Het grote 'Audiofiele' muziek topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-04 03:27
Hallo beste tweakers en muziekliefhebbers. Ik heb dit topic aangemaakt om muziek te delen met anderen. Het is een gewoon discussie topic waar je het kan hebben over uitstekend opgenomen albums die het luisteren waard zijn. De slechtere albums en het praten over bijvoorbeeld hoeveel bass deze muziek wel niet heeft met mijn 'high-end' Beats by Dre horen hier niet thuis.

Ik sta open voor suggesties en als iemand wil helpen met de TS net, mooi en overzichtelijk te maken dan moet die het maar aangeven. Hopelijk wordt dit een actief succesvol topic.
Ik zal hieronder een overzicht maken van alle albums met een kort stukje commentaar erbij. Ik weet nog niet hoe ik dit precies ga organiseren, misschien per genre? Al is een genre een heel erg onduidelijke grens.

Veel luisterplezier iedereen!

Hier is een link naar een openbare spotify afspeellijst, dit is toch een stuk beter dan YouTube en het is dus wat makkelijker om de muziek zo te laten overkomen.
Iedereen kan muziek toevoegen!. http://open.spotify.com/u...st/0zKvJwf36mZ4mzigNVGq87

De lijst der lijsten:

Afbeeldingslocatie: http://lh5.googleusercontent.com/LOROA6F8T1cxWtZKV0K6mp9m97HrEcObjpvmrKMatJ5fXN7JErm7cJfeqQQJ=s256-c-e100
King Crimson - In The Court Of The Crimson King
Ik heb de eerste CD van deze boxset King Crimson - In The Court Of The Crimson King (1969) [FLAC] {2009 40th Anniversary Box Edition Japan} beluisterd en het is zeker de moeite waard. Lekker rustige muziek met een erg tubey klinkende gitaar. Volgens mij is het album ook binaural opgenomen. -Heilige Kaas

Afbeeldingslocatie: http://mmcdn1.hosting-media.net/jpg343/u0042284267120.jpg
The Notting Hillbillies - Missing...Presumed Having a Good Time
Dit is een album wat ik in ieder geval het vermelden waard vind. Dit is met Mark Knopfler dus je hebt een beetje de Dire Straits stijl. -Heilige Kaas

[ Voor 42% gewijzigd door Heilige Kaas op 25-12-2012 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VantageR
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Goed initiatief. Ik had onderstaand topic nog bij m'n favorieten staan, maar dat is destijds langzaam overleden. Je kan er nog wel een grote hoeveelheid albums terugvinden. Het zou wel mooi zijn om per (hoofd)genre een lijst te hebben van alle goed opgenomen albums.

Goed opgenomen muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dankjewel!
Ik hoop dat het wat word, het is in ieder geval dezelfde opzet als dat andere topic. Ik ga deze ook een beetje promoten!

[ Voor 82% gewijzigd door Heilige Kaas op 01-12-2012 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irencus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-06 22:39
Kunnen we gewoon niet de 'standaard' tags meegeven. Ala Rock, Hiphop, Hiphop, IDM, Misschien Bpm? Dat men zelf erbij zet waarom ze deze CD buiten de motto grosso vinden vallen en de moeite waard vinden om te beluisteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Niet per sé audiofiele muziek maar wel erg lekker geproduceerd. Het probleem met de meeste audiofiele producties is dat het meestal OF jazz OF wereldmuziek is. Niet dat daar iets mis mee is maar daar luister ik dus niet de hele dag naar. :)

Anathema's album "Weather Systems". Postrock/gothic/prog rock.

Katatonia's album "Night is the new Day". Gothic rock/prog rock/doom metal.

Voor aanbevelingen hier geldt natuurlijk dat, als je Youtube links post, je rekening moet houden met de enorme bak compressie die Youtube eroverheen gooit. Voor het beste resultaat luister je de cd. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Negakinu op 01-12-2012 23:30 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13443

Ik vind het een leuk idee. Een genre erbij is zeer aan te raden maar hou dan wel een beetje een richtlijn aan zoals bv zoals het op discogs staat. Doe ik ook voor mijn flac verzameling.

Ik heb een oude lp van Court of the crimson king maar die klinkt echt belabberd. Alsof het uit een transistorradiotje komt. Maar ik vind het ook een bèètje gedateerd (misschien omdat ik het toen ook al niet zo leuk vond).

En graag niet allemaal van die 'audiofiele' muziek zoals van die neuzelige soft jazz die je bij demo's altijd te horen krijgt.

Mijn meest recente bijdrage in de lp kast:
Afbeeldingslocatie: http://2.bp.blogspot.com/_ivWX1b9wiEw/TIEez7Mj-gI/AAAAAAAAB-Q/wJHiY8bUEM4/s1600/Mellencamp.jpg
No Better Than This
an old innovation whose time has long passed to the modern ear, but what it lacks in fidelity, it makes up for in clarity of thought and transparency. You can't hide behind over-dubs and digital manipulation like most of today's so-called Pop Stars. Besides being an honest. well-produced record, No Better Than This is a work of deep inspiration.
Wennen dus, maar zo heerlijk ontspannen luisteren. Je kunt er ook op je gemak mee door de kamer lopen dat maakt namelijk niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Linkie erbij ]eep! Ik wil het kunnen aanklikken en luisteren. :)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pfff het moet niet luier worden he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:32
Aight. Ben al twee weken verkouden en daarom zo doof als een tor, maar bij deze toch een poging voor een bijdrage :)

Nightwatchman van Tom Petty van het album The Live Anthology. Je kan de YouTube versie beter meteen skippen en op Spotify luisteren. Verschil van dag en night ;)

@Negakinu: Meet was super tof trouwens. Jammer dat ik er niet langer bij kon zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Toch grappig dat ik dit tegen kom nu bij John Cougar Mellencamp. Toch wel leuk om zo van alles nieuws te ontdekken. Dat anathema klinkt ook leuk!

Afbeeldingslocatie: http://www.webpagescreenshot.info/i/373450-122201214058am.png

En ik ben het zeker met jullie eens wat betreft die bagger demo muziek. Dat kan nog zo mooi opgenomen zijn maar het is hardstikke saai. Het gaat gewoon om goeie muziek van goeie kwaliteit waar t een genot is om naar te luisteren. Of speciale opnamens, zoals binaural, want de meeste audiofiele binaural muziek is ook hier weer drie keer niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier hatsekidee; de enige echte

k.d. lang, de enige die het met dit nummer op kan nemen tegen Jeff Buckley.
Van haar kun je rustig alles nemen. Van country tot soft jazz tot rock.
'Absolute torch and twang' is mijn favoriete album. Ik kon alleen een live track vinden van dit nummer dat wel ok klinkt.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2W_7fJeboX0]
Heilige Kaas schreef op zondag 02 december 2012 @ 00:45:
Toch grappig dat ik dit tegen kom nu bij John Cougar Mellencamp. Toch wel leuk om zo van alles nieuws te ontdekken.
Grappig. Ik herken mijn eigen schrijfstijl niet in het Engels maar wel de fouten. Maar je hebt zometeen ook alles op 'No better than this' na begrijp ik? >:) Mijn geweten is gelukkig schoon wat dat betreft want ik heb bijna alles van hem op LP en CD.

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 02-12-2012 00:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadGazelle
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-06 20:13
Negakinu schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 21:50:

Anathema's album "Weather Systems". Postrock/gothic/prog rock.
Anathema is absoluut gave muziek! Iemand anders hier ook nog bij het concert in 013 geweest jl.? Daar is iig audio en video opgenomen, dus we mogen uitkijken naar een BluRay in 2013 :)

Persoonlijk vind ik Steven Wilson ook erg mooie muziek (en hij is een begaafd producer!)

(met overigens weer die awesome beelden van huis-vormgever Lasse Hoile)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:32
Nice. Deze live uitvoering van k.d. staat ook op spotify Live Version From Juno Awards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit nummer vind ik ook echt een unicum, mede vanwege de samenwerking en de componisten.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DM1E2_N8wRg]
Apocalyptica & Nina Hagen - Seemann
Dit is een bootleg akoestische live versie maar is ook erg goed. De stem van Nina gaat je hier echt door merg en been. Apocalyptica is niet altijd goed opgenomen maar heeft wel hele bijzondere dingen.

Nog een geweldig album en weer een bijzondere samenwerking bij de soundtrack van een niet zo succesvolle film. En als je audiofiele highlights zoekt...

Tom Waits and Crystal Gaile - One from the heart
Ik zag dat deze op LP gewoon heel goedkoop is.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 02-12-2012 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dat kan best dat ik iets mis dan.
Haha en geen zorgen als ik muziek echt leuk vindt dan koop ik het ook op cd/lp. Wat dat betreft ga ik juist nooit meer een cd kopen zonder eerst de artiest/cd gedownload te hebben aangezien het alleen maar bagger was. Letterlijk niet om aan te horen.
Even als voorbeeld: Willie Nelson - Always on my mind. Het lijkt hier wel of ze zo'n realtek 'onderwater' equalizer eroverheen hebben gegooid. :) Best jammer want die man kan wel goed zingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iets met pot en ketel, ik zal de laatste zijn die een vinger zal wijzen. Maar zoals je weet ben ik toch over op LP forgood. Maar eerst de flac horen.

