Dat is 540p, ziet er echt niet uit op een doorsnee TV. Ook de betalende Plus abonnees krijgen Live in 540p.MartijnMartijn schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:06:
[...]
Waarschijnlijk omdat het gewoon gratis is om NPO live te kijken:
https://npo.nl/start/live
Open net de NLZIET app, krijg ik een cookiemelding scherm. Er zijn maar liefst 31 bedrijven die je gegevens gebruiken en toestemming staat standaard aan. Van de meeste kan je wel de toestemming intrekken.
[ Voor 48% gewijzigd door Glassertje op 13-05-2024 18:05 ]
Heb die mail ook. Maar dan voor premium, maar hoe zit het hier mee dan. Heb op 12 april 2024 voor jaar abonnement 95,40 betaalt. Blijft dit gewoon staan dan?Glassertje schreef op maandag 13 mei 2024 @ 14:14:
Voor bestaande klanten is dit vanaf 17 juni
[...]
Staat in de mail: Dit nieuwe tarief zal geïncasseerd worden op de dag dat je nieuwe NLZIET Premium-jaarabonnement in gaat.jaaoie17 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:12:
[...]
Heb die mail ook. Maar dan voor premium, maar hoe zit het hier mee dan. Heb op 12 april 2024 voor jaar abonnement 95,40 betaalt. Blijft dit gewoon staan dan?
Dus ik kan mijn jaar abonnement voor de oude prijs nog uitzitten? Dus van april 2024 tot april 2025Martinique schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:18:
[...]
Staat in de mail: Dit nieuwe tarief zal geïncasseerd worden op de dag dat je nieuwe NLZIET Premium-jaarabonnement in gaat.
Ja, lucky you!jaaoie17 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:20:
[...]
Dus ik kan mijn jaar abonnement voor de oude prijs nog uitzitten? Dus van april 2024 tot april 2025
Ah thx, die had ik nog gemist!RobbyTown schreef op maandag 13 mei 2024 @ 12:39:
[...]
Ah een persbericht van ze : https://www.nlziet.nl/nl/...r-abonnement-met-reclame/
Heb ook toegang tot Videoland, dus gebruik NLZiet eigenlijk alleen voor live + NPO content. Lekker switchen naar Basis dus.
Had hem gesubmit nu ook op Tweakers ;): nieuws: NLZiet biedt goedkoper abonnement met advertenties en verhoogt overig...Tralapo schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:28:
[...]
Ah thx, die had ik nog gemist!
Heb ook toegang tot Videoland, dus gebruik NLZiet eigenlijk alleen voor live + NPO content. Lekker switchen naar Basis dus.
Blog - Glasnet status (privé log) - Nette LAN - RIPE Atlas Probe
Dat was inderdaad wat werk, ik heb voor het kruis rechtsboven in gekozen. Ga ervan uit dat dit weigeren betekent.Glassertje schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:02:
Open net de NLZIET app, krijg ik een cookiemelding scherm. Er zijn maar liefst 31 bedrijven die je gegevens gebruiken en toestemming staat standaard aan. Van de meeste kan je wel de toestemming intrekken.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Kreeg ik ook op de GC en daar schrok ik ook behoorlijk van. Via de browser kun je met een klik aangeven of je wilt dat de info gedeeld wordt voor marketing doeleinden. Wil ik dit doen bij de chromecast dan krijg ik een debug venster, hier heb ik een melding van gemaakt en het is doorgezet naar het ontwikkelteam.Glassertje schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:02:
Dus dan maakt niet uit dat er dit in de mail staat? Aangezien jij al abonnee bent van NLZIET, wordt vanaf de eerste betaaldatum op of na 17 juni 2024 de prijs van jouw huidige NLZIET Premium-jaarabonnement gewijzigd naar €107,40 (12 x €8,95) per jaar.
Dit betekent dus die prijs in april 2025 voor mij wordt?
ratzz schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:13:
[...]
Kreeg ik ook op de GC en daar schrok ik ook behoorlijk van. Via de browser kun je met een klik aangeven of je wilt dat de info gedeeld wordt voor marketing doeleinden. Wil ik dit doen bij de chromecast dan krijg ik een debug venster, hier heb ik een melding van gemaakt en het is doorgezet naar het ontwikkelteam.
Ala je naar je profiel gaat dan helemaal onderaan kun je ook de instellingen vinden onder privacy. Daar zal je zien dat er toch nog veel zijn, die niet uitgeschakeld kunnen worden.THE_BASE schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:11:
[...]
Dat was inderdaad wat werk, ik heb voor het kruis rechtsboven in gekozen. Ga ervan uit dat dit weigeren betekent.
Ik heb nog iets van 3 weken een abonnement, maar heb de app net verwijderd. Vind het wel bizar veel die er staan en dan het verhaal beginnen met, we geven om uw privacy (of iets in die trent)
Verder vind ik het wel bijzonder dat ik een abonnement zonder ads heb, maar dat wel veel ads bedrijven toegang hebben tot mijn gegevens en niet uit te schakelen is.
Daar mag je uiteraard wat van vinden, voor mij geen reden om mijn abonnement te weigeren. Waar ontkom je tegenwoordig nog aan tracking, ze mogen van mij best weten wat ik kijk, maar liever zo min mogelijk.Glassertje schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:35:
[...]
[...]
Ala je naar je profiel gaat dan helemaal onderaan kun je ook de instellingen vinden onder privacy. Daar zal je zien dat er toch nog veel zijn, die niet uitgeschakeld kunnen worden.
Ik heb nog iets van 3 weken een abonnement, maar heb de app net verwijderd. Vind het wel bizar veel die er staan en dan het verhaal beginnen met, we geven om uw privacy (of iets in die trent)
Verder vind ik het wel bijzonder dat ik een abonnement zonder ads heb, maar dat wel veel ads bedrijven toegang hebben tot mijn gegevens en niet uit te schakelen is.
iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2 HomeKit CarPlay MagSafe AirTags
Ja, op zich staat het er toch heel duidelijk? De dag waarop je nieuwe jaarabonnement ingegaan is ligt al achter je, want je geeft aan op 12 april 2024 al voor een jaar betaald te hebben, je eerstvolgende betaling is dus ergens rond 12 april 2025.jaaoie17 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:32:
[...]
Dus dan maakt niet uit dat er dit in de mail staat? Aangezien jij al abonnee bent van NLZIET, wordt vanaf de eerste betaaldatum op of na 17 juni 2024 de prijs van jouw huidige NLZIET Premium-jaarabonnement gewijzigd naar €107,40 (12 x €8,95) per jaar.
Dit betekent dus die prijs in april 2025 voor mij wordt?
Iemand die op 18 juni 2023 een jaarabonnement is aangegaan heeft als eerstvolgende betaaldatum 18 juni 2024 en die is dus de klos en kan flink gaan lappen. Mijn jaar loopt ergens in september af, ik heb dus nog even om geld apart te zetten.Aangezien jij al abonnee bent van NLZIET, wordt vanaf de eerste betaaldatum op of na 17 juni 2024 de prijs van jouw huidige NLZIET Premium-jaarabonnement gewijzigd naar €107,40 (12 x €8,95) per jaar. Dit nieuwe tarief zal geïncasseerd worden op de dag dat je nieuwe NLZIET Premium-jaarabonnement in gaat.
