We hebben sinds kort de Philips 65pus7354 in huis, met op de afstandsbediening dedicated knoppen voor Netflix en Rakuten Tv. Netflix is erg handig, maar Rakuten gebruiken we niet. Wat we wel veel gebruiken is Plex. Liefst zou ik de knop voor Rakuten aan de Plex app willen assignen, weet er iemand of dat mogelijk is?
Vraag
Alle reacties
Goeie vraag, heb zelf een 65OLED804 en ook die Rakuten knop waar je niks aan hebt. Ben hier ook wel benieuwd naar!
Zag via google wel dit voorbij komen, misschien kunnen we hier iets mee:
https://play.google.com/s...tails?id=flar2.homebutton
Er is wel iets als: App Starter for Netflix Button
Weet alleen niet of je daar andere buttons dan Netflix mee kan remappen.
Zie https://cloudapks.com/app...via.netflixbuttonchanger/
Weet alleen niet of je daar andere buttons dan Netflix mee kan remappen.
Zie https://cloudapks.com/app...via.netflixbuttonchanger/
Deze werkt prima. Heb hiermee de Netflix en Rakuten knop voorzien van custom long-en doublepress functies.Helix schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 14:09:
Goeie vraag, heb zelf een 65OLED804 en ook die Rakuten knop waar je niks aan hebt. Ben hier ook wel benieuwd naar!
Nickname does not reflect reality
Hallo,
Nu heb ik de app 'Button Manager' op mijn Philips 55OLED854 geinstalleerd maar hoe nu verder.
Lijkt erop dat ik helemaal niets met deze app gewijzigd krijg (bedienen doe ik met de ab vd tv).
Iemand een tip ?
Alvast bedankt,
*Ik zou graag de rakunen snelknop op de ab wijzigen naar videoland of een andere app.
Nu heb ik de app 'Button Manager' op mijn Philips 55OLED854 geinstalleerd maar hoe nu verder.
Lijkt erop dat ik helemaal niets met deze app gewijzigd krijg (bedienen doe ik met de ab vd tv).
Iemand een tip ?
Alvast bedankt,
*Ik zou graag de rakunen snelknop op de ab wijzigen naar videoland of een andere app.
[ Voor 0% gewijzigd door hlaan op 22-03-2020 14:25 . Reden: spelfoutje ]
Goedemiddag allen,
ik heb het zojuist aan de praat gekregen op mijn 55OLED804 van Philips met android.
De aangedragen app, https://play.google.com/s...id=flar2.homebutton&hl=nl, werkt!
Let wel, je moet wel de in-app purchase doen voor de pro versie. In de basic versie lukte het mij niet.
Het schijnt in de basic versie ook te werken.
Installeer de app en je zult zien dat alles uit gegrijsd is.
Ga vervolgens naar de toegankelijkheid settings in het menu (In mijn geval: Instellingen -> Android Instellingen - Apparaatvoorkeuren -> Toegankelijkheid - > Button Mapper -> Aan.
Vervolgens kan je nu in de app keuzes maken.
In de app doe je:
Voeg knoppen toe -> + Voeg knoppen toe -> Druk op de knop die je wilt aanpassen op je afstandsbediening (Televisie opent vervolgens de app, maar druk op de back knop om de app weer te verlaten) -> Navigeer en selecteer de knop in het scherm (bij mij kregen ze RAKUTEN_TV en SMARTTV als naam) -> Vink aanpassen aan
Je krijgt nu meerdere mogelijkheden: enkele tap, dubbele tap, lang drukken.
Wil je een app toewijzen aan deze knop?
Selecteer enkele tap -> Kies voor ''Programma's'' in het drop down menu -> Selecteer app.
Hopelijk hebben jullie hier iets aan!
ik heb het zojuist aan de praat gekregen op mijn 55OLED804 van Philips met android.
De aangedragen app, https://play.google.com/s...id=flar2.homebutton&hl=nl, werkt!
Let wel, je moet wel de in-app purchase doen voor de pro versie. In de basic versie lukte het mij niet.
Ga vervolgens naar de toegankelijkheid settings in het menu (In mijn geval: Instellingen -> Android Instellingen - Apparaatvoorkeuren -> Toegankelijkheid - > Button Mapper -> Aan.
In de app doe je:
Voeg knoppen toe -> + Voeg knoppen toe -> Druk op de knop die je wilt aanpassen op je afstandsbediening (Televisie opent vervolgens de app, maar druk op de back knop om de app weer te verlaten) -> Navigeer en selecteer de knop in het scherm (bij mij kregen ze RAKUTEN_TV en SMARTTV als naam) -> Vink aanpassen aan
Selecteer enkele tap -> Kies voor ''Programma's'' in het drop down menu -> Selecteer app.
[ Voor 3% gewijzigd door shadowkid053 op 24-03-2020 14:29 . Reden: Basic versie app kan meer. ]
Met de gratis versie lukt het allemaal ook prima
@ shadowkid, thanks! ook op mijn oled854 werkt het perfect!
[ Voor 6% gewijzigd door Steelo op 25-03-2020 02:55 ]
Ltrz,....
Werkt prima Oled 854, thnx.
- of je stopt de stekker er in -
Thanks voor de info! Ik probeer dit nu ook te doen met mijn Samsung TV maar ik krijg de app daar niet op. Iemand enig idee of dit bij Samsung ook kan? Wil van die Rakuten en Prime knoppen af. Heb liever videoland en youtube... ik zie de app er niet bij staan als ik zoek in APPS. Of is de app er met een usb stick oid op te zetten dat iemand weet?
Nee, dit is voor Android tv’s. Op een Sony werkt het wel.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
dat vraag ik me na het lezen van dit topic ook even af ;-) mocht je ooit iets vindenMandareintje schreef op donderdag 2 april 2020 @ 20:10:
Thanks voor de info! Ik probeer dit nu ook te doen met mijn Samsung TV maar ik krijg de app daar niet op. Iemand enig idee of dit bij Samsung ook kan? Wil van die Rakuten en Prime knoppen af. Heb liever videoland en youtube... ik zie de app er niet bij staan als ik zoek in APPS. Of is de app er met een usb stick oid op te zetten dat iemand weet?
404 Signature not found
Dat zal niet 1,2,3 gebeuren. Samsung is niet zo open als Android. Rakuten en Amazon hebben met Samsung een deal gemaakt over die knoppen. Dus van Samsung hoef je niets te verwachten.
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Bedankt voor de "handleiding". Is voor mij ook gelukt op mijn Philips 50PUS7354 met de gratis versie. Kodi zit nu onder de Rakuten knop.
Dank! Dit zocht ik en werkt perfect op mijn 804.
Ik moest wel eerst bedenken de app op mijn tv ipv mijn gsm te installeren 🙈
Ik moest wel eerst bedenken de app op mijn tv ipv mijn gsm te installeren 🙈
Ik heb de app een tijdje geleden gebruikt om bij een lange druk op de kleurtoetsen een app op te starten (op Sony Android TV). Werkt prima!
[ Voor 7% gewijzigd door rick77 op 04-04-2020 18:50 ]
Super. Ik kijk sinds kort tv via de Tadaam app en zocht een mogelijkheid om de app snel te starten. Het is alleen jammer dat de app niet start wanneer mijn Philips tv in standby staat. Met de Netflix knop gaat dit wel... Iemand een mogelijkheid gevonden om vanuit standby een app te starten?
Instellen dat twee keer netflix knop die app is werkt eventueel.nightraver23 schreef op dinsdag 12 mei 2020 @ 18:57:
Super. Ik kijk sinds kort tv via de Tadaam app en zocht een mogelijkheid om de app snel te starten. Het is alleen jammer dat de app niet start wanneer mijn Philips tv in standby staat. Met de Netflix knop gaat dit wel... Iemand een mogelijkheid gevonden om vanuit standby een app te starten?
Iemand enig idee hoe je ervoor kan zorgen dat de actie van de knop is source -> HDMI 1? zie die actie nergens staan.
Ik vroeg me hetzelfde af, ik wil vanuit het Homescreen met een knop terug naar TV (HDMI 1). Dat heb ik nog niet gevondensigovdlinde schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:35:
Iemand enig idee hoe je ervoor kan zorgen dat de actie van de knop is source -> HDMI 1? zie die actie nergens staan
Kun je niet iets me de keycodes op de site van button mapper? Die voor HDMI 1 t/m 4 staan er in.
https://elementalx.org/button-mapper/android-key-codes/
https://elementalx.org/button-mapper/android-key-codes/
[ Voor 12% gewijzigd door guido66 op 10-06-2020 14:28 ]
Ik had gehoopt dat deze zou werken:
Getest via:
Niet alle keycodes werken uit die lijst.
code:
1
2
3
| HDMI #1 key Switches to HDMI input #1 KEYCODE_TV_INPUT_HDMI_1 = 243 |
Getest via:
code:
1
2
| adb shell input keyevent 243 |
Niet alle keycodes werken uit die lijst.
Hallo allemaal,
Graag wil ik de Button Manager op mijn Philips 24 inch televisie uit 2020 instaleren. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit doe? Ik wil namelijk graag de Rakuten knop naar bijvoorbeeld Videoland wijziggen.
Alvast bedankt,
Groeten,
Niek30
Graag wil ik de Button Manager op mijn Philips 24 inch televisie uit 2020 instaleren. Kan iemand mij uitleggen hoe ik dit doe? Ik wil namelijk graag de Rakuten knop naar bijvoorbeeld Videoland wijziggen.
Alvast bedankt,
Groeten,
Niek30
[ Voor 153% gewijzigd door FeaR op 14-01-2021 19:10 ]
Heb deze app ook geinstalleerd op mijn Philips Android TV en werkt prima. Helaas kun je in de gratis versie ALLEEN de Home button herprogrammeren......de andere knoppen kan alleen in de betaalde versie.shadowkid053 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 15:43:toon volledige bericht
Goedemiddag allen,
In de app doe je:
Wil mogelijk best betalen hiervoor, maar dan zou ik ook willen weten of je specifieke TV setting via 1 knop kan realiseren (gaat in dit geval om Subwoofer pre-out aan/uit, aangezien er nog steeds bug zit in de Philips firmware moet je dit elke keer na uit/aanzetten van de TV opnieuw instellen
Ik heb geen idee of dat kan, wil best voor je kijken maar ik weet niet hoe ze dit in android als functie hebben weggezet.HAWK Wizard schreef op maandag 1 maart 2021 @ 15:43:
[...]
Heb deze app ook geinstalleerd op mijn Philips Android TV en werkt prima. Helaas kun je in de gratis versie ALLEEN de Home button herprogrammeren......de andere knoppen kan alleen in de betaalde versie.
Wil mogelijk best betalen hiervoor, maar dan zou ik ook willen weten of je specifieke TV setting via 1 knop kan realiseren (gaat in dit geval om Subwoofer pre-out aan/uit, aangezien er nog steeds bug zit in de Philips firmware moet je dit elke keer na uit/aanzetten van de TV opnieuw instellen_ Zou dat kunnen hiermee?
Is denk ik een functie in Philips Middleware laag, niet in Android tv. Het is vergelijkbaar met input kiezen, bijvoorbeeld HDMI 1, of ambilight aan/uit ?shadowkid053 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:06:
[...]
Ik heb geen idee of dat kan, wil best voor je kijken maar ik weet niet hoe ze dit in android als functie hebben weggezet.
Nee dergelijke optie is er niet. Je kan wel shell commands maken als je daar wat aan hebt.HAWK Wizard schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:11:
[...]
Is denk ik een functie in Philips Middleware laag, niet in Android tv. Het is vergelijkbaar met input kiezen, bijvoorbeeld HDMI 1, of ambilight aan/uit ?
Ok, thx, ga ik naar kijken.shadowkid053 schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:24:
[...]
Nee dergelijke optie is er niet. Je kan wel shell commands maken als je daar wat aan hebt.
BTW, klopt het dat de gratis versie nog maar heel beperkt is, in tegenstelling tot wat hierboven geschreven wordt?
Heb ik geen idee van, heb al een tijdje de betaalde.HAWK Wizard schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:39:
[...]
Ok, thx, ga ik naar kijken.
BTW, klopt het dat de gratis versie nog maar heel beperkt is, in tegenstelling tot wat hierboven geschreven wordt?
Gebruik de gratis versie en kan elke knop gewoon programmeren 🤔HAWK Wizard schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:39:
Handig artikel. Het is mij gelukt om enkele buttons te koppelen aan andere apps. Het lukt mij echter niet om een zender te koppelen aan een button. Misschien kijk ik er compleet overheen, maar kom er helaas niet uit. Ik wil bijvoorbeeld ESPN (Zender 421) koppelen aan een sneltoets. Weet iemand hoe dit werkt?
Top, button mapper werkt als een zonnetje!
Is dit nog gelukt? Ik wil kijken of ik mijn subwoofer aan/uit kan zetten via een druk op de knop.HAWK Wizard schreef op maandag 1 maart 2021 @ 17:39:
[...]
Dit is dus een instelling van de TV zelf...
👉🏻 Blog 👈🏻
Niet meer hoeven testen, aangezien bij een firmware upgrade van paar maanden geleden de subwoofer bug opgelost lijkt, die door het nu goed.technorabilia schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 21:36:
[...]
Is dit nog gelukt? Ik wil kijken of ik mijn subwoofer aan/uit kan zetten via een druk op de knop.
Dit is dus een instelling van de TV zelf...
Pagina: 1