere apps als Disney+ prime en Netflix ook. NPO heeft helaas z’n zaakjes niet op orde maar dat is zeker niet te wijten aan Google TV, eerder aan de beschikbare kennis en kunde om dit soort problemen op te sporen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@Sander, NLZiet heeft die problemen niet. Het NPO probleem wat nu speelt is schijnbaar Android/Google TV 10 gerelateerd, en daarvoor houden ze de boot af onder het excuus dat de CCGTV hier officieel niet op de markt is. Er zijn echter andere apparaten die ook voorzien zijn van hetzelfde OS die dat wel zijn (Nokia Streamer 8000 o.a.), en eveneens dat probleem hebben, een non-excuus dus.

Het NPO probleem komt niet/minder voor op Android TV 8.1/9 apparaten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Laatste tijd van de nieuwe stijl 1 verbetering gemerkt. Als je de app weer opende (ff kijken als er miss wat anders op tv is) starten hij het programma op waarop je begonnen was (irritant). Dit doet nu al paar weken niet meer voor.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 09:35
Goedemorgen...
Ik heb nu een maand of 3 NLZiet en ben er best wel tevreden mee. Natuurlijk wel wat verbeteringen die hier en daar kunnen (zoals de gids), maar dat blijf je houden :)

Ik gebruik NLZiet voornamelijk op mijn LG SM8200 met de App die je daar kan installeren.
Nu heb ik het probleem dat als ik live tv pauzeer, deze dan "doorspringt", waardoor je dus eigenlijk niet gepauzeerd bent...
Is dit een bekend probleem? Ligt het aan de app?

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joop_Klepzeiker
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-10 16:15
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:09:
Goedemorgen...
Ik heb nu een maand of 3 NLZiet en ben er best wel tevreden mee. Natuurlijk wel wat verbeteringen die hier en daar kunnen (zoals de gids), maar dat blijf je houden :)

Ik gebruik NLZiet voornamelijk op mijn LG SM8200 met de App die je daar kan installeren.
Nu heb ik het probleem dat als ik live tv pauzeer, deze dan "doorspringt", waardoor je dus eigenlijk niet gepauzeerd bent...
Ik gebruik NLZ op een Nvidia Shield,via de chromecast en via een Philips TV met Android TV en heb nergens last van.

Arriving Somewhere but not here....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-10 10:07
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 13 augustus 2021 @ 11:09:
Goedemorgen...

Misschien ligt het aan de beschikbare opslag van je TV, dat hij dat normaal misschien buffert? Hier op verschillende apparaten geen probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Zit eraan te denken om bij Ziggo mijn basis TV eruit te gooien. Kijk alleen maar publieke omroep, nieuws en actualiteiten, fuck sport.

Maar dat scheelt maar een paar € per maand en ja de NPO start app werkt goed maar... de beeldkwaliteit.... En wil je HD dan kost het alsnog 3 euro per maand wat weer in de buurt komt van een Ziggo televisie.
Echt de Naruto afleveringen die ik downloadde van kazaa in 2004 zagen er beter uit lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10
YangWenli schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:31:
Zit eraan te denken om bij Ziggo mijn basis TV eruit te gooien. Kijk alleen maar publieke omroep, nieuws en actualiteiten, fuck sport.

Maar dat scheelt maar een paar € per maand en ja de NPO start app werkt goed maar... de beeldkwaliteit.... En wil je HD dan kost het alsnog 3 euro per maand wat weer in de buurt komt van een Ziggo televisie.
Echt de Naruto afleveringen die ik downloadde van kazaa in 2004 zagen er beter uit lol.
Je kunt een proef abonnement nemen en daarbij je huidige Ziggo box afkoppelen. Als je je box na een week al mist heb je je antwoord of NLziet wat voor je is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 16:04
YangWenli schreef op woensdag 25 augustus 2021 @ 11:31:

Maar dat scheelt maar een paar € per maand
Ziggo basis/kabel TV kost toch (minstens) €20,95/maand?

Was voor mij iig de reden om (na overstap op glasvezel) verder te kijken en NLZiet te testen.
Bevalt best prima trouwens. De bitrate is wel wat minder t.o.v. Ziggo, maar ik kijk maar weinig TV dus via de kabel kijken is mij geen €250+/jaar waard. En het terug kunnen kijken is best ideaal af en toe, ook de progressie houdt hij dan netjes bij.

ProTip: Ga in je NLZiet TV app even naar de instellingen. Er is in de hele app maar 1 instelling te wijzigen :z , maar standaard staat de beeldkwaliteit op ~3.5 Mb/s, en na deze op 'hoogst' te zetten gaat deze naar 7.5 Mb/s. (gemeten vanaf m'n router)

Biedt NLZiet trouwens nog een extra/vrije zender aan om de F1 dit weekend te kijken?
Ik lees dat vrijwel elke provider wel een zender hiervoor vrij heeft gemaakt, maar geen idee hoe dit bij NLZiet gaat.

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:39
SmiGueL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:43:
[...]

ProTip: Ga in je NLZiet TV app even naar de instellingen. Er is in de hele app maar 1 instelling te wijzigen :z , maar standaard staat de beeldkwaliteit op ~3.5 Mb/s, en na deze op 'hoogst' te zetten gaat deze naar 7.5 Mb/s. (gemeten vanaf m'n router)
Goede tip
Weet iemand wat de 'multimedia tunneling' optie doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
raven22 schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:27:
[...]

Goede tip
Weet iemand wat de 'multimedia tunneling' optie doet?
Yes, die optie is op een aantal Android apparaten aanwezig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

SmiGueL schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 12:43:
[knip]

Biedt NLZiet trouwens nog een extra/vrije zender aan om de F1 dit weekend te kijken?
Ik lees dat vrijwel elke provider wel een zender hiervoor vrij heeft gemaakt, maar geen idee hoe dit bij NLZiet gaat.
Niet, dit hebben ze in het F1 waar te kijken topic ook bevestigd. Ziggo Sport zit niet in het NLZiet pakket en ze kunnen het ook niet "zomaar even" toevoegen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
Miki schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:46:
[...]

Yes, die optie is op een aantal Android apparaten aanwezig.
Oke maar daarmee weten we nog niet wat 'multimedia tunneling' doet :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

TvanW schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:54:
NLZiet reactie;

Wat doet de instelling: "Multimedia tunneling"?

