Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 09:35
The.Terminator schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:08:
[...]

Haha ben benieuwd wat het antwoord is :)
En dat het langer duurt maakt mij nog niet zoveel uit (hoewel het nu toch wel te lang duurt), maar ben vooral nieuwsgierig waarom het zo lang duurt (LG store testing, foutjes in hun app, etc)
Nou, dit dus:

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

easyriider schreef op maandag 29 november 2021 @ 13:14:
Kreeg zojuist een mailtje van NLZiet over de profielen:

We hebben leuk nieuws!

NLZIET introduceert profielen
Vanaf nu wordt tv-kijken persoonlijk. Of je nu live kijkt, terug of vooruit, of alleen maar wilt bingen. Met jouw eigen profiel creëer je een persoonlijke kijkervaring. Volg je favoriete programma’s en series als nooit tevoren!
[knip]
De reden waarom ik me had aangemeld voor hun bèta programma, echter heb ik daar niet eerder de profielkeuze te zien gekregen via de Android TV app. Nu is het voor iedereen beschikbaar dus heeft de bèta deelname ook niet werkelijk wat toegevoegd v.w.b. profielen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:59

The.Terminator

Un boer met bier

Mhhhh, dat is eigenlijk wel slecht dat zon proces lang duurt (er vanuit gaande dat deze bijv vorige week ingediend is). En ik snap dat men kwaliteit wil, maar zo spannend is de app ook weer niet.

Las bij het github topic van Jellyfin LG client dat de backwards compatibility hoog staat, misschien dat het daar steeds op vast loopt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-10 11:23

JB

Cédric roelt!

Ik ben wel positief verrast over NLZiet :D Had nog een duur abbo bij Videoland (8,99 euro) en zocht een mooie oplossing "on route" met de Firestick TV ipv een Chromecast. Nu heb ik ook NPO Plus erbij en het demand stukje icm "kijken vanaf het begin" is toch wel erg leuk :P

We gaan er eens verder mee piele :)

[ Voor 3% gewijzigd door JB op 30-11-2021 09:56 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mbt profielen, kun je (nog) geen icoontjes aanpassen met een leuke afbeelding/avatar? Ik heb nu 2 van die "metroseksueel" gekleurde icoontjes :+

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10
Dus toch LG, ik vond het al zo vreemd gezien mijn ervaringen met het iOS en tvOS platform. Mocht het niks worden met LG dan zijn er gelukkig een heleboel alternatieven waarop je NLZIET kunt kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
JB schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 09:59:
Mbt profielen, kun je (nog) geen icoontjes aanpassen met een leuke afbeelding/avatar? Ik heb nu 2 van die "metroseksueel" gekleurde icoontjes :+
Je kunt de icoontjes nog niet aanpassen, dit had ik ook verwacht, maar lijkt er wel voor gemaakt te zijn.
ps. denk dat je uniseks bedoelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RoRoNL schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 14:07:
[...]

Je kunt de icoontjes nog niet aanpassen, dit had ik ook verwacht, maar lijkt er wel voor gemaakt te zijn.
ps. denk dat je uniseks bedoelde.
Man vs Uniseks vs Roze :+ Maar het is met name wat lastig uit elkaar houden met roze, donker roze, rood etc. :P

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wat doet die multimedia tunneling optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
Zou het zo kunnen zijn dat elke update weer langs LG moet voordat hij gelaunched wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

W00fer schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:09:
[...]

Zou het zo kunnen zijn dat elke update weer langs LG moet voordat hij gelaunched wordt?
Dat is hun gevraagd, maar nog geen antwoord op gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
W00fer schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:07:
Wat doet die multimedia tunneling optie?
Is al een paar keer behandeld, zie de search: [Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet
W00fer schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 17:09:
[...]

Yup: http://seller.lgappstv.co...pport.retrieveFaqList.lge
App Submission - How do I update an App that is already published?
If you want to update an App that has been published and currently in service, the updated version of the App needs to go through a QA process again for it to be published for sale. While the QA for the updated version proceeds, the current version will continue to be published, unless it exhibits problems, and at which point it will be withdrawn from the store. Once the QA is approved, the new version of the App will be published for sale and customers who purchased previous version(s) will be directed to update their App on their TVs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-09 19:44

RoyK

Hobby tekenaar

Wij vinden NLZiet een hele fijne manier van TV kijken. De laatste dagen ervaren we wel veel storingen. Een uurtje TV kijken gaat gepaard met storingen zoals het missen van een wifi verbinding die er gewoon is.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
RoyK schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:01:
Wij vinden NLZiet een hele fijne manier van TV kijken. De laatste dagen ervaren we wel veel storingen. Een uurtje TV kijken gaat gepaard met storingen zoals het missen van een wifi verbinding die er gewoon is.
Ligt dat specifiek aan de app of aan je tv? Heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om je tv te verbinden met een netwerkkabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Miki schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:08:
[...]

Ligt dat specifiek aan de app of aan je tv? Heb je bijvoorbeeld de mogelijkheid om je tv te verbinden met een netwerkkabel?
Die mogelijkheid heb ik nu niet. En dat wil ik eigenlijk ook niet. De TV doet het prima in de wifi met een 5ghz verbinding. YouTube, Netflix en andere streaming diensten doen het prima op de tv. NLZiet is de enige die nu steeds vast lijkt te lopen.

De beleving is dat dit is gebeurd nadat ze profielen hebben toegevoegd. Ik moet nog een paar dingen proberen zoals de app verwijderen en opnieuw installeren. TV een keer van het stroom halen. Dat soort grappen. Misschien ettert er iets kleins.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-10 14:10

Trackerfire

BTC HODLER

RoyK schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:40:
[...]

Die mogelijkheid heb ik nu niet. En dat wil ik eigenlijk ook niet. De TV doet het prima in de wifi met een 5ghz verbinding. YouTube, Netflix en andere streaming diensten doen het prima op de tv. NLZiet is de enige die nu steeds vast lijkt te lopen.

De beleving is dat dit is gebeurd nadat ze profielen hebben toegevoegd. Ik moet nog een paar dingen proberen zoals de app verwijderen en opnieuw installeren. TV een keer van het stroom halen. Dat soort grappen. Misschien ettert er iets kleins.
Je zou hiervoor Multimedia Tunneling kunnen aanzetten. Dan pakt hij als het ware een wat langere buffer zodat korte onderbrekingen in de verbinding niet gemerkt worden in het gebruik.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Trackerfire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:46:
[...]

