*Update
Update vanuit mijn kant, ik heb weer internet! Na de tip van nero355 terecht gekomen op Discord met Delta support en hier heeft R3D

mijn probleem kunnen oplossen. Issue was ONT stond in "admin-locked staat" en dat veroorzaakte het probleem dat ik geen internet meer had/de lijn activatie niet goed ging.
Ik wil graag mijn ervaring delen met mijn overstap naar Odido.
Ik zat bij Delta en had aangegeven dat ik op donderdag 16 december wilde overstappen. Echter, op vrijdag 13 december kreeg ik al een melding via mijn Unifi-app dat mijn internetverbinding offline was.
Hoewel er nog licht op de verbinding was, kreeg ik geen IP-adres meer. Ik heb Delta gebeld en aangegeven dat ik naar Odido zou overstappen, maar pas over een week. Ze beloofden het te onderzoeken, maar ik heb sindsdien niets meer van hen gehoord. Ik besloot dus maar te wachten op de Guidion-monteur.
Ondertussen had ik alvast de Nokia ONT (Nokia XS-010X-R) geplaatst, maar die gaf geen licht. Op donderdagmiddag 16 december, rond 16:00, kwam de monteur langs om de poort in de POP om te zetten. Na deze wijziging kreeg ik wel licht op de Nokia ONT, maar de PON-indicator bleef knipperen.
De monteur heeft de apparatuur losgekoppeld en het signaal doorgemeten, wat prima bleek te zijn. Vervolgens belde hij met de backoffice van Delta, waar ze aangaven dat ze de ONT konden zien en dat het serienummer klopte. Maar omdat het om een R-model ging, was er iets aan de hand wat zij niet konden aanpassen. De monteur moest dit doorgeven op de werkbon, waarna het wachten was op Odido.
Gelukkig is mijn onderbuurman de Guidion-monteur, en hij gaf aan dat hij als zzp’er vaak maar 30 minuten wordt betaald per opdracht. Als het langer duurt, adviseert hij klanten meestal om een nieuwe afspraak te maken. Gelukkig nam hij meer tijd om het probleem te troubleshooten, maar helaas zonder succes.
Vanaf 16 december tot vandaag, 27 december, heb ik alleen een e-mail van Odido ontvangen met een referentienummer en de belofte dat ze binnen 3 dagen zouden terugkomen. Zoals je kunt raden, heb ik sindsdien niets meer gehoord. Ik heb meerdere keren zelf gebeld voor statusupdates. Eerst zeiden ze dat mijn dossier bij de technische dienst lag, maar na dagen zonder voortgang vertelde iemand aan de telefoon dat het probleem bij Delta zou liggen en dat zij de POP moeten controleren.
Op de community heb ik ook gevraagd naar de status en of mijn ONT-nummer correct geregistreerd staat. Dat lijkt in orde te zijn.
Na veel rondzoeken begrijp ik dat er wel signaal is, maar dat mijn ONT zich niet registreert bij de centrale. Nu vraag ik me af waar het probleem precies ligt: bij Odido of bij Delta?
Heeft iemand advies? Ik ben bang dat dit een gevalletje wordt van van het kastje naar de muur, waarbij Odido en Delta elkaar de schuld blijven geven.
[
Voor 6% gewijzigd door
upzidedown op 29-12-2024 18:14
. Reden: Update ]