Mocht je zo nu en dan last hebben van een haperend/stotterend/niet vloeiend beeld (framedrops), dan helpt deze instelling mogelijk om dit te verbeteren.

Meer informatie: https://source.android.com/devices/tv/multimedia-tunneling

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
TvanW schreef op vrijdag 3 september 2021 @ 13:54:
[...]

Miki schreef op vrijdag 11 juni 2021 @ 10:09:
[...]

Ik zou de functie aanzetten op basis van dit artikel:

[...]

https://source.android.com/devices/tv/multimedia-tunneling

Erg benieuwd of het iets voor jou uit gaat maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tony-stark
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 11-10 11:59
Meer mensen last van deze ongein bij NLZIET?: "video's met reclame kunnen niet worden doorgespoeld"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThaGuus
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:03
tony-stark schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:02:
Meer mensen last van deze ongein bij NLZIET?: "video's met reclame kunnen niet worden doorgespoeld"
Dat gebeurt alleen bij mij als je iets via de tvgids opzoekt. Als je het gewoon via zoeken opstart (zodra het vrij gegeven is aan nlziet) kan je het kijken zonder reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
tony-stark schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:02:
https://help.nlziet.nl/hc...hoe-kan-ik-dit-voorkomen-

Ik merk zelf dat de meeste RTL programma’s die ik terugkijk starten met reclame. Echter in het programma zelf zitten geen reclame breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:52
Ik merk zelf dat de meeste RTL programma’s die ik terugkijk starten met reclame. Echter in het programma zelf zitten geen reclame breaks.
Ik kijk meestal vanuit de favorieten, maar heb dat nog niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
jwbokx schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 14:50:
[...]

Ik kijk meestal vanuit de favorieten, maar heb dat nog niet gehad.
Ik heb het niet bij alle programma’s en eerlijk gezegd stoort het me niet zo. Tot nu toe heb ik nagenoeg geen problemen ondervonden met de dienst en is iedereen in huis fan van NLZIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Hier zijn we er ook fan van. Zoveel minder reclame en uiteindelijk in ons geval nog goedkoper ook.
En op de camping hebben we digitenne niet meer nodig. Want dat was ook niet gratis meer. Onze oude ontvanger was waardeloos geworden door de overgang van digitenne naar een nieuwe manier van zenden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10 12:35
Ik loop al een tijd te twijfelen om het TV-pakket eruit te gooien en alleen NLZIET te gebruiken. Eerder keek ik nog weleens zenders als Eurosport en Discovery, maar op beide is echt alleen nog maar pulp te zien. Daarnaast keek mijn vrouw TLC, maar ook dat staat tegenwoordig op een laag pitje. Lineaire tv zet zichzelf compleet buitenspel met alle reclameblokken. Een avondje zappen is zappen van reclameblok naar reclameblok om dan over te schakelen naar Netflix, Prime Video of Disney Plus. Met andere woorden: er wordt hier steeds minder ouderwets tv gekeken. (Ik verbaas mij er steeds over dat er überhaupt nog films op de commerciële zenders worden uitgezonden. Wie kijkt dat überhaupt nog? Films waar stukken uit zijn geknipt, maar die alsnog een uur langer duren door de reclames.)

Nou ben ik een half jaar geleden weer overgestapt van energieleverancier en kreeg ik een half jaar gratis NLZIET op proef. Dat was in het begin even wennen, maar werkt eigenlijk prima.

Dadelijk de generale repetitie met NEDTUR. Als de resolutie, bitrate en fps voldoende zijn om fatsoenlijk een pot voetbal te kijken, gaat de lineaire tv er morgen uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

KlaasjeNL schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 20:48:
[knip]
Dadelijk de generale repetitie met NEDTUR. Als de resolutie, bitrate en fps voldoende zijn om fatsoenlijk een pot voetbal te kijken, gaat de lineaire tv er morgen uit.
Gezien de huidige tussenstand, bekeken in 1080p @ ~8Mbit, kan lineaire TV er vandaag al uit misschien? :+

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KlaasjeNL
hardware-lover schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:17:
[...]

Gezien de huidige tussenstand, bekeken in 1080p @ ~8Mbit, kan lineaire TV er vandaag al uit misschien? :+
Lineaire tv gaat er sowieso uit. _/-\o_ Klantenservice is echter al dicht en ik wil natuurlijk wel een leuke aanbieding bij een nieuw abonnement. 8)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, vanaf vandaag geen ouderwetse tv meer. Afgelopen 2 dagen even "geoefend" met NLZiet en dat gaat prima.

Nu even een volgende vraag. Ik heb de tv bij de keuken een Chromecast met Google TV waarop ik NLZiet gebruik, maar in de woonkamer heb ik een Sony tv (type Sony KD-65XE8505, voor zover dat interessant is).

Nu ben ik even benieuwd of er iemand is die ervaring heeft met het toekennen van functies aan de knoppen op de afstandsbediening. Mooiste zou zijn dat ik op de "TV-knop" druk en direct overschakel naar NLZiet. Iemand hier ervaring mee? Er zitten ook knoppen op die direct Netflix of Google Play Movies openen.

[ Voor 48% gewijzigd door KlaasjeNL op 09-09-2021 12:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
NL ziet op tv apps: ben ik de enige die zich mateloos irriteert aan hoe het terug- en vooruitspoelen? Per 60 sec vooruitspoelen elke keer. 35 keer drukken om 35 minuten te spoelen. Kan dit niet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
readytoflow schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:43:
NL ziet op tv apps: ben ik de enige die zich mateloos irriteert aan hoe het terug- en vooruitspoelen? Per 60 sec vooruitspoelen elke keer. 35 keer drukken om 35 minuten te spoelen. Kan dit niet anders?
Op mijn Apple TV kan ik per seconde spoelen dus misschien is het een specifieke beperking voor je tv model.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeorgeMichael
  • Registratie: September 2014
  • Niet online
Erg irritant inderdaad. Ik heb het een jaar geleden wel eens doorgegeven aan NLZiet. Ze bevestigden toen dat het inderdaad zo werkt. (LG OLED)

Eén van de redenen dat wij de Apple TV gebruiken in plaats van LG WebOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:59

The.Terminator

Un boer met bier

GeorgeMichael schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 13:22:
[...]

