Hier stond RTL4 gewoon aan en alles werkte prima via AppleTV. Toen ik even de gids wilde openen, bleef het laden maar duren. Ik heb de app afgesloten en opnieuw gestart, maar daarna wilde de hele app eerst helemaal niet meer laden. Met wat geduld kwam hij uiteindelijk toch op gang, en kort daarna werkte alles weer normaal.
Dit herken ik. Later deed de gids het wel weer.Dj-sannieboy schreef op donderdag 4 december 2025 @ 21:41:
Hier stond RTL4 gewoon aan en alles werkte prima via AppleTV. Toen ik even de gids wilde openen, bleef het laden maar duren. Ik heb de app afgesloten en opnieuw gestart, maar daarna wilde de hele app eerst helemaal niet meer laden. Met wat geduld kwam hij uiteindelijk toch op gang, en kort daarna werkte alles weer normaal.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Het is structureel instabiel aan het worden.
En of dit nu aan AWS / Cloudflare of wat dan ook ligt zal mij jeuken ik betaal NLZIET toch? Daar heb ik een overeenkomst mee,
Niet met die andere diensten. Als NLZIET het structureel rond prime time af laat weten zoek ik graag naar een alternatief!
En of dit nu aan AWS / Cloudflare of wat dan ook ligt zal mij jeuken ik betaal NLZIET toch? Daar heb ik een overeenkomst mee,
Niet met die andere diensten. Als NLZIET het structureel rond prime time af laat weten zoek ik graag naar een alternatief!
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Om je op weg te helpen:cyclone schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 08:19:
Als NLZIET het structureel rond prime time af laat weten zoek ik graag naar een alternatief!
1) Als je internet provider tv biedt dan kun je daar gebruik van maken. Meestal moet je extra betalen om te kunnen opnemen
2) Je kunt de losse apps van NPO Start (of NPO Plus abonnement), RTL XL en KIJK gebruiken (en mist dan BBC NL, Belgische zenders, regionale zenders en nog een paar)
3) Canal Digitaal (CANAL+) meer zenders, als je wilt opnemen een stukje duurder en opnemen van RTL zenders is helemaal niet mogelijk
4) Ziggo abonnement zonder internet; als je wilt opnemen zul je iets met een harddiskrecorder moeten doen
@jigalvh dank voor meedenken deze waren al bekend bij mij.
Onlangs het Ziggo Go account van mijn moeder geprobeerd (die kijkt toch alleen via de kabel) maar helaas werkt dat niet met de AppleTV app via een andere internet provider. De IOS app op de Iphone werkt wel op andere netwerken dus streamen naar mijn AppleTV is een optie (maar onhandig gezien meer handelingen).
Canal Digitaal is overigens wel concurrerend gezien NLZIET onlangs haar prijzen ook weer omhoog heeft gegooid en ze dus allebei even duur zijn.
Ik wacht nog heel even de reactie van de support desk af heb ze een laatste kans gegeven om gewoon een maand compensatie te geven voor alle outages die we nu gehad hebben. Verwacht overigens niet dat ze daarmee akkoord gaan gezien ik tot op heden precies 1 dag compensatie gehad hebt (slaat echt nergens op maar goed).
Ze snappen blijkbaar niet dat een outage om 20.00 een grotere impact heeft dan om 10.00 sochtends en scheren dus alles over 1 kam.
Gelukkig is er een alternatief en is de beste stem altijd die je doet met je portemonee bij bedrijven. Kortom dan stappen we gewoon eens over naar Canal Digitaal.
Onlangs het Ziggo Go account van mijn moeder geprobeerd (die kijkt toch alleen via de kabel) maar helaas werkt dat niet met de AppleTV app via een andere internet provider. De IOS app op de Iphone werkt wel op andere netwerken dus streamen naar mijn AppleTV is een optie (maar onhandig gezien meer handelingen).
Canal Digitaal is overigens wel concurrerend gezien NLZIET onlangs haar prijzen ook weer omhoog heeft gegooid en ze dus allebei even duur zijn.
Ik wacht nog heel even de reactie van de support desk af heb ze een laatste kans gegeven om gewoon een maand compensatie te geven voor alle outages die we nu gehad hebben. Verwacht overigens niet dat ze daarmee akkoord gaan gezien ik tot op heden precies 1 dag compensatie gehad hebt (slaat echt nergens op maar goed).
Ze snappen blijkbaar niet dat een outage om 20.00 een grotere impact heeft dan om 10.00 sochtends en scheren dus alles over 1 kam.
Gelukkig is er een alternatief en is de beste stem altijd die je doet met je portemonee bij bedrijven. Kortom dan stappen we gewoon eens over naar Canal Digitaal.
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...
Ik zit nu 2 maanden bij Canal+cyclone schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:00:
@jigalvh dank voor meedenken deze waren al bekend bij mij.
Bevalt prima hoor.
Ik kreeg het volgende antwoord van NLZiet op weer nieuw ingestuurde voorbeelden waarin de beeldkwaliteit zeer slecht was bij snelle beelden.
---
Hi, zou je het kanaal Inplus als test kunnen kijken? We hebben daar iets aangepast om het bij jou beter te laten werken. We zijn heel benieuwd naar je bevindingen!
---
Ik heb dit kanaal een paar uur getest, en dit kanaal zag er strak (ook bij snelle beelden) bij mij uit. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit kanaal er bij jullie uitziet?
---
Hi, zou je het kanaal Inplus als test kunnen kijken? We hebben daar iets aangepast om het bij jou beter te laten werken. We zijn heel benieuwd naar je bevindingen!
---
Ik heb dit kanaal een paar uur getest, en dit kanaal zag er strak (ook bij snelle beelden) bij mij uit. Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dit kanaal er bij jullie uitziet?
Heb je de APP op de smart tv of chromecast geinstalleerd ?rkraats schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:04:
[...]
Ik zit nu 2 maanden bij Canal+
Bevalt prima hoor.
Ofkijk je op een laptop of tablet ?
Ik kijk via de Google 4k tv streamer.ronk1961 schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:21:
[...]
Heb je de APP op de smart tv of chromecast geinstalleerd ?
Ofkijk je op een laptop of tablet ?
Bedankt.
Ik heb een smart tv van philips dat zal wel een tizen zijn en eventueel een Xioami 4k dongle android tv.
Morgen maar eens kijken of ik de app kan installeren.
Ik heb een smart tv van philips dat zal wel een tizen zijn en eventueel een Xioami 4k dongle android tv.
Morgen maar eens kijken of ik de app kan installeren.
Ligt er nu alweer uit?
[ Voor 13% gewijzigd door Mr. Jinx op 05-12-2025 20:32 ]
Dat gaat de goede kant op!! Hier een screenshot van een snel bewegend beeld, met veel gelijksoortige kleurvlakken er iin. Dat zou bij een te hoge compressie factor zeker grote pixels opleveren.DON PAPA schreef op vrijdag 5 december 2025 @ 11:21:
Ik kreeg het volgende antwoord van NLZiet op weer nieuw ingestuurde voorbeelden waarin de beeldkwaliteit zeer slecht was bij snelle beelden.
---
---
Maar het ziet er goed ui
Of dit nu een valide ijkpunt is. Onlangs via Kijk een actiefilm gezien (een Terminator) met veel beeldvullende explosies, de hele film was ragscherp terwijl je bij de explosies net artefacten zou verwachten. Maar gisteren bij sint & de leeuw waren er meer dan genoeg artefacten te zien bij een verandering van shot naar een close-up.just4testing schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:39:
[...]
Dat gaat de goede kant op!! Hier een screenshot van een snel bewegend beeld, met veel gelijksoortige kleurvlakken er iin. Dat zou bij een te hoge compressie factor zeker grote pixels opleveren.
Maar het ziet er goed ui
Op mijn Xioami dongle werkt de app van Nlziet een canal+ prima.
De tv heeft wel de app NLziet in de app store.
Maar niet die van canal+
Ik hou dit topic in de gaten hoe het met Nlziet blijft gaan,
Beide apps zouden voor mijj voldoen.
Nl een paar keer per jaar een maand een abonnement met Internet via Starlink.
Dat klopt, maar op die zender is deze verbetering ook nog niet gedaan, deze is alleen als test op de zender "Inplus" te zien op dit moment, daar kun je testen of je nog steeds artefacten te zien krijgtratzz schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 09:58:
[...]
Of dit nu een valide ijkpunt is. Onlangs via Kijk een actiefilm gezien (een Terminator) met veel beeldvullende explosies, de hele film was ragscherp terwijl je bij de explosies net artefacten zou verwachten. Maar gisteren bij sint & de leeuw waren er meer dan genoeg artefacten te zien bij een verandering van shot naar een close-up.
Vreemd verhaal, zoals gezegd er zijn genoeg uitzendingen en zenders waar geen artefacten te zien zijn.DON PAPA schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:15:
[...]
Dat klopt, maar op die zender is deze verbetering ook nog niet gedaan, deze is alleen als test op de zender "Inplus" te zien op dit moment, daar kun je testen of je nog steeds artefacten te zien krijgt
Het is niet zo een vreemd verhaal.ratzz schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:41:
[...]
Vreemd verhaal, zoals gezegd er zijn genoeg uitzendingen en zenders waar geen artefacten te zien zijn.
Vraag aan Chat-gpt of copilot of perplexity om uit te leggen hoe variabele bitrate bij video werkt, en dan is het plotseling heel logisch.