Deze '16 Shells From A 30.6' van Tom Waits - Swordfishtrombones moet je eigenlijk goed en hard horen.
Goed om snelheid te testen met die klappen met de hamer.

Thomas Newman maakt leuke soundtracks
Meet Joe Black is een echte aanrader. Van de ruimtelijkheid bij het vuurwerk ga je echt uit je dak. Dit is zomaar een track. De rest is heel gevarieerd.

en deze:

Deze heb ik gehoord op grote Infinity's met een paar 845 SET buizenversterkers bij Pacific Audio. Gweldige bas. Alleen jammer van de stukjes ruis die er in zitten.

Iets heel anders: Byetone

Valt bij mij onder Electronica; Glitch; Experimental; Ambient; Abstract
Lekker om de speakers mee te testen.

En weer iets heel anders van een stel behoorlijke perfectionisten:
Earth Wind & Fire uit de categorie funk, soul en disco. Ooit door mij langs de weg gevonden...
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_jLGa4X5H2c]

En weer iets heel anders: bossa nova met een Japans tintje
Morelenbaum² + Ryuichi Sakamoto
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zvnW-bVXKJU]
Braziliaanse cellist en zangeres met Japanse duizendpoot. Tamelijk geniale man. Heeft met zeer veel mensen samengewerkt van over de hele wereld: Youssou N'dour, Iggy Pop, David Sylvian, Alva Noto, Fennesz etc etc. Zeer gevarieerd in stijl.

Crossover naar traditionele Japanse muziek op Beauty (1 van mijn favoriete albums)
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=vApOCKU0oNw]
Hierop staat diverse worldmusic maar dan anders.

Met David Sylvian op Chasm (ook 1 van mijn favoriete albums)

Bijna alles wat hij gemaakt heeft klinkt erg goed.

En van daar naar David Sylvian. Ook daarvan klinkt alles ongelofelijk goed.

En dit is dan mijn absolute referentie cd.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GvFVbEHHhmI]
Het nummer "When Poets Dreamed of Angels" -- 17:31 is wat ik altijd als eerste hoor als ik iets moet beoordelen. Arrangement Ryuichi Sakamoto.
Raad het aantal gitaren... (ik heb er altijd 5 geteld)

[ Voor 134% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 02-12-2012 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omaatjehenk
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
A Fine Frenzy maakt ook zeer goede en goed opgenomen muziek (het album Bomb in a Birdcage) . Veel "diepte" in haar muziek en wat mij betreft geweldig om naar te luisteren.

Even als voorbeeld:

Kwaliteit is iets minder dan op de cd natuurlijk maar nog steeds komt het wel over denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En weer iets heel anders (Schots). Dit is een soort van 30y old single malt. Deze vrouw heeft een stem als een engel. Alles wat zij zingt is mooi.

Eddi Reader/Fairground Attraction
Alles klinkt heel erg goed.

Nog iets Engels
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=fo0lMI7bynE]
The Jam/ Style Council/Paul Weller. Tja, wat moet je daar nog over zeggen? Britpop op zijn best. Samen met Pulp.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 02-12-2012 03:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 288334

Ian Janis - Breaking silence klinkt op lp erg mooi.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 288334 op 02-12-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 11-06 19:53
Ben de afgelopen tijd helemaal weg van The Faceless. Het nieuwe album is naar mijn idee briljant

Vandaar dat ik deze maar even deel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Solictice schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:05:
Ben de afgelopen tijd helemaal weg van The Faceless. Het nieuwe album is naar mijn idee briljant

Vandaar dat ik deze maar even deel :)
Ik mis in veel moderne technische death metal een beetje de emotie. Het is allemaal zo gelikt, technisch en van extreem hoog muzikaal niveau dat het meer lijkt op een recital van het conservatorium dan op een death metal cd. :)

Ik vind deze cd trouwens echt niet audiofiel geproduceerd. Er zit zoveel compressie op, de dynamic range is foetsjie en het zit zo vol met distortion en andere effecten dat instrumenten hun natuurlijk klank compleet kwijt zijn. Een album als dit klinkt natuurlijk goed op een basic hoofdtelefoon of speakers maar als je kritisch luistert met betere apparatuur hoor je echt hoe geknepen en vlak de sound is. Er zijn echter wel metal cd's die toch een audiofiele sound hebben.

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=QM8Xn0kO0nw]

[ Voor 8% gewijzigd door Negakinu op 02-12-2012 13:23 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Carach Angren en Opeth zijn dan ook wel twee hele speciale bands :)

Hoe denk jij over de laatste paar albums van Devin Townsend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Solictice schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:36:
Carach Angren en Opeth zijn dan ook wel twee hele speciale bands :)

Hoe denk jij over de laatste paar albums van Devin Townsend?
Ik vind Devin briljant. Als sinds SYL eigenlijk. Die vent is zo'n enorme audionerd dat je wel van hem moet houden. Ik vind zijn muziek niet ALTIJD briljant, sommige dingen zijn echt te wacky, maar hijzelf is gewoon fantastisch. :)

Trouwens, als je Carach leuk vindt, hier is een goed interview met de producer. Hij is zelf ook een enorme audiofiel. :) http://www.metal-fi.com/i...iani-of-tidalwave-studio/

[ Voor 16% gewijzigd door Negakinu op 02-12-2012 13:42 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:28
Nog geen electronische muziek hier voor bij gekomen, ik wil er eentje in brengen, semi van NL bodem, Patrice Baumel,

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrice-baumel/03-patrice-baumel-the-tease-1]

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrice-baumel/02-patrice-baumel-lovers-1]

[Soundcloud: http://soundcloud.com/patrice-baumel/01-patrice-baumel-birth-1]

niet geschikt misschien zo voor de club, maar ik vind de dynamiek, het stereo beeld, eigenlijk alles aan dit album erg knap.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solictice
Negakinu schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:40:
[...]

Ik vind Devin briljant. Als sinds SYL eigenlijk. Die vent is zo'n enorme audionerd dat je wel van hem moet houden. Ik vind zijn muziek niet ALTIJD briljant, sommige dingen zijn echt te wacky, maar hijzelf is gewoon fantastisch. :)

Trouwens, als je Carach leuk vindt, hier is een goed interview met de producer. Hij is zelf ook een enorme audiofiel. :) http://www.metal-fi.com/i...iani-of-tidalwave-studio/
Oh cool, dat ga ik wel ff lezen. Ben zelf geen audiofiel, daar mis ik de nodige kennis nog voor :P

Kwam laatst Falls of Rauros tegen op Youtube, weet niet of het audiofiel waardig is maar ik vind het echt geweldig klinken. Het is en blijft wel black metal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 15:23

Polycom

Poes van goud

Afbeeldingslocatie: http://991.com/NewGallery/Roger-Waters-Amused-To-Death-358937.jpg
Muzikaal bezien is Amused to Death een ijzersterk, maar niet echt vrolijk stemmend conceptalbum waarin Waters’ vaste thema's oorlog, psychologie, maar ook godsdienst en kapitalisme aan bod komen. Gastoptredens zijn er voor meestergitarist Jeff Beck, Rita Coolidge en Don Henley van de Eagles. Donker, duister, intrigerend en meeslepend brengt Waters zijn boodschap en laat je na ruim een uur verdoofd achter, vertwijfeld zoekend naar een stuk touw.

Maar de - waarschijnlijk - belangrijkste reden voor zijn uitverkiezing tot Best Klinkende Album is niet de muziek, de productie of zelfs de opnamekwaliteit, al zijn deze allemaal van bijzonder hoog niveau. De belangrijkste reden is een klein logootje, weggestopt in de rechter bovenhoek op de achterkant van het cd-hoesje. Het logo toont een gestileerde Q, met daaronder in kapitalen het woord `Qsound`.

Qsound is een opnameproces dat de illusie van surroundweergave met een stereopaar luidsprekers kan opwekken. En het beste voorbeeld van wat Qsound voor een opname kan betekenen is Amused to Death. De muziek van Roger Waters leent zich namelijk perfect voor het Qsoundproces. Dat merk je al meteen aan het begin van The Ballad of Bill Hubbard: het raspende geluid van krekels zwermt door de ruimte, een commentaarstem - een spelende radio? - staat links in de huiskamer en een blaffende hond staat in de tuin van de buren aan de rechterzijde. Of neem Too Much Rope: spaanders vallen voor je op de grond als een houthakker met veel kracht houtblokken klieft, ondertussen rijdt een koets van linksvoor in het geluidsbeeld naar rechtsachter je, waarbij de koets tijdens het passeren van de luisteraar haast over diens voeten rijdt.

In Late Home Tonight (Part I) vallen waterdruppels vlak langs je linkeroor. In Three Wishes mag het hoofdpersonage drie wensen doen van de geest die hij ‘in de fles’ heeft gevonden. De stem van de geest lijkt zich van achter in het geluidsbeeld naar voren te verplaatsen, ondertussen de lucht uit de ruimte met zich meetrekkend. De soundeffecten zijn echter perfect gedoseerd en voegen echt iets toe aan de muziek.

Het Qsound-effect is ook een maatstaf voor de kwaliteit van je muziekinstallatie. Bij een betere set - eigenlijk een beter fasegedrag - zijn de Qsound-effecten duidelijker en worden ze beter in de ruimte geplaatst. Zo horen bijvoorbeeld de waterdruppels in Late Home Tonight (Part I) echt pal naast je linkeroor te vallen en niet voor je. Maar zelfs met iets minder perfecte Qsound-weergave blijft Amused to Death spectaculair. Draai het voor nietsvermoedende vrienden en ze zullen verbaasd zoeken naar verborgen luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

simon schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:57:
Nog geen electronische muziek hier voor bij gekomen, ik wil er eentje in brengen, semi van NL bodem, Patrice Baumel,

[audio]

[audio]

[audio]

niet geschikt misschien zo voor de club, maar ik vind de dynamiek, het stereo beeld, eigenlijk alles aan dit album erg knap.
Jawel hoor. Beter lezen... Ik had Byetone al gepost.
Maar ik vind die soundcloud linkjes tamelijk ideaal voor hier. Je ziet gelijk de dynamiek en het geluid is heel goed.

@Pudy: kun je misschien wat kleinere plaatjes posten hier en geen 3MP? Een plaatje is leuk maar >500x500 voegt niks toe en het laad als een slak hier.
Afbeeldingslocatie: http://991.com/NewGallery/Roger-Waters-Amused-To-Death-358937.jpg
Dit werkt net zo goed.
Meer on-topic: dat het een gouden cd is boeit me eigenlijk ook niet zo. Het gaat om de muziek en niet om de drager. Welke drager het beste is is al genoeg over gebekvecht.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 02-12-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
ah, byetone gemist..
nog iets wat ik veel luister, loscil. Het heeft weinig zin dit op een slechte set te luisteren, je verliest te veel detail.

een grappige:

van de man die aan het begin van Ableton stond:

[ Voor 31% gewijzigd door simon op 02-12-2012 15:36 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok poging 4, ik kom er wel. :P

[Soundcloud: http://soundcloud.com/ce-sac-contient/alva-noto-ryuichi-sakamoto]
Dit is Ryuichi Sakamoto met Alva Noto (Karsten Nicolai). Klinkt ook geweldig. Bij mij gaan een ruit spontaan meetrillen. Maar ook prachtige piano er tussendoor.
Genre: glitch-ambient-modern-classical-expermental

Die 2e over mastering is geweldig!

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 02-12-2012 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apocal1pse
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-05 11:58
Leuk idee voor een topic.
Zelf luisterde ik 'vroeger' vaak baggermuziek, maar door een soortgelijk topic ben ik me wat meer in muziek gaan verdiepen.

Ik zie dat country en blues nog niet zo veel voorbij zijn gekomen, wat ik jammer vind, want in die genres zitten erg veel pareltjes. Helaas staan de meeste nummers niet op Soundcloud, dus heb ik spotify lilnkjes geplakt, en links naar Discogs.

Ik vind zelf de volgende nummers erg goed klinken:
Eric Church - Like Jesus Does
Genre: Folk, World & Country
Discogs album

Stevie Ray Vaughan and Double Trouble - Tin Pan Alley
Genre: Blues Rock
Discogs album

B.B. King ft. Van Morrison - If You Love Me
Genre: Blues
Discogs album

Albert King - I'll play the blues for you (parts 1 & 2)
Genre: Blues, Funk Soul
Discogs album

Alvin Lee & George Harrison - The Bluest Blues
Genre: Blues
Discogs album
Dit nummer is een van mijn all-time favorites. De solo, het drumwerk, geniaal gewoon _/-\o_. Ik denk wel dat je er van moet houden.

Thin Lizzy - Still in love with you
Genre: Blues Rock, Classic Rock
Discogs album

En als laatste een verassing misschien, maar de live opnames van John Mayer in het Nokia Theatre zijn gewoon geweldig. De Blu-ray van Where The Light Is is een grote aanrader. Hierin speelt Mayer ook met de John Mayer Trio, echte blues.
John Mayer - Free fallin' (Live at the Nokia Theatre)
Genre: Pop
Discogs album

Het is een beetje een lange post geworden maar ik vind nu eenmaal dat deze genres het verdienen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
He bah, deze thread heeft me oorsuizen opgeleverd :O. Ach ja. Even rustig aan doen, ik krijg ook nog twee koptelefoons en een setje customs binnen deze week...

Ik ben heel erg benieuwd naar die cd van Roger waters, aangezien Pink Floyd mijn favoriete muziek is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denk wel aan je oren want gehoorbeschadiging is progressief!

Roger Waters - 'The pro's and cons of hitchhiking' vind ik leuker en klinkt ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-07-2020
Ik best wel van aparte, originele en beetje harde muziek en natuurlijk relaxte mellow jazzy en soul muziek :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=jfhYTId5xKo]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1Zr3-YoXr4U]

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=9lM07iiGKoo]

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
Maar waarom zou je zoiets als Cryptex goed gemasterd vinden? Aan een youtube filmpje kun je natuurlijk niet de kwaliteit goed horen, maar hier vind ik 't relatief lomp klinken. Niet echt gebruik maken van de dynamiek van geluid.

Om beetje in 't genre te blijven, bijv. Eskmo, en dit is niet een geniale master, maar als je de goede kwaliteits versie hoort hoor je de geluiden bijna uiteenbreken,

[Soundcloud: http://soundcloud.com/fullspectrum/eskmo-cloudlight]

Dan vind ik muziek spannend vanuit een 'audiofiel' perspectief (ik vind dat woord audiofiel maar niks)

[ Voor 7% gewijzigd door simon op 03-12-2012 16:09 ]

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
simon schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:07:
Maar waarom zou je zoiets als Cryptex goed gemasterd vinden? Aan een youtube filmpje kun je natuurlijk niet de kwaliteit goed horen, maar hier vind ik 't relatief lomp klinken. Niet echt gebruik maken van de dynamiek van geluid.

Om beetje in 't genre te blijven, bijv. Eskmo, en dit is niet een geniale master, maar als je de goede kwaliteits versie hoort hoor je de geluiden bijna uiteenbreken,

[audio]

Dan vind ik muziek spannend vanuit een 'audiofiel' perspectief (ik vind dat woord audiofiel maar niks)
Waar heb je mij horen zeggen dat ik het goed gemasterd vind want beetje jammer dat het niet mogelijk is de best mogelijke kwaliteit neer te zetten, anders had ik dat graag gedaan dus ik zal het maar met youtube moeten doen ;). Ook soundcloud heeft niet zo'n geweldige geluidskwaliteit.
Het gaat er in dit maal om dat ik de muziek gewoon hiervan topicwaardig vind, vanwege verschillende aspecten en dat het dan via een youtube filmpje moet geshowd worden, moet dan maar hé :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:30

Sharky

Skamn Dippy!

rubjo99 schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:12:
[...]

Waar heb je mij horen zeggen dat ik het goed gemasterd vind want beetje jammer dat het niet mogelijk is de best mogelijke kwaliteit neer te zetten, anders had ik dat graag gedaan dus ik zal het maar met youtube moeten doen ;). Ook soundcloud heeft niet zo'n geweldige geluidskwaliteit.
Het gaat er in dit maal om dat ik de muziek gewoon hiervan topicwaardig vind, vanwege verschillende aspecten en dat het dan via een youtube filmpje moet geshowd worden, moet dan maar hé :X
Volgens mij heeft dit topic niks met genre of 'goede muziek' te maken, maar puur met muziek waarvan de kwaliteit van de productie boven gemiddeld is. Ik kan hier ook wel een paar nummers van Queen neerplempen, maar als iets een brei van geluiden is dan is het wel de gemiddelde Queen-cd.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 05:58
Sharky schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:38:
[...]

Volgens mij heeft dit topic niks met genre of 'goede muziek' te maken, maar puur met muziek waarvan de kwaliteit van de productie boven gemiddeld is.
Dit is natuurlijk niet echt relevant te noemen. Zit al heel wat jaar "in de muziek" en heb echt vreselijk veel liedjes en soundscapes gehoord.

Schotel mij een metalnummer voor en het is voor mij onmogelijk om te bepalen of dit goed geproduceerd is ja of nee. Muziek is en blijft subjectief. Menig persoon snapt de ballen van, ik noem maar een genre; techstep. Dus wordt dat ook onmogelijk om te beoordelen voor iemand die het hele genre niet eens kent.

Je kan dan zeggen dat het rommel is, maar in mijn beleving hoor ik veel verschillende lagen die het voor mij een "mooi iets" maken.

Dus om maar even in dat straatje te blijven : Calyx & Teebee zijn bovengemiddeld goed in hun genre. Niet alleen qua muziek, maar ook qua productie.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rubjo99
Sharky schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:38:
[...]

Volgens mij heeft dit topic niks met genre of 'goede muziek' te maken, maar puur met muziek waarvan de kwaliteit van de productie boven gemiddeld is. Ik kan hier ook wel een paar nummers van Queen neerplempen, maar als iets een brei van geluiden is dan is het wel de gemiddelde Queen-cd.
De muziek die ik hier neer zet, is voor die genre's waar het in zich bevind en dus voor de mensen die daar veel naar luisteren, het productie niveau erg hoog is. Je kan pas zeggen of zoiets goed geproduceerd en in elkaar steekt als je een zeer goede algemene kennis hebt van alle kanten van het producen, masteren en componeren of tenzij je heel specifiek naar een genre luistert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 06-03 20:52
Hoe mooi is het dat dit een topic is over hoge 'kwaliteit' muziek maar dat we allemaal naar youtube filmpjes aan het luisteren zijn XD.

Het album Mmm... Gumbo? van Room Eleven vind ik een van de mooiste opnames die ik gehoord heb. Alles klinkt zo helder en echt. Youtube compressie doet het niet echt recht, maar hier is een voorbeeld:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=Y_VuilqeOYc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14038

simon schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:07:
Juist aan een Youtube filmpje zou je moeten kunnen horen dat het goed gemastered is omdat dit per definitie nou juist is wat masteren inhoud. Zorgen dat de content op zoveel mogelijk platformen uniform klinkt in vergelijk met andere muziek.

Dat het lomp klinkt of vervormd is een artistieke keuze waar een ieder een eigen mening over mag vormen.
Wat dat betreft is het voor de gemiddelde luisteraar juist moeilijk om onderscheid te maken tussen wat ik noem technische luisteren en het artistieke luisteren en vermengen deze twee 'vormen' met elkaar. Maar als je dit los van elkaar gaat halen dan kun je wel degelijk op een technische manier naar allerlei muziek luisteren zonder dat je er inhoudelijk al teveel op let.

Bijvoorbeeld als je in een opname af en toe wat ruis hoort. Dan kan je wel beweren dat het een slechte opname was maar in de praktijk is dat vaak niet een slordigheid maar bijv. een bewuste keuze omdat die opname toevallig nou net dat gene had waar de muzikant(e)/componist(e) voor ogen had.

En wat audiofiel betreft zou je Lady Gaga ook onder die noemer kunnen scharen. Niet omdat de muziek artistiek nou zo interessant is. Maar technisch gezien zit het heel goed in elkaar omdat er zeer gerenommeerde namen aan hebben gewerkt en je dat er duidelijk aan af kan horen (als je technisch luistert).
Wat dat betreft is de term audiofiel redelijk wazig en heeft het volgens mij voornamelijk betrekking op alles wat niet kapot gemastered is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

@Pudy: kun je misschien wat kleinere plaatjes posten hier en geen 3MP? Een plaatje is leuk maar >500x500 voegt niks toe en het laad als een slak hier.
Fixed. :)
Dit werkt net zo goed.
Meer on-topic: dat het een gouden cd is boeit me eigenlijk ook niet zo. Het gaat om de muziek en niet om de drager. Welke drager het beste is is al genoeg over gebekvecht.
Helemaal eens, plaatje was een voorbeeld. Zo'n golddisk van dit album komt trouwens +€1000 (betere kwaliteit? :D )
Anoniem: 13443 schreef op maandag 03 december 2012 @ 15:06:
denk wel aan je oren want gehoorbeschadiging is progressief!

Roger Waters - 'The pro's and cons of hitchhiking' vind ik leuker en klinkt ook goed.
Ben ik het mee eens, maar dit topic gaat het om albums/muziek etc van hoogwaardige kwaliteit. Amused to Death staat bekend als de best opgenomen album aller tijden en niet als het beste album aller tijden.
Heilige Kaas schreef op maandag 03 december 2012 @ 10:56:
He bah, deze thread heeft me oorsuizen opgeleverd :O. Ach ja. Even rustig aan doen, ik krijg ook nog twee koptelefoons en een setje customs binnen deze week...

Ik ben heel erg benieuwd naar die cd van Roger waters, aangezien Pink Floyd mijn favoriete muziek is.
Technisch perfect maar het is een heel zwaar album en je moet van het thema houden. Luisteren op een goede installatie/hoofdtelefoon!

[ Voor 21% gewijzigd door Polycom op 03-12-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:14

HaterFrame

Well... Poo came out!

http://www.domomusicgroup.com/kanpai/appogee/

Luister hier maar eens naar als je van electronic/goa houd. Erg goed in elkaar gezet, ook qua techniek en opname

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399266

Nou, dan kan ik even niet achter blijven met mijn oude voorliefde voor joy division. Een band die eigenlijk bestond uit 5 leden.
Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/tumblr_maygj9YLvr1rw49cwo1_500.jpg

Martin Hannet (zie foto) was de vijfde bandlid. Hannet was de man die onder meer het album 'Unknown Pleasures' produceerde. Hannet, is net zoals Ian Curtis, nogal vroeg gestorven.
Curtis door suïcide. Hij trok zijn epilepsie niet meer. Het nummer she's lost control gaat erover.Hannet stierf aan de drank en drugs.

Anyhow....Hannet werkte met veel feedback, galm en nam veelal iedere instrument op in een aparte kamer. Door de gitaar in een kleine ruimte te laten spelen, de drums juist in grote ruimte (zodat de galm werd versterkt) en de zanger een geluidsarme kamer te zetten kreeg het album een zeer apart sfeer. Tevens speelde Hannet heel subtiel met stereo effecten. In eerste instantie denk je naar mono achtige muziek te luisteren maar als je goed oplet merkt je dat Hannet bijv. een high hat op links laat beginnen en dan verschuift naar rechts (let wel...van aanslag high hat tot het uitdoven van de high hat). Hoe dan ook ik vind het nog steeds sublieme muziek.

En het wordt nog steeds zeer gewaardeerd door veel mensen. Give it a Try....met het nummer Dead Souls....Let wel...het blijft youtube en dus ruk wat betreft geluidskwaliteit!

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=oTGQc2k9y7s]

En wat meer van deze tijd: Juju orchestra

en United Future Organization (UFO)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 03-12-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik vind het leuk dat dit topic zo'n succes is geworden! Het doet mijn download verkeer goed. En zo hoor je nog eens wat nieuws.

Ik weet alleen nog niet of ik later alles op lp of op cd ga halen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 19:33
Tijdens een etentje zat m'n vrouw te klagen dat ik elke avond muziek moest luisteren tegen een vriendin. Zei die vriendin: ken je Winterplay? Een Koreaanse band. Ik zei nee en zei dat ik K-pop helemaal niks vind, ze zei Winterplay is een Koreaanse jazz band en ze zette Winterplay op. Een prachtige Billie Jean cover.

Een van de liedjes die ik elke avond moest horen:
.[YouTube: http://youtu.be/WyOz7I-BEUg]

[ Voor 3% gewijzigd door Russel88 op 03-12-2012 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
WOW wat is dat album van Roger Waters vet! Dat laat zien dat mijn K550 toch wel tot heel wat in staat is. Ik heb ook uitgevonden dat hij het t beste doet op een heel laag volume. Dat is even wennen maar wel beter voor mijn oren.

Dit album gaat zeker bij de albums die ik gebruik om een koptelefoon te testen.

En is snap ook wel waarom je dat een zwaar album vindt. Goud is relatief een heel zwaar metaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Heilige Kaas op 03-12-2012 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Wat trouwens ook best een leuk metalcore album is, is die van brainshake. Een nederlands bandje dat al een paar jaartjes geleden is gestopt. Ook een erg fijne master!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaos- schreef op maandag 03 december 2012 @ 16:58:
Dit is natuurlijk niet echt relevant te noemen. Zit al heel wat jaar "in de muziek" en heb echt vreselijk veel liedjes en soundscapes gehoord.

Schotel mij een metalnummer voor en het is voor mij onmogelijk om te bepalen of dit goed geproduceerd is ja of nee. Muziek is en blijft subjectief. Menig persoon snapt de ballen van, ik noem maar een genre; techstep. Dus wordt dat ook onmogelijk om te beoordelen voor iemand die het hele genre niet eens kent.

Je kan dan zeggen dat het rommel is, maar in mijn beleving hoor ik veel verschillende lagen die het voor mij een "mooi iets" maken.

Dus om maar even in dat straatje te blijven : Calyx & Teebee zijn bovengemiddeld goed in hun genre. Niet alleen qua muziek, maar ook qua productie.
hmmm. Ik ben het hier niet zo erg mee eens. Natuurlijk is dat relevant. Muziek is subjectief maar geluidsreproductie en dus ook mastering is redelijk objectief. Elke mastering doet af aan de kwaliteit zolang het niet clipt of echt veel te zacht is.

Puur logisch gezien is
Volgens mij heeft dit topic niks met genre of 'goede muziek' te maken, maar puur met muziek waarvan de kwaliteit van de productie boven gemiddeld is.
volledig congruent met de topictitel. Muziek voor mensen die van goede geluidsreproductie houden.
Ik weet niet hoe getraind jouw gehoor is maar ook een metalnummer is direct te onderscheiden of dit goed klinkt. Juist. Want Metal is vaak complex en hard en als het goed gemasterd is kun je juist alles op zijn plek zien vallen en alle muzikale lijnen apart onderscheiden.
Zo ben ik gek op de oude Metallica en helemaal Rammstein klinkt geweldig. Juist op een goede installatie hoor je alles op zijn plek en kun je alles volgen. Juist met ingewikkelde muziek heb je een goede lakmoestest voor installaties. Met die neuzelige jazz audiofiele opnamen klinkt het op elke installatie 'geweldig' maar speel een vol orkest op volle sterkte en de geesten scheiden zich. Zo ook met S&M van Metallica en Mutter of Hier kommt die Sonne van Rammstein.

Ik ken ook J-pop dat expres te hard is gemasterd maar toch erg goed klinkt.
Anoniem: 14038 schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:49:
Juist aan een Youtube filmpje zou je moeten kunnen horen dat het goed gemastered is omdat dit per definitie nou juist is wat masteren inhoud. Zorgen dat de content op zoveel mogelijk platformen uniform klinkt in vergelijk met andere muziek.

Dat het lomp klinkt of vervormd is een artistieke keuze waar een ieder een eigen mening over mag vormen.
...

Bijvoorbeeld als je in een opname af en toe wat ruis hoort. Dan kan je wel beweren dat het een slechte opname was maar in de praktijk is dat vaak niet een slordigheid maar bijv. een bewuste keuze omdat die opname toevallig nou net dat gene had waar de muzikant(e)/componist(e) voor ogen had.
Fail. Youtube past compressie toe en dan is de mastering en geluidskwaliteit al veranderd.

Dat het vervormd klinkt door de mastering is geen artistieke keuze. Helemaal niet!!! De artiest wordt vaak genaaid door de industrie omdat het op de radio zo hard mogelijk over moet komen. De distort op je gitaar is een artistieke keuze maar agressieve mastering gaat vaak buiten de artiest om of gebeurt om commerciële redenen.
Als je op een opname ruis hoor heeft de engineer lopen slapen. Dat is net zoiets als een fotograaf die zijn shot mist. Als de artiest artistiek iets neerzet is het zijn taak om dit perfect te vangen. Vertel mij wat. Ik heb 10 jaar PA gedaan. Als je fouten maakt kijkt iedereen om!

Ik denk dat het Heilige Kaas er juist om ging om muziek te delen die bijzonder goed klinkt waar je je horizon mee kunt verbreden. De pareltjes dus.
Kijk maar eens in de Duitse audiobladen, daar staan elke maand recensies in met rating voor muziek, klank en waarde voor repertoire. En elke maand de uitblinkers van elk. En terecht.

Blij met Bronco!
Zijn tips zijn echt goed. Ik geniet nog altijd van K&D en de originele 'get shorty' soundtrack.

Over King Crimson, geef mij maar Yes in hetzelfde genre symphonische rock. Dat klinkt zo ontzettend goed en is qua muziek veel 'houdbaarder'. Met name Close to the Edge, Fragile en (anders) 90125. Net als Peter Gabriel enorme perfectionisten. En Mike Oldfield. En (ander genre) Donald Fagan/ Steely Dan.
Ook erg goed: Tears for fears, Talk talk en the Pixies.

En een audiofiele must have blijft toch Jazz at the Pawnshop. Ondanks de fantastische opname ook erg leuke vlotte jazz. Als het gaat om de beste opname ooit; this is it!!! Echt geen Roger Waters. Leuk gedaan maar uiteindelijk kunstmatig.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-12-2012 03:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Het gaat mij om albums die boven gemiddeld klinken. Dus bijvoorbeeld muziek zoals jazz at the pawnshop, Roger waters, noem maar op. Gewoon van die opnames die je echt wow laten zeggen en niet zozeer omdat je van de muziek houdt maar gewoon omdat het geweldig goed en realistisch klinkt. Muziek waar je elke laag goed kan onderscheiden.

Ik persoonlijk houd meer van Roger waters achtige opname a, het is erg kunstmatig maar wel echt schitterend, juist omdat het kunstmatig is krijg je allerlei leuke 'geluidseffecten' Heeft. Zo schrok ik me kapot van een of andere klap die zo realistisch klonk dat ik dacht dat ik zelf wat had laten vallen. (Ik ga dan ook nog even naluisteren of dat niet alsnog het geval was.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Om dan maar met een album te gooien wat écht vreselijk goed gemaakt is. Zelfs anno 2012 kunnen nog heel veel mensen leren van dit stuk vakmanschap :

Michael Jackson - Thriller

En dan voornamelijk dit nummer :

Eigenlijk is praktisch alles van hem goed, maar voornamelijk zijn eerste 3 albums zijn echt te gek O+

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@jeep....Ken je ook de originele "get carter" soundtrack van Roy Budd (ja, die man heet echt zo). Er is een CD "vigilante" met deels originele tracks en remix tracks. En dan niet van die rampestamp remixes maar K&D achtige tracks :)

Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/511HPP6KAYL._SL500_AA300_.jpg

Echt een verdomd goeie cd. Roy Budd maakte soundtracks in de jaren 70 voor overwegend "zwarte films". Of beter gezegd toen Shaft uitkwam kwam er een hoos aan B-movies en Charles Bronson (Stone Killer) films zoals Shaft met daarin jazzy lounge muziek. Buy Vigilante. You won't regret it!

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 399266 op 04-12-2012 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-05 19:18
Goron schreef op maandag 03 december 2012 @ 18:28:
Hoe mooi is het dat dit een topic is over hoge 'kwaliteit' muziek maar dat we allemaal naar youtube filmpjes aan het luisteren zijn XD.

Het album Mmm... Gumbo? van Room Eleven vind ik een van de mooiste opnames die ik gehoord heb. Alles klinkt zo helder en echt. Youtube compressie doet het niet echt recht, maar hier is een voorbeeld:

[video]
Leuke muziek! Ben lekker aan het luisteren. Tnx!

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik bedoelde ook die van Roy Budd. Niet echt moeilijk te onthouden maar mss juist daarom... :z
Die oude film quotes er doorheen. Geweldig.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-12-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kaos- schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:28:
Om dan maar met een album te gooien wat écht vreselijk goed gemaakt is. Zelfs anno 2012 kunnen nog heel veel mensen leren van dit stuk vakmanschap :

Michael Jackson - Thriller
Eigenlijk is praktisch alles van hem goed, maar voornamelijk zijn eerste 3 albums zijn echt te gek O+
Zullen we het gewoon op Quincy Jones gooien? Ere wie ere toekomt. MJ was gewoon een jochie dat leuk kon zingen en goeie moves had en verder verdwaald was in 1 groot disneyland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:24:
[...]

Zullen we het gewoon op Quincy Jones gooien? Ere wie ere toekomt. MJ was gewoon een jochie dat leuk kon zingen en goeie moves had en verder verdwaald was in 1 groot disneyland.
Klopt dat Quincy Jones de grote man was, maar MJ was wel een type die overal met z'n vingers aanzat. De muziek mocht pas de tent verlaten op het moment dat hij het overal mee eens was.

Weet niet of je "This is it" gezien hebt, maar ook daaruit komt heel erg naar voren dat MJ een grote muzikant was en met erg veel detail luisterde. Dus "gewoon een jochie dat leuk kon zingen" is ietwat denigrerend.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, klopt. Maar ik wordt een beetje moe van die MJ hype. Ik zal 'this is it' dan ook nooit gaan kijken, behalve onder dwang of als ik eenmaal dement geworden ben. Kan nooit lang meer duren. :z
dat MJ een grote muzikant was
Zullen we dit als subjectief beschouwen? Prince, dat is een groot muzikant (van klein formaat). Vangelis Papathanassiou is een groot muzikant. Beck is een groot muzikant. Eric Clapton is een groot muzikant. Moby is een groot muzikant. Miles Davis is een groot muzikant.

En over goede opnamen gesproken: Björk is altijd perfect. Als je die op LP of op HD flac hoort is het echt WOW!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AjI2J2SQ528]
Tevens een van de mooiste clips ooit IMHO.

Radiohead trouwens idem.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=s2VzLn6DMCE]
Ook een van de (IMO) meest hypnotische clips die je helemaal meeneemt in de muziek.

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 05-12-2012 14:28 . Reden: oopsie verkeerd geplakt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:24:
[...]

Die 2 lagen gewoon tot laat in de nacht te sexen op een tapijt. Gewoon een duo dat klikte en het eerste album is hun kindje :)

Ik persoonlijk vind dit een fantastisch klinkend album. Ook heel leuk hoe ze een moderne zwaai hebben gegeven aan de tango.

gotan project - La Revancha del Tango,

YouTube: Queremos Paz by Gotan Project

Negakinu heeft eens een post gedaan over Chesky records, kun je veel torrents voor vinden. Zoek ook eens de ultimate demonstration disk op, gaat zo'n gast alle audiofool termen uitleggen met muziekstukken ;) Klinkt allemaal fantastisch maar niet echt mijn type muziek.

Ik zat te denken dat ik muziek van een drumfanfare of Braziliaanse drums moet hebben van hoge kwaliteit :Y

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 04-12-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ik weet er wel een: van Paul Simon - The rhythm of the saints uit 1990

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=y11yMCnhxZE]

En deze hoort hier natuurlijk ook helemaal thuis:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=zRPfyH72Eeo]

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-12-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 13:47:
Ja, klopt. Maar ik wordt een beetje moe van die MJ hype. Ik zal 'this is it' dan ook nooit gaan kijken, behalve onder dwang of als ik eenmaal dement geworden ben. Kan nooit lang meer duren. :z

[...]

Zullen we dit als subjectief beschouwen? Prince, dat is een groot muzikant (van klein formaat). Vangelis Papathanassiou is een groot muzikant. Beck is een groot muzikant. Eric Clapton is een groot muzikant. Moby is een groot muzikant. Miles Davis is een groot muzikant.

En over goede opnamen gesproken: Björk is altijd perfect. Radiohead trouwens ook. Als je die op LP of op HD flac hoort is het echt WOW!
Je klinkt als Mart Smeets :/
Ga ook totaal niet met je in discussie, want MJ een hype noemen, sorry dan neem ik je niet serieus :)

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je klinkt als Mart Smeets
Bedankt voor het compliment.

En dat dat MJ een grote muzikant was... sorry maar dan neem ik jou niet serieus. :P
Als iemand denkt het nodig te vinden om populair te worden door leuke videoclips en daarin zichzelf in zijn kruis te grijpen.... nou sorry hoor. Maar ben je dan een groot muzikant of publiciteitsgeil (om maar over dat andere soort te zwijgen).

Deze quotes van wikipedia zegt het helemaal juist:
Motown zag in Michael Jackson een charismatische zanger en begon hem in 1971 klaar te stomen voor een solocarrière.
...
Jackson nam lange pauzes tussen albums, omdat hij zichzelf als perfectionist zag.
Hij was muzikaal en kon goed zingen. En iedereen in zijn omgeving zat hem te pushen om flink over zijn rug te kunnen scoren. En zo werd hij zo ongeveer de "most fucked up musician in the business". Daar kon hij zelf ook niet zo veel aan doen helaas. En hoe dan ook zijn albums zijn meesterlijke producties (dwz meesterlijk geproduced door QJ).

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-12-2012 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik moet zeggen dat ik radiohead echt helemaal niks vind. En dat schijnt heel raar te zijn aangezien ik pink floyd wel weer geweldig vind.

Ik weet niet of iemand van dit genre houdt maar Shpongle klinkt ook wel leuk. Beetje ala infected mushroom style.
Ook erg ruimtelijk en er gebeurt van alles om je heen. Leuke ear candy :)

clickable!
Afbeeldingslocatie: http://www.allflac.com/covers/b/b_1178_Shpongle-Nothing_Lasts___But_Nothing_Is_Lost-2005.jpg

Edit: dit is geen plek voor discussies over wie wel of geen muziekant is. Kwestie van voorkeur. Net als dat lady gaga wel goede opnames maakt maar het wel bagger muziek is. Toch zou dat hier een plek mogen hebben als het interessant is.

[ Voor 18% gewijzigd door Heilige Kaas op 04-12-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

allebei goed. :) :)

Ik wilde ook nog even deze aandragen: Kodo, heartbeat drummers of Japan

Als je deze Sheffield Lab opname hoort, het nummer o-daiko (grote drum) ga je echt uit je dak. (dat is niet deze in het filmpje)

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 04-12-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom

Polycom

Poes van goud

Heilige Kaas schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:50:
WOW wat is dat album van Roger Waters vet! Dat laat zien dat mijn K550 toch wel tot heel wat in staat is. Ik heb ook uitgevonden dat hij het t beste doet op een heel laag volume. Dat is even wennen maar wel beter voor mijn oren.

Dit album gaat zeker bij de albums die ik gebruik om een koptelefoon te testen.

En is snap ook wel waarom je dat een zwaar album vindt. Goud is relatief een heel zwaar metaal.
Top! d:)b Veel plezier ermee.. Ik neem aan dat je ergens een (near) lossless format hebt? .wav of flac of via de cd?

Verder wil ik graag ook nog even de wall of sound onder de aandacht brengen van Phill Spector.

Hier de wiki: Wikipedia: Wall of Sound

En hier een aantal youtube clips:

YouTube: Ike & Tina Turner - River Deep Mountain High (original promo)
'River Deep - Mountain High'

Written By: Phil Spector, Ellie Greenwich, Jeff Barry
Arranged By: Jack Nitzsche
Producer: Phil Spector

Spector's Wall of Sound reaches to its highest point. Monumental, echo-laden, symphony of the 20th century. Wagnerian. It required two dozen session musicians and background vocalists to compose the song. The total costs of the sessions were around $25,000!

#33 on the list of the 500 Greatest Songs of All Time.
YouTube: Be my baby - The Ronettes
The Ronettes - Be My Baby

Written By: Phil Spector, Ellie Greenwich, Jeff Barry
Arranged By: Jack Nitzsche
Producer: Phil Spector

Legendary Beach Boy Brian Wilson has declared that 'Be My Baby' is the best and most perfect pop production ever, it contains all the elements a perfect pop production should contain. In fact, Wilson was in his car when he first heard the song on the radio and he had to pull over because he was afraid he was going to crash!! He was in such a state of awe.

Can't argue with the legend!

Jeff Barry and Ellie Greenwich were in love, Phil had a thing going with Veronica Bennett, and the result was this symphony of love. All the elements were included to produce a classic.

The song is #22 on the list of The 500 Greatest Songs of All Time. In 1999 it was inducted in the Grammy Hall of Fame, and in 2006, the Library of Congress honored it by adding it to the United States National Recording Registry.
Je moet hier natuurlijk van houden! Phil Spector heeft ook geproduceerd voor de Beatles, John Lennon, George Harrison, The Ramones en Leonard Cohen. The Wall of Sound is imho onovertroffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik heb een flac gevonden van die gouden cd. Ik heb ook een wav van een gewone, ooit nog eens vergelijken, als denk ik dat er geen verschil in zal zitten. Mocht dat uberhaupt het geval zijn dan is dat niet waarneembaar op mijn nederige setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmmm, wall of sound van Phil Spector is idd een fenomeen. Maar niet 1 die het lang heeft volgehouden. Het is gewoon vermoeiend.
Ik heb een LP van Ike en Tina (verzamelaar helaas) maar die klinkt toch echt goed ook al is het oud.
offtopic:
Ik weet nog dat dat de eerste muziek is die ik geweldig vond als 4 jarig jongetje, terwijl ik dat gewoon ergens gehoord heb in de winkelstraat of zo. Mijn ouders zouden dat nooit maar dan ook nooit draaien. :D

Ik vind de nummers die gewoon opgenomen zijn er uit knallen! Die Phil Spector opnamen vind ik persoonlijk minder ook al zijn de songs wel goed.

Doe mij deze maar:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ipOz_k9zvzo]
offtopic:
bij nader inzien zal ik 6 geweest zijn...

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 05-12-2012 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweekdingen
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21-11-2024
Leuk topic! Komen veel bekende en voor mij ook nieuwe ontdekkingen voor.

Een van mijn favorite nummers YouTube: Macho City {first part} - Steve Miller Band
Steve Miller: Macho city. Heb de dit nummer op lp echt grijs gedraaid.
Vooral de brake op 2:47 is heel fijn, En op 3:47 lekker spacie geluidjes van links naar rechts :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:22

Pelle

🚴‍♂️

Anoniem: 13443 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 02:40:
En (ander genre) Donald Fagan/ Steely Dan.
Inderdaad. Aja van Steely Dan is echt briljant, en ongekend qua geluidskwaliteit en audio engineering, zeker voor die tijd. Roger Nichols is echt een vakman wat dat betreft, hij heeft ook veel recordings voor Stevie Wonder, Michael McDonald, Diana Ross, Frank Zappa enz. gedaan.

Van z'n Wikipedia:
Nichols would win three Grammy Awards (Best Engineered Recording — Non-Classical) for his late 70's-early 80's "meticulous studio work" with the band on Aja, FM (No Static at All) and Gaucho and won three additional Grammys, including the notable achievement 'Album Of The Year' for his efforts on the Steely Dan comeback album, Two Against Nature (2000).
Van Donald Fagen zou je z'n triologie (The Nightfly, Kamakiriad en Morph the Cat) op DVD in DTS moeten luisteren. Tot in de kleinste details perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:02

Nox

Noxiuz

Heb een tijdje terug een plaatje van de Scissor Sisters gevonden. Helemaal verkracht door youtube maar op flac erg fijne muziek :)

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=SXsOyebwSNE]

En hier is het echt helemaal weg, maar je moet even een betere bron zoeken ofzo :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kalpataru Tree - Like A Child wel apart met diep laag geluid, leuk als je alles wil laten meerinkelen

Jennifer Nettles - Stay

Selah Sue pas een cd van gekocht, is weer is wat anders 8)7 Bandje speelt wel lekker.

[YouTube: http://youtu.be/MeFezGJF7mA]

Peter Gabriel Album:Scratch My Back daar wil ik nog steeds een lp van.

[ Voor 114% gewijzigd door Anoniem: 288334 op 05-12-2012 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Trouwens heeft iemand wel's van Enoch light and the Light brigade gehoord?

de cd's Persuasive Percussion en Provocative Percussion zijn echt leuk te noemen. Enoch Light werd met name bekend door zijn 'Ping Pong" stereogeluid. In de beginjaren van stereo experimenteerde hij vooral met dit gegeven. Kortom, pingpongen tussen rechter en linkerkanaal. Erg grappig.

Echter, het leuke van zijn muziek is zijn de opnames. Het is echt verbluffend goed opgenomen. Je hoort de instrumenten zoals ze echt horen te klinken en je hoort de "ambiance" / "ruimte" waar het in is opgenomen. Ik draai het niet vaak maar wanneer ik het draai krijg ik wel glimlach... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-06 22:03

Patrick89

PSN : Gamesource

Ik ga even de moeite nemen dit allemaal te luisteren :)..

Wat ik zelf een tof nummer vindt :

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=q1DR7EmQ9ig]

En wat ik ook zeker de moeite waard vindt maar niet op youtube staat.

don mclean - going for the gold

[ Voor 9% gewijzigd door Patrick89 op 05-12-2012 09:11 ]

Denkt u aub aan het milieu voor u deze reactie afdrukt ;(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-03 06:28

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

Goed initiatief dit topic. Het was mij niet eerder opgevallen, maar ik ga zeker een aantal van jullie suggesties beluisteren. Daarna zal ik zelf een paar suggesties doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kari Bremnes is ereg mooi. Maar wel een beetje te vaak te horen bij shows etc.

Ah, ik heb het! Selah Sue doet me denken aan een gekke Nelly Furtado! (dat is dus goed)

Peter Gabriel is natuurlijk ook een rasmuzikant die hier ook echt thuishoort. Altijd zeer goed klinkende albums en een ongelofelijke catalysator voor nieuw (internationaal) talent en creativiteit. Al is scratch my back een beetje slappe fundraiser. Zometeen ff wat leukers zoeken.

Maar eerst even dit:

Dead can dance is al sinds de jaren 80 Gothic (world/ambient etc) avant la lettre. Ik heb net de nieuwe 'Anastasia' op clear vinyl. Hij is weer geweldig. (Brendan Perry en Lisa Gerrard waren er een tijd uit met soloprojecten maar nu zijn ze terug, vandaar anastasia: wederopstanding in het grieks). De LP's en SACD's klinken super. Heel erg ruimtelijk en gedetailleerd.

Verder altijd goed: Alan Parsons Project

Old and Wise van Eye in the sky.
Eigenlijk was hij meer een producer maar in 1975 begon hij met een concept album over Edgar Allan Poe (eerste detective/horror auteur). Hoor maar of je kippevel krijgt.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ugipBxA8zcg]
Er is ook een special edition CD van 10 jaar geleden waar de originele intra van Richard Burton met zijn grafstem op staat. Die is helemaal geweldig. Kan hem niet vinden maar deze trailer geeft wel een indruk.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=ZpCVku3qdXo~%5B]

Weer iets heel anders en het kan me geen ruk schelen wat je ervan vind maar deze hoort er wel degelijk bij. Als het maar hard gaat!

Best of the nineties.

The Chemical Brothers. Love the video!
Ik heb net Further op LP weten te bemachtigen. Niet het beste album maar dat klinkt me toch lekker!

Even afkoelen:

Oud wijffie zonder kunstgebitje

En dan verder chillen. Deze moet je ook hebben:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=VH5bL_XbO64]
Air - Moon Safari. (de andere nummers mag je zelf opzoeken)

Ook 90's (ligt dat aan mij of was dat een toptijd qua muziek?)

Massive Attack - Teardrop (live versie). Wederom kippevel.

En als laatste:

Deze krijg ik vandaag als het goed is op LP binnen. Lana del Ray. Kan me niet schelen of ze live vals zingt niet zonder autotune kan, te zacht zingt of w/e. Ik krijg er spontaan tranen van in mijn ogen.
Was dit de aanleiding/inspiratie om dit topic te starten holy cheese?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399266 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 08:50:
Echter, het leuke van zijn muziek is zijn de opnames. Het is echt verbluffend goed opgenomen. Je hoort de instrumenten zoals ze echt horen te klinken en je hoort de "ambiance" / "ruimte" waar het in is opgenomen. Ik draai het niet vaak maar wanneer ik het draai krijg ik wel glimlach... :)
[video]
Inderdaad
Zelfde effect hier :+

Heerlijk melige oubollige muziek maar het klinkt gewoon zo natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 269504

Zijn zo veel goede nummers gemaakt maar een selectie gemaakt waarin er naar mijn idee een erg goede sound is neergezet . Vreemd dat een hoop van die nummers die ik me herinner toch wel van voor 1980 zijn . Echte audiophiele muziek is het niet , want ik denk dat een audiophiele meer jazz gericht is :)

Johny guitar watson , a real mother for ya YouTube: JOHNNY GUITAR WATSON. "A real mother for ya". 1977. full track disc "A real mother".

Vind the year of the Cat van Al stewart een van de mooiere gemixde platen , erg mooi gebruik gemaakt van instrumenten die overvloeien in mekaar YouTube: Al Stewart - Year Of The Cat

Wild cherry met play that funky music, YouTube: Play That Funky Music - Wild Cherry (1976)

Lou Reed met walk on the wild side YouTube: walk on the wild side ~ lou reed

Allemaal pre loudnes war :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[YouTube: http://youtu.be/aazb8Rt31nk]
dit nr helemaal grijs gedraaid in de auto, lekker basje

Brad Paisley & Alison Krauss Whiskey Lullaby rustig liedje mooi gezongen mooie muziek.

chillen :+

Hier 1 waar nederland aan naar de kloote gaat de grieken ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
Ondanks dat het allemaal youtube spul is hoor je overduidelijk de ruimte die in deze tracks zit.
Dance en andere electronische muziek moet "pompen" en daarbij gebruiken ze veel synths die veel bandbreedte in beslag nemen. Sidechaining en compressie zorgen dan niet echt voor een ruimtelijke sound.

Mijn mening is wel de akoestische muziek meestal "beter" klinkt.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Anoniem: 13443 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:20:
Deze krijg ik vandaag als het goed is op LP binnen. Lana del Ray. Kan me niet schelen of ze live vals zingt niet zonder autotune kan, te zacht zingt of w/e. Ik krijg er spontaan tranen van in mijn ogen.
Was dit de aanleiding/inspiratie om dit topic te starten holy cheese?
Ben wel benieuwd hoe ze op vinyl klinkt :) Hopelijk beter dan de flac.

Mijn inspiratie om dit te maken is eigenlijk waar ik ook het topic mee geopend heb. Dat ene album van Crimson King. Ik vond hem gewoon zo mooi ruimtelijk klinken dat is dacht van ik moet meer van dat soort muziek hebben.

Dit topic is wel een gigantisch succes geworden moet ik zeggen! Veel reacties. En meer nieuwe muziek dan ik uberhaupt bij kan houden.

Ik weet even niet of dit een geweldige opname is aangezien ik mijn customs in heb maar ik moet hem gewoon even delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-06 20:27

GeeBee

Oddball

Van deze muziek viel ik destijds (=1986) compleet van mij stoel...

Klasgenoot had het op een bandje staan (kende het niet)... was de eerste cd die ik zelf ooit kocht.

[ Voor 12% gewijzigd door GeeBee op 06-12-2012 00:50 ]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

YouTube: The Inner Child - Mike Oldfield Tubular Bells 3 HD
Mike oldfield... Ook altijd fijn om in weg te dromen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heilige Kaas schreef op woensdag 05 december 2012 @ 22:07:

Ben wel benieuwd hoe ze op vinyl klinkt :) Hopelijk beter dan de flac.

Dit topic is wel een gigantisch succes geworden moet ik zeggen! Veel reacties. En meer nieuwe muziek dan ik uberhaupt bij kan houden.
Vandaag opgehaald bij de buren. Ik snap het niet helemaal als <+:) wist waar ik was had ie het toch mee kunnen nemen en gewoon aan mij geven? Ik heb nog wel appelsap voor hem en zijn pieten ingeschonken.
Wel vreselijk gelachen gisteren

Ik maakte hem net open en er bleek alleen de 12" EP Paradise in te zitten en 2 kartonnetjes ipv de dubbel LP. :(
Maar Janelle Monàe en the XX - Coexist heb ik wel binnen. *O*

Vreemd genoeg klinkt het via Youtube niet. Als het goed klinkt kan ik gewoon niet stil blijven zitten. Dit meissie gaat nog een eind komen als ze op het goede spoor blijft. Ze heeft iig wel visie. Het is geen Beyonce of Mariah Carey maar ze heeft wel een veel breder repertoire en energie. oOo

Oh en deze krijg ik nooit genoeg van. Ik krijg de grijns niet van m'n smoel bij deze clip. Heerlijke persiflage (van een Limey nb). "Shit nigga, you ain't got shit comin'. " MJ eat your heart out.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 07-12-2012 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DIt was Tubular Bells III (bleef het succes uit de laatste jaren of zo dat ze niks anders konden verzinnen?)
Ik vind de eerdere albums eigenlijk veel interessanter. Die met meewerkende zangers en zangeressen ipv alleen instrumentaal. Deze met Maggie Riley is geweldig!

offtopic:
Shit, ik blijf maar youtube video's kijken. Ik moet mijn eigen versterker etc weer op zijn plek zetten.

Deze schoot me ook nog te binnen: Yello
Beats als een Zwitsers precisie-uurwerk!

En natuurlijk de classic: Oh yeah...
En ook deze met Shirley Bassey is een classic! Maar ja wat wil je met zo'n zangeres.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_C9msMZxvgs]

En weer wat anders en ook altijd zeer goed van kwaliteit: Depeche Mode.

Met mooie beelden van Anton Corbijn.

En The Cardigans hebben ook een goed geluid. Lekkere droge klank met een snoeiharde bas. Je moet alleen niet het eerste album nemen. Iew.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=JsMUQK4jdsQ]

Dit klinkt mij mij op LP ook geweldig:

Eerlijk gezegd maakt het me geen reet uit hoe dit klinkt maar het neemt me direct mee...

Ik begin me wel een beetje af te vragen of ik nou niet mijn muziekkast aan het doorlopen ben. Ik kom zoveel moois tegen.

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 07-12-2012 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Heh, opvallend veel wat ik ietwat oubollige muziek noem :p Niet dat dat altijd slecht is.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 07-12-2012 04:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-06 20:27

GeeBee

Oddball

Anoniem: 172410 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 04:43:
Heh, opvallend veel wat ik ietwat oubollige muziek noem :p Niet dat dat altijd slecht is.
Dat komt natuurlijk gewoon omdat alles vroegâh veel beter was...
Tegenwoordig wordt alles platgecompressed en ge-auto-tuned.

[/ouwelullenmode]

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ietwat oubollig
Die van mij? Dat kan hoor. Maar laat me eens iets horen wat nieuw, modern en vernieuwend is wat echt goed klinkt. Janelle Monàe is een redelijke uitzondering wdb.

Vaak komt de aandacht voor detail na wat ervaring. En dus als zij wat rijper zijn. Muziek van een stel jonge honden klinkt vaak misschien wel aanstekelijk maar niet omdat het zo goed klinkt. Die willen alleen maar muziek maken en niet eindeloos in de studio hangen.

Daarbij zal het mijn leeftijd zijn dat er een hoop uit de jaren '90 bij zit al was ik toen al ouder dan de meesten hier nu. (8> Wees blij dat ik niet met jaren '60 muziek aankom. Hier is er 1 die wel referentiekwaliteit heeft: Jaques Brel chez l'Olympia uit 1964. Je hoort het formaat van de zaal bij het live publiek en dat het naar boven oploopt.
Deze is niet live maar in het Nederlands. Oubollig? Of pure emotie...

Als jong artiest: waag je hier niet aan want je kunt alleen maar ontzettend afgaan. Zelfs Marlene Dietrich kon dit niet brengen. Zelfs Sting gaat er mee af.

Dat brengt me op deze must have van Sting: Dream of the blue turtles net na the Police.

Dit album (en volgende) klinkt erg goed.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 13443 op 07-12-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188596

Ik ben niet zo van linkjes geven maar dan toch deze maar even:

YouTube: Jeff Beck - Big Block (Performing this week...Live at Ronnie Scott's)

[ Voor 126% gewijzigd door Anoniem: 188596 op 07-12-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deze is wel lekker oubollig: Bang bang (bekend van Kill Bill) maar dan het origineel van Cher uit 1966.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6IdEfcsjhGE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:22

Pelle

🚴‍♂️

Klopt _O_ Dat concert laatst zitten bekijken (en beluisteren vooral). Super. Erg goed in DTS gemixed ook.

Stuk voor stuk muzikanten van de buitencategorie, waarbij dat bassende grietje (Tal Wilkenfeld) al helemaal niet-normaal talentvol is. Die was daar 23 jaar, en had toen al gespeeld met Chick Corea, Eric Clapton etc.
De drummer (Vinnie Colaiuta) is overigens ook legendarisch natuurlijk, heeft veel met Frank Zappa en Sting gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[YouTube: http://youtu.be/FrLNwNg6n9k]

probeer maar iets te posten van tegenwoordig wat nog redelijk klinkt :+

en nog een malloot die ik wel cool vindt

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 288334 op 07-12-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

trouwens The XX vindt ik wel echt een super groep.
die cd klinkt echt lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
iets wat nieuw is. Maar eigenlijk ook weer oud.
Jack White.
Dit is de leadzanger van the White stripes en hij is voor zichzelf begonnen. Ik ben echt benieuwd hoe zijn album op een grado klinkt! Volgens mij echt geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke nog 1, tijdens het battlefield spelen met een Griek nog wat muziek uitgewisseld.
deze van hem klonk wel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:07

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik zelf vind moby - porcelain een mooi nummer, zeker met de piano erin
YouTube: Moby - Porcelain
of luister via spotify
er zijn nog veel meer houseplaten met instrumentale muziek, maar t is lastig zoeken

[ Voor 23% gewijzigd door mrc4nl op 07-12-2012 17:33 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pianotje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:02

Nox

Noxiuz

Ik kwam deze tegen toen ik naar Sting aan het zoeken was. Vooral rond 1:35 lijkt het net alsof je midden tussen de band staat. Echt geweldig opgenomen dit nummer, vooral de FLAC dan.

Sting - Slave Me

[ Voor 16% gewijzigd door Nox op 09-12-2012 02:46 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172410

Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:45:
Hier is er 1 die wel referentiekwaliteit heeft: Jaques Brel chez l'Olympia uit 1964. Je hoort het formaat van de zaal bij het live publiek en dat het naar boven oploopt.
[video]

Als jong artiest: waag je hier niet aan want je kunt alleen maar ontzettend afgaan. Zelfs Marlene Dietrich kon dit niet brengen. Zelfs Sting gaat er mee af.
Grappig dat je deze kiest. Ik voel hier he-le-maal niets bij. De opnamekwaliteit valt mij eerlijk gezegd ook niet positief op, maar dat staat er nog een beetje los van. Niet dat dat niet logisch is, maar ik krijg toch sterk het gevoel dat mensen ook gewoon veel muziek neergooien die ze zelf erg fijn vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 451726

Mooi topic, doe er veel inspiratie mee op!

Hier een aantal van mij:

Jeff Buckley - Grace
Audiofiele perfectie, Hallelujah is zo mooi ingetogen en ook rauw dat de tranen je soms in de ogen schieten.
Deze videoclip is ook heel fraai gemaakt.

John Mayer - Continuum
Een studio album wat alleen maar mooier wordt door vaker te beluisteren. Ook live is het zeer de moeite waard.
[YouTube: http://youtu.be/4M8nRKx6wnE]

Dave Brubeck - Time Out
Met het wereldberoemde Take Five. Het eerste Jazz nummer wat ooit de Billboard lijst op nummer 1 haalde.

Dexter Gordon - Go!
Zo enorm slick, zoals Cheese cake, echt of je midden in NYC in een relaxte jazz club bent terecht gekomen.

[YouTube: http://youtu.be/9G0-U8DPxY8]

Speel zelf ook, piano. En ben nu de laatste tijd meer jazz aan het ontdekken. Nooit gedaan, is erg tof!
Dit is een handige link voor nog veel meer inspiratie, Top 25 van Best Jazz Albums of All Time: http://www.thejazzresource.com/top_25_jazz_albums.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catrov4rt
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-02-2023
Anoniem: 13443 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 13:45:
[...]

Die van mij? Dat kan hoor. Maar laat me eens iets horen wat nieuw, modern en vernieuwend is wat echt goed klinkt. Janelle Monàe is een redelijke uitzondering wdb.

Vaak komt de aandacht voor detail na wat ervaring. En dus als zij wat rijper zijn. Muziek van een stel jonge honden klinkt vaak misschien wel aanstekelijk maar niet omdat het zo goed klinkt. Die willen alleen maar muziek maken en niet eindeloos in de studio hangen.

Daarbij zal het mijn leeftijd zijn dat er een hoop uit de jaren '90 bij zit al was ik toen al ouder dan de meesten hier nu. (8> Wees blij dat ik niet met jaren '60 muziek aankom. Hier is er 1 die wel referentiekwaliteit heeft: Jaques Brel chez l'Olympia uit 1964. Je hoort het formaat van de zaal bij het live publiek en dat het naar boven oploopt.
[video]

Dat brengt me op deze must have van Sting: Dream of the blue turtles net na the Police.
[video]
Dit album (en volgende) klinkt erg goed.
Heerlijk nummer van Sting! en tevens zelf ook in bezit van dit album. Het is trouwens The dream of the blue turtles ;)
Pagina: 1 2 3 4 Laatste