Erg irritant inderdaad. Ik heb het een jaar geleden wel eens doorgegeven aan NLZiet. Ze bevestigden toen dat het inderdaad zo werkt. (LG OLED)

Eén van de redenen dat wij de Apple TV gebruiken in plaats van LG WebOS.
Ik had gevraagd aan NLZiet (Twitter) wanneer de WebOS update uit kwam, hier gaven ze geen antwoord op. Alleen dat men er mee bezig is. Vind persoonlijk de v5 variant fijner werken (vooral de gids)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
In welke gevallen gebruik je dat dan?
Wij kijken bijna alleen via favorieten en die gaat verder waar je gebleven was als je er opnieuw naar kijkt.
Op onze Samsung is dat inderdaad ook zo. Per minuut vooruit, per halve minuut achteruit.
Maar gebruik het niet veel. Alleen om bij het begin het intro door te spoelen, maar dat is niet zo lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-10 16:04
jwbokx schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:23:

Letterlijk elke dag dat ik TV kijk wel een keer, zo niet meerdere malen. :P
Hangt van het kijkgedrag af, want ik doe/kijk ondertussen nog wel eens andere dingen en als ik wat 'belangrijks' mis dan spoel ik even ~10 sec. terug. (Netflix / Plex (eigen server) / Disney+ / Youtube)
een halve minuut is gewoon veel te lang en zonde van de tijd. :z

Ik erger me er ook best aan. Bij letterlijk ELKE andere app die ik gebruik kun je wel gewoon in de tijdlijn scrollen en even 10 seconden terugkijken als je iets gemist hebt.

De feature dat hij onthoud waar je gebleven was werkt inderdaad wel top. d:)b

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 20:46
Op de android app via de mi box hoef je alleen maar links of rechts vast te houden en hij spoelt vloeiend achteruit of vooruit en gisteren viel me op dat je nu ook de frames krijgt te zijn van het punt waar je bent, nog niet zo vloeiend als bijvoorbeeld bij Netflix maar het is een begin. Nu nog dolby geluid en ik ben tevreden!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Komen er ook nog ondertitels bij NLZiet? Ik kan ze nog niet vinden

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rfbroek schreef op woensdag 15 september 2021 @ 00:32:
Ze zijn in ieder geval nu al aanwezig, mijn vrouw heeft ze namelijk nodig en daarom staan ze ook standaard aan hier.

Edit: dat bedoel ik dan bij terugkijken, niet voor Live TV. Bij terugkijken is er een ondertitel icoon aanwezig, bij Live TV zie ik dat niet.

Dit betreft dan kijken via de Android/Google TV app.

[ Voor 16% gewijzigd door hardware-lover op 15-09-2021 09:51 ]

Testing, one, two ...

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
rfbroek schreef op woensdag 15 september 2021 @ 00:32:
Bij het weergeven van een programma staat links onder een icoontje voor de ondertiteling als dat aanwezig is. Als je dat icoontje selecteert en aanzet wordt het roze van kleur en dan wordt voortaan bij ieder programma de ondertiteling als dat er is weergegeven.

Tenminste zo gaat het op m'n Shield met Android-TV, misschien dat het op andere systemen weer anders gaat.

• rfbroek
  • Niet online
Dank voor de antwoorden!
Ik gebruik Android TV, en inderdaad bij live programma's staat het icoontje er niet.
Bij terugkijken wel, een goed begin zullen we dan maar zeggen :-)

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
jwbokx schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:23:
[...]

Wij kijken bijna alleen via favorieten en die gaat verder waar je gebleven was als je er opnieuw naar kijkt.
Op onze Samsung is dat inderdaad ook zo. Per minuut vooruit, per halve minuut achteruit.
Maar gebruik het niet veel. Alleen om bij het begin het intro door te spoelen, maar dat is niet zo lang.
Regelmatig eigenlijk. Als je bijv. live tv (via kabelaanbieder) kijkt en moet je weg. Dan wil ik later op de avond verder kijken via NL Ziet. Maar dan moet je dus van begin af aan kijken en spoelen naar waar je gebleven was.

Of gewoon als je zoals hier kinderen hebt die je afleiden :+ , er wat tussendoor komt. en je even terug wil spoelen. Werkt gewoon niet lekker.

• Boszie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:39
Sinds een maand NLziet maar het starten van een live programma gaat moeizaam. Als je deze selecteert duurt het 14 seconden voor het programma kunt kijken. De uitzending start meteen maar staat dan meteen weer stil en begint na een aantal seconden weer af te spelen waarna het meteen weer stil staat. Dit gebeurt drie keer.
De programma's die je terug kijkt beginnen wel meteen af te spelen. Ik heb de app geinstalleerd op LG 77C16 met internet van Ziggo. Weet iemand of dit op te lossen is?

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

@Boszie soort gelijk ervaar ik ook alleen iets minder stilstand.

Klik programma. Speelt vrij vlot af een sec 5 na aanklikken live programma. Na een sec of 5 tot 10 hangt het ff voor een sec of 2 en speelt daarna al die tijd vlekkeloos af.

Misschien setup wat uitmaakt? Ik speel via Chromecast Ultra op de kabel af.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

• Miki
Op mijn Apple TV is de livestream vrijwel direct en dat geldt ook voor het schakelen tussen de zenders dus ik vermoed dat hardware en dan specifiek de snelheid van de cpu hier de bottleneck is.

Trouwens op mijn Samsung tv wordt de livestream ook pas na een kleine 5 seconden weergegeven met de native app.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Miki schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 12:46:
Op mijn Apple TV is de livestream vrijwel direct en dat geldt ook voor het schakelen tussen de zenders dus ik vermoed dat hardware en dan specifiek de snelheid van de cpu hier de bottleneck is.

[knip]
Datzelfde gaat ook op voor gebruik met de Android TV app, CPU (power)afhankelijk lijkt dat echter niet echt te zijn. Met o.a. een Mi Box S gaat het niet merkbaar langzamer dan met een Nvidia Shield 2019 Pro, 2 uitersten vwb Android TV "power". Een goede internetverbinding is dan mogelijk belangrijker misschien?

Testing, one, two ...

• Boszie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 22:39
hardware-lover schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 13:06:
[...]

