• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:04
wiigamer schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 21:46:
WK voetbal... en het is weer ruk. De beeldkwaliteit. NPO 1 niet best en Sporza al helemaal drama.
Ik heb gisteren een prima opening + Mexico - Zuid Afrika gekeken. Prima beeldkwaliteit op NPO1.

All your base are belong to us!


  • ronaldtb
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:06
Ik heb niet veel van de wedstrijd Mexico - Zuid Afrika gekeken, maar ik schrok van het verschil tussen de wedstrijdbeelden en de studiobeelden. Vooral de veldbeelden van bovenaf waren echt onscherp, terwijl het beeld van de analisten in de studio er wel normaal uitzag. Ik zag bij Sporza hetzelfde gebeuren.
Dat zou betekenen dat het aanvoersignaal niet in orde was.

  • Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:56
Ja inderdaad de studiobeelden waren prima, maar de wedstrijdbeelden waren zowel op NPO1 als Sporza niet om aan te zien.

  • hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

ronaldtb schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:43:
Ik heb niet veel van de wedstrijd Mexico - Zuid Afrika gekeken, maar ik schrok van het verschil tussen de wedstrijdbeelden en de studiobeelden. Vooral de veldbeelden van bovenaf waren echt onscherp, terwijl het beeld van de analisten in de studio er wel normaal uitzag. Ik zag bij Sporza hetzelfde gebeuren.
Dat zou betekenen dat het aanvoersignaal niet in orde was.
Ik heb niets live bekeken, maar vandaag het e.e.a. vergeleken. NLZiet legt het vwb terugkijken toch echt wel af tegen wat de C+ app je laat zien met dezelfde stream via de Android TV apps. C+ levert het betere plaatje op dit moment.

Testing, one, two ...


  • Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ronaldtb schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 09:43:
Ik heb niet veel van de wedstrijd Mexico - Zuid Afrika gekeken, maar ik schrok van het verschil tussen de wedstrijdbeelden en de studiobeelden. Vooral de veldbeelden van bovenaf waren echt onscherp, terwijl het beeld van de analisten in de studio er wel normaal uitzag. Ik zag bij Sporza hetzelfde gebeuren.
Dat zou betekenen dat het aanvoersignaal niet in orde was.
Sportwedstrijd is typisch iets wat een hoge bitrate vereist (veel beweging - spelers, camera pans). NLziet krijgt maar 1 stream binnen. Het is hun encoding die wellicht niet berekend was op het voetbal.

  • Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bigs schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 16:26:
[...]

Sportwedstrijd is typisch iets wat een hoge bitrate vereist (veel beweging - spelers, camera pans). NLziet krijgt maar 1 stream binnen. Het is hun encoding die wellicht niet berekend was op het voetbal.
Ik ben tijdens de wedstrijd even geswitched naar NPO2 en ondertussen hield ik de online monitor van m’n Fritzbox in de gaten en zag geen verschil in de bandbreedte die de AppleTV verbruikte.

  • laminaatplaat
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-06 23:31
Iemand een idee wat “live+ (beta)” is bij de WK streams/uitzendingen? Heb er niks over kunnen vinden. Ziet er uit als voetbal.

  • Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

laminaatplaat schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 21:47:
Iemand een idee wat “live+ (beta)” is bij de WK streams/uitzendingen? Heb er niks over kunnen vinden. Ziet er uit als voetbal.
Waar zie je dit? Ik zie dit namelijk nergens staan in de AppleTV app.

  • La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:21
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 22:25:
[...]

Waar zie je dit? Ik zie dit namelijk nergens staan in de AppleTV app.
Ik heb dit ook. In de Apple TV. Ik heb twee keer een stream met een keer bèta. Geen idee wat hier anders aan is

  • Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

La1974 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 22:28:
[...]

Ik heb dit ook. In de Apple TV. Ik heb twee keer een stream met een keer bèta. Geen idee wat hier anders aan is
Ik heb ‘m inmiddels ook gevonden, door eerst te navigeren naar WK2026.

  • La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:21
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 22:32:
[...]

Ik heb ‘m inmiddels ook gevonden, door eerst te navigeren naar WK2026.
Enig idee wat we beta aan is? Kan je straks zelf je winnaar kiezen of zo :o

  • Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

La1974 schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 22:39:
[...]

Enig idee wat we beta aan is? Kan je straks zelf je winnaar kiezen of zo :o
Geen idee en Google biedt ook geen uitkomst, dus ik heb even een bericht naar NLZiet support gestuurd.


Inmiddels reactie:

“Live+ (beta) is een alternatieve live stream die dichter op het daadwerkelijke live-moment zit dan de reguliere stream.
 
Omdat deze stream dichter op live zit, kan deze in sommige situaties iets gevoeliger zijn voor haperingen of instabiliteit. Ervaar je problemen met Live+ (beta), dan raden we aan om de reguliere stream te gebruiken.”

[ Voor 38% gewijzigd door Dj-sannieboy op 13-06-2026 12:28 ]


  • Friemel
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:45

Friemel

Lekker bezig

Heel vreemd weer, dat er zogenaamd nieuwe afleveringen zijn van Keuringsdienst van Waarde, terwijl het toch echt herhalingen zijn. Bij het zien van de titels, dacht ik al "Hè, de heb ik toch al gezien?" En ja hoor, dat is ook zo.

Nog steeds worden bekeken afleveringen soms weer gereset, zelfs nadat er iets aan gedaan zou zijn om dit te voorkomen.

  • ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:16
Friemel schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 12:42:
Heel vreemd weer, dat er zogenaamd nieuwe afleveringen zijn van Keuringsdienst van Waarde, terwijl het toch echt herhalingen zijn. Bij het zien van de titels, dacht ik al "Hè, de heb ik toch al gezien?" En ja hoor, dat is ook zo.

Nog steeds worden bekeken afleveringen soms weer gereset, zelfs nadat er iets aan gedaan zou zijn om dit te voorkomen.
Het kan nog altijd erger, ik heb helemaal geen kijk geschiedenis meer opeens en alles blijft op "verder kijken" staan als ik de aftiteling niet helemaal tot het einde bekijk.

  • Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22:09
Friemel schreef op zaterdag 13 juni 2026 @ 12:42:
Heel vreemd weer, dat er zogenaamd nieuwe afleveringen zijn van Keuringsdienst van Waarde, terwijl het toch echt herhalingen zijn. Bij het zien van de titels, dacht ik al "Hè, de heb ik toch al gezien?" En ja hoor, dat is ook zo.