Wat is er vreemd aan het verhaal? NLZiet is gewoon op één zender aan het testen om de beeldkwaliteit weer goed te krijgen, in dit geval dus de zender "Inplus". En als ze dat voor elkaar hebben, dan zullen ze deze instellingen ook op de andere zenders gaan toepassen neem ik aan.ratzz schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 10:41:
[...]
Vreemd verhaal, zoals gezegd er zijn genoeg uitzendingen en zenders waar geen artefacten te zien zijn.
En zoals ik al aangaf, ik heb een aantal uur naar deze zender zitten kijken (waaronder ook veel snelle sport beelden) en dat zag er allemaal prima uit (wat ik ook al heb doorgegeven aan NLZiet). Dus hopelijk gaan ze deze verbetering ook snel op de andere zenders doorvoeren.
Omdat er denk ik meer variabele zijn alleen al doordat er verschillende streamproviders zijn waar NLziet afhankelijk van is. Daarnaast heb je ook nog verschil met live tv en vod. Overigens heb ik net even Inplus gekeken maar als dat de toekomst is voor alle zenders loop ik gillend weg, zo onnatuurlijk, dan heb ik liever nog sporadisch de artefacten.DON PAPA schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 11:46:
[...]
Wat is er vreemd aan het verhaal? NLZiet is gewoon op één zender aan het testen om de beeldkwaliteit weer goed te krijgen, in dit geval dus de zender "Inplus". En als ze dat voor elkaar hebben, dan zullen ze deze instellingen ook op de andere zenders gaan toepassen neem ik aan.
En zoals ik al aangaf, ik heb een aantal uur naar deze zender zitten kijken (waaronder ook veel snelle sport beelden) en dat zag er allemaal prima uit (wat ik ook al heb doorgegeven aan NLZiet). Dus hopelijk gaan ze deze verbetering ook snel op de andere zenders doorvoeren.
En met welk apparaat kijk jij als ik vragen mag? Want bij mij op de AppleTV ziet het beeld er gewoon goed uit op Inplus. En kun je iets meer uitleggen wat er onnatuurlijk is aan de beelden op Inplus?ratzz schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 14:58:
[...]
Overigens heb ik net even Inplus gekeken maar als dat de toekomst is voor alle zenders loop ik gillend weg, zo onnatuurlijk, dan heb ik liever nog sporadisch de artefacten.
[ Voor 47% gewijzigd door DON PAPA op 06-12-2025 17:11 ]
Ik kijk via Google TV HD.DON PAPA schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 15:22:
[...]
En met welk apparaat kijk jij als ik vragen mag? Want bij mij op de AppleTV ziet het beeld er gewoon goed uit op Inplus. En kun je iets meer uitleggen wat er onnatuurlijk is aan de beelden op Inplus?
Bij mij ziet het er zo uit, vind je dat ook onnatuurlijk?
1. YouTube: Test1
2. YouTube: Test2
3. YouTube: Test3
Om om nu via gemaakte video's te gaan vergelijken lijkt me niet zo handig aangezien daar dan weer een laag tussen zit.
Ik mis details en het beeld lijkt soms wat te snel/gemaakt alsof er een laagje overheen zit. Het beeld is totaal niet te vergelijken met o.a. live NPO 1 dat er kristal helder uitziet op sommige momenten met artefacten na dan.
Daarnaast heeft iedereen ook nog eens zijn denk ik een persoonlijke smaak of voorkeur hoe een beeld eruit moet/kan/mag uit zien. Oftewel de een is kritischer dan de ander
Daar heb je een terecht puntratzz schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:53:
[...]
Om om nu via gemaakte video's te gaan vergelijken lijkt me niet zo handig aangezien daar dan weer een laag tussen zit.
Ik vind juist het beeld op de NPO de laatste tijd heel vlak en onscherp, zelfs bij tafel gesprekken waar niemand zich snel beweegt. En je zegt "sommige momenten met artefacten" maar ik zat net even naar het schaatsen te kijken maar dat heb ik snel weer uitgezet door alle artefacten.ratzz schreef op zaterdag 6 december 2025 @ 16:53:
[...]
Ik mis details en het beeld lijkt soms wat te snel/gemaakt alsof er een laagje overheen zit. Het beeld is totaal niet te vergelijken met o.a. live NPO 1 dat er kristal helder uitziet op sommige momenten met artefacten na dan.
Dat probleem van woorden/lettergrepen die dubbel worden gezegd op NPO1 is nu weer terug 'in tijd voor Max', bij de livestream, maar ook met een paar seconden op pauze zetten en dan laten lopen.
En het ligt niet aan een specifieke persoon die stottert (want zo klinkt het een beetje)
En het ligt niet aan een specifieke persoon die stottert (want zo klinkt het een beetje)
Groot fan van NLZiet hier, alleen als ik bij ouders of familie naar Ziggo TV of Odido TV kijk (Apps) zie ik toch echt hogere bitrate/betere beeldkwaliteit bij hun. Hopelijk gaat NLZiet de kwaliteit nog opschroeven.
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Ik vind vooral het geluid vreselijk.
Het lijkt of ze 5.1 downmixen naar 2.0 en daardoor de stemmen en achtergrondmuziek plat slaan.
Voorbeeld is Lubach, Even tot Hier en Dit was het Nieuws. (veel meer kijk ik niet op NLZiet)
Als er een achtergrondmuziek is, kun je de stemmen bijna niet verstaan.
Zowel bij een Chromecast met GoogleTV en de app op mijn LG G2 TV.
Die zijn aangesloten op een 5.1 Receiver via optical SP/DIFF.
Het lijkt of ze 5.1 downmixen naar 2.0 en daardoor de stemmen en achtergrondmuziek plat slaan.
Voorbeeld is Lubach, Even tot Hier en Dit was het Nieuws. (veel meer kijk ik niet op NLZiet)
Als er een achtergrondmuziek is, kun je de stemmen bijna niet verstaan.
Zowel bij een Chromecast met GoogleTV en de app op mijn LG G2 TV.
Die zijn aangesloten op een 5.1 Receiver via optical SP/DIFF.
Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant
Hier een update over mijn network sniff actie met NLZIET en netwerk bevindingen:
1. Als NLZiet IPv6 kan gebruiken dan doet hij dit.
2. Ik gebruik zelf een GRE tunnel (ExtraIP) waarover mijn IPv6 verkeer gaat. Op de Mikrotik stond "Fastpath" aan op de GRE tunnel interface. Op het moment dat je dit aanzet heb je tal van packet re-orders en haperingen (elke 10 sec.). Als je dit uitzet dan scheelt dat enorm.
3. De belangrijkste: Ik heb op mijn glasverbinding een MTU van 1500 (zoals iedereen).
Daar loopt een IPv4 GRE tunnel overheen. (dan heb je dus een IPv4 header en een GRE header) en hou je 1476 over.
In de GRE tunnel loopt dan het IPv6 verkeer, (dat kost een IPv6 header van 40 bytes) en een TCP header van 20 bytes. Hou je: 1416 over.
Ik had mijn mss-clamping netjes op 1416 gezet maar zag nog veel dingen die niet goed gingen.
Wat blijkt, NLZIET gebruikt ook TCP opties zoals Timestamps (12 bytes). Dat betekend dat de TCP header niet 20 bytes is maar 32. (Dan is het dus 1476 - 40 - 32 = 1404). Maar voor mogelijke andere TCP opties heb ik de MSS-clamping maar op 1400 gezet.
Het gaat nu allemaal super vloeiend,.. snel zappen.. niet meer de hele tijd haperingen.
Dit is dus belangrijk voor mensen die VPN's, GRE tunnels of andere verbindingen gebruiken.
Daarnaast heb ik de Chromecast op 1080p 50Hz gezet, In NLZiet profiel de Media Tunnelling AAN gezet en in de ontwikkelaars instellingen van de Chromecast de HW overlays expliciet UITgezet.
2. Ik gebruik zelf een GRE tunnel (ExtraIP) waarover mijn IPv6 verkeer gaat. Op de Mikrotik stond "Fastpath" aan op de GRE tunnel interface. Op het moment dat je dit aanzet heb je tal van packet re-orders en haperingen (elke 10 sec.). Als je dit uitzet dan scheelt dat enorm.
3. De belangrijkste: Ik heb op mijn glasverbinding een MTU van 1500 (zoals iedereen).
Daar loopt een IPv4 GRE tunnel overheen. (dan heb je dus een IPv4 header en een GRE header) en hou je 1476 over.
In de GRE tunnel loopt dan het IPv6 verkeer, (dat kost een IPv6 header van 40 bytes) en een TCP header van 20 bytes. Hou je: 1416 over.
Ik had mijn mss-clamping netjes op 1416 gezet maar zag nog veel dingen die niet goed gingen.
Wat blijkt, NLZIET gebruikt ook TCP opties zoals Timestamps (12 bytes). Dat betekend dat de TCP header niet 20 bytes is maar 32. (Dan is het dus 1476 - 40 - 32 = 1404). Maar voor mogelijke andere TCP opties heb ik de MSS-clamping maar op 1400 gezet.
Het gaat nu allemaal super vloeiend,.. snel zappen.. niet meer de hele tijd haperingen.
Dit is dus belangrijk voor mensen die VPN's, GRE tunnels of andere verbindingen gebruiken.
Daarnaast heb ik de Chromecast op 1080p 50Hz gezet, In NLZiet profiel de Media Tunnelling AAN gezet en in de ontwikkelaars instellingen van de Chromecast de HW overlays expliciet UITgezet.
...don't know what should be here...
