Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
jigalvh schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 10:22:
[...]

Bij meer zaken is een timeout op de LG een "uitdaging". Bij de NLZIET app zie ik dat af en toe gevraagd wordt om in te loggen. Als je de app uit het geheugen knikkert en dan weer start ben je ineens wel ingelogd. Ook merk je af en toe dat een stream niet start bij de eerste poging, maar later wel weer.

Heb overigens ook gemerkt bij YouTube livestreams dat de LG achterloopt. Anderen die kijken reageren via chat/social media terwijl wij die gebeurtenis nog moeten zien op de stream. Ook via de WebOS web browser is het soms nodig om dingen te herladen.
Het werkte een tijdlang feilloos maar ergens de afgelopen maanden dus dat ik een stream twee keer moet starten.

Dat inlogscherm krijg ik ook af en toe, ik klik dan op 'inloggen' en dan ben ik ingelogd, zonder verder die QR code te scannen.

Netflix, Youtube en andere streaming werkt verder prima op de LG.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penthe
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-06 23:26
Cass Casey schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:57:
For what it's worth: hier geen enkel probleem met NLZiet. Ik kijk op TV via Apple TV. Maar ook op iPhone of iPad geen problemen. Net mijn jaarabonnement verlengd. Twijfelde wel wat, aangezien we nog weinig programma's kijken, maar toch fijn om te hebben en volgens mij is dit de goedkoopste optie. €8,- per maand/€96 per jaar.
Dat is altijd en overal zo mensen zonder problemen, dat betekent echter niet dat deze problemen er niet zijn. Wees dus gewoon blij dat je normaal kunt kijken want dat kan met software en streams morgen gewoon weer over zijn. Punt is dat NLZiet al maanden zeg maar bijna jaar geen enkel probleem meer heeft opgelost en alles zich langzaam gaat opstapelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:05
Penthe schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 00:47:
[...]
Punt is dat NLZiet al maanden zeg maar bijna jaar geen enkel probleem meer heeft opgelost en alles zich langzaam gaat opstapelen.
Dat ben ik met je eens, de ontwikkeling is echt nihil. Geen roadmap, geen aanpassingen in vormgeving, pure stilstand. Vooral de stilstand rondom vormgeving zou mij doen twijfelen bij een volgende prijsverhoging, zo goedkoop vind ik ze niet meer.

De kwaliteit van de streams is wel vooruit gegaan, dat is goed om te benoemen.

Ik heb het wel met een jaar verlengd, ik had grote twijfel of ik niet voor minder geld de ZiggoGo app zou aanschaffen. Voor 6.5 euro krijg je onderstaand, een veel fijnere App qua bediening op de AppleTV. Helaas geen NPO startplus en wel reclames.

Misschien is mijn conclusie dat ik met beide apps naast elkaar het meest tevreden ben, dan zit je qua kosten nog steeds op het niveau van "reguliere TV" meen ik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/haAX1a_kh16JWQylO3CqKjt2KKs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UizJCbABmzp4YnWYeAtn3j5L.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 29-03-2024 07:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 17:26
Zoveel wensen, zoveel mensen @stormfly. Ik ben o.a. vanwege de Ziggo Go app weggegaan bij Ziggo. Na de vernieuwing een aantal jaar geleden was het om te janken. Met name op Windows en Android TV.

Dat NLZiet stilstaat is jammer. Kleine, beloofde verbeteringen blijven ook uit. Bijvoorbeeld profielkleur of foto's. Kleine bugs blijven inderdaad veelal onopgelost. Bijvoorbeeld de standaard hapering als je naar TV Gids gaat. Waarschijnlijk omdat er een web request synchroon loopt 8)7. Ik kan mij niet voorstellen dat dat nooit is opgevallen bij de ontwikkelaars. Zo nog meer kleine dingen. Maar aan de andere kant werkt de app over het algemeen wel gewoon heel erg goed. De interface is tevens eenvoudig in gebruik. Het heeft wat mij betreft vooral wat refinement nodig.

Een roadmap zou ontzettend helpen. Ik denk ook om klanten te winnen, want dan kun je pronken met wat eraan komt. Dat doen ze nu, helaas, niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 01-06 21:36
Punt is dat NLZiet al maanden zeg maar bijna jaar geen enkel probleem meer heeft opgelost en alles zich langzaam gaat opstapelen.
Zou het kunnen dat NLZiet en NPO Start deels in dezelfde ontwikkelaars-vijver vissen? Dat de paniek-vernieuwing bij NPO Start alle mensen wegzuigt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Nu online
Ik heb inmiddels NLZiet opgezegt, het idee was leuk want ze waren de eerste maar inmiddels van alle kanten ingehaald door de providers.

Mijn bevindindingen:

Negatief:
- App werkt erg traag op beide Philips TV,s, 1 TV is een High-end OLED(beide Android).
- Response zappen net als TV gids elke input actie duurt 2-3 seconden voordat er feedback komt.
- Zender aanbod erg karig, afwezig van national geographic, Discovery channel, Paramount en nog een paar zenders, de 12 in 1 dozijn zenders zoals RTL,s/SBS kijk ik amper.
- Om de haverklap registratie kwijt van slaapkamer TV omdat die niet dagelijks wordt gebruikt.

Positief:
- Overal TV kunnen kijken.
- Beeldkwaliteit prima.

Ik ben inmiddels overgestapt op Odido TV App, App reageert instant, beeldkwaliteit redelijk als je de instelling aanpast van automatisch naar 1080p, prijs is wel fors meer maar dat heb ik ervoor over.

Ik heb NLziet 1,5 jaar gebruikt maar er kwam geen verbetering in, wel kwam er later een extra zenderpakket waar ik weinig aan had.

[ Voor 13% gewijzigd door mr_evil08 op 09-04-2024 10:10 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:49

grimson

domeingrommer

Cass Casey schreef op donderdag 28 maart 2024 @ 12:57:
For what it's worth: hier geen enkel probleem met NLZiet. Ik kijk op TV via Apple TV. Maar ook op iPhone of iPad geen problemen. Net mijn jaarabonnement verlengd. Twijfelde wel wat, aangezien we nog weinig programma's kijken, maar toch fijn om te hebben en volgens mij is dit de goedkoopste optie. €8,- per maand/€96 per jaar.
Hier ook via AppleTV. Ikzelf kijk dan niet maar hoor en bij navraag zijn er geen klachten.
Juist positief dat er geen lineaire TV nodig is en 'alles' prima in dit pakket zit.

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 13:02
mr_evil08 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:06:
Ik heb inmiddels NLZiet opgezegt, het idee was leuk want ze waren de eerste maar inmiddels van alle kanten ingehaald door de providers.

Mijn bevindindingen:

Negatief:
- App werkt erg traag op beide Philips TV,s, 1 TV is een High-end OLED(beide Android).
- Response zappen net als TV gids elke input actie duurt 2-3 seconden voordat er feedback komt.
- Zender aanbod erg karig, afwezig van national geographic, Discovery channel, Paramount en nog een paar zenders, de 12 in 1 dozijn zenders zoals RTL,s/SBS kijk ik amper.
- Om de haverklap registratie kwijt van slaapkamer TV omdat die niet dagelijks wordt gebruikt.

Positief:
- Overal TV kunnen kijken.
- Beeldkwaliteit prima.

Ik ben inmiddels overgestapt op Odido TV App, App reageert instant, beeldkwaliteit redelijk als je de instelling aanpast van automatisch naar 1080p, prijs is wel fors meer maar dat heb ik ervoor over.

Ik heb NLziet 1,5 jaar gebruikt maar er kwam geen verbetering in, wel kwam er later een extra zenderpakket waar ik weinig aan had.
je had ook een nokia streamer kunnen kopen, waren bijna al je negatieve issues opgelost (meer zenders toevoegen niet uiteraard).
Tenminste bij mij werkt dit zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
raven22 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:35:
[...]

je had ook een nokia streamer kunnen kopen, waren bijna al je negatieve issues opgelost (meer zenders toevoegen niet uiteraard).
Dat is de omgekeerde wereld, de dienst waar je aan betaalt hoort met een oplossing te komen.
De TV,s zijn nog recent dan verwacht je support.

Alle andere app,s functioneren uitstekend.
Ik gebruik de smart TV en weiger om nu al losse kastjes te gaan gebruiken.

[ Voor 6% gewijzigd door mr_evil08 op 09-04-2024 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
raven22 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 10:35:
[...]

Alhoewel ik mijzelf niet helemaal kan vinden in de bevindingen van @mr_evil08 vind ik dit wel een onzinnig opmerking. Zijn Philips is wellicht niet het snelste Android platform, maar NLZiet zou voldoende moeten werken. Sterker nog, hij zegt zelf dat de Odido app - en ik doe de aanname dat dit voor meer apps geldt - wel goed werkt. Als we deze bron mogen geloven dan zou een Philips OLED uit 2020 een Geekbench score halen die vergelijkbaar is met een Chromecast HD. Ik mag toch hopen dat ze dat bij NLZiet deze hardware (mede) als referentieplatform gebruiken. Overigens is een Nokia Streaming Box niet bijster veel sneller.

Op mijn Nvidia Shield Pro (2019), wel sneller, vind ik NLZiet ook niet altijd bijster snel werken. Ik zei het al eerder, maar ik heb niet het gevoel dat de ontwikkelaars van NLZiet zelf de app gebruiken. Als ik bijvoorbeeld de TV Gids open, dan hapert deze bij mij een paar seconden terwijl alles ingeladen wordt. Dit doet de app al sinds jaar en dag. Je kunt mij niet vertellen dat ze het bij NLZiet niet voor elkaar krijgen om deze gegevens op de achtergrond in te laten en te cachen bij het starten van de app. Ik bedoel, het is wel dynamische data, maar niet zo dynamisch.

Ook werkt het zappen bij mij niet altijd even soepel. Als ik dat te snel doe, eet de app mijn inputs op, en doet de app niets. Dat heb ik gemerkt op mijn oude Philips Android TV (2018), Nvidia Shield Pro en Chromecast HD. Dat ligt dus niet per se aan de hardware.