Nog steeds worden bekeken afleveringen soms weer gereset, zelfs nadat er iets aan gedaan zou zijn om dit te voorkomen.
Wij kijken regelmatig naar RailAway. Ook nieuwe afleveringen de laatste tijd die we toch al eerder hadden gezien, Wat blijkt, de meeste "nieuwe" afleveringen zijn doormidden geknipte eerder uitgezonden afleveringen met een kortere lengte.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5


  • Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:56
Ik heb de afgelopen dagen veel contact gehad met de klantenservice van NLZiet ivm de super slechte kwaliteit van de wk beelden. Ik moet zeggen dat ik de indruk heb dat ze het serieus nemen en er bovenop zitten, maar vooralsnog geen verbetering. De Canal+ app levert wel goede beelden voor NPO1 dus het kan wel.

  • rhepius
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-06 16:02
crunchytail schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 22:37:
[...]

Breng graag weer de DVB-T2 tip onder de aandacht. :) Voor 2 tientjes heb je een goede ontvanger (Amazon / Bol - of nog goedkoper op AliExpress). Bijv. de Xoro HAN600 met LTE-filter a €22,20.

Zojuist even een nieuwe vergelijking gemaakt tijdens de openingswedstrijd. De beeldkwaliteit via de antenne (1080p HEVC/H.265) is hier vele malen beter dan NLZiet. Ook de lage vertraging is erg prettig: geen buren die eerder juichen.
  • -2 seconden: Ziggo / KPN decoders (sneller)
  • DVB-T2 Antenne
  • +6 seconden: Ziggo GO - app (trager)
  • +9 seconden: Solcon - app
  • +10 seconden: Ziggo GO - website
  • +11 seconden: NPO Start - app
  • +30 seconden: NPO Start - Samsung Tizen
  • +30 seconden NOS - website
  • +31 seconden Canal Plus - app
  • +32 seconden NOS - app
  • +32 seconden: NLZiet - app
  • +40 seconden NLZiet - website
  • +40 seconden: NPO Start - website
  • +35 tot 60 seconden: illegale IPTV aanbieders
Nog bedankt voor deze tip. Antenne gister binnengekregen en gelijk vergeleken.

Beeld is inderdaad veel beter en loopt ca 30 sec voor op NLZiet (Google TV app)

  • wiigamer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-06 19:38
Ik vind het NPO1+ kanaal (bereikbaar via de WK button) wel echt een verbetering. Minder blokjes en minder vertraging en ook niet dat rare bufferen met versneld geluid.

Ben benieuwd vanavond

  • RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
@wiigamer Intressant. Die Button WK2026 had ik nog niet eerder gezien. (Op de Home-pagina)
Waar je spreekt over NPO1+ kanaal, bedoel je dan dat 2e 'NPO Live+' (beta) kanaal?

En weet je hier ook technischs iets meer over te vertellen of is dat ergens te lezen misschien?
Thanks.

[ Voor 4% gewijzigd door RoRoNL op 14-06-2026 22:00 ]


  • Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:04
Ik zie hier geen NPO1+, achter de WK button zitten enkel (zo te zien de gewone) NPO en Sporza?

All your base are belong to us!


  • RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 14 juni 2026 @ 21:47:
Ik zie hier geen NPO1+, achter de WK button zitten enkel (zo te zien de gewone) NPO en Sporza?
Live+(Beta) zie ik hier zowel in FireFox als ook in de NLZiet iOS-app / iPadOS.
Het kanaal is momenteel een Mirror van NPO1, wat technisch mogelijk beter is.

[ Voor 15% gewijzigd door RoRoNL op 14-06-2026 22:03 ]


  • amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-06 23:53

amphora

Websites & Fotografie

Ik zie beta ook op Apple TV. Lijkt iets minder achter te lopen

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie


  • Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:04
Samsung TV en app hier

All your base are belong to us!


  • wiigamer
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 24-06 19:38
De plus versie heeft minder vertraging en lijkt bij mij iets betere kwaliteit te hebben. Het is het tweede kanaal als je op de wk 2026 button klikt.

  • Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-06 23:33
Bedankt voor die BETA tip, daar zit inderdaad bij mijn eerste 2 tests zo'n 35,5 seconden tussen (sneller dus). Best een aanzienlijk verschil! Kwaliteit laat zich nog even lastig vergelijken, als je dat goed wilt doen moet je 2 exact dezelfde opstellingen naast elkaar vergelijken.

  • Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:04
Zal ze zo eens mailen. Onder de WK k op enkel reguliere NPO en Sporza, ook vandaag. Wel gek, de app is niks anders dan een webpage schil volgens mij.

[ Voor 28% gewijzigd door Drardollan op 15-06-2026 21:28 ]

All your base are belong to us!


  • hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Martinique schreef op maandag 15 juni 2026 @ 20:50:
Bedankt voor die BETA tip, daar zit inderdaad bij mijn eerste 2 tests zo'n 35,5 seconden tussen (sneller dus). Best een aanzienlijk verschil! Kwaliteit laat zich nog even lastig vergelijken, als je dat goed wilt doen moet je 2 exact dezelfde opstellingen naast elkaar vergelijken.
Niet perse, er zijn ook streamers die de live bitrate kunnen laten zien, indien bitrate ook wordt vertaald naar een betere kwaliteit vanzelfsprekend 😉

Testing, one, two ...


  • Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

hardware-lover schreef op maandag 15 juni 2026 @ 22:02:
[...]

Niet perse, er zijn ook streamers die de live bitrate kunnen laten zien, indien bitrate ook wordt vertaald naar een betere kwaliteit vanzelfsprekend 😉
Als ik de online monitor van m’n Fritzbox mag geloven zit er geen verschil in de bitrate tussen het normale NPO1 en Live+ (beta) kanaal.

  • hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Dj-sannieboy schreef op maandag 15 juni 2026 @ 22:08:
[...]

Als ik de online monitor van m’n Fritzbox mag geloven zit er geen verschil in de bitrate tussen het normale NPO1 en Live+ (beta) kanaal.
En dat heb jij dan goed gezien. Als er een verschil is tussen beiden vwb bitrate, dan is het te verwaarlozen. Pieken tot iets boven de 8000Mbit voor beiden.

Dit met de app op Android TV.

Testing, one, two ...


  • jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:45
Drardollan schreef op maandag 15 juni 2026 @ 21:27:
Wel gek, de app is niks anders dan een webpage schil volgens mij.
Niet helemaal. Volgens mij zit de player in de app en wordt ook de afhandeling van de afstandsbediening (or andere controller) door de app gedaan. In hoeverre de rest een embedded browser is of dat de content op basis van data in XML/JSON/... wordt weergegeven is mij niet duidelijk.

Overigens is het niet ongebruikelijk dat apps uit embedded browsers bestaan. Behoorlijk wat Windows applicaties blijken als GUI een venster met een embedded browser te hebben.
Aan de kant van NLZIET is het ook handiger om wijzigingen aan de server-zijde te maken zonder dat een compleet nieuwe app uitgerold hoeft te worden.

Overigens lijkt het er wel op dat verschillende devices een verschillende versie van de website/data te zien krijgen. Features verschijnen niet op alle soorten devices op hetzelfde moment en natuurlijk zijn bepaalde features afhankelijk van of een device of invoerapparaat de mogelijkheid heeft die te gebruiken of dat er alternatieven geboden moeten worden.

  • stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03
Doen ze wel goed dat extra beta kanaal met betere spec's. Voor het eerst dat ze zichtbaar voorbereiden op een hoge load.

  • La1974
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:21
stormfly schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 09:58:
Doen ze wel goed dat extra beta kanaal met betere spec's. Voor het eerst dat ze zichtbaar voorbereiden op een hoge load.
Heb jij meer info dan? Voor mij is het nog een raadsel wat dat beta-kanaal doet anders dan minder vertraging hebben.

  • ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:16
Ze zijn niet heel communicatief op dit moment bij de support. Volgens mij is iedereen op vakantie. Zo loop ik er tegen aan dat nagenoeg mijn hele kijk geschiedenis is verdwenen, er een delay van 1 tot 2 minuten is m.b.t. "nu op tv" en dat opeens alles wat ik niet tot de laatste seconde afkijk opeens bij "verder kijken" en daar nu een hele waslijst staat als ik niet iedere keer alles handmatig verwijderen.

Dus dat niemand verdere uitleg geeft over het betalen kanaal verbaasd mij niks.

  • stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:03
La1974 schreef op dinsdag 16 juni 2026 @ 18:19:
[...]

Heb jij meer info dan? Voor mij is het nog een raadsel wat dat beta-kanaal doet anders dan minder vertraging hebben.
Het is stabiel dat is al heel wat voor NLziet tijdens een WK. De kwaliteit lijkt ook beter bij de voetbalwedstrijden.

[ Voor 8% gewijzigd door stormfly op 16-06-2026 21:55 ]


  • Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-06 23:33
@La1974 @ratzz, misschien hebben jullie deze gemist?
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 12 juni 2026 @ 22:48:
[...]

Geen idee en Google biedt ook geen uitkomst, dus ik heb even een bericht naar NLZiet support gestuurd.


Inmiddels reactie:

“Live+ (beta) is een alternatieve live stream die dichter op het daadwerkelijke live-moment zit dan de reguliere stream.
 
Omdat deze stream dichter op live zit, kan deze in sommige situaties iets gevoeliger zijn voor haperingen of instabiliteit. Ervaar je problemen met Live+ (beta), dan raden we aan om de reguliere stream te gebruiken.”
In mijn test was het ruim 35 seconden sneller dan het gewone kanaal. Daarmee voorkom je dus wel (deels) dat je buren 35 seconden eerder juichen dan jij. ;)

  • Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:04
NPO zendt vanwege kosten slechte kwaliteit WK-beelden uit: ’En shirt Oranje past niet binnen het standaard kleurenpalet’
https://www.telegraaf.nl/...eurenpalet/157275928.html

All your base are belong to us!


  • Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:04
Online op de site zie ik trouwens wel het NOS Beta kanaal. Denk dus dat mijn app een update nodig heeft, zal eens met support chatten.

All your base are belong to us!


  • Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:04
Helaas, mijn Samsung TV kan dit niet :'(

All your base are belong to us!


  • eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41
crunchytail schreef op donderdag 11 juni 2026 @ 22:37:
[...]

Breng graag weer de DVB-T2 tip onder de aandacht. :) Voor 2 tientjes heb je een goede ontvanger (Amazon / Bol - of nog goedkoper op AliExpress). Bijv. de Xoro HAN600 met LTE-filter a €22,20.

Zojuist even een nieuwe vergelijking gemaakt tijdens de openingswedstrijd. De beeldkwaliteit via de antenne (1080p HEVC/H.265) is hier vele malen beter dan NLZiet. Ook de lage vertraging is erg prettig: geen buren die eerder juichen.
  • -2 seconden: Ziggo / KPN decoders (sneller)
  • DVB-T2 Antenne
  • +6 seconden: Ziggo GO - app (trager)
  • +9 seconden: Solcon - app
  • +10 seconden: Ziggo GO - website
  • +11 seconden: NPO Start - app
  • +30 seconden: NPO Start - Samsung Tizen
  • +30 seconden NOS - website
  • +31 seconden Canal Plus - app
  • +32 seconden NOS - app
  • +32 seconden: NLZiet - app
  • +40 seconden NLZiet - website
  • +40 seconden: NPO Start - website
  • +35 tot 60 seconden: illegale IPTV aanbieders
Hmmm, wij hebben permanent een antenne op zolder, via het coax-netwerk in huis verbonden met 2 TV's en 2 DAB+ tuners.

Maar ik vind het (reguliere) beeld via DVB-T2 wel echt heel veel slechter dan via NLZiet hoor. DVB-T2 heeft ook echt lagere bitrate.

Kan misschien zijn dat ze tijdens wedstrijden wat schuiven met de bitrates op DVB-T2 ?

NLZiet app voor GoogleTV/AndroidTV overigens.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.


  • crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:12
eymey schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 13:45:
[...]

Hmmm, wij hebben permanent een antenne op zolder, via het coax-netwerk in huis verbonden met 2 TV's en 2 DAB+ tuners.

Maar ik vind het (reguliere) beeld via DVB-T2 wel echt heel veel slechter dan via NLZiet hoor. DVB-T2 heeft ook echt lagere bitrate.

Kan misschien zijn dat ze tijdens wedstrijden wat schuiven met de bitrates op DVB-T2 ?

NLZiet app voor GoogleTV/AndroidTV overigens.
De beeldkwaliteit via DVB-T2 is hier (tijdens de wedstrijden) echt vele malen beter. Ligt wellicht ook aan de beeldverwerking op je tv? Ik kijk via de ingebouwde tuner op mijn Samsung 65-inch. Een wereld van verschil vergeleken met de NLZiet app op de Nvidia Shield Pro en Google TV Streamer 4K.

