@
ratzz Ik denk dat we hier inderdaad met een kleine spraakverwarring te maken hebben.

Maar ik begon dus
hier in de tweede alinea al met mijn punt (en vervolgens in mijn verdere berichten). Het zappen an sich werkt inderdaad prima, maar dat is het issue niet. Het gaat erom dat de pijltoetsen links/rechts op Android TV voor twee verschillende zaken gebruikt worden (spoelen
en zappen). Dat leidt voor sommige kijkers tot problemen die ik niet beter kan uitleggen dan @
alex3305 hier,
hier,
hier en
hier heeft gedaan.
Ondanks het beperkte aantal knoppen is dit probleem nog steeds zeer simpel op te lossen door de functie 'zappen' toe te kennen aan de pijltoetsen omhoog/omlaag in plaats van links/rechts. Omhoog/omlaag heeft nu namelijk geen nuttige functie tijdens live tv kijken, terwijl links/rechts juist een onnodige dubbelfunctie heeft die voor sommige kijkers (afhankelijk van hoe je NLZIET gebruikt) erg irritant kan zijn. In de nieuwe situatie zijn omhoog/omlaag dan voor zappen en OK/links/rechts voor zaken als spoelen en pauzeren.
Niet iedereen zal dit probleem (met Android TV en dan vooral met de Chromecast afstandsbediening) herkennen. Het is een beetje afhankelijk van hoe je de app gebruikt en of je wel of niet pauzeert/terugspoelt tijdens live tv. Maar het issue is vaak genoeg langsgekomen in dit topic en eigenlijk dus heel simpel op te lossen.
Zie dit dus als een algemeen kritiekpunt dat ik heb op NLZIET op Android TV en niet op iets wat jij gezegd/geschreven hebt.
[
Voor 10% gewijzigd door
TexMex op 15-01-2026 14:19
]