Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 december 2012 @ 03:08:
Grappig dat je deze kiest. Ik voel hier he-le-maal niets bij. De opnamekwaliteit valt mij eerlijk gezegd ook niet positief op, maar dat staat er nog een beetje los van.
Je bedoelt de Nederlands gezongen versie van "Ne me quitte pas"? Ik koos deze omdat ik 'm zelf ook apart vind in het Nederlands maar dat het wel een originele versie is door de zanger/schrijver zèlf. Hopende dat het iets dichterbij komt dan het Frans wat slechts weinigen verstaan.

Waarom ik dit koos is omdat het een nummer is wat zó ontzettend vaak gecoverd is en in zóveel talen dat het een goed voorbeeld is voor mijn punt dat als een schrijver ook een beetje goed kan zingen dit echt een meerwaarde geeft boven iemand die alleen andermans liedjes kan vertolken. Dit komt recht uit het hart.

Als je hier helemaal niets bij voelt is dat misschien een goed punt om eens bij stil te staan waar dat dan door zou kunnen komen. Ik zeg dit niet als kritiek maar als retorische vraag. Is het de ouderdom, zijn het de zwart-wit beelden, de taal, het thema, gebrek aan deze levenservaring, het accent, de duur, de tekst/poezie, de instrumenten/arrangement, gebrek aan beats, wat?

Dat het nummer zo vaak gecoverd is geeft aan dat heel veel muzikanten dit (h)erkennen als meesterlijk. Tijdloze emotie in muziek in zijn puurste vorm. Net als het nummer (ik zat er al op te wachten ^^) Halleluja van Leonard Cohen. In dit geval van Jeff Buckley. Naast k. d. lang bij uitzondering beter dan het origineel.
Als ik dit nummer bij The Voice of ... (of welke andere 'talenten-'jacht dan ook) hoor krijg ik al kromme tenen.
Niet dat dat niet logisch is, maar ik krijg toch sterk het gevoel dat mensen ook gewoon veel muziek neergooien die ze zelf erg fijn vinden.
Tja, dat is waar. Muziek is nu eenmaal de meest directe ingang tot je emotie, dan valt dat moeilijk te scheiden.

Ik heb trouwens gisteren voor het eerst de EP van Lana del Rey opgezet maar ik vond de geluidskwaliteit toch tegenvallen. Alsof het gewoon van CD is geperst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-09 16:39

Nox

Noxiuz

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DM8tF2_8nrQ]

Bouwt heel rustig en subtiel op. Gitaarwerk en drum e.d. zijn ook goed opgenomen, ook de andere stemmen. Vooral de hi-hats op het drumstel hoor je duidelijk in het tweede nummer hieronder, het is alsof je zelf de drummer bent :) Vind het ook een van de betere albums van de laatste tijd.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
@NoxiuZ
Ik krijg helaas geen hits op tpb, waar heb jij het geluisterd?
nvm, tikfoutje. Helaas wel alleen 320 maar goed zat.

Weet iemand goede liquid drum&bass van goede/redelijke kwaliteit. Iemand heeft me een soundcloud link gestuurd en dat klinkt wel leuk alleen de kwaliteit (en niveau van sub bass) laat te wensen over.

https://soundcloud.com/fluidified/ethereal-dreams

Wow dit is echt zoo mooi. Heerlijke mellow relaxde muziek.

[ Voor 21% gewijzigd door Heilige Kaas op 10-12-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Youth - Daughter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehJokur
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-07-2023
Ik wil wel helpen met de TS als het over muziek en audiofilie gaat!

Het is mij alleen niet echt duidelijk wat precies de bedoeling is, het gaat denk ik om de muziek zelf ipv. apparatuur neem ik aan?!

Mijn 2e hands prijzen worden bepaald volgens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1427621//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[video]
[/quote]

hmmm, hoort dat zo dan>? dat ik er allemaal kraak geluiden en dingen doorheen hoor.
beetje vaag

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2012 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:08:
[video]
[/quote]

hmmm, hoort dat zo dan>? dat ik er allemaal kraak geluiden en dingen doorheen hoor.
beetje vaag
Hmmh ik heb op dit moment niet de spullen om dat te horen. Maar tjah ik moet zeggen dat ik er wel van houdt. Opzettelijk toegevoegde distortion en dat soort dingen. Ik weet alleen zo snel nu even niet wat je bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vooral aan het begin hoor je allemaal gerommel zal wel zo horen dan, verder wel een relext nr ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Verwijderd schreef op maandag 17 december 2012 @ 21:41:
vooral aan het begin hoor je allemaal gerommel zal wel zo horen dan, verder wel een relext nr ja
Dat 'gerommel' is er opzettelijk ingezet. Het klinkt naar mijn oren in ieder geval als een instrument. Alleen heb ik op dit moment als beste koptelefoon een hd518 dus kan niet oordelen over verdere opname kwaliteit. (deze ga ik nog modden) en ik schaf binnenkort denk ik een Grado rs2i aan. Ik zal dan eens opnieuw beoordelen ;)

Op de flac klinkt die ook al een stuk beter.

Edit: Toch maar even de akg k550 gepakt. Hier is wel duidelijk te horen dat instrumenten zijn. Een gitaar en later iets wat als een gitaar klinkt en tingelt. Geen idee hoe het heet ;) Het is wel waar dat het niet echt geweldig goed te onderscheiden was.

[ Voor 21% gewijzigd door Heilige Kaas op 17-12-2012 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 00:39

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb ook weer een mooie: YouTube: Moloko - The Time Is Now
of luister via spotify
veel instrumentale muziek, en een heldere stem. ik ben geen audiofiel, maar ik vind het kwalitatief goed :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat nr van Moloko is idd geniaal. Een van mijn favorietste... :P Vette akoestische gitaar en veel dynamiek. Roisin Murphy heeft solo ook al diverse goede albums gemaakt.
vooral aan het begin hoor je allemaal gerommel zal wel zo horen dan
Geen idee wat je bedoelt. Ik hoor alleen een gitaar op de voorgrond, drums en op de achtergrond een mandoline pingelen. Maar alles is loepzuiver. Als je dat niet kunt onderscheiden is je koptelefoon of w/e niet echt van "audiofiele" kwaliteit.
het gaat denk ik om de muziek zelf ipv. apparatuur neem ik aan?!
Misschien gaat het er wel om dat het muziek is die boven alle twijfel goed opgenomen is zodat je kunt horen of je apparatuur wel ok is.
Zo hebben we afgelopen zaterdag bij mij een aantal dezelfde dacs vergeleken met verschillende mods en origineel (nog met opamps). En daar heb ik dit stukje bossa nova opgezet. Binnen 1 seconde viel de ongemodde al door de mand doordat het pianopingeltje aan het begin direct vervormd. Maar het staat dus echt loepzuiver op de opname.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=dXj4UIx2SI0]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja ik zal wel doof zijn of mijn apparatuur niet goed.
de drums, gitaar, en mandoline hoor ik ook, alleen vooral in het begin hoor ik dus een soort gerommel.
maar ik hoor in het begin echt gerommel ik kan het niet horen als instrument :P
welk instrument hoor jij dan wat bij mij gerommel is?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helemaal niks. Maar ik vermoed dat het het initiëren van "direct sound" of je geluidskaart is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TehJokur
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-07-2023
Kwaliteit van de muziek is natuurlijk crap, maar zelfs dat kan niks schelen bij Muse, dit is gewoon prachtig: YouTube: Muse - Hate This & I'll Love You

Mijn 2e hands prijzen worden bepaald volgens http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1427621//

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch een lekker plaatje in de hobby schuur!

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

May Guai, de 2e CD van Ganes (http://www.ganes-music.com) is heruitgebracht als een dubbel-CD. Die extra CD is een 'live' opname in Studio Babelsberg. Het is 'live' in de zin dat het zonder publiek is opgenomen, maar wel in een enkele take, geen edits, geen truukendozen, gewoon recht uit de microfoon in het digitale mengpaneel. Zelden zo'n goed opgenomen piano gehoord, zelden zulk zuivere stemmen, zelden zo'n subtiele percussie...
DE referentie-opname van 2011.
Zoek 't zelf maar op op spotify, Last FM, Deezer of vergelijkbare streaming service. Of koop gewoon de CD. Op joetoep (zoek het kanaal van BlankoMusik) vind je slechts een paar fragmenten rond een interview met de dames, en dat doet geen of weinig recht aan de kwaliteit. Maar geeft je een indruk.

Echt iets voor jou, ]eep, trust me on this!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga zoeken. Het sprak me ook direct aan.

Ik zal nog wat leuke dingen bedenken. Er moet nog meer in mijn kast staan die de moeite waard is.

Zie je trouwens dat die Brooke Miller niet zomaar ff een SM58 mic gebruikt maar een serieuze groot membraan voor haar stem? En een goed stommelvrij opgehangen condensator voor de gitaar.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 25-12-2012 02:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

.

[ Voor 99% gewijzigd door Tom op 01-04-2018 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Tom schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 02:45:
Leuk topic!
Alleen zie ik veel YouTube video's staan, dat komt toch niet helemaal over.
Ik heb een Spotify playlist aangemaakt waarin iedereen die subscribed ook nummers kan toevoegen. Zou tof zijn om zo een playlist te maken met alleen goede opnames. Nadeel is wel dat ook iedereen weer elkaars nummers kan verwijderen. Maar vind het wel een poging waard:
http://open.spotify.com/u...st/0zKvJwf36mZ4mzigNVGq87
Zal komende week eens kijken of ik zelf wat meer toe te voegen heb :)
Goed initiatief! Ik weet niet in hoeverre iedereen spotify heeft maar ik zet hem in de TS. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb nog een nominatie: cygnus x - positron ('03)

ook met de moderne muziek van tegenwoordig, zitten er wat pareltjes tussen, neem nou bijv:

er zit ook een instrumentaal stukje in(0:35) en daar krijg ik iedere keer weer kippenvel van als ik het hoor. erg mooi.

note, helaas heb ik geen goede middelen tot mijn beschikking om de kwaliteit goed te beoordelen. desalniettemin vind ik ze wel even noemenswaardig voor dit topic

[ Voor 96% gewijzigd door mrc4nl op 29-12-2012 20:46 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn vrouw houdt heel erg van vioolmuziek. Nu hebben we verschillende cd's met klassieke werken thuis en daar staat prachtige muziek op. Zijn er ook beluisterenswaardige moderne artiesten die goed met een viool weten om te gaan? Er is genoeg Ierse / Keltische muziek om te luisteren, maar wat is er nog meer?
We kennen al muziek van The Corrs en de Columba Minstrels. Apocalyptica heeft een paar mooie nummers, maar zij spelen op electrische cello's. Dan heb je nog André Rieu en Vanessa Mae, maar verder kom ik momenteel niet. Wie heeft er een paar mooie suggesties voor ons? Het mag modern, of klassiek, het mag electrisch, maar liever gewoon akoestisch. De viool hoeft niet per sé het hoofinstrument te zijn, maar dat mag wel. Alvast bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 30-12-2012 17:54 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tl;dr PinkFloyd, UmmaGumma über goede dynamiek.
Luister en je weet het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klassiek weet ik wel een paar mooie werken op viool:
Bruch, vioolconcert
Samuel Barber: idem
Bach: sonates en partitas voor vioolsolo (liefst door A. Grumiaux)
Acoustica: Alarm Will Sound Performs Aphex Twin
Paganini natuurlijk
Gidon Kremer - Silencio (oa A. Pärt)
en verder vioolconcerten van Berg, Stravinsky, Tchaikovsky, Brahms, Mendelssohn, Vivaldi, Janáček, etc etc.
Of begin bij beroemde violisten zoals Y Menuhin, Oistrakh etc; Nigel Kennedy, lekker dwars

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dankjewel! We zullen zeker eens luisteren naar al je suggesties. :)
Meer ideeën zijn altijd welkom.

[ Voor 8% gewijzigd door Jorgen op 30-12-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Weet iemand hoe ik Radio 2 in hoge kwaliteit kan luisteren? :)
Het hoogste wat ik heb kunnen vinden is 192kbps.

[ Voor 28% gewijzigd door Heilige Kaas op 30-12-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vioolmuziek:
De strijkkwartetten van Shostakovich, bij voorkeur door het Borodin kwartet! Beter komen ze bijna niet. Zowel muzikaal als opnametechnisch briljant.

Radio2 in hoogst mogelijke kwaliteit is gewoon een kwestie van een andere zender opzetten. Alles beter dan die bagger (maar dat is mijn persoonlijke mening van over een volstrekt overschatte mediahype)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bedankt voor de nieuwe ideeën! Ook die gaan we bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou er naar luisteren, kijken heeft niet zoveel zin met muziek.

Overigens, vergeet ook Jean-Luc Ponty niet. En Shenkar (Lakshminarayana Shankar).

En John Abercrombie (gitaar) heeft vrij veel gewerkt met Mark Feldman, ook zeer de moeite waard. En op ECM dus allemaal zeer hoogstaand gemaakt.

Ik ben ook zeer te spreken over Davide Rossi, die veel met Goldfrapp en Coldplay gedaan heeft. Felt Mountain van Goldfrapp is altijd een aanrader, maar ik zou het geen vioolmuziek noemen, en trouwens, daar speelt hij niet op mee (maar wel op de aanverwante DVD Live in Shepards Bush. En hoe!!)

Ik ben zelf overigens meer een Cello-man. Daar kan ik je ook nog wel wat aanraders geven. Als Rostropovich iets speelt van Shostakovich is het altijd goed. Voor de klassieke romantiek ga je naar Jacqueline du Pré. En in de Jazzwereld kom ik snel uit bij Eberhard Weber.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2012 01:18 . Reden: dat ze niet gaan zeggen: 'maar die speelde toch sitar!!' ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

in de moderne hoek weet ik dan Mason ook viool kan spelen, maar na exceeder is doet ie dat helaas weinig meer.

wel leuk om te lezen op wikipedia, wat hij wel niet heeft gedaan in zijn muzikale carrière

[ Voor 40% gewijzigd door mrc4nl op 31-12-2012 00:33 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mason... Da's Jason Kronis, of hoe heet hij... Die kennen we nog van Kinderen voor kinderen!! Grappig jong, toen. Lang niet meer gezien of gehoord.

Trouwens, de door mij eerder aangehaalde dames van Ganes spelen ook viool (en beter ook, kan ik je verzekeren!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:11:
Mason... Da's Jason Kronis, of hoe heet hij... Die kennen we nog van Kinderen voor kinderen!! Grappig jong, toen. Lang niet meer gezien of gehoord.
ik was ook verbaasd toen ik het las, helaas weinig muziek van hem kunnen vinden waar hij daadwerkelijk viool speelt. op yt vond ik dit YouTube: Tiesto feat Mason - Electric Violin

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sakkerloot, dat is wel heel erg slecht, zeg... Dan moet je wel heel veel partydrugs geslikt hebben om dat goed te kunnen vinden...

(Die platte beuk van Tiësto bedoel ik, De viool is weliswaar niet erg inventief, maar wel zuiver.)

Waren hij en zijn maatje niet ook een keertje prominent aanwezig in een VPRO of BNN documentaire over housemuziek. Volgens mij maakte hij toen de legendarische opmerking dat de muziek zo hard moest staan dat je hersens vloeibaar werden. Ze zaten daarbij op zolder met koptelefoons op, en beneden in de huiskamer dreunde dat nog door!

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2012 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 01:26:
Sakkerloot, dat is wel heel erg slecht, zeg... Dan moet je wel heel veel partydrugs geslikt hebben om dat goed te kunnen vinden...

(Die platte beuk van Tiësto bedoel ik, De viool is weliswaar niet erg inventief, maar wel zuiver.)

Waren hij en zijn maatje niet ook een keertje prominent aanwezig in een VPRO of BNN documentaire over housemuziek. Volgens mij maakte hij toen de legendarische opmerking dat de muziek zo hard moest staan dat je hersens vloeibaar werden. Ze zaten daarbij op zolder met koptelefoons op, en beneden in de huiskamer dreunde dat nog door!
dat was ook geen nominatie ;) gewoon ff voorbeeldtje van Mason.

Ik ben zelf wel een house liefhebber, maar keihard volume draagt echt niets bij.
Het is leuk voor een paar minuten,sommige liedjes zijn van die knallers die ik Dan ook veel draai als ik zin heb om het volume op te schroeven. en Dat alleen op mn speakerset met subwoofer, de rest luister ik op normaal volume met mn koptelefoon. de meeste houseplaten zijn voor dit topic dan ook niet waardig.

euh waarom vertel ik dit?

.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit vertel je omdat je in een defensieve houding schiet na een tamelijk confronterende post van mij. ;)

Ik ben een beetje kwijt wat we tegenwoordig house noemen. Er zijn teveel stromingen met te weinig verschil om onderscheid tussen te kunnen maken. Maar uit de UK en FR komen wel een paar goede acts. De nederlandse meuk (m.u.v. Junkie XL) vind ik over het algemeen zwaar overgewaardeerd.
Wat Fatboy doet is over het algemeen wel erg goed gemaakt. En Moby ook. Maar noemen we dat nog house, tegenwoordig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op maandag 31 december 2012 @ 10:25:
Dit vertel je omdat je in een defensieve houding schiet na een tamelijk confronterende post van mij. ;)

Ik ben een beetje kwijt wat we tegenwoordig house noemen. Er zijn teveel stromingen met te weinig verschil om onderscheid tussen te kunnen maken. Maar uit de UK en FR komen wel een paar goede acts. De nederlandse meuk (m.u.v. Junkie XL) vind ik over het algemeen zwaar overgewaardeerd.
Wat Fatboy doet is over het algemeen wel erg goed gemaakt. En Moby ook. Maar noemen we dat nog house, tegenwoordig?
hehe, waar wat je zij zat wel een kern van waarheid in. en hoe kan ik verdedigen als ik er zelf over begin
;)

what is house? ik moet zeggen dat het ook heel breed is,sta niet raar te kijken als een paar tranceplaten tussen de house staan. maar het is ook progresief, muziek van nu is zo totaal anders dan bijv 6 jaar geleden.Het blijft nooit hetzelfde.En tegenwoordig denkt iedereen "he ik kan ook wel een houseplaat maken ,zo moeilijk is dat niet" of bij gebrek aan creativiteit een gewoon remix, je eigen stempel drukken op de plaat van een ander.Dat komt de "hoe-goed-een-liedje-in-elkaar-zit" niet ten goede.Gelukkig zijn er ook uitzonderingen, zoals<geen nominatie> love stimulation van humate, geremixed door paul van dyk, een mooi voorbeeld om de plaat beter te maken niet te verkr8en

Nederlandse "dirty duch house music" is zwaar overgewaardeerd, en toch onwijs populair.
maar ik geniet toch het meest van een klassieke house plaat, zo goed als toen maken ze ze niet meer.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 08:51
Vind zelf het album van The Frames - Fitscarraldo (Spotify-weblink) erg lekker en daarnaast ook nog in goede kwaliteit opgenomen. Goed stereo beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Weet iemand goed opgenomen muziek wat vergelijkbaar is met dit?
YouTube: bonus track on the album Toxicity by System of a Down
Ik vind het erg vet klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Holy Cheese: Gaat je interesse uit naar de toonzetting of naar de percussie? Het is nogal een 'mixed bag' wat je in het commentaar op youtube ook wel zal hebben gezien.

Mijn eerste indruk ging richting Levon Minassian. Maar toen de percussie inzette liep het echt de hele wereld over. De beelden op youtube hebben in elk geval niets met de muziek te maken. Ik heb ooit een video voorbij zien schuiven van.Bulgaarse folkrock dat er wel wat van weg heeft, maar ik heb even geen namen paraat, en over de kwaliteit van de opnames zeg ik al helemaal niks.
Op zenders als Svet+ zie je wel eens clips met dit soort muziek.

En probeer anders dit eens:
YouTube: PAT METHENY GROUP - Vidala
heel anders maar omwille van de overduidelijke roots op de een of andere manier toch wel weer vergelijkbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2013 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kwam net nog iets tegen op de bekendste P2P site. Ik weet niet wat het is maar de titel belooft veel: dave moulton golden ears audio training
An audio ear-training course for recording engineers, producers and musicians. Moulton started doing such training as an educational exercise for students back in 1969, and has since used it everywhere. In 1992, KIQ Productions asked Moulton to make it commercially available, and the rest is history.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Hmm ik vind die Levon Minissian wel leuk klinken. Het was niet wat ik zocht maar toch leuk :)

Bobby mcferrin heeft ook zo'n tintje erin. Of in ieder geval het album bang! zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 07:38

HaterFrame

Well... Poo came out!

Lia Ices _/-\o_ Heerlijk album om bij weg te dromen!

Wat dachten we van SIA dan?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 januari 2013 @ 00:34:
ik kwam net nog iets tegen op de bekendste P2P site. Ik weet niet wat het is maar de titel belooft veel: dave moulton golden ears audio training
Ik heb het 'Audio Engineer's Reference Book' van dezelfde auteur en dat is zeker de volle 100 pond aanschafwaarde waard.

Dit filmpje geeft je overigens een aardige indicatie van waar de gemiddelde audio-engineer dagelijks tegenaan loopt:

YouTube: Sound Engineer's Hard Work (Тяжелая работа звукорежиссёра)

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2013 17:15 . Reden: Briljante video toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mp3 style zo hard mogelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Dat nummer heeft niet zo'n beste bass. Maar het is wel lekkere muziek :)

Edit: de mp3 is een stukje beter maar nog niet geweldig. Je hoort wel veel meer.

[ Voor 36% gewijzigd door Heilige Kaas op 15-01-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 14:28:
ja ik zal wel doof zijn of mijn apparatuur niet goed.
de drums, gitaar, en mandoline hoor ik ook, alleen vooral in het begin hoor ik dus een soort gerommel.
maar ik hoor in het begin echt gerommel ik kan het niet horen als instrument :P
welk instrument hoor jij dan wat bij mij gerommel is?
Nee, dat is het niet. Volgens mij is het het aanslaan op de bass gitaar? Ik kan duidelijk horen dat het een snaar is. (luisterend met een Sony MDR 7506 Studio Monitor koptelefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ja ik had even moeten zeggen dat ik het met een hd800 heb gechecked. Maar het is inderdaad het aanslaan van de snaar van een basgitaar. Ik weet niet of de opname tegen viel want het was niet heel duidelijk maar dat kan ook liggen aan de 'slechte' dac van mijn cowon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
tering, zo die klinkt kapot gecomprimeerd en slecht ge-eqd, de kick is gewoon geen kick meer..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 16:20
mrc4nl schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 20:33:
ik heb nog een nominatie: cygnus x - positron ('03)
[video]

ook met de moderne muziek van tegenwoordig, zitten er wat pareltjes tussen, neem nou bijv:
[video]
er zit ook een instrumentaal stukje in(0:35) en daar krijg ik iedere keer weer kippenvel van als ik het hoor. erg mooi.

note, helaas heb ik geen goede middelen tot mijn beschikking om de kwaliteit goed te beoordelen. desalniettemin vind ik ze wel even noemenswaardig voor dit topic
misschien klinkt het daarom goed bij je. Het hele idee van 'moderne' mastering is dat 't goed klinkt op veel slechte soundsets. Ik vind ze beiden erg modderig klinken, geen heldere dynamiek, bij veel geluiden lijkt veel laag weg-ge-eq'd. Nu kan dat ook aan de kwaliteit van de youtube upload liggen, maar ik vind Armada niet echt een label voor een prachtige mastering.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik vind dit wel het noemen waard. Vooral omdat hij lossless te downloaden is.
https://www.facebook.com/...ic?sk=app_220150904689418 (vooral bullet train)
De kwaliteit wel goed voor dit soort muziek, je mist niks alleen is het wel te horen dat het niet zo 'diep' gaat. Soms lijkt de muziek te stoppen, waarschijnlijk omdat 99% dat toch niet meer hoort.
Als jullie begrijpen wat ik bedoel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Heilige Kaas op 17-01-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil even een '+1' aan Simon uitdelen, en de deelnemers aan deze draad wijzen op de titel. Straks krijgen we nog een tweaker-topic 'Mooiste landschapfotos' en gaan mensen plaatjes die ze met hun smartphone geschoten hebben nomineren. Want die kant gaat het op.

Ik vrees dat veel audiofielen inmiddels afgehaakt hebben, gegeven de gebrekkige kwaliteit van wat hier voorbij komt,

Je kan best vinden dat iets of iemand goede muziek maakt, maar dat zegt nog niks over de audiofiele kwaliteit ervan. Iets meer zelfkritiek graag voor je iets nomineert.Als je denkt dat overmatige inzet van compressors en rare geluidjes een audiofiele productie maken heb je toch een ander begrip van audiofiel dan ik.

Als je dan kikt op rare geluidjes en toch een goede productie wilt horen, luister dan eens naar Uberjam of Up All Night van John Scofield, of naar Black Cherry van Goldfrapp. Dynamiek is namelijk wat anders dan een binaire afwisseling van te luid met te zacht. Ook interessant is Laurie Anderson's (voorlopig) laatste CD 'Homeland'. Eigenlijk kan het niet, zoals Lou Reed en Roma Baran dat in elkaar geknutseld hebben, maar het kon dus toch.

En als je je surround setje wil uitproberen, probeer dan eens Wagners Ring des Nibelungen op Unitel Classica blu-ray, met La Fura dels Baus, onlangs nog op Arte (of was het 3Sat?) te bewonderen. Waanzinnig! Ik ben doorgaans niet van de muziek in surround, maar hier maak ik een uitzondering voor. Een grote uitzondering ook, want hij duurt 15 uur en 52 minuten!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2013 19:25 . Reden: Paar typos enneh, is het nou te hard of te luid? ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 20:54
Leuk topic dit.

Wat vinden jullie van Melody Gardot - My one and only thrill, net of ze in direct in je oor aan het zingen is.
Ik weet niet hoe jullie die mooie soundcloud linkjes maken maar hier staat het tussen:

https://soundcloud.com/search?q=melody%20gardot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Klinkt goed! Mooie toevoeging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Is mijn favoriete chill out album, die dame kan volgens mij elke ADHD klant kalm krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is over het algemeen heel weinig mis met de opnames mevrouw Gardot, behalve dat ze vaak 2 tot 3 meter te ver naar voren geplaatst wordt. Zet haar nou toch eens een keer op het podium in plaats van naast me op de bank, als ik een CD van haar opzet krijg ik ruzie met mijn vrouw, die vindt dat ze teveel moet inschikken! Ik snap ook nooit hoe zij gitaar of piano speelt, niemand heeft zulke lange armen!

Wat dat betreft doet die andere "Jazz Mokkel" (Diana Krall) dat beter, die zit altijd perfect aan de piano. Daar kunnen we met zijn tweeen naar luisteren. Jammer dat ze zo saai is (maar dat is een opinie, geen feit...)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

ik heb maar toegevoegd aan de spotify playlist. met een schamele 5 nummers weinig playlist te noemen.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ja, ik moest er nog eentje nomineren:

Grace: Hall of Mirrors

YouTube: GRACE - Hall Of Mirrors album

Effe niet op spotify kunnen vinden, maar ook niet echt gezocht. Doe jij dat even, mrc4nl

Edit:
Als we dan toch op de Franse toer gaan:

Camille: Le Fil
Hier een track die een beetje een indruk geeft:

Youtube: CAMILLE - Le Fil

En die bourdon, die loopt dus door alle nummers heen, erg goed gedaan!

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 00:20:
Oh ja, ik moest er nog eentje nomineren:

Grace: Hall of Mirrors
YouTube: GRACE - Hall Of Mirrors album
Effe niet op spotify kunnen vinden, maar ook niet echt gezocht. Doe jij dat even, mrc4nl
Edit:
Als we dan toch op de Franse toer gaan: Camille: Le Fil
Hier een track die een beetje een indruk geeft:Youtube: CAMILLE - Le Fil
En die bourdon, die loopt dus door alle nummers heen, erg goed gedaan!
grace heb ik ook niet kunnen vinden, die camille wel.
ik heb alleen niet zo'n zin om hele albums in de lijst te zetten, dat houdt het gevarieerd.

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan pak je 'Assise', 'Senza' en de tweede van de 3 Janines, of 'Pour que l'amour me quitte', erg mooi breekbaar opgenomen. Of 'Vertige', of ' Au Port'... Shit staat er dan niet een zwak nummer op die plaat? Nee dus.

OK, Au Port dan, dat zal de meeste mensen aanspreken. Lekker poppie, swingend, prima bas, human beat box en erg erg heeeeel erg Frans!

...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2013 01:13 . Reden: Neem de 3e Janine dan toch ook maar mee... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ooh die Grace is lekkere muziek! Ik kan helaas geen FLAC download vinden. Iemand enig idee waar ik die kan vinden? :)
Vreemd. De cd winkels hebben hem ook al niet op voorraad.

[ Voor 20% gewijzigd door Heilige Kaas op 24-01-2013 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Ik heb nog een paar nummers waarvan ik denk dat ze prima in de spirit van dit topic passen:

Trains - Porcupine Tree - In Absentia
http://open.spotify.com/track/21g7QVCF7OFqniIIOANiVY

Lips of Ashes - Porcupine Tree - In Absentia
http://open.spotify.com/track/4CjEvPP2rGLNjewUDOqr4h

Heartattack In A Layby - Porcupine Tree - In Absentia
http://open.spotify.com/track/2GH6thEOHk04SBL0YiW3nn

I Feel My Stuff - David Byrne and Brian Eno - Everything That Happens Will Happen Today
http://open.spotify.com/track/5kSksIft8fhoN2W4OTF4sP

De albums waar deze nummers afkomen zijn erg goed maar deze nummers klinken naar mijn mening het beste.

[ Voor 9% gewijzigd door ErikG2 op 24-01-2013 10:49 . Reden: toch nog 1 toegevoegd (kan niet kiezen :9) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Ben bang dat dit toch een beetje het topic is van mensen die veel werk maken/maakten van hun hifi-set.
En ik snap wat er bedoeld wordt met geen bass boem boem, maar toch wil ik een lans breken voor een goede bass soms, zoals het album Thriller van MJ, dat is wel zo perfect geproduceerd met een lekkere bass ook, dat klinkt gewoon goed.

Ok mijn tips voor audofiele muziek:

1 album 666 van Vangelis/ Aphrodite's Child, uit zijn begintijd, was een dubbelaar uit 74 dacht ik.

2. Kitaro - Silk Road I. Je hebt ook deel II t/m IV, maar die zijn stuk minder de moeite.

ps. ik heb 99 reacties per pagina ingesteld staan op GoT, en dankzij al die youtubes, gaat mijn Chrome over zijn nek op zo een pagina, op mijn laptop met maar 1 Gig. Op Firefox op de Workstation gaat het ok maar nog altijd bijna 1 gig wat een pagina inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Earth, de eerste solo LP van Vangelis is een nog betere opname dan 666, en zit in dezelfde stijl. Maar van mij mogen ze allebei op de lijst. Opera Sauvage is ook niet verkeerd. Daarna vond ik het opnametechnisch allemaal wat minder, tot hij met Odes kwam (met Irene Papas.)

De beste (geluidstechnisch) electronische plaat ever, hands down, no discussion, period: The White Noise: An Electric Storm. En iedereen van mijn generatie die nog bekend is met het fenomeen Superclean Dream Machine weet dan waar ik het over heb. Die LP is echt fenomenaal. Laat je niet afleiden door de neuzige stem van David Vorhaus, maar let op de geniale inbreng van the late great Celia Derbyshire, die we allemaal (horen te) kennen van het thema van Dr. Who, wat zij niet geschreven maar wel gemaakt heeft. De laatste track mag je overigens gewoon overslaan.

Tegenwoordig weer beschikbaar in een prima remastered version.

Kaas: Grace is op voorraad bij Amazon.fr, en kost een grijpstuiver. Die leveren ook gewoon naar NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat ook mono mooi kan zijn >> João Donato - uit 1973 - album Quem é quem

En een andere mooie van Kitaro is Kojiki, en het album India, die laatste voor als je je loom wilt voelen zonder stuff/alc. :)

Een album van Vangelis wat mijn hoofd blows is Albedo 0.39.

Tenslotte nog 1 tip niet van mij, maar van de Joodse barman van een cafe alhier inde buurt : The Soul Jazz Orchestra - Manifesto , heerlijk!

[ Voor 33% gewijzigd door Sjah op 25-01-2013 01:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dat soort situaties zet ik liever Sequentia, A Vision of Paradise op (Hildegard von Bingen).

Maar dat is weer (fantastisch opgenomen) muziek van een hele andere orde.

Ook heel knap gemaakt in het electronische genre: Walter (tegenwoordig Wendy) Carlos: Sonic Seasonings...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Heilige Kaas schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:20:
Ik moet zeggen dat ik radiohead echt helemaal niks vind. En dat schijnt heel raar te zijn aangezien ik pink floyd wel weer geweldig vind.

Ik weet niet of iemand van dit genre houdt maar Shpongle klinkt ook wel leuk. Beetje ala infected mushroom style.
Ook erg ruimtelijk en er gebeurt van alles om je heen. Leuke ear candy :)

clickable!
[afbeelding]

Edit: dit is geen plek voor discussies over wie wel of geen muziekant is. Kwestie van voorkeur. Net als dat lady gaga wel goede opnames maakt maar het wel bagger muziek is. Toch zou dat hier een plek mogen hebben als het interessant is.
Als je Infected Mushroom goed vindt dan vindt je deze cover wellicht een mooie:

Alex Berserker - Heavyweight Solo (Infected Mushroom Cover)

[video]

Deze cover was een verjaardagscadeau voor Erez Eisen, een van de leden van IM. Hij had het volgende erover te zeggen:
In Erez Words!!:

"Thank you so much.
That's f' amazing !!!
you nailed every note, really impressive."
Er staat ook een video van het originele nummer, brilliant geVJ-mixed (?) met Fight Club scenes.

Ik kan er geen genoeg van krijgen!!

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry als het niet audiofiel genoeg is ik heb daar geen verstand van :P maar sommige muziek die hier voorbij komt is of zowat nog ouder als mijn oma of zo saai dat ik bijna in slaap val.

Dus ik post wat ik denk dat ik mooi vindt klinken of het perfect is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
ErikG2 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:24:
Leuk topic dit.

Wat vinden jullie van Melody Gardot - My one and only thrill, net of ze in direct in je oor aan het zingen is.
Ik weet niet hoe jullie die mooie soundcloud linkjes maken maar hier staat het tussen:

https://soundcloud.com/search?q=melody%20gardot
Mooi inderdaad, zowel de opname als de muziek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Heb een paar toevoegingen aan de spotify playlist gedaan:
http://open.spotify.com/u...st/0zKvJwf36mZ4mzigNVGq87

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Woah die Nils Lofgren klinkt nice! Mooi geluid, zelfs via spotify. :) Ben benieuwd hoe de FLAC klinkt.
En die volgende Sara K ook al. Weet je hoe lang ik op zoek ben geweest naar acoustische gitaar muziek zonder als te veel poespas op de achtergrond? :P

Even een ander vraagje, wie kent er dit soort muziek van hele goede kwaliteit? Ik vind het namelijk echt zo heerlijke muziek! Hier heb je nog een voorbeeld van wat moois. Deze is ook lossless te downloaden als je zijn facebook pagine 'liked'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Heilige Kaas schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 14:30[/message]:[/b]
Woah die Nils Lofgren klinkt nice! Mooi geluid, zelfs via spotify. :) Ben benieuwd hoe de FLAC klinkt.
En die volgende Sara K ook al. Weet je hoe lang ik op zoek ben geweest naar acoustische gitaar muziek zonder als te veel poespas op de achtergrond? :P

Even een ander vraagje, wie kent er dit soort muziek van hele goede kwaliteit? Ik vind het namelijk echt zo heerlijke muziek! Hier heb je nog een voorbeeld van wat moois. Deze is ook lossless te downloaden als je zijn facebook pagine 'liked'.
Leuk dat meer mensen het waarderen! Kom je niet zovaak tegen ;) Daarom is dit topic ook zo leuk! Ik zal binnenkort nog wel wat dingen in hetzelfde straatje toevoegen. Vanavond eens even de cd-kast doorstruinen :)

Naar aanleiding van je link naar Alex Clare.. ken je deze al?
https://www.youtube.com/w...er_embedded&v=OuvdzBt64RQ

[ Voor 24% gewijzigd door daanNL op 26-01-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Jups, dat was het eerste nummer wat ik van hun heb gehoord. Ook echt schitterend en jammer dat ze daar niet meer van hebben,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik heb ze voor je toevoegd :)
Zou moeten werken door je te abonneren op de playlist. Dan de tracks erin slepen.
Een aantal kon ik trouwens niet afspelen dus staan er niet tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het een rechten-kwestie, je weet wel, één Europese markt en zo. Daarom mag Spotify sommige nummers kennelijk niet in NL spelen (zoals Grace, waarom zou je ze anders niet hebben kunnen toevoegen) en mag ik me niet abonneren op de lijst van Tom omdat ik in Frankrijk woon en hij niet. Tja.

Edit:
Ik heb even een proxy gebouwd op mijn server in NL, en verdomd, nou lukt het wel. Ik heb (o.a.) de twee tracks van Grace toegevoegd. Kan iemand even bevestigen dat je ze ook kan afspelen?

Ik zat er aan te denken om dit ook nog toe te voegen, maar ik ben bang dat ik dan ruzie krijg met een hoop mensen hier, omdat ze ofwel een permanente gehoorbeschadiging hebben opgelopen, of omdat ze hun speakers opgeblazen hebben. In elk geval, voor al die mensen die willen weten wat echte dynamiek is, zet de volumeknop wat lager, bereid je voor op het ergste, en klik op de link (in die volgorde!)

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2013 03:08 . Reden: De wondere wereld der techniek ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Nummers afspelen is inderdaad regio gebonden.
Abonneren op playlists moet volgens mij altijd kunnen, los van de regio. Merendeel van mijn playlists heb ik via sharemyplaylists.com en die zijn niet uit Nederland, alleen zijn sommige nummers dan greyed out.
Verwijderd schreef op zondag 27 januari 2013 @ 01:06:

Edit:
Ik heb even een proxy gebouwd op mijn server in NL, en verdomd, nou lukt het wel. Ik heb twee tracks van Grace toegevoegd. Kan iemand even bevestigen dat je ze ook kan afspelen?
Yep ik kan em afspelen.

[ Voor 38% gewijzigd door Tom op 27-01-2013 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@hotemetoot>> heb Wendy en White Noise helemaal geluisterd, tja zeker gebeurt er veel in die platen, echter mij te zwaarmoedig.

Toch ben ik daar niet alitjd vies van hoor, kerkorgel vind ik soms MOOI, en lekker zwaar, zoals dit: YouTube: WILLEM HENDRIK ZWART (1995) "Ein feste Burg ist unser Gott"

ps. de componist, Jan Zwart, das mijn overgrootvader in rechte lijn. 8)

[ Voor 55% gewijzigd door Sjah op 27-01-2013 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Voor wat betreft elektronische muziek is dit album wel erg goed gemaakt:
Trentemøller: The Last Resort

http://open.spotify.com/album/71atOmlAjqT0QIFbLcRa0a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

[YouTube: http://youtu.be/0RS3XUEgWC0]

Ik ben nou niet echt een Lady Gaga fan maar zingen en pianospelen kan ze zeker, op zich wel kippevel momentjes en een miljoen keer beter dan de normale versies.
De meeste artiesten vallen live nogal door de mand.

Ook awesome O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik haat Jools Holland, maar feit is dat wat daar overeind blijft is de moeite waard. Zo viel Caro Emerald meedogenloos door de mand bij de Hootenary 2011/2012, vermoedelijk omdat ze als enige niet straal bezopen was. Elbow was fantastisch bij Jools. Lady Gaga viel tegen bij Jools, terwijl ze voor mij één van de grootste verrassingen van Glastonbury 2010 was, die meid was ECHT goed, al zou ik er nooit een plaat van kopen.

Lang geleden zag ik bij Jools iets live waarvan ik dacht: zo goed, dat kan niet waar zijn, en dan blijken de platen nog beter te zijn. Het betrof dit werkelijk unieke gezelschap:

YouTube: Ojos de Brujo live Jools Holland

en toen zocht ik wat verder en toen vond ik dit:

YouTube: Ojos de Brujo - "Todo Tiende"

AARGH ik word gek! Voor wie van te voren wil weten waar ze op klikken: dit plaatsen we nog steeds in het hokje Flamenco! Geloof je niet? Kijk dan eerst deze:

YouTube: Ojos de brujo - Todos Mortales

Ik heb wat showpieces aan de lijst toegevoegd, want youtube doet geen recht aan de fantastische kwaliteit van hun muziek... En eigenlijk moet je het ook niet op spotify horen.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2013 07:46 . Reden: Betere joetoep video gelinkt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Die is inderdaad fantastisch! Live versie van Toto - Africa is ook genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahahaha hotemetoot jij komt ook met de apartste muziek aanzetten, soms denk je hoe krijg je het gevonden leuk topic dit :P

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2013 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het ook niet helpen dat ze in NL over het algemeen teveel op de anglosaksische en volendamse muziekscene gefocusd zijn. Af en toe je blik de andere kant op werpen kan geen kwaad. Er is zoveel moois op deze wereld. Zal ik mijn kast chineese muziek opentrekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 21:16
Wat blijft Elbow toch heerlijke muziek :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Verwijderd schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:32:
Ik kan het ook niet helpen dat ze in NL over het algemeen teveel op de anglosaksische en volendamse muziekscene gefocusd zijn. Af en toe je blik de andere kant op werpen kan geen kwaad. Er is zoveel moois op deze wereld. Zal ik mijn kast chineese muziek opentrekken?
doe maar, chinees klassiek is bijv.mooi.
Blik de andere kant op, dan heb je destijds ook wel eens geluisterd op Radio 1 in de nacht naar Grensverkeer? Ok, wel in de nacht, maar man man wat werd daar gevarieerde wereldmuziek gedraaid, tot en met Bulgaarse toe. Werd, ja helaas is het ter ziele. |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste klassieke chinees die ik heb is meer dan 30 jaar oud en van abominabele opnamekwaliteit, en we beperken ons in deze draad wel tot de audiofiele opnames (Ik wel, tenminste!). Wat ik plaats is misschien apart (ik spreek liever van 'buiten de platgetrede paden') maar wel allemaal van hoge kwaliteit.

Ik ga effe speuren of er tussen mijn Chineese spul nog iets zit wat de moeite van het aanbevelen waard is, en wat ook op het net terug te vinden is.

Grensverkeer is mij onbekend, maar ik heb een excuus: ik woon al 20 jaar niet meer in NL.

Ik heb een paar pagina's geleden de Bulgaarse folkrock al aanbevolen.

Luister maar eens naar Desi Dobreva:

YouTube: Ludo Mlado (Madcap)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2013 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik heb vandaag eens een aantal nummers uit de playlist geluisterd als referentiemateriaal.
daarbij heb ik: YouTube: Sarah Brightman & Andrea Bocelli-Time to Say Goodbye toegevoegd. Ik zou graag weten of jullie ook vinden dat ie in de lijst hoort.Zoniet dan zal ik stoppen met het aandragen van nummers. :)

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
Net naar de albums van Natalie Merchant (Ophelia) en Christina Perri (Lovestrong) zitten luisteren, mooie albums!
Ik vind het album van Natalie Merchant de betere voor wat betreft de opname kwaliteit, maar ze zijn allebei de moeite waard. Bedankt voor de aanbeveling!

@Hotemetoot: Goldfrapp -> O+

[ Voor 5% gewijzigd door ErikG2 op 29-01-2013 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik stel hier mijn vraag ook maar, aangezien hier toch ook wel mede audiofielen zitten.

Ik ben zelf geen echte high end kabel believer maar ik heb wel al ondervonden dat het een behoorlijk verschil kan maken. De kabel van mijn koptelefoon heeft een behoorlijk hoge weerstand, die wil ik dus vervangen. Ik zoek iets tussen de 1,5 tot 3 meter. Zou dit goed zijn? Of zal deze beter zijn omdat die wat dunner is, en dus handbaarder voor bij mijn koptelefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
Ik moet zeggen dat Tenacious D echt goed klinkende muziek maakt. Vooral voor dat genre, waar het vaak toch wat minder goed is opgenomen, klinkt het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaas: Voor een koptelefoon wil je vooral soepele en lichte (van gewicht) kabel, en liefst ook nog eentje met een behoorlijke trekontlasting. Als je een standaard kabeltje neemt ruk je 'm zo kapot.

Ik zou 'm overigens bij Elcom halen. Maar kijk goed naar de specs voor je wat koopt.

http://www.ebay.nl/itm/Pr...n_146&hash=item5882bec162

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Tom schreef op maandag 28 januari 2013 @ 19:53:
[...]

Die is inderdaad fantastisch! Live versie van Toto - Africa is ook genieten.
Ja, het leuke vond ik dat je het nummer al zo goed kent van de radio. Als je dan deze goed opgenomen live versie hoort is het opeens écht genieten.

Op het album (en bij het originele concert) hoort dit nummer er eigenlijk voor: http://open.spotify.com/track/5oFEc3D9D1G6PTgtAkqsJY
Het is wel érg afrikaans en daar moet je van houden... maar ik vind het een prachtig intro voor het nummer "Afrika". Uiteraard evengoed opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Paul O'Brien

Nog wel zelf even op HD zetten. Vroeger kon je ook HD-links delen. Weet iemand toevallig waar die functie gebleven is of hoe je dat nog kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
Kari Bremnes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
daanNL schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:29:
Paul O'Brien

Nog wel zelf even op HD zetten. Vroeger kon je ook HD-links delen. Weet iemand toevallig waar die functie gebleven is of hoe je dat nog kan doen?
Mooi! Zelfs op youtube nog goed te beluisteren.
daanNL schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 20:11:
[...]
Op het album (en bij het originele concert) hoort dit nummer er eigenlijk voor: http://open.spotify.com/track/5oFEc3D9D1G6PTgtAkqsJY
Het is wel érg afrikaans en daar moet je van houden... maar ik vind het een prachtig intro voor het nummer "Afrika". Uiteraard evengoed opgenomen.
Dan mag deze ook niet ontbreken: http://open.spotify.com/track/0G3qNp6XkvGh8LqsXD0HS4
Best album van Paul Simon (vindt ik dan :) )

[ Voor 45% gewijzigd door ErikG2 op 01-02-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Als je een leuke docu over muziek en de manier van opnemen wil kijken... Kijk dan soundscity! Aanrader, erg goede muziek op de analoge manier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lip
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Lip

De professionele prutser

Een gecoverde klassieker! _/-\o_ :9~

WTF doet Tiesto in de lijst van Spotify, die hoort er niet in thuis! Just my 2c

[ Voor 43% gewijzigd door Lip op 08-02-2013 18:41 ]

Beter geluid voor iedereen! Zo doe je dat!!! Vergeet je niet een +3 te geven? Bedankt voor het lezen. Flat frequency response EQUALS real music!!! EQUALS Sonic clarity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

ErikG2 schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:24:
Leuk topic dit.

Via jouw post zitten luisteren. Heerlijk! Echt genieten om naar haar te luisteren :)
Thanks.

Edit:
Ook nog even twee toevoegingen aan de Spotify lijst gedaan:
Eric Clapton - Layla http://open.spotify.com/track/4fvTMIZhXaaLokgmo4uMqF
Nelly Furtado - Try http://open.spotify.com/track/1IoNvRwbBur1eODctsPtjI
Beide twee imho geweldige unplugged versies :)

[ Voor 28% gewijzigd door Tom op 08-02-2013 22:55 ]

Verwijderd

Pagina: 1 2 3 4 Laatste