Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 00:26
Canal+ voorheen Canal Digitaal heeft de gewoonte alles te verklooien zo nu en dan, NLZiet was tot op heden stabiel en ja ik had klachten met een Mi Box 3 terwijl die wel als goed apparaat stond maar nooit opgelost door NLZiet, een nieuwere versie loste dat op al staat er nog steeds dat de oude werkt wat compleet onzin is. Maarja webpaginas bijhouden is tegenwoordig een lachertje want meestal klopt de info geheel niet meer waardoor de klant geirriteerd geraakt, maar wat nu goed is kan over maand weer zwaar klote zijn en ga je dan gelijk weer overstappen? Updates komen tegenwoordig in straaljager vorm en stoppen er vaak meer fouten bij dan oplossingen, eerst fouten oplossen schijnt niet meer op de eerste plaats te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
rkraats schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 19:33:
[...]

Tot nu toe tevreden over Canal plus. Beeld is een verademing tov Nlziet. Nog even afwachten natuurlijk. Ik kijk thuis met een Nokia 8000 android streamingsbox en op de camping met een Philips android tv.
Mag je op het zelfde ip op meerdere schermen kijken met canal plus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:32

DON PAPA

Tweaker-fan

ratzz schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 23:00:
Afkloppen maar vanavond lijkt hier weer alles als vanouds, ik heb ragscherp kunnen genieten van "Nederland onder water" en "Beste zangers" zag er ook prima uit.
Ik heb beide programma's ook even bekeken en die zien er inderdaad prima uit, maar Studio Sport later op de avond liet toch ook weer duidelijk zien dat het nog niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-10 21:47
ratzz schreef op zaterdag 27 september 2025 @ 23:00:
Afkloppen maar vanavond lijkt hier weer alles als vanouds, ik heb ragscherp kunnen genieten van "Nederland onder water" en "Beste zangers" zag er ook prima uit.
Terugkijken van We zijn er bijna was in prima kwaliteit. De regionale omroep live was drama.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 22:18
Slux schreef op zondag 28 september 2025 @ 07:15:
[...]

Mag je op het zelfde ip op meerdere schermen kijken met canal plus ?
Volgens mij 1 scherm maar ik heb op 2 schermen tegelijk gekeken zonder problemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:58
Studio Sport vanavond op NPO 1 Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mrZSkwA3ihF4t1B1FYEmEBvxrrI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kluCCpSr5iB6tC7yLTYm2a8h.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:16
Mooi voorbeeld waarin meteen duidelijk is dat de niet-bewegende delen van het scherm scherp blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:52
alex3305 schreef op zondag 28 september 2025 @ 21:52:
[...]

Mooi voorbeeld waarin meteen duidelijk is dat de niet-bewegende delen van het scherm scherp blijven.
Ja, zo werken de meeste video codecs. Om de zoveel seconden is er een frame dat geheel opgeslagen wordt en daarna worden de wijzigingen opgeslagen (en dus getoond). In het grootste deel van de content verandert er relatief weinig tussen frames en hoef je alleen de verschillen gecomprimeerd op te slaan.
Alles wat niet beweegt is nog net zo scherp als het frame dat in z'n geheel werd opgeslagen. Bij veel beweging moeten er veel verschillen opgeslagen worden en dus wordt de kwaliteit verlaagd om de hoevelheid data te beperken.
(Hierin zit ook de reden dat zappen bij video streams wat trager gaat: er moet steeds gewacht worden op dat frame dat compleet is opgesglagen om het netjes weer te geven.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:53
@rusman
Toch bijzonder dat het bij mij er niet zo uitzag. Een beetje ghosting maar verder weinig geks…Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L8xfzeNCJH5kVynlJPr0DY-7VY4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5QFtGc4vTfnkxXfafOdrK4jh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door CarpeVentum op 29-09-2025 07:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:12
CarpeVentum schreef op maandag 29 september 2025 @ 07:07:
@rusman
Toch bijzonder dat het bij mij er niet zo uitzag. Een beetje ghosting maar verder weinig geks…[Afbeelding]
Is toch beide heel slecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
La1974 schreef op maandag 29 september 2025 @ 07:25:
[...]

Is toch beide heel slecht?
Het 2de plaatje zou ook aan de tv kunnen liggen, het eerste plaatje is duidelijk een slechte stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
@Slux @La1974
Is denk ik een combinatie van donker en een telefoon foto en matige tv. Maar zeker niet de blokken zoals de vorige foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@jigalvh Dat werkt niet bij alle streaming zo ;). Ik had dit ook al eerder uitgelegd, maar had hier nog geen goed voorbeeld van langs zien komen.

Daarnaast zien we hier duidelijk niet alleen delta's maar puur compression artifacts bij snel bewegende beelden. Hierdoor blijf ik dus bij mijn conclusie van een niet geoptimaliseerd of slecht gekozen encoding profiel.
Hierin zit ook de reden dat zappen bij video streams wat trager gaat: er moet steeds gewacht worden op dat frame dat compleet is opgesglagen om het netjes weer te geven.
Als dat zo is, dan is de implementatie gewoon brak. Bij mijn andere streaming providers wordt er bij snel zappen simpelweg teruggegaan naar het laatste segment in de buffer. En segmenten zijn over het algemeen niet langer dan een paar seconden. De app hoeft dan ook niet te wachten, maar loopt simpelweg ietsjes achter.

Bij NLZiet moet je wachten tijdens het zappen én loopt de uitzending enorm achter. Wederom uitgebreid beschreven in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:26
Ik hoop dat jullie ook allemaal melding maken bij NLziet zodat daar ook duidelijk wordt wat de problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@Slux @La1974 Het ghosting ligt waarschijnlijk aan de tv. De sluitertijd van de camera zal langer zijn geweest dan 1 frame door de donkere ruimte. Daardoor krijg je ghosting.

Wel interessant om te weten of @CarpeVentum via Replay TV keek? Want als ik het goed heb gezien komen die beelden direct bij de NPO vandaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
alex3305 schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:32:
@Slux @La1974 Het ghosting ligt waarschijnlijk aan de tv. De sluitertijd van de camera zal langer zijn geweest dan 1 frame door de donkere ruimte. Daardoor krijg je ghosting.