Datzelfde gaat ook op voor gebruik met de Android TV app, CPU (power)afhankelijk lijkt dat echter niet echt te zijn. Met o.a. een Mi Box S gaat het niet merkbaar langzamer dan met een Nvidia Shield 2019 Pro, 2 uitersten vwb Android TV "power". Een goede internetverbinding is dan mogelijk belangrijker misschien?
Als de internet verbinding belangrijk is waarom start dan terug kijken wel meteen, en als je live wil kijken duurt het iedere keer 14 seconden.
Netflix en YouTube spelen meteen en zonder haperingen.
De televisie is van 2021 en internet van Ziggo. 70/10 Mbit/s . Dit maakt zappen erg vervelend. Streamen vanaf de Samsung telefoon lukt me niet met WebOS 6. Volgens mij is dat alleen mogelijk als ik een chromecast toevoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Boszie schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 15:21:
[...]
Als de internet verbinding belangrijk is waarom start dan terug kijken wel meteen, en als je live wil kijken duurt het iedere keer 14 seconden.
Netflix en YouTube spelen meteen en zonder haperingen.
De televisie is van 2021 en internet van Ziggo. 70/10 Mbit/s . Dit maakt zappen erg vervelend. Streamen vanaf de Samsung telefoon lukt me niet met WebOS 6. Volgens mij is dat alleen mogelijk als ik een chromecast toevoeg.
De WebOS app is volgens mij sowieso niet te vergelijken met de versie voor Android TV, die kan wel eens een update gebruiken. Over die voor Apple TV kan ik niets zeggen.

Ik heb binnen 2 seconden live beeld, en dat loopt dan direct zonder enige hapering verder. Zappen gaat met dezelfde snelheid, en ook zonder haperingen. Kwaliteit staat op hoog.

Ik heb hier apparaten alleen bekabeld aangesloten, dat zal ook nog wel een positief effect hebben verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Een antwoord van NLZiet op twitter in een discussie over de WebOS app:
De app moet door de fabrikanten worden getest en goedgekeurd voordat we de nieuwe versie mogen aanbieden, dat kan even duren helaas
https://twitter.com/NLziet/status/1372294559976292356

De TV-fabrikanten zoals LG werken dus bepaald niet mee. Van de Android-TV versie komt ongeveer om de twee weken een nieuwe versie uit.

• Miki
Ik heb zo ie zo het beeld dat voor Android en iOS apparaten er veel sneller ontwikkeld wordt en dat de overige platformen sterk achterblijven. Het aantal updates wat ik voorbij heb zien komen voor mijn iPhone en Apple TV zijn niet op één te tellen, voor mijn Samsung tv is er in een half jaar tijd 1 minor update geweest. Ergens ook wel logisch gezien het veel eenvoudiger te ontwikkelen is voor twee dominante OS en bijbehorende code base voor onderliggende systemen.

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
SmiGueL schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 17:39:
[...]

Letterlijk elke dag dat ik TV kijk wel een keer, zo niet meerdere malen. :P
Hangt van het kijkgedrag af, want ik doe/kijk ondertussen nog wel eens andere dingen en als ik wat 'belangrijks' mis dan spoel ik even ~10 sec. terug. (Netflix / Plex (eigen server) / Disney+ / Youtube)
een halve minuut is gewoon veel te lang en zonde van de tijd. :z

Ik erger me er ook best aan. Bij letterlijk ELKE andere app die ik gebruik kun je wel gewoon in de tijdlijn scrollen en even 10 seconden terugkijken als je iets gemist hebt.

De feature dat hij onthoud waar je gebleven was werkt inderdaad wel top. d:)b
Via Android TV heb je wel zo’n tijdbalk waarmee je makkelijk naar een bepaalde plek kunt scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:05
Is NL Ziet te delen met 1 ander iemand op een ander adres?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlorisD
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-10 12:46
supercop7373 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 16:18:
Is NL Ziet te delen met 1 ander iemand op een ander adres?
https://www.nlziet.nl/nl/...eel-devices-werkt-nlziet/
Met je NLZIET-account kun je per dag inloggen op 5 verschillende devices en tegelijk streamen met 2 devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trasos
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Je hebt geen profielen binnen NLZIET, zoals bij bijvoorbeeld Netflix. Het lijkt mij vrij irritant dat het kijkgedrag van een ander mijn app beïnvloedt. Favorieten moeten dus gedeeld worden en programma’s in delen bekijken werkt ook niet met z’n tweeën.

Daarnaast lijkt het me ook gewoon niet de bedoeling, net zoals dat bij Netflix en Spotify ook niet de bedoeling is, maar ik zie er zo snel niets van terug op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
KlaasjeNL schreef op dinsdag 7 september 2021 @ 22:54:
[...]

Lineaire tv gaat er sowieso uit. _/-\o_ Klantenservice is echter al dicht en ik wil natuurlijk wel een leuke aanbieding bij een nieuw abonnement. 8)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nou, vanaf vandaag geen ouderwetse tv meer. Afgelopen 2 dagen even "geoefend" met NLZiet en dat gaat prima.

Nu even een volgende vraag. Ik heb de tv bij de keuken een Chromecast met Google TV waarop ik NLZiet gebruik, maar in de woonkamer heb ik een Sony tv (type Sony KD-65XE8505, voor zover dat interessant is).

Nu ben ik even benieuwd of er iemand is die ervaring heeft met het toekennen van functies aan de knoppen op de afstandsbediening. Mooiste zou zijn dat ik op de "TV-knop" druk en direct overschakel naar NLZiet. Iemand hier ervaring mee? Er zitten ook knoppen op die direct Netflix of Google Play Movies openen.
Zie dit topic: [Philips remote] Dedicated Rakuten knop aanpassen

Overigens wel benieuwd wat de kijkafstand is bij die 65" tv en welk tv pakket eruit gegooid is? Vandaag even NLZiet op proef genomen om [voetbal] te vergelijken met het nieuwe T-Mobile TV (via de Android TV app).
Via de Android TV app was NL Ziet wel duidelijk iets beter maar zeker niet zo goed als via de settopbox met de ouderwetse streams. Via een Firestick was NL Ziet vreemd genoeg niet zo goed als direkt via de Android TV app (en daarmee niet beter dan T-Mobile TV, zelfde kwaliteit).