Familie/vrienden die inmiddels ook via DVB-T2 kijken beamen dit. Die zijn vooral blij met de mindere vertraging. ;)

Voor iedereen... Nog een tip als backup tijdens dit WK: CANAL+ Start is 1 maand gratis te gebruiken met code: WKACTIE. Deze kun je invoeren onder Giftcard. Je kunt het abonnement direct opzeggen. Zelf nog niet uitgebreid kunnen testen, de vertraging lijkt vergelijkbaar met NLZiet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ipTRRLR6fcHAKMaF9HCnEz63c9U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/T8JQ09XuaRxEI0iFTPySuara.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door crunchytail op 17-06-2026 18:57 ]


  • eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41
crunchytail schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 16:57:
[...]

De beeldkwaliteit via DVB-T2 is hier (tijdens de wedstrijden) echt vele malen beter. Ligt wellicht ook aan de beeldverwerking op je tv? Ik kijk via de ingebouwde tuner op mijn Samsung 65-inch. Een wereld van verschil vergeleken met de NLZiet app op de Nvidia Shield Pro en Google TV Streamer 4K.

Familie/vrienden die inmiddels ook via DVB-T2 kijken beamen dit. Die zijn vooral blij met de mindere vertraging. ;)

Nog een tip als backup en om te vergelijken tijdens dit WK: CANAL+ Start is 1 maand gratis te gebruiken met code: WKACTIE. Deze kun je invoeren onder Giftcard. Je kunt het abonnement direct opzeggen. Zelf nog niet uitgebreid kunnen testen, de vertraging lijkt vergelijkbaar met NLZiet.

[Afbeelding]
De mindere vertraging is zeker een heel erg groot voordeel.

Maar DVB-T2 geeft bij snelle bewegingen echt heel snel grote blokken. Beeldverwerking van de TV is bij DVB-T2 ingang en bij de Google TV streamer hetzelfde ingesteld.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.


  • crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:12
eymey schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:24:
[...]

De mindere vertraging is zeker een heel erg groot voordeel.

Maar DVB-T2 geeft bij snelle bewegingen echt heel snel grote blokken. Beeldverwerking van de TV is bij DVB-T2 ingang en bij de Google TV streamer hetzelfde ingesteld.
Hier gelukkig niets van te merken, het veld oogt vooral veel duidelijker op DVB-T2. Wel fijn om te zien dat ze bij NLZiet bezig zijn met beta-kanalen. Hopelijk biedt het snel verbetering. :)

  • eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:41
crunchytail schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 17:28:
[...]

Hier gelukkig niets van te merken, het veld oogt vooral veel duidelijker op DVB-T2. Wel fijn om te zien dat ze bij NLZiet bezig zijn met beta-kanalen. Hopelijk biedt het snel verbetering. :)
Ik zal het nog eens goed gaan vergelijken. Misschien hebben ze sinds ik dit voor het laatst goed heb bekeken (jaartje terug ofzo) serieuze verbeteringen in de encoders van de DVB-T2 uitzendstraat doorgevoerd. Of ze krikken inderdaad tijdens de wedstrijden de bitrate flink op. Zal ook de USB DVB-T2 stick eens tevoorschijn halen. Op PC beeldscherm werkt vergelijken ook weer lekkerder :)

En ik ga ook zeker eens naar dat beta kanaal kijken :)

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.


  • Frup
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-06 19:20
Nog meer mensen die vanavond last hebben van tikken en stotteren van het geluid?

update 18/6: bleek dat het Toslink kabeltje naar de Sonos niet goed in de tv gestoken zat (was los geweest ivm wandmeubel).

[ Voor 44% gewijzigd door Frup op 18-06-2026 19:20 ]


  • b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:33
De app die vanuit Android aangestuurd word heeft nu ook de update. Op de google streamer staat nu ook het 2e blok als 'beta+' bestempeld.

  • rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23:03
Hoeveel seconden loopt nlziet nu nog achter als je live+ beta kijkt?

  • Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-06 23:33
rkraats schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:00:
Hoeveel seconden loopt nlziet nu nog achter als je live+ beta kijkt?
Dat hangt erg af van waar je het mee vergelijkt…

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-scoort-als-eerste-tijdens-wk-voetbal-sneller-glasvezel-is-trager/

  • crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:12
rkraats schreef op woensdag 17 juni 2026 @ 21:00:
Hoeveel seconden loopt nlziet nu nog achter als je live+ beta kijkt?
Even voor je gekeken, een hele verbetering!
  • Ziggo - referentiepunt
  • +2 seconden DVB-T2 antenne
  • +4 seconden NLZiet Live+ (beta)
  • +32 seconden NLZiet regulier
Opletten: Het werkt nog niet om NPO1 Live+ (beta) aan je favorieten toe te voegen; je krijgt dan de reguliere NPO1 in je lijst. Heb dit gemeld bij NLZiet.

[ Voor 17% gewijzigd door crunchytail op 18-06-2026 01:31 ]


  • Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:54
Helaas is de NPO1 Live+ (beta) (nog?) niet beschikbaar op LG tv's. Vraag me ook af of ze deze feature op SmartTV's gaan uitbrengen (zou wel fijn zijn).

Blog


  • maniac2003
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:05
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:04:
Helaas is de NPO1 Live+ (beta) (nog?) niet beschikbaar op LG tv's. Vraag me ook af of ze deze feature op SmartTV's gaan uitbrengen (zou wel fijn zijn).
Op mijn Philips smart tv zie ik de Beta+ gewoon, die draait wel Android. Dus wellicht ligt het aan het OS.

  • Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:04
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:04:
Helaas is de NPO1 Live+ (beta) (nog?) niet beschikbaar op LG tv's. Vraag me ook af of ze deze feature op SmartTV's gaan uitbrengen (zou wel fijn zijn).
Dat zal door de techniek wel niet kunnen. Ik heb het van de week al gepost, mijn Samsung TV kan het ook niet. Draait op Tizen 5 en die ontbeert blijkbaar de benodigde onderdelen. Zal voor LG niet veel anders zijn, mijn ervaring (N=1) is dat LG amper tot geen onderhoud uitvoert aan zijn webOS na het eerste jaar. Los van dat er wellicht ook technische beperkingen zijn die het onmogelijk maken.

All your base are belong to us!


  • Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:04
maniac2003 schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:20:
[...]

Op mijn Philips smart tv zie ik de Beta+ gewoon, die draait wel Android. Dus wellicht ligt het aan het OS.
Het ligt 100% zeker aan het OS. Mijn Samsung TV draait op Tizen 5 en daar is het kanaal ook niet beschikbaar en komt het ook niet beschikbaar.

All your base are belong to us!


  • jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:45
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:04:
Helaas is de NPO1 Live+ (beta) (nog?) niet beschikbaar op LG tv's. Vraag me ook af of ze deze feature op SmartTV's gaan uitbrengen (zou wel fijn zijn).
Bij de vorige wedstrijd van NL stond hij op onze LG wel beschikbaar (via de WK 2026) button op de Home pagina. M'n vrouw schakelde in op het moment dat de wedstrijd zou beginnen en toen wilde geen van de streams daar (gewoon NPO, NPO Live+ en VRT) starten. Om het begin niet te missen heb ik snel de iOS app gestart en die via AirPlay op de tv gestreamd.

  • crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:12
Ben.Hahlen schreef op vrijdag 19 juni 2026 @ 11:04:
Helaas is de NPO1 Live+ (beta) (nog?) niet beschikbaar op LG tv's. Vraag me ook af of ze deze feature op SmartTV's gaan uitbrengen (zou wel fijn zijn).
Het kanaal is bij mij op Google TV alleen zichtbaar als er wedstrijden worden gespeeld.

Via de website kun je het kanaal de hele dag bekijken via de directe link:
https://app.nlziet.nl/play?context=Live&channel=npo1&preferLowLatency=true

  • guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:29
De feature "nieuw in mijn series" is erg knudde geïmplementeerd. Er is een nieuw seizoen van Shetland beschikbaar, en als je daar op klikt start niet de eerste nieuwe maar de laatste aflevering!

Na 5 minuten kijken kom je er dan achter en is het hele seizoen zo om zeep geholpen!

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)


  • ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:16
guido66 schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 08:22:
De feature "nieuw in mijn series" is erg knudde geïmplementeerd. Er is een nieuw seizoen van Shetland beschikbaar, en als je daar op klikt start niet de eerste nieuwe maar de laatste aflevering!

Na 5 minuten kijken kom je er dan achter en is het hele seizoen zo om zeep geholpen!
Even melden bij NLziet. Ze hebben het hele systeem van verder kijken en nieuw in mijn series op de schop gegooid, geen idee wat ze ermee willen bereiken maar ze weten dat het niet lekker loopt. Ik heb ze al eens voorgesteld om een beta app uit te brengen voor liefhebbers ipv alle gebruikers last te laten hebben van hun geklungel.

  • jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:45
ratzz schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 09:16:
[...]

Even melden bij NLziet. Ze hebben het hele systeem van verder kijken en nieuw in mijn series op de schop gegooid, geen idee wat ze ermee willen bereiken maar ze weten dat het niet lekker loopt.
Ze weten ervan dat "Nieuw in mijn series" niet goed werkt. De meest recente onbekeken aflevering wordt getoond. Als afleveringen na elkaar beschikbaar komen en je steeds die aflevering kijkt voordat de volgende aflevering er is dan werkt het correct. Zodra je 'achter' loopt of hele seizoenen tegelijkertijd beschikbaar komen is het inderdaad minder handig.

Ter verdediging: het is wel erg lastig om een goed algoritme te maken. Moet je de oudste onbekeken aflevering tonen? In het geval van "Wie is de mol?" verplicht je iemand dus om eerst alle afleveringen sinds 2005 als 'bekeken' te markeren. Ze zouden de oudste onbekeken aflevering na de meest recente bekeken aflevering (voor zover die bestaat) kunnen nemen.

De sortering in "Mijn series" is ook complex en gaat enorm fout doordat er vaak "vergeten" wordt dat een aflevering al bekeken is. Optionele alternatieven als "Alfabetisch", "Datum toevoegen" zouden handig zijn.

'k Zal nog eens Zojuist een ticket indienen ingediend met het verzoek om de sortering aan te passen, respectievelijk alternatieven te bieden.

  • ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:16
jigalvh schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 14:51:
[...]

Ze weten ervan dat "Nieuw in mijn series" niet goed werkt. De meest recente onbekeken aflevering wordt getoond. Als afleveringen na elkaar beschikbaar komen en je steeds die aflevering kijkt voordat de volgende aflevering er is dan werkt het correct. Zodra je 'achter' loopt of hele seizoenen tegelijkertijd beschikbaar komen is het inderdaad minder handig.

Ter verdediging: het is wel erg lastig om een goed algoritme te maken. Moet je de oudste onbekeken aflevering tonen? In het geval van "Wie is de mol?" verplicht je iemand dus om eerst alle afleveringen sinds 2005 als 'bekeken' te markeren. Ze zouden de oudste onbekeken aflevering na de meest recente bekeken aflevering (voor zover die bestaat) kunnen nemen.

De sortering in "Mijn series" is ook complex en gaat enorm fout doordat er vaak "vergeten" wordt dat een aflevering al bekeken is. Optionele alternatieven als "Alfabetisch", "Datum toevoegen" zouden handig zijn.

'k Zal nog eens Zojuist een ticket indienen ingediend met het verzoek om de sortering aan te passen, respectievelijk alternatieven te bieden.
Het is niet alleen de sortering, er mist ook een heel stuk kijkgeschiedenis van voor halverwege mei, wat dat betreft ben ik dan ook heel veel kwijt van wat ik bekeken heb van series of wat ik had willen bekijken maar dat laatste is dus een zoektocht.

[ Voor 0% gewijzigd door ratzz op 20-06-2026 17:08 . Reden: Typo ]


  • bladebla
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:54

bladebla

<Piéééép>

Ik herken het probleem met Nieuw in mijn series. Als ik kijk naar eerdere bugs, zoals rond december toen een aflevering niet vanaf het begin wilde starten, en de recente problemen met versneld afspelen, vraag ik mij bij deze bug echt af: hoe krijg je het voor elkaar om dit zo te releasen?

Ik begrijp niet met welke professionaliteit je dit zo kan publiceren waarbij nieuwe functionaliteit niet getest is. Dit glipt er niet even tussendoor richting productie met betalende gebruikers. :')

WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 65kWh Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60


  • jigalvh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:45
bladebla schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 17:45:
[...] vraag ik mij bij deze bug echt af: hoe krijg je het voor elkaar om dit zo te releasen?
Mindset? 'k Heb ooit het verwijt gekregen dat ik niet in problemen moest denken en niet zoveel beren op de weg moest zien. Door van tevoren wel zoveel mogelijk problemen te bedenken kun je er ook oplossingen voor verzinnen voordat het gereleased wordt. Het lijkt erop dat bij Nieuw in Mijn series te veel is uitgegaan van een ideale situatie.

  • b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:33
Helaas is de kwaliteit van wk uitzending weer om te janken.

