Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:31

GerkeP

Vragen mag altijd........

jaaoie17 schreef op zondag 14 januari 2024 @ 18:56:
[...]

Tis wel raar heeft altijd goed gedaan.
Ik weet wel waarom ze dit doen, maar het is een slechte oplossing.
De streams lopen na 7 uur aaneengesloten kijken stuk bij NLZiet op de Samsung (en volgens mij ook LG) televisie apps.
Dat proberen ze nu te voorkomen door elk nieuw programma de stream van betreffende programma te herstarten.
Slecht getest, geen enkel benul wat het effect is voor de kijker.
Als dat in de reclame geneurt, geen enkel probleem, dat mis ik niet, maar wel als het net in het begin van een programma is of bij een uitlopend programma aan het einde, waardoor je als kijker gewoon iets mist.

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:56
GerkeP schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:06:
[...]
Ik weet wel waarom ze dit doen, maar het is een slechte oplossing.
De streams lopen na 7 uur aaneengesloten kijken stuk bij NLZiet op de Samsung (en volgens mij ook LG) televisie apps.
Zo lang aaneengesloten kijken naar een zender heb ik nooit geprobeerd. Wel was er vroeger een probleem met sommige LG modellen (en wellicht ook andere merken) dat na een aantal uren gebruik van de app hij steeds trager reageerde op user input en vaak niet meer wilde reageren. Dit had meer te maken met de hoeveelheid acties die je uitvoerde. Dat probleem is wel opgelost in de loop der tijd (gelukkig was er voor de LG een workaround door de app even uit geheugen te knikkeren).
Dat proberen ze nu te voorkomen door elk nieuw programma de stream van betreffende programma te herstarten.
Slecht getest, geen enkel benul wat het effect is voor de kijker.
Als dat in de reclame geneurt, geen enkel probleem, dat mis ik niet, maar wel als het net in het begin van een programma is of bij een uitlopend programma aan het einde, waardoor je als kijker gewoon iets mist.
Meer precies zou het moeten zijn dat ze bij het live/vertraagd kijken van een stream de stream herstarten zodra er volgens die programmagids een nieuw programma start. Je kunt dus ook midden in een programma zo'n herstart krijgen als op de betreffende zender een ander programma start. Zodra een VOD-versie van een programma beschikbaar is treedt het effect niet meer op.
Helaas geeft zo'n herstart soms het effect dat je een stukje van een uitzending mist, soms het effect dat je een stukje van een uitzending twee keer ziet (springt terug naar een bepaald sleutelpunt in de stream) en soms het effect dat je een compleet andere uitzending te zien krijgt.

De afgelopen maand heb ik er al diverse keren op X (of via DM) naar gevraagd en tot nu toe willen ze niet zeggen wanneer dit opgelost zal worden. Gisteren werd nog wel gemeld dat de developers het gereproduceerd hadden, maar een oplosdatum is niet mogelijk. Mijn collega's en ik zouden een "lastig gesprek" krijgen als we zo met een issue van een klant om zouden gaan.

We zijn al druk aan het zoeken naar alternatieven, want dit is gewoon enorm irritant. 's Ochtends wil je even wat nieuws en weer kijken, maar elke paar minuten krijg je in plaats van de verwachting van morgen een vreselijke spinner in beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
GerkeP schreef op zondag 14 januari 2024 @ 19:06:
Ze ontkennen het verband tussen de twee issues. 'k Heb er maar navraag naar gedaan (omdat die spinners per dag irritanter worden) maar ze blijven bij hoog en bij laag ontkennen dat de spinners iets te maken hebben met het instabiel worden van de stream na een uur of zeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik zal eens in mijn archief duiken met de conversaties met NLZiet 😉.
Even zoeken of ik dat nog heb. Nu maar hopen dat dat niet via Twitter DM is geweest, want daar heb ik al mijn zaken opgeruimd/opgezegd.
Ik ga zoeken.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-04 11:58
2e keer dat ik nu 2 weekjes proef neem. Twee jaar terug audio en beeld niet sync, nu constant micro-stuttering. Is dit alleen bij mij? Zeg dit maar weer op. Nog steeds geen product waar ik iets mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:37
drvinnie schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 19:42:
2e keer dat ik nu 2 weekjes proef neem. Twee jaar terug audio en beeld niet sync, nu constant micro-stuttering. Is dit alleen bij mij? Zeg dit maar weer op. Nog steeds geen product waar ik iets mee kan.
Werkt hier prima op een Nvidia Shield Pro uit 2019. Af en toe direct na het opstarten (apparaat is normaal stroomloos) wat stotteringen in het beeld. Even stoppen en 30 seconden wachten en dan is het voorbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Er stond niet bij met welke device je micro-stutters hebt.

Ik merk wel verschil tussen Firefox en Chrome.
Helaas is het met meer sites dat ik wat stutters in Firefox krijg, NLziet dus ook.
Chrome is dan weer perfect voor video.

Verder erg tevreden. Zit nog in de proefperiode, maar ik heb Ziggo TV meteen opgezegd.
NLZiet is toch wel een stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:27

DON PAPA

Tweaker-fan

nu constant micro-stuttering. Is dit alleen bij mij?
Ik ben een iedergeval heel tevreden over de NLZiet app op de AppleTV (nieuwste versie), heb hiervoor tv diensten van zowel Ziggo, KPN & Odido gehad, maar mijn voorkeur gaat toch echt naar NLZiet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drvinnie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 03-04 11:58
Speed24 schreef op donderdag 18 januari 2024 @ 20:50:
Er stond niet bij met welke device je micro-stutters hebt.
Op een ShieldTV. Misschien ben ik te simpel, maar dan denk ik ‘netflix doet t wel’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 19:22
Zou wel fijn zijn als ik weer live kon kijken naar NPO2, RTL4/5/7 Veronica en misschien nog meer. Dit probleem is er al sinds april/mei 2023. Nu moet ik dus altijd wachten tot het programma helemaal voorbij is want ook vanaf begin beginnen stottert er op los op mijn Mi Box. Ik vind het allemaal veels te lang duren terwijl een oplossing beloofd is. En zoals al eerder aangegeven alle andere apps doen het prima. Mijn TV doet het wel ok met NLZIET maar dat scherm kan ik niet draadloos naar een 2e ruimte sturen waar we in de zomerse maanden erg veel aanwezig zijn met een koud drankje in de hand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jigalvh
GerkeP schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 05:44:
Ik zal eens in mijn archief duiken met de conversaties met NLZiet 😉.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T_xeV3S2Kb1qYQfQx_YZXpkro5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xSmNEWV2D0qO8Y4Y5CL6oUcS.jpg?f=fotoalbum_large
Vanochtend leek het te zijn opgelost. Live tv leek gewoon naadloos over te gaan van de ene uitzending naar de volgende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• easyriider
  • Niet online
DON PAPA schreef op zaterdag 6 januari 2024 @ 07:16:
Ik weet niet op welk apparaat je NLZiet bekijkt, maar op de AppleTV werkt het om langer de ronde knop in te drukken, dan start de aflevering niet maar krijg je een menu in beeld met de optie "Informatie over deze serie"