Dank voor de update, ik heb met mijn Shield 2015 en Shield 2019 de laatste 3 maanden problemen vooral op populaire zenders/programma's op primetime, het lijkt er op alsof de clouddiensten het laten afweten.Roel Broersma schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 11:48:
Hier een update over mijn network sniff actie met NLZIET en netwerk bevindingen:
Mij settings:
1080P/50, Media tunneling aan, Developer options Background proces = Max 1.
Odido Glas 1gbps, alles bekabeld en geen streaming problemen met andere Apps + Kodi
Ik gebruik geen VPN of GRE tunnels.
Zover ik kan terugvinden kan Odido nog steeds geen IPv6.
Denk je dat IPv4 only networking beter is omdat de pakketgrootte hoger met minder overhead is, of dat IPv6 beter is omdat daar de Cloudresources nog minder Druk zijn?
MTVenus V156 + BMSV216 + CT003 V122 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt
In principe op alleen IPv4 moet kunnen, je hebt dan inderdaad 20 byte meer ruimte (omdat een IPv6 header groter is dan een IPv4 header), maar de Cloud servers waar je tegenaanpraat geven ook grotere TCP segmenten.superduper1969 schreef op vrijdag 12 december 2025 @ 14:49:
[...]
Dank voor de update, ik heb met mijn Shield 2015 en Shield 2019 de laatste 3 maanden problemen vooral op populaire zenders/programma's op primetime, het lijkt er op alsof de clouddiensten het laten afweten.
Mij settings:
1080P/50, Media tunneling aan, Developer options Background proces = Max 1.
Odido Glas 1gbps, alles bekabeld en geen streaming problemen met andere Apps + Kodi
Ik gebruik geen VPN of GRE tunnels.
Zover ik kan terugvinden kan Odido nog steeds geen IPv6.
Denk je dat IPv4 only networking beter is omdat de pakketgrootte hoger met minder overhead is, of dat IPv6 beter is omdat daar de Cloudresources nog minder Druk zijn?
Het beste merkte ik het als ik gewoon op Nederland 1 het 18:00 uur journaal, 1vandaag of 20:00uur journaal ging kijken. Verschillende programma's/zenders/historie komen denk ik van veschillende servers en verschillende servers geven verschillende TCP segment lengte, ik heb ze ook wel is rond de 1320 zien afgeven..
Wat heb je voor router/switches? Doe je iets met firewalling op de router? In principe moet het dus vloeiend/snel kunnen werken. Ik merk het grootste verschil met het starten van een livestream of programma, vroeger duurde dat echt meerdere seconden (6sec. - 20sec. of zelfs langer) nu is het in een enkele (1-3 sec.?) aan. Zo ook zappen, dan is misschien 1,5 sec.
Als er iets niet goed zit, dan merk je het dus het snelste daaraan denk ik.
Zet firewall desnoods (even) uit, ook DDOS detection en dat soort dingen en probeer is een mss clamping (als je die kunt zetten) op 1300 ofzo.
@Roel Broersma
Ik heb NLZiet al sinds 8 feb 2023, in begin ging alles perfect, ook met dezelfde routers en Shield.
Routers zijn 4 x HUAWEI WiFi AX3 Quad core in Mesh met een 1gb bedraadde back-bone.
Lifestream krijg ik zo goed als direct, eerst lo-res en na een paar seconden 1080p.
Zappen is ook direct, zelfs direct naar 1080p
Grootste probleem is 's avonds in de populaire programma's (meest RTL) waarbij we meestal het 18:00 nieuws om 18:10 starten en dus live programma's terugkijken. En bij heel veel schakelen tussen programmagids en programma's (kijkgedrag van mijn vriendin) gaat het ook vaak mis. Vaak is app afsluiten genoeg.
Maar soms hangt NLZiet zo dat een auto reboot plaatsvind of dat ik met veel moeite zelf een reboot kan doen.
Firewall kan alleen aan/uit maar die laat ik voorlopig op aan.
IPv6 op router stond aan maar Odido is IPv4 dus dat ga ik maar uitzetten om interne conversies te voorkomen.
Net nog ontdekt dat mijn router een IPTV modus heeft dus ik ga beide smaken testen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EOi32uaWroAwmQNLCpX1lFHq.jpg?f=user_large)
Ik heb NLZiet al sinds 8 feb 2023, in begin ging alles perfect, ook met dezelfde routers en Shield.
Routers zijn 4 x HUAWEI WiFi AX3 Quad core in Mesh met een 1gb bedraadde back-bone.
Lifestream krijg ik zo goed als direct, eerst lo-res en na een paar seconden 1080p.
Zappen is ook direct, zelfs direct naar 1080p
Grootste probleem is 's avonds in de populaire programma's (meest RTL) waarbij we meestal het 18:00 nieuws om 18:10 starten en dus live programma's terugkijken. En bij heel veel schakelen tussen programmagids en programma's (kijkgedrag van mijn vriendin) gaat het ook vaak mis. Vaak is app afsluiten genoeg.
Maar soms hangt NLZiet zo dat een auto reboot plaatsvind of dat ik met veel moeite zelf een reboot kan doen.
Firewall kan alleen aan/uit maar die laat ik voorlopig op aan.
IPv6 op router stond aan maar Odido is IPv4 dus dat ga ik maar uitzetten om interne conversies te voorkomen.
Net nog ontdekt dat mijn router een IPTV modus heeft dus ik ga beide smaken testen.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/EOi32uaWroAwmQNLCpX1lFHq.jpg?f=user_large)
MTVenus V156 + BMSV216 + CT003 V122 Lilygo Modbus HA integration+ Anker E1600 + 16ZP Enphase + 2ZP Anker + Quatt
Beeldkwaliteit op RTL4 is op dit moment (Masked Singer) weer hopeloos, allemaal artifacts.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
Het is nu echt drama.
Op alle kanalen stotterend beeld en geluid, dus niet alleen op de npo zenders.
Zowel de Google TV, de Samsung en op mobiel.
GerkeP
Nu weer voorbij? Ik zie die problemen niet op dit moment.GerkeP schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:11:
Het is nu echt drama.
Testing, one, two ...
Nog steeds.hardware-lover schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:35:
[...]
Nu weer voorbij? Ik zie die problemen niet op dit moment.
SBS6 staat nu aan en het stottert, een plaat die blijft hangen
Rtl4 nieuws zelfde ellende
[ Voor 5% gewijzigd door GerkeP op 15-12-2025 18:01 ]
GerkeP
@GerkeP, ik had diverse zenders geprobeerd op dat moment, kreeg op geen enkele de problemen die je omschreef 🤷♂️
Heb NLZiet daarna alweer afgesloten, dacht dat het inmiddels voorbij was 😉
Heb NLZiet daarna alweer afgesloten, dacht dat het inmiddels voorbij was 😉
Testing, one, two ...
Helaas niet opgelost.
Nu maar verder met Canal Digitaal.
In februari is het jaar afgelopen bij NLZiet.
5 jaar abonnee, maar sinds de overstap van NLZiet naar hun "verbeterde" platform is er steeds wel iets, waarbij de allergrootste ergernis het niet synchroon lopen van beeld en geluid.
Nu maar verder met Canal Digitaal.
In februari is het jaar afgelopen bij NLZiet.
5 jaar abonnee, maar sinds de overstap van NLZiet naar hun "verbeterde" platform is er steeds wel iets, waarbij de allergrootste ergernis het niet synchroon lopen van beeld en geluid.
GerkeP
Ik zit ook al vanaf vanmiddag naar NLziet te kijken en heb nog geen enkele storing gezien. Is er niet wat anders aan de hand met je verbinding, want op allestoringen is ook niet echt een hele grote storings piek te zien..GerkeP schreef op maandag 15 december 2025 @ 17:11:
Het is nu echt drama.
Heb nu steeds dit. Dat je dan bv een woord dubbel hoort. en die loopt tie niet sync. Dan gaat tie weer goed en dan begint het later weer.
Ik test via 2 verschillende glasvezelverbindingen en via mobiel netwerk.DON PAPA schreef op maandag 15 december 2025 @ 19:47:
[...]
Ik zit ook al vanaf vanmiddag naar NLziet te kijken en heb nog geen enkele storing gezien. Is er niet wat anders aan de hand met je verbinding, want op allestoringen is ook niet echt een hele grote storings piek te zien..
[Afbeelding]
Heb net weer beelden gedeeld met NLZiet.
Kijk maar eens naar BBC NL
Ik zie het in de Samsung App van onze Samsung tv.
Ik zie hetzelfde op de andere tv's met Google TV
Ik zie hetzelfde op mijn Puxel met de android app.
Zowel bedraad als wireless getest.
Dat allestoringen niet zoveel laat zien heeft natuurlijk tevmaken met de kleine userbase van nlziet, niet iedereen meldt dat daar.
Canal Digitaal heeft nergens last van, zit echt in dat nieuwe platform van NLZiet 😉
GerkeP
Maar anderen (waaronder ik) hebben geen last van dit soort storing. Ik kijk al een tijdje op m’n Apple TV vanavond en heb net even BBC op m’n iPhone aangezet. Geen dubbele woorden en niets out of sync.
Ik denk dat er meer mis kan zijn dan het hele platform of alleen jouw netwerk… Wellicht is er iets niet goed in de peering of routing en dat er dan ISP’s of subnetten van ISP’s zijn waar problemen zijn en bij sommige anderen op precies hetzelfde moment alles prima is? Ik heb er anders ook geen verklaring voor.
Ik ben niet geheel tevreden met NLZiet op het moment. Maar dat heeft bij mij meer met compressie-artefacten en fouten in tv-gids te maken, vergeten welke afleveringen je al gezien hebt en niet meer mogen doorspoelen (vooral die combinatie… dat je al 1,5h gezien hebt een dag eerder en dat je weer van voren mag beginnen, dat maakt verder kijken een erg frustrerende kijkerservaring…)
Ik denk dat er meer mis kan zijn dan het hele platform of alleen jouw netwerk… Wellicht is er iets niet goed in de peering of routing en dat er dan ISP’s of subnetten van ISP’s zijn waar problemen zijn en bij sommige anderen op precies hetzelfde moment alles prima is? Ik heb er anders ook geen verklaring voor.
Ik ben niet geheel tevreden met NLZiet op het moment. Maar dat heeft bij mij meer met compressie-artefacten en fouten in tv-gids te maken, vergeten welke afleveringen je al gezien hebt en niet meer mogen doorspoelen (vooral die combinatie… dat je al 1,5h gezien hebt een dag eerder en dat je weer van voren mag beginnen, dat maakt verder kijken een erg frustrerende kijkerservaring…)
@GerkeP Ook hier geen enkele last, niet op een Google TV Streamer en ook niet op "Chromecast with GoogleTV". RTL niews heb ik ongestoord 'live' kunnen kijken, BBC NL ook geen problemen.
Voor de volledigheid/context: Freedom Internet, UCG-Fiber als router, Google TV Streamer bedraad, Chromecast draadloos
Het 'dubbele praten' hadden we een week geleden ofzo wel bij "heel holland bakt", maar nu ook al paar dagen niet meer gemerkt.
Het werkt hier nu eigenlijk gewoon goed.
@jorikc Dat "niet mogen doorspoelen" zal, vrees ik, niet echt specifiek iet svan NLZiet zijn, maar meer een wens/beperking van de betreffende zender of programmamaker, die door NLZiet wordt enforced. Zal vermoed ik bij andere platformen ook een probleem zijn (of worden).
Die andere bugs die je noemt zijn wel vervelend ja. Wat dat betreft vond ik NLZiet vóór de platformwijziging ook beter. Maar nu het allemaal wat stabieler lijkt te worden zie ik eigenlijk nog geen goed alternatief voor NLZiet (niet waar je dezelfde termijn voor terugkijken hebt, tenminste).
edit: Net even naar Canal+ gekeken als eventuele optie hier, maar word er nog niet warm van. En op het gebied van contentbeperkingen: Zie dus ook dat bv. RTL helemaal ontbreekt bij de mogelijkheid tot opnemen.
Voor de volledigheid/context: Freedom Internet, UCG-Fiber als router, Google TV Streamer bedraad, Chromecast draadloos
Het 'dubbele praten' hadden we een week geleden ofzo wel bij "heel holland bakt", maar nu ook al paar dagen niet meer gemerkt.
Het werkt hier nu eigenlijk gewoon goed.
@jorikc Dat "niet mogen doorspoelen" zal, vrees ik, niet echt specifiek iet svan NLZiet zijn, maar meer een wens/beperking van de betreffende zender of programmamaker, die door NLZiet wordt enforced. Zal vermoed ik bij andere platformen ook een probleem zijn (of worden).
Die andere bugs die je noemt zijn wel vervelend ja. Wat dat betreft vond ik NLZiet vóór de platformwijziging ook beter. Maar nu het allemaal wat stabieler lijkt te worden zie ik eigenlijk nog geen goed alternatief voor NLZiet (niet waar je dezelfde termijn voor terugkijken hebt, tenminste).
edit: Net even naar Canal+ gekeken als eventuele optie hier, maar word er nog niet warm van. En op het gebied van contentbeperkingen: Zie dus ook dat bv. RTL helemaal ontbreekt bij de mogelijkheid tot opnemen.
[ Voor 15% gewijzigd door eymey op 15-12-2025 22:17 ]
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Hier was het net ook af en toe aan het hakkelen (af en toe een overslaand frame zeg maar) en wat ik al tijden heb bij live tv is dat ongeveer 10 seconden nadat je van zender hebt gewisseld dat het beeld even 2-3 tellen stilstaat (bufferen oid).
Het is niet enorm storend, maar dit speelt al lang en mag van mij zo langzamerhand wel eens een tijdje helemaal goed werken.
Gebruik trouwens een Android TV box met uitstekende internetverbinding. Alle andere streaming apps doen het goed zonder ooit een pickup of artifact gezien te hebben, ooit. Dit ligt echt aan de nlziet kant...
Het is niet enorm storend, maar dit speelt al lang en mag van mij zo langzamerhand wel eens een tijdje helemaal goed werken.
Gebruik trouwens een Android TV box met uitstekende internetverbinding. Alle andere streaming apps doen het goed zonder ooit een pickup of artifact gezien te hebben, ooit. Dit ligt echt aan de nlziet kant...
Ik weet niet of het probleem op dit moment nog speelt maar ik zit nu een half uurtje naar BBC NL te kijken en zie verder geen problemen (via Shield). Dat steeds 1 seconde herhalen herken ik wel, dat speelde een weekje geleden dacht ik, daarna niet meer gezien.GerkeP schreef op maandag 15 december 2025 @ 20:16:
[...]
Ik test via 2 verschillende glasvezelverbindingen en via mobiel netwerk.
Heb net weer beelden gedeeld met NLZiet.
Kijk maar eens naar BBC NL
Ik zie het in de Samsung App van onze Samsung tv.
Ik zie hetzelfde op de andere tv's met Google TV
Ik zie hetzelfde op mijn Puxel met de android app.
Zowel bedraad als wireless getest.
Dat allestoringen niet zoveel laat zien heeft natuurlijk tevmaken met de kleine userbase van nlziet, niet iedereen meldt dat daar.
Canal Digitaal heeft nergens last van, zit echt in dat nieuwe platform van NLZiet 😉
Hier gebeurt dat stilstaan de ene keer wel en de andere keer niet (of bij de ene zender wel en de andere niet). Het valt samen met het moment dat 'dynamisch' naar een betere streamkwaliteit wordt ge-switched. Eerste 10 seconden is ook onscherp, daarna wordt ergens opgemerkt dat je power en bandbreedte genoeg hebt en wisselt hij ( HLS wordt dat volgens mij ook wel genoemd )Palomar schreef op maandag 15 december 2025 @ 22:12:
Hier was het net ook af en toe aan het hakkelen (af en toe een overslaand frame zeg maar) en wat ik al tijden heb bij live tv is dat ongeveer 10 seconden nadat je van zender hebt gewisseld dat het beeld even 2-3 tellen stilstaat (bufferen oid).
Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Voor de mensen die het stotteren inderdaad net zoals ik ondervinden.
Wie van jullie gebruikt filtering op zijn/haar netwerk?
Ik kreeg gisteren vanuit NLZiet de opmerking dat ze geen activiteiten zagen op mijn account bij NLZiet.
Er stonden 3 tv's en een tablet met 5G aan die allemaal stonden te streamen.
Nu gebruik ik Adblock en PiHole op mijn netwerk, dus ik vermoed dat ze tracking gebruiken die door mij geblokkeerd worden.
Mogelijk dat daar ergens de oorzaak in zit.
Ik heb nu gevraagd om een lijst met ipadressen/domeinen die ze daar voor gebruiken (nog geen reactie gehad)
Ik kreeg gisteren vanuit NLZiet de opmerking dat ze geen activiteiten zagen op mijn account bij NLZiet.
Nu gebruik ik Adblock en PiHole op mijn netwerk, dus ik vermoed dat ze tracking gebruiken die door mij geblokkeerd worden.
Ik heb nu gevraagd om een lijst met ipadressen/domeinen die ze daar voor gebruiken (nog geen reactie gehad)
GerkeP
Ik heb ook PiHole draaien, maar heb geen last van stotteringen.GerkeP schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:23:
Dat is heel mooi voor je, maar ik zoek de mensen die het wel ondervinden 😉Dj-sannieboy schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:26:
[...]
Ik heb ook PiHole draaien, maar heb geen last van stotteringen.
GerkeP
Denk dat de analyse van Roel Broersma afgelopen vrijdag wel een hint in de richting is; de TCP Header size of zo.
Zelf heb ik er vrij veel last van (ook gisteren stotteringen) op een netwerk zonder pihole of andere speciale dingen, behalve dat ik 4 routers in mesh heb lopen (twee keer asus RT-AX92U en 2x de RT-AX68U), alles bedraad aangesloten (dus ook de backhaul) en bij de tv's nvidia shield pro / google streamer die ook bedraad is. Verder 1Gbit delta met een eigen IP-adres (geen CGNat), wel dubbele router aangezien zij geen bridge ondersteunen.
Het is ook de enige dienst met problemen, heb het niet met NPO-start, Videoland, een iptv-dienst, stremio en dingen als Netflix/Apple/Disney.
Verder draait er bijna altijd maar 1 stream van NLZiet tegelijk in het huishouden.
Zelf heb ik er vrij veel last van (ook gisteren stotteringen) op een netwerk zonder pihole of andere speciale dingen, behalve dat ik 4 routers in mesh heb lopen (twee keer asus RT-AX92U en 2x de RT-AX68U), alles bedraad aangesloten (dus ook de backhaul) en bij de tv's nvidia shield pro / google streamer die ook bedraad is. Verder 1Gbit delta met een eigen IP-adres (geen CGNat), wel dubbele router aangezien zij geen bridge ondersteunen.
Het is ook de enige dienst met problemen, heb het niet met NPO-start, Videoland, een iptv-dienst, stremio en dingen als Netflix/Apple/Disney.