Gelukkig maakt het voetbal op dit moment 'iets' goed.

  • ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:16
b.o.n.s schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 19:38:
Helaas is de kwaliteit van wk uitzending weer om te janken.

Gelukkig maakt het voetbal op dit moment 'iets' goed.
Hier op de het beta kanaal geen problemen, mooi scherp beeld. Ik heb wel al 2 dagen meer dan geregeld artefacten op npo2 extra bij live Pinkpop, dat is bij tijd en wijle niet om aan te zien.

  • b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:33
Gelukkig! Of ik het standaard kanaal pak of de beta, elke wedstrijd is het weer bal.

Lage bitrate en noem het maar op.

Het is gewoon helemaal niks!

  • crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:12
b.o.n.s schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 19:46:
Gelukkig! Of ik het standaard kanaal pak of de beta, elke wedstrijd is het weer bal.

Lage bitrate en noem het maar op.

Het is gewoon helemaal niks!
Probeer de 1 maand gratis Canal+ actie anders even. Kun je het gelijk goed vergelijken voor de anderen hier. ;)

  • Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Tips voor mensen zonder beeld, ik had ineens dit domein dat in een blacklist stond:
[✓] Added 1 domain(s):
- licensing.bitmovin.com

Edit: blijkbaar was dit al gemeld in dit topic in 2024, echter stond die pas recent op een blocklist hier, bericht uit 2024:
Malthus schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 18:10:
[...]


Ik had hetzelfde probleem. NLZiet werkte niet via de browser maar wel op mijn telefoon met de NLZiet-app. Ik dacht dus ook dat het niet aan mijn netwerk (met Pi-hole) kon liggen. Uiteindelijk, na contant met de NLZiet helpdesk, mijn laptop via mijn telefoon op 4G aangesloten en toen werkte het wel. Het lijkt er dus op dat de NLZiet-app hele andere url's gebruikt dan NLZiet in de browser.

Ik heb het probleem kunnen oplossen door licensing.bitmovin.com en cookie-cdn.cookiepro.com aan de whitelist van mijn Pi-hole toe te voegen.

[ Voor 73% gewijzigd door Kecin op 20-06-2026 20:00 ]

I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A


  • b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:33
Gaat niet op helaas haha, ooit al eens canal+ klant geweest.


Maar het beeld op andere zenders is redelijk tot okè.

Het beeld vanuit de studio is top, zoals het hoort

Totdat de beelden van de uitzending doorkomen vanuit de USA. Er zit zoveel compressie op, niet op aan te gluren haha... Ook lijkt het alsof er een 60hz signaal doorgestuurd wordt die heel slecht omgezet is naar 50hz.

Naja... Het is nu wat het is. Maar ik mis bijna mijn oude coax aansluiting met decoder.

  • Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:56
b.o.n.s schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 20:01:
Gaat niet op helaas haha, ooit al eens canal+ klant geweest.


Maar het beeld op andere zenders is redelijk tot okè.

Het beeld vanuit de studio is top, zoals het hoort

Totdat de beelden van de uitzending doorkomen vanuit de USA. Er zit zoveel compressie op, niet op aan te gluren haha... Ook lijkt het alsof er een 60hz signaal doorgestuurd wordt die heel slecht omgezet is naar 50hz.

Naja... Het is nu wat het is. Maar ik mis bijna mijn oude coax aansluiting met decoder.
Ja het is echt niet om aan te zien. De klantenservice is bezig met een onderzoek, maar ik denk dat er pas een reactie komt na het WK. Canal+ daarentegen is prima

  • Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

b.o.n.s schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 19:38:
Helaas is de kwaliteit van wk uitzending weer om te janken.

Gelukkig maakt het voetbal op dit moment 'iets' goed.
Hier staat het reguliere NPO1 kanaal op en het beeld is inderdaad alles behalve scherp, enorm veel artefacten zichtbaar in het schaduw deel van het veld.

  • rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23:03
Toch maar weer eens een abonnement afgesloten voor de npo+ beta. Inderdaad veel sneller maar wat een bagger kwaliteit. Canal plus heeft veel betere kwaliteit. 1 maandje om te voorkomen dat de buren eerder juichen en dan met gierende banden terug naar Canal +.

  • Hangtime
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-06 09:18
Ik heb geprobeerd het WK te kijken, maar ik kan het niet langer dan een minuut aanzien.

Wat een bagger kwaliteit zeg. En dat in 2026.

  • ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:16
Toch bijzonder/vreemd dat er zoveel verschillende ervaringen zijn m.b.t. de beeldkwaliteit!?

  • Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Inmiddels kijk ik op een andere tv, nu via het live+ beta kanaal maar het veld blijft bij bewegend beeld een blokken festijn.

  • b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:33
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:38:
Inmiddels kijk ik op een andere tv, nu via het live+ beta kanaal maar het veld blijft bij bewegend beeld een blokken festijn.
Het is echt treurig...

  • Hangtime
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21-06 09:18
ratzz schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:34:
Toch bijzonder/vreemd dat er zoveel verschillende ervaringen zijn m.b.t. de beeldkwaliteit!?
Mijn vriendin snapt werkelijk niet wat ik loop te zeuren.

Maar die heeft dan ook wel erg slechte ogen...

  • rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23:03
Hangtime schreef op zaterdag 20 juni 2026 @ 23:55:
[...]

Mijn vriendin snapt werkelijk niet wat ik loop te zeuren.

Maar die heeft dan ook wel erg slechte ogen...
Dat dus....

Sommige mensen zien het gewoon niet. Mijn vrouw ziet ook geen verschil.

  • ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:16
rkraats schreef op zondag 21 juni 2026 @ 00:00:
[...]

Dat dus....

Sommige mensen zien het gewoon niet. Mijn vrouw ziet ook geen verschil.
Ik ben een pixelpeeper maar ik heb geen problemen gehad tijdens voetbal terwijl npo 2 extra Pinkpop live niet om aan te zien is al 2 dagen. Met name artefaxten bij beeld van het publiek en bij close-ups. Aan mijn ogen of onderscheidingsvermogen zal het niet liggen dat er toch verschillende ervaringen zijn ondanks dat partners hier van vanalles bericht worden.

[ Voor 11% gewijzigd door ratzz op 21-06-2026 00:24 ]


  • ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:16

[ Voor 61% gewijzigd door ratzz op 21-06-2026 00:25 ]


  • ratzz
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:16
Ze hebben weer wat verzinnen. Ik heb opeens op de vierde rij "1 op 1". Een of ander voetbal.item dat ook op de wk pagina staat ergens op de 7 rij waarvoor je 6 keer moet klikken voordat het in beeld in tegenstelling tot de homepage waar het al na 2 klikken in beeld komt.