Op de AppleTV kan je dit zelf doen door langer op de ronde knop te drukken, ook dan krijg je een menu in beeld met een optie "verwijder uit verder kijken"
Op een Shield met Android TV heb je in "Verder kijken" met lang op de OK-knop drukken alleen de mogelijkheid om het programma uit die lijst te verwijderen, dus geen optie voor info over het programma.

En ik ben er door wat uitproberen achter gekomen dat je door de terugknop lang in te drukken terug gaat naar het hoofdmenu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Ook iemand last bij NLZIET dat als je programmas terug kijkt de ondertitels soms helemaal niet kloppen en zwaar achterlopen tot wel meer dan 1 minuut. Ik heb die Nederlandse ondertitels niet bepaald nodig zolang het Engels is gesproken bijv. maar het valt wel op en is vervelend.

[ Voor 4% gewijzigd door Penthe op 21-01-2024 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 11:29
@Penthe Laatst ook een keer bij een SBS programma gehad. Maar ondertitels waren niet super belangrijk, dus verder ook geen aandacht meer aan besteed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteKnight
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-04 16:01
Sinds kort heb ik een abbo op NLZiet (veel goede recensies gelezen en op de tablet werkte het prima). Op de Philips-tv ervaar ik echter ook de stotteringen en het niet synchroon lopen van beeld en geluid. Tevens valt het beeld enigszins tegen ten opzichte van het beeld van Ziggo via de Next. Ik heb de beeldkwaliteit op hoog staan. Ook vind ik het erg jammer dat er alleen stereo geluid wordt aangeboden. Tot slot werkt de Ziggo-go app prettiger dan de NLZiet app. Het is dus nog niet helemaal een concurrent/vervanger voor Ziggo te noemen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

WhiteKnight schreef op zondag 21 januari 2024 @ 11:08:
[...]
Het is dus nog niet helemaal een concurrent/vervanger voor Ziggo te noemen…
Ik denk dat het ook heel erg uitmaakt op welk apparaat je de NLZiet app gebruikt, ik kijk zelf NLZiet op de nieuwste AppleTV en vind de beeldkwaliteit zeker net zo goed als de Ziggo Nextbox, die ik eerst had. En persoonlijk vind ik juist de NLZiet app veel fijner werken, niet meer hoeven nadenken wat je gaat opnemen, in veel gevalen geen reclame meer hoeven doorspoelen bij terug kijken. Seizoenen van jaren geleden gewoon nog steeds terug kunnen kijken, als je die serie ooit heb gemist. Ik neem voortaan alleen nog maar internet af bij de provider en de rest haal ik wel bij de streaming diensten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:04

alienfruit

the alien you never expected

Ja, de NLZiet werkt hier ook prima. Ik gebruik zelf een Nederlandse VPN in het buitenland met niet het snelste internet en werkt zonder stotteren. Laden duurt soms wel lang.

Het probleem wat ik zelf heb als je bijv. RTL Crime kijkt dat de show (bijv. de 4-5 afleveringen van Baantjer achter elkaar) een paar minuten van de vorige aflevering afspeelt en dan opnieuw begint met de aflevering.. Het lijkt of de aflevering een beetje overlappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@WhiteKnight Op onze Nvidia Shield Pro werkt NLZiet echt zo goed als vlekkeloos. Op de Chromecast with Google TV HD hebben we ook last van microstuttering. ik ga bijna denken dat het aan 32bit vs 64bit ligt :/. Dat is bij Plex namelijk ook een enorm probleem.

Beeldkwaliteit vind ik vergelijkbaar en soms zelfs beter dan dat van Ziggo Go. Althans anderhalf jaar geleden, toen ik die ellende ook nog had. Als ik het nu vergelijk met de KPN TV zit er ook bar weinig verschil in. Surround sound was een tijdje geleden ook bij de Ziggo Go app weggehaald, blijkbaar is dat nu dus weer terug. Mja, ik mis het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-04 13:00
Begin nu wel echt zat te worden van de push notificaties op iOS, heb ze maar uitgezet. Betaal je voor reclamevrij, krijg je reclame van NLziet om klanten voor ze te gaan werven. Doen ze dit 1x, tot daar aan toe, maar nu al dagen achter elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 30-04 16:24
Hi,

Ik zit erover na te denken om NLZiet te gaan nemen alleen vroeg ik mij af hoe live, echt live is bij NLZiet. Wat ik bedoel, bv bij sportwedstrijden, voetbal wat je live kijkt is dat dan echt live of niet helemaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01:20
Frid0 schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 15:19:
Hi,

Ik zit erover na te denken om NLZiet te gaan nemen alleen vroeg ik mij af hoe live, echt live is bij NLZiet. Wat ik bedoel, bv bij sportwedstrijden, voetbal wat je live kijkt is dat dan echt live of niet helemaal?
Alleen analoge televisie (en radio) is écht live (even los van de natuurkundige beperking dat het signaal niet sneller dan het licht door de ether of kabel gaat ;) )

NLZIET heeft dus sowieso een vertraging. Als je buren ook NLZIET hebben (of een andere dienst) dan heb je kans dat zij iets eerder juichen dan jij. Of andersom.

omniscale.nl

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:51
Hi,

Volgens mij iets van een half minuutje, dus met voetbal hoor je anderen eerder juichen. Dat vind ik fijn, want dan weet ik dat ik moet opletten. >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:02
Hi,

Ik had hiervoor interactieve TV van KPN via koper en toen waren de buren ook altijd sneller dan wij. Maar dat merk je dus praktisch alleen als het Nederlands elftal verder komt dan de kwartfinales en dat is dus maar zelden :+
Maar feit is dat het inderdaad niet “live live” is en ik pauzeer live ook nog wel eens dus dan loop je sowieso uit de pas… :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
slijkie schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 14:01:
Begin nu wel echt zat te worden van de push notificaties op iOS, heb ze maar uitgezet. Betaal je voor reclamevrij, krijg je reclame van NLziet om klanten voor ze te gaan werven. Doen ze dit 1x, tot daar aan toe, maar nu al dagen achter elkaar.
Ik heb het eens aangegeven bij support en de optie voorgesteld voor een toggle reclame en eigen programma herinneringen. Was onmogelijk volgens hen. Aan de andere kant kan dat wellicht de prijs laag houden. Maar snap dat je er gek van word, hier ook. ;)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slijkie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 30-04 13:00
THE_BASE schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 20:30:
[...]