Ik denk dat wij verschillende eisen stellen aan de app en dat daarom de een de app prima vind werken, terwijl de ander de ervaring als beroerd bestempeld. Ik heb inmiddels geaccepteerd dat dit een 'tragere' app is en ik doe het daar maar mee. Maar wellicht kijk ik ook te weinig (lineaire) televisie om mezelf hier aan te storen. Uiteindelijk vind ik het wel bijzonder jammer dat NLZiet de laatste tijd weinig lijkt te verbeteren. Zowel functioneel als niet-functioneel zie ik zeer weinig veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Nu online
@alex3305 Philips 55OLED804 weliswaar een oudere TV maar het verschil is gigantisch tegenover andere app,s.
NLziet App is vergelijkbaar met de Amazon prime app en lijkt op android TV 9 een optimalisatieprobleem te hebben dat ze maar niet weten op te lossen.

De Odido TV app staat al aan wanneer ik de TV aanzet, gewoon instant en geen gepruts, de NLziet moet altijd handmatig gestart worden en vervolgens nog 30 seconden wachten tot de app is opgestart, ze hebben later wel de optie toegevoegd als je de app start direct naar live TV gaat maar dat geeft alsnog een hoge vertraging.

Dit soort zaken geven ergenissen door steeds onnodige handelingen moeten doen bij inschakelen van de TV.
De Odido app als voorbeeld werkt zo goed dat het lijkt alsof de coax kabel is aangesloten.

Ik kijk weinig liniair tv, veelal uitgesteld kijken, ook daar duidelijk verschillen.

[ Voor 29% gewijzigd door mr_evil08 op 09-04-2024 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
mr_evil08 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 18:40:
@alex3305
De Odido TV app staat al aan wanneer ik de TV aanzet, gewoon instant en geen gepruts, de NLziet moet altijd handmatig gestart worden en vervolgens nog 30 seconden wachten tot de app is opgestart, ze hebben later wel de optie toegevoegd als je de app start direct naar live TV gaat maar dat geeft alsnog een hoge vertraging.

Dit soort zaken geven ergenissen door steeds onnodige handelingen moeten doen bij inschakelen van de TV.
De Odido app als voorbeeld werkt zo goed dat het lijkt alsof de coax kabel is aangesloten.

Ik kijk weinig liniair tv, veelal uitgesteld kijken, ook daar duidelijk verschillen.
Jammer hoor! Want wat je beschrijft ervaar ik precies zo met NLZIET op Apple TV.

De verschillen in ervaring tussen platforms doen ze vast niet voor de lol, maar wel jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-06 10:14
Ten eerste bieden vrijwel alle internetproviders tv alleen aan als bijproduct. Odido TV kan ik niet afnemen zonder ook voor een internetverbinding te betalen. Dus blijven over als onafhankelijken: NLZIET, CanalDigitaal en Ziggo (KabelTV of TV Start; zonder opnemen, enzo). CanalDigitaal laat je niet de zenders van RTL opnemen en bij Ziggo mag je alles helemaal zelf regelen.

Dat de ontwikkelaars problemen hebben met het oplossen van allerlei problemen is inderdaad erg treurig. Aan de andere kant is het ontbreken van reclame zodra een VOD-versie beschikbaar is erg lekker. Veel programma's zijn toch wel veel langer dan zeven dagen (zoals normaliter bij providers) beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 01:32
CarpeVentum schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:33:
[...]

Jammer hoor! Want wat je beschrijft ervaar ik precies zo met NLZIET op Apple TV.

De verschillen in ervaring tussen platforms doen ze vast niet voor de lol, maar wel jammer!
En bij forumtopic odido klaagt men over het tv kijken….

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 12:43
[…]

Uit interesse, heb je bij Odido ook geen reclame? En heb je dan ook toegang tot NPO Plus en vooruitkijken bij de commerciële zenders? Ik heb zelf een Apple TV en dat is met NLZIET een prima huwelijk, maar ik sta open voor iets nóg beters 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boerenlater
  • Registratie: April 2022
  • Niet online
Als ze nou Comedy Central en 1 ESPN kanaal erin hadden was het een no brainer voor mij. Maar nu is het gewoon te kaal.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• alex3305
Boerenlater schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 08:45:
Als ze nou Comedy Central en 1 ESPN kanaal erin hadden was het een no brainer voor mij. Maar nu is het gewoon te kaal.
In een extra pakket wellicht. Maar niet standaard. Ik wil namelijk niet betalen voor die onzin. Ik kijk dat namelijk nooit. Maar als zoiets een extra pakket zou zijn kom je waarschijnlijk al enorm dicht bij de prijs van tv van Canal+ voor €14,95 per maand. En dan heb je nog veel meer zenders.

Ik ben van mening dat NLZiet vooral voor kwaliteit moet gaan. Bijvoorbeeld met terug en vooruitkijken zonder reclame. En niet voor kwantiteit met 101 zenders. Daar heb ik eventueel streamingdiensten of andere alternatieven voor.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• just4testing
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 02-06 19:30
Ik heb sinds een paar maanden NLZIET, en ik vind het GEWELDIG !!!
Mij 6 jaar oude LG"smart"TV speelt geen enkele smart-app meer, dus ik was op zoek naar een alternatief.

Nu gebruik ik een oude laptop met een i5-6300u cpu. Via Brave Browser en een HDMI kabel kan ik nu heel goed, soepel en makkelijk NLZiet afspelen op de oude LG TV.
Deze i5-6300u cpu heeft een Passmark benchmark van 3200, en daarmee loopt ie op 60% cpu gebruik tijdens het afspelen van NLziet.
Ik heb ook getest met een i3-5005u (benchmark 2000), maar die loopt op 80% cpu gebruik, en als windows dan een malware scan gaat draaien, gaan er wat haperingen optreden in het tv beeld.

Nu is het niet heel handig om met een muis en toetsenbord op schoot te zitten tijdens het tv kijken, dus daar heb ik het volgende op gevonden:
Via Aliexpress heb ik bij BoxPut de BPR3S plus airmouse remote besteld. Dit is een mooie kleine handzame remote, die via bluetooth of met de bijgeleverde usb dongle op op de laptop kan worden aangesloten.
Je kan 5 knoppen aanleren voor IR, zodat je er ook je TV mee kan bedienen, en met de andere knoppen bedien je de laptop.

Die AirMouse werkt al prima, maar het kan NOG beter !!!!
Met behulp van de freeware software AutoHotKey V2, kan je toetsaanslagen omzetten naar muisfuncties en omgekeerd.
Nu kan je WEL naar links en rechts door de NLziet tv gids schuiven met de cursor toetsen !
Nu kan je met 1 druk op "8" een heel reclame blok van 8 minuten van RTL of BBC_first overslaan ;)
Nu kan je de andere cijfertoetsen om-programmeren, zodat je meteen naar "mijn series" of "kijk later" springt.

Hieronder het script wat ik gebruik voor AutoHotKey met de BPR3S remote:
----------------------------------------------------------------------------------------------------
#Requires AutoHotkey v2
;InstallMouseHook
;KeyHistory
CoordMode "Mouse", "Screen"
Volume_Up::WheelUp
Volume_Down::WheelDown

Browser_Home:: ;zoek naar (i) en klik er op / geen (i) dan: centreer air-muis midden op scherm
{
try
{
if ImageSearch(&FoundX, &FoundY, 0, 0, A_ScreenWidth, A_ScreenHeight, "Info.png") {
InfoPos := "x" FoundX " y" FoundY
ControlClick InfoPos,"NLZIET",,,1
}
else
if WinActive("NLZIET") {
MouseMove 960, 540, 0
}
}
catch as exc
MsgBox "Could not conduct the search due to the following error:`n" exc.Message
}

#HotIf WinActive("NLZIET • Live:") ; Live TV staat aan
AppsKey:: Browser_Back
Backspace:: ControlClick "x210 y1002","NLZIET",,,1 ; Start van begin
Right:: ControlClick "x540 y1002","NLZIET",,,3 ; 30 seconden vooruit springen
Left:: ControlClick "x430 y1002","NLZIET",,,1 ; -10 seconden
0:: sendInput "{Media_Play_Pause}" ; Pause
4:: ControlClick "x430 y1002","NLZIET",,,3 ; -30 seconden
5:: ControlClick "x540 y1002","NLZIET",,,6 ; 1 minuut vooruit springen
6:: ControlClick "x540 y1002","NLZIET",,,12 ; 2 minuten vooruit springen
7:: ControlClick "x540 y1002","NLZIET",,,40 ; ongeveer 7 minuten wooruitspringen (BBC_first)
8:: ControlClick "x540 y1002","NLZIET",,,48 ; 8 minuten vooruit springen (Rtl en SBS)

#HotIf WinActive("NLZIET -") ; Home scherm staat nu open
0:: Send "{Browser_Refresh}" ; Hele pagina verversen
1:: ControlClick "x830 y50","NLZIET",,,1 ; klik TV en Gids
2:: ControlClick "x1030 y50","NLZIET",,,1 ; klik Kijk Later
3:: ControlClick "x1230 y50","NLZIET",,,1 ; klik Mijn Series
Down:: Mouseclick "WheelDown",,, 3
Up:: MouseClick "WheelUp",,, 3
Left:: MouseClick "WheelLeft",,, 6
Right:: MouseClick "WheelRight",,, 6

#HotIf WinActive("NLZIET • Tv & gids") ; Tv en Gids scherm staat open
Left:: ControlClick "x1800 y140","NLZIET",,,1 ;beweeg gids naar links
Right:: ControlClick "x1870 y140","NLZIET",,,1 ;beweeg gids naar rechts
0:: ControlClick "x600 y50","NLZIET",,,1 ;ga naar HOME
AppsKey:: ; sluit info window / browser back
{
try
{
if ImageSearch(&FoundX, &FoundY, 0, 0, A_ScreenWidth, A_ScreenHeight, "CloseWindow.png") {
InfoPos := "x" FoundX " y" FoundY
ControlClick InfoPos,"NLZIET",,,1
}
else
Send "{Browser_Back}"
}
catch as exc
MsgBox "Could not conduct the search due to the following error:`n" exc.Message
}

#HotIf WinActive("NLZIET • Kijk later") ; Kijk Later scherm staat open
0:: ControlClick "x600 y50","NLZIET",,,1 ; klik HOME

#HotIf WinActive("NLZIET • Mijn series") ; Mijn Series scherm staat open
0:: ControlClick "x600 y50","NLZIET",,,1 ; klik HOME

#HotIf WinActive("NLZIET • ") ; Replay tv staat aan
Right:: ControlClick "x430 y1002","NLZIET",,,3 ; 30 seconden vooruit springen
Left:: ControlClick "x323 y1002","NLZIET",,,1 ; 10 seconden terug springen
4:: ControlClick "x430 y1002","NLZIET",,,3 ; -30 seconden
5:: ControlClick "x430 y1002","NLZIET",,,6 ; 1 minuut vooruit springen
6:: ControlClick "x430 y1002","NLZIET",,,12 ; 2 minuten vooruit springen
7:: ControlClick "x430 y1002","NLZIET",,,40 ; ongeveer 7 minuten wooruitspringen
8:: ControlClick "x430 y1002","NLZIET",,,48 ; 8 minuten vooruit springen

#HotIf WinActive("Kodi")
AppsKey:: {
SendInput "{Media_Stop}"
SendInput "{Backspace}"
}
Browser_Home:: Send "{Enter}" ; druk op enter toets in kodi
6:: SendInput "{Right 12}" ; 6 minuten vooruit springen
7:: SendInput "{Right 14}" ; 7 minuten vooruit springen
8:: SendInput "{Right 16}" ; 8 minuten vooruit springen

return
------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu kan de laptop natuurlijk nog veel meer: Ik heb mijn OpenHAB automatisering er op draaien, en ook de fantastische KODI mediaplayer loopt er uitstekend op.
Met het laatste stukje van het AutoHotKey script, kan ik Kodi ook bedienen met de BPR3S airmouse.
Daarvoor druk je op de grote rode knop, zodat de muisfunctie is uitgeschakeld. Kodi kan je dan met de cursor toetsen bedienen, en de "enter" toets is dan die met het driehoekje (Browser_Home)
De toets met het vierkantje (Appskey) is de stop toets, 0 is pause/play.
Als je een beetje zoekt, kan je ook nog een NLziet add-on voor Kodi vinden, en daarmee ook alle content afspelen.

Omdat mijn "oude" smartTV een trage processor heeft voor de beeldverwerking (TrueMotion op vloeiend) loopt het beeld 55ms achter op het geluid. Dat vind ik persoonlijk heel irritant :X
Met de freeware software EqualizerAPO64 kan je echter makkelijk het geluid een beetje vertragen, zodat het weer helemaal gelijk loopt :)
Daar zit ook nog een uitstekende equalizer functie in, je kan de 250Hz een beetje lager en de 2kHz een beetje hoger zetten, om de verstaanbaarheid van spraak enorm te verbeteren.

Let wel op !:
Mijn TV is 1920x1080, bij een 4k tv zal je het script moeten aanpassen (Met autohotkey windows spy, kan je de coordinaten vinden waar ControlClick wel moet klikken)
De brave browser moet je instellen op 100% zoom, en lettergrootte Groot.
De beelscherm instellingen van de laptop: schaal en layout op 150%.
De browser moet ook FullScreen staan (F11).
Waarschijnlijk werkt dit alles ook met Chrome browser, maar dat heb ik niet getest.
De laptop zit met een netwerkkabel aangesloten, wifi zal ook wel werken, maar als je 2.4GHz gebruikt, heb je al gauw een latency van 25ms, en dat merk je tijdens spoelen en ophalen van de tv gids.

In de Brave browser zit al een AdBlocker ingebouwd, en daarmee kan je veel van de irritante screen-overlays van NLZiet tegenhouden. Je kan ook in het HOME scherm de 2 bovenste blokken (populair en stream keuze) helemaal tegenhouden. Die zitten alleen maar in de weg, je hebt daar niks aan.
Hieronder de filters om die blokken tegen te houden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sEuWBQm1liaoYCwEXYpTEiLmakM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/E3YKZgGlflg0XTMrNZZH4DJT.png?f=fotoalbum_large

Hieronder de (nieuwe) functies van AirMouse Remote:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZUZce0LNNSFQl4DZGapANVdb49k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/09qbiKjYZraldIOGsaXDJclx.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk kan ik hiermee nog een paar mensen gelukkig maken met een volledig reclamevrije TV ervaring O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just4testing
Sorry, er missen in de vorige post nog 2 dingen:
AutoHotKey kan naar bepaalde patronen zoeken op het scherm, en dan daar op klikken.
Dat heb ik gebruikt om op de (i) knopjes te klikken, zonder dat de muis exact er op staat.
Daarvoor zijn echter wel twee afbeeldingen nodig om naar te kunnen zoeken.
Die moeten in de zelfde map staan als het script.

Deze afbeelding opslaan als info.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cV9wjGYsjFb3HcRT1U0z3F0RyLQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/hirrjyty20VlnOqpYlFWckJZ.png?f=user_large

Deze afbeelding opslaan als CloseWindow.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s8foUrMA_nprf8c6PMrvDQHbPQQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/37rcVMYuhlJ1nxfKQE5IwJJm.png?f=user_large

[ Voor 5% gewijzigd door just4testing op 22-04-2024 16:01 . Reden: afbeelding misschien niet goede afmeting ? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Ook 60% cpu kan op een oudere laptop problemen geven, verwacht dus niet dat je geheel probleemloos kunt kijken. Brave cast inderdaad een stuk beter dan Chrome dat heb ik zelf ook al ondervonden.

Maar ik vind persoonlijk dat casten een noodoplossing is als er geen directe opties zijn, daarnaast komen er overal steeds meer beveiligingen zodat je niet meer kunt casten, dit is nu nog op te lossen door 2 browsers te gebruiken 1 waar je de stream in afspeelt bijv. Firefox en de andere die je desktop naar je tv cast bijv. Chrome, daarna zet je de boel in Firefox op fullscreen en het werkt.

Hopelijk blijft jou oplossing voor nu werken en heb je er veel plezier mee, maar zou toch al bij voorbat denken aan een android boxje of iets anders dat je in de toekomst direct aan je tv kunt hangen. Een andere tv na 6 jaar nee daar begin ik zelf ook niet aan in deze wegwerp maatschappij waarin we nu leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just4testing
Penthe schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 13:13:
Ook 60% cpu kan op een oudere laptop problemen geven, verwacht dus niet dat je geheel probleemloos kunt kijken. Brave cast inderdaad een stuk beter dan Chrome dat heb ik zelf ook al ondervonden.

Maar ik vind persoonlijk dat casten een noodoplossing is als er geen directe opties zijn, daarnaast komen er overal steeds meer beveiligingen zodat je niet meer kunt casten, dit is nu nog op te lossen door 2 browsers te gebruiken 1 waar je de stream in afspeelt bijv. Firefox en de andere die je desktop naar je tv cast bijv. Chrome, daarna zet je de boel in Firefox op fullscreen en het werkt.

Hopelijk blijft jou oplossing voor nu werken en heb je er veel plezier mee, maar zou toch al bij voorbat denken aan een android boxje of iets anders dat je in de toekomst direct aan je tv kunt hangen. Een andere tv na 6 jaar nee daar begin ik zelf ook niet aan in deze wegwerp maatschappij waarin we nu leven.
Ik gebruik gewoon de https://app.nlziet.nl website om tv te kijken, en doe verder niks met casten.

Ik heb zo'n witte chromecast (nieuwste type) maar dat vind ik gewoon niet lekker te bedienen.

Wat me wel op valt, is dat als ik precies de zelfde stream via de nlziet addon in Kodi afspeel, dat de laptop dan maar 20% cpu gebruikt.
Ergens zit in de webpagina van nlziet een heel inefficiënte mediaplayer verstopt.
Als ze die zelfde mediaplayer ook in de android en smarttv apps hebben zitten, dan snap ik wel waarom er zoveel klachten zijn over de traagheid.

Is er hier iemand die misschien de html van de app.nlziet website kan uitrafelen, om te zien waar dat probleem zit ?

Ahhh, wacht, ik zie het al. Ze gebruiken Bitmovin.com.
Daar ga ik effe wat dieper in duiken.... >:)

Edit: Bitmovin heeft z'n zaakjes wel goed voor elkaar. Vooral dat het op werkelijk alle platformen werkt.
Ik snap nu wel dat NLZiet dit gebruikt, dat scheelt een hoop ellende als je op zoveel verschillende apparaten wil blijven aanbieden.

[ Voor 8% gewijzigd door just4testing op 23-04-2024 17:54 . Reden: Toch gevonden welke player gebruikt is.. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Toch werkt het niet onder AndroidTV 9, het live kijken is verschrikkelijk maar gemiste uitzendingen werken prima altans de gene waar geen reclame meer in zit. Rare is dat geen enkele andere gebruikte live streamings app dit gedrag vertoont enkel NLZiet heeft dit probleem.

Bitmovin werkt dan schijnbaar toch niet op alle platformen, dus niet zo goed voorelkaar als aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Hebben jullie ook dat de logo's van drie zenders blijven staan in de rechterkant van het scherm als je Live TV kijkt?
Dit is dan gewoon in de browser onder Firefox en Chrome.

Heel irritant. Dit was eerder toch niet?

Het lijkt wel of een deel van de interface niet verdwijnt na 5 seconden. De knoppen voor vooruitspoelen e.d. verdwijnen wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemb2
Speed24 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 07:44:
Hebben jullie ook dat de logo's van drie zenders blijven staan in de rechterkant van het scherm als je Live TV kijkt?
Dit is dan gewoon in de browser onder Firefox en Chrome.

Heel irritant. Dit was eerder toch niet?

Het lijkt wel of een deel van de interface niet verdwijnt na 5 seconden. De knoppen voor vooruitspoelen e.d. verdwijnen wel.
Ja, viel mij gisteravond ook op (Firefox op een Windows 10 mini-PC die achter mijn TV hangt). Dit is nieuw. Ook de muisaanwijzer blijft in beeld staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• willemb2
@Speed24 Die logo's verdwijnen nu alweer, maar de muisaanwijzer blijft nog in beeld. Ik heb bericht van NLZiet dat er aan gewerkt wordt.

Valt trouwens niet mee om contact op te nemen. De formulieren op die site hebben velden met een witte achtergrond en een wit lettertype :( Ik moest even wat CSS uitschakelen om te zien wat ik zelf intyp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just4testing
Penthe schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:29:
Toch werkt het niet onder AndroidTV 9, het live kijken is verschrikkelijk maar gemiste uitzendingen werken prima altans de gene waar geen reclame meer in zit. Rare is dat geen enkele andere gebruikte live streamings app dit gedrag vertoont enkel NLZiet heeft dit probleem.

Bitmovin werkt dan schijnbaar toch niet op alle platformen, dus niet zo goed voorelkaar als aangegeven.
Het is mij opgevallen dat bitmovin 3x meer processor kracht nodig heeft dan andere html5 video streaming players. Het zou kunnen dat dit op sommige smarttv's een soepele weergave in de weg zit.
Dit zal echter niet eenvoudig op te lossen zijn door NLZiet. Overstappen naar een andere player is enorm veel werk, en levert weer andere fouten op. Klagen bij Bitmovin.com zal ook niet veel helpen ( nog nooit van gehoord ,je bent de enige enz...)
Live tv is een stuk lastiger om te streamen dan gemiste uitzendingen of films. Dit heeft te maken met de beperkte buffer mogelijkheid. Je wil natuurlijk niet 5 minuten achter lopen op de echte live uitzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Ik blijf het vreemd vinden ik had een streamings app met de Engelse zenders erop staan met nog een beter beeld resultaat dan NLZiet en ook vlekkenloos afspelen, deze gebruik ik nu niet meer omdat het een beetje te prijzig was. Maar ook alle 4K streams werken vlekenloos behalve die 1080p streams van NLZiet. Ik vind zelf dat een player zo min mogelijk aan cpu moet gebruiken. Plex met de live zenders ook geen enkel probleem.

Nu zou ik graag willen weten of die Next gen Mi Box (Hier nu uitverkocht) het wel goed doet met NLZiet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taxus
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 06-06 11:31
Penthe schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:05:

Nu zou ik graag willen weten of die Next gen Mi Box (Hier nu uitverkocht) het wel goed doet met NLZiet?
Het lijkt me wel aannemelijk dat die Next gen Mi Box het goed doet. De Mi Box S met AndroidTV 12 update werkt immers gewoon goed. Het probleem lijkt dus een combinatie van de NLZIET app en AndroidTV 9 (en dus een software implementatie issue i.p.v. hardware issue). De Next gen Mi Box draait op Google TV.

Ik denk dat je er niet meer op hoeft te rekenen dat NLZIET dit issue met AndroidTV 9 gaat oplossen. Er wordt zo weinig ontwikkeld dat dit denkt ik een gepasseerd station is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
Taxus schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:40:
Ik denk dat je er niet meer op hoeft te rekenen dat NLZIET dit issue met AndroidTV 9 gaat oplossen. Er wordt zo weinig ontwikkeld dat dit denkt ik een gepasseerd station is.
Het is enorm ondoorzichtig waarmee men bezig is. Wellicht is men meer bezig met opschalen van capaciteit of heeft men toch besloten om een andere player te gaan gebruiken. In beide gevallen is het logisch dat het oplossen van issues met de huidige player wat minder prioriteit heeft gekregen.
(Ik blijf de hoop houden dat bedrijven producten/diensten toch proberen te blijven verbeteren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
Penthe schreef op dinsdag 23 april 2024 @ 22:29:
Toch werkt het niet onder AndroidTV 9, het live kijken is verschrikkelijk maar gemiste uitzendingen werken prima altans de gene waar geen reclame meer in zit.
Daar zit een behoorlijk verschil in qua wat je bij NLZIET opvraagt. Enige tijd na de live uitzending komt het on demand bestand (zonder reclame dus) van de zender beschikbaar en serveren ze die. Alleen voor programma's die niet zonder reclame worden aangeboden en maar een week beschikbaar zijn hebben ze zelf een oplossing.
Het zou kunnen zijn dat de VOD-bestanden bij de aanbieder zelf (NPO/RTL/SBS) gehost worden en de andere door NLZIET. Als je tools hebt om het verkeer in je netwerk te monitoren zou dat nagekeken kunnen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Taxus schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:40:
Het lijkt me wel aannemelijk dat die Next gen Mi Box het goed doet. De Mi Box S met AndroidTV 12 update werkt immers gewoon goed. Het probleem lijkt dus een combinatie van de NLZIET app en AndroidTV 9 (en dus een software implementatie issue i.p.v. hardware issue). De Next gen Mi Box draait op Google TV.

Ter algemene info, het OS is nog steeds Android TV. De GUI is Google TV, het OS echter niet.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just4testing
Penthe schreef op donderdag 25 april 2024 @ 11:05:
Ik blijf het vreemd vinden ik had een streamings app met de Engelse zenders erop staan met nog een beter beeld resultaat dan NLZiet en ook vlekkenloos afspelen, deze gebruik ik nu niet meer omdat het een beetje te prijzig was. Maar ook alle 4K streams werken vlekenloos behalve die 1080p streams van NLZiet. Ik vind zelf dat een player zo min mogelijk aan cpu moet gebruiken. Plex met de live zenders ook geen enkel probleem.

De nieuwe witte chromecast HD met google TV en afstandsbediening speelt NLziet heel goed.
Hij heeft Android TV versie 12.

Ik heb even een powermetertje tussen de voeding en de chromecast gezet, en wat blijkt:
De chromecast in idle gebruikt 0.7 watt.
Als NLziet live tv op sbs (KIJK) afspeelt, gebruikt de chromecast 1.1 watt.
Als ik de KIJK app start op de chromecast, en de zelfde stream speel, gebruikt de chromecast 1.5 watt.
De ZiggoGo app gebruikt 1.2 watt

Op de witte chromecast is NLziet dus 'beter' (als in efficiënter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-06 17:56

alienfruit

the alien you never expected

NLZiet is erg fijn als je soms Nederlandse tv wilt kijken in het buitenland. Veel makkelijker dan BVN.tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Allen bedankt voor het antwoord, de nieuwe Mi Box doet het dus goed en als het nog minder wordt met mijn huidige dan wil ik wel voor de nieuwe next gen gaan al is mijn vrouw het daar totaal niet mee eens die vind dat NLZiet die de box aangeeft als bruikbaar voor NLZiet dit moet oplossen. En zolang ze niet op de zelfde golflengte zit blijft het dus Android TV 9 omdat ze zelf met Disney+, Netflix, Prime en nog een aantal totaal geen problemen heeft en het dus nonsens vind geld uit te geven voor iets nieuws als het huidige werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 13:45
Sinds enkele dagen is de EPG bij mij veranderd van gewoon traag in idioot traag. Links en rechts scrollen gaat nog steeds vlot, maar daarna duurt het met gemak 30 seconden voordat de programma info zichtbaar wordt.

Dit is op mijn Nokia 8000 streaming box.
Vreemd genoeg werkt het (nog) veel beter op mijn Sony TV, waar alle andere apps duidelijk trager zijn dan op de Nokia.
Op mijn Samsung S9 tab werkt het wel gewoon snel.

[ Voor 33% gewijzigd door guido66 op 01-05-2024 20:55 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:13

GerkeP

Vragen mag altijd........

guido66 schreef op woensdag 1 mei 2024 @ 18:59:
Sinds enkele dagen is de EPG bij mij veranderd van gewoon traag in idioot traag. Links en rechts scrollen gaat nog steeds vlot, maar daarna duurt het met gemak 30 seconden voordat de programma info zichtbaar wordt.
Hier ook, zowel de Samsung App als op de 4K Chromecast met Google TV. Alles bedraad aangesloten.
Ook te vaak dat de stream op cirkeltje blijft draaien, dan terug en opnieuw starten lost weer op, is ook geen caching of storage probleem.
Het blijft een speeltuin en ook geen releasenotes oid te vinden

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
willemb2 schreef op woensdag 24 april 2024 @ 15:54:
@Speed24 Die logo's verdwijnen nu alweer, maar de muisaanwijzer blijft nog in beeld. Ik heb bericht van NLZiet dat er aan gewerkt wordt. (...)
Ik heb geen antwoord meer gehad op mijn ticket, maar ik zie het probleem sinds 30 april 's avonds niet meer optreden.

Je krijgt via https://help.nlziet.nl/hc/nl of support@nlziet.nl wel snel antwoord en na een beetje doorduwen wordt ook snel erkent dat er een probleem is. Helaas heeft hun ticket systeem zo'n irritante robot die elk ticket na 2 dagen afsluit als 'opgelost', ongeacht of dat het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:34
Ik vind het een handige optie NLZiet, maar ik heb steeds meer de indruk dat ze de boel niet echt aan kunnen.
Steeds vaker haperingen of storingen.

Ik gebruik de app op een lg tv en wij merken dat het opstarten van programma's niet lekker gaat
Het duurt lang voordat de stream gestart wordt.
Dit na de recente update.

Nu blijft het een goedkopere optie dan het extra pakket van ziggo, maar het valt ons op dat er meer haperingen zijn.

Hoe zijn jullie recente ervaringen ?

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
@MdO82 Op Apple TV eigenlijk altijd goed (geweest), hooguit 1-2 storingen afgelopen jaar

De server kant lijkt dus prima, ik lees hier wel verschillen tussen platforms, waar Apple TV, web en mobiel vaak goed zijn, zijn de Smart tv apps soms wat minder lijkt het. Maar die hardware is misschien ook wat matiger? Al doen andere streaming apps het waarschijnlijk wel prima, maar goed Netflix is natuurlijk wel stukje groter.

[ Voor 15% gewijzigd door CarpeVentum op 05-05-2024 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@CarpeVentum Bij Android TV wisselt het ook enorm. Met name oudere programma's van SBS (KIJK) duren soms enorm lang voordat ze starten. Net of de hard disk even op moet spinnen :+. Als je namelijk geduld hebt, starten ze wel door. Ook wanneer je na zeg 10 seconden terug gaat en het programma opnieuw start. Idem voor live televisie of het terugkijken. Soms starten zenders echt direct, en soms moet je 30 seconden wachten voordat de stream start.

Het is niet onoverkomelijk, maar ik heb het idee dat de ontwikkeling van NLZiet stilligt. Want dit soort dingen spelen al maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:34
alex3305 schreef op zondag 5 mei 2024 @ 19:56:

Het is niet onoverkomelijk, maar ik heb het idee dat de ontwikkeling van NLZiet stilligt. Want dit soort dingen spelen al maanden.
Daar lijkt het inderdaad ook erg sterk op.
Vreemd, want ze zijn wel flink aan het promoten.

Als de ontwikkeling stil blijft dan loop je vanzelf tegen problemen.

Merkte net dat het via de tablet (android) vloeiender gaat.
Zou nog in webOs kunnen zitten.

Maar goed mocht ik het te irritant vinden dan kan ik nog schakelen naar de chromecast met Google tv.

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:36
Herkend iemand het volgende, in mijn ogen best bizarre probleem?

Ik heb een Android TV met de NLZiet app, alles werkt redelijk naar behoren, behalve 1 zender, namelijk RTL7. Heel soms na het daadwerkelijk van de stroom afhalen van het apparaat werkt RTL7 weer even, maar heel snel, een dag of zo, stopt dat weer.

Op zich kan ik heel veel problemen beredeneren, maar deze begrijp ik echt niet. Hoe kan 1 zender nou structureel niet werken en de rest wel? En altijd dezelfde zender, nooit een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
delpit schreef op zondag 5 mei 2024 @ 20:21:

Op zich kan ik heel veel problemen beredeneren, maar deze begrijp ik echt niet. Hoe kan 1 zender nou structureel niet werken en de rest wel? En altijd dezelfde zender, nooit een ander.
Het rare is dat elke streamings dienst de zelfde streams gebruiken en NLZiet is een warboel ven verschillende streams en codecs. Als je alles gelijk houd worden alle problemen veel minder of zelfs 0.

Heel raar dat de heren IT dat niet inzien bij NLZiet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001

Japie.G

Colour Classic

Mooie bak vanmiddag. Even Frank Visser terug kijken dacht ik, zoals ik vaker doe. Even fijn hersenloos vermaak.

Kreeg ik ineens 3 verplichte reclamespots voor de start van het programma te zien. Niet door te spoelen. Tijdens het programma op de plekken waar normaal op TV de reclame geprogrammeerd staat kreeg ik nu ook 2x een reclameblok van 7 spots te zien. Verplicht en niet door te spoelen. Een counter onderin met hoeveel spots nog te gaan.

Ik schrok me wezenloos. Gelijk andere programma’s bekeken en allemaal hadden ze de marking ‘bevat reclame’ en deze verplichte reclameblokken. Ik zoeken of ik ergens communicatie gemist had over deze wijziging. Niets. Geshockeerd als ik was via twitter een bericht naar NL ziet gestuurd en daarop zeer snel reactie dat dit niet de bedoeling was en de ‘fout’ was hersteld. Daarna inderdaad de reclame weer weg.

Was ik nu per ongeluk getuige van NLziet toekomstplannen? Dit soort ‘live’ ingevoegde, youtube achtige reclame heb ik nog nooit gezien in NLziet. Ik hoop van niet want dan is het einde NLziet voor mij, wat ik tot dusver toch erg vaak met veel plezier gebruik.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NYZyf0Cf_K1GgXz8iphI_BC1K7c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0U59fj3Zbio0ICKS41FsUOWe.jpg?f=fotoalbum_large

NLziet app op Chromecast met GoogleTV

[ Voor 4% gewijzigd door Japie.G op 07-05-2024 20:10 ]

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@Japie.G Eerlijk gezegd denk ik van niet. Ik denk dat er op de achtergrond de KIJK API wordt aangesproken waar uiteraard reclame in zit. Wellicht dat hier iets misging. Als ik dat nu bedenk zou dat ook de reden kunnen zijn dat KIJK streams soms langzaam starten :+.

Overigens snap ik niet zo goed waarom er nu inderdaad bij programma's van de commerciële zenders Bevat Reclame bijstaat. Dat was eerder niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen_E
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:51
Dat was altijd al zo bij replay tv.

https://help.nlziet.nl/hc...mmige-programma-s-reclame

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

alex3305 schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:23:
@Japie.G Eerlijk gezegd denk ik van niet. Ik denk dat er op de achtergrond de KIJK API wordt aangesproken waar uiteraard reclame in zit. Wellicht dat hier iets misging. Als ik dat nu bedenk zou dat ook de reden kunnen zijn dat KIJK streams soms langzaam starten :+.

Overigens snap ik niet zo goed waarom er nu inderdaad bij programma's van de commerciële zenders Bevat Reclame bijstaat. Dat was eerder niet zo.
Zo’n gedachte had ik ook even, maar het was zowel bij RTL als TALPA streams. Das wel heel toevallig dan toch? Kan natuurlijk wel de oorzaak zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G

Japie.G

Colour Classic

Het ging hier om on-demand streams. Normaal zonder reclame, en inmiddels ook weer zonder reclame. En als ze reclame bevatten was het vaak de reclame zoals uitgezonden op tv, niet van die ingevoegde ‘digitale gepersonaliseerde’ reclame zoals vanmiddag het geval was.

Tevens was de melding ‘bevat reclame er eerder 100pct ECHT niet bij on demand streams..

[ Voor 8% gewijzigd door Japie.G op 07-05-2024 21:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jurgen_E
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 14:51
Japie.G schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:27:
[...]

Het ging hier om on-demand streams. Normaal zonder reclame, en inmiddels ook weer zonder reclame. En als ze reclame bevatten was het vaak de reclame zoals uitgezonden op tv, niet van die ingevoegde ‘digitale gepersonaliseerde’ reclame zoals vanmiddag het geval was.
Klopt, maar was een reactie op het bericht er boven en meer over de opmerking "bevat reclame".

Dat er digitale gepersonaliseerde reclame in een on demand stream zit heb ik gelukkig nog niet gehad en hoop ook zeker niet dat dit ooit gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BestevaerNL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 04-05 15:46
Ik kan sinds een paar dagen NLziet niet meer afspelen op Chromium browsers. Ik krijg de melding:"Afspelen mislukt. Probeer het opnieuw".

Dit issue heb ik niet op mijn Android telefoon of iPad. Dus het lijkt geen netwerk issue.

Een foutcode krijg ik niet. Dus het is wel lastig om te pinpointen wat het daadwerkelijke probleem is.

Ervaart iemand hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
BestevaerNL schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:34:
Ik kan sinds een paar dagen NLziet niet meer afspelen op Chromium browsers. Ik krijg de melding:"Afspelen mislukt. Probeer het opnieuw".

Dit issue heb ik niet op mijn Android telefoon of iPad. Dus het lijkt geen netwerk issue.

Een foutcode krijg ik niet. Dus het is wel lastig om te pinpointen wat het daadwerkelijke probleem is.

Welke Chromium browser op welk apparaat? Hier geen problemen in Chrome en Arc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BestevaerNL
CarpeVentum schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:39:
[...]

Welke Chromium browser op welk apparaat? Hier geen problemen in Chrome en Arc.
Ik gebruik standaard Edge. Maar ook in ungoogled chromium en UR browser krijg ik dezelfde melding.

Ik zal Arc proberen en een non chromium browser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
@BestevaerNL Gek, welke versie? Op welk systeem? Hier gewoon up to date browsers en nergens problemen. Misschien even cookies van NLZIET wissen oid?

[ Voor 18% gewijzigd door CarpeVentum op 08-05-2024 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BestevaerNL
CarpeVentum schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:44:
@BestevaerNL Gek, welke versie? Op welk systeem? Hier gewoon up to date browsers en nergens problemen. Misschien even cookies van NLZIET wissen oid?
Windows 10, en edge is up to date. Ik ben niet thuis dus kan niet aangeven welke versie het is.

Cookies al eens verwijderd op 2 htpc'tjes. Mocht niet baten.

Ik zal alles van de browser even opschonen. Kijken of dat nog helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BestevaerNL
CarpeVentum schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:44:
Alles gewist en andere browsers geprobeerd. Maar het werkt niet.

Andere video platforms zoals YouTube en Netflix werken zonder problemen. Maar NLziet niet.

En dit probleem heb ik op 2 windows 10 htpc'tjes. Eentje in mijn huis en één in mijn kantoor. Ik zit op een Unifi netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 15:59
Japie.G schreef op dinsdag 7 mei 2024 @ 21:27:
[...]

Tevens was de melding ‘bevat reclame er eerder 100pct ECHT niet bij on demand streams..
Het unieke aan NLziet was toch dat je niet van tevoren hoeft na te denken wat je opneemt, want alles is toch voor een hele lange tijd via on-demand beschikbaar, en dat je er geen reclame was? Dat laatste verandert dus?
Bij Ziggo was er veel ophef dat opnames van RTL (gedaan via hun Next box) worden voorzien van reclame, voorafgaand aan de uitzending, van max 1 minuut. Gaat NLziet nu ook deze kant op?

Ooit was het unieke aan streaming diensten dat er geen reclame was (en zelfs geen logo links of rechtsboven, heerlijk!), maar reclame gaat langzaam gewoon weer terug komen. Of je hebt wellicht keuze door het nemen van een (veel) duurder abo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:23
BestevaerNL schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 10:34:

Toevallig een PiHole of andere blocker actief in je netwerk?
Zoja dan even als test disablen. Ik heb er al vaker last van gehad dat streamings diensten plotseling niet meer goed werken en dat bleek dan te komen doordat de PiHole bepaalde sites blokkeerde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
meesje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:07:
[...]

Het unieke aan NLziet was toch dat je niet van tevoren hoeft na te denken wat je opneemt, want alles is toch voor een hele lange tijd via on-demand beschikbaar, en dat je er geen reclame was? Dat laatste verandert dus?
Bij Ziggo was er veel ophef dat opnames van RTL (gedaan via hun Next box) worden voorzien van reclame, voorafgaand aan de uitzending, van max 1 minuut. Gaat NLziet nu ook deze kant op?

Ooit was het unieke aan streaming diensten dat er geen reclame was (en zelfs geen logo links of rechtsboven, heerlijk!), maar reclame gaat langzaam gewoon weer terug komen. Of je hebt wellicht keuze door het nemen van een (veel) duurder abo.
Je ziet wel dat veel streamingdiensten inmiddels ook een goedkoopste abonnementsoptie hebben waar reclame bij zit. Volgens mij Videoland, Netflix, HBO heeft het aangekondigd... Ongetwijfeld nog meer. Is blijkbaar toch vraag naar, maar mij niet gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BestevaerNL
Jef61 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:09:
[...]

Toevallig een PiHole of andere blocker actief in je netwerk?
Zoja dan even als test disablen. Ik heb er al vaker last van gehad dat streamings diensten plotseling niet meer goed werken en dat bleek dan te komen doordat de PiHole bepaalde sites blokkeerde.
Ik heb een nextdns "pihole". Maar alle mobiele apparaten op hetzelfde netwerk spelen nlziet zonder problemen af. De bedrade windows 10 pc's doen dit niet...

Als het een dns issue is dan verwacht ik dit gedrag van alle apparaten op hetzelfde netwerk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10:23
BestevaerNL schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:38:
[...]

Ik heb een nextdns "pihole". Maar alle mobiele apparaten op hetzelfde netwerk spelen nlziet zonder problemen af. De bedrade windows 10 pc's doen dit niet...

Als het een dns issue is dan verwacht ik dit gedrag van alle apparaten op hetzelfde netwerk.
Nou, ik zou het toch even uittesten, ik merkte destijds zeker wel verschil tussen bv Android of een Windows PC. De PiHole is heel snel met een druk op de knop 'even' te disablen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BestevaerNL
Jef61 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:42:
[...]

Nou, ik zou het toch even uittesten, ik merkte destijds zeker wel verschil tussen bv Android of een Windows PC. De PiHole is heel snel met een druk op de knop 'even' te disablen.
Net getest door mijn router niet naar mijn nextdns te laten wijzen.

Geen verschil. Mobiele apparaten blijven werken. Windows 10 pc's niet. Het lijkt er toch op dat het iets in Windows is. Omdat het alleen deze apparaten zijn en het maakt niet uit welke browser ik gebruik. Ik heb chromium, firefox en opera getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BestevaerNL
Jef61 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:42:
[...]

Zojuist ook even getest als ik een windows 10 pc via wifi laat lopen. Ook dan werkt NLziet niet.

Zo langszaam aan houd ik weinig andere opties over dan iets in Windows 10.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
@BestevaerNL Ook hardware versnelling in de browsers al uitgezet? Misschien een brakke update gehad van je GPU driver(s)?

Net even getest in Brave en ik kreeg een zwart scherm omdat Brave de cookiemelding blokkeerde. Maar toen ik Brave Shields (built-in adblocker) uitzette voor NLZiet werkte het direct. Ook een Chromium browser. Ook op Windows 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BestevaerNL
alex3305 schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 14:13:
@BestevaerNL Ook hardware versnelling in de browsers al uitgezet? Misschien een brakke update gehad van je GPU driver(s)?

Net even getest in Brave en ik kreeg een zwart scherm omdat Brave de cookiemelding blokkeerde. Maar toen ik Brave Shields (built-in adblocker) uitzette voor NLZiet werkte het direct. Ook een Chromium browser. Ook op Windows 10.
Tnx! Na de cookies te hebben verwijderd werd de nieuwe cookie melding ook geblokt.

Even privacy iets minder strikt gezet in Edge en adblock op mijn unifi uitgezet. Daarna kreeg ik de nieuwe cookie melding. Geaccepteerd en hij deed het weer!

De kracht van de community!

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:07:
[...]

Het hangt er vanaf hoelang geleden het programma werd uitgezonden, zojuist even getest. De herhaling van Vandaag Inside van dinsdag, uitgezonden om 01:27 vandaag bevat reclame. Echter de live-uitzending van dinsdagavond is reclame-vrij.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
BestevaerNL schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:46:
Net getest door mijn router niet naar mijn nextdns te laten wijzen.

Geen verschil. Mobiele apparaten blijven werken. Windows 10 pc's niet. Het lijkt er toch op dat het iets in Windows is. Omdat het alleen deze apparaten zijn en het maakt niet uit welke browser ik gebruik. Ik heb chromium, firefox en opera getest.
Ik had hetzelfde probleem. NLZiet werkte niet via de browser maar wel op mijn telefoon met de NLZiet-app. Ik dacht dus ook dat het niet aan mijn netwerk (met Pi-hole) kon liggen. Uiteindelijk, na contant met de NLZiet helpdesk, mijn laptop via mijn telefoon op 4G aangesloten en toen werkte het wel. Het lijkt er dus op dat de NLZiet-app hele andere url's gebruikt dan NLZiet in de browser.

Ik heb het probleem kunnen oplossen door licensing.bitmovin.com en cookie-cdn.cookiepro.com aan de whitelist van mijn Pi-hole toe te voegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• just4testing
Het viel mij ook op, dat de Fullscreen optie in Brave steeds uitschakeld.
Ik zie dan een grijze scrollbalk aan de rechterzijde van mijn tv.
Ik moet dan elke keer op het fullscreen icoontje rechts-onder klikken.
Dat was eerder niet zo !

Nu zie ik plotseling dat de streams 1920x1088p zijn.
Dat vinden mijn browser en mijn tv niet leuk.

Is er iemand die dit ook merkt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BestevaerNL
Malthus schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:10:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. NLZiet werkte niet via de browser maar wel op mijn telefoon met de NLZiet-app. Ik dacht dus ook dat het niet aan mijn netwerk (met Pi-hole) kon liggen. Uiteindelijk, na contant met de NLZiet helpdesk, mijn laptop via mijn telefoon op 4G aangesloten en toen werkte het wel. Het lijkt er dus op dat de NLZiet-app hele andere url's gebruikt dan NLZiet in de browser.

Ik heb het probleem kunnen oplossen door licensing.bitmovin.com en cookie-cdn.cookiepro.com aan de whitelist van mijn Pi-hole toe te voegen.
Bedankt! Goede aanvulling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Friemel
  • Laatst online: 04-06 23:47

Friemel

Lekker bezig

De laatste weken merk ik dat de programma's (via NLZiet icm chromecast) niet bij het begin beginnen zodra ik de afgesloten stream start. Daarnaast, werkt het starten "vanaf begin" bij een lopende uitzending al helemaal niet. Vaak genoeg is ook de naam van de stream verkeerd, dwz het is dan de naam van het programma erna. Met geen mogelijkheid krijg ik het programma teruggespoeld naar het punt waar ik wil beginnen.

Even het journaal kijken bijvoorbeeld, doe ik nu maar via de NPO app icm chromecast, want die start tenminste wel bij het begin als stream klaar is. Helaas is de kwaliteit stukken minder. Ook bij deze app werkt "vanaf begin" niet.

Ik weet nu niet op welk paard ik moet gokken, want NPO Plus is dan wel goedkoper en biedt voldoende zenders voor mij, maar de interface is minder fijn. Hmmm, lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
Friemel schreef op vrijdag 10 mei 2024 @ 16:16:
De laatste weken merk ik dat de programma's (via NLZiet icm chromecast) niet bij het begin beginnen zodra ik de afgesloten stream start. Daarnaast, werkt het starten "vanaf begin" bij een lopende uitzending al helemaal niet. Vaak genoeg is ook de naam van de stream verkeerd, dwz het is dan de naam van het programma erna. Met geen mogelijkheid krijg ik het programma teruggespoeld naar het punt waar ik wil beginnen.

Even het journaal kijken bijvoorbeeld, doe ik nu maar via de NPO app icm chromecast, want die start tenminste wel bij het begin als stream klaar is. Helaas is de kwaliteit stukken minder. Ook bij deze app werkt "vanaf begin" niet.

Ik weet nu niet op welk paard ik moet gokken, want NPO Plus is dan wel goedkoper en biedt voldoende zenders voor mij, maar de interface is minder fijn. Hmmm, lastig.
Ik kijk alleen via de browser, mijn "TV" is een PCtje met een heel groot beeldscherm. Daar heb ik de indruk dat NLZiet bij "vanaf begin" en terugkijken kort na afloop van de uitzending een timeshift doen obv van de tijdstippen die in de gids staan. Die worden niet bijgesteld als een programma uitloopt. Bij de commerciële pulpzenders is dat schering en inslag, maar ook bij NPO komt het vaak voor. Zondagavond 5 mei liep de Liveregistratie van het 5 mei-concert een half uur uit. Studio Voetbal was pas on demand te bekijken toen Bed & Breakfast al een kwartier bezig was. Daar zat het late journaal nog tussen.

Ik kom vaak thuis als het 20:00 Journaal net is afgelopen. Maar als ik dat om 20:30 probeer te bekijken krijg ik het programma erna live, onder de titel 'NOS Journaal'. Pas ongeveer 20:35 gaat het wel goed, maar dan krijg ik eerst nog een stukje reclame of previews. Pas tegen 21:00 krijg ik een echte on-demand versie die precies vanaf het begin start. Ik heb de indruk dat het in de Android app gemiddeld iets eerder beschikbaar is, maar niet altijd.

Ik lees dat de functies van Mijn NPO en Favorieten hersteld is in NPO Plus, maar ik ga pas terug als live daar in normale kwaliteit beschikbaar komt. Dat is in de nieuwe versie nog steeds 540p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 13:04
Eerder kon ik programma's als Pawn Stars lekker doorspoelen, inmiddels lukt dat niet meer :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RogerSch
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:05
revengeyo schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 00:08:
Eerder kon ik programma's als Pawn Stars lekker doorspoelen, inmiddels lukt dat niet meer :S
Dan moet je toch echt gaan klagen bij de TV zender die het uitzendt. Zjj bepalen dat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 29-05 13:04
RogerSch schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 08:02:
[...]

Dan moet je toch echt gaan klagen bij de TV zender die het uitzendt. Zjj bepalen dat....
Vreemde is dat de prijs gelijk gebleven is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:09

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik krijg wel de melding in beeld dat de zender het doorspoelen van reclame niet toestaat, maar op de AppleTV lukt het nog steeds wel als je het met de functie 2x, 3x of 4x doet. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
Volgens mij gaat er iets mis bij NLZiet. Ik ben naar de TV Gids gegaan en elk programma dat ik daar open heeft de 7 Dagen tag staan. Als ik het programma dan bekijk, dan zie ik de groene zoekbalk, wat (vziw) indiceert dat het programma niet in een NLZiet serie staat opgeslagen of gekoppeld. Ik heb dit getest in mijn browser. Als je een programma namelijk terugkijkt van een serie (bijv. door te zoeken of Mijn Series) dan zie je een roze zoekbalk. Dan is het programma ook reclamevrij en kun je doorspoelen.