  • b.o.n.s
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:33
Dit is de reactie van nlziet overigens op mijn melding over de kwaliteit van de wk uitzendingen:

'Mijn technische collega's hebben je melding en de kijkgeschiedenis bekeken. Daarin zien we dat de WK-stream technisch stabiel wordt geleverd en dat de beeldkwaliteit tijdens de uitzending normaal opschaalt naar een hogere bitrate.

Er zijn geen aanwijzingen dat de stream structureel in lage kwaliteit wordt uitgezonden of dat er sprake is van een verstoring in de levering. De ervaren beeldkwaliteit kan per moment en per apparaat iets verschillen, omdat de stream zich automatisch aanpast aan de omstandigheden (zoals netwerkbelasting en het gekozen streamprofiel). Bij grote live-evenementen zoals het WK kan dit effect soms meer opvallen.

We houden de prestaties van de WK-streams uiteraard goed in de gaten. Mocht je het op een later moment opnieuw ervaren, kun je dan eventueel een kort filmpje of screenshot meesturen op het moment dat je dit ziet? Dan kunnen we het precieze moment beter analyseren'.


Tsja..

  • Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:17
(jarig!)
Ik heb een vergelijkbaar bericht ontvangen. Compressie is gewoon veel te heftig wat je vooral in de schaduw ziet, één groot compressie artefact feestje daar. Is gewoon een keuze qua kosten/ondersteuning, jammer. F1TV kan het ook.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."


  • Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Arjan90 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:16:
Is gewoon een keuze qua kosten/ondersteuning.
Precies, als het overgrote deel van de NLZiet gebruikers het geen probleem vindt of zelfs het verschil niet ziet waarom zou je dan kosten maken. Ik zie zelf wel (vooral aan het gras) dat er compressie artefacten zijn maar het stoort met verder niet echt, niet genoeg althans om mijn abonnement op te zeggen.

Het zal er ook wel mee te maken hebben dat ik uit het zwart/wit TV tijdperk kom, met hark-antenne op het dak en daardoor wat sneller tevreden ben ;)

  • Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:56
Wat ik niet begrijp is dat de problemen blijkbaar niet bij iedereen hetzelfde zijn. Ik zie zulke grote blokken dat we de wedstrijd niet kunnen volgen. Zowel de app op mijn lg oled c5 als de app op mijn (bedrade!) apple tv als de met hdmi verbonden ipad pro als de browser versie geven allemaal hetzelfde klotebeeld. Alle andere zenders én de studiobeelden van het WK zijn wél uitstekend

  • Jef61
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Roog1317 schreef op maandag 22 juni 2026 @ 14:58:
Wat ik niet begrijp is dat de problemen blijkbaar niet bij iedereen hetzelfde zijn. Ik zie zulke grote blokken dat we de wedstrijd niet kunnen volgen. Zowel de app op mijn lg oled c5 als de app op mijn (bedrade!) apple tv als de met hdmi verbonden ipad pro als de browser versie geven allemaal hetzelfde klotebeeld. Alle andere zenders én de studiobeelden van het WK zijn wél uitstekend
Dat is dan idd wel vreemd, ik heb tijdens de wedstrijd nog even via de belg gekeken, maar dat was een stuk slechter dan via ned1. Kwaliteit zoals via de belg zou wat mij betreft ook onacceptabel zijn.Via ned1 kan ik prima kijken. Ik kijk ook via een lg oled tv en een nvidea shield.

  • Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ingaande op problemen die bij niet iedereen hetzelfde zijn. Ik merk wel dat sinds ik ben overgestapt van een obscure Nokia android streamingbox naar een Apple TV dat ik veel minder problemen heb met NLZiet. Heb ook het idee dat het voor Apple een heel andere app is dan bij Android (niet een port oid). Wellicht dat er dus ook een verschil zit in stabiliteit tussen de Apple en Android versie van de app (en dan heb je bij Android TV nog weer tig verschillende boxen met elk hun eigen mankementen).

[ Voor 34% gewijzigd door Palomar op 22-06-2026 15:32 ]


  • Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

b.o.n.s schreef op maandag 22 juni 2026 @ 13:06:
Dit is de reactie van nlziet overigens op mijn melding over de kwaliteit van de wk uitzendingen:

'Mijn technische collega's hebben je melding en de kijkgeschiedenis bekeken. Daarin zien we dat de WK-stream technisch stabiel wordt geleverd en dat de beeldkwaliteit tijdens de uitzending normaal opschaalt naar een hogere bitrate.

Er zijn geen aanwijzingen dat de stream structureel in lage kwaliteit wordt uitgezonden of dat er sprake is van een verstoring in de levering. De ervaren beeldkwaliteit kan per moment en per apparaat iets verschillen, omdat de stream zich automatisch aanpast aan de omstandigheden (zoals netwerkbelasting en het gekozen streamprofiel). Bij grote live-evenementen zoals het WK kan dit effect soms meer opvallen.

We houden de prestaties van de WK-streams uiteraard goed in de gaten. Mocht je het op een later moment opnieuw ervaren, kun je dan eventueel een kort filmpje of screenshot meesturen op het moment dat je dit ziet? Dan kunnen we het precieze moment beter analyseren'.


Tsja..
Ik blijf het in de gaten houden, het viel mij in ieder geval op dat de kwaliteit lager was dan normaal.

Mijn opstelling is verder niet gewijzigd en ik ervaarde dit bij de betreffende wedstrijd op 2 verschillende TV's (en AppleTV's). Beide AppleTV's (4K) zijn met ethernet verbonden en ik heb een 1Gbit glasvezel verbinding.

Gister overigens ook een paar keer gemerkt dat de Live+ (beta) stream er mee stopte. (Stilstaand beeld, geen geluid en een draaiende spinner) Dat was zowel tijdens de wedstrijd van Spanje als België. Na het opnieuw starten van de stream deed deze het dan weer voor enige tijd.

  • rkraats
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 23:03
Benieuwd hoe ze dat vanavond gaan doen nu er op npo1 en npo3 een wedstrijd wordt uitgezonden. Beide live+ beta of alleen npo1.

  • crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:12
NOS: Juichvertraging? Zo voorkom je dat je buren de WK-doelpunten eerder zien

"Die buffertijd kan flink oplopen. "Ik mat deze week bij NLZiet een vertraging van 40 seconden ten opzichte van livetelevisie", zegt Kriek. (..)

NLZiet probeert die tijd wel te verkorten, net als veel andere streamers binnen en buiten Nederland. "We wilden het eigenlijk nog niet aan de grote klok hangen, want het zit nog in de testfase", benadrukt NLZiet-directeur Niels Baas. "Maar op nieuwere apparaten kun je in onze WK-omgeving kiezen voor een stream met minder vertraging."

Bij een test van de NOS-redactie dinsdagavond, tijdens de WK-wedstrijd tussen Portugal en Oezbekistan, liep de speciale stream zo'n 10 seconden achter op het Ziggo-signaal. Dat is een stuk minder dan de eerder gemeten 40 seconden.

Die kleinere buffertijd betekent wel sneller een haperend beeld bij een matige verbinding, waarschuwt NLZiet."

  • Roog1317
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:56
Ik heb uitvoerig contact gehad met support van NLZiet inzake de dramatische beeldkwaliteit van de wedstrijdbeelden. Ze hebben dit onderzocht en zogezegd geen oorzaak gevonden. Ik vind het een beetje flauw, want de oorzaak is redelijk evident (namelijk de bitrate wordt omlaag geschroefd). Geef dit dan gewoon toe! Uiteindelijk een gratis maand compensatie gekregen, maar ik heb nu wel een tv abonnement er naast moeten nemen om het WK alsnog te kunnen zien.

Hopelijk, en die suggestie heb ik ook gedaan, komt er een abonnementsvorm met een hogere bitrate tegen een iets hoger tarief. Ik had graag een paar euro meer betaald om dan wél te kunnen genieten van het WK.

  • baba420
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 16:51
Ik ben blij dat ik het wk kan volgen via het gratis DVB-T2 signaal. Echt een enorm verschil met NLZiet.

  • crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:12

  • gday
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:53

gday

TENACIOUS D TIME!!!

Ik kan op geen enkel apparaat dat beta-kanaal zien. Moet ik daar nog iets speciaals voor doen of is het gewoon willekeur?

ingen vill veta var du köpt din tröja


  • crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:12
gday schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:53:
Ik kan op geen enkel apparaat dat beta-kanaal zien. Moet ik daar nog iets speciaals voor doen of is het gewoon willekeur?
Is in ieder geval beschikbaar op Android TV / Google TV / Apple TV en de website. Je moet wel eerst naar de "WK 2026" categorie gaan.

  • jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:21
crunchytail schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 17:56:
[...]

Is in ieder geval beschikbaar op Android TV / Google TV / Apple TV en de website. Je moet wel eerst naar de "WK 2026" categorie gaan.
Heeft dat kanaal nog een speciale naam dan?

  • crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:12
jaaoie17 schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:19:
[...]

Heeft dat kanaal nog een speciale naam dan?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7t5ccxrIM86t-Cyrj8SQ5zQF0k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TccgvZwQ4EIFJcOfYZTjFBhR.jpg?f=fotoalbum_large

Alleen zichtbaar tijdens de wedstrijden. :)

  • Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:09
Ik heb geen abonnement bij Ziggo, maar bij elk toernooi steek ik de coax kabel gewoon rechtstreeks in m'n TV en kijk zo naar NED 1/2/3 aangezien die gratis zijn.

Sneller signaal dan dat ga je niet krijgen toch lijkt me?

  • crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:12
Justevo schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:38:
Ik heb geen abonnement bij Ziggo, maar bij elk toernooi steek ik de coax kabel gewoon rechtstreeks in m'n TV en kijk zo naar NED 1/2/3 aangezien die gratis zijn.

Sneller signaal dan dat ga je niet krijgen toch lijkt me?
Dan heb je geluk. Sinds de overgang van analoog naar digitaal (2018-2020) is die lijn bij de meeste mensen afgesloten. ;)

Soms heb je geluk dat er nog wel prik op de lijn staat. Gebeurt nog wel eens bij voormalig Ziggo klanten, maar is zeker niet de standaard. Het is in ieder geval altijd het proberen waard.

  • Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:09
crunchytail schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:40:
[...]

Dan heb je geluk. Sinds de overgang van analoog naar digitaal (2018-2020) is die lijn bij de meeste mensen afgesloten. ;)

Soms heb je geluk dat er nog wel prik op de lijn staat. Gebeurt nog wel eens bij voormalig Ziggo klanten, maar is zeker niet de standaard. Het is in ieder geval altijd het proberen waard.
Doe dit eigenlijk eigenlijk al sinds ik me kan herinneren, in ieder geval zeker de laatste 10 jaar. Kijk nu inderdaad naar een digitaal signaal. Vorige toernooien had Ziggo nog het NPO 4K HLG kanaal op 999 gezet en dat werkte ook uitstekend. Sinds de "bezuinigingen" is dat kanaal er niet meer.

Providers zijn toch verplicht om in elk huis NED 1/2/3 uit te zenden op de kabel die er ligt? Of geldt dat niet meer sinds het naar digitaal is gegaan.

  • crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:12
Justevo schreef op donderdag 25 juni 2026 @ 18:47:
[...]

Doe dit eigenlijk eigenlijk al sinds ik me kan herinneren, in ieder geval zeker de laatste 10 jaar. Kijk nu inderdaad naar een digitaal signaal. Vorige toernooien had Ziggo nog het NPO 4K HLG kanaal op 999 gezet en dat werkte ook uitstekend. Sinds de "bezuinigingen" is dat kanaal er niet meer.

Providers zijn toch verplicht om in elk huis NED 1/2/3 uit te zenden op de kabel die er ligt? Of geldt dat niet meer sinds het naar digitaal is gegaan.
Nope, die verplichting is er niet. De tv-aanbieders zijn enkel verplicht om de NPO kanalen in het goedkoopste basispakket op te nemen.

(Wij konden ook lange tijd nog gratis via de kabel kijken. Eerder dit jaar trok Ziggo de stekker er helaas uit. Vermoedelijk omdat dat de buren hun abonnement hadden opgezegd. Kan van de een op andere dag. ;)) .

NPO biedt haar zenders gratis aan via de ether (DVB-T2) en NPO Start:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_xUFC37ZEMqdJjYVaPJtREjcdFo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kFD1GardyNWPwrOib4AibNgZ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door crunchytail op 25-06-2026 19:39 ]


  • Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:09
Ik kan het vergelijken met mijn TV waar dus rechtstreeks de coax kabel in zit, digitaal signaal. Ten opzichten van ZiggoGO in mijn browser.

Dan kom ik op 11,5 seconden uit.
Pagina: 1 ... 22 23 Laatste