Ik heb het eens aangegeven bij support en de optie voorgesteld voor een toggle reclame en eigen programma herinneringen. Was onmogelijk volgens hen. Aan de andere kant kan dat wellicht de prijs laag houden. Maar snap dat je er gek van word, hier ook. ;)
‘Onmogelijk’ 8)7

Lulkoek :P maargoed, nu de hele push notificaties uitgezet, klaar.

Vraag mij af of je ze kan aangeven voor ‘ongewenste’ reclame bij de reclame commissie, want dat is het tenslotte wel, naar mijn weten moet je een ‘opt-out’ hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
welke kanalen mis je bij NLZiet t.o.v. Ziggo reguliere tv?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
Ferra schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:45:
Ehm, wat is de vraag achter de vraag want ik neem aan dat je zelf al gezocht hebt?
https://www.nlziet.nl/nl/zenderoverzicht/
https://www.ziggo.nl/televisie/zenderoverzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
24Kitchen 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Er zullen nog andere gemist worden misschien, maar indien 24Kitchen een must is, dat kan ook via een ander alternatief voor Ziggo en NLZiet 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 00:11
Ferra schreef op vrijdag 26 januari 2024 @ 22:45:
De laatste keer dat ik keek in het zenderaanbod is dat Fox/Star ontbrak. Ik weet niet of dat nog zo is. Ik kijk daar regelmatig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Niet online
hardware-lover schreef op zaterdag 27 januari 2024 @ 16:20:
[...]

Er zullen nog andere gemist worden misschien, maar indien 24Kitchen een must is, dat kan ook via een ander alternatief voor Ziggo en NLZiet 😉
Hoe dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wiigamer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 21:21
Canal digitaal app... daar zit ook ESPN compleet bij en canal plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
Overzicht van de aanbieders die 24Kitchen in het aanbod hebben:
https://www.24kitchen.nl/zenderoverzicht

Overigens zijn die aanbieders niet allemaal even flexibel. Soms kun je tv alleen afnemen als je ook internet bij die aanbieder afneemt, soms kun je alleen "opnemen" toevoegen als je ook internet afneemt (zonder opnemen mag je wel alleen tv afnemen), sommige zenders zijn niet op te nemen (bij Canal Digitaal kun je geen enkele RTL zender opnemen bijvoorbeeld). De prijzen lopen ook nogal uiteen; is die ene zender dat prijsverschil waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpim
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 04-06-2024
Klopt het dat de bitrate verhoogd is?
Bij mijn meting is het soms zelfs boven de 14 mbps. Klopt dit?

Heeft iemand dit ook al gemeten of kan dit meten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tweakerpim schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:15:

Ik zie geen verschil in maximale connectie snelheid met voorheen. Dit op Android TV gemeten (in een overlay).

Misschien zie je de opbouw van de buffer als piek?

[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 03-02-2024 23:30 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpim
@hardware-lover ik meet het in de Fritzbox en kom met een vrij stabiele gele lijn boven de 14 mbps uit. Dus geen pieken en dan niets en dan weer een piek. Maar echt een constante lijn.

Verder niets aan wat ook internet verkeer gebruikt.

Hoeveel meet jij in de overlay en welke gebruik je hiervoor?

--
Ik heb even een andere type Fritzbox 4060 aangesloten en nu zie ik spikes en ongeveer 9 mbps. De 7581 meet blijkbaar niet correct.

[ Voor 27% gewijzigd door tweakerpim op 04-02-2024 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15
tweakerpim schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 19:15:

Gisteren op NPO1 gewoon 9Mbps. Welke zender keek je en keek je live of terug?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerpim
Ik heb even een andere type Fritzbox 4060 aangesloten en nu zie ik spikes en ongeveer 9 mbps. De 7581 meet blijkbaar niet correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

tweakerpim schreef op zondag 4 februari 2024 @ 07:58:
@hardware-lover ik meet het in de Fritzbox en kom met een vrij stabiele gele lijn boven de 14 mbps uit. Dus geen pieken en dan niets en dan weer een piek. Maar echt een constante lijn.

Verder niets aan wat ook internet verkeer gebruikt.

Hoeveel meet jij in de overlay en welke gebruik je hiervoor?

--
Ik zie het op de box zelf, daarop kan een overlay zichtbaar worden gemaakt en deze laat o.a. de verbindingssnelheid zien.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WiseDise
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:24
Met het gevaar dat jullie dit allang wisten, maar mij valt op dat NPO Politiek en Nieuws nu veel scherper is. Minstens 720p. Kan me herinneren dat dat voorheen lager was, 576p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
heb het geprobeeerd na 10 vastlopers in een uur (mi tv andoid) weer opgezegd het is geen vervanger voor delta tv, wat al bagger is na een overstap van kpn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

harryslinger schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 00:33:
heb het geprobeeerd na 10 vastlopers in een uur (mi tv andoid) weer opgezegd het is geen vervanger voor delta tv, wat al bagger is na een overstap van kpn
Nou dan gaat er duidelijk iets heel erg mis bij je, ik gebruik het nu ruim een jaar en heb nooit vastlopers. En de beeldkwaliteit is zeker net zogoed als bij Ziggo, die vaak als één van de beste genoemd wordt...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:50
Ik kijk al NLziet sinds 10-2021 op verschillende apparaten en is altijd top. Geloof dat ik 2x een storing heb gehad van een half uurtje ofzo. Prima service wat mij betreft!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

harryslinger schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 00:33:
Mi TV is waarschijnlijk de oorzaak. Ik heb 2 Mi TV sticks gehad die alleen maar ellende genereerden en uiteindelijk vervangen door Chromecasts met Google TV.

