Goed opgenomen muziek.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 21.097 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194366

Topicstarter
Beste tweakers.

Ik open dit topic een beetje naar aanleiding van het topic over de slechte kwaliteit van cd's.

Nu ik een wat betere set heb gekocht merk ik duidelijk verschil tussen goede en slechte opnames. Zo komt bijvoorbeeld het album nevermind niet echt over zoals het zou moeten. (imo).

Nu ben ik eigenlijk op zoek naar albums die goed klinken. Mijn muziek smaak is erg breed, en buiten dat vind ik het boeiend om jullie mening erover te horen.

Wat vinden jullie nou mooi opgenomen albums?
Ongeacht het muziek genre. Het gaat om de kwaliteit van de opname.

Bespreek hier vooral ook eigen ervaringen met albums. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Epica's albums, vooral The Phantom Agony, maar ook Consign To Oblivion.
Evanescence - Fallen
Nightwish - Oceanborn, Century Child, Once (iig de FLAC-versies)

Ben zelf niet zo'n expert op muziekgebied, maar ik vind deze albums wel top klinken qua detail en verschil in hard-zacht enzo.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184202

Ik vind Mesmerize van SoaD erg goed/zuiver/helder klinken.
Dwz: Op een goede set, één of ander B&O-iets van mijn neef (die de bass véél te hard heeft staan en niet weet hoe hij hem zachter moet zetten :S ), en op die van mezelf thuis ('normaal' goed) ook erg lekker. Iets minder midden-tonen.
Maar alles is afzonderlijk hoorbaar, je herkent ieder instrument en de zang zit ook perfect op volume e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:46

DJ Vincento

1422055

'The Devenitive' van Foreigner, klinkt zeer goed, vooral als je bedenkt dat het ook nog een verzamelalbum van Foreigner is.

'In Stereo' van Clouseau is ook zeer goed, er zit heel veel detail in, en de zachte bassdrum bezorgt je gewoon kippenvel.

'Unplugged' van Neil Young, ook zeer lekker gemasterd, met zeer veel detail.

'Breakfast in America' van Supertramp is vooral goed omdat er veel dynamiek in zit, het ene moment is het echt heel zacht, het andere moment wordt je weg geblazen.

'Ice On Fire' van Elton John, bevat veel dynamiek, alleen ik vind de muziek zelf niet echt mooi.

Meer goed gemasterde CD's heb ik (nog) niet, ik kan nog wel een hele serie goed gemasterde elpee's opnoemen, maar het gaat in dit geval om CD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50893

De voorlaatste album van George Duke, genaamd Duke.

http://www.merchantmanager.com/gduke/

Vind het zelf een van de meest zuivere cd's die ik ooit qua opname heb mogen beluisteren. Je kan het vergelijken met de vroegere japanse vinyl persingen, maar dan beter. Een goeie balans tussen zuiverheid en dynamiek vind ik terug in deze cd. Ik heb deze dan ook met name gebruikt als test cd om nieuwe speakers aan te schaffen en vinyl om tot een totaalbeeld te komen.

Je zou deze opname moeten beluisteren, het is moeilijk uit te leggen in woorden. Tevens is het een jazz/rock - fusion album uitgebracht op zijn eigen label en zijn eerste album waar hij zijn eigen ziel in kon leggen, dat kon destijds niet vanwege de eisen van platencontracten, die willen alleen maar commercieel horen.

Tevens re-master ik zelf een hoop materiaal om tot het gewenste "mijn" geluid te komen. Ik gebruik daarvoor Magix studio Pro en dat bevalt me prima. Hierdoor heb ik weinig, voor mijzelf dan, slechte opname's en is mijn hele coolectie in 1 weergave te beluisteren, zoals ik dat prefereer. Voordeel hiervan is dat je nooit met volume's of tooninstellingen hoeft te werken, alles is conform 1 instelling ge-remastered :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

tja ik zal er een paar noemen :)

Dire Straits : Brothers in arms (jaja inkopper)
Nils Lofgren: Acoustic live
Alison Kraus: forget about it

en nog vele anderen (spoedig wel aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:00

BHQ

Anoniem: 184202 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:00:
Ik vind Mesmerize van SoaD erg goed/zuiver/helder klinken.
Die CD is een voorbeeld van de extreem beroerde mastering op CD's deze dag.. Zie ook het topic Kwaliteit cd's tegenwoordig belabberd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 176120

Older van George Michael, een van de betere cd's op het gebied van geluidskwaliteit. Overigens ook lekker afwisselend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-09-2024

Iet

Yapser schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:05:
[...]

Die CD is een voorbeeld van de extreem beroerde mastering op CD's deze dag.. Zie ook het topic Kwaliteit cd's tegenwoordig belabberd.
Zonder bijbedoelingen: Zegt ook meteen weer iets over wat 'mooi' is natuurlijk. ;)

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:47
Er zijn van die artiesten welke zo'n beetje bekend staan om hun audiofiele opnames, denk hierbij aan Patricia Barber, Sara K of Alisson Kraus. ONgetwijfeld zijn er nog vele andere goede opnames te vinden.

Verder kun je met SACD of DVD-Audio veel beter geluid krijgen dan met normale CD's. Een openbaring als je een goede installatie hebt, maar tegelijkertijd ook frustrerend omdat je dan weet dat het medium CD (99% van alle releases) duidelijk niet alles uit de muziek haalt.

MIjn tip: luister vooral de muziek die je leuk vindt, en niet alleen maar goed klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184202

Hmm, en [ik ben de naam kwijt] van Iron Horse!
Klonk ook als een klok.
En niet zomaar een klok, neen, een Zwitsers Uurwerk onder de gegoten klokken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93801

Ik denk dat het niet zo zeer aan de artiest ligt, maar aan de studio waar de muziek is opgenomen. Dan kun je natuurlijk wel verschil horen tussen 128 of 64 sporen. Tevens denk ik dat muziek op CD kwakwaliteit de afgelopen jaren niet naar beneden is gegaan. Elke band heeft tegenwoordig een eigen studio in hun huis zitten, daar gaat het fout. Van een slechte mastertape kun je nooit goede opnames trekken.
Wat mij opvalt is dat het geluid van NIN (nine inch nails) op sommige albums een stuk beter klint dan op andere. Daarin hoor je ook goed wat opgenomen is in welke studio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Het probleem is dat meuk wel goed wordt opgenomen (zie bijv. RHCP's Stadium Arcadium) doorgaans, maar dat het compleet verziekt word bij de mastering door de boel lekker op te pompen, de dynamiek compleet te slopen en het zaakje lekker te laten clippen. Dat is tegenwoordig doodnormaal helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:31
Ik durf mezelf ook geen audiofiel te noemen, na het af en toe lezen van het 'show je home cinema-set topic', maar waar ik erg van kan genieten zijn de cd's van Lamb, vooral van de laatste. En nog eens hele mooie muziek ook. Jammer dat ze er inmiddels mee gestopt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:27

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 176120 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:05:
Older van George Michael, een van de betere cd's op het gebied van geluidskwaliteit. Overigens ook lekker afwisselend
Niet bepaald neutraal opgenomen. Het laag en hoog zijn aardig aangedikt. Maar muzikaal gezien en ook qua sound absoluut een heerijk album :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155599

En nu wat goede audiofiele cd's die wat meer poppy zijn.

all die bandjes waar je smaak voor nodig hebt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212665

Donald Fagen - The Nightfly

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Alles van Diana Krall is vrij goed gemasterd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iworx
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-04 10:48
De ultieme lekkere testtrack is toch wel Slave to the Rythm van Grace Jones.

This space intentionally left blank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159816

Ik vond van recente albums Ray LaMontagne - Trouble wel goed klinken :)

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 22-03-2007 23:11 . Reden: /b ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

- Tracy Chapman
- Aimee Mann

Wat minder mainstream/bekende muziek die vrij goed opgenomen is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:44
Mike Stern - Passages is heerlijk opgenomen :)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2557

Vroegah! In mijn jonge jaren was Yello altijd DE muziek om setups te checken. The Rubberbandman is jaren gebruikt om bassoutput te testen zelfs. Ik zou altijd gaan voor albums van echt goede producenten en muziek die een breed spectrum gebruiken...dan denk ik aan Yello, Enigma, Art of Noise, Alan Parsons (en Pink Floyd's Dark Side of the Moon)...maar dat ben ik he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik heb veel muziek maar er is bij mij maar 1 album wat kop en schouders (wat opname kwaliteit betreft) boven alle andere staat nl.

The Simpsons sing the blues.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Church of Noise
  • Laatst online: 20:08

Church of Noise

Drive it like you stole it

Diana Krall's CDs zijn inderdaad erg goed opgenomen!
Daarnaast heb ik onlangs 'Mad about blue' uit de side tracks serie van Blue Note gekocht, is samengesteld door Alex Callier van Hooverphonic en mogelijks een van de beste CDs uit m'n verzamelingetje. Ook de Hooverphonic CDs zelf zijn erg goed.

Daarnaast 'Scale' van (Matthew) Herbert. Voor een van de nummers wilden ze graag 'n opgejaagd gevoel overbrengen, en namen daarom de drum-partij op in een auto aan hoge snelheid op de autobahn! How's that for detail. Zalige CD overigens.

Er zijn er nog hoor, zal evt editen als er me nog te binnen schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:40

mr_petit

opperprutser

Anoniem: 93801 schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 22:19:
Dan kun je natuurlijk wel verschil horen tussen 128 of 64 sporen.
nofi hoor, maar dit vind ik onzin. Het aantal sporen wat je gebruikt heeft helemaal niets te maken met hoe goed muziek opgenomen wordt of klinkt. Je hebt gewoon net zoveel sporen nodig als dat je opgenomen kanalen hebt om simultaan een mix te maken, danwel simultaan bronnen op te nemen.
Veel thuisstudio's hebben idd wel een matige akoestiek, maar ook grote studio's hebben zo hun nukken, maar hangt ook een beetje af met welke filosofie er ontworpen is, en hoe goed dit bij de muziekstijl past.
Overigens is hoe goed muziek opgenomen wordt ook afhankelijk van de kundigheid van de artiest. (bij zang bijvoorbeeld gebruik makend van het proximity effect enz)

Twee albums die me zo te binnen schieten goed opgenomen te zijn:
outkast - stankonia (2000)
The style counsil - confessions of a pop group (vinyl althans) (1988)
en zo ongeveer al het werk van alan parsons is van sublieme kwaliteit (maar dat was al genoemd)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je echt goed gemasterde CD's wilt horen, moet je eens naar de albums (met name de laatste) van Jean Michel Jarre luisteren. Voor degenen die hem niet kennen: Het is een franse synthesizer-virtuoos.
De beste man bemoeit zich zelf met het masteren en rust niet tot hij het perfect heeft. En dan hoor je :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Goed opgenomen hoeft toch niet perse technisch goed opgenomen te zijn? Dat idee krijg ik wel bij de lijstjes die ik hier zie langskomen (sommige bekend, andere niet ;) ). Goed opgenomen voor mij is dat de muziek of de sfeer zo goed mogelijk tot zijn recht komt, en dat kan ook zijn dat het gekleurd is opgenomen :) .

Sommige opnamen stralen warmte uit, veel belangrijker dan perfectie :*)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Of 't gekleurd opgenomen is kan me nog niet eens zo heel veel boeien. Als een cd maar niet compleet vol geclipte samples zit en zonder enige vorm van dynamiek. M.a.w: niet meedoen aan de loudness wars en de compressors en de limiters een flinke stap terug.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-04 00:47
De platen die Rudy van Gelder opnam voor Blue Note (jazz) waren hoogstandjes qua opnamekwaliteit.
http://www.bluenote.nl/page/history/1950

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kalief schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 00:26:
De platen die Rudy van Gelder opnam voor Blue Note (jazz) waren hoogstandjes qua opnamekwaliteit.
http://www.bluenote.nl/page/history/1950
Nog steeds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

Exirion schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:12:
- Tracy Chapman

Wat minder mainstream/bekende muziek die vrij goed opgenomen is.
Amen!

Een album waar ook erg veel dynamiek in zit is:
godsmack - The Other Side
Chris isaak heeft ook betere albums wat dat betreft :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CTwiest
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-03 16:30
Strapping young lad - Alien.
Super goed uitgemixed en erg volle sound !
Trouwens wel een heel hard album :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:31
Goed opgenomen hoeft toch niet perse technisch goed opgenomen te zijn?
Helemaal mee eens! Een mooi voorbeeld van rommelig, brak en toch geweldig, is de eerste cd Cocorosie. (Jaja, ook duidelijk niet mainstream genoeg voor jullie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ge Someone
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-09-2024
Porcupine Tree - Stupid Dream (oorspronkelijk uit 1999, in 2006 opnieuw uitgebracht)
Deze CD is niet te luid gemastered en de DVD-A klinkt zo mogelijk nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento

DJ Vincento

1422055

Als het om ( moderne) mainstream muziek gaat, zal je behoorlijk goed moeten zoeken naar goed opgenomen/ gemasterde CD's.

De meeste kwaliteit wordt altijd verknald tijdens het masteren door (extreem) verkeerd gebruiken van compressors, normalisers, limiters, bassboost effecten, en filters.
Al deze functie's zijn onmisbaar bij een goede master, maar als het 'verkeerd' gebruikt wordt, verknald dat de opname. Vooral bij populaire mainstream muziek waar ook nog goed op gedanst kan worden is het populair om vooral normalisers en bassboost effecten te gebruiken om hier een hogere geluidsdruk mee te bereiken. Dit gaat vooral ten koste van de dynamiek en de rust wordt volledig uit het liedje weggehaald: Het wordt vermoeiend om er lang naar te luisteren.

Er hoeft tijdens de opname niet eens zulk duur materiaal gebruikt te worden, als het maar goed gebruikt wordt.

En voor goed gemasterde muziek, en dan vooral als je een beetje modern wild zul toch bands en zangers moeten gaan luisteren waar je 'smaak' voor moet hebben.

( Ik moet er wel bij zeggen dat er ook over te twisten valt wat nu eigenlijk 'goed' opnemen en masteren is, het is namelijk subjectief.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:04

TheBorg

Resistance is futile.

DJ Vincento schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:40:
Als het om ( moderne) mainstream muziek gaat, zal je behoorlijk goed moeten zoeken naar goed opgenomen/ gemasterde CD's.
Madonna, Confessions on a dance floor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:55

HaterFrame

Well... Poo came out!

TheBorg schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:46:
[...]

Vind ik een vrij brak album, vind ik haar vorige beter om heel eerlijk te zijn (American Life)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Pink Floyd, DSOTM , op SACD.
Vind ik aardig goed klinken, alleen is het wel een remaster :/

Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Luister ook eens naar enkele CD's van STS-digital. Doorgaans is het muziek aanbod erg gevarieerd, met één ding gemeen: de erg hoge opnamekwaliteit. Ook erg goed om je set mee te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Vincento

DJ Vincento

1422055

Als het echt om geluidskwaliteit gaat, moet ik je naar de klassieke muziek verwijzen. Dat is echt het toppunt van opnemen, doen ze ook omdat veel luisteraars van klassiek vaak (te) veel geld hebben, en dus ook zeer dure installatie's kopen.

Ik hou zelf absoluut niet van klassiek, maar het is echt het neusje van de zalm kwa opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Roger Waters - Amused to death

Is vooral leuk voor het stereobeeld en faseverschillen op te merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12:33
Brothers in Arms 20th anniversary SACD, die vind ik bijzonder goed. Alles zit er in en ook op de goede manier. Vooral de 'explosies' in The Man's Too Strong vind ik bijzonder omdat het geen rommelige bas wordt.

Supertramp, very best of. Vind ik ook erg goed klinken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42832

Boomerang schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:06:
Luister ook eens naar enkele CD's van STS-digital. Doorgaans is het muziek aanbod erg gevarieerd, met één ding gemeen: de erg hoge opnamekwaliteit. Ook erg goed om je set mee te testen.
en hier : http://www.sts-digital.nl/cdrkopieen.html verloren ze voor mij hun volledige geloofwaardigheid en blijken ze precies geen byte verstand te hebben van het digitale domein!

Ze gebruiken een CD speler om een CD te kopieeren, waarom zou je zo moeilijk doen als je een originele ISO master hebt die je zonder deze fysiek te moeten roteren op speler en moet af tasten met een lens (waar stof op kan komen dus!) moet afspelen.

Niks tegen mannen die serieus met audio bezig zijn, maar het probleem is dat veel van die audiofielen nog steeds analoog denken in het digitale domein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 22:28

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

TheBorg schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 18:46:
[...]

Nee, dat ben ik echt niet met je eens. Er zit aardig wat (goeie) lage tonen in, maar bijvoorbeeld iedere 's' die ze zingt klinkt als een 'szszs'. De DVD van de confessions tour klinkt daarintegen (en zeker voor een live opname) stukken beter!

De nieuwste CD van Basement Jaxx (Crazy Itch Radio) klinkt trouwens goed!
Exirion schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:12:
...Wat minder mainstream/bekende muziek...
Wat mij opvalt is dat minder populaire muziek/bands vaak veel beter klink(/en)!

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zsub
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:09
DJ Vincento schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:14:
Als het echt om geluidskwaliteit gaat, moet ik je naar de klassieke muziek verwijzen. Dat is echt het toppunt van opnemen, doen ze ook omdat veel luisteraars van klassiek vaak (te) veel geld hebben, en dus ook zeer dure installatie's kopen.

Ik hou zelf absoluut niet van klassiek, maar het is echt het neusje van de zalm kwa opnemen.
Moet je wel een fatsoenlijk label nemen, Deutsche Gramaphon bijvoorbeeld. En dan geen live uitvoeringen, wat die zijn extreem lastig op te nemen zonder dat je intefererend geluid uit de zaal hebt.
offtopic:
Ik weet niet of de gemiddelde klassiek-luisteraar veel geld uitgeeft aan z'n set hoor... De meeste die ik ken zijn er veel en veel te krenterig voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjkamstra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:04
Meat Loaf - Bat out of hell III, the Monster's loose klinkt echt verrassend fraai (en dynamisch).

Hier had een grappige signature moeten staan, maar helaas: geen inspiratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

Anoniem: 42832 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:27:
[...]
en hier : http://www.sts-digital.nl/cdrkopieen.html verloren ze voor mij hun volledige geloofwaardigheid en blijken ze precies geen byte verstand te hebben van het digitale domein!
2. Akoestische plaatsing en herkenning van de uitvoerende muzikanten In de opnameruimte, haalbaar met het STS-3 en het STS-6 opname systeem. Belangrijk vinden wij de horizontale en verticale resolutie in een opname.
Daar gaat je fucking geloofwaardigheid :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Anoniem: 42832 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:27:
[...]

Ze gebruiken een CD speler om een CD te kopieeren, waarom zou je zo moeilijk doen als je een originele ISO master hebt die je zonder deze fysiek te moeten roteren op speler en moet af tasten met een lens (waar stof op kan komen dus!) moet afspelen.

Niks tegen mannen die serieus met audio bezig zijn, maar het probleem is dat veel van die audiofielen nog steeds analoog denken in het digitale domein.
Ik ben het met je eens dat bovenstaande ietwat achterhaald is. Dit doet echter niets af aan de goede opnamekwaliteit van de demo cd's van STS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14829

Bliss - Loveprayer

Al een ouwetje (uit '89), maar klinkt nog steeds fantastisch. Alle facetten van Rachel Morrison's stem (van heel fragiel tot heel uitbundig) komen perfect uit de verf. Ik gebruik die CD al jaren om speakers, versterkers en cd-spelers op geluidskwaliteit te testen.
Vooral bij 'Further from the truth' (het laatste nummer, met een etherische stem van Rachel en een prachtige gedempte trompet) valt vrijwel iedere budget stereoset ongenadig door de mand. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:36

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Even een kick om dit topic weer tot leven te blazen:

Een cd die ik erg graag luister vanwege de goede opnamekwaliteit (die de muziek ontzettend aantrekkelijk maakt):

I Am What I Am van Shirley Bassey

De cd blinkt wat mij betreft vanwege het detail in de instrumenten en de goede dynamiek voor het pop genre.
Tevens is de opname érg zuiver en heel duidelijk.

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14:59
Rage against the Machine met hun gelijknamige album.

Dit knalt op alle aspecten (muziek, tekst, dynamiek, detail ....) :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-04 02:31

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Leuk topic! Maar nu zoek ik 1 ding:

Een zo hoog mogelijk-audio-kwaliteits-bestand. 8)

Komt FLAC daar in de buurt? Want MP3-bestanden met 320KB/sec zijn wel helder, maar niet mooi genoeg vind ik. Dus:

Wie kan mij een link geven, of de naam van een bestand die superkwalitatief is? :)

offtopic:
Ook al is de bitrate 20MB/sec

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Um, wat dacht je van .Wav uncompressed data.

Verder denk ik dat je het verschil met 320 kbit MP3 niet echt zult horen

En verder denk ik dat dit hier in het topic niet aan de orde is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-04 21:54
CD/SACD/DVD-Audio, al die meuk, ik pleur het op 1 grote berg.

Voor mij is het enige wat écht mooi is : Vinyl, zonder enig twijfel het beste medium, zelfs vandaag de dag nog.
Mag graag luisteren naar een wat meer stevig genre : Drum and bass, en dan het liefst het sub-genre; neurofunk (de meest energieke en krachtige vorm van Drum and bass. Als je dat over een standaard cd hoort klinkt het allemaal wel vrij prima hoor, en een 320kbps mp3tje zullen voor de meeste mensen ook acceptabel zijn, maar zet es op dezelfde (goede) set en je zal achterover slaan van het verschil in detail en gevoel.

Maar om even ontopic te blijven : Noisia - Vision 001 vind ik vreselijk goed, ontzettend veel detail, heel veel power en gewoon belachelijk goed gemasterd.

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Daar is dan weer een ander topic voor:
Kwaliteit cd's tegenwoordig belabberd

Wat betreft RATM die 107mb noemt. die klinkt helemaal niet heel verkeerd, best gedetailleerd en goed opgenomen en het heeft zelfs wat stille passages. Toch klinkt het geheel redelijk opgeblazen, maar dat kan misschien aan de muziek liggen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:15
Zelf heb ik hier een hele mooie opname op lp liggen : Herman brood & his wild romance Uit 1978 in Nederland geslagen echt pracht kwalteit met een nette platenspeler element.Cd's stellen mij meestal alleen maar teleur.

Als je Lp's goed verzorgt (tonar borstel) en je naalt altijd schoonhoud (met naaltreiniger) dan klinkt het gewoon veel beter. 's middags draai ik altijd CD's als ik aan het leren ben. Alleen 's avonds word de imputselector op phono gezet.... en dan echt genieten

[ Voor 38% gewijzigd door Roderiktweaker op 08-10-2008 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bartvl schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:29:
Flac bevat alleen precies dezelfde informatie ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 19:39

voodooless

Sound is no voodoo!

Abbadon schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 19:23:
Brothers in Arms 20th anniversary SACD, die vind ik bijzonder goed. Alles zit er in en ook op de goede manier. Vooral de 'explosies' in The Man's Too Strong vind ik bijzonder omdat het geen rommelige bas wordt.
Luister dan nog maar eens het origineel ;) Dat is namelijk vele malen beter... Dat zie je ook terug in de waveforms. De SACD is namelijk behoorlijk plat gecomprimeerd.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Anoniem: 159816 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:19:
[...]

Flac bevat alleen precies dezelfde informatie ;) .
I know maar het was gewoon een botte reactie van mij op een onnozel gestelde simpele opzoekvraag. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWn
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:47

nWn

In Geocentric Orbit

Ik weet niet of het al genoemd is, maar luister eens naar Enigma.

Ik heb hier zelf een aardige setup (ben zelf hobby-muzikant) waar ik bijv. geen half uur naar Linkin Park of Coldplay kan luisteren ivm de slechte master (weinig tot geen dynamiek). Enigma is daarentegen de eerste muzikant wiens muziek ik perfect afgemixt vind. Veel dynamiek, zowat geen frequencybotsingen, en perfect gepanned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

65daysofstatic - The destruction of small ideas, is ook wel lekker (voor de liefhebbers van goede post-rock ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-04 10:03
De zuiverheid van Radiohead - In Rainbows is ook bizar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157535

Sting - The Best Of
Eric Clapton - The Best Of
Blof - Umoja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BARO schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 18:49:
De zuiverheid van Radiohead - In Rainbows is ook bizar.
Mwah, vind het niet zo geweldig klinken hoor.

Klinkt ook goed:
Robbie Robertson & The Red Road Ensemble - Music for the Native Americans

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 159816 op 08-10-2008 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Goed opgenomen muziek is relatief.
Wat versta je er onder?
Goed opgenomen in de zin van muzikaal of technisch a sound engineer kant zijnde?
Er zijn zat albums hier opgenoemt die ik onderuit kan halen op technisch gronden.
Voor mij die technisch en muzikaal goed te pruimen zijn:

Pink Floyd - The Wall
Michael Jackson - Thriller en vooral Bad
Phil Collins - ...But Seriously
Maroon 5 - It Won't Be Soon Before Long (Geniale drum sounds, door een nederlande Mark Edert ge-engineerd)
Nora Jones -Come away with me
Stevie Wonder - Innervisions (1 van de beste analoge opgenome muziek ooit)

Voor de rest zijn er genoeg albums die ik muziekaal zo geniaal vind maar technisch zo belabberdt zijn. Het is maar wat je wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Het gaat dus voornamelijk om de technische kant van het verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

idd, the wall komt natuurlijk van James Guthrie (al sinds jaar en dag verbonden met Pink Floyd en geweldig engineer), en But Seriously is door Hugh Padgham in elkaar geknoopt.
Die laatste heeft een behoorlijke impact gehad op de klank van pop muziek in de jaren 80.
Dave Bascombe is in dit rijtje ook zeer vernoemenswaardig :)
en Steve Albini voor de manier waarop ie z'n business runt

[ Voor 9% gewijzigd door mr_petit op 09-10-2008 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:48
107mb schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:15:
Rage against the Machine met hun gelijknamige album.

Dit knalt op alle aspecten (muziek, tekst, dynamiek, detail ....) :9~
100% mee eens. Deze CD is echt audiofiel verantwoord.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Anoniem: 30670 schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:07:
Michael Jackson - Thriller en vooral Bad
Dit vind ik nou juist een erg beroerde CD :X Klinkt zo vlak als een dubbeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 30670

Exirion schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 07:45:
[...]

Dit vind ik nou juist een erg beroerde CD :X Klinkt zo vlak als een dubbeltje.
Wil ik eens weten welke editie je hebt? De orginele uit 87 door philips nog zelf zowat geperst is echt noway plat als een dubbeltje. De remaster wat velen niet weten uit 2001 door sony bmg is de ergste van allemaal daarnaast heb je nog de re-issue die volgens mij ergens in 1996/97 is uitgekomen tijdens de King of Pop tour in Europa. 10jaar later na "bad" is uitgekomen.

Even een weetje: De "remaster" uit 2001 koop je voor een 5 a 8 euro op het net. De echte orginele uit 87 kost meestal rond 20 a 30euro. Soms worden voor 2e handsjes zelfs meer betaalt. Je kan wel raden waarom niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:56

Metro2002

Memento mori

Wat ik zelf goed opgenomen cd's vind:

- Pink floyd - The wall
- Therion - secret of the runes en vovin
- Ayreon - into the electric castle
- Nightwish - century child

Slecht opgenomen:

Heel veel zoals bv offspring - smash (tot kraken aan toe :X ), slayer (ben ff de naam vd cd kwijt), keihard opgenomen zonder enige vorm van dynamiek en ach nog zoveel die echt zonde van het geld waren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13:56

Metro2002

Memento mori

Anoniem: 30670 schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 09:09:
[...]

Wil ik eens weten welke editie je hebt? De orginele uit 87 door philips nog zelf zowat geperst is echt noway plat als een dubbeltje. De remaster wat velen niet weten uit 2001 door sony bmg is de ergste van allemaal daarnaast heb je nog de re-issue die volgens mij ergens in 1996/97 is uitgekomen tijdens de King of Pop tour in Europa. 10jaar later na "bad" is uitgekomen.

Even een weetje: De "remaster" uit 2001 koop je voor een 5 a 8 euro op het net. De echte orginele uit 87 kost meestal rond 20 a 30euro. Soms worden voor 2e handsjes zelfs meer betaalt. Je kan wel raden waarom niet?
Toch raar dat ze niet gewoon het origineel dan gewoon in de copier douwen toch? Ze hebben een goede opname, waarom daaraan lopen prutsen, ik kan daar nooit zo goed bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
* Pet Sounds van The Beach Boys. Een absolute klassieker in opnameland
* The Weavers Reunion at Carnegie Hall 1963 - remastered by Doug Sax. Live-opname. Geweldige akoestiek.
* Robert Francis: One by One. Gozer van 19 die z'n hele album zelf geproduceerd heeft, klinkt erg boeiend.
* Chris Jones: Roadhouses & Automobiles

* Zo ongeveer alles van het Nederlands label Turtle Records. Veel jazz en klassiek. Speciale tip: Années de Pelerinage van Liszt, door Yoram Ish-Hurwitz.
* Een flink aantal (maar zeker niet alle) Pentatone SACD's (klassiek).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BHQ

BHQ

FatalError schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 23:59:
[...]

100% mee eens. Deze CD is echt audiofiel verantwoord.
Hier nog een. Basgitaar pusht lekker, waar hoor je dat tegenwoordig nog op een rock-gerelateerde CD.. en de rest is ook prima opgenomen. Lekkere volumeverschillen ook.. van zacht naar geschreeuw met een lading instrumentale herrie erachter zonder ook maar even te clippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04 09:55
Rage Against the Machine klinkt idd super!

Verder vind ik de volgende albums ook goed klinken, ik vind de albums van nu echt bagger tis alsof je naar FM radio zit te luisteren :'(

ABBA - Gold the greatest hits (1992 opname vanaf originele tapes)
ABBA - More Gold the greatest hits (1993 opname vanaf originele tapes)
Alan Parsons Project - The Turn of a Friendly Card (2007 remaster) <ja ze kunnen het nog steeds
Alan Parsons Project - Try Anything Once (1993 originele master)
Coldplay - X&Y (2005)
Deep Dish - (2005)
Dire Straits - Brothers in Arms (1985 originele master) _/-\o_
Dire Straits - On Every Street (1991 originele master)
Donna Summer - Endless Summer (1994)
Earlimart - Mentor Tormentor (2007)
Fleetwood Mac - The Very Best of Fleetwood Mac (2002 opname vanaf originele tapes)
Katie Melua - Piece by Piece (2005)
Massive Attack - Blue Lines (1991 originele master)
Michael Jackson - Bad (1987 originele master)
Nirvana - Nevermind (1991)
Ozark Henry - The soft machine (2006) < beetje vinyl achtige sound
Rolling Stones - Forty Licks (2002)
Shania Twain - Come on over (1998 originele master)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 12:33
voodooless schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 17:26:
[...]

Luister dan nog maar eens het origineel ;) Dat is namelijk vele malen beter... Dat zie je ook terug in de waveforms. De SACD is namelijk behoorlijk plat gecomprimeerd.
Wat bedoel je met het origineel? De oude CD of de CD laag van deze SACD? Ik vind het serieus erg goed klinken, de SACD. En ik heb net even gegoogled en de algehele tendens is hetzelfde.

Omdat ik zo vreselijk dol op dit album ben heb ik net m'n vader maar eens gebeld om zijn Brothers in Arms LP en platenspeler binnenkort te lenen plus oude CD. Dan ga ik eens vergelijken, lijkt me leuk om eens te doen :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:47
Voor de liefhebbers zijn er links en rechts ook wel FLAC's te vinden die 24 bit zijn en 96 Khz.

Zo ben ik laatst bijvoorbeeld tegen een versie van Buena Vista Social Club's CD/DVDA aangelopen, die gewoon echt spectaculair beter klinkt. Al bij de eerste klanken denk je, wow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-04 09:55
JAHRASTAFARI schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 21:10:
Voor de liefhebbers zijn er links en rechts ook wel FLAC's te vinden die 24 bit zijn en 96 Khz.

Zo ben ik laatst bijvoorbeeld tegen een versie van Buena Vista Social Club's CD/DVDA aangelopen, die gewoon echt spectaculair beter klinkt. Al bij de eerste klanken denk je, wow.
24bit wil niet altijd wat zeggen over de kwaliteit, een gewone 16bit cd kan echt super klinken mits goed gemasterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Laatst online: 19:39

voodooless

Sound is no voodoo!

Abbadon schreef op donderdag 09 oktober 2008 @ 22:11:
Wat bedoel je met het origineel? De oude CD of de CD laag van deze SACD? Ik vind het serieus erg goed klinken, de SACD. En ik heb net even gegoogled en de algehele tendens is hetzelfde.
Dat snap ik dan niet. Ik bedoel natuurlijk de oude CD, en niet de CD-laag. Deze laatste is namelijk exact identiek aan de SACD laag. Ik weet niet of de 5.1 anders is, want ik kan enkel stereo SACD luisteren.

Ik heb ooit bij iemand de oude en nieuwe vergeleken, en de oude was gewoon echt mooier :) Dat had ik zelf ook niet verwacht eigenlijk.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

OCTiMod schreef op vrijdag 10 oktober 2008 @ 22:35:
[...]
24bit wil niet altijd wat zeggen over de kwaliteit, een gewone 16bit cd kan echt super klinken mits goed gemasterd.
24 bit heeft alleen een grotere s/n ratio dan 16 bit.
16 bit is 96dB, 24 bit zou ik ff moeten berekenen, maar 96dB is natuurlijk best veel :P .

96khz legt de Nyquist frequentie hoger en kan (discusseerbaar) meer detail (en misschien minder ruis) in het hoog brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-02 20:13

Ray

wbt brothers in arms. Ik heb hier de originele versie, de remasterd, de xrd 2 jvc versie en de 20th ann sacd versie. Het verschil tussen de xrcd en de sacd is inderdaad klein maar tov het origineel zit er toch veel duidelijk verbetering in. Voodoo je moet toch nog eens langs komen dus laten we ze dan eens vergelijken :)

oja de lp heb ik natuurlijk ook nog...enkel geen fatsoenlijke speler en een analoge voortrap :)

[ Voor 13% gewijzigd door Ray op 10-10-2008 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:40
In willekeurige volgorde:

Thom Rotella - Thom Rotella Band (extreem dynamisch gitaarwerk)
2 Meter Sessies van Jan Douwe Kroeske (Ik ken alleen de eerste 3, aanraders)
Carmel - The Falling (wel wat ruis, maar volop emotie)
Yello - Stella (puur synthetisch, maar o zo lekker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disinfector
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 14:36
Mudcrutch - Mudcrutch (Tom Petty)

Hier is ook nog een interview over hoe de cd/lp is opgenomen, zeker interessant om even te kijken
http://wbrvideo.tv/mudcrutch/part_1_revised_6_30_web.mov (gaat tot part 3 )

Ze halen daar ook nog de http://en.wikipedia.org/wiki/Loudness_wars Loudness wars aan. Wat dan eigenlijk weer moet verklaren dat er zoveel "slecht opgenomen" cd's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:07
Frank Boeijen - Wilde Bloemen
Trijntje Oosterhuis - The Look Of Love

ook beide erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:35
The Eagle schreef op donderdag 22 maart 2007 @ 23:57:
Als je echt goed gemasterde CD's wilt horen, moet je eens naar de albums (met name de laatste) van Jean Michel Jarre luisteren. Voor degenen die hem niet kennen: Het is een franse synthesizer-virtuoos.
De beste man bemoeit zich zelf met het masteren en rust niet tot hij het perfect heeft. En dan hoor je :)
Ik wilde het net noemen, de cd die bij de dvd concerts in china zit is echt verbluffend, nadat ik de cd geluisterd had (kreeg voor het eerst tranen in mijn ogen bij muziek... oxygene2...) de cd WAR van U2 aangezet wat een belabberde kwaliteit, qua muziek goed maar de producer hadden ze moeten ophangen voor dit resultaat.

goede:
Alan Parsons, (gek he, die kerel is een producer!) vooral het album On Air springt er bovenuit
REM In Time: The Best Of R.E.M. 1988-2003 CD
Supertramp: Breakfast in America

Trouwens het gaat wel ten koste van een prijs; JM.Jare en Supertramp zijn allebei beschuldigt van het mixen van applaus door een opname en dit te verkopen als "live"

[ Voor 19% gewijzigd door technopeuter op 05-04-2009 12:29 ]

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gideon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:48
Sinds vorige week een nieuwe cd in huis:

Neil Young - Live at Massey Hall

Fenomenale opname uit 1971 waarbij hij zichzelf begeleidt op gitaar en piano. Heerlijk akoestisch met een -voor Neil Young- buitengewoon goeie stem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:31
Met mijn nieuwe set merk ik pas hoe slecht sommige cd's zijn.Ik luister best veel rock en metal maar de kwaliteit is soms bedroevend.Maar mijn muzieksmaak is tegenwoordig zeer breed dus hier cd's die ik wel goed vind klinken.

Depeche Mode - The Singles 86-98
Soundtrack van Amélie - Muziek van Yann Tiersen
Within Temptation - Mother Earth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-02-2023
@Gideon: Die van Neil Young is inderdaad geweldig.

Ik hoorde laatst op een hifi-show een nummer van Bruce Springsteen & The E-Street Band: Live in New York. Klonk ook geweldig - ga ik binnenkort maar eens aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Laatst online: 23-03 21:35

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

wat vinden jullie van het geremasterde album van Pearl Jam, "Ten"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Noreia schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:21:

Die heb ik al een tijdje niet meer geluisterd, maar zover ik me kan herinneren is dat juist een album dat erg slecht is opgenomen: vervorming, overstuurd, enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wagenveld
  • Niet online
Firestorm schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:29:
wat vinden jullie van het geremasterde album van Pearl Jam, "Ten"?
Nog een beetje dubbel over eigenlijk, ik vond nooit dat t origineel slecht klonk maar de remaster is wel wat helderder. Aan de andere kant vind ik m af en toe wat magertjes klinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 283094

St Anger van Metallica :+ , Nee grapje :P

Vesania - Firefrost Arcanum
Amesoeurs - Amesours
Vind ik echt topalbums, Ik hou van goed opgenomen drums (ookal ben ik gitarist). :9~

Ben zelf ook bezig met dingen op voor m'n bandje, maar het is moeilijker dan je denkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Laatst online: 10-04 15:37

HeepH

Dope Rapper

Noreia schreef op maandag 06 april 2009 @ 12:21:
Met mijn nieuwe set merk ik pas hoe slecht sommige cd's zijn.Ik luister best veel rock en metal maar de kwaliteit is soms bedroevend.Maar mijn muzieksmaak is tegenwoordig zeer breed dus hier cd's die ik wel goed vind klinken.

Depeche Mode - The Singles 86-98
Soundtrack van Amélie - Muziek van Yann Tiersen
Depeche mode klink imho sowieso goed. Maar dat is ook muziek uit de tijd dat heel die loudness war nog niet zo op hoge poten stond (gelukkig). Vooral I Feel Loved vind ik geweldig.

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 212665

The Bigger Picture van Milow klinkt ook heel aardig, al zeg ik het zelf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Haha lachen dit topic, ga dit zeker in de gaten houden :).

Wat ik persoonlijk cd's vindt die erg goed klinken zijn:

Martina Topley Bird - The Blue God
NERD - In Search Off... (Uk versie met live instrumenten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 250661

bartvl schreef op woensdag 08 oktober 2008 @ 15:29:

Verder denk ik dat je het verschil met 320 kbit MP3 niet echt zult horen

En verder denk ik dat dit hier in het topic niet aan de orde is :P
Op mission speakers niet nee....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:24

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@technopeuter
Ik heb van J.M. Jarre de DVD "Jarre in China", en die klinkt inderdaad bizar goed. Het voordeel van synth-muziek is natuurlijk wel dat alle audio rechtstreeks naar de mengtafel gaat en er geen mic's e.d. tussen zitten. Bij het concert kan je een paar foutjes horen (en zien) waardoor je weet dat het live is, maar anders zou ik het zelf ook niet geloven.

@Noreia
Within Temptation - Mother Earth is inderdaad erg goed gemasterd en op CD gekomen. Metal (Symphonisch vooral) valt soms bizar erg door de mand als de mix plat is. Toen ik voor andere speakers ging luisteren, had ik van Ayreon een aantal albums bij me (Into the electric Castle, The universal migrator 1 en 2 en The Human Equation). Met name The Human Equation viel genadeloos door de mand, zo plat die ineens klonk...
Op een goede set (die hoeft nog geeneens echt duur te zijn) is het verschil tussen een goede cd en een matige echt het verschil tussen de muziek hangt in de ruimte, of komt echt uit de speakers.

Wat voor mij tegenwoordig een echte test cd is, is Room Eleven - 6 white russians and a pink pussycat. Dat is kwalitatief een erg goede cd, vooral de bonus cd met live tracks.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Laatst online: 19-04 21:06

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

En hier dus de muziek noob. Toch ben ik wel benieuwd naar al die verschillen. Zijn er ergens voorbeelden te downloaden waarbij de 1 veel dynamisch bereik heeft en de ander nagenoeg niets? Gewoon om het verschil eens goed te horen, dan valt het me vast ook vaker op daarna :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:18
Ze is in nederland niet erg bekend volgensmij, maar de cd's van de noorse zangeres Kari Bremnes zijn prachtig opgenomen. De meeste zijn tevens HDCD.
Ook het album van Hugh Masekela - Hope is prachtig opgenomen.

Verder sluit ik me aan bij een eerdere reactie m.b.t. de serie van "twee meter sessies".

Ook de albums van het duitse "Stockfish" label hebben een werkelijk prachtige opname.
http://www.stockfisch-records.de/stckff/sf_stockfisch.html
Luister bijvoorbeeld naar dit sample http://www.stockfisch-records.de/mp3/CJ_NoSanc_hi_www.mp3 (en dat is dan nog mp3 kwaliteit)

[ Voor 13% gewijzigd door daanNL op 06-04-2009 14:07 ]

Pagina: 1 2 Laatste