Mocht er nog iemand NPO Plus hebben: klopt het dat NPO3 niet in de gids staat? Zie het er helemaal niet tussenstaan via de browser en mobiele app ...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Laatst online: 23:22
Trasos schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 18:07:
Je hebt geen profielen binnen NLZIET, zoals bij bijvoorbeeld Netflix. Het lijkt mij vrij irritant dat het kijkgedrag van een ander mijn app beïnvloedt. Favorieten moeten dus gedeeld worden en programma’s in delen bekijken werkt ook niet met z’n tweeën.
Profielen zit nu in de beta van de app :)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CarpeVentum schreef op woensdag 22 september 2021 @ 07:11:
Profielen zit nu in de beta van de app :)
Mooi zo, ik heb me net daarvoor aangemeld 👍

Edit: @CarpeVentum nog niet aanwezig binnen de bèta voor Android TV?

[ Voor 14% gewijzigd door hardware-lover op 22-09-2021 12:01 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KlaasjeNL
apis29 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:35:
[...]
Zie dit topic: [Philips remote] Dedicated Rakuten knop aanpassen

Overigens wel benieuwd wat de kijkafstand is bij die 65" tv en welk tv pakket eruit gegooid is? Vandaag even NLZiet op proef genomen om [voetbal] te vergelijken met het nieuwe T-Mobile TV (via de Android TV app).
Via de Android TV app was NL Ziet wel duidelijk iets beter maar zeker niet zo goed als via de settopbox met de ouderwetse streams. Via een Firestick was NL Ziet vreemd genoeg niet zo goed als direkt via de Android TV app (en daarmee niet beter dan T-Mobile TV, zelfde kwaliteit).

Mocht er nog iemand NPO Plus hebben: klopt het dat NPO3 niet in de gids staat? Zie het er helemaal niet tussenstaan via de browser en mobiele app ...
Dank voor de tip! Ik ga eens in het andere topic kijken.

Kijkafstand is hier +/- 3 meter. Android TV en CCU zien er hetzelfde uit. Hiervoor had ik tv via een settopbox met enkele zenders in 4k, waaronder de NPO Glas zenders. Die zagen er beter uit dan wat ik nu via NLZiet heb, maar dat valt alleen op als je erop let. Ik was vooral bang dat tijdens een voetbalwedstrijd de bal over het veld zou schokken, spelersnamen niet leesbaar zouden zijn etc. maar dat is niet het geval. Het ziet er meer dan prima uit.
Films kijk ik alsnog via Netflix (premium), Prime, Disney+, dus daarvoor heb ik NLZiet niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
hardware-lover schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:19:
[...]

Mooi zo, ik heb me net daarvoor aangemeld 👍

Edit: @CarpeVentum nog niet aanwezig binnen de bèta voor Android TV?
Geen idee eerlijk gezegd, ik draai 'm op iPhone & Apple TV. Dacht alle platforms behalve de native smart tv (Samsung, LG, etc), maar je zou het ze eens kunnen vragen.

[ Voor 7% gewijzigd door CarpeVentum op 24-09-2021 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CarpeVentum schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 19:59:
Geen idee eerlijk gezegd, ik draai 'm op iPhone & Apple TV. Dacht alle platforms behalve de native smart tv (Samsung, LG, etc), maar je zou het ze eens kunnen vragen.
Ik heb vandaag nog een update van de bèta versie ontvangen, maar voor Android/Google TV is de optie nog niet aanwezig zo te zien.

Ik heb er geen haast mee, dus dat contact laat ik verder achterwege. Ik dacht enkel, eens kijken hoe dat gaat, maar blijkbaar op dit moment nog niet dus 😉

Updates voor de diverse Smart TV modellen, behoudens die met Android TV, hebben blijkbaar niet zo'n urgentie.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
hardware-lover schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 20:46:
[...]

Ik heb vandaag nog een update van de bèta versie ontvangen, maar voor Android/Google TV is de optie nog niet aanwezig zo te zien.

Ik heb er geen haast mee, dus dat contact laat ik verder achterwege. Ik dacht enkel, eens kijken hoe dat gaat, maar blijkbaar op dit moment nog niet dus 😉

Updates voor de diverse Smart TV modellen, behoudens die met Android TV, hebben blijkbaar niet zo'n urgentie.
Ah oké! Is dat ook versie 5.1.0 die je hebt? Dat die smart tv apps niet zijn ge-update komt volgens mij omdat de goedkeuringsprocedures op die platforms tergend traag zijn in tegenstelling tot de app stores van Apple en Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

CarpeVentum schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 21:30:

Ah oké! Is dat ook versie 5.1.0 die je hebt? Dat die smart tv apps niet zijn ge-update komt volgens mij omdat de goedkeuringsprocedures op die platforms tergend traag zijn in tegenstelling tot de app stores van Apple en Google.
Laatste bèta versie is 5.0.20-566045 voor Android zo te zien. Ik was eerder een pagina met versienummers tegengekomen, maar daar stonden geen bèta nummers tussen.

Wel kwam ik een andere link tegen en die liet mij op mijn telefoon heel kortstondig de onderstaande pagina zien, gevolgd door een foutmelding (dat ik die pagina niet kan bekijken op tablet/mobiel). Dat krijg ik echter nog niet in de app, jij blijkbaar wel?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4kXBhuOW73IMv6HcCtOuBg1P0k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/48enZvzmwV0wkQJ7DesnjjaQ.png?f=fotoalbum_large

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Er gaat op het moment wel het 1 en ander mis bij ons. Van de serie the good doctor missen afleveringen en de ondertiteling is weg. Dit laatste ook bij silent witness.
De miljoenenjacht van een week geleden heeft een fout melding op mijn telefoon en op onze tv blijft die bij die aflevering alleen het draaiende rondje zien.

De eerste dingen gemeld bij de klanten service : is doorgeven aan kijk.
De laatste nog geen reactie op, maar heb ik pas vrijdag door gegeven dus is wel kort geleden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 14:06
Ha allemaal, binnenkort wordt er in mijn regio glasvezel aangeboden en dan overweeg ik om van Ziggo over te stappen naar gigabit glasvezel van T-mobile. Heb momenteel KabelTV van Ziggo maar ik zou liever wat minder betalen voor TV omdat we dat steeds minder vaak kijken.

Ik ga 18,95 euro/maand besparen door de overstap, dus ik overweg een abo op NPO Start Plus of NLZiet.
Als ik het goed begrijp is de kwaliteit bij live TV op NPO Start Plus nog steeds een vrij belabberde 576P. Is dat bij NLZiet ook het geval? Ik kan daar weinig over terugvinden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
Tuktop schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:41:
Ha allemaal, binnenkort wordt er in mijn regio glasvezel aangeboden en dan overweeg ik om van Ziggo over te stappen naar gigabit glasvezel van T-mobile. Heb momenteel KabelTV van Ziggo maar ik zou liever wat minder betalen voor TV omdat we dat steeds minder vaak kijken.

Ik ga 18,95 euro/maand besparen door de overstap, dus ik overweg een abo op NPO Start Plus of NLZiet.
Als ik het goed begrijp is de kwaliteit bij live TV op NPO Start Plus nog steeds een vrij belabberde 576P. Is dat bij NLZiet ook het geval? Ik kan daar weinig over terugvinden.
Staat toch hier?

https://help.nlziet.nl/hc...n-programma-s-aangeboden-

Afbeeldingslocatie: https://help.nlziet.nl/hc/article_attachments/360017942277/overzicht.png

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Tuktop schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 16:41:

NPO Start Plus: Stream 576P, Terugkijken 1080P
NLZiet: Stream & Terugkijken 1080P 7,5 Mbps (behalve HD ready uitzonderingen zoals @evleerdam aangeeft)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tuktop
Hè wat stom, had die tabel wel al gevonden maar niet goed uitgelezen. Dank voor je antwoord.

Jammer overigens dat het NPO niet (financieel) lukt om live ook in 1080P aan te bieden .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Tuktop schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:18:
[...]

Hè wat stom, had die tabel wel al gevonden maar niet goed uitgelezen. Dank voor je antwoord.

Jammer overigens dat het NPO niet (financieel) lukt om live ook in 1080P aan te bieden .
Kleine tip, je kunt NLZIET gratis een maand uitproberen zonder dat je ergens aan vast zit. Dus dan weet je gelijk of het voldoet aan je verwachtingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tuktop
Miki schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:23:
[...]

Kleine tip, je kunt NLZIET gratis een maand uitproberen zonder dat je ergens aan vast zit. Dus dan weet je gelijk of het voldoet aan je verwachtingen.
Ja zag het inderdaad, ga ik zeker even uitproberen.
Misschien ook leuk om dan even heen en weer te kunnen switchen naar het digitale signaal van Ziggo om de kwaliteit te vergelijken.
Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-10 14:25
Tuktop schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 20:07:
[...]
Ja zag het inderdaad, ga ik zeker even uitproberen.
Misschien ook leuk om dan even heen en weer te kunnen switchen naar het digitale signaal van Ziggo om de kwaliteit te vergelijken.
Dank voor de tip.
Ziggo (via Humax STB) heeft minder compressie en is interlaced. Maar heel erg schokkend is het verschil niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuktop
connos schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 18:03:
[...]

Ziggo (via Humax STB) heeft minder compressie en is interlaced. Maar heel erg schokkend is het verschil niet.
Ik kijk nu zonder STB, dus direct via de kabel. Ook zonder CI+ dus ontvang alleen NPO1/2/3 in HD. Als de kwaliteit met NLZiet daarmee vergelijkbaar is, ben ik heel tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Ligt het aan mij of kan je Airplay niet gebruiken met nlziet.nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozozo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-02 16:10

Bozozo

Your ad here?

Ik krijg sinds enkele weken regelmatig deze foutmelding als ik de NPO app start op mijn Samsung tv (2021):
Deze webpagina is niet beschikbaar.

ErrorCode: -105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED)

De server bij www.start-ctv.npo.nl kan niet gevonden worden, omdat de DNS-zoekopdracht is mislukt. DNS is de netwerkservice die de naam van een website naar het internetadres vertaalt. Deze fout wordt meestal veroorzaakt doordat er geen verbinding met het internet is of door een onjuist geconfigureerd netwerk. Ook is het mogelijk dat de DNS-server niet reageert of dat een firewall verhindert dat internet toegang heeft tot het netwerk.
De enige oplossing is de App opnieuw installeren. Hebben meer mensen hier last van?

TabCinema : NiftySplit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Heb de nieuwe app van NLZiet geinstalleerd. Valt mij op dat de streams nu interlaced zijn (NPO, RTL en TalpaTV). Bij de oude app waren deze progressive. Lijkt me sterk dat de streams ineens anders zijn. Lijkt erop dat de nieuwe app nu interlaced ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelv
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
connos schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:15:
Heb de nieuwe app van NLZiet geinstalleerd. Valt mij op dat de streams nu interlaced zijn (NPO, RTL en TalpaTV). Bij de oude app waren deze progressive. Lijkt me sterk dat de streams ineens anders zijn. Lijkt erop dat de nieuwe app nu interlaced ondersteund.
Dat zou een mooie verbetering moeten zijn. Ervaar je dat ook zo?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• connos
Jelv schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:59:
[...]
Dat zou een mooie verbetering moeten zijn. Ervaar je dat ook zo?
Als ik heen en weer schakel tussen Ziggo (via CI of STB) en NLZiiet zie ik nu geen verschil meer. En doordat het nu ook interlaced is, zien tickers en sport en vloeiender uit, dus ja zeker een vooruitgang. :)

[ Voor 10% gewijzigd door connos op 13-10-2021 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
Sinds gisteravond op onze samsung tv ook de nieuwe versie beschikbaar.
Ik zag wel dat de oude er ook op blijft staan, dus opletten welke je start.
Heb nlziet gepinned dus dan gaat het wel, veel meer apps gebruiken we zelden.

Had begrepen dat er profielen in zouden komen?
Maar bij deze is dat niet terug te vinden....
Alleen de layout is helemaal anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ik heb de nieuwe app nog niet ontvangen op mijn LG TV, maar kijk er wel erg naar uit.
Weet iemand of die er al is?

Zal wel even de vrouw moeten inlichten dat de layout veranderd is ;)

Afgezien van dat (en er om voor te zorgen dat dit niet een "ik-wil-ook-de-update" post is):
Ben over het algemeen best tevreden met NLZiet. Pauzeren van Live TV werkt niet goed (maar dat zou in de volgende versie van de TV app opgelost moeten zijn).

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jwbokx schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 10:24:
[knip]
Had begrepen dat er profielen in zouden komen?
Maar bij deze is dat niet terug te vinden....
Alleen de layout is helemaal anders.
Ik heb inmiddels meerdere profielen aangemaakt via de Windows browserversie van NLZiet (via https://beta.nlziet.nl/), en hoewel dus beschikbaar via die browser zie ik via de bèta versie voor Android TV er nog steeds niets van terug.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:10

Trackerfire

BTC HODLER

connos schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:15:
Is dit een nieuwe update op tv platformen die Apple TV en AndroidTV al hebben gehad of hebben we het hier over een nieuwe app voor alle platformen?

