Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:54

nelizmastr

Goed wies kapot

mokkie schreef op dinsdag 24 december 2024 @ 22:40:
[...]

Ook getest met een switch, die hangt ernaast voor 4g hotspot naar deco zoals er internet is in huis.
Nu is het zeker dat de modem netwerk poort niet doet..
Want die switch krijgt wel de 10G LAN LED aan op de ONT maar niet op de Zyxel? Dan is het inderdaad de juiste conclusie. Als je ook met de switch geen link krijgt is het de ONT.

Om terug te komen op je 2 Gigabit abonnement, daarvoor moet wel de hele keten inderdaad sneller kunnen dan 1Gbps, dus minimaal voorzien zijn van 2,5Gbps poorten tussen de client en de router, of tussen router en switch zodat twee clients gelijktijdig kunnen zenden met 1Gbps om het totaal te halen.

Als je dat niet hebt of kunt, verlaag dan je abonnement naar 1Gbps (doe dit op tijd, Odido gaat het verlagen blokkeren).

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• William_H
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 27-05 15:42
nelizmastr schreef op donderdag 26 december 2024 @ 21:41:
[...]

Als je dat niet hebt of kunt, verlaag dan je abonnement naar 1Gbps (doe dit op tijd, Odido gaat het verlagen blokkeren).
Correctie, Odido gaat alleen het verlagen blokkeren tijdens een contractsperiode. Dus als jij een voordelig contract afsluit voor een jaar of voor twee jaar, dan zit je gedurende die één of twee jaar vast aan die snelheid en/of maandbedrag. Daarna ben je contractvrij, en kun je de snelheid, en daarmee het abonnementsgeld, verlagen.
Dit om te voorkomen dat mensen na, zeg 8 maanden kortingsperiode, het abo naar beneden zetten, en de rest van het jaar "dezelfde" korting genieten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:10

rvk

William_H schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 00:16:
[...]
Correctie, Odido gaat alleen het verlagen blokkeren tijdens een contractsperiode. Dus als jij een voordelig contract afsluit voor een jaar of voor twee jaar, dan zit je gedurende die één of twee jaar vast aan die snelheid en/of maandbedrag.
Correctie (op correctie). Dit gaat alleen op voor de contracten van 24 maanden (volgens de pagina van Odido zelf). Dus niet voor de contracten van 12 maanden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15:20

spartacusNLD

This is Sparta!!

vanmorgen heeft de glasvezelbeheerder KPN van de glasvezel af gezet en Odido geactiveerd. Dit terwijl de Guidion monteur vanavond pas komt. Om toch thuis te kunnen werken, zelf maar aan de slag gegaan. Alles bleek al te werken. Ook op het oude glasvezel kastje. Er zit nog een nieuwe in de doos. Wellicht dat Guidion die vanavond nog moet omhangen.

Verder werkt alles al.. kan de monteur snel weer weg :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bw8Oy99O0nH-Z3p0x1mSCWNkA_A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lIVEh1i6zFygYWIhjTWEdN5b.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door spartacusNLD op 27-12-2024 09:39 ]

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

spartacusNLD schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:37:
vanmorgen heeft de glasvezelbeheerder KPN van de glasvezel af gezet en Odido geactiveerd. Dit terwijl de Guidion monteur vanavond pas komt. Om toch thuis te kunnen werken, zelf maar aan de slag gegaan. Alles bleek al te werken. Ook op het oude glasvezel kastje. Er zit nog een nieuwe in de doos. Wellicht dat Guidion die vanavond nog moet omhangen.

Verder werkt alles al.. kan de monteur snel weer weg :)
Was hier ook zo bij de overgang van KPN naar Odido, alleen moest ik wel de ONT zelf even wisselen.
Om 10.00 ofzo was KPN uit en pas rond 16.00 zou Guidion komen, alles deed 't al :)

Als je op KPN WBA zit dan heb je kans dat er niets met de ONT hoeft te gebeuren en dat je het zo kunt laten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

nelizmastr schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:59:
[...]

Was hier ook zo bij de overgang van KPN naar Odido, alleen moest ik wel de ONT zelf even wisselen.
Om 10.00 ofzo was KPN uit en pas rond 16.00 zou Guidion komen, alles deed 't al :)

Als je op KPN WBA zit dan heb je kans dat er niets met de ONT hoeft te gebeuren en dat je het zo kunt laten.
Oke, dus omdat mijn internet nu al werkt hoeft die ONT niet vervangen te worden? Ook al zit er zo'n nieuwe in de doos?

Ik laat de Guidion medewerker gewoon alsnog komen, ook al is het maar om alles ook administratief geactiveerd te krijgen.

PC: Be quiet! Pure Base 500DX | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | AMD Ryzen 7 5700X3D | Be quiet! Dark Rock 4 | Gigabyte Aorus RTX 3080 Master | Crucial Ballistix RGB 32GB | Samsung 970 Evo Plus 1TB | Be quiet! Straight Power 11 750W

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

spartacusNLD schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 10:26:
[...]

Oke, dus omdat mijn internet nu al werkt hoeft die ONT niet vervangen te worden? Ook al zit er zo'n nieuwe in de doos?

Ik laat de Guidion medewerker gewoon alsnog komen, ook al is het maar om alles ook administratief geactiveerd te krijgen.
Je moet de monteur altijd laten komen ja. Als deze de ONT wil wisselen, dan is dat aan de monteur. Het feit dat het over dezelfde ONT nog steeds werkt geeft wel een goede kans dat het zo kan blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joskuiper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 11:12

joskuiper

PapaCooper

Ik kan het helaas nergens vinden en klantenservice Odido krijg ik maar niet te pakken.

Ik stap over van Delta naar Odido.
Bij Odido aangevinkt dat zij de overstap regelen.

Ik kreeg een bevestigingsmail van Delta waar in staat:
"Wij beëindigen uw contract(en) op de datum waarop uw nieuwe aanbieder de levering afrondt. Omdat u gebruik maakt van de overstapservice, hoeft u hier zelf geen actie voor te ondernemen. Uw nieuwe internetaanbieder regelt de overstap voor u. Uw huidige contract loopt tot 29 december 2024."

Nu komt de monteur van Odido 2 januari.

Wie levert mij internet in de tussentijd?

Game-PC: NZXT H7 Flow | Asus TUF Gaming x670E-plus | AMD 7700x | NZXT Kraken Z53 | 32GB Kingston Fury Renegade | Corsair RM1000x | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | 2x WD Black SN850x 2TB | LG Ultragear 27GL850 | LG Ultragear 27GR95QE

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online
Precies zoals er staat, Odido zegt je Delta abonnement op. Dat doet Odido pas als je huidige abonnement begint en niet eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
En als het ONT om moet worden gewisseld, krijg je een nieuw IP adres, maar daarna is het wel in de praktisch statisch (zoals Ziggo met DHCP).

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:26

Vliegvlug

Flight Simple

wvkreg schreef op zondag 22 december 2024 @ 14:04:
[...]

Oh ik heb een 12 maanden contract.. dus nvt? Ik bel ze sowieso.
Nog duidelijk gekregen of het niet meer kunnen verlagen van de internet snelheid vanaf februari 2025 enkel geldt voor 2 jaars abo’s of ook voor een 1 jaars abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:32
joskuiper schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:44:
Ik kan het helaas nergens vinden en klantenservice Odido krijg ik maar niet te pakken.

Ik stap over van Delta naar Odido.
Bij Odido aangevinkt dat zij de overstap regelen.

"Wij beëindigen uw contract(en) op de datum waarop uw nieuwe aanbieder de levering afrondt. Omdat u gebruik maakt van de overstapservice, hoeft u hier zelf geen actie voor te ondernemen. Uw nieuwe internetaanbieder regelt de overstap voor u. Uw huidige contract loopt tot 29 december 2024."

Wie levert mij internet in de tussentijd?
volgens mij staat het er duidelijk. "op de datum waarop uw nieuwe aanbieder de levering afrondt."
De monteur rond af en dan gaat het contract in. tot die tijd is het nog Delta en bij de afrekening zul je nog enkele dagen betalen.
Dieoverstap serve gaat best goed, en meestal zonder problemen, op het moment dat jou modem connectie maakt met odido krijg je automatisch een mail binnen dat de overstap gedaan is en je contract ingaat.

[ Voor 14% gewijzigd door merlin1201 op 27-12-2024 13:33 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:48:
Precies zoals er staat, Odido zegt je Delta abonnement op. Dat doet Odido pas als je huidige abonnement begint en niet eerder.
En om verwarring voor Jos te voorkomen. Je nieuwe abonnement begint dan pas als er daadwerkelijk het signaal van Odido over de lijn loopt. Ondertussen behoud je internet tot dat je je wordt omgezet.

[ Voor 7% gewijzigd door RoRoNL op 27-12-2024 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merlin1201
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:32
RoRoNL schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:32:
[...]
En om verwarring voor Jos te voorkomen. Je nieuwe abonnement begint dan pas als er daadwerkelijk het signaal van Odido over de lijn loopt. Ondertussen behoud je internet tot dat je je wordt opgezet.
Mogelijk blijf wel die datum staan en verrekenen ze dat. betaal je minder bij Odido en iets meer bij Delta

[ Voor 9% gewijzigd door merlin1201 op 27-12-2024 13:35 ]

4800 Wp 10x ZO 6x NW https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=74451&sid=66030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
merlin1201 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:34:
[...]

Mogelijk blijf wel die datum staan en verrekenen ze dat. betaal je minder bij Odido en iets meer bij Delta
met overstapservice is de geplande datum niet leidend, maar de daadwerkelijk wisseling van signaal toch leidend? Correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-05 21:36
Vliegvlug schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:20:
[...]

Nog duidelijk gekregen of het niet meer kunnen verlagen van de internet snelheid vanaf februari 2025 enkel geldt voor 2 jaars abo’s of ook voor een 1 jaars abonnement?
Net gebeld, het is al ingegaan vanaf 1-12-2024, en geldt voor alle abbonementen. Onafhankelijk dus van contract duur!

Ik heb 12 maanden 2 Gb en kan dus die 8 maanden voor 15 euro door. Na 8 maanden weer bellen voor een verlenging en eventuele aanbieding.

Bye bye Ziggo!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

wvkreg schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 14:09:
[...]

Net gebeld, het is al ingegaan vanaf 1-12-2024, en geldt voor alle abbonementen. Onafhankelijk dus van contract duur!
Dank voor het laten weten!
Die ingangsdatum van 1 december is alleen voor abonnementen die afgesloten zijn na die datum want met een bestaand abonnement is het per 1 februari en kon je zelfs opzeggen als je het niet wilde.
Vraag me nu nog steeds wel af of het voor bestaande abo’s van 1 jaar nu ook geldt of alleen voor bestaande 2 jaars abonnementen.
Ik heb 12 maanden 2 Gb en kan dus die 8 maanden voor 15 euro door. Na 8 maanden weer bellen voor een verlenging en eventuele aanbieding.
Daar hoop ik ook wel op ja.
Bye bye Ziggo!
Dat heb ik eind september ook gedaan! (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Die pagina is me uiteraard bekend maar daarin hebben ze het alleen over 24 maanden of 2 jaar:

Wat verandert er?
Vanaf 1 februari 2025 kan je je internetsnelheid alleen omhoog aanpassen en niet meer omlaag. Dit geldt voor de rest van je contractduur (looptijd contract: 24 maanden). Daarna kan je je snelheid ook weer omlaag zetten.

Heb je een 2-jarig abonnement met glasvezelinternet? En wil je je abonnement aanpassen of opzeggen vanwege deze wijziging? Dat kan kosteloos tot 31 januari 2025. Hieronder vind je alle opties op een rij.

Vandaar dat het alleen lijkt te gelden voor bestaande 2 jarige abonnementen maar ben er toch niet gerust op met mijn 1 jarig abonnement.

Zeker niet nu @wvkreg aangeeft dat het niet mogen downgraden voor nieuwe abonnementen onafhankelijk is van of je voor 1 of 2 jaar afsluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

Vliegvlug schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:08:
[...]
Vandaar dat het alleen lijkt te gelden voor bestaande 2 jarige abonnementen maar ben er toch niet gerust op met mijn 1 jarig abonnement.
Ik ook niet. Maar zouden ze dan geen mailtje naar de 1jr contracten moeten sturen? Bij downgraden voor 1 feb zou in ieder geval de korting vervallen dus dat is ook niet gunstig. Dan zou je op moeten zeggen en over moeten stappen naar een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

rvk schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:17:
[...]

Ik ook niet. Maar zouden ze dan geen mailtje naar de 1jr contracten moeten sturen?
Zou ik wel verwachten ja maar ik heb niets gekregen.
Bij downgraden voor 1 feb zou in ieder geval de korting vervallen dus dat is ook niet gunstig. Dan zou je op moeten zeggen en over moeten stappen naar een ander.
Is dat zo dan?
Ik kan er niets over vinden in mijn overeenkomst, staat enkel dat ik 8 maanden internet heb voor €30 en maandelijks omlaag en omhoog kan bijstellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Guidion monteur belde net dat hij er over een uur is. was stom verbaasd dat ik zij dat alles al werkte en dat hij alleen de ONT hoeft te vervangen. Hij ging er niet vanuit dat een ex-KPN klant met een oude KPN ONT zonder zijn hulp Odido internet kon activeren. Hij ging nog wel even naar de wijkcentrale om een check te doen en kwam de ONT vervangen zo dadelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
joskuiper schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:44:

Als je contract loop tot de 29e, dan betaal je (Delta) minimaal tot de 29e. Zou je eerder weg gaan, dan moet je een afkoopsom betalen omdat je je contract voortijdig opbreekt. Dat hoef je dus niet, wanneer het (ca.) de 2e beëindigd wordt. (Wel betaal je Delta natuurlijk nog die paar dagen.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rvk

rvk

Vliegvlug schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:08:
[...]
Hier een topic op Odido community waarbij aangegeven wordt dat je bij contractwijziging een bericht moet hebben gekregen. Anders zou het contract dus niet wijzigen.

https://community.odido.n...ari-2025-klopt-dat-371712

Bij mij staat er dit in het contract dat je op mijn odido kunt downloaden:
Algemeen
Met internet voor thuis van Odido heb je snel internet. Je hebt nu 1000Mbit/s* glasvezelinternet besteld, je kunt dit elke maand naar boven of beneden aanpassen.
Ik heb geen bericht van wijziging gehad dus dit is nog geldig.

[ Voor 24% gewijzigd door rvk op 27-12-2024 20:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

spartacusNLD schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 19:44:
Guidion monteur belde net dat hij er over een uur is. was stom verbaasd dat ik zij dat alles al werkte en dat hij alleen de ONT hoeft te vervangen. Hij ging er niet vanuit dat een ex-KPN klant met een oude KPN ONT zonder zijn hulp Odido internet kon activeren. Hij ging nog wel even naar de wijkcentrale om een check te doen en kwam de ONT vervangen zo dadelijk.
Oude ONT heeft die laten hangen, want in wijkcentral was alles al goed. Hij zij ''zolang het niet kapot is, waarom vervangen''. Hij woont ook nog eens in de buurt. Als er ooit wat mee is moest ik gewoon bellen.

Speedtest gedaan, handtekening gezet en 5 min later was die weer weg.

Weet iemand hoe snel na zo'n bezoek het ''internet in oplevering'' bericht uit je Odido account verdwijnt? Niet dat er dadelijk administratief nog gezeur is.

En staat nu ook actief in ''mijn Odido'' nadat ik de werkbon van Guidion heb ontvangen. Duurde ongeveer 20 min.

[ Voor 15% gewijzigd door spartacusNLD op 27-12-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

rvk schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 20:32:
[...]

Hier een topic op Odido community waarbij aangegeven wordt dat je bij contractwijziging een bericht moet hebben gekregen. Anders zou het contract dus niet wijzigen.

https://community.odido.n...ari-2025-klopt-dat-371712
Zie inderdaad dat op de vraag van Frenky-Boy wordt aangegeven dat zijn abo niet wijzigt en hij dus gewoon nog maandelijks kan aanpassen en dat je anders bericht zou moeten heb gehad dar het niet meer kan dus dat klink wel positief.

Weet alleen hoe officieel dit antwoord van Teresa van Odido is en of het wel klopt want op de vraag van de oorspronkelijke topic starter had ze eerst ook aangegeven dat hij nog een afkoopsom moest betalen tot een andere gebruiker haar er op wees dat het toch niet zo was. :X
Wat ze daarna inderdaad toegaf.
Bij mij staat er dit in het contract dat je op mijn odido kunt downloaden:

Algemeen
Met internet voor thuis van Odido heb je snel internet. Je hebt nu 1000Mbit/s* glasvezelinternet besteld, je kunt dit elke maand naar boven of beneden aanpassen.

Ik heb geen bericht van wijziging gehad dus dit is nog geldig.
Bij mij staat er precies hetzelfde, maar dan voor 2000Mbit/s

Maar waar zag jij staan dat de korting vervalt bij downgraden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peterbier
  • Laatst online: 14:58
@Vliegvlug
Je korting ben je kwijt als je de snelheid aanpast.
In mijn geval van 100Mbit naar 400Mbit.
Maar dat was 2 jaar geleden.
Het beste is er van af blijven als je klant bent geworden en je een kortings periode hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

peterbier schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:42:
@Vliegvlug
Het beste is er van af blijven als je klant bent geworden en je een kortings periode hebt.
Uiteraard. Maar met een 1 jarig contract kun je dus ook na 1 feb nog downgraden (volgens het contract zelf). Anders moeten ze een mail sturen waarin dit gewijzigd wordt en dan kun je kosteloos opzeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upzidedown
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 15:24
*Update

Update vanuit mijn kant, ik heb weer internet! Na de tip van nero355 terecht gekomen op Discord met Delta support en hier heeft R3D _/-\o_ mijn probleem kunnen oplossen. Issue was ONT stond in "admin-locked staat" en dat veroorzaakte het probleem dat ik geen internet meer had/de lijn activatie niet goed ging.

Ik wil graag mijn ervaring delen met mijn overstap naar Odido.

Ik zat bij Delta en had aangegeven dat ik op donderdag 16 december wilde overstappen. Echter, op vrijdag 13 december kreeg ik al een melding via mijn Unifi-app dat mijn internetverbinding offline was.

Hoewel er nog licht op de verbinding was, kreeg ik geen IP-adres meer. Ik heb Delta gebeld en aangegeven dat ik naar Odido zou overstappen, maar pas over een week. Ze beloofden het te onderzoeken, maar ik heb sindsdien niets meer van hen gehoord. Ik besloot dus maar te wachten op de Guidion-monteur.

Ondertussen had ik alvast de Nokia ONT (Nokia XS-010X-R) geplaatst, maar die gaf geen licht. Op donderdagmiddag 16 december, rond 16:00, kwam de monteur langs om de poort in de POP om te zetten. Na deze wijziging kreeg ik wel licht op de Nokia ONT, maar de PON-indicator bleef knipperen.

De monteur heeft de apparatuur losgekoppeld en het signaal doorgemeten, wat prima bleek te zijn. Vervolgens belde hij met de backoffice van Delta, waar ze aangaven dat ze de ONT konden zien en dat het serienummer klopte. Maar omdat het om een R-model ging, was er iets aan de hand wat zij niet konden aanpassen. De monteur moest dit doorgeven op de werkbon, waarna het wachten was op Odido.

Gelukkig is mijn onderbuurman de Guidion-monteur, en hij gaf aan dat hij als zzp’er vaak maar 30 minuten wordt betaald per opdracht. Als het langer duurt, adviseert hij klanten meestal om een nieuwe afspraak te maken. Gelukkig nam hij meer tijd om het probleem te troubleshooten, maar helaas zonder succes.

Vanaf 16 december tot vandaag, 27 december, heb ik alleen een e-mail van Odido ontvangen met een referentienummer en de belofte dat ze binnen 3 dagen zouden terugkomen. Zoals je kunt raden, heb ik sindsdien niets meer gehoord. Ik heb meerdere keren zelf gebeld voor statusupdates. Eerst zeiden ze dat mijn dossier bij de technische dienst lag, maar na dagen zonder voortgang vertelde iemand aan de telefoon dat het probleem bij Delta zou liggen en dat zij de POP moeten controleren.

Op de community heb ik ook gevraagd naar de status en of mijn ONT-nummer correct geregistreerd staat. Dat lijkt in orde te zijn.

Na veel rondzoeken begrijp ik dat er wel signaal is, maar dat mijn ONT zich niet registreert bij de centrale. Nu vraag ik me af waar het probleem precies ligt: bij Odido of bij Delta?

Heeft iemand advies? Ik ben bang dat dit een gevalletje wordt van van het kastje naar de muur, waarbij Odido en Delta elkaar de schuld blijven geven.

[ Voor 6% gewijzigd door upzidedown op 29-12-2024 18:14 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peterbier
  • Laatst online: 14:58
rvk schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:47:
[...]

Uiteraard. Maar met een 1 jarig contract kun je dus ook na 1 feb nog downgraden (volgens het contract zelf). Anders moeten ze een mail sturen waarin dit gewijzigd wordt en dan kun je kosteloos opzeggen.
Ik wil hiermee aangeven dat je moet oppassen met het wijzigen in je korting periode.
Ik had toen de wijziging eerder gedaan naar 400 en i.d.d. Korting kwijt.
Voor mij niet zo,n probleem maar een waarschuwing voor de mede forum leden hier.
Zie ook.
https://community.odido.n...met-behoud-korting-344423

Toen nog T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

peterbier schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:42:
@Vliegvlug
Hopelijk is dat niet meer zo en is dat oud.

Zou dat ook wel misleidend vinden.
Zeggen dat je korting krijgt voor acht maanden en dat je maandelijks de snelheid kan aanpassen maar nergens vermelden dat je dan je korting verliest.

Je hebt gelijk dat het dan beter is om de 8 maanden af te wachten voor de zekerheid maar dan zit ik weer met de onzekerheid of ik met mijn 1 jaars abo nog wel mag downgraden na 1 februari. :/
En dan tikt die €20 per maand meer voor de laatste 4 maanden weer flink aan, dan kan ik juist beter 31 januari downgraden en de resterende 8 maanden maar €5 per maand meer betalen. Dan ben ik namelijk maar €40 kwijt voor het uitdienen van mijn contract waar dat anders €80 is.

[ Voor 15% gewijzigd door Vliegvlug op 27-12-2024 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

rvk schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:47:
[...]

Ben nog steeds niet helemaal overtuigd.

Wordt tijd het bij Odido zelf na te vragen!
Erg jammer dat ze zo onduidelijk communiceren ;(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

upzidedown schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 21:57:
Ondertussen had ik alvast de Nokia ONT (Nokia XS-010X-R) geplaatst, maar die gaf geen licht. Op donderdagmiddag 16 december, rond 16:00, kwam de monteur langs om de poort in de POP om te zetten. Na deze wijziging kreeg ik wel licht op de Nokia ONT, maar de PON-indicator bleef knipperen.

Maar omdat het om een R-model ging, was er iets aan de hand wat zij niet konden aanpassen.
Volgens mij stond de oplossing voor dat probleem ergens in Het grote [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2 Topic als ik het goed heb onthouden... :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• upzidedown
nero355 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:34:
[...]

Volgens mij stond de oplossing voor dat probleem ergens in Het grote [Delta XGS-PON Glas] Eigen ONT/modem/router installeren - 2 Topic als ik het goed heb onthouden... :)
Ik heb me er even in verdiept, erg interessant. Bedankt voor het meedenken!
Het lijkt er inderdaad op dat het probleem mogelijk in het R-model zit, waarbij er een mismatch kan zijn met het model. De vraag is nu hoe ik dit het beste duidelijk kan maken aan Odido. Of misschien kan ik mijn onderbuurman vragen om zijn reserve-ONT in te zetten om te testen of dat het probleem oplost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wbschenk
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 13:01

wbschenk

www.schenkict.nl

upzidedown schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 22:47:
[...]

Ik heb me er even in verdiept, erg interessant. Bedankt voor het meedenken!
Het lijkt er inderdaad op dat het probleem mogelijk in het R-model zit, waarbij er een mismatch kan zijn met het model. De vraag is nu hoe ik dit het beste duidelijk kan maken aan Odido. Of misschien kan ik mijn onderbuurman vragen om zijn reserve-ONT in te zetten om te testen of dat het probleem oplost.
Wellicht kan Tommie van Odido je verder helpen. Ik zie zijn naam het meest voorbij komen op andere platformen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjusterbaarlik
  • Registratie: December 2022
  • Niet online

Na veel rondzoeken begrijp ik dat er wel signaal is, maar dat mijn ONT zich niet registreert bij de centrale. Nu vraag ik me af waar het probleem precies ligt: bij Odido of bij Delta?
Kun je je buurman niet nog eens vragen te bellen met Delta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upzidedown
wbschenk schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:01:
[...]

Wellicht kan Tommie van Odido je verder helpen. Ik zie zijn naam het meest voorbij komen op andere platformen.
Ik zag zijn naam inderdaad al vaak voorbij komen, maar hij is momenteel afwezig. Begin januari is hij weer beschikbaar; ik zal dan kijken of ik hem kan bereiken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• upzidedown
bjusterbaarlik schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:08:
[...]

Kun je je buurman niet nog eens vragen te bellen met Delta?
Dat is inderdaad een goed idee. Ik zal hem morgen vragen of hij een andere ONT wil aansluiten en Odido verzoeken om deze in hun systeem over te nemen. Zo kunnen we zien wat er dan gebeurt. Het zou natuurlijk ook nog kunnen dat er iets niet goed staat aan de kant van mijn abonnement bij Odido, maar gezien alles wat ik heb gelezen, lijkt dat niet het probleem. Het lijkt er eerder op dat het echt aan de kant van de ONT ligt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Vliegvlug schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 18:21:
[...]

Dank voor het laten weten!
Die ingangsdatum van 1 december is alleen voor abonnementen die afgesloten zijn na die datum want met een bestaand abonnement is het per 1 februari en kon je zelfs opzeggen als je het niet wilde.
Vraag me nu nog steeds wel af of het voor bestaande abo’s van 1 jaar nu ook geldt of alleen voor bestaande 2 jaars abonnementen.

[...]

Daar hoop ik ook wel op ja.

[...]

Dat heb ik eind september ook gedaan! (y)
Ook voor 1 jaar en ook die mogen opzeggen.
Ik heb 2Gb voor 8 maanden voor 15 euro. Ze adviseren mij dan ook om dat zo te houden. Als ik downgrade ga ik 45 euro per maand betalen per direct voor 1Gb. Dus over 8 maanden weer bellen voor een goede deal.

[ Voor 13% gewijzigd door wvkreg op 28-12-2024 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

wvkreg schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:34:
[...]

Dat je hebt mogen opzeggen suggereert dat de wijziging dus ook voor het 1 jarige abonnement gelden helaas.
Anders zou er geen grond voor opzeggen zijn als de voorwaarden niet veranderen.

Wel slecht dat ik dan geen enkel bericht hierover vanuit odido heb gekregen :|
Ik heb 2Gb voor 8 maanden voor 15 euro.
Wauw, dat is echt een heke scherpe deal, ik betaal nu €30 voor de eerste 8 maanden van mijn jaar abonnement wat ik eind augustus heb afgesloten en eind september is geactiveerd.

Maar zie net op de website van Odido dat het nu inderdaad €15 per maand is.
Voel me nu wel een beetje voor de gek gehouden, is niet een paar euro per maand minder namelijk.
Ben wel blij dat ik voor 1 jaar en niet 2 jaar ben gegaan.

Kan helaas pas eind mei bellen voor nieuwe korting omdat ik dan aan de 8 maanden zit.

Of heb jij gebruik gemaakt van het opzeggen vanwege de wijziging van de voorwaarden en daarna gelijk een nieuw abo afgesloten voor die €15pm?
Zou erg mooi zijn als dat kan namelijk. :*)

Moet het wel zonder downtime kunnen of in elk geval niet meer dan 1 á 2 dagen max.
Ze adviseren mij dan ook om dat zo te houden. Als ik downgrade ga ik 45 euro per maand betalen per direct voor 1Gb. Dus over 8 maanden weer bellen voor een goede deal.
Vind het zo vreemd dat je korting vervalt bij downgraden en je dan het normale maandbedrag moet gaan betalen. Ik kan dat echt nergens vinden en alleen hier erover gehoord, ik hou niet van dit soort truukjes :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rvk

rvk

[...]
Ik heb 2Gb voor 8 maanden voor 15 euro. Ze adviseren mij dan ook om dat zo te houden. Als ik downgrade ga ik 45 euro per maand betalen per direct voor 1Gb. Dus over 8 maanden weer bellen voor een goede deal.
Dat vind ik dan ook weer raar dat je na 8 maanden wel al weer een nieuw contract af kunt sluiten terwijl de andere nog niet is afgelopen. Dat staat overigens ook nergens in het contract. En een jaar is een jaar toch?

Maar zolang er in het contract staat dat je de snelheid naar beneden bij kunt stellen, en ze hebben niet aangeven dat je contract aangepast wordt, zou je die snelheid dus na de kortingsperiode gewoon aan kunnen passen.
Hi @Frenky-Boy, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat de voorwaarden in jouw abonnement niet gewijzigd zijn! Voor jou blijft het nog mogelijk om de snelheid in je abonnement maandelijks aan te passen. De personen waarbij de voorwaarden wel aangepast zijn, hebben hier een e-mail van ontvangen vanuit ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13:41
Vliegvlug schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:51:
[...]

Dat je hebt mogen opzeggen suggereert dat de wijziging dus ook voor het 1 jarige abonnement gelden helaas.
Anders zou er geen grond voor opzeggen zijn als de voorwaarden niet veranderen.

Wel slecht dat ik dan geen enkel bericht hierover vanuit odido heb gekregen :|
Odido mag niet zonder bericht de contract voorwaarden wijzigen. Dus als mensen met een eenjarig abonnement geen brief of e-mail hebben ontvangen dan kunnen ze naar de rechter…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

rvk schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:54:
[...]

Dat vind ik dan ook weer raar dat je na 8 maanden wel al weer een nieuw contract af kunt sluiten terwijl de andere nog niet is afgelopen. Dat staat overigens ook nergens in het contract. En een jaar is een jaar toch?
Dat klopt maar het feit dat @wvkreg wel kon opzeggen geeft dan dus aan dat die wijziging over het niet meer kunnen downgraden dus ook voor 1 jarige abo’s lijkt te gelden.
Maar zolang er in het contract staat dat je de snelheid naar beneden bij kunt stellen, en ze hebben niet aangeven dat je contract aangepast wordt, zou je die snelheid dus na de kortingsperiode gewoon aan kunnen passen.

Hi @Frenky-Boy, ik ben gelijk met je mee gaan kijken en ik zie dat de voorwaarden in jouw abonnement niet gewijzigd zijn! Voor jou blijft het nog mogelijk om de snelheid in je abonnement maandelijks aan te passen. De personen waarbij de voorwaarden wel aangepast zijn, hebben hier een e-mail van ontvangen vanuit ons.
Vraag me echt af hoe officieel die melding is van een medewerker van Odido op hun forum vooral aangezien diegene in diezelfde post eerder ook al foutief advies gaf. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Muis666 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:56:
[...]

Odido mag niet zonder bericht de contract voorwaarden wijzigen. Dus als mensen met een eenjarig abonnement geen brief of e-mail hebben ontvangen dan kunnen ze naar de rechter…
Dat is leuk en aardig maar heel veel gedoe, iets met gelijk krijgen en hebben enzo…

Bovendien is de betreffende e-mail misschien wel gedeleted door een agressief spamfilter of de papieren brief kwijt geraakt in de post of nog een ander mooi excuus van Odido wat door een rechter misschien wel als voldoende moeite wordt gezien.

Dan probeer ik het liever bij Odido een nieuwe goede deal te krijgen en anders maat terug naar Ziggo want deze, haast wel bewuste, onduidelijke manier van communiceren van Odido ben ik nu eigenlijk al wel klaar mee. :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14:38

DON PAPA

Tweaker-fan

[...]
Wel vreemd dat ze het dan in al hun teksten op de website steeds alleen maar over de 2 jarige contracten hebben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BvCLEKvwV-tOTR42OhbDME88bPQ=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5GHRuv4Ky5FzkPA7tVkI29xO.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GO4t1If3bxOti1QinI2PorKrEYg=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5WGfs8olSoiU0Ebrhc1wjHd8.jpg?f=fotoalbum_medium

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/28JQEDW50_7FDM56l88-0NhTG_Q=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1mnOPmPet9V0mAgs2xjO14ci.jpg?f=fotoalbum_medium

[ Voor 12% gewijzigd door DON PAPA op 28-12-2024 10:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mokkie
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:04
Toevallig had ik van 2g naar 1gb aangepast en kreeg mail bevestiging terug met behoud van mijn aanbieding. Eerste 8 maanden 30 eur incl tv. 1jr contract. Gelukkig maar...

[ Voor 4% gewijzigd door mokkie op 28-12-2024 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokkie
nelizmastr schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 09:59:
[...]

Mijn internet van odido ligt eruit. Denk Huawei glasvezel modem defect. Maar ik heb nog een witte kastje van kpn van 2 jaar terug. Ik zal dus in ander woorden de ont uit kunnen wisselen?

Heb je toevallig zelfde kpn kastje?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kedimpN86cNCtKl6w3MFVFgYpfE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4EQZY4GzR3M8bCXD0O2KKPJh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• rvk

rvk

Vliegvlug schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:21:
[...]
Vraag me echt af hoe officieel die melding is van een medewerker van Odido op hun forum vooral aangezien diegene in diezelfde post eerder ook al foutief advies gaf. :X
In ieder geval meer dan wat de medewerkers over de telefoon zeggen bij de helpdesk. De helpdesk van Odido hangt met losse flodders aan elkaar. Volgens mij allemaal zzp'ers of callcenter medewerkers die weinig verstand van het netwerk (en überhaupt ict) hebben. Je wordt door die medewerkers regelmatig doorverwezen naar de community waar de moderators volgens mij de 2e-lijns support zijn.

Dus wat er telefonisch tegen wvkreg gezegd is weegt niet zwaarder dan wat er daar op het forum gezegd wordt. En uiteindelijk weegt het contract het zwaarst. Ik zie het in april wel (zou voor mij hooguit 6x€5 schelen en bij jullie zelfs 4x€6 als de keuze van 1000 naar 400 zou zijn).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

mokkie schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:12:
[...]

Mijn internet van odido ligt eruit. Denk Huawei glasvezel modem defect. Maar ik heb nog een witte kastje van kpn van 2 jaar terug. Ik zal dus in ander woorden de ont uit kunnen wisselen?

[Afbeelding]
Alleen als je nu AON hebt. Gezien je Huawei hebt zal dat GPON of XGSPON zijn en daarvoor werkt deze NT niet. Ook levert KPN WBA geen Huawei maar Genexis en Nokia doorgaans.

Helaas zul je de klantenservice moeten contacten voor een monteur.

Ik heb geen WBA en geen AON dus ook geen antieke NT zoals deze.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 28-12-2024 11:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mokkie
nelizmastr schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:27:
[...]

Alleen als je nu AON hebt. Gezien je Huawei hebt zal dat GPON of XGSPON zijn en daarvoor werkt deze NT niet. Ook levert KPN WBA geen Huawei maar Genexis en Nokia doorgaans.

Helaas zul je de klantenservice moeten contacten voor een monteur.

Ik heb geen WBA en geen AON dus ook geen antieke NT zoals deze.
Helaas geen tijdelijke oplossing, moet nu maar doen met 4g hotspot. Storingdienst bij odido is slechste tot nu toe heb ervaren. Nog steeds niets gehoord na 1 week. Klantenservice kunnen ook niets doen. :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvkreg
Muis666 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:56:
[...]

Succes daarmee 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Vliegvlug schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:21:
[...]

Dat klopt maar het feit dat @wvkreg wel kon opzeggen geeft dan dus aan dat die wijziging over het niet meer kunnen downgraden dus ook voor 1 jarige abo’s lijkt te gelden.

[...]

Klopt, het geldt voor ALLE abonnementen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Bangmakerij.
Contract is contract.
Daarnaast is Odido koning, keizer en admiraal in onduidelijk en slecht communiceren.

Ik ben zoals dat zo mooi heet ervaringsdeskundige op dat vlak.. een jaar of 3 geleden namelijk bij T-Mobile thuis ook iets dergelijks meegemaakt. Ik had volgens Odido volgens de 'recent ingevoerde' voorwaarden die later tijdens mijn contractduur in waren gegaan géén maandelijks opzegrecht voor het TV product. Dit liep volgens nieuwe voorwaarden 12 maanden vanaf aanvraag. Mijn Internet was echter al tijden maandelijks opzegbaar en ik had speciaal het maandelijks TV abonnement erbij genomen met de wetenschap van toen dat het ook maandelijks opzegbaar was zodat ik weg kon bij Odido indien gewenst.

Odido kwam na het opzeggen vrolijk met een boete voor het voortijdig opzeggen van het TV abonnement van een x aantal maanden en ik moet zeggen ik was not amused. Gelukkig had ik de screenshots van de website van het moment van aanvraag en ook mijn contract van het moment van de aanvraag waarin duidelijk vermeld stond dat TV maandelijks opzegbaar was. Daarnaast was ik nooit schriftelijk op de hoogte gesteld van nieuwe voorwaarden of was mij de mogelijkheid geboden op te zeggen. Het kostte wat belletjes maar ik heb mijn gelijk gehaald en gekregen.

Dus:

- heb je een contract (of dat nou 24 of 12 maanden is) en je bent niet geïnformeerd? Dan geldt je contract en mag je maandelijks verhogen / verlagen in die periode. Odido heeft namelijk wél de plicht om jou schriftelijk te informeren bij wijzigingen in het contract, doen zij dit niet, dan heb jij het recht om bij een conflict je gelijk te halen of in het ergste geval ze schriftelijk op de hoogte te stellen van dwaling en de betaling(en) te storneren.

- wat een medewerker van de helpdesk of een medewerker op het forum zegt of beweert zal het contract niet overrulen tenzij ze na het gesprek of melding hiervan je alsnog schriftelijk informeren en de kans geven je contract op te zeggen.

- wat op de website staat zal je contract niet overrulen, sterker nog, de informatie op de website van Odido is in het verleden a) al onjuist geweest en b) je hebt in dit kader als klant niet de plicht om jezelf elke maand in te lezen in veranderende voorwaarden van het door jou voor een vaste periode afgesloten product.

Prima als iemand op basis van feedback van de helpdesk cold feet krijgt en zijn contract opzegt, maar dat moet hij vooral zelf weten. Dat is echter naar mijn mening vooral een reactie op basis van gevoel en niet op ratio want in nederland gelden gewoon regels en contracten. Laat je dus niet afschrikken!

[ Voor 46% gewijzigd door Lord_Dain op 28-12-2024 12:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
Ik hoef niks te doen, ik stap over van Ziggo 1Gb met tv voor 85 euro naar Odido + TV (hoewel ruk, binnenkort new Shield TV na CES) en TV Mediabox weer terug. Bij Odido betaal ik 15 euro. Ik klaag niet. Hoewel de 2Gb upload nooit wordt gehaald.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DjoeC
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 13:59
Lord_Dain schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:21:
Bangmakerij.
Contract is contract.
Daarnaast is Odido koning, keizer en admiraal in onduidelijk en slecht communiceren.
[...]
Gelukkig had ik de screenshots van de website van het moment van aanvraag en ook mijn contract van het moment van de aanvraag waarin duidelijk vermeld stond dat TV maandelijks opzegbaar was. Daarnaast was ik nooit schriftelijk op de hoogte gesteld van nieuwe voorwaarden of was mij de mogelijkheid geboden op te zeggen. Het kostte wat belletjes maar ik heb mijn gelijk gehaald en gekregen.
Eigenlijk geldt dit als advies voor ALLE overeenkomsten die je (online) aangaat. Zorg dat je de documentatie (screenprints, mails, etc.) opslaat en bewaart - en uiteraard voor je op enter drukt/ja zegt goed door te lezen.

Je kunt dit, als er aan wordt getornd, in een latere situatie altijd gebruiken om gelijk te krijgen of je te beroepen op dwaling. Hij zei, ik zei heeft ook waarde maar ja, bewijs dat maar eens zonder geluidsopnamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

Offtopic:
Waar hebben ze dat bekend gemaakt als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
DON PAPA schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:22:
[...]

Offtopic:
Mijn hunch, hij is van 2019...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nero355

nero355

DON PAPA schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:22:
offtopic:
offtopic:
Dat is allemaal op dit soort speculaas gebaseerd : The Zep Man in "Nvidia Shield TV - Ervaringen & Discussie - deel 2" ;) <+:) :9~

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:08
mokkie schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:12:
[...]

[Afbeelding]
Niet doen! Dat is volgens mij een AON NT, en waarschijnlijk zit je nu op PON. In dit topic heb ik gelezen dat je dan al je buren (op hetzelfde segment) eraf knikkert (en je eigen verbinding krijg je er dan ook niet werkend mee).

Lijkt me beter om het gewoon door Odido/Guidion te laten oplossen.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr

nelizmastr

Goed wies kapot

Lrrr schreef op zondag 29 december 2024 @ 03:10:
[...]

Niet doen! Dat is volgens mij een AON NT, en waarschijnlijk zit je nu op PON. In dit topic heb ik gelezen dat je dan al je buren (op hetzelfde segment) eraf knikkert (en je eigen verbinding krijg je er dan ook niet werkend mee).

AON en GPON hebben dat effect inderdaad. XGSPON is er niet gevoelig voor.

Gelukkig ligt er hier in de wijk nergens AON, is nieuw als GPON opgeleverd eind 2020 :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mokkie
Lrrr schreef op zondag 29 december 2024 @ 03:10:
[...]

Nieuwe heeft inderdaad PON lampje.
Dus al ik process wilt versnellen, gewoon AON aansluiten. }) maar zonder gekkeheid, dat wens ik niemand, gedoe met klantenservice.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ephymerous
  • Laatst online: 13:42
Vanochtend het netwerk omgezet van Ziggo naar Odido. Dat ging eigenlijk vlekkeloos. Het Odido modem ingesteld op de Ziggo IP-range en een reeks met ip- en macadressen ingeklopt. Dat scheelt toch flink wat euro's in de maand :)

De TV app lijkt overigens ook prima te werken. Wij hechten daar beperkt waarde aan overigens :)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Odido speed is ok maar de upload haalt nooit 2Gb, hoe kan dat?

Op de Orbi970, 10G direct connect. Ik heb een 2Gb abonnement via ODF.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5DePEGGQpVXntqL6lyHIFtF2jpM=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/yfLCiP6c8le3ozQBemA2pcaZ.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wvkreg
ephymerous schreef op zondag 29 december 2024 @ 12:35:
Vanochtend het netwerk omgezet van Ziggo naar Odido. Dat ging eigenlijk vlekkeloos. Het Odido modem ingesteld op de Ziggo IP-range en een reeks met ip- en macadressen ingeklopt. Dat scheelt toch flink wat euro's in de maand :)

De TV app lijkt overigens ook prima te werken. Wij hechten daar beperkt waarde aan overigens :)
Top, de service van Ziggo ervaar ik nog steeds wel als prettiger en kundiger, sneller. Maar da's geen reden.
Ik heb nu nog beide, maar zeg Ziggo ook zsm op.
TV? Wat is dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
Lord_Dain schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:21:
Bangmakerij.
Contract is contract.

Ik ben zoals dat zo mooi heet ervaringsdeskundige op dat vlak.. een jaar of 3 geleden namelijk bij T-Mobile thuis ook iets dergelijks meegemaakt. Ik had volgens Odido volgens de 'recent ingevoerde' voorwaarden die later tijdens mijn contractduur in waren gegaan géén maandelijks opzegrecht voor het TV product. Dit liep volgens nieuwe voorwaarden 12 maanden vanaf aanvraag. Mijn Internet was echter al tijden maandelijks opzegbaar en ik had speciaal het maandelijks TV abonnement erbij genomen met de wetenschap van toen dat het ook maandelijks opzegbaar was zodat ik weg kon bij Odido indien gewenst.

Odido kwam na het opzeggen vrolijk met een boete voor het voortijdig opzeggen van het TV abonnement van een x aantal maanden en ik moet zeggen ik was not amused. Gelukkig had ik de screenshots van de website van het moment van aanvraag en ook mijn contract van het moment van de aanvraag waarin duidelijk vermeld stond dat TV maandelijks opzegbaar was. Daarnaast was ik nooit schriftelijk op de hoogte gesteld van nieuwe voorwaarden of was mij de mogelijkheid geboden op te zeggen. Het kostte wat belletjes maar ik heb mijn gelijk gehaald en gekregen.

Dus:

- heb je een contract (of dat nou 24 of 12 maanden is) en je bent niet geïnformeerd? Dan geldt je contract en mag je maandelijks verhogen / verlagen in die periode. Odido heeft namelijk wél de plicht om jou schriftelijk te informeren bij wijzigingen in het contract, doen zij dit niet, dan heb jij het recht om bij een conflict je gelijk te halen of in het ergste geval ze schriftelijk op de hoogte te stellen van dwaling en de betaling(en) te storneren.

- wat een medewerker van de helpdesk of een medewerker op het forum zegt of beweert zal het contract niet overrulen tenzij ze na het gesprek of melding hiervan je alsnog schriftelijk informeren en de kans geven je contract op te zeggen.

- wat op de website staat zal je contract niet overrulen, sterker nog, de informatie op de website van Odido is in het verleden a) al onjuist geweest en b) je hebt in dit kader als klant niet de plicht om jezelf elke maand in te lezen in veranderende voorwaarden van het door jou voor een vaste periode afgesloten product.

Prima als iemand op basis van feedback van de helpdesk cold feet krijgt en zijn contract opzegt, maar dat moet hij vooral zelf weten. Dat is echter naar mijn mening vooral een reactie op basis van gevoel en niet op ratio want in nederland gelden gewoon regels en contracten. Laat je dus niet afschrikken!
Yeah, right. Klopt helaas niet, je betaalt vanaf nu als je aanpast. Niks met contract te maken. Kijk ook even naar de website waar je kan wijzigen, zie betaal verpliching en voorwaarden.
Anders...bel ze maar eens. Heb ik ook gedaan, met de '2e lijn'. Die 60 euro is 15 euro voor mij gedurende 8 maanden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZtiB0RKhRBrrQaaktZ1QEVpI6E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wum0YKokR8NVOlHECf1bdaPN.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door wvkreg op 29-12-2024 13:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

wvkreg schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:47:
Geen idee waar dat door komt, toen ik nog het 2Gb abonnement (ODF) had, werkte het bij mij een iedergeval prima op de Orbi

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tJWdy02_biE1kVrf_hNcoGd6Mgg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/IFkkziyvJetoFr7m1xiLS0pb.jpg?f=user_large

[ Voor 16% gewijzigd door DON PAPA op 29-12-2024 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
DON PAPA schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:32:
[...]

Geen idee waar dat door komt, toen ik nog het 2Gb abonnement (ODF) had, werkte het bij mij een iedergeval prima op de Orbi

[Afbeelding]
Kun je de ONT resetten? En zo ja hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-05 14:55
Wij zitten nu vanaf Maart bij Odido op een ODF netwerk, die hebben landelijk een jaar exclusiviteit? Wanneer zou ik op Glasvezel check sites dan andere providers kunnen gaan zien? Ik wil graag overstappen voor het volgende jaar, maar geen idee wanneer ik andere opties daar kan gaan zien. Hoe werkt dat precies?

Ik wil ook graag een eigen router gaan gebruiken. Hoe werkt dat precies wanneer er een monteur langskomt en je het dus gewoon zelf kan aansluiten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

wvkreg schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:55:
[...]
Yeah, right. Klopt helaas niet, je betaalt vanaf nu als je aanpast. Niks met contract te maken.
Ik denk dat je wat zaken door elkaar haalt, ten eerste het niet meer kunnen verlagen gaat pas in op 1 februari 2025, en telt alleen voor de mensen met een twee jarig contract.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2fotw3NoYvPVFbnsQProcXVGjbw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SKVSXospvjj494t8JWn4uApg.jpg?f=fotoalbum_large

En als de provider eenzijdig het contract veranderd, wat ze nu hebben gedaan met de twee jarige contracten (vanaf 1 februari niet meer mogen verlagen tijdens de contract periode), krijgen zij nu de optie om kostenloos te kunnen opzeggen als het contract voor 5 december 2024 is afgesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-wg8ak66jWGMPCmdeFJFmfsPB8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z5v8iSo5RLuPeybxASAbesf2.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.odido.nl/service/factuur/abonnementwijziging

[ Voor 63% gewijzigd door DON PAPA op 29-12-2024 19:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• upzidedown
Ik wil graag mijn ervaring delen met mijn overstap naar Odido.

Ik zat bij Delta en had aangegeven dat ik op donderdag 16 december wilde overstappen. Echter, op vrijdag 13 december kreeg ik al een melding via mijn Unifi-app dat mijn internetverbinding offline was.

Hoewel er nog licht op de verbinding was, kreeg ik geen IP-adres meer. Ik heb Delta gebeld en aangegeven dat ik naar Odido zou overstappen, maar pas over een week. Ze beloofden het te onderzoeken, maar ik heb sindsdien niets meer van hen gehoord. Ik besloot dus maar te wachten op de Guidion-monteur.

De monteur heeft de apparatuur losgekoppeld en het signaal doorgemeten, wat prima bleek te zijn. Vervolgens belde hij met de backoffice van Delta, waar ze aangaven dat ze de ONT konden zien en dat het serienummer klopte. Maar omdat het om een R-model ging, was er iets aan de hand wat zij niet konden aanpassen. De monteur moest dit doorgeven op de werkbon, waarna het wachten was op Odido.

Gelukkig is mijn onderbuurman de Guidion-monteur, en hij gaf aan dat hij als zzp’er vaak maar 30 minuten wordt betaald per opdracht. Als het langer duurt, adviseert hij klanten meestal om een nieuwe afspraak te maken. Gelukkig nam hij meer tijd om het probleem te troubleshooten, maar helaas zonder succes.

Vanaf 16 december tot vandaag, 27 december, heb ik alleen een e-mail van Odido ontvangen met een referentienummer en de belofte dat ze binnen 3 dagen zouden terugkomen. Zoals je kunt raden, heb ik sindsdien niets meer gehoord. Ik heb meerdere keren zelf gebeld voor statusupdates. Eerst zeiden ze dat mijn dossier bij de technische dienst lag, maar na dagen zonder voortgang vertelde iemand aan de telefoon dat het probleem bij Delta zou liggen en dat zij de POP moeten controleren.

Op de community heb ik ook gevraagd naar de status en of mijn ONT-nummer correct geregistreerd staat. Dat lijkt in orde te zijn.

Heeft iemand advies? Ik ben bang dat dit een gevalletje wordt van van het kastje naar de muur, waarbij Odido en Delta elkaar de schuld blijven geven.
Update vanuit mijn kant, ik heb weer internet! Na de tip van nero355 terecht gekomen op Delta topic en vervolgens op Discord met Delta support en hier heeft R3D _/-\o_ mijn probleem kunnen oplossen. Issue was ONT stond in "admin-locked staat" en dat veroorzaakte het probleem dat ik geen internet meer had/de lijn activatie niet goed ging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spartacusNLD

spartacusNLD

This is Sparta!!

Iemand een idee hoe ik het oplos dat de mediabox soms random het beeld en geluid uitschakelt? TV zelf gaat dan ook op zwart over 1 a 2 seconden, en gaat vanzelf weer aan. Gek issue.

Verder geen problemen na een paar dagen Odido.

edit: volumeregeling uitschakelen in het HDMi CEC menu lijkt het te hebben opgelost.

[ Voor 21% gewijzigd door spartacusNLD op 29-12-2024 19:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:30
DON PAPA schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:01:
[...]
En als de provider eenzijdig het contract veranderd, wat ze nu hebben gedaan met de twee jarige contracten (vanaf 1 februari niet meer mogen verlagen tijdens de contract periode), krijgen zij nu de optie om kostenloos te kunnen opzeggen als het contract voor 5 december 2024 is afgesloten.
Als 2 jarig contract bezitter, verlengd in augustus 2024, wacht ik nog op een schrijven van ze. Dus in ieder geval is het bij n=1 niet gemeld.

Edit: ik zie hem sneaky staan op de laatste rekening. Lekkere heldere communicatie...

[ Voor 7% gewijzigd door Huub17 op 29-12-2024 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Huub17 schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:18:
[...]

Als 2 jarig contract bezitter, verlengd in augustus 2024, wacht ik nog op een schrijven van ze. Dus in ieder geval is het bij n=1 niet gemeld.

Edit: ik zie hem sneaky staan op de laatste rekening. Lekkere heldere communicatie...
Dat is wel heel slinks zeg!
Ik bekijk die eigenlijk nooit maar net toch even gedaan voor de zekerheid maar kan er niets in vinden.

Hoe staat dat bij jou erin dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

wvkreg schreef op zondag 29 december 2024 @ 13:47:

Op de Orbi970, 10G direct connect. Ik heb een 2Gb abonnement via ODF.

[Afbeelding]
Ik haal consistent de 2,12 Gbps upload:
Ubiquiti CGU speedtest Odido via ODF 7-13 nov 2024
Dit is nog een oudere screenshot maar op de data na is er niets veranderd.

Nu draait deze speedtest om 1:17 dus daar kan het ook aan liggen.
Ik ga het eens veranderen naar 20u ‘s avonds om te kijken of het dan lager uitkomt.

Hoop niet dat het veel invloed heeft op de verbinding want had het bewust in de nacht gezet om gamende huisgenoten niet te belemmeren maar we gaan het zien…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

stfnz schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:18:
Wij zitten nu vanaf Maart bij Odido op een ODF netwerk, die hebben landelijk een jaar exclusiviteit? Wanneer zou ik op Glasvezel check sites dan andere providers kunnen gaan zien? Ik wil graag overstappen voor het volgende jaar, maar geen idee wanneer ik andere opties daar kan gaan zien. Hoe werkt dat precies?
Dat is een goede vraag, ben ik ook erg benieuwd naar.
Hier ook nieuw ODF glasvezelnetwerk en inderdaad hetzelfde te horen gekregen; Odido heeft het eerste jaar alleenrecht.

Vraag me wel af hoeveel animo er is van andere providers, zeker als die eigen apparatuur moeten gaan ophangen.
Of liften die dan mee op apparatuur van ODF of Odidio?
Als dat net zo is bij KPN glasvezel met andere providers wordt het nooit concurrerend qua prijs dus ik hoop wel dat ze dan eigen spullen plaatsen.
Ik wil ook graag een eigen router gaan gebruiken. Hoe werkt dat precies wanneer er een monteur langskomt en je het dus gewoon zelf kan aansluiten?
Ik heb ook een eigen router, Ubiquiti Cloud Gateway, en had zelf de ONT al opgehangen en aangesloten.

De Guideon monteur heeft vervolgens de T56 Zyxel modem er aan gehangen, speedtest gedraaid om te zien of de snelheden gehaald werden en de verbinding als opgeleverd gemeld.
Hiervoor heeft hij even een foto gemaakt van de T56 op de grond in de meterkast en van de serienummer sticker die hij nog op de ONT plakte.

Daarna is hij weer weggegaan en heb ik de kabel vanuit de T56 in mijn Ubiquiti geprikt waarvan ik de WAN poort vooraf had ingesteld op VLAN300 en toen werkte het meteen.

Het gezellig wat napraten met de monteur duurde langer dan het daadwerkelijk opleveren van de verbinding, hij was binnen een kwartier er weer vandoor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Huub17
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:30
Vliegvlug schreef op zondag 29 december 2024 @ 19:27:
[...]

Dat is wel heel slinks zeg!
Ik bekijk die eigenlijk nooit maar net toch even gedaan voor de zekerheid maar kan er niets in vinden.

Hoe staat dat bij jou erin dan?
Gelijkend aan dit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

stfnz schreef op zondag 29 december 2024 @ 16:18:
Wij zitten nu vanaf Maart bij Odido op een ODF netwerk, die hebben landelijk een jaar exclusiviteit? Wanneer zou ik op Glasvezel check sites dan andere providers kunnen gaan zien?
Dat is heel verschillend, ik heb daar laatst contact over gehad met ODF, omdat ik sinds oktober 2023 een Odido aansluiting heb, en nog steeds geen andere providers te zien kreeg met mijn postcode op de ODF website. Zij gaven toen aan dat de wijkcentrale in mijn buurt pas in juli 2024 geheel opgeleverd is en daarom zijn de andere providers voor onze buurt pas beschikbaar vanaf juli 2025.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Bedank!
Zo’n tekst heb ik niet in mijn facturen gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
Vliegvlug en DON PAPA, bedankt voor de reacties!
DON PAPA schreef op zondag 29 december 2024 @ 20:03:
[...]

Dat is heel verschillend, ik heb daar laatst contact over gehad met ODF, omdat ik sinds oktober 2023 een Odido aansluiting heb, en nog steeds geen andere providers te zien kreeg met mijn postcode op de ODF website. Zij gaven toen aan dat de wijkcentrale in mijn buurt pas in juli 2024 geheel opgeleverd is en daarom zijn de andere providers voor onze buurt pas beschikbaar vanaf juli 2025.
Ah oke, ik snap het. Dit maakt het 2e jaar op glasvezel dan iets lastiger dan gedacht. Dan zal ik ook niet anders kunnen dan terug naar Ziggo of een extra jaar Odido. Waar heb jij voor gekozen toen je 1-jarig abbo afliep?

Ik ga er van uit dat hun nieuwe aanbieding niet in de buurt kwam van wat ze voor nieuwe leden doen (wij zitten momenteel op 10 maanden lang 50% korting bijvoorbeeld). Ik lees wel eens dat mensen een abbonement nemen op naam van iemand anders op hetzelfde adres, geen idee of dat in de praktijk zo makkelijk werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

stfnz schreef op zondag 29 december 2024 @ 21:04:
Ah oke, ik snap het. Dit maakt het 2e jaar op glasvezel dan iets lastiger dan gedacht. Dan zal ik ook niet anders kunnen dan terug naar Ziggo of een extra jaar Odido. Waar heb jij voor gekozen toen je 1-jarig abbo afliep?
DON PAPA in "[Odido Glasvezel] Ervaringen & Discussie"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
DON PAPA schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:01:
[...]

Ik denk dat je wat zaken door elkaar haalt, ten eerste het niet meer kunnen verlagen gaat pas in op 1 februari 2025, en telt alleen voor de mensen met een twee jarig contract.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

https://www.odido.nl/service/factuur/abonnementwijziging
Nee, het geldt voor ALLE contracten zegt de helpdesk
Telefonisch bevestigd en al vanaf 1-12-2024.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

wvkreg schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:20:
[...]
Nee, het geldt voor ALLE contracten 8)7 8)7 8)7
Telefonisch bevestigd en al vanaf 1-12-2024 |:( |:( |:( |:(
Als jij alle verschillende teksten hierover op de website in twijfel trekt door één simpel telefoontje, dat moet je lekker zelf weten. Maar ik heb een iedergeval meer vertrouwen in de uitleg vanuit Odido op hun website en het forum...

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 29-12-2024 23:30 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• rvk

rvk

[...]
Welk contract had jij en vanaf wanneer?
En staat er bij jou iets op de laatste factuur van dec.?

Het schijnt nl toch wat ingewikkelder te zijn. Voor contracten van 1jr van voor 5 dec geldt het nl niet.
Hi @Kees-82, goed dat je dit checkt! Voor jou geldt de wijzing wel. Kort door de bocht geldt het voor deze klanten:
  • Voor nieuwe contracten die worden afgesloten vanaf 5 december 2024 geldt de wijziging direct.
  • Voor bestaande klanten (alleen met een 24 maanden contract) en contract afgesloten vóór 5 december geldt de wijziging vanaf 1 februari 2025. Zij krijgen tot 31 januari 2025 de mogelijkheid om hun snelheid nog te verlagen via Mijn Odido en de optie om hun contract kosteloos op te zeggen tot dezelfde datum.
Mocht ik iets kunnen doen, laat het weten. Snelheid aanpassen kan jij nog wel tot de aangegeven datum van Mijn Odido!
Bron https://community.odido.n...ostid=1840932#post1840932

Hopelijk is het zo wat duidelijker.

[ Voor 8% gewijzigd door rvk op 29-12-2024 22:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:29
[...]

Ik heb sinds 15 november j.l. een 1-jarig abonnement, 2Gb/2Gb met TV 10 maanden voor 30,-. (ODF). Ik heb zojuist mijn 1e factuur bekeken, maar geen melding dat verlaging niet is toegestaan na die 10 maanden zonder dat ik de korting kwijtraak.

@rvk en @DON PAPA hebben dus helemaal gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
rvk schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:42:
[...]

Welk contract had jij en vanaf wanneer?
En staat er bij jou iets op de laatste factuur van dec.?

Het schijnt nl toch wat ingewikkelder te zijn. Voor contracten van 1jr van voor 5 dec geldt het nl niet.

[...]

Hopelijk is het zo wat duidelijker.
Mijn ingansdatum is 27 november 2024. ik betaal 15 euro, bij normale prijzen had ik meteen opgezegd.
Ik heb Ziggo nog, kabel omzetten, vlan300 uit en Ziggo is weer up.

[ Voor 10% gewijzigd door wvkreg op 29-12-2024 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvk

rvk

wvkreg schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:08:
[...]
Mijn ingansdatum is 27 november 2024.
1 of 2 jaar?
En heb je een melding op de factuur van december?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvkreg
rvk schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:10:
[...]

1 of 2 jaar?
En heb je een melding op de factuur van december?
1
Nee

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rvk

rvk

Ok. Dan zal het voor jou dus ook niet gelden. En grote kans dat de persoon die jij aan de lijn hebt gehad wel de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
rvk schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:14:
[...]

Ok. Dan zal het voor jou dus ook niet gelden. En grote kans dat de persoon die jij aan de lijn hebt gehad wel de klok heeft horen luiden maar niet weet waar de klepel hangt.
Helpdesk is ook erg slecht en traag. Bel nog liever mijn grootmoeder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:42
Mijn ouders hebben sinds vorige week Odido glas en TV. Maar meteen al sinds het aansluiten steeds last van zwarte flikkeringen door het beeld. Het is sporadisch en niet meer dan een seconde. Vaak aan het begin van een programma of reclameblok. We hebben de laatste software, HDMI-kabel van Odido. TV is wel vrij oud, maar lijkt me iets met de MediaBox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

wvkreg schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:24:
Helpdesk is ook erg slecht en traag. Bel nog liever mijn grootmoeder.
Dat is sowieso leuker! :)

Maar voor mij geldt dus ook dit :
rvk schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:10:
- 1 of 2 jaar?
- En heb je een melding op de factuur van december?
:)

Dus dan zou dit wel moeten kloppen :
rvk schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:42:

[...]

d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:08
nelizmastr schreef op zondag 29 december 2024 @ 08:32:
[...]

AON en GPON hebben dat effect inderdaad. XGSPON is er niet gevoelig voor.

Gelukkig ligt er hier in de wijk nergens AON, is nieuw als GPON opgeleverd eind 2020 :+
XGSPON en GPON kunnen wel op hetzelfde segment voorkomen, toch?

Diagram
(diagram van hier)

Dus al heb je zelf een XGSPON verbinding, kan je nog wel in een segment met ook GPON zitten (lijkt mij)

[ Voor 31% gewijzigd door Lrrr op 30-12-2024 04:15 ]

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Economics
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11:02
Lrrr schreef op maandag 30 december 2024 @ 04:02:
[...]

XGSPON en GPON kunnen wel op hetzelfde segment voorkomen, toch?

[Afbeelding: Diagram]
(diagram van hier)

Dus al heb je zelf een XGSPON verbinding, kan je nog wel in een segment met ook GPON zitten (lijkt mij)
Op een PON poort kun je zowel G als XGS PON hebben. Dat zijn MPM SFPs. Alleen verstoren de AON de GPONs omdat ze bijna op dezelfde golflengte zitten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:03
Dennisweb schreef op maandag 30 december 2024 @ 00:17:
Mijn ouders hebben sinds vorige week Odido glas en TV. Maar meteen al sinds het aansluiten steeds last van zwarte flikkeringen door het beeld. Het is sporadisch en niet meer dan een seconde. Vaak aan het begin van een programma of reclameblok. We hebben de laatste software, HDMI-kabel van Odido. TV is wel vrij oud, maar lijkt me iets met de MediaBox.
Hebben ze een Samsung tv?

Mijn ervaring met Samsung tv's, oud en nieuw, is dat ze nogal kritisch zijn mbt het signaal. Mijn Apple TV en Humax problemen waren opgelost door een goede kabel (2-3 tientjes bij een goede audio / tv zaak) te gebruiken. De Odido-kabel is waarschijnlijk van Action-kwaliteit.

Verder kan ik je NL Ziet via een Apple TV aanbevelen als een kabel het probleem niet oplost. Veel beter dan wat Odido, KPN en consorten aan kunnen bieden met hun eigen kastjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
N.a.v reactie DON PAPA ga ik ook maar even informeren wanneer onze centrale dan daadwerkelijk geopend is en dus het 1-jarig Odido exclusiviteitsrecht vervalt.

Over het algemeen niet ontevreden over het netwerk maar het prijsverschil zal te groot zijn met die nieuwskomers deals die je elders kan krijgen.

Ik las hier wel eens dat mensen een contract met dezelfde provider afsluiten maar op naam van een andere bewoner? Geen idee of dit in de praktijk dan ook echt zo werkt. Anders zal terug naar Ziggo de enigste optie zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DON PAPA

DON PAPA

Tweaker-fan

stfnz schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:42:
Anders zal terug naar Ziggo de enigste optie zijn.
Ik heb geen idee welk pakket je gaat afnemen, maar in mijn geval ben ik bij Ziggo (ondanks de 3 maanden 50% welkomst-korting bij een 1 jarig Internet only contract) nog steeds veel duurder uit dan bij Odido met verlengings & combi-korting.

Ziggo Internet only 400/40 = €556,50 per jaar
Odido Internet only 400/400 = €360 per jaar

[ Voor 4% gewijzigd door DON PAPA op 30-12-2024 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Hebben meer mensen problemen met het toevoegen van hun abonnement in hun account?

Ik ben vrijdag overgegaan van Ziggo naar Odido. Account aangemaakt bij Odido, maar als ik mijn internet abonnement toe wil voegen dan krijg ik een foutmelding ("Sorry, er is iets fout gegaan. Probeer het later nog eens."). Dat heb ik al sinds vrijdag.

Ik heb dit nodig om mijn Grandstream te kunnen configureren voor mijn vaste telefoon

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12:42
ikweethetbeter schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:38:
[...]

Hebben ze een Samsung tv?

Mijn ervaring met Samsung tv's, oud en nieuw, is dat ze nogal kritisch zijn mbt het signaal. Mijn Apple TV en Humax problemen waren opgelost door een goede kabel (2-3 tientjes bij een goede audio / tv zaak) te gebruiken. De Odido-kabel is waarschijnlijk van Action-kwaliteit.

Verder kan ik je NL Ziet via een Apple TV aanbevelen als een kabel het probleem niet oplost. Veel beter dan wat Odido, KPN en consorten aan kunnen bieden met hun eigen kastjes.
Nee, is een LG. NLZIET is geen optie, want die bieden geen TLC en StarChannel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stfnz
DON PAPA schreef op maandag 30 december 2024 @ 09:56:
[...]

Ik heb geen idee welk pakket je gaat afnemen, maar in mijn geval ben ik bij Ziggo (ondanks de 3 maanden 50% welkomst-korting bij een 1 jarig Internet only contract) nog steeds veel duurder uit dan bij Odido met verlengings & combi-korting.

Ziggo Internet only 400/40 = €556,50 per jaar
Odido Internet only 400/400 = €360 per jaar
Bedankt voor de reactie, ik zat er inderdaad een beetje naast.
Zojuist ODF gesproken en die vertelde me dat het 1 jarig exclusiviteitsrecht in Februari 2025 al verloopt. Dus dan zouden er meer mogelijkheden moeten zijn hopelijk. Ben wel benieuwd dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:03
Dennisweb schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:39:
[...]
Nee, is een LG. NLZIET is geen optie, want die bieden geen TLC en StarChannel aan.
Ik heb geen ervaring met LG en brakke HDMI kabels, maar ik neem aan dat ook hier een betere kabel de problemen mogelijk op kan lossen.

Als het Odido kastje het probleem is, dan kun je ook de app op bv een Apple TV gebruiken.

Bij Ziggo is Xite m'n favoriete achtergrond zender. Maar dat voor mij geen reden om niet naar NLZiet over te stappen. Deze zender is niet onmisbaar.

Als TLC een onmisbare zender is, moet je misschien eens vragen wat ze echt missen. Ik kan me niet voorstellen dat TLC echt nodig is. Maar wie ben ik...

Bij Ziggo heb je 600 zenders, waarvan ik regelmatig naar maximaal zo'n 15 zenders kijk. Bij NLZiet heb je 60 zenders, waarbij ik regelmatig naar zo'n 15 kijk. Voor mij is het lood om oud ijzer.
Pagina: 1 ... 95 ... 113 Laatste

Let op:
Dit topic is alleen bedoeld voor het bespreken van Glasvezel, andere onderwerpen horen in:
- xDSL: [Odido xDSL] Ervaringen & Discussie
- Mobiel: [Odido Mobiel] Ervaringen & Discussie
- 5G voor thuis: [Odido Klik&Klaar - 5G vast internet] Ervaringen & Discussie

FAQ:
- Alle vragen omtrent de monteurs
- Alle vragen omtrent korting en verlengen