Ik snap het niet. Maar volgens mij kreeg je toch altijd al reclame? Ik heb het NLZIET abonnement wat dus straks NLZIET Premium wordt. Maar volgens mij als ik RTL Crime kijk dan had ik vorige week gewoon reclame. Of heb ik het verkeerd begrepen? Geen idee wat On Demand precies betekend maar ik kijk vaak Baantjer ofzo via de TV Gids
Het gaat om ON DEMAND.alienfruit schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:13:
Ik snap het niet. Maar volgens mij kreeg je toch altijd al reclame? Ik heb het NLZIET abonnement wat dus straks NLZIET Premium wordt. Maar volgens mij als ik RTL Crime kijk dan had ik vorige week gewoon reclame. Of heb ik het verkeerd begrepen? Geen idee wat On Demand precies betekend maar ik kijk vaak Baantjer ofzo via de TV Gids
Je krijgt bij basis:
NPO Plus reclamevrij
RTL met reclame
KIJK met reclame
Het verschil met Premium is dat deze ON DEMAND geheel reclamevrij is.
Nog een belangrijk verschil: met het basis abonnement kun je maar 1 stream hebben. Bij premium zijn dat er 2.
Dat is voor ons de doorslaggevende factor om premium aan te houden...
Dat is voor ons de doorslaggevende factor om premium aan te houden...
Die van mij loopt op 25 juni af.jaaoie17 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 18:20:
[...]
Dus ik kan mijn jaar abonnement voor de oude prijs nog uitzitten? Dus van april 2024 tot april 2025
Ok, dus als je met name live TV kijkt kun je net zo goed het Basis aanbod nemen (tenzij je meer zenders of streams wilt)?ed1703 schreef op maandag 13 mei 2024 @ 22:18:
[...]
Het gaat om ON DEMAND.
Je krijgt bij basis:
NPO Plus reclamevrij
RTL met reclame
KIJK met reclame
Het verschil met Premium is dat deze ON DEMAND geheel reclamevrij is.
[ Voor 24% gewijzigd door MaZo op 14-05-2024 09:56 ]
NLZiet gebruikt echt afwijkende toetsen voor zappen. Dat hebben wij ook al eerder besprokenCarpeVentum schreef op maandag 13 mei 2024 @ 16:00:
1. NLZIET gebruikt de native player van Apple. Apple heeft de omhoog/omlaag knop en links/rechts knop op je afstandsbediening geclaimd voor native functionaliteit. Het lijkt me dat een andere player niet echt een nuttige (kostendrukkende) oplossing is)
Zeker, maar je had het nu over Apple TV. Ik moet zeggen dat mijn technische kennis beperkt is, en gezien je profiel zit jij beter in de software ontwikkeling?alex3305 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:29:
[...]
NLZiet gebruikt echt afwijkende toetsen voor zappen. Dat hebben wij ook al eerder besproken. Ik ken geen enkele andere (moderne) televisie die links-rechts gebruikt voor zappen en boven-onder ongebruikt laat. Althans dat is zo op mijn Android TV. Ik vind het ook dom, want links-rechts wordt tevens gebruikt om te zoeken wat er soms voor zorgt dat ik per abuis van programma wissel. Helemaal irritant als je vertraagd kijkt, omdat je dan meteen het voortgang in het programma kwijt bent
.
Het onhandige zappen en spoelen (dubbele functies voor dezelfde knoppen) is hier eerder inderdaad uitvoerig besproken. Maar voor Android TV is daarin dus nog steeds niets verbeterd? Dan weet ik in ieder geval dat ik NLZIET voorlopig nog geen nieuwe kans hoef te geven. Voor mij was dat op een Chromecast met Google TV (toch een zeer populair apparaat) helaas compleet onwerkbaar.alex3305 schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 10:29:
[...]
NLZiet gebruikt echt afwijkende toetsen voor zappen. Dat hebben wij ook al eerder besproken. Ik ken geen enkele andere (moderne) televisie die links-rechts gebruikt voor zappen en boven-onder ongebruikt laat. Althans dat is zo op mijn Android TV. Ik vind het ook dom, want links-rechts wordt tevens gebruikt om te zoeken wat er soms voor zorgt dat ik per abuis van programma wissel. Helemaal irritant als je vertraagd kijkt, omdat je dan meteen het voortgang in het programma kwijt bent
.
[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 15-05-2024 10:17 ]
Heb ook net gekeken (android app) , maar vind het wel triest. Bedrijven met een naam die duidelijk aangeeft dat het om advertenties gaat kun je niet uitzetten. Merkte wel als blokada actief is, het scherm met die privacy dingen helemaal niet komt. Alleen als blokada uit staat.THE_BASE schreef op maandag 13 mei 2024 @ 20:37:
[...]
Daar mag je uiteraard wat van vinden, voor mij geen reden om mijn abonnement te weigeren. Waar ontkom je tegenwoordig nog aan tracking, ze mogen van mij best weten wat ik kijk, maar liever zo min mogelijk.
Ben benieuwd hoe lang de app nog werkt met blokada aan....
Ik betwijfel of de cookiemelding / cookiemuur (op Android TV) überhaupt juridische correct is in de huidige vorm. Het kruisje rechtsboven is zeer klein en onduidelijk. Als je er op klikt weet ik niet wat er achter de schermen gebeurt, want volgens mij wordt dan gewoon alles geaccepteerd Er is geen knop om de cookies te weigeren of alleen functionele cookies te accepteren.
En als je verder gaat naar Doeleinden weergeven dan zijn:
. En bij Android TV kon ik niet eens terug naar een vorige categorie. En de retentie is soms ook belachelijk. Eén bedrijf zou zelfs 119 maanden mijn gegevens opslaan
.
En als je verder gaat naar Doeleinden weergeven dan zijn:
- Zorg dragen voor beveiliging, fraude voorkomen en detecteren en fouten opsporen
- Advertenties en content leveren en tonen
- Gegevens uit andere gegevensbronnen met elkaar matchen en combineren
- Verschillende apparaten linken
- Apparaten identificeren op basis van automatisch verzonden informatie

Even een ander onderwerp dat los staat van de “gebruiksgemak” discussie hierboven. Heb na een dik jaar NLZiet opgezegd omdat terug/vooruit kijken de laatste maanden een drama was. Vrijwel alle (3 op de 4 keer) afleveringen van NPO die ik aanklikte wilde niet starten. Soms een paar uur later weer wel, en soms een aflevering van een (paar) uur oud die er geen zin in had. Diverse malen gemeld via NLZiet support maar geen soelaas. Het ligt iig niet aan ons (wifi)netwerk thuis; allemaal Unifi met perfecte dekking en 2 WAN aansluitingen (ziggo en odildo).
Ben benieuwd wie dit herkent..
Ik herken dit niet. Zit nu op het Odido glasvezel netwerk.
Schakel eens 1 WAN poort uit en controleer of de problemen er dan nog zijn.
Schakel eens 1 WAN poort uit en controleer of de problemen er dan nog zijn.
Ik kijk ook al jaren met plezier naar NLziet via de browser (Mac Safari). Maar sinds hun laatste update gaat er het eea mis. Live TV kijken klopt de tijd balk niet meer (Linker tijd is hoger dan rechterkant). Tevens als ik de window weer actief maak (check bijv even mijn mail ofzo) gaat de browser in auto refresh. Wat erg vervelend is als je qua tijd wat achter loopt met de Live uitzending omdat je af en toe even op pauze drukt om even wat drinken te pakken.alex3305 schreef op zaterdag 11 mei 2024 @ 10:35:
[...]
Volgens mij gaat er iets mis bij NLZiet. Ik ben naar de TV Gids gegaan en elk programma dat ik daar open heeft de 7 Dagen tag staan. Als ik het programma dan bekijk, dan zie ik de groene zoekbalk, wat (vziw) indiceert dat het programma niet in een NLZiet serie staat opgeslagen of gekoppeld. Ik heb dit getest in mijn browser. Als je een programma namelijk terugkijkt van een serie (bijv. door te zoeken of Mijn Series) dan zie je een roze zoekbalk. Dan is het programma ook reclamevrij en kun je doorspoelen.
Pawn Stars staat bij mij niet eens bij de beschikbare programma's als ik daarop zoek. Wel Pawn Stars Hit The Road, maar dat is een ander programma. Wel staan de Pawn Stars afleveringen er bij als ik dan vervolgens kijk bij de tab afleveringen. Ik krijg hier dan ook de roze zoekbalk (VOD?), maar wanneer ik ga spoelen wordt ik onaangenaam verrast:
[Afbeelding]
Er zit ook reclame in de aflevering, wat normaal bij VODs niet is. En ook de knopjes onderin werken wel om door te spoelen
[Afbeelding]
Ik vind het nog steeds raar dat NLZiet deze scheiding ook zo actief maakt. Soms wanneer programma's eindigen of net afgelopen zijn krijg je daardoor rare situaties. Bijvoorbeeld bij Vandaag Inside. Als je 'halverwege' de uitzending invalt (groene zoekbalk) kun je doorspoelen, idem voor de reclame. Want die is nog niet getimecode op dat moment. Maar als je 'te laat' bent, kun je niet meer doorspoelen en is alleen het begin van het programma vrij om te spoelen. Dat zie je door een gedeelte witte en een gedeelte grijze zoekbalk. Maar als je dan 10 minuten na het einde het programma weer opent, begint het programma opnieuw met roze zoekbalk en zonder reclame. Dit is duidelijk de VOD. Je kunt hier zoveel spoelen als je wilt.
Wel een reden om niet meer naar Pawn Stars te kijken
Zoals je hierboven aangeeft is het een rommel betreft het terug kijken van uitzendingen. Wanneer ik al een deel van de film had gezien. Kon je de volgende dag beginnen waar je was geëindigd. Nu wordt je bijna op alle commerciële kanalen verplicht de gehele film oid weer opnieuw te kijken. Dit was hiervoor nooit een probleem.
Ik hoop echt dat dit alles tijdelijk is tot alle nieuwe abbo vormen zijn doorgevoerd. Maar heb er een hard hoofd in

EDIT; Tijd balk lijkt gefixt. Auto refresh zit er helaas nog in. best jammer
Op Apple TV werkt tegenwoordig ook NordVPN. Dat icm met de ARD en ZDF apps heb je werkelijk alle Duitse zenders te pakken op RTL D na dan.aljooge schreef op zondag 10 december 2023 @ 18:00:
Draai NLZiet op een apple tv en ben nog steeds erg tevreden. Wat me bevalt is het terugkijken op elk willekeurig moment, ideaal voor iemand die vanwege werk en andere hobby's niet zo veel tijd geeft.
Ik mis alleen wel de Duitse zenders
Ik denk dat het belangrijker is als je vermeld op welke hardware de NLZiet app draait i.p.v. de gebruikte netwerk apparatuur. In ieder geval heb ik deze problemen niet.flyingpenguin schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:54:
Het ligt iig niet aan ons (wifi)netwerk thuis; allemaal Unifi met perfecte dekking en 2 WAN aansluitingen (ziggo en odildo).
Zijn er meer mensen die momenteel reclames hebben bij de commerciëlen? Op mijn LG-tv kan ik momenteel Het Jachtseizoen van afgelopen donderdag niet reclamevrij bekijken en niet doorspoelen.
Als ik in de browser mijn account check nu, zie ik dat 'Premium' (€ 9,95/maand) mijn huidige abonnement is.
Ik zie nu dat er bij alle programma's "bevat reclame" staat als ik ze selecteer via de tv-gids...
Edit: ik ben niet de enige lees ik nu.
Als ik in de browser mijn account check nu, zie ik dat 'Premium' (€ 9,95/maand) mijn huidige abonnement is.
Ik zie nu dat er bij alle programma's "bevat reclame" staat als ik ze selecteer via de tv-gids...
[ Voor 13% gewijzigd door SindaPaus op 14-05-2024 20:30 ]
I don't know, rocket fire at long range - somehow it lacks that personal touch.
Hier precies hetzelfde. Ik ben terug gezet naar een basis abonnement maar heb wel voor het oude premium abonnement betaald. Kreeg een popup van welke advertenties ik accepteer van maar liefst +/- 30 aanbieders. Heb inmiddels een ticket ingeschoten.SindaPaus schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:27:
Zijn er meer mensen die momenteel reclames hebben bij de commerciëlen? Op mijn LG-tv kan ik momenteel Het Jachtseizoen van afgelopen donderdag niet reclamevrij bekijken en niet doorspoelen.
[ Voor 5% gewijzigd door jongerenchaos op 15-05-2024 08:32 ]
Dank voor de feedback. Heb NLZiet apps draaien op Chrome TV en IOS en ook benaderd vanaf Mac laptop met verschillende browsers - Safari en Chrome. Ook vlak na elkaar - en dan dezelfde aflevering proberen te starten. Allemaal met het zelfde (frustrerende) resultaat. De gemeenschappelijke deler lijkt “aflevering terugkijken op een van de 3 NPO zenders” te zijn. Andere kanalen werken prima..easyriider schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:24:
[...]
Ik denk dat het belangrijker is als je vermeld op welke hardware de NLZiet app draait i.p.v. de gebruikte netwerk apparatuur. In ieder geval heb ik deze problemen niet.
Ik krijg wel een melding in beeld met "Deze zender staat spoelen van programma's uit de tv-gids niet toe" maar ik kan vervolgens wel gewoon de reclame doorspoelen op de AppleTV.SindaPaus schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:27:
Bij mij staat er niet "bevat reclame"SindaPaus schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:27:
:strip_exif()/f/image/7R8th0nGDJzic70MXU6svhfi.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 41% gewijzigd door DON PAPA op 15-05-2024 11:02 ]
Bij mij wel. O.a. in de browser:DON PAPA schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:54:
[...]
Bij mij staat er niet "bevat reclame"
[Afbeelding]
:fill(white):strip_exif()/f/image/gPJ4A5ozbWPBw9cgcQvpykVG.png?f=user_large)
Dat is vanuit de tv-gids. Maar in het programma zelf niet:
/f/image/j7J9nPcqCHuVM54oSASaNO0h.png?f=fotoalbum_large)
De klantenservice lijkt het probleem nu op te pakken als een incident. We kunnen nu al wel constateren dat het goed testen van deze nieuwe abonnementen versus de oude niet goed heeft plaatsgevonden.
Dan lijkt het erop dat een click vanuit de gids nu verwijst naar het replay bestand (met reclame) in plaats van het on demand bestand (waar de reclame uit is). Ik denk dat er in NLZIET een systeem zit dat verwijst naar het on demand bestand zodra die beschikbaar is, want kort na uitzending kom je vaak alsnog in de versie met reclame. Pas een tijdje later is het on demand bestand zonder reclame beschikbaar. Ik denk dat er nu een foutje in die verwijzing zit, niet dat dit voor Premium abonnees niet meer zou moeten werken.alex3305 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 12:44:
[...]
Bij mij wel. O.a. in de browser:
[Afbeelding]
Dat is vanuit de tv-gids. Maar in het programma zelf niet:
[Afbeelding]
Lijkt me iets om bij ze te melden, maar tot die tijd maar even de zoekfunctie gebruiken ipv. de gids zou het al moeten oplossen.
Edit: er lijkt al wat gesleuteld te worden want een click op Bondgenoten of Jachtseizoen vanuit de browser in de gids levert nu een 'er is iets mis gegaan' fout op. In de iOS app werkt het wel en krijg ik ook gewoon de versies zonder reclame.
[ Voor 8% gewijzigd door CarpeVentum op 15-05-2024 13:07 ]
@CarpeVentum Dat had ik vorige week ook al geconstateerd. De links uit de tv gids wijzen nu structureel naar de uitzending in tegenstelling tot de VOD.
Ik weet wel dat NLZIET Support wel snel problemen aanpakt. Ik verwacht dus snel een update van de app of achter de schermen.
Op web inderdaad, dat lijkt me dus een bug. Had je het gemeld?alex3305 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:08:
@CarpeVentum Dat had ik vorige week ook al geconstateerd. De links uit de tv gids wijzen nu structureel naar de uitzending in tegenstelling tot de VOD.
Gaat helemaal niet lekker daar met android tv app:
- alle uitzendingen van de commerciële omroepen hebben reclame bij start
- bij vooruitkijken bij zenders in mijn pakket wordt er aangegeven dat ik voor 2 euro extra de extra variant met 11 extra zenders moet nemen
- systeem op de website zegt dat ik premium heb ( ook dat bedrag voldaan) maar de app denkt dat ik basis heb
Waardeloos!
- alle uitzendingen van de commerciële omroepen hebben reclame bij start
- bij vooruitkijken bij zenders in mijn pakket wordt er aangegeven dat ik voor 2 euro extra de extra variant met 11 extra zenders moet nemen
- systeem op de website zegt dat ik premium heb ( ook dat bedrag voldaan) maar de app denkt dat ik basis heb
Waardeloos!
[ Voor 16% gewijzigd door jongerenchaos op 15-05-2024 19:35 ]
Over dat cookie verhaal, ik startte net de Apple TV app (5.9.1) en die opende met de volgende fullscreen melding (foto omgezet in tekst, vandaar de typos)
Met dus de mogelijkheid om alles met een tik af te wijzen.onetrust
Wij vinden uw privacy belangrijk
Wij en onze 33 partners slaan informatie, zoals unieke identificatoren in cookies, op een apparat op, en/of lezen deze van een apparat in om persoonsgegevens te verwerken. Je kunt je instellingen bevestigen of wijzigen door hieronder te klikken. Je kunt dit ook op elk moment doen op de pagina met onze privacyverklaring. Deze keuzes worden aan onze partners doorgegeven en hebben geen invioed op browsegegevens.
Wif en onze partners verwerken gegevens voor de volgende doeleinden:
Precieze geolocatiegegevens gebruiken. De apparaatkenmerken actief scannen ter identificatie. Informatie op een apparaat opslaan en/of openen. Gepersonaliseerde advertenties en content, advertentie- en contentmetingen, doelgroepenonderzoek en ontwikkeling van diensten.
Akkoord
Alles afwijzen
Doeleinden weergeven
Partnerlijst (derden)
Nu is die optie er wel inderdaad, maar die was er eergisteren nog niet. Heb daar namelijk nog naar gekeken en vond het vreemd dat die er niet bijstond.Martinique schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 20:39:
Over dat cookie verhaal, ik startte net de Apple TV app (5.9.1) en die opende met de volgende fullscreen melding (foto omgezet in tekst, vandaar de typos)
[...]
Met dus de mogelijkheid om alles met een tik af te wijzen.
Nee. Mag jij altijd doenCarpeVentum schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 19:27:
[...]
Op web inderdaad, dat lijkt me dus een bug. Had je het gemeld?
Op wat voor apparaat gebruik je NL ziet? Ik heb hetzelfde probleem ook ervaren (2x) en herinstallatie van de NL ziet app loste dit toen op (ik kijk via een Nvidia Shield TV pro).flyingpenguin schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 16:54:
Even een ander onderwerp dat los staat van de “gebruiksgemak” discussie hierboven. Heb na een dik jaar NLZiet opgezegd omdat terug/vooruit kijken de laatste maanden een drama was. Vrijwel alle (3 op de 4 keer) afleveringen van NPO die ik aanklikte wilde niet starten. Soms een paar uur later weer wel, en soms een aflevering van een (paar) uur oud die er geen zin in had. Diverse malen gemeld via NLZiet support maar geen soelaas. Het ligt iig niet aan ons (wifi)netwerk thuis; allemaal Unifi met perfecte dekking en 2 WAN aansluitingen (ziggo en odildo).
Bij mij is de jaarlijkse factuur dus omhoog gegaan naar de verhoging, 21 Mei wordt mijn abonnement verlengt(vandaag) en is nu aangepast naar € 107,40 dus 12 euro hoger dan ik 3 dagen geleden nog zag staan om te voldoen.
Nee is dus het antwoord je kunt geen jaartje goedkoop verder.
Nee is dus het antwoord je kunt geen jaartje goedkoop verder.
Ik zie dat het bij mij ook is aangepast, 28 mei gaat mijn abonnement verlengt worden, maar ik ga hier wel tegen in. In de mail van nlziet staat duidelijk op of na 17 juni.
Aangezien jij al abonnee bent van NLZIET, wordt vanaf de eerste betaaldatum op of na 17 juni 2024 de prijs van jouw huidige NLZIET Premium-jaarabonnement gewijzigd naar €107,40 (12 x €8,95) per jaar. Dit nieuwe tarief zal geïncasseerd worden op de dag dat je nieuwe NLZIET Premium-jaarabonnement in gaat.
En dus niet voor 17 juni.
Aangezien jij al abonnee bent van NLZIET, wordt vanaf de eerste betaaldatum op of na 17 juni 2024 de prijs van jouw huidige NLZIET Premium-jaarabonnement gewijzigd naar €107,40 (12 x €8,95) per jaar. Dit nieuwe tarief zal geïncasseerd worden op de dag dat je nieuwe NLZIET Premium-jaarabonnement in gaat.
Toch maar formeel een mail ingediend over de weinige ontwikkeling, ben benieuwd waar ze mee terugkomen. Misschien slaat het aan bij ze, al heb ik het vermoeden van niet. Dan had de ontwikkeling wel eerder gestart schat ik in.stormfly schreef op maandag 13 mei 2024 @ 13:10:
[...]
Naast de introductie van het lager geprijsde NLZIET Basis, zal er voor de andere abonnementen een tariefwijziging worden doorgevoerd.
Dat klopt dat is ze wel gegund, waar ik elk jaar mijzelf steeds meer aan erger is de stilstand qua ontwikkeling op applicatieniveau, in relatie tot de jaarlijkse verhogingen.
Waarom kan ik niet:
-fatsoenlijk zappen op de AppleTV zoals bij ZiggoGo
-geen PIP afspelen in een moderne PC browser, waarbij ik lekker op GoT rondhang en dan rechtsboven het ochtend nieuws mee laat lopen.
-geen invloed heb op de aanwezige pushberichten
Als ik langer nadenk wordt het lijst je nog wel langer, maar dit is wel de top3. Verhogen van je prijs is prima, alleen moet je product wel meeontwikkelen om het in balans te houden.
ZiggoGo TV als App is 6,50e bij internet only van Ziggo, en die App is erg goed vormgegeven. Ik ben tevreden over NLziet, alleen mis ik als gebruiker dat de prijsverhoging ook concreet voor mij een verbetering teweeg brengt, innovatie.
De streams zijn de laatste tijd wel scherper is mijn gevoel?
De nadelen zijn natuurlijk dat je een Ziggo Internet (en TV) abonnement moet hebben, de app werkt alleen op Android TV, Fire TV en Apple TV, andere TV's worden niet ondersteund en om langer dan zeven dagen te kunnen terugkijken moet je ook een TV abo met "opnemen" hebben (weer wat duurder).stormfly schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:56:
[...]
ZiggoGo TV als App is 6,50e bij internet only van Ziggo, en die App is erg goed vormgegeven.
Verder denk ik niet dat programma's dan ook nog eens reclamevrij zijn.
Voor dat geld heb ik net toch even serieus gekeken. Het programma aanbod is een héél stuk groter dat is ook een pluspunt. De app van ziggo is overigens ook heel prettig in het gebruik, daar kan NLziet nog wat van leren. Maar het grootste nadeel voor mij is toch het niet terug kunnen kijken behalve de npo 1, 2 en 3.jigalvh schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:40:
[...]
De nadelen zijn natuurlijk dat je een Ziggo Internet (en TV) abonnement moet hebben, de app werkt alleen op Android TV, Fire TV en Apple TV, andere TV's worden niet ondersteund en om langer dan zeven dagen te kunnen terugkijken moet je ook een TV abo met "opnemen" hebben (weer wat duurder).
[ Voor 6% gewijzigd door ratzz op 22-05-2024 09:56 ]
Ze hebben bij mij 95,40 van de rekening gehaald zag ik vanmorgen en toen ik op de NLZiet pagina ging kijken stond er Aankomende factuur 21 mei 2025 · Verwacht · € 107,40 Dus ik betaal toch pas meer volgend jaar. Ik zou dus gewoon even afwachten of kijken dat er 2025 achter de datum staat.Jurgen_E schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 06:51:
Ik zie dat het bij mij ook is aangepast, 28 mei gaat mijn abonnement verlengt worden, maar ik ga hier wel tegen in. In de mail van nlziet staat duidelijk op of na 17 juni.
De AppleTV App werkt alleen via een Ziggo internet verbinding, daarom zou ik hem ook afsluiten bij een Ziggo internetlijn. De tablet app die werkt toch EU wide?jigalvh schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:40:
[...]
De nadelen zijn natuurlijk dat je een Ziggo Internet (en TV) abonnement moet hebben, de app werkt alleen op Android TV, Fire TV en Apple TV, andere TV's worden niet ondersteund en om langer dan zeven dagen te kunnen terugkijken moet je ook een TV abo met "opnemen" hebben (weer wat duurder).
Goed punt van het terugkijken, dat kan niet met de kale ZiggoGo app. Opnemen bij Ziggo doe ik nu ook niet, zeker niet na de introductie van de verplichte 1 minuut reclame.
Als je dat zo opsomt dan heb ik maar één wens: dat NLziet de apps eens afstoft en een update geeft qua gebruikersgemak.
Je kunt prima terugkijken met de Ziggo GO-app, tot een een week terug. Dus uiteraard niet vergelijkbaar met NLZIET, maar het kán wel. De Ziggo GO TV-app is inderdaad alleen te gebruiken met een Ziggo-internetverbinding. De app voor telefoon/tablet werkt wel in de hele EER (inclusief casten).stormfly schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 13:52:
[...]
De AppleTV App werkt alleen via een Ziggo internet verbinding, daarom zou ik hem ook afsluiten bij een Ziggo internetlijn. De tablet app die werkt toch EU wide?
Goed punt van het terugkijken, dat kan niet met de kale ZiggoGo app. Opnemen bij Ziggo doe ik nu ook niet, zeker niet na de introductie van de verplichte 1 minuut reclame.
Als je dat zo opsomt dan heb ik maar één wens: dat NLziet de apps eens afstoft en een update geeft qua gebruikersgemak.
Ziggo wint het op aantal zenders (zo ook Ziggo Sport 'kanaal 14' zonder extra kosten) en voor mij persoonlijk ook op gebruikersgemak. NLZIET wint het op terugkijkmogelijkheden en aantal ondersteunde tv's (al is Ziggo daar inmiddels ook mee bezig).
[ Voor 11% gewijzigd door TexMex op 22-05-2024 14:32 ]
Indien je TV Start hebt kun je tot max 2 dagen terug kijken. En indien je Ziggo Go als los pakket (6,50 euro) afneemt bij een internet only abo dan wordt er helemaal niks vermeld over terug kijken.TexMex schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:26:
[...]
Je kunt prima terugkijken met de Ziggo GO-app, tot een een week terug. Dus uiteraard niet vergelijkbaar met NLZIET, maar het kán wel. De Ziggo GO TV-app is inderdaad alleen te gebruiken met een Ziggo-internetverbinding. De app voor telefoon/tablet werkt wel in de hele EER (inclusief casten).
Ziggo wint het op aantal zenders (zo ook Ziggo Sport 'kanaal 14' zonder extra kosten) en voor mij persoonlijk ook op gebruikersgemak. NLZIET wint het op terugkijkmogelijkheden en aantal ondersteunde tv's (al is Ziggo daar inmiddels ook mee bezig).
Het ging hier inderdaad over Ziggo GO als los pakket bij Internet Only. In dat geval kun je zeven dagen terugkijken.meesje schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 15:00:
[...]
Indien je TV Start hebt kun je tot max 2 dagen terug kijken. En indien je Ziggo Go als los pakket (6,50 euro) afneemt bij een internet only abo dan wordt er helemaal niks vermeld over terug kijken.
(Maar volgens mij is het zelfs zo dat je bij TV Sart - met inderdaad twee dagen terugkijken op de box - via de app dan wel weer een week kunt terugkijken. Maar dat past wellicht beter in het Ziggo-topic.)
[ Voor 3% gewijzigd door TexMex op 22-05-2024 16:56 ]
Ik ga liever voor kwaliteit (een jaar lang terugkijken van de veel bekeken zenders) dan kwantiteit (een hoop zenders waar je nooit naar kijkt).ratzz schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 09:54:
[...]
Voor dat geld heb ik net toch even serieus gekeken. Het programma aanbod is een héél stuk groter dat is ook een pluspunt.
Haha. Kwaliteit is een jaar lang terugkijken? Ik zal dat eerder functionaliteit noemen. Dus meer functionaliteit (1 jaar terugkijken) VS minder functionaliteit (7 dagen terugkijken).easyriider schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 16:56:
[...]
Ik ga liever voor kwaliteit (een jaar lang terugkijken van de veel bekeken zenders) dan kwantiteit (een hoop zenders waar je nooit naar kijkt).
Heb de laatste tijd. Dat de kwaliteit verspringt. Meer lui hier last van?
Odido internet?jaaoie17 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:12:
Met Ziggo geen last van.
Okey, Odido kent redelijk wat congestie in de avonduren vandaar mijn vraag.
Even vraagje waar ik niet helemaal uit via Google / tweakers search kom door de recente nieuwe abonnementen. Ik kijk sinds een maandje via Nlziet met premium abonnement maar mij valt op dat ik bij het terugkijken van films op RTL (bv Braveheart) niet de reclames door kan spoelen op android icm chromecast, Ipad ook niet trouwens. Hoort dat of is dat een gevolg van het nog niet goed inregelen van de abo's met reclame?
@stat Even bij Braveheart gekeken en dat wordt gezien als een TV gids programma en daarbij kun je volgens de melding die ik krijg niet doorspoelen. Dat was eerder hier ook al opgemerkt
. Misschien kun je er een mailtje aan wagen naar de klantenservice?

Met het nieuwe premium abonnement zou het volgens mij nu gewoon reclame vrij moeten zijn, op de NLZiet website staat namelijk bij het premium abonnement "RTL reclamevrij". Bij deze film gaat het dus niet goed lijkt mij, op de AppleTV kun je deze reclame trouwens nog wel steeds doorspoelen.stat schreef op zondag 26 mei 2024 @ 09:47:
Ik kijk sinds een maandje via Nlziet met premium abonnement maar mij valt op dat ik bij het terugkijken van films op RTL (bv Braveheart) niet de reclames door kan spoelen op android icm chromecast
[ Voor 20% gewijzigd door DON PAPA op 27-05-2024 10:58 ]
Dank voor het meedenken allen. Ik kwam dit inderdaad ook tegen, maar ook weer mensen die klagen dat ze sinds een week of 2-3 (sinds de nieuwe abo's) de reclame's niet meer kunnen doorspoelen, en daarvoor wel. Ik hoor van jullie dus ook geen ervaringen dat dat met films op de commercielen voor 2-3 weken geleden wel gewoon ging. Jammer wel.CarpeVentum schreef op zondag 26 mei 2024 @ 12:30:
@DON PAPA @stat RTL heeft geen on demand rechten voor deze film, die kopen ze vaak niet in vanwege de kosten. Vandaar dat je deze film max 7 dagen met de originele reclameblokken mag terugkijken.
Dit geldt voor bijna alle films van de commerciële zenders.
Zal inderdaad mailtje naar klantenservice doen, wie weet.
[ Voor 4% gewijzigd door stat op 26-05-2024 20:03 ]
Reclameblokken die er bij uitzending van het programma op tv inzitten zijn iets anders dan de reclames die in het nieuwe abonnement voor/tijdens het programma gespeeld worden.stat schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:02:
[...]
Dank voor het meedenken allen. Ik kwam dit inderdaad ook tegen, maar ook weer mensen die klagen dat ze sinds een week of 2-3 (sinds de nieuwe abo's) de reclame's niet meer kunnen doorspoelen, en daarvoor wel. Ik hoor van jullie dus ook geen ervaringen dat dat met films op de commercielen voor 2-3 weken geleden wel gewoon ging. Jammer wel.
Begrijp ik, maar ik las reacties van mensen bij wie het veranderd was sinds de introductie van nieuwe abonnementen. Zou wellicht een onbedoeld bij-effect kunnen zijn, kan me voorstellen dat het voor de reclame-abonnementen niet de bedoeling is dat de reclames tussen programma's kunnen worden doorgespoeld.CarpeVentum schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:03:
[...]
Reclameblokken die er bij uitzending van het programma op tv inzitten zijn iets anders dan de reclames die in het nieuwe abonnement voor/tijdens het programma gespeeld worden.
Waarschijnlijk gewoon een bug fix die misschien niet heel veel met het nieuwe abonnement te maken heeft. De reclames in het nieuwe basis abonnement worden in de on demand stream gestopt (denk aan YouTube), dat is iets anders dan uitgezonden reclameblokken (die je ook ‘op tv’ kon zien) in de replay stream.stat schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:19:
[...]
Begrijp ik, maar ik las reacties van mensen bij wie het veranderd was sinds de introductie van nieuwe abonnementen. Zou wellicht een onbedoeld bij-effect kunnen zijn, kan me voorstellen dat het voor de reclame-abonnementen niet de bedoeling is dat de reclames tussen programma's kunnen worden doorgespoeld.
Het is sowieso geen onbedoeld bij effect: als spoelen in de replay stream kon was dat niet de bedoeling. Een tijdje na uitzending komt de On Demand stream online waar de reclameblokken zijn uitgeknipt; deze kun je via de seriepagina vinden. Mits de uitzender (rtl, Talpa, etc) wel de on demand rechten heeft gekocht. Anders alleen via tv gids Max 7 dagen terugkijken met origineel uitgezonden reclameblokken.
[ Voor 21% gewijzigd door CarpeVentum op 26-05-2024 20:49 ]
Wel jammer, groot nadeel tov ouderwets opnemen..CarpeVentum schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:47:
[...]
Waarschijnlijk gewoon een bug fix die misschien niet heel veel met het nieuwe abonnement te maken heeft. De reclames in het nieuwe basis abonnement worden in de on demand stream gestopt (denk aan YouTube), dat is iets anders dan uitgezonden reclameblokken (die je ook ‘op tv’ kon zien) in de replay stream.
Het is sowieso geen onbedoeld bij effect: als spoelen in de replay stream kon was dat niet de bedoeling. Een tijdje na uitzending komt de On Demand stream online waar de reclameblokken zijn uitgeknipt; deze kun je via de seriepagina vinden. Mits de uitzender (rtl, Talpa, etc) wel de on demand rechten heeft gekocht. Anders alleen via tv gids Max 7 dagen terugkijken met origineel uitgezonden reclameblokken.
Dan ben je veroordeeld tot abonnementen zoals "Kabel TV" of "TV Start" van een bekende aanbieder die het signaal via een coax-kabel je huis binnenbrengt. Je kunt nog ergens een HD recorder opdiepen en fanatiek aan het opnemen gaan.
Of je koopt een AppleTV kastje, daar kun je nog steeds gewoon de reclame blokken mee doorspoelen (zelfs als er in beeld een melding komt dat het doorspoelen van de reclame niet mogelijk is).
stormfly schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:15:
[...]
Okey, Odido kent redelijk wat congestie in de avonduren vandaar mijn vraag.
offtopic:
Dit dacht ik ook, op sommige momenten kon ik amper streams van NLZiet opstarten. Odido over het KPN-netwerk.
Echter sinds KPN het geplaagde aansluitpunt van Genexis heeft vervangen door die van Nokia twee weken terug, heb ik hier nooit meer last van.
Kan natuurlijk stom toeval zijn, omdat ze zeiden dat de Genexis het óf deed, óf helemaal kapot ging, maar het valt wel op.
Dit dacht ik ook, op sommige momenten kon ik amper streams van NLZiet opstarten. Odido over het KPN-netwerk.
Echter sinds KPN het geplaagde aansluitpunt van Genexis heeft vervangen door die van Nokia twee weken terug, heb ik hier nooit meer last van.
Kan natuurlijk stom toeval zijn, omdat ze zeiden dat de Genexis het óf deed, óf helemaal kapot ging, maar het valt wel op.
Ik vind het gebrek aan onderscheid wat NLZiet hier maakt op z'n zachtst gezegd misleidend. Ze adverteren namelijk met het volgende:CarpeVentum schreef op zondag 26 mei 2024 @ 20:03:
[...]
Reclameblokken die er bij uitzending van het programma op tv inzitten zijn iets anders dan de reclames die in het nieuwe abonnement voor/tijdens het programma gespeeld worden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/rjk4B9lRMhA1MpVIAC8dHBjM.png?f=user_large)
Als we dan bij NLZiet op gaan zoeken wat on demand is komen we bij deze pagina waar staat:
Links in de balk zien we dan ook een knopje staan voor Replay/restart tv en daar staat dan:On demand kijken met NLZIET betekent simpelweg dat je de regisseur wordt van je eigen kijkervaring. In plaats van vast te zitten aan rigide uitzendtijden, geeft NLZIET je de vrijheid om te bepalen waar en wanneer je jouw favoriete programma's bekijkt. Zonder (reclame)onderbrekingen! Of je nu onderweg bent, thuis op de bank zit, of midden in de nacht een kijkmarathon wilt houden, met NLZIET heb je de touwtjes in handen.
Wat mij betreft spreken de een na laatste en laatste alinea zichzelf ook enigszins tegen. Want je kunt beter on demand kijken om reclame te vermijden, maar blijkbaar niet altijd vanwege uitzendrechten? Dat maakt het geheel wel enorm ontransparant. Desalniettemin omdat het aanbod lijkt te verschralen. Ook vind ik het vreemd dat hier ineens over de term replay tv wordt gesproken, terwijl dat in de marketing uitlatingen nergens wordt vermeld. Daar wordt alleen on demand (op aanvraag) genoemd. En of ik het dan vanuit de tv gids open of vanuit Mijn Series zou wat mij betreft functioneel geen verschil moeten maken, dat is allemaal on demand, op aanvraag. Sterker nog, de Film Braveheart waar @stat over spreekt, heb ik geopend vanuit de Films categorie, maar kan ik toch niet doorspoelen. Terwijl de Films categorie volgens NLZiet eigen uitleg geen Replay TV, maar On demand is. Want is niet via Tv & Gids geopend.Het kan gebeuren dat je (het begin van) een live-uitzending hebt gemist, maar geen zorgen! NLZIET biedt handige functies om ervoor te zorgen dat je de volledige uitzending kunt kijken:
Restart TV: Hiermee kun je live-tv programma's herstarten en ze "Vanaf begin" bekijken. Je kunt zelfs spoelen in restart-streams.
Replay TV: Via "Tv & gids" kun je programma's bekijken die we niet on demand kunnen aanbieden vanwege uitzendrechten. Deze programma's kun je tot 7 dagen lang terugkijken, inclusief de originele reclameblokken.
Houd er rekening mee dat Replay TV dezelfde reclame bevat als de live-uitzending en dat spoelen niet is toegestaan. Als je reclame wilt vermijden, kun je afleveringen on demand bekijken via de verschillende rijen of via de zoekbalk.
Ik ben ook weleens benieuwd hoeveel procent van de uitzendingen niet (meer) bij On Demand te zien is, want recent zei een medewerker nog:
Terwijl best veel ingekochte content van RTL niet on-demand te kijken is. Als voorbeeld even RTL8 van gisteren gepakt. Wat mij betreft zou er dan zoiets moeten staan:On demand (zonder reclame): Als je reclame wilt vermijden, kun je kiezen voor on-demand content van NPO, RTL en KIJK. Deze programma's kun je zonder reclame en in hoge kwaliteit kijken. De meeste programma's worden direct na de live-uitzending of zelfs voorafgaand aan de live-uitzending beschikbaar gesteld op NLZIET.
On demand* reclamevrij niet beschikbaar bij bepaalde content
- NPO Plus reclamevrij
- RTL reclamevrij*
- KIJK reclamevrij*
Totdat deze bug wordt opgelost en dit niet meer werkt. In de browser kan dit namelijk ook. En dit is een tijdje op Android TV ook aan de hand geweest.DON PAPA schreef op maandag 27 mei 2024 @ 10:38:
Of je koopt een AppleTV kastje, daar kun je nog steeds gewoon de reclame blokken mee doorspoelen (zelfs als er in beeld een melding komt dat het doorspoelen van de reclame niet mogelijk is).
@alex3305
Een paar reacties op wat je noemt:
- Replay tv items staan ook gewoon tussen de zoekresultaten en in de rijen op de homepagina. Daar zou NLZIET de help pagina kunnen updaten, want het gaat niet alleen om wat er via TV&Gids wordt geopend. Op platforms zonder native player (Apple tv heeft bijv. wel een native player) herken je replay tv aan een groene afspeel- en progressbalk. On demand heeft een roze afspeel- en progress balk. Bovendien staat er bij Replay tv 'bevat reclame'.
- Bij Replay TV staat het zenderlogo, bij On demand (reclamevrij) staat het logo van NPO Plus, RTL of Kijk.
- Replay tv is gewoon een opname van hoe het programma is uitgezonden. Met de oorspronkelijke reclameblokken en dus niet ingevoegde (youtube achtige) reclame.
- Als je een programma via TV&Gids opent waar (een tijdje na uitzending en soms vooraf bij vooruitkijken content) een on demand variant van beschikbaar is, wordt die variant afgespeeld zodat je geen reclame kijkt en je voortgang wordt gekoppeld aan de serie.
- De meest bekeken programma's van RTL (en Talpa) zijn on demand beschikbaar.
- NLZIET kan er niet zoveel aan doen als RTL en Talpa geen on demand uitzendrechten inkopen. Dit zijn vaak buitenlands geproduceerde films en series. Blijkbaar zijn de kijkcijfers de duurdere rechten het niet waard.
Hoe zou je dan willen dat NLZIET communiceert over waar RTL en Talpa geen on demand rechten voor hebben? Je zet als suggestie een sterretje bij RTL & KIJK reclamevrij... Maar wat NLZIET daarover meldt staat onder 'On demand'. En wat er On demand beschikbaar is is juist wel reclamevrij...
Ik denk dat NLZIET hooguit van een aantal goed bekeken RTL & Talpa series (dus voorbeelden geven) kan melden dat de uitzenders daar geen on demand rechten van hebben en je dus niet de reclameblokken mag doorspoelen.
Een paar reacties op wat je noemt:
- Replay tv items staan ook gewoon tussen de zoekresultaten en in de rijen op de homepagina. Daar zou NLZIET de help pagina kunnen updaten, want het gaat niet alleen om wat er via TV&Gids wordt geopend. Op platforms zonder native player (Apple tv heeft bijv. wel een native player) herken je replay tv aan een groene afspeel- en progressbalk. On demand heeft een roze afspeel- en progress balk. Bovendien staat er bij Replay tv 'bevat reclame'.
- Bij Replay TV staat het zenderlogo, bij On demand (reclamevrij) staat het logo van NPO Plus, RTL of Kijk.
- Replay tv is gewoon een opname van hoe het programma is uitgezonden. Met de oorspronkelijke reclameblokken en dus niet ingevoegde (youtube achtige) reclame.
- Als je een programma via TV&Gids opent waar (een tijdje na uitzending en soms vooraf bij vooruitkijken content) een on demand variant van beschikbaar is, wordt die variant afgespeeld zodat je geen reclame kijkt en je voortgang wordt gekoppeld aan de serie.
- De meest bekeken programma's van RTL (en Talpa) zijn on demand beschikbaar.
- NLZIET kan er niet zoveel aan doen als RTL en Talpa geen on demand uitzendrechten inkopen. Dit zijn vaak buitenlands geproduceerde films en series. Blijkbaar zijn de kijkcijfers de duurdere rechten het niet waard.
Hoe zou je dan willen dat NLZIET communiceert over waar RTL en Talpa geen on demand rechten voor hebben? Je zet als suggestie een sterretje bij RTL & KIJK reclamevrij... Maar wat NLZIET daarover meldt staat onder 'On demand'. En wat er On demand beschikbaar is is juist wel reclamevrij...
Ik denk dat NLZIET hooguit van een aantal goed bekeken RTL & Talpa series (dus voorbeelden geven) kan melden dat de uitzenders daar geen on demand rechten van hebben en je dus niet de reclameblokken mag doorspoelen.
@alex3305 Het grote verschil is dus dat sommige content alleen via Replay TV wordt aangeboden en dus maar tot 7 dagen terug gekeken kan worden en reclame bevat welke niet doorgespoeld kan worden.
Ik volg dit topic al een tijdje. Het is dat we graag ESPN willen hebben en zodoende verplicht zijn tot een regulier tv abonnement. Anders had ik NLziet wel eens willen proberen.
Bij een reguliere tv provider kun je films opnemen en max 365 dagen bewaren. Bij Ziggo krijg je dan wel verplicht van te voren max 1 minuut met reclame maar de reclame tijdens de uitzending kun je dan wel doorspoelen. Ik ga niet zeggen dat het een nu beter is dan het ander, maar de USP (reclamevrij) begint volgens mij bij NLziet wel een beetje minder te worden. Allemaal persoonlijke afwegingen en keuzes.
Ik volg dit topic al een tijdje. Het is dat we graag ESPN willen hebben en zodoende verplicht zijn tot een regulier tv abonnement. Anders had ik NLziet wel eens willen proberen.
Bij een reguliere tv provider kun je films opnemen en max 365 dagen bewaren. Bij Ziggo krijg je dan wel verplicht van te voren max 1 minuut met reclame maar de reclame tijdens de uitzending kun je dan wel doorspoelen. Ik ga niet zeggen dat het een nu beter is dan het ander, maar de USP (reclamevrij) begint volgens mij bij NLziet wel een beetje minder te worden. Allemaal persoonlijke afwegingen en keuzes.
@meesje, los van wat voor kwaliteit je krijgt t.o.v. je reguliere TV aanbieder, maar het volledige ESPN pakket zit in de Canal+ streaming app, en zelfs cloud opslag is inbegrepen (niet voor alle kanalen geloof ik, maar de optie is er).
Testing, one, two ...
Klopt. Staat op mijn lijstje om ooit eens te testen. Voor het komende jaar (na zomer vakantie) ga ik weer klant worden bij Ziggo, met alle nieuw klant voordelen (gratis extra tv pakket, in ons geval ESPN + 9 maanden voor 35 euro bij 1 jaar contract, 2 extra wifi punten en een Google tv chromcast 4K).hardware-lover schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:53:
@meesje, los van wat voor kwaliteit je krijgt t.o.v. je reguliere TV aanbieder, maar het volledige ESPN pakket zit in de Canal+ streaming app, en zelfs cloud opslag is inbegrepen (niet voor alle kanalen geloof ik, maar de optie is er).
O ja, wat ik begrepen heb (uit het canal+ topic) is dat via de Apple TV de beeldkwaliteit niet het best is. Maar ja dat moet ik ooit zelf ervaren.
[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 27-05-2024 13:15 ]
Als je interesse zich richt op commerciële films en ingekochte content dan is de kans vrij groot dat je beperkt bent tot zeven dagen terug kijken met originele reclame.meesje schreef op maandag 27 mei 2024 @ 12:42:
@alex3305 Het grote verschil is dus dat sommige content alleen via Replay TV wordt aangeboden en dus maar tot 7 dagen terug gekeken kan worden en reclame bevat welke niet doorgespoeld kan worden.
Eigen producties van NPO/RTL/SBS zijn vaak als VOD beschikbaar en bevatten dan geen reclameblokken (heerlijk die twee bumpertjes voor en na dat niet-bestaande reclameblok
Yes, hier, met een de interne app van Samsung. Jij?jaaoie17 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 19:12:
Zelfde, maar dan op een een LG CX tv.meijerstim schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:35:
[...]
Yes, hier, met een de interne app van Samsung. Jij?
Hebben meer mensen een storing met nlziet.
Krijg telkens de melding “gegevens ophalen mislukt, probeer het later nog eens”. Ook na herstart en sluiten van alles.
Op allestoringen zie ik wel een piek maar niet overtuigend.
Krijg telkens de melding “gegevens ophalen mislukt, probeer het later nog eens”. Ook na herstart en sluiten van alles.
Op allestoringen zie ik wel een piek maar niet overtuigend.
Geen last van, werkt hier gewoon goed.internet4me schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 16:10:
Hebben meer mensen een storing met nlziet.
een piek maar niet overtuigend.
Nu wel storing
https://allestoringen.nl/storing/nlziet/
https://allestoringen.nl/storing/nlziet/
Wil ik 1x voetbal kijken....
Ja hier ligt het er ook uit
0-2 op dit moment 😁b.o.n.s schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 22:18:
Wedstrijd afgelopenStoring - issues
2024-06-01 22:55 We zijn nog steeds aan het onderzoeken.
2024-06-01 23:01 De oorzaak is gevonden en het probleem is verholpen
Heb het idee dat ze de hoeveelheid kijkers niet echt aan kunnen.
De laatste maanden steeds meer issues.
De lipsync speelt ook al langere tijd.
2250 WP Zuid PVoutput
Ik heb daar formeel over geklaagd en dan krijg je bijna gescripte antwoorden terug qua begrip en inleving. Dat ze mij begrijpen en graag directer met de klant betrokken zouden willen zijn. En dan verwijzen ze naar het beta programma wat al 1 jaar minimaal 0,0 testen heeft doorlopen. Het voelt voor mij als een onsamenhangend geheel, als iets wat ze als nevenproduct erbij doen.MdO82 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:41:
Wat ze aanbieden qua product is en unieke combinatie qua terugkijken en zonder reclames. Maar hoe ze het aanbieden en hoe stil hun ontwikkeling staat is zorgelijk. Nu ze op een normale prijsstelling zitten verwacht ik meer innovatie.
Als jullie dat ook delen: support@nlziet.nl
[ Voor 5% gewijzigd door stormfly op 02-06-2024 09:02 ]
Lip sync issues herken ik niet (Android TV). Lijkt me eerder apparaat gerelateerd dan dat het iets te maken heeft met de hoeveelheid kijkers niet aan kunnen waardoor de streamcapaciteit vol loopt.MdO82 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 08:41:
Zo heb ik wel regelmatig problemen met de lip sync met andere apps icm de soundbar. Geluid via de tv loopt altijd synchroon met het beeld.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Gisteravond gewoon naar Joep en daarna naar Theo gekeken op NPO1 en geen storing gehad de hele avond. Ik herken ook geen issues met lip-sync op de AppleTV, ben nog steeds uiterst tevreden over NLZiet
Hier ook niets gemerkt, alleen toen ik n.a.v. de meldingen hier live CL wilden kijken ging dat inderdaad niet. VOD deed het wel.DON PAPA schreef op zondag 2 juni 2024 @ 10:53:
Gisteravond gewoon naar Joep en daarna naar Theo gekeken op NPO1 en geen storing gehad de hele avond. Ook ik herken geen issues met lip-sync op de AppleTV, ben nog steeds uiterst tevreden over NLZiet
Lag NLZiet er helemaal uit, of waren er haperingen en af en toe een seconde of 2 zwart? Want dat laatste was gisteren bij RTL7 op Ziggo ook in de loop van de 2e helft.b.o.n.s schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 22:18:
Bij mij werkte zowel VOD van een serie alsmede live stream van geen enkele zender meer.jurjen_g schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:44:
[...]
Lag NLZiet er helemaal uit, of waren er haperingen en af en toe een seconde of 2 zwart? Want dat laatste was gisteren bij RTL7 op Ziggo ook in de loop van de 2e helft.
Het lag er hier totaal uit. Rond iets over 10. Daarna alles maar gesloten daarna NLziet gestart bleef het op NLziet logo staan.jurjen_g schreef op zondag 2 juni 2024 @ 12:44:
[...]
Lag NLZiet er helemaal uit, of waren er haperingen en af en toe een seconde of 2 zwart? Want dat laatste was gisteren bij RTL7 op Ziggo ook in de loop van de 2e helft.
Pingen naar de streams werkte nog wel.
[ Voor 12% gewijzigd door RobbyTown op 02-06-2024 15:54 ]
De stream die op de Shield al was opgestart bleef gewoon werken, die durfde ik ook niet te onderbreken. Tegelijkertijd was op de laptop NLZiet volledig onbruikbaar. Nadat het programma was afgelopen en ik iets nieuws wilde kiezen lukte dat niet meer.
Het enige wat wel altijd goed gaat, heel vreemd, is de maandelijkse afboeking.
Oh ja wacht, 2 dingen, de mail met de aankondiging van een prijsverhoging komt ook altijd ruim op tijd binnen.
Oh ja wacht, 2 dingen, de mail met de aankondiging van een prijsverhoging komt ook altijd ruim op tijd binnen.
Klinkt alsof je veel storingen hebt en niet tevreden bent?ozzynator schreef op zondag 2 juni 2024 @ 17:48:
Het enige wat wel altijd goed gaat, heel vreemd, is de maandelijkse afboeking.
Ik ben dik tevreden, zou niet anders meer willen. We kijken nog maar zelden 'live' TV en die enkele keer dat het niet werkt pakken we wel Netflix ofzo.
Op zich niet zo heel veel storingen, maar net als gisteren tijdens de CL finale vind ik wel een dingetje ja. Voor de rest is het het goedkoopste alternatief om het nieuws en af toe Studio Sport te kijken op een groot scherm.Jef61 schreef op zondag 2 juni 2024 @ 18:22:
[...]
Klinkt alsof je veel storingen hebt en niet tevreden bent?
Ik ben dik tevreden, zou niet anders meer willen. We kijken nog maar zelden 'live' TV en die enkele keer dat het niet werkt pakken we wel Netflix ofzo.
Dus vaker tevreden dan ontevreden.