Wel interessant om te weten of @CarpeVentum via Replay TV keek? Want als ik het goed heb gezien komen die beelden direct bij de NPO vandaan.
Het was begin gemist, dat is dezelfde stream als de live & replay stream. Het was geen on demand, want de uitzending was nog niet afgelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 12:13
Dit ziet er eerder uit alsof er data uit de stream ontbreekt, bijvoorbeeld doordat er packet loss is geweest.

Als je naar het hoofd van de persoon in het gele T-shirt kijkt is de rechterkant van z'n hoofd compleet scherp, en ontbreekt er in het midden gewoon een heel stuk. Zo zien MPEG-achtige streams er normaal alleen uit als er een keyframe ontbreekt of corrupt is.

In combinatie met de post van @CarpeVentum dat hij het probleem niet heeft kun je je afvragen of dit wel mis is gegaan in de encoding, of dat het probleem in het datatransport daarna zit (en dus bij de ene persoon wel goed is aangekomen en bij de andere persoon niet). Wel interessant om te zien waar ze nou echt problemen hebben bij NLZiet...

Overigens heb ik nog altijd nergens last van, maar ik kijk nooit live, dus dat klopt wel met de overige berichten hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-10 08:12
ratzz schreef op maandag 29 september 2025 @ 11:31:
Ik hoop dat jullie ook allemaal melding maken bij NLziet zodat daar ook duidelijk wordt wat de problemen zijn.
Ik wil het graag melden maar ik heb tot op heden echt niets te melden. Die problemen van hierboven ervaar ik niet, maar ik kijk ook zelden live TV. Dus wellicht dat het daar mee te maken heeft, zoals @Overspark ook al suggereert.

[ Voor 4% gewijzigd door Martinique op 29-09-2025 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Voor degenen die niet live kijken, die zullen het idd mogelijk niet ervaren. De bitrate voor replay TV ligt flink hoger, tenminste, dat was vorige week nog het geval. Niet te vergelijken met live TV.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik heb ook niet echt last van dit soort blokkerig beeld. Ik ben wel onlangs overgestapt van Odido klik en klaar (5G) naar glasvezel en heb daarbij ook mijn Android TV box bekabeld aangesloten. Alhoewel de 5G-verbinding ook snel genoeg was merk ik met glasvezel dat het tussen kanalen wisselen e.d. toch sneller gaat dan eerst. Ook had ik eerder wel eens dat het beeld bleef staan en het geluid doorliep. Vooralsnog (even afkloppen ;)) heb ik dat nog niet gehad. Dit had ik wel alleen bij NLziet en niet bij andere streamingdiensten. Maar misschien is NLziet wat gevoeliger voor kleine onderbrekingen in het signaal dan bijv. Netflix, omdat het live uitzendt.

Denk dat eea. dus ook erg afhankelijk is van je eigen verbinding. Maar daar is natuurlijk lastig over te oordelen. Je zou indien mogelijk eens kunnen proberen om het apparaat waarmee je NLZiet gebruikt bedraad aan te sluiten. Aan de andere kant, als problemen opeens optreden en er is aan jouw kant niks veranderd dan neig ik er ook wel naar dat het probleem ook niet aan jouw kant zit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 15:28
Zo blokkerig als in de post van @rusman heb ik, ook de afgelopen dagen/weken, eigenlijk nooit ervaren.

Nou kijken wij niet vaak 'lineair', maar wel bijna altijd via "begin gemist", wat volgens mij dus dezelfde stream zou meoten zijn. En hier gisteren op die manier naar "Ook dag nog!" en "Denkend aan holland" gekeken. En dat was gewoon prima.

Dit (kan mss nuttige info zijn), op een Google TV Streamer die op 4k-50 staat ingesteld, bedraad verbondenachter een Freedom glasvezelverbinding (met Ubiquiti Cloud Gateway fiber).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:58
Ik zal eens kijken of ik hetzelfde beeld ook kan reproduceren als ik replay TV gebruik. Dat zou wel een interessante zijn als het alleen met live TV gebeurt.

Edit: Zelfde stuk opgezocht in Replay TV. Kwaliteit is zeker een stuk anders. Beetje vaag door het bewegende beeld, maar kwaliteit is nu prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fVoMPAW1V1Gh7ajX5JDZ3EDst1A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gjpWCX1Z39ooBNNYWcWHjnlv.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 62% gewijzigd door rusman op 29-09-2025 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

rusman schreef op maandag 29 september 2025 @ 19:52:
Ik zal eens kijken of ik hetzelfde beeld ook kan reproduceren als ik replay TV gebruik. Dat zou wel een interessante zijn als het alleen met live TV gebeurt.

Edit: Zelfde stuk opgezocht in Replay TV. Kwaliteit is zeker een stuk anders. Beetje vaag door het bewegende beeld, maar kwaliteit is nu prima.

[Afbeelding]
hardware-lover in "[Ervaringen / Discussie] NLZIET"

Meten = weten 🤓

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alex3305
@Overspark Ook nog wel een interessante theorie. Dat er te weinig keyframes worden gegenereerd?

Zo extreem als @rusman heb ik het ook nog niet gezien, maar pak em beet de helft daarvan wel. Het WK atletiek vond ik op NPO1 niet te kijken. Als er namelijk van camerastandpunt werd gewisseld bij de langere loopnummers, waren de deelnemers een (paar) seconde(n) onherkenbaar. Maar omdat dat onderdeel een paar keer per rondje van standpunt schakelt, was dat dus redelijk vaak. De bitrate lag volgens het Unifi dashboard op 4.5Mbps. En volgens mij heb ik Multimedia tunneling aanstaan.

Toen ik keek vanuit een andere bron, lag de bitrate volgens hetzelfde dashboard rond de 9Mbit/s en had ik geen enkele last van artifacts.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 12:13
alex3305 schreef op maandag 29 september 2025 @ 22:01:
@Overspark Ook nog wel een interessante theorie. Dat er te weinig keyframes worden gegenereerd?
Dat zou ook nog wel kunnen ja. Ik ben geen expert, maar wat ik er van begrepen heb is meer keyframes ook automatisch minder problemen (of minder lang problemen) bij packet loss. Alhoewel daar natuurlijk ook weer een balans in zit, want als je alleen maar keyframes aan het versturen bent raken die ook corrupt door diezelfde packet loss. Enfin, wat ik er wel van weet is dat goeie encoding parameters nog een behoorlijk complexe afweging tussen verschillende belangen kan zijn, waaronder hoe een stream reageert op verschillende soorten en mate van packet loss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xilion
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:37
Aflevering van Bondgenoten aan het terugkijken van gisteren, maar beeld zit vol met roze vlekken. Foto's laten het niet echt goed zien helaas.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S7xqfHEmMZLV3-S-iOqJu7SfHBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dcqSXnNyvJFebbCbeBIlTEaj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b_BP5PNU3_dYqm_653VyrGVCoIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qEDZkSmP8QpgbXHlw1B6Jpf2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2t1ofrVzZargwcNBYPR6ojwhoQE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qhPUcQRfvdBGsKwgaDLJl2aL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Hier ook nog drama met live beeld, lijkt er niet op dat ze er nog wat aan doen. :'(

Toch maar canal+ proberen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:00
Ik ben begonnen met canal+ parallel testen, al is het maar om te kijken of het gras groener of geler is aan de overkant.

Wat mij opvalt is dat de stream scherper lijkt, het beeld is frisser voor NPO -> kamp van koningsbrugge terug kijkend. Bijzonder want als je overdag live kijkt naar, zo'n RTL zender waar de files in een blauwe banner voorbij scrollen onderin, dan wint NLziet dit als je naar de file banner kijkt.

Het lijkt er echt op (als leek) dat het in de codec mis gaat bij beeld overgangen waarbij 1/3-1/2 van het beeld vernieuwd en bewegende beelden. Waardoor je een ervaring krijgt alsof je bril vet is bij NLziet. Statisch beeld lijkt scherper dan Canal+.

Mijn zoon liep direct vast op de zaken die hij miste bij Canal+ tov NLziet: je kan bijvoorbeeld maar 1 aflevering terug kijken en niet de hele serie voor NPO programma's. Kleine dingen in het voordeel van NLziet.

Als NLziet zich nu toch eens hier zouden mengen in de discussie, heb ze de link al gedeeld. Om op basis van device ID beta streams aan te bieden oid. Iets van samenwerking ipv de klanten laten roepen in de woestijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
stormfly schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 07:52:
...
Als NLziet zich nu toch eens hier zouden mengen in de discussie, heb ze de link al gedeeld. Om op basis van device ID beta streams aan te bieden oid. Iets van samenwerking ipv de klanten laten roepen in de woestijn.
Ik had ook al het gebrek van communicatie aangegeven en verwezen naar dit forum. Het zijn inderdaad de kleine dingen die het doen bij NLziet zoals het vooruit kijken en terug kijken, dat zou ik niet meer willen missen. Maar het is bij tijd en wijle wel vermoeiend kijken op de ze manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@stormfly, gezien C+ nogal een verschillende kwaliteit lijkt door te geven, afhankelijk waarmee men C+ gebruikt, ook maar even aangeven wat je gebruikt als speler om mee te vergelijken? 😉

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
hardware-lover schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 10:25:
@stormfly, gezien C+ nogal een verschillende kwaliteit lijkt door te geven, afhankelijk waarmee men C+ gebruikt, ook maar even aangeven wat je gebruikt als speler om mee te vergelijken? 😉
AppleTV 4K, is dat een device waar je een hoge kwaliteit aangeboden krijgt bij C+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

stormfly schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 15:59:
AppleTV 4K, is dat een device waar je een hoge kwaliteit aangeboden krijgt bij C+?
Geen idee, volgens mij kun je dit op het apparaat zelf controleren? Ik weet dat ik met Android TV wel een betere C+ kwaliteit krijg als dat men het via een browser bekijkt, dat scheelt dan echt aanmerkelijk. Ik kan het wel zichtbaar maken op de speler die ik gebruik (voor NLZiet en C+).

RTL-Z wordt door C+ in 1920x1080@25 gedeeld, niet in 50 zoals met NLZiet. De info balk onderin is idd minder vloeiend met C+.

Maar dit hoort dan meer thuis in het C+ topic 😉

[ Voor 10% gewijzigd door hardware-lover op 01-10-2025 16:27 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
hardware-lover schreef op woensdag 1 oktober 2025 @ 16:09:
[...]

Geen idee, volgens mij kun je dit op het apparaat zelf controleren? Ik weet dat ik met Android TV wel een betere C+ kwaliteit krijg als dat men het via een browser bekijkt, dat scheelt dan echt aanmerkelijk. Ik kan het wel zichtbaar maken op de speler die ik gebruik (voor NLZiet en C+).

RTL-Z wordt door C+ in 1920x1080@25 gedeeld, niet in 50 zoals met NLZiet. De info balk onderin is idd minder vloeiend met C+.

Maar dit hoort dan meer thuis in het C+ topic 😉
Heb je een linkje van dat topic ik kon niet selecteren wat het actieve C+ topic is gelijkwaardig aan dit NLziet topic?

Met Apple kan je dat vast niet zichtbaar maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:26
@stormfly Dit is het Canal+ topic: [Ervaringen / Discussie] Canal+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 06-10 19:53
Streaming hapert behoorlijk hier. Ook volgens AlleStoringen zijn er problemen. En het helpt natuurlijk niet dat de statuspagina van NLZiet “tijdelijk niet beschikbaar” is…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:05

GerkeP

Vragen mag altijd........

Hier ook, geen verschil tussen de Samsung Tizen app en de Google TV.
Waardeloos, en weer net na 20.00 uur.
Geen idee wat ze daar doen bij NLZiet

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Op de status pagina van NLZiet staat nu dat er buffer problemen zijn, ik schakel altijd pas na 23:00 over naar NLZiet. Voor nu eerst El Hormiguero kijken en dan straks kijken off de storing er nog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Wij zaten net live naar VI te kijken en hebben dit gewoon van narigheid uit moeten zetten om de zeer slechte beeldkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-10 16:39
Ik wordt voor de 3e avond op rij ook weer tijdens VI kijken via begin gemist er uitgekickt en kan met geen mogelijkheid meer herstarten ook lubach begin gemist zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Ik heb nu RTL5 Live aan en bemerk niets raars, alles starte ook gelijk geen gebuffer of rare dingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Al 2 dagen last van bufferen en bitrate blijft slecht hier.

