Je legt hier gewoon puur woorden in mijn mond.
Ik koop helemaal niet liever een dCS apparaat. Ik zou nooit zo'n apparaat kopen.
Wat heb ik hier gezegd dat jij in vredesnaam denkt dat ik zo'n apparaat zou willen kopen?!?
Ik vind al die dure apparatuur onzin. Seriematig of one off. Ik concentreer me juist op wat je blind wèl en niet kan horen.
Ik zeg alleen dat je vaak kan zien of een apparaat van een high end leverancier komt omdat er erg veel aandacht aan het uiterlijk besteed wordt, en dat dat bij one offs van de niet reguliere partijen vaak achterwege blijft, waardoor je het verschil kan zien. Dat het kitsch is of niet doet er helemaal niet ter zake. Ik heb het over fit&finish. Al die exorbitante behuizingen is onderdeel van het verkoopmodel.
Dat jij dat liever niet hebt doet uiteindelijk niet ter zake, ik neem aan dat jij geen audioapparatuur in die prijsklasse koopt. Alleen wat mensen vinden/willen zien die ook daadwerkelijk €50k oid neerleggen voor een amp of dac is in dit geval belangrijk.
Je kan gewoon zien dat er in de behuizing van onderstaande amp gewoon veel geld tijd en moeite gestopt is (ik geloof dat deze iets van 30k kost):

Als je het ontwerp dan niet mooi vindt, maar wel dat soort bedragen op een audioapparaat wilt stukslaan, dan kan je naar een ander merk met ander ontwerp wat je wel mooi vindt. Maar vrijwel allemaal zitten ze in een hele mooie dure kast waar veel geld tijd en aandacht in gestoken is. Ik neem aan omdat de potentiele klanten dat willen zien.
En dat er dan mensen beweren 'ja maar dat kan ik ook' dat als je dan daadwerkelijk vraagt of ze dat ook kunnen aantonen.....dan blijft het gewoon stil. Dat is een forum eigen trekje. 'Put your money where your mouth is' zoals de engelsen dat zo mooi zeggen....
Het is altijd hetzelfde liedje. Iedereen heeft blabla. Want meer dan dat is het dus niet naar blijkt.
Ik hou me dan ook verre van uitspraken die ik niet daadwerkelijk kan onderbouwen.
Ik weet wel wat een NDA is... mijn grootste opdrachtgevers zitten in de luchtvaartindustrie en in defensie, dus die moet ik wel eens ondertekenen (danwel laten ondertekenen)....Neemt niet weg dat je altijd wel iets voor klanten hebt om te laten zien van je werk zodat ze enigzins weten wat ze kunnen verwachten. Maar dat is hier dus kennelijk niet het geval.
[
Voor 24% gewijzigd door
mr_petit op 14-05-2025 17:35
]