• tww62
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Heel hartelijk dank!

Vanwege je advies over een streaming device, dacht ik, wacht even ik heb een Zidoo Z9X 8K mediaplayer. In de specificaties werd ook gerept over streaming. Even verbonden met Internet. Maar toen schoot mij te binnen: op de Philips staan ook apps, ook NPO Start.
Ingelogd. Probleem opgelost. Wow..
Op de AB van de Philips op de 'Input' knop drukken (vierkantje met een pijltje naar binnen), hop, naar Delta, niks terugschakelen naar NPO Start en gedoe en.. hij gaat verder bij de laatste aflevering die ik heb gezien, dus niet eerst zoeken en doen...

Dus, nogmaals dank voor de tip!
Het zette mij op het goede spoor.

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 20:25
@tww62 Als de NPO app gestart wordt op de Delta decoder dan klinkt het probleem meer als iets dat fout gaat binnen die decoder.

NLZIET bevat naast de content van NPO Plus ook programma's van RTL, Talpa (KIJK) en BBC NL+.

Voordat je het zelf uitvogelt:
De meeste live programma's worden tegelijkertijd "opgenomen" door NLZIET, inclusief de uitgezonden reclames. Hierdoor kun je pauzeren, terugspoelen, vanaf begin kijken.
Deze opnames worden per programma meestal zeven dagen bewaard (sommige programma's, op de ene zender meer dan andere zijn niet of beperkt beschikbaar). Als je die programma's bekijkt kun je meestal ook vooruit/achteruit springen, behalve bij een groot deel van de films. Het gaat meestal om films bij commerciële omroepen die uitzendrechten geven waarbij de reclames verplicht zijn.
Van veel programma's die eigen producties zijn van de zenders krijgt NLZIET vrij snel (vaak na een uur of minder) een VOD-versie (Video On Demand) die geen reclames bevat. Deze programma's zijn vaak lang(er) beschikbaar. Soms een paar weken, maar vaak een jaar en in enkele gevallen nog langer (als ik het goed herinner zijn afleveringen van Wie is de Mol? uit 2005 nog te bekijken)

Er zijn nogal wat problemen gemeld bij het onthouden wat je al gekeken hebt en tot hoever je een aflevering gekeken hebt. Het kan zomaar voorkomen dat na enkele weken een aflevering weer als niet bekeken in de lijst staat. Als je nogal abrupt overschakelt naar een andere app of je device tijdens kijken uitschakelt is de kans wat groter dat niet (juist) opgeslagen wordt waar je precies bent gebleven. Pauzeer je de weergave of ga je met de terug-knop uit de weergave dan is de kans groter dat hij onthoudt waar je bent.

Experimenteer lekker in je proefperiode en zowel NPO Plus als NLZIET zijn maandelijks opzegbaar (tenzij je per jaar afrekent) dus je hoeft er niet lang aan vast te zitten.

• tww62
  • Niet online
@jigalvh
Dank voor de uitgebreide reactie. Het gaat bij mij met name om de series. Ben pas zo'n 2 weken abonnee op NPO Start Plus en ben met het bekijken van series begonnen. Films, daar ben ik niet aan toegekomen. In principe neem ik films altijd op en bekijk ze (soms weken) later.

Naar aanleiding van de reactie van crunchytail zal ik vanavond eens kijken hoe het gaat met het gebruik van de app via de TV. Ik krijg inderdaad de indruk dat het aan decoder van Delta ligt.
(Amino Amigo 7X)
Had daarstraks even gekeken: wanneer ik de serie waarnaar ik aan het kijken was selecteer via de app op de TV, dan ga ik inderdaad verder vanaf het punt waar ik gebleven was. Dus dat werkt.
Moet nog bekijken hoe het verder gaat. Kan je bijvoorbeeld even 'terugspoelen' als je iets gemist hebt?

Misschien dat ik NLZiet inderdaad een kans geef.

Nogmaals dank.

• baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 07:22
Voor het WK voetbal met de Apple TV en Xcode even gekeken naar de gemiddelde bitrate van NPO 1 met de volgende diensten:

- NLZiet: 7.49 Mbps / 50 fps (idem voor het beta-kanaal speciaal voor het WK)

- Canal+: 5.96 Mbps / 50 fps

- NPO Plus: 2.53 Mbps / 25 fps

- NOS app: 3.49 Mbps / 25 fps

- Tvheadend DVB-T2: 3.93 Mbps / 50 fps (deze kon ik niet uitlezen via de Playback HUD van Apple TV, dus dan maar Dispatcharr gebruikt)

Ondanks de lagere bitrate blijf ik het beeld van DVB-T2 mooier vinden dan NLZiet.

Het is jammer dat behalve o.a. SKV en Trined geen andere providers NPO HBR doorgeven, wat een gemiddelde bitrate heeft van 25 Mbps.

Edit: in de krochten van het internet kan ik BBC iPlayer herhalingen vinden met ~18 Mbps / 50 fps en HLG.

[ Voor 24% gewijzigd door baba420 op 11-07-2026 23:32 ]

• TexMex
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
baba420 schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 22:55:

Ondanks de lagere bitrate blijf ik het beeld van DVB-T2 mooier vinden dan NLZiet.
Dat kan zeker kloppen. Voor DVB-T2 wordt de HEVC codec gebruikt (ook te zien op je screenshot). Daardoor is de bitrate van NPO 1 via DVB-T2 niet een-op-een met de andere drie opties te vergelijken.

Je zou ook de NOS-app nog kunnen proberen. Die zit waarschijnlijk een fractie boven NPO Plus.

[ Voor 9% gewijzigd door TexMex op 11-07-2026 23:12 ]

• baba420
  • Laatst online: 07:22
TexMex schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 23:11:
[...]

Dat kan zeker kloppen. Voor DVB-T2 wordt de HEVC codec gebruikt (ook te zien op je screenshot). Daardoor is de bitrate van NPO 1 via DVB-T2 niet een-op-een met de andere drie opties te vergelijken.

Je zou ook de NOS-app nog kunnen proberen. Die zit waarschijnlijk een fractie boven NPO Plus.
Thanks, NOS app toegevoegd.

• tww62
  • Niet online
@jigalvh @crunchytail
Beiden nogmaals bedankt.
De oplossing voor de 'problemen' :
niet de afstandsbediening van de decoder gebruiken, maar die van de TV.

Hiermee schakel je probleemloos terug van een app naar (in mijn geval) Delta.
Ook heeft de AB van de TV een knopje 'Pauze'. Bij series (VOD) krijg je dan een tijdbalk in beeld.
Zo'n toets ontbreekt op de AB van de decoder (Amino Amigo 7X).
Bij 'gewone' uitzendingen, of bij opgenomen programma's, komt de tijdbalk in beeld door op de 'OK' toets te drukken van de Delta AB. Dan verschijnen ook de knoppen voor vooruit- of terugspoelen. Dat werkt dus niet bij een streamingdienst: er verschijnt dan alleen een afspeelknop.

Noot: andere afstandsbedieningen van Delta hebben veelal wel toetsen voor pauze, etc.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YceXev0.png

• TexMex
  • Niet online
Voor het WK voetbal met de Apple TV en Xcode even gekeken naar de gemiddelde bitrate van NPO 1 met de volgende diensten:

- Tvheadend DVB-T2: 3.93 Mbps / 50 fps (deze kon ik niet uitlezen via de Playback HUD van Apple TV, dus dan maar Dispatcharr gebruikt)

Het is jammer dat behalve o.a. SKV en Trined geen andere providers NPO HBR doorgeven, wat een gemiddelde bitrate heeft van 25 Mbps.

Edit: in de krochten van het internet kan ik BBC iPlayer herhalingen vinden met ~18 Mbps / 50 fps en HLG.
Ter vergelijking:

KPN TV+ app: 14 Mbps / 50 fps AVC

Ziggo GO TV app: 5.25 Mbps / 50 fps HEVC

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

M.b.t. lagere bitrate en het beeld mooier vinden.

Hoewel C+ een wat lagere gemiddelde bitrate dan NLZiet blijkbaar heeft, het live WK beeld via C+ ziet er toch echt wat strakker uit.

Zelfs nu ik de replay gedeeltelijk bekeken heb, en NLZiet aangeeft de bitrate nog een flink tandje hoger te hebben gezet bij terugkijken, blijft het (replay) beeld via C+ nog steeds strakker/scherper (Android TV).

De oorspronkelijke bron van C+ is misschien toch een andere/betere dan wat NLZiet krijgt aangeleverd 🤷‍♂️

Testing, one, two ...

• Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:36
hardware-lover schreef op zondag 12 juli 2026 @ 19:14:
[...]

M.b.t. lagere bitrate en het beeld mooier vinden.

Hoewel C+ een wat lagere gemiddelde bitrate dan NLZiet blijkbaar heeft, het live WK beeld via C+ ziet er toch echt wat strakker uit.

Zelfs nu ik de replay gedeeltelijk bekeken heb, en NLZiet aangeeft de bitrate nog een flink tandje hoger te hebben gezet bij terugkijken, blijft het (replay) beeld via C+ nog steeds strakker/scherper (Android TV).

De oorspronkelijke bron van C+ is misschien toch een andere/betere dan wat NLZiet krijgt aangeleverd 🤷‍♂️
Op Apple TV zelfde ervaring. Wellicht gebruikt C+ HVEC

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Roog1317 schreef op zondag 12 juli 2026 @ 20:48:
[...]

Op Apple TV zelfde ervaring. Wellicht gebruikt C+ HVEC
Niet met Android TV, het laat dezelfde H.264 codec zien voor beiden. Het moet haast wel in de bron zitten die beiden krijgen aangeleverd.

Testing, one, two ...

• jigalvh
hardware-lover schreef op zondag 12 juli 2026 @ 19:14:
Heb je het hier over het replay beeld van zeven-dagen-terug-kijken-van-live-tv of de on demand versie? Het is best tricky om hier onderscheid tussen te maken; soms wordt de "opgenomen" versie binnen een uur vervangen door de VOD versie. Dat zou ook qua bitrate kunnen uitmaken. Zouden ze de VOD versie opnieuw encoden met hun eigen instellingen?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

jigalvh schreef op maandag 13 juli 2026 @ 12:41:
[...]

Heb je het hier over het replay beeld van zeven-dagen-terug-kijken-van-live-tv of de on demand versie? Het is best tricky om hier onderscheid tussen te maken; soms wordt de "opgenomen" versie binnen een uur vervangen door de VOD versie. Dat zou ook qua bitrate kunnen uitmaken. Zouden ze de VOD versie opnieuw encoden met hun eigen instellingen?
Ik selecteerde "gisteren" in de programmagids ;)

Maar in dit geval maakt het niet echt wat uit tussen beiden verwacht ik. Als de originele bron al niet best is, zal het uiteindelijk niet veel beter kunnen worden, ongeacht de gewijzigde (flink verhoogde) bitrate.

Testing, one, two ...

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-09 16:28
Ik heb de laatste tijd best wel last van het volgende probleem.
Wanneer is snel tussen kanalen zap dan blijft het beeld hangen maar het geluid gaat door. Een bijna niet zichtbaar cirkeltje geeft aan dat het niet helmaal goed gaat.
Iemand anders dit wel eens gezien? Vaak helpt het om de boel effe uit en aan te zetten.

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01:31
tlpeter schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:23:
Wanneer is snel tussen kanalen zap dan blijft het beeld hangen maar het geluid gaat door. Een bijna niet zichtbaar cirkeltje geeft aan dat het niet helmaal goed gaat.
Iemand anders dit wel eens gezien? Vaak helpt het om de boel effe uit en aan te zetten.
Wat voor apparaat gebruik je?

• tlpeter
crunchytail schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:36:
[...]

Wat voor apparaat gebruik je?
Een google TV.

• crunchytail
Ik ervaar dit probleem niet op mijn Google TV Streamer 4K.

• jigalvh
hardware-lover schreef op maandag 13 juli 2026 @ 13:11:
Ik selecteerde "gisteren" in de programmagids ;)

Maar in dit geval maakt het niet echt wat uit tussen beiden verwacht ik. Als de originele bron al niet best is, zal het uiteindelijk niet veel beter kunnen worden, ongeacht de gewijzigde (flink verhoogde) bitrate.
Ook programma's uit de gids worden vaak na een tijdje vervangen door de VOD-versie als die beschikbaar is. Het grootste verschil merk je als je een programma van een commerciële zender kiest en daarin ontbreken de reclameblokken; dan weet je dat je de VOD-versie hebt gekregen. Zelf zou ik het logisch vinden dat je zo min mogelijk vertimmert aan die versie. Wellicht dat ze die alsnog door een encoder gooien om hun instellingen erop los te laten zodat ze meer controle hebben over de benodigde bandbreedte.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Als apparaat of als OS (de interface bedoel ik dan), met een niet Google apparaat?

Testing, one, two ...

• TexMex
  • Niet online
jigalvh schreef op maandag 13 juli 2026 @ 15:39:
[...]

Ook programma's uit de gids worden vaak na een tijdje vervangen door de VOD-versie als die beschikbaar is. Het grootste verschil merk je als je een programma van een commerciële zender kiest en daarin ontbreken de reclameblokken; dan weet je dat je de VOD-versie hebt gekregen. Zelf zou ik het logisch vinden dat je zo min mogelijk vertimmert aan die versie. Wellicht dat ze die alsnog door een encoder gooien om hun instellingen erop los te laten zodat ze meer controle hebben over de benodigde bandbreedte.
Ik heb met NLZIET ook even wat programma's teruggekeken van de NPO, RTL en Talpa, zowel recent vanuit de gids als VOD. Op één uitzondering na werd bij terugkijken alles met 25 fps doorgeven, waar dat live nog 50 fps was. Dat doet de kwaliteit natuurlijk ook geen goed. Canal+ lijkt bij terugkijken wel dezelfde specificaties als live aan te houden, waardoor daar in ieder geval de NPO bij terugkijken dus 50 fps blijft.

• tlpeter
hardware-lover schreef op maandag 13 juli 2026 @ 18:32:
[...]

Als apparaat of als OS (de interface bedoel ik dan), met een niet Google apparaat?
Ik kijk zelden niet via de Google TV. Het komt ook niet altijd voor maar best regelmatig. Bijna altijd als ik "snel"(wat is snel) naar volgende zenders ga met de knop naar links of rechts.

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Maar wat is bij jou een Google TV? Zoals je het schrijft denk ik dat je eerder een los kastje bedoeld dan Google TV als interface op een smart TV, klopt dat?

Zo ja, heb je dan dit apparaat of een andere streamer (welke)? Google TV Streamer Wit 32GB

• tlpeter
Gewoon de voorganger van de streamer:

https://streambeslist.com...z6P4c3kVrd5hoCSzUQAvD_BwE

NLZiet staat als een app op de Google TV.

• crunchytail
tlpeter schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 09:07:
Gewoon de voorganger van de streamer:

https://streambeslist.com...z6P4c3kVrd5hoCSzUQAvD_BwE

NLZiet staat als een app op de Google TV.
Google TV betreft de software. Het is vooral belangrijk om te weten welk apparaat je gebruikt. Jij hebt dus een Chromecast met Google TV (er zijn ook Chromecasts zonder Google TV).

Ik heb deze Chromecast ook gehad en de matige hardware (waaronder 2GB RAM) zorgt ervoor dat diverse apps niet vloeiend kunnen draaien. Een upgrade naar een krachtiger apparaat zal je probleem dus oplossen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door crunchytail op 14-07-2026 14:08 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

crunchytail schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:27:
[...]

Google TV is een besturingssysteem. Het is vooral belangrijk om te weten welk apparaat je gebruikt. Jij hebt dus een Chromecast waar Google TV op draait (er zijn ook Chromecasts zonder Google TV).

[knip]
To be exact ... ;)

Google TV is een grafische interface, het besturingssysteem is het Android TV OS voor allen. Er zijn Android TV apparaten (oftewel streamers), met een Android of Google TV interface (GUI), maar onderhuids is het Android TV wat de klok slaat. Een door Google gecertificeerd Android TV apparaat is in mijn beleving altijd voorzien van een Google cast optie.

Testing, one, two ...

• TexMex
  • Niet online
tlpeter schreef op maandag 13 juli 2026 @ 14:23:
Heb je de app weleens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Of in de instellingen 'gedwongen stoppen' en 'cachegeheugen' en 'gegevens' wissen? Want hier ervaar ik deze problemen niet op hetzelfde apparaat, ondanks de wat gedateerde hardware.

• tlpeter
@TexMex , ik dat wel eerst proberen, is al een tijdje niet gedaan. Zou eigenlijk niet uit moeten maken :9

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:01
tlpeter schreef op dinsdag 14 juli 2026 @ 12:59:
@TexMex , ik dat wel eerst proberen, is al een tijdje niet gedaan. Zou eigenlijk niet uit moeten maken :9
Het is vaak wel het eerste advies wat je krijgt als je de support emailt. 9ndanks dat ik zelf ook vind dat het niks moet uitmaken heeft het me in het verleden wel al een paar maal geholpen. Afkloppen, het laatste half jaar heb ik dit zelf ook niet meer hoeven te doen.

• DON PAPA
  • Laatst online: 21:17

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb tvos27 (beta) op mijn AppleTV gezet, maar ik merk een heel groot verschil (in positieve zin) in snelheid van de EPG bij NLZiet. Ik kan nu in sneltreinvaart door de hele EPG gaan, terwijl ik voorheen vaak had dat dit niet vloeiend ging, en dat plaatjes langzaam laden.

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 11:28
Hebben jullie ook last van kleine audio / geluid haperingen of stotteringen?
Beetje lastig te omschrijven, maar heb het in de browser op de pc niet. In de app op de telefoon ook niet.

Maar op de Nvidia Shield (2017) hebben wij daar last van...

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 08:58
plofkip schreef op dinsdag 21 juli 2026 @ 09:51:
Hebben jullie ook last van kleine audio / geluid haperingen of stotteringen?
Beetje lastig te omschrijven, maar heb het in de browser op de pc niet. In de app op de telefoon ook niet.

Maar op de Nvidia Shield (2017) hebben wij daar last van...
Wij hadden het vorige week ook weer op onze oude Shield. Na App verwijderen, rebooten en opnieuw installeren was het weer weg. Ik heb het idee dat dit vaak werkt, maar dat kan toeval/ bijgeloof zijn.

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57
hardware-lover schreef op zondag 12 juli 2026 @ 23:20:
[...]

Niet met Android TV, het laat dezelfde H.264 codec zien voor beiden. Het moet haast wel in de bron zitten die beiden krijgen aangeleverd.
En toch lijkt dat laatste me ook weer sterk.

NLZiet is een samenwerking tussen de NPO, RTL en Talpa. En ik weet dat ze voorheen (in de tijd dat er geen klachten waren over het beeld) altijd de streams direct uit de "Mediagateway" kregen, waar Ziggo en KPN ze ook vandaan krijgen. Misschien dat er in dat laatste iets is veranderd, maar toch. Vreemd blijft het wel.

Het zou ook nog kunnen dat de beeldverwerking in moderne TV's van de ene codec 'meer weet te bakken' dan van de andere, zoals bij ruisreductie of compressie-ruisreductie.

Als ik op de PC het DVB-T2 signaal naast NLZiet leg, dan vind ik persoonlijk NLZiet met z'n hogere bitrate toch beter. DVB-T2 lijkt bij rustig beeld inderdaad strakker, maar bij veel actie zie je bv. het grijze NPO-logo in de hoek gewoon helemaal verdwijnen. Bij NLZiet blijft het zichtbaar (zij het wel 'aangetast')

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• plofkip
ustinov schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 07:37:
[...]

Wij hadden het vorige week ook weer op onze oude Shield. Na App verwijderen, rebooten en opnieuw installeren was het weer weg. Ik heb het idee dat dit vaak werkt, maar dat kan toeval/ bijgeloof zijn.
Ga ik even uitproberen :-)

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@eymey, die reactie was een vervolg op; hardware-lover in "[Ervaringen / Discussie] NLZIET"

Vergeleken met hetzelfde apparaat op dezelfde TV, enkel de app was verschillend. En in dit geval ging het puur over het WK plaatje wat beiden (C+ en NLZiet) deelden op dat moment.

Testing, one, two ...

• eymey
  • Laatst online: 20:57
@hardware-lover Helder. Maar ook dan kan nog steeds gelden dat de processing in je TV lekkerder gaat op het ene materiaal dan het andere.

Of anders verschil in codec instelling. Het is jammer genoeg moeilijk te achterhalen waar beiden hun beelden vandaan halen.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

@eymey in mijn situatie was het enkel wisselen van een app (met een Android TV streamer), en beiden gebruikten dezelfde H.264 codec voor video (info kan ik eenvoudig live tevoorschijn halen, geldt ook voor de bitrate van de stream). M.a.w., de weergave omstandigheden waren voor beiden exact gelijk ;)

V.w.b. de bron voor beiden, voor mij maar een aanname dat deze mogelijk verschillend zou kunnen zijn geweest, niet meer dan dat. Wat blijft, C+ leverde op dat moment het betere plaatje van beiden.

Testing, one, two ...

• jigalvh
eymey schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 09:23:
Het zou ook nog kunnen dat de beeldverwerking in moderne TV's van de ene codec 'meer weet te bakken' dan van de andere, zoals bij ruisreductie of compressie-ruisreductie.
Daarom heb ik eigenlijk geen mening over beeldkwaliteit van NLZIET. 'k Heb geen vergelijkingsmateriaal op onze TV (zou nog wel met NPO Start kunnen vergelijken). Bij de LG zie ik ook geen mogelijkheid om bitrate, fps, codec enzo uit te lezen.

De beeldverwerking van de LG doet soms enorm veel. Grafische elementen en teksten die voldoende contrast hebben worden met verbazingwekkende precisie opgepoetst naar 4K. Het is dus nogal lastig om bij normaal gebruik (zonder de instellingen eerst aan te passen) in te kunnen schatten wat er in de bron aanwezig is en wat de tv opgepoetst heeft.

• plofkip
ustinov schreef op donderdag 23 juli 2026 @ 07:37:
[...]

Dit lijkt vooralsnog de situatie wel verbeterd te hebben, thanks! *O*

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
Jammer dat je de app niet op de achtergrond van je telefoon/tablet kan af laten spelen zoals YT premium.

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:10
Meer mensen last van het volgende?

Ik scroll in de gids helemaal naar rechts naar de regionale omroepen, voor ik wat kan zien springt de cursor weer zowat helemaal naar links, dit gaat zo keer op keer tot de gehele EPG gevuld is. Voorheen kon je scrollen naar waar je wilde en moest je even wachten tot de info geladen werd. Dat was vervelend, maar werkbaar. Nu is het 100% slechter.

Dit op een Philips 909 (Android), app en ook de TV opnieuw gestart: geen verschil.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Peblar business - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

guido66 schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 14:46:
Dit op een Philips 909 (Android), app en ook de TV opnieuw gestart: geen verschil.
Geen last van op de AppleTV 4K

• ratzz

Ik scroll in de gids helemaal naar rechts naar de regionale omroepen, voor ik wat kan zien springt de cursor weer zowat helemaal naar links, dit gaat zo keer op keer tot de gehele EPG gevuld is. Voorheen kon je scrollen naar waar je wilde en moest je even wachten tot de info geladen werd. Dat was vervelend, maar werkbaar. Nu is het 100% slechter.

Ik heb het even uitgeprobeerd, ik wachten altijd geduldig totdat de inhoud geladen was. Als ik nu helemaal naar het einde ga blijft hij staan en cult zich langzaam met de inhoudt (Google Streamer).

Ik heb overigens wel problemen met navigeren op het homescreen, daar verspringt het actieve veld naar de rij erboven.

• jigalvh
Bij de LG versie van de app hebben we sinds kort dat de "terug" knop op de afstandsbediening niet meer werkt in de player. Als je uit de player wilt komen moet je naar de UI knop "Sluiten" gaan.
Buiten de player werkt de "terug" knop op de afstandsbediening wel weer om door de menu's te navigeren.

Kan iemand dit bevestigen?

• lavenderlily
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:03
Ik heb dit ook ervaren op mijn tv.

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
jigalvh schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 08:01:
Bij de LG versie van de app hebben we sinds kort dat de "terug" knop op de afstandsbediening niet meer werkt in de player. Als je uit de player wilt komen moet je naar de UI knop "Sluiten" gaan.
Buiten de player werkt de "terug" knop op de afstandsbediening wel weer om door de menu's te navigeren.

Heb ik ook inderdaad

Invoegen doe je zo!

• stormfly
  • Niet online
jigalvh schreef op maandag 10 augustus 2026 @ 08:01:

Het is toch wel uitzonderlijk dat NLZIET denkt een goed product te kunnen leveren zonder bèta testers? Als software je enige product is, dan zou dit toch niet moeten kunnen.

• jigalvh
Ticket ingediend.

• johoces536
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 20-09 21:46
Martinique schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 23:40:
[...]

Zoals hierboven ook al gezegd, mogelijk veroorzaakt de cookiewall icm een adblocker dit… Je kunt dit oplossen door deze domeinen te whitelisten:

licensing.bitmovin.com
cookie-cdn.cookiepro.com

Malthus in "[Ervaringen / Discussie] NLZIET"
jigalvh in "[Ervaringen / Discussie] NLZIET"
Bedankt voor de tip!
Na whitelisten van deze adressen in Pi-hole werkt het weer via mijn Browser

• MajaMestreech
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 22:13
Ik heb dit topic doorgezocht op "Eurosport" en zie al vanaf 2023 de wens voor c.q. het gemis van Eurosport. Weet iemand of NLZIET gevoelig is voor massale aanvraag van een bepaalde zender? Is het bekend of NLZIET doet monitoren hoeveel naar welke zenders gekeken wordt en of hierdoor wijzigingen plaatsinden?

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
MajaMestreech schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 16:44:
Ik heb dit topic doorgezocht op "Eurosport" en zie al vanaf 2023 de wens voor c.q. het gemis van Eurosport. Weet iemand of NLZIET gevoelig is voor massale aanvraag van een bepaalde zender? Is het bekend of NLZIET doet monitoren hoeveel naar welke zenders gekeken wordt en of hierdoor wijzigingen plaatsinden?
Het moederbedrijf van Eurosport zit in een proces om overgenomen te worden door Paramount Skydance. Een aantal zenders van laatst genoemde zit al in het NLZiet Extra pakket.

Eerlijk gezegd verwacht ik dat er weinig kans is op nieuwe overeenkomsten met Eurosport zolang deze overname niet is afgerond.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

MajaMestreech schreef op zondag 30 augustus 2026 @ 16:44:
Eurosport is als extra pakket beschikbaar bij HBOMax, misschien wil NLZiet er geen extra geld voor neerleggen om het ook aan te kunnen bieden 🤷‍♂️

Testing, one, two ...

• Bandicoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 09:42
...
Hier ook hetzelfde probleem op een Google TV Streamer. Bloedirritant.

PVOutput: VO18

• chomsky
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17-09 17:51
Hier hetzelfde op google TV. Voorheen nooit last gehad.

• rowicom
  • Laatst online: 21-09 16:42
Ik zag vanmorgen even heel snel een berichtje voorbij komen, dat je in Instellingen aan kan geven dat de app altijd met de laatst bekeken zender moet starten. Ik heb dat weggedrukt, maar kan nu niet vinden waar je dat instelt. Iemand die dat weet?

• Bugs3
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19:54
chomsky schreef op dinsdag 1 september 2026 @ 16:47:
Hier hetzelfde op google TV. Voorheen nooit last gehad.
Bij mij idem.

• Palomar
  • Niet online
rowicom schreef op donderdag 3 september 2026 @ 09:17:
Ik zag vanmorgen even heel snel een berichtje voorbij komen, dat je in Instellingen aan kan geven dat de app altijd met de laatst bekeken zender moet starten. Ik heb dat weggedrukt, maar kan nu niet vinden waar je dat instelt. Iemand die dat weet?
Zoveel instellingen heeft de NLZiet app toch niet? Gewoon even door de instellingen heen klikken (zit op dit moment niet achter een TV, dus kan het niet opzoeken).

Overigens heb ik die functie ook een tijdje gebruikt, maar vond het niet heel consequent werken. Hij start niet altijd en vaak wil je ook niet verder met waar je was. Dus heb het weer uitgezet.

• rowicom
Palomar schreef op donderdag 3 september 2026 @ 09:53:
[...]

Zoveel instellingen heeft de NLZiet app toch niet? Gewoon even door de instellingen heen klikken (zit op dit moment niet achter een TV, dus kan het niet opzoeken).

Overigens heb ik die functie ook een tijdje gebruikt, maar vond het niet heel consequent werken. Hij start niet altijd en vaak wil je ook niet verder met waar je was. Dus heb het weer uitgezet.
Ik heb alle instellingen in het hoofdmenu gehad....

• ratzz
rowicom schreef op donderdag 3 september 2026 @ 10:21:
[...]

Ik heb alle instellingen in het hoofdmenu gehad....
Bij profiel >opstarten..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cdic3_eMRS_QQOxKJ4Y73nh8Boo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxRyIdZtrUEYL1R6SBk6973L.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door ratzz op 03-09-2026 10:38 ]

• rowicom
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pWMWqOjIHa44J9yg5WIkAlRBm8Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vFlYoDelDSHf59ePZ5GZkiw6.jpg?f=fotoalbum_large dit zijn de opties die ik in het hoofdmenu heb...

• ratzz
rowicom schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:07:
[Afbeelding] dit zijn de opties die ik in het hoofdmenu heb...
En dat is de allerlaatste app versie voor Google TV? Of een andere versie, volgens mij zijn er geen updates meer voor LG tv of zoiets.

• rowicom
ratzz schreef op donderdag 3 september 2026 @ 12:24:
[...]

En dat is de allerlaatste app versie voor Google TV? Of een andere versie, volgens mij zijn er geen updates meer voor LG tv of zoiets.
Laatste versie, zojuist gedownload. Voor LG dus. Het grappige is dat ik wel eenmalig de melding kreeg dat je de laatst bekeken zender als standaard opstart in kunt stellen. App verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en weer eenmalig die melding als tip. Maar nog steeds het menu als boven. Zal nlziet zelf even contacten.

• NeoToad
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 15-09 11:05
In hoeverre lijkt NLZIET op regulier tv kijken?

Wij willen graag de overstap maken van Odido naar Simpel vanwege de huidige goede actie, maar deze biedt alleen internet aan.

Mijn moeder kijkt wel nog graag tv (comedy central of bijv. De Bondgenoten terug)
Is dit makkelijk te navigeren in NLZIET?

Heb youtube videos opgezocht maar lijken van jaren geleden, weet niet of er inmiddels ook echt een EPG/Tv gids is?

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:05

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ja, op onze Philips met Google TV hebben wij dat ook (en die Google integratie is waardeloos, helft van de andere apps zijn er ook niet op te vinden)
Met Google Streamer en Google Chromecast met TV geen probleem
Ook even op mijn monitor van TCL getest met Google TV, daar ook geen issues.
Lijkt er op dat de door Philips aangepaste Google TV versie de boosdoener is

GerkeP

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 07:07
NeoToad schreef op donderdag 3 september 2026 @ 14:33:

Wij willen graag de overstap maken van Odido naar Simpel vanwege de huidige goede actie, maar deze biedt alleen internet aan.

Mijn moeder kijkt wel nog graag tv (comedy central of bijv. De Bondgenoten terug)

Heb youtube videos opgezocht maar lijken van jaren geleden, weet niet of er inmiddels ook echt een EPG/Tv gids is?
je hebt een tvgids. of je kan ook zoeken op programma. Je kan ook een lijst maken met progammas die je leuk vind of zien wat er nu op de beschikbare zenders is.

[ Voor 9% gewijzigd door Snowhite0901 op 03-09-2026 14:56 ]

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:37

NLZIET lijkt erg op regulier TV kijken met een aantal verschillen. Soms zijn dit verbeteringen, soms niet.

Ik heb mijn bejaarde moeder ook aangesloten op NLZIET en die kan er inmiddels goed mee werken.
Ze kan gewoon zappen met de afstandsbediening (Samsung met Tizen OS)

Er is een EPG gids en deze werkt goed genoeg. Hiermee is het vrij eenvoudig om programma's terug te kijken. Daarnaast kan je eenvoudig favoriete programma's aanwijzen waarbij er wordt aangegeven dat er nieuwe afleveringen zijn*. Dit is op zichzelf een verbetering t.o.v. regulier tv kijken. Ook kan je favoriete zenders aanwijzen. Die komen dan vooraan in de lijst te staan.

* Helaas blijken deze 'nieuwe afleveringen' niet altijd echt nieuw te zijn, maar herhalingen die als nieuw worden weergeven. Onder andere 'Keuringsdienst van Waarde' heeft hier veel last van. Dit is dan weer een nadeel.

De NLZIET zomeraanbieding lijkt me een goed moment om te kijken of het wat is.

• Minimalist1
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 00:01
Gebruik gewoon de (gratis) proefperiode. Kan je helemaal zelf bepalen of je het handig vindt….

• Palomar
  • Niet online

Ik zou het gewoon even een maandje proberen. Ben zelf een tijd geleden overgestapt van Ziggo naar Odido (zonder TV) en gebruik nu NLZiet voor TV kijken. Om eerlijk te zijn is Ziggo (via mediabox of hun Ziggo GO app) wel wat gebruiksvriendelijker om tv te kijken. Zit allemaal net wat beter/logischer in elkaar qua user interface een menuutjes e.d. Maar NLZiet voldoet voor ons prima. De kinderen kunnen er prima mee overweg en programma's terugkijken en mijn vrouw kijkt weinig lineaire tv, maar wat ze wil kan prima met NLZiet. Het is ook een tijdje technisch wat gebrekkig geweest (streams die opeens low res werden of gekke fouten), maar dat is sinds vrij lang al geen sprake meer van. Ik gebruik wel sinds begin dit jaar een Apple TV en heb het idee dat dat ook veel beter/stabieler werkt dan de Android box die ik daarvoor had.

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:02
Wat ik ook een voordeel vind van NLziet is dat je niks hoeft op te nemen zoals bij een kpn wel moet. Je kan bijna alles terugkijken en dan krijg je ook meteen de versie zonder reclame. Volgens mij geld dit niet altijd voor films (rechtengezeur), maar voor spelshows en andere NL programma's werkt dit top.

• bureno
  • Laatst online: 22:51
Werkt het terugkijken zonder reclame op alle NL zenders, ook de commerciele? En werkt dit ook als je halverwege een programma deze start vanaf het begin bijv? Dat vind ik het grootste nadeel van Ziggo Go / HN app, dat je bij terugkijken de reclame's niet kan doorspoelen op RTL/SBS..

• Logic Lion
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:02
Als het programma is afgelopen werkt het met alle programmas die wij kijken. Films en amerikaanse series kijk ik nooit via NLziet. Maar alle NL programmas werkt het mee. Ook op een RTL4 of SBS6.

Soms werkt het zelfs al als het programma net begonnen is dat je de versie zonder reclame krijgt.
Maar anders kan je in ieder geval de reclame doorspoelen. Dus dan beginnen wij gewoon een kwartier later met kijken en ben je tegelijk klaar.

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Voor een zender als BBC NL, kun je de eerste 15min wel doorspoelen, maar later niet meer (bij programma's die vanuit de gids teruggekeken worden en dus niet via de Streaming dienst als afleveringen beschikbaar zijn). Dus als er iets misgaat met onthouden waar je gebleven was (dat gaat vaker mis dan goed bij mij op de Apple TV), dan moet je opnieuw kijken vanaf de 15e minuut.

• Aftansert
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 01:21
Aftansert schreef op vrijdag 26 juni 2026 @ 02:00:
Ik erger me al enorm lang aan die irritante grijze / blur / overlay / achtergrond als je je muis beweegt of skipt in het programma (en ik skip heel erg veel in programma's). Je kan dat natuurlijk blokkeren met uBlock CSS regels (of soortgelijk), maar NLZiet gebruikt een of ander framework dat steeds de CSS classes hergenereert, dus die moet je om de haverklap aanpassen.

Ik heb vorige maand eindelijk eens een keer de moeite genomen om een andere regel te verzinnen die wel blijft werken (of in ieder geval veel langer), namelijk eentje op basis van de hierarchie van elementen. Werkt nu al een heel aantal weken zonder aanpassing. Had ik eerder moeten doen.

uBlock regel:
code:
1
app.nlziet.nl###root > div > main > div > div > div:nth-child(3)
Gaat dus om de CSS selector:
code:
1
#root > div > main > div > div > div:nth-child(3)
Dit is alleen de blur en niet de rest van de overlay (irriteert mij persoonlijk niet zo). Mocht iemand die dat niet zelf kan behoefte hebben aan een selector die de hele overlay weghaalt is het voor mij geen moeite om die op verzoek te schrijven.

(@pennywise666: aangezien je het er in deze thread over had)
Het lijkt er op dat NLZiet nu zelf de irritante grijze mouseover blur verwijderd heeft :+

De uBlock Origin regel die ik in de bovenstaande post heb gezet, zorgt er nu voor dat de hele onderbalk met controls verdwijnt. Mocht je de regel dus hebben overgenomen, dan kan je 'm het beste weghalen.

• jigalvh
bureno schreef op donderdag 3 september 2026 @ 15:58:
Werkt het terugkijken zonder reclame op alle NL zenders, ook de commerciele? En werkt dit ook als je halverwege een programma deze start vanaf het begin bijv? Dat vind ik het grootste nadeel van Ziggo Go / HN app, dat je bij terugkijken de reclame's niet kan doorspoelen op RTL/SBS..
Van bijna alles wordt de live versie opgeslagen en is dan een week beschikbaar. Er zijn wat uitzonderingen: specifieke programma's van de Belgische zenders zijn alleen live te bekijken en sommige programma's van BBC NL+ alleen dezelfde dag terug te kijken (er zullen nog wel wat uitzonderingen zijn).

Van veel programma's (bijna alles van NPO en redelijk wat van RTL en Talpa (KIJK)) komt er enige tijd na de live uitzending (vaak binnen een uur) een VOD (Video On Demand) versie beschikbaar. In principe wordt vanuit de programmagids ook die VOD versie gestart.

Sommige programma's kunnen ook vooruit gekeken worden. In die gevallen kan het voorkomen dat vanuit de programmagids een live versie wordt gestart, maar vanuit "Afleveringen" de VOD-versie.

Films vormen een uitzondering. De meeste films op commerciële zenders zijn een week beschikbaar en altijd met reclame, regelmatig ook zonder de mogelijkheid om vooruit te spoelen/te springen. Films op NPO zijn vaak langer beschikbaar.

Er zijn variaties mogelijk. Er zijn series waarvan de afleveringen enkele weken/maanden beschikbaar zijn. Helaas zie je dat pas als een aflevering minder dan een week beschikbaar is (de melding "Nog X dagen"). Aan de andere kant zijn er ook programma's die "eeuwig" bewaard blijven. Als ik het goed herinner zijn er afleveringen van Wie is de Mol? uit 2005 nog beschikbaar.

Informatie over series, afleveringen en beschikbaarheid wordt aangeleverd door de betreffende zender. Soms gaat dit fout en dan moet NLZIET er even achteraan om het gecorrigeerd te krijgen.

• internet4me
  • Laatst online: 10-09 17:48
De afgelopen twee weken heb ik problemen met de NLZIET app op mijn twee Apple TV 4K devices, die beide volledig up-to-date zijn. De app crasht volledig na 15-30 minuten kijken, zonder enige foutmelding. Dit probleem doet zich voor bij zowel live tv kijken als terugkijken, ongeacht de zender.

Opmerkelijk is dat andere streamingdiensten, zoals NPO Start, probleemloos werken. Ik heb de NLZIET app al opnieuw geïnstalleerd en heb een ticket geopend bij NLZIET, maar na een week is er nog geen enkele vooruitgang geboekt.

Ik heb de best practices van NLZIET gevolgd, maar het probleem blijft bestaan. Heeft iemand anders hier last van?

• Rojado
  • Registratie: Januari 2024
  • Laatst online: 06:55
Ik lees hier en daar problemen met tv kijken in de brede zin des woords. Ik had dit ook. Echter, de verandering bij mij was groter dan alleen het modem van ziggo omwisselen met dat van HN.

Oude opstelling: modem ziggo (wit) + 2 wifipods

Nieuwe opstelling: HN modem met de TPLink x50 set (3 stuks)

Tv had bij opstarten soms geen internetverbinding of haperingen.

Uiteindelijk: Mesh voor TV uitgezet en alleen de 2,4 MHz voor tv vastgezet, dit alles in de TP link. Daarna geen problemen meer.

Dus let op of daadwerkelijk alleen het modem is vervangen (incl. Bridge modus) en/of er nog andere componenten een rol spelen.

• internet4me
Mijn internet en LAN zijn al jaren stabiel. Om wifi-problemen te voorkomen, zijn al mijn Apple TV’s via ethernet aangesloten. Helaas dat is het dus niet. Ik verwacht een app issue.

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-09 15:13

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Ik dacht stap over op NLZiet, maar wat een drama app is dat op Apple TV?

Een finishing move uitvoeren in Mortal Kombat is makkelijker dan van zender wisselen of even naar de gids gaan.

Heb ooit 1 keer de ondertiteling aangezet voor mijn ouders en nu bij elke app restart, zender wissel of wat dan ook gaat de ondertiteling weer aan. Alle settings zowel van Apple TV als NLZiet (zeer summier) al doorgelopen maar is niet te fixen zo te zien.

Gelukkig was het gratis en met korting de eerste maanden...

failure is the only option

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Phusebox schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 13:39:
Heb ooit 1 keer de ondertiteling aangezet voor mijn ouders en nu bij elke app restart, zender wissel of wat dan ook gaat de ondertiteling weer aan.
Probeer is het volgende: druk op de microfoon knop op de afstandsbediening en zeg ondertiteling uit

• internet4me
internet4me schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 09:50:
De afgelopen twee weken heb ik problemen met de NLZIET app op mijn twee Apple TV 4K devices, die beide volledig up-to-date zijn. De app crasht volledig na 15-30 minuten kijken, zonder enige foutmelding. Dit probleem doet zich voor bij zowel live tv kijken als terugkijken, ongeacht de zender.

Opmerkelijk is dat andere streamingdiensten, zoals NPO Start, probleemloos werken. Ik heb de NLZIET app al opnieuw geïnstalleerd en heb een ticket geopend bij NLZIET, maar na een week is er nog geen enkele vooruitgang geboekt.

Ik heb de best practices van NLZIET gevolgd, maar het probleem blijft bestaan. Heeft iemand anders hier last van?
Nou. De afgelopen week meerdere malen contact gehad met nlziet.

Wat denk je. “Ze hebben geen aanknopingspunten meer om het probleem te onderzoeken”. Maw ze zeggen bekijk het maar. Wat een service.

De lol is dat anderen waaronder familieleden, hetzelfde ervaren.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

DON PAPA schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 14:08:
[...]

Probeer is het volgende: druk op de microfoon knop op de afstandsbediening en zeg ondertiteling uit
Werkt niet. In het Nederlands doet het niks, geprobeerd in het Engels en dan probeert ie muziek te vinden die "subtitels off" heet.

[ Voor 21% gewijzigd door Phusebox op 04-09-2026 19:30 ]

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Phusebox schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 19:29:
[...]

Werkt niet. In het Nederlands doet het niks, geprobeerd in het Engels en dan probeert ie muziek te vinden die "subtitels off" heet.
Vreemd bij mijn AppleTV kan ik gewoon de ondertiteling uitzetten door tegen Siri (knop op de afstandsbediening" te zeggen "ondertiteling uit"

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

DON PAPA schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 19:45:
[...]

Vreemd bij mijn AppleTV kan ik gewoon de ondertiteling uitzetten door tegen Siri (knop op de afstandsbediening" te zeggen "ondertiteling uit"
Maar jij hebt ook dat ie steeds aan gaat? Zelfs als ik even terug of vooruit spoel springt ie weer terug aan.

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Phusebox schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 20:56:
[...]

Maar jij hebt ook dat ie steeds aan gaat? Zelfs als ik even terug of vooruit spoel springt ie weer terug aan.
Wellicht heb je de optie “automatische ondertiteling” aan staan in de instellingen van tvOS?

Instellingen > Video en audio.
Scroll naar beneden tot je bij het kopje Automatische ondertiteling bent.
Zet de gewenste optie aan of uit.

• Phusebox

Phusebox

Karmakeizer Azijnpissen

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 21:21:
[...]

Wellicht heb je de optie “automatische ondertiteling” aan staan in de instellingen van tvOS?

Instellingen > Video en audio.
Scroll naar beneden tot je bij het kopje Automatische ondertiteling bent.
Zet de gewenste optie aan of uit.
Dat was het inderdaad. Vaag, want heb een week NLZIET zonder ondertiteling gehad en na 1x aanzetten niet meer uit te krijgen.

• jigalvh
Misschien even terugkoppelen bij de support van NLZIET. Hopelijk hebben ze een knowledge base en is het een stuk sneller opgelost bij anderen.

• MADLAX
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 02:09
Even een vraagje, er een storing met alle BBC kanalen? Want Ik heb hier BBC 1 t/m 4 en News op zwart staan?

Ziet er naar uit dat ze het hebben gefixed., de bbc kanalen geven weer beeld/geluid door.

[ Voor 31% gewijzigd door MADLAX op 05-09-2026 13:29 ]

• Patrick_
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20-09 12:49
internet4me schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 18:26:
[...]

Nou. De afgelopen week meerdere malen contact gehad met nlziet.

Wat denk je. “Ze hebben geen aanknopingspunten meer om het probleem te onderzoeken”. Maw ze zeggen bekijk het maar. Wat een service.

De lol is dat anderen waaronder familieleden, hetzelfde ervaren.
Hier ook op 2 verschillende ATV's, na een minuut of 15 wordt de app NLZiet afgesloten en kun je hem opnieuw starten. Dit op OS26 en OS18.

• jigalvh
Patrick_ schreef op dinsdag 8 september 2026 @ 11:52:
[...]

Hier ook op 2 verschillende ATV's, na een minuut of 15 wordt de app NLZiet afgesloten en kun je hem opnieuw starten. Dit op OS26 en OS18.
Misschien even koppen bij elkaar? Nieuw ticket indienen met ticketnummer van @internet4me erbij. Accounts van de familieleden van @internet4me die er ook last van hebben erbij.

Dan wordt het duidelijk dat er meerdere Apple TV's met meerdere OS versies, meerdere accounts, meerdere internetproviders (of heeft iedereen dezelfde provider?) zijn die hetzelfde probleem hebben. Meestal motiveert dat wel om naar aanknopingspunten te gaan zoeken...

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Inderdaad dit moet door NLZiet toch echt beter opgepakt kunnen worden. Ik heb hier overigens (klop op hout) geen last van met mijn Apple TV 4K 2nd gen met tvOS 26.6 en NLZiet app 5.15.5. Ik stream zeker vaak langer dan 15min.

• internet4me
internet4me schreef op vrijdag 4 september 2026 @ 09:50:

Update. Zoals vorige week aangegeven communiceerde nlziet eerst dat ze het niet konden reproduceren en dat ik de enige was. Men kon niks voor me betekenen.

Nu communicatie ontvangen, dat ze toch wel veel klachten hadden en na onderzoek hadden ze het probleem zelf ook. Ze hebben het probleem gevonden en er komt een fix aan. ETA nog onduidelijk.

Maw ze hebben me eerst eerst weggestuurd zonder onderzoek. Service is echt slecht. Nu blijkt dat ze het zelf ook hebben.

• Patrick_
internet4me schreef op donderdag 10 september 2026 @ 10:06:
[...]

Update. Zoals vorige week aangegeven communiceerde nlziet eerst dat ze het niet konden reproduceren en dat ik de enige was. Men kon niks voor me betekenen.

Nu communicatie ontvangen, dat ze toch wel veel klachten hadden en na onderzoek hadden ze het probleem zelf ook. Ze hebben het probleem gevonden en er komt een fix aan. ETA nog onduidelijk.

Maw ze hebben me eerst eerst weggestuurd zonder onderzoek. Service is echt slecht. Nu blijkt dat ze het zelf ook hebben.
Dit was ook de reactie van NLZIET op mijn ticket. Ze konden het reproduceren en het ticket is doorgestuurd naar development.

• Patrick_
Mail ontvangen van NLZIET:

Goedemorgen,

Goed nieuws: er staat een nieuwe update van de NLZIET-app klaar op de Apple TV. Hierin zijn verbeteringen doorgevoerd voor de problemen die je eerder meldde. 

Wil je controleren of je de nieuwste versie hebt geïnstalleerd en ons laten weten of alles weer goed werkt?

Mocht je toch nog problemen ervaren, laat het gerust weten. Dan kijken we meteen verder met je mee.

Bedankt voor je waardevolle feedback! Daarmee help je ons om de kijkervaring verder te verbeteren.

Veel kijkplezier!
NLZIET

Vanavond testen...

[ Voor 198% gewijzigd door Patrick_ op 10-09-2026 11:32 ]

• ratzz
Ze hebben weer wat nieuws gevonden, de aanbevelingen die meteen beginnen af te spelen. Je wordt in het slechtste geval meteenals de app opent geconfronteerd met iets waar je absoluut geen zin in hebt om te zien of te horen. Ze hebben dan wel een knop erop fezet om eventueel het geluid uit te zetten.

Ik heb als feedback gegeven dat een beetje zichzelf respecterende app dit gewoon in de instellingen heeft staan om hiervoor te kiezen als je dat zou willen en niet dat je dit allemaal opgedrongen wordt.

• stormfly
  • Niet online
ratzz schreef op zondag 13 september 2026 @ 22:59:
Ze hebben weer wat nieuws gevonden, de aanbevelingen die meteen beginnen af te spelen. Je wordt in het slechtste geval meteenals de app opent geconfronteerd met iets waar je absoluut geen zin in hebt om te zien of te horen. Ze hebben dan wel een knop erop fezet om eventueel het geluid uit te zetten.

Ik heb als feedback gegeven dat een beetje zichzelf respecterende app dit gewoon in de instellingen heeft staan om hiervoor te kiezen als je dat zou willen en niet dat je dit allemaal opgedrongen wordt.
Ik heb een Apple Automation gemaakt die bij alle media apps het volume naar 15% reduceert direct na openen -> NLZiet toegevoegd ;)

• Patrick_
Ter info, met de laatste versie van NLZIET geen crash meer gehad van de app op de AppleTV.

• ratzz
stormfly schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:06:
[...]

Ik heb een Apple Automation gemaakt die bij alle media apps het volume naar 15% reduceert direct na openen -> NLZiet toegevoegd ;)
Ik zit helaas op Google TV en niet op Apple.

• sevad.subasic
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 14-09 12:47
ratzz schreef op maandag 14 september 2026 @ 09:55:
[...]

Ik zit helaas op Google TV en niet op Apple.
Het geluid van Previews kan in de instellingen van de app AAN of UIT gezet worden

• ratzz
sevad.subasic schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:42:
[...]

Het geluid van Previews kan in de instellingen van de app AAN of UIT gezet worden
Nou kon dat maar netjes in de instellingen veranderd worden, nee ze hebben daar een vette luidspreker knop voor op de preview gezet die je blijft zien om aan te geven dat het geluid aan of uit staat..

Notabene ik sta ook niet te springen op een aandacht trekkende beeld van de preview van iets wat im gewoon helemaal niet wil zien. Iedere zichzelf respecterende app laat zich dat inderdaad bij de instellingen aan of uit zetten naar gelang de behoefte.

Update: waar schijnlijk is mijn feedback ter harte genomen want ik zie dat je het geluid nu inderdaad uit kunt zetten in de instellingen.

[ Voor 10% gewijzigd door ratzz op 14-09-2026 12:51 ]

• jvanoppen
  • Registratie: Juni 2026
  • Laatst online: 16-09 13:28
ratzz schreef op maandag 14 september 2026 @ 12:48:
[...]

Nou kon dat maar netjes in de instellingen veranderd worden, nee ze hebben daar een vette luidspreker knop voor op de preview gezet die je blijft zien om aan te geven dat het geluid aan of uit staat..

Notabene ik sta ook niet te springen op een aandacht trekkende beeld van de preview van iets wat im gewoon helemaal niet wil zien. Iedere zichzelf respecterende app laat zich dat inderdaad bij de instellingen aan of uit zetten naar gelang de behoefte.

Update: waar schijnlijk is mijn feedback ter harte genomen want ik zie dat je het geluid nu inderdaad uit kunt zetten in de instellingen.
De setting onder instellingen zat er al in in de laatste update

• ratzz
jvanoppen schreef op maandag 14 september 2026 @ 14:18:
[...]

De setting onder instellingen zat er al in in de laatste update
Bijzonder want toen waren die zelfafspelende previews er nog niet, hadden ze een vooruitziende blik.
Pagina: 1 ... 24 25 Laatste