[ Voor 8% gewijzigd door Slux op 02-10-2025 06:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Zitten klanten van het eerste uur op een andere server ofzo? Ik heb echt weer 0.0 last gehad.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Morpheusk schreef op donderdag 2 oktober 2025 @ 08:34:
Zitten klanten van het eerste uur op een andere server ofzo? Ik heb echt weer 0.0 last gehad.
Ja bijzonder, de mensen om mij heen hebben hetzelfde probleem, ook bij mijn ouders zie ik het ( zien het zelf niet zijn op leeftijd), alleen dat bufferen was hun opgevallen maar dat lijkt opgelost, nu het beeld nog :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08:01
*knip* Offtopic. Deze reactie heeft vrij weinig met NLZIET te maken.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 04-10-2025 01:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rkraats
Gisteren de nieuwe Google tv streamer 4k aangesloten. Hierop was Nlziet helemaal drama. Veel bufferen en lipsync problemen. Met Canal+ geen problemen. Verbinding is ook prima (Lan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Nog altijd geen problemen ondervonden, geen gebuffer geen blokkerig beeld ook geen vaag beeld en ook geen gekke kleuren. Kijk met een 2e gen Mi Box en dat gewoon draadloos. Enige is dat ik altijd kijk na 23:00 tot ongeveer 02:00, soms live soms uitgesteld. NPO staat hier enkel aan als er een voetbal wedstrijd is dus dat is eigenlijk pas a.s. Donderdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Ik heb ook nog geen problemen ervaren, heb een gigabit glasvezel verbinding van Delta en ik kijk op een LG oled TV die bedraad is aangesloten.

Sport kijk ik niet, vooral journaal, quizzen en praatprogramma's en dan meestal NPO of RTL, live en on demand.

Ik kijk in de ochtend tussen 7 en half 8. En in de avond, vanaf 20

[ Voor 12% gewijzigd door Diederik op 03-10-2025 17:34 ]

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
ik moet verplicht Holland tallent op RTL4 mee kijken en dat ziet er echt niet uit op het moment helemaal met die dans groepjes, ook weer last van buffering rond 18:00

Heeft iemand wat gehoord van NLZIET ?

[ Voor 8% gewijzigd door Slux op 03-10-2025 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
Slux schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:16:
ik moet verplicht Holland tallent op RTL4 mee kijken en dat ziet er echt niet uit op het moment helemaal met die dans groepjes, ook weer last van buffering rond 18:00

Ik heb helaas net weer een melding gemaakt, inderdaad bij het zien van Holland got's talent. Als het beeld stil staat bij de jury is het perfect maar zodra er een bewegende groep op het podium staat wordt het een drama.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-10 18:16
Bij mij via 400 mb internet, en bedraad, bij live kijken continu dat rode rondje in beeld.
Vaak een paar seconden, dan weer langer tot enkele minuten.
Daarna gaat het programma gewoon door waar het stopte, heel vreemd, want dan kijk je eigenlijk niet meer live........

Beeld kwaliteit verlaagd maar dat maakt niets uit, rondje is er al sinds vorig jaar en gaat niet weg.
Ook steeds een nieuwe NLz app op de Sony Oled, maar helaas.

Terug kijken heeft dat probleem niet, ook geen problemen met Netflix, Disney of hbo.

Ook is nog steeds dat stereo geluid niet meer van deze tijd, doe er aub eens wat aan.......

[ Voor 24% gewijzigd door CBX1047 op 03-10-2025 23:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Gister onderstaand antwoord gehad op mijn laatst gestuurde voorbeelden van afgelopen week

----
Begrijpelijk dat je hier flink klaar mee bent. We hadden inderdaad gister ook een algemene storing, maar los daarvan zien we dat er structureel nog optimalisaties nodig zijn om de beeldkwaliteit stabiel te krijgen, zeker bij live kijken.

Onze technische teams zijn hiermee bezig, maar ik snap dat het frustrerend is dat je er als gebruiker nog steeds hinder van hebt. We hebben jouw melding opnieuw nadrukkelijk doorgezet, inclusief al je voorbeelden.

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

CBX1047 schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 23:19:
Bij mij via 400 mb internet, en bedraad, bij live kijken continu dat rode rondje in beeld.
Vaak een paar seconden, dan weer langer tot enkele minuten.
Daarna gaat het programma gewoon door waar het stopte, heel vreemd, want dan kijk je eigenlijk niet meer live........

Beeld kwaliteit verlaagd maar dat maakt niets uit, rondje is er al sinds vorig jaar en gaat niet weg.
Ook steeds een nieuwe NLz app op de Sony Oled, maar helaas.

Terug kijken heeft dat probleem niet, ook geen problemen met Netflix, Disney of hbo.

Ook is nog steeds dat stereo geluid niet meer van deze tijd, doe er aub eens wat aan.......
Verplaatst naar een actiever topic over NLZiet

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raven22
  • Laatst online: 23:22

Bij mij was HGT prima
Ik snap dat je daar niks aan hebt, maar om aan te geven dat er waarschijnlijk veel variabelen zijn waar NLziet mee te dealen heeft. misschien proberen ze teveel te 'bezuinigen' op bandbreedte en als ze aan 1 knop draaien het bij de een verbetert maar bij een ander weer slechter wordt.

[ Voor 29% gewijzigd door raven22 op 04-10-2025 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CBX1047
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-10 18:16
Een paar jaar terug in het begin van NLziet was er een eigen forum, dat is er niet meer.
Daar werdt er zo nu en dan wel gereageerd door NLz, maar dat was redelijk nutteloos.

Er liep toen een grote discussie over dat stereo geluid, is nooit wat uitgekomen behalve dat ze er mee "bezig" waren, dat is nu zo'n 3-4 jaar geleden.

Deze buffer problemen lopen nu ook al een tijd.
Ik ben van 100 mb internet naar 400 mb gegaan, heb mijn interlinks naar het bedrade modem veranderd naar Cat7.
Beeld kwaliteit verlaagd, niets helpt, het is 100% NLziet die dit veroorzaakt.

Helaas is er geen vergelijkbaar alternatief, zou fijn zijn, en meteen streaming Atmos geluid !
Verder werkt NLz wel prettig, jammer van dat buffer probleem en het rottige geluid........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:28
CBX1047 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 08:48:
[...]

Een paar jaar terug in het begin van NLziet was er een eigen forum, dat is er niet meer.
Daar werdt er zo nu en dan wel gereageerd door NLz, maar dat was redelijk nutteloos.

Er liep toen een grote discussie over dat stereo geluid, is nooit wat uitgekomen behalve dat ze er mee "bezig" waren, dat is nu zo'n 3-4 jaar geleden.

Deze buffer problemen lopen nu ook al een tijd.
Ik ben van 100 mb internet naar 400 mb gegaan, heb mijn interlinks naar het bedrade modem veranderd naar Cat7.
Beeld kwaliteit verlaagd, niets helpt, het is 100% NLziet die dit veroorzaakt.

Helaas is er geen alternatief, zou fijn zijn, en meteen streaming Atmos geluid !
Verder werkt NLz wel prettig, jammer van dat buffer probleem en het rottige geluid........
Bij mij hapert het geluid op hoge kwaliteit nog steeds na 6 maanden op een LG G5 en via lage kwaliteit niet, kijk nu via een windows mini computer en geen issues meer.

Elke andere app op de TV geen issues.

Hoop nu dat alle TVs vanaf 2023 de upgrade naar OS25 krijgen de issues eindelijk eens opgelost worden.

Als NLziet de issues niet opgelost gaat krijgen dit jaar, gaan we terug naar Videoland. Tenminste heb je dan de basis werkend, zoals geluid en beeld....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:07
Tot nu toe viel het mee bij mij, maar het veldrijden op Canvas is niet om aan te zien. Het lijkt wel een diashow.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
guido66 schreef op zaterdag 4 oktober 2025 @ 14:05:
Tot nu toe viel het mee bij mij, maar het veldrijden op Canvas is niet om aan te zien. Het lijkt wel een diashow.
S.v.p. melden bij Nlziet.
Ik heb van gisteren weer een melding gemaakt. Ik kijk alleen via GC TV HD, de vraag kwam van de helpdesk of ik op andere media hetzelfde probleem ervaar, ik zie dat het kijken in de browser een stuk scherper met minder artefacten dan op mijn GC maar goed, dat mag niet het probleem zijn.

Update: Net ook even naar het veldrijden gekeken op Canvas maar dat is in mijn browser inderdaad gewoon dramatisch op sommige stukken gewoon artefacten rond de fietsen of renners.

[ Voor 14% gewijzigd door ratzz op 04-10-2025 14:20 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• La1974
Ik kan nu mooi wielrennen op NL Ziet vergelijken met HBO Max. Wat een verschil!

NL Ziet zit vol met artefacten. Zo slecht. Ik ga weer een melding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Wij merken bij ons grote positieve beeldverbeteringen.
Zou dit enkel met het tijdstip en capaciteit (van het moment) te maken hebben, of zijn er echt grote stappen gemaakt? Het ziet er weer uitstekend uit hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
RoRoNL schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 17:06:
Wij merken bij ons grote positieve beeldverbeteringen.
Zou dit enkel met het tijdstip en capaciteit (van het moment) te maken hebben, of zijn er echt grote stappen gemaakt? Het ziet er weer uitstekend uit hier.
Zeer wisselend, wielrennen vandaag was behoorlijk met artefacten, ik zie ook maar een download van 3 Mb/s.
Als ik een uitzending van NPO2 extra kijk dan is het met momenten ragscherp maar zodra er snelle bewegingen zijn komen er weer artefacten in grote vlakken die stilstaan.
Vandaag ook nog eens Holland's got talent gecheckt, live was het ook bij bewegingen zoals boven beschreven terwijl als de jury in beeld was dan was dit ragscherp, vandaag bij het terug kijken was het al een heel stuk beter en waren dansgroepen zonder artefacten te zien.
Kortom geen touw aan vast te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
Ik keek vanavond ook weer een keer Nlziet. Gelijk al lipsync problemen op rtl4. Weer teruggeschakeld naar Canal+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
ratzz schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 18:19:
Kortom geen touw aan vast te knopen.
Er moet sowieso onderscheid gemaakt worden tussen terugkijken naar programma's waar de reclames uit geknipt zijn en live programma's.
Van behoorlijk veel programma's krijgen ze enige tijd na de live uitzending een reclamevrije versie van de betreffende zender (Video On Demand / VOD versie). Die versie kan beter geëncodeerd zijn waarbij stukken met veel of juist weinig beweging geoptimaliseerd zijn om gemiddeld de gewenste bandbreedte te gebruiken.
De live programma's moeten real time geëncodeerd worden en daar heeft de huidige streamer blijkbaar nogal problemen mee. Hoe Replay tv technisch uitgevoerd is weet ik niet zeker, maar het lijkt erop dat de livestream opgeslagen wordt en dat begin/eind van programma's wordt bijgehouden om je naar de juiste plaats in die opgeslagen stream te sturen. Of dit de geëncodeerde versie is of niet heb ik geen idee van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
rkraats schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 20:26:
Ik keek vanavond ook weer een keer Nlziet. Gelijk al lipsync problemen op rtl4. Weer teruggeschakeld naar Canal+.
Het viel mij ook op tijdens het nieuws. Alleen was het beperkt tot de verslaggevers/reprotages. Toen de nieuwslezeres weer in beeld kwam was het weer synchroon. Wie is hier de oorzaak van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
@jigalvh Volgens mij heeft @ratzz het ook alleen maar over live televisie.

Replay TV komt direct vanuit de omroep. Bij RTL programma's komt dit dus van RTL XL / Videoland, bij SBS van KIJK en bij de NPO van NPO Start. Er zit een buffer rondom programma's heen, maar we hebben ook al een paar keer meegemaakt dat programma's ineens stoppen met afspelen omdat het terugkijken te ver achterliep en er geen VOD beschikbaar is. Dit komt met name voor bij Belgische programma's, omdat daar vanwege uitzendrechten soms geen VOD is.

Bij SBS zie je dan ook dat zij ervoor kiezen om voor een aantal programma's maar een 25fps aan te bieden via hun platform, terwijl NLZiet een 50fps stream doorgeeft. En omdat de NLZiet app op mijn Shield op 60fps werkt, krijg je dan enorme judder.

Ik vind het wel zorgelijk dat we inmiddels al meer dan een maand en talloze meldingen verder zijn zonder enige verbetering. De enige reden dat wij nog NLZiet gebruiken is het terugkijken en het gemak daarvan. We hoeven dan geen extra apps zoals NPO Start te openen. Maar eigenlijk kijken we alleen nog live via andere kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just4testing
  • Registratie: April 2024
Er is nog een extra "probleem' met Live tv: de Widevine encoding zit op een veel hoger level.
Ik zie dat mijn laptop met live tv op 80% cpu gebruik zit, en bij VOD maar op 20% cpu.
Daar komt dan nog een veel strakkere timing van de stream bij, en een hele kleine buffer.
Live tv is qua complexheid niet te vergelijken met youtube of netflix of disney o.i.d.
MAAR, Kpn, Ziggo, Odido kunnen wel prima live tv doorgeven via internet, dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
alex3305 schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 20:49:
@jigalvh Volgens mij heeft @ratzz het ook alleen maar over live televisie.

Replay TV komt direct vanuit de omroep. Bij RTL programma's komt dit dus van RTL XL / Videoland, bij SBS van KIJK en bij de NPO van NPO Start.
Replay TV is de "zeven dagen terugkijk" versie. Vaak is ook vrij snel de VOD-versie beschikbaar. Als er een VOD-versie beschikbaar is krijg je die ook via de TV-gids te zien.
Bij Replay TV zie ik meestal/altijd de tijd van begin/eind bij de voortgangsbalk staan. Bij de VOD-versie begint het bij 00:00 en eindigt het bij de duur van het programma.

Bij HGT werd benoemd dat bij het terugkijken de dansgroepen wel weer scherp waren, zonder artefacten. Bij HGT is ook de optie "Afleveringen" beschikbaar en dus zijn er VOD-versies terug te kijken. Die VOD-versies zijn inderdaad afkomstig van de zender zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
jigalvh schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 20:37:
[...]

Er moet sowieso onderscheid gemaakt worden tussen terugkijken naar programma's waar de reclames uit geknipt zijn en live programma's.
Van behoorlijk veel programma's krijgen ze enige tijd na de live uitzending een reclamevrije versie van de betreffende zender (Video On Demand / VOD versie). Die versie kan beter geëncodeerd zijn waarbij stukken met veel of juist weinig beweging geoptimaliseerd zijn om gemiddeld de gewenste bandbreedte te gebruiken.
....
De uitzendingen van NPO2 Extra heb ik teruggekeken en niet live dus dat kan het hele verhaal niet verklaren. Zodra daar beweging komt dan komen grote vlakken (van 1 kleur of structuur) artefacten tevoorschijn terwijl het verder wel scherp is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
ratzz schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:58:
De uitzendingen van NPO2 Extra heb ik teruggekeken en niet live dus dat kan het hele verhaal niet verklaren. Zodra daar beweging komt dan komen grote vlakken (van 1 kleur of structuur) artefacten tevoorschijn terwijl het verder wel scherp is.
NPO2 Extra is een kanaal dat je niet langer dan zeven dagen kunt terugkijken. Dan zijn het geen VOD (Video On Demand) versies van de programma's; die zouden door de betreffende zender kant en klaar worden aangeleverd.
Je hebt dus naar "Replay TV" gekeken, wat een opgeslagen versie van het live programma is. Of NLZIET dit nog apart (en eventueel geoptimaliseerd) encodeert om het op te slaan, of dat de stream zoals die uitgezonden is wordt opgeslagen is mij niet duidelijk. Als dat laatste het geval is dan zou dat de artefacten verklaren; je ziet immers hetzelfde als wanneer je live had gekeken.
(Het is soms lastig om het verschil tussen de Replay-versie en de VOD-versie te voorspellen. Bij programma's waarvan een VOD-versie beschikbaar komt wordt die meestal na circa een uur na de uitzending in gebruik genomen. Start je dan het programma bijvoorbeeld uit de TV gids dan krijg je de VOD-versie te zien. Is die er nog niet dan blijft de Replay-versie gebruikt worden. Het lijkt mij dat je het kunt zien aan de tijdcode die bij de voortgangsbalk bij het afspelen te zien is. Start die op 00:00 dan heb ik het vermoeden dat het de VOD-versie is, als het begint bij het tijdstip van de uitzending dan zou je de Replay-versie aan het kijken zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
jigalvh schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 13:36:
[...]
....(Het is soms lastig om het verschil tussen de Replay-versie en de VOD-versie te voorspellen. Bij programma's waarvan een VOD-versie beschikbaar komt wordt die meestal na circa een uur na de uitzending in gebruik genomen. Start je dan het programma bijvoorbeeld uit de TV gids dan krijg je de VOD-versie te zien. Is die er nog niet dan blijft de Replay-versie gebruikt worden. Het lijkt mij dat je het kunt zien aan de tijdcode die bij de voortgangsbalk bij het afspelen te zien is. Start die op 00:00 dan heb ik het vermoeden dat het de VOD-versie is, als het begint bij het tijdstip van de uitzending dan zou je de Replay-versie aan het kijken zijn)
Ik zal dat laatste eens specifiek in de gaten houden.

Vandaag weer een reactie op mijn klacht:

"Dankjewel voor je bericht. We krijgen deze klacht inderdaad vaker en onze developers onderzoeken dit momenteel. Er wordt dus gewerkt aan een oplossing en zodra we nieuws hebben, zullen we dat laten weten.

Excuses voor het ongemak. "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ratzz schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 09:58:
NPO2 Extra heeft een resolutie van 1280x720@25, en daardoor ook een lagere bitrate (met Android TV gemeten).

Dus die mag wel minder zijn, met die stream kwaliteit bedoel ik, niet dat ik er mijn goedkeuring voor geef 😁

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
hardware-lover schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:52:
[...]

NPO2 Extra heeft een resolutie van 1280x720@25, en daardoor ook een lagere bitrate (mer Android TV gemeten).

Dus die mag wel minder zijn, met die stream kwaliteit bedoel ik, niet dat ik er mijn goedkeuring voor geef 😁
Dat verklaart het nog niet want sommige gedeeltes zonder camera beweging of snelle beweging gewoon ragscherp zijn, dat heeft dan niks met resolutie te maken als bij beweging opeens vlakken artefacten vertonen en de rest niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08-10 08:46

amphora

Websites & Fotografie

ratzz schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:56:
[...]

Dat verklaart het nog niet want sommige gedeeltes zonder camera beweging of snelle beweging gewoon ragscherp zijn, dat heeft dan niks met resolutie te maken als bij beweging opeens vlakken artefacten vertonen en de rest niet.
Dat is juist wel heel logisch. Video codecs gaan juist bij beweging artefacten vertonen want dan moet er veel meer beeldinformatie verwerkt worden binnen een bitrate. Bij stilstaand beeld worden pixels van vorige frames hergebruikt.

En grote egale vlakken worden ook lelijk, maak maar eens een JPEG van een groen vlak van exact dezelfde kleur. Je zal gelijk artefacten zien.

[ Voor 11% gewijzigd door amphora op 06-10-2025 16:06 ]

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
hardware-lover schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 15:52:
NPO2 Extra heeft een resolutie van 1280x720@25, en daardoor ook een lagere bitrate (mer Android TV gemeten).
Met live tv neem ik aan? Omdat @ratzz het over terugkijken heeft.

Ongeacht de resolutie of framerate horen compression artifacts nog steeds niet plaats te vinden. Dan is de bitrate of (her)compressie simpelweg niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• just4testing
  • Registratie: April 2024
Ik heb bij mijn (oudere) LG tv ook wel veel atrifacten gezien, als ik de video 'verbeter' funties te hoog zette.
Vooral de-judder maakte er een enorme zooi van.
Mijn ogen zijn gevoelig voor 25 Hz (25 fps) en dat probeerde ik op te lossen door de TruMotion functie van de LG tv aan te zetten.
Dat gaf heel veel artifacts, vooral bij snel bewegend beeld.
Het gekke was toen ook: bij sommige streams was het effect erger dan bij andere, mogelijk afhankelijk van de compressie ratio van de stream.
Mogelijk is dat aan de hand bij sommige NLZiet gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alex3305 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 16:28:
[...]

Met live tv neem ik aan? Omdat @ratzz het over terugkijken heeft.

Ongeacht de resolutie of framerate horen compression artifacts nog steeds niet plaats te vinden. Dan is de bitrate of (her)compressie simpelweg niet goed.
Terugkijken. Al is het life geen ene fluit beter.

Met een bitrate van 2-3Mbit bij NPO2Extra mag je best wel wat ongenoegen in het beeld waarnemen. En hoe groter je TV, hoe minder "goed" het zich aan zal laten zien 😬

Edit: ik deel enkel wat ik als gemeten voorbij zie komen.

V.w.b. de knoppen om aan te draaien voor de TV beeld instellingen, daar bleef ik altijd al vanaf en dat is nog steeds het geval, maar dat verandert enkel het aanzien en niets aan wat er gemeten wordt.

[ Voor 18% gewijzigd door hardware-lover op 06-10-2025 16:41 ]

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Het insturen van alle voorbeelden heeft toch nog enig nut gehad, nu het probleem nog oplossen.

---
issue met de beeldkwaliteit is inderdaad heel vervelend; onze developers zijn dit momenteel aan het onderzoeken. Om je tegemoet te komen heb ik een maand gratis aan je abonnement toegevoegd.

Zodra we nieuws hebben, hoor je natuurlijk van ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
hardware-lover schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 16:35:
Terugkijken. [...] Met een bitrate van 2-3Mbit bij NPO2Extra mag je best wel wat ongenoegen in het beeld waarnemen.
Ik twijfel hoe zit bij NPO2 Extra, maar bij de andere NPO zenders komt de stream dan niet meer van NLZiet vandaan, maar direct bij de NPO.

Neemt niet weg dat 2-3Mbit/s voor 720p/25 wel enorm karig is. Idem voor 4.5Mbit/s voor 1080p/50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

alex3305 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 16:48:
[...]

Ik twijfel hoe zit bij NPO2 Extra, maar bij de andere NPO zenders komt de stream dan niet meer van NLZiet vandaan, maar direct bij de NPO.

Neemt niet weg dat 2-3Mbit/s voor 720p/25 wel enorm karig is. Idem voor 4.5Mbit/s voor 1080p/50.
Dat laatste is omhoog gegaan zag ik, lijkt weer meer richting de "oude" 8Mbit als maximum te gaan bij life uitzendingen (blijft VBR vanzelfsprekend).

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ratzz
DON PAPA schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 16:46:
Het insturen van alle voorbeelden heeft toch nog enig nut gehad, nu het probleem nog oplossen.

---
issue met de beeldkwaliteit is inderdaad heel vervelend; onze developers zijn dit momenteel aan het onderzoeken. Om je tegemoet te komen heb ik een maand gratis aan je abonnement toegevoegd.

Heb je een kuttel meer in de kont!? Ik kreeg precies hetzelfde antwoord maar dan zonder de tegemoetkoming van een maand extra :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
alex3305 schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 16:48:
[...]

De zenders van de BBC (behalve BBC NL) en de VRT zijn helaas ook in die karige 720p25 met veel te lage bitrate. Wat mij betreft niet om aan te gluren en erg zonde voor zenders van dat kaliber. Daar ga ik dan ook niet extra voor betalen (in het geval van de BBC).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-10 21:47
DON PAPA schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 16:46:

---

Reactie van NLZiet
Hoi Michiel,

Dankjewel voor je bericht. We krijgen deze melding inderdaad vaker en onze developers onderzoeken momenteel waar dit misgaat. Er wordt dus gewerkt aan een oplossing. Zodra we die hebben, hoor je van ons!

Groet,
Marie
Geen maand gratis :-(

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bitrate weer wat omhoog, maar ik krijg nu ook regelmatig de buffer cirkel in beeld, dat was voorheen niet het geval (bij mij). Het lijkt toch echt of ze het net niet meer kunnen bolwerken met hun servers.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
hardware-lover schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 22:43:
Bitrate weer wat omhoog, maar ik krijg nu ook regelmatig de buffer cirkel in beeld, dat was voorheen niet het geval (bij mij). Het lijkt toch echt of ze het net niet meer kunnen bolwerken met hun servers.
Dat heb ik inderdaad ook. Voorheen nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiigamer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 08:09
Dat komt denk ik vooral omdat ze nu dichter op de werkelijke tijd lopen. Voorheen liep het wel 45-60 seconden achter op de werkelijkheid, dus een ruime buffer. Dat is nu flink ingekort (15 seconden), met als gevolg dat je nu sneller een buffermoment hebt als het qua internetverkeer even niet loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
wiigamer schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:21:
Dat komt denk ik vooral omdat ze nu dichter op de werkelijke tijd lopen. Voorheen liep het wel 45-60 seconden achter op de werkelijkheid, dus een ruime buffer. Dat is nu flink ingekort (15 seconden), met als gevolg dat je nu sneller een buffermoment hebt als het qua internetverkeer even niet loopt.
Zat ik ook aan te denken maar een 1000mb lan zou snel genoeg moeten zijn om dit niet (zo vaak) te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
Er lijkt nu eindelijk verbetering in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:31
Wij zijn erg tevreden over de kwaliteit als relatief nieuwe klanten (sinds een maand).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alex3305
TNThomas schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:14:
Wij zijn erg tevreden over de kwaliteit als relatief nieuwe klanten (sinds een maand).
Fijn voor jullie. De rest hier sinds een paar maanden niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 08:31
alex3305 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 22:00:
[...]

Fijn voor jullie. De rest hier sinds een paar maanden niet.
Iemand noemde dat het er bijna op lijkt dat mensen die al langere tijd klant zijn meer problemen ervaren. Vandaar dat ik mijn ervaring deelde. Mogelijk helpt het anderen of bevestigt het een vermoeden van een enkeling dat nieuwere klanten betere kwaliteit krijgen (geen idee of dat mogelijk is). Kortom, ik wilde helpen en niemand op de tenen trappen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
De laatste reactie van Nlziet, ik had tevens geklaagd dat ik had gelezen dat sommige mensen 1 maand compensatie kregen en waarom ik na 5 jaar een abonnement te hebben niet.

"Dank dat je het nog even laat weten. We blijven dit onderwerp volgen, al zien we dat de meeste streams inmiddels stabieler lopen. Toch kan het in sommige situaties nog voorkomen dat de kwaliteit wisselt, zeker bij snelle of drukke beelden.
We blijven dit optimaliseren, maar op dit moment is er geen structurele storing meer. Blijft het bij jou opvallend slecht, laat dan vooral weten bij welk programma en tijdstip, dan checken we het gericht. Een korte video van het probleem helpt hier ook bij.
Als tegemoetkoming voor de afgelopen problemen heb ik bij jou één maand gratis toegevoegd, waardoor de volgende incasso (einde jaar) met een maand is verschoven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

rkraats schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:51:
Er lijkt nu eindelijk verbetering in te zitten.
Ja ik zie inderdaad ook verbetering de laatste dagen, ben heel benieuwd hoe het voetbal er vanavond uitziet op NPO3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Niet online
Diederik schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:32:
Ik heb ook nog geen problemen ervaren, heb een gigabit glasvezel verbinding van Delta en ik kijk op een LG oled TV die bedraad is aangesloten.

Sport kijk ik niet, vooral journaal, quizzen en praatprogramma's en dan meestal NPO of RTL, live en on demand.

Ik kijk in de ochtend tussen 7 en half 8. En in de avond, vanaf 20
Vanmorgen tijden NOS journaal werd er een stukje voetbal uitgezonden, en dat zat vol met blokken, de eerste keer dat het mij opvalt. Als ik tijd heb morgen, dan maak ik een melding.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:56
Het is vanavond wel erg drama. Ik heb soms bufferingen van 5 a 10 seconden.

Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
jongerenchaos schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:58:

Meer mensen last van?
Ja het bufferen is idd weer terug en het lijkt ook langer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
jongerenchaos schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:58:

Meer mensen last van?
Ik net ook 1 keer. Net 2 avonden nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Zit voetbal te kijken NPO 3 zonder enige problemen, geen gebuffer ook geen vaag beeld, gewoon zoals het behoord te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Penthe schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:51:
Zit voetbal te kijken NPO 3 zonder enige problemen, geen gebuffer ook geen vaag beeld, gewoon zoals het behoord te zijn.
Hier ook geen issues!

(Kijk via een AppleTV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
Dj-sannieboy schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:17:
[...]

Hier ook geen issues!

(Kijk via een AppleTV)
Ben je dan niet heel snel tevreden. Het gras is blokkerig (ja, het is een slecht veld) en zodra er een close up is van een actie zie je een slecht beeld.

Je kan zeggen, wat loop je te zeuren maar dit hoeft niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

La1974 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:44:
[...]
Ben je dan niet heel snel tevreden. Het gras is blokkerig (ja, het is een slecht veld) en zodra er een close up is van een actie zie je een slecht beeld.

Ik ben het met je eens dat het beeld niet echt top was, maar ik heb het ook even vergeleken met Ziggo en daar was de kwaliteit net zo slecht eigenlijk. Ik heb dan ook het gevoel dat de aanvoer stream gewoon niet echt best was, en dat NLZiet hier niet echt wat aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

La1974 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:44:
[...]

Er zijn inderdaad nog steeds compressie-artefacten zichtbaar, maar de stream was verder wel stabiel. (geen problemen gehad met bufferen, zoals hierboven werd aangegeven)
Pagina: 1 ... 15 16 Laatste