[ Voor 6% gewijzigd door GerkeP op 16-02-2024 09:28 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
GerkeP schreef op vrijdag 16 februari 2024 @ 09:27:
[...]

Mi TV is waarschijnlijk de oorzaak. Ik heb 2 Mi TV sticks gehad die alleen maar ellende genereerden en uiteindelijk vervangen door Chromecasts met Google TV.
alle andere streaming diensten gaan perfect op dezelfde tv. het is gewoon niks voor mij als het niet doet wat het moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik had een Mi Box S met een LAN adapter aansluiting, en dat was een bekend probleem toen. Spontane herstarts etc tijdens gebruik met NLZiet. Op WIFI ging dat wel goed.

Maar sinds de laatste NLZiet updates werkt het sowieso niet goed meer op de Mi Box, maar dan hebben we het vooral over stotterend beeld. NLZiet heeft dit probleem onderkend en belooft al langer dan een half jaar aan het probleem te werken. Kijk hier maar eens:
[Ervaringen / Discussie] NPO Start [Plus]

Op zich is de MI Box een goede ontvanger, hier vind je er meer over:
[Mediaplayer] Het Xiaomi Mi Box en TV Stick (4K) topic

Mocht je inderdaad een LAN adapter gebruiken zou ik het toch eens een tijdje op de WIFI proberen, want NLZIET is verder op zich inderdaad een prima dienst.

Overigens heb ik ook 2 Chromecasts met Google TV gekocht om het probleem op een snelle manier op te lossen.

[ Voor 18% gewijzigd door rfbroek op 17-02-2024 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Hoop wel dat ze die AppleTV app eens een keer gaan fixen. Nog steeds bug dat wanneer je zo'n vraag krijgt of je nog aan het kijken bent, dat ie dan teruggaat naar het moment waarop je begon met kijken (:+) en als je van zenders hebt gewisseld en eruit gaat: dan moet je door alle programma's die je gekeken hebt gaan voordat je eindelijk een keer bij het homescherm van NLZiet uitkomt. Bugs staan er al sinds november ofzo. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alex3305
@WhatsappHack Knoppentoewijzing en daaraan verbonden acties zijn niet altijd... even handig gekozen :P. Soms heb ik het idee dat ze bij NLZiet dit niet goed doordenken of testen. Terug zal waarschijnlijk in dit geval betekenen, terug naar het begin. Ook al bedoelde je dat niet.

Bijvoorbeeld op Android TV. Als je daar wilt spoelen (wat een rare term eigenlijk met digitale video), dan kun je dat doen door op OK te drukken en met links en rechts door de balk heen te gaan. De actie kun je dan definitief maken met wederom een OK. Maar het rare is, als je de eerste keer op OK drukt, dan pauzeert de video. Je kunt daarvoor een andere toets zoals boven of beneden gebruiken, maar dit voelt raar omdat geen enkele anders speler dit gedrag vertoond. Idem voor de tweede keer OK, want anders laat NLZiet alleen de voortgang van het spoelen zien, maar spoelt niet. Heel raar.

Maar als je deze functie combineert met Live TV wordt het helemaal vaag. Daar zijn de knoppen links-rechts namelijk gekoppeld aan zender wisselen. Dus als je dan vergeet de balk eerst op te halen, wisselt NLZiet naar een andere zender. Het wordt helemaal een probleem als je een programma half aan het terugkijken bent. Want als dat programma al afgelopen is, kun je er niet meer naar terug ;). Behalve door naar de gids te gaan en het programma opnieuw te openen. Waarbij ik dan regelmatig niet meer terug naar mijn recent gekeken moment kan, omdat ik de reclames niet kan skippen. Dan moet je wachten tot het programma als VoD beschikbaar is (roze balk vs groene balk). Wat soms echt een perfect storm is, want sommige programma's zoals Sporza komen niet als VoD beschikbaar. Daarbij geld afgelopen = niet meer te bekijken.

De consequentie van de verkeerde knop gebruiken kan dus zijn dat je een programma niet kunt afkijken 8)7. Ik kan mij niet voorstellen dat dat ooit de bedoeling moet zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
WhatsappHack schreef op maandag 19 februari 2024 @ 23:41:
Hoop wel dat ze die AppleTV app eens een keer gaan fixen. Nog steeds bug dat wanneer je zo'n vraag krijgt of je nog aan het kijken bent, dat ie dan teruggaat naar het moment waarop je begon met kijken (:+) en als je van zenders hebt gewisseld en eruit gaat: dan moet je door alle programma's die je gekeken hebt gaan voordat je eindelijk een keer bij het homescherm van NLZiet uitkomt. Bugs staan er al sinds november ofzo. :P
Na hoeveel uur krijg je die melding dan? Ik heb hem nog nooit gezien, Apple TV ook. Maar dat is wellicht een verschil in kijkgedrag ;)

@alex3305 zoals ik het lees drukt @WhatsappHack niet op terug… Daarnaast noem je Android maar bij Apple werkt het wel echt anders, ik herken niet alles in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TexMex
  • Niet online
alex3305 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:01:
@WhatsappHack Knoppentoewijzing en daaraan verbonden acties zijn niet altijd... even handig gekozen :P. Soms heb ik het idee dat ze bij NLZiet dit niet goed doordenken of testen. Terug zal waarschijnlijk in dit geval betekenen, terug naar het begin. Ook al bedoelde je dat niet.

Bijvoorbeeld op Android TV. Als je daar wilt spoelen (wat een rare term eigenlijk met digitale video), dan kun je dat doen door op OK te drukken en met links en rechts door de balk heen te gaan. De actie kun je dan definitief maken met wederom een OK. Maar het rare is, als je de eerste keer op OK drukt, dan pauzeert de video. Je kunt daarvoor een andere toets zoals boven of beneden gebruiken, maar dit voelt raar omdat geen enkele anders speler dit gedrag vertoond. Idem voor de tweede keer OK, want anders laat NLZiet alleen de voortgang van het spoelen zien, maar spoelt niet. Heel raar.

Maar als je deze functie combineert met Live TV wordt het helemaal vaag. Daar zijn de knoppen links-rechts namelijk gekoppeld aan zender wisselen. Dus als je dan vergeet de balk eerst op te halen, wisselt NLZiet naar een andere zender. Het wordt helemaal een probleem als je een programma half aan het terugkijken bent. Want als dat programma al afgelopen is, kun je er niet meer naar terug ;). Behalve door naar de gids te gaan en het programma opnieuw te openen. Waarbij ik dan regelmatig niet meer terug naar mijn recent gekeken moment kan, omdat ik de reclames niet kan skippen. Dan moet je wachten tot het programma als VoD beschikbaar is (roze balk vs groene balk). Wat soms echt een perfect storm is, want sommige programma's zoals Sporza komen niet als VoD beschikbaar. Daarbij geld afgelopen = niet meer te bekijken.

De consequentie van de verkeerde knop gebruiken kan dus zijn dat je een programma niet kunt afkijken 8)7. Ik kan mij niet voorstellen dat dat ooit de bedoeling moet zijn geweest.
toon volledige bericht
Zeer bekende ergernis inderdaad met NLZIET op Android TV (in mijn geval Chromecast met Google TV). Omdat ik veel van dit soort functionaliteit gebruik maak, was het voor mij reden om het toen direct weer op te zeggen. Het was voor mij op deze manier compleet onbruikbaar.

Allereerst zou ik beginnen (als oplossing voor NLZIET) om het wisselen van zender niet met links/rechts te regelen maar met boven/onder. Dan zit dat in ieder geval het doorspoelen niet meer in de weg. Maar verder werkt ook dat 'terugspoelen, doorspoelen, pauzeren' inderdaad extreem onhandig. Gek dat ze dat dus nog steeds niet verbeterd hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-05 12:50
TexMex schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:36:
[...]

Zeer bekende ergernis inderdaad met NLZIET op Android TV (in mijn geval Chromecast met Google TV). Omdat ik veel van dit soort functionaliteit gebruik maak, was het voor mij reden om het toen direct weer op te zeggen. Het was voor mij op deze manier compleet onbruikbaar.

Allereerst zou ik beginnen (als oplossing voor NLZIET) om het wisselen van zender niet met links/rechts te regelen maar met boven/onder. Dan zit dat in ieder geval het doorspoelen niet meer in de weg. Maar verder werkt ook dat 'terugspoelen, doorspoelen, pauzeren' inderdaad extreem onhandig. Gek dat ze dat dus nog steeds niet verbeterd hebben.
Links/rechts om van zender te wisselen heb ik ook al vaak gedoe mee gehad. Zeker met terugkijken. Al vaak per ongeluk van zender gewisseld als ik eigenlijk wilde spoelen. Mijn eerste reactie is ook altijd Oeps, snel terugklikken, waardoor je teruggaat naar de zender, maar dan live. Dat heeft al voor de nodige spoilers bij sportuitzendingen gezorgd :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@Martinique Ik wilde met name doorgaan op het verhaal van @WhatsappHack dat het gedrag van de NLZiet app, ongeacht welk platform, niet altijd voorspelbaar is. Waarbij ik op Android de casus "spoelen in een live programma" beschrijf. Het zou m.i. niet zo moeten zijn als ik vergeet te pauzeren (OK knop) dat dan de vervelendste consequenties is dat ik het programma niet maar kan afkijken.

Op mijn Shield Pro valt die ergernis nog enigszins mee omdat ik daar ook de ⏪ ⏩ knoppen heb. Maar zoals @TexMex terecht aangeeft, zitten deze knoppen niet op de Chromecast afstandsbediening. Het zoeken in programma's gaat op dat apparaat dan ook extreem onhandig. Daarbij is er alleen de flow:
  1. OK knop (pauze)
  2. Links of Rechts drukken, spoelt per 10 (of 15?) seconden
  3. Bevestigen met OK
Ik ken geen enkele andere mediaspeler die zo werkt. En ook hier geld, de eerste OK vergeten in een live programma? Dan schakelt de app over naar de volgende zender.

Hoe werkt dat op AppleTV dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
alex3305 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:17:
@Martinique Ik wilde met name doorgaan op het verhaal van @WhatsappHack dat het gedrag van de NLZiet app, ongeacht welk platform, niet altijd voorspelbaar is. Waarbij ik op Android de casus "spoelen in een live programma" beschrijf. Het zou m.i. niet zo moeten zijn als ik vergeet te pauzeren (OK knop) dat dan de vervelendste consequenties is dat ik het programma niet maar kan afkijken.

Op mijn Shield Pro valt die ergernis nog enigszins mee omdat ik daar ook de ⏪ ⏩ knoppen heb. Maar zoals @TexMex terecht aangeeft, zitten deze knoppen niet op de Chromecast afstandsbediening. Het zoeken in programma's gaat op dat apparaat dan ook extreem onhandig. Daarbij is er alleen de flow:
  1. OK knop (pauze)
  2. Links of Rechts drukken, spoelt per 10 (of 15?) seconden
  3. Bevestigen met OK
Ik ken geen enkele andere mediaspeler die zo werkt. En ook hier geld, de eerste OK vergeten in een live programma? Dan schakelt de app over naar de volgende zender.

Hoe werkt dat op AppleTV dan?
toon volledige bericht
Bij Apple TV werkt het eigenlijk wel redelijk intuïtief.
Druk je links dan 10 seconden terug, rechts 10 seconden vooruit.
Druk je lang op links dan blijft hij terugspoelen, druk je tijdens het terugspoelen nog een keer links gaat het 2x zo snel, nog een keer 4x zo snel, nog een keer 8x zo snel. 4 standen dus. Druk je dan op de 'pauze / play' knop dan gaat hij verder vanaf het punt waar je naartoe spoelde. In het midden van de cirkel drukken kan ook.
Pauzeren en dan spoelen kan ook, maar dan moet je van rechts naar links swipen over de zwarte cirkel. Of rondjes draaien over de buitenring, net als vroegah op de iPod. :*) Het voordeel van eerst pauzeren en dan swipen is dat je dan een thumbnail ziet van waar je naartoe veegt.

Vooruitspoelen idem dito maar dan vanzelf met rechts.

Het werkt bij NLZIET bijvoorbeeld precies hetzelfde als bij Netflix.

Ik spreek dan voor de 'huidige' remote, die grijze dus, de zwarte voorgangers werkten iets anders dankzij de touchpad.

Afbeeldingslocatie: https://www.ytechb.com/wp-content/uploads/2021/08/how-to-pair-apple-tv-remote-1.webp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@Martinique Ik wist niet dat de AppleTV een click wheel had. Wat leuk :). Ja, dat werkt dan veel beter. Bij Android kun je alleen maar in stapjes van 10 seconden spoelen. Lang(er) inhouden heeft geen effect. Van het begin naar het einde in een video duurt soms dus wel even :/ . Als je overigens niet snel genoeg de door- of terugspoel actie te bevestigen door op OK te drukken dan gebeurt er niets en verdwijnt de UI.

De thumbnail popup komt sindskort wel over de zoekbalk heen, maar is bij mij vooralsnog altijd grijs. Je kunt dus ook niet zien waar je in het programma bent.

Mijn grootste ergernis blijft dat het zappen met links en rechts gebeurd. En dat dezelfde knoppen dus (indirect) aan spoelen zit gekoppeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alex3305 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 10:01:
[knip]

[knip]
Ook Android TV. Ik druk naar beneden, beeldweergave gaat door, en ik kan naar hartelust spoelen, en snel (alleen terug in eerste instantie bij Live TV, en indien toegestaan).

Dus heb je al eens naar beneden gedrukt ipv op OK?

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
hardware-lover schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:15:
[...]

Dus heb je al eens naar beneden gedrukt ipv op OK?
Zeker en dat werkt wel. Maar in elke andere interface en televisie die ik ooit heb gebruikt is boven-beneden van zender wisselen. En links-rechts normaliter volume. Dus vind ik dat niet intuïtief. Idem dat ik spoelen dan nog steeds moet bevestigen met een OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@alex3305 Als er iets redelijk goed werkt is dat een andere compatibel Android TV afstandsbediening gaan gebruiken, bij apps waarbij je snel door zenders heen wilt gaan. Ik zeg Android TV, niet Android TV met Google als GUI, want dat gaat niet altijd even lekker.

Afijn, ik gebruik een wat luxere versie afstandsbediening, voorkeur voor de Nokia 8000/8010 uitvoering, maar de G20 uitvoering van Google is ook prettig.

Apparte cijfertoetsen om snel naar de gewenste zender te gaan, +/- toetsen om "normaal" te kunnen zappen. Directe play/pauze/stop en spoel toetsen op de Nokia.

Ja, er zijn ook Android TV fabrikanten die begrepen hebben dat er ook een andere behoefte voor een afstandsbediening kan zijn 😉

Testing, one, two ...

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:51
@WhatsappHack @TexMex @alex3305
Stel dat boven/onder voortaan het zenderwisselen is... Dan kun je voortaan toch niet meer de player controls oproepen, omdat dat nu met 'onder' werkt? Hoe doen andere players dat die zowel spoel-functionaliteit als zap-functionaliteit in deze knoppen moeten integreren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
CarpeVentum schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 13:52:
@WhatsappHack @TexMex @alex3305
Stel dat boven/onder voortaan het zenderwisselen is... Dan kun je voortaan toch niet meer de player controls oproepen, omdat dat nu met 'onder' werkt? Hoe doen andere players dat die zowel spoel-functionaliteit als zap-functionaliteit in deze knoppen moeten integreren?
Ik zou denken: als ik omhoog/omlaag druk, dan moet ie van zender wisselen; tenzij ik de controls/tijdbalk heb opgeroepen. De controls oproepen op TvOS doe je dan gewoon met 1x op de middelste knop drukken. (2x is pauze omdat je dan de play knop hebt geselecteerd, maar je hebt al een dedicated play/pauze knop.) Vanaf het moment dat je de controls hebt opgeroepen mag alles werken zoals het nu werkt; links/rechts om (snel) terug/vooruit te spoelen, boven/onder om extra informatie over het programma op te roepen, etc. De controls verdwijnen vanzelf na enkele seconden of als je op terug tikt.

Dit zou ik sowieso fijner vinden, want dat moeten bladeren door zenders om te kunnen wisselen vind ik sowieso niet zo handig. Al moet ik zeggen dat het wisselen van zenders een van m'n minst grote ergernissen met de app is. Dat door alle programma's die je bekeken hebt moeten bladeren voordat je terug bent op het beginscherm vind ik wel bloedirritant. Dus als ik vanavond eerst het NOS Journaal kijk, dan wissel van zender om Blokken te kijken (ik noem maar iets) en daarna Gordon Ramsay kijk en de aansluitende film en dan druk ik 2x op "terug" om uit de Live-uitzending te gaan: dan moet ik de info van al die programma's verplicht doorlopen voordat ik een keer terug ben op het homescherm.

[ Voor 19% gewijzigd door WhatsappHack op 22-02-2024 14:14 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alex3305
@CarpeVentum Dan ga je ervanuit dat pijltje naar onder intuïtief is voor een gebruiker om de speler controle op te roepen. Ik vind dat niet.
  • Links en rechts betekenen voor mij spoelen in het programma. Ongeacht of de UI in beeld is. Dat voelt voor mij ook heel natuurlijk omdat je achteruit en vooruit kunt gaan.
  • Boven en beneden zou voor mij zender wisselen zijn. Als je naar de Engelse term kijkt dan noemen ze dat daar Flip Channels, voor mij heeft dus de Flip een boven-onder betekenis, net zoals een klapbord of een kalender. Ook is het van oudsher boven-onder op zowat alle televisies. Ziggo Go heeft dit bijvoorbeeld ook. Alhoewel ze daar laatst boven en onder hebben omgedraaid :X. Alhoewel ik mij een (recente) hotel televisie kan herinneren waar het ook 'omgedraaid' was.
  • De OK-toets zou de UI op moeten roepen. Dat doet echt elke andere mediaspeler applicatie die ik ken. Een tweede keer OK bevestigd pauze (standaard geselecteerd) of een ander UI element.
  • De terugtoets zou de UI elementen moeten laten verdwijnen of terug gaan in de applicatie als de UI elementen niet in beeld zijn. Dit doet de KPN TV bijvoorbeeld 'verkeerd', want die gaat altijd terug
Ik blijf bij mijn standpunt dat het raar is dat je per ongeluk van zender kunt wisselen terwijl je wilt spoelen, simpelweg omdat je de UI niet geactiveerd hebt 8)7. Als je als gebruiker echter met je dikke vingers op de verkeerde knop drukt, al dan niet onbewust, is dat wat mij betreft wel gewoon user error.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noodgang
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 03-05 12:50
Ik krijg geen verbinding met de app of de website. Lijkt een storing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Laatst online: 17:43
Lijkt er wel op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Inmiddels werkt het hier weer.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:49
Hier nog steeds storing. Ik kan niet inloggen via de app op de telefoon (Android)en televisie (LG OLED).

[ Voor 9% gewijzigd door bRuud83 op 23-02-2024 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:56

backupdevice

Boeh!

Hier ook. iPhone & Apple TV kunnen geen gegevens ophalen .

X meld dat er een probleem met de app is. Ze geven aan dat er oude versie weer in de Appstore staat … maar installeren geeft dezelfde error

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Je bent niet de enige:

https://allestoringen.nl/storing/nlziet/

Met Android ook storing trouwens

[ Voor 22% gewijzigd door rfbroek op 23-02-2024 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:23
backupdevice schreef op vrijdag 23 februari 2024 @ 20:52:
Hier ook. iPhone & Apple TV kunnen geen gegevens ophalen .

X meld dat er een probleem met de app is. Ze geven aan dat er oude versie weer in de Appstore staat … maar installeren geeft dezelfde error
Heb een LG tv en via de site blijft dat rondje eindeloos draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 13:01
app op iOS, iPadOS werken prima. App op TvOS werkt niet.

Dan maar weer op de oude manier, streamen vanaf de iOS / iPadOS

[ Voor 3% gewijzigd door londemanmp op 23-02-2024 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-05 13:01
Storing verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmo1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:50

elmo1

Kona Electric jan-2019

Sinds kort een vervelend issue met Android tv en nlziet beeld is niet in sync met geluid. Iemand idee of je dit zelf kan oplossen zie bij Nlziet site ook veel klachten hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oxyde
  • Laatst online: 17:43
Welke versie Shield heb je?
Ik heb er een uit 2015 met hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02-05 15:09
elmo1 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 21:56:
Sinds kort een vervelend issue met Android tv en nlziet beeld is niet in sync met geluid. Iemand idee of je dit zelf kan oplossen zie bij Nlziet site ook veel klachten hierover.
Mij viel net hetzelfde op helaas. Maak gebruik van een Chromecast met Google TV (4K)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
elmo1 schreef op maandag 26 februari 2024 @ 21:56:
Hier op AppleTV gisteren hetzelfde bij 1 programma (Editie NL, RTL4). Scheelde een seconde of 4! Andere zenders geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Ik ben wel blij met de update van NLZIET voor Apple TV. Nu dus ook eindelijk de Top Shelf feature ipv de fullscreen achtergrondafbeelding die niet geüpdate werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvidur
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-04 16:16
Ik heb sinds kort naast CD ook NLziet, voornamelijk om te kijken of NLziet een vervanger voor CD kan zijn(…) Ik gebruik een Apple TV (niet de recente, maar één versie ervoor) op freedom (wired! verbinding 200 Mbit/s down, verder geen gebruik), met de laatste versie appletv app en een samsung TV via HDMI, echter zie nog hele hele kleine haperingen soms (vooral te zien bij langzame zooms, je moet echt goed opletten) in het beeld. de haperingen lijken om de 4 a 5 seconden te zijn, zowel bij live als terugkijken. Met een browser op mijn laptop / desktop lijkt dit niet het geval.

Hebben mensen vergelijkbare dingen gezien, en opgelost? Waar zou dit aan kunnen liggen ?

Rudi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:23
Martinique schreef op vrijdag 1 maart 2024 @ 22:47:
Ik ben wel blij met de update van NLZIET voor Apple TV. Nu dus ook eindelijk de Top Shelf feature ipv de fullscreen achtergrondafbeelding die niet geüpdate werd.
Welke versie is dit? Ik zie dat hier nog niet, en ook geen update beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
dvidur schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:35:
Ik heb sinds kort naast CD ook NLziet, voornamelijk om te kijken of NLziet een vervanger voor CD kan zijn(…) Ik gebruik een Apple TV (niet de recente, maar één versie ervoor) op freedom (wired! verbinding 200 Mbit/s down, verder geen gebruik), met de laatste versie appletv app en een samsung TV via HDMI, echter zie nog hele hele kleine haperingen soms (vooral te zien bij langzame zooms, je moet echt goed opletten) in het beeld. de haperingen lijken om de 4 a 5 seconden te zijn, zowel bij live als terugkijken. Met een browser op mijn laptop / desktop lijkt dit niet het geval.

Hebben mensen vergelijkbare dingen gezien, en opgelost? Waar zou dit aan kunnen liggen ?

Rudi
Dit lijkt een frame rate dingetje te zijn. Op welke output setting staat de Apple TV ingesteld? Zelf heb ik een 4K gen1 versie, maar heb geen 4K scherm. Hierdoor de output vastgezet op 1080@50hz. Wellicht kun je iets soortgelijks ook uitproberen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
dvidur schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:35:

Rudi
Ik heb dit ook gehad, maar dit lag bij mij ook aan de framerate van Apple TV, zoals @meesje al zegt. Ik zou eens spelen met de settings van je Apple TV. Heb hem zelf nu op ‘Maak beeldsnelheid passend’ staan nadeel is dan wel dat als er van framerate gewisseld wordt je even een zwart scherm ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
rusman schreef op zondag 3 maart 2024 @ 09:41:
[...]

Welke versie is dit? Ik zie dat hier nog niet, en ook geen update beschikbaar.
5.7.4 van 29-2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dvidur
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-04 16:16
Inmiddels heb ik het blijkbaar gefixed door mij apple-tv op 1080p/50 en frame rate aanpassen naar bron te selecteren

Thanks voor de reacties.
Rudi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
dvidur schreef op zondag 3 maart 2024 @ 14:45:
Inmiddels heb ik het blijkbaar gefixed door mij apple-tv op 1080p/50 en frame rate aanpassen naar bron te selecteren

Thanks voor de reacties.
Rudi
Top! Niks is zo irritant als frame rate issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 19:20
meesje schreef op zondag 3 maart 2024 @ 15:38:
[...]

Top! Niks is zo irritant als frame rate issues.
Ik speel vanaf een chromecast af, maar wat ik ook probeer blijf ik micro-stutter houde.
Vooral erg zichtbaar bij voetbal.

Ik heb nu 4k 50hz aanstaan en framesnelheid op 'niet naadloos'.

Iemand verder tips?

Ps. Motion etc. op mijn sony tv uitgezet zodat die niet in de weg zit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
@b.o.n.s Ja. Ligt niet aan NLZiet, maar aan de Chromecast. Je moet hiervoor Hardware overlay aanzetten. Zie hiervoor ook het Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2 topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 19:20
alex3305 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:13:
@b.o.n.s Ja. Ligt niet aan NLZiet, maar aan de Chromecast. Je moet hiervoor Hardware overlay aanzetten. Zie hiervoor ook het Google Chromecast & Google TV- Ervaringen & discussie Deel 2 topic.
Ein-de-lijk! Wat fijn dit zeg, thanks!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Laatst online: 02-05 09:45

13art

Moderator Mobile
Rtl en Nlziet zijn de afgelopen dagen weer eens geen fijne combi. Regelmatig bij het terug kijken dat audio weer eens niet synchroon loopt met het beeld. Erg irritant, maar niks aan te doen. Gisteren bij het Nieuws van 18uur, EditieNL en het weer. En vanavond weer bij het terug kijken van afl 8 van Praat Nederlands met me.

[ Voor 26% gewijzigd door 13art op 13-03-2024 19:55 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rfbroek
  • Niet online
Hier precies hetzelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:20
Sinds vandaag krijg ik alle Nederlandstalige NPO programma's met ondertiteling. Tijdens het kijken kan ik dat rechtsboven wel uitzetten, maar bij het volgende programma staat het weer aan.

Weet iemand hoe ik dat permanent uit kan zetten? Ik kijk in Firefox op een Windows 10 miniPC die achter de TV hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:04

alienfruit

the alien you never expected

Veel problemen en foutmelding popups vandaag met NLZiet. Niet echt te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Voorheen had ik stotterend beeld op NPO2, RTL4/5 Veronica nu is NPO3 ook niet meer om aan te gluren en daar komt notabene zo voetbal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Penthe schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:12:
Voorheen had ik stotterend beeld op NPO2, RTL4/5 Veronica nu is NPO3 ook niet meer om aan te gluren en daar komt notabene zo voetbal.
Hier gewoon super strak beeld op NPO3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
DON PAPA schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 20:48:
[...]

Hier gewoon super strak beeld op NPO3
Jij kijk denk ik niet met een Mi Box AndroidTV 9, problemen zijn al bekend sinds mei 2023 en zou volgens NLZiet opgelost zijn eind 2023 of begin 2024 maar tot op heden blijft het oplossen uit. Nu deed NPO3 het gewoon goed voorheen maar dus nu niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Penthe schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:48:
[...]
Jij kijk denk ik niet met een Mi Box AndroidTV 9,
Klopt, ik kijk via de nieuwste versie AppleTV

[ Voor 65% gewijzigd door DON PAPA op 22-03-2024 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:39
Ik gebruik de NLZiet app op LG WebOS. Meer mensen last van dat een stream niet direct start?

BV net NPO1 Live kijken, dan start ik NOS Journaal, wachten, gebeurt niets, en bij de tweede keer lukt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
Kalentum schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 20:04:
Ik gebruik de NLZiet app op LG WebOS. Meer mensen last van dat een stream niet direct start?

BV net NPO1 Live kijken, dan start ik NOS Journaal, wachten, gebeurt niets, en bij de tweede keer lukt het wel.
Bij meer zaken is een timeout op de LG een "uitdaging". Bij de NLZIET app zie ik dat af en toe gevraagd wordt om in te loggen. Als je de app uit het geheugen knikkert en dan weer start ben je ineens wel ingelogd. Ook merk je af en toe dat een stream niet start bij de eerste poging, maar later wel weer.

Heb overigens ook gemerkt bij YouTube livestreams dat de LG achterloopt. Anderen die kijken reageren via chat/social media terwijl wij die gebeurtenis nog moeten zien op de stream. Ook via de WebOS web browser is het soms nodig om dingen te herladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@Kalentum De laatste dagen is het hier op Android TV ook knap waardeloos. Het duurt soms 10 tot 15 seconden voordat een stream start. Programma's terugkijken is meestal wel wat sneller. Behalve oudere SBS programma's. Daarbij moet de harde schijf volgens mij eerst opspinnen voordat ze geladen worden :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwbokx
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21:58
Op ooze Samsung tv, en oudere tizen, moet ik nlziet 2 keer starten. De eerste keer komt het login scherm met qrcode. Login heeft dan een oneindig durende wacht. Nu weet achter dat op dat scherm beter gelijk afsluiten, dan nogmaals starten. Komt wel weer het login scherm maar dan geeft de login gelijk het gebruiker keuze scherm. Gelukkig zonder dat inloggen nodig is

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 00:35
For what it's worth: hier geen enkel probleem met NLZiet. Ik kijk op TV via Apple TV. Maar ook op iPhone of iPad geen problemen. Net mijn jaarabonnement verlengd. Twijfelde wel wat, aangezien we nog weinig programma's kijken, maar toch fijn om te hebben en volgens mij is dit de goedkoopste optie. €8,- per maand/€96 per jaar.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:15
Cass Casey schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:57:
For what it's worth: hier geen enkel probleem met NLZiet. Ik kijk op TV via Apple TV. Maar ook op iPhone of iPad geen problemen. Net mijn jaarabonnement verlengd. Twijfelde wel wat, aangezien we nog weinig programma's kijken, maar toch fijn om te hebben en volgens mij is dit de goedkoopste optie. €8,- per maand/€96 per jaar.
Ik zat met dezelfde twijfel, toch maar gedaan. Zo druk met werk en een jong gezin: dan wil ik gewoon alles terug kunnen kijken als er een TV momentje is. Heb ook Ziggo een jaaraanbieding inclusief TV, dan wil je iets op NPO terugkijken en is het al verdwenen omdat ik het niet "opgenomen" heb...dan ben je wel verwend met NLziet

Alleen het zappen op de AppleTV is echt katswaardeloos tov de Ziggo app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Net mail, BBC Entertainment verdwijnt, maar BBC Three en Four komen er bij in het extra abonnement

GerkeP

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste