waltervl schreef op maandag 2 maart 2026 @ 20:45:
Hebben jullie ook bij de Android TV versie dat als je een zender een tijdje op hebt staan dat de info (pijl naar beneden) nog steeds de info van het eerste programma wat je op hebt gezet laat zien en niet de info van het programma wat je nu aan het kijken bent?
Yes. Dat werkt nog steeds beroerd...
En als je een beetje gezapt hebt tussen de zenders je niet snel terug kan naar het Home scherm, je moet met de back knop weer helemaal terug zappen....
Nee, dat herken ik niet. Terug gaat dan terug naar het programma.
En ook als je in het Home scherm een zender kiest dat die dan niet meteen begint af te spelen maar dat je eerst moet kiezen live of vanaf begin... Op web en gewone app begint hij wel meteen af te spelen.
Dat is niet eens zo erg. Misschien irritant. De laatste tijd zorgt Live ervoor dat het programma soms vanaf het begin start en Vanaf Begin begint bij soms Live

. Maar niet altijd of consequent.
Andere bugs of missende functies (zo even uit mijn hoofd) in de Android TV app zijn o.a.:
- De cursor of selectie die soms buiten beeld is
- De cursor die soms zonder input verspringt
- De cursor die soms bij OK verspringt naar een ander programma (o.a. bij de gids)
- De gids wordt telkens ververst bij het openen
- Terug werkt heel vaak niet
- De kwaliteit kan niet vastgezet worden
- De zoekbalk verdwijnt niet bij pauze, maar wel bij een tweede keer pauze in korte periode
- Thumbnails in de zoekbalk werken niet
- Niet alle lettertypegroottes schalen voor toegankelijkheid (hier heeft de NPO ook last van)
- Bij grotere lettertypes wordt tekst afgesneden in kaders
- Android TV Screensaver / daydream werkt niet bij langdurig pauzeren
Ik weet bijna zeker dat mijn vrouw, die de app vaker gebruikt, er ook nog wel een paar kan opnoemen... En heel vaak zijn er regressies.