Je zou hiervoor Multimedia Tunneling kunnen aanzetten. Dan pakt hij als het ware een wat langere buffer zodat korte onderbrekingen in de verbinding niet gemerkt worden in het gebruik.
Nice, is dit een optie die mijn tv zou moeten hebben, of wat ik ergens in mijn modem moet aanvinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011

Trackerfire

BTC HODLER

RoyK schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:58:
[...]

Nice, is dit een optie die mijn tv zou moeten hebben, of wat ik ergens in mijn modem moet aanvinken?
Als je Android als besturingssysteem hebt zou dit erin moeten zitten bij de instellingen in de app. Heb je dit niet, dan gaat deze vlieger niet op en kan het waarschijnlijk alleen opgelost worden door bekabeld aan te sluiten. Hier voorheen ook vrijwel altijd vastlopers gehad, soms ging het een tijd goed. Nu ruim een jaar bekabeld en nooit (afkloppen) geen storing of hapering meer gehad.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK

RoyK

Hobby tekenaar

Trackerfire schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:59:
[...]

Als je Android als besturingssysteem hebt zou dit erin moeten zitten bij de instellingen in de app. Heb je dit niet, dan gaat deze vlieger niet op en kan het waarschijnlijk alleen opgelost worden door bekabeld aan te sluiten. Hier voorheen ook vrijwel altijd vastlopers gehad, soms ging het een tijd goed. Nu ruim een jaar bekabeld en nooit (afkloppen) geen storing of hapering meer gehad.
Thanks, nee ik heb een Samsung Q80T. Misschien is daar ook iets voor, ik ga dat wel even nalopen. We hebben al een jaar NLZiet zonder problemen. Het is iets van deze week. Deze ochtend was het helemaal niet meer te doen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Roppedop
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:20

Roppedop

XBL/PSN: RudeRob

Een maandje gratis NLziet gebruikt op Apple TV 4K. Ideaal. Niet meer dom zappen maar kijken naar wat je wilt zien. Ook oude seizoenen bijvoorbeeld. TV abbo gaat er uit.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giorgiochosson
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 02-07-2022
Canal digitaal heeft sinds kort ook een Apple TV app. Iemand al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaderhtpc
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 30-01 19:23
Tot voor kort was ik een enthousiaste NLziet gebruiker. De laatste tijd ervaar ik wisselende framerates bij het kijken. Op de Nvidia shield pro heb ik de app Refresh Rate geïnstalleerd en daarmee toon ik nu kort de Refresh Rate als deze wijzigde. Je ziet meestal de framerate langzaam oplopen richting 50hz. Soms als je dan 'zapt' is de framerate keurig 50hz, maar meestal blijft hij zwabberen net onder de 50hz, waardoor je continu schokkend beeld ervaart.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R_Lee
  • Registratie: December 2009
Hier nog altijd zéér tevreden over NLZiet. Prima (en goedkoper!) alternatief voor traditionele televisie-aanbieders.
Persoonlijk missen wij geen zenders.

We gebruiken NLZiet feilloos op een Apple TV.

[ Voor 13% gewijzigd door R_Lee op 14-12-2021 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
snaderhtpc schreef op zondag 12 december 2021 @ 11:47:
Tot voor kort was ik een enthousiaste NLziet gebruiker. De laatste tijd ervaar ik wisselende framerates bij het kijken. Op de Nvidia shield pro heb ik de app Refresh Rate geïnstalleerd en daarmee toon ik nu kort de Refresh Rate als deze wijzigde. Je ziet meestal de framerate langzaam oplopen richting 50hz. Soms als je dan 'zapt' is de framerate keurig 50hz, maar meestal blijft hij zwabberen net onder de 50hz, waardoor je continu schokkend beeld ervaart.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
Heb de je apple tv box bedraad aangesloten en niet op wifi? Dit loste voor ons álles op en kijken wij uitstekend naar prachtige 4k HDR beelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen_g
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:06
RoRoNL schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:22:
[...]

Heb de je apple tv box bedraad aangesloten en niet op wifi? Dit loste voor ons álles op en kijken wij uitstekend naar prachtige 4k HDR beelden.
Heeft Nlziet tegenwoordig ook 4k HDR zenders? Cool!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
jurjen_g schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:05:
[...]

Nee dat klopt niet. Als hij match content en frame rate niet heeft aanstaan dan schaalt de Apple TV alles op naar de ingestelde resolutie, dat kan dus 4K zijn. Ik zou zelf dat juist niet willen en kiezen voor de eerste optie zodat je de content krijgt zoals deze bedoelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ravedek
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online
Voor wie het heeft gemist (vandaag per e-mail ontvangen van NLZiet):
NPO scherpt vanaf morgen het zenderaanbod aan en stopt met de themazenders NPO Zappelin Extra en NPO Nieuws.

De naam van de themazender NPO Politiek verandert in NPO Politiek en Nieuws. De programma’s die op NPO Nieuws werden uitgezonden, blijven te zien op de themazender NPO Politiek en Nieuws.

NPO Zappelin Extra komt te vervallen. De programma’s voor peuters en kleuters blijven gewoon te zien op NPO Zappelin via NPO 3 en on demand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
jurjen_g schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:05:
[...]

Sorry, hier was ik onduidelijk. Nee, (nog) niet voor NLZiet.
Ik wilde communiceren dat bij ons de beeldkwaliteit maximaal is op de Apple TV box middels een bedrade internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 09:35
...ik vraag me af of die update voor LG WebOS ooit nog komt...
Is nu 2 maanden al aan de gang, ofzo?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Ben.Hahlen schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:51:
...ik vraag me af of die update voor LG WebOS ooit nog komt...
Is nu 2 maanden al aan de gang, ofzo?
Langer, denk wel een half jaar :)

Steeds is hun antwoord (zie de laatste van Mandy op Twitter) hij is ingediend bij LG (steeds opnieuw of nog steeds?).