Pawn Stars staat bij mij niet eens bij de beschikbare programma's als ik daarop zoek. Wel Pawn Stars Hit The Road, maar dat is een ander programma. Wel staan de Pawn Stars afleveringen er bij als ik dan vervolgens kijk bij de tab afleveringen. Ik krijg hier dan ook de roze zoekbalk (VOD?), maar wanneer ik ga spoelen wordt ik onaangenaam verrast:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2q4CdRF1aCTE2FIQgO6cYyD-mw4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ccrymikM3w0rNWfmOkYR6rZF.png?f=user_large

Er zit ook reclame in de aflevering, wat normaal bij VODs niet is. En ook de knopjes onderin werken wel om door te spoelen :F

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wEBGDf4IermfFr8axdvRKHp4Iaw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fLwmgO9Ckpcgz7UWEIPfuYqm.png?f=user_large

Ik vind het nog steeds raar dat NLZiet deze scheiding ook zo actief maakt. Soms wanneer programma's eindigen of net afgelopen zijn krijg je daardoor rare situaties. Bijvoorbeeld bij Vandaag Inside. Als je 'halverwege' de uitzending invalt (groene zoekbalk) kun je doorspoelen, idem voor de reclame. Want die is nog niet getimecode op dat moment. Maar als je 'te laat' bent, kun je niet meer doorspoelen en is alleen het begin van het programma vrij om te spoelen. Dat zie je door een gedeelte witte en een gedeelte grijze zoekbalk. Maar als je dan 10 minuten na het einde het programma weer opent, begint het programma opnieuw met roze zoekbalk en zonder reclame. Dit is duidelijk de VOD. Je kunt hier zoveel spoelen als je wilt.

Wel een reden om niet meer naar Pawn Stars te kijken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Sinds kort levert SBS twee soorten ondertitels bij programma's mee, de 'normale' ondertitels en doven en slechthorenden ondertitels. Helemaal top, want nu staat standaard de eerste aan, en bij bijvoorbeeld Het Roer Om krijg je nu standaard ondertitels als er geen Nederlands gesproken wordt of als iets onverstaanbaar is. Vooral enorm fijn dat de ondertitels niet in het programma in zitten gebakken maar als aparte stream meekomen. Dan kunnen ze scherper gerendered worden en houden ze rekening met mijn toegankelijkheidsinstellingen d:)b . Je kunt de ondertitels alleen niet (meer) uitzetten.

Dus wat ze bij NLZiet even vergeten zijn is dat ze niet uit te zetten zijn en dat andere zenders geen aparte ondertitelstream meesturen. Dus nu moeten we elke keer als we van SBS naar een andere dienstverlener wisselen de ondertitels uitzetten 8)7. Anders krijgen we doven en slechthorende ondertitels bij Nederlandse programma's. En dat hoeft niet voor ons :9.

Ik begrijp niet zo goed dat dit niet getest is of wordt :S. Want na 2 programma's kijken was dit al vrij duidelijk :/. Het is ook niet het einde van de wereld, maar in feite is het probleem nu omgedraaid. Waar ik eerst altijd de ondertitels bij SBS moest aanzetten, moet ik die nu bij anderen uitzetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
@alex3305 Dat Pawn Stars niet in vod beschikbaar is komt denk ik omdat de zender dan die rechten niet heeft gekocht. Dus mag je alleen via de gids tot Max 7 dagen terugkijken met reclame.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:49
Ik krijg net een mail de prijs van NLZiet omhoog gegaan is. Ik heb het Extra abonnement wat €12 omhoog gegaan is. Maar had al opgezegd, dus voor mij niet meer van toepassing.

Toen keek ik op de website en snap nu wel waarom er klachten zijn van mensen die soms reclame kirijgen. Er is een nieuw abonnement toegevoegd. Heb zo'n idee, dat het alleen nog niet zo vlekkeloos werkte.

Jaarabonnement:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZpBz6mHwpAAw3qh6JvtfW9AUi4k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6Sq4wWvUuxGq05A1SHRgQnXD.png?f=fotoalbum_large

Maandabonnement:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HjN322NXe2_vskl44wrSOzIxFjI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kW57fNWZkQqmQGLRodotQgBm.png?f=fotoalbum_large

Voor bestaande klanten gaat het in vanaf 17 juni
Hopelijk geniet je van alle series, films, programma’s en documentaires die bij NLZIET te zien zijn. We gaan de prijzen voor NLZIET aanpassen, zodat we je de beste kijkervaring kunnen blijven bieden.  

Aangezien jij al abonnee bent van NLZIET, wordt vanaf de eerste betaaldatum op of na 17 juni 2024 de prijs van jouw huidige NLZIET Extra-jaarabonnement gewijzigd naar €131,40 (12 x 10,95) per jaar. Dit nieuwe tarief zal geïncasseerd worden op de dag dat je nieuwe NLZIET Extra-jaarabonnement in gaat.

[ Voor 48% gewijzigd door Glassertje op 13-05-2024 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvcholten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-06 16:26
Ik heb gelukkig net voor een jaar verlengd. Dat is wel een extra voordeel van een jaarabonnement, dat je een jaar imuun bent voor inflatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
pvcholten schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:26:
Ik heb gelukkig net voor een jaar verlengd. Dat is wel een extra voordeel van een jaarabonnement, dat je een jaar imuun bent voor inflatie.
Tja, dat wilde ik dus juist deze week gaan doen. Nu alsnog maar NLZIET Premium Jaarlijks genomen, dan blijft het naar rato in elk geval 8,95 euro per maand.

[ Voor 13% gewijzigd door THE_BASE op 13-05-2024 12:04 ]

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
Glassertje schreef op maandag 13 mei 2024 @ 11:13:
Ik krijg net een mail de prijs van NLZiet omhoog gegaan is. Ik heb het Extra abonnement wat €12 omhoog gegaan is. Maar had al opgezegd, dus voor mij niet meer van toepassing.

Toen keek ik op de website en snap nu wel waarom er klachten zijn van mensen die soms reclame kirijgen. Er is een nieuw abonnement toegevoegd. Heb zo'n idee, dat het alleen nog niet zo vlekkeloos werkte.

Jaarabonnement:
[Afbeelding]

Maandabonnement:
[Afbeelding]
Precies wat ik dacht toen ik de berichten hierboven las over reclame. "Waarschijnlijk komt er een gratis abonnement bij." Maar het is dus het Basis abonnement geworden, welke overigens niet per jaar afgesloten kan worden. Ik heb de topicstart er op aangepast. Een prijsverhoging van €12 is nog wel te behappen, ik betaal graag extra voor het afkopen van reclame :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Nadeel van NLziet is. Die zetten het na een jaar om naar per maand ( ik heb toch niet voor niets voor jaar gekozen!). Elk jaar even actie ondernemen om het naar een jaar te zetten.

Beetje verwarrende mail.

Titel is over prijs maar type abbo is aangepast ik had basis dat is nu Premium.

Geen idee wat ik zo per jaar betaal maar dacht hetzelfde?
Bericht 2023
prijzen van toen: nieuws: NLZiet verhoogt abonnementsprijs met 1 euro naar 8,95 euro per maand
Volgende verlenging euro erbij dus ongeveer 10 euro duurder pj voor reclame vrij te kunnen kijken.

Al met al is dus prijs en pakket veranderd.

Ah een persbericht van ze : https://www.nlziet.nl/nl/...r-abonnement-met-reclame/

[ Voor 45% gewijzigd door RobbyTown op 13-05-2024 13:20 ]

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
RobbyTown schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:39:
[...]

Nadeel van NLziet is. Die zetten het na een jaar om naar per maand ( ik heb toch niet voor niets voor jaar gekozen!). Elk jaar even actie ondernemen om het naar een jaar te zetten.
Op zich ook wel weer netjes toch, er zijn wel meer partijen die dat zo doen. Zo heb ik vorig jaar Eurosport afgesloten voor een jaar, maar heb het nauwelijks gebruikt dus wilde ik het opzeggen, alleen was ik net te laat met opzeggen. Ik heb dus uiteindelijk voor 12+1 maanden betaald en niet voor 12+12...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbyTown
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

RobbyTown

Godlike

Martinique schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:44:
[...]

Op zich ook wel weer netjes toch, er zijn wel meer partijen die dat zo doen. Zo heb ik vorig jaar Eurosport afgesloten voor een jaar, maar heb het nauwelijks gebruikt dus wilde ik het opzeggen, alleen was ik net te laat met opzeggen. Ik heb dus uiteindelijk voor 12+1 maanden betaald en niet voor 12+12...
Van de ene kant is dat handig zeker in geval 'net te laat en wilt opzeggen situatie'. Maar een vinkje bij NLziet voor altijd jaarbetaling ofzo zou wel handig zijn. Als hier alle abbos van jaar naar maand gaan (wat NLziet doet) begint het voor mij toch een aardig klusje te worden.

Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Dat heb ik ook in het afgelopen weekend gedaan, net gechecked en er staat nog de oude prijs als jaar abonnement. Neem nu aan dat die verhoging een jaartje meer is uitgesteld voor mij of ze moeten vanaf 16 Juni 2024 toch ineens extra geld innen.

Toch vind ik het diefstal, je betaalde voor reclame vrij en nu is het betalen voor reclame of meer betalen om weer vrij te kijken. Uiteindelijk komen we ooit uit op een heel duur abonnement met reclames of je ze nu wilt of niet. Affijn tegen die tijd zeg ik alles op en ...............

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
Penthe schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:00:
[...]
Toch vind ik het diefstal, je betaalde voor reclame vrij en nu is het betalen voor reclame of meer betalen om weer vrij te kijken. Uiteindelijk komen we ooit uit op een heel duur abonnement met reclames of je ze nu wilt of niet. Affijn tegen die tijd zeg ik alles op en ...............
Diefstal :? Haha dat is wel een heel interessante take. Volgens mij is het 'gewoon' een prijsverhoging zoals zo'n beetje elke streamingpartij, provider etc. meemaakt en doorvoert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:05
CarpeVentum schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:02:
[...]

Diefstal :? Haha dat is wel een heel interessante take. Volgens mij is het 'gewoon' een prijsverhoging zoals zo'n beetje elke streamingpartij, provider etc. meemaakt en doorvoert.
Naast de introductie van het lager geprijsde NLZIET Basis, zal er voor de andere abonnementen een tariefwijziging worden doorgevoerd.

Dat klopt dat is ze wel gegund, waar ik elk jaar mijzelf steeds meer aan erger is de stilstand qua ontwikkeling op applicatieniveau, in relatie tot de jaarlijkse verhogingen.

Waarom kan ik niet:
-fatsoenlijk zappen op de AppleTV zoals bij ZiggoGo
-geen PIP afspelen in een moderne PC browser, waarbij ik lekker op GoT rondhang en dan rechtsboven het ochtend nieuws mee laat lopen.
-geen invloed heb op de aanwezige pushberichten

Als ik langer nadenk wordt het lijst je nog wel langer, maar dit is wel de top3. Verhogen van je prijs is prima, alleen moet je product wel meeontwikkelen om het in balans te houden.

[ Voor 7% gewijzigd door stormfly op 13-05-2024 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
CarpeVentum schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:02:
[...]

Zoals de Amerikanen de boel willen doorvoeren en de rest van de wereld het overneemt. Als je die cultuur een beetje kent mag je daar best een beetje ongerust over worden want eerst je vinger dan je hand er komt geen einde aan.

Iedereen die prijsverhogingen voor lief neemt is de perfecte klant, niet zeuren maar betalen.

Het is gewoon logisch nadenken. Nu gaan alle streamings diensten dus massaal verhogen 1 of 2 is misschien wel te doen maar allemaal laat jou maandelijkse prijskaartje flink omhoog schieten omdat alles steeds meer versnippert.

Het betalen voor reclame abonnement is er nu, vraag is hoe ver de klant het nog gaat trekken als over een paar maanden de volgende prijsverhoging weer wordt gemeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Laatst online: 15:59
@Penthe Ik denk dat @CarpeVentum het voornamelijk had over het woord diefstal. Je neemt een dienst af. Je bent geen eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
Penthe schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:30:
[...]

Iedereen die prijsverhogingen voor lief neemt is de perfecte klant, niet zeuren maar betalen.
Ok, beetje offtopic maar wat zijn je opties als je inflatie niet voor lief neemt? NLZIET uit protest opzeggen en overstappen naar een duurder alternatief? Welk product / dienst is de afgelopen jaren niet duurder geworden? Je kunt stoppen met boodschappen doen / tanken etc maar uiteindelijk heb je er alleen jezelf mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepehv
  • Laatst online: 04-06 21:58
Hoe kan ik zien welk abonnement ik nu heb?

Ik betaal nu maandelijks €8,95 (de prijs per maand voor jaarlijks premium). Ik heb nooit een jaarabonnement gehad...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FoNWJwX9fTjXnhtPBYHv55mBzWo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YNfN1VVVo9CqDeSvi7PVxrCG.png?f=fotoalbum_large

Als ik vervolgens op de bespaar 11% met jaarabonnement klik, krijg ik de keuze tussen maand/jaar premium. Althans, dat denk ik, abonaam staat er niet bij :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xkCeWy7hwWo26mfbx9MQM97j1K8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/duFw8vbUQWpMMQsexuDsswEt.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@Martinique Canal+ voor €14,95 of tv bij de provider. Bij KPN kost dat €12,50. Toegegeven dan heb je geen NPO Plus, maar het verschil van NLZiet wordt zo wel enorm klein. Wat mij betreft slaat @stormfly de spijker op de kop. Het wordt wel duurder, maar er veranderd niet bijster veel. We hebben het hier in dit topic ook al uitgebreid over alle bugs en issues gehad. En sterker nog, het content aanbod verschraalt blijkbaar.

En ook als ik kijk naar nieuwe functies gebeurt er wat mij betreft weinig. Want waarom kun je bij profielen bijvoorbeeld geen kleuren kiezen? Of een afbeelding uploaden? Die functie is er nu al 3 jaar en zoiets basaals is er nog steeds niet. Volgens mij een vrij basale functie. Ik dacht ook dat het in de pijplijn zat, maar dat zal ik dan verkeerd onthouden hebben.

Bij mij blijft het gevoel hangen dat NLZiet in een soort onderhoudsmodus zit. Er wordt het minimale aan gedaan om het maximale eruit te halen. Ik bedoel sinds de vorige prijsverhoging, voor het eerst in 8 jaar, is er nauwelijks iets veranderd. Om dan weer een prijsverhoging door te voeren voelt op z'n minst wrang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glassertje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 08:49
Voor bestaande klanten is dit vanaf 17 juni
Hopelijk geniet je van alle series, films, programma’s en documentaires die bij NLZIET te zien zijn. We gaan de prijzen voor NLZIET aanpassen, zodat we je de beste kijkervaring kunnen blijven bieden.  

Aangezien jij al abonnee bent van NLZIET, wordt vanaf de eerste betaaldatum op of na 17 juni 2024 de prijs van jouw huidige NLZIET Extra-jaarabonnement gewijzigd naar €131,40 (12 x 10,95) per jaar. Dit nieuwe tarief zal geïncasseerd worden op de dag dat je nieuwe NLZIET Extra-jaarabonnement in gaat.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Martinique
alex3305 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:05:
@Martinique Canal+ voor €14,95 of tv bij de provider. Bij KPN kost dat €12,50. Toegegeven dan heb je geen NPO Plus, maar het verschil van NLZiet wordt zo wel enorm klein. Wat mij betreft slaat @stormfly de spijker op de kop. Het wordt wel duurder, maar er veranderd niet bijster veel. We hebben het hier in dit topic ook al uitgebreid over alle bugs en issues gehad. En sterker nog, het content aanbod verschraalt blijkbaar.

En ook als ik kijk naar nieuwe functies gebeurt er wat mij betreft weinig. Want waarom kun je bij profielen bijvoorbeeld geen kleuren kiezen? Of een afbeelding uploaden? Die functie is er nu al 3 jaar en zoiets basaals is er nog steeds niet. Volgens mij een vrij basale functie. Ik dacht ook dat het in de pijplijn zat, maar dat zal ik dan verkeerd onthouden hebben.

Bij mij blijft het gevoel hangen dat NLZiet in een soort onderhoudsmodus zit. Er wordt het minimale aan gedaan om het maximale eruit te halen. Ik bedoel sinds de vorige prijsverhoging, voor het eerst in 8 jaar, is er nauwelijks iets veranderd. Om dan weer een prijsverhoging door te voeren voelt op z'n minst wrang.
Ik heb NLZIET voornamelijk voor mijn allergie voor reclame, voor de prijs en geen settopbox. Die reclame kan ik bij andere partijen niet afkopen. Ik ben het met je eens dat er weinig ontwikkeling is, maar ik hoef niet zo nodig nieuwe functies. Liever een stabiel product dan zo'n 'verbetering' als bij de NPO.
Benzine wordt ook duurder zonder dat je er verder op kunt rijden. Brood wordt ook duurder terwijl er geen extra sneetjes inzitten. WC rollen behouden dezelfde prijs maar er zitten minder vellen op de rol etc.
Men zal ook vast te maken hebben met stijgende kosten / personeelskosten etc.
De prijsverhoging van vorig jaar kon je omzeilen met de komst van het jaarabonnement, dus eigenlijk is het pas een eerste verhoging sinds het bestaan van NLZIET, 9 jaar dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
stormfly schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:10:
[...]
Waarom kan ik niet:
-fatsoenlijk zappen op de AppleTV zoals bij ZiggoGo
-geen PIP afspelen in een moderne PC browser, waarbij ik lekker op GoT rondhang en dan rechtsboven het ochtend nieuws mee laat lopen.
-geen invloed heb op de aanwezige pushberichten

Als ik langer nadenk wordt het lijst je nog wel langer, maar dit is wel de top3. Verhogen van je prijs is prima, alleen moet je product wel meeontwikkelen om het in balans te houden.
1. NLZIET gebruikt de native player van Apple. Apple heeft de omhoog/omlaag knop en links/rechts knop op je afstandsbediening geclaimd voor native functionaliteit. Het lijkt me dat een andere player niet echt een nuttige (kostendrukkende) oplossing is)
2. Mijn browser (Arc) heeft ingebouwde pip; daar zijn er vast nog meer van
3. Uitzetten zou ik zeggen :p
Penthe schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:30:
[...]

Het betalen voor reclame abonnement is er nu, vraag is hoe ver de klant het nog gaat trekken als over een paar maanden de volgende prijsverhoging weer wordt gemeld.
De impact op het klantenbestand wordt ongetwijfeld gemonitord. Aan de andere kant kun je als je toch bijna alleen maar NPO on demand keek en wat live/replay tv nu ook juist goedkoper in NLZIET stappen...

@Pepehv Wat nu 'NLZIET' is is volgens mij NLZIET Premium geworden. Dat abonnement gaat dus van 8,95 per maand naar 9,95 per maand. Als je een jaarabonnement zou nemen betaal je effectief nog steeds 8,95 per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
Ik zou graag een 'alleen NPO' abonnement hebben. Kijk nooit naar andere kanalen. Ik betaal graag iets meer dan de 2,95 van NPO Plus omdat NLZIET beter werkt en Live wel 1080p is. Ik heb vorig jaar al eens voorgesteld aan NLZIET om een NPO-only abo te lanceren à 3,95 per maand. Kreeg een heel enthousiast antwoord, maar daarna niets meer van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:34
willemb2 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:02:
Ik zou graag een 'alleen NPO' abonnement hebben. Kijk nooit naar andere kanalen. Ik betaal graag iets meer dan de 2,95 van NPO Plus omdat NLZIET beter werkt en Live wel 1080p is. Ik heb vorig jaar al eens voorgesteld aan NLZIET om een NPO-only abo te lanceren à 3,95 per maand. Kreeg een heel enthousiast antwoord, maar daarna niets meer van gehoord.
Waarschijnlijk omdat het gewoon gratis is om NPO live te kijken:
https://npo.nl/start/live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
willemb2 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:02:
Dat wordt denk ik lastig, want NLZIET is van NPO, RTL én Talpa. Je kunt het basis abonnement wel beschouwen als NPO (Plus) Only, daar is on demand nog steeds reclamevrij, alleen ietsje duurder dan die 3,95 die je zou willen betalen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemb2
CarpeVentum schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:07:
[...]

Dat wordt denk ik lastig, want NLZIET is van NPO, RTL én Talpa. Je kunt het basis abonnement wel beschouwen als NPO (Plus) Only, daar is on demand nog steeds reclamevrij, alleen ietsje duurder dan die 3,95 die je zou willen betalen :9
In die 7,95 van basis zit neem ik aan ook een bijdrage voor de programma's van RTL en Talpa. Maar ik heb daar geen belangstelling voor en trouwens ook geen tijd. Voor de NPO programma's heb ik al betaald via de belasting.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Nu online
willemb2 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:19:
[...]

In die 7,95 van basis zit neem ik aan ook een bijdrage voor de programma's van RTL en Talpa. Maar ik heb daar geen belangstelling voor en trouwens ook geen tijd. Voor de NPO programma's heb ik al betaald via de belasting.
Dan is NLZIET niet het product voor jou :P
Pagina: 1 ... 3 ... 12 Laatste