@
WhatsappHack Knoppentoewijzing en daaraan verbonden acties zijn niet altijd... even handig gekozen

. Soms heb ik het idee dat ze bij NLZiet dit niet goed doordenken of testen. Terug zal waarschijnlijk in dit geval betekenen, terug naar het begin. Ook al bedoelde je dat niet.
Bijvoorbeeld op Android TV. Als je daar wilt spoelen
(wat een rare term eigenlijk met digitale video), dan kun je dat doen door op OK te drukken en met links en rechts door de balk heen te gaan. De actie kun je dan definitief maken met wederom een OK. Maar het rare is, als je de eerste keer op OK drukt, dan pauzeert de video. Je kunt daarvoor een andere toets zoals boven of beneden gebruiken, maar dit voelt raar omdat geen enkele anders speler dit gedrag vertoond. Idem voor de tweede keer OK, want anders laat NLZiet alleen de voortgang van het spoelen zien, maar spoelt niet. Heel raar.
Maar als je deze functie combineert met Live TV wordt het helemaal vaag. Daar zijn de knoppen links-rechts namelijk gekoppeld aan zender wisselen. Dus als je dan vergeet de balk eerst op te halen, wisselt NLZiet naar een andere zender. Het wordt helemaal een probleem als je een programma half aan het terugkijken bent. Want als dat programma al afgelopen is, kun je er niet meer naar terug

. Behalve door naar de gids te gaan en het programma opnieuw te openen. Waarbij ik dan regelmatig niet meer terug naar mijn recent gekeken moment kan, omdat ik de reclames niet kan skippen. Dan moet je wachten tot het programma als VoD beschikbaar is (roze balk vs groene balk). Wat soms echt een
perfect storm is, want sommige programma's zoals Sporza komen niet als VoD beschikbaar. Daarbij geld afgelopen = niet meer te bekijken.
De consequentie van de verkeerde knop gebruiken kan dus zijn dat je een programma niet kunt afkijken

. Ik kan mij niet voorstellen dat dat ooit de bedoeling moet zijn geweest.