Nu weet ik wel dat review proces bij LG lang duurt, maar dit duurt wel HEEL lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:16
Heb ook steeds vaker dat iets gewoon helemaal niet werkt in de lg app. Bijv. King of queens of code van koppens. Krijg een foutmelding dat het niet afgespeeld kan worden en probeer het later nog eens. Deze werken in de Android app zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Daarom ook graag een keer de "langverwachte" update :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Welke versie van nlziet hebben jullie op LG WebOS. Mijn proefperiode is net geëindigd en ik heb versie 5.0.8. Dit op een C8 uit 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Auke schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 01:01:
Welke versie van nlziet hebben jullie op LG WebOS. Mijn proefperiode is net geëindigd en ik heb versie 5.0.8. Dit op een C8 uit 2018
Dat zou al een nieuwere versie moeten zijn, voorheen wat dat volgens mij nog steeds V4.xxx op WebOS; Miki in "[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus] en NLZiet"

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The.Terminator

The.Terminator

Un boer met bier

Auke schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 01:01:
Hier nog versie 4.x.x, maar wat me wel opviel is dat iemand in Twitter opmerkte dat in de store versie 5.0.8 staat

https://twitter.com/GarritsenRoy/status/1463996688717262852: Alleen het antwoord is tja onduidelelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muggie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:04

Muggie

8 pm

Ik ben nlziet aan het testen en merk dat dit niet goed werkt, zeker bij live televisie wordt er continu gewisseld in beeldkwaliteit waardoor het beeld steeds scherp, onscherp, scherp, onscherp, etc. wordt. Een beetje talkshow wordt daardoor deels in sd getoond en het continu bijstellen van het beeld naar HD kijkt behoorlijk vervelend, zeker bij beweging en wisselen camera standpunten wisselt die beeldkwaliteit. Een sportwedstrijd heb ik nog niet getest.

De enige instelling die ik kan vinden in de app (samsung televisie) is het instellen van de kwaliteit en die staat al op hoog.

De site van nlziet geeft een aantal mogelijke oorzaken voor problemen met beeldkwaliteit maar als bijvoorbeeld Netflix netjes 4k toont op dezelfde televisie dan zit de oorzaak n.m.m. bij nlziet.

Kan dit probleem opgelost worden door een nvidia shield of een chromecast of is dit gewoon wat het is?

PSN: mug_8pm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

Dat wisselen valt mij niet op. Ik kijk via Apple TV 4K. Maar dat het beeld niet zo mooi is als bij Netflix, dat is duidelijk.
TV aansluiten met kabel ipv WiFi misschien?

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pikoe
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Muggie schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 12:10:
Ik ben nlziet aan het testen en merk dat dit niet goed werkt, zeker bij live televisie wordt er continu gewisseld in beeldkwaliteit waardoor het beeld steeds scherp, onscherp, scherp, onscherp, etc. wordt. Een beetje talkshow wordt daardoor deels in sd getoond en het continu bijstellen van het beeld naar HD kijkt behoorlijk vervelend, zeker bij beweging en wisselen camera standpunten wisselt die beeldkwaliteit. Een sportwedstrijd heb ik nog niet getest.

De enige instelling die ik kan vinden in de app (samsung televisie) is het instellen van de kwaliteit en die staat al op hoog.

De site van nlziet geeft een aantal mogelijke oorzaken voor problemen met beeldkwaliteit maar als bijvoorbeeld Netflix netjes 4k toont op dezelfde televisie dan zit de oorzaak n.m.m. bij nlziet.

Kan dit probleem opgelost worden door een nvidia shield of een chromecast of is dit gewoon wat het is?
Bij mij is de sd kwaliteit alleen de eerste paar seconden, daarna gewoon full hd.

Gebruik NLZiet nu 2 jaar ipv een tv abo. De app is inmiddels een stuk beter dan toentertijd, alleen soms nog dat een programma helemaal opnieuw begint als ik de app opnieuw open als hij aan staat.
Daarnaast is de ondertiteling niet optimaal leesbaar, ze zouden wel wat aan de styling mogen doen zodat het beter leesbaar wordt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Nlziet zou eens met ESPN en ViaPlay moeten praten, om tegen extra kosten ook de sport zenders te laten zien. Dat is het enige wat mij nu ervan weerhoudt. Niet de behoefte om meerdere apps te moeten gebruiken om het te kunnen zien, dan is een decorder toch wat beter. Ook de bitrate zou voor de mensen met glas of een snelle kabel omhoog moeten kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door BramViking op 26-12-2021 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

BramViking schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:17:
Nlziet zou eens met ESPN en ViaPlay moeten praten, om tegen extra kosten ook de sport zenders te laten zien. Dat is het enige wat mij nu ervan weerhoudt. Niet de behoefte om meerdere apps te moeten gebruiken om het te kunnen zien, dan is een decorder toch wat beter. Ook de bitrate zou voor de mensen met glas of een snelle kabel omhoog moeten kunnen.
Geen idee als ze daar mee in gesprek zijn.

VRT duurt al bijna 2 jaar ...
https://www.totaaltv.nl/n...sprek-over-doorgifte-vrt/

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miki
BramViking schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:17:
ViaPlay gaat gewoon niet gebeuren, die hebben hun eigen streamingsdienst en zullen die dienst ook straks via de providers uitrollen. ESPN is wellicht nog een optie aangezien Canal Digitaal het ook aanbiedt al vermoed ik dat Disney eerder ViaPlay achter na zal gaan. Te lucratief zullen we maar zeggen :)

De bitrate zou nog iets omhoog mogen al vind het verre van onaardig en doet het niet onder voor de standaard HD zenders van KPN. Alleen de KPN glaszenders en de Ziggo HD kanalen zijn iets scherper en kleurrijker.

De prijs-kwaliteitverhouding verhouding vind ik vooralsnog dikke prima. Het kost de helft van de meeste alternatieve aanbieders en doet niet onder aan beeldkwaliteit. Buitenom de verplichte mediabox zijn Ziggo Go TV, T-mobile Anywhere, KPN interactieve TV app en Canaal Digitaal zijn inferieur aan NLZIET. Hoger dan 720P@25 bieden ze niet terwijl 1080P@50 de standaard is van NLZIET.

Ik heb liever dat ze de kwaliteit van het geluidsspoor opschroeven en bijvoorbeeld ook Dolby surround meesturen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:27

alienfruit

the alien you never expected

Blijf het jammer vinden dat AirPlay naar de Apple TV niet wil werken. Zal wel zijn omdat ik buiten de EU zit. Maar toch, blijft vervelend om NLZiet op de notebook of iPad te kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
NLZiet met Duitse, Engelse en Vlaamse zenders zou het voor mij wel afmaken. Alleen de prijs moet zo blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Niet online
W00fer schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 03:37:
NLZiet met Duitse, Engelse en Vlaamse zenders zou het voor mij wel afmaken. Alleen de prijs moet zo blijven.
Dus je stelt een naamswijziging voor, bijvoorbeeld NLDUIBRIBRTZiet en het mag geen cent meer kosten? 🤡 Mooie droom. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:14
Ik heb de TV vlaanderen tvapp geprobeerd, die heeft veel kanalen, zelfs F1 in de Franse taal. Je kan het 30 dagen gratis testen, ook als Nederlander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21:25
Overweeg ook over te stappen aar nlziet maar wat is de vertraging ?

