Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
thx voor de toelichting,asing schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:33:
[...]
Als eerste heb je de Minsk, een landingsschip. Een tijdje geleden heeft Oekraïne er eentje van hetzelfde type weten te raken. Dat was de Olenegorsky Gornyak die met heftige slagzij naar binnen werd getrokken. Van die landingsschepen liggen er 11 in de Zwarte Zee. Landingsschip is in deze een wat vreemde bewoording, na het bombarderen van de Kerch brug en de diverse bruggen op de Krim zijn dit de schepen die de logistiek van de Russen voor hun rekening nemen. Dus dat is zeker een goede score.
De Kilo class onderzeeër is er eentie die de raketten afvuurt op Oekraïne. Dus dat is ook een goede.
Als laatste, niet geheel onbelangrijk, ze hebben maar een zeer beperkt aantal droogdokken. Dit droogdok ligt nu vol met schroot dus deze kan even niet gebruikt worden. Het droogdok waarin de Olenegorsky Gornyak lag is weer leeg. Dat schip is nergens meer te vinden dus dat is even een raadsel.
Dus : 1 transportschip minder, 1 onderzeeër minder en een drogdok wat niet gebruikt kan worden. Goede score.
trek wel vraagteken bij die onderzee-er + rakketten dacht dat ze op waren (niet dat het voor je toevoeging wat uitmaakt natuurlijk)
nu nog Oryx toevoegen aan https://www.oryxspioenkop...list-of-russian-army.html (zit echter geen marine gedeelte in)
@user109731 (post hieronder) ook goed
Tja vanalles
Dat is deze: List Of Naval Losses During The Russian Invasion Of Ukrainevso schreef op woensdag 13 september 2023 @ 20:10:
nu nog Oryx toevoegen aan https://www.oryxspioenkop...list-of-russian-army.html (zit echter geen marine gedeelte in)
edit: misschien lees ik je post verkeerd; nevermind in dat geval.
[ Voor 7% gewijzigd door user109731 op 13-09-2023 20:41 ]
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Ik dacht al, hoe hebben ze die onderzeeër te pakken gekregen dan.Tens schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:31:
Deze was nog niet gepost dacht ik:
[Afbeelding]
edit: de tweet was al wel gepost los plaatje nog niet
Maar die ligt ook gewoon in een droogdok.
Die Russen
Jup als een vis op het drogeNeutraleTeun schreef op woensdag 13 september 2023 @ 22:02:
[...]
Ik dacht al, hoe hebben ze die onderzeeër te pakken gekregen dan.
Maar die ligt ook gewoon in een droogdok.
Die Russen
De enige waar je 100% zeker weet dat ie niet stiekem is weg gevaren.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Rubberen schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:59:
[...]
Kon allemaal verkomen worden als ze er autobanden hadden opgelegd..
een treffende spreuk
Denk dat Kim Jong-un, naast satelliet-en onderzeeërtechnologie, ook wel op de autobandentechnologie van de Russen uit is.Rubberen schreef op woensdag 13 september 2023 @ 19:59:
[...]
Kon allemaal verkomen worden als ze er autobanden hadden opgelegd..
Hier moet alle shit staan die ik heb.
De laatste actieve Kilo class onderzeeers zijn gebouwd rond 1990, dus ruim 30 jaar geleden. Dat wil zeggen dat ze nu nog 9 moderne Kilo class onderzeeers over hebben. Van de 9 die er nog zijn horen er 5 bij de Zwarte Zee vloot. Eentje is voor reparatie naar Kronstadt, eentje dobbert in de Middelandse Zee en de andere 3 zijn potentieel doelwit.
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
Verwijderd
Dat zou wat zijn, als blijkt dat die banden dus niet werken tegen goede intel en high-tech storm shadow raketten...pro_6or schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:05:
[...]
Maar schepen hebben vaak (goedkope oplossing die vroeger nog wel eens gebruikt werd) al autobanden (bij het aanmeren) in gebruik.
Volgende keer maar met pindakaas of augurken proberen.
Verwijderd
Ja dat zijn dus best schaarse assets. En nu nog wat schaarser.asing schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:17:
Ik zit even de Wiki van de Kilo class te bekijken. Rusland heeft 11 of 12 Kilo class duikboten in gebruik, en nog eens 10 verbeterde Kilo class duikboten. Als ik het goed gezien heb is de Rostov-on-Don een verbeterde versie dus daar zijn er nu nog maar 9 van.
De laatste actieve Kilo class onderzeeers zijn gebouwd rond 1990, dus ruim 30 jaar geleden. Dat wil zeggen dat ze nu nog 9 moderne Kilo class onderzeeers over hebben. Van de 9 die er nog zijn horen er 5 bij de Zwarte Zee vloot. Eentje is voor reparatie naar Kronstadt, eentje dobbert in de Middelandse Zee en de andere 3 zijn potentieel doelwit.
En dat terwijl Korea Kim ook nog op bezoek was toch?
Best beschamend voor een dictator lijkt me.
Haha
China betaalde 200-250 miljoen per stuk. Dus goedkoop zijn ze niet.Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:19:
[...]
Ja dat zijn dus best schaarse assets. En nu nog wat schaarser.
En dat terwijl Korea Kim ook nog op bezoek was toch?
Een youtuber merkte op dat als Zelensky op staatsbezoek was, Putin steeds nare dingen deed. Nu heeft Putin belangrijk bezoek en deelt Oekraïne een klap uit. Je zal maar de Russische inlichtingenofficier zijn die in de meeting moet inbreken om Putin in te fluisteren dat hij net 2 assets is kwijtgeraakt.
UA anticipeert op 16 a 18 Gripen van SE, beslissing op z'n vroegst Do 14 Sept.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
[removed]
Denk dat je in "todays money" het dubbele kan rekenen of 4x als je over onderwater dingen bouwen hebtasing schreef op woensdag 13 september 2023 @ 23:33:
[...]
China betaalde 200-250 miljoen per stuk. Dus goedkoop zijn ze niet.
Wij (NL) zijn op zoek naar een nieuwe walrusklasse 2.0 https://marineschepen.nl/...e-onderzeeboten-2025.html (hoofstuk 6 kosten) TLDR 250 tot 500 mil pre-2000 nu is dat 1miljard per stuk men raamt de kosten op 2,5miljard euro (kan ook voor andere zaken zijn maar hou me dat ten goede)
Hmmm dat is ook wel een leuke inzicht versus wat je eerder (op de avond) als reactie gaf ! dank voor delenEen youtuber merkte op dat als Zelensky op staatsbezoek was, Putin steeds nare dingen deed. Nu heeft Putin belangrijk bezoek en deelt Oekraïne een klap uit. Je zal maar de Russische inlichtingenofficier zijn die in de meeting moet inbreken om Putin in te fluisteren dat hij net 2 assets is kwijtgeraakt.
* vso vind dat ze meer hadden moeten raken
Tja vanalles
Klinkt nogal "hoopgevend" immers wat de russen afvuren is 5x tot 10x zoveel als UA (vermoedelijk) + logistieke issues immers je verliest ook wat als je RU supply-truck een drone vernietigt vermoedelijk.North Korea has been supplying the Russian Federation with weapons for a month and a half, assured NV Kyrylo Budanov, head of the Ministry of Defense's GUR.
mijn "take-away" van dit is dat ze redelijk ver door hun eigen voorraad heen zijn, en zijn dus nu van Korea/china aan het kanibaliseren.. alhoewel China best wel wat werk kan verstouwen indien ze willen.
Tja vanalles
Noord Korea bombardeerde een eiland met artillerie. 50% miste het doel en 30% van wat wel op de juiste plek arriveerde ging niet af....vso schreef op donderdag 14 september 2023 @ 00:45:
oekrainse krant meld
[...]
Klinkt nogal "hoopgevend" immers wat de russen afvuren is 5x tot 10x zoveel als UA (vermoedelijk) + logistieke issues immers je verliest ook wat als je RU supply-truck een drone vernietigt vermoedelijk.
mijn "take-away" van dit is dat ze redelijk ver door hun eigen voorraad heen zijn, en zijn dus nu van Korea/china aan het kanibaliseren.. alhoewel China best wel wat werk kan verstouwen indien ze willen.
Dus ik weet niet of je dat wel wil hebben.
het projectiel op je dak krijgen lijkt me niet bevoordelijk, voor de rest denk dat de kwaliteit niet veel beter/slechter is dan wat ze hadden.asing schreef op donderdag 14 september 2023 @ 01:06:
[...]
Noord Korea bombardeerde een eiland met artillerie. 50% miste het doel en 30% van wat wel op de juiste plek arriveerde ging niet af....
Dus ik weet niet of je dat wel wil hebben.
Overgens ik lees berichten dat RU toch wel de productie omhoog heeft weten te krikken (dubbel dan de verwachting was) van wapens en voertuigen, dat is eigenlijk wel zorgwekkend.
Hier hebben ze het over tanks bv https://twitter.com/RALee85/status/1702031897222672619 (puur voor naslag) meer dus of ze zo afhankelijk van import zijn valt nog te bezien.
* vso hoopt dat het eigenlijk op een einde loopt maar dit soort heen en weer is niet echt hoopvol voor het verloop.
Als ik zie wat er gesloopt word aan voertuigen dagelijks (thx o.a @beany en andere tweakers of course) en beetje gok wat de maand gemiddelden zijn dan is elke productie daarvan lastig om dat in evenwicht te houden, oftewel dit gaat hard naar beneden in mijn beleving.
ik snap dat cijfers wellicht niet veel uitmaken, anderzijds is het super frusterend dat je niet kan zeggen het is nu einde oefening van iets.. en je dus de echte start naar het einde ziet ingeluid worden. #WhisfullThinking
Tja vanalles
Wat een aantallen zeg!bloody schreef op donderdag 14 september 2023 @ 07:07:
Briljant, de sub heeft een eigen categorie gekregen.
Verder valt vooral de bizarre hoeveelheid arty op.
[Afbeelding]
Kan wat mij betreft niet hoog genoeg zijn.
Lijkt wel of de getallen met de dag hoger worden.
Wat munitie betreft moet er wel opgelet worden, alhoewel de munitie van het Westen natuurlijk wel beter en preciezer is. Direct met elkaar vergelijken is dus lastig. Wat tanks betreft voegen de getallen van rusland weinig toe. Of je er nu 2 of 4 per week maakt, als je er meer als 10 per dag verliest doet die produktie niet veel. Waarbij het ook niet om de nieuwste tanks gaat, het is dus ook niet dat de kwaliteit omhoog gaat.vso schreef op donderdag 14 september 2023 @ 01:34:
[...]
het projectiel op je dak krijgen lijkt me niet bevoordelijk, voor de rest denk dat de kwaliteit niet veel beter/slechter is dan wat ze hadden.
Overgens ik lees berichten dat RU toch wel de productie omhoog heeft weten te krikken (dubbel dan de verwachting was) van wapens en voertuigen, dat is eigenlijk wel zorgwekkend.
Hier hebben ze het over tanks bv https://twitter.com/RALee85/status/1702031897222672619 (puur voor naslag) meer dus of ze zo afhankelijk van import zijn valt nog te bezien.
* vso hoopt dat het eigenlijk op een einde loopt maar dit soort heen en weer is niet echt hoopvol voor het verloop.
Als ik zie wat er gesloopt word aan voertuigen dagelijks (thx o.a @beany en andere tweakers of course) en beetje gok wat de maand gemiddelden zijn dan is elke productie daarvan lastig om dat in evenwicht te houden, oftewel dit gaat hard naar beneden in mijn beleving.
ik snap dat cijfers wellicht niet veel uitmaken, anderzijds is het super frusterend dat je niet kan zeggen het is nu einde oefening van iets.. en je dus de echte start naar het einde ziet ingeluid worden. #WhisfullThinking
[removed]
Ik zou iedere uitspraak van WC Eend over productie van WC Eend-spullen met een zeer grote korrel zout nemen.redwing schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:11:
[...]
Wat munitie betreft moet er wel opgelet worden, alhoewel de munitie van het Westen natuurlijk wel beter en preciezer is. Direct met elkaar vergelijken is dus lastig. Wat tanks betreft voegen de getallen van rusland weinig toe. Of je er nu 2 of 4 per week maakt, als je er meer als 10 per dag verliest doet die produktie niet veel. Waarbij het ook niet om de nieuwste tanks gaat, het is dus ook niet dat de kwaliteit omhoog gaat.
Nog los van de vraag of de bron die wij zien de boel mooier probeert te laten lijken dan het is, is het nagenoeg zeker gezien cultuur van vranjo dat iedereen daarvoor in de keten dat al naar boven toe gedaan heeft. Keerzijde: geschiedenis leert dat waar een wil is, de rek behoorlijk kan zijn. UK en US zijn in 1943 begonnen met grootschalige bombardementen van DE industrie, en import uit rest van wereld lag al sinds 1939 op z'n gat. Desondanks heeft DE z'n maximale oorlogsproductie in 1944 weten te realiseren. RU maakt er op het slagveld een potje van, maar - met uitzondering van een paar onhandige rokers hier en daar - is er geen sprake van grootschalig bombardementen oid. Met half competente leiding en voldoende focus valt die productie wel degelijk fors op te schalen, zelfs met alle boycots en aanslagen. Ik twijfel alleen aan beide factoren in dit geval.
Over het schip/de onderzeer: die zien er best gehavend uit ja. Heeft iemand een link naar criteria voor wanneer een schip in dit soort statistieken as 'vernietigd' beschouwd wordt vs beschadigd? In het geval Moskva was dat duidelijk zat, maar we hebben nu meerdere keren aanvallen gezien op Ropucha-klasse schepen waarbij het minder duidelijk was. Voorheen (Olenegorsky Gornyak bijvoorbeeld) is men terughoudend geweest in een kill te claimen, nu is dat wel gelijk gebeurd. Ben benieuwd naar de logica daarachter.
Oslik blyat! Oslik!
Zie Emryte in "Strijdverloop in de Rusland Oekraïne oorlog 2023-M9"dion_b schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:47:
[...]
Ik zou iedere uitspraak van WC Eend over productie van WC Eend-spullen met een zeer grote korrel zout nemen.
Nog los van de vraag of de bron die wij zien de boel mooier probeert te laten lijken dan het is, is het nagenoeg zeker gezien cultuur van vranjo dat iedereen daarvoor in de keten dat al naar boven toe gedaan heeft. Keerzijde: geschiedenis leert dat waar een wil is, de rek behoorlijk kan zijn. UK en US zijn in 1943 begonnen met grootschalige bombardementen van DE industrie, en import uit rest van wereld lag al sinds 1939 op z'n gat. Desondanks heeft DE z'n maximale oorlogsproductie in 1944 weten te realiseren. RU maakt er op het slagveld een potje van, maar - met uitzondering van een paar onhandige rokers hier en daar - is er geen sprake van grootschalig bombardementen oid. Met half competente leiding en voldoende focus valt die productie wel degelijk fors op te schalen, zelfs met alle boycots en aanslagen. Ik twijfel alleen aan beide factoren in dit geval.
Over het schip/de onderzeer: die zien er best gehavend uit ja. Heeft iemand een link naar criteria voor wanneer een schip in dit soort statistieken as 'vernietigd' beschouwd wordt vs beschadigd? In het geval Moskva was dat duidelijk zat, maar we hebben nu meerdere keren aanvallen gezien op Ropucha-klasse schepen waarbij het minder duidelijk was. Voorheen (Olenegorsky Gornyak bijvoorbeeld) is men terughoudend geweest in een kill te claimen, nu is dat wel gelijk gebeurd. Ben benieuwd naar de logica daarachter.
Dat is niet 'gehavend', dat is 'vernietigd'.
Het schip zou van de blokken zijn afgevallen. Om dat nog te kunnen repareren ben je jaren bezig, als het al lukt. Daarmee zou je dus "destroyed" kunnen toewijzen.dion_b schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:47:
[...]
Destroyed als in: Is in de nabije toekomst gewoon niet meer inzetbaar?
Ook in de post van Emryte die Spykie aanhaalt is goed te zien dat de "superstructure" vrijwel volledig weg geblazen is.Snow_King schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:03:
[...]
Het schip zou van de blokken zijn afgevallen. Om dat nog te kunnen repareren ben je jaren bezig, als het al lukt. Daarmee zou je dus "destroyed" kunnen toewijzen.
Destroyed als in: Is in de nabije toekomst gewoon niet meer inzetbaar?
Daar zit meestal ook een hele hoop elektronica en besturing dus een hoop verbrande kabeltjes.
Alleen dat al lijkt me best een werk om al die systemen weer te fixen/vervangen met alle kabels etc.
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
Het was a duidelijk dat er een raket gelanceerd was .. maar nu blijkt dat toch echt wel bewust te zijn geweest ipv een "malfunction" zoals eerder gemeld.
Er was wel een malfunction, maar dan van de tweede raket die "gewoon" vam de vleugel viel .. ipv afgeschoten te worden.
https://www.bbc.com/news/uk-66798508
As the two Russian SU-27s approached the RAF spy plane, they received a communication from their ground station controller.
One western source told the BBC the words they received were to the effect of "you have the target".
This ambiguous language was interpreted by one of the Russian pilots as permission to fire.
The loose language appears to have shown a high degree of unprofessionalism by those involved, sources said. In contrast, Nato pilots use very precise language when asking for and receiving permission to fire.
The Russian pilot released an air-to-air missile, which successfully launched but failed to lock on to its target, the BBC has been told. It was a miss, not a malfunction.
Defence sources have told the BBC that a row then broke out between the two Russian pilots.
The pilot of the second SU-27 did not think they had been given permission to fire.
He is said to have sworn at his comrade, effectively asking him what he thought he was doing.
Yet the first pilot still released another missile.
We had been told that the second missile simply fell from the wing - suggesting the weapon either malfunctioned or that the launch was aborted.
[ Voor 0% gewijzigd door duvekot op 14-09-2023 09:18 . Reden: Datum toegevoegd ]
Het gaat om inschattingen van het Westen, dus niet van de russen zelf. De russen zelf geven veel hogere getallen, welke absoluut niet realistisch zijn.dion_b schreef op donderdag 14 september 2023 @ 08:47:
[...]
Ik zou iedere uitspraak van WC Eend over productie van WC Eend-spullen met een zeer grote korrel zout nemen.
Wel moet je met de westerse getallen juist wel weer opletten, daar zit in de tussentijd een grote ramp-up waarvan ik verwacht dat die niet vooraf officieel bekend gemaakt gaat worden.
[removed]
⚠️ In Klishchiivka, Russian soldiers express their sincere concern regarding the colossal losses of personnel and refuse to follow any further orders. pic.twitter.com/8vmGCPdPMm
— Astraia Intel (@astraiaintel) 14 september 2023
Als ik de vertaling lees staat dat ze zeuren dat er te veel materiaal niet geleverd of geproduceerd wordt. Niets kunnen lezen over dat ze geen bevelen opvolgen.3raser schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:36:
In Klishchiivka weigeren ze orders op te volgen. Tijd voor UA om op te trekken dus.
[Twitter]
https://ezdubs-vod-api.com/result/1702199187083833795_ru_en
De geautomatiseerde vertaling, wat er werkelijk gebeurt en of die vertaling klopt is natuurlijk wel een afweging.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ik ben benieuwd hoe ze aan deze informatie komen. Kunnen “we” dit soort gesprekken afluisteren?duvekot schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:16:
Het "incident" op 29 september 2022 met een Britse RC-135 en 2 SU-27 van Rusland blijkt toch net even wat erger te zijn geweest dan oorspronkelijk gemeld.
Het was a duidelijk dat er een raket gelanceerd was .. maar nu blijkt dat toch echt wel bewust te zijn geweest ipv een "malfunction" zoals eerder gemeld.
Er was wel een malfunction, maar dan van de tweede raket die "gewoon" vam de vleugel viel .. ipv afgeschoten te worden.
[...]
Edit: staat gewoon in het stuk zie ik nu.
But now three senior Western defence sources with knowledge of the incident have told the BBC that Russian communications intercepted by the RAF RC-135 Rivet Joint aircraft give a very different account from the official version.
[ Voor 17% gewijzigd door Muncher op 14-09-2023 10:07 ]
Alles is af te luisteren, vooral op ons grondgebied waar zat luisterstations op de grond staan, en een moderne jet ook alles om zich heen waarschijnlijk monitort, of het te ontcijferen is is een tweede, maar blijkbaar werkt hun encryptie niet altijd goed dus schakelen ze dat gewoon uit.Muncher schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:06:
[...]
Ik ben benieuwd hoe ze aan deze informatie komen. Kunnen “we” dit soort gesprekken afluisteren?
Edit: staat gewoon in het stuk zie ik nu.
[...]
Gebeurde blijkbaar afgelopen nacht.
The SBU and the Ukrainian Navy conducted an operation near Yevpatoria last night. SBU drones hit the "eyes" of the complex (radars and antennas). After disabling the radar, Navy units hit S300 and S400 launchers with two Neptune cruise missiles. https://t.co/yndeJ7uH1P
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 14 september 2023
nope
Beeld:bloody schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:38:
Dit is een mooi uitgevoerde twee-traps operatie; eerst de ogen van de AA uitschakelen met simpele drones, dan met Neptune kruisraketten de (peperdure) installaties zelf vernietigen.
[Twitter]
Dat is al de derde keer in korte tijd dat er langeafstands luchtverdediging op de Krim aan gaat.bloody schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:38:
Dit is een mooi uitgevoerde twee-traps operatie; eerst de ogen van de AA uitschakelen met simpele drones, dan met Neptune kruisraketten de (peperdure) installaties zelf vernietigen.
Eerst al die zeldzame over-de-horizon radar op het strand, en al een andere S-400.
Ben wel benieuwd wat het achterliggende plan is, los van dat het duur spul is.
Luchtoverwicht. Als je straks - hoog - over de Krim kunt vliegen kunnen de Russen wel inpakken.SiErRa schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:11:
[...]
Dat is al de derde keer in korte tijd dat er langeafstands luchtverdediging op de Krim aan gaat.
Eerst al die zeldzame over-de-horizon radar op het strand, en al een andere S-400.
Ben wel benieuwd wat het achterliggende plan is, los van dat het duur spul is.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Zo te zien heeft Rusland wel gelijk; alle raketten en drones zijn vernietigd door hun AA.
S-400 is zijn tijd ook wel echt ver vooruit. Wanneer er geen raketten gelanceerd (kunnen) worden, dan koppen ze de raketten uit de lucht met de launchers.
De inschatting is dat Rusland ipv de verwachtte 100 ongeveer 200 tanks per jaar maakt (refurbished). Als ik Oryx als leidraad neem verliezen ze eigenlijk heel constant 4 tanks per dag. Dus zijn we 50 dagen verder om een jaarproductie te verliezen. Dan zijn er nog 315 x 4 = 1260 tanks die ze inboeten per jaar. En ze zijn al 1,5 jaar bezig.redwing schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:23:
[...]
Het gaat om inschattingen van het Westen, dus niet van de russen zelf. De russen zelf geven veel hogere getallen, welke absoluut niet realistisch zijn.
Wel moet je met de westerse getallen juist wel weer opletten, daar zit in de tussentijd een grote ramp-up waarvan ik verwacht dat die niet vooraf officieel bekend gemaakt gaat worden.
een treffende spreuk
Het absorptie vermogen is echt hoog. Het schijnt zelfs dat als je ze daarna uitwringt dat ook de drone weer bruikbaar is.AndereKoekoek schreef op donderdag 14 september 2023 @ 11:15:
[...]
Zo te zien heeft Rusland wel gelijk; alle raketten en drones zijn vernietigd door hun AA.
S-400 is zijn tijd ook wel echt ver vooruit. Wanneer er geen raketten gelanceerd (kunnen) worden, dan koppen ze de raketten uit de lucht met de launchers.
een treffende spreuk
Als er een raket op de RC-135 afgeschoten word is dat een act-of-war, gezien de reactie/acties enzv vind ik dit verhaal erg vreemd overkomen.duvekot schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:16:
Het "incident" op 29 september 2022 met een Britse RC-135 en 2 SU-27 van Rusland blijkt toch net even wat erger te zijn geweest dan oorspronkelijk gemeld.
[...]
ik neem aan dat de plane + crew niet expendable waren, en ze zouden eigenlijk ondersteuning van fighterjets moeten hebben oid.
Voor de rest is dit meer voor ander topic voegt niks toe aan RU vs UA
[ Voor 8% gewijzigd door vso op 14-09-2023 12:24 ]
Tja vanalles
Die 2e piloot zag waarschijnlijk zijn leven voorbij flitsen met die stommiteit.duvekot schreef op donderdag 14 september 2023 @ 09:16:
[...]
Eigenlijk moeten ze erachter komen of die 1e piloot nog gewoon rondvliegt.
Als hij eruit gegooid is, weet je gelijk iets meer over de Russische intenties.
Rusland kennende krijgen ze medailles.NeutraleTeun schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:43:
[...]
Die 2e piloot zag waarschijnlijk zijn leven voorbij flitsen met die stommiteit.
PSN
Ja dat is wat wij denken.
Maar zou het echt zo zijn.
Als ze zonder reden een UK fighter (per fout) neerschieten?
Volgens RFU was de aanval op Sevastopol ook meerdere lagen.bloody schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:38:
[Twitter]
(Dit is niet van vandaag of afgelopen nacht maar van gisteren!)
- 1) Eerst de aandacht afleiden met de torpedo's zeedrones.
- 2) Daarna S200 als decoy om te kijken waar de AA zit.
- 3) Vervolgens die uitschakelen of omheen werken (weet ik even niet meer, zelfde effect voor #4)
- 4) De big boys (kruisraketten) op haven Sevastopol.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Even uit m'n geheugen (en dat is niet al te best
UA kennende zullen er ook wel wat MALD’s bij zijn gestuurd.Jerie schreef op donderdag 14 september 2023 @ 13:17:
[...]
Volgens RFU was de aanval op Sevastopol ook meerdere lagen.
[YouTube: 13 Sep: “Stormy” Day. Russian Fleet SENT TO THE BOTTOM OF THE SEA | War in Ukraine Explained]
(Dit is niet van vandaag of afgelopen nacht maar van gisteren!)Schaakmat, game over
- 1) Eerst de aandacht afleiden met de torpedo's zeedrones.
- 2) Daarna S200 als decoy om te kijken waar de AA zit.
- 3) Vervolgens die uitschakelen of omheen werken (weet ik even niet meer, zelfde effect voor #4)
- 4) De big boys (kruisraketten) op haven Sevastopol.
PSN
hij moet alleen opletten of hij niet te dicht bij een "raampje" zit... wat voor soort raam dan ook....NeutraleTeun schreef op donderdag 14 september 2023 @ 12:43:
[...]
Die 2e piloot zag waarschijnlijk zijn leven voorbij flitsen met die stommiteit.

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
Shoigu is no longer confident of victory. In a year and a half of war, his rhetoric has changed from "domination has been won" to "we survived the summer... we are keeping the defense".
— Anton Gerashchenko (@Gerashchenko_en) 14 september 2023
Let's compare this speech with a more upbeat speech at the Defense Ministry meeting a month… pic.twitter.com/pHYYdbfnE6
Eerst:
Nu:🔷 What Shoigu said on March 29, 2022:
▪️The main tasks of the first stage of the operation have been accomplished.
▪️The combat potential of the Ukrainian armed forces has been significantly reduced.
▪️Air supremacy has been conquered, the Ukrainian Air Force and air defense system have been almost destroyed.
▪️The naval forces have ceased to exist, and all land forces formations have suffered significant losses.
Yes, is natuurlijk wat creatief quote-picking, maar wel interessant om de observatie te zien zo.▪️Russian troops have survived, survived the spring and summer campaigns, now the fall campaign has come.
▪️The troops are defending what they need to defend.
▪️When asked by a reporter about victory, the minister paused, hesitantly spread his hands and only then said: "We have no other options."
nope
Er zwerft een clipje op internet waar een verslaggever aan Shoigu vraagt of Rusland gaat winnen. Shoigu zegt niets maar doet alleen zijn armen omhoog. Voor zover dat lukt want zijn kleermaker is niet de beste.bloody schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:45:
Shoigu lijkt iets minder strijdvaardig en gerust te zijn op een goede afloop lately.
Sterker nog, die staat ook in de tweet van mijasing schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:57:
[...]
Er zwerft een clipje op internet waar een verslaggever aan Shoigu vraagt of Rusland gaat winnen. Shoigu zegt niets maar doet alleen zijn armen omhoog. Voor zover dat lukt want zijn kleermaker is niet de beste.
Vanaf 1:01 tot 1:04 te zien. Best bizar.
edit: voor de duidelijkheid; dat filmpje laat zijn mimiek ook goed zien in de periode NU vs jaar geleden.
[ Voor 11% gewijzigd door bloody op 14-09-2023 15:00 ]
nope
Afgelopen maand/maanden gaat er ongeveer elke dag wel een AA ding ongewenst gedrag vertonen (defect)bloody schreef op donderdag 14 september 2023 @ 10:38:
[Twitter]
ik vraag me echt af hoeveel ze nodig hebben voor het huidige oppervlakte te dekken en hoeveel ze er hebben staan.
4 bv versus 10 is best aannemelijk, wat is dan de rest van de AA die ook gesloopt word.
o.a ook op snake island in het begin zijn de eerste pantsir/tor oid gesloopt
Gezien drones/kruisraketten ook in rusland vliegen zullen ze nogal redelijk dun bezaaid zijn,
Dat die F16 dat betreft nog wel eens (aan een touwtje helaas en alleen boven UA en hopenlijk zwarte zee erbij) huis kunnen gaan houden. De berichten waren tot nu toe dat oktober/november die F16's losgelaten konden worden toch ?
Tja vanalles
Je weet nu al dat dit beeld eindeloos herhaald zal worden in memes. Geen best beeld dat je zo afgeeft, al zal het binnen rusland wel gecensureerd worden.bloody schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:59:
[...]
Sterker nog, die staat ook in de tweet van mij
Vanaf 1:01 tot 1:04 te zien. Best bizar.
Zoiets?RoD schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:00:
[...]
Je weet nu al dat dit beeld eindeloos herhaald zal worden in memes. Geen best beeld dat je zo afgeeft, al zal het binnen rusland wel gecensureerd worden.

Epic.
— Jaanika Merilo (@jaanikamerilo) 14 september 2023
Russian TV channel "Rossija-1" removed video of Russian Minister of Defense Sergei Shoigu where he signalled in response to "will we we win?" "I don't know" pic.twitter.com/kkskmsmHY0
nope
Schitterend. Zijn ook stelletje clowns daar, ze weten het wel en soms zijn net die momentjes dat je ze op heterdaad betrapt.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
ja nou ja, hier wil ik wel over opmerken dat ik zielsgelukkig ben dat het niet die klerenmakers waren van de keizer want mijn lieve hemel....asing schreef op donderdag 14 september 2023 @ 14:57:
Voor zover dat lukt want zijn kleermaker is niet de beste.
De initiatiefneemster, Elisabeth van der Steenhoven, aan het woord 💪
Het is niet een super verrassend filmpje, hoewel. Kleding die je niet past kan je de kop kosten.
Een week of 2-3 geleden was er ook een rapportage op BBC News. Over vrouwen in het Oekraiense leger, en hoe vrijwilligers daar mannenuniformen voor aanpasten naar vrouwenpasvorm.Jerie schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:02:
Deze uniformen zamelde Defensie in voor Oekraïense vrouwen (filmpje)
De initiatiefneemster, Elisabeth van der Steenhoven, aan het woord 💪
Het is niet een super verrassend filmpje, hoewel. Kleding die je niet past kan je de kop kosten.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Hebben we naast Russisch roulette nou ook Russisch Bingo ?Hansieo schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:35:
Ik zag bij Denys dit plaatje voorbij komen:
[Afbeelding]
Kennen jullie dit plaatje? is deze juist?
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Ik kan hem niet heel snel compleet beoordelen, noch op verliezen noch op compleetheid, maar ik herken een aantal namen van schepen die momenteel aan de verkeerde voor ons goede kant van de oppervlakte bevinden, dus hij lijkt aardig accuraat te zijn.Hansieo schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:35:
[Afbeelding]
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
Ik weet het niet. We hadden het gisteren over die verbeterde Kilo onderzeeër en ik noemde wat aantallen. Volgens Denys plaatje waren er 5 onderzeeërs. De Wiki daarentegen:Hansieo schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:35:
/f/image/lgoFjSfc5nQNoywthWZEOgOj.png?f=fotoalbum_large)
Heeft er een paar meer.
Rechtsonder staat een Twitter alias (waarschijnlijk de bron) en onderaan staat een disclaimer met 'dit is niet accuraat'. Op Wikipedia kun je e.e.a. verifiëren:Hansieo schreef op donderdag 14 september 2023 @ 17:35:
[Afbeelding]
Wikipedia: Black Sea Fleet
Hou hierbij rekening met het volgende: de Turken accepteren geen militaire schepen die in of uit de Bosporus verplaatsen. Ook geen onderzeeërs (de Bosporus is ondiep). Dat heeft tot gevolg dat alles maritiem dat zich niet in de Zwarte Zee bevindt nutteloos is voor de oorlog in Oekraïne. Al is ook bekend dat zo'n RU duikboot in de buurt blijft van zo'n USS vliegdekschip.
Ik heb Denys vandaag niet gekeken (gaat ook denk ik niet gebeuren helaas) maar gisteren had hij wel een lijstje (geen volledig overzicht) van Zwarte Zee vloot en de casualties en wist hij vrij goed wat zich zoal in de Zwarte Zee bevond. Gezien zijn achtergrond als piloot neem ik zijn commentaar over luchtvaart altijd serieus, al denk ik dat het gegeven dat hij uit Sevastopol komt niet belangrijk is in deze context.
Klopt, in het filmpje van eergisteren gaf hij aan welke zich wel en welke zich niet in de Zwarte Zee bevinden. Ook weet hij wat er zoal al stuk was. Ik heb het niet geverifieerd maar het klinkt wel aannemelijk. Rusland heeft (de meren even daargelaten) immers vier uithoeken waar ze logischerwijs een zeevloot kunnen houden. En die vier zijn, in willekeurige volgorde:asing schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:21:
[...]
Ik weet het niet. We hadden het gisteren over die verbeterde Kilo onderzeeër en ik noemde wat aantallen. Volgens Denys plaatje waren er 5 onderzeeërs. De Wiki daarentegen:
[Afbeelding]
Heeft er een paar meer.
- Zuid; Zwarte Zee [Sevastopol, Novorossiysk]
- Oost; Stille Oceaan [Vladivostok, Kamchatka]
- Noord; Barentszzee [Moermansk e.o.]
- West; Baltische Zee [Kaliningrad]
Die uithoeken zitten niet bij elkaar in de buurt.
Tenzij het schip bij de Zwarte Zeevloot hoort.Jerie schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:27:
Hou hierbij rekening met het volgende: de Turken accepteren geen militaire schepen die in of uit de Bosporus verplaatsen. Ook geen onderzeeërs (de Bosporus is ondiep). Dat heeft tot gevolg dat alles maritiem dat zich niet in de Zwarte Zee bevindt nutteloos is voor de oorlog in Oekraïne.
Ik weet dat die regel bestaat, maar ik begrijp niet goed hoe het nu in detail zit. Kunnen ze een schip niet van vloot laten veranderen door de thuishaven te wijzigen? Blijkbaar niet.. maar aan de andere kant, die achepen die nu onderdeel van de Zwarte Zeevloot zijn die zijnn daar toch ook ooit aan toegewezen?TheBrut3 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:06:
[...]
Tenzij het schip bij de Zwarte Zeevloot hoort.
Weet iemand hoe dit nu precies zit?
"Today, two Russian patrol ships of project 22160 "Vasiliy Bykov" were attacked and damaged", - StratCom ZSU
👀👀👀👀👀
— MAKS 24 🇺🇦👀 (@Maks_NAFO_FELLA) 14 september 2023
"Today, two Russian patrol ships of project 22160 "Vasiliy Bykov" were attacked and damaged", - StratCom ZSU pic.twitter.com/7IiDHNzWtn
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Zover ik weet telt het moment van de invasie/sluiten van de Bosporus als snapshot van schepen die bij de Zwarte Zeevloot horen.Yucon schreef op donderdag 14 september 2023 @ 19:36:
Ik weet dat die regel bestaat, maar ik begrijp niet goed hoe het nu in detail zit. Kunnen ze een schip niet van vloot laten veranderen door de thuishaven te wijzigen? Blijkbaar niet.. maar aan de andere kant, die achepen die nu onderdeel van de Zwarte Zeevloot zijn die zijnn daar toch ook ooit aan toegewezen?
Weet iemand hoe dit nu precies zit?
Het filmpje was al van de website gehaald, maar dan is de beer natuurlijk al los op het internetRoD schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:00:
[...]
Je weet nu al dat dit beeld eindeloos herhaald zal worden in memes. Geen best beeld dat je zo afgeeft, al zal het binnen rusland wel gecensureerd worden.
PSN
Het plaatje was alleen van de officiële zwarte zee vloot dacht ik.TheBrut3 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:00:
[...]
Zover ik weet telt het moment van de invasie/sluiten van de Bosporus als snapshot van schepen die bij de Zwarte Zeevloot horen.
Alles wat aanwezig was uit de andere regio’s stond er iig eerst niet op.
PSN
-In tijden van oorlog mogen de strijdende partijen geen schepen door de dardanellen/bosporus richting de zwarte zee laten komen.TheBrut3 schreef op donderdag 14 september 2023 @ 20:00:
[...]
Zover ik weet telt het moment van de invasie/sluiten van de Bosporus als snapshot van schepen die bij de Zwarte Zeevloot horen.
-Het maximum tonnage wat een land grenzend aan de zwarte zee in vredestijd aanwezig mag hebben is 30.000 ton
-Volgens Rechtenkrant is de doorgang voor RU schepen welke een zwarte zee haven als thuishaven hebben een uitzondering, maar doorgang mag alleen als zij NIET deelnemen aan het conflict.
Ze begonnen dus met 30.000 ton max, en dat wordt alleen maar minder
[Twitter: https://twitter.com/FouthTimeLucky/status/1702389446384164916]
Tja vanalles
De vloot van de Kaspische Zee kan wel naar de Zwarte Zee, via Wolga, dan het Wolga-Don- kanaal, en dan de Don naar de Zee van Azov.Jerie schreef op donderdag 14 september 2023 @ 18:49:
[...]
Plus dat Kaspische zee onder Zuid valt volgens Wikipedia, en nog een paar aparte schepen heeft maar die kunnen niet naar de Zwarte vertoeven.
Die uithoeken zitten niet bij elkaar in de buurt.
De boten van de Kaspische vloot zijn daar op gebouwd. Er is zelfs een kanaalsysteem dat gaat tot de Baltische Zee.
Ik dacht dat sommige schepen van de Kaspische vloot in Sint-Petersburg gebouwd waren.
Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier
90% komt van Wikipedia: Black Sea Shipyard denk ikArator schreef op donderdag 14 september 2023 @ 21:13:
[...]
De vloot van de Kaspische Zee kan wel naar de Zwarte Zee, via Wolga, dan het Wolga-Don- kanaal, en dan de Don naar de Zee van Azov.
De boten van de Kaspische vloot zijn daar op gebouwd. Er is zelfs een kanaalsysteem dat gaat tot de Baltische Zee.
Ik dacht dat sommige schepen van de Kaspische vloot in Sint-Petersburg gebouwd waren.
De subs komen van Wikipedia: Sevmash
anyway vermoedelijk willen de schepen liever in de caspische zee zijn dan visa versa
[ Voor 23% gewijzigd door vso op 14-09-2023 23:30 ]
Tja vanalles
Als je deze weer kijkt en ziet wat UA aan het uihalen is, dan zie je toch weer dat Rusland met de dag zwakker wordt.
Hoewel het terug veroveren van grond wellicht niet zo snel als gehoopt/verwacht gaat, begint dit voor RU toch wel echt zwaar te worden.
Het is allemaal koffie-dik kijken, maar het kan zo maar zijn dat als Crimea straks hopelijk zonder goede luchtverdediging zit dat UA met zijn MiG en F16 straaljagers veel meer kan gaan uithalen.
Dat kan wél in de winter door gaan.
UA voert wellicht een tactiek die wij niet direct zien danwel begrijpen, maar ik kan in ieder geval niet anders concluderen dan dat RU elke dag zwakker aan het worden is.
Straks 'regent' het rakketten op de vloot in Sevastopol en moet RU ook noodgedwongen daar terugtrekken. Het zou zo maar kunnen
https://www.ukrinform.net...tate-budget-for-2024.html"The government adopted the draft budget for 2024, with UAH 1.56 trillion as own revenues of the general fund of the budget and UAH 3.108 trillion as expenditures of the general fund," he wrote.
Shmyhal said the key priority of the bill is Ukraine's defense and security. According to him, it is planned to spend more than half of all budget funds on this sector — UAH 1.685 trillion.
>100% van de inkomsten gaat naar het leger.
Zonder geldsteun uit het westen/IMF etc zouden ze dit ook nooit zo vol kunnen houden."This amount is UAH 113 billion higher than this year. There will be even more weapons and equipment. More drones, ammunition, missiles. Just like this year, all funds from taxes paid by citizens and businesses will go to support our security and defense forces," he said.
(voor de omrekenaars, de hryvna staat op +/- 1:40 met euro's)
[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 15-09-2023 11:29 ]
PSN
Kritiek mag ook :-)
Iedereen kijkt naar de frontlinie en hoe deze beweegt. Maar wellicht maakt UA wel ineens een verrassende beweging en komt men via de achterdeur.
Het gaat op de Krim voor de Russen in ieder geval niet zo goed en dat is alleen maar mooi.
Dus ongeveer €42mld aan defensie? Da's best te overzien.YakuzA schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:28:
Het trekt wel een flinke financiele wissel op UA:
[...]
https://www.ukrinform.net...tate-budget-for-2024.html
[...]
Zonder geldsteun uit het westen/IMF etc zouden ze dit ook nooit zo vol kunnen houden.
ze moeten alvast met de euro gaan werkenYakuzA schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:28:
Tja vanalles
True, het is maar een 2,5x de NL uitgave aan defensie ;oRaymond schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:16:
[...]
Dus ongeveer €42mld aan defensie? Da's best te overzien.
(15mld €)
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 15-09-2023 12:24 ]
PSN
Oorlog voeren is nu eenmaal heel erg duur. Dus dit hakt erin.YakuzA schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:28:
[...]
https://www.ukrinform.net...tate-budget-for-2024.html
[...]
Zonder geldsteun uit het westen/IMF etc zouden ze dit ook nooit zo vol kunnen houden.
Het goede nieuws is dat we hier sinds WW2 ervaring mee hebben. Er zal een soort van Marshall plan komen. Dat geeft een economische impuls en met de juiste aanpak groeit de Oekraïense economie daarna als kool.
Was er in 2012, toen rekenden we 1:10, dat is toch wel veel in iets meer dan 10 jaar......YakuzA schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:28:
Hattrick: Thorgal Eagles
Denk dat Oekraïne via het westen uiteindelijk doorstoot naar de Krim. Waarom? Het aantal drone aanvallen op het westen neemt toe. Veel lucht verdediging wordt er vernietigd. Loopgraven en mijnenvelden zijn er wel naar niet gek veel. Enig aandachtspunt is die rivier.Snow_King schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:59:
[...]
Iedereen kijkt naar de frontlinie en hoe deze beweegt. Maar wellicht maakt UA wel ineens een verrassende beweging en komt men via de achterdeur.
Het gaat op de Krim voor de Russen in ieder geval niet zo goed en dat is alleen maar mooi.
via welke route precies? de westelijke landroute is nog voorbij een heel Russisch bezet gebied en het kleine stukje verbindend land (waar ook het kanaal overheen loopt) is aardig zwaar verdedigd.vincent_1971 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:06:
[...]
Denk dat Oekraïne via het westen uiteindelijk doorstoot naar de Krim. Waarom? Het aantal drone aanvallen op het westen neemt toe. Veel lucht verdediging wordt er vernietigd. Loopgraven en mijnenvelden zijn er wel naar niet gek veel. Enig aandachtspunt is die rivier.
Ik vermoed dat het meer "because we can" is en dat er gwoon geteld wordt in vernietigde Russische hardware. Ieder vernietigd deel kan niet meer elders worden ingezet. Hoe meer luchtverdediging er in puin geschoten wordt, hoe meer luchtoverwicht er kan zijn. En op een gegeven moment komen die F16s. Die wil je niet uit de lucht geknald hebben. Ik zeg niet dat dat niet zal gebeuren, maar ze maken de kans wel flink kleiner.vincent_1971 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:06:
[...]
Denk dat Oekraïne via het westen uiteindelijk doorstoot naar de Krim. Waarom? Het aantal drone aanvallen op het westen neemt toe. Veel lucht verdediging wordt er vernietigd. Loopgraven en mijnenvelden zijn er wel naar niet gek veel. Enig aandachtspunt is die rivier.
De UA strategie lijkt mij er een van oppertunisme. Ze houden continu druk op alle fronten en als er ergens een mogelijkheid is duiken ze er op. Ondertussen schieten ze gewoon alles kapot wat ze kunnen. Ze lijken niet echt te proberen een doorbraak te forceren op een specifiek punt.Snow_King schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:59:
[...]
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Very unfortunate news, GLSDB isn't ready yet:
— Colby Badhwar 🇨🇦🇬🇧 (@ColbyBadhwar) 15 september 2023
"Another long-range system the U.S. has said it would provide, the ground-launched small-diameter bomb with a range of about 90 miles, is months away from being transferred, officials said.https://t.co/D06Rk8GLMT"
PSN
zo wordt er niet 1 land aangekeken hierop, maar 2Mykola Oleschuk, Commander of the Air Force of the Armed Forces of Ukraine. Has confirmed that Russian "Minsk" large landing ship and "Rostov-on-Don" submarine were destroyed by the British and French cruise missiles - Storm Shadow and SCALP!
— Special Kherson Cat 🐈🇺🇦 (@bayraktar_1love) 15 september 2023
🇫🇷🤝🇺🇦🤝🇬🇧
Full statement by… pic.twitter.com/tF7896FL8C
PSN
Is meer een kwestie van marketing dan verantwoording denk ik. Wapens die het goed doen tegen de Russen verkopen goed, en er is geen beter bewijs dan zo'n raket recht langs het Russische luchtafweer op zo'n belangrijk doel te werpen zodat iedereen kan zien dat zowel de Franse als Britse raket zeer effectief is. En dat is toch altijd maar de vraag zolang het nog nooit echt geprobeerd is.YakuzA schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:28:
Wel weer slimme opmerking:
[Twitter] zo wordt er niet 1 land aangekeken hierop, maar 2
Denk dat marketing niet zo zal spelen voor een UA commandant.Brazos schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:48:
[...]
Is meer een kwestie van marketing dan verantwoording denk ik. Wapens die het goed doen tegen de Russen verkopen goed, en er is geen beter bewijs dan zo'n raket recht langs het Russische luchtafweer op zo'n belangrijk doel te werpen zodat iedereen kan zien dat zowel de Franse als Britse raket zeer effectief is. En dat is toch altijd maar de vraag zolang het nog nooit echt geprobeerd is.
Zal meer zijn dat het politieke risico gespreid is.
PSN
Brazos schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:48:
[...]
Is meer een kwestie van marketing dan verantwoording denk ik. Wapens die het goed doen tegen de Russen verkopen goed, en er is geen beter bewijs dan zo'n raket recht langs het Russische luchtafweer op zo'n belangrijk doel te werpen zodat iedereen kan zien dat zowel de Franse als Britse raket zeer effectief is. En dat is toch altijd maar de vraag zolang het nog nooit echt geprobeerd is.
Had hem al in het oorlogmeme topic geplaatst want daar hoort hij thuis maar kan het toch niet laten
:strip_exif()/f/image/zm5kdlvbZ0mw09Li6RtygXFO.jpg?f=fotoalbum_large)
'16 Peugeot 208 GTI By Peugeot Sport | '23 Mazda CX-60 Homura PHEV | Design junkie
De Storm Shadow is niet onfeilbaar, de Russen hebben er op zijn minst eentje neergehaald. Plaatje op de wiki Wikipedia: Storm Shadow ,Brazos schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:48:
[...]
Maar je hebt gelijk, win on sunday, sell on monday zo lijkt het. De bestellingen vliegen je om de oren.
https://twitter.com/ChuckPfarrer/status/1702736808549720497Ukrainian intelligence reports that Chechnya’s dictator and Putin BFF Ramzan Kadyrov’s medical condition has worsened. Numerous sources indicate he has slipped into a coma.
dus geen "UA vs lucht" tik-tok filmpjes meer ? dat is nu erg zonde .. zal ze erg missen.
Tja vanalles
Mooi.. dus hopelijk is de TikTok brigade binnenkort ook niet meer actief in Rusland. Zal een stuk rustiger op TikTok wordenvso schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:55:
[...]
https://twitter.com/ChuckPfarrer/status/1702736808549720497
dus geen "UA vs lucht" tik-tok filmpjes meer ? dat is nu erg zonde .. zal ze erg missen.
Ze zullen dit op deze manier ook niet voor henzelf doen maar voor de leveranciers. Levert hen toch weer wat compensatie op zonder dat het UA iets kost. Niet alleen in geld maar ook in ervaring om te kijken wat er nog beter kan.YakuzA schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:59:
[...]
Denk dat marketing niet zo zal spelen voor een UA commandant.
Zal meer zijn dat het politieke risico gespreid is.
Verantwoording of politiek risico lijkt mij geen rol te spelen, de Britten en Fransen geven die raketten niet om ze in een museum te plaatsen. Ze krijgen deze raketten om de Russen uit hun land te schieten. Zolang ze conform afspraken gebruikt worden, wat hier het geval is.
Los van filmpjes is het wel echt interessant nieuws, omdat die groepen naar verluid ingezet zouden worden als barriertroops bij een volgende mobilisatie (die op handen zou zijn).vso schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 19:55:
[...]
https://twitter.com/ChuckPfarrer/status/1702736808549720497
nope
Of het thee was, is onduidelijk, maar de spijker tik je wel zo ongeveer op de kop.Csotranme schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 20:17:
Wellicht heb ik wat gemist (dan excuus) maar ook een slokje verkeerde thee gedronken?
Tsjetsjeense leider en “bloedhond van Poetin” Ramzan Kadyrov (46) “ernstig ziek” na vermeende vergiftiging
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
Het gaat dan ook om 2x dezelfde raketBrazos schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:48:
[...]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Volgens een eerder filmpje was hij thuis compleet de weg kwijt door drugsgebruik dus een aardige Russische man vloog hem naar Rusland om af te kicken. Als je dood bent ben je dan geslaagd?Freakertje schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 21:47:
[...]
Of het thee was, is onduidelijk, maar de spijker tik je wel zo ongeveer op de kop.
Tsjetsjeense leider en “bloedhond van Poetin” Ramzan Kadyrov (46) “ernstig ziek” na vermeende vergiftiging

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Dit topic is gesloten.
De situatie in Rusland zelf mag in: De situatie binnen Rusland
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:UKR: Topic wegwijzer
Doel van dit topic
Informatiebron voor actuele ontwikkelingen en plaats voor discussie over alleen deze ontwikkelingen.
• Van posts offtopic voor dit topic wordt gekeken of ze kan worden verplaatst naar een ander topic.
• Is de post te offtopic of draagt ze onvoldoende bij, dan wordt de post verwijderd.
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Niet refereren aan gebruik van Nucleaire wapens, hiervoor is Nucleaire dreiging Rusland
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Vermijd het maken van een analogie, dit leidt dit vaak af van de discussie. (false equivalence/Valse analogie),
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid