Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-10 16:11
hardware-lover schreef op maandag 6 oktober 2025 @ 22:43:
Bitrate weer wat omhoog, maar ik krijg nu ook regelmatig de buffer cirkel in beeld, dat was voorheen niet het geval (bij mij). Het lijkt toch echt of ze het net niet meer kunnen bolwerken met hun servers.
Dat heb ik inderdaad ook. Voorheen nooit last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiigamer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 30-10 12:40
Dat komt denk ik vooral omdat ze nu dichter op de werkelijke tijd lopen. Voorheen liep het wel 45-60 seconden achter op de werkelijkheid, dus een ruime buffer. Dat is nu flink ingekort (15 seconden), met als gevolg dat je nu sneller een buffermoment hebt als het qua internetverkeer even niet loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
wiigamer schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 09:21:
Dat komt denk ik vooral omdat ze nu dichter op de werkelijke tijd lopen. Voorheen liep het wel 45-60 seconden achter op de werkelijkheid, dus een ruime buffer. Dat is nu flink ingekort (15 seconden), met als gevolg dat je nu sneller een buffermoment hebt als het qua internetverkeer even niet loopt.
Zat ik ook aan te denken maar een 1000mb lan zou snel genoeg moeten zijn om dit niet (zo vaak) te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
Er lijkt nu eindelijk verbetering in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 02:58
Wij zijn erg tevreden over de kwaliteit als relatief nieuwe klanten (sinds een maand).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:45
TNThomas schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 21:14:
Wij zijn erg tevreden over de kwaliteit als relatief nieuwe klanten (sinds een maand).
Fijn voor jullie. De rest hier sinds een paar maanden niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TNThomas
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 02:58
alex3305 schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 22:00:
[...]

Fijn voor jullie. De rest hier sinds een paar maanden niet.
Iemand noemde dat het er bijna op lijkt dat mensen die al langere tijd klant zijn meer problemen ervaren. Vandaar dat ik mijn ervaring deelde. Mogelijk helpt het anderen of bevestigt het een vermoeden van een enkeling dat nieuwere klanten betere kwaliteit krijgen (geen idee of dat mogelijk is). Kortom, ik wilde helpen en niemand op de tenen trappen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:05
De laatste reactie van Nlziet, ik had tevens geklaagd dat ik had gelezen dat sommige mensen 1 maand compensatie kregen en waarom ik na 5 jaar een abonnement te hebben niet.

"Dank dat je het nog even laat weten. We blijven dit onderwerp volgen, al zien we dat de meeste streams inmiddels stabieler lopen. Toch kan het in sommige situaties nog voorkomen dat de kwaliteit wisselt, zeker bij snelle of drukke beelden.
We blijven dit optimaliseren, maar op dit moment is er geen structurele storing meer. Blijft het bij jou opvallend slecht, laat dan vooral weten bij welk programma en tijdstip, dan checken we het gericht. Een korte video van het probleem helpt hier ook bij.
Als tegemoetkoming voor de afgelopen problemen heb ik bij jou één maand gratis toegevoegd, waardoor de volgende incasso (einde jaar) met een maand is verschoven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 00:07

DON PAPA

Tweaker-fan

rkraats schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 20:51:
Er lijkt nu eindelijk verbetering in te zitten.
Ja ik zie inderdaad ook verbetering de laatste dagen, ben heel benieuwd hoe het voetbal er vanavond uitziet op NPO3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Diederik schreef op vrijdag 3 oktober 2025 @ 17:32:
Ik heb ook nog geen problemen ervaren, heb een gigabit glasvezel verbinding van Delta en ik kijk op een LG oled TV die bedraad is aangesloten.

Sport kijk ik niet, vooral journaal, quizzen en praatprogramma's en dan meestal NPO of RTL, live en on demand.

Ik kijk in de ochtend tussen 7 en half 8. En in de avond, vanaf 20
Vanmorgen tijden NOS journaal werd er een stukje voetbal uitgezonden, en dat zat vol met blokken, de eerste keer dat het mij opvalt. Als ik tijd heb morgen, dan maak ik een melding.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongerenchaos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-10 22:16
Het is vanavond wel erg drama. Ik heb soms bufferingen van 5 a 10 seconden.

Meer mensen last van?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
jongerenchaos schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:58:

Meer mensen last van?
Ja het bufferen is idd weer terug en het lijkt ook langer dan normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rkraats
jongerenchaos schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 19:58:

Meer mensen last van?
Ik net ook 1 keer. Net 2 avonden nergens last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 21:54
Zit voetbal te kijken NPO 3 zonder enige problemen, geen gebuffer ook geen vaag beeld, gewoon zoals het behoord te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Penthe schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:51:
Zit voetbal te kijken NPO 3 zonder enige problemen, geen gebuffer ook geen vaag beeld, gewoon zoals het behoord te zijn.
Hier ook geen issues!

(Kijk via een AppleTV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:46
Dj-sannieboy schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:17:
[...]

Hier ook geen issues!

(Kijk via een AppleTV)
Ben je dan niet heel snel tevreden. Het gras is blokkerig (ja, het is een slecht veld) en zodra er een close up is van een actie zie je een slecht beeld.

Je kan zeggen, wat loop je te zeuren maar dit hoeft niet zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

La1974 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:44:
[...]
Ben je dan niet heel snel tevreden. Het gras is blokkerig (ja, het is een slecht veld) en zodra er een close up is van een actie zie je een slecht beeld.

Ik ben het met je eens dat het beeld niet echt top was, maar ik heb het ook even vergeleken met Ziggo en daar was de kwaliteit net zo slecht eigenlijk. Ik heb dan ook het gevoel dat de aanvoer stream gewoon niet echt best was, en dat NLZiet hier niet echt wat aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

La1974 schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 22:44:
[...]

Er zijn inderdaad nog steeds compressie-artefacten zichtbaar, maar de stream was verder wel stabiel. (geen problemen gehad met bufferen, zoals hierboven werd aangegeven)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hgwj1983
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 22:41
Ik vind opzich die Mijn Lijst en dan de Nieuw in mijn series tab in de webbrowser wel een goed idee. Ik snap alleen niet waarom NLZIET daar dingen laat staan die ik al gekeken heb. Dat is nog een verbeterpuntje....

[ Voor 4% gewijzigd door hgwj1983 op 10-10-2025 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:57
Penthe schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 21:51:
Met dit topic in het achterhoofd voor het eerst in langere tijd weer iets live gekeken gisteravond maar ook geen kwaliteitsissues gezien. Delta glasvezel 600/600 - Apple TV - bekabeld aangesloten. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-10 22:29
Misschien heb ik een verkeerd beeld van de Google tv streamer, maar als je deze wilt gebruiken voor nlziet, is dit dan 'standalone' of werkt dit nog steeds alleen maar met een telefoon van waar je cast naar de streamer?

Edit : de nlziet website suggereert dat laatste, waardoor de streamer dus weinig meerwaarde heeft vs een chromecast?

[ Voor 21% gewijzigd door Bulldock op 10-10-2025 18:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Bulldock schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 18:29:
Edit : de nlziet website suggereert dat laatste, waardoor de streamer dus weinig meerwaarde heeft vs een chromecast?
Dat hebben ze dan niet helemaal goed, je kan inderdaad ook van af je telefoon casten naar de Google tv streamer.

Maar op de Google tv streamer draait Android-TV, dus via de Google Play Store kan je ook gewoon de NLZiet app op de Google tv streamer installeren en gebruiken.

[ Voor 23% gewijzigd door DON PAPA op 10-10-2025 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Laatst online: 22:45
De kijkhistorie werkt sinds gisteren niet meer correct :/. Althans, deze wordt pas geüpdatet als we de app helemaal sluiten en opnieuw openen. Ook hadden we vanmiddag ineens de kijkhistorie van profiel A op profiel B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bulldock schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 18:29:
Misschien heb ik een verkeerd beeld van de Google tv streamer, maar als je deze wilt gebruiken voor nlziet, is dit dan 'standalone' of werkt dit nog steeds alleen maar met een telefoon van waar je cast naar de streamer?

Dat suggereren ze eigenlijk helemaal niet, enkel hebben ze niet alle geschikte Android TV OS apparaten daar vemeld. Een Chromecast met afstandsbediening is niet hetzelfde dan enkel een Chromecast, waarnaar je alleen maar kunt casten.

Android/Google/Fire TV
De NLZIET-app is beschikbaar voor:

Android TV (Nvidia Shield, Nokia 8000, Quantis QE 600, etc.)
Google TV (Chromecast met afstandsbediening)
Fire TV

Google TV bestaat niet als OS, dat is enkel de interface, maar velen zullen dat misschien niet weten.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-10 16:59
alex3305 schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 19:45:
De kijkhistorie werkt sinds gisteren niet meer correct :/. Althans, deze wordt pas geüpdatet als we de app helemaal sluiten en opnieuw openen.
De kijkhistorie vergeet vaak ook dat je dingen gekeken hebt of hoe ver je in een aflevering bent gebleven. Het gaat de laatste tijd iets beter, maar dan ineens is niet meer te zien welke afleveringen je al gehad hebt.
Ook hadden we vanmiddag ineens de kijkhistorie van profiel A op profiel B.
Er blijkt meer tussen profielen te worden overgenomen. Als je in profiel B op de Home pagina bijvoorbeeld in de rubriek Films zit. Vervolgens ga je met de Back-knop terug naar het menu om naar profiel A. te wisselen, dan kom je bij dat profiel ook in die rubriek terecht. Heel onhandig, maar er zijn ergere bugs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bulldock
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23-10 22:29
hardware-lover schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 20:56:
[...]

Dat suggereren ze eigenlijk helemaal niet,
Gebruik Chromecast of een Google Streamer om NLZIET te streamen naar je tv via je smartphone of tablet. Sluit de Chromecast of Streamer aan via HDMI en geniet op het grote scherm.
Dit is dan wel een heel verwarrende zin....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Bulldock schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 23:49:
Dit is dan wel een heel verwarrende zin....
Klopt idd, dat slaat nergens op.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:19
Inderdaad verwarrend, op de helpagina hebben ze het nog wel over de Chromecast met Google TV waar je de NLZiet app voor kan downloaden
Zie https://help.nlziet.nl/hc...972-NLZIET-via-Chromecast

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Penthe
Nu is voetbal op NPO 1 wel een blokkendoos bij snelle beelden hier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
Penthe schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 18:12:
Nu is voetbal op NPO 1 wel een blokkendoos bij snelle beelden hier.
Klopt, zie het nu ook! :Y

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ratzz
Dat was ook zo bij het wielrennen gisteren en vandaag. Meld dat alsjeblieft bij NLziet, hopelijk veranderd er dan nog iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiigamer
Het is weer dramatisch sinds dit weekend. De stream op NPO Start is nog beter... en gratis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Veel negatieve berichten hier over de kwaliteit van NLZIET, dus even wat positiefs. Je kunt veel oude Britse comedy's terugkijken op BBC NL+. Van Fawlty Towers heb ik inmiddels alle afleveringen bekeken. Nu ben ik bezig met Keeping Up Appearances (Schone Schijn), wel actueel omdat hoofdrolspeelster Patricia Routledge kort geleden is overleden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ryYjmxuA3kGNJ8I-uFeF5cm-vYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AMEY0R5pHxBVBiKQNTWAL4f9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Penthe
Ach ja Fawlty Towers.

Trek ik hier gewoon uit de kast, ben erg blij deze te hebben want is de echte orginele Britse editie.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JY7Vpen35RElIBdixsK8VkBM3y4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OkpL9EzKYNPNUUsWdUW8UCx0.jpg?f=fotoalbum_large

Maar vind het aanbod van BBC-NL nog een beetje karig eerlijk gezegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Penthe op 14-10-2025 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-10 22:01
Lubach is vandaag niet goed terug te kijken, er zit een seconde ofzo verschil tussen audio en beeld... Ik heb meerdere apparaten geprobeerd. Allemaal hetzelfde euvel en de uitzending van gisteren is wel gewoon in sync. (Ik heb het gemeld bij KS)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 00:02

amphora

Websites & Fotografie

jorikc schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 23:15:
Lubach is vandaag niet goed terug te kijken, er zit een seconde ofzo verschil tussen audio en beeld... Ik heb meerdere apparaten geprobeerd. Allemaal hetzelfde euvel en de uitzending van gisteren is wel gewoon in sync. (Ik heb het gemeld bij KS)
Ik had gisterenavond het zelfde inderdaad. Als ik nu via de website kijk lijkt het goed te gaan.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronk1961
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-10 14:33
Ik overweeg om voor de vakantie in het voorjaar NLziet te nemen.
Dat heb ik maar voor een week of 4 a 5 nodig.
Internet hebben we via een starlink.
De televisie is een philips smart tv en eventueel een xioami 4k tv stick (android tv)
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben ?
Werkt het via Starlink ?
Kan ik het na 1 maand weer opzeggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:02
ronk1961 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 13:24:
Ik overweeg om voor de vakantie in het voorjaar NLziet te nemen.
Dat heb ik maar voor een week of 4 a 5 nodig.
Internet hebben we via een starlink.
De televisie is een philips smart tv en eventueel een xioami 4k tv stick (android tv)
Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben ?
Werkt het via Starlink ?
Kan ik het na 1 maand weer opzeggen ?
Na 1 maand opzeggen kan altijd bij een abonnement dat maandelijks is. Of het via Starlink werkt weet ik niet. Vanuit Zwitserland, wat geen EU land is, werkte NLZiet wel via een wifi internet verbinding. Of dat betekent dag het voor elk niet EU land werkt, of dat voor Zwitserland een uitzondering is gemaakt, weet ik niet. Via je mobiel data abonnement internetten werkt altijd met streamingdiensten. Wellicht dat Starlink ook als zo’n soort verbinding wordt gezien. Je kunt het altijd proberen… 1 maandje kost je maar een paar euro.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronk1961
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-10 14:33
Bedankt

Nu ga ik richting Denemarken en Zweden.
Waar het grondstation van Starlink (en aangesloten zit op de backbone) zit weet ik niet eens.
En als je inderdaad gewoon na een maand kan opzeggen is het de moeite van het proberen altijd waard.
Op de mobiel , tablet en laptop werkt de ziggo go app altijd.
Maar wij willen graag gewoon op de tv kijken (beeld is wat groter :-) )

Ik ga een van deze dagen eerst de app maar op de tv installeren.
De starlink even aan zetten , welliswaar op lage snelheid.
En een testje doen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wiigamer
Gisteren tijdens het televiziergala en ook bij Vandaag Inside was het weer 1 groot artifactfestijn. Het lijkt wel als er "veel kijkers" zijn het beeld echt terugvalt op belabberde kwaliteit. Helemaal als de confettikanonnen af gaan, wat een drama beeld was het gister. ADSL-kwaliteit uit 2005 was er niks bij.

Het is duidelijk dat die nieuwe streamservice waar NLZIET op is overgestapt misschien wat actueler is (loopt minder achter) en wat minder uitval heeft, maar daar krijgen we dus belabberde beeldkwaliteit voor terug op piekmomenten. Ik weet niet of ik daar zo blij mee ben met het WK voetbal in het vooruitzicht komende zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:41
wiigamer schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 09:14:
Gisteren tijdens het televiziergala en ook bij Vandaag Inside was het weer 1 groot artifactfestijn. Het lijkt wel als er "veel kijkers" zijn het beeld echt terugvalt op belabberde kwaliteit. Helemaal als de confettikanonnen af gaan, wat een drama beeld was het gister. ADSL-kwaliteit uit 2005 was er niks bij.

Het is duidelijk dat die nieuwe streamservice waar NLZIET op is overgestapt misschien wat actueler is (loopt minder achter) en wat minder uitval heeft, maar daar krijgen we dus belabberde beeldkwaliteit voor terug op piekmomenten. Ik weet niet of ik daar zo blij mee ben met het WK voetbal in het vooruitzicht komende zomer.
Weet je zeker dat het niet aan je eigen hardware ligt? Ik heb gisteren toevallig een stukje zitten kijken, precies toen bij VI de boel los ging, en dat was haarscherp.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiigamer
Nee dat denk ik niet... Glasvezel 200 mbps, en nvidia shield pro 2019 wel wifi dat wel maar was voorheen ook geen probleem... ik heb ook echt wel momenten dat het haarscherp is, maar heb het idee dat het op piekmomenten bij mij minder is. Maar wellicht is het plaatsgebonden, dat kan ook. Vervelende is dat ze voorheen gewoon een constante vaste stream hadden van 7,5 mbps en nu een stream met variabele bitrates die zich naar mijn gevoel steeds aanpast aan de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Drardollan schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:00:
[...]
Weet je zeker dat het niet aan je eigen hardware ligt? Ik heb gisteren toevallig een stukje zitten kijken, precies toen bij VI de boel los ging, en dat was haarscherp.
Nou dan zou ik wel is een filmpje willen zien hoe het er bij jou uitziet op het moment dat het confettikanonnen bij Vandaag Inside afgaat, want zelfs als ik nu de aflevering terugkijk ziet het er niet uit op dat moment.

Zo ziet het er hier uit namelijk:
YouTube: Voorbeeld beeldkwaliteit NLZiet

[ Voor 10% gewijzigd door DON PAPA op 17-10-2025 11:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
DON PAPA schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:00:
[...]

Nou dan zou ik wel is een filmpje willen zien hoe het er bij jou uitziet op het moment dat het confettikanonnen bij Vandaag Inside afgaat, want zelfs als ik nu de aflevering terugkijk ziet het er niet uit op dat moment.

Hier ziet het er zo uit namelijk:
Bij terugkijken later krijgt iedereen een kwalitatief goede vod-stream. Dit kan zeer zeker heel anders zijn dan de live-stream op piekmomenten.

(Confetti is altijd een goede test: dat zorgt al heel snel voor artefacten omdat de compressie dat geheel niet meer aankan.

Persoonlijk vind ik dit trouwens een heel acceptabele grens, ergens is toch een balans tussen een werkbare compressie en een bandbreedtecapaciteit.)

[ Voor 18% gewijzigd door RoRoNL op 17-10-2025 11:29 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:15
[...]

Viel mij gisteren ook meteen op dat het moment van de confetti vol met blokjes artifacten zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

RoRoNL schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:20:
[...]
Bij terugkijken later krijgt iedereen een kwalitatief goede vod-stream. Dit kan zeer zeker heel anders zijn dan de live-stream op piekmomenten.
Nou ik zie totaal geen verbetering nu bij het terugkijken (zie het voorbeeld in mijn vorige posting), dat is nog net zo slecht als gisteren bij het live kijken.
[...]
Persoonlijk vind ik dit trouwens een heel acceptabele grens, ergens is toch een balans tussen een werkbare compressie en een bandbreedtecapaciteit.)
Nou ik zie dit ook constant bij snelle beelden tijdens een voetbalwedstrijd en dat is echt niet fijn kijken...

[ Voor 31% gewijzigd door DON PAPA op 17-10-2025 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

(Confetti is altijd een goede test: dat zorgt al heel snel voor artefacten omdat de compressie dat geheel niet meer aankan.

Voetbal/gras is ook altijd een goede graadmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Denk dat het er ook zo uitzag, voor mij prima qua beeld. Maar wellicht ligt mijn lat lager.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jef61
Foto erbij, volgens mij is het hier goed te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y0WBKgJW8GLKj5rwi5xSpMPCPv4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fcNWEIHt40zozm8rwHCcxY2C.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiigamer
Het terugkijken is de vaste VOD-stream van Kijk.nl... Dat is een hele andere bron dan de livestream van NLZIET gisteravond, dus totaal niet te vergelijken. Je kan het moment niet meer terughalen omdat de stream van KIJK de replaystream vervangt als die beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebasFM
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10 16:35

SebasFM

BOFH

Drardollan schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:00:
[...]

Ook ik had issues met die livestream van SBS6 gisteravond. Toen het confettikanon afging verschrikkelijk. Blokkerig, en het leek ook wel alsof Wilfred Genee tijdelijk in framerate werd teruggezet. Ik zat mij er ook mateloos aan te irriteren. Als ik het ze meld op X, lijkt NLZiet het allemaal niets te interesseren. Jammer.

Mediaplayer: Apple TV 4K
Internet: Odido glas, 1 Gbps

Inmiddels mijn jaarabonnement NLziet preventief opgezegd zodat ik er niet per ongeluk nog een jaar aan vast zit. Mag binnenkort een nieuw contract afsluiten voor Glas, neem dan TV van de provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-10 16:27
SebasFM schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 15:06:
[...]

Ook ik had issues met die livestream van SBS6 gisteravond. Toen het confettikanon afging verschrikkelijk. Blokkerig, en het leek ook wel alsof Wilfred Genee tijdelijk in framerate werd teruggezet. Ik zat mij er ook mateloos aan te irriteren. Als ik het ze meld op X, lijkt NLZiet het allemaal niets te interesseren. Jammer.

Inmiddels mijn jaarabonnement NLziet preventief opgezegd zodat ik er niet per ongeluk nog een jaar aan vast zit. Mag binnenkort een nieuw contract afsluiten voor Glas, neem dan TV van de provider.
Let wat betreft dat laatste dan wel op, want ook TV bij een provider is niet altijd gegarandeerd goed. Ik weet bijvoorbeeld niet wat Odido aanbiedt, maar volgens mij zijn er ook 'internetproviders' die tegenwoordig gewoon OTT streams aanbieden, in plaats van kwalitatief vaak betere streams via multicast op een apart VLAN.

Verder wat @wiigamer ook zegt: VOD heeft er wat mij betreft bij de Talpa zenders nog nooit goed uit gezien, volgen smij gewoon een keuze vanuit hen om kijk.nl kwaliteit erg laag te houden.

Wat betreft de live / "begin gemist" stream heb ik gisteren niet opgelet (kijk nooit VI en ook nooit naar het televizierring gala :P ) . Maar bij de NPO vind ik zowel live als VOD in ieder geval prima. Bij RTL eigenlijk ook.

Zou het zo kunnen zijn dat verschillende devices misschien ook nog verschillende live streams krijgen? Hier wordt een Google TV Streamer gebruikt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ratzz
[...]

Ik ben zo vrij geweest om het voorbeeld naar NLziet te sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Wellicht komt het omdat ik mij er niet aan irriteer :)

Maar ik kan je vast vertellen dat TV van welke provider dan ook ook beroerd is, behalve KPN. In alle jaren dat ik nu IPTV heb is dat het enige platform wat gewoon goed werkt. Wel duur, zoals alles daar, maar vroeger via een reseller goed te betalen. Ik ben weg bij KPN omdat ik de Deltafiber heb en KPN vertikt om hun oude troep in de grond te updaten.

Ben zeer tevreden over Delta en kijk amper boeiende TV. Wat ik kijk is meestal slow-TV en dan is de framerate sowieso weinig boeiend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jef61
Voor mij is dit alles zeker geen reden om te stoppen met NLZiet, ik vind het een prima dienst om wat TV te kijken. Nieuws, praatprogramma's enz. boeit met niet zoveel of er af en toe wat blokjes te zien zijn. Als je voetbal liefhebber bent kan ik me voorstellen dat het vervelender is. Films ed kijk ik via de andere streamingsdiensten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Jef61 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:04:
Voor mij is dit alles zeker geen reden om te stoppen met NLZiet, ik vind het een prima dienst om wat TV te kijken. Nieuws, praatprogramma's enz. boeit met niet zoveel of er af en toe wat blokjes te zien zijn.
Ben ik aan de ene kant wel met je eens, maar in het verleden was de beeldkwaliteit gewoon een stuk beter, het is dus totaal niet nodig dat we dit nu hebben. En aan de antwoorden van NLZiet te zien, vinden ze zelf ook dat het gewoon weer beter moet worden. Daarom blijf ik ze ook continu voorbeelden toe sturen als het zichtbaar in beeld is, zodat ze dat per geval kunnen blijven onderzoeken, net zolang tot we weer de beeldkwaliteit van voorheen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-10 17:42
[...]

Ik heb gisteren terug gekeken later op de avond (net na de live uitzending en een hoop doorgespoelt), en ook nog de uitreiking op NPO terug gekeken op beide kanalen was dat mij niet opgevallen tijdens het confettikannon.

Heb ook een Apple TV 4k alleen dan Delta glas 200/200 wel met eigen unifi router en netwerk en de Apple TV bekabeld aangesloten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 30-10 16:27
Drardollan schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 16:55:
[...]

Wellicht komt het omdat ik mij er niet aan irriteer :)

Maar ik kan je vast vertellen dat TV van welke provider dan ook ook beroerd is, behalve KPN. In alle jaren dat ik nu IPTV heb is dat het enige platform wat gewoon goed werkt. Wel duur, zoals alles daar, maar vroeger via een reseller goed te betalen. Ik ben weg bij KPN omdat ik de Deltafiber heb en KPN vertikt om hun oude troep in de grond te updaten.

Ben zeer tevreden over Delta en kijk amper boeiende TV. Wat ik kijk is meestal slow-TV en dan is de framerate sowieso weinig boeiend.
Ziggo mag er ook zijn, zeker ook in combinatie met hun Next box. Maar van wat ik bij o.a. TotaalTV en andere kanalen lees, gaat de kwaliteit daar wel ook achteruit. Deels omdat ze meer zenders op dezelfde DVB-C mux gaan stoppen (en dan met VBR hopen dat er niet te veel zichtbaar kwaliteitsverlies is). En deels omdat hun Next Mini boxen uberhaupt geen DVB-C meer gebruiken en ook gewoon alles OTT over IP doen.

Sowieso is TV bij alle providers gewoon duurder dan NLZiet. Met een voor ons gebruik gering kwaliteitsvoordeel.
Jef61 schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:04:
Voor mij is dit alles zeker geen reden om te stoppen met NLZiet, ik vind het een prima dienst om wat TV te kijken. Nieuws, praatprogramma's enz. boeit met niet zoveel of er af en toe wat blokjes te zien zijn. Als je voetbal liefhebber bent kan ik me voorstellen dat het vervelender is. Films ed kijk ik via de streamingsdiensten.
Zelfde hier. Voor het soort TV programma's waar wij naar kijken voldoet NLZiet prima.

Maar het is natuurlijk wel prima om ze te blijven bestoken met voorbeelden waarom het slechter is dan eerst. Want er moet natuurlijk altijd gestreefd blijven worden naar goede beeldkwaliteit.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

RoyVi schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 17:26:
Ik heb gisteren terug gekeken later op de avond (net na de live uitzending en een hoop doorgespoelt), en ook nog de uitreiking op NPO terug gekeken op beide kanalen was dat mij niet opgevallen tijdens het confettikannon.

Heb ook een Apple TV 4k alleen dan Delta glas 200/200 wel met eigen unifi router en netwerk en de Apple TV bekabeld aangesloten.
De mindere kwaliteit bij terugkijken via SBS en de toch duidelijk betere kwaliteit via NPO lijkt mij volledig verklaarbaar. Hoe het er life uitzag op beide zenders, geen idee, ik kijk dat programma werkelijk nooit.

Op Android TV tijdens hetzelfde confetti moment;

SBS6: 1980x1080@25hz ~ 5500Mbit
NPO1: 1980x1080@50hz ~ 14500Mbit

Nu kan ik wel wat foto's gaan delen, maar dat komt nooit zo over als dat ik het van beiden op TV zie. Het verschil is aanzienlijk in scherpte en detail voor terugkijken.

Voor de life uitzending op beide zenders zal het verschil stukken kleiner zijn geweest verwacht ik.

Testing, one, two ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ratzz
Ik heb ze ook nogmaals doorverwezen naar dit forum, de laatste reactie van NLziet:

"Dank voor de links. De voorbeelden op Tweakers en YouTube laten inderdaad precies zien wat we ook intern in sommige gevallen terugzien: bij live-uitzendingen met veel snelle beweging of flitsende beelden (zoals sport of shows met veel publiek) zakt de bitrate soms te ver weg, waardoor het beeld blokkerig of zacht wordt.

Je hebt helemaal gelijk dat dit bij live kijken meer opvalt dan bij terugkijken; bij terugkijken wordt de stream met meer marge geladen, waardoor de kwaliteit stabieler blijft.

We hebben dit inmiddels nogmaals aangekaart bij de ontwikkelaars van de streamingdienst, met nadruk op sport- en live-uitzendingen. Hopelijk kunnen we de compressie daar snel beter afstemmen.

Dank dat je zo consequent blijft meedenken en testen, dit soort feedback helpt ons echt om de boel scherper te krijgen (letterlijk)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijtbord
  • Registratie: Februari 2025
  • Laatst online: 21:17
Ik heb af en toe met onze Appletv's wat problemen met de NLziet app. Ik speel een uitzending af en krijg wel geluid, maar daarbij een zwart scherm. Na het opnieuw opstarten van de Appletv werkt het weer prima voor een paar dagen. HDMI kabels al gechecked / verwisseld, maar daarin zit niet het probleem.

Ik had dit al met de vorige IOS versies en nu met de meest recente nog steeds. App sluiten en opnieuw starten lost het niet op. Probleem is niet heel storend, komt gemiddeld 1 keer per week voor en opnieuw opstarten gaat ook best snel, maar herkent iemand dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Laatst online: 22:04
ratzz schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:21:
Ik heb ze ook nogmaals doorverwezen naar dit forum, de laatste reactie van NLziet:

"Dank voor de links. De voorbeelden op Tweakers en YouTube laten inderdaad precies zien wat we ook intern in sommige gevallen terugzien: bij live-uitzendingen met veel snelle beweging of flitsende beelden (zoals sport of shows met veel publiek) zakt de bitrate soms te ver weg, waardoor het beeld blokkerig of zacht wordt.

Je hebt helemaal gelijk dat dit bij live kijken meer opvalt dan bij terugkijken; bij terugkijken wordt de stream met meer marge geladen, waardoor de kwaliteit stabieler blijft.

We hebben dit inmiddels nogmaals aangekaart bij de ontwikkelaars van de streamingdienst, met nadruk op sport- en live-uitzendingen. Hopelijk kunnen we de compressie daar snel beter afstemmen.

Dank dat je zo consequent blijft meedenken en testen, dit soort feedback helpt ons echt om de boel scherper te krijgen (letterlijk)."
Heb het idee dat de rustige uitzendingen scherper zijn, zoals talkshows of NPO documentaires. Scherper dan vroeger? Het lijkt vooral met de snellere beelden nog voor verbetering vatbaar zoals ze zelf ook onderschrijven.

Iemand anders ook het gevoel/feit dat het met rustige beelden scherper lijkt (AppleTV).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinique
stormfly schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:51:
[...]

Heb het idee dat de rustige uitzendingen scherper zijn, zoals talkshows of NPO documentaires. Scherper dan vroeger? Het lijkt vooral met de snellere beelden nog voor verbetering vatbaar zoals ze zelf ook onderschrijven.

Iemand anders ook het gevoel/feit dat het met rustige beelden scherper lijkt (AppleTV).
Ja ik heb dat gevoel ook wel, maar is ook wel lastig te onderbouwen en niet te vergelijken…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
stormfly schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:51:
[...]

Absoluut, het is bij stilstaande beeld zelfs soms ragscherp, al lijkt het afgelopen dagen minder scherp dan de week ervoor. Bij Holland's Got Talent is het goed te zien, als de jury te zien is dan is het beeld prima maar zodra er een actieve groep op het podium staat gaat het meteen mis.
Ik had bij NLziet aangegeven dat ik liever gewoon goed beeld heb in alle omstandigheden i.p.v. de combinatie ragscherp/slecht beeld zoals nu het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:45

GerkeP

Vragen mag altijd........

En weer storing bij NLZiet 😌
Dit gaat de laatste tijd wel erg vaak fout

Ze hebben de interface kennelijk net aangepast

Favoriete zenders er tussen gezet, geen gidsgegevens etc
En ik werk niet met favoriete zenders.

En terwijl ik dit aan het typen bent, verwijdert het deel van de favoriete zenders weer uit de interface.

[ Voor 63% gewijzigd door GerkeP op 20-10-2025 20:37 ]

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-10 16:24
Ik zat mij de laatste tijd af en toe te ergeren aan de lipsync die niet klopt en ook wel de onscherpe beelden.
Op de tv boven van verder weg valt het niet zo op.

Dacht ik zoek dit topic eens op en zie dat er dus iets veranderd is en mensen ook onscherpe beelden ervaren.
Ik zie het met name bij RTL nieuws (met terugkijken) en First Dates. De overlay letters zijn wel scherp, maar het beeld lijkt wel SD kwaliteit. Ik gebruik een Shield om te kijken.
Het is gewoon niet scherp. Verder werkt NLZiet app wel goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slux
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb het opgegeven met NLZIET, probleem speelt inmiddels al 2 maanden.
Mailtjes naar de helpdesk leveren niks op dan we zijn er mee bezig.

Leuk dat het nu bijna sync loopt met de tijd, maar niet leuk dat het de bitrate verpest en de laatste weken ook bijna elke dag last heb van bufferen.

Had liever geen tijd sync gehad en mooier beeld dan dit.

We gaan weer terug naar ziggo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:14
Slux schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 06:49:
Ik heb het opgegeven met NLZIET, probleem speelt inmiddels al 2 maanden.
Mailtjes naar de helpdesk leveren niks op dan we zijn er mee bezig.

Leuk dat het nu bijna sync loopt met de tijd, maar niet leuk dat het de bitrate verpest en de laatste weken ook bijna elke dag last heb van bufferen.

Had liever geen tijd sync gehad en mooier beeld dan dit.

We gaan weer terug naar ziggo
Wij gaan gewoon terug naar Videoland. Dat werkte tenminste altijd.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• La1974
Bschnitz schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 06:53:
[...]

Wij gaan gewoon terug naar Videoland. Dat werkte tenminste altijd.
Videoland is toch geen vervanger van NLZiet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bschnitz
La1974 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 07:17:
[...]

Videoland is toch geen vervanger van NLZiet?
Kan je ook gewoon live tv kijken....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Pro Max 67,1 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiigamer
Bschnitz schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 08:35:
[...]

Kan je ook gewoon live tv kijken....
Ja alleen de RTL zenders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
Fair, maar de rest keken we altijd via de NPO app, welke ook altijd werkt....

SBS etc. kijken wij eigenlijk nooit....

Dus is niet voor iedereen idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywise666
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 28-10 20:10
Ik zat Pim Fortuyn docu te kijken op NLZiet en hij flikkert er gewoon zeker 6x uit in 45 minuten.
Schandalig dit NLZiet! Doe er wat aan!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Penthe
Ik ben er nog nooit uitgegooid door NLZiet ook vanavond niet, wel lijkt het er op dat al de servers in gebruik bij NLZiet schijnbaar een eigen leven schijnen te hebben en verschillende problemen veroorzaken wat mij weer zegt dat er geen vaste stabiele invoer is van de streams of dat de servers allemaal verschillende settings hebben waardoor de kijk ervaring vele verschillen geeft. Deze systemen zijn zeer complex en als er problemen ontstaan kan dit zomaar maanden duren voordat deze weer opgelost zijn, daarnaast is geduld hebben een schone zaak. Ik gaat bij zo´n tijdelijke periode die alle online providers kan overkomen mijn abonnement niet opzeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ratzz
pennywise666 schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 19:46:
Ik zat Pim Fortuyn docu te kijken op NLZiet en hij flikkert er gewoon zeker 6x uit in 45 minuten.
Schandalig dit NLZiet! Doe er wat aan!
Je hebt het ook gemeld bij NLziet hoop ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
Ik merk dat ik naar talkshows en rustige programma's met veel plezier kijk, de afgelopen week, met de huidige stream kwaliteit. Hij lijkt ook wat meer(?) bandbreedte te gebruiken dan vroeger ik schat het op 8,5Mbps nu. Ik ben er wel over uit dat het via de AppleTV 4K wel scherper is dan voorheen met de oude streaming provider. Meer detail in huid/haar etc.

Ben niet snel positief over NLziet, en hun chaotisch en slecht geteste wijzigingen aanpak. Ik dacht laat ik het toch maar even uitspreken dat ik verbetering zie ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

stormfly schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:10:
Ik merk dat ik naar talkshows en rustige programma's met veel plezier kijk, de afgelopen week, met de huidige stream kwaliteit.
Mee eens, zolang het geen snelle beelden of snel bewegende camera beelden zijn, ziet het er hier via de AppleTV ook zeer goed uit op het moment. Maar ik hoop wel dat ze het probleem met snelle beelden ook nog (snel) gaan oplossen, want dat is op sommige momenten nog steeds om te huilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stormfly
DON PAPA schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 11:37:
[...]

Mee eens, zolang het geen snelle beelden of snel bewegende camera beelden zijn, ziet het er hier via de AppleTV ook zeer goed uit op het moment. Maar ik hoop wel dat ze het probleem met snelle beelden ook nog (snel) gaan oplossen, want dat is op sommige momenten nog steeds om te huilen.
Nou zeg dat, ik zapte net even naar Red Bull stalen ros. Maar dat blokt nog enorm, dat is inderdaad nog niet verdwenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

stormfly schreef op zondag 26 oktober 2025 @ 13:22:
[...]

Nou zeg dat, ik zapte net even naar Red Bull stalen ros. Maar dat blokt nog enorm, dat is inderdaad nog niet verdwenen.
De blokken waren vanavond bij Studio Voetbal ook weer regelmatig erg goed zichtbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
NLZIET heeft de pijp aan Maarten gegeven? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVivaldi
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 29-10 19:24
Yep, gebeurt helaas wel vaak de laatste tijd… En niet alleen bij mij, maar ook bij anderen die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TheVivaldi schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:21:
Yep, gebeurt helaas wel vaak de laatste tijd… En niet alleen bij mij, maar ook bij anderen die ik ken.
Ik heb dit in een jaar tijd nog geen enkele keer ervaren. Dus ik onderschrijf deze ervaring niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:17:
NLZIET heeft de pijp aan Maarten gegeven? -O-
Dat was hier net ook even het geval. Voor het eerst in jaren voor ons. Kan gebeuren, werkt inmiddels weer goed.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TheVivaldi schreef op maandag 27 oktober 2025 @ 21:21:
Dan zou ik de verbinding eens even testen, ik deel deze ervaring niet.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
En de hik is alweer weg. Kan gebeuren, niets ernstigs.
Ben er meestal dik tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 30-10 14:51
Hier ook compleet weg, nu weer terug.
Buiten dat, steeds bufferen van het beeld, waarschijnlijk server probleem, gebeurt alleen in de drukke uren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hier ook weer ellende. Bufferende beelden, geluid niet synchroom met beeld en korrelig beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:10
Al maanden geen enkel probleem met NL-Ziet. Wij kijken NL-Ziet eigenlijk alleen tussen 18 en 19:30 uur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• La1974
Athome schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 11:24:
Al maanden geen enkel probleem met NL-Ziet. Wij kijken NL-Ziet eigenlijk alleen tussen 18 en 19:30 uur.
Dan kijk je waarschijnlijk geen sport. Zodra de beelden bewegen is de kwaliteit dramatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rkraats
Ik heb ook jaren 0,0 problemen gehad maar de laatste 2 maanden is het drama. Slecht beeld bij snelle bewegingen en regelmatig bufferen. De verbinding was en is prima. Ik heb nu Canal Plus maar het liefst ga ik terug naar de Nlziet van >2 maanden geleden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sewer
  • Laatst online: 20:39
Ik heb de dienst nu 2 weken, maar ook best veel problemen met kleine buffering tijdens uitzendingen, na zappen bijna standaard melding dat er iets mis is gegaan (na 5 seconden beeld), daarna 'nog eens proberen' lost het wel op, en soms kan ik dingen gewoon niet terugkijken omdat die oneindig blijft laden (geloof dat ik het met een Lubach had van een paar dagen eerder).

Dit allemaal op een nvidia shield pro (laatste versie, uit 2019?) en delta 1 gbit.
Wel apart dat de dienst zo matig werkt (bij mij), maar lees hier dat het dus iets van de laatste paar maanden is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20:54

Ankh

|true

Ik gebruik al jaren NLZiet, kijken veel voetbal en andere sporten. Maar de enige issue is soms dat terugkijken niet beschikbaar is bij een bepaald programma. Maar dat wordt altijd snel gefixed.

Support bij NLZiet is ook altijd goed en snel. Ik vraag me toch af. Gezien de hoeveelheid "issues" die hier worden gemeld, of dit überhaupt wel wordt gemeld.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John J.
sewer schreef op dinsdag 28 oktober 2025 @ 13:48:
Ik heb de dienst nu 2 weken, maar ook best veel problemen met kleine buffering tijdens uitzendingen, na zappen bijna standaard melding dat er iets mis is gegaan (na 5 seconden beeld), daarna 'nog eens proberen' lost het wel op, en soms kan ik dingen gewoon niet terugkijken omdat die oneindig blijft laden (geloof dat ik het met een Lubach had van een paar dagen eerder).

Dit allemaal op een nvidia shield pro (laatste versie, uit 2019?) en delta 1 gbit.
Wel apart dat de dienst zo matig werkt (bij mij), maar lees hier dat het dus iets van de laatste paar maanden is...
Ik heb dezelfde problemen met Nividia Shield en Delta 1Gb, vast aangesloten met een netwerkkabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-10 10:56
John J. schreef op woensdag 29 oktober 2025 @ 12:38:
[...]

Ik heb dezelfde problemen met Nividia Shield en Delta 1Gb, vast aangesloten met een netwerkkabel.
Ik heb ook Delta 1 Gb en met de Delta app op het interne Google TV platform heb ik die problemen niet. Lijkt dus echt een NLziet dingetje te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Heb voor zover ik kan nagaan alleen af en toe bufferen bij live tv. Na 1-2 seconden gaat het dan weer door of het beeld blijft stilstaan en je hoort alleen nog geluid. Als ik de stream dan 1 seconde terugspoel (je kijkt dan dus niet meer live) dan heb ik deze hickups nooit en kan ik uren stabiel kijken. Dat klopt dan mss ook wel met de uitleg die iemand eerder in dit topic gaf dat live tv een andere encoding oid gebruikt dan terugkijken en foutgevoeliger is. Ik kan ermee leven, maar het is soms wel irritant. Bijv. net als er iemand op bezoek is en jij laat zien hoe zo'n goede vervanging NLZiet is voor Ziggo en net dan gaat ie bufferen -O- :F Hoop dat ze het nog eens verbeteren.

Gebruik overigens een Android TV box en heb deze bekabeld aangesloten op een 400Mbit verbinding. Alle andere streaming apps werken uitstekend.

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 29-10-2025 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Dat is wel een goede tip van 'net niet live kijken', ik heb volgens mij ook die problemen niet met vertraagd kijken. De komende tijd maar eens wat vaker doen en kijken of ik een patroon zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-10 22:01
Ik kijk vaak programma's via begin gemist uit de gids i.p.v. echt "live", (ik wil vaak het begin van een programma zien...) dus ik herken met niet in de bufferproblemen, maar ik kan me voorstellen dat de buffer dan gewoon veel en veel groter kan zijn. Het lijkt er dus op dat de buffer gewoon te klein gekozen is bij live tv en met die tip (even terugspoelen of even pauzeren), kun je dus eigenlijk een iets grotere live tv buffer "kiezen".
(Overigens krijg je bij begin gemist wel dezelfde encoding, alleen bij uitzending gemist krijg je een andere encoding/bron, maar ook dan is er uiteraard een veel grotere buffer mogelijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-10 16:59
Met begin-gemist hebben we regelmatig een ander probleem: zodra de live uitzending afgelopen is (en wij nog een behoorlijk deel moeten kijken) begint de weergave van het volgende programma. Als je dan via de gids probeert om het programma dat je aan het kijken was weer te starten dan zie je soms het huidige live programma weer en soms start je weer aan het begin van je programma maar kun je niet "vooruitspoelen" (springen naar waar je gebleven was). De enige oplossing is dan te wachten tot de VOD-versie beschikbaar komt.

"Bufferen" is bij ons meestal beperkt tot even terugschakelen naar een lagere resolutie. Dat is overigens bij de nieuwe streamingsdienst/-software wel beter dan voorheen. De eerdere versie schakelde dan naar het niveau "gefilmd met een aardappel" terug maar de nieuwe versie gebruikt een iets betere kwaliteit. Dit treedt overigens ook op bij VOD-programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John J.
Ik zie dat er een update is geweest, maar hier d we buffering al gehad, op NPO1 Nos Nederland Kiest. Wat een drama!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sewer
Ik kijk hetzelfde programma met 5 seconden vertraging, gaat hier (nog) vloeiend. Wel eerder deze avond paar stotteringen bij live big bang theory en Lubach om 20:30.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste