Ik ben géén audiofiel, maar gewoon liefhebber van mooie muziek op fijne speakers. Ik heb in 2017 mijn Focal Aria 926 speakers gekocht en daar heb ik nog geen seconde spijt van.

Ik speel mijn muziek in 2.1. Voor de lage tonen gebruik ik een SVS SB-2000 subwoofer.
Muziek die ik erg prettig vind om te luisteren én wat mij betreft goed gebruikt kan worden om te laten horen wat je set kan: Voor alle liedjes geldt: luisteren via je favoriete streamingdienst is mogelijk plezieriger dan via YT. Mijn playlist is inmiddels bijna 200 liedjes lang. Bij dezen een kleine bloemlezing.
YouTube: Bob Marley - Turn Your Lights Down Low ft. Lauryn Hill
De bassline is diep, laag en ook de instrumenten klinken erg fijn. De versie met Lauryn heeft absoluut mijn voorkeur boven het origineel. Kies echte speakers om te luisteren. Oortjes en laptopspeakers zijn niet geschikt. Fusie van reggae en hiphop is meer dan geslaagd in deze versie.
YouTube: Hotel California 1994 MTV (With lyrics)
Ik houd ab-so-luut niet van registraties van live-muziek. De kwaliteit is niet naar mijn zin en ik heb echt een hekel aan al dat gejoel, gefluit en geklap dwars door de liedjes heen. Dat gezegd hebbende is dit de allermooiste versie van Hotel California die ik ken. De intro is magniefiek en al die instrumenten klinken heerlijk over mijn speakers. Ik probeer de mensen die erdoorheen herrie maken maar weg te denken
YouTube: PropellerHeads - On Her Majesty's Secret Service
De muziek gaat letterlijk alle kanten op in deze verise van On Her Majesty's Secret Service van de Proppelorheads. Links, rechts, stereo! Computergeluiden, synths en ander leuks! James Bond muziek leent zich uitstekend om over goede speakers gehoord te worden omdat het zo wijds en filmisch klinkt. Deze versie gooit er een lekker sausje over.
YouTube: Ta muid
Prachtige Keltische muziek met fantastische stemmen. Alleen al het a capelle stuk is al zo mooi. Je zou bijna willen dat elke stem dit soort geluid voortbrengen kan.
YouTube: Dan Balan & Katerina Begu – Dragostea Din Tei (FULL VERSION)
De wereldberoemde zomerhit van O-Zone, maar dan in een prachtige akoestische cover. Ineens is maia-hi, maia-ha een heel gevoelig liedje. Katerina Begu heeft een heel karakteristieke stem.
YouTube: Raataan Lambiyan – Official Video | Shershaah | Sidharth – Kiara | T...
Rijke zang, mooie instrumenten. Van de soundtrack van een Hindi biografische oorlogsfilm. Het klinkt heel fijn over mijn speakers. Volkomen anders dan wij in Europa gewend zijn, maar daarom niet minder. Het www en Spotify zijn een verrijking voor je oren.
YouTube: Wale - LoveHate Thing feat. Sam Dew [Official Music Video]
Combinatie van hiphop, R&B en soul. De verschillende lagen in het liedje worden vermengd tot een zeer fijn geheel. De stemmen en de muziek klinken ontzettend fijn samen. Vanaf het eerste moment dat ik deze hoorde, wilde ik hem alleen maar vaker luisteren.
YouTube: Hypaton x David Guetta feat. La Bouche - Be My Lover (2023 Mix) [Lyr...
Heerlijke future rave versie van een dance klassieker. Guetta maakt er een nog grotere kraker van die de speakers uit knalt. De opzwepende opbouw, over het bekende liedje, zorgt voor een feestje.
YouTube: Artists Of Then, Now & Forever - Forever Country
Countrymuziek is 1 van mijn grote muzikale liefdes. In plaats van te moeten kiezen uit zoveel moois, is het soms gewoon fijn om al die warme stemmen bij elkaar te horen. Een goede country-snik hoort er gewoon bij.
YouTube: EVERGLOW (에버글로우) - LA DI DA MV
Eén van de andere favorieten is K-Pop. La Di Da van Everglow is alles wat je van K-Pop verwacht: dansjes, combinatie van stijlen, girl crush, happy, bombastisch, afwisselend en fun. Je moet er van houden, net als bij ieder genre. Ik word blij van de volheid van het geluid en laat dit nummer geregeld door mijn speakers blazen.