• haaibaa2
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:27
RangedNeedles schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:04:
[...]

Ik heb een onlineprofiel dus de auto deelt al locatiegegevens. Ik zie ook wel mijn laadlocaties in de app maar het ziet er toch anders uit.

App is ook up to date. Het lijkt alsof de app verschillende layouts en functionaliteiten kent afhankelijk van de software op de auto misschien 8)7
Misschien iOS vs Android. Mijn plaatje kwam van mijn Pixel 8 pro.
elektriekert schreef op woensdag 10 december 2025 @ 17:06:
Ik heb een Pixel 8a en zo'n 1 op de 15/20 keer komt het voor dat Android auto niet werkt.

Hebben meer mensen dit probleem ervaren?
De bluetooth verbinding is er wel, maar de telefoon krijgt geen IP-adres toegekend door de auto.
De telefoon blijft in een soort van loop hangen met verbinding proberen te maken.
Die van mij doet het alleen niet zodra ik mijn VPN aan heb, dan knalt het aan alle kanten. Moet je dat weer uitzetten.

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:04

AndereKoekoek

Ping! Pong?

elektriekert schreef op woensdag 10 december 2025 @ 17:06:
Ik heb een Pixel 8a en zo'n 1 op de 15/20 keer komt het voor dat Android auto niet werkt.

Hebben meer mensen dit probleem ervaren?
De bluetooth verbinding is er wel, maar de telefoon krijgt geen IP-adres toegekend door de auto.
De telefoon blijft in een soort van loop hangen met verbinding proberen te maken.
Ik rijd nu nog een id4 en heb precies hetzelfde met mijn huidige en mijn vorige telefoon (s23u/s25u).

Soms kabeltje uit de auto en uit de telefoon en dan werkt het weer. Maar meestal werkt het dan pas weer als ik en de telefoon en de infotainment herstart.

Alleen meestal geen zin om dat allemaal te doen en zet dan de radio gewoon aan. Of geluid over bluetooth, want dat werkt dan wel.

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:40

HaTe

haat niet

Is het normaal dat de stuurknopverlichting altijd brand? Ook als de auto langer geparkeerd staat en ik kijk van buiten door het raam naar binnen, branden deze lampjes nog steeds.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• BGFG
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 23:02
HaTe schreef op woensdag 10 december 2025 @ 23:20:
Is het normaal dat de stuurknopverlichting altijd brand? Ook als de auto langer geparkeerd staat en ik kijk van buiten door het raam naar binnen, branden deze lampjes nog steeds.
Nee uiteraard niet. Als de auto afgesloten is zou alles binnen korte tijd uit moeten gaan.

• elektriekert
  • Laatst online: 23:38
Mirx_NL schreef op woensdag 10 december 2025 @ 19:07:
[...]

Op een gegeven moment leer je wel wat truukjes. Op 3.8 niet te snel zelf proberen te forceren, google maps eerst op telefoon starten, als het icoon groen is scherm eerst kruisje drukken en dan pas als hij grijs is weer aanklikken etc. etc.

Het blijft na 2,5 jaar op een s24 iig hit&miss. Zo weken geen problemen, dan ineens opeenvolgend allerlei verschillende redenen en oplossingen dat het niet goed opstart.
Wellicht dat ik er bij had moet vermelden dat het om een Enyaq 85 pre-facelift gaat met software 5.2.

Bluetooth is dus geen probleem maar een IP adres krijgen van de auto lukt dan niet

• Poelruitje
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:18
onetime schreef op dinsdag 9 december 2025 @ 11:28:
@rogiermac Voor gewone banden zijn er in het topic veel goede berichten over Hankook Ventus S1 evo3.
De K127E versie is nog 3dB stiller.
Winter banden heb ik zelf nog geen ervaring mee.
Wel lijkt 19" standaard set zuiniger te zijn dan 20" breed set.
Ik heb ervaring met de Hankook Ventus af fabriek en de Continental 6 Q. Ik vindt de contis 6 q (van quiet) stiller rijden. Voor de winter heb ik goodyear s op de enyaq en contis onder een prive Id3. Beide bevallen goed. Stil en betrouwbaar. Weinig extra slijtage. Verbruik is hoger maar ook logisch door de lagere temperatuur buiten.

• onetime
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
@Poelruitje Kan je ook een indicatie geven van hoeveel het verbruik hoger is?

I Bought Myself A Politician - MonaLisa Twins 2013: 7panelen(195Wp), maand later, 17. 3 jaar later 28 en gasloos. 5.5kWp O-W op 4.2kVA omvormer. 2018 'verhuisd'.

• RandomNick
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 19:45
HaTe schreef op woensdag 10 december 2025 @ 23:20:
Toevallig je sleutel in je zak als je dan kijkt?
Als ik de oprit af liep (heb sinds kort geen Enyaq meer) hoorde ik de auto altijd reageren(iets bij de remmen ofzo) en ging de stuurverlichting aan, echter alleen als ik de sleutels op zak had. Anders gaan ze inderdaad vrij snel uit.

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-12 12:25
M'n koppelstangen voor zijn vervangen en het kloppende geluid is helemaal weg! De auto rijdt enorm smooth. Echt fijn rijden met een enyaq. Kan geen hybride wagen tegenop. Zelfs met 21 inch velgen prima comfort.

[ Voor 10% gewijzigd door Badname2 op 11-12-2025 12:04 ]

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:05
Badname2 schreef op donderdag 11 december 2025 @ 10:59:
M'n koppelstangen voor zijn vervangen en het kloppende geluid is helemaal weg! De auto rijdt enorm smooth. Echt fijn rijden met een enyaq. Kan geen hybride wagen tegenop. Zelfs met 21 inch velgen prima comfort.
Wanneer hoorde je dit geluid? Als je van een drempel ging? Of vaker?

©2004

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:30
Over geluid gesproken: zijn er meer mensen die een wat krakend geluid horen bij het instappen/gaan zitten?
Tijdens het rijden hoor ik het niet

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:40

HaTe

haat niet

RandomNick schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:27:
[...]

Toevallig je sleutel in je zak als je dan kijkt?
Als ik de oprit af liep (heb sinds kort geen Enyaq meer) hoorde ik de auto altijd reageren(iets bij de remmen ofzo) en ging de stuurverlichting aan, echter alleen als ik de sleutels op zak had. Anders gaan ze inderdaad vrij snel uit.
Ja dat is het inderdaad. Vandaag de sleutel even achtergelaten en gekeken ze waren wel uit.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• Poelruitje
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 22:18
onetime schreef op donderdag 11 december 2025 @ 09:18:
@Poelruitje Kan je ook een indicatie geven van hoeveel het verbruik hoger is?
In de zomer rijdt ik 15.5 per 100 km en winter zo 17.5. Per 100 kilometer. Ben echt wel een rustige zakelijke rijder.

• elektriekert
  • Laatst online: 23:38
Ik was toch niet tevreden over de Subwoofer in mijn Enyaq 85, doet net niets, Equalizer op -9 of +9 maakte weinig verschil. Voor het Canton geluidssysteem vond ik dat toch erg ondermaats.

Ik had besloten om er een passieve subwoofer van Option in te zetten
https://www.ars24.com/sub...canton-soundsystem-option

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XyjICl8yVdxrLAgY-rChDRtwE24=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tICgXBizFiYnHqkKwqrB6bYH.jpg?f=fotoalbum_large

200Watt RMS en de driver is 8" i.p.v. 6.5".
Hij staat op de plek waar de oude in de vloer zat, neemt alleen 2x zoveel ruimte in, en hij heeft een bassreflex opening.
Inmiddels staat de Equalizer op -5dB en komt er al voldoende geluid uit.

In mijn Enyaq 85 pre-facelift is de passing niet optimaal (3 uitsparingsgaten aan de onderzijde) wellicht had het facelift model beter gepast, maar ik heb hem nu op een andere manier "tijdelijk" vast staan.
Pagina: 1 ... 97 98 Laatste

Let op:
Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 2.
Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
Het zo goedkoop mogelijk thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic.
Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.