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
Trackerfire schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:49:
[...]
Is dit een nieuwe update op tv platformen die Apple TV en AndroidTV al hebben gehad of hebben we het hier over een nieuwe app voor alle platformen?
Dat zou ik niet weten. In mijn geval gaat het om de NLZiet app op het Tizen platform van Samsung.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Trackerfire schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:49:
[...]
Zo te zien (op de NLZiet website) gaat het over versie 5, die eerder al beschikbaar was voor de platformen die je aanhaalt.

Men kan natuurlijk even naar het versienummer van de app op het apparaat kijken ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thetallguy
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik heb sinds een week of 2-3 last van dat mijn wifi uitvalt/reset (Ziggo met Cisco modem - online lampje knippert dan groen of oranje en wifi is dan helemaal weg). Na een minuutje of twee is het meestal weer terug. Nu was ik al een paar keer met Ziggo in gesprek en ze hebben mij wat nieuwe bekabeling en splitters gestuurd, maar de wifi valt nog steeds weleens helemaal uit.

Nu ben ik er goed op gaan letten en het lijkt alleen te gebeuren wanneer we naar NLziet kijken via de WebOS app op onze LG tv. Toevallig hebben we deze tv ook een week of 2-3 ;) Het lijkt erop alsof dit het enige moment is dat de wifi er helemaal uit knalt. Thuiswerken met Teams-calls, Netflixen, Ziggo GO, Amazon Prime gaat allemaal zonder issues, maar bij NLZiet knalt de wifi er steeds uit...

Iemand bekend met dergelijk issues? Zou de NLZiet app op mijn TV er echt voor kunnen zorgen dat de modem in de stress schiet? Bij NLziet op de telefoon of tablet is er niks aan de hand verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Er is een update uit voor de Apple TV die gebruik maakt van tvOS 15 nieuwe UI kit. Gaaf om te zien dat ze er tijd in blijven stoppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Met de laatste Android TV-update (5.59.42-hotfix) lijkt de NPO-app eindelijk goed te werken op de Chromecast met Google TV. Het heeft even geduurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:16
Nu al 2 weken een melding op de Webos app dat er een nieuwe app komt. Die moet je dan eerst wegklikken voordat de app opstart. Hoezo irritant? 8)7 1x was genoeg geweest.

Maar ben ondertussen wel benieuwd naar de nieuwe webos app. Zitten nu wel wat bugs in [de huidige app] , zoals ondertiteling van aflevering x die opnieuw begint bij de volgende aflevering y. En er is bijvoorbeeld geen uitsplitsing in seizoenen zoals op de Android app. Alle afleveringen staan door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Bulldock schreef op maandag 1 november 2021 @ 20:37:
Nu al 2 weken een melding op de Webos app dat er een nieuwe app komt. Die moet je dan eerst wegklikken voordat de app opstart. Hoezo irritant? 8)7 1x was genoeg geweest.

Maar ben ondertussen wel benieuwd naar de nieuwe webos app. Zitten nu wel wat bugs in , zoals ondertiteling van aflevering x die opnieuw begint bij de volgende aflevering y. En er is bijvoorbeeld geen uitsplitsing in seizoenen zoals op de Android app. Alle afleveringen staan door elkaar.
Mee eens met je eerste punt...
En ben ook zeer benieuwd naar de nieuwe app...

Zijn er hier trouwens mensen die last hebben van haperingen bij het kijken naar Net5?
Gisteren eerst Journaal (NED1) gekeken, toen Kopen Zonder Kijken (vooruit, RTL), en toen schakelden we nog even over naar Harry Potter op Net5, maar dat was niet te doen... Dat speelde een stukje, maar ging haperen en uiteindelijk op zwart.
Daarna naar Veronica Inside en dat werkte zonder problemen... 8)7

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Maar ben ondertussen wel benieuwd naar de nieuwe webos app. Zitten nu wel wat bugs in , zoals ondertiteling van aflevering x die opnieuw begint bij de volgende aflevering y. En er is bijvoorbeeld geen uitsplitsing in seizoenen zoals op de Android app. Alle afleveringen staan door elkaar.
Mhhh, word dat gefaseerd uitgerold ? Hier op WebOS (5) nog geen melding. Het staat ook niet bij updates.
Op NLZiet apps pagina, staat al wel versie 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:16
@The.Terminator geen idee. Ik krijg alleen de aankondiging op m'n 55c7 bij het openen van de 'oude' app

Heeft iemand hier al de nieuwe webos app?

[ Voor 12% gewijzigd door Bulldock op 02-11-2021 09:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
NLZIET heeft weer een update doorgevoerd voor de Apple TV. De mogelijkheden van de nieuwe UI kit (tvOS 15) zijn nu verder doorgevoerd. De titel info is nu opgenomen boven de tijdbalk en info menu is weer terug met een “hervat vanaf begin” optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:07

-tom-562

Oliesjeik

Maar ben ondertussen wel benieuwd naar de nieuwe webos app. Zitten nu wel wat bugs in [de huidige app] , zoals ondertiteling van aflevering x die opnieuw begint bij de volgende aflevering y. En er is bijvoorbeeld geen uitsplitsing in seizoenen zoals op de Android app. Alle afleveringen staan door elkaar.
Zou fijn zijn als er een fatsoenlijk werkende WebOS app komt. Ik heb mijn 1 maand gratis proefabo van NLZiet opgezegd vanwege het gebrek aan een fatsoenlijke WebOS app. Ik keek nu via mijn Chromecast, maar qua gemakt is dat het ook net niet (en ook die app heeft soms last van wat lag/haperingen)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giorgiochosson
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-07-2022
Npo live stream is tegenwoordig 720p voor start en plus gebruikers. NLZIET blijft dan nog wel hoger met 1080p. T-mobile thuis op de Apple TV is 720p geloof ik en canal digitaal op smart tv ook 720p volgens mij. Ziggo go op Apple TV ook 720p. 720p is nog altijd beter dan kabel tv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
Vergeet ook de bitrate niet. Op geen enkele van de genoemde diensten zullen NPO 1, 2 en 3 er beter uitzien dan de HD-versies van NPO 1, 2 en 3 via Ziggo DVB-C. NLZIET komt daar nog het dichtst bij in de buurt, maar het verschil blijft duidelijk waarneembaar, zeker bij snelle actie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

giorgiochosson schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 13:23:
Npo live stream is tegenwoordig 720p voor start en plus gebruikers. NLZIET blijft dan nog wel hoger met 1080p. T-mobile thuis op de Apple TV is 720p geloof ik en canal digitaal op smart tv ook 720p volgens mij. Ziggo go op Apple TV ook 720p. 720p is nog altijd beter dan SD kabel tv.
Zie vette toevoeging ;)

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
-tom-562 schreef op donderdag 4 november 2021 @ 12:08:
[...]

Zou fijn zijn als er een fatsoenlijk werkende WebOS app komt. Ik heb mijn 1 maand gratis proefabo van NLZiet opgezegd vanwege het gebrek aan een fatsoenlijke WebOS app. Ik keek nu via mijn Chromecast, maar qua gemakt is dat het ook net niet (en ook die app heeft soms last van wat lag/haperingen)
Die WebOS app laat inderdaad lekker op zich wachten... Elke keer is het "We verwachten hem deze week"... maar dat gebeurt dus nooit.

De "Kijk" kanalen (SBS en Net5) zijn ondertussen niet meer fatsoenlijk te kijken, want die haperen als een malle... Veronica doet het wel fatsoenlijk, wat dan wel weer grappig is...

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ben.Hahlen schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:14:
[...]

Die WebOS app laat inderdaad lekker op zich wachten... Elke keer is het "We verwachten hem deze week"... maar dat gebeurt dus nooit.

De "Kijk" kanalen (SBS en Net5) zijn ondertussen niet meer fatsoenlijk te kijken, want die haperen als een malle... Veronica doet het wel fatsoenlijk, wat dan wel weer grappig is...
Ik denk dat ze ook afhankelijk zijn van LG, voor de Apple TV wordt namelijk vrij frequent updates gepushed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Miki schreef op woensdag 24 november 2021 @ 12:22:
[...]

Ik denk dat ze ook afhankelijk zijn van LG, voor de Apple TV wordt namelijk vrij frequent updates gepushed.
Dat snap ik op zich wel, maar 5 weken onderhand? Das wel heel erg... :)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ben.Hahlen schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:34:
[...]

Dat snap ik op zich wel, maar 5 weken onderhand? Das wel heel erg... :)
Dat het zo lang duurt is wel vervelend ja en helpt niet voor een optimale kijkervaring. Ik vraag me alleen af of het aan NLZIET ligt en hier iets aan kan doen. Voor mijn iPhone en Apple TV zie ik gemiddeld 3 kleine updates per maand binnenkomen. Dit betekent dat de ontwikkeling verre van stilstaat. Je zou wellicht een DM via Social media kunnen sturen met de vraag waarom het zo lang duurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Miki schreef op woensdag 24 november 2021 @ 13:45:
[...]

Dat het zo lang duurt is wel vervelend ja en helpt niet voor een optimale kijkervaring. Ik vraag me alleen af of het aan NLZIET ligt en hier iets aan kan doen. Voor mijn iPhone en Apple TV zie ik gemiddeld 3 kleine updates per maand binnenkomen. Dit betekent dat de ontwikkeling verre van stilstaat. Je zou wellicht een DM via Social media kunnen sturen met de vraag waarom het zo lang duurt.
Dat heb ik al meerdere keren gedaan en dan is het antwoord, hopelijk volgende week of deze maand. Iig zo spoedig mogelijk. Helaas vraag ik dit al een half jaar, dus daar klopt niet zoveel van.

Ik weet van het Jellyfin project dat LG store approval lang kan duren, maar een half jaar is wel extreem.
Of het werkt nog niet (goed genoeg) op LG.

Had ook gevraagd om een beta (net zoals bij de Google Playstore en iOS app store), maar dat is er helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Toch maar nog eens een keer gevraagd:

Blog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Zo. Een half jaartje proefgedraaid met NLziet. Vanwege F1 nog bij ziggo, maar inmiddels Ziggo per volgende maand opgezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Ben.Hahlen schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:43:
Toch maar nog eens een keer gevraagd:
[Twitter]
Haha ben benieuwd wat het antwoord is :)
En dat het langer duurt maakt mij nog niet zoveel uit (hoewel het nu toch wel te lang duurt), maar ben vooral nieuwsgierig waarom het zo lang duurt (LG store testing, foutjes in hun app, etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
Kreeg zojuist een mailtje van NLZiet over de profielen:

We hebben leuk nieuws!

NLZIET introduceert profielen
Vanaf nu wordt tv-kijken persoonlijk. Of je nu live kijkt, terug of vooruit, of alleen maar wilt bingen. Met jouw eigen profiel creëer je een persoonlijke kijkervaring. Volg je favoriete programma’s en series als nooit tevoren!

Voordelen van profielen
Binnen je profiel kun je geheel je eigen platform beheren. Voeg je favoriete series toe aan ‘Mijn series’ of maak je eigen ‘Kijk later’-lijst aan. En met je eigen kijkgeschiedenis weet je ook altijd waar je bent gebleven. Mis niets meer van jouw favoriete programma’s. Weet je een keer niet wat je wilt kijken? Geen probleem! Met profielen krijg je persoonlijke aanbevelingen die aansluiten op jouw interesses. Geniet nog meer van al het moois van de Nederlandse televisie.

Kijk op een apparaat naar keuze
Met NLZIET kun je in hoge kwaliteit online tv-kijken op een apparaat naar keuze. Maak profielen aan in de mobiele app, browser, Apple TV-app, Android TV-app, Fire TV-app, Hisense smart tv (modellen vanaf 2018) en op Samsung smart tv (Tizen modellen vanaf 2016). De app wordt later beschikbaar gemaakt op de LG smart tv (modellen vanaf 2016). Met een NLZIET-account kun je per profiel zelf bepalen hoe, waar en wanneer je kijkt. Zo hoef je nooit meer iets te missen.

Screenshot van de geupdate app, nieuw profiel aangemaakt onder de naam Piet, is niet mijn echte naam: ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e4Guw87RXS33B0wygmj3W4ABsTM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/P4z6Cmd7Lt7Xdvzeohl1YoE2.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door easyriider op 29-11-2021 14:14 . Reden: screenshot toegevoegd ]

Pagina: 1 ... 10 ... 29 Laatste

Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET