Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 116 117 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
*knip* je wens tot betere discussie is voldoende, de rest houden we buiten het gesprek
Prima, maar dan ga ik het er ook bij laten.
*knip* commentaar op moderatie gaat via andere kanalen

Naar mijn beleving draagt dat namelijk niet bij aan de constructiviteit en openheid om elkaars positie goed te kunnen begrijpen om zo naar elkaar te kunnen naderen.

[ Voor 17% gewijzigd door Jorgen op 14-05-2025 22:40 ]

One World Concepts

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:28
@Cheezus Dat ding is erg lelijk maar ik vind bijvoorbeeld dit ding van Marantz mooier dan veel dCS en andere high end apparaten. Qua bouwkwaliteit zal het er ook niet voor onder doen denk ik. En als de componenten dan ook nog eens vergelijkbaar blijken... Het is dan alleen nog het exclusieve aspect en het logootje dan wat het verschil maakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnOTaY6ETUzPMdKd8LFeqC7ILGo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Li6DQGktinPSM42vdaIgPJ5T.jpg?f=fotoalbum_large

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:05

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

B_FORCE schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 22:18:
[...]

Prima, maar dan ga ik het er ook bij laten.
Informatie voor de rest van het verloop van de discussie zonder overleg pardoes weghalen kan ik niet waarderen en vind ik ook niet gepast.

Naar mijn beleving draagt dat namelijk niet bij aan de constructiviteit en openheid om elkaars positie goed te kunnen begrijpen om zo naar elkaar te kunnen naderen.
Begrijpelijk, maar dan blijven we praten over hoe de ander discussieert en dat is online een groot risico. Voor commentaar op de moderatie mag je me DM'en, maar ook dat houden we om exact dezelfde redenen buiten het topic.

@ allen:

Het is inmiddels denk ik voor iedereen duidelijk wat wel of niet prettig is. Als iedereen aanhoudt wat hij/zij voor zichzelf een fijne manier van gesprek vindt, loopt het vanzelf een stuk beter. Moderatie is ook niet persoonlijk bedoeld, maar om te garanderen dat iedereen zich veilig kan voelen in de discussie.

Wat mag en niet mag, is gelukkig vrij simpel. Als we elke vorm van op de man spelen of meta vermijden (ook als die goed bedoeld is) dan blijft de discussie zuiver. En over die AV-techniek mag je vrijelijk je mening uiten. Of je nu al je spaargeld eraan besteed, of keihard om de lege hulsen van dure hifi wilt lachen.

Zie je iets wat niet hoort? Gebruik de TR-knop.
Van gedachten wisselen met de moderator? Graag in de speciale topics of DM.

Ben je het gewoon oneens met iemand? Dat is het riscio van dit topic. ;)

Carry on and have fun. :)

[ Voor 76% gewijzigd door Jorgen op 14-05-2025 23:53 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:40
Dr. Strangelove schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 21:00:

Mijn vraag, en die is ook al eerder gesteld natuurlijk, maar wat zit hierin dat ik niet zelf kan kopen voor een paar 100 euro?
Nu niets meer.

Door hem open te maken is de gebakken lucht vervlogen.
Deze zorgt juist voor de warme klanken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

LTwinter schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:44:
[...]

Nu niets meer.

Door hem open te maken is de gebakken lucht vervlogen.
Deze zorgt juist voor de warme klanken.
Hoe duurder het apparaat, hoe minder onderdelen en functies.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MvanS
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 17-07 14:56
Ik weet niet of het in strijd is met @Jorgen 's instructie maar ik was benieuwd wat je nou voor je geld krijgt nav de discussie gisteren. Hier wat dCS producten aan de binnenkant.

https://dcs.community/t/rossini-dac-innards/3141/7

Dit is de Puccini U Clock en die kost je slechts 4500 euro. Nou ja, je kan hem tegelijk als boterhamtrommel gebruiken denk ik dan maar, genoeg ruimte.

[Afbeelding]

Ik las de discussie over de behuizing en ik geloof best dat dat meespeelt maar los daarvan, deze bedrijven claimen in hun verkooppraat niet zo zeer de estethiek van het apparaat maar de superieure geluidskwaliteit.

Mijn vraag, en die is ook al eerder gesteld natuurlijk, maar wat zit hierin dat ik niet zelf kan kopen voor een paar 100 euro?

Er zijn genoeg shots te vinden van de binnenkant van die dCS spullen die veel duurder zijn. Maar afgezien van een ringkerntrafo en wat zwaardere condensatoren ziet het er niet complexer uit dan een gemiddeld moederbord. Ik heb dus weinig verstand van electronica zoals wel blijkt maar ik vraag me echt af wat voor componenten deze bedrijven gebruiken dat zij hun apparaten voor het tienvoudige kunnen verkopen van wat een Marantz of Denon ervoor vraagt. Het moet toch meer zijn dan alleen een chique behuizing?
Haha die grijze standaard flatcable naar de vergulde connectoren waar je dan je ultra dure interlinks op aansluit. Intern maakt het allemaal niet uit als het er buiten maar goed uit ziet toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MvanS schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 10:10:
[...]

Haha die grijze standaard flatcable naar de vergulde connectoren waar je dan je ultra dure interlinks op aansluit. Intern maakt het allemaal niet uit als het er buiten maar goed uit ziet toch.
Om dan vervolgens wel binnenhuis je stroom te zuiveren natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vlaaing peerd
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16-07 16:20
Jorgen schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 09:55:
[...]

Hoe duurder het apparaat, hoe minder onderdelen en functies.
An sich vind ik dat wel goed beleid voor beter geluid. Des te minder er op zit, des te minder het geluid vervormt.

Maargoed, ik zit in kamp neutrale weergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik weet niet of het in strijd is met @Jorgen 's instructie maar ik was benieuwd wat je nou voor je geld krijgt nav de discussie gisteren. Hier wat dCS producten aan de binnenkant.

https://dcs.community/t/rossini-dac-innards/3141/7

Dit is de Puccini U Clock en die kost je slechts 4500 euro. Nou ja, je kan hem tegelijk als boterhamtrommel gebruiken denk ik dan maar, genoeg ruimte.

[Afbeelding]

Ik las de discussie over de behuizing en ik geloof best dat dat meespeelt maar los daarvan, deze bedrijven promoten in hun verkooppraat niet zo zeer de aestethiek van het apparaat maar de superieure geluidskwaliteit.

Er zijn genoeg shots te vinden van de binnenkant van die dCS spullen die veel duurder zijn. Maar afgezien van een ringkerntrafo en wat zwaardere condensatoren ziet het er niet complexer uit dan een gemiddeld moederbord.
Er lijkt een klokoventje in te zitten? Dat blokje onderin het mainboard? Die kunnen op zich wel aantikken afhankelijk van nauwkeurigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
vlaaing peerd schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 12:30:
[...]

An sich vind ik dat wel goed beleid voor beter geluid. Des te minder er op zit, des te minder het geluid vervormt.
Dat geldt niet in alle gevallen helaas. Er moet genoeg in zitten, maar niet meer dan dat. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzichtbaar
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-07 21:36
Bij zelfbouw van een PC kijken we tot op de procenten naar de performance van de PSU. Maar bij andere apparaten (TV, netwerkspeler, opladers, etc) doen we dat niet. Is het dan niet overdreven dat we dat bij de PSU wel doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CjFe3zLG-m-ov7Ei7z_nopVUF5M=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/b2l3ggWBOFnVquh5OOiUGX9N.png?f=user_large

Koga F3 8.0, NAD M33, KEF R11, Asus Maximus Z790

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 21:58

Cheezus

Luiaard

onzichtbaar schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:07:
Bij zelfbouw van een PC kijken we tot op de procenten naar de performance van de PSU. Maar bij andere apparaten (TV, netwerkspeler, opladers, etc) doen we dat niet. Is het dan niet overdreven dat we dat bij de PSU wel doen?
[Afbeelding]
Het Titanium PSU gesoldeerd door elfen bij maanlicht topic staat ergens anders :+

Maar bij andere producten heb je gewoon een energielabel waar je als consument ziet hoe zuinig het apparaat is. Voor kleine apparaten die weinig verbruiken heeft met blijkbaar niet de moeite genomen om dat verder uit te werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DominoNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 08:57

DominoNL

Professioneel Azijnzeiker

onzichtbaar schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 22:07:
Het duidelijk en transparant kwalificeren van PSU's lijkt me geen slechte zaak en verre van overdreven. Het is, behalve het wattage (ik weet dat dit woord niet bestaat, maar voor het gemak) de enige differentiërende factor van een voeding dus logisch dat die aangegerepn wordt om USP's op te baseren.