Verder draait er bijna altijd maar 1 stream van NLZiet tegelijk in het huishouden.
[ Voor 8% gewijzigd door sewer op 16-12-2025 09:53 ]
Ik ben bang dat je die niet gaat krijgen en/of onvolledig zal zijn...GerkeP schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:23:
Ik bewandel altijd de omgekeerde weg; bij problemen disable ik als eerste de PiHole om te kijken of het probleem is opgelost. Zoja dan probeer ik één voor één de geblockte sites te whitelisten totdat het probleem weg is. Soms is dat een gepuzzel omdat tijdelijk disablen er al voor kan zorgen dat het (een tijdje) goed blijft werken.
Ik heb al langere tijd dat stotteren. Heb zelf Odido en een Mikrotik router, later een pihole. Maar dat stotteren was er al voorheen. Als ik livetv via Videoland kijk heb ik geen problemen.GerkeP schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:23:
Nou ik heb daar wel pieken gezien van meer dan 10.000 meldingen, dat staat natuurlijk in geen verhouding met nog geen 20 meldingen uit het screenshot wat ik gister posten. Waarmee ik alleen maar wil zeggen dat het gros van de NLZiet kijkers blijkbaar geen last van dit probleem heeft.GerkeP schreef op maandag 15 december 2025 @ 20:16:
[...]
Maar begrijp mij goed, ik zie aan je voorbeeld van de bbc ook wel dat je echt een probleem hebt, ik vraag mij alleen wel af of dit probleem door het nieuwe tv platform van NLZiet wordt veroorzaakt, of dat het probleem ergens anders door veroorzaakt wordt.
Ik had met andere diensten ook geen last. Videoland, Netflix, Prime en NPO Start deden het prima terwijl NLZiet haperde.sewer schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:38:
Denk dat de analyse van Roel Broersma afgelopen vrijdag wel een hint in de richting is; de TCP Header size of zo.
Heb je nog iets met mss clamping kunnen doen?
Had niet zo goed gekeken in mijn router settings, maar ik gebruik al geen ipv6 of VPN-tunnels normaal gesproken (alleen als ik iets specifieks doe op een specifiek device, maar dat is niet de normale situatie).
Heb de gewone asus-software draaiende, en zag niet zo snel dat ik iets met MTU of clamping kon instellen.
Heb de gewone asus-software draaiende, en zag niet zo snel dat ik iets met MTU of clamping kon instellen.
edit:
Oh wacht, die MTU zet je natuurlijk op je WAN, maar de WAN zit op het delta-kastje (want geen bridge). Die lijkt die opties niet te hebben.
Oh wacht, die MTU zet je natuurlijk op je WAN, maar de WAN zit op het delta-kastje (want geen bridge). Die lijkt die opties niet te hebben.
[ Voor 19% gewijzigd door sewer op 16-12-2025 11:57 ]
Een misschien een niet zo technische bijdrage maar ik zie de bijdrage nog niet, al eens gekeken bij de privacy opties en daar alles afwijzen zodat er alleen nog maar gestreamed wordt i.p.v. ook nog de cookies uitlezen en of dat het stotteren verminderd?
Je cache legen op al je devices doet ook wel eens wonderen, als NLZiet iets aan de stream veranderd blijft er een stukje onbruikbare data achter in je cache, wordt dat te veel is er geen ruimte meer voor een zuivere stream en krijg je problemen.
Dit zijn de services waar nlziet op kan hangen, maar meestal geeft dat dan "Er is iets mis" melding, niet stotteren.Jef61 schreef op dinsdag 16 december 2025 @ 09:51:
[...]
Ik ben bang dat je die niet gaat krijgen en/of onvolledig zal zijn...
Ik bewandel altijd de omgekeerde weg; bij problemen disable ik als eerste de PiHole om te kijken of het probleem is opgelost. Zoja dan probeer ik één voor één de geblockte sites te whitelisten totdat het probleem weg is. Soms is dat een gepuzzel omdat tijdelijk disablen er al voor kan zorgen dat het (een tijdje) goed blijft werken.
Ik gebruik Technitium als eigen dns server, en daar blokkeerde ik ook wat te veel.
199 nlziet.nl2 redirects
app.nlziet.nl
api.nlziet.nl — Cisco Umbrella Rank: 555833
id.nlziet.nl — Cisco Umbrella Rank: 621545
images.nlziet.nl — Cisco Umbrella Rank: 625053
cdn.nlziet.nl — Cisco Umbrella Rank: 865812
4 MB
13 cookiepro.com
cookie-cdn.cookiepro.com — Cisco Umbrella Rank: 11746
317 KB
4 conviva.com
rc.conviva.com — Cisco Umbrella Rank: 11047
97d7e6d4a54a6f1c0b7d85125e1417914c5f.appgw.conviva.com — Cisco Umbrella Rank: 649061
3 KB
3 googletagmanager.com
www.googletagmanager.com — Cisco Umbrella Rank: 40
284 KB
3 cloudflareinsights.com
static.cloudflareinsights.com — Cisco Umbrella Rank: 359
7 KB
1 googlesyndication.com
pagead2.googlesyndication.com — Cisco Umbrella Rank: 128
1 onetrust.com
geolocation.onetrust.com — Cisco Umbrella Rank: 638
317 B
1 cloudflare.com
cdnjs.cloudflare.com — Cisco Umbrella Rank: 246
9 KB
1 cloudfront.net1 redirects
d37gvrvc0wt4s1.cloudfront.net
Ik stream nlziet met Chrome browser en windows11.
AMD ryzen 5 7430u cpu. MiniPc van Ali (187 € met black friday)
Daarbij gebruik ik een BoxPut bpr3s plus airmouse remote, en dat werkt heel goed. (De plus variant heeft een usb dongle, daarmee kan ik de mini pc uit slaapstand halen)
Verder KPN glas 500/500, aansluiting met cat6 kabel.
Dit loopt super goed, geen geluid sync probleem, geen gestotter, altijd meteen 1080p 50Hz (vast gezet met de 3 puntjes rechts boven) . Pc beeldscherm instelling ook op 1080 50Hz, anders krijg je elke 10 seconden een kleine trilling in je beeld.
Wat ik wel merk: als chrome lang aan staat, zonder video te spelen, dan loopt het geheugengebruik enorm op. Chrome, Edge en ook firefox gaan makkelijk 4 gigabyte aan geheugen opvreten, met alleen 1 tabblad met NLZiet. Dit heeft te maken met GPU buffers, is niet direct een fout van NLZiet.
Met AHK (freeware) kan ik bv de 8 toets van de remote, 48 keer op '10 seconden vooruit' laten klikken, dan ben je heel snel door de reclames heen.
Ik zie bij live uitzendingen wel fors meer cpu gebruik dan bij VOD, dat komt door de veel strakkere timing en het hogere DRM widevine level. Mogelijk is dit een oorzaak dat sommige (oudere) smarttv's dan problemen krijgen.
Als je wat wil experimenteren, of het beter gaat met een laptop aangesloten op je tv, gebruik dan minstens een i5-6xxxu, met een cpu benchmark van 3000 of meer, of een ryzen 3. Als het cpu gebruik tijdens live tv boven de 90% komt ga je haperingen krijgen.
AMD ryzen 5 7430u cpu. MiniPc van Ali (187 € met black friday)
Daarbij gebruik ik een BoxPut bpr3s plus airmouse remote, en dat werkt heel goed. (De plus variant heeft een usb dongle, daarmee kan ik de mini pc uit slaapstand halen)
Verder KPN glas 500/500, aansluiting met cat6 kabel.
Dit loopt super goed, geen geluid sync probleem, geen gestotter, altijd meteen 1080p 50Hz (vast gezet met de 3 puntjes rechts boven) . Pc beeldscherm instelling ook op 1080 50Hz, anders krijg je elke 10 seconden een kleine trilling in je beeld.
Wat ik wel merk: als chrome lang aan staat, zonder video te spelen, dan loopt het geheugengebruik enorm op. Chrome, Edge en ook firefox gaan makkelijk 4 gigabyte aan geheugen opvreten, met alleen 1 tabblad met NLZiet. Dit heeft te maken met GPU buffers, is niet direct een fout van NLZiet.
Met AHK (freeware) kan ik bv de 8 toets van de remote, 48 keer op '10 seconden vooruit' laten klikken, dan ben je heel snel door de reclames heen.
Ik zie bij live uitzendingen wel fors meer cpu gebruik dan bij VOD, dat komt door de veel strakkere timing en het hogere DRM widevine level. Mogelijk is dit een oorzaak dat sommige (oudere) smarttv's dan problemen krijgen.
Als je wat wil experimenteren, of het beter gaat met een laptop aangesloten op je tv, gebruik dan minstens een i5-6xxxu, met een cpu benchmark van 3000 of meer, of een ryzen 3. Als het cpu gebruik tijdens live tv boven de 90% komt ga je haperingen krijgen.
[ Voor 9% gewijzigd door just4testing op 16-12-2025 18:55 ]
Als je Chrome paar dagen aan laat staan heb je geen geheugen meer en loopt de pc helemaal niet meer fijn. Staat hier een laptop met 20GB aan geheugen en met Chrome continu aan 24/7 is de 20GB vol na een dag of 4. Daar kan NLZiet niet veel aan doen. Voor langdurig gebruik raad ik zelf iedereen een andere browser aan zoals Brave, Firefox of Opera.
Een ander probleem is inderdaad het hoge gebruik van CPU bij NLZiet, van alle streamings apps staat NLZiet strak bovenaan met hoogste CPU gebruik wat gelijk bewijst dat dit helemaal niet nodig is, persoonlijk vind ik dit zeer slordig.
Een ander probleem is inderdaad het hoge gebruik van CPU bij NLZiet, van alle streamings apps staat NLZiet strak bovenaan met hoogste CPU gebruik wat gelijk bewijst dat dit helemaal niet nodig is, persoonlijk vind ik dit zeer slordig.
Dit is een beetje off-topic, maar het geheugengebruik is bij alle chromium gebaseerde browsers gelijk. Het blijft continue toenemen, met 100den Mb"s per uur.Penthe schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 08:20:
Als je Chrome paar dagen aan laat staan heb je geen geheugen meer en loopt de pc helemaal niet meer fijn. Staat hier een laptop met 20GB aan geheugen en met Chrome continu aan 24/7 is de 20GB vol na een dag of 4. Daar kan NLZiet niet veel aan doen. Voor langdurig gebruik raad ik zelf iedereen een andere browser aan zoals Brave, Firefox of Opera.
Dit heeft te maken met het vol lopen van het GDU video buffer. Alle websites waar streaming media is, zullen dit gedrag vertonen.
@Penthe Als je hardware video acceleratie uitschakelt, is het probleem minder, maar dan loopt alles minder soepel. Mogelijk maakt dat voor jouw toepassing niks uit.
Firefox heeft als enige een andere streaming media opzet, maar daar is weer een ander probleem, en loopt het geheugen ook vol.
Als je bij chromium echter een nieuwe video start, wordt het gdu buffer geflushed.
Zet je de pc in slaapstand als je geen nlziet kijkt, dan heb je uiteindelijk geen last.
Toevoeging: ik heb zojuist de cpu en gpu belasting (door het totale energieverbruik van de mini pc te meten, dan heb je alles) vergeleken tussen nlziet livetv, nlziet VOD, youtube en nu.nl.
Nlziet live tv steekt er een stukje bovenuit, maar de rest is nagenoeg gelijk.
Dit geeft aan dat DRM de hoofdreden is.
NLZIET gebruikt voor live tv een HLS/DASH‑stream met korte, versleutelde segmenten die stuk voor stuk via Widevine worden ontsleuteld, wat vaker CPU‑werk betekent dan een niet‑DRM stream. (Aldus Chat-gpt)
P.S.
Bij Firefox zit de DRM nog strakker, als je een screenshot neemt van een video, krijg je alleen maar een zwart vlak.
[ Voor 18% gewijzigd door just4testing op 19-12-2025 15:47 ]
Ik heb de Samsung TV in een apart vlan gezet zonder adguard en pi-hole.
NLZiet kan nu wel mijn sessies zien, behalve mijn locatie.
Dit weekeinde maar eens uitgebreid testen wat het effect daarvan is.
Waarom ze mijn locatie niet kunnen zien, heb ik geen idee van, ik denk dat iets is wat bij Freedom Internet zit.
Vind ik ook geen probleem overigens.
NLZiet kan nu wel mijn sessies zien, behalve mijn locatie.
Dit weekeinde maar eens uitgebreid testen wat het effect daarvan is.
Waarom ze mijn locatie niet kunnen zien, heb ik geen idee van, ik denk dat iets is wat bij Freedom Internet zit.
Vind ik ook geen probleem overigens.
GerkeP
Raar Edge is toch ook chromium en daar blijft geheugen gebruik hier hetzelfde. Ik kan met Firefox gewoon screenshot nemen met DRM inclu beeld, ik krijg geen zwart scherm. Onder Linux wat ik hier wel het meeste in gebruik heb zijn er helemaal geen geheugen problemen echter heeft NLZiet in vergelijking met andere streamings apps een flink hoger CPU gebruik. Chat-GPT heeft nog niet veel sjoegem van Linux systemen heb ik wel bemerkt, maar dat is met Copilot en Gemini(de minste) ook het geval. Ik zou Windows gewoon weg gooien en nooit meer aankijken, zoals hier Windows gewoon geheel wordt vervangen door een zeer volwassen Linux systeem zonder fratsen. De Microsoft kermis is wat mij betrefd wel over. Android doet het hier nog wel naar behoren al is het daar ook wachten op Google die de stap te ver zet. Van de Apple produkten heb ik geen tot weing kennis dus daar kan ik helemaal niets van vermelden.just4testing schreef op vrijdag 19 december 2025 @ 08:43:
[...]
Dit is een beetje off-topic, maar het geheugengebruik is bij alle chromium gebaseerde browsers gelijk. Het blijft continue toenemen, met 100den Mb"s per uur.
Dit heeft te maken met het vol lopen van het GDU video buffer. Alle websites waar streaming media is, zullen dit gedrag vertonen.
@Penthe Als je hardware video acceleratie uitschakelt, is het probleem minder, maar dan loopt alles minder soepel. Mogelijk maakt dat voor jouw toepassing niks uit.
Firefox heeft als enige een andere streaming media opzet, maar daar is weer een ander probleem, en loopt het geheugen ook vol.
Als je bij chromium echter een nieuwe video start, wordt het gdu buffer geflushed.
Zet je de pc in slaapstand als je geen nlziet kijkt, dan heb je uiteindelijk geen last.
Toevoeging: ik heb zojuist de cpu en gpu belasting (door het totale energieverbruik van de mini pc te meten, dan heb je alles) vergeleken tussen nlziet livetv, nlziet VOD, youtube en nu.nl.
Nlziet live tv steekt er een stukje bovenuit, maar de rest is nagenoeg gelijk.
Dit geeft aan dat DRM de hoofdreden is.
NLZIET gebruikt voor live tv een HLS/DASH‑stream met korte, versleutelde segmenten die stuk voor stuk via Widevine worden ontsleuteld, wat vaker CPU‑werk betekent dan een niet‑DRM stream. (Aldus Chat-gpt)
P.S.
Bij Firefox zit de DRM nog strakker, als je een screenshot neemt van een video, krijg je alleen maar een zwart vlak.
Hey @Penthe , ik stuur je een PM.
Ik wil graag met je kletsen over Linux, en hoe ik mijn Home Automatisering daar naartoe kan overzetten.
Ik wil graag met je kletsen over Linux, en hoe ik mijn Home Automatisering daar naartoe kan overzetten.
Hoezeer ik het ook eens ben met Penthe, moet ik toch (tot mijn spijt) bekennen dat Microsof het met Edge beter voor elkaar heeft dan de anderen.
De Taakmanager laat tegenwoordig een heel mooi beeld zien van alle Edge browser processen.
Zie hieronder het enorme verschil in CPU gebruikt bij NLZiet Live-TV en VOD:
LiveTV:
:strip_exif()/f/image/xkmbCzC8KLwyIxwvHN9SebTg.jpg?f=fotoalbum_large)
VOD:
:strip_exif()/f/image/ofxEsebCHj6gSBugiRQCtM19.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierbij zie je dat Widevine DRM een heel groot aandeel heeft in de totale CPU%
Bij LiveTV zelfs heel erg veel.
Er zijn zelfs VOD's zonder DRM en dan is het verschil exteem:
:strip_exif()/f/image/kqdyI4qPtz7Vaj67q5A87Uvk.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit alles is niet de "schuld" van NLZiet, het wordt opgedrongen door de verschillende omroepmaatschappijen.
Het kan echter wel de kijk-ervaring enorm beinvloeden, zeker omdat bij veel apparaten de CPU belasting niet zo eenvoudig te zien is, maar je er wel last van hebt.
Op advies van mijn lieve sCHat-gpt heb ik in Edge Widevine uitgeschakeld en Playready geforceerd aan gezet.
Dit maakt een enorm verschil bij Live-TV, nu zien of het ook stabiel blijft:
:strip_exif()/f/image/4dNnry3sFjJup11XOnQ4iZZF.jpg?f=fotoalbum_large)
Klein detail: met PlayReady aan ipv WidevineDRM kun je geen screenshots meer nemen van het videobeeld, net zoals bij Firefox ook het geval is. Alles is zwart:
De Taakmanager laat tegenwoordig een heel mooi beeld zien van alle Edge browser processen.
Zie hieronder het enorme verschil in CPU gebruikt bij NLZiet Live-TV en VOD:
LiveTV:
:strip_exif()/f/image/xkmbCzC8KLwyIxwvHN9SebTg.jpg?f=fotoalbum_large)
VOD:
:strip_exif()/f/image/ofxEsebCHj6gSBugiRQCtM19.jpg?f=fotoalbum_large)
Hierbij zie je dat Widevine DRM een heel groot aandeel heeft in de totale CPU%
Bij LiveTV zelfs heel erg veel.
Er zijn zelfs VOD's zonder DRM en dan is het verschil exteem:
:strip_exif()/f/image/kqdyI4qPtz7Vaj67q5A87Uvk.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit alles is niet de "schuld" van NLZiet, het wordt opgedrongen door de verschillende omroepmaatschappijen.
Het kan echter wel de kijk-ervaring enorm beinvloeden, zeker omdat bij veel apparaten de CPU belasting niet zo eenvoudig te zien is, maar je er wel last van hebt.
Op advies van mijn lieve sCHat-gpt heb ik in Edge Widevine uitgeschakeld en Playready geforceerd aan gezet.
Dit maakt een enorm verschil bij Live-TV, nu zien of het ook stabiel blijft:
:strip_exif()/f/image/4dNnry3sFjJup11XOnQ4iZZF.jpg?f=fotoalbum_large)
Klein detail: met PlayReady aan ipv WidevineDRM kun je geen screenshots meer nemen van het videobeeld, net zoals bij Firefox ook het geval is. Alles is zwart:
[ Voor 21% gewijzigd door just4testing op 21-12-2025 15:46 . Reden: Playready toevoeging, geen screenshots meer mogelijk ]
Sinds een paar dagen werkt 'Vanaf begin' niet meer op mijn Philips Android TV. Ook niet bij de NPO. Heeft altijd prima gewerkt. Ik kan wel zelf terug naar het begin 'spoelen', maar dat is uiteraard minder makkelijk. Hebben meer mensen dit probleem?
Ja, hier exact hetzelfde, een Philips 909 met Google TV. Lijkt me een algemeen probleem in de Android app.stelling schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:25:
Sinds een paar dagen werkt 'Vanaf begin' niet meer op mijn Philips Android TV. Ook niet bij de NPO. Heeft altijd prima gewerkt. Ik kan wel zelf terug naar het begin 'spoelen', maar dat is uiteraard minder makkelijk. Hebben meer mensen dit probleem?
Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)
Ik zit nu in de chat met NLziet.
Update: het ligt bij het ontwikkelteam van NLziet. Die zijn er mee bezig.
Update: het ligt bij het ontwikkelteam van NLziet. Die zijn er mee bezig.
[ Voor 55% gewijzigd door stelling op 22-12-2025 15:07 ]
Hier op de AppleTV ook problemen met afspelen vanaf het begin, soms werkt het wel en soms niet.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ik ondervind hetzelfde op mijn chromecast google tv 4k, ook niet meer Start vanaf begin.
Zie tevens dat er steeds meer programa's zijn waar de reclame niet te vermijden is. Daarvoor heb ik nou net NlZiet aangeschaft voor 1 jaar om geen reclame meer te hoeven zien, kan ik net zo goed weer terug naar Ziggo gaan, maar zit er nu wel 1 jaar aan vast.
Zie tevens dat er steeds meer programa's zijn waar de reclame niet te vermijden is. Daarvoor heb ik nou net NlZiet aangeschaft voor 1 jaar om geen reclame meer te hoeven zien, kan ik net zo goed weer terug naar Ziggo gaan, maar zit er nu wel 1 jaar aan vast.
[ Voor 4% gewijzigd door T.holleman op 23-12-2025 11:23 ]
Ons jaar loopt nog tot maart 2026.
Bijna 5 jaar NLziet gehad, waarvan het laatste jaar de boel gewoon niet ok is geweest.
Dus we gaan afscheid nemen van NLZiet, zeker ook na al mijn hulp aan NLZiet en inmiddels een heel vreemde reactie van een "nieuwe" supportdame ben ik er wel klaar mee.
Canal Digitaal is de grootste kanshebber en is ook niet heel veel duurder.
Of heeft iemand nog een andere tip als TV provider?
Bijna 5 jaar NLziet gehad, waarvan het laatste jaar de boel gewoon niet ok is geweest.
Dus we gaan afscheid nemen van NLZiet, zeker ook na al mijn hulp aan NLZiet en inmiddels een heel vreemde reactie van een "nieuwe" supportdame ben ik er wel klaar mee.
Canal Digitaal is de grootste kanshebber en is ook niet heel veel duurder.
Of heeft iemand nog een andere tip als TV provider?
GerkeP
Ik krijg de laatste dagen constant deze melding bij het starten van verschillende on demand programma's:
:strip_exif()/f/image/XsLropguvxH2vRiG5nkpQ0ku.jpg?f=fotoalbum_large)
Betreft de Google TV app, op een Google TV Streamer. Werkte eerder prima.
Verbinding is 1Gb/s Odido glasvezel, bedraad aangesloten. Reeds verschillende DNS-servers geprobeerd.
Meer mensen met hetzelfde probleem?
:strip_exif()/f/image/XsLropguvxH2vRiG5nkpQ0ku.jpg?f=fotoalbum_large)
Verbinding is 1Gb/s Odido glasvezel, bedraad aangesloten. Reeds verschillende DNS-servers geprobeerd.
Dagelijks, op willekeurige zenders, op google tv, maar ook Samsung app en zelfs op mobiel.crunchytail schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 22:10:
Ik krijg de laatste dagen constant deze melding bij het starten van verschillende on demand programma's:
[Afbeelding]
Is sinds het nieuwe platform, en bijna altijd rond primetime
GerkeP
Het is echt vreselijk irritant. Bij live tv gaat het hier vooralsnog goed, maar on demand is bijna onbruikbaar geworden.GerkeP schreef op dinsdag 23 december 2025 @ 22:13:
[...]
Dagelijks, op willekeurige zenders, op google tv, maar ook Samsung app en zelfs op mobiel.
Is sinds het nieuwe platform, en bijna altijd rond primetime
Hier op Apple TV geen problemen, dus het is niet op elk device. Even de tijd geven, verleden leert dat ze wel snel handelen.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Geen draaiende cirkel meer bij life TV na starten uitzending? Of afhankelijk van het aantal actieve gebruikers op dat moment?
Testing, one, two ...
Inderdaad, opeens gaat het weer goed. Al een aantal dagen, dus lijkt er op dat er iets is aangepast.hardware-lover schreef op woensdag 24 december 2025 @ 15:34:
Geen draaiende cirkel meer bij life TV na starten uitzending?
Geen buffering meer direct na zappen en ook de spontane buffering tijdens het kijken is hier volledig verdwenen.
Het werkt nu eindelijk weer vloeiend, na maanden.
Beeld bij the masked singer was echter weer drama. Beloofd wat tijdens het WK of de OS.
Bij een beetje beweging is NLZiet waardeloos beeld.
Ook op Videoland was het een drama bij "the masked singer"wiigamer schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 10:23:
Beeld bij the masked singer was echter weer drama. Beloofd wat tijdens het WK of de OS.
Ach, bij de andere "buren" is het ook niet veel beter. Geprobeerd wat dingen te kijken via de KIJK-app op de LG tv maar na de eindeloze reclames aan het begin volgde er alleen een spinner.
Op de iPhone volgde er wel beeld maar dat konden we niet via AirPlay naar de tv doorsturen.
Op de iPhone volgde er wel beeld maar dat konden we niet via AirPlay naar de tv doorsturen.
Aangezien het OKT Schaatstoernooi voor mij op nogal ongelukkige tijden is kijk ik die graag in de avond terug. Wie heeft verzonnen om bij het terugkijken van sportprogramma's hoofdstukken toe te voegen waarin winnaars en tijden al in de hoofdstuktitels staan die tijdens het scrollen zichtbaar zijn ? 
Ook heb ik het idee dat sinds die hoofdstuktoevoegingen de app (Google tv - shield pro) constant vastloopt tijdens het scrollen.
Ook heb ik het idee dat sinds die hoofdstuktoevoegingen de app (Google tv - shield pro) constant vastloopt tijdens het scrollen.
Ik weet dat de NOS die optie ook heeft op de website van hun. Geen idee of het daarvandaan komt of van NLziet zelf.noodgang schreef op maandag 29 december 2025 @ 16:23:
Aangezien het OKT Schaatstoernooi voor mij op nogal ongelukkige tijden is kijk ik die graag in de avond terug. Wie heeft verzonnen om bij het terugkijken van sportprogramma's hoofdstukken toe te voegen waarin winnaars en tijden al in de hoofdstuktitels staan die tijdens het scrollen zichtbaar zijn ?
....
Ik heb hier ook al (zeker) een week last van. Philips Android TV met NLZiet app.stelling schreef op maandag 22 december 2025 @ 14:25:
Elk programma dat nog bezig is en die we vanaf het begin willen kijken wordt toch live gestart. Je kunt vervolgens wel links onderin de live uitzending alsnog terug schakelen naar het begin. Dus het lijkt puur in die eerste keuze mis te gaan, want de functionaliteit an sich werkt nog.
Ja hier op de Shield ook last van, elk programma wat nog live is lukt niet om (in eerste instantie) vanaf het begin te starten. Zal eens een berichtje sturen.Farmerwood schreef op maandag 29 december 2025 @ 19:50:
[...]
Ik heb hier ook al (zeker) een week last van. Philips Android TV met NLZiet app.
Elk programma dat nog bezig is en die we vanaf het begin willen kijken wordt toch live gestart. Je kunt vervolgens wel links onderin de live uitzending alsnog terug schakelen naar het begin. Dus het lijkt puur in die eerste keuze mis te gaan, want de functionaliteit an sich werkt nog.
Zoals @DON PAPA ook al constateerde, wordt de VOD content rechtstreeks door de omroephuizen/zenderhuizen aangeleverd (vandaar dat het ook op zowel NLZiet als Videoland beiden even 'slecht' of 'goed' is ).wiigamer schreef op zaterdag 27 december 2025 @ 10:23:
Overigens afgelopen kerstweekend bij mijn ouders doorgebracht. Die hebben Ziggo, met een Mediabox 'Next'. En ik durf nu wel te stellen dat NLZiet eigenlijk heel zo slecht niet is, zeker niet nu 'live' en 'begingemist' weer goed lijken.
Bij Ziggo zie je bij 'begin gemist' / vertraagde live TV net zo hard artefacts bij snelle bewegingen, bijvoorbeeld bij het OKT schaatsen. Ook het grijze/'gedimde' NPO logo wordt dan vaag, net zoals bij NLZiet ook opvalt.
Ziggo heeft de bitrates dit jaar ook verlaagd... Zo onstaat er meer ruimte voor high speed abonnementen die niemand wil (want lage upload).
Schandalig dat in 2025 de kwaliteit wordt teruggeschoeft in plaats van opgewaardeerd.
Je zou denken dat we langzaam richting 4K moeten gaan, maar in Nederland doen we daar niet aan en gaan we juist beknibbelen op de streams. Zowel NLZiet als Ziggo doen dat dus gewoon zonder blikken of blozen.
En het WK of de OS... lekker kijken op het brakke 1080i in 2026
Schandalig dat in 2025 de kwaliteit wordt teruggeschoeft in plaats van opgewaardeerd.
Je zou denken dat we langzaam richting 4K moeten gaan, maar in Nederland doen we daar niet aan en gaan we juist beknibbelen op de streams. Zowel NLZiet als Ziggo doen dat dus gewoon zonder blikken of blozen.
En het WK of de OS... lekker kijken op het brakke 1080i in 2026
'Start vanaf begin' werkt inderdaad niet op een shield of google streamer, en bij de live stream kun je daarna wel kiezen om vanaf begin te starten.
Hier ook veel problemen gehad na zappen ('er ging iets mis), draaiende cirkels (buffering), stotterend geluid etc, en dat is nu gelukkig voorbij. Gisteren bij een live uitzending wel dat het beeld wat hakkelde/haperde, maar geluid liep vloeiend door en geen buffering. Even twee seconden op pauze gezet, en daarna niet meer gezien, dus er lijkt nog wel een verschil tussen live en net-niet-live.
Maar zeker een grote verbetering, gelukkig.
Hier ook veel problemen gehad na zappen ('er ging iets mis), draaiende cirkels (buffering), stotterend geluid etc, en dat is nu gelukkig voorbij. Gisteren bij een live uitzending wel dat het beeld wat hakkelde/haperde, maar geluid liep vloeiend door en geen buffering. Even twee seconden op pauze gezet, en daarna niet meer gezien, dus er lijkt nog wel een verschil tussen live en net-niet-live.
Maar zeker een grote verbetering, gelukkig.
het lijkt idd een stuk beter bij ons laatste dagen (op shield tv ding). ook schakelen tussen kanalen loopt soepeler. Ik heb het idee dat ze de stream snel starten op lage bitrate en dan pas hogere bitrate activeren. Daarrdoor loopt iig de ervaring soepeler. Dit zie je ook bij F1 tv app, best ok aanpak, beter dan zo'n spinner zonder dat stream start.rkraats schreef op maandag 29 december 2025 @ 20:41:
Hoe is het met het bufferprobleem. Is dit inmiddels opgelost?
Persoonlijk heb ik liever dat een stream iets later start en meteen goede kwaliteit heeft, die eerste paar seconden zijn soms echt niet om aan te zien.dooiedodo schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 13:38:
[...]
best ok aanpak, beter dan zo'n spinner zonder dat stream start.
Ik moet zeggen dat ik sinds een paar weken eigenlijk helemaal geen klachten meer heb op mijn Google Chromecast HD TV. Geen herhaaldelijk laden, geen artefacten etc. etc. terwijl ik bijna mijn jaar abonnement hiervoor had willen opzeggen na 5 jaar. Mijn ergernis gaat nu uit naar de 19 items van het homescreen uiteenlopende van " voor jou, aanbevolen, top 10 etc etc" terwijl het erdoorheen bladeren aan alle kanten hapert of verkeerd terugschiet en dan heb ik het nog niet eens over "Nu op tv" dat nog meer fratsen vertoont. Volgens mij krijgt degene die verantwoordelijk is voor de layout betaald per item wat hij/zij erin propt.
Met de 3 puntjes in de rechter bovenhoek kun je de kwaliteit vast zetten op 1080p 50HzOverspark schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 16:46:
[...]
Persoonlijk heb ik liever dat een stream iets later start en meteen goede kwaliteit heeft, die eerste paar seconden zijn soms echt niet om aan te zien.
Je hebt het over de shield dan?just4testing schreef op dinsdag 30 december 2025 @ 19:08:
[...]
Met de 3 puntjes in de rechter bovenhoek kun je de kwaliteit vast zetten op 1080p 50Hz
Kreeg ook een mail dat nick music stopt in het extra pakket. Kijk verder niks van het extra pakket, maar hoort er dan niet iets voor in de plaats te komen dan?
Ik heb geen shield, dus ik weet niet of de 3 puntjes daar ook zichtbaar zijn tijdens afspelen, maar bij browser en android app wel.jaaoie17 schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 13:25:
[...]
Je hebt het over de shield dan?
Kreeg ook een mail dat nick music stopt in het extra pakket. Kijk verder niks van het extra pakket, maar hoort er dan niet iets voor in de plaats te komen dan?
NLZiet is feitelijk alleen maar een 'doorgeefluik ' wat de streaming diensten van verschillende omroepen gebundeld heeft in 1 interface.
Als een bepaalde aanbieder met de dienst stopt, of de reclame voorwaardes aanpast, kan NLZiet daar meestal niks aan veranderen.
Wij hebben hetzelfde probleem hier op twee verschillende devices. Waar heb je het gemeld?Jef61 schreef op maandag 29 december 2025 @ 21:20:
[...]
Ja hier op de Shield ook last van, elk programma wat nog live is lukt niet om (in eerste instantie) vanaf het begin te starten. Zal eens een berichtje sturen.
Ik heb via help.nlziet.nl contact gezocht (email) en krijg snel bericht dat het ontwikkelteam op de hoogte is van dit probleem en aan een oplossing werkt.Paul! schreef op donderdag 1 januari 2026 @ 15:47:
[...]
Wij hebben hetzelfde probleem hier op twee verschillende devices. Waar heb je het gemeld?
Op een MS Surface Pro met browsers Firefox / Edge / Chrome krijg ik steevast de melding: "Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog een keer." . Zowel bij live als bij terugkijken. Ik wordt er een beetje moedeloos van, het is een betalende dienst die ik niet kan gebruiken.... (Op de Android TV gaat alles goed)
Hoi
Het lijkt geen algemeen platform issue, want op Android TV heb je gevalideerd dat het daar wel werkt.roelieboelie schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:28:
Op een MS Surface Pro met browsers Firefox / Edge / Chrome krijg ik steevast de melding: "Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog een keer." . Zowel bij live als bij terugkijken. Ik wordt er een beetje moedeloos van, het is een betalende dienst die ik niet kan gebruiken.... (Op de Android TV gaat alles goed)
Heb je al contact opgenomen met de helpdesk?
Waarschijnlijk gaat het om een edge‑case door je tablet die draait op Windows i.p.v. Android of iPadOS/iOS. Mogelijk kan NLZiet je apparaat niet goed categoriseren, waardoor bepaalde functies niet werken.
Ik ben benieuwd of NLZiet jou ziet als pc‑gebruiker of als mobiele gebruiker die via een mobiele browser kijkt. Mobiele browsers worden nauwelijks gebruikt of getest omdat op smartphones/tablets de Android‑ en iOS‑apps de meeste populariteit en focus hebben.
Als je DevTools kunt openen deel dan ook eventuele foutmeldingen per browser uit de ‘Console’ en ‘Netwerk’ tabs met de helpdesk.
Mi 9T Pro • CCwGTV 4K • Soundcore Motion+
Ik heb dezelfde foutmelding op Google TV. Vooral in de avonduren.Ruiten_Wisser schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 18:37:
[...]
Het lijkt geen algemeen platform issue, want op Android TV heb je gevalideerd dat het daar wel werkt.
Heb je al contact opgenomen met de helpdesk?
Waarschijnlijk gaat het om een edge‑case door je tablet die draait op Windows i.p.v. Android of iPadOS/iOS. Mogelijk kan NLZiet je apparaat niet goed categoriseren, waardoor bepaalde functies niet werken.
Ik ben benieuwd of NLZiet jou ziet als pc‑gebruiker of als mobiele gebruiker die via een mobiele browser kijkt. Mobiele browsers worden nauwelijks gebruikt of getest omdat op smartphones/tablets de Android‑ en iOS‑apps de meeste populariteit en focus hebben.
Als je DevTools kunt openen deel dan ook eventuele foutmeldingen per browser uit de ‘Console’ en ‘Netwerk’ tabs met de helpdesk.
[ Voor 3% gewijzigd door crunchytail op 02-01-2026 19:53 ]
toevallig een adblocker in gebruik? dit zorgde bij mij voor deze meldingen op mijn MacBook. kan ook een dns filter zijn, deze was bij mij de oorzaak.roelieboelie schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:28:
Zoals hierboven ook al gezegd, mogelijk veroorzaakt de cookiewall icm een adblocker dit… Je kunt dit oplossen door deze domeinen te whitelisten:roelieboelie schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 12:28:
licensing.bitmovin.com
cookie-cdn.cookiepro.com
Malthus in "[Ervaringen / Discussie] NLZIET"
jigalvh in "[Ervaringen / Discussie] NLZIET"
Ook enig idee wat een oplossing voor Android TV / Google TV kan zijn? Gebruik NLZiet al jaren en krijg sinds kort deze error.Martinique schreef op vrijdag 2 januari 2026 @ 23:40:
[...]
Zoals hierboven ook al gezegd, mogelijk veroorzaakt de cookiewall icm een adblocker dit… Je kunt dit oplossen door deze domeinen te whitelisten:
licensing.bitmovin.com
cookie-cdn.cookiepro.com
Malthus in "[Ervaringen / Discussie] NLZIET"
jigalvh in "[Ervaringen / Discussie] NLZIET"
Geen DNS filters of andere wijzigingen aangebracht.
[ Voor 4% gewijzigd door crunchytail op 03-01-2026 00:00 ]