En maakt het nog uit of de tv met WiFi verbonden is of met de kabel

Bijvoorbeeld in vergelijkingen met tmobile televisie ?

[ Voor 22% gewijzigd door MarioMark1541 op 28-12-2021 18:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
MarioMark1541 schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 18:32:
Overweeg ook over te stappen aar nlziet maar wat is de vertraging ?

En maakt het nog uit of de tv met WiFi verbonden is of met de kabel

Bijvoorbeeld in vergelijkingen met tmobile televisie ?
Voor 1 cent kun je het een maand gratis gebruiken en daarmee zou je praktisch al je vragen kunnen beantwoorden.

Op mijn Apple TV is de vertraging een kleine 20 tot 30 seconden tov een live stream wat ik bij KPN ooit had. Gezien je vrij eenvoudig heel doel gericht kunt kijken en vooruit kijken is het live kijken voor ons niet zo relevant meer behalve live voetbalwedstrijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Wat ik trouwens wel schandalig vindt is het betalen voor een streaming dienst en dan nog de zender logo's in beeld moeten zien. Waarom geilt men zo op de logo's. Stuur het signaal gewoon zonder die ondingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
Wat is daar schandalig aan? Zoek nog eens de betekenis van Schandalig/Schandaal op. Een woord wat tegenwoordig bij iedere onvrede wordt geuit :r. Moet Volkswagen zijn auto's zonder logo gaan verkopen want je hebt er toch al voor betaald? Vind zonder t overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Ik vind dat schandalig ja. Zoek zelf nog maar eens de betekenis van het woord op :r. Netflix, Videoland, Amazon, Disney laten ook niet hun logo continue zien. Het is totaal onnodig. Daarnaast wil je ook niet logo's continue in beeld hebben met een OLED tv.

[ Voor 7% gewijzigd door BramViking op 28-12-2021 21:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarioMark1541
Miki schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:31:
[...]

Voor 1 cent kun je het een maand gratis gebruiken en daarmee zou je praktisch al je vragen kunnen beantwoorden.

Op mijn Apple TV is de vertraging een kleine 20 tot 30 seconden tov een live stream wat ik bij KPN ooit had. Gezien je vrij eenvoudig heel doel gericht kunt kijken en vooruit kijken is het live kijken voor ons niet zo relevant meer behalve live voetbalwedstrijden.
Ik heb het ervaren inderdaad rond de 20 seconden

Hmmm toch wel nadelig vooral met live voetbal oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
BramViking schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 21:28:
Ik vind dat schandalig ja. Zoek zelf nog maar eens de betekenis van het woord op :r. Netflix, Videoland, Amazon, Disney laten ook niet hun logo continue zien. Het is totaal onnodig. Daarnaast wil je ook niet logo's continue in beeld hebben met een OLED tv.
dus je bent bang voor inbranden van je TV, zeg dat dan gewoon.

Ow en hou er ff rekening mee dat NLZIET een samenwerking is tussen de NL zenders en dat die hun eigen identiteit ook enigszins willen laten zien

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:13
@BramViking Het grote verschil tussen NLZiet/NPOStart en diensten als Netflix, videoland etc. is dat de laatst genoemde alles in eigen beheer uitzenden. Je ziet bij hen alleen aan het begin het logo en daarmee klaar want men weet dat je direct aan hen betaald.

Bij de eerst genoemde groep is het een samenwerkingsverband tussen diverse partijen en die partijen denken nu eenmaal als een andere entiteit en willen constant laten zien dat hen het zijn die het uitzenden. Dat is stom, vervelend, lastig of irritant maar begrijpelijk in die context.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Sander schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:18:
[...]

dus je bent bang voor inbranden van je TV, zeg dat dan gewoon.

Ow en hou er ff rekening mee dat NLZIET een samenwerking is tussen de NL zenders en dat die hun eigen identiteit ook enigszins willen laten zien
Nee, je maakt een aanname, zegt dat dan ook gewoon. Ik geef alleen aan dat ik het zelf belachelijk vind dat je bij een dienstverlening, waar je ook nog eens voor betaald, er geen optie is om de logo's achterwegen te laten. Je kunt prima in het menu constateren op welke zender je op dat moment zit te kijken. Als er niemand wat van zegt dan zal het ook nooit gaan veranderen. Dat een OLED scherm daar ook nog van profiteert is een mooie bijeenkomstigheid, maar niet primair waar ik op doel. Maar goed, dat terzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Webgnome schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 22:38:
@BramViking Het grote verschil tussen NLZiet/NPOStart en diensten als Netflix, videoland etc. is dat de laatst genoemde alles in eigen beheer uitzenden. Je ziet bij hen alleen aan het begin het logo en daarmee klaar want men weet dat je direct aan hen betaald.

Bij de eerst genoemde groep is het een samenwerkingsverband tussen diverse partijen en die partijen denken nu eenmaal als een andere entiteit en willen constant laten zien dat hen het zijn die het uitzenden. Dat is stom, vervelend, lastig of irritant maar begrijpelijk in die context.
Ook in een samenwerkingsverband kun je dit soort dingen vrij gemakkelijk realiseren. Maar blijkbaar is de behoefte om een logo te laten zien dermate hoog dat ze daar nog niet vanaf willen stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:22
@BramViking Wat is dan het verschil met een regulier tv abonnement? Daar betaal je ook voor en zie je toch ook omroep & zenderlogo's? Maar inderdaad, de behoefte om een logo te laten zien zal vast heel hoog zijn omdat iedere omroep, zender en partij vindt dat ze een uniek karakter hebben en een bepaald merk zijn. De eigen identiteit mag in een samenwerking niet verloren gaan!!1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Ik ben wel tevreden over de beeldkwaliteit maar de vertraging weerhoud me wel een beetje om toch een abonnement af te sluiten
Vertraging is toch wel 20 seconden in. Vergelijking met mijn tmobile box

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
MarioMark1541 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:01:
Ik ben wel tevreden over de beeldkwaliteit maar de vertraging weerhoud me wel een beetje om toch een abonnement af te sluiten
Vertraging is toch wel 20 seconden in. Vergelijking met mijn tmobile box
Zit je bij T-Mobile al op het nieuwe tv platform? Want het nieuwe platform kent ook vertraging omdat het dezelfde techniek (unicast) gebruikt als NLZIET.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarioMark1541
Miki schreef op woensdag 29 december 2021 @ 14:21:
[...]

Zit je bij T-Mobile al op het nieuwe tv platform? Want het nieuwe platform kent ook vertraging omdat het dezelfde techniek (unicast) gebruikt als NLZIET.
Volgens mij wel
Je bedoelt de software op t kastje?

Gecheckt en inderdaad het nieuwe platform

[ Voor 6% gewijzigd door MarioMark1541 op 29-12-2021 15:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
De reden waarom er zenderlogo's in beeld staan heeft met copyprotection te maken. Het logo is het watermerk. Anders zou je series eenvoudig kunnen rippen en zonder watermerk slijten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• giorgiochosson
NLZIET heeft toch als je terug kijkt geen logo’s? Bij KIJK-items is het eruit gehaald en ook bij RTL-items. Alleen bij NPO nog een zender logo en omroep logo. Daar kan NLZIET niet zoveel aan doen. Op NPO plus is het ook met logo’s. Denk niet dan npo apart voor NLZIET bestanden gaat aanmaken. Het moet bij de NPO zelf ook gaan veranderen anders gaat het niet gebeuren. Dat live tv en replay met logo’s is moeten we maar voorlieg nemen dat is bij alle andere providers ook. En als je rtl en kijk items terugkijkt bij die providers zijn er ook logo’s. Als die rtl en kijk items ondemand staan op NLZIET heb je geen logo’s.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Deze week de knoop doorgehakt en TV bij KPN opgezegd. We kijken nu enkele dagen via NLZIET op Apple TV en dat bevalt uitstekend.

Hier had uw reclame kunnen staan.

• W00fer
  • Niet online
giorgiochosson schreef op donderdag 30 december 2021 @ 06:46:
NLZIET heeft toch als je terug kijkt geen logo’s? Bij KIJK-items is het eruit gehaald en ook bij RTL-items. Alleen bij NPO nog een zender logo en omroep logo. Daar kan NLZIET niet zoveel aan doen. Op NPO plus is het ook met logo’s. Denk niet dan npo apart voor NLZIET bestanden gaat aanmaken. Het moet bij de NPO zelf ook gaan veranderen anders gaat het niet gebeuren. Dat live tv en replay met logo’s is moeten we maar voorlieg nemen dat is bij alle andere providers ook. En als je rtl en kijk items terugkijkt bij die providers zijn er ook logo’s. Als die rtl en kijk items ondemand staan op NLZIET heb je geen logo’s.
Dat dacht ik eerst ook maar de bestanden staan op andere servers en hebben een andere bitrate. De bestanden van NPO Plus vind ik scherper dan die van NLZiet. Andere compressie en andere bitrate.

• musicfreak
  • Laatst online: 20:40
Ik heb sinds kort een Apple TV waarmee ik via NLZiet kijk, daarvoor keek ik via een MiBox S. Op de MiBox was ik gewend dat ik programma's kon vinden door de naam van het programma in te spreken, ik kon gebruik maken van de microfoon op de afstandsbediening.
Hoe werkt dit op de Apple TV? Als ik binnen NLZiet de Siri knop indruk dan wordt er niet binnen NLZiet gezocht, en klik ik op het vergrootglas in NLZiet dan kan ik alleen zoeken via het toetsenbord op het scherm.

• BramViking
Is er trouwens een optie via Apple TV om snel van zenders te veranderen? Nu lijkt dit alleen met de terugknop te kunnen. Tevens vind ik het wel jammer dat er geen Discovery of National Geographic erop te zien is. Ook is de kwaliteit in vergelijking met een decorder (via glas) is toch net wat minder. Wel fijn om te hebben maar de streams zouden van mij een hogere bitrate moeten hebben. Alleen Apple TV en het snel multitasken maken het voor mij wel wat aangenamer. Snel tussen meerdere apps switchen is gewoon super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterTe
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:40
@musicfreak Als je op de Siri knop drukt op een willekeurige scherm dan krijg je inderdaad alleen Siri suggesties te zien. De dicteer functie is er, daarvoor gebruik je ook de Siri knop en die druk je in als er een tekstveld geselecteerd is. Je kunt herkennen wanneer je kunt dicteren als het volgende icoontje Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a_Poea4_xgfiRqwTkgfIaNoNvtk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BlX1YqPAvnJaQkFZxXtRAbzC.png?f=user_large links naast het tekstveld zichtbaar is.

Een andere tip: Als je een iPhone of iPad hebt kan je vanaf het bedieningspaneel ook de AppleTV bedienen en krijg je een toetsenbord als er op de AppleTV een tekstveld geselecteerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

W00fer schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:02:
[...]
Dat dacht ik eerst ook maar de bestanden staan op andere servers en hebben een andere bitrate. De bestanden van NPO Plus vind ik scherper dan die van NLZiet. Andere compressie en andere bitrate.
NPO Plus als zijnde met een hogere bitrate/minder compressie t.o.v. NLZiet, of hoe bedoel je dat? Of bedoel je dat er een andere codec wordt gebruikt?

Normaal gesproken zou NLZiet minstens dezelfde bitrate/beeldkwaliteit moeten geven.

Edit: ik zit nu NLZiet via de LG app te bekijken op een 65" Oled GX maar de beeldkwaliteit daarmee is toch een tandje minder dan bekeken via een Android TV (Shield Pro) op dezelfde tv. Netwerksnelheid is meer dan ruim voldoende en de kwaliteit staat op HD ingesteld binnen de app.

[ Voor 21% gewijzigd door hardware-lover op 09-01-2022 11:58 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Waar zit die vertraging in? Het loopt inderdaad 20-25 seconden achter op gewone IPTV, terwijl de verbinding (bedraad via Apple TV) gewoon hetzelfde is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
BramViking schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:22:
Waar zit die vertraging in? Het loopt inderdaad 20-25 seconden achter op gewone IPTV, terwijl de verbinding (bedraad via Apple TV) gewoon hetzelfde is.
Gebruikte techniek, multicast vs unicast. Doordat Unicast een unieke verbinding is moet er om 100% kwaliteit te garanderen een buffer worden opgebouwd. Vandaar die vertraging, dat is bij Multicast niet zo maar heeft wel weer nadelen omdat alle abonnees dezelfde signaal krijgt. Als je een mix hebt van VDSL en Glas klanten dan is de laagst mogelijke kwaliteit leading. Denk bijvoorbeeld aan de aparte glaszenders die in de 600 range liggen. Daarnaast is Multicast in huis veel moeilijker uit te rollen in tegenstelling tot unicast. Je ziet dus ook steeds meer providers langzamerhand overstappen naar Unicast zoals T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Miki schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 21:55:
[...]

Gebruikte techniek, multicast vs unicast. Doordat Unicast een unieke verbinding is moet er om 100% kwaliteit te garanderen een buffer worden opgebouwd. Vandaar die vertraging, dat is bij Multicast niet zo maar heeft wel weer nadelen omdat alle abonnees dezelfde signaal krijgt. Als je een mix hebt van VDSL en Glas klanten dan is de laagst mogelijke kwaliteit leading. Denk bijvoorbeeld aan de aparte glaszenders die in de 600 range liggen. Daarnaast is Multicast in huis veel moeilijker uit te rollen in tegenstelling tot unicast. Je ziet dus ook steeds meer providers langzamerhand overstappen naar Unicast zoals T-Mobile.
Aan de ene kant is dat wel fijn als je op een WiFi verbinding zit te kijken, anderzijds zou ik me daar echt aan gaan ergeren met sportevenementen. Vooral met voetbal (voor mij het belangrijkste) wil je daar geen vertraging in hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
BramViking schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:03:
[...]

Aan de ene kant is dat wel fijn als je op een WiFi verbinding zit te kijken, anderzijds zou ik me daar echt aan gaan ergeren met sportevenementen. Vooral met voetbal (voor mij het belangrijkste) wil je daar geen vertraging in hebben.
Dan kun je het beste in het stadion zelf zitten, AM radio luisteren, FM Radio luisteren of overstappen op Digitenne. Dat zijn de oplossingen met de minste vertraging.

Beetje flauw maar ik heb geen idee wat je op NLZIET aan live voetbal zou kunnen kijken anders behalve het Nederlands elftal op NPO en de Europese voetbal wedstrijden op RTL en SBS. Van de eerste is alleen een EK of WK in mijn ogen hinderlijk met name als je raam open staat en je buren al staan te juichen. De overige wedstrijden vind ik sterk persoonsgebonden, mij boeien die wedstrijden minder. Als je er echt wakker van ligt zou je naar Ziggo kunnen uitwijken maar let op dat vroeg of laat er vast wel een streamingdienst de uitzendrechten zal gaan kopen. Amazon deed bijvoorbeeld ook mee met bieden op de CL wedstrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Miki schreef op maandag 3 januari 2022 @ 19:14:
[...]

Dan kun je het beste in het stadion zelf zitten, AM radio luisteren, FM Radio luisteren of overstappen op Digitenne. Dat zijn de oplossingen met de minste vertraging.

Beetje flauw maar ik heb geen idee wat je op NLZIET aan live voetbal zou kunnen kijken anders behalve het Nederlands elftal op NPO en de Europese voetbal wedstrijden op RTL en SBS. Van de eerste is alleen een EK of WK in mijn ogen hinderlijk met name als je raam open staat en je buren al staan te juichen. De overige wedstrijden vind ik sterk persoonsgebonden, mij boeien die wedstrijden minder. Als je er echt wakker van ligt zou je naar Ziggo kunnen uitwijken maar let op dat vroeg of laat er vast wel een streamingdienst de uitzendrechten zal gaan kopen. Amazon deed bijvoorbeeld ook mee met bieden op de CL wedstrijden.
Dan begrijp je de strekking van het bericht niet. Het ging in deze om de techniek dat erachter zit. Het creëren van een buffer met als nadeel dat de televisie uitzendingen (voor tv begrippen) toch wel fors blijven achterlopen. Daar zou ook wat op gevonden moeten worden. Leuk als je enkel lineair Nederlandse tv programma's kijkt, maar voor evenementen is het gewoon minder.

Tevens zit ik nu in een proefperiode met NLZIET, maar ik heb daarnaast ook gewoon een 4K decorder van KPN met alle betaalde sportzenders erop. Als het met de VIAPLAY app hetzelfde zal zijn, dan is voor mij het behouden van de decorder toch wel essentieel. Terwijl ik er over na zit/zat te denken (want het is voor de rest een prima product) om volledig over te gaan op NLZIET in combinatie met VIAPLAY via Apple TV. Misschien toch niet voor nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
BramViking schreef op maandag 3 januari 2022 @ 20:41:
[...]

Dan begrijp je de strekking van het bericht niet. Het ging in deze om de techniek dat erachter zit. Het creëren van een buffer met als nadeel dat de televisie uitzendingen (voor tv begrippen) toch wel fors blijven achterlopen. Daar zou ook wat op gevonden moeten worden. Leuk als je enkel lineair Nederlandse tv programma's kijkt, maar voor evenementen is het gewoon minder.

Tevens zit ik nu in een proefperiode met NLZIET, maar ik heb daarnaast ook gewoon een 4K decorder van KPN met alle betaalde sportzenders erop. Als het met de VIAPLAY app hetzelfde zal zijn, dan is voor mij het behouden van de decorder toch wel essentieel. Terwijl ik er over na zit/zat te denken (want het is voor de rest een prima product) om volledig over te gaan op NLZIET in combinatie met VIAPLAY via Apple TV. Misschien toch niet voor nu.
Viaplay is unicast en zal dus ook een vertraging kennen, daar ga je niet aan ontkomen. Het is maar de vraag of er een app gaat komen voor de decoder van KPN maar wat 100% zeker is, is dat er geen lineair kanaal gaat komen zoals je nu gewend bent met ESPN of Ziggo sport.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:56
Een week onderweg met NLZIET op Apple TV ter vervanging van TV van KPN. Het bevalt nog altijd uitstekend.

Hopelijk is/wordt/blijft deze dienst succesvol want het is voor ons een ideale oplossing.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faeshaas
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:29
Heb hier sinds een week of 3 wel wat problemen met NLZiet in combinatie met een Mi Box S. Gaat eigenlijk al 2 jaar super goed maar sinds 3 weken hapert het beeld vaak en is de app niet meer vooruit te branden. De enige oplossing is om de app geforceerd te stoppen en dan opnieuw te starten. Lijkt dus geen probleem met de internetverbinding te zijn maar lijkt erop alsof NLZiet opeens (te)veel resources gebruikt waardoor de Mi Box S het niet meer trekt.

Meer mensen die dit probleem herkennen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Laatst online: 20:40
PeterTe schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:41:
@musicfreak Als je op de Siri knop drukt op een willekeurige scherm dan krijg je inderdaad alleen Siri suggesties te zien. De dicteer functie is er, daarvoor gebruik je ook de Siri knop en die druk je in als er een tekstveld geselecteerd is. Je kunt herkennen wanneer je kunt dicteren als het volgende icoontje [Afbeelding] links naast het tekstveld zichtbaar is.

Een andere tip: Als je een iPhone of iPad hebt kan je vanaf het bedieningspaneel ook de AppleTV bedienen en krijg je een toetsenbord als er op de AppleTV een tekstveld geselecteerd is.
Dank nog voor deze tips! De dicteer functie stond eerst niet aan in de instellingen, toen ik dat aangepast had werkte het.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• giorgiochosson
BramViking schreef op donderdag 30 december 2021 @ 21:24:
Is er trouwens een optie via Apple TV om snel van zenders te veranderen? Nu lijkt dit alleen met de terugknop te kunnen. Tevens vind ik het wel jammer dat er geen Discovery of National Geographic erop te zien is. Ook is de kwaliteit in vergelijking met een decorder (via glas) is toch net wat minder. Wel fijn om te hebben maar de streams zouden van mij een hogere bitrate moeten hebben. Alleen Apple TV en het snel multitasken maken het voor mij wel wat aangenamer. Snel tussen meerdere apps switchen is gewoon super.
Snel zappen kan ook op een andere manier dan alleen doormiddel van de terug/menu knop. Dit werkt vooralsnog met alleen de oude afstandsbediening (die zwarte met touch pad). Als je op een zender bent kan je door helemaal bovenaan het touchpad te klikken een zender omhoog gaan en helemaal onderaan touch pad te klikken een zender omlaag. Op de nieuwe Apple TV afstandsbediening (grijze met knop/touchpad) heb ik nog niet gevonden hoe het moet en of het überhaupt kan. Zelf mis ook ook nog wat zenders maar om daarvoor over te stappen van NLZIET naar een traditionele provider vind ik het niet waard. De beeldkwaliteit zal bij HD glas wellicht beter zijn. Wij hebben geen glasvezel hier dus gewone HD ontvangst. De zenders zijn in mijn ogen dan even scherp of zelfs scherper. Ik ben puur ook niet overgestapt naar een andere provider omdat ik de Apple TV een fijne kast vind. De kastjes van providers zijn meestal in mijn beleving traag. Ziggo go geprobeerd op de Apple TV, is niks. T-mobile tv vind ik ook niks op de Apple TV. Canal digitaal heeft nu ook een Apple TV beta app. Hij is alleen nog niet af. Als het helemaal af is wil ik die nog eens proberen als ze de beeldkwaliteit hebben verhoogd want dat is daar nog het hoofd probleem voor mij. En dat ze het abonnement kleinere zender abonnement van €10 niet meer hebben alleen nog die van €15. NLZIET is slechts 7,95 al sinds de oprichting. Als KPN hun smart tv app uitbrengt op de Apple TV dan trekt dat mij het meest aan denk ik. En het als app only af te nemen is.

[ Voor 32% gewijzigd door giorgiochosson op 09-01-2022 06:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giorgiochosson
W00fer schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:02:
[...]

Op welk device ervaar je dit? Ik heb het nagevraagd bij npo en NLZIET. De bitrate en compressie en pixel kwaliteit zouden het zelfde moeten zijn als NPO plus. Per apparaat kan het wel verschillen omdat de apps op een andere manier de scherpte tot 100% ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Laatst online: 17:09

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Hoe los je dit op? Ben ingelogd en al.. moet dan toch gewoon kunnen kijken 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wGTCyy1ClVa7SckkV39cvoXouYg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s2yiEfgXmySz7MahGS7o9DIK.jpg?f=fotoalbum_large

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
G_Dragon schreef op zondag 9 januari 2022 @ 17:44:
Hoe los je dit op? Ben ingelogd en al.. moet dan toch gewoon kunnen kijken 8)7

[Afbeelding]
Is dit wel NLZIET of niet toevallig iets softwarematig vanuit je tv?

In de Apple TV en iPhone app kan ik niets vinden over eventuele leeftijd begrenzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Miki schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:34:
[...]

Is dit wel NLZIET of niet toevallig iets softwarematig vanuit je tv?

In de Apple TV en iPhone app kan ik niets vinden over eventuele leeftijd begrenzing.
Dit is gewoon via onze Sony Bravia, ik las op de website dat je een betaalde abbo moet hebben voordat je het zonder beperking kan kijken |:(

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
G_Dragon schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:43:
[...]

Dit is gewoon via onze Sony Bravia, ik las op de website dat je een betaalde abbo moet hebben voordat je het zonder beperking kan kijken |:(
Zit het niet gewoon in Android/ Google tv zelf? Iets met leeftijd begrenzing

Edit: https://www.sony.com/electronics/support/articles/00010383

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 09-01-2022 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:18
G_Dragon schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:43:
[...]

Volgens mij staat het hier uitgelegd:
https://service.npo.nl/on...dsrestrictie-op-npo-start

Zou beteken dat je na 20:00 moet kijken of een abonnement nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Miki schreef op zondag 9 januari 2022 @ 18:55:
[...]

Zit het niet gewoon in Android/ Google tv zelf? Iets met leeftijd begrenzing

Edit: https://www.sony.com/electronics/support/articles/00010383
Thanks zal er straks naar kijken maar lijkt me heel sterk aangezien alle andere apps ( Netflix, Videoland, Disney+, Youtube, Kijk, VLC ) geen problemen vertonen en wij het er nooit op hebben gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roppedop

Roppedop

Jef61 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:03:
[...]

Zou beteken dat je na 20:00 moet kijken of een abonnement nemen.
Of een pincode instellen.

www.oldskoolnl.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jef61
Roppedop schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:05:
[...]

Of een pincode instellen.
Het volgende staat in die tekst:

Als je een abonnement hebt op NPO Plus, dan ben je conform de algemene voorwaarden ouder dan 16 jaar en in alle gevallen oud genoeg om onze content te bekijken. Om deze reden heb je met een abonnement op NPO Plus de mogelijkheid om, met een aangemaakte pincode, de uitzending wél te bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

@Miki parental control staat gewoon uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Jef61 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:07:
[...]

Het volgende staat in die tekst:

Als je een abonnement hebt op NPO Plus, dan ben je conform de algemene voorwaarden ouder dan 16 jaar en in alle gevallen oud genoeg om onze content te bekijken. Om deze reden heb je met een abonnement op NPO Plus de mogelijkheid om, met een aangemaakte pincode, de uitzending wél te bekijken.
Lekker dan, het kan dus niet met NPO start.. zoek wel een andere weg, het leek allemaal zo leuk om gratis Dexter te kunnen kijken :)

Bedankt voor je reactie!

[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 09-01-2022 19:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
G_Dragon schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:10:
[...]

Lekker dan, het kan dus niet met NPO start.. zoek wel een andere weg, het leek allemaal zo leuk om gratis Dexter te kunnen kijken :)

Bedankt voor je reactie!
Zoals ik in het andere bericht al zei, na 20:00 zou ook moeten lukken :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon

G_Dragon

Jef61 schreef op zondag 9 januari 2022 @ 19:15:
[...]

Zoals ik in het andere bericht al zei, na 20:00 zou ook moeten lukken :)
Haha ja klopt, maar wij kijken altijd bij het avond eten onze series samen dus dan maar een andere weg. Want we gaan niet pas om 20:00 eten, heb er persoonlijk een hekel aan om beperkt worden in zulke dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rob112
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 10-10 09:01
Ik heb nu een maandje NLZiet geprobeerd en ben erg tevreden, het enige wat me tegenhoud om Tmobile TV op te zeggen is dat ik via NLZiet geen ESPN kan ontvangen en ik toch wel erg graag de Eredivisie volg. Als ze dat nou eens zouden toevoegen of als ik ESPN los zou kunnen afnemen via de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Niet online
giorgiochosson schreef op zondag 9 januari 2022 @ 06:12:
[...]

Op welk device ervaar je dit? Ik heb het nagevraagd bij npo en NLZIET. De bitrate en compressie en pixel kwaliteit zouden het zelfde moeten zijn als NPO plus. Per apparaat kan het wel verschillen omdat de apps op een andere manier de scherpte tot 100% ophalen.
AndroidTV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook een maandje geprobeerd en fijn in gebruik zeker i.c.m de AppleTV en webbrowser. Ziggo Next box opgezegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 22:45
Ik merk de laatste tijd dat bij NPO+ de kwaliteit vaak laag blijft, zelfs als je 'm op 1080 zet, de pixels zijn erg opvallend. Met andere apps heb ik daar minder last van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbvo
  • Laatst online: 22:35
Sinds ruim een maand zijn we hier tevreden gebruikers van NPO+ op een tweedehands aangeschafte AppleTV (4th gen). Ook voor de kinderen werkt het fijn met de profielen om er voor te zorgen dat er in het overzicht alleen dingen staan die ze ook mogen zien.

Sinds gisteren echter problemen met de app, het opstarten van een stream resulteert in een zwart scherm gedurende een seconde of 2 en vervolgens ben ik terug in het hoofdscherm van de AppleTV. Opnieuw de NPO app in gaan brengt met terug bij het hoofdscherm, ik heb daarom het idee dat de app crasht o.i.d..
Ik heb zojuist via de chatbot op NPO service een melding gemaakt, ze geven aan dat ze binnen 2 dagen zullen reageren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Ik heb hetzelfde probleem, @jbvo. In mijn geval ook op de Apple TV, maar ik lees ook mensen op Twitter die het probleem hebben op LG WebOS.

Hopelijk wordt de NPO snel wakker en gaan ze ermee aan de slag (en communiceren ze daar dan open en eerlijk over…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• giorgiochosson
Ik zie wat je bedoelt, heb hier geen last van op Apple TV (WiFi of bekabeld). Op Android tv van de tv zelf wel. Op een gegeven moment word het wel scherper maar ik weet niet zeker of het even scherp is zoals het moet zijn. In de instellingen staat iets over tunneling aan/uit weet niet of dat wat doet? Op Apple TV heb je de optie namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

giorgiochosson schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 00:33:
[...]
Ik zie wat je bedoelt, heb hier geen last van op Apple TV (WiFi of bekabeld). Op Android tv van de tv zelf wel. Op een gegeven moment word het wel scherper maar ik weet niet zeker of het even scherp is zoals het moet zijn. In de instellingen staat iets over tunneling aan/uit weet niet of dat wat doet? Op Apple TV heb je de optie namelijk niet.
Hier alleen maar Android TV apparaten in huis (niet als OS op een TV zelf), maar NLZiet gaat eigenlijk direct naar de hoogste kwaliteit, en deze ziet er dan echt beter uit als wat ik op de LG van mij oudste zoon onder ogen kreeg. Daar startte de app wel op in een mindere kwaliteit en kwam voor mijn gevoel ook niet op het niveau van wat ik hier te zien krijg.

Bij de NLZiet info valt te lezen wat dat Tunneling doet, voor Android TV wordt volgens mij geadviseerd om het aan te zetten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

jbvo schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 21:40:
Sinds gisteren echter problemen met de app, het opstarten van een stream resulteert in een zwart scherm gedurende een seconde of 2 en vervolgens ben ik terug in het hoofdscherm van de AppleTV. Opnieuw de NPO app in gaan brengt met terug bij het hoofdscherm, ik heb daarom het idee dat de app crasht o.i.d..
Ik heb zojuist via de chatbot op NPO service een melding gemaakt, ze geven aan dat ze binnen 2 dagen zullen reageren...
Waar vind ik die chatbot? Ik heb hetzelfde probleem maar ik kon nergens een feedbackmogelijkheid vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jbvo
  • Laatst online: 22:35
noo schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 17:35:
[...]

Waar vind ik die chatbot? Ik heb hetzelfde probleem maar ik kon nergens een feedbackmogelijkheid vinden.
https://service.npo.nl/
Pagina: 1 ... 11 ... 29 Laatste

Let op:
Voor discussie en ervaringen voor NLZIET: [Ervaringen / Discussie] NLZIET