Of je er zelf iets mee doet of rekening mee wilt houden is helemaal aan jezelf, natuurlijk.

Om deze vraag weer een beetje naar audio te trekken; waarom kijken we dan alleen naar het vermogen per kanaal en de harmonische vervorming van receivers en dedicated (stereo-)versterkers als we dat ook niet doen bij apparaten met ingebouwde versterker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davey400
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 17:18
Even los van of zo’n Puccini U Clock een toevoeging is waarvan je de waarde hoort:
Die klokgenerator (dat oranje/witte blokje) is er één van het type OCXO, een Oven Controlled Crystal Oscillators.
Waar bij de goedkopere “betere” oscillators een correctie wordt toegepast voor de temperatuur, wordt deze gewoon op een constante temperatuur gehouden.
Dat verklaart dus ook de loze ruimte er omheen; het ding wordt warm en moet warm blijven.
Die blokjes zijn inderdaad best wel prijzig.

Die lintkabel lijkt lachwekkend, maar het is ook maar een kloksignaal dat naar de achterkant gaat, geen analoog audio-signaal.

En de rest van de prijs is inderdaad marge, marketing en imago.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:30
Zijn inderdaad aardig aan de prijs. Maar nu ik in die datasheets duik vraag ik me wel af of ze rekening houden met de opwarmtijd. Bij de meeste toch wel een aantal minuten voordat ze nauwkeuriger zijn dan een standaard kristal.
Je wil natuurlijk niet dat je 2min durende intro 0.000006s meer drift heeft dan de rest van het nummer (uitgaande van een 50ppb afwijking voor een normaal kristal en perfecte opgewarmde OCXO).

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Nou ja, precies dat.
Is dan ook vooral interessant om meerdere digitale bronnen in sync te houden als er een mix gemaakt moet worden (van die verschillende bronnen).

V.w.b. die opwarmtijd: een echte audiofiel laat toch altijd alles aanstaan omdat anders de electronen in de kabels verstrammen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• onzichtbaar
Speciaal voor audiofielen met zonnepanelen. Opladen als de zon schijnt en gratis ultra schone stroom voor het perfecte geluid. Zie de STROMTANK S-5000 HighPower MK-II. Mocht je even geen €50.000 hebben, begin dan avast met een degelijke contactdoos t.w.v. €1500…

“It does not only make sonic sense to provide the best, largest systems with such a power base as our StromTank S5000-HighPower. The energy requirements of large power amplifiers in particular require an absolutely stable supply and they will thank you with longer operational life, as well as pure musical enjoyment.”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w6yG_tcSL8Tfk-_pRMfleswZnmk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JtBdF6FkivV8SHTPYb1UBG3S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6MpbOiTnXQbpw5t_bivJPwlPNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Iak7kYKr8XS81sQ2v99T8uaF.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 21% gewijzigd door onzichtbaar op 24-05-2025 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boermansjo
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 21:40
Ik denk dat die batterie bedoeld is voor de camping. Als je op reis gaat en lekker je hele home cinema meepakt samen met je tent heb je wel stroom nodig. Geen JBL speakertje meer nodig aan het strand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

onzichtbaar schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 23:45:
Speciaal voor audiofielen met zonnepanelen. Opladen als de zon schijnt en gratis ultra schone stroom voor het perfecte geluid. Zie de STROMTANK S-5000 HighPower MK-II. Mocht je even geen €50.000 hebben, begin dan avast met een degelijke contactdoos t.w.v. €1500…

“It does not only make sonic sense to provide the best, largest systems with such a power base as our StromTank S5000-HighPower. The energy requirements of large power amplifiers in particular require an absolutely stable supply and they will thank you with longer operational life, as well as pure musical enjoyment.”

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Afbeeldingslocatie: https://stromtank.com/wp-content/uploads/slider/cache/c62e11539aed38865eb95d4528bdd7d8/S5000HP_05-Ausschnitt.webp

Gelukkig krijg je voor dat geld wel een schakelaar om de zekering aan en uit te schakelen.. ik ben toch wel benieuwd wat die schakelaar precies doet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GWBoes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:30
Gewoon een niet zelf resettende thermo zekering, schakelautomaat dus.

[ Voor 17% gewijzigd door GWBoes op 28-05-2025 08:05 ]

Flickr - Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvAars
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22:18
Het zou me niet eens verbazen als de service ports er voor de sier opzitten, of dat ze leiden naar een RBPi met als enige functie het besturen van het groene lichtje op de voorkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:00
onzichtbaar schreef op zaterdag 24 mei 2025 @ 23:45:
Speciaal voor audiofielen met zonnepanelen. Opladen als de zon schijnt en gratis ultra schone stroom voor het perfecte geluid.
Even rekenen: overtollige PV ipv 25ct per kWh, RTE 80%(?) dus maximale besparing rond 5 euro per week.

In 10.000 weken heb je hem terugverdiend... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• onzichtbaar
hoevenpe schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:16:
[...]

Even rekenen: overtollige PV ipv 25ct per kWh, RTE 80%(?) dus maximale besparing rond 5 euro per week.

In 10.000 weken heb je hem terugverdiend... :P
Pure musical enjoyment is priceless!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

GWBoes schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:02:
Gewoon een niet zelf resettende thermo zekering, schakelautomaat dus.
Ah, ik kende ze wel met een reset functie in dit formaat maar niet in de vorm van een aan/uit schakelaar. Er zit ook nog een glas zekering houder naast dus ik dacht dat ze een schakelaar hadden om die te overbruggen ofzo 8)7
De glas zekering zal dan wel voor de ingaande voeding zijn en de automaat voor de uitgaande kant.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davey400
Ik kwam weer een mooie tegen, oorspronkelijk op MP, maar met een link naar een ‘echte’ website.
Een echte “high end digital audio interconnect cable”. Normaal 26.500 euro, maar omdat ie al een keer gebruikt is nog maar €11.999.
Dat lijkt heel veel geld voor een digitale BNC kabel, zeker omdat het elfensap er vermoedelijk al uit is gelopen door die demo (al vraag ik me af hoeveel je van dat vocht nog nodig hebt bij een digitale kabel en of het dus heel erg is als je een beetje mist), maar deze set is bijzonder:

Als je je nl. vergist hebt in het soort connector dat je nodig hebt en het dus toch eigenlijk RCA had moeten zijn, krijg je er gewoon 2 verloopjes bij!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QqfEdH2LHi5KC6aR-zVxfO7iUJo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/itJHG2Doa98yUHT9T6o8Gv7h.jpg?f=fotoalbum_large

Het kan ook een bewuste keus zijn.
Zo’n RCA adapter ontgrendelt natuurlijk verborgen klanklagen die zich alleen manifesteren bij gebruik van een geometrisch uitgebalanceerde pin-spanning. Dit effect wordt extra versterkt doordat Odin zelf de buitenzijde van die in de vorm van een tulp uitgevoerde verloopjes heeft gepoetst.
Nu ik er zo over na denk zou je eigenlijk wel gek zijn als je deze kabel zónder deze verloopjes gebruikt; eigenlijk zou er nog een setje ‘andersom’ bij moeten zitten voor als je tóch BNC nodig blijkt te hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 00:00

Daniel36

vernieuwde formule

Davey400 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 08:26:
Ik kwam weer een mooie tegen, oorspronkelijk op MP, maar met een link naar een ‘echte’ website.
Een echte “high end digital audio interconnect cable”. Normaal 26.500 euro, maar omdat ie al een keer gebruikt is nog maar €11.999.
Dat lijkt heel veel geld voor een digitale BNC kabel, zeker omdat het elfensap er vermoedelijk al uit is gelopen door die demo (al vraag ik me af hoeveel je van dat vocht nog nodig hebt bij een digitale kabel en of het dus heel erg is als je een beetje mist), maar deze set is bijzonder:

Als je je nl. vergist hebt in het soort connector dat je nodig hebt en het dus toch eigenlijk RCA had moeten zijn, krijg je er gewoon 2 verloopjes bij!
[Afbeelding]

Het kan ook een bewuste keus zijn.
Zo’n RCA adapter ontgrendelt natuurlijk verborgen klanklagen die zich alleen manifesteren bij gebruik van een geometrisch uitgebalanceerde pin-spanning. Dit effect wordt extra versterkt doordat Odin zelf de buitenzijde van die in de vorm van een tulp uitgevoerde verloopjes heeft gepoetst.
Nu ik er zo over na denk zou je eigenlijk wel gek zijn als je deze kabel zónder deze verloopjes gebruikt; eigenlijk zou er nog een setje ‘andersom’ bij moeten zitten voor als je tóch BNC nodig blijkt te hebben,
Ha, van het befaamde merk Nordost.
Ik kende het niet maar heb toevallig net jumpers besteld via onze vriend Aliexpres, die zijn blijkbaar erg goed in het namaken van o.a. dit merk.
De prijs is een stuk prettiger in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

Ja, die hebben het natuurlijk ook makkelijk. Het maken van zo'n kabel kost natuurlijk maar een paar tientjes maar het (kunnen) verzinnen van de semi-wetenschappelijke marketing blabla dat is waar de echte kosten in zitten. Meneer Odin uit het noord-oosten moet daar wel 10 duizenden euro's per kabel voor krijgen om er een belegde boterham aan over te houden. Bij Ali hoeven ze de tekst alleen te ctrl+c / ctrl+v'en.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:36
Cheezus schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:07:
Het maken van zo'n kabel kost natuurlijk maar een paar tientjes...
Qua uiterlijk zien de AliExpress Audioquest, Nordost, Kimber, Van den Hul, et cetera er mogelijk geloofwaardig uit. Ga je de kabels doorknippen dan blijkt het veelal toch een andere kabel/opbouw te zijn dan het origineel. Let op, ik zeg niet dat het daardoor een slechte kabel is! Ik geef alleen aan dat bij AliExpress de gelijkenis veelal niet verder gaat dan de looks. Waarbij je met looks snel 1-0 achter staat. Productfoto's bij advertenties zijn voor mijn gevoel haast altijd van een originele kabel. Verschil met foto's van gebruikers/geleverde kabel is soms pijnlijk.

Audioquest via AliExpress blijf ik een typische vinden. Zoals genoemd genoeg te vinden waarbij de Aliquest kabels worden geopend en het niet origineel blijkt te zijn. Maar vanwaar is Audioquest dan het enige (?) merk via AliExpress waarbij je de OVP erbij krijgt? Met OVP maakt dat het voelt alsof het toch ergens uit de originele fabriek komt?

Nogmaals, niets tegen AliExpress. De Vodka HDMI die ik als test besteld had zagen er verdacht goed uit qua kabel en verpakking. Order wel retour gestuurd omdat twee van de drie kabels geen beeld gaven. Getest tussen meerdere bronnen en weergevers.

Ergens is er hier twijfel om een setje Van den Hul MC Silver of D-102 te bestellen. Puur om te zien wat ik geleverd krijg. Investeren in fake houdt me echter tegen.

[ Voor 39% gewijzigd door FeaR op 08-06-2025 10:09 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:09

Shaggy

Misantroop pur sang

Tsja, soms is de investering wel de moeite waard. Heb de sprong genomen en met een kleine lening deze speakerkabels gekocht.

De diepte...de ruimte...de soundstage....wat een ervaring...mijn hemel... Ja je kan er een nieuwe Mercedes van rijden, maar die klinkt niet zo goed als deze kabels (na de burn in periode natuurlijk)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIjsJXHXHCBiDhYigAimmMK6idY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eveMR0lSlOFKn322f4Eo9klc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6XbcA02Y23y0hEc90ZtFwNqZZMU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e0B20Jo0rR8w5oqCRN8wFiI0.jpg?f=fotoalbum_large

Maar goed, zelf gemaakt dus moet er wel iets opwindends over zeggen 😄

Making an ass of myself since the 70's

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:33
Shaggy schreef op zondag 8 juni 2025 @ 13:21:
Tsja, soms is de investering wel de moeite waard. Heb de sprong genomen en met een kleine lening deze speakerkabels gekocht.

De diepte...de ruimte...de soundstage....wat een ervaring...mijn hemel... Ja je kan er een nieuwe Mercedes van rijden, maar die klinkt niet zo goed als deze kabels (na de burn in periode natuurlijk)[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar goed, zelf gemaakt dus moet er wel iets opwindends over zeggen 😄
Heb je hem wel een nacht in het bos laten liggen zodat bij maanlicht de elfjes er over heen kunnen pissen.
Dat maakt nou net het verschil. *O*

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

3dmazter schreef op zondag 8 juni 2025 @ 13:33:
[...]

Heb je hem wel een nacht in het bos laten liggen zodat bij maanlicht de elfjes er over heen kunnen pissen.
Dat maakt nou net het verschil. *O*
Nou, er is overheen gepist, maar of het elfjes waren of mijn dronken buurman durf ik niet met zekerheid te zeggen😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

FeaR schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:36:
[...]

Ergens is er hier twijfel om een setje Van den Hul MC Silver of D-102 te bestellen. Puur om te zien wat ik geleverd krijg. Investeren in fake houdt me echter tegen.
Dan bestel.je die kabel en bestel je er meteen een kniptang bij, dan investeer je niet In fake maar in een experiment ;)
En dan vlak bij de stekker afknippen, kun je altijd nog zelf aanzetten met een soldeerbout ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
FeaR schreef op zondag 8 juni 2025 @ 09:36:
[...]

Qua uiterlijk zien de AliExpress Audioquest, Nordost, Kimber, Van den Hul, et cetera er mogelijk geloofwaardig uit. Ga je de kabels doorknippen dan blijkt het veelal toch een andere kabel/opbouw te zijn dan het origineel. Let op, ik zeg niet dat het daardoor een slechte kabel is! Ik geef alleen aan dat bij AliExpress de gelijkenis veelal niet verder gaat dan de looks. Waarbij je met looks snel 1-0 achter staat. Productfoto's bij advertenties zijn voor mijn gevoel haast altijd van een originele kabel. Verschil met foto's van gebruikers/geleverde kabel is soms pijnlijk.

Audioquest via AliExpress blijf ik een typische vinden. Zoals genoemd genoeg te vinden waarbij de Aliquest kabels worden geopend en het niet origineel blijkt te zijn. Maar vanwaar is Audioquest dan het enige (?) merk via AliExpress waarbij je de OVP erbij krijgt? Met OVP maakt dat het voelt alsof het toch ergens uit de originele fabriek komt?

Nogmaals, niets tegen AliExpress. De Vodka HDMI die ik als test besteld had zagen er verdacht goed uit qua kabel en verpakking. Order wel retour gestuurd omdat twee van de drie kabels geen beeld gaven. Getest tussen meerdere bronnen en weergevers.

Het is toch precies andersom? Wordt er een keer door een durfal zo'n dure kabel / stekker opengemaakt en dan blijken er Ali-express kwaliteit onderdelen in te zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-07 23:46
off topic: Als ik vragen mag, waar betrek je deze spullen? Ik zou graag mijn huidige Van Den Hul's met WBT's een visuele update willen geven zodat het inmiddels niet meer schoon te krijgen gele kleur wat minder opvalt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:36
Dagg schreef op maandag 9 juni 2025 @ 12:31:
[...]
Als ik vragen mag, waar betrek je deze spullen?
Volgens mij is dat cable sleeve van Viablue. Zoekende op dat merk komen de verkooppunten wel naar boven. Zijn er niet heel veel binnen Europa.

AliExpress is recent nog genoemd in dit topic, voor cable sleeve zou ik daar ook eens kijken. Groter aanbod (kleuren en maten) tegen een lagere prijs.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

[...]

off topic: Als ik vragen mag, waar betrek je deze spullen? Ik zou graag mijn huidige Van Den Hul's met WBT's een visuele update willen geven zodat het inmiddels niet meer schoon te krijgen gele kleur wat minder opvalt.
Kijk maar eens op: https://www.audiophonics.fr/en/

Prima betrouwbare winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:17
FeaR schreef op maandag 9 juni 2025 @ 13:19:
[...]

Volgens mij is dat cable sleeve van Viablue. Zoekende op dat merk komen de verkooppunten wel naar boven. Zijn er niet heel veel binnen Europa.

AliExpress is recent nog genoemd in dit topic, voor cable sleeve zou ik daar ook eens kijken. Groter aanbod (kleuren en maten) tegen een lagere prijs.
Bij techflex hebben ze ook een ruime keuze. En niet duur.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

[...]

Trouwens wel erg leuk om te knutselen hoor,, en het oog wil ook wat toch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oaPl62FvFz8gjtCPoT_01j5_j6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TdiR8K1Qgu8tEZPx6fhmK8TO.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTupOLMJy8NLJY_IoYNBmC3pfYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1kLvFbD4Va3sOs6CL9LgDA2.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xhbWJEnP-lZfF1o2TFRzPAOm8LM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g6JzVcWsXO2zaLwTGA6gxAcI.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ca3Q3heU3-rJgV3UCSye46Y_pb0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K2rC0yqjD4zeYreWFgbikSRz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Davey400 schreef op zondag 8 juni 2025 @ 08:26:
Normaal 26.500 euro, maar omdat ie al een keer gebruikt is nog maar €11.999.
Serieus een gemiste kans om een ingespeelde kabel niet voor 38.499 euro te verkopen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

We hebben er weer een hoor: https://hifi.nl/artikel/3...solatie-met-een-Plus.html

Jongens. Das niet hoe ethernet en tcp/op werkt. Daarbij is ethernet al galvanisch gescheiden van zichzelf. Alleen in de medische wereld wordt om logische redenen extra eisen gesteld.
En als je de pootjes losser zet gaat ie beter klinken. Sure.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
The Eagle schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:41:
We hebben er weer een hoor: https://hifi.nl/artikel/3...solatie-met-een-Plus.html

Jongens. Das niet hoe ethernet en tcp/op werkt. Daarbij is ethernet al galvanisch gescheiden van zichzelf. Alleen in de medische wereld wordt om logische redenen extra eisen gesteld.
"Een EE1 Plus vangt storingen af die voor kunnen komen op het ethernet en zet die om in warmte"

Best knap voor een passief apparaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davey400
Zodra ik een EE1 Plus opneem pal voor de Naim ervaar ik dat Heather’s stem groter wordt, tegelijk is de slis zachter van aard. Mondgeluidjes komen verder los.
Wat moet dat dan wel niet worden als ie overschakelt op Wi-fi?
Dat wordt 18+ materiaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermes-3040
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 19:11

Hermes-3040

Enigzins kierewiet

(Ik had nog erover getwijfeld om hem er op te gooien maar toch)
Het wordt nóg beter, want als je er twéé koopt dan kan je er één bij de router zetten en een bij de laatste bij de speler. Want meer gebakken lucht= betere gebakken lucht uit de Himalaya gezegend door de heilige engeltjes van de audio industrieën.
Maar ik zou die € 1600 die je voor twee kwijt bent eerder uitgeven aan een audiofiele opslagmethode om direct aan je speler aan te sluiten, of iemand om mee te praten over je problemen. 7(8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!
LTwinter schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:49:
[...]

"Een EE1 Plus vangt storingen af die voor kunnen komen op het ethernet en zet die om in warmte"

Best knap voor een passief apparaat.
Dat kan wel, een weerstand is passief en zet ook dingen om in warmte. Verder natuurlijk bullshit. Hell, ethernet is sowieso galvanisch gescheiden. Het blijft mij ook verbazen hoe slecht die audiofiele apparatuur is. Je moet allemaal speciale dingen erbij doen om een beetje fatsoenlijk geluid eruit te krijgen (volgens de reviews dan). En zelfs dit dingetje: Best goed, maar je moet wel de pootjes los draaien om hem echt fatsoenlijk te laten werken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Maar er zal toch wel íets in zitten?
(In het kastje dan hè, niet in het verhaal).
Ik gok op zoiets:
https://www.haloelectroni...screte-single-1gbaset.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
Sissors schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:25:
[...]

Dat kan wel, een weerstand is passief en zet ook dingen om in warmte. Verder natuurlijk bullshit. Hell, ethernet is sowieso galvanisch gescheiden. Het blijft mij ook verbazen hoe slecht die audiofiele apparatuur is. Je moet allemaal speciale dingen erbij doen om een beetje fatsoenlijk geluid eruit te krijgen (volgens de reviews dan). En zelfs dit dingetje: Best goed, maar je moet wel de pootjes los draaien om hem echt fatsoenlijk te laten werken 8)7
Zeker! Alleen ze geven aan dat het geen PoE is. Dus waar de warmte dan vandaan komt door een passieve UTP is mij een raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:25

servies

Veni Vidi Servici

Davey400 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:25:
Ik gok op zoiets:
Ik denk eerder zoiets:

product: Digitus CAT 6A Keystone Module, shielded, toolfree

Die schemas ook die ze tonen _O- _O- _O- _O-
Gewoon 110%: ik snap niet hoe digitaal en tcp/ip werkt...

[ Voor 10% gewijzigd door servies op 30-06-2025 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove

Davey400 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 18:54:
[...]

Wat moet dat dan wel niet worden als ie overschakelt op Wi-fi?
Dat wordt 18+ materiaal!
Ik zie dat je 24 jaar of ouder moet zijn voor die site. Wel goed dat de jeugd in bescherming genomen wordt tegen dit soort nonsens.

[ Voor 14% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-06-2025 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Davey400 schreef op maandag 30 juni 2025 @ 19:25:
Ik gok op zoiets:
Single Port GigE Transformer

Uitgesproken als 'Single port jiggy transformer' vermoed ik :+

Dank allemaal voor deze posts, het was weer even lachen :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-06-2025 20:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Wew. Dat was even een leuk rabbit hole.

English Electric is een merk dat bij de wat ouderen hier misschien assocaties oproept. Niet met zweverige hifi meuk maar échte engineering kunsstukjes. Zoals dit:

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/4/42/Mercury_Arc_Valve%2C_Radisson_Converter_Station%2C_Gillam_MB.jpg/1024px-Mercury_Arc_Valve%2C_Radisson_Converter_Station%2C_Gillam_MB.jpg

En dit.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bb/Napier_Deltic%2C_Alycidon.jpg/1920px-Napier_Deltic%2C_Alycidon.jpg

En vooral ook dit.

Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/2d/Lightning.inflight.arp.750pix.jpg

Awesome machinery dus. En triest dat zo'n naam geco-opt is voor het verkopen van pure meuk van het zuiverste water.

Maar wie heeft dat gedaan? The Chord Company. Ah, Chord, verkopers van veel te dure hifi apparatuur. Logisch. Maar waarom dan een andere naam? Omdat The Chord Company geen dure hifi apparatuur maakt. Die komt nl. van Chord Electronics Ltd. En Chord Ltd. had er geen behoefte aan dat die andere Chord, die voorheen alleen elvenkabels maakte, ook apparatuur ging doen. Dus koos The Chord Company ervoor om een sub-brand in het leven te roepen voor haar gizmos.

Ik weet niet hoe of hoeveel ze voor de imponerende naam English Electric hebben moeten betalen (EE bestaat al sinds 1968 niet meer als zelfstandig bedrijf), maar jammer dat zo'n stukje industrieel erfgoed, dat is het wat mij betreft, op zo'n manier misbruikt wordt.

En nog eentje, en dan stop ik, als ik dan toch veel teveel voor een stuk nonsens uitgeef, dan doe ik het denk ik wel bij Chord.

Afbeeldingslocatie: https://chordelectronics.co.uk/wp-content/uploads/2023/05/01_ULTINT_Front_RS-900x675.jpg

Als het oog ook wat wil dan in elk geval iets wat Luke Skywalker in zijn living room heeft staan. Mooi? Nee. Impressive? **** yeah. Tientje wisselgeld op 10k, goede deal.

[ Voor 15% gewijzigd door Dr. Strangelove op 30-06-2025 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-07 08:28
Na wat rondspeuren op Tweakers en dit topic heb ik volgens mij gevonden wat ik nodig heb. Kabels is nogal een groot elfenland zo te zien!

Ik ben begonnen met het samenstellen van een hi-fi setupje, m'n eerste. Er staan nu twee onbedrade Oberon 7's, een Denon 300F, de WiiM Amp Pro is vanochtend in korting bij Amazon besteld en nu alleen nog m'n kabels. Er moeten kabels van de platenspeler naar de Amp (line aansluiting) en vervolgens van de speakers naar de Amp.

In dit topic zie ik voorbijkomen;
Purelink kabel: https://amzn.eu/d/2MdHTNj
Nakachimi plugs: https://amzn.eu/d/htUMZPD

Nu zoek ik nog een goede RCA kabel voor de line -> amp aansluiting. Iemand een goede tip? Of sowieso tips als iets van bovenstaande niet kloppend is? :)

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:05

inhico

pw

@Prophasis : Zwaar overkill, maar niet al te belachelijk geprijsd. Dus waarom niet. Het zal doen wat het moet doen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
inhico schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:19:
@Prophasis : Zwaar overkill, maar niet al te belachelijk geprijsd. Dus waarom niet. Het zal doen wat het moet doen.
Bedankt voor je reactie. Vind de prijs inderdaad meevallen, maar als er andere opties zijn voor een lagere prijs hoor ik ze graag.. Ik wacht nog even met bestellen tot einde dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• douwe.nl
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 13:10
Prophasis schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:29:
[...]

Bedankt voor je reactie. Vind de prijs inderdaad meevallen, maar als er andere opties zijn voor een lagere prijs hoor ik ze graag.. Ik wacht nog even met bestellen tot einde dag.
Kijk ook eens naar Belden kabels, die zijn gewoon goed, kosten de wereld niet en als je toch gaat knutselen met een mooie sleeve er omheen zien ze er high end uit en "klinken" ze nog beter ;)

4mm2 is wel echt mega overkill overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico

inhico

pw

g
Prophasis schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:29:
[...]

Als het zo goedkoop mogelijk moet: https://www.hornbach.nl/c...uidsprekersnoeren/S26364/
Je hebt een 4 mm2 nodig. 2,5 mm2 volstaat ook en wellicht 1,5mm2 ook. Oxygen Free Copper is in dit verband een loze kreet. Je wil gewoon koperen kabel en geen CCA (aluminium met een laagje koper).

Banaanstekkers kunnen ook veel goedkoper: https://www.allekabels.nl...tors/banaan_stekkers.html

Met deze spullen gaat het ook prima werken. Maar het ziet er vast minder fraai uit

Edit: een g vergeten: je hebt geen 4 mm2 nodig
Edit2: de Hornbach kabels waar naar ik verwijs zijn inderdaad CCA en dat heb je liever niet

[ Voor 7% gewijzigd door inhico op 08-07-2025 17:01 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Als die banaanstekkers daadwerkelijk verguld zijn vind ik ze met €3 anders een serieus goede aanbieding; daar kan allekabels niet tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
En ook de Hornbach is onder de 100 meter niet goedkoper met 4mm2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:56

timovd

Voorsprong door techniek

Tussen 1,5 of 2,5mm2 ga je ook geen verschil meten. De elektrakabels in je muur zijn 2,5mm2.

Dikkere kabels zijn alleen maar onhandig door een grotere radius, al zal dat met front speakers wellicht meevallen als ze over de grond liggen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:43
inhico schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 12:42:
g
[...]

Als het zo goedkoop mogelijk moet: https://www.hornbach.nl/c...uidsprekersnoeren/S26364/
Je hebt een 4 mm2 nodig. 2,5 mm2 volstaat ook en wellicht 1,5mm2 ook. Oxygen Free Copper is in dit verband een loze kreet. Je wil gewoon koperen kabel en geen CCA (aluminium met een laagje koper).

Banaanstekkers kunnen ook veel goedkoper: https://www.allekabels.nl...tors/banaan_stekkers.html

Met deze spullen gaat het ook prima werken. Maar het ziet er vast minder fraai uit
van de hornbach:Deze dunne kabel heeft een kern van verkoperd aluminium

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirtbiter
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-07 15:30
Prophasis schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:19:
In dit topic zie ik voorbijkomen;
Purelink kabel: https://amzn.eu/d/2MdHTNj
Nakachimi plugs: https://amzn.eu/d/htUMZPD
Per meter is die Amazon kabel goedkoper dan die van de Hornbach ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

timovd schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:18:
Tussen 1,5 of 2,5mm2 ga je ook geen verschil meten. De elektrakabels in je muur zijn 2,5mm2.

Dikkere kabels zijn alleen maar onhandig door een grotere radius, al zal dat met front speakers wellicht meevallen als ze over de grond liggen.
1,5mm² is ook overkill, de kabel van je FM-antenne is <0,5mm² :+

De kabeldiktes in de muur hebben niet te maken met de kabeldikte van een speaker.

Verder gewoon eens dat 4mm² overkill is en een dunnere kabel praktischer is. Qua kosten boeit het echter ook niet echt dus doe gewoon wat je zelf mooi/leuk vindt ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Bottom line, alles wat verkocht wordt als speaker kabel werkt prima. Als je een premium betaalt doe je dat alleen voor de looks. Wat ik (tot op zekere hoogte) persoonlijk prima begrijp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inhico

inhico

pw

Moet toch even mijn eerdere post corrigeren. Die kabels van Hornbach waar ik naar verwijs zijn CCA, terwijl ik stel dat je geen CCA zou moeten willen. 8)7
Overigens kan CCA ook voldoen, alleen heb je dan mogelijk grotere diameters nodig dan bij puur koper, aangezien aluminium minder geleidt dan koper.
Hier een link naar snoer met puur koperen kern: https://www.sandervunderink.nl/draad-kabel/luidsprekersnoer.

Zowel 1,5mm2 als 2,5mm2 per meter ruim goedkoper dan die purelink kabel van 4mm2.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prophasis
Bedankt voor alle hulp! De kabel is besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
timovd schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 13:18:
Dat is geen argument; de elektrakabels in de muur werken op 240 volt; de benodigde stroom voor een bepaald wattage is dan een stuk lager. Bovendien is dan de impedantie van de last in de regel hoog.

Als je impedantie laag is en je een hoger wattage hebt is de stroomvoorziening snel hoog. Bij een sinus van 200 watt in 4 ohm zit het omslagpunt om van 2,5 naar 4mm2 te gaan ongeveer bij 10 meter.
Bij een kortere lengte, lager wattage of hogere impedantie kan 2,5 dus voldoende zijn en is 4 inderdaad overkill. Maar echt erg is het natuurlijk ook niet, en als je het lekker vind of ‘better safe than sorry’ kan het geen kwaad. Met de genoemde prijs lijkt het sowieso ook niet echt een groot punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itcrowd
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:44
200 W in een enkele luidspreker? Lijkt me wat aan de luide kant..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Enige wat relevant is voor kabel dikte is de lengte van de kabel en hoeveel Ohm de speakers zijn. Hoeveel vermogen je erover wil voeren maakt niet uit, je hebt simpelweg een spanningsdeler tussen de kabel weerstand en de speaker.

Tenzij je zoveel vermogen erdoorheen wil jagen dat de kabel te heet wordt als je geen dikkere hebt, maar bij audio ben jij, en je buren, en hun buren, al lang doof voordat dat een issue wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
Ah, je hebt helemaal gelijk. De 200W had ik gebruikt als uitgangspunt om het verlies te berekenen. In absolute zin verlies je een paar watt meer, maar procentueel gezien maakt het inderdaad helemaal niets uit of ik met 100 of 200 had gerekend.
Ik nam het meer als uitgangspunt om een lekker extreem hoog (voor thuisgebruik) vermogen te pakken.

Om het nog even concreet te maken voor aangesloten luidsprekers van 4 ohm en bij 10 meter kabel:
Met 2,5 mm² verlies je 3,4% vermogen in de kabel.
Met 4 mm² verlies je 2,1%.

Aangezien instralen door elfjes bij maanlicht volgens de laatste inschattingen slechts goed is voor 0,69%* is dit nog best significant.

*tenzij het een blauwe maan is, maar die kans heb je gemiddeld maar 2x per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaggy

Shaggy

Misantroop pur sang

Het enige wat mee kan spelen in een kwalitatief betere kabel is de afscherming tegen RFI/inslag. Een slechte afgeschermde luidsprekerkabel kan werken als een antenne en allerlei ongewenste storingen opvangen ( bijv. computers, zendapparatuur etc. )
Daar hoef je geen kabel van €5000 de meter voor te pakken natuurlijk, maar daar kan in veel gevallen van interferentie een fatsoenlijk afgeschermde kabel wel een verschil maken tov simpel geplastificeerd koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Als een kabel in het zicht ligt zou ik wel wat meer betalen voor de looks. Zolang het wel koper is en geen CCA. Voor interconnects maken die looks meestal niet zo veel uit. Kies een kabel met een goede (dicht gevlochten) afscherming, ook gewoon koper en geen CCA. Gouden pluggen zien er mooi uit maar hebben verder niet echt meerwaarde behalve voor "looks". Die "looks" zijn overigens niks om je voor te schamen, het oog wil ook wat immers.

Maar dat hoeft echt geen honderden euro's te kosten en al helemaal niet als je zelf een kabel aan pluggen kan solderen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davey400
Shaggy schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 20:11:
Het enige wat mee kan spelen in een kwalitatief betere kabel is de afscherming tegen RFI/inslag.
Dan moet je echt wel een heel zwaar illegaal radiostation hosten wil het signaal daarvan hoorbaar interfereren op de luidsprekerkabels. (Omdat ik er van uit ga dat we het hier nog steeds over luidsprekrekabels hebben.)

Vergeet niet dat de verhouding gewenst signaal versus storing enorm is; het wordt natuurlijk ook niet meer versterkt achteraf, zoals bij interlinks wél het geval is.

Afschermen tegen RF doe (kun) je in zo’n geval ook helemaal niet volstaan met welke coating dan ook, behalve als het een geleidende mantel is. ‘Duur kunststof’ is daarbij niet beter dan ‘gewoon plastic’.

Dan v.w.b. vergulde connectoren: die kunnen dan weer wel nut hebben, maar dan gaat het om de contactoppervlakken: goud oxideert niet, wat de meeste andere metalen wel doen. De delen die verguld zouden moeten zijn die zie je als het om de functie gaat dan weer niet, die zitten immers op elkaar aangesloten. De rest is ‘looks’, en dat is natuurlijk prima.
Géén goud is niet persé een probleem, alleen moet je dan even zorgen dat je een lang niet gebruikte connector even schoonmaakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MicroVAX3400
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 10-07 13:06
Toch even een serieuze vraag; waarom is het permanent bedraden van speaker kabinetten niet populair? Als men dan toch al in een speaker set van enkele 10k€ investeerd, waarom zou men dan daar niet een permanent gemonteerde speaker kabel aan willen monteren. De klant besteld dan de speaker set met een vaste kabel van een lengte en type naar keuze. Daarmee wordt direct één connectie vermeden, en in het speaker kabinet ook enkele compromiterende componenten om de connector naar de achter kant van het kabinet te brengen.
Interconnects idem, waarom worden er geen CD spelers gemaakt waar men een interconnect aan kan solderen? Desnoods rechtstreeks aan een van de pinnen van de DAC chip, en daarmee wordt dan allerlij mogelijke interferentie vermeden op de PCB.
Dit zou de audio purist toch moeten aanspreken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

MicroVAX3400 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 11:42:
Toch even een serieuze vraag; waarom is het permanent bedraden van speaker kabinetten niet populair? Als men dan toch al in een speaker set van enkele 10k€ investeerd, waarom zou men dan daar niet een permanent gemonteerde speaker kabel aan willen monteren. De klant besteld dan de speaker set met een vaste kabel van een lengte en type naar keuze. Daarmee wordt direct één connectie vermeden, en in het speaker kabinet ook enkele compromiterende componenten om de connector naar de achter kant van het kabinet te brengen.
Interconnects idem, waarom worden er geen CD spelers gemaakt waar men een interconnect aan kan solderen? Desnoods rechtstreeks aan een van de pinnen van de DAC chip, en daarmee wordt dan allerlij mogelijke interferentie vermeden op de PCB.
Omdat je dan geen geld meer kan verdienen aan upgrade-sprookjes?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-07 08:29

WCA

Denk dat dit uit het verleden ook geassocieerd wordt met goedkopere speakers.

Share and Enjoy!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-07 14:28
Bij iedere her-indeling van apparatuur of woonkamer, de boel openmaken en solderen? Nee, dank je.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L-project
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 13:13
In willekeurige volgorde:
1. Detailhandel/distributeur kan dan geen winst meer maken op de verkoop van de interconnects. Daardoor lagere interesse om te verkopen, en ter compensatie hogere prijzen.
2. Apparatuur wordt duurder, met name als je voor de kwaliteitskabels gaat, wat met name bij luidsprekers z'n impact zal hebben op de concurrentiepositie. Daarnaast hogere prijzen omdat elke verkoop uniek en custom is.
3. Geen eigen keuze meer voor de klant, wat de verkoop waarschijnlijk alleen maar schaadt. Sommigen zien de meerwaarde van de duurdere kabels niet (deelnemers aan dit topic bijvoorbeeld) en anderen willen juist 'betere' kabels.
4. Zoals aangegeven door @greentea geen flexibiliteit meer na aankoop.
5. Lagere restwaarde omdat de kabellengte en type minder goed matchen met vraag.

Effectief heb je het dan, zeker als dit voor alle apparatuur en de luidsprekers geldt, feitelijk over een custom built systeem. En die zijn gewoon érg duur en een al bestaande markt.

Hail to the greatest philosophers of all time: Calvin and Hobbes!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
Setups veranderen. Stel je bestelt een speaker met een bepaalde lengte die goed past. Vervolgens verander je de setup en dan blijkt de kabel te kort te zijn. Niet erg handig.
Ik krijg de indruk dat je denkt dat stekkers of verbindingen per definitie het geluid vergallen ofzo. Dat is enkel in het geval van echt brakke verbindingen zo. Als je een paar euro voor een goede stekker van een pro merk hebt uitgegeven dan zit je goed. Normaal gesproken zijn dit niet de beperkende schakels in een setup.

En je hebt een naive kijk op wat een DAC chip is., een gemiddelde DAC heeft een hoop analoge electronica nodig voordat het analoge signaal er juist uitkomt. Je kunt normaalgesproken niet een kabel aan een DAC chip hangen.
Verder kan eigenlijk alle interne interferentie door goed design vermeden worden. Alleen is hi-fi vaak een scammers-markt waarin prutsers die zich ingenieur noemen electronica ontwerpen die in bepaalde opzichten slecht presteert maar toch voor tienduizenden euro's wordt verkocht. En vervolgens krijg je een aftermarket waarin er bizar dure gadgets worden verkocht zoals power-filters en andere meuk om de slecht ontworpen apparaten normaal te laten performen. Mensen gaan echt bizar domme dingen doen zoals I2S over een kabelverbinding transporteren en uiteindelijk zijn er ook een hoop complete scams (dingen die geen enkel effect hebben) verkocht. 8)7 |:(
Het is een markt voor slecht geinformeerde mensen die onzeker zijn over hun oren (of andere lichaamsdelen).

Het probleem is mischien dat er in het hi-fi landschap weinig ruimte is voor 'gewoon goed'. Mensen lijken vaak in de kategorie 'cheap, cheap, cheap' te vallen of in de kategorie 'ik hoor de elfjes tinkelen!'. De pro audio industrie heeft een goed balans tussen kwaliteit en betaalbaarheid, maar om de een of andere reden wordt dat in hi-fi-land amper toegepast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davey400
[b]koelpasta in "Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6" De pro audio industrie heeft een goed balans tussen kwaliteit en betaalbaarheid, maar om de een of andere reden wordt dat in hi-fi-land amper toegepast.
Wat ik in dat kader zo verwonderlijk vind is dat gebalanceerde aansluitingen geen ding zijn geworden in alles net iets beter dan Yoko*.
Briljant in al zijn eenvoud en niet echt kostbaar, of v.w.b. de hardware zelf prima haalbaar voor alles wat mid-range is. Ook de prijs van de ‘interconnects’ is niet het probleem; het is iets duurder dan de tulpkabel van de action, maar lang niet zo duur als de goedkoopste zichzelf serieus noemende tulpkabels, zelfs als je professionele merken en kwaliteiten toepast.

Het hele principe lost op natuurkundige wijze een probleem op (interferentie) waarvan we denken dat er elfjes nodig zijn om het met ongebalanceerde aansluitingen op te lossen.
Of is dat misschien juist (wederom) de reden? Dat er dan geen geld verdient kan worden aan te dure (lees: marge-rijke) interlinks?

*of ben ik nu een boomer aan het wezen en zegt niemand hier meer iets wat Yoko is/was? 🤪

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Davey400
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1KeljvnL5_F6BsJp293IG9oWB5c=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tzCDKMEjpLYTNzEIVZBkCUo1.png?f=fotoalbum_large
Ik heb een vraagje.
Stel: ik koop zo'n Noise-eater.
Wat ik niet goed begrijp, en ook de handleiding is daar niet duidelijk over:
Waar laat ik alle noise als de eater vol is?
Kun je dat gewoon in de groenbak gooien?
Of moet het juist bij het chemisch afval?
En hoe vaak moet dit, zonder dat ik gevaar loop op overload?
En heb ik daar nog speciaal gereedschap voor nodig?

[ Voor 14% gewijzigd door Davey400 op 11-07-2025 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:25

servies

Veni Vidi Servici

Davey400 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:33:
[Afbeelding]
Ik heb een vraagje.
Je dumpt het bij de buren in de tuin >:)
Wel even gehoorbescherming gebruiken...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Benedykt
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-07 01:34
Davey400 schreef op woensdag 9 juli 2025 @ 09:03:
Ah, je hebt helemaal gelijk. De 200W had ik gebruikt als uitgangspunt om het verlies te berekenen. In absolute zin verlies je een paar watt meer, maar procentueel gezien maakt het inderdaad helemaal niets uit of ik met 100 of 200 had gerekend.
Ik nam het meer als uitgangspunt om een lekker extreem hoog (voor thuisgebruik) vermogen te pakken.

Om het nog even concreet te maken voor aangesloten luidsprekers van 4 ohm en bij 10 meter kabel:
Met 2,5 mm² verlies je 3,4% vermogen in de kabel.
Met 4 mm² verlies je 2,1%.

Aangezien instralen door elfjes bij maanlicht volgens de laatste inschattingen slechts goed is voor 0,69%* is dit nog best significant.

*tenzij het een blauwe maan is, maar die kans heb je gemiddeld maar 2x per jaar.
In de pro AV wereld gebruiken we nagenoeg nooit meer dan 2,5mm². :) En daar blazen we rustig 2 kW op 4 ohm over een aderpaar, ook wel over afstanden van 15 meter. Als je meer vermogen nodig hebt trek je meer aders ;)

Een van de uitzonderingen op die regel is L-Acoustics, maar die wijken af in zo ongeveer alles. Ik ken ook geen enkel ander merk die een 16 kanaals eindtrap vereist voor een enkele speaker. :)

NZXT H7 Flow | AMD Ryzen 9 5900X | Gigabyte X570 Gaming X | Corsair Vengance LPX 64GB DDR4-3200 | Sapphire Nitro+ RX 6950 XT | FujiFilm X-S10 | Sigma 18-50mm F/2.8 | Sigma 30mm F/1.4 | Sigma 56mm F/1.4 | Viltrox 85mm AF II F/1.8 | Meike 50mm F/0.95

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Davey400 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 17:27:
[...]

Wat ik in dat kader zo verwonderlijk vind is dat gebalanceerde aansluitingen geen ding zijn geworden in alles net iets beter dan Yoko*.
Briljant in al zijn eenvoud en niet echt kostbaar, of v.w.b. de hardware zelf prima haalbaar voor alles wat mid-range is. Ook de prijs van de ‘interconnects’ is niet het probleem; het is iets duurder dan de tulpkabel van de action, maar lang niet zo duur als de goedkoopste zichzelf serieus noemende tulpkabels, zelfs als je professionele merken en kwaliteiten toepast.
Volgens mij zie ik de laatste jaren juist steeds meer gebalanceerde aansluitingen in het "betere" segment maar vrijwel altijd als extra, naast de gewone tulp pluggen. Mensen hechten nu eenmaal aan "de standaard" die het makkelijk maakt om alle apparatuur op elkaar aan te sluiten.

Naar het schijnt waren DIN-pluggen ook veel beter dan tulp maar DIN is ook uitgestorven hoewel je die connectors in de jaren 70 en 80 veel zag. Interconnectiviteit is nu eenmaal belangrijk en geen fabrikant gaat een apparaat op de markt brengen met een afwijkende connector want die kopen mensen niet.

En, eerlijk gezegd, veel fabrikanten beperken dit soort zaken tot hun duurdere spullen, om de hogere prijs te rechtvaardigen, ook al kost het nauwelijks meer dan gewone tulp pluggen. Zo kun je een product exclusiever maken zonder er als fabrikant veel meer in te investeren.
*of ben ik nu een boomer aan het wezen en zegt niemand hier meer iets wat Yoko is/was? 🤪
Ik herinner het me als zo'n Kijkshop merk. Net zoiets als Audiosonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelpasta
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 12:33:
[...]
Naar het schijnt waren DIN-pluggen ook veel beter dan tulp....
Niet qua kwaliteit van verbinding. Mischien wel beter omdat links en rechts (en soms meer) in 1 stekker gecombineerd werden. Maar dezelfde DIN stekker werd voor verschillende zaken gebruikt, met ook verschillende pinouts, wat voor veel verwarring zorgde. Althans, dat is wat ik me uit mn kindertijd herinner. :)

Anyway, tulp op zich is niks mis mee.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
Davey400 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 08:33:
[Afbeelding]
Ik heb een vraagje.
Handleiding is inderdaad niet helder. Bedoeling is dat je er twee koopt. Als een noise-eater vol is, dat hoor je omdat de ruis toeneemt, dan sluit je de andere aan. Op gegeven moment heb je dan twee gevulde noise-eaters. Deze twee moet je dan in tegenfase op elkaar aansluiten met behulp van deze schakeling.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PRbq21LhjpSXXku0bp8LfNNcZB8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/58CVJwEWzmcc95Aqo3A5v18f.png?f=fotoalbum_large

Door de zogeheten ruis annihilatie zijn na ongeveer een uur bij noise-eaters weer leeg en kunnen weer gebruikt worden.

Ja kan er ook een kastje voor kopen. Maar zelf even in elkaar solderen is veel goedkoper.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RLvp0cvQ9tcaN9h1LLWIyJf8kn0=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_exif()/f/image/FFdCFSgaF1cMPSX9bxmqCpTP.avif?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door Prisma16 op 11-07-2025 14:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Davey400 schreef op donderdag 10 juli 2025 @ 17:27:
[...]

Gen-X, ken het nog heel goed. Vooral de cassettedecks in de goedkope draagbare radiocassetterecorders waren een feestje. "Zoek het play knopje" was een populaire activiteit nadat het kreng weer eens de stratosfeer in gelanceerd werd nadat je op stop drukte!

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davey400
DIN had naast een hoger risico op overspraak nog een ander nadeel: het signaal-niveau was een stuk lager. (Max 150mV)
De connector zelf wordt nog steeds gebruikt; het is nog steeds de default connector voor traditionele midi-communicatie tussen muziek-instrumenten en/of midi-sturing van audio-apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
brama schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 14:03:
Gen-X, ken het nog heel goed. Vooral de cassettedecks in de goedkope draagbare radiocassetterecorders waren een feestje. "Zoek het play knopje" was een populaire activiteit nadat het kreng weer eens de stratosfeer in gelanceerd werd nadat je op stop drukte!
In dit draadje is Yoko natuurlijk de duivel in een Kijkshop verpakking... :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Laatst online: 23:47
hoevenpe schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:14:
[...]

In dit draadje is Yoko natuurlijk de duivel in een Kijkshop verpakking... :P
Nou, als er een merk geen elfjes beloofde dan was het wel Yoko. En nog een ander merk waarvan ik de naam zo snel niet meer weet, iets met Super...

Overigens jaren een Yoko cd-speler gebruikt en dat ding was niet stuk te krijgen. Zelfde met een cd-speler van de Hema die we in de toenmalige schoolsoos gebruikten. Dat ding slikte werkelijk alles.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

Er zijn heel veel Yoko apparaten vrij snel naar de engeltjes gegaan idd, maar dat is toch iets anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Aziraphale schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:35:
Nou, als er een merk geen elfjes beloofde dan was het wel Yoko. En nog een ander merk waarvan ik de naam zo snel niet meer weet, iets met Super...
Had in mijn jeugd een Vendomatic (V&D huismerk) wekkerradio, dat kloteding deed het elke ochtend... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davey400
Aziraphale schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 18:35:
[...]

Supertech!
En AudioSonic, was er natuurlijk ook nog. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Davey400 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 21:57:
[...]

Supertech!
Ja, dat waren ze!

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 7680Wh Zendure Hyper 2000.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online
[...]

Supertech!
Dat was Design met een grote D!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UFnV38xPNgrPxV7-20FS7SNdW4k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EixDK18YHGdptsxMZ1f23fVb.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhrQobzCWmN4lal0wHVSB2wr7pE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cU6JN77JlXbFSKl3A13k1fVh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door Prisma16 op 12-07-2025 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
Mijn droom als jochie van 14/15.... Alleen dan wel van een beter merk, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

hoevenpe schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 20:49:
[...]

Had in mijn jeugd een Vendomatic (V&D huismerk) wekkerradio, dat kloteding deed het elke ochtend... :P
Mijn pa heeft nog een vendomatic koptelefoon liggen, die doet het ook nog gewoon.
Maar we gaan offtopic, dit is meer voor de vintage audio buren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brama
  • Niet online
Prisma16 schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 22:27:
[...]

Dat was Design met een grote D!

[Afbeelding]
Die waren wel kampioen in "Made in Hong Kong" (toen) no-name rommel van een eigen merkje voorzien.

Het meest verschrikkelijke merk wat ik zelf gehad heb was een Soundwave (Otto catalogus huismerk) ghettoblaster. Zag er echt heel cool uit in de catalogus, maar het had 3 schamele 'wekkerradio' luidsprekertjes (de 'woofer' was ook gewoon hetzelfde) en van die schuifregelaars die al na een paar maanden uitgesleten waren. Hierdoor is eigenlijk mijn verzamelwoede ontstaan van 'vintage' spul, ook toen al. Was veel beter om iets tweedehands te kopen wat wel ooit goed was, en dat beetje op te knappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LT6y-ubmYt235blWuklezd2QnVE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/AYjXD8lZ4Itq0iZsO9a41VE4.png?f=fotoalbum_large

Oh ja, elfjes. Die eh, gingen dood als ze dit ding zagen staan :+

I mentioned it once, but I think I got away with it.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
brama schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:32:
Oh ja, elfjes. Die eh, gingen dood als ze dit ding zagen staan :+
Hifi Studio Wilbert bij het lezen van dit draadje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8Dy13mep9hZmSthsLF7V2vmuXE=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/PJiqUuxFgWl6mANufZpwaVZs.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xfile
  • Laatst online: 12:35
[...]

Supertech!
Supertech werd ook wel superpech genoemd.

Whereof one cannot speak, one must remain silent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R_Zwart
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 15:20
The Eagle schreef op vrijdag 11 juli 2025 @ 23:05:
[...]

Mijn pa heeft nog een vendomatic koptelefoon liggen, die doet het ook nog gewoon.
Die met de volumeknoppen op beide oorschelpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davey400
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NFHzkSQhMMQguf6VB4u59HD9Aqw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VHh77JiLlx3EOEoxbawPTfxN.jpg?f=fotoalbum_large
Deze zal het niet zijn, want deze is beter dan DIN 45500. 🤪
Maar heb wel het idee dat deze wel heel erg Vendomatic-achtig klinkt en aanvoelt. Zelfs de kleur klopt.
Pagina: 1 ... 116 117 Laatste

Let op:
Let op: dit topic is moderatie-arm. Alleen ernstige zaken (zoals CAT5 speakerkabels en Bose Acoustimass liefhebbers) worden opgepakt, dus geen topic reports voor "boehoe, hij is het niet eens met mij" of "wat deze user zegt is onzin!!111". Vermijd meta-discussie en aannames over iemand anders.

Enjoy!

Discussie even zat en liever luisteren naar muziek?
Het grote 'Audiofiele' muziek topic